Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Door @Stemar ook al gemeld in een intussen gesloten topic, maar Facebook begint met de push naar FB-accounts.
https://www.roadtovr.com/...new-users-existing-users/
Vanuit oogpunt van FB wel logisch, want een extra accountvorm is meer werk en kost geld, vermoed ik, maar ik ga geen FB-account meer maken, ook geen dummy-account, dus dat maakt de lijst van toekomstige overwegingen wat korter. Hopen dat iemand met een concurrent voor de Quest komt want die had ik nog wel in overweging.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga zelf overstappen naar de G2, omdat ik dat toch al van plan was. En ik ben geen groot fan van Facebook, maar tegelijk, het halve internet valt hier nu over (van Tweakers FP tot aan Oculus subreddit, en ik vermoed dat het op andere tech sites niet anders zal zijn). Tegelijk als puntje bij paaltje komt, hoeveel gaan nou echt hun keuze ervan af laten hangen dat ze hun Facebook account moeten gebruiken voor Oculus, gezien veruit het merendeel gewoon een Facebook account heeft? En anders maak je er één.

En natuurlijk, ik ken alle argumenten over privacy, tracking, etc. Ik geloof alleen niet dat onder de streep een significante groep hun aankoop hier echt van af gaat laten hangen. Vooral gezien het beperkt aantal concurrenten:
De Index, maar die is duur en heeft tracking stations nodig (met de bijbehorende voor, en nadelen)
HTC is gewoon geen realistisch alternatief meer
WMR heeft momenteel alleen in de aankondigingen als interessante optie de G2, verder is er nog niks aangekondigd.

Dus sowieso is het wel jammer om te zien dat het hele VR ecosysteem eigenlijk niet echt opschiet. En dat zijn dan de PCVR headsets, voor de Quest ga je echt geen alternatief vinden voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Veel mensen vallen erover inderdaad. Ik heb eigenlijk ook niet zo’n zin om mijn account te moeten koppelen. Nu heb ik de quest al, en ik begrijp dat bestaande accounts nog 2 jaar vooruit kunnen en vanaf januari 2023 dan ook echt over moeten. Afhankelijk van hoe irritant ze er op lopen te pushen in de tussentijd, kan ik dus nog wel even zonder vooruit. Tegen die tijd maak ik dan wel een leeg dummy account aan ervoor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:05
Wat ik mij afvraag is of dit zomaar mag?

Als ik vorig jaar wist dat een Facebook account verplicht zou worden, had ik zeer waarschijnlijk de Quest niet gehaald.
Nu worden de Terms of Agreement ineens aangepast, en heb ik over twee jaar een device waar ik geen gebruik kan maken als ik geen Facebook heb.

Tuurlijk kan ik tegen die tijd gewoon een dummy account aanmaken, maar ineens de voorwaarden rigoureus veranderen zit mij nogal dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
Ik ga zelf overstappen naar de G2, omdat ik dat toch al van plan was. En ik ben geen groot fan van Facebook, maar tegelijk, het halve internet valt hier nu over (van Tweakers FP tot aan Oculus subreddit, en ik vermoed dat het op andere tech sites niet anders zal zijn). Tegelijk als puntje bij paaltje komt, hoeveel gaan nou echt hun keuze ervan af laten hangen dat ze hun Facebook account moeten gebruiken voor Oculus, gezien veruit het merendeel gewoon een Facebook account heeft? En anders maak je er één.

En natuurlijk, ik ken alle argumenten over privacy, tracking, etc. Ik geloof alleen niet dat onder de streep een significante groep hun aankoop hier echt van af gaat laten hangen. Vooral gezien het beperkt aantal concurrenten:
De Index, maar die is duur en heeft tracking stations nodig (met de bijbehorende voor, en nadelen)
HTC is gewoon geen realistisch alternatief meer
WMR heeft momenteel alleen in de aankondigingen als interessante optie de G2, verder is er nog niks aangekondigd.

