Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 02:40
BioHazard schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:45:
[...]

Iemand hier nog een aanrader voor een andere facial interface voor de Rift S? Dus ipv het zweet opnemende schuim?
Ik gebruik gewoon eentje van AliExpress. Tot nu toe tevreden mee.
ShininNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:22:
Ik krijg een beetje het heen en weer van mijn Rift S. Vorige week in een impuls toch bij Coolblue besteld. Installeren ging allemaal prima, plug and play bijna. Bij volgende sessies bleef het scherm van mijn Rift zwart of drie van die bolletjes.

Volgende dag deze gehaald (wellicht dat het aan de USB ports van mijn X570 moederbord lag, lijkt me sterk, maar toch.): pricewatch: Startech.com 4-poorts PCI Express PCIe SuperSpeed USB 3.0 control...

Werkte in eerste instantie beter, maar nu vandaag doet mijn Rift weer niks. Scherm blijft zwart, 3 bolletjes, of hij heeft problemen met het tracken van de controllers. Opnieuw opstarten, USB eruit halen en weer terug na 5 seconden, de gebruikelijke tips.

Iemand nog een andere tip of oplossing? De keren dat het werkte was het echt super gaaf, maar eigenlijk door dit soort gezeur ben ik inmiddels zover om de boel terug te sturen ;w
Ik had ook zoiets meegemaakt met mijn Rift S. In mijn geval was het een losse kabel aan de kant van de headset. Ik gebruik een klittenband zodat de kabel niet aan de zijkant blijft hangen. Omdat ik een bril draag gebruik ik ook regelmatig de knop onder de headset om de positie van de voorkant aan te passen, dus de kabel bleef vast zitten aan de klittenband en kwam langzamerhand los van de headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32

BioHazard

*\o/*

Phantoman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:34:
[...]

Ik gebruik gewoon eentje van AliExpress. Tot nu toe tevreden mee.
Cool, ik overwoog al een siliconen variant te bestellen. Dan ga ik die ook eentje regelen. Thanks. :)
Oppernerd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:27:
[...]

Ik heb die katoenen VR cover hoes. Werkt prima. Stuk minder het sponsgevoel en voelt niet zo viezig nat aan na een intens potje beat saber. Sluit bij mij ook beter het licht af bij het neus gedeelte. Wat ik wel mis is dat die twee stukjes schuim bij de hoofdband nog steeds als een spons fungeren, waardoor het nog steeds niet hygiënisch is om met gezelschap te spelen.
Ja daar overweeg ik ook een keer iets anders voor te regelen. Straks als deze crisis voorbij is wil ik VR wel gaan delen met wat vrienden.

[ Voor 47% gewijzigd door BioHazard op 29-04-2020 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 20:49
BioHazard schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:45:
[...]

Ja, laat maar haha. Ook deze optie is niet waterdicht. :/

Iemand hier nog een aanrader voor een andere facial interface voor de Rift S? Dus ipv het zweet opnemende schuim?
Ik heb die katoenen VR cover hoes. Werkt prima. Stuk minder het sponsgevoel en voelt niet zo viezig nat aan na een intens potje beat saber. Sluit bij mij ook beter het licht af bij het neus gedeelte. Wat ik wel mis is dat die twee stukjes schuim bij de hoofdband nog steeds als een spons fungeren, waardoor het nog steeds niet hygiënisch is om met gezelschap te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:07
Ik heb zojuist de VR ears gebacked, dus zal er tzt (december 2020) wel even mijn bevindingen over plaatsen.

Aangezien ik een BAHA heb (ivm gehoorschade aan 1 kant) is een off ear headset voor mij een stuk beter dan on ear / in ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 17:11
faraga schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:05:
TL;DR Ik ben op zoek naar een goede displayport -> hdmi-adapter voor mijn CV1 die op mijn 780 Ti werkt en het liefst voor een leuke prijs bij Bol.com te krijgen is, want daar heb ik nog een cadeaubon voor.

Mijn probleem is dat ik net een fancy 4k-televisie heb gekocht en ik nu vier schermen tegelijk op mijn videokaart wil aansluiten: een 1440p-monitor op Dual DVI-D en een 1080p-monitor op de andere DVI. Dan blijven er nog hdmi 1.4 en Displayport 1.2 over.

Ik heb eerst geprobeerd om die tv via DisplayPort aan te sluiten met behulp van deze adapter, maar daar krijg ik niet meer dan 1080p over. Lijkt een probleem te zijn met Kepler-kaarten, want in de review van deze adapter staat specifiek dat hij niet met oudere Nvidia-kaarten werkt.

Gelukkig heeft Nvidia het somehow voor elkaar gekregen om een 4K60-signaal over de hdmi 1.4-poort te sturen en dat ziet er eigenlijk prima uit, ondanks de chroma subsampling.

Het probleem is alleen dat het bovengenoemde adaptertje ook niet werkt met mijn Rift, dus moet ik een andere manier vinden om hem aan mijn computer aan te sluiten zonder telkens achter de computer te moeten kruipen om kabels te wisselen.

Ik heb nog een cadeaubon van Bol.com van een kerstpakket over, dus mijn voorkeur gaat uit naar die winkel, maar als ik elders een verloopje kan vinden dat ook gewoon werkt, is dat ook prima. Ik durf alleen niet meer zomaar een verloopje te kopen uit angst dat hij weer niet werkt en het weggegooid geld is.

Heeft iemand hier ervaring met dit vraagstuk?
Hoi ik gebruik een DisplayPort naar HDMI adapter voor mijn Rift en dat werkt perfect. Je moet een pasieve DisplayPort naar HDMI adapter hebben die 4k ondersteund. Ik zelf gebruik deze: https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Kost maar 14 euro en werkt perfect met de Rift. Ik gebruik de HDMI van mijn videokaart voor mijn 4K OLED. Monitor en Rift staan via DisplayPort aangesloten.

Ik had het eerst ook met een active adapter geprobeerd maar dat werkt niet.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:58
Wat voor mij nu heeft gewerkt waardoor de headset gewoon aan gaat met beeld en zonder tracking problemen:

Oculus tray tool: start/stop service bij het starten van de tool, rift power management uit,.
Oculus software: beta -> public testchannel uit (stond eerst aan maar deed sinds een update afgelopen maandag raar).

Dan: computer starten, OTT en oculus software starten, Rift S USB unpluggen, even wachten en weer in dezelfde port stoppen.

Het enige wat dus niet werkt (wat wel zou moeten?) is zonder de oculus software de headset op je hoofd doen. Hij start niet uit zichzelf dan de software, waardoor het beeld ook uit blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door ShininNL op 30-04-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:27:
Heeft hier toevallig iemand ervaring met Borderlands 2 VR?

Hij is momenteel in de sale voor 25 euro en ik had er zin in dus ik denk waarom niet... Maar, als ik via virtual desktop de game start, dan herkent hij mijn controllers als vive wands. Het gevolg is dat de game onspeelbaar is. Ik moet mijn rechter stick gebruiken alsof het zo'n touchpad is, dus opzij duwen en dan indrukken en dan pas registreert hij iets. Nou is dat nog tot daar aan toe en kon ik wel enigszins omheen spelen, maar het lijkt onmogelijk te zijn om het echo menu te openen. De game zegt druk op het linker menu knopje, maar als ik dat doe opent de Steam VR interface. Lang indrukken opent de Virtual Desktop interface. Ik kan dus geen andere gear equipen, en op een gegeven moment als ik de eerste quest van Hammerlock accepteer krijg ik een prompt van de game dat ik het echo menu open móet maken, dus kan ik zelfs helemaal niet door.

Alle andere games, en Steam VR zelf, herkennen mijn controllers gewoon als Touch controllers. Ik heb in de settings zitten zoeken maar kan niks vinden wat helpt. Volgens de FAQ op Steam forum zou er ook een optie moeten zijn om je oculus touch controllers te laten zien die beschikbaar zou moeten zijn voor oculus gebruikers, maar die optie krijg ik niet. In plaats daarvan staat er een optie om je controllers er als de Valve Index controllers uit te laten zien. Vreemd genoeg zie ik andere posts op Steam van mensen die zeggen dat het met de Quest via VD gewoon direct goed zou werken.

Ik heb nu 43 minuten gespeeld volgens Steam... ik hoop dat iemand de gouden tip heeft om het te fixen (hier of op Steam, heb daar ook gepost), anders moet ik hem maar refunden...

edit: Ok, nog wat geprobeerd... revive verwijderen, zorgen dat Oculus draait, dat helpt allemaal niet. Maar ik ben er nu wel achter dat als je Y die normaal het game menu opent (escape) vasthoudt, dat dan het echo menu opent... Ik kán nu dus wel doorspelen. Maar het is echt behelpen en maakt een al redelijk janky spel nog erger.
Ik wacht af of iemand met een oplossing komt, anders gaat hij terug, want op deze manier is er weinig lol aan.

Dit is overigens sowieso denk ik wel de slechtste pancake game gone VR die ik tot nu toe gespeeld heb, nog los van mijn controller problemen. Je moet nog steeds met de linker trigger "ADS-en" (aim down sights) alleen het enige dat dat nu doet is je gun nauwkeuriger maken. Doe je dat niet dan springt hij werkelijk alle kanten op. Als je ADS't met een sniper of andere gun met een scope, dan verschijnt er een plaatje van de scope voor je neus, precies zoals dat gebeurt in de reguliere versie van de game. Het voelt echt alsof er erg weinig moeite in gestoken is...

Ik ben er nog niet over uit of dat een dealbreaker is voor mij. Ik wacht in eerste instantie sowieso nog maar even af of iemand met een tip komt waarmee de game hopelijk mijn touch controllers gaat herkennen. Heb nu ook drie knoppen die gewoon niet gebruikt worden wat het spelen ook nodeloos ingewikkeld maakt. Ik heb nog 48 minuten speeltijd over voor mijn refund window verdwijnt...
Ok, er kwam gelukkig toch een gouden tip op het Steam forum (had ook een support ticket geopend bij 2K maar daar hoor ik alleen maar stilte tot nu toe). Het blijkt dat je deze game vanuit het Virtual Desktop menu moet openen (niet vanuit Steam of Steam VR). Het was mij eigenlijk nooit opgevallen dat dat ook kon, maar als je dat doet dan worden de controllers wel goed herkend.

