[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 106 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze lijkt voor Pogocar, ijzersterk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:52
Wat een bizarre power hebben die gasten zeg! Zoals MvdP als Poga, niet normaal.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:11
Wat een geweldenaar Pogacar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Terechte winnaar, jammer dat MvdP niet meekon laatste keer Kwaremont, maar ook hele knappe 2e plek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Tour de France 2x, Luik Bastenaken Luik, Ronde Van Lombardije 2x, Ronde van Vlaanderen,...
De beste man is nog maar 24jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bizarre beelden met DSM in een surplace tegen een helling op en dan ineens als een gek de helling op. 10km later is dat hele DSM niet meer te zien en komen ze verder in het verhaal niet voor. Sowieso een aparte uitgave met die grote valpartij en die renner die door het natte gras de weg weer opslingert. Hij ziet het niet aankomen maar gaat over de stoep die ineens over gaat in een strook gras. Verder nog die arme Girmay die door een handvol renners overreden wordt. Ik heb me geen moment verveeld. :9

Girmay gezien vanuit de heli:

[YouTube: Awful Crash For Biniam Girmay🙏I hope He Will Be Fine! OMG 😱#biniamgirmay #eritreancycling]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Poh, hoe hard moet Pogacar dat laatste stuk wel niet gereden hebben na de Paterberg?
Van der Poel moest op de laatste passage van de Oude Kwaremont zijn Sloveense rivaal laten rijden. “Ik had op de Kwaremont niet echt een antwoord. Dat is jammer, maar dit was voor mij persoonlijk een van de beste edities van de Ronde. Ook na de laatste keer Paterberg tot de finish kwam ik niet onder de 400 Watt. Ik kwam alleen niet dichter. Dan ben je een verdiende tweede en mag je niet klagen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 19:17
Requiem19 schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:31:
Poh, hoe hard moet Pogacar dat laatste stuk wel niet gereden hebben na de Paterberg?

[...]
Mathieu zei op tv dat hij in dat stuk niet onder de 400W geweest is en hij kwam geen meter dichter. Zegt genoeg denk ik. Overigens was de klimtijd van Pogacar in de laatste en voorlaatste beklimming exact gelijk, nl 1m13s dus geen verval :o Wat een fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
HierarchyHero schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:42:
[...]

Mathieu zei op tv dat hij in dat stuk niet onder de 400W geweest is en hij kwam geen meter dichter. Zegt genoeg denk ik. Overigens was de klimtijd van Pogacar in de laatste en voorlaatste beklimming exact gelijk, nl 1m13s dus geen verval :o Wat een fenomeen.
Zat hij de eerste keer niet achter een ander, waardoor hij die wellicht toch sneller had kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Megupe schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:29:
[...]

Zat hij de eerste keer niet achter een ander, waardoor hij die wellicht toch sneller had kunnen doen?
Op de Paterberg heb je geen / minimaal voordeel van een andere rijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Requiem19 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:52:
[...]

Hij bedoelt dat hij moest inhouden voor een andere rijder

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Requiem19 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:52:
[...]

Dat bedoelde ik ook niet.
Ik denk dat Pogacar mogelijk werd opgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:07:
Gvd zeg, wat een idioot bij die val.
Ik vind de reacties op die - afschuwelijke - valpartij erg overdreven.

Hij reed op de kasseistrook naast de weg om een paar plaatsjes op te schuiven. Gebeurt aan de lopende band, achter hem zag je nog er een paar hetzelfde doen.

Alleen gebeurden er bij hem twee heel beroerde dingen: hij stuiterde van de strook af én hij kwam in een voor terecht die een auto in de berm getrokken had en die schuin naar de weg wees. Daardoor werd hij weer de weg op geslingerd en maaide hij het halve peloton onderuit. Gruwelijk natuurlijk, maar ik heb hem niets zien doen wat niet vrijwel iedereen af en toe doet. Hij had gewoon verschrikkelijke pech.

Als je niet van de weg af mag (weet niet of dat zo is, maar lijkt me een verstandige regel) dan moet je ook iedereen aanpakken die dat toch doet, en niet alleen als opwinding over ontstaat.

Maar ja, UCI ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Megupe schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:14:
[...]

Dat bedoelde ik ook niet.
Ik denk dat Pogacar mogelijk werd opgehouden.
Scusi - te snel gelezen. Dat zou inderdaad wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:41:
[...]

Hij reed op de kasseistrook naast de weg om een paar plaatsjes op te schuiven. Gebeurt aan de lopende band, achter hem zag je nog er een paar hetzelfde doen.

Alleen gebeurden er bij hem twee heel beroerde dingen: hij stuiterde van de strook af én hij kwam in een voor terecht die een auto in de berm getrokken had en die schuin naar de weg wees. Daardoor werd hij weer de weg op geslingerd en maaide hij het halve peloton onderuit. Gruwelijk natuurlijk, maar ik heb hem niets zien doen wat niet vrijwel iedereen af en toe doet. Hij had gewoon verschrikkelijke pech.

Als je niet van de weg af mag (weet niet of dat zo is, maar lijkt me een verstandige regel) dan moet je ook iedereen aanpakken die dat toch doet, en niet alleen als opwinding over ontstaat.

Maar ja, UCI ...
Hij had ook gewoon kunnen remmen, als je niet op tijd van dat fietspad geraakt rij je niet in een nat(!) grasdek.
Achter hem reden ze ook op het fietspad maar voegde op tijd in, hij wou per se als eerste insnijden wat niet op tijd lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

joker1977

Tweakert

Chelseamarre123 schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:59:
[...]

Hij had ook gewoon kunnen remmen, als je niet op tijd van dat fietspad geraakt rij je niet in een nat(!) grasdek.
Achter hem reden ze ook op het fietspad maar voegde op tijd in, hij wou per se als eerste insnijden wat niet op tijd lukte.
"gewoon kunnen remmen". Ja, ze kunnen ook 2 aan 2 gaan rijden en zich aan alle verkeersregels houden en met hun hand richting aangeven.

Het is een race en je moet in het (prof-)peloton vechten voor een plekje. Zodra je gaat praten in termen als "gewoon kunnen remmen" sta je mentaal 8-0 achter. Je neemt het risico dat het goedgaat, dat gaat het meestal ook. Dit keer niet en hij komt heel ongelukkig uit, maar zonder risico win je nooit een koers of kom je nooit op je plek in het peloton waar je je werk moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

joker1977 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:52:
[...]

"gewoon kunnen remmen". Ja, ze kunnen ook 2 aan 2 gaan rijden en zich aan alle verkeersregels houden en met hun hand richting aangeven.

