Toon posts:

[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 104 ... 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:53
@GerbenBK De discussie was dat VDP en Van Aert dit jaar aan elkaar gewaagd waren. Terwijl Van Aert zijn seizoen in het algemeen veel beter was op gisteren na dan. Daar doelde ik op.

Tuurlijk als ze alle 2 in vorm zijn, zijn ze enorm aan elkaar gewaagd.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:21
Chelseamarre123 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:22:
@GerbenBK De discussie was dat VDP en Van Aert dit jaar aan elkaar gewaagd waren. Terwijl Van Aert zijn seizoen in het algemeen veel beter was op gisteren na dan. Daar doelde ik op.

Tuurlijk als ze alle 2 in vorm zijn, zijn ze enorm aan elkaar gewaagd.
Ik denk eigenlijk dat als ze beiden in vorm zijn, dat VDP dan wint. Maar VDP moet dan wel echt op z'n best zijn, anders is het echt 50/50.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb geleerd dat er altijd een van hun 49 is en de ander 51 wat niet betekend dat die van 51 altijd wint. Mooier kun je het volgens mij niet uitleggen wbt wie er beter is/was. Mooie race en een gaaf sfeertje, denk dat degene die 51 was vandaag ook gewonnen heeft. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 21:17
Ja het was echt prachtig! Genot om erbij te zijn:

Elke keer de brug op zien knallen en daarna zag je ze nog mooi in het veld slingeren.

Kevin Kuhn was gekookt.

Met onze Vlaamse vrienden in de apres-ski party tent.

[Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 06-02-2023 15:51]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Leuke kiekjes, maar die Kuhn zag je na de finish van MvdP inderdaad hier op die heuvel liggen, deed ie dit nadat hij de finish had gehaald want daar twijfelde ik aan.

• GerbenBK
Megupe schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Leuke kiekjes, maar die Kuhn zag je na de finish van MvdP inderdaad hier op die heuvel liggen, deed ie dit nadat hij de finish had gehaald want daar twijfelde ik aan.
Ja, was inderdaad daarna. Zat eerst een beetje versufd om zich heen te kijken en is toen even 2 minuutjes gaan liggen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
cordonbleu schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:42:
[...]

En de crossen in Zolder en Loenhout, heb je die ook gezien? ;)
Het zijn gewoon allebei klasbakken en dit jaar waren ze echt aan elkaar gewaagd, waardoor we zoveel mooie duels hebben kunnen zien. Wat een feest voor de supporters.
Vandaag was VDP net een beetje beter dan van Aert. Het eerste halfuur heeft Mathieu er voor gezorgd dat Wout continu op z'n limiet zat, waardoor hij later alleen maar kon volgen. Dat bevestigde Wout zelf in het interview bij Sporza na de race. Dit heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat hij niet direct de sprint aanging.
Mooi om te zien dat VDP ook echt met een tactiek bezig is en niet zomaar hard fietst. Als VDP fan moet ik wel zeggen dat Wout wel de betere verliezer is. Respect hoe hij hier op reageert, maar het zou ook maar zo kunnen dat Wout vanuit zijn karakter gewoon niet zo emotioneel is. Op ieder front gewoon stabiel.

BlaBlaBla

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:06
Terranova schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:41:
Ik denk eigenlijk dat als ze beiden in vorm zijn, dat VDP dan wint. Maar VDP moet dan wel echt op z'n best zijn, anders is het echt 50/50.
Ben Mathieu-fan, maar als ik mocht kiezen welke renner ik graag een dag mocht zijn was dat zonder twijfel Wout van Aert.

Mathieu is wat leuker/spannender/enerverender om naar te kijken omdat hij je iedere keer verrast zelfs als hij niet wint. Wout is uiteindelijk toch de betere renner vind ik, en dat baseer ik vooral op de Tour waarin hij de koninginnenrit met 2x de Ventoux, een tijdrit, de massasprint op de Champs Elysees én de groene trui wint.

Dat zou gewoon niet moeten kunnen, maar hij heeft het al te vaak laten zien om nog te twijfelen.

• GerbenBK
Ypuh schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:49:
[...]

Ben Mathieu-fan, maar als ik mocht kiezen welke renner ik graag een dag mocht zijn was dat zonder twijfel Wout van Aert.

Mathieu is wat leuker/spannender/enerverender om naar te kijken omdat hij je iedere keer verrast zelfs als hij niet wint. Wout is uiteindelijk toch de betere renner vind ik, en dat baseer ik vooral op de Tour waarin hij de koninginnenrit met 2x de Ventoux, een tijdrit, de massasprint op de Champs Elysees én de groene trui wint.