Helaas loop je dan wel weer tegen de volgende bug aan, namelijk dat de crosshair naar rechts afwijkt. Je kogels gaan dus een stukje links van waar je op mikt met de crosshair (Quest specifieke bug blijkbaar)... Nou zag ik ook al een reactie op Steam dat je sowieso beter de interface uit kunt zetten en gewoon de ironsights gebruiken, maar naar mijn mening zijn de guns van BL2 daar niet geschikt voor. Veel guns hebben geen werkende ironsights (ze werken alleen in de pancake versie omdat de camera op een vaste plek zit), en als ze wel werken dan is het erg moeilijk daarmee te richten (doordat ze niet ontworpen zijn voor de lage resolutie van hedendaagse VR). Ik heb wat er mee gespeeld, ik laat de crosshair maar aanstaan en raak toch al redelijk gewend aan het compenseren voor de afwijking.

Net 1,5 uur gespeeld (t/m Midgemong voor wie het spel kent) en het is toch wel leuk. Je moet alleen je wapenkeuze wat aanpassen. Snipen gaat zoals eerder gezegd vrijwel niet. Ik word in deze VR versie tot nu toe veel meer fan van de Torgue wapens (langzamere maar explosieve kogels die veel damage doen en waarbij het minder uitmaakt of je nou precies het hoofd of het lichaam raakt), shotguns in het algemeen zijn fijn, en hogere firerate automatische wapens. Met andere woorden, niet wapens waarbij je voorzichtig mikt en dan met één schot je vijand neer probeert te krijgen, want dat werkt niet. Misschien als je een gunstock hebt om je controllers in te stoppen wel, maar die heb ik niet en zou ook niet werken met de grips op mijn controllers (als ik er het geld al voor uit zou willen geven). De scope is overigens wel nauwkeurig, het probleem is meer dat het beeld zo erg trilt dat het me echt niet lukt om er precies mee te schieten (terwijl het me in Fallout VR toch aardig lukt... misschien zit daar iets van smoothing op de controllers)

Het is nog steeds geen goede VR game... maar Borderlands 2 op zich blijft wel een supertoffe game imho en het is wel erg cool om hem in VR te kunnen spelen. Ik zou hem alleen aanraden aan mensen die Borderlands om te beginnen erg cool vinden en die niet terugdeinzen van het zich aanpassen aan wat maffe controls (want het valt helaas ook niet veel te customizen) en onhebbelijkheden van de VR versie van de game.

Overigens was ik zelf bang dat de game veel te moeilijk zou zijn in VR, maar ik heb het idee dat je incoming damage echt flink verminderd is (je kunt veel meer hebben voor je neer gaat). Aan een kant het risico dat de game te makkelijk wordt, maar ik vind het wel fijn want anders ben ik bang dat de game al snel onspeelbaar zou worden omdat het in VR een stuk lastiger kan zijn om in cover te gaan zitten (je hebt bijvoorbeeld ook geen crouch knop, en steeds zelf bukken dat trek ik niet erg lang :+)

edit: Helaas wel nóg een bug te rapporteren, in ieder geval met de Quest... De rechterstick gebruik je om te draaien, en met B schakel je van wapen (tap om wapen te cyclen, vast houden om wapen switch wiel te krijgen)... maar de rechterstick schakelt óók nog steeds je wapen. Viel in eerste instantie niet op omdat ik eerst staand aan het spelen was en zelf rond draai, en de keren dat ik toch met de stick draaide gebeurde het niet omdat je in het begin maar 2 wapenslots hebt (omhoog en omlaag), maar nu heb ik een 3e wapenslot er bij (links) en nu wordt het onmogelijk om zittend te spelen (want je kunt niet draaien zonder van wapen te wisselen). Voor zover ik heb kunnen achterhalen lijkt er geen manier te zijn om de bindings zelf aan te passen... Dus, roomscale only game voor mij nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 02-05-2020 20:21 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
Oppernerd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:27:
[...]
Wat ik wel mis is dat die twee stukjes schuim bij de hoofdband nog steeds als een spons fungeren, waardoor het nog steeds niet hygiënisch is om met gezelschap te spelen.
Niet echt hier aan gedacht, maar ik heb zo'n hoofd zweetband besteld :) Dat zou ook moeten helpen.

Een wat duurdere optie is de vervangingsset van AMVR voor de Rift S, maar het is momenteel niet beschikbaar (3 - 7 weken bezorgtijd). Deze review bevat ook enkele links naar Amazon in de VS en Canada, maar ze leveren niet naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phantoman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 03:01:
[...]

Niet echt hier aan gedacht, maar ik heb zo'n hoofd zweetband besteld :) Dat zou ook moeten helpen.

Een wat duurdere optie is de vervangingsset van AMVR voor de Rift S, maar het is momenteel niet beschikbaar (3 - 7 weken bezorgtijd). Deze review bevat ook enkele links naar Amazon in de VS en Canada, maar ze leveren niet naar NL.
Ik gebruik inderdaad ook gewoon een zweetbandje bij actieve games, scheelt een hoop want die vangt de meeste zweet op die anders lekker over je voorhoofd de foam in zou lopen.

---

Ik heb overigens een review op steam geplaatst over Borderlands 2 VR... Alleen aan te raden aan diehard Borderlands fans met stevige VR benen die bereid zijn om de vele problemen van de game heen te werken: https://steamcommunity.com/id/finraziel/recommended/991260/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Interessant voor de Quest owners die nog geen Oculus Link kabel gekocht hebben:

YouTube: No $80 Cable Needed: Oculus Quest Link Works Out of the Box!

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:57:
Interessant voor de Quest owners die nog geen Oculus Link kabel gekocht hebben:

YouTube: No $80 Cable Needed: Oculus Quest Link Works Out of the Box!
Stond ook een bericht van op de frontpage, en ja dat werkt :)
Heb het succesvol getest zowel met de laadkabel die Oculus meelevert als met een andere kabel die eerder niet geaccepteerd werd. Oculus geeft wel een waarschuwing dat USB 3.0 geadviseerd wordt, maar het werkt prima en er lijkt niet veel (geen?) kwaliteitsverschil te zijn. Ik had af en toe wel dat het geluid een heel klein beetje haperde, wellicht heb je dat niet op een USB 3.0 verbinding.

Ik blijf echter toch de voorkeur geven aan draadloos spelen met Virtual Desktop, ook al voegt het een klein beetje vertraging toe. In verreweg de meeste games merk ik daar niks van en de bewegingsvrijheid en geen kabel om in te blijven hangen zijn me meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Stond ook een bericht van op de frontpage, en ja dat werkt :)
Heb het succesvol getest zowel met de laadkabel die Oculus meelevert als met een andere kabel die eerder niet geaccepteerd werd. Oculus geeft wel een waarschuwing dat USB 3.0 geadviseerd wordt, maar het werkt prima en er lijkt niet veel (geen?) kwaliteitsverschil te zijn. Ik had af en toe wel dat het geluid een heel klein beetje haperde, wellicht heb je dat niet op een USB 3.0 verbinding.

Ik blijf echter toch de voorkeur geven aan draadloos spelen met Virtual Desktop, ook al voegt het een klein beetje vertraging toe. In verreweg de meeste games merk ik daar niks van en de bewegingsvrijheid en geen kabel om in te blijven hangen zijn me meer waard.
Ik had op Reddit hierover wat gelezen. Het hele probleem is dat de hardware decoder van een Quest slechts een stream van 150mbps aan kan. Oftewel dan maakt het niet heel veel uit of dat over Wifi, USB2 of USB3 komt, het is ver onder de capaciteit van USB3 en past makkelijk binnen USB2. Oké bij USB2 schijnen er potentieel wat latency problemen zijn, ook omdat je met tracking data terug enzo wel behoorlijke load hebt. Maar fundamenteel moet je met USB2 dezelfde beeldkwaliteit krijgen.

Ik vermoed dan ook dat een Quest 2 wel een dedicated DP alt mode gaat krijgen, zodat die wel op volledige USB3 snelheid kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maar volgens mij is spelen+laden alleen mogelijk met Oculus Link kabel? Met de gewone kabels gaat je batterij langzaam leeg volgens mij.

Iemand hier al Tetris gekocht? Zit te twijfelen, 30euro voor Tetris voelt wat duur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:29:
Maar volgens mij is spelen+laden alleen mogelijk met Oculus Link kabel? Met de gewone kabels gaat je batterij langzaam leeg volgens mij.

Iemand hier al Tetris gekocht? Zit te twijfelen, 30euro voor Tetris voelt wat duur aan.
Tetris effect? Ik heb hem vorige sale bij Epic meegenomen (en via virtual desktop gespeeld). Eerlijk gezegd valt het me wat tegen. Ja, het is Tetris. En er zijn allemaal maffe effecten om je heen en dat is wel cool. Maar na de eerste keer spelen heb ik eigenlijk nog weinig behoefte gevoeld om verder te gaan.

Spelen en laden maakt me eigenlijk weinig uit, enige wanneer dat van belang zou zijn is als je eerst zonder kabel de accu leeg speelt en dan behandeld door wil. Maar ik haal zo richting de 2,5 uur met via wifi streamen en dan ben ik langzaam toch wel redelijk gaar en moe van het staan. Als ik bv zou gaan racen er mee dan begin ik met een volle accu en lijkt het me dat je zelfs als die langzaam leeg loopt het erg lang uit zou moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PSA: die beta software van Oculus is niet voor niets beta... Mijn PC ging vandaag, nadat het een paar dagen goed ging, ineens bluescreenen 1 a 2 minuten na boot. Beta weer uitzetten ging niet want het downloaden en installeren duurt langer dan hoe lang mijn PC overleefde. Via safe mode Oculus er compleet vanaf gegooid en probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phantoman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 03:01:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan voor de CV1, goedkoopste die ik kon vinden zo ongeveer :P. Beetje dubbel voor mij, de band van de CV1 moet een stuk verder uitschuiven, waar hij voor gemaakt is, maar staat wel bekend als een zwak punt. En overall zit hij wel minder comfortabel met zweetband om (hij drukt harder onder mijn ogen).

