Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

UncleSam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:25:
Gisteren ben ik dan toch voor de Rift S gegaan. Beeld is wat mij betreft echt een stuk beter dan de CV1. Een aantal uur Asgard's Wrath en ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Ik was wat huiverig door een aantal berichten. Je moet het dus echt zelf proberen en een mening vormen om al dan niet over te gaan op de Rift S.

Daar waar met de CV1 vaak de letters niet scherp waren is het met de S echt strak en goed leesbaar. De juiste plaatsing van de HMD op het hoofd is erg van belang. Dus goed positioneren, wat strakker trekken en dan pas de bril naar je toe halen. Als de HMD iets te hoog of laag op de neus ligt dan zie je het beeld iets minder worden. Ik heb verder ook geen last meer van God rays. Ook de screendoor effect is echt fors stuk minder voor mijn gevoel.

De rest is denk ik wel bekend. Geluid is iets minder dan de CV1. Maar dat was wel te verwachten. Ik zelf vind het acceptabel. Misschien als er oortjes verkrijgbaar zijn met korte kabel dat ik ze aanschaf. Ik heb geen zin in nog 1 lange kabel. Iemand tips?

Verder vind ik de comfort prima. Ook hier scoort de CV1 misschien iets beter. Maar wat mij betreft niet noemenswaardig beter. Mijn gevoel zegt dat de controllers van de CV1 ook wat beter zijn. Misschien moet ik nog even wennen aan die van de S.

Tenslotte geld ook voor de Rift S dat je na een paar minuten gewend raakt aan het beeld en alles een stuk scherper wordt. Je ogen moet er dus even aan wennen de eerste minuten. Dat had ik met de CV1 ook. Maar na een paar minuten merkte ik dat ik geen spijt had van de aanschaf.

Dit zijn mijn bevindingen. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Ik respecteer verder andere meningen over de Rift S in vergelijking met de CV1, maar ik heb al eens eerder geroepen dat content key is. Tuurlijk alles kan altijd beter (resolutie, refreshrate, geluid, comfort enz.). Ik denk echter dat we al een heel eind de juiste richting in zijn. Content als Lone Echo en Asgard’s Wrath zorgen er juist voor dat je telkens weer de HMD op zet en een stap zet in de wereld van VR.-)
Komt dus prima overeen met de feedback die ik jou hierboven gaf ;)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
UncleSam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:25:
De rest is denk ik wel bekend. Geluid is iets minder dan de CV1. Maar dat was wel te verwachten. Ik zelf vind het acceptabel. Misschien als er oortjes verkrijgbaar zijn met korte kabel dat ik ze aanschaf. Ik heb geen zin in nog 1 lange kabel. Iemand tips?
als ik YouTube: Best VR Headphones for Oculus Quest, Rift S, and Pimax 5K+! Skullcan... mag geloven zou de product: Skullcandy Crusher Wireless een prima optie zijn, maar er zijn natuurlijk zat koptelefoons te vinden waar je een kortere kabel op kan prikken. De vraag is alleen wat comfortabel zit icm de rift. Dat zou de Skullcandy dus wel moeten doen zo te zien. Zelf twijfel ik nog enigszins en keek eigenlijk meer naar de pricewatch: House of Marley Positive Vibration 2 Wireless (Zwart) maar daar vind ik icm de rift s nog nergens bevindingen over. Misschien toch maar eens proberen dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
kroegtijger schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

als ik YouTube: Best VR Headphones for Oculus Quest, Rift S, and Pimax 5K+! Skullcan... mag geloven zou de product: Skullcandy Crusher Wireless een prima optie zijn, maar er zijn natuurlijk zat koptelefoons te vinden waar je een kortere kabel op kan prikken. De vraag is alleen wat comfortabel zit icm de rift. Dat zou de Skullcandy dus wel moeten doen zo te zien. Zelf twijfel ik nog enigszins en keek eigenlijk meer naar de pricewatch: House of Marley Positive Vibration 2 Wireless (Zwart) maar daar vind ik icm de rift s nog nergens bevindingen over. Misschien toch maar eens proberen dus.
Dit is ook een optie, Bionik BNK-9007 (voor de sony VR maar past ook op de Rift S:
https://www.amazon.de/dp/...phones%2Caps%2C138&sr=8-1

[ Voor 4% gewijzigd door Plugin op 29-10-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Voor wie de quest met PC support of de Rift S overweegd is onderstaand filmpje mogelijk interessant om even te bekijken. Hier wordt utigebreid in gegaag op de verschillen, en hoe de quest met hand-tracking omgaat.
Kort door de bocht komt het erop neer dat als je een HMD voor de pc zoekt, de Rift S momenteel nog altijd de beste keuze is bij Oculus en dat de Quest een leuke uitbreiding heeft gekregen, maar (lang) niet gelijkwaardig is aan de Rift S in beeldkwaliteit. Qua comfort is de Rift S al een stuk plezieriger en dat veranderd uiteraard niet.

[ Voor 8% gewijzigd door kroegtijger op 30-10-2019 17:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 11:45
Even een tip voor quest gebruikers die sidequest willen gaan gebruiken en op zoek zijn naar een usb c naar a kabel voor hun pc.

pak een usb c naar a DATA kabel ... er zijn veel kabels beschikbaar maar de meeste doen alleen charging !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Waarschijnlijk, onder het motto van Black Friday, gaat de prijs van de Rift S naar beneden, waarschijnlijk naar € 399,- als het de dollar prijs blijft volgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:11:
Waarschijnlijk, onder het motto van Black Friday, gaat de prijs van de Rift S naar beneden, waarschijnlijk naar € 399,- als het de dollar prijs blijft volgen.
Inside informatie? Zo ja, gaat dat ook met de Quest gebeuren? Daar wacht ik eigenlijk op..

Oh sorry ik zie nu de link pas :F Sorry, ik ben niet helemaal wakker :+ Dus deze announcement is van Lenovo zelf, hoop dat Oculus ook iets met de Quest gaat doen.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 06-11-2019 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Zeker aan te raden, zo ongeveer alle (oude) flipperkasten die echt bestaan in VR (gratis), hier een uitleg voor de installatie:
Het Visual Pinball in Virtual Reality topic

Speelt bijna als een echte flipperkast in VR!

[ Voor 29% gewijzigd door Plugin op 06-11-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ben nu ook de blije eigenaar van een Oculus Rift S, met een tooltje op mijn telefoon heb ik mijn IPD opgemeten. Deze zou ongeveer 64.2 mm zijn. De IPD hier ook op gezet in de software.

Bij het spelen van iRacing had ik toch het idee dat de schaal van alles net aan de kleine kant is. Vervolgens heb ik om te testen wat de IPD settings nu daadwerkelijk doen in iRacing de IPD settings op beide uiterste gezet. Waarbij 72mm inderdaad nog kleiner werd en 58mm groter. Daarbij voelt de schaal van 58mm een heel stuk realistischer aan dan ik op 64mm had. Ik merkte ook dat het hierdoor direct een stuk meer immersive werd.

Wat kan hier de verklaring voor zijn, hoe stellen jullie deze setting af en los van de IPD meting tussen je pupillen zijn er andere factoren die hier van invloed op zijn?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Otherside schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:36:
Ben nu ook de blije eigenaar van een Oculus Rift S, met een tooltje op mijn telefoon heb ik mijn IPD opgemeten. Deze zou ongeveer 64.2 mm zijn. De IPD hier ook op gezet in de software.

Bij het spelen van iRacing had ik toch het idee dat de schaal van alles net aan de kleine kant is. Vervolgens heb ik om te testen wat de IPD settings nu daadwerkelijk doen in iRacing de IPD settings op beide uiterste gezet. Waarbij 72mm inderdaad nog kleiner werd en 58mm groter. Daarbij voelt de schaal van 58mm een heel stuk realistischer aan dan ik op 64mm had. Ik merkte ook dat het hierdoor direct een stuk meer immersive werd.

Wat kan hier de verklaring voor zijn, hoe stellen jullie deze setting af en los van de IPD meting tussen je pupillen zijn er andere factoren die hier van invloed op zijn?
Bij softwarematige IPD heeft dit invloed op je blikveld. Bij 58mm zal je meer stereo overlap hebben (het stuk waar je ogen hetzelfde stuk van het beeld zien is groter). Ik denk dat het hierdoor realistischer aanvoelt. Je totale blikveld wordt natuurlijk wel kleiner. Bij hardwarematige schuiven de schermen mee dus het op de twee schermpjes getoonde beeld blijft hetzelfde.

Echter zou ik het niet lang zo gebruiken. Die IPD instelling is er niet voor niets. Als hij verkeerd staat ben je constant scheel aan het kijken om toch scherp te kunnen zien, en daar ga je hoofdpijn van krijgen.

Edit: Ik zou trouwens niet zo veel vertrouwen in zo'n telefoontooltje hebben. Ik zou gewoon even bij de opticien binnenstappen. Het kost 5 seconden om dit op te meten (de mensen aan de balie kunnen het meestal zelf doen) en het enige dat ze nodig hebben is een liniaal. Het kan best zijn dat die 64,2 gewoon niet klopt bij jou.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 10-11-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

Felyrion

goodgoan!

Misschien weet één van jullie dit. Ik heb sinds kort een nieuwe PC in elkaar geschroefd (Ryzen 3700X, Powercolor Red Devil RX5700 XT). Alles vers geïnstalleerd.

Nu wil de Oculus Rift niet goed meer werken. Windows ziet hem als extra beeldscherm (je ziet ook een stuk van het bureaublad in de rift) en de oculus software geeft aan dat er geen HDMI connectie is met de Rift.

In device manager staat wel gewoon de rift herkend als beeldschermadapter. Hij is ook met HDMI aangesloten.Alle laatste versies en drivers geïnstalleerd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Felyrion schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:49:
je ziet ook een stuk van het bureaublad in de rift
Met name dit is raar. Als je met Win-P hem eens op PC-screen only zet? Er mag dan in elk geval geen bureaublad meer zichtbaar zijn in de Rift; misschien maakt dit de weg vrij om hem te laten herkennen als VR headset ipv monitor.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 17:07

Felyrion

goodgoan!

Milly schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:14:
[...]

Met name dit is raar. Als je met Win-P hem eens op PC-screen only zet? Er mag dan in elk geval geen bureaublad meer zichtbaar zijn in de Rift; misschien maakt dit de weg vrij om hem te laten herkennen als VR headset ipv monitor.
Ja, dat vond ik zelf ook. Dat lijkt er op te wijzen dat hij technisch gewoon functioneert qua HDMI input. Alleen de herkenning als Oculus lijkt ergens niet lekker te gaan. Ik zal vanavond eens je suggestie proberen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
  • Laatst online: 19-05 10:36
Zit zelf te overwegen om een Quest of een Rift S te gaan kopen, lijkt me een goeie tijd voor met black friday voor de deur. Na met interesse jullie ervaringen te hebben gelezen, neig ik denk ik toch naar de Rift S. Scherper beeld, hogere kwaliteit mogelijk met een goeie pc en daarnaast ook meer comfort. Nou vraag ik me alleen toch nog af, wat is voor jullie eigenlijk de reden om voor Oculus te gaan en niet bijvoorbeeld een Valve Index? Ik wil niet off-topic raken, maar de hogere fps en 120 graden FOV van de Index lijken me fantastisch. Is er naast prijs nog een goede reden om toch voor een Oculus te gaan? De Oculus store bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Toevallig dit weekend door reviews gelezen... Je opsomming is aardig, maar er ook de Inside out tracking is een stuk handiger dan met de base stations werken en de prijs is natuurlijk een stuk lager.
Ik zie de Oculus store zelf niet als een voordeel. Het ecosysteem van Oculus is gesloten, je kan andere games niet zo makkelijk op een Vive spelen. Andersom is het geen probleem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
cdhughes schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:48:
Zit zelf te overwegen om een Quest of een Rift S te gaan kopen, lijkt me een goeie tijd voor met black friday voor de deur. Na met interesse jullie ervaringen te hebben gelezen, neig ik denk ik toch naar de Rift S. Scherper beeld, hogere kwaliteit mogelijk met een goeie pc en daarnaast ook meer comfort. Nou vraag ik me alleen toch nog af, wat is voor jullie eigenlijk de reden om voor Oculus te gaan en niet bijvoorbeeld een Valve Index? Ik wil niet off-topic raken, maar de hogere fps en 120 graden FOV van de Index lijken me fantastisch. Is er naast prijs nog een goede reden om toch voor een Oculus te gaan? De Oculus store bijvoorbeeld?
De Oculus store laat ik eerlijk gezegd geheel links liggen. Goedkoop is het er niet te noemen, en de keuze is ook vrij beperkt. Het meeste haal ik van Steam af.
Voor mij was naast de prijs de markt-standaard de voornaamste overweging. Als er een game met VR-support uitkomt is de kans dat de Rift (goed) ondersteund wordt het grootst. Ook is het markt-segment van ze het grootst van alle producten, dus als je tegen problemen aan loopt is de kans groot dat je er online wel ergens een oplossing voor zal vinden.
En ja, er zijn even zo goed net zoveel redenen om juist NIET voor de Rift te kiezen, maar voor iets anders. Dan helpt het (aanzienlijke) prijsverschil toch wel in de keuzen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
Ja, inside out tracking is idd makkelijker op te zetten, dat is waar, al lees ik ook weleens dat tracking met base stations superieur blijft. Bechikbaarheid van goede content vind ik wel een belangrijke, dat bedoelde ik eigenlijk met de oculus store. Een game zoals Medal of Honor lijkt bijvoorbeeld alleen voor de Rift beschikbaar te komen. Maar als jullie aangeven de store niet zo hoog te hebben zitten, is dat misschien minder belangrijk dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tracking is net een reden voor mij om eerder naar de index te kijken. Ik heb een cv1 maar in beat saber blijf ik af en toe tracking issues hebben en dat is erg vervelend. Ik zou voor een nieuwe vr set om die reden voor de stabielste betrouwbaarste tracking gaan.
En ik heb geen problemen met een paar van die kastjes ophangen, het is al een voordeel ten opzichte van mijn huidige dat er geen USB naar toe hoeft.

Alleen die prijs houdt me eigenlijk nog tegen om te upgraden, dat geld heb ik momenteel domweg niet... En er staan voorlopig ook nog een nieuwe videokaart en tv op het verlanglijstje.

Tegelijk vind ik het volledig kabelvrij spelen van de Quest ook erg aantrekkelijk dus ik ben toch ook nog wel benieuwd hoe goed die nou gaat werken via die USB aansluiting.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
GekkePrutser schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:51:
[...]

Bij softwarematige IPD heeft dit invloed op je blikveld. Bij 58mm zal je meer stereo overlap hebben (het stuk waar je ogen hetzelfde stuk van het beeld zien is groter). Ik denk dat het hierdoor realistischer aanvoelt. Je totale blikveld wordt natuurlijk wel kleiner. Bij hardwarematige schuiven de schermen mee dus het op de twee schermpjes getoonde beeld blijft hetzelfde.

Echter zou ik het niet lang zo gebruiken. Die IPD instelling is er niet voor niets. Als hij verkeerd staat ben je constant scheel aan het kijken om toch scherp te kunnen zien, en daar ga je hoofdpijn van krijgen.

Edit: Ik zou trouwens niet zo veel vertrouwen in zo'n telefoontooltje hebben. Ik zou gewoon even bij de opticien binnenstappen. Het kost 5 seconden om dit op te meten (de mensen aan de balie kunnen het meestal zelf doen) en het enige dat ze nodig hebben is een liniaal. Het kan best zijn dat die 64,2 gewoon niet klopt bij jou.
Bedankt dat is een goede tip, ga het laten uitzoeken bij de opticien. Hoofdpijn zit ik niet op te wachten 8)7.

Heb inmiddels Pistol Whip en Asgard's Wrath aangeschaft. Wat een gave games zijn dat! Vooral Pistol Whip is erg intens. Asgard's Wrath zit ik nog vrij in het begin maar wel mooie plaatjes!!

Het enige wat mij opvalt in Asgard's Wrath is dat het allemaal een beetje blurry er uitziet. Grafische settings staan op hoog maar desondanks ziet het er niet heel scherp uit. Meer mensen hier last van op de Rift S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cdhughes schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:07:
Ja, inside out tracking is idd makkelijker op te zetten, dat is waar, al lees ik ook weleens dat tracking met base stations superieur blijft. Bechikbaarheid van goede content vind ik wel een belangrijke, dat bedoelde ik eigenlijk met de oculus store. Een game zoals Medal of Honor lijkt bijvoorbeeld alleen voor de Rift beschikbaar te komen. Maar als jullie aangeven de store niet zo hoog te hebben zitten, is dat misschien minder belangrijk dan ik dacht.
Je kan met Revive wel toegang tot de Oculus Store krijgen. Over het algemeen is 90% van de Oculus Store troep. Klinkt slecht, maar op Steam is dat 99%. Het totaal aantal spellen is op Steam veel hoger, maar het aantal goede spellen is dat niet. Imo kan de gemiddelde VR gamer niet om de Oculus Store heen. Spellen als Lone Echo, Arktika.1, Edge of Nowhere, Robo Recall, Asgard's Wrath, etc zijn gewoon de top qua VR spellen. En natuurlijk, Steam heeft ook een aantal populaire spellen, maar imo kan de gemiddelde VR gamer dus niet om de Oculus Store heen, al blijft dat ook mogelijk via Revive.

En waarom ik geen Vive heb? Geld. Zowel voor de headset zelf, als voor de PC. Want als je een Index heb wil je ook die refresh rate gebruiken, dus dan wil je echt minstens een 2080S hebben, zo niet een 2080TI.
Qua tracking zou ik me niet druk erover maken. Mijn CV1 trackt prima, en dat blijkt ook uit testen. Met base stations kan je groter gebied gebruiken, maar dat kan een Rift S ook. En naar het schijnt is tegenwoordig de Rift S prima ook gewoon prima: Mensen kunnen er Beat Saber op Expert+ op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
cdhughes schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:48:
Zit zelf te overwegen om een Quest of een Rift S te gaan kopen,
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en tijdens een weekje op het strand tijdens de herfstvakantie eindeloos reviews zitten lezen. Ik ben uiteindelijk voor de Quest gegaan. Vriend van mij heeft Rift S (en CV) dus dat was sowieso eenvoudig vergelijken (die heeft trouwens wel vaak gedoe met drivers en kabels etc).

Onderschat ook niet de fun die je hebt met een Quest mee te nemen naar vrienden, family en werk. Je kunt ook heel makkelijk even een game opzetten zonder dat je een PC hoeft te starten en je zit niet vast aan de kabels (en dus niet aan een ruimte waar je je opstelling hebt staan). Daarnaast zet Oculus/Facebook alle kaarten op de Quest en nieuw -goede- content komt nu haast elke dag. Vergeet niet dat het de meest verkochte set is dus voor de producenten van games/content interesant.

Dat Quest link komt deze maand (dus OOK PC games!) was voor mij doorslaggevend in de keuze.

Ja, een index heeft beter specs maar specs maakt het niet per definite dat je het veel gaat gebruiken. Ik was ooit een echt audiofiel en alles moest perfect zijn, maar nu ik Sonos gebruik luister ik veel meer muziek, en daar gaat het tenslotte om..

p.s. ik sluit niet uit dat ik nog een keer een index (of een next gen set) ga kopen naast de quest maar de quest is echt een top set waar je niet snel op bent uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
tyfoon_2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:01:
[...]
Ik ben uiteindelijk voor de Quest gegaan. Vriend van mij heeft Rift S (en CV) dus dat was sowieso eenvoudig vergelijken (die heeft trouwens wel vaak gedoe met drivers en kabels etc).
Ja Quest is wel een stuk toegankelijker en je hebt wel gelijk, waarschijnlijk zal je hem dan ook meer gebruiken. Maar ik lees wel dat hij wat zwaar is en voor lang gebruik niet erg comfortabel is, heb je daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk is content voor een Quest natuurlijk wel weer beperkter. Het blijft een smartphone qua rekenkracht. Voor sommige spellen prima, maar van mijn lijstje favorieten in Oculus Store hierboven is volgens mij enkel Robo Recall voor de Quest, en dat met veel mindere graphics.

Rift S heeft (net als Rift met 3 sensoren en meer) wel inderdaad bij genoeg mensen USB issues. Maar ik vermoed zo dat dit bij een Quest met Link kabel niet anders zal zijn.

Onder de streep is het de vraag of je vaak hem standalone gaat gebruiken. En dat is een lastig te beantwoorden vraag. Ik heb zelf ook alleen ervaring met een bedraadde headset. Ik kan me voorstellen dat je hem eerder gebruikt als er geen PC aan hoeft. Tegelijk is het voordeel van geen draad het grootst bij een hoop spellen die hij dan weer niet heeft: Bij een Beat Saber of een Moss draai je toch niet, en zit draad ook niet erg in de weg.

Dat je hem makkelijker aan vrienden/familie kan laten zien zou dan voor mij echt iets zijn wat ik niet meeneem. Ik heb dat ding voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor Beat Saber lijkt het grote voordeel mij dan eigenlijk juist dat je hem zo op kan zetten en gaan met die banaan. Bovendien bleef ik toch wel vaker in de draad hangen met het rondzwaaien van de controllers. Dat los ik dan op door de draad met een klitteband bindertje aan een lus van mijn broek te verankeren, maar het is weer een extra stap wat een bariere vormt om het te gaan doen.

Ik heb mijn rift ook niet meer standaard aan mijn PC hangen omdat ik probeer de boel iets opgeruimder te houden en het is nogal een kabelboel, maar ik merk dat dat dus ook betekent dat ik een stuk minder snel even VR in duik.

Ik ben toch steeds meer geneigd om mijn CV1 te proberen te verkopen en een Quest te bestellen. Volgens mij heb ik weinig meer gezien aan ervaringen met de quest wat betreft het draadloos streamen van games van je PC naar de Quest hier... Iemand die dat nog doet of er iets meer over kan vertellen? En wat gebruik je dan? Riftcat? Virtual Desktop?

Net wat zitten zoeken en op Reddit lijken veel mensen toch wel positief. Misschien niet voor supersnelle games, maar iets als Fallout 4 of Skyrim lijkt me als ik op de ervaringen daar af ga dat dat prima speelbaar zou moeten zijn. Natuurlijk is het cool dat Link er ook aan komt, maar dan zit je toch weer aan een draadje (hoewel even één USB kabel inprikken wel véél makkelijker is dan de kabelwirwar van een CV1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
cdhughes schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:59:
[...]

Ja Quest is wel een stuk toegankelijker en je hebt wel gelijk, waarschijnlijk zal je hem dan ook meer gebruiken. Maar ik lees wel dat hij wat zwaar is en voor lang gebruik niet erg comfortabel is, heb je daar geen last van?
Eerst wel maar dat kwam met name door de headstraps. Heb toen de Frankenquest mod gedaan (ff Googlen/YT) en nu zit ie perfect. Wel iets meer front heavy dan de Rift S. Maar goed, ik denk dat mijn max sessie ca 1.5 uur is geweest. VR vind ik best wel intens, of t nu een Rift/Vive of Quest is.... bovendien heb ik niet veel meer tijd.

Tweedehands prijzen zijn ook nog echt hoog dus als je t niets vind dan verlies je er wellicht 50 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:25:
Voor Beat Saber lijkt het grote voordeel mij dan eigenlijk juist dat je hem zo op kan zetten en gaan met die banaan. Bovendien bleef ik toch wel vaker in de draad hangen met het rondzwaaien van de controllers. Dat los ik dan op door de draad met een klitteband bindertje aan een lus van mijn broek te verankeren, maar het is weer een extra stap wat een bariere vormt om het te gaan doen.
Dit is wel een CV1 dingetje (al heb ik nooit in mijn controllers, maar weleens dat ik hem goed moet leggen. Maar bij Rift S is dit veel minder al een probleem. Aangezien je niet naar je PC hoeft te kijken gezien je geen sensoren daar hebt staan, kan je met je rug naar je PC toe spelen, en dan is je kabel dus minder een issue.

Tja en wireless streaming, de één zegt dat het perfect is, de ander zegt dat zelfs wired streaming significante artifacts heeft. Ik ben iig erg skeptisch over wireless streaming. Als het fatsoenlijke kwaliteit had, had Oculus had wel ingebouwd zou ik denken. Het is niet alsof ze zolang nodig hebben gehad om het te maken in 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:31:
[...]

Dit is wel een CV1 dingetje (al heb ik nooit in mijn controllers, maar weleens dat ik hem goed moet leggen. Maar bij Rift S is dit veel minder al een probleem. Aangezien je niet naar je PC hoeft te kijken gezien je geen sensoren daar hebt staan, kan je met je rug naar je PC toe spelen, en dan is je kabel dus minder een issue.

Tja en wireless streaming, de één zegt dat het perfect is, de ander zegt dat zelfs wired streaming significante artifacts heeft. Ik ben iig erg skeptisch over wireless streaming. Als het fatsoenlijke kwaliteit had, had Oculus had wel ingebouwd zou ik denken. Het is niet alsof ze zolang nodig hebben gehad om het te maken in 3rd party apps.
Klopt, de S zou wat dat betreft ook al een verbetering zijn. Scheelt ook al met kabels ten opzichte van de CV1 met die sensors...
Maar het gebrek aan IPD adjustment haalt de S eigenlijk al uit de running voor mij. Ik zit met de CV1 ongeveer op het breedste wat ik in kan stellen, dus ik betwijfel dat de S echt comfortabel gaat zijn voor mij op dat vlak.
En er zijn toch wel diverse games, waaronder Beat Saber (waarvan ik vanmiddag zag dat je er ondertussen custom tracks ook op kan laden :)), waar het me wel heel cool bij lijkt om compleet los te kunnen spelen :)

• cdhughes
Ik neig momenteel het meest naar de Quest vanwege de laagdrempeligheid ervan en de fysieke IPD. En met de aankomende link kabel is hij mss ook wel een redelijke Rift vervanger. Ik kan later altijd nog kijken of ik hem vervang door een Index of Rift. Dank voor de tips! Nu hopen op een mooie aanbieding op black friday...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
Stel dat ik toch voor een Rift S zou gaan he (ja ik twijfel nog), heeft iemand hier misschien een referral code voor 10% korting? Vorig jaar scheen die korting te stacken op black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cdhughes schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:31:
Stel dat ik toch voor een Rift S zou gaan he (ja ik twijfel nog), heeft iemand hier misschien een referral code voor 10% korting? Vorig jaar scheen die korting te stacken op black friday.
Werkt dat in Nederland dan? Even zitten googlen maar ik zie dat je dan 'my referrals' in je account settings zou moeten hebben staan, en die heb ik in ieder geval niet daar.
https://skarredghost.com/...referral-codes-worldwide/

Als dat wel in Nederland werkt dan zou ik wel benieuwd zijn of er een manier is om dat te gebruiken als je zelf als bestaande rift eigenaar een nieuwe headset gaat kopen. Zou beetje lomp zijn als je dan de volle prijs moet betalen terwijl nieuwe mensen die korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even gecheckt, en ik heb die optie inderdaad ook niet. En om wat voor reden dan ook bleek mijn land voorkeur al op Verenigde Staten. De link die op die website staat naar de Oculus website voor referrals geeft mij ook een 404 met mijn Oculus account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
Vreemd, een vriend van me heeft een Go, en kan me daar wel een referral voor geven. Geldt voor rift dan zeker niet of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdhughes
Hmm, hij krijgt nu ook een 404, lijkt er dus op dat ze het stopgezet hebben. Het werkte een paar weken terug nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:37
cdhughes schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:31:
Ik kom van een bekabelde PSVR en zonder draad met de Quest is echt geweldig, ik heb de Quest ook gekozen voor de aankomende Link optie met je pc. Maar ik betwijfel of ik daar uberhaupt veel gebruik van ga maken.

The Thrill of the Fight is een nieuwe boxgame, daar komt het echt tot zijn recht, samen met Pistol Whip, maar ook met Beat Saber is het erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
Romius schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:22:
[...]

Ik kom van een bekabelde PSVR en zonder draad met de Quest is echt geweldig, ik heb de Quest ook gekozen voor de aankomende Link optie met je pc. Maar ik betwijfel of ik daar uberhaupt veel gebruik van ga maken.

The Thrill of the Fight is een nieuwe boxgame, daar komt het echt tot zijn recht, samen met Pistol Whip, maar ook met Beat Saber is het erg fijn.
Ja, draadloos is zeker aantrekkelijk, maar vind de link kabel wel een must om toch ook pcvr te kunnen spelen. Ik lees overigens net dat de Oculus Link beta uit is, ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
cdhughes schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:58:
[...]

Ja, draadloos is zeker aantrekkelijk, maar vind de link kabel wel een must om toch ook pcvr te kunnen spelen. Ik lees overigens net dat de Oculus Link beta uit is, ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik zal eens kijken, maar ik lees al dat de laadkabel van de quest (die is mooi qua lengte, 3 meter) niet gaat werken. Ik heb nog wel een USB A-C kabel, maar die is 2 meter, ook niet geweldig.

Edit: alvast een eerste indruk, de usb kabels werkte idd niet, een HP full usb c monitor kabel werkte wel. Die is wel vrij stug en kort.

Grafisch zag ik in de aanwezige demo idd meer power, die T Rex die over je komt dreunen, ziet er mooier uit dan de Quest kan produceren. Tracking en respons ziet er ook goed uit, even met thrill of the fight getest, voor zover dat kan met een korte kabel. Dus al met al positief denk ik zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Romius op 19-11-2019 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-05 15:08
Mijn rift s terug gebracht voor reparatie pas paar maanden in huis. Snel stuk dus.
Lijkt steeds te herstarten. Dan hardware fout melding. Dan weer even beeld dan zwaet wit beeld en dan weer uit.
En herstart, niets hielp helaas.

Ander problem ik bsn ingelogd op oculus maar mijn bibliotheek is leeg. Al mijn aangeschafte games en apps zijn verdwenen. Iemand wel eens gehad?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Was een beetje een papzak aant worden, weekje elke dag weer Eleven Table Tennis gespeeld en de overtollige vetrollen zijn er weer zo goed als af.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26
evilpin0 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:28:
Was een beetje een papzak aant worden, weekje elke dag weer Eleven Table Tennis gespeeld en de overtollige vetrollen zijn er weer zo goed als af.
Ik ken het, ben Beat Saber verslaafd.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 22:31
Nou waar blijven de Oculus Link ervaringen? Iedereen zijn headset alweer op zolder opgeborgen? :+

Ben vooral erg benieuwd hoe de Oculus Quest werkt bij simracing. De ervaring zou dan een stuk beter moeten zijn dan met die draadloze oplossingen.

Deze gast is weer positief, maar dat is hij standaard over van alles met VR dus graag nuchtere NL ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Beakzz Draadloos zal wel erg fijn werken met Simracing, ja. Nadeel is dat het snel warm zal worden en enkel geschikt is voor korte hotlaps. Vooral in de zomer. Dan nog liever een 34 of een 49 ultrawiide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Ivysaur schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:32:
@Beakzz Draadloos zal wel erg fijn werken met Simracing, ja. Nadeel is dat het snel warm zal worden en enkel geschikt is voor korte hotlaps. Vooral in de zomer. Dan nog liever een 34 of een 49 ultrawiide.
Ligt er maar net aan natuurlijk. Heb een 35 inch curved en nog steeds vind ik de ervaring in de Rift indrukwekkender. Heb 4 fans die reageren op de snelheid van de auto dus zelfs op de warmste dagen is het goed te doen op vol vermogen.

Maar de Quest blijft een zwaarder headset natuurlijk dus misschien kan ik toch beter voor een ander headset gaan (zelfs als Oculus link perfect werkt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romius
Beakzz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:30:
Nou waar blijven de Oculus Link ervaringen? Iedereen zijn headset alweer op zolder opgeborgen? :+

Ben vooral erg benieuwd hoe de Oculus Quest werkt bij simracing. De ervaring zou dan een stuk beter moeten zijn dan met die draadloze oplossingen.

[YouTube: Oculus Link For Oculus Quest Is HERE]

Deze gast is weer positief, maar dat is hij standaard over van alles met VR dus graag nuchtere NL ervaringen ;)
M’n kabel is nog onderweg, met een 1,5 meter lange kabel schiet het niet op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
Lijkt er op dat alleen Rift S en Go korting gaan krijgen op Black Friday, bij de Quest krijg je een game bundel: https://www.forbes.com/si...tal-devices/#5e9f1bb02c85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
Wel vreemd trouwens dat ze aangeven dat de GTX 970 niet ondersteund wordt door Link. Laat dat nu net de kaart zijn die ik in m'n PC heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
The Otherside schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:36:

Gisteren langs de opticien geweest, die had het zelfs nog in de computer staan van toen ik laatste keer mijn ogen had laten opmeten _/-\o_ , 62mm aldus en nog een gratis brillendoekje voor de lenzen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:57
Romius schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:34:
[...]

M’n kabel is nog onderweg, met een 1,5 meter lange kabel schiet het niet op 8)7
Pc achter je bureaustoel binden :P

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
haarbal schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:32:
[...]

Pc achter je bureaustoel binden :P
Ik heb geen bureaustoel :+

PC staat bij de tv, om lekker van de bank af te gamen. M'n kabel komt vandaag binnen als het goed is, hopelijk werkt ie ook, maar dat zou wel moeten nav de specs. 4 meter lang, dus dat zou net mooi werken bij de ruimte die ik in de huiskamer heb voor de Quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oculus Quest ook net binnen gekregen (gelijk besteld nadat de rift CV1 gisteren met een andere tweaker de deur uit gewandeld is :+)

Eerste korte indruk...

Hij zit op zich prima, al is het even afwachten hoe hij bij langere speelsessies zit. In eerste instantie valt het gewicht aan de voorkant me niet echt negatief op. Ik moest hem wel wat strakker zetten omdat hij de neiging had naar beneden te zakken, maar dat kan ook komen doordat de hoofdband meer speling lijkt te hebben. Bij de CV1 had ik hem ongeveer op zijn grootst staan, bij de Quest dat dus in eerste instantie ook maar moest alle straps een aardig stuk terug trekken.

Beeld is prima, ik kan geen back to back vergelijk meer doen, maar ik heb de indruk dat het inderdaad een stuk strakker uitziet dan de CV1. De screendoor heeft mij nooit zo enorm gestoord, maar het is wel fijn dat het bij de Quest beter is. Heb dus wel alleen nog VR op de Quest zelf geprobeerd, zal later gaan experimenteren met Link en/of draadloos via virtual desktop of zo...
Ik ben ook erg blij met de IPD adjustment want die heb ik weer op zijn grootst staan. Zet ik hem naar ongeveer het midden (wat denk ik overeen zou komen met de Rift S) dan is alles beduidend waziger.

Controllers liggen net zo lekker in de hand als die van de CV1. Even wennen aan dat het rondje nu boven mijn duim zit in plaats van om mijn hand heen. Ik had bij de CV1 touch controllers de gewoonte om mijn hand even door die ring te steken als ik even iets buiten VR deed (niet helemaal, maar ik schoof hem een stukje er overheen zeg maar om hem niet vast te hoeven houden en mijn vingers min of meer vrij had). Dat gaat nu natuurlijk niet, dus ik moet echt zorgen dat ik die wriststraps om doe want ik zie mezelf deze nog wel eens domweg uit mijn handen laten vallen :P. Die wriststraps zijn iets minder fijn dan bij de CV1 touch, maar went wel.
Wel merkte ik bij Beat Saber gelijk op wat ik al meer gelezen had, namelijk dat als je de controllers stevig vast grijpt het batterij klepje de neiging heeft los te komen. Het voelde alsof mijn lightsaber uit elkaar aan het vallen was... Maar snel voor wat grips kijken denk ik, eens kijken voor van die grips waarmee je de controller aan je hand vast bindt, dan is het 'issue' van de minder prettige wriststrap ook opgelost.

Tracking leek vooralsnog prima. Erg fijn om los van de computer een ruimte te kunnen kiezen waar je wil. Ik heb alleen even de intro spelletjes gespeeld en de demo van Beat Saber (jammer dat ik die opnieuw moet kopen :(). Bij Beat Saber had ik één keer dat de tracking even mis leek te gaan, maar de tracking was wel direct ook weer terug, veel sneller dan als ik tracking problemen had bij mijn CV1 (dan was ik echt helemaal uit de flow, nu miste ik één blokje en gelijk door).

De lagere refreshrate had ik vooralsnog helemaal geen last van, terwijl Beat Saber denk ik toch een van de meest kritische games daarvoor is.

Helaas was de batterij echt zo goed als leeg blijkbaar in de verpakking, mijn half uurtje opladen was ook maar genoeg voor iets van een half uurtje spelen voor hij begon te zeuren over accu niveau. Maar misschien ook wel goed, dan vergeet ik niet om een avondmaal te gaan nuttigen :+

(kort zei die toch? sorry :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
Ben benieuwd of de aankondiging van Half-Life Alyx de verkopen omhoog gaan stuwen. Ikzelf ben nu ook wel geïnteresseerd in vr, heb een redelijke game pc en volgens mij voldoet de S prima.

Wat zijn naast bovengenoemde titel volwaardige titels die aan te raden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
Mn 4 meter USB-C kabel was ook binnen, dus daar ben ik gelijk mee aan de slag gegaan op de Quest. De overgang naar de Rift interface gaat niet altijd vlekkeloos, maargoed het is nog in beta. De graphics, die zien er inderdaad mooier uit.

Snelheid vind ik ook prima, maar ik ben daar niet heel kritisch in. Pistol Whip had ik als vergelijking, ik vond deze misschien een klein tikkeltje trager reageren, maar niet storend. Ik merkte wel dat er een dedicated videokaart achterzat, de animaties waren vloeiender.

SteamVR werkt ook gelijk al goed, ik heb daarin nog geen opgebouwde library, maar the Lab die gratis is, werkte ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cdhughes schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:45:
Lijkt er op dat alleen Rift S en Go korting gaan krijgen op Black Friday, bij de Quest krijg je een game bundel: https://www.forbes.com/si...tal-devices/#5e9f1bb02c85
Ik zie helaas helemaal niks op de Oculus site :-( Zowel de Rift S als de Quest zijn gewoon 449€ :'(

Die game bundel wel ja maar die was er al langer en loopt tot Januari, is niet echt een Black Friday actie.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 22-11-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, net Racket NX een tijdje gespeeld op de Quest (want die is wel cross buy en had ik al). Dít is hoe die game gespeeld moet worden! Op de rift was ik er snel klaar mee omdat het niet te doen was met die kabel, maar op de Quest kun je heerlijk vrij ronddraaien wat je wil, even snel opzij stappen om de bal goed te kunnen raken, top! Wel wederom behoefte om snel te gaan kijken voor grips voor de controllers, ik weet niet of ze misschien wat kleiner zijn dan de CV1 touch controllers, maar ik heb meer het idee dat ze uit mijn handen dreigen te glijden als ik eens flink uithaal. Overigens bij Racket NX nul komma nul tracking problemen ondanks behoorlijk harde uithalen.

Geluid is trouwens ook beter dan ik verwacht had. Vooralsnog heb ik niet heel hard de behoefte om een koptelefoon op te gaan zetten eigenlijk, klinkt prima zo.

Iemand enig idee of Quest games wel eens in de sale gaan? Heb eens gezocht maar kan er maar weinig over vinden. Misschien black friday even afwachten, anders in ieder geval Beat Saber maar full price kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperNK
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-04 09:17
Rift S lijkt me echt een goede optie, zeker na Half-Life: Alyx, maar gaat de S ook hier in de korting met Black Friday? In principe vind ik €450 prima, maar alle centjes tellen, hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JesperNK schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:32:
Rift S lijkt me echt een goede optie, zeker na Half-Life: Alyx, maar gaat de S ook hier in de korting met Black Friday? In principe vind ik €450 prima, maar alle centjes tellen, hè.
Nee dus. Het was vandaag (vrijdag) black Friday maar de prijs is niet veranderd.

Misschien nog een heel klein kansje voor Cyber Monday (aanstaande maandag) maar als ze niks deden met Black Friday dan betwijfel ik het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 00:25:
Het was vandaag (vrijdag) black Friday
Is pas volgende week vrijdag volgens Wikipedia.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:26
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 00:25:
[...]

Nee dus. Het was vandaag (vrijdag) black Friday maar de prijs is niet veranderd.
Black Friday is inderdaad pas volgende week zoals hierboven vermeld en die acties lopen dikwijls t.e.m. maandag.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die Oculus Link al aan de gang hebben, wat voor kabel gebruiken jullie?
Ik heb net zitten zoeken maar bij Amazon kom ik er geen wijs uit. Helaas heeft Anker hun kabels gedowngrade en is de oude versie die Oculus adviseert zo te zien niet te krijgen met een fatsoendelijke lengte, ik zie alleen maar 480 Mbps versies. Bij allekabels vind ik er wel een paar van 3 meter die tot 5 Gbps zouden moeten kunnen volgens de specs, maar ik twijfel of die dan goed zouden zijn.
@Romius jij hebt een 4 meter kabel die werkt? Waar heb je die besteld?

Ik begin nu te merken wat voor een nachtmerrie USB-C eigenlijk is... Een poort die alles ondersteunt, met tot gevolg dat je geen flauw idee hebt wat een product werkelijk ondersteunt ;( ook zaken als Coolblue die gewoon niet eens de ondersteunde datasnelheid er bij zetten in de specs (maar wel de hoofdprijs vragen)... seriously |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 12:46
Finraziel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:33:
Voor de mensen die Oculus Link al aan de gang hebben, wat voor kabel gebruiken jullie?
Ik heb net zitten zoeken maar bij Amazon kom ik er geen wijs uit. Helaas heeft Anker hun kabels gedowngrade en is de oude versie die Oculus adviseert zo te zien niet te krijgen met een fatsoendelijke lengte, ik zie alleen maar 480 Mbps versies. Bij allekabels vind ik er wel een paar van 3 meter die tot 5 Gbps zouden moeten kunnen volgens de specs, maar ik twijfel of die dan goed zouden zijn.

Ik begin nu te merken wat voor een nachtmerrie USB-C eigenlijk is... Een poort die alles ondersteunt, met tot gevolg dat je geen flauw idee hebt wat een product werkelijk ondersteunt ;( ook zaken als Coolblue die gewoon niet eens de ondersteunde datasnelheid er bij zetten in de specs (maar wel de hoofdprijs vragen)... seriously |:(
ik heb zelf de 1.8 m anker kabel besteld maar heb meerdere usb 3.0 verlengkabels dus dan zal het alsnog 4.8 meter zijn. de totaalprijs zal dan rond de 20 euro liggen .

krijg het woensdag binnen mocht het werken dan laat ik het wel even weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoegie1504
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-03 14:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:31:
[...]
Black Friday is inderdaad pas volgende week zoals hierboven vermeld en die acties lopen dikwijls t.e.m. maandag.
Oepsch... :X 8)7

Ik dacht dat het gisteren was omdat de Amazon website niet meer te bezoeken was zonder "W0000T Black Friday!!!" Banners.

Hopen op een goede oculus deal dan!!! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius

Ja, USB is al een tijdje 1 grote bende met verschillende data en power specificaties. Ik heb zelf deze besteld en werkt, maar die is wel aan beide kanten USB C: pricewatch: Vision TC 4MUSBC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mayco.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 12:10
(...) Bij allekabels vind ik er wel een paar van 3 meter die tot 5 Gbps zouden moeten kunnen volgens de specs, maar ik twijfel of die dan goed zouden zijn. (...)
Vandaag heb ik een kabel van AlleKabels ontvangen van het merk “Clicktronic" en deze werkt perfect! Volgens mij had ik de laatste van 3 meter, maar eventueel zijn er nog 2 meter varianten op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dat overzicht zie ik dat de meeste mensen toch geen problemen hebben met die Anker powerline+ kabel, dus ik denk dat ik die toch gewoon eens ga proberen.

Net trouwens Vader Immortal ep 1 gespeeld... Beetje mixed als ik eerlijk ben. Ja, het is héél cool! Maar ook héél kort en extreem lineair. Heb het niet precies bijgehouden maar ik heb volgens mij nooit langer dan een uur gespeeld, waarbij een groot deel van de tijd ik er maar een beetje bij stond te kijken en er eigenlijk maar 1,5 gevecht was en een paar keer op wat knoppen drukken. En dat kijken is mooi hoor, maar ik had graag wat meer zelf gedaan. Hopelijk worden episode 2 en 3 iets interactiever anders zou ik het toch niet de 30 euro voor de drie episodes waard vinden (ik heb ze gratis bij de Quest nu en dat is altijd leuk natuurlijk).

Ook had ik het idee dat je veel te snel de waarschuwing krijgt dat je terug de play area in moet, vooral omdat dan gewoon het beeld volledig zwart wordt met alleen die melding (en een pijl welke kant je op moet geloof ik). Als je je hoofd echt door een muur probeert te steken, ok, maar het gebeurde ook vaak als de ruimte gewoon vrij was, of ik iets te dicht langs een muur probeerde te lopen (die afgrond is eng!) Haalde me toch een beetje uit de ervaring iedere keer. Ook jammer dat met full locomotion vooruit altijd in de richting van waar je kijkt is en niet de richting waar je je controller naar toe wijst. Vooruit lopen en opzij kijken gaat dus fout. Jammer, dat deed Serious Sam bijvoorbeeld al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperNK
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-04 09:17
Black Friday bij Oculus en Coolblue is begonnen, dus sla nu je kans, zou ik zeggen. Dat ik heb tenminste gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
50 euro korting op een Rift S bij Coolblue. Het is net te weinig korting om me dat in een impuls te laten doen. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdhughes
Na lang wikken en wegen tussen Rift en Quest is het toch de Rift geworden, zojuist besteld! Volgende aankoop wordt nu ws een nieuwe videokaart 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:14
Rift S is nu inderdaad 399 euro bij Coolblue en het schijnt dat je bij de Oculus Quest geen korting krijgt, maar wel alle 3 de Vader Immortal games gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:35
Die games maken me niet zo heel veel uit, ik heb liever korting.
Hopelijk komt er vrijdag nog een leuke aanbieding langs voor de Quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Nou ik vind het er allemaal niet makkelijker op worden.

Op zich vind ik de Rift S nu precies op een prijs zitten dat ik die zo zou kopen, maar aan de andere kant is de Oculus Quest nu ook interessant vanwege de link optie.

Ben voor alle roomscale games eigenlijk nog steeds tevreden met de CV1 en het heeft mij ook best wel wat werk gekost om deze op de simrig te kunnen gebruiken, maar ook 10 meter verder op zolder. Alleen voor simracen vind ik de CV1 echt te onscherp dus dan zou de Rift S een logische opvolger zijn.

Maar de Index en Reverb v2 komen dan ook om de hoek kijken al vraag ik mij af of een 8600K + 2080 genoeg gaan zijn voor een race tegen 20+ AI auto's. De Rift S is dan wel minder scherp dan die 2 headets, maar op de Rift S kan ik de graphics waarschijnlijk veel hoger zetten. Zeker die 2080 wil ik niet binnen een jaar vervangen.

Heb de Reverb (V1) wel even kunnen lenen, maar toen had ik nog een 1070 en die trok het hoe dan ook niet (naast dat het headset gewoon problemen had).

En zo komen je op een punt dat je gewoon niet upgrade. Het zal wel een enorm onsamenhangend verhaal zijn en dat kan kloppen. Heb een enorme jetlag te verwerken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdhughes
Beakzz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:59:
Nou ik vind het er allemaal niet makkelijker op worden.

Op zich vind ik de Rift S nu precies op een prijs zitten dat ik die zo zou kopen, maar aan de andere kant is de Oculus Quest nu ook interessant vanwege de link optie.

Ben voor alle roomscale games eigenlijk nog steeds tevreden met de CV1 en het heeft mij ook best wel wat werk gekost om deze op de simrig te kunnen gebruiken, maar ook 10 meter verder op zolder. Alleen voor simracen vind ik de CV1 echt te onscherp dus dan zou de Rift S een logische opvolger zijn.

Maar de Index en Reverb v2 komen dan ook om de hoek kijken al vraag ik mij af of een 8600K + 2080 genoeg gaan zijn voor een race tegen 20+ AI auto's. De Rift S is dan wel minder scherp dan die 2 headets, maar op de Rift S kan ik de graphics waarschijnlijk veel hoger zetten. Zeker die 2080 wil ik niet binnen een jaar vervangen.

Heb de Reverb (V1) wel even kunnen lenen, maar toen had ik nog een 1070 en die trok het hoe dan ook niet (naast dat het headset gewoon problemen had).

En zo komen je op een punt dat je gewoon niet upgrade. Het zal wel een enorm onsamenhangend verhaal zijn en dat kan kloppen. Heb een enorme jetlag te verwerken :+
Ja, lastige keuze blijft het, maar ik heb uiteindelijk voor de Rift gekozen ipv de Quest omdat ik de voordelen van de Rift zwaarder vond wegen dan die van de Quest. Het ligt er maar net aan wat je gaat spelen en waar je de meeste waarde aan hecht. Ga je games spelen waar je lichamelijk veel beweegt en is beeldkwaliteit minder belangrijk, dan is Quest geschikter, en van wat ik hoor voor die toepassingen ook een geweldige ervaring. Maar vind je de grafische kwaliteit echter belangrijk en speel je meer zittende games met langere sessies, dan is Rift/Index een betere optie. De Link kabel is zeker interessant, maar het is maar de vraag of je daarmee dezelfde ervaring behaalt als via een dedicated Displayport koppeling. Daarnaast is de Quest ook zwaarder, wat voor langere speelsessies minder comfortabel zal zijn dan een Rift/Index.

Als ik naar jouw verhaal kijk, zie ik dat je vooral scherp beeld belangrijk vindt en race games speelt. Dat zal met een Rift/Index een betere ervaring opleveren dan Quest+Link. En wat de keuze tussen Rift en Index betreft, dat ligt vooral aan je budget denk ik. De Index is eigenlijk in alle opzichten beter met als enig verschil dat je een flinke game PC nodig hebt en je base stations moet plaatsen. Met een 2080 moet je zeker een eind kunnen komen, en zelfs als je 120/144fps in een game, na aanpassing van de settings niet zou halen, dan nog is de Index met 90 fps nog nog steeds op alle fronten (resolutie, FOV, audio, controllers) beter dan de Rift.

Als je dus op zoek bent naar een upgrade voor je Rift CV1 kan je denk ik het beste naar RiftS of Index kijken. Als je daarentegen vooral de draadloze ervaring zoekt, kan je de Quest natuurlijk ook als aanvulling op je CV1 nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
cdhughes schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:36:
[...]

Ja, lastige keuze blijft het, maar ik heb uiteindelijk voor de Rift gekozen ipv de Quest omdat ik de voordelen van de Rift zwaarder vond wegen dan die van de Quest. Het ligt er maar net aan wat je gaat spelen en waar je de meeste waarde aan hecht. Ga je games spelen waar je lichamelijk veel beweegt en is beeldkwaliteit minder belangrijk, dan is Quest geschikter, en van wat ik hoor voor die toepassingen ook een geweldige ervaring. Maar vind je de grafische kwaliteit echter belangrijk en speel je meer zittende games met langere sessies, dan is Rift/Index een betere optie. De Link kabel is zeker interessant, maar het is maar de vraag of je daarmee dezelfde ervaring behaalt als via een dedicated Displayport koppeling. Daarnaast is de Quest ook zwaarder, wat voor langere speelsessies minder comfortabel zal zijn dan een Rift/Index.

Als ik naar jouw verhaal kijk, zie ik dat je vooral scherp beeld belangrijk vindt en race games speelt. Dat zal met een Rift/Index een betere ervaring opleveren dan Quest+Link. En wat de keuze tussen Rift en Index betreft, dat ligt vooral aan je budget denk ik. De Index is eigenlijk in alle opzichten beter met als enig verschil dat je een flinke game PC nodig hebt en je base stations moet plaatsen. Met een 2080 moet je zeker een eind kunnen komen, en zelfs als je 120/144fps in een game, na aanpassing van de settings niet zou halen, dan nog is de Index met 90 fps nog nog steeds op alle fronten (resolutie, FOV, audio, controllers) beter dan de Rift.

Als je dus op zoek bent naar een upgrade voor je Rift CV1 kan je denk ik het beste naar RiftS of Index kijken. Als je daarentegen vooral de draadloze ervaring zoekt, kan je de Quest natuurlijk ook als aanvulling op je CV1 nemen :)
Duidelijk. Op zich was ik al een tijdje van plan om de Rift S te kopen, maar ik baal er van dat het (voor mij) geen compleet pakket is. Het geluid zal ik moeten modden, De VR cover zal ik moeten modden met mijn CV1 VR cover (vind dat standaard materiaal echt goor) en ik moet een goede 7,5 - 10M displayport kabel zien te vinden om de CV1 overbodig te maken.

Verkoop ik dan mijn CV1 met 4 sensors dan zal deze upgrade mij vrij weinig kosten en dan kan ik altijd weer kijken waar Samsung en/of anderen mee komen.

De Index is het betere headset idd en op zich heb ik enkel het headset en 1 basestation nodig (als ik de CV1 hou). Ook die prijs vind ik op zich geen groot probleem, maar dat je enkel bij Steam zelf kan bestellen vind ik minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdhughes
Beakzz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:43:
[...]

Duidelijk. Op zich was ik al een tijdje van plan om de Rift S te kopen, maar ik baal er van dat het (voor mij) geen compleet pakket is. Het geluid zal ik moeten modden, De VR cover zal ik moeten modden met mijn CV1 VR cover (vind dat standaard materiaal echt goor) en ik moet een goede 7,5 - 10M displayport kabel zien te vinden om de CV1 overbodig te maken.

Verkoop ik dan mijn CV1 met 4 sensors dan zal deze upgrade mij vrij weinig kosten en dan kan ik altijd weer kijken waar Samsung en/of anderen mee komen.

De Index is het betere headset idd en op zich heb ik enkel het headset en 1 basestation nodig (als ik de CV1 hou). Ook die prijs vind ik op zich geen groot probleem, maar dat je enkel bij Steam zelf kan bestellen vind ik minder.
Oja, nog een aandachtspunt bij de Rift S is dat hij alleen softwarematige verstelbaarheid van IPD heeft en geen fysieke zoals bij Quest en Index. Mocht je IPD dus sterk afwijken van de Rift default, dan is dat nog een reden om voor de Index te gaan. In mijn geval zit ik bijna precies op de default, dus ik verwacht dat dat wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 12:46
Finraziel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:02:
In dat overzicht zie ik dat de meeste mensen toch geen problemen hebben met die Anker powerline+ kabel, dus ik denk dat ik die toch gewoon eens ga proberen.
ik heb hem vandaag deze kabel 1.8m ook thuis gekregen en werkt perfect. heb er tevens gekoppeld aan een

ugreen 3.0 usb verlangkabel van 2 meter

https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

voor 3.8 meter totaal en het werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Kwam ik nog tegen op youtube, 6 meter kabel!:
https://www.amazon.com/Ca...8dfdd169fd&language=en_US

[ Voor 18% gewijzigd door Plugin op 26-11-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Beakzz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:43:
Op zich was ik al een tijdje van plan om de Rift S te kopen, maar ik baal er van dat het (voor mij) geen compleet pakket is. Het geluid zal ik moeten modden,
Same here. Ik heb nu een Oculus Rift CV1 en zelfs een Samsung Odyssey .. maar beiden hebben nog last van het screendooreffect. Het scherm van de Samsung is wel wat frisser en feller maar verder nauwelijks een upgrade. Ik hoor goede dingen over de Rift S en ondanks dat het geen Rift 2 is, lijkt het betere scherm "met nauwelijks nog screendooreffect" mij een stap in de goede richting. Alleen dat geluid ... en ik wil geen gehannes met een losse koptelefoon ..

Ik vind dan nog 2 opties ..
de Bionic Mantis mod ca. € 60 in huis
de Koss KSC75 mod ca. € 30 in huis

De Koss vind ik eigenlijk lelijk, de Bionic eigenlijk wat duur en moet uit de VS komen dus lang onderweg.
heeft iemand nog andere oplossingen gevonden?
De VR cover zal ik moeten modden met mijn CV1 VR cover (vind dat standaard materiaal echt goor)
true
klopt, zo zit ik ook te denken. Ik vraag me wel af hoeveel vraag er nog is naar een 2e hands Rift en wat krijg je er nog voor? € 225 met 2 controllers en 2 lighthouses :?
de headset met lighthouses kost anders nog wel een duit .. en ik wil ook controllers, dus € 1079 euries :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:22:
[...]

Same here. Ik heb nu een Oculus Rift CV1 en zelfs een Samsung Odyssey .. maar beiden hebben nog last van het screendooreffect. Het scherm van de Samsung is wel wat frisser en feller maar verder nauwelijks een upgrade. Ik hoor goede dingen over de Rift S en ondanks dat het geen Rift 2 is, lijkt het betere scherm "met nauwelijks nog screendooreffect" mij een stap in de goede richting. Alleen dat geluid ... en ik wil geen gehannes met een losse koptelefoon ..
Ik vraag mij ook echt af hoe het zit met screendooreffect op de Rift S. Ik heb 2 x VR geprobeerd (met de gewone Rift) en ik vond het toen enorm storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De Black Friday aanbieding voor de Quest is toch wel teleurstellend, had gehoopt op 400euro voor de Quest of bijvoorbeeld een gratis case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Asskicker schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:26:
[...]

Ik vraag mij ook echt af hoe het zit met screendooreffect op de Rift S. Ik heb 2 x VR geprobeerd (met de gewone Rift) en ik vond het toen enorm storend.
Bijna niet aanwezig, alleen als het heel donker is en je let erop zie je wat shimmering. De sweetspot is voor mij ook lekker groot, kan prima met mijn ogen naar links en rechts kijken zonder dat het onscherp wordt.
Heb mijn ipd op 6,5 cm.

Geluid is niet heel slecht alleen de max volume is bij mij niet zo hoog, had gelezen dat daar nogal verschil in kan zitten raar genoeg, de ene dus vrij zacht geluid en een ander meer dan luid genoeg.

Ik had begrepen dat Oculus waarschijnlijk nog wel een opzet koptelefoon gaat maken voor de Rift (maar goed is zeg maar nog niet officieel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Plugin schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:55:
[...]

Bijna niet aanwezig, alleen als het heel donker is en je let erop zie je wat shimmering. De sweetspot is voor mij ook lekker groot, kan prima met mijn ogen naar links en rechts kijken zonder dat het onscherp wordt.
Heb mijn ipd op 55 cm.

Geluid is niet heel slecht alleen de max volume is bij mij niet zo hoog, had gelezen dat daar nogal verschil in kan zitten raar genoeg, de ene dus vrij zacht geluid en een ander meer dan luid genoeg.

Ik had begrepen dat Oculus waarschijnlijk nog wel een opzet koptelefoon gaat maken voor de Rift (maar goed is zeg maar nog niet officieel).
Bedankt! Ik zal juist nog eens mijn IPD moeten meten, om te kijken of de Rift S voor mij wel gepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Plugin schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:55:
Heb mijn ipd op 5,5 cm.

dank.

Ik denk dat ik for time being maar gewoon een paar Sony oordopjes in doe
pricewatch: Sony MDR-EX650AP (Zwart)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/minkKjxU6GmqcryNfd15qzbWbes=/i/2001267415.jpeg

'n paar zwarte klittebandjes en desnoods het snoertje iets inkorten.
Ben wat huiverig voor vertraging als je een bluetooth setje doet..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:22:
klopt, zo zit ik ook te denken. Ik vraag me wel af hoeveel vraag er nog is naar een 2e hands Rift en wat krijg je er nog voor? € 225 met 2 controllers en 2 lighthouses :?
Ik heb nog 215 voor mijn set gekregen (rift CV1 + 2 sensors + 2 klemmen om sensors op een stang te monteren + 2 touch controllers + VR cover).
Homeland schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:30:
De Black Friday aanbieding voor de Quest is toch wel teleurstellend, had gehoopt op 400euro voor de Quest of bijvoorbeeld een gratis case.
Volgens mij verkoopt de Quest gewoon nog als een malle dus weinig reden voor ze om al echt korting te geven. Vader Immortal gratis er bij kost ze effectief niet veel.
Je merkt dat ook in het gebrek aan sales op games voor de Quest tot nu toe (ik hoop nog heel stilletjes dat er op black friday zelf of cybermonday nog iets gebeurt). Ongetwijfeld zal dat met de tijd wel meer worden, maar voor nu is de noodzaak voor Oculus er blijkbaar gewoon nog niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:35
Homeland schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:30:
Kijk eens op Amazon.fr :+ 410 euro.

Zit zelf ook te kijken naar een Quest. Ben nog wel benieuwd of het ook buiten in zonlicht zou werken (ja, denk om de lenzen :+ ) en of het streamen van games naar de Quest goed werkt draadloos. Die laatste kan natuurlijk alleen door testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 16:56
Weten de experts hier in hoeverre Facebook geïntegreerd is met hun VR product? Wordt er informatie gedeeld met Facebook via hun Oculus?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Weltschmerz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:08:
Weten de experts hier in hoeverre Facebook geïntegreerd is met hun VR product? Wordt er informatie gedeeld met Facebook via hun Oculus?
Geen idee, ik heb geen fb maar wel een rift-s.... oftewel je hebt fb niet nodig.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Weltschmerz op zich wel een goede vraag. B)
Je vraagt je wel af (ik tenminste) wat Facebook bereiken wil met een VR platform.. het is toch weer allemaal info, welke games doe je, misschien reclame er doorheen drukken .. maar als je verder denkt, microfoon en camera's, beeldherkenning en plaatsbepaling .. dan kan het best wel eng worden als je die kant op gaat denken. Nou weet ik niet wat die camera's exact registreren .. is het normaal filmbeeld of een ander spectrum .. dunno. Ik stop alle Oculus services als ik stop met gamen .. met name omdat anders Oculus home dikwijls ervoor springt en/of resources vreet .. maar je disabled dan ook alle periferie dus dat is mooi meegenomen :)

er zijn er die er zó over denken :P

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cfza56l6tufy.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=469b642d122cc41c4689e98f3694e8452c26342a

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-11-2019 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die Oculus sensoren kunnen je volgens mij niet zien. Het zijn technisch gezien wel camera's maar het enige dat ze zien is IR licht zoals van de headset en controllers.

Bijvoorbeeld IR warmtestraling van je lichaam kunnen ze niet zien, dat is een heel ander spectrum (en vereist veel duurdere sensoren). Er zit een filter in die het zichtbare licht verwijdert.

Edit: Het is wel mogelijk dat hij wat schimmen ziet als je veel IR licht in huis hebt, zo blijkt. Dus een kapje er op is op zich geen slecht idee als je ze niet gebruikt.

[ Voor 52% gewijzigd door GekkePrutser op 27-11-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

tja, ik denk dat je, je drukker zou moeten maken om Google en je Android phone bijvoorbeeld, en/of apps die oneigenlijk toegang vragen tot camera en microfoon en plaatsbepaling en je dataopslag enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27
Weet iemand hoe je de notatie van de tijd kan veranderen in oculus home? Bij mij staat dat nu in am/pm notatie maar wil dat natuurlijk op 24h hebben. Taal staat ingesteld op English (UK) en locale op netherlands, beide zouden volgens mij 24h moeten weergeven maar dat pakt ie blijkbaar niet op :/

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb gisteren de Rift S binnen gekregen als vervanging van mijn Rift CV1. De hogere resolutie is echt goed zichtbaar en de kleuren zijn veel helderder. Ik moet nog een beetje spelen met de IPD want die moet ik vrij hoog instellen.Het beeld aan de zijkant van de lenzen wordt snel slechter (chromatische vervorming). De vervorming in het verticale vlak valt me een beetje tegen. Ik moet de headset vrij hoog dragen voor mooi beeld in het midden. Niet zo effectief in Assetto Corsa als je ook veel op het dashboard kijkt. En het geluid uit de standaard speakertjes is gewoon ruk. Ik heb mijn oude oordopjes weer uit de kast gehaald.
Al met al wel wat minpunten t.o.v. de Rift maar de hogere resolutie maakt dat weer goed. Ik zou niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De IPD instellingen bij Rift S veranderen alleen de schaal van wat je ziet. Vervorming kan het niks tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 11:39
't is 3 meter maar hij werkt als ik hem aansluit op de c-poort van de RTX grafische kaart :)

https://www.kabeldirect.n...-c-3-1-kabel-3-meter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zelf eerst kijken of het goed werkt op je front USB poorten, dan heb je de eerste meter alweer gewonnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Ben opzoek naar een racestuur, iemand tips?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nou... na vlak nadat ik mijn Quest binnengekregen had ziek geworden te zijn nu eigenlijk pas weer tijd, zin en fit genoeg om serieus met het ding aan de slag te gaan...

Allereerst had ik vorige week ergens al mijn AMVR grips binnengekregen (https://www.amazon.de/gp/product/B07X33DW1Z/). Had ze er toen al opgezet, maar nu dus pas wat serieuze speeltijd mee gehad. En ik vind ze helemaal geweldig!

De originele wriststraps vond ik erg irritant omdat ze doordat het platte straps zijn in plaats van koordjes zoals bij de CV1 touch makkelijk verkeerd zaten. Bovendien, doordat het zwaartepunt hoger ligt (doordat de cirkel omhoog loopt ipv omlaag) draaien ze vanzelf andersom dan hoe je ze vast moet houden als je ze loslaat en aan je pols laat bungelen. Bij de CV1 touch kon ik gewoon met een soort flick de controllers zo weer in mijn handen gooien. Dat werkt dus van geen kant met de Quest controllers. Die wriststraps heb ik er dus gelijk vanaf gehaald want niet meer nodig nu. Met een klein beetje overtuigingskracht schuif je ze zo er uit als je de batterijklep van de controller afhaalt.

De AMVR grips maken de controller wat dikker en langer wat erg fijn is met wat grotere handen want standaard zijn de controllers aan de kleine kant. Hij grijpt nu een stuk fijner vast. Ook voorkomt het dat het batterijklepje open kan wat veel mensen nogal makkelijk gebeurt, vooral bij iets als beat saber waar je de controllers stevig vast grijpt (vooral ook als ze eigenlijk wat klein zijn voor je). Nadeel is dat de grips er af moeten om de batterij te vervangen, maar dat is redelijk simpel. Even aan de bovenkant het klittenbandje los maken en je schuift ze vrij makkelijk er af.

Daarnaast het bandje waarmee je de controller aan je hand kunt binden. Onderop zit een knopje met een veertje, als je die indrukt kun je de strap losser maken of vaster trekken. De strap zelf is licht elastisch en aan de zijde die tegen je huid zit zit een stroeve strip. In de praktijk heb ik de straps één keer op een goede stand gezet en kan ik mijn handen er nu gewoon zo in schuiven, klein beetje frunniken om de strap helemaal op de goede plek te krijgen en gaan. Ze zitten vervolgens naar mijn idee absoluut zeker genoeg dat ik echt niet bang ben de controller alsnog te lanceren. Je krijgt overigens 4 van die straps dus mocht de eerste set (rood en blauw) uiteindelijk wat gaan slijten dan heb ik nog twee zwarte straps om er op te doen.

En het is erg fijn om de controller gewoon los te kunnen laten! Speelt veel relaxter :) Ik vind dit eigenlijk gewoon een must bij de Quest of Rift S.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/avR7PpH2FAZkin49VGXIKLGu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x25HopXMkG2Sec27vhxDVuP2/full.jpg

Ik moet alleen het overtollige stukje van de strap nog een keer wegknippen. Volgens de handleiding kun je dat knippen en dan met een vlammetje er langs om losse draadjes weg te schroeien of zo...

Ik zag ook dat gisteren eindelijk The Climb voor Quest uitgekomen is. Hij is cross buy en ik had hem al voor de Rift dus gelijk geprobeerd en de eerste twee climbs gedaan. Het zal er ongetwijfeld indrukwekkender uitgezien hebben op de Rift aangesloten op mijn PC, maar om eerlijk te zijn is mij weinig verschil opgevallen. Dat kan ook aan mij liggen, ik ben niet zo kritisch op grafisch gebied, maar goed. Ook is het lang geleden dat ik hem op de Rift gespeeld heb en heb ik de Rift ondertussen niet meer. Gameplay is in ieder geval top, precies hetzelfde als de Rift versie voor zover ik in kan schatten. Erg leuke game wat mij betreft, klimmen in VR werkt een stuk beter dan je misschien zou verwachten :)

Daarna SideQuest geïnstalleerd. Had nog even wat moeite er mee omdat ik blijkbaar een stap overgeslagen had en developer mode niet geactiveerd had in de app op mijn telefoon (stomme layout op de website, stap 1, 2, 3, 4 en 6 staan in de linker kolom, stap 5 ergens tussenin rechts 8)7). Maar goed, daarna werkte het zonder problemen. Gelijk Quake2Quest geïnstalleerd }) Man wat is dat cool! Quake 2 is nog nooit zo leuk geweest :) Gelukkig heb ik wel mijn VR benen al dus kon zonder problemen door de eerste (shareware) levels rennen (tot mijn Quest begon te zeuren dat de batterij leeg raakte, maar het is ook eigenlijk wel bijna bedtijd). Volgende keer nog even de PAK files van de volledige game overzetten en dan heb ik daar ook nog wel een hoop lol aan denk ik :)

Nu dat gelukt is binnenkort maar eens virtual desktop aanschaffen en gaan proberen of draadloos streamen een beetje te doen is... Ik ben in ieder geval momenteel erg happy met mijn quest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:39
Zat zelf te denken om een rift s te kopen.
Wat ik er van begreep is dat het prima werkt met steam vr zodat je ook de nieuwe half life alyx Kan spelen .
En stormland en roboreccal lijken me ook cool .
Zat ook nog te denken aan de index maar die is nu uitverkocht .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Tchite schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:19:
Ben opzoek naar een racestuur, iemand tips?
Is wel een erg brede vraag die je stelt.... Een aardige start is om te kijken in Racesturen, servo's en pedalen

De eerste vragen waar je mee te maken zal krijgen is wat je precies wil gaan doen (af en toe casual een rondje rijden, of bloed-fanatiek gaan racen), waarop je de boel wil gaan monteren en wat je budget is.
Kort door de bocht kan je met een product: Thrustmaster T150 RS al van start gaan voor grofweg €150,- maar het is ook geen enkel probleem om er €5000,- of meer aan kwijt te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
kroegtijger schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:24:
[...]

Is wel een erg brede vraag die je stelt.... Een aardige start is om te kijken in Racesturen, servo's en pedalen

De eerste vragen waar je mee te maken zal krijgen is wat je precies wil gaan doen (af en toe casual een rondje rijden, of bloed-fanatiek gaan racen), waarop je de boel wil gaan monteren en wat je budget is.
Kort door de bocht kan je met een product: Thrustmaster T150 RS al van start gaan voor grofweg €150,- maar het is ook geen enkel probleem om er €5000,- of meer aan kwijt te zijn.
Wel na het aanschaffen van de Rift merk ik dat het moeilijk racen is zonder een stuur :-). Het is casual hoor, heb ondertussen het topic al gevonden. 2de hands had ik een G27 gevonden maar uit reacties in dat topic ga ik beter voor een iets recentere vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Tchite schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:11:
[...]

Wel na het aanschaffen van de Rift merk ik dat het moeilijk racen is zonder een stuur :-). Het is casual hoor, heb ondertussen het topic al gevonden. 2de hands had ik een G27 gevonden maar uit reacties in dat topic ga ik beter voor een iets recentere vermoed ik.
T300 of G29 zijn beide leuke starterstuurtjes die je best goed kan verkopen als je het toch niks vindt. Ik gebuik de T300 al vanaf release zonder problemen en heb er zelfs mijn Fanatec voor weg gedaan.Wel met een alcantara stuurtje er op. G29 moet je niet kopen als je s'avonds laat wil racen en je niet alleen woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Werkt de combinatie van VR en racen met een controller niet fijn?
Pagina: 1 ... 84 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.