[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 116 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Hard om Pogacar zo te zien afzien. Lijkt me toch last te hebben van zijn val ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
Pogi bijna 6 minuten aan zijn broek. Jonas heeft nu bijna 8 minuten voorsprong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chelseamarre123 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:09:
Wat een chaos weer, top organisatie.
Top supporters?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Ijzerprijzen zijn blijkbaar door het dak gegaan, op de laatste paar meters van de berg wat hekken en dat was het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:43
Requiem19 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:56:
Ben benieuwd of het de val was die Pogi nekt of dat dit toch het moment is dat 3 weken TdF z'n tol eisen door de gebrekkige voorbereiding.
De val zal niet helpen maar het zal zeker niet de hoofdreden zijn.

Hoofdoorzaak zal het verschil in voorbereiding zijn i.c.m. Jumbo die daar vervolgens strategisch gebruik van maakt door de koers dag na dag hard te maken.

Denk dat die strategie (en een hele sterke Vingegaard uiteraard) hier uiteindelijk doorslaggevend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:55
Vet hoor die klim (jammer van die drukte in die bocht) naar col de la loze en vervolgens de klim naar/op het vliegveld.
Diverse keren het vliegveld van bovenaf en schuinboven gezien in de winter, maar dan zie je echt niet goed hoe stijl dat ding is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:52
Pogi is gewoon opgerookt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:21
Op dit moment is mijn vermoeden dat TJV heeft uitgekiend dat Jonas, op de lange termijn, een beter herstelvermogen heeft dan Tadej. Dat, hoewel Tadej in aanleg de betere klimmer is, Jonas na drie weken meer overhoudt. En ik vermoed dat ze hun tactiek op hebben aangepast - de koers zwaar maken, dag na dag. Daar was het trouwens de Tour ook naar.

Ik denk dat ze de opdracht hebben gegeven aan Jonas om zo dicht mogelijk bij Tadej te blijven, met de hoop cq het vertrouwen dat zijn verval over die drie weken kleiner zou zijn dan dat van Tadej. Zolang het team de koers maar zwaar genoeg kon maken. En dat, zolang dat Plan maar zou worden uitgevoerd, ergens in die drie weken, een kantelpunt zou komen.

Als dat inderdaad zo is - chappeau.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het plan van Jumbo heeft perfect gewerkt inderdaad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Iemand een pizza?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89sY2xRLs_asgrUx7TZT0CuGOec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eKtJ6cBuooTQt7hhYeEr9IY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
Owios schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Die val zal in ieder geval niet hebben geholpen. Maar denk dat het vooral het gevolg is van twee super zware weken (o.a. door het koersen van Jumbo-Visma) en de keuze van UAE/Pogacar om veel explosieve eendagswedstrijden te rijden in het voorjaar terwijl Vingegaard meerdere keren op hoogtestage is geweest.
Het is een beetje een optelsom van alles wat er mogelijk is.
Geen goede voorbereiding vanwege zijn pols, geen diverse hoogtestages doordat hij graag klassiekers wilde gaan rijden en winnen. ( en gelukt) blijkbaar is dat vandaag de dag niet meer haaldoor i.c.m tour als je dan ziet wat Vinnegaard hier neerzet. Vandaag gevallen, gister een mentale tik bij tijdrit. ziek geworden/mindere weerstand en koortslip (of t nadelig is , geen idee).
En we moeten natuurlijk niet vergeten dat hij nog steeds buitenaards heeft gereden deze tour, en wellicht hebben de zware etappes van jumbo hem nu wel de das omgedaan in week 3. niet gek. En vinnegaard is natuurlijk ook van een andere planeet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oef dat doet pijn!

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:51

aerofreak

Steve Jobs

Ananas? :+

Toch echt genoten van de etappe vandaag. Gall ook een mooie winnaar

[ Voor 8% gewijzigd door aerofreak op 19-07-2023 21:40 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
Wout (van Aert) verlaat (begrijpelijk) de Tour:

https://twitter.com/Jumbo...10&ref_url=about%3Asrcdoc

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Begrijpelijk dat Van Aert naar huis gaat. Denk dat Vingegaard nog wel verder kan met de hulp die er nu nog is, zoals Laporte.