Dat zou gewoon niet moeten kunnen, maar hij heeft het al te vaak laten zien om nog te twijfelen.
Hij won de groene trui niet in de Tour dat hij de Ventoux etappe won he. Niet dat het dan opeens niet knap is of zo, maar toch :*)

• Ypuh
In dat geval kies ik MvdP.

• Terranova
Ypuh schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:49:
[...]

Dat Van Aert de overall betere renner is betekent niet dat hij van VDP gaat winnen als ze beiden in topvorm zijn. VDP wint vaker als het er echt om gaat, niets ten nadele van Van Aert, maar het is wel zo.

• GerbenBK
Terranova schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Dat Van Aert de overall betere renner is betekent niet dat hij van VDP gaat winnen als ze beiden in topvorm zijn. VDP wint vaker als het er echt om gaat, niets ten nadele van Van Aert, maar het is wel zo.
Tis wel lastig vergelijken hoor. Overall lijkt me Van de Poel juist de betere renner, hij behoort naast de weg en het veld ook bij MTB tot de wereldtop. Laat staan als ze allebei zouden bmx-en ;). Al lijkt me Van Aert weer geschikter op de baan.

Van Aert lijkt de afgelopen 2 jaar de betere wegrenner, maar ja...die 2x de Hoogmis telt ook wel fors mee he.

Ik ben vooral blij hoe deze 2 elkaar naar zo'n hoog niveau stuwen. Ook leuk dat het, nu ze wat ouder worden, lijkt alsof ze elkaar ook meer en meer gaan waarderen. Vond het een prachtig moment toen in de Tour, toen ze alles aan bonken reden met z'n 2en just for the fun of it en even glimlachend een onderonsje hadden. Ook het feit dat ze in veel opzichten zo verschillend zijn maakt het eigenlijk alleen maar leuker. Ik hoop op nog een jaar of 5 van dit!

• Terranova
GerbenBK schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Tis wel lastig vergelijken hoor. Overall lijkt me Van de Poel juist de betere renner, hij behoort naast de weg en het veld ook bij MTB tot de wereldtop. Laat staan als ze allebei zouden bmx-en ;). Al lijkt me Van Aert weer geschikter op de baan.

Van Aert lijkt de afgelopen 2 jaar de betere wegrenner, maar ja...die 2x de Hoogmis telt ook wel fors mee he.

Ik ben vooral blij hoe deze 2 elkaar naar zo'n hoog niveau stuwen. Ook leuk dat het, nu ze wat ouder worden, lijkt alsof ze elkaar ook meer en meer gaan waarderen. Vond het een prachtig moment toen in de Tour, toen ze alles aan bonken reden met z'n 2en just for the fun of it en even glimlachend een onderonsje hadden. Ook het feit dat ze in veel opzichten zo verschillend zijn maakt het eigenlijk alleen maar leuker. Ik hoop op nog een jaar of 5 van dit!
Nou, zo lastig is het niet te vergelijken. Waar ze beiden altijd in topvorm willen zijn is het WK Veldrijden en de kasseienklassiekers. VDP heeft meer wereldtitels bij veldrijden en 2x RVV. Dus dat is vrij duidelijk.

• Ypuh
Naast wegwielrennen is er voor mij maar één wedstrijd die waarde heeft en dat is het WK veldrijden. Mountainbike, baan, wereldbeker etc. staan allemaal een stuk lager dan 9 etappes in de Tour etc. De Olympische titel van Pidcock was in mijn ogen geen zak aan en wat mij betreft verdoet Mathieu z'n tijd daar ook niet meer aan.

Individuele wedstrijden vergelijken heeft voor mij ook niet zoveel zin. De overwinningen van Evenepoel in LBL, San Sebastian of het WK vond ik knap maar tevens weinig memorabel. De AGR van 2019 daarentegen zal ik nooit meer vergeten. Enige reden dat MvdP die won was omdat 2 gasten zaten te pokeren.

Wil niet de discussie opstarten wie beter is, maar het lijkt me alleen fijn om een dagje Wout van Aert te zijn. Of er nou een tijdrit of bergetappe met 5.000hm op het programma staat of een sprint op de Champs Elysees, je weet gewoon dat er 190 renners in je wiel zitten pijn te lijden. MvdP lijkt een patent te hebben op dat zijn overwinningen (AGR, Tirreno, Strade, RVV, Tour, Giro etc.) en ook zijn niet-overwinningen (o.a. G-W, RVV, WK Yorkshire, WK Australie) memorabel zijn.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
GerbenBK schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:45:
Ja het was echt prachtig! Genot om erbij te zijn:

[Afbeelding]
Jullie hadden beter zicht op het podium dan dat wij hadde. Wij stonden meer naar links achter de fotografen en een stellage voor onze neus.

