• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Marcvz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:44:
[...]

Ik heb voor alle patches met een wiz gespeeld en had toen ik inferno bereikte 9mil..
Dat kun je niet vergelijken omdat de ah toen minder verzadigd was.

Maar als ik nu met mn monk een run doe pak ik al meer dan een half miljoen aan gold op (met 0 pickup radijs, dus ik laat meer liggen dan ik opraap)
Als je dan ook nog alle rares en desnoods blue's aan de vendor verkoopt kun je in een dag tijd makkelijk aan de 5 mil komen.
Sorry hoor maar ik weet niet met hoveel GF je dan speelt... 400+ %? Als ik de repairs meeneem zit ik op een a3 run... volledig keeps, fields, bridge, t/m azmodan op ongeveer 200K+. Dit is na 1-3 deaths. En ik kill alles, pickup radius zorgt ervoor dat ik alle gold oppick als thing of the deep gevruiker.

Maar goed ik speel dan denk ik wel heel wat meer casual, runnetje of 1-2 per dag.. Denk dat jij met 5 mil over 6 uur+ praat.... Mja... of we hebben het hier over jouw superggearde barb. Niet echt representtief voor de gemiddelde persoon zou ik denken. Maar prima, jij benadert alles vanuit de "pro" player... ik die vanuit de gemiddelde poor bastard.

Verwijderd

IIsnickerII schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:24:
[...]

mijn profile is niet up to date, dus daar heb je in princiepe niet zoveel aan. Maar de grootste verandering is dat mijn helm nu een andariel's visage is.

http://eu.battle.net/d3/e...nicker-2604/hero/14018722
Hoeveel mil heb je te spenderen?.. En heb je wel eens gekeken naar de WW build?
Ik zie namelijk skills met veel runes erin die je life geven e.d.
Als je LoH/LS neemt kan je die runes namelijk vervangen.. Tevens gebruik je geen sprint wat wel makkelijk is voor snelheid + als je LoH/LS heb voor er life bij de krijgen.. Die hits gelden namelijk ook voor LoH/LS..

Ik denk dat als je wat skills aanpast en een paar items dat je al een heel eind komt..
Kom je trouwens niet zonder fury te zitten als je WW`t?

Voeg me anders ff toe op D3, is makkelijker advies geven dan op tweak :+ BoBsTaH#2630

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
IIsnickerII schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:24:
[...]

mijn profile is niet up to date, dus daar heb je in princiepe niet zoveel aan. Maar de grootste verandering is dat mijn helm nu een andariel's visage is.

http://eu.battle.net/d3/e...nicker-2604/hero/14018722
Sprint nemen is idd wel een goede tip, als je maar genoeg LOH hebt en altijd wat tornados aan hebt dan kun je best even vast staan in een jail of frozen. Sowieso is bij een whirlwind barb whirlwind niet de grootste damage dealer maar sprint. Whirlwind is de manier om je sprint tornados af te leveren in de mobs door er dwars doorheen te gaan.

En je hebt dan liever veel attackspeed, dus dual wielden en AS etc. Ik weet niet of het met een skorn doen nou wel het slimst is. Ik weet niet wat je attack speed is maar om de zoveel punten gaan het aantal ticks van je tornado's omhoog.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 08-11-2012 23:01 ]

specs

Mighty belt scoren met life leech heeft ook nut voor snicker en wellicht eens kijken naar de pure doubletornado/whirlwind build.
Check de guide: YouTube: Whirlwind Spec Explained
Indien je Wotb met Thrive on Choas gebruikt kan je Wotb heeeeeel lang ophouden, dus heb je geen last van jailer/freeze etc.

Ohja ik ben door de 100k grens heen :D wel met de 15% buff van battlerage natuurlijk. MP5 is nu echt een walk in the park.

[ Voor 41% gewijzigd door Vandread op 08-11-2012 23:12 ]

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12-2025
Darth Malak schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:53:
[...]

Sorry hoor maar ik weet niet met hoveel GF je dan speelt... 400+ %? Als ik de repairs meeneem zit ik op een a3 run... volledig keeps, fields, bridge, t/m azmodan op ongeveer 200K+. Dit is na 1-3 deaths. En ik kill alles, pickup radius zorgt ervoor dat ik alle gold oppick als thing of the deep gevruiker.

Maar goed ik speel dan denk ik wel heel wat meer casual, runnetje of 1-2 per dag.. Denk dat jij met 5 mil over 6 uur+ praat.... Mja... of we hebben het hier over jouw superggearde barb. Niet echt representtief voor de gemiddelde persoon zou ik denken. Maar prima, jij benadert alles vanuit de "pro" player... ik die vanuit de gemiddelde poor bastard.
Ik heb nu wel redelijk wat GF door paragon level.
Maar dat is niet van toepassing op mn wiz verhaal. Toen was act 2 nog een brick wall en heb ik weken act 1 moeten farmen. (niet meer dan 2 uurtjes per dag overigens)

Toen ik niet meer lekker verder kwam met mijn wiz heb ik een monk aangemaakt op hardcore.
Hier zitten niet veel uren in. Het ding is level 57 ofzo en nog in act 1 hell. Toch heeft deze ook al meer dan 5 mil op de bank staan..

Overigens heb ik geen Barb maar een monk.
En nu, sinds paragon speel ik weer vrij veel. Maar daarvoor heb ik een hele tijd niet gespeeld.

Als je 2 uur per dag speelt, dan kun je in een paar dagen tijd zeker die 5mil bij elkaar rapen.
Al is het maar met het vendorren van je loot.
Je moet wel heel inefficiënt spelen wil dit je niet lukken.

Op diabloprogress staan voor verschillende classes budget guides om je cheap zo te gearen dat je act 3 kunt farmen.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08-2025
Als ik kijk naar de tijd die ik speel en naar de inkomsten dan verwacht ik dat je zeker 1 miljoen per uur moet kunnen binnenharken mits je met een beetje fatsoenlijkje MF speelt.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:49
Wat is tegenwoordig een erg fijne build qua skills voor level 60 DH?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:06
Hier de video die ik van de bug had opgenomen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tOUJZKCm6i4]

Vage shit eh? :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Marcvz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:06:
[...]

Ik heb nu wel redelijk wat GF door paragon level.
Maar dat is niet van toepassing op mn wiz verhaal. Toen was act 2 nog een brick wall en heb ik weken act 1 moeten farmen. (niet meer dan 2 uurtjes per dag overigens)

Toen ik niet meer lekker verder kwam met mijn wiz heb ik een monk aangemaakt op hardcore.
Hier zitten niet veel uren in. Het ding is level 57 ofzo en nog in act 1 hell. Toch heeft deze ook al meer dan 5 mil op de bank staan..

Overigens heb ik geen Barb maar een monk.
En nu, sinds paragon speel ik weer vrij veel. Maar daarvoor heb ik een hele tijd niet gespeeld.

Als je 2 uur per dag speelt, dan kun je in een paar dagen tijd zeker die 5mil bij elkaar rapen.
Al is het maar met het vendorren van je loot.
Je moet wel heel inefficiënt spelen wil dit je niet lukken.

