Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is een Rift S in dit geval. Met racen gebruik ik ze nooit en staan ze gewoon naast de TV (wit lampje brand dan wel altijd).

Nu zal het niet zo'n ramp zijn maar moet ik even oplaadbare batterijen gaan scoren en steeds wisselen als ze zo snel leeg zijn (binnen 1,5 week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn controllers lopen nauwelijks leeg als ik ze niet gebruik. En ik gebruik ze bijna nooit want ik simrace alleen met de Rift. Ik heb de controllers buiten het zicht van de sensors gelegd. Misschien scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:06:
Is een Rift S in dit geval. Met racen gebruik ik ze nooit en staan ze gewoon naast de TV (wit lampje brand dan wel altijd).

Nu zal het niet zo'n ramp zijn maar moet ik even oplaadbare batterijen gaan scoren en steeds wisselen als ze zo snel leeg zijn (binnen 1,5 week)
Dat is wel erg snel, zo snel zijn mijn controllers nog niet leeg terwijl ik ze wél gebruik... Ik weet niet precies hoe lang maar ik vond ze eigenlijk juist erg lang meegaan. Zo lang dat ik er nog geen problemen mee heb dat ik er niet oplaadbare batterijen in stop. Ik heb echter wel de CV1, niet de S.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 13:58
Paulus07 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:06:
Als ik ga racen/gamen schakel ik zelf in windows altijd audio van versterker om naar rift.
Dan weet ik ook zeker dat alle extra apps als CrewChief etc goed blijven gaan.

Merkte gisteren wel dat ik bij een potje NoManSky meldingen kreeg dat de batterijen van controllers al leeg waren. Dat is echt snel. gebruik die normaal nooit tijdens het racen etc. maar die blijven dus gewoon altijd actief en batterij leeg trekken :S

is er een optie om de oculus + controllers gewoon geheel uit te schakelen als je deze niet gebruikt (zonder elke keer kabels uit je pc te halen)?
Dat probleem had ik tot voor kort ook. De laatste updates (beta) lijken dat in ieder geval te verhelpen. Ook met enige regelmaat last gehad van dat controllers uberhaupt niet werden gedetecteerd, "valse" meldingen over dat de batterijen bijna leeg waren (totdat je de Oculus software herstart, dan blijken ze plots helemaal vol te zijn) etc. Na updates lijken deze problemen volledig verholpen te zijn. Ook dat is op een Rift S.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zal het eens in de gaten houden. gebruik het toch voor 90% met racen dus geen controllers nodig :)
Was gisteren nog wel 30 minuten extra bezig voor ik kon racen.....

Op een of andere manier was die play area verschoven...... Dus moest die opnieuw instellen.
Dat eenmaal gedaan en ook weer de kijk richting aangegeven dacht ik te kunnen beginnen. Start ik de game (rfactor 2) zie ik het scherm ineens rechts van me ipv voor me (terwijl ik net nog die richting heb aangegeven en de pijl ook die kant op stond).

Dus weer gekeken op het scherm of er iets anders stond. niks gevonden. Maar waarom dan die positie van kijken weer opeens is gesprongen naar ooit de 1e setup..... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
4bit schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:57:
Kan je je S/PDIF output niet disablen? In zoekveld naar "sound" en daar je andere default outputs disables wanneer je je Rift gaat gebruiken. Ik moet ook mijn standaard hoofdtelefoon daar uitzetten, anders blijft het geluid daar uit komen en hoor ik niets in mijn Rift.
Gisteren getest, maar helaas... Nog voor ik de eerste bocht op Zandvoort had bereikt was het alweer the sound of silcence.... :(
Daarna het output device voor SPDIF maar weer geactiveerd, maar echt ideaal is dat toch echt niet te noemen. Geluid "beweegt" dan niet mee als je je omdraait, wat bij de output van de Rift zelf wel het geval is (als het met grote uitzondering dan een keertje werkt).

Daarop ben ik even in het event-log gedoken en daar kom ik behoorlijk wat rommel tegen van de OVRServiceLauncher. Zo te zien zitten daar de nodige fouten in. Om te beginnen wordt alles geregistreerd onder EventID 0 wat uiteraard al niet klopt.

Veelvuldig, en vermoedelijk ook op het moment dat audio spontaan verdwijnt, zie ik de volgende melding als warning verschijnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
The description for Event ID 0 from source OVRServiceLauncher cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event: 

[LauncherService] Watched process C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\OVRRedir.exe died with 1073807364! 9 relaunches remaining.

Deze worden daarna gevolgd door andere inforamtional meldingen van de OVRServiceLauncher die ook onder EventID 0 worden geregistreerd, maar een andere inhoud kennen. Opeenvolgend (binnen enkele seconden zijn dat de volgende meldingen:
- [ProcessAsUser] Token is limited and has linked token.
- [ProcessAsUser] Successfully retrieved the active user token.
- [ProcessAsUser] Successfully started process (656) as active user: C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\OVRRedir.exe

Andere warnings die voorkomen in de loggings zijn:
- [ProcessWatcher] Unable to create ACL for redist launch event. LastError = 0x0 (0): The operation completed successfully.
- [LauncherService] Unable to open regkey: 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\FLxHCIc\Parameters'. LastErr = 2(0x2 (2): The system cannot find the file specified.)

Voor wat betreft de vermelding die betrekking op het register heeft, heb ik dit gecontroleerd, en ik kom inderdaad geen key voor FLxHCIc tegen (zou onder de HKLM horen te staan).

Verder zie ik er nog 1 error tussen staan met de vermelding:
- [LauncherService] Unable to launch: There is no active interactive user session.

Deze laatste melding zie ik echter maar heel weinig voorkomen, en ik veracht ook niet dat daar de oplossing in moet worden gezocht.

Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de eerst genoemde vermelding, namelijk OVRRedir.exe died with 1073807364! 9 relaunches remaining. Elke keer dat deze melding in het eventlog opduikt is het ook steeds met dezelfde exit-code, 1073807364. Deze exit-code zie ik veelvuldig terug op google in relatie tot diverse applicaties (meestal MSI-installers), maar een echt duidelijke verklaring van wat die exit-code inhoud en waarom dat optreed heb ik nog niet gevonden.

To be continued dus....

--edit--
Het kostte even wat zoekwerk, maar ik ben er nu wel achter wat de exit-code inhoud:
1073807364 = 40010004 (hex) - This means the system cannot open the file"
4001 is the facility code. Please check the actual setup log which should be in the temp folder of the system.
Zie onder meer https://social.technet.mi...orum=configmanagergeneral

Brengt me natuurlijk wel weer tot de volgende vraag, namelijk welke file er dan niet geopend kan worden, en waarom niet... :| Ik ben bang dat dit met voorlopig nog wel even bezig gaat houden.

