Naast wegwielrennen is er voor mij maar één wedstrijd die waarde heeft en dat is het WK veldrijden. Mountainbike, baan, wereldbeker etc. staan allemaal een stuk lager dan 9 etappes in de Tour etc. De Olympische titel van Pidcock was in mijn ogen geen zak aan en wat mij betreft verdoet Mathieu z'n tijd daar ook niet meer aan.
Individuele wedstrijden vergelijken heeft voor mij ook niet zoveel zin. De overwinningen van Evenepoel in LBL, San Sebastian of het WK vond ik knap maar tevens weinig memorabel. De AGR van 2019 daarentegen zal ik nooit meer vergeten. Enige reden dat MvdP die won was omdat 2 gasten zaten te pokeren.
Wil niet de discussie opstarten wie beter is, maar het lijkt me alleen fijn om een dagje Wout van Aert te zijn. Of er nou een tijdrit of bergetappe met 5.000hm op het programma staat of een sprint op de Champs Elysees, je weet gewoon dat er 190 renners in je wiel zitten pijn te lijden. MvdP lijkt een patent te hebben op dat zijn overwinningen (AGR, Tirreno, Strade, RVV, Tour, Giro etc.) en ook zijn niet-overwinningen (o.a. G-W, RVV, WK Yorkshire, WK Australie) memorabel zijn.