Op diabloprogress staan voor verschillende classes budget guides om je cheap zo te gearen dat je act 3 kunt farmen.
Sorry.... ik bedoelde monk. :) en ik snap zeker wat je bedoelt over brick walll.... heb hem ook goed geraakt met mn WD en monk in waarschijnlijk dezelfde tijd waar jij over spreekt... WD was toen totaal onspeelbaar. Maar een monk geroled maar ja zonder dps en een extreme bak MF kom je nergens meer. Daarna maar weer naar WD na 1.04 toen WD weer enigszinds interessant werden.... Mja... t is nog steeds geen farming class.

Maar ja, t ging over iemand anders.... De tijden van gear grinden in a3 hell en a1 inferno zijn inderdaad kennelijk voorbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 08-11-2012 23:39 ]

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12-2025
De datum en tijd voor de giveaway is inmiddels bekend.
Aankomende zondag om 15:00.

Voor het zover is zal ik de giveaway post nog wel een aantal keer reposten zodat iedereen de kans heeft gekregen om het te zien.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 22:30
Vandread schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:06:
Indien je Wotb met Thrive on Choas gebruikt kan je Wotb heeeeeel lang ophouden, dus heb je geen last van jailer/freeze etc.
zeg dat wel heel lang, gisteren diablo voor het eerst op inferno verslagen en ben nadat je uit de realm of chaos komt niet uit Wotb geweest. Zelfs geen stap achteruit gedaan, gewoon rondjes blijven draaien en 1 potion achterover gegooid :9

Flickr - Strava

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52

KneoK

Not in a million lightyears

Darth Malak schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:53:
[...]

Da's natuurlijk eigenlijk een beetje het basisprincipe van Diablo. Met gold maak je meer gold, zei het door slim te kopen en verkopen in AH, zei het door gewoon te sparen.
En het loont ook best om je gewoon een paragon level of 15 niet echt druk te maken om drops maar zorgen dat je je run speeds verhoogt, dan heb je uiteindelijk sneller een hoger paragon level met de voordelen daarvan. Dit kun je desnoods gewoon op MP0 of MP1 doen. Alle gold die je in de tussentijd oppakt stash je gewoon en als je 15 paragon levels hoger bent ga je wat investeren en begin je weer met loot runs om maar iets te noemen.

Het blijft gewoon investeren. Ik heb inmiddels al weer rond de 300 uur in m'n barb geïnvesteerd en heb ook wekenlang vastgezeten voordat ik weer een upgrade van waarde kon betalen maar als je dan merkt dat je weer een stukje sneller wordt dan is dat wat mij betreft gewoon de moeite waard.

Even wat anders, ik heb net de run van de week gedaan, 6 legendaries en 1 set item in Act 3 :D

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

KneoK schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 01:31:
[...]

Even wat anders, ik heb net de run van de week gedaan, 6 legendaries en 1 set item in Act 3 :D
Kak, en ik ging net posten dat ik de run van de week had: 3 legendaries en vijf rares boven het miljoen. Nou ja. Zat er bij jou nog wat bruikbaars tussen? Ik ben in ieder geval blij met een Grand Vizier voor m'n enchantress.

Voor 2 miljoen een Chantodo setje gescoord, speel sinds kort met Frost Nova, Wicked Wind en Diamond Skin. Geweldig leuk en het speelt veel rustiger dan Archon.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52

KneoK

Not in a million lightyears

Tektoon schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 01:38:
[...]

Kak, en ik ging net posten dat ik de run van de week had: 3 legendaries en vijf rares boven het miljoen. Nou ja. Zat er bij jou nog wat bruikbaars tussen? Ik ben in ieder geval blij met een Grand Vizier voor m'n enchantress.

Voor 2 miljoen een Chantodo setje gescoord, speel sinds kort met Frost Nova, Wicked Wind en Diamond Skin. Geweldig leuk en het speelt veel rustiger dan Archon.
Ik had een Bul Kathos zwaardje dat wel wat op zou moeten leveren en een high roll Triumverate. De rest was allemaal voor de give away :)

Verwijderd

Ha! Vandaag D3 geherinstalleerd en even 2 miljoen goud in mijn demon hunter gestopt en eindelijk Belial neergekregen op inferno zojuist! Op mijn 4e poging nog wel. Ik kan merken dat Blizzard aan het spel heeft gesleuteld, het is een stuk leuker nu :) Jammer dat al mijn vrienden al weer vertrokken zijn, zal eens kijken of ik ze over kan halen het een 2e kans te geven. Ik ben nu ook blut, maar het was het waard!

Edit: En waar ik helemaal blij om ben is het feit dat de templar niet meer bij elke mob dood neervalt, en zelfs redelijke damage output! :9 Top!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 06:32 ]

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:25
IIsnickerII schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:39:Barbarians hebben het qua dood gaan denk ik het moeilijkst van allemaal, en dit zorgt voor degelijk wat repair costs.
Was verbaasd dat te lezen :)
Denk dat barbarians het juist t makkelijkst hebben. Is mijn eerste class en heb daarna een wizard gelevelled maar vond dat niks. Nu denk ik wel dat voor classes als DH en Wizard het erg uitmaakt wat voor gear je hebt maar barba kunnen met een klein budget hoge survivability combineren met prima DPS.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Sinds vanmorgen eindelijk weer eens een upgrade,het koste wat maar dan heb je ook 18k DPS erbij. Ik sta nu op 140K unbuffed

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/11kk41h.png

Nu maar eens kijken wat als volgt aan de beurt is, ik ben bang dat het dure zunimassa pox ring gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Wooldoor op 09-11-2012 08:26 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00

Flapmo

and back is gigi!

Wooldoor schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:26:
Sinds vanmorgen eindelijk weer eens een upgrade,het koste wat maar dan heb je ook 18k DPS erbij. Ik sta nu op 140K unbuffed

[afbeelding]

Nu maar eens kijken wat als volgt aan de beurt is, ik ben bang dat het dure zunimassa pox ring gaat worden.
Damn, dies nice :). Kosten?
Marcvz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:50:
Speciaal voor Darth Malak

Wizard:
YouTube: Azmodan MP10 - Wizard 3.35m DPS (41sec)

Demon Hunter:
YouTube: Azmodan MP10 Speedkill - DH 3.1mill DPS (44.3sec)

Ik weet niet.. maar dat ziet er ook easy mode uit hoor..
En een pak sneller.

Dat bashen van melee chars wat ik je vaker zie doen is nergens op gebaseerd.
Als je een bepaald gear niveau bereikt is alles easy mode.
Kan er alleen geen een van een WD vinden (blame my search skills).

[ Voor 45% gewijzigd door Flapmo op 09-11-2012 08:35 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Gisteren met wat AH snipen(ja ik ben arm :P) mijn archon wizard weten te gearen. Daarvoor speelde ik zo'n venomhydra build en dat was nogal briek en saai om te spelen. Archon is gelukkig een stuk leuker, vooral op een Alkaizer run bij stukken als Keep 2 :P

Ook eindelijk een item geloot dat wat opleverde(750k voor een ring), 't is niet veel maar het maakt het wel een stuk vermakelijker als je ook daadwerkelijk wat loot tijdens het farmen :)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 21:15
Zo ik ben gisteren eens begonnen met een Hardcore char :-)

Is toch wat uitdagender dan Softcore :)

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07-2025

3xNix

golfr in hart en nieren

Sinned123 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:58:
[...]