Het is een race en je moet in het (prof-)peloton vechten voor een plekje. Zodra je gaat praten in termen als "gewoon kunnen remmen" sta je mentaal 8-0 achter. Je neemt het risico dat het goedgaat, dat gaat het meestal ook. Dit keer niet en hij komt heel ongelukkig uit, maar zonder risico win je nooit een koers of kom je nooit op je plek in het peloton waar je je werk moet doen.
Gedeeltelijk eens! Maar als je zo gaat denken kun je ook zeggen dat je in de sprint iedereen gewoon de hekken in kunt jagen of wat dan ook (niet dat dit hetzelfde was, ben ervanovertuigd dat het niet opzettelijk was maar vind wel dat deze actie gevolgen mag hebben)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Of je zegt dat er niet in de berm gefietst mag worden en handhaaft dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:39:
Of je zegt dat er niet in de berm gefietst mag worden en handhaaft dat ook.
Dat gaat nooit lukken, uit balans, uitwijken voor een hond/bidon. Als je dat soort dingen moet gaan beoordelen kom je vanzelf in een grijs gebied [interpretatie] en zal dus nooit consequent zijn. Dit was gewoon een domme inschattingsfout en volgens mij prima gehandeld door hem uit koers te nemen. Als je er dan een regel aan wilt hangen is dat je uit koers genomen kunt worden als je een valpartij veroorzaakt als je uit de berm weer de weg opgaat. Ook dat is een grijs gebied maar wel beter te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Uitwijken kan altijd, maar het is zeker niet onmogelijk om te zien of iemand plekken wint met zo’n actie.

In nascar heb je op bepaalde banen waarbij ze in een “peleton” rijden om de race te finishen met een “massasprint” (om wielren jargon te gebruiken).

Op deze banen is er een dubbele gele lijn waar de coureurs niet onder mogen komen om mensen in te halen.

Afbeeldingslocatie: https://nascar.nbcsports.com/wp-content/uploads/sites/9/2019/10/gettyimages-1180665212-e1571169523222.jpg

Zoiets lijkt me prima te handhaven bij dit soort koersen want ze hebben camera’s genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2023 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:14:
[...]

Dat gaat nooit lukken, uit balans, uitwijken voor een hond/bidon. Als je dat soort dingen moet gaan beoordelen kom je vanzelf in een grijs gebied [interpretatie] en zal dus nooit consequent zijn. Dit was gewoon een domme inschattingsfout en volgens mij prima gehandeld door hem uit koers te nemen. Als je er dan een regel aan wilt hangen is dat je uit koers genomen kunt worden als je een valpartij veroorzaakt als je uit de berm weer de weg opgaat. Ook dat is een grijs gebied maar wel beter te handhaven.
Dan heb ik het maar even opgezocht:
The course
In general, the course of a road race is defined by the paved road available to road traffic.
Riders cannot leave the prescribed course, as per article 1.2.064.
En:
Use of sidewalks, paths, cycle paths or verges
It is strictly prohibited to use sidewalks, paths or cycle paths that do not form part of the
course as defined in article 2.2.015, separated by kerbs, verges, level changes or other
physical features.
Het is dus al verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:33
Chelseamarre123 schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:59:
[...]

Aan die snelheid kon hij niet meer 'gewoon remmen' tegen dat hij een aanvaardbare snelheid had had die nog accidenten gedaan. Je maf niet vergeten dat die daar 60+ naar beneden komen en dar hij ineens in een situatie zit dat die niet had voorzien.

Dat gezegd zijnde ben ik wel van mening dat je die gerust mag straffen, bv ook een maand rijverbod of x aantal koersen niet rijden. Op die manier wordt die ook wel wat geholpen want nu gaat die toch de volgende koersen met de nek worden aangekeken, en anders kan die zijn straf gewoon uitzitten.

Best een gekke koers gisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@TheekAzzaBreek Dat weet ik maar het wordt niet gehandhaafd en dat zal te maken hebben met een grijs gebied als uitwijken b.v. Dat laatste wordt dan weer langzaam uitgebreid en fietst er weer iemand over de stoep of door de berm. Handhaaf het maar bij PR b.v. waar men vaak over paadjes de kasseien ontwijkt of de gootjes naast de weggetjes in het Vlaamse land. Gootje, paadje, fietspad, berm, zeg het maar. Als het peloton breed over de weg rijdt en je wordt naast de weg gedrumd dan moet je uit koers of is dat pas na 50 meter of na 100 meter of als je iemand inhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat de UCI pas handhaaft als er slechte publiciteit ontstaat, dat zien we op zo veel vlakken. Maar het is een regel met een groot grijs gebied, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 19:17
TheekAzzaBreek schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:24:
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat de UCI pas handhaaft als er slechte publiciteit ontstaat, dat zien we op zo veel vlakken. Maar het is een regel met een groot grijs gebied, dat ben ik met je eens.
Een aantal jaren geleden is men daar tijdelijk strenger op geweest maar ook dan werd er met 2 maten en 2 gewichten gewerkt. Check bv dit artikel: https://sporza.be/nl/2018...onsequent-zijn-1-3182996/

Er zijn helaas al een paar zware ongevallen geweest met renners die op het voetpad tegen een toeschouwer rijden met zeer ernstige gevolgen. De UCI is dan tijdelijk strenger maar na verloop van tijd ebt dat weg en is het weer grijs.

Het is een beetje zoals de Fifa die ooit besloot om op een WK voetbal (weet niet meer precies wanneer) elke tackle langs achter met rood te bestraffen maar daar nog tijdens het ternooi geleidelijk aan op terug kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:41:
[...]

Maar ja, UCI ...
Hij had helemaal geen pech. Het was gewoon dom. Je moet zelfs geen renner zijn om te weten dat je met een fiets niet door een grasstrook moet rijden waar 10cm water staat. Ook in Polen zullen ze wel zompige grasstroken kennen. Het was gewoonweg een enorm risico die hij nam. Zeker als je ziet dat er nog een fietspad was. Had hij het fietspad genomen, dan ging hij misschien een waarschuwing krijgen, als dat al zou gebeuren. Was dat fietspad er niet geweest, kon je het ergens nog een zeer klein beetje goedpraten dat hij geen kant op kon maar er reden renners voor hem (Wellens) en er reden er nog achter. Die hebben gewoon "ingevoegd". Van Maciejuk was het een bewuste keuze om door die paar meter gras te rijden.