--edit 2--
Bloed, zweet en tranen is het aan het kosten, maar ik ben weer wat verder. Ik zie in de logfiles van de rift-software nu inderdaad dat het mis loopt. Betreft de logfile C:\Users\<username>\AppData\Local\Oculus\Service_xxxxxx.txt:
code:
1
2
3
4
21/08 00:40:13.116 {WARNING} [DefaultAudioDevicePolicy] Could not find Rift device for input falling back to Windows default
21/08 00:40:13.116 {WARNING} [DefaultAudioDevicePolicy] Could not find Rift device for output falling back to Windows default
21/08 00:40:13.116 {INFO}    [AudioPipeline] input -> Headset Microphone (2- Rift S)
21/08 00:40:13.116 {INFO}    [AudioPipeline] output -> Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)

Dus inderdaad, spontaan is zowel input- als output-device van de rift niet meer aanwezig. De input komt vrijwel direct ook weer terug, maar de output schiet dan naar de Realtek toe zo te zien.
Hier ga ik nog even wat meer mee experimenteren om te zien of bovenstaande bevindingen inderdaad juist zijn. Als dat het geval is, is het zeer waarschijnlijk dat de oorzaak zit in de audio-drivers van de rift, die spontaan connectie verliezen met het device en is het wachten op driver-updates dus.

[ Voor 20% gewijzigd door kroegtijger op 21-08-2019 16:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Paulus07 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:53:
Zal het eens in de gaten houden. gebruik het toch voor 90% met racen dus geen controllers nodig :)
Was gisteren nog wel 30 minuten extra bezig voor ik kon racen.....

Op een of andere manier was die play area verschoven...... Dus moest die opnieuw instellen.
Dat eenmaal gedaan en ook weer de kijk richting aangegeven dacht ik te kunnen beginnen. Start ik de game (rfactor 2) zie ik het scherm ineens rechts van me ipv voor me (terwijl ik net nog die richting heb aangegeven en de pijl ook die kant op stond).

Dus weer gekeken op het scherm of er iets anders stond. niks gevonden. Maar waarom dan die positie van kijken weer opeens is gesprongen naar ooit de 1e setup..... :P
RF2 in combinatie met de Rift heb ik voorlopig maar even op een laag pitje gezet, mede in verband met wat je hierboven beschrijft. Soms staat het scherm links van me, dan weer rechts, andere keren is er onmogelijk emt de muis bij de menu's te komen (knoppen vallen dan buiten het bereik van mn muisaanwijzer) etc. RF2 en VR is alles behalve echt geoptimaliseerd te noemen. Als het in AC goed werkt, ben ik al gelukkig.

iRacing Profiel

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 15:19
Is het in die games niet mogelijk het menu te "resetten"?

Als ik in mijn Rift CV2 het rift menu open, heb ik aan de rechter kant een knop met de functie reset position. Als ik daar op klik reset het scherm zich naar het punt waar ik op dat moment kijk, en dus ook de menu's in games en dergelijke. Of een zelfde knop ook aanwezig is op de S weet ik helaas niet. Maar het is wel het bekijken waard.

• Paulus07
  • Niet online
die is er. Tijdens de race etc heb ik er ook geen last van en werkt alles super. Is alleen dus soms met de 1e keer opstarten dat de oriëntatie weg is die ingesteld is via oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Paulus07 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:24:
die is er. Tijdens de race etc heb ik er ook geen last van en werkt alles super. Is alleen dus soms met de 1e keer opstarten dat de oriëntatie weg is die ingesteld is via oculus.
Meestal dat ik m alleen de eerste keer even moet instellen inderdaad. Echt hinderlijk kan ik het nou ook weer niet vinden, maar het is wel een bekend fenomeen dus :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
laatste paar dagen ander irritant issue -_-
Naar boven/onder, links/rechts kijken werkt prima. Echter naar voren of achteren bewegen zorgt er niet voor dat je in de wereld beweegt maar dat de wereld meegaat. Zelfs in oculus home. Zwaar irritant. Kamer goed verlicht, geen wijzigingen setup etc etc.

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Paulus07 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:57:
laatste paar dagen ander irritant issue -_-
Naar boven/onder, links/rechts kijken werkt prima. Echter naar voren of achteren bewegen zorgt er niet voor dat je in de wereld beweegt maar dat de wereld meegaat. Zelfs in oculus home. Zwaar irritant. Kamer goed verlicht, geen wijzigingen setup etc etc.

zucht
In AC kon ik voorheen altijd uit de auto stappen en er omheen lopen. Dat lukt ook niet meer.........iemand?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

Cyphax

Moderator LNX
@Dev0o @Paulus07 Zijn dat games die vanuit Steam draaien? Een paar dagen terug is SteamVR geüpdated, en ik moest wat dingen opnieuw instellen (voor Beat Saber bijv. die runtime-switch).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gisteren was er weer een firmware update beschikbaar. Voor alsnog heb ik er nog niet veel veranderingen in opgemerkt maar misschien is dat de oorzaak van bovenstaande problemen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 20:54
kroegtijger schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:49:
Inmiddels zijn de audio-problemen weer een stukje minder geworden, maar nog steeds gaat er het nodige mis...
Misschien een domme reactie van mij, maar ik had misschien hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost door een andere USB verlengkabel te kopen. Op een andere PC die weinig stroom levert via USB had ik het probleem namelijk al zonder verlengkabel, voor die PC zou ik het mainboard moeten vervangen of een usb controller kopen.

Ben alleen niet zo diep de logs in gedoken omdat voor mij vrij duidelijk was dat het een issue is met te weinig stroom naar de headset waardoor de rift audio device heel even uitvalt en dan het geluid niet meer terug te krijgen is. Ik heb geen idee of jij hetzelfde probleem hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ahrnuld op 28-08-2019 19:57 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ahrnuld schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Misschien een domme reactie van mij, maar ik had misschien hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost door een andere USB verlengkabel te kopen. Op een andere PC die weinig stroom levert via USB had ik het probleem namelijk al zonder verlengkabel, voor die PC zou ik het mainboard moeten vervangen of een usb controller kopen.

Ben alleen niet zo diep de logs in gedoken omdat voor mij vrij duidelijk was dat het een issue is met te weinig stroom naar de headset waardoor de rift audio device heel even uitvalt en dan het geluid niet meer terug te krijgen is. Ik heb geen idee of jij hetzelfde probleem hebt.
Ik heb ergens ook al zo'n vermoeden gehad dat het een voedings-probleem betreft inderdaad, maar ik ben nog niet helemaal erover uit hoe op te lossen. Het kan zijn dat de controller die erin zit niet helemaal lekker is, dus een andere PCIe-controller zou een optie kunnen zijn, maar als het alleen voeding betreft, kan je het mogelijk ook oplossen met een powered USB3-hub ertussen (maar ik weet niet hoe de rift ermee omgaat) maar het kan ook zijn dat de PSU (500Watt Zallman van een jaar of 5 oud) op z'n eind begint te lopen en er nu langzamerhand toch wel veel van wordt gevraagd (GTX1070 met FX8350).

Ik vind het geen probleem om er wat aan uit te geven om het op te lossen (zolang het binnen de marges blijft, aangezien de FX8350 met PSU en mobo eind van het jaar / begin volgend jaar een upgrade gaan krijgen), maar om nu de verkeerde onderdelen te gaan wisselen gaat me wat ver, en ik heb die helaas niet meer hier op de plank liggen om mee te testen.Als ik voor 50 a 100 euro er een half jaartje nog mee door kan, is het nog acceptabel te noemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1220418

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1220418 op 31-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 1220418 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:27:
Mijn Rift lag al meer dan een jaar (of anderhalf) stof te happen dus ik dacht: laat ik 'm weer eens installeren. Vooralsnog zonder de touch controllers. Gewoon om even mee te vliegen (Aerofly FS 2) en ik was ook wel benieuwd naar nieuwe ervaringen (dat je gewoon ergens op de wereld kan zitten en om je heen kan kijken, dat soort relax-werk). Tot mijn stomme verbazing zie ik NOG STEEDS dezelfde meuk in de lijst Best verkocht staan... alsof er in een jaar of twee nauwelijks wat gebeurd is...?

