Wat-een-wedstrijd, en wat een seizoen voor Tjeuke. Verdiende winnaar en ben blij dat ik het heb mogen meemaken. Zoveel talent hebben en er ook zo goed gebruik van maken, zijn er niet veel voor weggelegd.
Euhm, en Marianne Vos?jan390 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Wel bij de heren, bij de dames is dat al gedaan door Pauline Ferrant Prevot
Doet Evenepoel aan fun? Nieuws voor mij.Jebus4life schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:15:
Evenepoel vindt het er nog wat veel preciesOfnee, het was maar een prikje voor de fun...
Die was geen wereldkampioen mtb. Wel wereldkampioen op de baan maar ook dat niet in combi met allebei. Altijd max 2 titels tegelijk.
Wel sneu voor Pedersen dat hij buiten het podium valt, maar wat een machtige koers van MvdP. Wat een jaar heeft die man zeg; van het WK veldrijden tot RvV, PR, MSR en nu het WK.
Velen van ons waren rondom het plankje toch gaan twijfelen of hij zijn piek niet al bereikt had, z'n lichaam overbelastte, bij de verkeerde ploeg zat, 'dom' koerste enzovoort en hij heeft het in een jaar tijd om weten te draaien en op de Ronde na alle grote vissen gevangen in één seizoen. Hij had zelfs nog over tegen Pogacar, van Aert en Pedersen. Alle 4 verdiende het om wereldkampioen te worden. Ongekend.
Als je nu zijn palmares er bij pakt kun je afvragen wat er nog overblijft? Olympische spelen mountainbike, maar dat boeit mij niet zoveel. Verder heeft hij alles gewonnen wat hij kan winnen. De E3 prijs en Gent-Wevelgem, maar die vallen redelijk in het niet. LBL lijkt me niet realistisch.
Velen van ons waren rondom het plankje toch gaan twijfelen of hij zijn piek niet al bereikt had, z'n lichaam overbelastte, bij de verkeerde ploeg zat, 'dom' koerste enzovoort en hij heeft het in een jaar tijd om weten te draaien en op de Ronde na alle grote vissen gevangen in één seizoen. Hij had zelfs nog over tegen Pogacar, van Aert en Pedersen. Alle 4 verdiende het om wereldkampioen te worden. Ongekend.
Als je nu zijn palmares er bij pakt kun je afvragen wat er nog overblijft? Olympische spelen mountainbike, maar dat boeit mij niet zoveel. Verder heeft hij alles gewonnen wat hij kan winnen. De E3 prijs en Gent-Wevelgem, maar die vallen redelijk in het niet. LBL lijkt me niet realistisch.
Lombardije wordt ‘m ook niet. Gewoon uitbreiden met meer RVV’s en PR’s. Zijn toch de mooiste koersen.Ypuh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:49:
Wel sneu voor Pedersen dat hij buiten het podium valt, maar wat een machtige koers van MvdP. Wat een jaar heeft die man zeg; van het WK veldrijden tot RvV, PR, MSR en nu het WK.
MTB (Olympisch en wereldkampioen), De discipline die hij blijkbaar zelf het leukste vindt.Ypuh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:49:
Olympisch weg "mist" hij ook nog.
Ik denk dat hij stiekem nog de 7 titels veldrijden van Erik de Vlaeminck wil overtreffen.
Luik zou moeten kunnen toch? Of hij daar een leukere renner van word betwijfel ik maar "ff" paar kilootjes kwijtraken en gaan...tis nen speciale heYpuh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:49:
En goud op de spelen zal hij miss nog wel willen op de MTB maar op de weg is ook wel een eer toch?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Lombardije zeker niet nee. Als je tijdens de Tour al zag hoe iemand als Izaggire hem er oplegt, dan heeft hij daar niets te zoeken (wat ook niet erg is, er mag ook een monument voor klimmers zijn). LBL zou nog kunnen, maar zodra hij er een doel van maakt zal iedereen naar hem kijken.
OS op de weg is ook mooi, maar je bent afhankelijk van het parcours dat ze neerleggen. Het parcours van Parijs 2024 zou hem nog wel moeten liggen zie ik nu:

Ik vraag me af of hij MTB nog steeds de leukste discipline vindt. Net als WvA aan het begin vonden ze wegwielrennen eerst maar saai, maar inmiddels zien zij hetzelfde als dat wij eerder al inzagen; wegwielrennen is de mooiste sport die er is
OS op de weg is ook mooi, maar je bent afhankelijk van het parcours dat ze neerleggen. Het parcours van Parijs 2024 zou hem nog wel moeten liggen zie ik nu:

Ik vraag me af of hij MTB nog steeds de leukste discipline vindt. Net als WvA aan het begin vonden ze wegwielrennen eerst maar saai, maar inmiddels zien zij hetzelfde als dat wij eerder al inzagen; wegwielrennen is de mooiste sport die er is
Hij mist niet meer veel:
- Ritzege in de Vuelta en een rode trui (Geel en roze heeft hij al hangen).
- Luik en Lombardije (dat wordt heel moeilijk, maar dan zet je je naam bij Merckx, De Vlaminck en Van Looy, hoger kan niet als eendagsrenner)
Dan heb je als eendagsrenner echt alles gewonnen wat er te winnen valt. Dan is het kwestie van alles meermaals te winnen.
- Ritzege in de Vuelta en een rode trui (Geel en roze heeft hij al hangen).
- Luik en Lombardije (dat wordt heel moeilijk, maar dan zet je je naam bij Merckx, De Vlaminck en Van Looy, hoger kan niet als eendagsrenner)
Dan heb je als eendagsrenner echt alles gewonnen wat er te winnen valt. Dan is het kwestie van alles meermaals te winnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Jebus4life op 06-08-2023 21:20 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
En de groene trui in de Tour, maar dat zijn niet de prijzen waar ik echt warm voor loop.
Goud op de Olympische Spelen zou een mooi doel zijn, ongeacht welke discipline. Dat is alleen zo ontzettend lastig om te voorspellen met wegwielrennen. Het is geen hardlopen, baanwielrennen, tijdrijden of zwemmen waar simpelweg de sterkste doorgaans wint.
Hoe dan ook; eerst maar even genieten van de regenboog trui. Ben benieuwd met wat voor outfit en fiets ze komen, maar weet nu al dat het hem staat.
Goud op de Olympische Spelen zou een mooi doel zijn, ongeacht welke discipline. Dat is alleen zo ontzettend lastig om te voorspellen met wegwielrennen. Het is geen hardlopen, baanwielrennen, tijdrijden of zwemmen waar simpelweg de sterkste doorgaans wint.
Hoe dan ook; eerst maar even genieten van de regenboog trui. Ben benieuwd met wat voor outfit en fiets ze komen, maar weet nu al dat het hem staat.
[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 06-08-2023 21:32 ]
Records najagen.
Nog 1 keer de Ronde van Vlaanderen en hij zit al in het selecte groepje van drievoudige winnaars. Hij is in staat om alleen recordhouder te worden.
