[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 117 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
@CynicRelief Je vindt jumbo te duur, zeker? Want hun huismerk is goed en niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Sjah schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:22:
@CynicRelief Je vindt jumbo te duur, zeker? Want hun huismerk is goed en niet te duur.
nee, ik vind de kwaliteit matig; maar onder invloed van de prijzenoorlog zijn alle supermarkten wat meer naar het midden moeten gaan (dus AH is minder geworden en lijkt nu bijna op Jumbo)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
doomtech schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:05:
En laten we allemaal wel wezen, ons aller Wilco is maar 1x lichtjes gevallen. Gaat de goede kant op! Plottwist, Roglic en Vingegaard zijn bliksemafleiders in de Vuelta en Kelderman gaat ons de eerste Vuelta zege sinds 1979 bezorgen :)F
Kelderman de Vuelta winnen… Laten we het hopen! Maar Wilco (en Gesink) gaat natuurlijk weer knechten voor de buitenlandse TJV kopmannen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Kelderman de Vuelta winnen… Laten we het hopen! Maar Wilco (en Gesink) gaat natuurlijk weer knechten voor de buitenlandse TJV kopmannen.
we hebben het nu al over een veelbelovende Vuelta, maar de Tour van ‘24 gaat alles te boven als we de voorberichten mogen geloven, iedereen wil/gaat daar meedoen, en een tijdrit als laatste etappe

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Kunnen ze bij de Avondetappe echt geen betere stoel vinden voor Teunissen? Amateurs….

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CynicRelief schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:29:
[...]

we hebben het nu al over een veelbelovende Vuelta, maar de Tour van ‘24 gaat alles te boven als we de voorberichten mogen geloven, iedereen wil/gaat daar meedoen, en een tijdrit als laatste etappe
Dat wordt leuk inderdaad. Eerst nog een zware bergetappe en hierna die tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Nou… zet door Wilco maar een streep als klassementsrenner.. die heeft die handdoek al geworpen hoor ik hem net zelf in een interview vertellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Nou… zet door Wilco maar een streep als klassementsrenner.. die heeft die handdoek al geworpen hoor ik hem net zelf in een interview vertellen.
het was ook een grapje van doomtech denk ik …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:49
Hele mooie tour gezien, zeker de 1e twee weken. Vingegaard meer dan terecht gewonnen, jammer dat er niets frivools in zit, maar dat doet weinig af aan z'n overwinning. Strategisch en tactisch een ijzersterke Jumbo formatie. Mooie etappes gezien, veel strijd, onverwachte dagsuccessen, eigenlijk alles zat er wel in. Nederlanders conform verwachting gepresteerd.

Op naar de Vuelta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dubbeldooier schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:26:
Hele mooie tour gezien, zeker de 1e twee weken. Vingegaard meer dan terecht gewonnen, jammer dat er niets frivools in zit, maar dat doet weinig af aan z'n overwinning. Strategisch en tactisch een ijzersterke Jumbo formatie. Mooie etappes gezien, veel strijd, onverwachte dagsuccessen, eigenlijk alles zat er wel in. Nederlanders conform verwachting gepresteerd.

Op naar de Vuelta.
mee eens, maar mede door ontbreken van echte GC-strijd, is mijn glas halfleeg; maar we zijn ook verwend vanzelf, de laatste jaren

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dubbeldooier
CynicRelief schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:40:
[...]

mee eens, maar mede door ontbreken van echte GC-strijd, is mijn glas halfleeg; maar we zijn ook verwend vanzelf, de laatste jaren
10 seconden verschil bij het ingaan van de laatste week. Tot dat moment een monumentale tweestrijd, tikken over en weer.

Ik heb ze veeeeel slechter gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

Geen strijd? Je bedoelt geen strijd meer na rit 17 (van de 21)?

Ik heb twee jongemannen 2,5 week lang zien knokken met elkaar... Dit kan nogal wat slechter.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Wel opvallend dat er minder geklaag was over de Giro dan over deze Tour.

Waarschijnlijk omdat iedereen die nu klaagt de Giro niet gezien heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Requiem19 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:02:
Wel opvallend dat er minder geklaag was over de Giro dan over deze Tour.

Waarschijnlijk omdat iedereen die nu klaagt de Giro niet gezien heeft :D
omdat er veel meer mensen naar de Tour kijken me dunkt (dan naar de Giro en de Vuelta); ik vind persoonlijk de Giro, en de Vuelta, kwa beeld en strijd, veel mooier dan de Tour, maar de Giro van dit jaar was r*k mede vanwege het weer; maar de afgelopen paar Giri en Vueltas waren fantastisch (de afgelopen Tours ook overigens); de Tour is op een andere manier interessant in de zin dat alle grote namen meedoen, grotere belangen in het spel, en dus ook een saaier verloop, een mekaar gevangen houden in weliswaar secondenstrijd, maar allemaal nogal afgemeten en gecontroleerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Ik kan er met de kop niet bij dat je dit saai hebt gevonden...

Twee weken lang is het enorm spannend omdat ze aan elkaar gewaagd zijn, maar dat is kennelijk saai omdat ze elkaar in een greep houden. Dan volgt er een fenomenale tijdrit en wordt de etappe daarna de tegenstander compleet de gruzelementen in gereden maar dan is het saai omdat er geen strijd meer is.

Wat had je dan verwacht? Dat ze elkaar ombeurten op minuten hadden gereden? Eerst de ene een paar minuten en dan de ander? Hoe realistisch denk je dat dat is?

[ Voor 79% gewijzigd door Dubbeldooier op 23-07-2023 22:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CynicRelief schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:40:
[...]

Er is snoeihard gestreden om het GC deze tour.

Strategisch, tactisch en puur fysiek. Het was een ongewoon zware route die ook nog eens als een van de snelsten ooit is gereden. Dat een overgangsetappe zonder waaiers een compleet slagveld wordt zegt een hoop.

Dat dat in de top 2 weinig spektakel opleverde komt door het verschil in kwaliteit van die twee.
Pogacar heeft vooral een belachelijk hoog piek vermogen, wat schitterende demarrages op kan leveren. Vingegaard heeft vooral een belachelijk hoog duur vermogen.