Maar het scheelt wel enorm met de hoeveelheid zweet. Dus vermoedelijk blijf ik hem bij intensieve games wel gebruiken, en kijk ik misschien nog een beetje naar een dunner alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 16-05-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:55:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan voor de CV1, goedkoopste die ik kon vinden zo ongeveer :P. Beetje dubbel voor mij, de band van de CV1 moet een stuk verder uitschuiven, waar hij voor gemaakt is, maar staat wel bekend als een zwak punt. En overall zit hij wel minder comfortabel met zweetband om (hij drukt harder onder mijn ogen).

Maar het scheelt wel enorm met de hoeveelheid zweet. Dus vermoedelijk blijf ik hem bij intensieve games wel gebruiken, en kijk ik misschien nog een beetje naar een dunner alternatief.
Huh, hoe draag je dat ding dan? Heb je hem tussen je gezicht en de Rift?
Ik heb hem gewoon boven mijn headset, niet er tussen... Alleen aan de zijkant van mijn hoofd overlapt het een stukje, maar dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 17:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heeft iemand een idee hoe ik tijdens het gamen de Oculus aan kan laten tewijl ik hem even opzij leg? In mijn streams krijg je nu hele stukken zwart beeld als ik even kort van mijn plek ben.

In de Debug Tool zit een bypass proximity sensor optie maar die fixed het iig niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-05-2020 11:34 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:32:
Heeft iemand een idee hoe ik tijdens het gamen de Oculus aan kan laten tewijl ik hem even opzij leg? In mijn streams krijg je nu hele stukken zwart beeld als ik even kort van mijn plek ben.
Misschien gewoon iets over de proximity sensor plakken als je gaat streamen?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:32:

In de Debug Tool zit een bypass proximity sensor optie maar die fixed het iig niet.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2617/5186/products/SKU075781_20_1_large.jpg?v=1573872326

Plaats 'm op zoiets :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zal eerst een stukje tape proberen maar zo'n hoofd is feitelijk het allerbeste ja :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Huh, hoe draag je dat ding dan? Heb je hem tussen je gezicht en de Rift?
Ik heb hem gewoon boven mijn headset, niet er tussen... Alleen aan de zijkant van mijn hoofd overlapt het een stukje, maar dat is geen probleem.
Yep, kan hem erboven volgende keer proberen, maar ik vermoed dat hij dan echt te hoog zit om fatsoenlijk zijn werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Dat ziet eruit als piepschuim, die moet je wel verankeren nog. :+
Ik heb zo'n hoofd op mijn bureau, van keramiek ofzoiets. Die is vrij zwaar, maar met die front-heavy headsets staat het nog niet snel heel erg stabiel. Dan heb je nog de onhandigheid van het moeten verstellen (mijn eigen hoofd is een stuk groter; het is een kinderhoofdje qua formaat) van de headset bij het wegzetten en weer op je eigen knar zetten plus het probleem dat ie dan altijd aan staat, en het is meer moeite dan het waard is in de praktijk. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 16-05-2020 13:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Cyphax schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Dat ziet eruit als piepschuim, die moet je wel verankeren nog. :+
Ik heb zo'n hoofd op mijn bureau, van keramiek ofzoiets. Die is vrij zwaar, maar met die front-heavy headsets staat het nog niet snel heel erg stabiel. Dan heb je nog de onhandigheid van het moeten verstellen (mijn eigen hoofd is een stuk groter; het is een kinderhoofdje qua formaat) van de headset bij het wegzetten en weer op je eigen knar zetten plus het probleem dat ie dan altijd aan staat, en het is meer moeite dan het waard is in de praktijk. :D
Ik was niet heel serieus :+

Maar als het enkel en alleen is om af en toe even 2 minuten naar de plee te kunnen tijdens streamen, dan kan je natuurlijk ook gewoon zo'n piepschuimhoofd in je headset stoppen, om de sensor te blocken*, zonder te verstellen of te verankeren of wat dan ook. Gewoon VR-headset neerleggen, piepschuimhoofd erin, klaar.

* Kan ook met allerlei andere zaken, maar zo'n hoofd heeft een grotere kans van slagen, omdat 'ie beter blijft zitten dan een stukje plakband of een stukje karton oid.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Beste,

Ik sta op het punt een 2e hands rift s te gaan kopen. Waar moet ik op letten?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:50
kawaholic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:44:
Beste,

Is sta op het punt een 2e hands rift s te gaan kopen. Waar moet ik op letten?
belangrijkste is dat er garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Bartosy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:45:
[...]

belangrijkste is dat er garantie op zit.
Zou Dec 2019 aangeschaft zijn. Maar was een cadeautje. Bon dus niet aanwezig. kan dat ook via serienummer toevallig?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Zojuist Halflife Alyx uitgespeeld op de quest. Jemig, wat is dat spel goed, echt een aanrader!

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kawaholic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Zou Dec 2019 aangeschaft zijn. Maar was een cadeautje. Bon dus niet aanwezig. kan dat ook via serienummer toevallig?
Klinkt mij wat onwaarschijnlijk hoor... Wie krijgt dat soort dure cadeaus van mensen waar die vervolgens niet close genoeg mee is om de bon te krijgen als het ding niet bevalt en hij hem wil verkopen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
kawaholic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:49:
[...]

U moet het Product met uw aankoopbewijs verzenden met dat verzendetiket. Een aankoopbewijs is mogelijk niet noodzakelijk wanneer we uw aankoop op voorhand hebben kunnen verifiëren.

(neem aan dat het laatste betekent als de rift via oculus zelf gekocht is)

Wanneer we uw aankoopbewijs niet op voorhand hebben kunnen verifiëren en u ons een Product stuurt zonder geldig aankoopbewijs, behouden wij ons het recht voor om het Product voor uw rekening aan u retourneren, op voorwaarde van vooruitbetaling of, als deze kosten niet vooraf betaald zijn, zullen wij het Product gedurende dertig (30) dagen bewaren zodat u het op kunt halen voordat het wordt verwijderd.

ligt ook echt aan de prijs die je ervoor gaat betalen of je dat risico wilt lopen of niet

[ Voor 4% gewijzigd door Bartosy op 17-05-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
kawaholic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:44:
Beste,

Ik sta op het punt een 2e hands rift s te gaan kopen. Waar moet ik op letten?
Geen bon = niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Bartosy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:54:
[...]

U moet het Product met uw aankoopbewijs verzenden met dat verzendetiket. Een aankoopbewijs is mogelijk niet noodzakelijk wanneer we uw aankoop op voorhand hebben kunnen verifiëren.

(neem aan dat het laatste betekent als de rift via oculus zelf gekocht is)

Wanneer we uw aankoopbewijs niet op voorhand hebben kunnen verifiëren en u ons een Product stuurt zonder geldig aankoopbewijs, behouden wij ons het recht voor om het Product voor uw rekening aan u retourneren, op voorwaarde van vooruitbetaling of, als deze kosten niet vooraf betaald zijn, zullen wij het Product gedurende dertig (30) dagen bewaren zodat u het op kunt halen voordat het wordt verwijderd.

ligt ook echt aan de prijs die je ervoor gaat betalen of je dat risico wilt lopen of niet
Hij moet nog €350,- kosten. Is toch wel een hoop geld mocht hij het na 2 weken niet meer doen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
kawaholic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:58:
[...]

Hij moet nog €350,- kosten. Is toch wel een hoop geld mocht hij het na 2 weken niet meer doen.
als het een tweaker is met een goede beoordeling die gerant staat voor de garantie afhandeling mocht er iets mis mee zijn (constructie dat hij terug naar hem gaat en via hem opgelost wordt) zou ik het wellicht nog doen op marktplaats en een totaal vreemde die meteen zijn handen ervan af trekt.. met garantie tot de drempel... nope .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Bartosy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:06:
[...]

als het een tweaker is met een goede beoordeling die gerant staat voor de garantie afhandeling mocht er iets mis mee zijn (constructie dat hij terug naar hem gaat en via hem opgelost wordt) zou ik het wellicht nog doen op marktplaats en een totaal vreemde die meteen zijn handen ervan af trekt.. met garantie tot de drempel... nope .
Is geen tweaker helaas. Is via marktplaats. Ik ga er tijdens mijn nacht shift eens over nadenken. Thanks voor de adviezen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Ik was niet heel serieus :+

Maar als het enkel en alleen is om af en toe even 2 minuten naar de plee te kunnen tijdens streamen, dan kan je natuurlijk ook gewoon zo'n piepschuimhoofd in je headset stoppen, om de sensor te blocken*, zonder te verstellen of te verankeren of wat dan ook. Gewoon VR-headset neerleggen, piepschuimhoofd erin, klaar.

* Kan ook met allerlei andere zaken, maar zo'n hoofd heeft een grotere kans van slagen, omdat 'ie beter blijft zitten dan een stukje plakband of een stukje karton oid.
Zo'n hoofd werkt goed inderdaad.

Ik heb er speciaal zoeen gekocht om mijn Rift op te bewaren. Handig, dacht ik. Dan komt er geen stof op de lenzen en ligt hij toch zo voor het grijpen.

Maar, toen merkte ik dat de schermen ook aan blijven als je iets anders op de computer doet, omdat hij denkt op je hoofd te zitten. 8)7 Logisch, maar niet de bedoeling want OLED brandt nogal in. Voor dit doel (stream door laten gaan) dus wel geschikt.