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat grote ronden hem gewoon niet echt liggen, dus een groene trui wordt moeilijk vrees ik. Denk ook niet dat hij zelf die ambitie heeft.
Nog 1 keer de Ronde van Vlaanderen en hij zit al in het selecte groepje van drievoudige winnaars. Hij is in staat om alleen recordhouder te worden.
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat grote ronden hem gewoon niet echt liggen, dus een groene trui wordt moeilijk vrees ik. Denk ook niet dat hij zelf die ambitie heeft.
To witte broek or not to witte broekYpuh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:31:
En de groene trui in de Tour, maar dat zijn niet de prijzen waar ik echt warm voor loop.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Post waar ik op reageerde ging zoals ik het las over enkel WK weg en cyclo, niet MTB. Maar sowieso: MVDP heeft die tripel (weg, cyclo, MTB) over een weekje misschien ook wel op zak.Kist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:17:
[...]
Die was geen wereldkampioen mtb. Wel wereldkampioen op de baan maar ook dat niet in combi met allebei. Altijd max 2 titels tegelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door KaiserSozeJr op 06-08-2023 22:45 ]
Ik heb 't al eens eerder gezegd, wie 'm van het begin volgt (veldrijden en mountainbiken) die weet dat vdP ontzettend snel van z'n fouten leert en die zo snel mogelijk rechtzet.Ypuh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:49:
Velen van ons waren rondom het plankje toch gaan twijfelen of hij zijn piek niet al bereikt had, z'n lichaam overbelastte, bij de verkeerde ploeg zat, 'dom' koerste enzovoort
Het duidelijkst is dat te zien wanneer hij in het veldrijden of mountainbiken bijv. een stuurfoutje maakt dan maakt ie die geen 2e keer. Graspolletje of boomstronkje verkeerd aangevlogen, de volgende ronde gebeurt dat niet weer.
Ik zie 'm al z'n doelen halen die hij nog op de verlanglijst heeft staan. Het zou mooi zijn als die dit jaar ook nog het MTB WK wint maar ik denk dat dat samen met de OS volgend jaar zijn doel is. We gaan nog wat meemaken. Al, en ik vind het prachtig, worden we op dat gebied al verwend met Puck Pieterse.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Wielrennen was in zekere zin natuurlijk ook wat saai doordat het met de wattagemeters en communicatie behoorlijk berekenend is geworden in de afgelopen jaren. Maar het is ook juist met dank aan MvdP zelf en renners als WvA, Pogi en Evenepoel dat het een stuk spectaculairder is doordat ze steeds weer wielerwetten weten te herschrijven. Koersverlopen zijn op momenten een stuk grilliger en onvoorspelbaarder en overwinningen daarmee heroïscher, zoals gisteren.Ypuh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:05:
Waarin is dit anders dan een piepeltje als ik die een MTB route als z'n broekzak kent? Als je weet dat je op plek X een bepaalde boomwortel beter op een bepaalde manier kunt aansnijden, dan doe je dat de ronden erna voortaan zo. Dat zal voor elke veldrijder/mountainbiker wel gelden.cbr600f4i schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:40:
[...]
Het duidelijkst is dat te zien wanneer hij in het veldrijden of mountainbiken bijv. een stuurfoutje maakt dan maakt ie die geen 2e keer. Graspolletje of boomstronkje verkeerd aangevlogen, de volgende ronde gebeurt dat niet weer.
Over MTB gesproken: ik vraag me af of dit parcours in Glasgow het succes van de veldrijders/mountainbikers niet in de hand werkte. Immers: daar moet je het ook hebben van de krappe bochten en korte (maar steile) klimmetjes en afdalingen. Ik kan me voorstellen dat Pogacar dat stukje ervaring mist en dat daarom de veldrijders bij uitstek, MvdP en WvA, boven kwamen drijven.Ik vraag me af of hij MTB nog steeds de leukste discipline vindt. Net als WvA aan het begin vonden ze wegwielrennen eerst maar saai, maar inmiddels zien zij hetzelfde als dat wij eerder al inzagen; wegwielrennen is de mooiste sport die er is
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Terugkijken naar je eigen posts uit het verleden kan amusant zijn als je er faliekant naast zit :-).Requiem19 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:42:
WvA wederom een flinke stap beter dan VdP (tot nu toe - disclaimer)
Op puur vermogen is WvA VdP gewoon voorbijgestreefd helaas. VdP heeft nog hetzelfde gat naar de andere crossers, maar Wout heeft gewoon een flinke jump gemaakt in pure kracht/conditie.
Jammer dat VdP nooit voor zo'n professionele ploeg als TJV zal rijden, dan had hij wellicht hetzelfde kunnen doen.
Ik had Van der Poel eigenlijk redelijk afgeschreven afgelopen crosswinter. In mijn ogen was WvA hem voorbijgestreefd conditioneel, door jaar op jaar iets beter te worden terwijl Van der Poel maar bleef kwakkelen.
Heerlijk om er zo naast te zitten en te zien wat een bizar grote sportman Mathieu van der Poel is. Zo goed te zijn op het allerbelangrijkste moment en dan ook nog die goede benen zo gebruiken. Het woord genieten is in deze context bijna eufemistisch.
Proost op Van der Poel. Dat hij mij nog vele jaren ongelijk mag laten hebben.
Ik denk dat je daarvoor een paar jaar veldrijden en mountainbiken moet terugkijken om te zien wat ik precies bedoelSpotmatic schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:39:
[...]
Waarin is dit anders dan een piepeltje als ik die een MTB route als z'n broekzak kent? Als je weet dat je op plek X een bepaalde boomwortel beter op een bepaalde manier kunt aansnijden, dan doe je dat de ronden erna voortaan zo. Dat zal voor elke veldrijder/mountainbiker wel gelden.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Een piepeltje als jij moet eerst het parcours als z’n broekzak kennen voordat je dit kunt.Spotmatic schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:39:
[...]
Waarin is dit anders dan een piepeltje als ik die een MTB route als z'n broekzak kent? Als je weet dat je op plek X een bepaalde boomwortel beter op een bepaalde manier kunt aansnijden, dan doe je dat de ronden erna voortaan zo. Dat zal voor elke veldrijder/mountainbiker wel gelden.
[...]
Over MTB gesproken: ik vraag me af of dit parcours in Glasgow het succes van de veldrijders/mountainbikers niet in de hand werkte. Immers: daar moet je het ook hebben van de krappe bochten en korte (maar steile) klimmetjes en afdalingen. Ik kan me voorstellen dat Pogacar dat stukje ervaring mist en dat daarom de veldrijders bij uitstek, MvdP en WvA, boven kwamen drijven.
MvdP niet. Zo simpel is het.
Ik kan me nog een mooie zandcross herinneren deze winter (Koksijde?) waarin Van der Poel meerdere keren hetzelfde foutje maakte in het zand..cbr600f4i schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:40:
[...]
Ik heb 't al eens eerder gezegd, wie 'm van het begin volgt (veldrijden en mountainbiken) die weet dat vdP ontzettend snel van z'n fouten leert en die zo snel mogelijk rechtzet.