De sfeer was geweldig, geen gefluit of ellende.Tevens mijn drukste WK tot nu toe. Het gejuich als ze eraan kwamen was machtig. Je kon precies horen waar ze waren. Rillingen gewoon.
Ik hoop dat we deze twee geweldige rijders nog jaren mogen zien in het veld.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:25
Ypuh schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:08:
Naast wegwielrennen is er voor mij maar één wedstrijd die waarde heeft en dat is het WK veldrijden. Mountainbike, baan, wereldbeker etc. staan allemaal een stuk lager dan 9 etappes in de Tour etc. De Olympische titel van Pidcock was in mijn ogen geen zak aan en wat mij betreft verdoet Mathieu z'n tijd daar ook niet meer aan.

Individuele wedstrijden vergelijken heeft voor mij ook niet zoveel zin. De overwinningen van Evenepoel in LBL, San Sebastian of het WK vond ik knap maar tevens weinig memorabel. De AGR van 2019 daarentegen zal ik nooit meer vergeten. Enige reden dat MvdP die won was omdat 2 gasten zaten te pokeren.

Wil niet de discussie opstarten wie beter is, maar het lijkt me alleen fijn om een dagje Wout van Aert te zijn. Of er nou een tijdrit of bergetappe met 5.000hm op het programma staat of een sprint op de Champs Elysees, je weet gewoon dat er 190 renners in je wiel zitten pijn te lijden. MvdP lijkt een patent te hebben op dat zijn overwinningen (AGR, Tirreno, Strade, RVV, Tour, Giro etc.) en ook zijn niet-overwinningen (o.a. G-W, RVV, WK Yorkshire, WK Australie) memorabel zijn.
Ben het met je hele verhaal eens, behalve het stuk dat de enige reden dat hij de AGR won was omdat Fuglsang en Alaphilippe zaten te pokeren. Dat deden ze inderdaad. Maar in de finale bleef VDP in zijn eentje op kop van het achtervolgende groepje sleuren. Hij nam hier nog 9 andere renners in zijn wiel mee, maar hij ging alsnog over de koplopers heen en zelfs niemand van de renners die hij in zijn wiel mee had genomen kon nog iets uithalen. Toch ook wel een enorme verdienste van hemzelf.

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:31
cordonbleu schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Ben het met je hele verhaal eens, behalve het stuk dat de enige reden dat hij de AGR won was omdat Fuglsang en Alaphilippe zaten te pokeren. Dat deden ze inderdaad. Maar in de finale bleef VDP in zijn eentje op kop van het achtervolgende groepje sleuren. Hij nam hier nog 9 andere renners in zijn wiel mee, maar hij ging alsnog over de koplopers heen en zelfs niemand van de renners die hij in zijn wiel mee had genomen kon nog iets uithalen. Toch ook wel een enorme verdienste van hemzelf.
Vergeet Leo “gangmaakmotor” van Vliet niet die er ergens nog tussen zat. Vroem vroem.

Voor de rest eens, één van de meest memorabele overwinningen ooit.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05 23:38
https://www.ad.nl/wielren...n-laatste-jaar~af1d7eec1/

Rohan Dennis stopt na dit seizoen met wielrennen. Dat heeft de 32-jarige Australiër van Jumbo-Visma aangekondigd op Instagram. Dennis, die vorige maand nog een etappe won in de Tour Down Under, is bezig aan zijn laatste contractjaar bij het Nederlandse WorldTeam.

• GerbenBK
Willem30 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:47:
https://www.ad.nl/wielren...n-laatste-jaar~af1d7eec1/

Rohan Dennis stopt na dit seizoen met wielrennen. Dat heeft de 32-jarige Australiër van Jumbo-Visma aangekondigd op Instagram. Dennis, die vorige maand nog een etappe won in de Tour Down Under, is bezig aan zijn laatste contractjaar bij het Nederlandse WorldTeam.
Blijft toch een enigma die man.

• Chelseamarre123
Mooie daal skills van Pidcock 8)

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Is er eigenlijk een tweakers scorito sub-league? Wil me er dit jaar toch eens aan wagen...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Nutterd

Nutterd

De Lie is wel een baasje hoor!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Chelseamarre123
Ongelofelijk he, combinatie van Boonen en Gilbert.

• Nutterd

Nutterd

Ben echt een van Baarle fan (ook een baasje) maar was toch aan het hopen dat ze er bij zouden komen!

Dan maar Kuurne pakken morgen? (Hij rijd toch dubbel dit weekend of niet?)

[Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 25-02-2023 16:26]

• Ypuh
Hoopte niet dat ze er bij kwamen. Dan waren alle kansen voor van Baarle in 1x verkeken.