Met mijn barb geen problemen, ik doe hem tot mp6 en meestal solo.
Geen enkele warden is echt lastig, ze worden pas vervelend als er een vervelende pack bij zit.
Wel leuk als ik je barb bekijk... ongeveer zelfde build.
Maar inclusief pack is warden A2 geen probleem op MP6 of 7...
(solo of 4 groep geen verschil duurt alleen langer)

S&S rend ophouden on whirlwinden maar... dans dan vrolijk door alles heen..
Hoe meer mobs hoe beter zelfs....

Heb ook een 2hander bij me om een goblin neer te meppen, want dat haal ik niet met S&S.

Edit:
Met mijn 2hander haal ik de warden ook op MP6 of MP7 (solo)
Heb ik alleen maar 24-26k hitpoints.

Kan wel zo zijn dat je geschoten word door je team-mates, zodra hij rond gaat draaien word ik ook soms geraakt door pijlen e.d. van m'n teammates... zelfs al een keer weg gefeared geweest door een DH pijl op de warden.

[ Voor 19% gewijzigd door 3xNix op 09-11-2012 09:15 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:06
De_Bastaard schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:52:
Zo ik ben gisteren eens begonnen met een Hardcore char :-)

Is toch wat uitdagender dan Softcore :)
Welcome to the club d:)b

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Vanavond (uurtje of 7, moet daarna nl. nog naar een feestje) wil ik weer een aantal Uberruns doen.

Wie doet er graag mee? Ik ben een 130K DPS unbuffed DH en ik zoek nog 3 gegadigden. Iedereen welkom maar minsten 1 tank in de groep lijkt me fijn. 3 IMs inleggen en spelen op MP5/6 lijkt me het beste.

JkW#2338 > Voeg me maar toe in Diablo of stuur een DM als je mee wilt doen. Leuk, leuk *O*
Vorige week een gelijk soort run gedaan met tweakers en dat was ee ngroot succes :)
Flapmo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:33:
[...]

Kan er alleen geen een van een WD vinden (blame my search skills).
Zou me ook verbazen als een WD dat lukt binnen 2 minuten :P

Blijft een lastige class met maar 1 echte high dps burst skill. Daarom nu maar minder aan het focussen op pure DPS en meer op mana regen.

Misschien zelfs wel naar een Spiritual Atunement/VQ build samen met full Zuni. Volgens mij zou ik dan iedere 2-3 seconden wel mn volledige mana pool moeten kunnen legen.

Ben benieuwd hoe het zou zijn zelfs met Blood Ritual/Spiritual/VQ (en dus zonder Pierce). Volgens mij kun je dan met full Zuni gewoon continu beren spammen. (met een dartje tussendoor voor VQ trigger dan)

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 10:01 ]

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-01 17:15
Wat is nu de cookie cutter build voor een Barb die net 60 is geworden, waar zou ik met name qua items op moeten mikken?

• Wooldoor
Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:34:
[...]

Zou me ook verbazen als een WD dat lukt binnen 2 minuten :P

Blijft een lastige class met maar 1 echte high dps burst skill. Daarom nu maar minder aan het focussen op pure DPS en meer op mana regen.

Misschien zelfs wel naar een Spiritual Atunement/VQ build samen met full Zuni. Volgens mij zou ik dan iedere 2-3 seconden wel mn volledige mana pool moeten kunnen legen.

Ben benieuwd hoe het zou zijn zelfs met Blood Ritual/Spiritual/VQ (en dus zonder Pierce). Volgens mij kun je dan met full Zuni gewoon continu beren spammen.
Ik ben nu bezig met dogs in conbinatie met sacrifice en dan de mana restore perk.
Ik moet zeggen dat dit heerlijk werkt en elke pack binnen enkele seconde plat ligt mits ik me goed tegen een object kan positioneren voor bears.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gisteren weer even lekker gespeeld met de hulp van Kneok! Thanks nog daarvoor! Zit nu met de shout op 60k dps. Maar merk wel dat ik gisteren op MP3 met 2x barb wel wat moeite had nog. Is nu vooral zoeken denk ik naar goede OH. :)

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 09:57

IIsnickerII

Docent Software Dev

JohnnyV76 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:00:
[...]

Was verbaasd dat te lezen :)
Denk dat barbarians het juist t makkelijkst hebben. Is mijn eerste class en heb daarna een wizard gelevelled maar vond dat niks. Nu denk ik wel dat voor classes als DH en Wizard het erg uitmaakt wat voor gear je hebt maar barba kunnen met een klein budget hoge survivability combineren met prima DPS.
Totdat mijn DH buddy alle mobs prima kon outrunnen, en ik, als ik in melee range wou komen, keihard genuked werd door alle aoe attacks van elite of spell mobs. Hij had er niet veel last van aangezien hij nog steeds kan tumbelen als hij gejaild is. Ik was dan gewoonweg de sjaak. Maar met een LoH build kan ik dan nog redelijk overleven. Ik zal idd eens gaan kijken naar een goede belt!

Mijn shout out naar BoBsTaH voor het het geven van een duwtje in de goede richting in game. _/-\o_ Daarnaast bedank ik iedereen die mee heeft gedacht. Ik denk dat ik de WW build wel een build vind waarmee ik kan werken. Nog fftjes wat betere gear farmen, dan kom ik er wel.

Ten slotte nog even een rant: De tussenscore van legendarys tussen L3xic0n en mij staat momenteel op 6-1... waarvan dat laatste de mijne is... Ach we zien wel. misschien vind ik strax ineens wel iets wat de waarde van al die drops in een keer overtreft >:)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

IIsnickerII schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:03:
[...]

Totdat mijn DH buddy alle mobs prima kon outrunnen, en ik, als ik in melee range wou komen, keihard genuked werd door alle aoe attacks van elite of spell mobs. Hij had er niet veel last van aangezien hij nog steeds kan tumbelen als hij gejaild is. Ik was dan gewoonweg de sjaak. Maar met een LoH build kan ik dan nog redelijk overleven. Ik zal idd eens gaan kijken naar een goede belt!
Een "LoH build" bestaat niet. Elke Barb build heeft LoH of LS nodig :P

Laten we het zo stellen: als je een DH en een Barb allebei voor 200 mil geared met de juiste gear, gaat de Barb minder dood dan de DH. Zo niet: dan is de Barb een prutser, of je DH een slacker :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Angeloonie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:07:
[...]

Een "LoH build" bestaat niet. Elke Barb build heeft LoH of LS nodig :P

Laten we het zo stellen: als je een DH en een Barb allebei voor 200 mil geared met de juiste gear, gaat de Barb minder dood dan de DH. Zo niet: dan is de Barb een prutser, of je DH een slacker :+
Ik ben het gewend om te tanken, dus dat zit wel goed. Beetje op tijd ignore pain gebruiken enzo. Mobs die je squichy maten aanvallen wat prioriteit gunnen, geen probleem! Dat een barb LoH en LS per se nodig had, was mij voor gisteren nog niet duidelijk. Met mijn nieuwe setup merk ik al dat het veel beter gaat. En de damage is ook nog eens niet te zuinig, zelfs op wat lagere DPS dan mijn Skorn ^^

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Wooldoor schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:00:
[...]