Dus sowieso is het wel jammer om te zien dat het hele VR ecosysteem eigenlijk niet echt opschiet. En dat zijn dan de PCVR headsets, voor de Quest ga je echt geen alternatief vinden voorlopig.
Maakt Pimax niet ook nog sets? En wellicht komen er nog meer WMR-brillen; de 'vorige' generatie had er ook best wel wat. Nou lijkt me die G2 sowieso een net wat betere set dan de Rift S van Oculus die ermee concurreert dus ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij denk ik.
Maargoed, meer brillen in het landschap zou beter zijn. Of meer fabrikanten dan toch.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GekkePrutser schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ja of deze: https://github.com/LukeRoss00/gta5-real-mod

Ik zal even zoeken of er een vergelijking is van deze. Ben wel benieuwd. Ik heb zelf alleen de r.e.a.l. mod geprobeerd.

Edit: Nee, kan er niets over vinden. Heeft iemand toevallig beide geprobeerd? O-) Je hebt voor Grand Theft VR ook VorpX nodig begrijp ik, en ik heb er niet zo heel veel zin in om die te kopen tenzij het echt veel beter werkt :)
Voor zover ik weet is er met die een issue waarbij de sync niet helemaal lekker loopt waardoor het constant lijkt alsof je lagt. Weet niet of dit inmiddels opgelost is of niet? Kan er niet veel over vinden. En ja, VorpX is nodig voor beide zo te zien helaas..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Voor zover ik weet is er met die een issue waarbij de sync niet helemaal lekker loopt waardoor het constant lijkt alsof je lagt. Weet niet of dit inmiddels opgelost is of niet? Kan er niet veel over vinden. En ja, VorpX is nodig voor beide zo te zien helaas..
Nee, de r.e.a.l. mod heeft geen VorpX nodig hoor! Draait helemaal standalone.

Het lijkt niet alsof je lagt, maar er zijn gewoon situaties waar de game de camera teveel overneemt en dat voelt niet bepaald lekker. Als je een auto in/uit gaat bijvoorbeeld. En 'cutscenes'. Even je ogen dichtdoen helpt wel maar het is niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyphax schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:40:
Door @Stemar ook al gemeld in een intussen gesloten topic, maar Facebook begint met de push naar FB-accounts.
https://www.roadtovr.com/...new-users-existing-users/
Vanuit oogpunt van FB wel logisch, want een extra accountvorm is meer werk en kost geld, vermoed ik, maar ik ga geen FB-account meer maken, ook geen dummy-account, dus dat maakt de lijst van toekomstige overwegingen wat korter. Hopen dat iemand met een concurrent voor de Quest komt want die had ik nog wel in overweging.
Shit... Dit is echt balen :( Gelukkig duurt het nog wel lang. Overigens is het nu ook al zo dat je voor 'full functionality' een FB account nodig hebt. Je kan bijvoorbeeld geen vrienden toevoegen op de quest zonder FB. Maar dat staat ook in dat artikel.

Ik heb al tijden geen facebook meer (sinds Cambridge Analytica) en het is absoluut niet iets dat ik ooit nog wil. Zal wss wel een "Prutser Bla" accountje aanmaken dan maar zeker niet met mijn echte naam (wat ook weer tegen FB T&C is natuurlijk). Misschien dan maar iets dat niet zo overduidelijk een valse naam is.