En dat plaatsjes opchuiven doet inderdaad iedereen. Wellens was het ook aan het doen. En op dergelijke stroken is dat gewoon altijd zo. Hoorde in mijn vriendenkring de opmerking dat het een fout van de organisatie is dat ze dergelijke zompige stroken niet aanduiden met een nadar. Maar ja, dat is sowieso onbegonnen werk.

Maar hij heeft een fout gemaakt en hij is ervoor gestraft. Hij is uit koers gezet en krijgt het ganse internet over zich. Maar ik lees nu dat er mogelijks nog sancties volgen en dat zou ik wel overdreven vinden. Een geldboete zou nog wel kunnen maar hem schorsen of zo, zou beetje ver gaan. Eigenlijk kan je zeggen dat het surplacen van DSM ook het risico op valpartijen vergrootte omdat het zo traag ging.

@LoneRanger het was niet over een stoep dat hij reed maar een parkeerstrook tussen het fietspad en de openbare weg.

Op naar Roubaix oOo

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
TheekAzzaBreek schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:24:
HierarchyHero schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:35:
[...]

Een aantal jaren geleden is men daar tijdelijk strenger op geweest maar ook dan werd er met 2 maten en 2 gewichten gewerkt. Check bv dit artikel: https://sporza.be/nl/2018...onsequent-zijn-1-3182996/

Er zijn helaas al een paar zware ongevallen geweest met renners die op het voetpad tegen een toeschouwer rijden met zeer ernstige gevolgen. De UCI is dan tijdelijk strenger maar na verloop van tijd ebt dat weg en is het weer grijs.

Het is een beetje zoals de Fifa die ooit besloot om op een WK voetbal (weet niet meer precies wanneer) elke tackle langs achter met rood te bestraffen maar daar nog tijdens het ternooi geleidelijk aan op terug kwam.
Ik ben zelf jurylid bij de KNWU en ik doe veel klassiekers (zowel KNWU als UCI wedstrijden) en ik heb al legio juryleden meegemaakt die heel anders in de koers staan. Zelf ben ik redelijk strikt met regels omtrent veiligheid en milieu (deel elke wedstrijd zat boetes uit voor rijden over de stoep, stayeren achter de auto of het weggooien van een bidon). Al zijn er zat collega's die dit niet doen, omdat ze geen zin hebben in een conflict of andere bijzaken of gewoon vrienden met iedereen willen zijn.

Toen ik het zag gebeuren was het voor mij ook meteen duidelijk dat hij de wedstrijd niet ging uitrijden. Waar we alleen wel voor moeten oppassen is dat we gaan straffen aan de hand van de gevolgen van iemand zijn actie en niet per se de actie zelf. Stel dat er niemand gevallen was of dat er maar een paar gevallen waren, was hij dan nog steeds uit de koers gezet (vergelijk ook eens de actie van Groenewegen met die van Sagan in de Tour. Of wat dacht je van Teuns dit weekend met Ballerini)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zowel TJV als DSM met bandendrukregulators in Parijs-Roubaix:

https://www.wielerflits.n...ulator-in-parijs-roubaix/

Opvallende opmerking in het artikel:
Alhoewel de winst erg afhankelijk is van de specifieke omstandigheden, is het lastig om het voordeel in een specifiek getal uit te drukken. Echter wordt ingeschat dat het op een kasseienstrook tot ongeveer 90 watt aan voordeel oplevert en het over de gehele wedstrijd ongeveer 30 watt op kan leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Requiem19 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:18:

[...]
Op deze manier kan DSM nog trager dan 6km/u rijden over de kasseien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

joker1977

Tweakert

Alhoewel de winst erg afhankelijk is van de specifieke omstandigheden, is het lastig om het voordeel in een specifiek getal uit te drukken. Echter wordt ingeschat dat het op een kasseienstrook tot ongeveer 90 watt aan voordeel oplevert en het over de gehele wedstrijd ongeveer 30 watt op kan leveren.
[...]
Ik weet niet precies hoe je dat moet interpreteren, maar als het betekent dat ze denken dat ze 90W minder hoeven te leveren bij dezelfde snelheid op een kasseienstrook en (bijvoorbeeld) 10W minder op de vlakkere wegen om totaal over de hele wedstrijd 30W gemiddeld minder te leveren dan lijkt me dat érg sterk. Dat zou uitkomen op ~10% wat enorm is.

Kortom, ik denk dat ik de cijfers verkeerd interpreteer. Maar hoe je ze dan wel moet lezen zou ik niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
joker1977 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:09:
[...]

Ik weet niet precies hoe je dat moet interpreteren, maar als het betekent dat ze denken dat ze 90W minder hoeven te leveren bij dezelfde snelheid op een kasseienstrook en (bijvoorbeeld) 10W minder op de vlakkere wegen om totaal over de hele wedstrijd 30W gemiddeld minder te leveren dan lijkt me dat érg sterk. Dat zou uitkomen op ~10% wat enorm is.

Kortom, ik denk dat ik de cijfers verkeerd interpreteer. Maar hoe je ze dan wel moet lezen zou ik niet weten..
Idem, dit klinkt zeer onrealistisch.

Als het écht zoveel voordeel oplevert, wint WvA met minuten voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Dit vind ik toch ook wel speciaal

https://www.hln.be/ronde-...-van-vlaanderen~a85f91d9/

Van Aert krijgt een boete voor wildplassen. Iets wat iedereen (meerdere keren) gedaan heeft maar omdat er toevallig iemand viel en er een camera op stond, krijgt ie een boete :?
Jojo19 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:22:
[...]
Toen ik het zag gebeuren was het voor mij ook meteen duidelijk dat hij de wedstrijd niet ging uitrijden. Waar we alleen wel voor moeten oppassen is dat we gaan straffen aan de hand van de gevolgen van iemand zijn actie en niet per se de actie zelf. Stel dat er niemand gevallen was of dat er maar een paar gevallen waren, was hij dan nog steeds uit de koers gezet (vergelijk ook eens de actie van Groenewegen met die van Sagan in de Tour. Of wat dacht je van Teuns dit weekend met Ballerini)?
Tja, over straffen voor de actie en niet voor de gevolgen, heb ik toch gemengde gevoelens. In de gewone wereld spelen gevolgen toch ook mee? In het Belgisch recht heb je "slagen en verwondingen" en "slagen en verwondingen met de door tot gevolg" en (dacht ik) "slagen en verwondingen met blijvende gevolgen". Dat kan drie maal dezelfde actie zijn maar het gevolg telt mee in de strafmaat. Dan heb ik het gevoel dat er ook wel een verschil zou moeten zijn tussen één renner ten val brengen of tien. En dat de gevolgen voor die renners mogen meetellen. Maar ik heb nu het gevoel dat die jongen al genoeg gestraft is voor zijn fout.