Ik ben nu bezig met dogs in conbinatie met sacrifice en dan de mana restore perk.
Ik moet zeggen dat dit heerlijk werkt en elke pack binnen enkele seconde plat ligt mits ik me goed tegen een object kan positioneren voor bears.
Probeer dat maar eens tegen een boss :)

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Wooldoor schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:00:
[...]

Das ook wel een interessante om eens naar te kijken! Kan mn Gargantuan wel droppen voor Sacrifice :)
MicScott schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:18:
[...]

Mwah, de sacrifice is wel heel veel dps en geeft je met mana-rune praktisch in 1 klap vol mana. Dus vind het zo'n gekke optie nog niet.

Bears spammen - sacrifice - dogs recast - bears spammen. Juist goed voor mega burst dps als ik het zo voor me zie. En sacrifice zelf kost geen mana :)

Van het weekend eens spelen met deze build:
http://us.battle.net/d3/e...-doctor#SfUdVY!WeU!acaYbc

Voor ubers Soul Harvest switchen voor BBV en Fire Bomb voor Splinters.

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 10:25 ]

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
ik ben eergisteren ook op dogs overgestapt, ideaal voor te farmen, white mobs pakte je zowiezo makkelijk en dienen om hondjes te genereren en de elites liggen zo neer door 3 keer je mana bol te spammen.
Ik zit nu nog met een vraag, ik heb cheape MF gear gekocht en kan act3 MP0 met 350%MF evenwaardig farmen als MP2 met 225% (alle bonussen inbegrepen). Is de extra item drop kans van die aard dat dat 2e interessanter is?

• Dasherman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09-2022

Dasherman

._.

De meesten zijn aan het werk, maar ik zit thuis aan Diablo.
Ik heb alleen geen party om mee te spelen, wie wilt samen wat runs doen? :D

Dasherman#2829

Quis custodiet custodes?

strekie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:27:
Ik zit nu nog met een vraag, ik heb cheape MF gear gekocht en kan act3 MP0 met 350%MF evenwaardig farmen als MP2 met 225% (alle bonussen inbegrepen). Is de extra item drop kans van die aard dat dat 2e interessanter is?
Laat ik het zo stellen: ik zou niet zonder minimaal MP1 gaan spelen. Puur omdat de rolls lvl 63 kunnen zijn op alle item. Liever zonder MF MP1 dan met 100% MF MP0.

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-11-2012 10:36 ]

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:36:
[...]

Laat ik het zo stellen: ik zou niet zonder minimaal MP1 gaan spelen. Puur omdat de rolls lvl 63 kunnen zijn op alle item. Liever zonder MF MP1 dan met 100% MF MP0.
dat is bij MP0 vanaf act 3 ook zo toch (niet in act 1 en 2 daar is MP1 wel noodzakelijk)

Happymoos#2738
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:38:
[...]

dat is bij MP0 vanaf act 3 ook zo toch (niet in act 1 en 2 daar is MP1 wel noodzakelijk)

Happymoos#2738
Nee, klopt niet. De rolls zijn niet meer gebaseerd op het item level, maar het level van de monsters.
Met MP1+ worden ALLE monsters lvl 63, en kunnen alle items die ze droppen (ook lvl 58 items!) lvl 63 rolls krijgen.
Met MP0 kun je van monsters lvl 63 items krijgen, die lvl 63 rolls kunnen krijgen. Echter zullen alle <lvl 63 items geen lvl 63 rolls kunnen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 09-11-2012 10:40 ]

• strekie
Goed om weten, straks MP1 eens testen met men crap MF gear. Eventueel act1 dan.
Angeloonie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:39:
[...]

Nee, klopt niet. De rolls zijn niet meer gebaseerd op het item level, maar het level van de monsters.
Met MP1+ worden ALLE monsters lvl 63, en kunnen alle items die ze droppen (ook lvl 58 items!) lvl 63 rolls krijgen.
Met MP0 kun je van monsters lvl 63 items krijgen, die lvl 63 rolls kunnen krijgen. Echter zullen alle <lvl 63 items geen lvl 63 rolls kunnen krijgen.
Weet je dat zeker, want volgens mij stond die aanpassing (item rolls naar monster level ipv item level) geheel los van MP.

• maratropa
  • Niet online
Hmmm helaas.. MAAR 79M kunnen vangen voor een nat's ring... Ontroostbaar..

:) nee hoor en wel m'n beste sale evah, nu weer "wat zal ik upgraden stress"

specs

• Wooldoor
MicScott schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:18:
[...]

Ubers is idd een ander verhaal, ik probeer daar nog een ideale build voor te vinden.
Bears vind ik tot nu toe niet echt lekker werken behalve bij een aantal. Splinters werkt nog steeds het lekkerst.
Misschien leuk om een builds te vergelijken voor ubers.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Angeloonie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:36:
[...]

Good to know! We vonden het al tegenvallen dat op MP0 zulke slechte rolls voor kwamen. |:( Dus voortaan gewoon op MP1 farmen.

Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:43:
[...]

Weet je dat zeker, want volgens mij stond die aanpassing (item rolls naar monster level ipv item level) geheel los van MP.
Dat zeg ik toch ook? ;)
Angeloonie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:39:
[...]
De rolls zijn niet meer gebaseerd op het item level, maar het level van de monsters.
En omdat met MP1 alle monsters lvl 63 zijn, kun je dus overal lvl 63 rolls op krijgen. :)

• strekie
Conclusie MP0 en MP1 act 3 hebben exact dezelfde dropkans op items en affixes als je dezelfde MF hebt?
Enige verschil is dat er op MP1 soms een extra item dropt?
Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:57:
[...]

Dat zijn ze in act3+ op MP0 ook, dus zou dat ook farmbaar moeten zijn. En dat was de vraag :)
Nee, want act 3 op MP0 heeft lvl 62 & 63 monsters. Alleen act 4 heeft alleen lvl 63 monsters.

Hmm oude info :P

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-11-2012 11:09 ]

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

strekie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:06:
Conclusie MP0 en MP1 act 3 hebben exact dezelfde dropkans op items en affixes als je dezelfde MF hebt?
Enige verschil is dat er op MP1 soms een extra item dropt?
nee, nee. De items die droppen, in MP1 hebben een kans dat ze net zo sterk zijn als lvl63 gear, terwijl ze alsnog een lager lvl zijn. De dropkans van blue gear en hoger op hogere MP's is zowiesow hoger.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Ik kom niet ontzettend veel aan spelen toe, maar de laatste tijd farmen we met een groepje vrienden de ubers op mp5, en support ik met deze monk tank/stun build: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aeSXgh!XUa!YYcbYc (ander mantra en bv transcendence ipv seize kunnen ook prima)

Met shield is mijn chc zo'n 50% Het idee is dat ik 1 uber zo'n beetje parkeer met een semi-perm stun, en de rest in alle rust de andere uber afmaakt. Daarna doen we met z'n allen de 2e.