Jumbo reed dus bloedhard maar relatief constant, UAE moest het vooral van de explosies in de laatste kilometers hebben. Zo konden we zien dat de beste renner van dit jaar met een goeie ploeg verslagen kon worden door de (nog steeds idioot sterke) runner-up met de best voorbereide goeie ploeg.

Dat levert niet altijd de beste tv op, maar het was domweg de beste strategie. Voor de liefhebber smullen, voor de tv kijker die niet ziet hoe slim en snoeihard er wordt gekoerst vast saai, ja. Het zij zo. Ik ben vooral benieuwd hoe dit doorwerkt in de breedte.Iedereen heeft nu wel door dat die laatste 5% voorbereiding er echt toe doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubbeldooier
[...]

En terecht. Je wint dat ding met Roglic of Vingegaard of je haalt hopelijk top 10 met een Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dubbeldooier schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:27:
Ik kan er met de kop niet bij dat je dit saai hebt gevonden...

Twee weken lang is het enorm spannend omdat ze aan elkaar gewaagd zijn, maar dat is kennelijk saai omdat ze elkaar in een greep houden. Dan volgt er een fenomenale tijdrit en wordt de etappe daarna de tegenstander compleet de gruzelementen in gereden maar dan is het saai omdat er geen strijd meer is.

Wat had je dan verwacht? Dat ze elkaar ombeurten op minuten hadden gereden? Eerst de ene een paar minuten en dan de ander? Hoe realistisch denk je dat dat is?
niet saai, maar tussen saai en niet-spannend zit een grijs gebied; kan me wel vinden in wat Theek hieronder zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Alleen is zijn conclusie dat het smullen geblazen was, en dat lees ik in jouw reacties nou niet bepaald terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Goh, het veldrijden komt er al weer aan 😀

Maar zover gekkigheid. Mooie en spannende tour. Met dank aan zijn ploeg, en zelf ook goed gereden, Vingegard de terecht winnaar.
Pogacar met lef, en ook een goede ploeg, gekoerst en mooie 2e plek.
Paar mooie ritzeges.
Deze tour had heel veel, erg leuk om te volgen. En dan vind ik normaal de alpenritten met 3x 2000+ mooi. Dat is dus niet nodig.

Op naar het wk, de Vuelta en nog wat klassiekers.
Hup MvdP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dubbeldooier schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:24:
[...]

En terecht. Je wint dat ding met Roglic of Vingegaard of je haalt hopelijk top 10 met een Nederlander.
Als Jumbo Visma ploeg snap ik dat helemaal, maar als Nederlander zie ik het liever anders, zeker bij een Nederlandse ploeg. Wilco is uiteindelijk nog de beste Nederlander geworden op de 18e plaats, maar een Tour waar een Nederlander echt mee rijdt voor het klassement (al is het maar voor plek 3 omdat er 2 met kop en schouders bovenuit steken) vind ik gewoon leuker om te kijken. Wie weet gaan we met Thymen Arensman nog meedoen voor het klassement de komende jaren, mits die ook weer niet knecht gaat worden bij Ineos…

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 24-07-2023 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
[...]

Ik snap die mentaliteit niet van 'buitenlandse mannen'. Dit is toch in elke sport? Wil je een soort Nederlandse FDJ en dan 10e worden in de GC op een half uur afstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Als Jumbo Visma ploeg snap ik dat helemaal, maar als Nederlander zie ik het liever anders, zeker bij een Nederlandse ploeg. Wilco is uiteindelijk nog de beste Nederlander geworden op de 18e plaats, maar een Tour waar een Nederlander echt mee rijdt voor het klassement (al is het maar voor plek 3 omdat er 2 met kop en schouders bovenuit steken) vind ik gewoon leuker om te kijken. Wie weet gaan we met Thymen Arensman nog meedoen voor het klassement de komende jaren, mits die ook weer niet knecht gaat worden bij Ineos…
Met hoe zwaar ze grote rondes tegenwoordig maken, hebben wij in Nederland minder kans. Onze gemiddelde lengte (en daarmee ook gewicht) is in het nadeel met de bizarre aantallen hoogtemeters tegenwoordig. Dat is echt een klap meer dan vroeger.

Kijo naar Arensman bijvoorbeeld. Die is 1.90 (!) en weegt 68kg. Dat is 8kg meer dan Vinegaard en op een volle bak beklimming moet hij met gelijk tempo constant 50 watt meer trappen. Dat houdt hij wel 1 of 2 dagen vol, maar uiteindelijk breekt hij dan vroeg of laat

Daarnaast is 68kg bij zo’n lengte veel meer ‘on the edge’, en is de kans dat hij net erover gaat in grote ronde (=slechte dag) groter.

We gaan pas weer echt meedoen als we een lichtgewicht (sub 65kg) klimmer hebben. Of als de trend van meer extreme parcoursen teruggedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Buitenspel schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Ik snap die mentaliteit niet van 'buitenlandse mannen'. Dit is toch in elke sport? Wil je een soort Nederlandse FDJ en dan 10e worden in de GC op een half uur afstand?
Dat vind ik tegenwoordig ook best wel jammer bij meer sporten. Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat er bijvoorbeeld maar 3 buitenlanders mochten worden opgesteld in een voetbal team (Barcelona destijds bijvoorbeeld toen Koeman en Witschge daar speelden). Dat zorgde er ook voor dat alleen de echte top in het buitenland speelde en je jonge talenten wat langer konden rijpen in eigen land. Maar dat is helaas niet meer zo en je ziet veel jonge talentvolle spelers op de bank (of nog erger) terecht komen.

Bij het wielrennen zie je dit ook wel. Een Jumbo Visma team wat vorig jaar met maar 1 Nederlander meedeed, terwijl ze genoeg Nederlanders in dienst hadden die ook een goede Tour konden rijden, maar alles werd gezet op de Tourwinst van Vingegaard of Roglic en daar pasten al die Nederlanders schijnbaar niet in. En die zie je dan ook weer vertrekken bij JV. Gisteravond b.v. bij de Avondetappe… Eenkhoorn en Teunissen… zijn die nu te slecht voor JV om mee te nemen in de Tour? En Sam Oomen, ook aan tafel, gaat ook vertrekken bij JV omdat hij daar zijn ambities niet kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Requiem19 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:22:
Kijo naar Arensman bijvoorbeeld. Die is 1.90 (!) en weegt 68kg. Dat is 8kg meer dan Vinegaard en op een volle bak beklimming moet hij met gelijk tempo constant 50 watt meer trappen. Dat houdt hij wel 1 of 2 dagen vol, maar uiteindelijk breekt hij dan vroeg of laat

Daarnaast is 68kg bij zo’n lengte veel meer ‘on the edge’, en is de kans dat hij net erover gaat in grote ronde (=slechte dag) groter.
6e in de ronde van Spanje 2022 en 6e in de Giro 2023. Volgens mij doe je dan toch best goed mee als klassementsrenner in recente rondes? ;) Kijk… hij gaat niet winnen van Vingegaard of Pogacar, maar kan wel strijden om die 3e plek volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:25:
[...]

6e in de ronde van Spanje 2022 en 6e in de Giro 2023. Volgens mij doe je dan toch best goed mee als klassementsrenner in recente rondes? ;) Kijk… hij gaat niet winnen van Vingegaard of Pogacar, maar kan wel strijden om die 3e plek volgens mij?
Ik denk dat je precies zegt waar het op slaat: Kelderman (en Arensman) zullen moeilijk winnen van Evenepoel, Roglic, Vinegaard en Pogacar. Dan rijd je dus - als álles goed valt! - op het beste voor een P3.

Vanaf dag 1 gelijk aanklampen in de bergen en zo min mogelijk tijd verliezen, in plaats van pro-actief koersen. De jaren dat Kelderman aanklamper was maakten het ook niet per se leuk om te kijken. (weet je bijvoorbeeld nog op welke plek Kelderman eindigde in de Tour van 2021 en welke etappes van die tour waarin Kelderman een leuke rol speelde kun je je nog herinneren?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Requiem19 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat je precies zegt waar het op slaat: Kelderman (en Arensman) zullen moeilijk winnen van Evenepoel, Roglic, Vinegaard en Pogacar. Dan rijd je dus - als álles goed valt! - op het beste voor een P3.

Vanaf dag 1 gelijk aanklampen in de bergen en zo min mogelijk tijd verliezen, in plaats van pro-actief koersen. De jaren dat Kelderman aanklamper was maakten het ook niet per se leuk om te kijken. (weet je bijvoorbeeld nog op welke plek Kelderman eindigde in de Tour van 2021 en welke etappes van die tour waarin Kelderman een leuke rol speelde kun je je nog herinneren?).
Klopt, maar knechten voor Vingegaard of Roglic vind ik nog minder leuk.

Wout Poels wint in de herfst van zijn carrière (gelukkig nog) een etappe in de Tour. Toen hij op de top van zijn kunnen was, was hij knecht bij team Sky. Hij was/is niet goed genoeg om één van de grote rondes te winnen, maar had wel betere klassementen kunnen rijden en meer etappes in grote rondes kunnen winnen. En ik zie Wout liever één etappe winnen in een Tour dan dat hij Froome aan de eindwinst helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
Requiem19 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Met hoe zwaar ze grote rondes tegenwoordig maken, hebben wij in Nederland minder kans. Onze gemiddelde lengte (en daarmee ook gewicht) is in het nadeel met de bizarre aantallen hoogtemeters tegenwoordig. Dat is echt een klap meer dan vroeger.

We gaan pas weer echt meedoen als we een lichtgewicht (sub 65kg) klimmer hebben. Of als de trend van meer extreme parcoursen teruggedraaid wordt.
tussen pogi en vinnegaard zit ook 6 kg 60 vs 66 :) Maar goed, meer spiermassa en gewicht geeft vaak resultaat dat je FTP ook iets hoger is. alleen geen 50 watt helaas om dat verschil goed te maken :)
En met alle hoogtemeters vandaag de dag ben je dus helaas in zo'n grote ronde vaak afhankelijk van je gewicht. Tijd dat iemand van 80 kg ( Indurain) zal winnen is wel voorbij. De tijdritten zijn te kort om degelijk wat te winnen, die je echt in hooggebergte dan wel weer zal gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
dfbt schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:06:
[...]

tussen pogi en vinnegaard zit ook 6 kg 60 vs 66 :) Maar goed, meer spiermassa en gewicht geeft vaak resultaat dat je FTP ook iets hoger is. alleen geen 50 watt helaas om dat verschil goed te maken :)
En met alle hoogtemeters vandaag de dag ben je dus helaas in zo'n grote ronde vaak afhankelijk van je gewicht. Tijd dat iemand van 80 kg ( Indurain) zal winnen is wel voorbij. De tijdritten zijn te kort om degelijk wat te winnen, die je echt in hooggebergte dan wel weer zal gaan verliezen.
Precies - en we hebben nu 2 Tours op rij gezien dat lichtgewicht Vinegaard in het voordeel is door de accumulatie van hoogtemeters.

Verschil daarnaast tussen bijvoorbeeld een Arensman en Pogacar is vooral ook dat Pogacar 1.76 is en Arensman 1.90. Het is dus 'makkelijker' voor Pogacar om 66kg te wegen tov Arensman die echt op het randje moet gaan om op 68kg te komen. Voor Pogacar is er in ieder geval nog de optie om wat spierkracht (=gewicht) (en daarmee explosiviteit) te verliezen in ruil voor wat meer duurvermogen.

Je ziet eigenlijk bijna altijd met renners die teveel op dat randje zitten qua gewicht dat ze er op 1 dag flink doorheen zakken (Yates, Giro 2018 over de Finestre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:12:
[...]

Precies - en we hebben nu 2 Tours op rij gezien dat lichtgewicht Vinegaard in het voordeel is door de accumulatie van hoogtemeters.

Verschil daarnaast tussen bijvoorbeeld een Arensman en Pogacar is vooral ook dat Pogacar 1.76 is en Arensman 1.90. Het is dus 'makkelijker' voor Pogacar om 66kg te wegen tov Arensman die echt op het randje moet gaan om op 68kg te komen. Voor Pogacar is er in ieder geval nog de optie om wat spierkracht (=gewicht) (en daarmee explosiviteit) te verliezen in ruil voor wat meer duurvermogen.

Je ziet eigenlijk bijna altijd met renners die teveel op dat randje zitten qua gewicht dat ze er op 1 dag flink doorheen zakken (Yates, Giro 2018 over de Finestre).
Tja, wat er allemaal speelt bij t verschil van poga/vinnegaard deze tour zal je nooit echt 100% weten, paar dagen geleden ook al echt wat verschillen er tussen uit gehaald van deze 2 , waarvan de voorbereiding van vinnegaard flink in t voordeel was en de blessure van poga + de keuze om voorjaarsklassiekers te rijden i.p.v extra hoogtestages/duurtrainingen niet ten gunste komen. Je zal t nooit 100% weten of t nou die 6 kg is, of een voorbereidingsding:), tijdrit specialisme van jumbo is natuurlijk ook echt next level.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Wout Poels wint in de herfst van zijn carrière (gelukkig nog) een etappe in de Tour. Toen hij op de top van zijn kunnen was, was hij knecht bij team Sky. Hij was/is niet goed genoeg om één van de grote rondes te winnen, maar had wel betere klassementen kunnen rijden en meer etappes in grote rondes kunnen winnen. En ik zie Wout liever één etappe winnen in een Tour dan dat hij Froome aan de eindwinst helpt.
Gelukkig maakt het hen niks uit wat jij vind. Kelderman zelf geeft aan dat hij dit 1 van zijn hoogtepunten in zijn carriere vindt naast zijn eigen 3e plek in de giro 2020. Hij vind het al die opoffering niet meer waard voor een top 3/5 klassering en ik geef hem groot gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:45
PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Ik vond al die Nederlanders die voor een klassement gingen juist altijd hemeltergend en ze wonnen er ook helemaal niet meer etappes mee. Als je kort staat laten ze je niet rijden en ze waren niet goed genoeg om er bovenuit te steken als ze met de kopmannen naar boven reden.

Liever mooi aanvallen en gave etappes pakken dan weer een keer tussen 6 en 12 eindigen in het AK met alleen maar aanklampen. Denk dat bijvoorbeel Gesink ook een veel leukere carriere heeft sinds hij niet meer voor klassementen ging.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Met neerkijken op alle renners die geen kopman en/of ritwinnaar zijn heb je wel erg weinig oog voor de opoffering die de overige renners brengen om een doel groter dan zichzelf na te jagen.

Je kunt toch alleen maar respect voor zo'n instelling en bijbehorende, niet te onderschatten, prestaties hebben? T'is niet bepaald een kalm ritje door Frankrijk voor die jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Gelukkig hebben we Tour de France Femmes avec Zwift en Tour de Wallonie nog..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dubbeldooier schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:45:
Met neerkijken op alle renners die geen kopman en/of ritwinnaar zijn heb je wel erg weinig oog voor de opoffering die de overige renners brengen om een doel groter dan zichzelf na te jagen.

Je kunt toch alleen maar respect voor zo'n instelling en bijbehorende, niet te onderschatten, prestaties hebben? T'is niet bepaald een kalm ritje door Frankrijk voor die jongens.
Ik neem aan dat deze reactie voor mij bedoeld was. :) Ik heb juist enorm respect voor al die gasten, al helemaal als ze zich opofferen voor iemand anders. Echte team players!

@GerbenBKIk heb best mooie herinneringen aan Dumoulin, Kruiswijk, Bau & Lau en Kelderman, die goede klassementen hebben gereden in al deze grote rondes. Om dit nou hemeltergend te noemen… ;) En als ze geen klassement meer kunnen rijden, maar wel lastige etappes winnen (net als Poels deze tour), dan zou ik een vrijere rol toejuichen. Een beetje wat Mollema de laatste jaren doet. Maar helaas mocht hij geen Tour rijden van zijn ploeg dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Lelijke valpartijen bij de Tour voor vrouwen… spiegelgladde wegen door de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:50
PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:27:
Lelijke valpartijen bij de Tour voor vrouwen… spiegelgladde wegen door de regen.
Die van Jumbo zag er heel vies uit zo met die vangrail. Idioot om zo druk te gaan zetten in die afdaling als het peloton op komst was met nog een col voor de boeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Ze zijn wat mij betreft ook helemaal doorgeslaan met de parcoursen en hoogtemeters. In de jaren 90 hadden we 2 tijdritten van 50 kilometer en soms nog een ploegentijdrit, dat was natuurlijk het andere extreem waar we imo niet terug naartoe willen.

Maar een iets grotere diversiteit aan parcoursen zou ik wel appreciëren, die drang naar altijd maar meer bergen en hoogtemeters mag stilaan terug wat normaliseren... Bekijk het parcours van de Vuelta binnen een aantal weken, 9 aankomsten boven op 21 ritten, waar zijn we mee bezig 8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Jebus4life Maak daar maar gerust tijdritten van 70km van begin deze eeuw. Ik heb snel even onderzocht en we zijn in de Tour teruggegaan van gemiddeld 200km [begin van de eeuw] naar 170km gemiddeld per etappe exclusief tijdritten. Hoogtemeters heb ik niet naar gekeken maar gevoelsmatig waren er voorheen veel vaker ritten met meerdere 1e en HC beklimmingen. Zeker in de Tour zie je dat minder maar nogmaals, dat is gevoelsmatig. Hoogtemeters vind ik ook iets minder van belang want als je een gemêleerd aanbod van etappes hebt zitten daar ook heuvelkoersen tussen maar belangrijker, kortere etappes is later beginnen is meer rust. Persoonlijk vind ik die tendens prima en dan mag een col van mij best een keer een onverharde laatste x kilometers hebben of een zwaar percentage. De Vuelta heb ik verder nog niet "verkend" maar op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn als het puur om aankomsten gaat. Over het algemeen geeft het vluchters ook meer kans.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gewoon terug naar een Olympias Toer, maar dan 3 weken lang. Denk dat je toch snel op 600hm komt dan in die drie weken, met alleen maar sprint ettappes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

LoneRanger schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:51:
@Jebus4life Maak daar maar gerust tijdritten van 70km van begin deze eeuw. Ik heb snel even onderzocht en we zijn in de Tour teruggegaan van gemiddeld 200km [begin van de eeuw] naar 170km gemiddeld per etappe exclusief tijdritten. Hoogtemeters heb ik niet naar gekeken maar gevoelsmatig waren er voorheen veel vaker ritten met meerdere 1e en HC beklimmingen. Zeker in de Tour zie je dat minder maar nogmaals, dat is gevoelsmatig. Hoogtemeters vind ik ook iets minder van belang want als je een gemêleerd aanbod van etappes hebt zitten daar ook heuvelkoersen tussen maar belangrijker, kortere etappes is later beginnen is meer rust. Persoonlijk vind ik die tendens prima en dan mag een col van mij best een keer een onverharde laatste x kilometers hebben of een zwaar percentage. De Vuelta heb ik verder nog niet "verkend" maar op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn als het puur om aankomsten gaat. Over het algemeen geeft het vluchters ook meer kans.
Vroeger had je gewoon etappes van 400km! Dat waren nog eens tijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:51:
Onverharde cols is echt een tendens waar ze van af moeten.
Organiseer lekker koersen als Strade waar het de bedoeling is maar in de tour kan je door een lekke band er zo veel mee verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:45
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Vroeger had je gewoon etappes van 400km! Dat waren nog eens tijden!
Precies! En bijna alles onverhard! Wat een tendens! ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:27:
Veel valpartijen worden (jammer genoeg) veroorzaakt door een (nog altijd) gebruik aan stuurvrouwskunst. Het is ieder jaar beter en beter maar toch nog een weg af te leggen.

Hoewel je bij de mannen natuurlijk ook "dwaze" valpartijen hebt door onervarenheid en zo zoals in de Ronde van Vlaanderen dit jaar.

disclaimer: denk toch dat het de Ronde van Vlaanderen was. Te lui om het op te zoeken :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zo… die van de Velde haalde het net niet… jammer… het was haar wel gegund na die lange ontsnapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Zou Vingegaard/Jumbo met de Jonas-Slam in het hoofd zitten?

Tour gewonnen, doortrekken naar de Vuelta (met nog Roglic achter de hand), wint hij de Vuelta kan hij komend jaar naar de Giro en 3 grote rondes na elkaar winnen.

In theorie heeft Anquetil dat ook al gedaan in 63/64, maar toen viel de Vuelta ook in mei, dusdat was toch anders

*EDIT*
Onee, Froome even vergeten 8)7 Die heeft in 17/18 ze alle 3 achter elkaar gewonnen (Tour/Vuelta in 2017, Giro in 2018)

[ Voor 16% gewijzigd door Jebus4life op 25-07-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Drie grote rondes in een seizoen zijn niet meer haalbaar, daar ligt het niveau tegenwoordig te hoog voor.

En Jumbo gaat naar de Vuelta met Roglic met Vingegaard achter de hand, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ze willen als team 3 grote rondes winnen in 1 seizoen. Blijkbaar is dat nog nooit gebeurd in het (moderne) wielrennen).

Lijkt me gewoon dat Roglic en Vingegaard beide als kopman starten. Vingegaard gaat zeker niet knechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:53:
Ze willen als team 3 grote rondes winnen in 1 seizoen. Blijkbaar is dat nog nooit gebeurd in het (moderne) wielrennen).

Lijkt me gewoon dat Roglic en Vingegaard beide als kopman starten. Vingegaard gaat zeker niet knechten.
ik zou zeker zeggen van niet, maar als een ploeg het voor elkaar krijgt om Vingegaard te laten knechten is het Jumbo

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Mooie overwinning van Kastelijn… en een soort Wout Poels aankomst wat betreft de Franse regie… ongelofelijk. En Vollering die even denkt dat ze gewonnen heeft… dat blijft toch wel een dingetje in het vrouwen wielrennen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:26:
Mooie overwinning van Kastelijn… en een soort Wout Poels aankomst wat betreft de Franse regie… ongelofelijk. En Vollering die even denkt dat ze gewonnen heeft… dat blijft toch wel een dingetje in het vrouwen wielrennen. :+
Ik denk dat haar oortjes "kapot" waren, anders had het team aan Vollering gevraagd om Kopecky te helpen de gele trui te verdedigen. Dus ja, dan hoor je dit soort koersinformatie ook niet.
Beetje SD Worx dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ben benieuwd of Vollering nog een boete/tijdstraf gaat krijgen voor dat stayeren achter de auto van haar team. En dan gaat die auto ook nog in de fout… allemaal vol in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Laatste 10km gezien, wat een bizarre finale? Waarom was er geen organisatie om 1 renster terug te halen.
Die Reusser en Lippert rijden daarna nog doodleuk weg van het peleton en bleven ervoor.

En die wagens reden ook weer veel te kort voor de koploopster met momenten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
PatrickC schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:00:
Ben benieuwd of Vollering nog een boete/tijdstraf gaat krijgen voor dat stayeren achter de auto van haar team. En dan gaat die auto ook nog in de fout… allemaal vol in beeld.
20 seconden en ze begreep niet waarom :)
Fragment staat op sporza.be toen ze het te weten kwam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Chelseamarre123 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:25:
[...]

20 seconden en ze begreep niet waarom :)
Fragment staat op sporza.be toen ze het te weten kwam
Zie net het interview met Vollering en de chauffeur van de auto. Allebei boter op hun hoofd… die actie die ze deden was gewoon gevaarlijk… de auto moest op het laatste moment uitwijken in het gras en als hij geremd had was Vollering er zelf vol op geklapt, want ze reed met haar voorband net achter de achterbumper van de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 27-07-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

"Niks gezien, ik vind het komisch"

Zo'n iemand kun je toch niet meer serieus nemen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik was al geen fan van Vollering / SD Worx maar de arrogantie en domheid waarmee ze deze gevaarlijke actie deden belandt dit toch wel hoog in de top 3 van achterlijke acties all time. So much for safety. Ze hadden van mij 10 minuten aan de broek mogen krijgen. /end rant

p.s. nu ik toch bezig ben, Roxane Kneet mogen ze ook wel eens wat podcast etiquette leren. Die is met 100 andere afleidende dingen bezig. Straks gaat ze nog een muur schilderen of een potje drummen wanneer anderen aan het woord zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door cbr600f4i op 27-07-2023 23:12 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
cbr600f4i schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:00:
Ik was al geen fan van Vollering / SD Worx maar de arrogantie en domheid waarmee ze deze gevaarlijke actie deden belandt dit toch wel hoog in de top 3 van achterlijke acties all time. So much for safety. Ze hadden van mij 10 minuten aan de broek mogen krijgen. /end rant

p.s. nu ik toch bezig ben, Roxane Kneet mogen ze ook wel eens wat podcast etiquette leren. Die is met 100 andere afleidende dingen bezig. Straks gaat ze nog een muur schilderen of een potje drummen wanneer anderen aan het woord zijn.
Inderdaad, maar 20 seconden voor dit is een lachertje.

Wat betreft Roxane, tot nu toe vond ik haar altijd wel leuk, zeker als ze weer eens bij Vandaag Inside aanwezig was, maar een hele etappe naar haar luisteren is toch wel een hele opgave… Ducrot was er niets bij zullen we maa4 zeggen…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dingen die je SDWorx niet hoort zeggen:

"We hebben de gok genomen door d'r als een een malle terug te brengen nadat we toch een wielwissel deden wat meer tijd kost dan een nieuwe fiets..naja..gegokt en verloren

We zijn allang blij dat het maar 20 seconden is en niet een minuut zoals de unu-x renster ..of een dsq zoals Nils Eekhoff. De UCI is niet rechtlijnig in haar beslissingen..daardoor neem je dit soort gokken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

De outfits van SDWorx en Canyon/Sram TdF special lijken wel erg op elkaar 8)7

Ik dacht gisteren waarom jaagt Reuser op haar eigen ploeggenote 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
Het is toch best knap van SD Worx dat ze erin slagen om zo onplezierig over te komen.

Ze zijn een enorm slechte ambassadeur van het vrouwenwielrennen op deze manier, precies wat het vrouwenwielrennen niet nodig heeft in de huidige groeifase.

Verder lijkt het niveauverschil in het peloton bijna nog groter dan vorig jaar. Een paar renster hebben een goed niveau en zijn bereid om te vechten voor de ontsnapping. Kennelijk is er geen enkele ploeg (op SD na) sterk genoeg om de schouders eronder te zetten (hallo DSM?) om de rit te controleren.

Het voelt alsof 80% van het peloton er is om mee te rijden, de tour uit te rijden en dan te kunnen zeggen 'wow, ik heb de tour gereden'.

Ik denk dat de meeste mensen mij in dit topic kennen als vrij positief, maar voor de vandering deze keer iets minder enthousiast...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:47:
Het is toch best knap van SD Worx dat ze erin slagen om zo onplezierig over te komen.
Ik denk dat dit het het beste omschrijft voor mij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Die documentaire op Prime over hun Tour vorig jaar hielp voor mij ook niet mee.

Ik vond met name hoe Danny Stam omgaat met de rensters niet de benadering en het gedrag dat past in 2023.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Danny Stam zien we in ieder geval voorlopig niet terug:

https://www.ad.nl/wielren...rlijk-rijgedrag~a948ad64/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 21:50

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Het hoort bij de professionalisering van de sport denk ik dan maar...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spotmatic schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:30:
Het hoort bij de professionalisering van de sport denk ik dan maar...
Mjah, voor zover het de straf van Stam betreft wel.

Tegelijkertijd wordt gelijkwaardig gedrag ('stayeren') vaak genoeg ook niet afgestraft. Pak daar dan ook mee door zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
MikeyMan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:37:
[...]

Mjah, voor zover het de straf van Stam betreft wel.

Tegelijkertijd wordt gelijkwaardig gedrag ('stayeren') vaak genoeg ook niet afgestraft. Pak daar dan ook mee door zou ik zeggen.
Ze zouden gewoon de regel op moeten nemen die nu al onofficieel geldt:

Wanneer een renner/renster in het peloton zit en (materiaal) pech krijgt of valt, mag door middel van stayeren achter de ploegwagen terug gereden worden tot de laatste ploegwagen achter het peloton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Da's oorzaak denk ik..geen eenduidigheid. Een UCI die uit oude mannetjes bestaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Buitenspel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Ze zouden gewoon de regel op moeten nemen die nu al onofficieel geldt:

Wanneer een renner/renster in het peloton zit en (materiaal) pech krijgt of valt, mag door middel van stayeren achter de ploegwagen terug gereden worden tot de laatste ploegwagen achter het peloton.
Ik wil daaraan toevoegen dat men een afstand van minimaal 10 meter op de bumper moet hebben. Die paar centimeter die men nu hanteert is onverantwoord en staat voor mij gelijk aan het niet dragen van een helm.

Ik ben zelf van mening dat pech onderdeel is van de koers en je dat minstens een serieuze krachtinspanning moet doen om terug te komen en niet in de spreekwoordelijke zetel.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

joker1977

Tweakert

cbr600f4i schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Ik wil daaraan toevoegen dat men een afstand van minimaal 10 meter op de bumper moet hebben. Die paar centimeter die men nu hanteert is onverantwoord en staat voor mij gelijk aan het niet dragen van een helm.
Je valt niet meteen als je tegen de bumper aantikt met je voorwiel hoor. Zolang de auto niet (serieus) harder remt dan jij kunt op de fiets is er weinig gevaar. Je kunt prima 'door het raam' kijken wat er gebeurt en je moet sws vertrouwen op de chauffeur. Tikkie tegen de bumper hoort erbij en kan weinig kwaad.

Het is niet te vergelijken met 'zonder helm fietsen' - das simpelweg een hele andere orde van grootte.
Ik ben zelf van mening dat pech onderdeel is van de koers en je dat minstens een serieuze krachtinspanning moet doen om terug te komen en niet in de spreekwoordelijke zetel.
Mja, snap je punt maar dan wordt het wel een loterij. Om maar te zwijgen van onsportief gedrag wat je daardoor ook introduceert, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Zo'n bocht in de laatste kilometer... Mensen klagen over de professionaliteit van de dames, maar het amateurisme van de parcour bouwers is pas een drama. Laatste 5km vol met rotondes en dan haarspeld de tramrails over...