Mijn verstand zegt "straffen volgens het feit" maar het gevoel zegt "straffen volgens het feit en het gevolg". Denk dat het altijd een tweestrijd zal blijven.

[...]
Toch een zeer dubbel gevoel hierbij (lijkt een thema te zijn). Vooral het TJV systeem met een pomp. Dan maak je eigenlijk wel degelijk gebruik van een soort motor om de prestaties te verbeteren. Het is wel niet rechtstreeks aandrijving maar het heeft gevolgen op de prestaties. Bij DSM zou het gaan om een reservoir. Dat lijkt me al juister. Ze moeten het gewicht van dat reservoir meezeulen en als de lucht gebruikt is, dan is die weg. Een pomp lijkt me toch op mechanische doping.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenhas op 05-04-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:00

[...]
Volgens Rene Herse scheelt het 82 watt als je met 25mm op 5.2bar of op 25mm met 6.6bar over een 'rumble strip' rijdt @31km/h. Nou zal daar vast wel e.e.a. op aan te merken zijn, maar de goede bandenspanning maakt wel echt een serieus verschil.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Wat zien Jumbo en DSM er kek uit met hun nieuwe naven. Heb het zelf niet nodig, maar vind het wel leuk om te zien (als het werkt).

Afbeeldingslocatie: https://norway.postsen.com/content/uploads/2023/04/07/b4264dccea.jpg
Afbeeldingslocatie: https://norway.postsen.com/content/uploads/2023/04/07/df4d3694cf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Het meisje voor me bij de bakker kwam me bekend voor en het bleek Julie De Wilde te zijn. Ik heb ze maar geen schouderklopje gegeven ;)

https://sporza.be/nl/2023...e-de-panne~1679587162299/

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:13:
Wat zien Jumbo en DSM er kek uit met hun nieuwe naven. Heb het zelf niet nodig, maar vind het wel leuk om te zien (als het werkt).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Foto van vandaag? Jumbo rijd toch met nr 1 tot 9
Wie rijd er nu met dat bandensysteem?

[ Voor 3% gewijzigd door Chelseamarre123 op 09-04-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Mooie koers die volledig bepaald wordt door vd Poel en van Aert. Geweldige strijd voeren die twee tegen elkaar, dit seizoen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

Quad schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:59:
Mooie koers die volledig bepaald wordt door vd Poel en van Aert. Geweldige strijd voeren die twee tegen elkaar, dit seizoen.
Dit seizoen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een anticlimax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Anticlimax dit, WvA die lek rijdt :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:03:
[...]

Foto van vandaag? Jumbo rijd toch met nr 1 tot 9
Wie rijd er nu met dat bandensysteem?
Volgens mijn bron alleen Van Baarle. Vriend van me is daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHKIfr-RtX-x5DayCCIA89lm2DM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zX1RbXLbrHAFRcatTP6gemj6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VilSEUxXn0K_zxVv8n_3IR2Y1lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahYgsIAJZhEFjS3oDc4d6Hzc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyehG0jWHjgCnpJQNeqhppZzzjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uynM7TBilooEtwnJiEFhXyTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Philipsen is ook echt absurd sterk...niet normaal! Die Alpecin foodcoach doet goed werk! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:53

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Philipsen... *Neemt pet af*

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Gaat dat akkefietje met Degenkolb nog een staartje krijgen? Het is weliswaar geen F1 waarbij het podium pas uren/dagen later bekend wordt en Degenkolb zat daar zelf ook wat te kloten met de berm in, de weg op, weer de berm in... Maar VDP stuurde daar wel een gat in waarmee hij de deur dichtgooide waar geen ruimt was. In een sprint kom je daar niet mee weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

Shabbaman

Got love?

Poupou keigoed

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Prachtige winst. Jammer van WvA maar ook dat is Parijs Roubaix.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
KlaasjeNL schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:53:
Gaat dat akkefietje met Degenkolb nog een staartje krijgen? Het is weliswaar geen F1 waarbij het podium pas uren/dagen later bekend wordt en Degenkolb zat daar zelf ook wat te kloten met de berm in, de weg op, weer de berm in... Maar VDP stuurde daar wel een gat in waarmee hij de deur dichtgooide waar geen ruimt was. In een sprint kom je daar niet mee weg.
Het leek er eigenlijk meer op dat Phillipsen de deur dicht gooide, ik denk niet dat Van der Poel daar veel anders kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

KlaasjeNL schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:53:
Het was Philipsen die (onbewust) de deur toedeed voor MVdP die daardoor in aanraking komt met Degenkolb.

100% kosher was het niet, maar hij deed zelf eigenlijk niet veel fout. Imo een "Race incident" zoals dat in de autosport heet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 09-04-2023 17:01 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Jebus4life schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:00:
[...]

Het was Philipsen die (onbewust) de deur toedeed voor MVdP die daardoor in aanraking komt met Degenkolb.

100% kosher was het niet, maar hij deed zelf eigenlijk niet veel fout. Imo een "Race incident" zoals dat in de autosport heet.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden, niemand deed iets fout. Heel jammer voor Degenkolb, geweldige renner die na zijn zware tegenslagen je ook echt een hoofdprijs gunt.

MvdP is wel zélf al een monument aan het worden. Wat een snelheid.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vos schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is wel gaaf, central tire inflation, niet simpel zoiets.

Zou het evt een afloper ook nog op druk kunnen houden?

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Degenkolb was samen met Philipsen wel de verrassing van deze Roubaix. Jammer hoe het afliep en sneu voor Wout, maar wel een verdiende winnaar. Het nam de angel volledig uit de koers, maar je kon MvdP niets aanrekenen.

Wat mooi om deze Mathieu weer te zien trouwens. Ik begon vorig jaar het vertrouwen een beetje kwijt te raken, maar hij lijkt sterker teruggekomen te zijn dan voorheen. Wat een motivatie moet die man hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 09-04-2023 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik vond Wout beresterk, hoe die zo snel het gat dicht reed en constant in van der Poel zijn wiel zat. Knap. Maar de aanvalslust wint gelukkig. Al had ik zelf gedacht dat na die vele aanvallen van der Poel, Matje misschien zijn kruit aan het verschieten was.

MSR winnen, 2de RVV en dan 1e PR. Oefff wat een voorjaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Doodzonde dat Wout niet wilde samenwerken na dat stukje vals plat waar ze de rest op een gaatje reden. De kans voor Wout is een stukje kleiner als Philipsen er aan blijft hangen dan wanneer hij met Mathieu de Velodrome op draait.