In mijn ogen is het voorjaar van Dylan hiermee al geslaagd. Het is niet de allervetste vis, maar toch een hele mooie om op je CV te hebben voor iemand die niet zoveel wint. Dit moet hem ook vertrouwen geven om de RVV en PR weer goed te zijn, al is de kans reëler dat Wout of Mathieu daar de dienst uit gaan maken.

De Lie wel super trouwens, maar die heeft nog 10 jaar :+.

[Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 25-02-2023 16:49]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:23
En weer zeilboten in plaats van racefietsen op Eurosport... Planning aanhouden is weer lastig.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:42
Morrar schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:42:
En weer zeilboten in plaats van racefietsen op Eurosport... Planning aanhouden is weer lastig.
Ik zie toch echt fietsers op Eurosport1 🚴‍♀️🚴🚴‍♂️

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik raad echt iedereen aan die regelmatig koers kijkt om eurosport of GCN te nemen(die laatste bijvoorbeeld voor 33,99 per jaar via deze aanbieding). Grote voordelen: veel meer koers, je kan alle wedstrijden die ze uitzenden gewoon kijken vanaf het begin van de uitzending, dus niet afhankelijk van wat ze op eurosport 1 zetten, en het belangrijkst: geen reclameblokken. Heerlijk, vooral in de grote rondes.

[Voor 4% gewijzigd door unex154 op 26-02-2023 15:09]

• Morrar
newtastyland schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Ik zie toch echt fietsers op Eurosport1 🚴‍♀️🚴🚴‍♂️
Gelukkig duurde het deze keer dus niet te lang!

@unex154 Denk daar wel eens over ja, maar onderhand al zo veel abbos in huis (HBO, Disney, Netflix) dat het ook wel een keer mooi is geweest. En op zich kom je met Eurosport, Sporza en soms zelfs nog de NOS best een eindje.

Maar helaas dus wel met wat tekortkomingen zoals reclame, afwijkingen van de planning of Belgisch commentaar (van Aart moet winnen / Evenepoel is God) :+

[Voor 14% gewijzigd door Morrar op 26-02-2023 15:55]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35
Morrar schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:53:
[...]

@unex154 Denk daar wel eens over ja, maar onderhand al zo veel abbos in huis (HBO, Disney, Netflix) dat het ook wel een keer mooi is geweest.
Je hebt je prioriteiten gewoon niet op orde?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Morrar
Makkelijk schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:19:
[...]

Je hebt je prioriteiten gewoon niet op orde?
Haha dat probeer ik hier ook al een tijdje duidelijk te maken, maar die boodschap landt nog niet echt :p

Zouden we nog een Taco stunt krijgen vandaag?

Mooie finale hoor! Spannend tot bijna op de streep.

[Voor 7% gewijzigd door Morrar op 26-02-2023 16:54]

• Nutterd

Nutterd

Mooie koers weer! Gelukkig komt WvA ieder erbij terug want tis zo maar magertjes bij TJV

• Chelseamarre123
Wat een team dat Jumbo. Ze gunnen het ook mekaar zo hard.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nutterd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:55:
Mooie koers weer! Gelukkig komt WvA ieder erbij terug want tis zo maar magertjes bij TJV
Inderdaad, niet eens een podium compleet, malaise daar.

• Chelseamarre123
Zo'n Trattnik ook, wat een transfer is dat. Ideale pion in dat team, kan op alle terreinen super hard rijden.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Morrar schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:53:
[...]

Gelukkig duurde het deze keer dus niet te lang!

@unex154 Denk daar wel eens over ja, maar onderhand al zo veel abbos in huis (HBO, Disney, Netflix) dat het ook wel een keer mooi is geweest. En op zich kom je met Eurosport, Sporza en soms zelfs nog de NOS best een eindje.

Maar helaas dus wel met wat tekortkomingen zoals reclame, afwijkingen van de planning of Belgisch commentaar (van Aart moet winnen / Evenepoel is God) :+
Tsss, geen Prime Video en Videoland? >:)
Neem GCN+ en trek je terug met je laptop.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:17

Fisico

by Fabian

Morrar schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:23:

Mooie finale hoor! Spannend tot bijna op de streep.
Ik snapte alleen niet waarom er achter de groep niet door iedereen werd gereden. Alle kopmannen hadden best een mannetje kunnen leveren.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:09
Chelseamarre123 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:00:
Wat een team dat Jumbo. Ze gunnen het ook mekaar zo hard.
De eerste pannekoeken zijn voor de kinderen ;)

Maar een groots machtsvertoon inderdaad.

• Makkelijk
Mooie koers maar ik gunde het Taco. Iedereen keek naar Wellens en daar profiteerde Benoot heel mooi van.