Ik denk eigenlijk dat de meeste renners niet vaak dezelfde fout maken qua sturen / bochten. Het verschil is echter dat de meeste renners na een foutje VEEL langzamer gaan rijden en van der Poel zelfs als hij rustig rijdt, nog gewoon best hard kan blijven gaan door de bochten.
Nope, heeft nog niet op een MTB gezeten sinds vorig jaar. Dit is geen sport waar je zomaar wereldkampioen wordt door dit er ff tussen te nemen, wat in het veldrijden wel zou lukken, maar niet op alle parcoursen. In het MTB zitten serieuze concurrenten, wat je in het veldrijden minder hebt behalve WvA, en er doet éne Pidcock mee, die de weg heeft laten vallen voor het WK MTB, en die is in goede vorm anders win je geen bergrit in de TdF. Ik ken het parcours niet in Glasgow voor MTB, maar dat is ook een sport waar de beste wint, als hij geen pech kent en het een 'echt' MTB parcours is (steile hellingen en aartsmoeilijke afdalingen).KaiserSozeJr schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:32:
[...]
Post waar ik op reageerde ging zoals ik het las over enkel WK weg en cyclo, niet MTB. Maar sowieso: MVDP heeft die tripel (weg, cyclo, MTB) over een weekje misschien ook wel op zak.
En Mathieu rijdt veel liever op een MTB dan op een wegfiets, heeft dit al een paar keer verteld in een interview.
+ VdP zal achteraan moeten starten bij de MTB wedstrijd omdat hij geen wereldbekers gereden heeft.
Denk dat hij met een top 10 tevreden mag zijn. Top 5 zou zéér goed zijn en top 3 zou buitenaards zijn.
Denk dat hij met een top 10 tevreden mag zijn. Top 5 zou zéér goed zijn en top 3 zou buitenaards zijn.
Pidcock heeft vorig jaar een bergrit gewonnen, voor zover ik weet dit jaar nietRigolleM schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:08:
[...]
Nope, heeft nog niet op een MTB gezeten sinds vorig jaar. Dit is geen sport waar je zomaar wereldkampioen wordt door dit er ff tussen te nemen, wat in het veldrijden wel zou lukken, maar niet op alle parcoursen. In het MTB zitten serieuze concurrenten, wat je in het veldrijden minder hebt behalve WvA, en er doet éne Pidcock mee, die de weg heeft laten vallen voor het WK MTB, en die is in goede vorm anders win je geen bergrit in de TdF. Ik ken het parcours niet in Glasgow voor MTB, maar dat is ook een sport waar de beste wint, als hij geen pech kent en het een 'echt' MTB parcours is (steile hellingen en aartsmoeilijke afdalingen).
En Mathieu rijdt veel liever op een MTB dan op een wegfiets, heeft dit al een paar keer verteld in een interview.
Juist ja.. mijn geheugen laat mij weer in de steekZeddicius schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:25:
[...]
Pidcock heeft vorig jaar een bergrit gewonnen, voor zover ik weet dit jaar niet

Ok, dan wordt het top 3 dusRequiem19 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:17:
+ VdP zal achteraan moeten starten bij de MTB wedstrijd omdat hij geen wereldbekers gereden heeft.
Eerlijk gezegd denk ik dat een top 3 buiten bereik is. Ik bedoel - hij heeft gisteren toch een aardige smak gemaakt en op adrenaline is-ie nog ver gekomen, maar ik vermoed dat-ie er vandaag bij loopt als een oude man met overal pijntjes (op z'n minst).
Viel wel mee toch? Hij gleed meer dan die viel en liep daarna nog 1.5e minuut op de 3 van de beste renners ter wereld.
Ik denk dat hij op dit moment conditioneel wel een voorsprong heeft op al zijn concurrenten in het mountainbiken. Een Tour de France, trainingskamp, WK en nu een weekje rust. De vraag is of/hoeveel tijd hij nodig heeft voor het technische gedeelte. Kan me voorstellen dat hij dit jaar maar een handvol keren op de mountainbike gezeten heeft met zo'n druk voorjaar en zomer.
Ik denk dat hij op dit moment conditioneel wel een voorsprong heeft op al zijn concurrenten in het mountainbiken. Een Tour de France, trainingskamp, WK en nu een weekje rust. De vraag is of/hoeveel tijd hij nodig heeft voor het technische gedeelte. Kan me voorstellen dat hij dit jaar maar een handvol keren op de mountainbike gezeten heeft met zo'n druk voorjaar en zomer.
Hij start achteraan, het is geen F1 waar Max achteraan start, bij de eerste single track kan hij al geen plaatsen winnen, zou al een wonder zijn als hij top 10 rijdt. De MTB toppers zijn geen pannekoeken en hebben al serieus wat wedstrijden achter de kiezen, en MvdP heeft nog geen enkel wedstrijd gereden dit jaar, toptalent of niet, denk niet dat hij in de prijzen gaat rijden. Ik hoop dat ik ongelijk heb, want ik zie hem graag rijden en winnen...Ypuh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:28:
Viel wel mee toch? Hij gleed meer dan die viel en liep daarna nog 1.5e minuut op de 3 van de beste renners ter wereld.
Volgens mij rijdt hij maar om 2 redenen het WK MTB: voor de UCI punten voor het OS in Parijs en omdat hij er zoveel plezier aan heeft bij het MTB'en...
Conditioneel heb je voor een 1 uur+ interval MTB race niets aan drie weken tour, hoe graag ik ook hoop op een wonder. Een goede klassering (voor 1 ticket OS) is, denk ik, de inzet.Ypuh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:28:
Ik gok op een Pidcock, maar een tiende wereldtitel voor Nino Schurter zou ook bizar zijn.
Het is blijkbaar een echt MTB parcours, na het zien van deze beelden denk ik ook dat dit voor Pidcock gaat zijn: YouTube: 2023 World Championships - Glentress FULL Course Videojan390 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:50:
[...]
Conditioneel heb je voor een 1 uur+ interval MTB race niets aan drie weken tour, hoe graag ik ook hoop op een wonder. Een goede klassering (voor 1 ticket OS) is, denk ik, de inzet.
Ik gok op een Pidcock, maar een tiende wereldtitel voor Nino Schurter zou ook bizar zijn.
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan zijn prestaties, maar laten we niet vergeten dat de voorsprong ook sneller groeit omdat het achtervolgende groepje niet meer aan 110% ligt door te duwen omdat ze weten dat de vogel is gaan vliegen (en hard gaan vliegen).Ypuh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:28:
Zoals je een zandcross aanhaalde mag je nu ook een (dit geval) veldrit aanhalen waar vdP achteraan start en binnen dezelfde ronde vooraan rijdt.Requiem19 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:17:
Dat is niet helemaalwaar. (training)volume doet zoveel voor een wielrenner. Zelfs dit soort kaliber renners. Die in plaats van alleen maar moe, juist veel beter worden van grote rondes. Ook voor een wedstrijd van een uur helpt een groot aeroob uithoudingsvermogen heel erg veel. Juist ook als het heel punchy is. MvdP heeft al laten zien dat het met het laatste nog prima gesteld is.jan390 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:50:
[...]