@tiswat Wout kon zich natuurlijk lang verstoppen na het bos van Wallers met de druk van achter.

Wat wel jammer is is dat die passage in het bos altijd valpartijen en opstroppingen voorrang hebben bij de regie. Kies er nou gewoon voor om de renners die wel rijden in beeld te houden en dan na de passage de valpartijen in herhaling in beeld brengen. Het is toch veel mooier om renners op hoge snelheid door het bos te zien fietsen dan inzoomen wie er allemaal liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LoneRanger schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:08:
Wat wel jammer is is dat die passage in het bos altijd valpartijen en opstroppingen voorrang hebben bij de regie. Kies er nou gewoon voor om de renners die wel rijden in beeld te houden en dan na de passage de valpartijen in herhaling in beeld brengen. Het is toch veel mooier om renners op hoge snelheid door het bos te zien fietsen dan inzoomen wie er allemaal liggen?
Mja diezelfde regie hield ook een paar minuten een solo dame gisteren in beeld (Kerber dacht ik), totaal geen meerwaarde want niet de koplopers en ook niet de groep met favorieten die daar allemaal op de kasseien lagen. Dat ze een gaatje "kreeg" (door als enige niet te vallen) betekend niet dat ze alleen maar in beeld hoeft te zijn.

Qua valpartij, een herhaling is op zich nog wel op zijn plaats, zeker om even te terug te kijken wie er nu eigenlijk valt en wie of wat er de oorzaak van is. Maar zelf kan ik meer genieten van de demarrages, de power stukken of de echte huzarenstukjes (vdP op de één na laatste kasseienstrook die eigenlijk totaal de bocht mist, maar door een één of andere stuntbeweging net niet tegen het gele obstakel botst)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik vind wel al jaren, en het wordt eigenlijk alleen maar erger, dat we steeds meer risicos met de renners nemen, meer van ze vragen. Die nieuwe kasseienstrook net voor het einde, die is echt aangelegd voor nog een valpartij. En als dat niet de bedoeling was dan lijkt het op zijn minst zo. Die snelheden die ze tegenwoordig rijden, pfff, dan is elke bocht een krappe.

Genoeg gezanikt, die voorjaarsklassiekers zijn wel echt prachtig!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
rockhopper schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:02:
[...]

. Maar zelf kan ik meer genieten van de demarrages, de power stukken of de echte huzarenstukjes (vdP op de één na laatste kasseienstrook die eigenlijk totaal de bocht mist, maar door een één of andere stuntbeweging net niet tegen het gele obstakel botst)
Niet alleen dat stukje. Mathieu lijkt elk bochtje wel op de limiet te willen (en kunnen) nemen. Ik heb toch zeker een handvol situaties gezien waar ik er zeker van was dat hij de bocht niet zou kunnen houden.
Gelukkig is zijn fietsbeheersing vele malen beter dan mijn inschattingsvermogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:13:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De tweede foto is alleen niet het systeem wat TJV gebruikt. Dit systeem van Scope wordt (of zou) vorig en dit jaar door DSM gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Even "uitlopen" na 260km Parijs Roubaix uitgereden te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMORPTrsstk_0Pnaoak6Sus92Y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/re0m2X0Akq5fx3umwioH8VL1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:48
Chelseamarre123 schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:21:

[Afbeelding]
Ik was al gestopt bij de Pinte(n), zonder Roubaix achter de kiezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:21:

[Afbeelding]
De titel is een woordgrap. Dit is niet 'uitlopen', maar een bewuste triathlon training door twee disciplines achter elkaar te doen (en dan eigenlijk zonder echte rust). Cameron Wurf is dan ook een niet onverdienstelijke triatleet :) https://www.coachcox.co.uk/imstats/athlete/121280/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Vos schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind dit wel een supermooi plaatje, naast alle techniek gewoon een tekeningetje met alle 17 drinkbussen en andere zooi die MvdP blijkbaar tijdens zo'n rit naar binnen moet werken. Weet iemand waar die smiley voor staat? En zijn die blauwe dingen paaseieren? :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgIaQZcIn9DAMvB0Ut7ngCwn0Ys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uynM7TBilooEtwnJiEFhXyTJ.jpg?f=user_large

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Pimorez schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:41:
[...]

Cameron Wurf is dan ook een niet onverdienstelijke triatleet
En roeide ook nog eens op de Olympische Spelen, een jaar nadat hij wereldkampioen u23 werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Fiber schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:17:
[...]

Weet iemand waar die smiley voor staat?
Ik vermoed iets met caffeine.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
pro_6or schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:29:
Die nieuwe kasseienstrook net voor het einde, die is echt aangelegd voor nog een valpartij.
Er is geen sprake van nieuwe stroken, maar bij de één na laatste strook hebben ze de kanten geasfalteerd en afgezet met barrières.
Het grote nadeel van kasseien is dat je die wegen continu moet onderhouden, omdat anders het gewone (landbouw) verkeer in no time alle kasseien eruit rijdt. Ik vermoed dat ze die kanten hebben volgegoten met asfalt in de hoop daarmee de kasseien 'op te sluiten'.
Laatste keer dat ik daar was, wat dit juist een strook waar de renners (in dit geval jeugd) na elke bocht van berm naar berm sprongen, omdat je in de bermen veel beter kon rijden dan op de kasseien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

StevenK schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:34:
[...]

Er is geen sprake van nieuwe stroken, maar bij de één na laatste strook hebben ze de kanten geasfalteerd en afgezet met barrières.
Het grote nadeel van kasseien is dat je die wegen continu moet onderhouden, omdat anders het gewone (landbouw) verkeer in no time alle kasseien eruit rijdt. Ik vermoed dat ze die kanten hebben volgegoten met asfalt in de hoop daarmee de kasseien 'op te sluiten'.
Laatste keer dat ik daar was, wat dit juist een strook waar de renners (in dit geval jeugd) na elke bocht van berm naar berm sprongen, omdat je in de bermen veel beter kon rijden dan op de kasseien.
Ja, naderhand gelezen, niet nieuw aangelegd maar “opgeknapt”. Ja de kasseien hebben onderhoud nodig anders rijd het verkeer ze volledig kapot.