Zie je net iets te vaak gebeuren, kleine groep rijdt naar de meet en de minste sprinter van de 5 wint :D

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:26
Ik had ook heel graag een Taco zien winnen, of iig op het podium.. 4de lijkt me na zo'n dag zo ontzettend zuur.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:02
Let op, de Strade is op zaterdag, niet zondag! Vandaag dus. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Patrick4 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:35:
En voor de die hards: de Ster van Zwolle ook.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

zacht schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:48:
[...]

En voor de die hards: de Ster van Zwolle ook.
De Ipads zijn opgeladen voor de ster van Zwolle en de F1 en de strade op de tv...word een goeie middag! (hoop wel dat er een beetje tempo zit in de strade zodat ik de ontknoping van de F1 kwalificatie op de tv kan zien :+ )

• zacht
  • Niet online
Vollering in volle achtervolging.

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Geen finishfoto beschikbaar? Gelukkig leek het nog redelijk duidelijk wie de winnaar was uit het luchtbeeld, maar wederom is de finish niet goed geregeld bij een wielerwedstrijd.

• Ypuh
Patrick4 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:35:
Daar trap ik gelukkig niet meer in. Lombardije heb ik zo ook al meer dan eens gemist. In plaats van al die onzin mogen ze hier wat mij betreft wel een pushbericht of NL alert voor uitsturen :+ .

• Makkelijk
Pidcock hier laten wegrijden, lijkt me niet erg slim!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Van der Poel heeft de slag gemist lijkt het

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:44:
[...]

De Ipads zijn opgeladen voor de ster van Zwolle en de F1 en de strade op de tv...word een goeie middag! (hoop wel dat er een beetje tempo zit in de strade zodat ik de ontknoping van de F1 kwalificatie op de tv kan zien :+ )
Ik heb F1TV Pro, dus sluit me vanaf nu gewoon af voor alle media en kijk de kwalifactie wel terug na de Strade ;) .

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb F1TV Pro, dus sluit me vanaf nu gewoon af voor alle media en kijk de kwalifactie wel terug na de Strade ;) .
Hier ook F1pro maar als ik niet live kijk mis ik de lol in de groepsapps :+ over wielrennen wil niemand met me praten :(

Word wel nog een leuk einde van de strade...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:39
Ik mag graag Sporza kijken maar wat een chauvinisten zeg, is Wuyts koud vertrokken, neemt deCauwer dat stokje over. Alle buitenlanders moeten zich leegrijden en hun kansen opofferen voor de Belgen. Rijdt een Belg weg dan is dat geen probleem.

[Voor 6% gewijzigd door cbr600f4i op 04-03-2023 16:16]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Die gaan ze niet meer pakken.

• Makkelijk
Mooie overwinning hoor. In de achtervolgers keken ze naar elkaar en vooral naar Costa. Prachtig hoe ze die collectief niet vertrouwden terwijl hij gewoon niet goed genoeg bleek :D

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:15:
Ik mag graag Sporza kijken maar wat een chauvinisten zeg, is Wuyts koud vertrokken, neemt deCauwer dat stokje over. Alle buitenlanders moeten zich leegrijden en hun kansen opofferen voor de Belgen. Rijdt een Belg weg dan is dat geen probleem.
Heb je het over Valter?
Vond dat toch ook vrij kansloos van Jumbo en Valter die keer op keer gelost werd, terug kwam en dan ging versnellen.
Hij had de motor van de achtervolging kunnen zijn.

• Makkelijk
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Heb je het over Valter?
Vond dat toch ook vrij kansloos van Jumbo en Valter die keer op keer gelost werd, terug kwam en dan ging versnellen.
Tiesj deed hetzelfde toch?

• Chelseamarre123
Makkelijk schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Tiesj deed hetzelfde toch?
Tiesj werd toch niet losgereden. In het interview achteraf zeiden ze beiden dat er geen communicatie was.
Moet toch ook vanuit de ploegauto beslist worden imo om eentje op te offeren om Pidcock terug te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb Tiesj toch een aantal keer achteraan zien bungelen, vaak met Mohoric

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

cbr600f4i schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:15:
Motoren voor de groep zijn geen probleem als een niet-Belg een solo doet.

• Makkelijk
Fisico schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Motoren voor de groep zijn geen probleem als een niet-Belg een solo doet.
Werd er geklaagd door de motor die een paar keer (vaak naar beneden) redelijk dicht voor Pidcock zat?
Toen Valter de achtervolgende groep eens op gang trok had hij gigántisch veel profijt van de motor op minder dan 10 meter. Dat heeft ze echt secondes opgeleverd...

Motor kon er verder ook weinig aan doen, stond ineens zoveel publiek dat hard wegrijden nauwelijks een optie was.

[Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 04-03-2023 18:54]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Heb je het over Valter?
Vond het eerlijk gezegd ook een beetje kansloos. Het was duidelijk dat Benoot en Valter niet voor elkaar reden. Wie er het beste was viel over te discussieren, maar beide gingen overduidelijk niet voor elkaar rijden. Waren ze met z'n 6'en naar de finish gereden dan was het waarschijnlijk toch Madouas die de sprint zou winnen, maar had je nog een eerlijke kans gehad.

Wel een mooie koers, maar had stiekem al wel het gevoel dat TJV het een beetje hoog in hun bol kreeg zonder duidelijke kopman. Het openingsweekend zat het mee, nu ontbrak het aan individuele kwaliteit om het verschil te maken. Met WvA erbij was beter geweest dit keer.

Pidcock toch fantastisch, mooie terechte winnaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ypuh
Dames ook een vette finale:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makkelijk
Ypuh schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Vond het eerlijk gezegd ook een beetje kansloos. Het was duidelijk dat Benoot en Valter niet voor elkaar reden. Wie er het beste was viel over te discussieren, maar beide gingen overduidelijk niet voor elkaar rijden. Waren ze met z'n 6'en naar de finish gereden dan was het waarschijnlijk toch Madouas die de sprint zou winnen, maar had je nog een eerlijke kans gehad.
Ik ben fan van Benoot hoor. Maar toen hij volledig onterecht een wegwerpgebaar naar Valter maakte denk ik dat hij de samenwerking aardig om zeep hielp. Valter zag een kans om in een 2v2 situatie te komen samen met Benoot en dat lukte ook bijna.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
[...]

Heb je het over Valter?
Ik heb 't over beide races :)

Al keek ik de vrouwen via GCN. Ik vernam later dat ene Ruben en Ine ook helemaal losgingen, maar dat was al bekend van de vorige editie waarbij een soort van zelfreflectie in 'judgement' ontbrak. Maar goed, toen won Kopecky dus dat was helemaal geweldig, geen woord verkeerd over de wieltjesplakkerij. Ze vinden dat in een gelijke strijd de Belg dus de overwinning of voorrang moet krijgen. Idem voor de mannenwedstrijd.

• Makkelijk
Het is natuurlijk ook gewoon karig voor ze als er een keer geen Belg wint. Ik zou het ook een aanfluiting vinden.

Zou Patlev al een hartstilstand hebben gekregen?

• Fisico

Fisico

by Fabian

Makkelijk schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:53:

Motor kon er verder ook weinig aan doen, stond ineens zoveel publiek dat hard wegrijden nauwelijks een optie was.
Klopt helemaal ze kunnen niet in het niets verdwijnen en horen bij de koers. Ik vond het alleen nogal bijzonder dat het er bij Dylan vorige week de hele tijd overging en nu reed moto2 echt vaak voor de groep van Benoot en hoorde je niets.

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:03:
[...]

Ik heb 't over beide races :)

Al keek ik de vrouwen via GCN. Ik vernam later dat ene Ruben en Ine ook helemaal losgingen, maar dat was al bekend van de vorige editie waarbij een soort van zelfreflectie in 'judgement' ontbrak. Maar goed, toen won Kopecky dus dat was helemaal geweldig, geen woord verkeerd over de wieltjesplakkerij. Ze vinden dat in een gelijke strijd de Belg dus de overwinning of voorrang moet krijgen. Idem voor de mannenwedstrijd.
Ja Ruben Van Gucht kan je niet serieus nemen. Verschrikkelijke "commentator".
Maar langs de andere kant toen ik aan het kijken was had ik ook het gevoel niet meer dat Vollering nog ging meedoen voor te winnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:37:
[...]

Ja Ruben Van Gucht kan je niet serieus nemen. Verschrikkelijke "commentator".
Maar langs de andere kant toen ik aan het kijken was had ik ook het gevoel niet meer dat Vollering nog ging meedoen voor te winnen.
:) Ok, het is 1 ding dat men niet meer in iemands kansen gelooft maar dan mogen ze nog wel een beetje sportief en neutraal blijven. Uiteindelijk komen ze allebei gelijk aan de finish. De sprint van die 2 was supermooi wielrennen.

Nee zegt Sporza, hoho, wat waren de stalorders? Mocht Vollering wel meesprinten? En meer van dat soort onzin. Ik vind het jammer dat ze het gedrag van Wuyts in het kwadraat uitvoeren. Niks mis met een stukje chauvinisme maar de commentaren waren volledig in het spectrum van dubbele pet en schizofrenie ;) Een supporter mag van mij alles vinden maar voor een journalist/commentator vind ik het respectloos.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:42
Ze zijn weer aan het knoeien met finishfoto's. Hebben ze echt niets geleerd van de AGR?