PS: Ik doe al zaken met Oculus sinds voor het bedrijf opgericht werd, ik was een van de eerste backers van Palmer's originele kickstarter en volgde zijn project voor de kickstarter al op MTBS3D. Dus "had dan geen Oculus gekozen" is geen optie :)
Cyphax schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Maakt Pimax niet ook nog sets? En wellicht komen er nog meer WMR-brillen; de 'vorige' generatie had er ook best wel wat. Nou lijkt me die G2 sowieso een net wat betere set dan de Rift S van Oculus die ermee concurreert dus ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij denk ik.
Maargoed, meer brillen in het landschap zou beter zijn. Of meer fabrikanten dan toch.
Het gaat hier over de Quest, Pimax en WMR zijn geen standalone headsets. Het enige serieuze alternatief dat ik ken zijn die van Pico maar die zijn puur op zakelijk gericht.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 19-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:34
Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
Tegelijk als puntje bij paaltje komt, hoeveel gaan nou echt hun keuze ervan af laten hangen dat ze hun Facebook account moeten gebruiken voor Oculus, gezien veruit het merendeel gewoon een Facebook account heeft? En anders maak je er één.
Dat is natuurlijk nooit te bepalen, maar ik zal bijvoorbeeld geen quest 2 meer naast mijn G2 leggen en in 2 Whatsapp groepen kwam het al langs dat ze dan naar een ander merk headset op zoek gaan. FB heeft best wel een slechte naam gekregen en als er andere goede keuzes zijn dan kan dat net de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Nee, de r.e.a.l. mod heeft geen VorpX nodig hoor! Draait helemaal standalone.

Het lijkt niet alsof je lagt, maar er zijn gewoon situaties waar de game de camera teveel overneemt en dat voelt niet bepaald lekker. Als je een auto in/uit gaat bijvoorbeeld. En 'cutscenes'. Even je ogen dichtdoen helpt wel maar het is niet ideaal.
Ah ok, dus binnenkort uitgebreide review van jouw kant? :D

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:46:
[...]
Ah ok, dus binnenkort uitgebreide review van jouw kant? :D
Het is gratis, dus probeer het zelf zou ik zeggen ;)

Het kan op zich wel maar ik ben niet zo reviewerig. Laat het liever doen door iemand die daar plezier uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Het is gratis, dus probeer het zelf zou ik zeggen ;)

Het kan op zich wel maar ik ben niet zo reviewerig. Laat het liever doen door iemand die daar plezier uit haalt.
Haha, ik zal het op mijn to-do lijstje zetten :P Ik heb mijn mancave op zolder, dus heb sowieso mijn PC al weken niet aangeraakt, laat staan mijn Rift S haha. Maar wie weet kom ik er wel een keertje aan toe binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:33
Wat denken jullie wat het volgende nog zou opleveren?

-Oculus Rift CV1 Refurbished (ik had garantie, kreeg een vervangend exemplaar) waarvan de foam bij het voorhoofd heeft losgelaten ivm te weinig lijm
-2 Sensors waarvan bij 1 kabel een stukje gewit is (5 cm dan viel het minder op langs mijn muur)
-2 Motion conrollers waarvan 1 een kras (iemand dacht dat die door een muur heen kon :P)

als bonus heb ik wel de originele dozen nog

EDIT:

Vroeger had je een thread waar je je 2e hands spullen qua waarde kon laten inschatten, is dat er nog steeds? anders wil ik het daar wel inzetten.

[ Voor 42% gewijzigd door Janus Bier op 27-09-2020 02:16 ]

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 13:16
Waar ik voorheen vooral misselijk werd van het spelen in VR bij sommige spellen (bekende "wagenziekte") gaat dat steeds beter. De laatste tijd krijg ik echter steeds vaker hoofdpijn van het spelen in VR. Ook bij games waar ik überhaupt nooit klachten bij had (zeg een beatsaber). Wat kan hier aan de hand zijn? Is er iets met de tracking aan de hand? Haal ik niet genoeg FPS? Klopt mijn IPD niet?

Ik heb Rift S voor de duidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door scrappy.doo op 30-09-2020 09:58 ]

• JaimePalmberg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-05 21:10
scrappy.doo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:57:
Waar ik voorheen vooral misselijk werd van het spelen in VR bij sommige spellen (bekende "wagenziekte") gaat dat steeds beter. De laatste tijd krijg ik echter steeds vaker hoofdpijn van het spelen in VR. Ook bij games waar ik überhaupt nooit klachten bij had (zeg een beatsaber). Wat kan hier aan de hand zijn? Is er iets met de tracking aan de hand? Haal ik niet genoeg FPS? Klopt mijn IPD niet?

Zou kunnen liggen aan je tracking of aan FPS.
Meeste mensen worden ziek als de bewegingen vertraagd zijn.
Je kan oculus tray tool installeren en dan kan je zien of je frames aan het droppen bent.
Voor de tracking zou je een ander usb port kunnen proberen.