Conditioneel heb je voor een 1 uur+ interval MTB race niets aan drie weken tour,
Eerste wereldbeker short track race moest Pidcock ook achteraan starten, einde van de laatste ronde zie je hem voor het eerst en wint de race. Natuurlijk is een shorttrack race niet (geheel) te vergelijken met een race als deze. Maar dit soort rijders (waar ik ook MvdP onder schaar) hebben een bijzonder gevoel voor het lezen van de race en precies aanvoelen hoe en wanneer je met kracht moet smijten om een heel goed resultaat te rijden. Zelfs van achteruit geef ik MvdP wel een kans.cbr600f4i schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:10:
[...]
Zoals je een zandcross aanhaalde mag je nu ook een (dit geval) veldrit aanhalen waar vdP achteraan start en binnen dezelfde ronde vooraan rijdt.Hij kan het, echter weet ik niet of het parcours zich daar nu voor leent. Hopelijk wel en verbaast ie ons weer. De shortrace laat ie zitten als ik het goed begrijp dus krachten sparen doet ie alvast.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Klopt, die mannen wisten ook niet dat hij gevallen was. Dat had het misschien wel kunnen keren als ze dat wisten.UnderAVoidSky schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:43:
[...]
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan zijn prestaties, maar laten we niet vergeten dat de voorsprong ook sneller groeit omdat het achtervolgende groepje niet meer aan 110% ligt door te duwen omdat ze weten dat de vogel is gaan vliegen (en hard gaan vliegen).
Slaat ook nergens op dat ze zonder oortjes rijden 1 koers op het jaar en net de belangrijkste.
Dat is een cross echt een stuk makkelijker dan tijdens een MTB race.cbr600f4i schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:10:
[...]
Zoals je een zandcross aanhaalde mag je nu ook een (dit geval) veldrit aanhalen waar vdP achteraan start en binnen dezelfde ronde vooraan rijdt.Hij kan het, echter weet ik niet of het parcours zich daar nu voor leent. Hopelijk wel en verbaast ie ons weer. De shortrace laat ie zitten als ik het goed begrijp dus krachten sparen doet ie alvast.
Ben trouwens wel benieuwd welke cross je op doelt, want kan me alleen herinneren dat hij een keer van de 2e rij echt dezelfde ronde vooraan reed?
Drie. EK's en NK's ook. Olympisch ben ik te lui om op te zoeken.Chelseamarre123 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:45:
[...]
Klopt, die mannen wisten ook niet dat hij gevallen was. Dat had het misschien wel kunnen keren als ze dat wisten.
Slaat ook nergens op dat ze zonder oortjes rijden 1 koers op het jaar en net de belangrijkste.
Ik vind het wel wat hebben, er wordt zonder oortjes meer initiatief van de renners gevraagd. Er worden wel wat kansen gemist, maar ook nieuwe gecreëerd.
Kampioenschappen zonder oortjes waren ooit bedacht als een opmaat naar een algeheel verbod. Dat gaat er niet komen de belangen zijn daarvoor te groot geworden, en is maar beter ook. Maar die paar dagen per jaar waar het echt aankomt op wie waar op de fiets zit en wat doorheeft: van mij mag het blijven.
Waarschijnlijk Koksijde 2019. Na een valpartij achteraan uitkomen en einde eerste ronde alweer het volledige peleton hebben ingehaald. Dat was echt een WTF moment.Requiem19 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Ben trouwens wel benieuwd welke cross je op doelt, want kan me alleen herinneren dat hij een keer van de 2e rij echt dezelfde ronde vooraan reed?
Even serieus, denken jullie echt dat de oortjes het verschil gemaakt hebben? Zou de top 10 er anders uitgezien hebben?
Hmm. Ik denk dat Mads, Wout en Pogi bloed geroken zouden hebben na de val van Mathieu. Gat was toen nog een seconde of 20. Hadden die 3 daar de gashendel opengezet had het er anders uit kunnen zien. Maar dan nog denk ik dat Mathieu gewoon de beste nog was op dat moment.
Nee denk het niet, VDp was sowieso de beste. Maar het is eigenlijk vrij amateuristisch om zonder oortjes te rijden op een WK. Alsof je een CL finale voetbal ineens zonder lijnrechters en VAR zou spelen.Ypuh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:02:
Even serieus, denken jullie echt dat de oortjes het verschil gemaakt hebben? Zou de top 10 er anders uitgezien hebben?
Stukje van Van Aert erover.
Dat Mathieu van der Poel zijn wereldtitel (letterlijk) nog bijna zag wegvallen, heeft Van Aert trouwens nooit geweten. "Uiteraard niet, want blijkbaar is het voor de UCI nog altijd belangrijk dat we zonder oortjes rijden", aldus een scherpe Van Aert. "Dat is niet van deze tijd, het slaat nergens op. Ik kan daar niet kritisch genoeg over zijn." "Er was bijvoorbeeld ook dat protest in het begin. Dan weet je dus niks, hé. Je staat daar midden in een veld en hoopt dat de mensen iets komen zeggen. Het slaat nergens op dat er in één koers geen communicatie is." "We zijn professionele mensen die het gewend zijn om met radio's te koersen. Het is gewoon dom dat we dat in de belangrijkste wedstrijd niet mogen."
Bijzondere vergelijking. Wat hebben oortjes (waarmee de ploegleiders in contact staan met de renners) te maken met scheidsrechters in het voetbal?Chelseamarre123 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:00:
[...]
Nee denk het niet, VDp was sowieso de beste. Maar het is eigenlijk vrij amateuristisch om zonder oortjes te rijden op een WK. Alsof je een CL finale voetbal ineens zonder lijnrechters en VAR zou spelen.
Stukje van Van Aert erover.
[...]
Je kan het eerder vergelijken met de coach die bij het voetbal langs de lijn staat te schreeuwen en gebaren (wat ook niet altijd effect heeft).
Ik vind het rijden zonder communicatie wel wat hebben. De renners zijn soms al halve robots met de communicatie en alle info die ze van hun fietscomputer halen (voornamelijk de wattages).
Nu moeten ze het zelf uitzoeken (hoewel de tijdsverschillen dan soms wel weer worden gecommuniceerd via motors met borden).
Ik ben wel benieuwd met welke reden(en) oortjes destijds werden toegestaan. Was dat uit het oogpunt van veiligheid?
Ik denk dat elke sport gebaat is bij minder elektronische hulpmiddelen en een grotere mate van toeval. En dan bedoel ik geen valpartijen, maar dat ploegmaat A bijvoorbeeld niet direct weet waar ploegmaat B zit. Niet alleen in deze sport maar bijvoorbeeld ook in de F1. Gebruik die krijtborden maar (nog een overeenkomst tussen de F1 en wielrennen).