Enfin, wat ik wilde vragen: wat is op dit moment de betere 'being there' app? Ik wil gewoon even op aan andere plek op aarde zitten en genieten van het uitzicht: waar moet ik daarvoor zijn? Als het kan zonder verplichte Touch: ik heb geen zin de tweede sensor en die touch te installeren omdat ik die niet nodig heb voor het vliegen. Ik heb ook niet de ruimte daarvoor: moet alles zittend kunnen doen. ;)
Google Earth VR wellicht?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik merk met de Rift S dat de tracking soms weg is (kijken met passthrough werkt dan bijvoorbeeld ook niet en geeft een sneeuwstorm), Controllers zijn dan niet zichtbaar, en bewegen in games is raar...

Nu lees ik op reddit en fora dat het redelijk vaak USB/voeding gerelateerd is. Vb.: https://www.reddit.com/r/...another_post_about_how_i/

https://forums.oculusvr.c...ugh-passthrough-camera/p5

Nu lees ik hier dat er ook mensen met tracking issues zijn. Hebben jullie hier nog een oplossing voor gevonden of eventueel een usb pci kaart erbij geprikt op je MOBO, zo ja welke?

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 10-09-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 14:13
Paulus07 schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:08:
Ik merk met de Rift S dat de tracking soms weg is (kijken met passthrough werkt dan bijvoorbeeld ook niet en geeft een sneeuwstorm), Controllers zijn dan niet zichtbaar, en bewegen in games is raar...

Nu lees ik op reddit en fora dat het redelijk vaak USB/voeding gerelateerd is. Vb.: https://www.reddit.com/r/...another_post_about_how_i/

https://forums.oculusvr.c...ugh-passthrough-camera/p5

Nu lees ik hier dat er ook mensen met tracking issues zijn. Hebben jullie hier nog een oplossing voor gevonden of eventueel een usb pci kaart erbij geprikt op je MOBO, zo ja welke?
Ik heb afgelopen weekend pas de Rift S ontvangen, maar ik had direct wat problemen met mijn usb aansluiting. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat mijn chipset niet echt voldoet aan de eisen (moederbord is ook al weer 4 jaar oud).

Als het goed is krijg ik vandaag/morgen deze PCI kaart binnen:
StarTech.com 2 poorts USB 3.1 - ASM2142 chip

Even kijken hoe dat werkt, want ik kan niet echt duidelijke antwoorden vinden welke chipsets nou wel/niet worden ondersteund.

*Trouwens wel soort van setup kunnen doen met mijn huidige brakke usb, en was wel echt onder de indruk van de kwaliteit en VR beleving > 1e keer voor mij :)

@kroegtijger Ja uiteraard, zodra ik meer weet zal ik het posten.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
yorkick schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:44:
[...]

Als het goed is krijg ik vandaag/morgen deze PCI kaart binnen:
StarTech.com 2 poorts USB 3.1 - ASM2142 chip
Ik hoor graag je ervaringen hiermee; dat is een van de kaarten waar ik met een schuin oog ook naar zat te kijken, maar omdat ik nog niet 100% zeker ben van de oorzaak van diverse storingen nog niet aangeschaft. Als dit bij jou de boel verhelpt, dan ga ik m ook proberen in de hoop de audio-issues ermee te verhelpen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Voor de mensen met een wat recenter moederbord, ik heb op mijn GB Z390 gele poorten, genaamd USB-DAC ofzo. Na wat onderzoek (want ik werd even niet wijs uit allemaal die kleuren tegenwoordig) geven deze poorten afhankelijk van de lengte van de gebruikte USB kabel wat meer of minder stroom om zo het verlies te compenseren, wellicht de perfecte oplossing voor de genoemde problemen? Ik heb er zelf mijn Rift ook op aangesloten, maar ik heb de CV1 dus kan niet zeggen of het voor de S ook iets uitmaakt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1220418 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:27:
Mijn Rift lag al meer dan een jaar (of anderhalf) stof te happen dus ik dacht: laat ik 'm weer eens installeren. Vooralsnog zonder de touch controllers. Gewoon om even mee te vliegen (Aerofly FS 2) en ik was ook wel benieuwd naar nieuwe ervaringen (dat je gewoon ergens op de wereld kan zitten en om je heen kan kijken, dat soort relax-werk). Tot mijn stomme verbazing zie ik NOG STEEDS dezelfde meuk in de lijst Best verkocht staan... alsof er in een jaar of twee nauwelijks wat gebeurd is...?
Voor mij was het een paar maanden, maar ik had toevallig van het weekend exact dezelfde gedachte. Er is nauwelijks wat vernieuwing in de populairste spellen. Nu zijn er wel wat nog tussen die imo erg goed zijn maar niet bij de populairste staan, maar toch. Er is echt een gebrek aan goede VR games.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:33
Paulus07 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:06:
Als ik ga racen/gamen schakel ik zelf in windows altijd audio van versterker om naar rift.
Dan weet ik ook zeker dat alle extra apps als CrewChief etc goed blijven gaan.

Merkte gisteren wel dat ik bij een potje NoManSky meldingen kreeg dat de batterijen van controllers al leeg waren. Dat is echt snel. gebruik die normaal nooit tijdens het racen etc. maar die blijven dus gewoon altijd actief en batterij leeg trekken :S

is er een optie om de oculus + controllers gewoon geheel uit te schakelen als je deze niet gebruikt (zonder elke keer kabels uit je pc te halen)?
Ik gebruik Oculus Tray Tool om de VR set aan te zetten wanneer ik een VR game ga spelen.
Standaard staat de set dus uit.
De tool regelt ook welke audio er gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
Ik zit met een probleem:

Sinds een paar weken een nieuwe laptop, een clevo p960 met RTX2060, volgens de specificaties moet deze VR gewoon kunnen draaien. HDMI zit aan de videokaart volgens physx, werkt ook gewoon als ik een tv aansluit. Alle drivers zijn up2date. De sensors en controllers werken prima.

Ik krijg echter geen beeld op mijn rift, alleen audio.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 14:13
Kleine update mbt nieuwe USB PCI-e kaart (Startech).
De kaart werkt prima als ik hem aansluit zonder de extra voeding (SATA). Helaas werken beide USB poorten niet goed als ik deze wel aansluit. Ook mijn muis of andere apparaten werken dan gewoon niet. Mocht iemand een idee hebben waarom dit niet werkt hoor ik het graag.