Het werkt zo komisch goed dat ik me bijna een nerf in de volgende patch kan inbeelden. Die bel interrupt, stunt, en is ziek vaak te casten. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Clay op 09-11-2012 11:14 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Wampa1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Mooie build Clay. Lijkt me inderdaad ziek werken met 50% ChC. Jammer dat mijn monk nou juist weer mijn laagste lvl is :P
Angeloonie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:08:
[...]

Nee, want act 3 op MP0 heeft lvl 62 & 63 monsters. Alleen act 4 heeft alleen lvl 63 monsters.

Hmm oude info :P
Mwah, dat lijkt me een vrij minimaal verschil als je MP0 een stuk makkelijker/sneller farmt met meer MF dan MP1.

Als je MP0 met 350MF kunt doen en MP1 maar met 200, dan zou ik alsnog voor MP0 kiezen.
IIsnickerII schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:10:
[...]

nee, nee. De items die droppen, in MP1 hebben een kans dat ze net zo sterk zijn als lvl63 gear, terwijl ze alsnog een lager lvl zijn. De dropkans van blue gear en hoger op hogere MP's is zowiesow hoger.
Dat staat los van MP. Alle drops zijn nu gebaseerd op monster level, of dit nu MP0 of MP10 is.

Droprates zijn inderdaad wel hoger (voor a1 en 2) met MP aan, en je krijgt ook nog extra MF, dus meer kans op betere drops. Ik zie dus geen reden om überhaupt ooit MP0 te spelen. :P

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 13:41
Clay schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:11:
Ik kom niet ontzettend veel aan spelen toe, maar de laatste tijd farmen we met een groepje vrienden de ubers op mp5, en support ik met deze monk tank/stun build: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aeSXgh!XUa!YYcbYc (ander mantra en bv transcendence ipv seize kunnen ook prima)

Met shield is mijn chc zo'n 50% Het idee is dat ik 1 uber zo'n beetje parkeer met een semi-perm stun, en de rest in alle rust de andere uber afmaakt. Daarna doen we met z'n allen de 2e.

Het werkt zo komisch goed dat ik me bijna een nerf in de volgende patch kan inbeelden. Die bel interrupt, stunt, en is ziek vaak te casten. 8)7
Als je dan toch de stunbot zonder dmg uithangt, koop dan een sledgefist met 50% chance to stun. Dat speelt echt heerlijk tegen ubers. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

IIsnickerII schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:12:
Ik ben het gewend om te tanken, dus dat zit wel goed. Beetje op tijd ignore pain gebruiken enzo. Mobs die je squichy maten aanvallen wat prioriteit gunnen, geen probleem! Dat een barb LoH en LS per se nodig had, was mij voor gisteren nog niet duidelijk. Met mijn nieuwe setup merk ik al dat het veel beter gaat. En de damage is ook nog eens niet te zuinig, zelfs op wat lagere DPS dan mijn Skorn ^^
Op zich heeft jouw built me nieuwsgierig gemaakt, zeker toen gisteren een vergelijkbare Skorn dropte. De DPS boost op mijn built was ongewoon echter op mijn huidige gear had het per saldo een negatief effect. Op mijn wapens zit zo'n 6% LS die ik mis, ik speel gewoon op survivability, hoge vit en res. Minder DPS neem ik voor lief, met maurauders rage haal ik 80k+ dps. Leuk 130K+ dps maar ik blijf minder lang in leven.

De enige echte upgrades die ik nog voorzie zijn de helm en amulet op mijn built, andere minimale verbeteringen zijn direct hoofdprijs (wat ik niet heb).

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Clay

Clay

cookie erbij?

Wolf schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:20:
[...]

Als je dan toch de stunbot zonder dmg uithangt, koop dan een sledgefist met 50% chance to stun. Dat speelt echt heerlijk tegen ubers. ;)
lol

Naja ik dps nog wel aardig :) 70K'ish met shield, of 100K'ish dual wield (en dan 40% chc). Moet ook wel damage blijven doen om life te stealen natuurlijk :)

• 3xNix
  • Laatst online: 13-07-2025

3xNix

golfr in hart en nieren

Clay schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:34:
[...]

lol

Naja ik dps nog wel aardig :) 70K'ish met shield, of 100K'ish dual wield (en dan 40% chc). Moet ook wel damage blijven doen om life te stealen natuurlijk :)
"Onze monk" heeft de zelfde rol 1 uber in een hoekje houden... maar gebruikt flash en inner sanct hiervoor...
Deze build:"
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aYSRgk!XUV!abcaYa

Geeft ons ook weer een nuttige buff... (dodge aura is highly overrated imho)

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-01 15:19
simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:29:
[...]

ik speel gewoon op survivability, hoge vit en res. Minder DPS neem ik voor lief, met maurauders rage haal ik 80k+ dps. Leuk 130K+ dps maar ik blijf minder lang in leven.
Is 52K life geen ontzettende overkill? met 35K moet het toch ook wel lukken, kan je wat meer DPS doen (is ook goed voor je LS) en dan heb je de monsters eerder dood waardoor je minder damage krijgt.

Mischien kijken naar boots met +MS, Strenght en AR?

ps, krijg zo te zien nog een kusje van je enchantress...

Movies: letterboxd

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:29:
[...]

Op zich heeft jouw built me nieuwsgierig gemaakt, zeker toen gisteren een vergelijkbare Skorn dropte. De DPS boost op mijn built was ongewoon echter op mijn huidige gear had het per saldo een negatief effect. Op mijn wapens zit zo'n 6% LS die ik mis, ik speel gewoon op survivability, hoge vit en res. Minder DPS neem ik voor lief, met maurauders rage haal ik 80k+ dps. Leuk 130K+ dps maar ik blijf minder lang in leven.

De enige echte upgrades die ik nog voorzie zijn de helm en amulet op mijn built, andere minimale verbeteringen zijn direct hoofdprijs (wat ik niet heb).
Skorn is leuk om als een malle bosses neer te knallen, met skills als frenzy en rend. De damage die daar vanaf komt is gigantisch. Maar met een skorn heb je enorm gebrekkige survivability als een barb. je MOET rend met drain kiezen, en de rest van je gear voorzien met LoH om een kans te maken. Je hebt echter wel zieke crits. Ik had een CHC van 50% en 300% CHD. Een Skorn met een socket geeft makkelijk +250% CHD, dan nog een paar CHC en CHD armor parts en je damage in crits is bijna niet te evenaren. Maar reken op wat hoge gear kosten om een beetje te kunnen overleven op hogere MP's. armor met allres, str, vit, CHD en CHC is niet te betalen.

• desjaak909
Bosmonster schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:27:
[...]

Yeah. Het viel mij laatst zelf vooral op toen ik op similar items zocht en hij bij een ring met 30-60 ofzo ineens een average damage van 60 aangaf.

Magoed.. kan me niet voorstellen dat Blizzard dit zo bedoeld heeft..