Maar die laatste strook, met deze snelheden, dat is hopen op drama van de organisatie.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Pogacar begint er vroeg aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een koersvervalsing van die auto van de koersdirecteur. Healy is aan het terug komen en die auto gaat doodleuk voor Pogacar rijden.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Heel knap van Pogocar, maar helaas niet spannend vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35

Spotmatic

Ken sent me

Chelseamarre123 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:44:
Wat een koersvervalsing van die auto van de koersdirecteur. Healy is aan het terug komen en die auto gaat doodleuk voor Pogacar rijden.??
Dus ik was niet de enige die dacht dat die auto daar niks te zoeken had.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Leo van Vliet zat daar in, maar die had daar natuurlijk niks te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:47:
Heel knap van Pogocar, maar helaas niet spannend vandaag.
Tot Pogacar ging vond ik het een prachtige wedstrijd.
Maar dat hij ging winnen stond van te voren al ongeveer vast, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Die Leo van Vliet is natuurlijk een waanzinnige narcist. Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar toen MvdP AGR won was een soortgelijke situatie ook al aan de hand…

Staat wel buiten kijf dat Pogi echt een ongekend fenomeen is, wat een beest! Niemand anders maakte ook enige aanspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 16:58
doomtech schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:41:
[...]

Die Leo van Vliet is natuurlijk een waanzinnige narcist. Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar toen MvdP AGR won was een soortgelijke situatie ook al aan de hand…

Staat wel buiten kijf dat Pogi echt een ongekend fenomeen is, wat een beest! Niemand anders maakte ook enige aanspraak.
Voorop gesteld dat Leo daar niets te zoeken had, maakte het voor de koers echt niet veel meer uit. Pogi was daar al lekker aan het uitfietsen...

Dat Mvdp toen gegangmaakt werd is volgens mij een urban myth. Leo scheen toen achter die groep te rijden.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
GerbenBK schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:05:
[...]

Voorop gesteld dat Leo daar niets te zoeken had, maakte het voor de koers echt niet veel meer uit. Pogi was daar al lekker aan het uitfietsen...

Dat Mvdp toen gegangmaakt werd is volgens mij een urban myth. Leo scheen toen achter die groep te rijden.
Hij geeft hier zelf aan dat hij erachter zat link.
Geen zin om het terug te zoeken (alhoewel het natuurlijk machtig mooie beelden zijn), maar hij haalde MvdP zeker weten wel terug.

N.a.v. van de backlash van vandaag ontkent hij ook alles nu in een interview. Fake news! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
GerbenBK schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:05:
[...]

Nou, hij kwam tot op 20 seconden ineens en dan kreeg Pogacar die auto voor hem wat enorm veel winst maakt.
Stel dat hij op 15 seconden kwam en hem zag rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:41:
[...]

Nou, hij kwam tot op 20 seconden ineens en dan kreeg Pogacar die auto voor hem wat enorm veel winst maakt.
Zojuist ook de podcast In het wiel geluisterd, en daar wordt toch duidelijk uiteen gezet hoelang er wel niet voor is gereden, het is inderdaad koersvervalsing.
Had Pogocar alsnog gewonnen? Zeer waarschijnlijk, maar hij moet daar gewoon niet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
doomtech schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:24:
[...]

Geen zin om het terug te zoeken (alhoewel het natuurlijk machtig mooie beelden zijn), maar hij haalde MvdP zeker weten wel terug.
In de laatste aflevering van In het Wiel kwam dit ook nog even ter sprake. Daarin geeft Thijs Zonneveld aan dat hij het minutieus heeft onderzocht en tot de conclusie kwam dat dat niet het geval was.

Blijft zonde dat het hier zoveel over moet gaan, dat lijkt me de afgelopen 4 edities nog het grootste probleem met de AGR. Er gebeurt altijd wel wat dat discussie oplevert achteraf.

[ Voor 23% gewijzigd door GerbenBK op 17-04-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Chelseamarre123 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:41:
[...]

Dan gaf Pogi weer even gas, of hij ging lekker sprinten met Ben.... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doomtech
GerbenBK schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:29:
[...]

In de laatste aflevering van In het Wiel kwam dit ook nog even ter sprake. Daarin geeft Thijs Zonneveld aan dat hij het minutieus heeft onderzocht en tot de conclusie kwam dat dat niet het geval was.

Blijft zonde dat het hier zoveel over moet gaan, dat lijkt me de afgelopen 4 edities nog het grootste probleem met de AGR. Er gebeurt altijd wel wat dat discussie oplevert achteraf.
Ok ik luister geen podcasts maar gaaf dat het uitgezocht is. Ik heb het toen anders beleefd en er waren ook andere renners die er hun beklag over deden na de wedstrijd.

Anyhow, het is altijd de grote Leo van Vliet show wat echt afbreuk doet aan de koers. Laat de renners gewoon shinen en ga niet elke editie op het podium staan alsof je hem zelf na een solo van 170km hebt gewonnen. Kerel doet meer afbreuk aan AGR dan dat hij toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jammer dat het lokale rondje van de vrouwen wat ze 3x (?) doen aan het einde relatief makkelijk is. Zou een stuk leukere koers worden als de vrouwen aan het einde ook de Keutenberg (of de Eyserbosweg) doen.

Valt mij sowieso op dat er bij de vrouwen een stuk conservatiever gekoerst wordt doorgaans. Hoe zou dat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Moet helaas toch erkennen dat dit misschien wel de saaiste klassieker was van de afgelopen maand (sinds Strade). Begin een beetje aan mezelf te twijfelen of ik niet gewoon een MvdP - WvA fanboy ben, waar ik meestal wel kan genieten van alle renners in het peloton.

Krijg soms ook het idee dat de renners de Amstel Gold Race hoger aanschrijven dan het publiek. Vaak komen de grote namen (bijna) allemaal, doen ze ook écht hun best en zijn ze ook oprecht blij als ze winnen. Dat idee heb ik lang niet bij iedere koers.

Leo van Vliet... tja... De man die zichzelf ieder jaar (letterlijk) op het podium laat zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 17-04-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

https://nos.nl/artikel/24...-van-vliet-heisa-om-niets
Van Vliet vindt niet dat hij het koersverloop beïnvloed heeft. "Misschien heeft Pogacar één of twee seconden voordeel gehad van de auto", zegt hij. "Ik ben zelf wielrenner geweest en rij al 28 jaar in een auto in de koers, dus ik weet hoe het werkt. Als een auto er tien meter voor rijdt, word je als renner uit de wind gehouden. Maar als de auto er vijftig meter voor rijdt, heb je er echt geen voordeel meer van."
8)7

Zijn dan wel heel lange één of twee seconden. Misschien is zijn horloge kapot. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 17-04-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43
https://www.wielerflits.n...e-voor-de-tour-de-france/

Jumbo-Visma heeft een speciaal shirt gepresenteerd voor de komende Tour de France. Deze presentatie vond plaats in de Efteling, want het tenue is tot stand gekomen in samenwerking met het attractiepark. “Het speciale ontwerp is gebaseerd op de kracht van dromen”, schrijft de ploeg in een persbericht over The Vélodrome, zoals het door kledingsponsor AGU geproduceerde tricot heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Niellie41 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:48:
https://nos.nl/artikel/24...-van-vliet-heisa-om-niets

[...]