Zonder de SATA voeding werkt de Rift tot nu toe redelijk goed, alleen heb weinig tijd gehad om echt een game te testen. De melding van incompatibele USB poort is in ieder geval weg. Dit weekend zal ik hem wat meer uurtjes testen en ook wat racegames proberen.

kimi

• kroegtijger
evuijtert schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:31:
Ik zit met een probleem:

Sinds een paar weken een nieuwe laptop, een clevo p960 met RTX2060, volgens de specificaties moet deze VR gewoon kunnen draaien. HDMI zit aan de videokaart volgens physx, werkt ook gewoon als ik een tv aansluit. Alle drivers zijn up2date. De sensors en controllers werken prima.

krijg je de melding dat er hardware wordt gedetecteerd bij aansluiten? Zo niet, dan vermoed ik dat je USB-poorten niet voldoende voeding kunnen bieden en kan je het eens proberen met een powered USB hub ertussen te plaatsen.

iRacing Profiel

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

evuijtert schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:31:
Ik zit met een probleem:

Same here met een half jaar oude Lenovo Yoga van €1600 :/ Heb ergens iets gelezen over de vereiste van een dedicated videokaart, maar waarom ……. Of ligt het aan mijn verloopstukje van Displaypoort naar HDMI?

• kroegtijger
Dev0o schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:58:
[...]

Same here met een half jaar oude Lenovo Yoga van €1600 :/ Heb ergens iets gelezen over de vereiste van een dedicated videokaart, maar waarom ……. Of ligt het aan mijn verloopstukje van Displaypoort naar HDMI?
Van de Rift S heb ik inderdaad wel eerder gelezen dat lang niet alle verloopjes van DP naar HDMI niet functioneren. De gewone Rift zit al op HDMI, dus daar kan dat probleem niet spelen.
Meer informatie kan je vinden op https://uploadvr.com/oculus-rift-s-valve-index-no-hdmi/

iRacing Profiel

• evuijtert
kroegtijger schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:39:
[...]

krijg je de melding dat er hardware wordt gedetecteerd bij aansluiten? Zo niet, dan vermoed ik dat je USB-poorten niet voldoende voeding kunnen bieden en kan je het eens proberen met een powered USB hub ertussen te plaatsen.
Ja hardware word gewoon gedetecteerd, via software van Oculus staan er groene vinkjes bij alles.

Ik kan een powered USB hub vanavond wel even proberen, ik heb er 1 liggen waar de sensors wel mee werken in ieder geval. Vanavond misschien ook de volledige oculus software opnieuw installeren.

• evuijtert
kroegtijger schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:39:
[...]

Geprobeerd met een powered USB hub, dit maakt niet uit.

Ik heb audio, ik kan zien dat headtracking werkt als ik mijn headset beweeg.

Volgens de laptopleverancier:
"is VR ready, wil je met je favorieten VR headset te werk gaan? Dat kan zonder problemen. Op de notebook zit de HDMI poort direct verbonden met de Nvidia kaart,"

Ik heb alle oculus software opnieuw geinstalleerd.

Alle kabels 3x gecontroleerd ook bij de headset zelf.

Ik heb helaas geen andere pc op dit moment waar ik de headset zelf even kan testen, maar 2 weken terug werkte deze nog gewoon op mijn vorige laptop.

• kroegtijger
evuijtert schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:42:
[...]

Geprobeerd met een powered USB hub, dit maakt niet uit.

Ik heb audio, ik kan zien dat headtracking werkt als ik mijn headset beweeg.

Volgens de laptopleverancier:
"is VR ready, wil je met je favorieten VR headset te werk gaan? Dat kan zonder problemen. Op de notebook zit de HDMI poort direct verbonden met de Nvidia kaart,"

Ik heb alle oculus software opnieuw geinstalleerd.

Alle kabels 3x gecontroleerd ook bij de headset zelf.

Ik heb helaas geen andere pc op dit moment waar ik de headset zelf even kan testen, maar 2 weken terug werkte deze nog gewoon op mijn vorige laptop.
Als je headtracking en je audio werkt, dan zit het niet op de USB-verbinding waar het mis loopt, maar ergens in het beeld. Staat je laptop wel ingesteld op de HDMI poort te gebruiken? (windows-vlaggetje + P om tussen te wisselen). Als er geen output naar de HDMI-poort gaat, zal je natuurlijk ook niets zien. Geen idee of dat op expand of duplicate zou moeten, maar je kan er eens mee spelen om te zien of het wat doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 09:21
Na lang wikken en wegen 2 weken geleden besloten een Rift S te kopen. Voornamelijk om de prijs en omdat ik geen zin heb om allemaal dingen op te hangen.

Het was sowieso mijn eerste ervaring in VR, en die was meteen geweldig! Zo overweldigend en fascinerend. Maar toch, ik ben nu pas 2 weken verder en de drang om te VR'en vergaat een beetje.

Ik speel in een kleine ruimte, dus spellen waar je veel ruimte voor nodig hebt speel ik helaas niet. Daarnaast speel ik voornamelijk sims. En alhoewel de ervaring geweldig is, mis ik wel mijn 4k scherm ten opzichte van de rift resolutie.

Wellicht komt het dat ik de meest immersive spellen niet speel (door ruimtegebrek), maar ik twijfel nog om 'n terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
pimskie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:41:
Na lang wikken en wegen 2 weken geleden besloten een Rift S te kopen. Voornamelijk om de prijs en omdat ik geen zin heb om allemaal dingen op te hangen.

Het was sowieso mijn eerste ervaring in VR, en die was meteen geweldig! Zo overweldigend en fascinerend. Maar toch, ik ben nu pas 2 weken verder en de drang om te VR'en vergaat een beetje.

Ik speel in een kleine ruimte, dus spellen waar je veel ruimte voor nodig hebt speel ik helaas niet. Daarnaast speel ik voornamelijk sims. En alhoewel de ervaring geweldig is, mis ik wel mijn 4k scherm ten opzichte van de rift resolutie.

Wellicht komt het dat ik de meest immersive spellen niet speel (door ruimtegebrek), maar ik twijfel nog om 'n terug te sturen...
In een kleine ruimte is het inderdaad al wel snel behelpen; daar kwam ik ook achter nadat het glas cola met een mooie klap op dag 2 door de huiskamer vloog :') Zelf gebruik ik m met name bij race-sims, en dan blijf je op je stoel zitten natuurlijk. Maakt het probleem een stuk kleiner :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Welke spellen speel je? Een hoop games zijn op zich wel te doen als je niet veel ruimte hebt, ook iets als Robo Recall zou redelijk vanuit stilstand kunnen spelen. Je wilt alleen ruimte voor rondzwaaiende armen. :+
Mijn Rift is eigenlijk verworden tot dedicated Beat Saber headset; alleen de kinderen willen nog weleens iets anders spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Daarnaast speel ik voornamelijk sims. En alhoewel de ervaring geweldig is, mis ik wel mijn 4k scherm ten opzichte van de rift resolutie.
Ik vind zelf het betere overzicht dat je hebt in VR in racesims een stuk zwaarder wegen dan het nadeel van een lagere resolutie (en screendoor effect). Het is minder mooi, dat is waar, maar na een rondje racen zie ik dat niet meer... Het goed in de bochten kunnen kijken, naast je kijken waar de tegenstander zit, dat lukt gewoon nooit zo goed op een plat scherm als in VR.

Heb zelf een Rift en speel Assetto Corsa, Project Cars 2, en Dirt Rally.

En Beat Saber :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Milly schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:28:
[...]