Jammer voor Pogacar dat het zo verlopen is. Maar ja, Vingegaard overduidelijk sterker in deze fase. Had ik eigenlijk niet verwacht. Dat Pogacar problemen zou hebben in week 3, had ik al paar keer horen passeren maar had niet verwacht dat Vingegaard op zich zo sterk zou zijn.

Zou wel kunnen betekenen dat we Pogacar volgend jaar toch minder in het klassieke voorjaar gaan zien. Was een experiment om een andere voorbereiding te hebben en het lijkt er op dat dit experiment niet geslaagd is

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Zit hij toch weer in de vroege vlucht vandaag. Naar huis dan wel maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Met ruim 7 minuten voorsprong en slechts 1 "bergetappe" (de voorlaatste naar Le Markstein) te gaan, is dit ook wel een makkelijke keuze. Lekker snel naar huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:10
Robkazoe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Met ruim 7 minuten voorsprong en slechts 1 "bergetappe" (de voorlaatste naar Le Markstein) te gaan, is dit ook wel een makkelijke keuze. Lekker snel naar huis!
Ook met 10 seconden verschil zou hij gaan. Was op voorhand bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Foei Philipsen. :N

Dat siert je niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Punkrocker op 20-07-2023 17:17 . Reden: Typo ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, zie het stukje nu ook terug.

Dit is nou al de derde keer deze Tour dat Philipsen onsportief doet.
Eerst afsnijden tijdens de sprint en bijna een andere renner in het hek duwen, en nu dit.

Hier moet die toch gewoon een keer keihard voor gestraft worden?
Maar, dat zal wel weer niet...
En, zal je ook nog zien dat die deze etappe wint.

Hoop dat die in de laatste 250 meter lek rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:19:
Bah, zie het stukje nu ook terug.

Dit is nou al de derde keer deze Tour dat Philipsen onsportief doet.
Eerst afsnijden tijdens de sprint en bijna een andere renner in het hek duwen, en nu dit.

Hier moet die toch gewoon een keer keihard voor gestraft worden?
Maar, dat zal wel weer niet...
En, zal je ook nog zien dat die deze etappe wint.

Hoop dat die in de laatste 250 meter lek rijdt.
Wat deed die dan net verkeerd om hem te bestraffen vandaag? Siert hem niet om die aanvaller te neutraliseren maar opzich niks verkeerd mee.

Kwam eerder door de actie van Eenkhoorn net ervoor denk ik dat die er op reageerde. Reed toen bijna een Alpecin renner de kant in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wauw prachtig dat de vluchters het redden, hele dag geen ruimte gekregen. Sterk gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Prachtig.
Eindelijk een kopgroep die tot einde toe samenwerkt, dat betaalde zich uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Quad schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:48:
Prachtig.
Eindelijk een kopgroep die tot einde toe samenwerkt, dat betaalde zich uit.
Ook geholpen doordat er in het peloton geslapen werd. 80 km met <2 minuten hou je normaal gesproken niet droog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
Wat mij betreft gewoon DSQ voor Philipsen hoor, als je jezelf zo gedraagt. En is niet de eerste keer deze Tour, maar de vierde keer.

Verder mooie finish en heel jammer voor Eenkhoorn dat ie net tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
Wat een selectieve verontwaardiging zeg. Jezus.

Er was echt niets aan de hand.

Leuke voor SQS dat dit hun tour nog een beetje goed maakt want het was drie keer niets anders.

Jammer voor ADC en Jay want ik had het vandaag wel eens willen zien tussen Philipsen en Groenewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Het is een optelsom van alle onsportieve acties van hem. Allemaal twijfelgevallen, deed hij dit nu expres of niet?
Etappe 3 bijvoorbeeld. Expres?
En was het toeval dat Jacobs in aanraking kwam met het wiel van Philipsen?
Enz
Allemaal acties waarbij je Disaster Philipsen het voordeel van de twijfel kan geven.

Dit was overduidelijk een voorbeeld van onsportief gedrag. En zo loopt op den duur te emmer over en gun je hem een paar lekke banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Zeer onsportief. Als je niet wilt dat hij weg rijdt dan ga je in z'n wiel zitten, of zet je ploegmaats in z'n wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

"Ook Philipsen reageerde. ,,Het was niet arrogant bedoeld. Ik wilde graag sprinten en vond drie leiders voorin prima", zei hij bij Sporza."

https://www.ad.nl/tour-de...ale-nederlander~a9894686/

[ Voor 35% gewijzigd door Punkrocker op 20-07-2023 19:37 . Reden: Link ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zoveel was er toch niet aan de hand? Sportief is het niet maar hij gaat naast hem rijden en zegt geloof ik wat? Het is wel geoorloofd om een achtervolging te ontregelen/in de weg te rijden, zoveel anders is dit toch niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
LoneRanger schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:23:
Zoveel was er toch niet aan de hand? Sportief is het niet maar hij gaat naast hem rijden en zegt geloof ik wat? Het is wel geoorloofd om een achtervolging te ontregelen/in de weg te rijden, zoveel anders is dit toch niet?
Hij zet 'm klem, of in wieler-juridische termen: 'hij hinderde opzettelijk een renner door van zijn lijn af te gaan'.

Dat ontregelen van een achtervolging door ertussen te rijden, maar niet mee te draaien is wat dat betreft van een heel andere orde.

En de reactie van Philipsen is haast nog slechter dan zijn actie, zeker gezien de eerdere acties de laatste tijd. Hij wekt meer en meer de indruk meer kracht dan hersenen te hebben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
StevenK schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Hij zet 'm klem, of in wieler-juridische termen: 'hij hinderde opzettelijk een renner door van zijn lijn af te gaan'.

Dat ontregelen van een achtervolging door ertussen te rijden, maar niet mee te draaien is wat dat betreft van een heel andere orde.

En de reactie van Philipsen is haast nog slechter dan zijn actie, zeker gezien de eerdere acties de laatste tijd. Hij wekt meer en meer de indruk meer kracht dan hersenen te hebben.
Ik keur de actie zeker niet goed van Philipsen maar Eenkhoorn maakt ook een bruuske beweging toen die aanzet langs rechts en bijna een Alpecin renner aanrijd. Daar horen we dan weer niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
StevenK schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Die eerste regel is alleen van toepassing in een sprint. De renners van QS blokkeren ook renners die in een wiel willen zitten als ze van kop af komen door geen ruimte te laten. Hoezo is dat sportief dan? Het is geoorloofd en ik hoorde op Sporza zelfs nog de tip van op kop een scherpe bocht ingaan en dan je benen stil houden, blokkeren. Nogmaals, niet sportief van Philipsen maar het ontregelen gaat vaak net zo onsportief. Heb je wel eens gezien dat wanneer een peloton, met name ploeggenoten van ontsnapten, breed over de weg gaan fietsen om verdere ontsnappingen te ontmoedigen? Dat is ook blokkeren. Ik hoop iig niet dat dit een ding gaat worden in het wielrennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

LoneRanger schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Die eerste regel is alleen van toepassing in een sprint. De renners van QS blokkeren ook renners die in een wiel willen zitten als ze van kop af komen door geen ruimte te laten. Hoezo is dat sportief dan? Het is geoorloofd en ik hoorde op Sporza zelfs nog de tip van op kop een scherpe bocht ingaan en dan je benen stil houden, blokkeren. Nogmaals, niet sportief van Philipsen maar het ontregelen gaat vaak net zo onsportief. Heb je wel eens gezien dat wanneer een peloton, met name ploeggenoten van ontsnapten, breed over de weg gaan fietsen om verdere ontsnappingen te ontmoedigen? Dat is ook blokkeren. Ik hoop iig niet dat dit een ding gaat worden in het wielrennen.
Er is wat mij betreft nogal een verschil tussen het breed houden, op kop je benen stil houden, je plek verdedigen en iemand bewust de berm in rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

LoneRanger schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Ik kan me een Lampaert herinneren ergens bij een gouden kilometer...dat was pas hinderen. Dit is gewoon een beetje narren.

Erg sterk van Eenkhoorn om alsnog weg te komen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:54
McMiGHtY schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Ik kan me een Lampaert herinneren ergens bij een gouden kilometer...dat was pas hinderen. Dit is gewoon een beetje narren.

Erg sterk van Eenkhoorn om alsnog weg te komen
Eens, Lampy deed er nog een schepje bovenop. Maar blijft toch een beetje gek gedrag voor iemand die al 4 ritten heeft gewonnen. Zo kom je nooit van je bijnaam af :)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

En Depart Fictiv!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat een fantastische renner/persoon is Campenaerts toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Asgreen wil een herhaling van gisteren?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
waar zit ik naar te kijken, LBL? ah nee, een dagje in de Tour, die al gespeeld is … maar wat een strijd!

[ Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2023 16:46 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:26:
Vind je?

Heb in ongeveer 90% van de gevallen het idee dat Victor prima weet dat hij het niet gaat redden en een showtje opvoert. Beetje het type Franse renner dat het meer doet voor de aandacht / het verhaal dan dat hij echt voor de winst aan het rijden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:26:
interviews met Campenaerts zijn nooit saai, heel eigen kijk op de zaak en typische babbel; nu nog iets minder hardrijder en iets meer allround worden … hij werkt eraan, maar nog steeds beetje te driestig

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15
Laat die 3 maar lekker voorop blijven… alles beter dan Philipsen.. die heeft gisteren mijn respect wel een beetje verspeeld… naast dat hij ook onze beste wielrenner als knecht gebruikt…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De 3 vooraan gaan het redden. Zou mooi zijn als Phillipsen weer net 5 seconden te kort komt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zou van der Poel nu echt voldoening halen uit zo’n Tour?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

PatrickC schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:05:
dat ligt eraan of hij wereldkampioen word of niet denk ik...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:05:
die is aan het trainen voor het WK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Heb het gevoel dat VDp niet top is. Anders zou hij zich in zo'n finale toch niet laten verrassen. Op dat laatste bergje had hij ook niet veel over leek het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:02:
Laat die 3 maar lekker voorop blijven… alles beter dan Philipsen.. die heeft gisteren mijn respect wel een beetje verspeeld… naast dat hij ook onze beste wielrenner als knecht gebruikt…
met 4 sprintzeges in 1 Tour verdient Philipsen respect vanzelf; dat jij het niet eens bent met de afspraken in die ploeg … het mag, zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CynicRelief schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:13:
[...]

met 4 sprintzeges in 1 Tour verdient Philipsen respect vanzelf; dat jij het niet eens bent met de afspraken in die ploeg … het mag, zullen we maar zeggen
Nee, wat ze in die ploeg afspreken moeten ze zelf weten. Daar ging het mij niet om. Ik doelde op die acties van hem gisteren… toen Eenkhoorn 2 keer door hem terecht gewezen werd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Nee, wat ze in die ploeg afspreken moeten ze zelf weten. Daar ging het mij niet om. Ik doelde op die acties van hem gisteren… toen Eenkhoorn 2 keer door hem terecht gewezen werd.
dat akkefietje is vooral in de media nogal opgeblazen; Eenkoorn liet later in een interview weten dat dat allemaal niets voorstelde, die dingen gebeuren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CynicRelief
schitterende flash met Mohoric, in de wijnpers commerciele druk, prestatiedruk, en eigen presteren en de wereld erom heen, Gino, familie; beetje preken voor eigen parochie hier, maar dit is toch wel de sport der sporten

[ Voor 39% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2023 17:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
Prachtig interview met Mohoric

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
Ja, het mooiste flash interview tot nu toe in de Tour. Wat een topper met een hart

[ Voor 18% gewijzigd door Winst op 21-07-2023 18:10 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:35
CynicRelief schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Om dat te bereiken moest die alleen een lading concurrenten (bijna) van de fiets afrijden. Jakobsen zijn tour beëindigd met zijn idiote gedrag, Girmay 2x bijna omver gekegeld. Wout de hekken in gedrukt. Philipsen is een psychopaat op een fiets. Veel mensen benadrukken het gedrag van Groenewegen maar die was voor de helft van wat deze gek uithaalt al lang uit koers gehaald.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Kist schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:23:
[...]

Om dat te bereiken moest die alleen een lading concurrenten (bijna) van de fiets afrijden. Jakobsen zijn tour beëindigd met zijn idiote gedrag, Girmay 2x bijna omver gekegeld. Wout de hekken in gedrukt. Philipsen is een psychopaat op een fiets. Veel mensen benadrukken het gedrag van Groenewegen maar die was voor de helft van wat deze gek uithaalt al lang uit koers gehaald.
Overdrijven is ook een vak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Kist schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:23:
[...]