IPD zou geen probleem moeten, maar je kan naar een opticien gaan om je afstand te laten testen. (lijkt me overdreven)
Hope it helps
scrappy.doo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:57:

Ik heb bij mijn CV1 de laatste weken juist dat ik in een Beat Saber al weer wat misselijk wordt. Niet heel erg hoor, maar wel een beetje dat gevoel. Terwijl ik hem al jaren heb, en bijvoorbeeld probleemloos Alyx met free move heb gespeeld. Zover ik kan zien loopt alles prima.

Wat betreft FPS zou je het moeten kunnen zien door Oculus Diagnostics te openen, en performance metrics in te schakelen: https://developer.oculus..../native/pc/dg-debug-tool/

(projecteert hij midden in je beeld, dus verwacht niet dat je veel daadwerkelijk kan spelen met dit aan, maar moet je wel je framerate geven).

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 15:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Helaas ben ik ook in het verleng-je-rift moeras vast gelopen en wordt er gek van.. Ik wil de headset wat langer hebben.

1e set kabels, beide 3M, HDMI verleng en UBS3 verleng. Dit werkte voor de USB3, niet voor de HDMI. Ik kon dus spelen met de USB3 verlengkabel, als ik maar de HDMI origineel liet.

HDMI repeater gekocht die zou werken voor de rift. Die werkt. Alleen nu werkt de USB3 kabel niet meer. :( Ik kan dus prima spelen, mits ik de originele USB3 kabel gebruik.

Wat nu vreemd is: ik kan NIET meer spelen met originele HDMI en USB3 verleng, wat eerst wel werkte. 8)7 En daarom ook niet met beide verleng optie.

Ook irritant: elke keer na een USB wissel moet ik de HELE setup opnieuw doorlopen, terwijl ik niks aan sensors en controllers verander. Er zit blijkbaar iets heel nukkigs in die detectie loop die extreem gevoelig is. En ik denk ook dat die detectie misloopt als ik de UBS-verlengkabel gebruikt. Alleen als het werkt dat is die prima.

Is er een manier om die detectie te omzeilen?

Ik heb de verpakking van de UBS3 kabel weggegooid, maar was een behoorlijk high end kabel. en hij deed het freaking eerst gewoon prima.

Wat verder getest: als ik de PC uitzet en dan de USB verlengkabel inprik, dan start het verhaal goed op en 'werkt' de RIFT, helaas maar voor 10s dan stopt hij even. Oculus meld dan 'HDMI disconnect'. (geen UBS). Hij verbindt dan weer goed, en disconncet na 10s. Gebruik ik de originele USB dan is alles prima. Hij flipt dus met die USB verlengkabel ergens op.

Ik ben er na tig bestellingen nu wel klaar mee. Ik verbouw mijn kamer wel en zet mijn PC ergens anders neer. onvoorstelbaar dat dit niet fatsoenlijk is gedocumenteerd waar verlengkabels aan moeten voldoen en dat het puur trial-and-error is. :(

[ Voor 20% gewijzigd door superduper op 25-02-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Sinds vandaag heb ik erg donker beeld in de Rift, net alsof de helderheid naar 0 gegaan is. Ik kan nergens in de instellingen vinden dat je de helderheid kan aanpassen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Heb je in de Rift ook een menu met een slider voor de helderheid misschien?

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/_0Eoc0bgd5QMc4IpfX03-oiZL4e5PMKbXDVm1XSSAcY.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=aa820a1c362ddbc4abf1fe957098c07cfcc3a7fd

[ Voor 62% gewijzigd door jfeelders op 25-04-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 15:53
ik zie dat dit topic niet echt actief meer is maar wij hebben een Rift-S waarvan 1 controller behoorlijk aan het driften is. Hoe kunnen wij dit repareren, nieuw zijn de controllers in Nederland niet eer verkrijgbaar of kent iemand nog een adres waar ze te koop zijn.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.