Doe mij een 50-90 met 50 bonus min damage alstudankjewel :Y)
Ah, dat verklaart waarom mijn amulet zoveel meer damage deed dan verwacht, 63-61 ipv 36-61 8)

• Clay

Clay

cookie erbij?

3xNix schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:40:
"Onze monk" heeft de zelfde rol 1 uber in een hoekje houden... maar gebruikt flash en inner sanct hiervoor...
Deze build:"
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aYSRgk!XUV!abcaYa

Geeft ons ook weer een nuttige buff... (dodge aura is highly overrated imho)
Ja, als stunner is die dodge idd niet nodig. Doe het ook meer voor de backlash eigenlijk :) maar dat doet natuurlijk geen drol als je enige tegenstander je niet slaat. Dan is conviction voor het team beter, al zou ik die ivm het bell-spammen eerder met submission runen dan overawe.

Ik vind het nog steeds jammer dat er geen fatsoenlijke tempest rush build te maken lijkt :\ behalve om andere te rushen in lagere difficulties.

• simons

simons

LETS GO BRANDON

desjaak909 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:42:
Is 52K life geen ontzettende overkill? met 35K moet het toch ook wel lukken, kan je wat meer DPS doen (is ook goed voor je LS) en dan heb je de monsters eerder dood waardoor je minder damage krijgt.

Mischien kijken naar boots met +MS, Strenght en AR?

ps, krijg zo te zien nog een kusje van je enchantress...
Weet niet of mijn speelstijl afwijkend is, maar met mijn huidige gear speel ik MP7 zonder fanatiek te sterven (lees: onverwachte klap = dood), duik een groep in, begin te rammen en blijf staan terwijl andere dood gaat.
Of het nou elites zijn, zo werkt het een beetje :) Met de huidige hoeveelheid life werkt dat perfect voor mij, met minder leven is het zo afgelopen.
Heb getracht te spelen met een skorn, maar wellicht moet ik dingen nog tweaken, maar werkte niet zo goed voor mij.

Owja, enchantress geeft kus :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 12:53
IIsnickerII schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:42:
[...]

Skorn is leuk om als een malle bosses neer te knallen, met skills als frenzy en rend. De damage die daar vanaf komt is gigantisch. Maar met een skorn heb je enorm gebrekkige survivability als een barb. je MOET rend met drain kiezen, en de rest van je gear voorzien met LoH om een kans te maken. Je hebt echter wel zieke crits. Ik had een CHC van 50% en 300% CHD. Een Skorn met een socket geeft makkelijk +250% CHD, dan nog een paar CHC en CHD armor parts en je damage in crits is bijna niet te evenaren. Maar reken op wat hoge gear kosten om een beetje te kunnen overleven op hogere MP's. armor met allres, str, vit, CHD en CHC is niet te betalen.
Ik vind het wel meevallen hoor, met survivability van een Skorn. Dat is misschien ook omdat ik zowieso al Rend gebruikte. In combinatie met Rend is het echt een geweldig wapen en ik heal een stuk harder dan met de twee onehanders die ik eerst had. Overigens zou ik met een traag wapen als Skorn niet gaan voor life on hit, maar voor life steal (op een belt, aangezien dat wapen met LS nogal prijzig is)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Skorn + life leech vs 2 1hers met loh liggen als het ware op een soort kruispunt van dmg.
Dit zal schat ik rond 70/80 dps zijn en met een skorn gaat je dmg dan ineens een flink stuk omhoog.
Skorn = traag dus niet geschikt voor life on HIT, aangezien je weinig hits doen.
2 1hers zijn snel dus is LoH effectief.

Heeft iemand toevallig een Skorn om te proberen?!??! :> want ik twijfel ontzettend of ik goed gegeared ben voor een Skorn/Whirlwind barb.

Leuk om te zien dat er veel barbs zijn die niet de standaard cookiecutter WW/tornado build gebruiken, ga jullie vooral ook niet overhalen ^^

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Clay schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:50:
[...]

Ja, als stunner is die dodge idd niet nodig. Doe het ook meer voor de backlash eigenlijk :) maar dat doet natuurlijk geen drol als je enige tegenstander je niet slaat. Dan is conviction voor het team beter, al zou ik die ivm het bell-spammen eerder met submission runen dan overawe.

Ik vind het nog steeds jammer dat er geen fatsoenlijke tempest rush build te maken lijkt :\ behalve om andere te rushen in lagere difficulties.
Ik ben van plan om ook een monk te gaan builden, maar wat is het uiteindelijke doel van een monk. Ik neem aan dat het grotendeels supportive is, maar waar kunnen ze zich allemaal op focussen (heal, stuns, buffs, etc)? en waar is het dan belangrijk om op te letten?

• Wampa1
  • Laatst online: 27-12-2024
Denk dat monk bedoeld is om een aardige tank te zijn, gezien ze huidige skillset en de gear hiervoor is niet zo duur. Maar vergis je niet, ze kunnen ook ongelovelijk snel mp7 cleare als je lekker gegeared bent

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
IIsnickerII schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:21:
[...]

Ik ben van plan om ook een monk te gaan builden, maar wat is het uiteindelijke doel van een monk. Ik neem aan dat het grotendeels supportive is, maar waar kunnen ze zich allemaal op focussen (heal, stuns, buffs, etc)? en waar is het dan belangrijk om op te letten?
erm misschien een beetje kort door de bocht, je gaat toch zelf een doel stellen? :) elke char kan je zo inrichten waarmee je kunt MF'en, DPS'en, tanken, enzo...

waarom zou je anders een Monk, of welke andere char dan ook, nemen uberhaupt?

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Mofkees schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:28:
[...]

erm misschien een beetje kort door de bocht, je gaat toch zelf een doel stellen? :) elke char kan je zo inrichten waarmee je kunt MF'en, DPS'en, tanken, enzo...

waarom zou je anders een Monk, of welke andere char dan ook, nemen uberhaupt?
monk is cool 8)

• Blaat
Wampa1 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:28:
Denk dat monk bedoeld is om een aardige tank te zijn, gezien ze huidige skillset en de gear hiervoor is niet zo duur. Maar vergis je niet, ze kunnen ook ongelovelijk snel mp7 cleare als je lekker gegeared bent
Klopt, maar dat doen ze niet zo lekker als een gelijkwaardig gegearde WW barb. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• desjaak909
simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:01:
[...]

Weet niet of mijn speelstijl afwijkend is, maar met mijn huidige gear speel ik MP7 zonder fanatiek te sterven
Maar is het niet veel rendabeler/sneller om op MP1-4 te farmen? MP7 doe ik alleen voor de key/uber runs

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Maar ik vraag er juist naar omdat ik tot nu toe de monk niet helemaal kan plaatsen. Hij is melee net als de barb, maar heeft minder damage en EHP, maar hij heeft wel wat support abilitys. Ik neem aan dat hij met veel dodge prima kan tanken enzo, maar ik ben er gewoon nog steeds niet uit welke build het meeste zal toevoegen aan een party.

• Dasherman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09-2022

Dasherman

._.

Het ligt aan de rest van de party.

Quis custodiet custodes?