Ik vind zelf het betere overzicht dat je hebt in VR in racesims een stuk zwaarder wegen dan het nadeel van een lagere resolutie (en screendoor effect).
Dit geldt ook voor Elite Dangerous en Euro Truck Simulator (onder andere). :) Die zijn ook wel de moeite van het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
klopt, het is een mindere resolutie dan wanneer je naar een monitor kijkt etc. Het is ook stuk zwaarder voor je GPU dan met een scherm. Maar in rFactor 2 is het wel erg tof om echt in een LMP2, porsche etc te zitten :)

No Man sky is ook wel tof (al is dat niet echt mijn game merk ik. Teveel menutjes etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 09:21
Cyphax schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:02:
[...]

Welke spellen speel je? [...]
Milly schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:28:
[...]
Ik vind zelf het betere overzicht dat je hebt in VR in racesims [...]
Heb zelf een Rift en speel Assetto Corsa, Project Cars 2, en Dirt Rally. [...]
Assetto Corsa, DCS World en Elite Dangerous.

In Assetto vind ik het absoluut ook fijner rijden. Maar mijn ogen trekken het niet langer dan +- 20 minuten. ED gaat redelijk en ziet er ook nog wel OK uit. Mijn PC trekt DCS World erg slecht in VR helaas.

Omdat ik ik de andere "echte" VR spellen amper speel, twijfel ik dus erg of ik het de E450,- waard vind.
Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen mbt graphics en prestatie. Want ben wel van mening dat de prijs/kwaliteit top is, in vergelijking met andere brillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
pimskie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:26:
[...]

[...]

Assetto Corsa, DCS World en Elite Dangerous.

In Assetto vind ik het absoluut ook fijner rijden. Maar mijn ogen trekken het niet langer dan +- 20 minuten.
Dit was bij mij ook wel in het begin maar dat is nu niet meer zo; is nu veel langer uit te houden. Als je genoeg ruimte hebt om te zwaaien (en evt een stap opzij te maken): probeer Beat Saber eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
pimskie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:26:
[...]

[...]

Mijn PC trekt DCS World erg slecht in VR helaas.
Qua resulutie en refresh-rate is het niet ideaal, maar het is ook zeker niet slecht te noemen. Je zou een meer dan behoorlijk beeld moeten kunnen krijgen.

Als je systeem niet te ruim bemeten is qua GPU en CPU, dan is de kans groot dat je nu niet naar het meest optimale plaatje aan het kijken bent. De oculus software zelf zet de kwaliteit terug op het moment dat het systeem het niet trekt. Helaas dat ze daar niet heel scheutig over zijn qua informatie, en als je qua specificaties aan de onderkant zit van wat Oculus opgeeft,dan werkt het wel, maar het geeft je niet het overweldigende effect van wat het kan zijn. Check dus of je CPU en GPU niet continue op hun maximum moeten presteren, anders is het een kwestie van systeem upgraden of afscheid van VR nemen (of het slechtere beeld accepteren natuurlijk).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Cyphax schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:32:
[...]

Dit was bij mij ook wel in het begin maar dat is nu niet meer zo; is nu veel langer uit te houden. Als je genoeg ruimte hebt om te zwaaien (en evt een stap opzij te maken): probeer Beat Saber eens ;)
Het wordt inderdaad met de tijd wel beter, maar ik blijf hoe dan ook na een uurtje of 2 racen een zweet-bakkus eraan over houden :') Zou leuk zijn als dat nog eens op te lossen was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:48
Paulus07 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:18:
klopt, het is een mindere resolutie dan wanneer je naar een monitor kijkt etc. Het is ook stuk zwaarder voor je GPU dan met een scherm. Maar in rFactor 2 is het wel erg tof om echt in een LMP2, porsche etc te zitten :)

No Man sky is ook wel tof (al is dat niet echt mijn game merk ik. Teveel menutjes etc :P
NMS leek mij echt heel tof in VR, maar daar ben ik van terug gekomen. Ik heb veel meer lol als ik lekker achterover zit met een controller en dan wat planeetjes ontdekken. Helemaal zen.

De teleport movement breekt voor mij de hele gamebeleving en van het normale lopen word ik kotsmisselijk :'( Met racegames,Beatsaber enz kan ik uren in VR rondhangen, maar zodra het lopen gesimuleerd moet worden dan gaat het mis. Onward kon ik om die reden ook niet spelen.

• Paulus07
  • Niet online
irritante tracking issue is weer terug. Wil je potje racen werkt die tracking weer niet -_-
Als je dan weer voor/achter beweegt gaat de omgeving mee. Ook werkt die passthrough dan weer niet en krijg je enkel sneeuw in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
kroegtijger schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:47:
[...]

Als je headtracking en je audio werkt, dan zit het niet op de USB-verbinding waar het mis loopt, maar ergens in het beeld. Staat je laptop wel ingesteld op de HDMI poort te gebruiken? (windows-vlaggetje + P om tussen te wisselen). Als er geen output naar de HDMI-poort gaat, zal je natuurlijk ook niets zien. Geen idee of dat op expand of duplicate zou moeten, maar je kan er eens mee spelen om te zien of het wat doet.
Dit was de oplossing ook niet. Ik heb de Oculus nu via een adapter en displayport aangesloten en dat werkt wel.. Ik denk dat de HDMI dan stiekem toch aan de onboard GPU zit ipv de RTX 2060. Enfin probleem opgelost. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
evuijtert schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:46:
[...]

Dit was de oplossing ook niet. Ik heb de Oculus nu via een adapter en displayport aangesloten en dat werkt wel.. Ik denk dat de HDMI dan stiekem toch aan de onboard GPU zit ipv de RTX 2060. Enfin probleem opgelost. Bedankt.
Te vroeg gejuicht... Ik denk dat de kabel gaar is, beeld valt weg, flikkert af en toe. Lastig te zeggen, en nieuwe kabel is nergens meer te krijgen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evuijtert schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:44:
[...]

Te vroeg gejuicht... Ik denk dat de kabel gaar is, beeld valt weg, flikkert af en toe. Lastig te zeggen, en nieuwe kabel is nergens meer te krijgen volgens mij...
Ja inderdaad... Ik heb er pas nog een besteld op de officiële Oculus site dus ik wou hiernaar linken maar hij is inderdaad uitverkocht :-(

Ik dacht er nog aan om de in-ears te halen maar dat kan ook niet meer. Staan er niet eens meer op. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Op engels forum gelezen, dat Oculus maar zoiets heeft dat we dan maar nieuwe Rift S moeten kopen. Dus ik kan mijn oculus weggooien. 3rd party kabels zijn er niet.
Vraag mij af of dit met Vive beter is, anders weet ik wel wat mn volgende word.

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 16:31
evuijtert schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:43:
Op engels forum gelezen, dat Oculus maar zoiets heeft dat we dan maar nieuwe Rift S moeten kopen. Dus ik kan mijn oculus weggooien. 3rd party kabels zijn er niet.
Vraag mij af of dit met Vive beter is, anders weet ik wel wat mn volgende word.
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk dat de leverancier van Oculus de hardware niet meer levert. Neemt niet weg dat dit een erg slechte EOL strategie is aangezien de Rift tot ruim een half jaar geleden nog nieuw verkocht werd.

Op de r/oculus zijn wel meer mensen met beschadigde kabels.
FightingAce schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:09:
[...]
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk dat de leverancier van Oculus de hardware niet meer levert. Neemt niet weg dat dit een erg slechte EOL strategie is aangezien de Rift tot ruim een half jaar geleden nog nieuw verkocht werd.