• Makkelijk
Mocht Vollering meesprinten :D

Wie deed het leeuwendeel van het werk dan? Ik heb er een dubbel gevoel bij. Ik vind het mooi als je in deze situatie gewoon sprint.

Maar toen Kwiat met Carapaz naar de finish reed was een sprint natuurlijk gewoon zielig voor Carapaz geweest dus gingen ze hand in hand. Iedereen boos, tja. Vaak heeft een van de twee ook wel meer over dus dan praat je er gewoon over. Laporte en van Aart in Parijs Nice of Tirreno meen ik? Iedereen zei wat lief van Wout maar die had zóveel gewerkt die rit, leg Laporte er dan maar op. Kun je beter samen vieren…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Vollering doet altijd heel aardig, maar ik krijg toch regelmatig de indruk dat ze niet helemaal eerlijk is. Zie ook bijvoorbeeld het WK 2021.

Ze kwam ook niet heel lekker uit de verf bij de Rode Lantaarn: https://vriendvandeshow.n...mi-vollering-team-sd-worx

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
Iemand de Jumbo Visma docu op Prime al gezien?

Fascinerend inkijkje in het team. Het contrast met de Movistar docu is bizar groot.

Als je die TJV docu kijkt, begrijp je ook wel dat bijna elke renner daar 5% beter wordt. Het wordt echt op bijna F1 niveau gerund daar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:49
hele mooiedocu, dit weekend in een keer doorheen gekeken.

Prachtig om te zien hoe daar samengewerkt wordt en er echt een team ontstaat.
Zelf had ik graag nog wat andere aspecten gezien van trainingen en begeleiding, het bleef toch ook wel een beetje oppervlakkig

• Requiem19
schilderstape schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:30:
hele mooiedocu, dit weekend in een keer doorheen gekeken.

Prachtig om te zien hoe daar samengewerkt wordt en er echt een team ontstaat.
Zelf had ik graag nog wat andere aspecten gezien van trainingen en begeleiding, het bleef toch ook wel een beetje oppervlakkig
Ze kunnen niet alle geheimen delen :D.

Ik vond het ook wel opvallend hoe letterlijk het hele team Engels is gaan spreken zoals Roglic. Na elke zin zegt Roglic 'he?'. Bijna iedereen van TJV doet dat na als ze met elkaar spreken.

Once you've heard this you cannot unhear it.... 8)

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:00
Requiem19 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Ze kunnen niet alle geheimen delen :D.

Ik vond het ook wel opvallend hoe letterlijk het hele team Engels is gaan spreken zoals Roglic. Na elke zin zegt Roglic 'he?'. Bijna iedereen van TJV doet dat na als ze met elkaar spreken.

Once you've heard this you cannot unhear it.... 8)
Dat doen ze echt al tijden bij die club, zelfs bij Tietema zijn ze dat gaan na doen. Kom aan hè, let’s go hè. :P

Leuke docu inderdaad, met name de Granon aflevering haalde al die heerlijke tour gevoelens weer naar boven. Was ook wel een beetje aangedaan bij de tourwinst, en de stilte in de auto. Erg vet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:26
Nutterd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Hier ook F1pro maar als ik niet live kijk mis ik de lol in de groepsapps :+ over wielrennen wil niemand met me praten :(
*kuch*

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Van der Poel beste lead-out van de wereld...niet van Poppel :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Requiem19
Nutterd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:06:
Van der Poel beste lead-out van de wereld...niet van Poppel :+
Dat was wel sick, geen enkel ander treintje kwam in de buurt. Zou de helicopterbeelden wel willen zien als die er zijn :D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heerlijk gedaan! Van der Poel juicht al vet vroeg en alsof hij zelf de rit wint, zichtbaar blij voor het team met de eerste podiumplek van dit seizoen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Dat was wel sick, geen enkel ander treintje kwam in de buurt. Zou de helicopterbeelden wel willen zien als die er zijn :D.
U vraagt, wij draaien.

tx eurosport. :)

Only fools are enslaved by time and space.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Aaai nare val WvA en Pidcock! Mooie winst van Roglic

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• aerofreak
  • Laatst online: 19:47

aerofreak

Steve Jobs

dreameater schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:39:
Aaai nare val WvA en Pidcock! Mooie winst van Roglic
...En Olav Kooij :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wat is Jumbo Visma aan het doen?! Bizar vroeg tempo knallen...gaat zo gek dat Flipje een wegwerp gebaar maakt! 😂

Edit: blijkbaar iedereen tijdig slopen zodat Roglic zn hattrick kon intikken 👑

[Voor 27% gewijzigd door dreameater op 11-03-2023 16:29]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Ypuh
Heb alleen de laatste 5km gezien. Roglic wint, Roglic niet blij, Roglic naar de Tour?