alle sprinters zijn in dat ene moment psychopaten, zo is me ooit uitgelegd, dus nee, als je het dan 4 keer doet, met je ploeg welteverstaan, en reglementair, dan verdien je respect

natuurlijk schreeuwen de tenietgedaanden moord en brand, maar dat is voor de buhne en nastrijdse adrenalineaflaat; nadien blijken ze het zelf prima in persepctief te kunnen plaatsen (als in 'het hoort erbij')

ik vind persoonlijk dat dit grijze gebied het wielrennen interessant maakt, niet alleen flinterharde inspanning, maar ook gekonkel, gejen, gedoe, vriendjespolitiek; en ja, ook nu nog, in deze tijd van oortjes

[ Voor 24% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:17
CynicRelief schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:40:
[...]

alle sprinters zijn in dat ene moment psychopaten, zo is me ooit uitgelegd, dus nee, als je het dan 4 keer doet, met je ploeg welteverstaan, en reglementair, dan verdien je respect
Bwa, VdP is 1x wel gediskwalificeerd bij één van zijn winsten . Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo heb voor Philipsen. Ik denk dat hij geluk heeft dat hij (relatief) nieuw is. Ik ben er van overtuigd dat als een Groenewegen, Sagan en misschien zelfs Cavendish dit allemaal gedaan hadden in 1 tour, dan was er een sanctie geweest. Ik denk dat hij volgend jaar niet zo driest te werk moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Horla schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Bwa, VdP is 1x wel gediskwalificeerd bij één van zijn winsten . Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo heb voor Philipsen. Ik denk dat hij geluk heeft dat hij (relatief) nieuw is. Ik ben er van overtuigd dat als een Groenewegen, Sagan en misschien zelfs Cavendish dit allemaal gedaan hadden in 1 tour, dan was er een sanctie geweest. Ik denk dat hij volgend jaar niet zo driest te werk moet gaan.
ik zie het probleem niet, het gaat om het huidig reglement, kan je hoog en laag springen, of zelf zitting nemen ... dat makkelijke, gratuite gezeik over regels ...

[ Voor 7% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iets anders, ik vraag me af wat DSM aan het doen is deze Tour... vandaag zaten ze wederom niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
BreadFan schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:25:
Iets anders, ik vraag me af wat DSM aan het doen is deze Tour... vandaag zaten ze wederom niet mee.
Ze zorgden voor de komische noot tijdens de tijdrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
het is niet een kwestie van moeten, maar een kwestie van kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:45
Zit me ook dagelijks af te vragen (Cyclingmaster spel draagt hieraan bij).
Zelfde denk ik regelmatig over Magnus Cort, SKA, Uran, Jungels, Lampaert en zo vergeet ik er vast nog een handvol. Allemaal gasten met kwaliteit maar over het algemeen werkelijk waar nog geen minuut in beeld gereden en doen nergens moeite voor. Kun je beter 3 weken op het strand gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:12:
Heb het gevoel dat VDp niet top is. Anders zou hij zich in zo'n finale toch niet laten verrassen. Op dat laatste bergje had hij ook niet veel over leek het.
We zullen het allemaal pas weten na het WK. Zo'n beetje iedere etappe waar vdP een behoorlijke rol speelde had ik het idee dat de tactiek allemaal niet uitmaakte. Als een vlucht was gelukt dan had ie mooi een zege mee kunnen pakken, maar dat leek niet het hoofddoel. Die etappe waar die zo'n 60 km van de meet er alleen vandoor ging was ook kansloos.
M.i. had ie die in die vorm lachend mee kunnen rijden tot de finish en 'm dan alsnog pakken. Echter, het leek niet het hoofddoel.

Ik denk dat ie allerlei situaties heeft getest en als we 'm moeten geloven is die nu nog niet op z'n top. Ik denk dat het hoofddoel het WK op de weg dat is en wellicht pakt ie lachend het WK mtb ook nog mee. Wat 'm op dat eiland eerst niet kon waarmaken gaat ie rechtzetten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wel interessante analyse /theorie: Pogacars constante korte aanvallen zouden hem fysiologisch de das om hebben kunnen gedaan (doet me denken aan S. Yates vs Dumoulin in Giro 2018).

In samenvatting: de constante korte sprints / aanvallen van Pogacar geeft het hoogste glycogeen verbruik. Als je de glycogeen voorraad constant uitput kun je hem steeds minder goed aanvullen, totdat je op een dag leeg bent en niet meer genoeg energie in je tank krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znVI9ShlDpk9lsuAjBEw2T65ASw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fvjHQuIki1fk9nXj3HH6HuJ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRDZcVqR_y_EkbwxGiqMlK-nXwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CqwcjKZZrabsrJkbnJkWNBK6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf9b357Z4ujhwUdoVdAFnNtQSDE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/04xRIwpk0Dj3KyAIawkvsYq5.png?f=fotoalbum_large

Via Wodscience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
cbr600f4i schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:03:
[...]

We zullen het allemaal pas weten na het WK. Zo'n beetje iedere etappe waar vdP een behoorlijke rol speelde had ik het idee dat de tactiek allemaal niet uitmaakte. Als een vlucht was gelukt dan had ie mooi een zege mee kunnen pakken, maar dat leek niet het hoofddoel. Die etappe waar die zo'n 60 km van de meet er alleen vandoor ging was ook kansloos.
M.i. had ie die in die vorm lachend mee kunnen rijden tot de finish en 'm dan alsnog pakken. Echter, het leek niet het hoofddoel.

Ik denk dat ie allerlei situaties heeft getest en als we 'm moeten geloven is die nu nog niet op z'n top. Ik denk dat het hoofddoel het WK op de weg dat is en wellicht pakt ie lachend het WK mtb ook nog mee. Wat 'm op dat eiland eerst niet kon waarmaken gaat ie rechtzetten.
Hij wou toen anticiperen omdat er nog een serieus bergje aankwam waar Izaguire toen wegknalde van iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Sow die Rodriguez ziet er slecht uit na zijn val. Bikkelharde sport is het ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
prachtig, de ThibautPinot show, nou mag em winnen ook, maar het zal wel niet … want Pogacar moet winnen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat een angsthaas en zwakke winnaar zo die Vingegaard. Neem gewoon mee over en probeer nog een rit te winnen in het geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pello hou je stuur eens stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Schandalig weer geen nadarhekken op de laatste honderden meters op de top. Eventuele aanval van Pogi was zo goed als onmogelijk door het publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Abandon Lafay na valpartij. Dat is wel héél zuur op de laatste echte dag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Laat Gäll aub de rit winnen. De rest verdient het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Nu rijd die wel mee, terwijl Pogi nu het spel kan spelen dat zijn teammaat onderweg is.

Had ie meteen overgenomen waren ze met 2 weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
Waardeloze etappewinnaar. En degene die gaat zeggen dat het slim gespeeld is, die loopt een kleurloze etappe goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Wel slim gespeeld van Pogacar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Robkazoe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:13:
Waardeloze etappewinnaar. En degene die gaat zeggen dat het slim gespeeld is, die loopt een kleurloze etappe goed te praten.
Slim gespeeld en fantastische etappe weer gezien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
Slim gespeeld en terechte ettapewinnaar.

Leuke ettape vandaag weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tsja… dan win je de Tour met alleen een ritwinst in de tijdrit, die wel fenomenaal was natuurlijk, maar Vingegaard zal ik niet snel fan van worden. Al met al een redelijke Tour gezien, waar sinds de tijdrit de spanning wel uit was helaas voor het geel en groen was al lange tijd terug beslist. Gelukkig was er nog het hoogtepunt met de overwinning van Wout Poels. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Het was een interessante etappe. Maar wat is Vingegaard (wel of niet op instructie TjV) toch een enorm saaie winnaar.

Hiervoor begrijp ik dat, dan moet je nog tijd winnen. Maar hier ga je nooit 7 min verliezen, dus rijd toch door. Help Gall aan de overwinning ofzo, pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:04:
Nu rijd die wel mee, terwijl Pogi nu het spel kan spelen dat zijn teammaat onderweg is.

Had ie meteen overgenomen waren ze met 2 weg.
Om wat te bereiken? Nog meer minuten voorsprong op Yates?

Een goede Pogacar rijdt hem er af in de sprint, en die was goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robkazoe
Pogacar wint prestigestrijd met Vingegaard in voorlaatste etappe Tour

Aldus de nos. Alternatieve titel: Gall geeft flair aan laatste beklimming, Pogacar rijdt geen meter op kop maar wint wel de etappe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
PatrickC schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:21:
Tsja… dan win je de Tour met alleen een ritwinst in de tijdrit, die wel fenomenaal was natuurlijk, maar Vingegaard zal ik niet snel fan van worden.
Ach, hij is wellicht een wat saaie wielrenner, maar er is geen moment geweest dat hij serieus bedreigd is. Zonder enige twijfel was hij de allersterkste.

