Komt dus prima overeen met de feedback die ik jou hierboven gafUncleSam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:25:
Gisteren ben ik dan toch voor de Rift S gegaan. Beeld is wat mij betreft echt een stuk beter dan de CV1. Een aantal uur Asgard's Wrath en ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Ik was wat huiverig door een aantal berichten. Je moet het dus echt zelf proberen en een mening vormen om al dan niet over te gaan op de Rift S.
Daar waar met de CV1 vaak de letters niet scherp waren is het met de S echt strak en goed leesbaar. De juiste plaatsing van de HMD op het hoofd is erg van belang. Dus goed positioneren, wat strakker trekken en dan pas de bril naar je toe halen. Als de HMD iets te hoog of laag op de neus ligt dan zie je het beeld iets minder worden. Ik heb verder ook geen last meer van God rays. Ook de screendoor effect is echt fors stuk minder voor mijn gevoel.
De rest is denk ik wel bekend. Geluid is iets minder dan de CV1. Maar dat was wel te verwachten. Ik zelf vind het acceptabel. Misschien als er oortjes verkrijgbaar zijn met korte kabel dat ik ze aanschaf. Ik heb geen zin in nog 1 lange kabel. Iemand tips?
Verder vind ik de comfort prima. Ook hier scoort de CV1 misschien iets beter. Maar wat mij betreft niet noemenswaardig beter. Mijn gevoel zegt dat de controllers van de CV1 ook wat beter zijn. Misschien moet ik nog even wennen aan die van de S.
Tenslotte geld ook voor de Rift S dat je na een paar minuten gewend raakt aan het beeld en alles een stuk scherper wordt. Je ogen moet er dus even aan wennen de eerste minuten. Dat had ik met de CV1 ook. Maar na een paar minuten merkte ik dat ik geen spijt had van de aanschaf.
Dit zijn mijn bevindingen. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Ik respecteer verder andere meningen over de Rift S in vergelijking met de CV1, maar ik heb al eens eerder geroepen dat content key is. Tuurlijk alles kan altijd beter (resolutie, refreshrate, geluid, comfort enz.). Ik denk echter dat we al een heel eind de juiste richting in zijn. Content als Lone Echo en Asgard’s Wrath zorgen er juist voor dat je telkens weer de HMD op zet en een stap zet in de wereld van VR.-)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40