8)7

Zijn dan wel heel lange één of twee seconden. Misschien is zijn horloge kapot. :+
Vind voor de uitspraak dat een renner niets te winnen heeft achter een auto, wel opmerkelijk.

Zou eens de laatste kilometers willen herbekijken. Na de auto had ik het gevoel dat er een motor met fotograaf nog kilometers voor bleef rijden. De motor nam de rol van de auto over. Had zo het gevoel van "hoeveel foto's heb je eigenlijk nodig". Maar ook gewoon een indruk geweest zijn na het "auto-voorval" aangezien er eigenlijk niemand anders daarover piept.

Uiteindelijk is het ook veel ophef om iets dat normaal gezien de uitslag niet had bepaald. Healey is misschien wel een beetje terug gekomen maar hij zou dat gat, volgens mij, nooit volledig dicht gekregen hebben. En had hij dat wel gedaan, ging dat zeer veel krachten hebben gekost.

Maar ja, jammer dat het gebeurd is. Zeker aangezien er al redelijk wat ophef is rond het geholpen worden door voertuigen. Zal nooit begrijpen waarom er zoveel motoren met fotografen zijn. Natuurlijk heb je "noodzakelijke" motoren zoals jury, camera mensen, signaalgevers, ... maar het kan ook teveel van het goede zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dit is ook opmerkelijk. Lekker partijdig
Bron Sporza
Zonder Mathieu van der Poel en Wout van Aert was de Sloveen de publiekstrekker en Van Vliet hoopte dat Pogacar niet uitgeblust aan de start zou staan.

Van Vliet contacteerde vorige week zelfs UAE-ploegbaas Mauro Gianetti met de vraag welke versie naar Nederlands Limburg zou afzakken.

Zou de winnaar van de Ronde van Vlaanderen nog wel gemotiveerd zijn?

Gianetti stelde Van Vliet gerust. "Pogacar rijdt alleen om te winnen", verzekerde hij.

///

"We hadden niet het sterkste deelnemersveld en we hadden allemaal gehoopt dat Pogacar zou winnen", vertelde Van Vliet nog eens, voor hij zich duidelijk zou opwinden over het stayermoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:25
Chelseamarre123 schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:43:
Bron Sporza

[...]
Zo zet je jezelf weg als een kermis koers, lijkt me eigenlijk helemaal niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Nu laat Sporza ook geen kans onbenut om de AGR te bashen. Het is zo'n beetje het enige waarin Belgie Nederland duidelijk verslaat. Alles is slecht aan de AGR van rotondes tot de finish foto tot de podiumceremonie en krappe weggetjes. Ze hebben nog gelijk ook, maar verwacht geen hulp van Sporza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:39:
Nu laat Sporza ook geen kans onbenut om de AGR te bashen. Het is zo'n beetje het enige waarin Belgie Nederland duidelijk verslaat. Alles is slecht aan de AGR van rotondes tot de finish foto tot de podiumceremonie en krappe weggetjes. Ze hebben nog gelijk ook, maar verwacht geen hulp van Sporza.
Wat kan Sporza dan doen? Ze organiseren toch niet mee 8)7
Den dat België wel in meer Nederland domineert in de koers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Chelseamarre123 schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:43:
Bron Sporza

[...]
Dus het klopt niet wat ze schrijven? Eigenlijk lees ik vooral quotes van een paar Nederlanders waaronder Zonneveld
Je kunt er niet omheen dat het allemaal (net iets) beter kan. Dat verhaal van de finishfoto vorig jaar vond ik nog het dieptepunt. Uiteindelijk hadden ze wel een foto waar het duidelijk op te zien was. Was het zo moeilijk om nog een paar minuutjes te wachten tot je zeker bent vooraleer vanalles te verkondigen? Van Aert/Pidcock gaan we nooit weten.
En als je droomt van een bepaalde winnaar en je haalt dan iets uit zoals gisteren, dan moet je eigenlijk niet verwonderd zijn dat er kritiek komt.

Vind dat het bash-gehalte eigenlijk nog wel meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Kenhas schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:00:
[...]

Dus het klopt niet wat ze schrijven? Eigenlijk lees ik vooral quotes van een paar Nederlanders waaronder Zonneveld
Je kunt er niet omheen dat het allemaal (net iets) beter kan. Dat verhaal van de finishfoto vorig jaar vond ik nog het dieptepunt. Uiteindelijk hadden ze wel een foto waar het duidelijk op te zien was. Was het zo moeilijk om nog een paar minuutjes te wachten tot je zeker bent vooraleer vanalles te verkondigen? Van Aert/Pidcock gaan we nooit weten.
En als je droomt van een bepaalde winnaar en je haalt dan iets uit zoals gisteren, dan moet je eigenlijk niet verwonderd zijn dat er kritiek komt.

Vind dat het bash-gehalte eigenlijk nog wel meevalt
Overduidelijk dat die auto er te dicht opzit. Het viel al op tijdens de koers. De Amstel Kermis Koers!

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:48
Coldcat schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:07:
[...]

Overduidelijk dat die auto er te dicht opzit. Het viel al op tijdens de koers. De Amstel Kermis Koers!
lol. kijk je toch niet als je t allemaal zo moeilijk vindt :+ wat een gekeuvel en gezwets om niks zeg. ben blij dat er niks belangrijks misgegaan is zoals de finishfoto, dat was echt pruts. maar dit is echt een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Fr33z schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:24:
[...]

lol. kijk je toch niet als je t allemaal zo moeilijk vindt :+ wat een gekeuvel en gezwets om niks zeg. ben blij dat er niks belangrijks misgegaan is zoals de finishfoto, dat was echt pruts. maar dit is echt een non-issue.
Ik kijk graag wielrennen, niet veel meer maar af en toe een wedstrijd tegenwoordig. Gisteren viel het al op dat de wagen er extreem dicht opzat en ik vroeg me toen al af of dat nieuw was. Ik heb de finale daarna nog eens teruggekeken en het is overduidelijk dat die wagen daar veel te dicht opzat.

Het commentaar van de NOS is ook grappig toen Pogačar wel erg dichtbij de wagen kwam: "En de auto..."stilte".. gaat zo direct een bredere weg op"

Als ploegleider heb ik diverse malen achter koersen aangereden. Dan krijg je een boete als je iemand net te lang aan de bumper hebt hangen (of een plakbidon meegeeeft) na een lekke band of val. Dat is dan om een renner terug te brengen tot achter het peleton.