Indurain vond ik overigens een fantastische renner, won als enige vijf tours op rij en dat met alleen maar ritwinsten in de tijdrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Campenaerts verkozen tot super strijdlust. Hopelijk krijgt die ook een microfoon op het podium. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:31

Jebus4life

BE User

Wat een Vuelta gaan de krijgen, onwaarschijnlijk

Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Mas, Ayuso, Thomas, Vlasov, Dunbar en Almeida hebben allemaal al bevestigd als ik me niet vergis?

Carapaz was ook sprake van (maar geen idee gezien zijn gebroken knie, lijkt me niet mogelijk)

Het is dat je Pogacar mist of de Vuelta heeft gewoon het sterkste deelnemersveld 7(8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Jebus4life schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:34:
Wat een Vuelta gaan de krijgen, onwaarschijnlijk

Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Mas, Ayuso, Thomas, Vlasov, Dunbar en Almeida hebben allemaal al bevestigd als ik me niet vergis?

Carapaz was ook sprake van (maar geen idee gezien zijn gebroken knie, lijkt me niet mogelijk)

Het is dat je Pogacar mist of de Vuelta heeft gewoon het sterkste deelnemersveld 7(8)7
Ben wel benieuwd of roglic nu weer voor vingegaard moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Buitenspel schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:19:
[...]

Ben wel benieuwd of roglic nu weer voor vingegaard moet gaan rijden.
Andersom denk ik, Vingegaard gaat aan zijn imago werken gezien de kritiek. :P Zal wel in eerste instantie een vrije rol zijn met Roglic denk ik als kopman. Jumbo-Visma gaat voor de tripple met een van de 2 als backup voor de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vuelta kan wel eens heel spannend worden nu op Pogacar na alle toppers erbij zijn, lijkt een veel sterker deelnemersveld dan de Tour.

Helaas kan ik hem maar deels volgen, want ik ben dan op vakantie (kom 4 september weer terug).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Jumbo Visma die een mannetje achter Pogacar aan stuurt in Parijs en dan erachter gast hangen… wat een fantastische ploeg…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:43:
Jumbo Visma die een mannetje achter Pogacar aan stuurt in Parijs en dan erachter gast hangen… wat een fantastische ploeg…
Hij zou maar eens 8 minuten moeten wegrijden. Je weet nooit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:50:
[...]

Hij zou maar eens 8 minuten moeten wegrijden. Je weet nooit :'(
ja, het zag er even naar uit :+ maar helaas … Campenearts materiaalpech, benieuwd of die z’n Vinokourovje kan doen nog …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Prachtig wat Pogacar hier laat zien… zo jammer van die 1,5 mindere dag die hij heeft gehad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ben benieuwd of er nog gekkigheid gebeurt. Klok is gestopt vanwege de regen, dus ze hoeven enkel nog maar te finishen en voor ritwinst te gaan.

Mooie sprint. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 23-07-2023 19:37 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Toch weer een Belg die de eindsprint wint… maar geen Philipsen maar Meeus… Groenewegen weer net niet… jammer…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:05
Na van Aert en Philipsen nu Jordi Meeus.
België baas op de Champs-Élysées _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Leek dat Philipsen VDp wou laten winnen ofzo. Zat echt perfect maar wachtte te lang.
Mooie winnaar met Meeus, hopelijk is dit zijn echte doorbraak. Was oorspronkelijk niet eens de bedoeling dat hij startte in tegenstelling tot Bennett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
de winnaar heeft altijd gelijk wmb, maar of ik nu meer boodschappen bij een imho middelmatige supermarkt ga doen … kleurloze winnaar voor een kleurloze sponsor; de individuele dagwinsten met Yates-twins, Hindley, Poels, Woods, Mohoric gaven deze Tour wat meer glans

[ Voor 40% gewijzigd door CynicRelief op 23-07-2023 20:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:45
Wat een gezeur allemaal, was een mooi tourtje.

En laten we allemaal wel wezen, ons aller Wilco is maar 1x lichtjes gevallen. Gaat de goede kant op! Plottwist, Roglic en Vingegaard zijn bliksemafleiders in de Vuelta en Kelderman gaat ons de eerste Vuelta zege sinds 1979 bezorgen :)F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

Ik heb meer dan genoeg mooie etappes gezien. Geslaagde tour wat mij betreft.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 ... 116 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21