Dus als iemand zo'n hoofd nodig heeft en in de buurt van Barcelona zit is hij gratis af te halen :P Ik had er al een mooie houten voet aan gemaakt ook zodat hij stevig blijft staan. Maar ik heb er zo niets aan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Yep, kan hem erboven volgende keer proberen, maar ik vermoed dat hij dan echt te hoog zit om fatsoenlijk zijn werk te doen.
Geprobeerd met zweetband direct boven de Rift. Het is (niet verrassend) een afweging: Dat zit comfortabeler, en over het algemeen is makkelijker, maar het is wel wat minder efficient qua zweetpreventie dan de band ook onder de Rift te hebben zitten. En als je de Rift af doet komt de band mee af. Al denk ik wel dat zolang het niet heel warm is (bij de volgende hittegolf) het de betere optie is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:27:
[...]

Zo'n hoofd werkt goed inderdaad.

Ik heb er speciaal zoeen gekocht om mijn Rift op te bewaren. Handig, dacht ik. Dan komt er geen stof op de lenzen en ligt hij toch zo voor het grijpen.

Maar, toen merkte ik dat de schermen ook aan blijven als je iets anders op de computer doet, omdat hij denkt op je hoofd te zitten. 8)7 Logisch, maar niet de bedoeling want OLED brandt nogal in. Voor dit doel (stream door laten gaan) dus wel geschikt.

Dus als iemand zo'n hoofd nodig heeft en in de buurt van Barcelona zit is hij gratis af te halen :P Ik had er al een mooie houten voet aan gemaakt ook zodat hij stevig blijft staan. Maar ik heb er zo niets aan, helaas.
Als je toch graag je hoofd gebruikt (:+); volgens mij gaat ie wel uit als de Oculus service(s) stop(pen). Met OTT kan je dat makkelijk doen. Hij blijft bij mij ook weleens aan, omdat die interface van vrcover.com er soms net een klein beetje overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Helaas zojuist toch maar mijn Rift S retour aangemeld bij Coolblue. Teveel verbindingsproblemen die lijken te komen door de brakke oculus software waar je niet onderuit komt. Ook had mijn Rift ineens een soort verticale screen tearing als je je hoofd van links naar rechts bewoog. Kon over dit laatste niet heel veel vinden op internet, weet ook niet echt de benaming van dat probleem. Heel irritant in ieder geval als je in Half Life je hoofd draait en voor een milliseconde lijkt er een frame dubbel te renderen.

Heb zo'n beetje alle opties wel uitgeput, tray tool, nvidia config scherm helemaal nalopen. Alle 'overbodige' software uitzetten, bios updates van m'n mobo, overclock uitgezet, XMP uitgezet. Natuurlijk ook vrij zinloos, aangezien hij in de eerste week van bezit dit rare effect niet had en ik niks aan mijn systeem veranderd heb.

[ Voor 24% gewijzigd door ShininNL op 20-05-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Gebruik je het Oculus Beta-program? Misschien dat die drivers iets schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Ja ook in- en uit geopt van het beta kanaal, driver opnieuw geinstalleerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu het wat warmer wordt merkte ik vandaag ineens dat er actieve koeling in de Quest zit... Die ventilator had ik nog nooit gehoord. Vage gewaarwording die voor het eerst te horen een half jaar na aanschaf :+
Niet dat het stoort, hij maakt niet veel geluid, maar het viel toen het stil was wel op (vooral omdat er tegelijk een bug leek te zijn dat ik geen audio meer had, moest het ding even rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Is die niet temperatuurgestuurd. Dat kan verklaren dat je die niet eerder hebt gehoord. In mijn RiftS mis ik hem in ieder geval!

Iets anders: wie heeft er ervaring met vervangingslenzen op sterkte voor een RiftS? Ik heb vandaag met mijn bril op in de RiftS gereden en dat was een openbaring. Maar RiftS-lenzen op sterkte zouden het helemaal af maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-06 15:22
Iemand al amd relive geprobeerd voor de Quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
jfeelders schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:56:
Iets anders: wie heeft er ervaring met vervangingslenzen op sterkte voor een RiftS? Ik heb vandaag met mijn bril op in de RiftS gereden en dat was een openbaring. Maar RiftS-lenzen op sterkte zouden het helemaal af maken...
Ik gebruik deze en tot nu toe erg tevreden mee. Als iemand anders met de headset wil spelen kun je de lenzen heel makkelijk eraf halen. De frame zonder lenzen dient ook als een lens protector als ik of iemand anders toch met de bril aan wil spelen. Het is wel niet zo goedkoop, hangt af van de sterkte van de lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:48
Ik baal. Vorige week is mijn Oculus Rift CV1 gestorven. De infraroodlampjes aan de voorkant branden niet meer, maar nog wel in het driehoekje aan de achterkant van de band. Heb hem al uit elkaar gehaald, maar alle ribbonkabels zien er goed uit en er lijkt ook geen chip kapot te gaan.

Het gebeurde toen ik mijn Rift aan een vriend gaf zodat hij even Beat Saber kon spelen. Hij was blijkbaar statisch geladen, want hij kreeg een flinke schok. Daarna werkte het nog even prima, maar op een gegeven moment had hij nog maar 3dof in plaats van 6.

Nu ben ik dus een beetje het internet aan het afstruinen naar een andere defecte Rift, bijvoorbeeld een waar een display van stuk is. Ik zie er een paar op eBay voor een acceptabele prijs van zo'n 70 euro, maar dan moeten ze nog vanuit Amerika verstuurd worden + importheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Arfman

Drome!

Ik ben ook bang dat mijn CV1 nu kapot gaat. Dankzij de globale pandemie is er bijna niet aan een VR bril te komen. Hij doet het nog steeds perfect (mei 2016 model) en ik ben er erg voorzichtig mee maar aangezien mijn simrig VR only is kan ik gewoon niet meer spelen als dat ding stukgaat.

FWP, ik weet het, maar toch ...

Wat zou een goede vervanger zijn voor de CV1? Rift S heeft geen IPD instelling en mijn IPD is 70, dat kan toch nooit goed gaan?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:00
Tja je gaat het waarschijnlijk wel iets zien.

De enige headsets die zo hoog gaan qua ipd zijn de Vive, vive pro en de cosmos van HTC.
Verder is de quest die gaat tot 72 en de odessy doet dat ook.

Ik ben zelf van CV1 naar HP reverb gegaan, reso is king imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arfman schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:36:
Wat zou een goede vervanger zijn voor de CV1? Rift S heeft geen IPD instelling en mijn IPD is 70, dat kan toch nooit goed gaan?
Ik zou voor de Quest gaan met link kabel. Kan nu zelfs ook met de bijgeleverde (al zou ik zelf nog steeds voor de optische 3.0 kabel gaan). En het standalone gebeuren is ook heel erg tof (en je hebt er ook iets aan als je hem mee neemt).

Voordeel is ook dat je je bestaande Rift catalogus kan blijven gebruiken zonder gedoe met hacks als revive.

Ik zit zelf trouwens ook over de Reverb te denken zoals @Torched zegt. Ik doe veel sims en die resolutie zou geweldig uitkomen. Ik twijfel alleen omdat er alweer een G2 aan zit te komen (samen met Valve): nieuws: HP plaatst teaser voor met Valve en Microsoft gemaakte vr-headset

Als de Reverb inmiddels flink in prijs gezakt zou zijn, zou ik het wel doen maar niet voor die 600 euro. Ik lees veel problemen met uitvallen en beperkte sweet spot.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 26-05-2020 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:10:
[...]

Ik zou voor de Quest gaan met link kabel. Kan nu zelfs ook met de bijgeleverde (al zou ik zelf nog steeds voor de optische 3.0 kabel gaan). En het standalone gebeuren is ook heel erg tof (en je hebt er ook iets aan als je hem mee neemt).

Voordeel is ook dat je je bestaande Rift catalogus kan blijven gebruiken zonder gedoe met hacks als revive.

Ik zit zelf trouwens ook over de Reverb te denken zoals @Torched zegt. Ik doe veel sims en die resolutie zou geweldig uitkomen. Ik twijfel alleen omdat er alweer een G2 aan zit te komen (samen met Valve): nieuws: HP plaatst teaser voor met Valve en Microsoft gemaakte vr-headset

Als de Reverb inmiddels flink in prijs gezakt zou zijn, zou ik het wel doen maar niet voor die 600 euro. Ik lees veel problemen met uitvallen en beperkte sweet spot.
Nog wat nieuwe informatie&plaatjes over de g2:
https://www.roadtovr.com/...r-camera-new-controllers/

Zo te zien dezelfde speakers als op de Valve Index en 4 camera's. Ook nieuwe controllers die er beter uit zien. Verder ook verstelbare ipd.
Hier zou ik misschien mijn Rift S wel voor verkopen tegen die tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfgKWGlNm1yt6OCHg37ai23dO-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwlBFHyMeZSB16f1gkVT4vID.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVe79bp2OkVB65NNXM1RmQdBOS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQhZzsLGtu0EFRl5ZkP96ekX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 26-05-2020 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Plugin schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Nog wat nieuwe informatie&plaatjes over de g2:
[...]
Bedankt!! Nou inderdaad, als dat voor dezelfde prijs als de Reverb 1 kan en hij nog dezelfde resolutie heeft, dan is dat een no-brainer. :9 Ben wel een beetje bang dat ze de hoge resolutie laten vallen. Vooral omdat hij nu IPD adjustment heeft zijn de optics wellicht heel anders. En bovendien, waarom zou Valve meewerken als het ding op dat punt hun topmodel de Index ver overstijgt? Ik heb ook eerder gehoord dat die displays min of meer toevallig in de Reverb gezeten hebben (als in: Op de markt gevonden, niet speciaal voor gemaakt).

Aan de andere kant betekent de IPD instelling op zijn minst dat er nog steeds 2 losse displays in zitten in plaats van 1 grote. Dus een kans dat dit dezelfde zijn als eerder (2,89" 2048x2048).