In mijn beleving is het trieste van deze wedstrijd dat de scheidsrechter een renner voordel geeft door zijn handelen. Achteraf blijkt dat de persoon die geholpen is ook zijn grote favoriet was van de wedstrijdleider. Het zou anders zijn als je met z'n tweeen naar de streep rijdt en Ben Healy een premie krijgt om tweede te worden.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die Leo is toch niet eens de scheids maar de organisator van de wedstrijd? Dan heeft hij al helemaal niets in de wedstrijd te zoeken. Als hij al perse mee wilt rijden, doe dat dan lekker achter de auto’s van de teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Fr33z schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:24:
[...]

Dat het een randgebeuren is, ga ik volledig mee akkoord maar een non-issue vind ik het toch ook niet. Niet alleen heb je het voordeel qua aerodynamica maar je hebt ook nog eens een mikpunt die net voor je rijdt. Als je op je einde loopt, is het een groot voordeel om je te kunnen focussen op iets dat een paar meter voor je rijdt.

Ik hoop ergens wel dat dit nog een klein staartje krijgt voor de wedstrijdleider.

Maar op naar de Waalse Pijl en Luik Bastenaken Luik *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jojo19
Niellie41 schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:26:
Die Leo is toch niet eens de scheids maar de organisator van de wedstrijd? Dan heeft hij al helemaal niets in de wedstrijd te zoeken. Als hij al perse mee wilt rijden, doe dat dan lekker achter de auto’s van de teams.
Weer een nieuwe editie van de AGR en weer genoeg te zien :F.

Dat de koersdirecteur niks in de koers te zoeken heeft is niet waar. Het idee is dat deze een flink stuk voor de renners rijdt zodat, wanneer er onderweg iets aan de hand is, hij/zij kan ingrijpen. Zo bleek er bij Olympia's tour een ongeluk te zijn in de laatste 10km. Doordat de koersdirecteur er een flink stuk voorreed werd dit op tijd gespot en is er ter plekke en omleiding bedacht. Probeer dit maar eens te doen als je een minuut voor de renners rijdt. Betekent dit dat van Vliet, en ook Van Moorsel bij de dames, op totaal de verkeerde plek reedt? Ja, wel degelijk.

Het gaat in dit geval niet zozeer om de vraag of Pogi wel of niet de koers gewonnen had, maar meer om de vraag of Healy wel een eerlijke kans gekregen heeft om terug te komen. Hij kwam in tijd immers dichterbij voordat Pogi even een lift kreeg. De uitslag zal er denk ik niet anders op geworden zijn, maar dat neemt zeker niet weg dat Healy altijd een eerlijke kans moet krijgen om naar Pogi terug te rijden.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat door de afgelopen edities de AGR al zwaar onder vuur bij de UCI ligt. Dit jaar waren er 4x zoveel UCI commissairs aanwezig in vergelijking met voorgaande edities. Het zal me ook niks verbazen dat de UCI nu gaat zeggen dat Van Vliet prima de koers mag organiseren, maar dat er iemand anders aangesteld dient te worden als koersdirecteur op straffe van degradatie van het wedstrijd niveau (ze doen iets soortgelijks al met de Ronde van Polen. Van WT naar 2.Pro en als het dit jaar niet goed is naar 2.1).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mes snijdt aan twee kanten bij zo'n persoon. Enerzijds heeft zijn enthusiasme de AGR gemaakt wat het nu is; de top van de top komt ieder jaar en het is de ideale overstap van de Vlaamse naar de Waalse klassiekers. Er is ook voldoende animo van publiek, sponsoren, toertochtliefhebbers etc.

Anderzijds doet die vent ieder jaar iets wat vraagtekens oproept. Hij kan op de wedstrijddag beter zijn aandacht besteden aan een finishstreep die niet recht ligt en camera's uit het jaar 0 opgesteld staan in plaats van met z'n autootje op de eerste rij staan en op het podium staan juichen alsof ie de Amstel zelf gewonnen heeft.

Maarja, wie gaat hem dat vertellen? Iedereen die dat kan wordt door van Vliet betaald en raakt z'n baan kwijt. De UCI heeft geen zeggenschap, ze kunnen alleen straffen en renners kunnen wegblijven. Ik geloof niet dat zo'n man dat persoonlijk oppakt maar wegmoffelt als pesterijen (UCI heeft nou ook niet bepaald een goede naam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojo19
Ypuh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:25:
Mes snijdt aan twee kanten bij zo'n persoon. Enerzijds heeft zijn enthusiasme de AGR gemaakt wat het nu is; de top van de top komt ieder jaar en het is de ideale overstap van de Vlaamse naar de Waalse klassiekers. Er is ook voldoende animo van publiek, sponsoren, toertochtliefhebbers etc.

Anderzijds doet die vent ieder jaar iets wat vraagtekens oproept. Hij kan op de wedstrijddag beter zijn aandacht besteden aan een finishstreep die niet recht ligt en camera's uit het jaar 0 opgesteld staan in plaats van met z'n autootje op de eerste rij staan en op het podium staan juichen alsof ie de Amstel zelf gewonnen heeft.

Maarja, wie gaat hem dat vertellen? Iedereen die dat kan wordt door van Vliet betaald en raakt z'n baan kwijt. De UCI heeft geen zeggenschap, ze kunnen alleen straffen en renners kunnen wegblijven. Ik geloof niet dat zo'n man dat persoonlijk oppakt maar wegmoffelt als pesterijen (UCI heeft nou ook niet bepaald een goede naam).
Tja de vraag is wanneer wordt de 'schade' te groot natuurlijk. Uiteindelijk wordt de AGR georganiseerd door The PEPr Company (tevens organisator van de Volta en meer) en is Van Vliet door hen gekozen. Als zij van mening zijn dat hij meer schade dan goed doet, dan lijkt mij dat de status van de AGR voor de heer Van Vliet gaat bij zo'n bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Moeten we trouwens naar LBL kijken zondag, of gaat Pogi er weer een lap op geven? Ik zou het duel met Evenepoel wel willen zien, maar die moet idealiter pas over 2 a 3 weken op zijn top zijn...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Ypuh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:25:

Maarja, wie gaat hem dat vertellen?
Stuur de laatste twee pagina’s van dit topic door naar Leo, kunnen ze morgenochtend op zoek naar een vervanger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

De dames moesten deze ochtend al om 8h30 aan de start staan. Dus wellicht al om 5h30 wakker 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 106 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21