Op de r/oculus zijn wel meer mensen met beschadigde kabels.
Oculus IS de leverancier zelf hiervan. Misschien niet de daadwerkelijke fabrikant maar als zij blijven bestellen wordt het wel geleverd. Als de Rift S er niet was gekomen dan was hij heus niet uit de verkoop gegaan.

Maarja 'Koop maar een nieuwe' is een handige zet voor ze (en extra inkomsten, mits de klant niet zo kwaad is dat hij geen ander merk koopt natuurlijk). Zonde dat het zo moet. Als je net een jaar geleden een Rift had gekocht kan je nu al buiten de garantie zitten en met een stukke kabel :(

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 18-09-2019 21:39 ]

Je merkt dat Oculus/Facebook in een positie zit waar ze weg kunnen komen met dat soort shit...
Wil je een ander merk dan moet je óf ergens flinke compromissen accepteren (WMR headsets zijn volgens mij toch altijd ergens minder in, meestal in de controllers geloof ik), óf flink dieper in de buidel tasten.

Als geld geen probleem was dan bestelde ik gelijk een Valve Index, maar ja, ik heb niet even 1000+ euro in mijn achterzak zitten...

Ik ben verbaasd dat dit hier nog niet gepost is:

https://arstechnica.com/g...as-a-wired-pc-vr-headset/

Dus de Quest krijgt een officiele PC mode! Niets meer nodig dan een USB-C kabel. Lijkt me heel interessant en een absolute "Rift S killer" want de Quest heeft een veel beter scherm en je kan hem ook nog eens offline gebruiken ook. Dit komt in November.

Er komt later in 2020 ook hand-tracking zonder controllers. Of dit ook in "PC Mode" beschikbaar komt is me niet helemaal duidelijk trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 25-09-2019 19:43 ]

Quest scherm heeft voordelen (OLED), en nadelen (minder subpixels, en 72Hz wordt wel echt steeds minder). Echter zelfs als we de nadelen van de Rift S tov de Quest negeren, dan heeft de Rift S nog steeds niet genoeg voordelen om een fatsoenlijke keuze te zijn als het alternatief een Quest is die bedraad of stand alone gebruikt kan worden. De Rift S moet echt veel goedkoper worden lijkt mij, anders is die gewoon dood.

(Of het moet straks toch blijken dat een bedrade Quest significante nadelen heeft, bijvoorbeeld dat ze niet een fatsoenlijke beeldkwaliteit over de kabel krijgen. Maar dat lijkt me niet, immers moet het al veel beter zijn dan een ALVR).
GekkePrutser schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:41:
Ik ben verbaasd dat dit hier nog niet gepost is:

https://arstechnica.com/g...as-a-wired-pc-vr-headset/

Dus de Quest krijgt een officiele PC mode! Niets meer nodig dan een USB-C kabel. Lijkt me heel interessant en een absolute "Rift S killer" want de Quest heeft een veel beter scherm en je kan hem ook nog eens offline gebruiken ook. Dit komt in November.

Er komt later in 2020 ook hand-tracking zonder controllers. Of dit ook in "PC Mode" beschikbaar komt is me niet helemaal duidelijk trouwens.
Ik zag het net doordat Oculus Link genoemd werd in de reacties op het artikel over die hand-tracking... Ziet er interessant uit inderdaad en als het goed werkt zou ik er misschien zelfs mijn CV1 nog wel voor aan de wilgen hangen (diverse games zonder kabel is erg aanlokkelijk en dan een kabel inpluggen voor de ingewikkeldere games). Even afwachten hoe goed het gaat werken...
Enige serieuze minpunt is de refreshrate van 72 Hz (ten opzichte van de CV1 dan, en zeker de Index natuurlijk maar dat is een compleet ander kostenplaatje).

• Beakzz
Goede reden voor mij om nog even te wachten met upgraden. Ik gebruik nog steeds de normale Rift. Heb tussendoor de Reverb even gehad, maar die heb ik terug moeten sturen vanwege zwarte flitsen.

Ik heb alleen echt geen idee wat ik bij zo’n lage framerate moet verwachten als het om simracen gaat. Op mijn oude Gpu haalde ik ook geen 90, maar dan fixte de software dat.

Hoe dan ook een interessante ontwikkeling voor de kleinere games die mijn vriendin en ik nog steeds graag spelen. Hopelijk dan ook met Steam support natuurlijk.

• Paulus07
  • Niet online

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

m0nk

16-09-2003 15.15

Oe nu ben ik nog blijer met mijn Quest. Oculus Link en hand tracking. Mooie ontwikkelingen :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
$#$# Net vorige week de Rift S gekocht.
Ga 'm denk ik maar retourneren nu het nog kan en een Quest kopen...

Wel ''grappig'' ik zei het nog in dit topic een paar maand terug waarom zorgen ze niet voor een kabel connectie voor je pc met een Quest...

Ervaring met Oculus Link:

[ Voor 63% gewijzigd door Plugin op 27-09-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
maar werkt het met die extra kabel dan ook met je steam library etc? of blijf je dat verschil nog wel houden tussen de quest en S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:44:
maar werkt het met die extra kabel dan ook met je steam library etc? of blijf je dat verschil nog wel houden tussen de quest en S?
3:42 in het filmpje boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gisteren m'n pc een update gegeven en van een FX8350 naar een i7 9700k gegaan (en dus ook ander moederbord en geheugen). Voor alsnog geen enkel probleem meer ontdekt met de Rift S met zowel tracking als audio. Jammer genoeg dus nog geen 100% sluitende oorzaak kunnen aanwijzen, maar het lijkt sterk erop dat de USB3-verbinding het issue was (en anders het gebrek aan CPU-kracht). Blij toe dat het (waarschijnlijk) opgelost is in ieder geval :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plugin schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:48:
$#$# Net vorige week de Rift S gekocht.
Ga 'm denk ik maar retourneren nu het nog kan en een Quest kopen...
Ja, die '$#$#' kan ik me nou echt levendig voorstellen. Gelukkig dat je nog in de retourperiode zit.

Ik wil zelfs stellen: Waarom hebben ze uberhaupt de moeite gedaan de Rift S met Lenovo te ontwikkelen als ze toch hiermee zouden komen. De Quest is duidelijk de betere optie. OLED scherm, hogere resolutie, en het hele mobiele ecosysteem er 'gratis' bij. De Rift S is nauwelijks een upgrade geweest.. Meer een low-cost versie van de oude rift.

Had het dan gelijk bij de launch van de Quest gedaan zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
GekkePrutser schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:37:
[...]

Ja, die '$#$#' kan ik me nou echt levendig voorstellen. Gelukkig dat je nog in de retourperiode zit.

Ik wil zelfs stellen: Waarom hebben ze uberhaupt de moeite gedaan de Rift S met Lenovo te ontwikkelen als ze toch hiermee zouden komen. De Quest is duidelijk de betere optie. OLED scherm, hogere resolutie, en het hele mobiele ecosysteem er 'gratis' bij. De Rift S is nauwelijks een upgrade geweest.. Meer een low-cost versie van de oude rift.