Maargoed, we gaan het zien. De IPD instelling betekent voor mij niet zoveel want ik ben gezegend met een super-gemiddelde IPD van 63. Maar zelfs als de resolutie is generfd dan nog levert het misschien wel een tijdelijk betere prijs voor de Reverb G1 op.

Edit: Als het goed is, is de aankondiging aanstaande donderdag!

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 27-05-2020 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:36:
En bovendien, waarom zou Valve meewerken als het ding op dat punt hun topmodel de Index ver overstijgt?
Nou volg ik het niet heel scherp meer, maar ik meen dat Valve sowieso heel open is met alles. Hun doel lijkt meer om VR in het algemeen te helpen ontwikkelen, uiteraard op SteamVR zodat ze daar weer de content kunnen verkopen. Ik heb niet het idee dat het hun doel is om rijk te worden van de verkoop van hardware. Dus wat dat betreft, als een andere fabrikant het veel goedkoper zou kunnen dan is het juist in Valve's voordeel om te helpen het een succes te maken en mensen uit het Oculus ecosysteem weg te lokken.

Zelf ben ik denk ik te gehecht aan de draadloze vrijheid van mijn Quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Voor degenen die het channel nog niet kennen, ThrillSeeker brengt elke dinsdag nieuws over VR en is best aangenaam om bezig te horen. Hij heeft ook deze week een upload over de nieuwe chip van Qualcomm voor XR en de G2 van HP: YouTube: Qualcomm drops a BOMB on the VR Industry

Toekomst van VR ziet er deze week plots een pak rooskleuriger uit. Hopelijk geeft dit op korte termijn een boost in meer quality content voor VR en lagere prijzen door meer concurrentie.

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 27-05-2020 08:41 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Filmpje is wel beetje erg wishful thinking imo, met de standaard: "5G gaat low latency AI optimized (wtf dat ook betekend) streaming geven". Al is het concept van gestandaardiseerd je telefoon gebruiken om je headset aan te sturen wel interessant. Gezien een Quest toch effectief telefoon hardware is, waarom niet je telefoon die je al hebt ervoor gebruiken. Met uiteraard wel een paar potentiele probleempunten.

Anyway, de Reverb G2 ziet er wel heel interessant uit. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van deze specifieke tracking ring locatie, lijkt het er wel op dat ze de primaire minpunten van WMR hebben aangepakt (beperkt tracking volume, belabberde controllers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:36:
[...]

Bedankt!! Nou inderdaad, als dat voor dezelfde prijs als de Reverb 1 kan en hij nog dezelfde resolutie heeft, dan is dat een no-brainer. :9 Ben wel een beetje bang dat ze de hoge resolutie laten vallen. Vooral omdat hij nu IPD adjustment heeft zijn de optics wellicht heel anders. En bovendien, waarom zou Valve meewerken als het ding op dat punt hun topmodel de Index ver overstijgt? Ik heb ook eerder gehoord dat die displays min of meer toevallig in de Reverb gezeten hebben (als in: Op de markt gevonden, niet speciaal voor gemaakt).

Aan de andere kant betekent de IPD instelling op zijn minst dat er nog steeds 2 losse displays in zitten in plaats van 1 grote. Dus een kans dat dit dezelfde zijn als eerder (2,89" 2048x2048).

Maargoed, we gaan het zien. De IPD instelling betekent voor mij niet zoveel want ik ben gezegend met een super-gemiddelde IPD van 63. Maar zelfs als de resolutie is generfd dan nog levert het misschien wel een tijdelijk betere prijs voor de Reverb G1 op.

Edit: Als het goed is, is de aankondiging aanstaande donderdag!
Nieuws verder is dat het dezelfde resolutie heeft, zelfde lcd paneel maar wel met hulp van valve een betere lens heeft die de problemen van de vorige Reverb oplost.
Ook dat je kan vooruitbestellen ergens eind juni en dat ie verkrijgbaar is in de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plugin schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:54:
[...]

Nieuws verder is dat het dezelfde resolutie heeft, zelfde lcd paneel maar wel hulp van valve een betere lens heeft die de problemen van de vorige Reverb oplost.
Ook dat je kan vooruitbestellen ergens eind juni en dat ie verkrijgbaar is in de herfst.

[YouTube: THIS IS THE HP REVERB G2! - ALL Details Unveiled! Incl. Q&A With The HP Team]
Yep ik heb het live gezien! Ik had de aankondiging gevonden op r/HPReverb . Ziet er goed uit, alleen erg jammer dat hij in de herfst pas komt :'(

Overigens is er nog wel meer nieuw, een betere headstrap en dezelfde speakers als van de Index! En hardwarematige IPD voor de liefhebbers. Klinkt heel goed allemaal. Wat me ook opviel is de grotere focus op gamers dit keer. De productmanager van HP vertelde dat de Reverb G1 eigenlijk vooral voor de zakelijke markt bedoeld was, maar dat de sim gamers er zo mee wegliepen dat ze hier nu voor gaan.

Ook zei hij dat de nieuwe 4-camera tracking van Microsoft af komt, dus grote kans dat andere merken dit ook gaan gebruiken (al wilden ze daar uit commercieel oogpunt geen uitspraken over doen :P )

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 30-05-2020 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop vooral eigenlijk dat WMR nu overweg kan met een flexibel aantal camera's. En dus dat een fabrikant ook 5 camera's kan gebruiken. Want één van de primaire potentiele minpunten die ik zie is gebrek aan tracking boven je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:55:
[...]

Yep ik heb het live gezien! Ik had de aankondiging gevonden op r/HPReverb . Ziet er goed uit, alleen erg jammer dat hij in de herfst pas komt :'(

Overigens is er nog wel meer nieuw, een betere headstrap en dezelfde speakers als van de Index! En hardwarematige IPD voor de liefhebbers. Klinkt heel goed allemaal. Wat me ook opviel is de grotere focus op gamers dit keer. De productmanager van HP vertelde dat de Reverb G1 eigenlijk vooral voor de zakelijke markt bedoeld was, maar dat de sim gamers er zo mee wegliepen dat ze hier nu voor gaan.

Ook zei hij dat de nieuwe 4-camera tracking van Microsoft af komt, dus grote kans dat andere merken dit ook gaan gebruiken (al wilden ze daar uit commercieel oogpunt geen uitspraken over doen :P )
Ik speel soms il-2, VTOL VR en DCS World in VR maar het is net niet scherp genoeg (met mijn Rift S), vooral als je wat verder kijkt. De cockpit zelf is wel scherp genoeg maar deze Reverb G2 ga ik denk ik wel bestellen, alhoewel je weet nooit wat voor VR qua hardware nieuws je nog binnenkort krijgt al denk ik niet dat er binnenkort nog een betere qua resolutie komt. Enige min-punt is de FOV maar verkies dit wel boven de Index (ook al was de prijs hetzelfde). Ok reviews eerst nog wel afwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:48
Nou, ik heb mijn CV1 weer gerepareerd. De tutorial op iFixit is niet geweldig, dus ik heb er zelf maar eentje geschreven voor de liefhebbers:

Zo repareer je een Oculus Rift CV1 - Frankensteinprojectje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik kwam tot de ontdekking dat van mijn Rift S de bekleding los komt van het deel wat tegen je voorhoofd rust. Ik zou graag contact opnemen met Oculus, maar als ik richting support ga, ticket indienen lijkt die pagina wel stuk te zijn ..

https://tickets.oculusvr.com/hc/en-us/requests/new

En hier komt ik ook niet verder..
https://support.oculus.com/294426521446490/

Heeft iemand ervaring hoe/waar een dergelijk verzoek in te dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:00:
Ik kwam tot de ontdekking dat van mijn Rift S de bekleding los komt van het deel wat tegen je voorhoofd rust. Ik zou graag contact opnemen met Oculus, maar als ik richting support ga, ticket indienen lijkt die pagina wel stuk te zijn ..

https://tickets.oculusvr.com/hc/en-us/requests/new

En hier komt ik ook niet verder..
https://support.oculus.com/294426521446490/

Heeft iemand ervaring hoe/waar een dergelijk verzoek in te dienen?
Die eerste pagina werkt hier (op mobiel) wel, mogelijk aan adblocker die de pagina breekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Homeland heej verrek.. nu wel. :)
'k Had zowel Firefox als Edge (Chromium) geprobeerd.. misschien net een storinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

gelukt! :)
##- Please type your reply above this line -##

Thank you for reaching out to Oculus Support. A support ticket (#xxxxxxx) has been created for you.

We aim to respond to your request within 2 business days. We apologize for any inconvenience and appreciate your patience.

We look forward to being of service to you.

If you have additional questions or comments, reply to this email or click the link below: tickets.oculusvr.com/hc/requests/xxxxxxx
This email is a service from Oculus Support. Delivered by Zendesk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkSqsItXaXk7Nw7P-DcktH_y07I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNK9oI9aXXFUSO96FwJVNMGq.jpg?f=fotoalbum_large

29 november 2019 gekocht -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:34
GekkePrutser schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:55:
[...]

Nou ik als simracer ben ook helemaal hyped. Gelijk op dag 1 in de pre-order gezet bij die Duitse site. Leuk als de tracking goed werkt, maar dat vind ik verder niet belangrijk. Als dat tegenvalt hou ik de Rift S er gewoon bij en als het goed werkt mag die in de verkoop. Vooral de speakers en betere lens maken mij erg enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wtfffff ..
Blas (Oculus Support)

Jul 15, 2020, 2:50 PM PDT
Hello,

Thank you for contacting Oculus Support.

I'm sorry to hear what happened to your headset padding however, normal tear and wear as well as accidental damage is not included on your warranty. You may review the Oculus warranty terms and conditions using this link: https://www.oculus.com/legal/limited-warranty/?locale=en_US.

Thank you for understanding, if you have further question or concern please feel free to reach us back.