• Blaat
IIsnickerII schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:39:
Maar ik vraag er juist naar omdat ik tot nu toe de monk niet helemaal kan plaatsen. Hij is melee net als de barb, maar heeft minder damage en EHP, maar hij heeft wel wat support abilitys. Ik neem aan dat hij met veel dodge prima kan tanken enzo, maar ik ben er gewoon nog steeds niet uit welke build het meeste zal toevoegen aan een party.
De theoretische single target dmg output van monks ligt een stuk hoger dan die van barbs, mede door hidden modifiers zoals die van overawe en sweeping wind. Multi target hebben barbs het voordeel.

Qua ehp kan schijn bedriegen, als je afgaat op diabloprogress dan. Diabloprogress houdt geen rekening met OWE namelijk. Elke monk heeft dat en het is gaar monks zonder dat met barbs te vergelijken.

Verwijderd

Wolf schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:42:
[...]

De theoretische single target dmg output van monks ligt een stuk hoger dan die van barbs, mede door hidden modifiers zoals die van overawe en sweeping wind. Multi target hebben barbs het voordeel.

Qua ehp kan schijn bedriegen, als je afgaat op diabloprogress dan. Diabloprogress houdt geen rekening met OWE namelijk. Elke monk heeft dat en het is gaar monks zonder dat met barbs te vergelijken.
FF helpen Wolf, OWE?

edit: laat maar one with everything...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 12:45 ]

One with everything,oftewel cheap je allres stacken ;)
http://eu.battle.net/d3/e...ssive/one-with-everything

Monks hebben betere EHP boosts dan de barb, terwijl ze toch ook best behoorlijk DPS kunnen doen.

Mantra's/shouts kan je toch wisselen, dus ALS je in een party zit kan je dat altijd nog doen, heeft verder niets met je build te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Vandread op 09-11-2012 12:46 ]

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-01 05:57

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:45:
[...]

FF helpen Wolf, OWE?

edit: laat maar one with everything...
One with Everything, een Passive die alle resists gelijkstelt met de hoogste :)

Edit: iets te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door DeathTrail op 09-11-2012 12:47 ]

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

• simons

simons

LETS GO BRANDON

desjaak909 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:38:
Maar is het niet veel rendabeler/sneller om op MP1-4 te farmen? MP7 doe ik alleen voor de key/uber runs
Hmm heb een weekje geleden eens een avondje mp3 gedaan, nada drop, en wat er dropte kon je netzo goed laten liggen zelfs de vendor had geen interesse.....
Heb jij wel goeie ervaringen op een lagere MP level? bedoel heb het idee dat MP7 gewoonweg beter geeft.

• Mofkees
simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:51:
[...]

Hmm heb een weekje geleden eens een avondje mp3 gedaan, nada drop, en wat er dropte kon je netzo goed laten liggen zelfs de vendor had geen interesse.....
Heb jij wel goeie ervaringen op een lagere MP level? bedoel heb het idee dat MP7 gewoonweg beter geeft.
inderdaad, hoe lang doe je wel niet een run op MP7?

Ik denk dat je bij UB ~180k DPS pas een beetje smooth door MP7 kan...

• desjaak909
simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:51:
[...]

Doe zelf meestal MP1 voor XP runs (Alkaizer runs in iets meer dan 15m) en voor loot runs MP3, drops zijn zoals altijd RNG, dus soms is het allemaal niks en af en toe zit er wat leuks bij.

• Delph
Ik sluit me bij de rest aan, voor xp en legendary drops kan je het beste snel door MP1 heen. Ik merk dat zelfs met 250k DPS dat MP1 sneller doorloopt dan MP2 waardoor het de extra mf en xp bonus niet waard is.

Voor je keys moet je een afweging maken tussen snelheid en dropkans, Als je 2x zo snel door MP3 heen gaat in vergelijking met MP5 dan heeft het op de lange termijn meer zin om keys te farmen op MP3. Voor de meeste spelers ligt het meest effeciente MP rond MP3.

Als laatste heb je de organs en daar geldt weer dat je zo hoog mogelijk uber runs moet doen dat je GROEP aan kan. Solo organ runs doen is zonde van je tijd en de groep maakt het mogelijk hogere MP te spelen.

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:53:
MP7 geeft niet beter, alleen iets extra MF en iets meer kans op een extra item.

Maar als je MP3 2x zo snel doet is dat natuurlijk veel interessanter op de lange termijn.
Na mijn ervaringen, kreeg tips over het gebruiken van Rend en Tough as nail ipv Nerves of steel, ga ik straks eens een paar runs doen op MP3.
Standaard loop ik act1 (Fields of Misery, Whymshire, festering woods) act2 (Khasim Outpost, Dahlgur Oasis, The Ruins) act3 (The Bridge of Korsikk, The Breach, Stonefort)
Misschien loop ik niet goed? heb nooit echt een goeie farm route doorgespeeld gekregen, als je googled krijg je 1000+1 mogelijke routes.

• desjaak909
simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:06:
[...]

heb nooit echt een goeie farm route doorgespeeld gekregen, als je googled krijg je 1000+1 mogelijke routes.
hier iig de Alkaizer run: http://www.diablofans.com...leveling-alkaizer-method/

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01-2025
Delph schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:04:
Ik sluit me bij de rest aan, voor xp en legendary drops kan je het beste snel door MP1 heen. Ik merk dat zelfs met 250k DPS dat MP1 sneller doorloopt dan MP2 waardoor het de extra mf en xp bonus niet waard is.

Voor je keys moet je een afweging maken tussen snelheid en dropkans, Als je 2x zo snel door MP3 heen gaat in vergelijking met MP5 dan heeft het op de lange termijn meer zin om keys te farmen op MP3. Voor de meeste spelers ligt het meest effeciente MP rond MP3.

Als laatste heb je de organs en daar geldt weer dat je zo hoog mogelijk uber runs moet doen dat je GROEP aan kan. Solo organ runs doen is zonde van je tijd en de groep maakt het mogelijk hogere MP te spelen.
Ja, ik keyfarmde tot nu toe op mp5/6 omdat het me efficient leek, maar dat is helemaal niet zo.
Elke mp level is de hp van de monsters met 140% van het level ervoor, terwijl de extra dropkans steeds minder nuttig wordt. (van mp1 naar 2 is een verdubbeling van je dropkans, van mp 9 naar 10 is nog maar 11% extra)

Sweet spot is afh van je dps en je movement speed, maar ligt bij bijna iedereen wel tussen de mp3 en 5.
simons schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:06:
[...]

Na mijn ervaringen, kreeg tips over het gebruiken van Rend en Tough as nail ipv Nerves of steel, ga ik straks eens een paar runs doen op MP3.
Standaard loop ik act1 (Fields of Misery, Whymshire, festering woods) act2 (Khasim Outpost, Dahlgur Oasis, The Ruins) act3 (The Bridge of Korsikk, The Breach, Stonefort)
Misschien loop ik niet goed? heb nooit echt een goeie farm route doorgespeeld gekregen, als je googled krijg je 1000+1 mogelijke routes.
Dat zijn allemaal voor loot veel te korte runnetjes.