Naja wel leuk voor de break zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Evenepoel voor een hattrick in San Sebiastian in zijn laatste koers als wereldkampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:29:
Evenepoel voor een hattrick in San Sebiastian in zijn laatste koers als wereldkampioen.
Hebben ze zich dan zo laten verrassen weer in het peleton. Als quickstep rijdt weet je toch dat hij er een lap op gaat geven.

Benieuwd wat Vlasov of Bilbao kunnen zo dadelijk (of heeft Bettiol nog eens een dag a la ronde van vlaanderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Hebben ze zich dan zo laten verrassen weer in het peleton. Als quickstep rijdt weet je toch dat hij er een lap op gaat geven.

Benieuwd wat Vlasov of Bilbao kunnen zo dadelijk (of heeft Bettiol nog eens een dag a la ronde van vlaanderen)
Weet niet echt, zag in een replay dat hij op 70km versnelde en dat hij dan Bettiol, Vlasov en Bilbao meekreeg.
Ondertussen zijn ze met 3.

Ziet er zo comfortabel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
Ik zap even naar de Belg voor die koers maar man, man, man: de Evenepoel verheerlijking wordt steeds erger of niet? En dan zeggen ze dat Nederlanders chauvinistisch zijn. Als hij volgend jaar de Tour doet de Belg zeker overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik ben Vlaming en fan van Evenepoel, maar ze zijn toch wat aan het overdrijven bij de VRT, ze spreken alsof hij al gewonnen heeft en kunnen geen 2 zinnen over iemand anders uitspreken...

Wuyts werd ook altijd van chauvinisme beschuldigt, maar ik blijf Wuyts een véél sterkere commentator vinden. Die was fan van renners, maar kon veel uitgebreider spreken over zowat het hele peleton. Die had uren aan weetjes en feitjes over zowat elke renner, waardoor het niet enkel over 1 man moest gaan...
D-e-n schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:01:
Ik zap even naar de Belg voor die koers maar man, man, man: de Evenepoel verheerlijking wordt steeds erger of niet? En dan zeggen ze dat Nederlanders chauvinistisch zijn. Als hij volgend jaar de Tour doet de Belg zeker overslaan.
We waren het blijkbaar gelijktijdig aan het denken :+

[ Voor 31% gewijzigd door Jebus4life op 29-07-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
D-e-n schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:01:
Nogal logische gezien wat een klasbak Evenpoel is. 99% zeker dat hij deze koers voor de 3de keer wint in 3 deelnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:03:
[...]

Nogal logische gezien wat een klasbak Evenpoel is. 99% zeker dat hij deze koers voor de 3de keer wint in 3 deelnames.
Pogi en Vingegaard zijn ook klasbakken. Maar ze ratelen maar door. Ze bespreken nog net zijn ontbijt niet. Met een beetje chauvinisme is niks mis maar iets minder mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Sterke, maar niet zo slimme Bilbao.
Denk niet dat hij Evenepoel had kunnen kloppen, maar op 500 meter ongevraagd de kop pakken is tactisch niet zo denderend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Ach ja, iemand die een doel zet op CSS of iemand die net uit de Tour komt. Tsja, dat iemand dan alsnog zo dichtbij komt zegt misschien ook wel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Je kon het bij de kopbeurten van Bilbao al zien. Als Evenepoel op kop kwam liep hij met iedere haal een halve meter uit leek het. Zodra Bilbao op kop kwam, leek Eddy zich wel te vervelen.

Wat een kracht straalt Evenepoel uit als hij tempo maakt zeg. Een totaal andere renner als Vingegaard, van Aert of van der Poel, maar in hoog tempo naar de streep rijden lijkt hij onverslaanbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Indrukwekkende prestaties van Niewiadoma en Vollering vandaag. En wat is Vollering toch een genot om naar te kijken, qua stijl.

Wat gebeurde er eigenlijk met van Vleuten in de afdaling van de Aspin?
Ze zat in het wiel van Vollering, ik moest een paar minuten naar de keuken en toen zat ze op 40 seconden. Stuurfoutje of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:35:
Indrukwekkende prestaties van Niewiadoma en Vollering vandaag. En wat is Vollering toch een genot om naar te kijken, qua stijl.

Wat gebeurde er eigenlijk met van Vleuten in de afdaling van de Aspin?
Ze zat in het wiel van Vollering, ik moest een paar minuten naar de keuken en toen zat ze op 40 seconden. Stuurfoutje of zo?
Je bedoelt in het wiel van Kasia denk ik?

Zij kwam los in de afdaling en Van Vleuten had geen zin om het gat alleen dicht te rijden met Vollering in haar wiel. Dus toen hielden ze beiden de benen stil en lieten haar rijden.

De winnaar heeft altijd gelijk, maar ik kan van de tactiek van sd worx niet enthousiast worden. Het is de hele week al meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Oh, had Vollering ook laten lopen, dan snap ik het weer. De tijdwaarneming in koers was nogal rommelig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ypuh
Het is/was een heerlijk duel tussen die twee (Vollering en van Vleuten). Die kunnen elkaar op sportief vlak niet meer luchten of zien, iets dat ik als van Vleuten-fan wel begrijp.

Moet langzaam ook gaan wennen aan het idee dat Vollering de betere is van de twee. Objectief zit ze ook gewoon als een sierraad op de fiets en is ze zó sterk, ik zal alleen nooit fan worden. Het is ook de generatiewissel van koersslimheid, spelen en 'mooi' willen winnen naar als een robot berekenend op vermogen naar boven rijden. Iets dat Vollering duidelijk geleerd heeft in het afgelopen jaar; wachten, wachten en winnen.

Dat geblaas en 'de hele wereld is tegen ons' of 'niet zoveel respect in het peloton ons er door te laten' zorgt dat de gunfactor achter blijft. Wie wel de gunfactor krijgt is Kasia Niewiadoma. Wat een heerlijke etappe gister _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Pe0-YPzGgPh7MCrtiugMIWZqdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUnJMaUgDAwlpJ79M3wRfr9R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Leuk die highlights van het podium zonder dat er een gezicht zichtbaar is. Kunnen die specialized helmen niet snel weer afgeschaft worden? Het is vast snel, maar gewoon geen porem. Helemaal met die balaclava erbij...