Sincerely,

Blas
Oculus Support
Wat wordt niet gedekt door deze Garantie?
Deze Garantie is beperkt en niet van toepassing op: (i) normale slijtage; (ii) schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, ongevallen (bijv. onopzettellijke fysieke impact, blootstelling aan vloeistof, voedsel of andere verontreinigende stoffen, enz.), verwaarlozing, misbruik, onjuiste of ongeoorloofde reparatie of andere wijziging, knoeien of gebruik met ongeschikte apparatuur, apparaten, software, diensten of andere ongeoorloofde zaken van derden; (iii) gebruik dat niet in overeenstemming is met de productdocumentatie; (iv) commercieel gebruik; (v) gebruik in het kader van bedrijf of beroep; (vi) gebruikte of doorverkochte producten; (vii) producten gekocht bij anderen dan Facebook Technologies of een door Facebook Technologies geautoriseerde verkoper (inclusief niet-geautoriseerde online veilingen), (viii) producten die niet afkomstig zijn van Facebook Technologies, (ix) gebruik van het Product in strijd met de wetten, voorschriften of verordeningen die van kracht zijn waar het Product wordt gebruikt; of (x) functies of prestatieparameters met betrekking tot software of services die verder gaan dan de Gegarandeerde Functionaliteit van het Product.
normal tear and wear .. hij's net een half jaar oud...

:(

En ik maar denken dat Oculus zulke goede service had ..

Misschien toch maar eens rechtstreeks via Coolblue proberen .. ?!

[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-07-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dat is altijd het probleem. Schijnt vergeleken met een HTC erg goed te zijn, maar ook random genoeg. Mensen met een kapotte Rift S controller die gratis een nieuwe krijgen, andere die het maar moeten uitzoeken. (En blijkt gewoon dat op zijn minst een gedeelte van de Rift S controllers simpelweg niet stevig genoeg is voor een VR controller, gezien die nou eenmaal tegen een stootje moeten kunnen).

In principe moet je bij Coolblue zijn, en proberen kan geen kwaad. Echter laten we wel wezen, in 95% van de gevallen doet Coolblue standaard verhaal waarbij ze of het meteen weigeren, of ze laten je de complete headset inclusief alles terugsturen naar hun, dan gaat het naar een reparatiecentrum van Oculus/derde partij, die zeggen user abuse, en drie weken later krijg je antwoord dat als je hem terug wil hebben je moet betalen.

Zelf zou ik Coolblue proberen, maar willen ze de hele headset terug hebben dan zou ik het liever zelf repareren. Overigens het is me niet helemaal duidelijk welk onderdeel het nu precies is, maar als het echt het deel tegen je voorhoofd is, die kan je van derde partijen ook nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nou, dat klinkt ook niet best dan .. -O-
Sissors schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:21:
Zelf zou ik Coolblue proberen, maar willen ze de hele headset terug hebben dan zou ik het liever zelf repareren. Overigens het is me niet helemaal duidelijk welk onderdeel het nu precies is, maar als het echt het deel tegen je voorhoofd is, die kan je van derde partijen ook nieuwe kopen.
ja voorhoofd. Is dat zo? Heb je een link daarvan?

Het gaat dus om de beugel rond je hoofd wat op de voorkant van je hoofd rust. Niet gewoon de bril-padding.

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/1213403

edit:
ow vet .... deze zeker?
https://unboundvr.nl/ocul...ce-en-foam-vervanging-set

Afbeeldingslocatie: https://unboundvr.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/e4d92e6aceaad517e7b5c12e0dc06587/o/c/oculus-rift-s-face-interface-with-foam-replacement-comfort-kit-govark_1_.jpg

Ik ben ook helemaal niet tevreden met het bril-foam .. heb er al een een VRcover hoesje overheen maar dat zit ook ruk!

Deze set lijkt geniaal !! :)

edit: en besteld O+

[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-07-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:11:

Wtfffff ..

[...]

[...]

normal tear and wear .. hij's net een half jaar oud...

:(

En ik maar denken dat Oculus zulke goede service had ..

Misschien toch maar eens rechtstreeks via Coolblue proberen .. ?!
Normal tear and wear...oh wow. Begrijpelijk als het na 2 of 3 jaar zo is, maar anders heb je gewoon een wanproduct geproduceerd en zou je minstens een aanbod moeten doen om het heel cheap te vervangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Beakzz ja toch? Volgens mij gaat het Nederlands recht ook uit van zoiets, minimaal een jaar redelijk te verwachten levensduur. Nu gebruik ik hem wekelijks maar hoe dan ook is dit waanzin dat het nu al los laat. Maargoed, voor € 50 heb ik alles vervangen en van fatsoenlijk hygiënisch leer ipv dat stomme foam wat vol vuil gaat zitten. Man man man zoiets kunnen ze toch ook gewoon zelf aanbieden? Zelf bieden ze op de website gewoon de identieke hoofdsteun aan met foam dus dat duurt ook weer een half jaar dan is die versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Tennisbal schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:59:
Leuk speelgoed! Werkt perfect direct met usb etc.

Ik kwam er toevallig achter dat ik last had van niet zwarte schermen. mbv deze fix is dit opgelost:

https://www.reddit.com/r/.../?st=j91ot6u3&sh=3a766c28

1- Disable OVRService from Task manager (Services tab)
2- Open Regedit.exe and go to HKEY_LOCAL_MACHINE > Software
3- Right click on the Software folder > New > Key and name the new folder "Oculus"
4- Right click on the Oculus folder > New > DWORD 32bit Value and name it UseSpud
5- Set the value to 0
6- Start OVRService again and put on your headset
7- (Probably) be amazed at how everything looks clean and black

Speelt Lone Echo op een R290 goed? Ik lees goede replys hier!

en zijn er goedkopere manieren om rift games te kopen? Climb lijkt me vet maar 50 euro, damn!

En Porn VR lijkt me ook wat, hoe pak je dat aan? Bepaalde viewer oid?
Ik kwam toevallig deze fix tegen en wilde hem toevoegen aan deze thread maar iemand was mij al voor.
Zou dit geen handige info zijn voor de startpagina van de thread?

Met deze easy fix is zwart weer echt zwart in VR!
Getest op mijn CV1.

https://www.reddit.com/r/...o_disable_spud_oled_mura/

[ Voor 4% gewijzigd door Leader98 op 16-07-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee allemaal, het viel me op dat niemand het hier over de aankomende Quest refresh heeft gehad! Op de frontpage is het wel uitgebreid behandeld. Zelf weet ik nog niet wat ik moet verwachten, ik denk een beetje een combo tussen kleine feature update en goedkopere bouw, een beetje zoals de Rift -> Rift S zeg maar.

Dus niet echt een lowcost quest maar ook niet echt een 2.0. Maargoed we gaan het zien in September.

Maar waarvoor ik eigenlijk hier kwam: Onward is nu eindelijk uit voor de Quest (tenminste de early access versie): https://www.oculus.com/experiences/quest/2677344882310094/

Heb hem net gekocht maar ik moet hem nog proberen, het is nu een beetje te heet hier (Barcelona) om te Questen, ga het niettemin van het weekend zeker ff kort doen op zijn minst.

Ik heb ook al een tijdje Pavlov gedaan via SideQuest maar het kon me niet echt bekoren op de een of andere manier.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 30-07-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat redelijk wat mensen naar het algemene VR topic zijn verhuisd. Daar komt bovenop dat imo met de huidige informatie de nieuwe Quest nou niet bijster interessant is voor huidige Quest gebruikers, alleen voor mensen die voor het eerst één willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ik wist niet dat er een algemeen topic was! Ik zal het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:17
Iemand ervaring met het verlengen van de Rift S kabel? Lees online nogal verschillende verhalen. Van sites die zeggen dat je prima 2 meter kan verlengen voor 15 euro tot sites die zeggen dat het enkel kan met versterkers vanaf 100 euro tot sites die zeggen dat het onmogelijk is. Twee meter extra zou wel fijn zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Rezania schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:17:
Iemand ervaring met het verlengen van de Rift S kabel? Lees online nogal verschillende verhalen. Van sites die zeggen dat je prima 2 meter kan verlengen voor 15 euro tot sites die zeggen dat het enkel kan met versterkers vanaf 100 euro tot sites die zeggen dat het onmogelijk is. Twee meter extra zou wel fijn zijn.
Nee, geen ervaring met verlengen. Is het nodig? Ik heb net een nieuwe Rift S binnen en die zit aan een bijna 5 meter lange kabel. Is voor onze woonkamer meer dan genoeg.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Iets anders, dit topic met 356 pagina's is iets te lang om helemaal door te lezen (ok, ik ben ook lui). Net dus een Rift S binnen en nu wil ik heel graag mijn FPS games (Halflife 2, Battlefield 3 & 4, Titanfall, Overwatch, etc.) met de Rift spelen. Ik ben niet gevoelig voor misselijkheid dus wil eens zien hoe dat werkt.

Ik heb online (Reddit) al wat links gevonden naar de inmiddels niet meer opererende leverancier van Tridef. Tridef nog wel ergens kunnen ophalen en uitproberen, maar ik krijg het er niet mee aan de praat (ik krijg Oculus niet als te selecteren merk in het configuratiescherm, met de standaard SBS configuratie werkt het ook niet).

Ik heb ook Vorpx (http://www.vorpx.com/) gevonden, kosten EUR 36. Hier zijn op internet de ervaringen gemengd over, maar wil het wel proberen.

Mijn vragen:
1. heeft iemand met de Rift S Tridef aan de praat gekregen?
2. heeft iemand met de Rift S VorpX gekocht en (FPS) games succesvol gespeeld?

Alvast bedankt!

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:00
Rift S kan ik je niets over vertellen, maar ik heb met de CV1 met vorpx wel wat games gespeeld. Shooters vond ik zelf wat te snel gaan, en het lage detail niveau helpt niet echt mee.

Dragon Age: Inquisition en The Witcher 3 er ook mee gespeeld en het diepte beeld daarbij was wel erg tof. Wel gespeeld in de 3rd person mode. 1st person werd ik meestal beetje onpasselijk van na een uur of 2. Daar merk je echt dat een game er wel op gemaakt moet worden, want dit effect merkte ik totaal niet bij games als Onward en Superhot enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Bedankt voor je reactie, Torched. Ik heb na het lezen van je reactie gisteren Vorpx gekocht en ik heb de volgende spellen (semi) succesvol kunnen spelen in VR op de Oculus Rift S:
  • Battlefield 4
    het Battlefield menu werkt niet goed, dus het is heel lastig om een server te zoeken met de server browser. Als je eenmaal in het spel bent, werken alle menu knoppen wel gewoon. De field of view was niet goed, dus hier moet ik misschien nog wat aan veranderen. Ook de resolutie was niet naar tevredenheid, naar mijn gevoel lever ik teveel in op kwaliteit t.o.v. 2D. Gameplay is te doen, maar je hebt een beetje een nadeel t.o.v. de gewone 2D spelers. Vooral omdat als je om je heen kijkt tijdens het lopen, je ook direct van richting verandert. Dit is eigenlijk logisch, want dat gebeurt ook als je met de muis beweegt tijdens het spelen, maar met head tracking verwacht je dat je alleen je hoofd draait en dat je met de W knop (WASD) vooruit blijft lopen in de oorspronkelijke richting... 8)7 BF4 is nog steeds een van mijn favoriete spellen, dus hier was ik wel enigszins teleurgesteld over.
  • Half Life 2
    Hier ben ik erg blij mee. Ook hier werkte het menu niet super dus was het lastig om een nieuw spel te beginnen of een save game te laden, maar met wat prutsen krijg je de muis wel gericht. Eenmaal in het spel ziet alles er goed uit, is de field of view goed en is het goed speelbaar. Heerlijk!
  • Titanfall 2
    Brrrrr.... Zag er visueel minder goed uit dan HL2. Misschien moet ik een andere resolutie kiezen of nieuwe resoluties toevoegen aan Vorpx zoals de maker zelf aanraadt. Ik weet nog niet hoe dit werkt en of dit werkt. Het is best speelbaar, maar dit gaat echt te snel en dan merk je dat je hier helemaal in het nadeel bent met een VR headset t.o.v. normale 2D spelers.
  • GTA V
    Dit was een vreemde; de menu's werkte nu eens prima. Maar omdat GTA V standaard 3rd person (schuin achter/boven je karakter) is, deed head tracking niets. Tenminste, dat vermoed ik. Het 3D effect was er wel en de kwaliteit was beter dan BF4 en Titanfall 2, maar leek minder dan HL2, terwijl ik mezelf al met zonsondergang op de heuvel zag staan uitkijkend over Los Santos... :9~ Helaas, het was eigenlijk niet speelbaar. Met de muis moest je je kijkrichting aanpassen en dan angstvallig je hoofd stil houden. Ik heb succesvol een ritje in een auto gemaakt, maar leuk is anders. Ik moet nog proberen GTA V in First Person te zetten, kijken of dat effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
IloveMyHenB schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:00:Ik moet nog proberen GTA V in First Person te zetten, kijken of dat effect heeft.[/li]
[/list]
Maak gebruik van het voorwerk dat als voor je is gedaan ;)
https://grandtheftvr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Budha

Online ergo sum

Mijn Quest lijkt te zijn overleden :'(

De ene dag nog kort gebruikt, daarna weggelegd en de volgende keer deed hij niets meer. Resetten door 30 seconden powerknop in te drukken werkt niet. Er brandt geen enkel lampje, ook niet aan de laadkabel (verschillende kabels en voedingen geprobeerd). Aan de pc wordt de Quest ook niet herkend.

Heeft iemand nog tips of ervaring met de Oculus garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyphax schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:11:
[...]

Maak gebruik van het voorwerk dat als voor je is gedaan ;)
https://grandtheftvr.com/
Ja of deze: https://github.com/LukeRoss00/gta5-real-mod

Ik zal even zoeken of er een vergelijking is van deze. Ben wel benieuwd. Ik heb zelf alleen de r.e.a.l. mod geprobeerd.

Edit: Nee, kan er niets over vinden. Heeft iemand toevallig beide geprobeerd? O-) Je hebt voor Grand Theft VR ook VorpX nodig begrijp ik, en ik heb er niet zo heel veel zin in om die te kopen tenzij het echt veel beter werkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Door @Stemar ook al gemeld in een intussen gesloten topic, maar Facebook begint met de push naar FB-accounts.
https://www.roadtovr.com/...new-users-existing-users/
Vanuit oogpunt van FB wel logisch, want een extra accountvorm is meer werk en kost geld, vermoed ik, maar ik ga geen FB-account meer maken, ook geen dummy-account, dus dat maakt de lijst van toekomstige overwegingen wat korter. Hopen dat iemand met een concurrent voor de Quest komt want die had ik nog wel in overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga zelf overstappen naar de G2, omdat ik dat toch al van plan was. En ik ben geen groot fan van Facebook, maar tegelijk, het halve internet valt hier nu over (van Tweakers FP tot aan Oculus subreddit, en ik vermoed dat het op andere tech sites niet anders zal zijn). Tegelijk als puntje bij paaltje komt, hoeveel gaan nou echt hun keuze ervan af laten hangen dat ze hun Facebook account moeten gebruiken voor Oculus, gezien veruit het merendeel gewoon een Facebook account heeft? En anders maak je er één.

En natuurlijk, ik ken alle argumenten over privacy, tracking, etc. Ik geloof alleen niet dat onder de streep een significante groep hun aankoop hier echt van af gaat laten hangen. Vooral gezien het beperkt aantal concurrenten:
De Index, maar die is duur en heeft tracking stations nodig (met de bijbehorende voor, en nadelen)
HTC is gewoon geen realistisch alternatief meer
WMR heeft momenteel alleen in de aankondigingen als interessante optie de G2, verder is er nog niks aangekondigd.

Dus sowieso is het wel jammer om te zien dat het hele VR ecosysteem eigenlijk niet echt opschiet. En dat zijn dan de PCVR headsets, voor de Quest ga je echt geen alternatief vinden voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Veel mensen vallen erover inderdaad. Ik heb eigenlijk ook niet zo’n zin om mijn account te moeten koppelen. Nu heb ik de quest al, en ik begrijp dat bestaande accounts nog 2 jaar vooruit kunnen en vanaf januari 2023 dan ook echt over moeten. Afhankelijk van hoe irritant ze er op lopen te pushen in de tussentijd, kan ik dus nog wel even zonder vooruit. Tegen die tijd maak ik dan wel een leeg dummy account aan ervoor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:05
Wat ik mij afvraag is of dit zomaar mag?

Als ik vorig jaar wist dat een Facebook account verplicht zou worden, had ik zeer waarschijnlijk de Quest niet gehaald.
Nu worden de Terms of Agreement ineens aangepast, en heb ik over twee jaar een device waar ik geen gebruik kan maken als ik geen Facebook heb.

Tuurlijk kan ik tegen die tijd gewoon een dummy account aanmaken, maar ineens de voorwaarden rigoureus veranderen zit mij nogal dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
Ik ga zelf overstappen naar de G2, omdat ik dat toch al van plan was. En ik ben geen groot fan van Facebook, maar tegelijk, het halve internet valt hier nu over (van Tweakers FP tot aan Oculus subreddit, en ik vermoed dat het op andere tech sites niet anders zal zijn). Tegelijk als puntje bij paaltje komt, hoeveel gaan nou echt hun keuze ervan af laten hangen dat ze hun Facebook account moeten gebruiken voor Oculus, gezien veruit het merendeel gewoon een Facebook account heeft? En anders maak je er één.

En natuurlijk, ik ken alle argumenten over privacy, tracking, etc. Ik geloof alleen niet dat onder de streep een significante groep hun aankoop hier echt van af gaat laten hangen. Vooral gezien het beperkt aantal concurrenten:
De Index, maar die is duur en heeft tracking stations nodig (met de bijbehorende voor, en nadelen)
HTC is gewoon geen realistisch alternatief meer
WMR heeft momenteel alleen in de aankondigingen als interessante optie de G2, verder is er nog niks aangekondigd.

Dus sowieso is het wel jammer om te zien dat het hele VR ecosysteem eigenlijk niet echt opschiet. En dat zijn dan de PCVR headsets, voor de Quest ga je echt geen alternatief vinden voorlopig.
Maakt Pimax niet ook nog sets? En wellicht komen er nog meer WMR-brillen; de 'vorige' generatie had er ook best wel wat. Nou lijkt me die G2 sowieso een net wat betere set dan de Rift S van Oculus die ermee concurreert dus ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij denk ik.
Maargoed, meer brillen in het landschap zou beter zijn. Of meer fabrikanten dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GekkePrutser schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ja of deze: https://github.com/LukeRoss00/gta5-real-mod

Ik zal even zoeken of er een vergelijking is van deze. Ben wel benieuwd. Ik heb zelf alleen de r.e.a.l. mod geprobeerd.

Edit: Nee, kan er niets over vinden. Heeft iemand toevallig beide geprobeerd? O-) Je hebt voor Grand Theft VR ook VorpX nodig begrijp ik, en ik heb er niet zo heel veel zin in om die te kopen tenzij het echt veel beter werkt :)
Voor zover ik weet is er met die een issue waarbij de sync niet helemaal lekker loopt waardoor het constant lijkt alsof je lagt. Weet niet of dit inmiddels opgelost is of niet? Kan er niet veel over vinden. En ja, VorpX is nodig voor beide zo te zien helaas..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Voor zover ik weet is er met die een issue waarbij de sync niet helemaal lekker loopt waardoor het constant lijkt alsof je lagt. Weet niet of dit inmiddels opgelost is of niet? Kan er niet veel over vinden. En ja, VorpX is nodig voor beide zo te zien helaas..
Nee, de r.e.a.l. mod heeft geen VorpX nodig hoor! Draait helemaal standalone.

Het lijkt niet alsof je lagt, maar er zijn gewoon situaties waar de game de camera teveel overneemt en dat voelt niet bepaald lekker. Als je een auto in/uit gaat bijvoorbeeld. En 'cutscenes'. Even je ogen dichtdoen helpt wel maar het is niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyphax schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:40:
Door @Stemar ook al gemeld in een intussen gesloten topic, maar Facebook begint met de push naar FB-accounts.
https://www.roadtovr.com/...new-users-existing-users/
Vanuit oogpunt van FB wel logisch, want een extra accountvorm is meer werk en kost geld, vermoed ik, maar ik ga geen FB-account meer maken, ook geen dummy-account, dus dat maakt de lijst van toekomstige overwegingen wat korter. Hopen dat iemand met een concurrent voor de Quest komt want die had ik nog wel in overweging.
Shit... Dit is echt balen :( Gelukkig duurt het nog wel lang. Overigens is het nu ook al zo dat je voor 'full functionality' een FB account nodig hebt. Je kan bijvoorbeeld geen vrienden toevoegen op de quest zonder FB. Maar dat staat ook in dat artikel.

Ik heb al tijden geen facebook meer (sinds Cambridge Analytica) en het is absoluut niet iets dat ik ooit nog wil. Zal wss wel een "Prutser Bla" accountje aanmaken dan maar zeker niet met mijn echte naam (wat ook weer tegen FB T&C is natuurlijk). Misschien dan maar iets dat niet zo overduidelijk een valse naam is.

PS: Ik doe al zaken met Oculus sinds voor het bedrijf opgericht werd, ik was een van de eerste backers van Palmer's originele kickstarter en volgde zijn project voor de kickstarter al op MTBS3D. Dus "had dan geen Oculus gekozen" is geen optie :)
Cyphax schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Maakt Pimax niet ook nog sets? En wellicht komen er nog meer WMR-brillen; de 'vorige' generatie had er ook best wel wat. Nou lijkt me die G2 sowieso een net wat betere set dan de Rift S van Oculus die ermee concurreert dus ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij denk ik.
Maargoed, meer brillen in het landschap zou beter zijn. Of meer fabrikanten dan toch.
Het gaat hier over de Quest, Pimax en WMR zijn geen standalone headsets. Het enige serieuze alternatief dat ik ken zijn die van Pico maar die zijn puur op zakelijk gericht.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 19-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
Tegelijk als puntje bij paaltje komt, hoeveel gaan nou echt hun keuze ervan af laten hangen dat ze hun Facebook account moeten gebruiken voor Oculus, gezien veruit het merendeel gewoon een Facebook account heeft? En anders maak je er één.
Dat is natuurlijk nooit te bepalen, maar ik zal bijvoorbeeld geen quest 2 meer naast mijn G2 leggen en in 2 Whatsapp groepen kwam het al langs dat ze dan naar een ander merk headset op zoek gaan. FB heeft best wel een slechte naam gekregen en als er andere goede keuzes zijn dan kan dat net de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Nee, de r.e.a.l. mod heeft geen VorpX nodig hoor! Draait helemaal standalone.

Het lijkt niet alsof je lagt, maar er zijn gewoon situaties waar de game de camera teveel overneemt en dat voelt niet bepaald lekker. Als je een auto in/uit gaat bijvoorbeeld. En 'cutscenes'. Even je ogen dichtdoen helpt wel maar het is niet ideaal.
Ah ok, dus binnenkort uitgebreide review van jouw kant? :D

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:46:
[...]
Ah ok, dus binnenkort uitgebreide review van jouw kant? :D
Het is gratis, dus probeer het zelf zou ik zeggen ;)

Het kan op zich wel maar ik ben niet zo reviewerig. Laat het liever doen door iemand die daar plezier uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Het is gratis, dus probeer het zelf zou ik zeggen ;)

Het kan op zich wel maar ik ben niet zo reviewerig. Laat het liever doen door iemand die daar plezier uit haalt.
Haha, ik zal het op mijn to-do lijstje zetten :P Ik heb mijn mancave op zolder, dus heb sowieso mijn PC al weken niet aangeraakt, laat staan mijn Rift S haha. Maar wie weet kom ik er wel een keertje aan toe binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:33
Wat denken jullie wat het volgende nog zou opleveren?

-Oculus Rift CV1 Refurbished (ik had garantie, kreeg een vervangend exemplaar) waarvan de foam bij het voorhoofd heeft losgelaten ivm te weinig lijm
-2 Sensors waarvan bij 1 kabel een stukje gewit is (5 cm dan viel het minder op langs mijn muur)
-2 Motion conrollers waarvan 1 een kras (iemand dacht dat die door een muur heen kon :P)

als bonus heb ik wel de originele dozen nog

EDIT:

Vroeger had je een thread waar je je 2e hands spullen qua waarde kon laten inschatten, is dat er nog steeds? anders wil ik het daar wel inzetten.

[ Voor 42% gewijzigd door Janus Bier op 27-09-2020 02:16 ]

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 13:16
Waar ik voorheen vooral misselijk werd van het spelen in VR bij sommige spellen (bekende "wagenziekte") gaat dat steeds beter. De laatste tijd krijg ik echter steeds vaker hoofdpijn van het spelen in VR. Ook bij games waar ik überhaupt nooit klachten bij had (zeg een beatsaber). Wat kan hier aan de hand zijn? Is er iets met de tracking aan de hand? Haal ik niet genoeg FPS? Klopt mijn IPD niet?

Ik heb Rift S voor de duidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door scrappy.doo op 30-09-2020 09:58 ]

• JaimePalmberg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-05 21:10
scrappy.doo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:57:
Waar ik voorheen vooral misselijk werd van het spelen in VR bij sommige spellen (bekende "wagenziekte") gaat dat steeds beter. De laatste tijd krijg ik echter steeds vaker hoofdpijn van het spelen in VR. Ook bij games waar ik überhaupt nooit klachten bij had (zeg een beatsaber). Wat kan hier aan de hand zijn? Is er iets met de tracking aan de hand? Haal ik niet genoeg FPS? Klopt mijn IPD niet?

Zou kunnen liggen aan je tracking of aan FPS.
Meeste mensen worden ziek als de bewegingen vertraagd zijn.
Je kan oculus tray tool installeren en dan kan je zien of je frames aan het droppen bent.
Voor de tracking zou je een ander usb port kunnen proberen.

IPD zou geen probleem moeten, maar je kan naar een opticien gaan om je afstand te laten testen. (lijkt me overdreven)
Hope it helps
scrappy.doo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:57:

Ik heb bij mijn CV1 de laatste weken juist dat ik in een Beat Saber al weer wat misselijk wordt. Niet heel erg hoor, maar wel een beetje dat gevoel. Terwijl ik hem al jaren heb, en bijvoorbeeld probleemloos Alyx met free move heb gespeeld. Zover ik kan zien loopt alles prima.

Wat betreft FPS zou je het moeten kunnen zien door Oculus Diagnostics te openen, en performance metrics in te schakelen: https://developer.oculus..../native/pc/dg-debug-tool/

(projecteert hij midden in je beeld, dus verwacht niet dat je veel daadwerkelijk kan spelen met dit aan, maar moet je wel je framerate geven).

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 15:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Helaas ben ik ook in het verleng-je-rift moeras vast gelopen en wordt er gek van.. Ik wil de headset wat langer hebben.

1e set kabels, beide 3M, HDMI verleng en UBS3 verleng. Dit werkte voor de USB3, niet voor de HDMI. Ik kon dus spelen met de USB3 verlengkabel, als ik maar de HDMI origineel liet.

HDMI repeater gekocht die zou werken voor de rift. Die werkt. Alleen nu werkt de USB3 kabel niet meer. :( Ik kan dus prima spelen, mits ik de originele USB3 kabel gebruik.

Wat nu vreemd is: ik kan NIET meer spelen met originele HDMI en USB3 verleng, wat eerst wel werkte. 8)7 En daarom ook niet met beide verleng optie.

Ook irritant: elke keer na een USB wissel moet ik de HELE setup opnieuw doorlopen, terwijl ik niks aan sensors en controllers verander. Er zit blijkbaar iets heel nukkigs in die detectie loop die extreem gevoelig is. En ik denk ook dat die detectie misloopt als ik de UBS-verlengkabel gebruikt. Alleen als het werkt dat is die prima.

Is er een manier om die detectie te omzeilen?

Ik heb de verpakking van de UBS3 kabel weggegooid, maar was een behoorlijk high end kabel. en hij deed het freaking eerst gewoon prima.

Wat verder getest: als ik de PC uitzet en dan de USB verlengkabel inprik, dan start het verhaal goed op en 'werkt' de RIFT, helaas maar voor 10s dan stopt hij even. Oculus meld dan 'HDMI disconnect'. (geen UBS). Hij verbindt dan weer goed, en disconncet na 10s. Gebruik ik de originele USB dan is alles prima. Hij flipt dus met die USB verlengkabel ergens op.

Ik ben er na tig bestellingen nu wel klaar mee. Ik verbouw mijn kamer wel en zet mijn PC ergens anders neer. onvoorstelbaar dat dit niet fatsoenlijk is gedocumenteerd waar verlengkabels aan moeten voldoen en dat het puur trial-and-error is. :(

[ Voor 20% gewijzigd door superduper op 25-02-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Sinds vandaag heb ik erg donker beeld in de Rift, net alsof de helderheid naar 0 gegaan is. Ik kan nergens in de instellingen vinden dat je de helderheid kan aanpassen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Heb je in de Rift ook een menu met een slider voor de helderheid misschien?

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/_0Eoc0bgd5QMc4IpfX03-oiZL4e5PMKbXDVm1XSSAcY.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=aa820a1c362ddbc4abf1fe957098c07cfcc3a7fd

[ Voor 62% gewijzigd door jfeelders op 25-04-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 15:53
ik zie dat dit topic niet echt actief meer is maar wij hebben een Rift-S waarvan 1 controller behoorlijk aan het driften is. Hoe kunnen wij dit repareren, nieuw zijn de controllers in Nederland niet eer verkrijgbaar of kent iemand nog een adres waar ze te koop zijn.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.