Voor XP is Alkaizer de beste (zie hieronder vast). Wil je loot, doe dan gewoon praktisch hele A3 runs.

Keep 2/3 -> Fields/Bridge -> tot aan Azmodan. (eventueel stonefort als je keys wilt)

Gewoon doorsjezen en groepen/elites killen. Complete run zou je met jouw gear dan vast in minder dan 45 minuten kunnen doen en loop je praktisch de hele run met 5NV.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 13:10 ]

• desjaak909
Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:09:
[...]

Gewoon doorsjezen en groepen/elites killen. Complete run zou je met jouw gear dan vast in minder dan 45 minuten kunnen doen en loop je praktisch de hele run met 5NV.
Dan kan je ook war cry droppen voor sprint en dan rennen maar!

• ejtnaj
  • Laatst online: 08-12-2025
Hehe gaan jullie maar lekker solo MP1 spelen. Je kan wel discussieren over efficientie maar voor mij gaat het om solo of co-op.

Ik speel altijd MP6 of 7 met een vaste party. Solo is zo saai. En je kan mij/ons niet vertellen dat je beduidend meer vindt. Het leuke aan een party is, is dat je makkelijker items doorgeeft aan elkaar omdat het een upgrade voor de party is.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Over monk/barb; Ik denk dat een monk zelfs een betere tank is dan een barb. Door Serenity en die self-heal (naam ff kwijt) gecombineerd met een mantra voor extra healing of dodge en ook OWE voor insane allres zijn monks qua survivabillity vaak nog beter dan barbs. Fists of Thunder onderbreekt vijanden vaak ook nog in hun aanval door die korte schok waardoor ze maar amper kunnen slaan.

Dat is iig mijn ervaring (monk paragon 1, barb paragon 28). Ik denk dat als ik hetzelfde budget uit zou geven aan beide ik met mijn monk veel beter kan overleven (dps is bij de barb dan wel hoger)

Beeromaniac

• Blaat
ejtnaj schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:13:
Hehe gaan jullie maar lekker solo MP1 spelen. Je kan wel discussieren over efficientie maar voor mij gaat het om solo of co-op.

Ik speel altijd MP6 of 7 met een vaste party. Solo is zo saai. En je kan mij/ons niet vertellen dat je beduidend meer vindt. Het leuke aan een party is, is dat je makkelijker items doorgeeft aan elkaar omdat het een upgrade voor de party is.
Wiskundig, theorycraftend en getalmatig is MP1 het beste.

Wat jij het leukst vindt en wat jou onderbuikgevoel jou vertelt is een ander verhaal.

Qua efficiency is solo vind ik het beste. Je hoeft nooit te wachten, loopt niet uit elkaar en er is geen onduidelijkheid of je 2 mobs links wilt laten liggen of wilt killen, of dat je links of rechts gaat. Je kunt op je eigen maximale tempo doorsjezen. En daarnaast kan ik met follower spelen, wat me een flinke DPS/MF boost geeft.

Coop is natuurlijk altijd wel gezelliger.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 13:16 ]

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01-2025

Je moet ook gewoon doen wat je leuk vind..
Ik vind het leuk om efficient te farmen, en af en toe hebben we zin om te coopen en dan doen we dat..

• Delph

Met een follower is het makkelijker om aan max MF te komen en je krijgt een kleine xp bonus. Verder lijk ik altijd te moeten wachten op de rest van de groep :(

Daarintegen is een groep wel weer gezelliger daarom dat ik het zoveel mogelijk afwissel :)

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 01:49
Delph schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:04:

MP 5 en lager farm ik nog steeds met een archon build en vooral bij MP1 t/m MP4 gaat het gewoon allemaal even snel hoor (solo uiteraard). Op de paar seconden die je over een pack doet na dan, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd met de extra MF/EXP.

De laatste tijd vind ik het toch leuker om gewoon een paar uur te doen over een run op MP 8, dan breinloos door die acts te rushen. Gister voor het eerst de ubers op MP 8 neer en dat was nog goed te doen. Alleen magda/SK blijft opletten. Als ik een LOH amu vind ga ik voor de solo MP10 poging :)

xVortexx D3

• ejtnaj
Ja dus laten we maar dat efficientie gedoe links liggen en een beetje van het spel genieten, toch!

• Delph
ejtnaj schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:16:
Ja dus laten we maar dat efficientie gedoe links liggen en een beetje van het spel genieten, toch!
Ik geniet het meest van dikke drops :P

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Hoe communiceren jullie in games met meerdere personen?

Efficiency is voor sommige juist de kern van de game ;)

En ik heb niet altijd tijd/zin om een party te joinen. Soms heb ik een half uurtje voor een Alkaizer-runnetje of wil ik tijdens een run een beetje ouwehoeren. Vaak moet ik ook regelmatig pauzeren.

Co-op moet ik echt voor gaan zitten en daar heb ik juist niet altijd zin in.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zeker mee eens. Ik kan alleen mss wel 2 keer zo efficient farmen, maar vind het veel leuker om met vrienden te runnen en tegelijk op Skype te ouwehoeren :*)

Speel het spel toch voor de lol en niet als werk B)

[ Voor 7% gewijzigd door Jk_W op 09-11-2012 13:19 ]

• maratropa
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:09:
[...]

Dat zijn allemaal voor loot veel te korte runnetjes.
Voor XP is Alkaizer de beste (zie hieronder vast). Wil je loot, doe dan gewoon praktisch hele A3 runs.
Keep 2/3 -> Fields/Bridge -> tot aan Azmodan. (eventueel stonefort als je keys wilt)
Voor loot doe ik nu eerst 5NV halen in de core of arreat en towers, en dan keep 2, bridge of korsikk en that's it, gewoon weer repeat. Ik vind stonefort, areat crater etc veels te veel lopen allemaal. En dat levert plenty items op.

specs

• Mofkees
zijn er vanavond nog mensen de organen gaan verzamelen? ik heb nog nooit ubers gedaan maar heb wel 2 machines.

(gister 6 key runs op MP5 in act2/act3, maat had 6 keys en ik 0. RNG klopt dus wel met 50% :))

normaal speel ik WW met ~110k UB DPS. anders heb ik nog een max block stormshield in de stash.

• ejtnaj
Delph schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:17:
[...]

Ik geniet het meest van dikke drops :P
Het leuke aan dit spel is dat hoe meer je drops verwacht, hoe langer ze uitblijven. Dus als je MP1 gaat farmen met als doel: drops, dan zal je makkelijker teleurgesteld worden. Als je het spel een beetje moeilijk maakt, dan denk je minder aan de drops en zal zo'n streep meer een welkome verrassing zijn.

...maar ik heb 't gevoel dat ik een beetje aan het trollen ben :) dus doe maar waar je zin in hebt! Wat voor mij leuk is, is subjectief
Pagina: 1 ... 102 ... 241 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: 141.138.137.131

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging

Discussies over welles/nietes van het verkopen van ingame gold tegen harde euro's of het daadwerkelijk willen aanbieden hier op tweakers is NIET de bedoeling.

Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wilt opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan kan mij een DM sturen.