Had het dan gelijk bij de launch van de Quest gedaan zou je zeggen...
De Quest heeft wel weer een lagere refresh-rate, dus dat zou nog een overweging voor de Rift S kunnen zijn voor potentiele kopers. In ieder geval lijkt het er sterk op dat de overname door Facebook het hele Oculus-verhaal niet heel veel goeds heeft gedaan helaas -O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 16:31
kroegtijger schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:23:
[...]

De Quest heeft wel weer een lagere refresh-rate, dus dat zou nog een overweging voor de Rift S kunnen zijn voor potentiele kopers. In ieder geval lijkt het er sterk op dat de overname door Facebook het hele Oculus-verhaal niet heel veel goeds heeft gedaan helaas -O-
Wat is goed in dit geval? Onze persoonlijke voorkeur hoeft niet overeen te komen met een verstandige koers van een bedrijf. Als het gaat om vr richting een grotere groep gebruikers te brengen is de huidige koers apparaten als de Go en Quest juist prima. Meer gebruikers en daarmee hopelijk meer omzet/winst (en gebruikersinformatie...). De vr brillen van Valve en HTC zijn meer dan twee keer zo duur en zullen minder kopers aantrekken, nog even de benodigde pc buiten beschouwing gelaten. Voor de vr enthousiasteling die een high-end pc heeft is de huidige koers minder positief en blijft er minder keuze over. En dat is zeker jammer wanneer je je met de cv1 reeds in het Oculus wereldje hebt ingekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door FightingAce op 27-09-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Ja maar de Rift S heeft ook maar 80 toch? Ik kan mij niet voorstellen dat je het verschil merkt tussen 72 en 80. Wel tussen 72 en 90 denk ik. Ik heb alleen maar 90 fps brillen op gehad dus misschien is het verschil groter dan ik denk, maar als ik op mijn monitor op 100 fps game dan merk ik er niets van als de volgende game op 80 draait.

Edit :

Het lijkt toch goed merkbaar te zijn :

Finally, the frame rate: 72 frames per second is on the borderline for Beat Saber. The difference with Oculus Rift and Vive is absolutely noticeable, and frankly, sometimes it’s almost like comparing 30 FPS video vs 60 FPS video. 72 FPS look very smooth if nothing moves super quickly, but that’s not the case with Beat Saber: the cubes are moving straight into your face there. Moreover, if you don’t use “Reduce Debris” option, the frame rate noticeably drops when you split a few cubes — i.e. you better keep this option turned on.

Bron : https://medium.com/@alexy...-perspective-d66a268a14e7

[ Voor 32% gewijzigd door Beakzz op 27-09-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit is waar maar zoals @Beakzz al zei is de Rift S ook maar 80 Hz dus dat verschil vind ik ook verwaarloosbaar. Als je dat belangrijk vindt zou ik ook voor een ander model gaan (als een CV1 of Vive bijvoorbeeld). Of de Index, maarja.... 💸💸💸

Ik speel trouwens ook geen games die echt hoge FPS vereisen. Vooral flight sims en Elite Dangerous en ik probeer nu een beetje Onward te doen. Ik hou niet zo van die minigames als space pirate hunter en beat saber. Ik denk ook niet dat ik heel veel aan de standalone functie van de Quest ga hebben, maar ik vind het wel leuk om het eens te proberen.

Met de FB overname ben ik ook niet blij nee. Toen Oculus begon probeerden ze het maximale uit de kan te halen voor gaming. De Rift S was daarom voor mij echt een domper. Na bijna 3 jaar komen met een headset die marginaal verbeterd is... Facebook richt zich juist op de massamarkt, de middenmoot. Dat vind ik jammer vooral omdat het echte "wow" punt nog lang niet bereikt is, waarbij iedereen die een VR headset op zet meteen verkocht is.

Het meest ideaal lijkt me een headset met de resolutie van de HP Reverb en de tracking van de Quest met die "event camera's". Ga je natuurlijk een megazwaar systeem voor nodig hebben maar aan de andere kant: Als het uit kan met die verouderde Snapdragon in de Quest moet je met een redelijke PC (denk aan RTX2060) met minder detail toch ook een goede framerate neer kunnen zetten op een veel hogere resolutie, lijkt me.

[ Voor 31% gewijzigd door GekkePrutser op 27-09-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
GekkePrutser schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:43:
[...]

Met de FB overname ben ik ook niet blij nee. Toen Oculus begon probeerden ze het maximale uit de kan te halen voor gaming. De Rift S was daarom voor mij echt een domper. Na bijna 3 jaar komen met een headset die marginaal verbeterd is... Facebook richt zich juist op de massamarkt, de middenmoot. Dat vind ik jammer vooral omdat het echte "wow" punt nog lang niet bereikt is, waarbij iedereen die een VR headset op zet meteen verkocht is.
De grootste vooruitgang van de S t.o.v. z'n voorganger is de inside out tracking en (veel) minder kabels, maar daar stopt het ook wel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een interessante review van Ars Technica over hoe het daadwerkelijk werkt met Oculus Link en hoe ze het voor elkaar hebben gekregen over USB 3.1... Schijnt toch wat minder scherp te zijn dan de Rift S, al kan dat wellicht ook komen doordat het aantal subpixels of de fill rate lager is natuurlijk.

https://arstechnica.com/g...tracking-pc-vr-link-mode/

Ze gebruiken dus geen alt-mode of VirtualLink zoals ik verwacht had. Voordeel is natuurlijk dat je geen RTX kaart met USB-C nodig hebt maar elke USB-C poort kan gebruiken. Nadeel is compressie en meer processing op de PC. Persoonlijk had ik graag gezien dat ze ook een VirtualLink uncompressed USB 3.1 gen2 optie hadden gehad. Maar wellicht ondersteunt de SoC in de Quest dat niet.

Oh en nog wat interessants: De speciale kabel van Oculus werkt met glasvezel (ongetwijfeld alleen voor de data want het is al bevestigd dat hij ook oplaadt als hij aan de PC gekoppeld is). Maar met een gewone kabel gaat het ook werken. 5m zal wel op het randje liggen met deze snelheden over koperkabel.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 27-09-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
GekkePrutser schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:51:
Nog een interessante review van Ars Technica over hoe het daadwerkelijk werkt met Oculus Link en hoe ze het voor elkaar hebben gekregen over USB 3.1... Schijnt toch wat minder scherp te zijn dan de Rift S, al kan dat wellicht ook komen doordat het aantal subpixels of de fill rate lager is natuurlijk.

https://arstechnica.com/g...tracking-pc-vr-link-mode/

Ze gebruiken dus geen alt-mode of VirtualLink zoals ik verwacht had. Voordeel is natuurlijk dat je geen RTX kaart met USB-C nodig hebt maar elke USB-C poort kan gebruiken. Nadeel is compressie en meer processing op de PC. Persoonlijk had ik graag gezien dat ze ook een VirtualLink uncompressed USB 3.1 gen2 optie hadden gehad. Maar wellicht ondersteunt de SoC in de Quest dat niet.

Oh en nog wat interessants: De speciale kabel van Oculus werkt met glasvezel (ongetwijfeld alleen voor de data want het is al bevestigd dat hij ook oplaadt als hij aan de PC gekoppeld is). Maar met een gewone kabel gaat het ook werken. 5m zal wel op het randje liggen met deze snelheden over koperkabel.
Ah kijk, daar kan de Rift S mogelijk zijn bestaansrecht gaan verkrijgen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze tegelijkertijd 2 devices uitbrengen om vervolgens zelf een de nek om te draaien met de ander. Daar hebben ze vast wel vooraf al wel over nagedacht :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:53
Sinds dit weekend ook een Oculus, toch maar de Quest genomen aangezien ik anders in een videokaart moest gaan investeren. Als de Link wat is, zal dat alsnog moeten, maar dat zien we dan wel weer.