Ik denk dat elke sport gebaat is bij minder elektronische hulpmiddelen en een grotere mate van toeval. En dan bedoel ik geen valpartijen, maar dat ploegmaat A bijvoorbeeld niet direct weet waar ploegmaat B zit. Niet alleen in deze sport maar bijvoorbeeld ook in de F1. Gebruik die krijtborden maar (nog een overeenkomst tussen de F1 en wielrennen).
Volgens mij kwam er gewoon een ploeg mee als innovatie en is dat overgenomen. Zonder te zoeken zou dat best wel eens de toenmalig US postal ploeg kunnen zijn geweest maar mss zit ik er wel helemaal naast. Vanuit het aspect veiligheid zou je de oortjes niet moeten verbieden. Grappig hoe dat werkt, als het parcours een flauwe bocht heeft een de laatste kilometer of de dranghekken iets te lange pootjes dan wordt daarover geklaagd en tegelijkertijd moeten de oortjes weg wat ook onveiliger is. Als je iets wilt doen wbt de controle dan zou ik een budget cap instellen, de toppers meer verdeelt over de ploegen ipv dat zoals bij Jumbo Vingegaard meerdere knechten heeft die allemaal top 10 kunnen doen of etappes kunnen winnen als ze voor eigen kans zouden mogen gaan. De fietscomputers zijn ook geen toevoeging wbt veiligheid. Wellicht dat je ze wel moet toelaten maar niet uitleesbaar tijdens de koers b.v. Aan de andere kant vraag ik me af waarover we klagen, we hebben de afgelopen jaren ontzettend mooie koersen gehad dus dan zou je kunnen concluderen dat dat niet perse aan de oortjes ligt maar meer aan de persoonlijkheden. Ach en zelfs met de oortjes zie je het peloton zich steeds vaker verkijken op een kopgroepje. Voor mij bepalen vooral de renners of de oortjes wel of niet gebruikt mogen worden en laten we dan ook een beslissing nemen voor alle koersen en niet overal zo'n beetje wel en op het EK/WK/OS niet.
Only fools are enslaved by time and space.
Zeg 't maar, denk dat 't ook alweer 2 jaar geleden was,1 van de eerste van zijn seizoen. Ergens voor de problemen met z'n rug. Ik meen dat WvA toen ook meereed en er al een paar races op had zitten.Requiem19 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Ik denk nog een ander, wellicht een jaar later, ik zal eens op zoek. Maar deze is ook mooijan390 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:49:
[...]
Waarschijnlijk Koksijde 2019. Na een valpartij achteraan uitkomen en einde eerste ronde alweer het volledige peleton hebben ingehaald. Dat was echt een WTF moment.
Het kan ook zijn dat ie bij de start achter een valpartij kwam te zitten, ketting eraf of zoiets want hij zat achteraan.
[ Voor 12% gewijzigd door cbr600f4i op 08-08-2023 21:42 ]
Van der Poel ontvangt dus €8000 aan prijzengeld voor zijn overwinning op het WK. Dit is geen grap. Bizar. Daar kan hij niet eens zijn eigen fiets van kopen. Dan ben je de beste in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Dit is toch compleet uit verhouding met andere sporten? Voor een sport die wereldwijd zo groot is...
https://www.ad.nl/wielren...20van%20de%20wegwedstrijd.
Ja, gaat nergens over in vergelijking met andere sporten. Ook wat Jumbo dit jaar in de tour heeft verdiend. Als een voetbal club in de Champions league speelt verdien je een veelvoud door alleen al mee te doen.cordonbleu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:
Van der Poel ontvangt dus €8000 aan prijzengeld voor zijn overwinning op het WK. Dit is geen grap. Bizar. Daar kan hij niet eens zijn eigen fiets van kopen. Dan ben je de beste in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Dit is toch compleet uit verhouding met andere sporten? Voor een sport die wereldwijd zo groot is...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Definieer "grote sport". Er kijken ongetwijfeld veel minder mensen naar het WK op de weg dan naar een gemiddelde CL voetbalwedstrijd.cordonbleu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:
Ik ben het wel met je eens dat het bedrag erg laag is...
Zo groot is die sport, commercieel gezien, niet hoor. De sport draait geheel op de sponsors van de verschillende teams.cordonbleu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:
Betalende supporters zijn er niet.
De macht ligt vrijwel volledig bij de ASO die er, denk ik, het meeste aan overhoud.
Je kan het sowieso niet vergelijken met de absurde bedragen die rondgaan in het voetbal, basketbal en honkbal.
Helaas maar zo is het nu eenmaal. De individuele teams werken ook niet echt samen om dit te veranderen. Wielrennen is nogal conservatief wat dat betreft.
Maar dat is het probleem niet.Spotmatic schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:21:
[...]
Definieer "grote sport". Er kijken ongetwijfeld veel minder mensen naar het WK op de weg dan naar een gemiddelde CL voetbalwedstrijd.
In het voetbal krijgen de teams geld uit de TV inkomsten. In het wielrennen niet, daar houden de organisatoren en de UCI dat geld. De teams moeten het met sponsors zien te rooien, en inderdaad af en toe een fooi.
Hoe zou het dan zitten als je het vergelijkt met darts? Kijken er meer mensen naar darts (willekeurig groot TV toernooi) wereldwijd dan naar het WK wielrennen? Bij darts worden echt absurde prijzengelden betaald als je het mij vraagt, op meerdere toernooien per jaar. En de inspanning die ze er voor moeten leveren is een schijntje tov prof wielrennen.Spotmatic schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:21:
[...]
Definieer "grote sport". Er kijken ongetwijfeld veel minder mensen naar het WK op de weg dan naar een gemiddelde CL voetbalwedstrijd.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De initiële reactie is natuurlijk dat de UCI inkomsten moet delen met de teams/renners, zoals bij voetbal, F1, etc. Maar om hoeveel geld gaat dat bij wielrennen? Ze fietsen over de openbare weg en toegang is gratis (er is geen toegang). Het zou me niet verbazen als cross evenementen meer opbrengen omdat ze daar tickets kunnen verkopen.TheekAzzaBreek schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:58:
[...]
Maar dat is het probleem niet.
In het voetbal krijgen de teams geld uit de TV inkomsten. In het wielrennen niet, daar houden de organisatoren en de UCI dat geld. De teams moeten het met sponsors zien te rooien, en inderdaad af en toe een fooi.
alpecincycling
Update: MVDP skips the short track race on Thursday and will only ride the cross-country race on Saturday (start 3:30 pm local time), as he‘s still recovering from injuries from the road race crash
Update: MVDP skips the short track race on Thursday and will only ride the cross-country race on Saturday (start 3:30 pm local time), as he‘s still recovering from injuries from the road race crash
Ze weten aardig wat te genereren iig, nog niet echt F1 nivo btw:Patrick4 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:31:
[...]