• Nutterd

Nutterd

Als TJV slim is sturen ze vingegaard en roglic...in mijn ogen de enige manier waar op ze Pogi kunnen verslaan! Maarja de Giro hebben ze nog nooit gewonnen, weet niet hoe graag ze die ook willen hebben.

• Chelseamarre123
Nutterd schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:44:
Als TJV slim is sturen ze vingegaard en roglic...in mijn ogen de enige manier waar op ze Pogi kunnen verslaan! Maarja de Giro hebben ze nog nooit gewonnen, weet niet hoe graag ze die ook willen hebben.
Man tegen man lijkt Pogacar veel beter. Vandaag zat Vingegaard heel snel alleen en had hij het snel moeilijk.

• Chelseamarre123
Mooi nummertje van Pogacar weer. Beste renner atm.
We gaan mooie klassiekers krijgen, hij doet blijkbaar overal mee.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:50:
Mooi nummertje van Pogacar weer. Beste renner atm.
We gaan mooie klassiekers krijgen, hij doet blijkbaar overal mee.
Vorig jaar in mijn ogen ook gewoon de beste renner, alleen werd hij op twee belangrijke momenten tweede (of eigenlijk 4e in een sprint van twee tijdens de RvV).

Moge duidelijk zijn dat ie niet stilgezeten heeft deze winter. 9 overwinning in 13 koersdagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Vorig jaar in mijn ogen ook gewoon de beste renner, alleen werd hij op twee belangrijke momenten tweede (of eigenlijk 4e in een sprint van twee tijdens de RvV).

Moge duidelijk zijn dat ie niet stilgezeten heeft deze winter. 9 overwinning in 13 koersdagen.

[Afbeelding]
Ben nu al benieuwd naar de Tour...Pogi rijdt eigenlijk bijna altijd ijzersterk (behalve het WK) en Vingegaard lijkt wat meer een old school Tour renner die alleen daar piekt.

• Ypuh
Wat een saaie koers is Milaan - San Remo toch hé. Ieder jaar trap ik er weer in.

Blij dat ik niet om 9.45u klaar ben gaan zitten, arme Karsten & co.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ypuh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:34:
Wat een saaie koers is Milaan - San Remo toch hé. Ieder jaar trap ik er weer in.

Karsten had zijn vrouw een beuk gegeven (out of context), dus hij was er vanmorgen niet bij.
Toen mocht Boogerd het opvullen.

• Nutterd

Nutterd

Perfect voor koersdutjes na het fietsen

• Ypuh
Lag al te knipperen inderdaad, maar ze zijn al een tijdje bezig gelukkig.

• Nutterd

Nutterd

Wat een groep

/edit: achter van der Poel

[Voor 53% gewijzigd door Nutterd op 18-03-2023 16:35]

• Terranova
wat een held

• Ypuh
Wow, zo zag ik hem niet helemaal aankomen! Was al een prachtig kwartet waarvan ik het iedereen wel gunde, maar MvdP overduidelijk de sterkste.

Van Aert leek vreemd genoeg wel de zwakste van de 4 (en Mohoric zag er ook niet goed uit). Die moesten echt puffen om de gaatjes dicht te krijgen.

• Nutterd

Nutterd

Wout dichtte het eerste gat wel goed voor van der Poel! Daarna was hij overduidelijk de sterkste...zijn afdalen was ook niet traag maar wel iets gecontroleerder dan Mohoric!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Beste demarrage uit de benen van MvdP, slimme timing en vol overgave. Mooi om de reactie van pogi te zien naderhand. Die schudde echt zn hoofd van 'wat jij daar deed was niet normaal '

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Ypuh
Nutterd schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:51:
Wout dichtte het eerste gat wel goed voor van der Poel! Daarna was hij overduidelijk de sterkste...zijn afdalen was ook niet traag maar wel iets gecontroleerder dan Mohoric!
Ja, maar toen moesten ze al van p6/7 komen terwijl je zou verwachten dat van Aert wel wat scherper zou zijn.

MvdP koos eigenlijk 2x een verkeerd wiel, eerst die van Mohoric, daarna die van van Aert. Uiteindelijk wel slim gereden, want in beide gevallen reden die twee het gaatje voor hem dicht en waren daarna klaar.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
dreameater schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:53:
Beste demarrage uit de benen van MvdP, slimme timing en vol overgave. Mooi om de reactie van pogi te zien naderhand. Die schudde echt zn hoofd van 'wat jij daar deed was niet normaal '
Die twee zijn wel echt maatjes hoor.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ja.
Maar wát een finale dit jaar!
Pagina: 1 ... 104 ... 110 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee