4bit schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:57:
Kan je je S/PDIF output niet disablen? In zoekveld naar "sound" en daar je andere default outputs disables wanneer je je Rift gaat gebruiken. Ik moet ook mijn standaard hoofdtelefoon daar uitzetten, anders blijft het geluid daar uit komen en hoor ik niets in mijn Rift.
Gisteren getest, maar helaas... Nog voor ik de eerste bocht op Zandvoort had bereikt was het alweer the sound of silcence....
Daarna het output device voor SPDIF maar weer geactiveerd, maar echt ideaal is dat toch echt niet te noemen. Geluid "beweegt" dan niet mee als je je omdraait, wat bij de output van de Rift zelf wel het geval is (als het met grote uitzondering dan een keertje werkt).
Daarop ben ik even in het event-log gedoken en daar kom ik behoorlijk wat rommel tegen van de OVRServiceLauncher. Zo te zien zitten daar de nodige fouten in. Om te beginnen wordt alles geregistreerd onder EventID 0 wat uiteraard al niet klopt.
Veelvuldig, en vermoedelijk ook op het moment dat audio spontaan verdwijnt, zie ik de volgende melding als warning verschijnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| The description for Event ID 0 from source OVRServiceLauncher cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.
If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.
The following information was included with the event:
[LauncherService] Watched process C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\OVRRedir.exe died with 1073807364! 9 relaunches remaining. |
Deze worden daarna gevolgd door andere inforamtional meldingen van de OVRServiceLauncher die ook onder EventID 0 worden geregistreerd, maar een andere inhoud kennen. Opeenvolgend (binnen enkele seconden zijn dat de volgende meldingen:
- [ProcessAsUser] Token is limited and has linked token.
- [ProcessAsUser] Successfully retrieved the active user token.
- [ProcessAsUser] Successfully started process (656) as active user: C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\OVRRedir.exe
Andere warnings die voorkomen in de loggings zijn:
- [ProcessWatcher] Unable to create ACL for redist launch event. LastError = 0x0 (0): The operation completed successfully.
- [LauncherService] Unable to open regkey: 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\FLxHCIc\Parameters'. LastErr = 2(0x2 (2): The system cannot find the file specified.)
Voor wat betreft de vermelding die betrekking op het register heeft, heb ik dit gecontroleerd, en ik kom inderdaad geen key voor FLxHCIc tegen (zou onder de HKLM horen te staan).
Verder zie ik er nog 1 error tussen staan met de vermelding:
- [LauncherService] Unable to launch: There is no active interactive user session.
Deze laatste melding zie ik echter maar heel weinig voorkomen, en ik veracht ook niet dat daar de oplossing in moet worden gezocht.
Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de eerst genoemde vermelding, namelijk OVRRedir.exe died with 1073807364! 9 relaunches remaining. Elke keer dat deze melding in het eventlog opduikt is het ook steeds met dezelfde exit-code, 1073807364. Deze exit-code zie ik veelvuldig terug op google in relatie tot diverse applicaties (meestal MSI-installers), maar een echt duidelijke verklaring van wat die exit-code inhoud en waarom dat optreed heb ik nog niet gevonden.
To be continued dus....
--edit--
Het kostte even wat zoekwerk, maar ik ben er nu wel achter wat de exit-code inhoud:
1073807364 = 40010004 (hex) - This means the system cannot open the file"
4001 is the facility code. Please check the actual setup log which should be in the temp folder of the system.
Zie onder meer
https://social.technet.mi...orum=configmanagergeneral
Brengt me natuurlijk wel weer tot de volgende vraag, namelijk welke file er dan niet geopend kan worden, en waarom niet...

Ik ben bang dat dit met voorlopig nog wel even bezig gaat houden.
--edit 2--
Bloed, zweet en tranen is het aan het kosten, maar ik ben weer wat verder. Ik zie in de logfiles van de rift-software nu inderdaad dat het mis loopt. Betreft de logfile C:\Users\<username>\AppData\Local\Oculus\Service_xxxxxx.txt:
code:
1
2
3
4
| 21/08 00:40:13.116 {WARNING} [DefaultAudioDevicePolicy] Could not find Rift device for input falling back to Windows default
21/08 00:40:13.116 {WARNING} [DefaultAudioDevicePolicy] Could not find Rift device for output falling back to Windows default
21/08 00:40:13.116 {INFO} [AudioPipeline] input -> Headset Microphone (2- Rift S)
21/08 00:40:13.116 {INFO} [AudioPipeline] output -> Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio) |
Dus inderdaad, spontaan is zowel input- als output-device van de rift niet meer aanwezig. De input komt vrijwel direct ook weer terug, maar de output schiet dan naar de Realtek toe zo te zien.
Hier ga ik nog even wat meer mee experimenteren om te zien of bovenstaande bevindingen inderdaad juist zijn. Als dat het geval is, is het zeer waarschijnlijk dat de oorzaak zit in de audio-drivers van de rift, die spontaan connectie verliezen met het device en is het wachten op driver-updates dus.
[
Voor 20% gewijzigd door
kroegtijger op 21-08-2019 16:59
]