De initiële reactie is natuurlijk dat de UCI inkomsten moet delen met de teams/renners, zoals bij voetbal, F1, etc. Maar om hoeveel geld gaat dat bij wielrennen? Ze fietsen over de openbare weg en toegang is gratis (er is geen toegang). Het zou me niet verbazen als cross evenementen meer opbrengen omdat ze daar tickets kunnen verkopen.
https://www.ad.nl/wielren...voor-de-ploegen~ac2708b9/Een slordige 168 miljoen zette de Amaury Sport Organisation vorig jaar om, volgens het jaarverslag. Dat geld werd volgens de boeken verdiend in tientallen sportevenementen, waaronder de rally Parijs-Dakar en de marathon van Parijs. Maar de enige echte moneymaker van de ASO is de Tour de France. De inkomsten uit de verkoop van tv-rechten alleen al worden geschat op meer dan dertig miljoen euro.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is een stuk minder dan ik verwachtte. Daar hou je geen teams van op de been, zelfs niet een beetje.
Het probleem is twee(of meer) ledig:TheekAzzaBreek schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:00:
Dat is een stuk minder dan ik verwachtte. Daar hou je geen teams van op de been, zelfs niet een beetje.
1. De rechtenhouder deelt geen / nauwelijks inkomsten met de teams
2. De rechtenhouder monetized de sport enorm matig
Teams draaien 99% op vaak 1 grote sponsor, soms 2 (of meer, hallo Wanty). Dat business model zorgt voor veel minder stabiliteit in de sport, wat ook weer slecht is voor de populariteit.
Stel je eens voor dat Ajax de afgelopen 10 jaar ‘FC Albert Heijn’ gehetdn had en vanaf komend seizoen ineens ‘FC Duracell’ heet 😂😂. En dan weer 5 jaar later weer niet bestaat.
Hoe kun je in zo’n sport nu echt een fanbase bouwen? Er is op dit moment veel private equity dat zich richt op de fietsenwereld (Pinarello, BMC, etc). Ik denk dat een goede investeerder echt veel meer kan maken van het Wielrennen.
Met de grote vraag: hoe creëer je verandering in de meest conservatieve sport van de wereld?
Daar komt nog bij dat sponsoren regelmatig al eens van team veranderen, waardoor het ene team dus de naam van een ander team overneemt.Requiem19 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Teams draaien 99% op vaak 1 grote sponsor, soms 2 (of meer, hallo Wanty). Dat business model zorgt voor veel minder stabiliteit in de sport, wat ook weer slecht is voor de populariteit.
Stel je eens voor dat Ajax de afgelopen 10 jaar ‘FC Albert Heijn’ gehetdn had en vanaf komend seizoen ineens ‘FC Duracell’ heet 😂😂. En dan weer 5 jaar later weer niet bestaat.
Hoe kun je in zo’n sport nu echt een fanbase bouwen? Er is op dit moment veel private equity dat zich richt op de fietsenwereld (Pinarello, BMC, etc). Ik denk dat een goede investeerder echt veel meer kan maken van het Wielrennen.
Met de grote vraag: hoe creëer je verandering in de meest conservatieve sport van de wereld?
Bijvoorbeeld:
Deceuninck: Deceuninck–Quick-Step (nu Soudal Quick-Step) -> Alpecin-Deceuninck
Alpecin: Team Giant-Alpecin (nu Team DSM-Firmenich) -> Alpecin-Deceuninck
Soudal: Lotto-Soudal (nu Lotto-Dstny) -> Soudal Quick-Step
Als je het wielrennen niet op de voet volgt kan je dat onmogelijk uit elkaar houden
[ Voor 6% gewijzigd door Anton.net op 09-08-2023 20:14 ]
De KNVB is toch ook altijd maar een armoedig clubje? Van nationaal voetbal worden de spelers ook niet rijk. Het zijn vaak de leden/amateurs die met contributie het geld opbrengen om 1 of 2x per jaar zoiets te organiseren. Dat valt of staat dan nog met sponsors.
Dat de KNWU niet rijk is, is vorig jaar al gebleken (o.a. incident met MvdP, en Ellen van Dijk en Annemiek die maar hun eigen hotel boekte die niet op 1.5u van de start lag). Om over jeugd maar te zwijgen. Bij de UCI wordt alles opgeslokt door wat juryleden, dopingcontroles en beleidsbepalers, samen met het organiseren van de WK en EK.
Dat de KNWU niet rijk is, is vorig jaar al gebleken (o.a. incident met MvdP, en Ellen van Dijk en Annemiek die maar hun eigen hotel boekte die niet op 1.5u van de start lag). Om over jeugd maar te zwijgen. Bij de UCI wordt alles opgeslokt door wat juryleden, dopingcontroles en beleidsbepalers, samen met het organiseren van de WK en EK.
Maar laten we wel wezen, in elke sport is Wereldkampioen toch vooral de eer? VdP verdient ruim 2M per jaar alleen al bij zn ploeg en dat is zonder bonussen. Dan krijgt hij van Canyon vast ook nog wel wat toegeschoven. Voor die baanwielrenners is het al heel anders, die leven volgens mij van topsport toelage. [of hoe dat ook heet]
Only fools are enslaved by time and space.
MVDP start plots op rij 4. Best een opvallende wijziging zo aan de vooravond van het WKDe organisatie van het WK mountainbike heeft de regels veranderd voor de startposities. Niet langer wordt enkel de UCI-ranking in het mountainbike gevolgd, wel volgen de renners zaterdag een pagina uit het regelboekje van de Wereldbeker.
Concreet: de eerste startrijen worden gevuld met renners uit de top 10 van het mountainbike. Daar komen nog eens alle renners uit de top 20 op de weg bij die willen deelnemen aan de cross country.
Als ie weer fris is betekend dit dat hij zeer waarschijnlijk een ticket voor NL voor de OS regelt.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:38:
[...]
MVDP start plots op rij 4. Best een opvallende wijziging zo aan de vooravond van het WK
En podium is nu meer dan mogelijk
Zoiets gebeurde vorige keer toch ook? Iets met UCI punten etc.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:38:
[...]
MVDP start plots op rij 4. Best een opvallende wijziging zo aan de vooravond van het WK
Heerlijk relaxt interviewtje met MvdP gister (en een rosegold Rolex GMT van €40k
[ Voor 51% gewijzigd door Ypuh op 11-08-2023 08:12 ]
denk dat ze Matje graag alle 3 de regenboog truitjes mee naar huis zien nemen
Ik lees dat de UCI op rij 5 plekken heeft gereserveerd. Maar er is nog geen startlijst vrijgegeven. Het is dus nog niet zeker.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:38:
[...]
Alleen zijn er in het wielerpeloton véél minder teams dan in het voetbal. Dat maakt het grote verschil + voetbal is gelinkt aan een stad en een ploeg vaak aan een land. Is gewoon een compleet andere sport met een ander verdienmodel.Requiem19 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Het probleem is twee(of meer) ledig:
1. De rechtenhouder deelt geen / nauwelijks inkomsten met de teams
2. De rechtenhouder monetized de sport enorm matig
Pidcock heeft dit seizoen echter wel al een aantal MTB wedstrijden gereden. Die ging niet op de eerste rij staan maar wel vooraan. Zo vlak voor de start een reglementswijziging doen lijkt mij heel ongewoon en ik denk dat @Nutterd gewoon gelijk heeft. Ik zie van der Poel zelfs niet op de UCI ranking staan dus het is duidelijk een kado'tje.