Vollering en Kopecky (!) weer erg goed. Kasia ook verrassend snel in de tijdrit. Maar mist helaas nipt plek 2 :-(

Ik ben benieuwd of deze dames nog bij elkaar in het team (willen) zitten volgend jaar. Ik zou het wel weten als ik Kopecky was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Roozzz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:42:
Leuk die highlights van het podium zonder dat er een gezicht zichtbaar is. Kunnen die specialized helmen niet snel weer afgeschaft worden? Het is vast snel, maar gewoon geen porem. Helemaal met die balaclava erbij...

Vollering en Kopecky (!) weer erg goed. Kasia ook verrassend snel in de tijdrit. Maar mist helaas nipt plek 2 :-(

Ik ben benieuwd of deze dames nog bij elkaar in het team (willen) zitten volgend jaar. Ik zou het wel weten als ik Kopecky was...
waarom zouden ze dat niet willen? Zodat kopecky voor een eindezege kan gaan proberen?
Ze is een echte topper op allround niveau maar in de bergen rijd vollering haar momenteel toch nog zoek. Er waren ook niet echt bergetappes tot de tourmalet. Wel jammer dat zoiets in dag 7 als ene laatste dag moet zitten. Je krijgt dan gewoon een saaie koers tot dag 7 omdat SDW toch wel weet dat een Demi daar geel pakt.
Moet ook echt zeggen dat er zulk groot niveau verschil tussen de dames. van de 154 eindigde er 123
(80%)
bij de mannen van de 176 eindigde er 150 ( 85%) maar was de tour bijna 3x zo lang. In podcast van Live slow ride fast werd er ook gezegd dat er niet nog 1 of 2 (berg)etappes in hoefde te zitten want dan waren ze waarschijnlijk nog 20/30% kwijtgeraakt. Rensters van de top 20 zullen dan wel meekomen, maar t grootste gedeelte had t behoorlijk zwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door dfbt op 01-08-2023 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 00:34
Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat as zondag het WK al is :o

https://www.wielerflits.n...trijd-in-grillig-glasgow/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En toch is er al genoeg actie. Gisteren al een gouden medaille voor onze tandemmannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Belachelijke timing van het WK inderdaad. Gelukkig is het volgende super WK gewoon in september.

Ik had Mohoric als outsider, zag hem deze week op een muurtje in Polen sterk winnen.
Blijkt die niet te starten, wat een gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Naar mijn mening is zo'n super WK maar niks. Ik leef dan vooral toe naar de wegwedstrijd, de rest ontglipt dan mijn aandacht.
En nu zo kort na de tour en nog voor de vuelta midden in de zomer zit ik eigenlijk ook niet perse op die wegwedstrijd te wachten. Althans, midden in de zomer, het cross-seizoen zou nu ook los kunnen barsten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:01:
Belachelijke timing van het WK inderdaad. Gelukkig is het volgende super WK gewoon in september.

Ik had Mohoric als outsider, zag hem deze week op een muurtje in Polen sterk winnen.
Blijkt die niet te starten, wat een gek
Snap ook niet waarom hij hier niet start. Het parcours lijkt me met 277km en bijna 3600hm selectief genoeg. Ook schijnt het nogal draaien en keren te zijn; als je eenmaal weg bent is het lastig voor een peloton om je terug te halen.

Heb er wel zin in zeg. De selecties van Belgie en Denemarken zijn om je vingers bij af te likken. Het parcours zou MvdP ook moeten liggen, maar ik zie in hem geen topfavoriet. Er zijn teveel scenario's denkbaar waar hij niet aan het langste eind trekt. De Belgen daarentegen maken kans met zowel Evenepoel, van Aert en Philipsen.

Ik gok op een (saaie) overwinning van Evenepoel. Die vertrekt gewoon weer op 40km en de achtervolgende landen komen er niet uit wie hem terug moet halen tot het te laat is, en hebben geen zin om van Aert en Philipsen mee te nemen in hun wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik hoop op Wout, maar als ik het neutraler bekijk is er eigenlijk maar 1 persoon die de regenboogtrui hoort te dragen, en dat is Tadej Pogacar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Snap ook niet waarom hij hier niet start. Het parcours lijkt me met 277km en bijna 3600hm selectief genoeg. Ook schijnt het nogal draaien en keren te zijn; als je eenmaal weg bent is het lastig voor een peloton om je terug te halen.

Heb er wel zin in zeg. De selecties van Belgie en Denemarken zijn om je vingers bij af te likken. Het parcours zou MvdP ook moeten liggen, maar ik zie in hem geen topfavoriet. Er zijn teveel scenario's denkbaar waar hij niet aan het langste eind trekt. De Belgen daarentegen maken kans met zowel Evenepoel, van Aert en Philipsen.

Ik gok op een (saaie) overwinning van Evenepoel. Die vertrekt gewoon weer op 40km en de achtervolgende landen komen er niet uit wie hem terug moet halen tot het te laat is, en hebben geen zin om van Aert en Philipsen mee te nemen in hun wiel.
Dit was ook mijn idee, maar Evenepoel in de regen en ontelbaar veel bochten doet dat nog iets?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wk bij de junioren aan de gang. Toch een stevig parcours. De beste zullen wel voor de zege strijden.
Al die bochten en korte knikjes bergop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Wat ik zo zie bij de junioren is het toch wel een zwaar parcours: veel korte klimmetjes, veel bochten en slecht wegdek.

Ook een geweldige naam in de kopgroep vandaag: Fietzke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32

Punkrocker

Mostly harmless

Zou dit relletje nog invloed hebben bij Evenepoel?

https://www.nu.nl/wielren...nepoel-over-transfer.html

Ik vind Evenepoel een goede renner maar niet sympatiek. Maar Lefevre is wellicht de meest onsympathieke figuur in de hele wielrenwereld....

Denk dat dit geen parkoers is voor hem.
Denk dat Van de Poel en Aarts het goed gaan doen. En Pogacar kan alles dus dit ook.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Zit Mathieu in de nor of niet?
Pagina: 1 ... 117 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21