Heeft ie nieuw sponsordealtje? Normaal draagt hij zijn bandje om linker pols.Ypuh schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:11:
[...]
Zoiets gebeurde vorige keer toch ook? Iets met UCI punten etc.
Heerlijk relaxt interviewtje met MvdP gister (en een rosegold Rolex GMT van €40k)
[YouTube: Mathieu van der Poel x Matt Stephens | First interview as Road Race World Champion]
die heeft hij nu rechts...ik zou mijn Garmin ook ruilen voor een Rolex links en een Whoop rechtsMegupe schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:22:
[...]
Heeft ie nieuw sponsordealtje? Normaal draagt hij zijn bandje om linker pols.
Wedstrijden worden voor het grote publiek leuker als er bekende namen aan de start staan. Dus ik snap de tactiek van UCI bij WK Gravel of nu het MTB wel. Het is ook bijna niet mogelijk om alle disciplines volledig te doen en zo punten binnen te harken. Bijzondere mensen hebben soms recht op bijzondere regels. Lullig als je nummer 40 van de wereld bent en nu op plek 41 moet starten, maar ook geen halsbrekende zaak lijkt mij. Vervelender voor ons als publiek als MvdP geen startbewijs haalt omdat hij moet lopen vanwege uitklikkende renners uit Vacticaanstad en zo een startbewijs mist.
@Nutterd niet sporten met een Rolex om lijkt mij het beste plan. Ik zag dat Wout een Daytona heeft, die is wel echt heel gaaf.
@Nutterd niet sporten met een Rolex om lijkt mij het beste plan. Ik zag dat Wout een Daytona heeft, die is wel echt heel gaaf.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Het is nu officieel. Van der Poel start tussen Pidcock en Sagan op rij 5.
https://www.tissottiming....000010501FFFFFFFFFFFFFF02
https://www.tissottiming....000010501FFFFFFFFFFFFFF02
Wauw. Je weet toch dat die eerste zin krek dezelfde rechtvaardiging is als de rijke stinkerd die vindt dat er andere (rechts)regels voor hem moeten gelden als het 'gewone' volk? Of nog extremer: racisme.Fisico schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:58:
Bijzondere mensen hebben soms recht op bijzondere regels. Lullig als je nummer 40 van de wereld bent en nu op plek 41 moet starten, maar ook geen halsbrekende zaak lijkt mij.
De wereldkampioen shorttrack schuift dankzij deze gunstmaatregel naar achter. Kan je moeilijk iemand van Vaticaanstad noemen. De enige reden dat het hier verdedigd wordt, is omdat het een Nederlander is... Sagan mag wegens 'zijn uitzonderlijke waarde voor het wielrennen' op dezelfde rij starten. Met alle respect maar als je dat bij alle ex-kampioenen moet doen dan is dat een straatje zonder einde.
Wat @Kenhas zegt.Horla schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Wauw. Je weet toch dat die eerste zin krek dezelfde rechtvaardiging is als de rijke stinkerd die vindt dat er andere (rechts)regels voor hem moeten gelden als het 'gewone' volk? Of nog extremer: racisme.
Bij tennis hebben ze een regel dat na langdurige afwezigheid iemand nog op de oude ranking mag instromen. Bij het WK Gravel kijken ze naar alle rankings van de UCI. In het geval van de UCI willen ze bepaalde renners in zo veel mogelijk belangrijke wedstrijden. Dan moet je als UCI ook flexibel zijn de andere kant op. Wanneer Wout wil gaan MTB-en dan kan een goede startplek hem net overhalen het te doen en daar komt dan weer media-aandacht door en daar wordt de sport weer beter van.
[ Voor 43% gewijzigd door Fisico op 11-08-2023 15:14 ]
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
@Horla zoiets racisme noemen, is toch wel een brug te ver. Je zou eens de definitie van racisme moeten opzoeken.
Jij spreekt over een rijke stinkerd die vindt dat hij beter is. In dit geval is die rijke stinkerd dus Van Der Poel. Wel, die heeft hier niets over te zeggen dus daar loopt je vergelijking al volledig verkeerd.
Volgens de UCI ranking is natuurlijk het eerlijkst en zou altijd moeten gebruikt worden. Maar "prestaties in het verleden" mogen ook wel meegeteld worden. Zoiets als "als een renner geen UCI punten heeft dit jaar, wordt het gemiddelde genomen van de vijf voorgaande jaren" of zoiets.
Is het ongewenst? Eigenlijk wel. Heb ik er een probleem mee? Niet echt.
Jij spreekt over een rijke stinkerd die vindt dat hij beter is. In dit geval is die rijke stinkerd dus Van Der Poel. Wel, die heeft hier niets over te zeggen dus daar loopt je vergelijking al volledig verkeerd.
Volgens de UCI ranking is natuurlijk het eerlijkst en zou altijd moeten gebruikt worden. Maar "prestaties in het verleden" mogen ook wel meegeteld worden. Zoiets als "als een renner geen UCI punten heeft dit jaar, wordt het gemiddelde genomen van de vijf voorgaande jaren" of zoiets.
Is het ongewenst? Eigenlijk wel. Heb ik er een probleem mee? Niet echt.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Wat typisch dat dit zolaat gebeurd. Maar als ik het goed begrijp wordt deze regel ook tijdens wereldbekerwedstrijden gehanteerd. Dus helemaal uit het niets is het ook niet.
@Fisico bij tennis is dat bij blessure, niet omdat je toevallig goed bent in het dubbelspel zodat je opeens geen kwalificaties moet spelen voor enkel. Organisatoren kunnen wildcards geven maar het is niet zo dat je opeens pas in de achtste finale moet meedoen.
@Kenhas je hebt gelijk, het woord dat ik zocht/moest gebruiken is discriminatie. Mensen anders behandelen op basis van kenmerken. Hier is zo dat 'bijzondere' mensen blijkbaar anders behandeld mogen worden.
Het is op termijn een devaluatie van de sport. Waarom zouden de toppers nog door het jaar heen wedstrijden doen als je door middel van uci punten toch vooraan mag starten? Waarom zouden Wout of Mathieu nog gewone veldritten doen als ze op het WK toch een goede startpositie krijgen?
@Kenhas je hebt gelijk, het woord dat ik zocht/moest gebruiken is discriminatie. Mensen anders behandelen op basis van kenmerken. Hier is zo dat 'bijzondere' mensen blijkbaar anders behandeld mogen worden.
Het is op termijn een devaluatie van de sport. Waarom zouden de toppers nog door het jaar heen wedstrijden doen als je door middel van uci punten toch vooraan mag starten? Waarom zouden Wout of Mathieu nog gewone veldritten doen als ze op het WK toch een goede startpositie krijgen?
Het is heel simpel:Horla schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:24:
@Fisico bij tennis is dat bij blessure, niet omdat je toevallig goed bent in het dubbelspel zodat je opeens geen kwalificaties moet spelen voor enkel. Organisatoren kunnen wildcards geven maar het is niet zo dat je opeens pas in de achtste finale moet meedoen.
- De hele MTB sport heeft baat bij het starten van echte toppers met naamsbekendheid
- De echte toppers kunnen niet EN de weg combineren met MTB
- Dus zoek je een middenweg
Ik ben trouwens wel benieuwd, heb je gekeken of de laatste 50-60 starters van de MTB race ook consequent wereldbekers hebben gereden dit jaar?
Wat is uw punt? Als ze achteraan starten omdat ze er geen hebben gereden dan is het logisch dat ze daar staan en als ze er staan omdat ze minder goed zijn dan de mensen die vooraan starten dan is dat ook logisch (tenzij ze geen wedstrijden hebben kunnen doen wegens geblesseerd).Requiem19 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:27:
[...]
Ik ben trouwens wel benieuwd, heb je gekeken of de laatste 50-60 starters van de MTB race ook consequent wereldbekers hebben gereden dit jaar?
Als (geen idee of dit zo is!) zij niet gereden hebben en VdP (en co ook niet), dan worden ze niet benadeeld als VdP voor hen start.Horla schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:45:
[...]
Wat is uw punt? Als ze achteraan starten omdat ze er geen hebben gereden dan is het logisch dat ze daar staan en als ze er staan omdat ze minder goed zijn dan de mensen die vooraan starten dan is dat ook logisch (tenzij ze geen wedstrijden hebben kunnen doen wegens geblesseerd).
-> Dat was uw argument toch?
Ik bedoel alleen maar: eerst de feiten goed onderzoeken voordat je boos wordt..
Strijd Ganna - Evenepoel - Tarling dient zich aan.
Tarling knalt wel absurd door, benieuwd of hij dat volhoudt...
Tarling knalt wel absurd door, benieuwd of hij dat volhoudt...
Ze moeten aan wel meerdere dingen iets doen. Een 49 jarige Ghanees heeft net het WK tijdrijden gereden en komt op bijna een halfuur binnen. Dat terwijl elk land maar max 2 deelnemers mag sturen en er zo veel betere renners niet mogen gaan.
Heh?Chelseamarre123 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:26:
Ze moeten aan wel meerdere dingen iets doen. Een 49 jarige Ghanees heeft net het WK tijdrijden gereden en komt op bijna een halfuur binnen. Dat terwijl elk land maar max 2 deelnemers mag sturen en er zo veel betere renners niet mogen gaan.
Het hele punt van een WK is dat alle (geïnteresseerde) deelnemende landen mee kunnen doen. Als Ghana zich heeft gekwalificeerd voor het WK...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik heb het niet nagekeken maar ik betwijfel of er daar dertig man geen mtb wedstrijden heeft gereden maar toch aan het wk mag deelnemen. Hier en daar een verloren gelopen Afrikaan of zo maar dat zal het zijn. Maar dan nog: uw redenering is dus dat het ok is 1 persoon een voordeel te geven als je de rest geen nadeel geeft?
Zoals in eerdere reactie: ja er worden wel degelijk mensen naar achter geschoven of denk je dat er maar vier rijen van mtb'ers hebben deel genomen aan uci wedstrijden?
Zoals in eerdere reactie: ja er worden wel degelijk mensen naar achter geschoven of denk je dat er maar vier rijen van mtb'ers hebben deel genomen aan uci wedstrijden?
Naast de complete absurditeit, ik stoor mij vooral aan (de perceptie?) dat dit plots aangepast is.
Het lijkt dat dit opeens van kracht is? Als dat zo is kan je enkel spreken van een ongekend amateurisme en nepotisme om bepaalde renners last minute te bevoordelen. Als dit al maanden geleden besproken is zou dat het sentiment al iets of verzachten... Maar het blijft belachelijk, dit is geen sport die je wilt promoten a la strandracen of gravelbiken he. Dit is een olympische sport
Het lijkt dat dit opeens van kracht is? Als dat zo is kan je enkel spreken van een ongekend amateurisme en nepotisme om bepaalde renners last minute te bevoordelen. Als dit al maanden geleden besproken is zou dat het sentiment al iets of verzachten... Maar het blijft belachelijk, dit is geen sport die je wilt promoten a la strandracen of gravelbiken he. Dit is een olympische sport

Das net mijn punt. Je kwalificeert je blijkbaar door gewoon een land te zijn en dan mag je minimaal 1 renner te sturen.Maarten_E schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:27:
[...]
Heh?
Het hele punt van een WK is dat alle (geïnteresseerde) deelnemende landen mee kunnen doen. Als Ghana zich heeft gekwalificeerd voor het WK...
Joshua Tarling? Wie?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het wordt een thriller jongens. Diegene die het minst sterft op dat klimmetje wint

23 jaar en eerste renner die ze allebei in zijn carrière ooit wint.
[ Voor 6% gewijzigd door Chelseamarre123 op 11-08-2023 17:59 ]
Ola kameraad, Olano niet vergetenChelseamarre123 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:59:
23 jaar en eerste renner die ze allebei in zijn carrière ooit wint.
(verdorie, ik ben op stream aan het kijken en Renaat zegt het nu, maar ik wist het voordat Renaat het zei

[ Voor 22% gewijzigd door Jebus4life op 11-08-2023 18:03 ]
Haha te snel. Olano is net van voor mijn tijd.Jebus4life schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:02:
[...]
Ola kameraad, Olano niet vergeten
(verdorie, ik ben op stream aan het kijken en Renaat zegt het nu, maar ik wist het voordat Renaat het zei![]()
)
https://www.wielerflits.n...n-dit-is-echt-next-level/
Beetje een vreemde opmerking over zijn vermogensmeter en reservefiets. Je rijdt toch niet als laatste op je reservefiets, en een Garmin kan gewoon meerdere powermeters gekoppeld hebben en pakt gewoon diegene die binnen bereik is (ik neem aan dat zijn reservefiets bij de bus en niet het podium stond).
Beetje een vreemde opmerking over zijn vermogensmeter en reservefiets. Je rijdt toch niet als laatste op je reservefiets, en een Garmin kan gewoon meerdere powermeters gekoppeld hebben en pakt gewoon diegene die binnen bereik is (ik neem aan dat zijn reservefiets bij de bus en niet het podium stond).
Nepotisme? Zit Adrie van der Poel bij de UCI? Of heeft MvdP andere vriendjes rondlopen (wie dan)?Jebus4life schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:35:
Naast de complete absurditeit, ik stoor mij vooral aan (de perceptie?) dat dit plots aangepast is.
Wie goed is, heeft veel vrienden. Volgens wikipedia:
Nepotisme (< Latijn 'nepos', kleinzoon; nakomeling; neef) is in ruimere zin het begunstigen, door autoriteiten of bedrijven, van familieleden of vrienden, door ze in hoge functies te benoemen of door ze opdrachten te gunnen. Nepotisme kan ook de vorm van patronage aannemen. Nepotisme of vriendjespolitiek is een vorm van corruptie.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21