Heb een PSVR gehad, maar volledig standalone is toch wel erg gaaf.

Zijn er nog weleens wat aanbiedingen qua games of is dat zeldzaam? Superhot VR heb ik ooit voor 5 euro gekocht voor de PS, maar hier mag ik ff weer 25 euro aftikken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 13:16
kroegtijger schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:04:
[...]

De grootste vooruitgang van de S t.o.v. z'n voorganger is de inside out tracking en (veel) minder kabels, maar daar stopt het ook wel
En een veel scherper beeld. Echt stukken scherper. Menus en teksten zijn ineens goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
kroegtijger schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:32:
[...]

Ah kijk, daar kan de Rift S mogelijk zijn bestaansrecht gaan verkrijgen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze tegelijkertijd 2 devices uitbrengen om vervolgens zelf een de nek om te draaien met de ander. Daar hebben ze vast wel vooraf al wel over nagedacht :)
Ja die hadden we kunnen zien aankomen natuurlijk, want waarom zou je anders de RIFT S met een USB EN DPkabel moeten voeden. Had alleen een kleine hoop dat de CPU in de Quest mee kon werken, maar dat zeg ik als complete noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:05:
[...]Ja die hadden we kunnen zien aankomen natuurlijk, want waarom zou je anders de RIFT S met een USB EN DPkabel moeten voeden. Had alleen een kleine hoop dat de CPU in de Quest mee kon werken, maar dat zeg ik als complete noob.
Ik denk wel dat bij tethering de CPU in de Quest mee zou kunnen werken aan de tracking ja. Die heeft dan toch niet zo heel veel te doen (buiten het decoderen van de videostream) en zit lekker dicht aan de camera's gekoppeld. Scheelt toch weer CPU capaciteit op je PC.

Maar of ze dat zo doen weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 30-09-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
scrappy.doo schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:57:
[...]

En een veel scherper beeld. Echt stukken scherper. Menus en teksten zijn ineens goed leesbaar.
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik de orginele Rift nooit heb gebruikt, maar als ik dat zo her en der lees is dat zeker ook een groot punt ja :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
nevermind...

[ Voor 96% gewijzigd door Plugin op 01-10-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
kroegtijger schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:36:
[...]

Daar kan ik niet over oordelen omdat ik de orginele Rift nooit heb gebruikt, maar als ik dat zo her en der lees is dat zeker ook een groot punt ja :)
Ik heb de HTC Vive en Oculus Rift en DK2 gehad. De Rift S was op, nagenoeg, alle fronten een flinke verbetering. In ieder geval in beeldkwaliteit.

Je kunt misschien vallen over het LCD-paneel. Maar de OLED panelen zaten weer vol met mura-correction. Ik speel met liefde Elite Dangerous, dit is het enige spel waarbij ik het idee had dat het beeld ietsjes fletser was. Voor mij persoonlijk geen groot gemis.

De lagere Hz heb ik persoonlijk ook niet gemerkt. Misschien dat ik het pas merk als ik weer terug ga naar een 80 Hz paneel. Het enige waar ik persoonlijk over val is de belabberde audio. Dat is voor mij het grootste minpunt.

De inside-out tracking werkt goed, er zijn situaties waarin het tekort schiet, maar dat heeft vooral te maken met occlusion en/of de plaatsing van de sensoren/camera's.

De beeldkwaliteit is er enorm op vooruit gegaan. Voor mij was het de upgrade die ik eigenlijk had verwacht met de HTC Pro of Index. Dus ik was dik onder de indruk en ben dat soms nog steeds. :)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanaf vandaag is Asgard's Wrath te koop. Eindelijk voor mij weer (hopelijk) een goede reden mijn Rift af te stoffen. Hele goede reviews, zoals: https://www.roadtovr.com/asgards-wrath-review/ (RoadtoVR heeft geen review-inflatie, een 8.8 is een hele goede score daar), en 20-30 uur speelplezier. Schijnbaar hebben ze hem een paar uur vroeger gereleased, als ik dat had geweten had ik vanochtend al de 100GB download gestart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik was juist van plan om een Rift S te bestellen, hier wacht ik best nog even mee vermoed ik :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 06:51
kroegtijger schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:07:
Gisteren m'n pc een update gegeven en van een FX8350 naar een i7 9700k gegaan (en dus ook ander moederbord en geheugen). Voor alsnog geen enkel probleem meer ontdekt met de Rift S met zowel tracking als audio. Jammer genoeg dus nog geen 100% sluitende oorzaak kunnen aanwijzen, maar het lijkt sterk erop dat de USB3-verbinding het issue was (en anders het gebrek aan CPU-kracht). Blij toe dat het (waarschijnlijk) opgelost is in ieder geval :)
Da's een goede upgrade!
Ik heb laatst hetzelfde gedaan: i7-9700k(overclocked naar 5ghz) nieuw moederbord(Asus Prime Z-390 A) en 32 gb geheugen(3200 mhz).
Nergens geen haperingen meer en alle game instellingen in de Rift S naar max.
In bv Skyrim vr kon ik amper 80 fps vasthouden met m'n oude cpu(i5-7600k) maar nu is het 80 fps met 45% headroom en dat merk je goed.
Ik ben erg benieuwd naar Stormland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:00
Ik hoop dat er met Black Friday leuke aanbiedingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalSunshine
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 09:16
Iemand enig idee wat te doen met het volgende probleem:

Ik gebruik de Oculus Rift al een tijdje en deed het als een zonnetje. Maar nu heb ik een gigantisch probleem met mijn hoogte. Als ik een spel wil gaan spelen waarbij ik moet gaan lopen sta ik nagenoeg altijd tot mijn buik in de grond.. Ik heb inmiddels alles opnieuw ingesteld (Guardian/Height/Sensors) maar niks werkt.. Oculus ook van mijn PC afgehaald en erop gezet maar dat werkte ook niet. Mijn sensoren staan op 1 meter hoogte. Maar als ik ze op de grond zet, is er niks aan de hand en heb ik de goede hoogte..

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik ben niet heel technisch dus om nou compleet Oculus te gaan zitten "herschrijven' werkt ook niet echt voor mij ;)

Alvast bedankt mede forummers!

Gr Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
EternalSunshine schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:00:

Ik gebruik de Oculus Rift al een tijdje en deed het als een zonnetje. Maar nu heb ik een gigantisch probleem met mijn hoogte. Als ik een spel wil gaan spelen waarbij ik moet gaan lopen sta ik nagenoeg altijd tot mijn buik in de grond.. Ik heb inmiddels alles opnieuw ingesteld (Guardian/Height/Sensors) maar niks werkt.. Oculus ook van mijn PC afgehaald en erop gezet maar dat werkte ook niet. Mijn sensoren staan op 1 meter hoogte. Maar als ik ze op de grond zet, is er niks aan de hand en heb ik de goede hoogte..

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik ben niet heel technisch dus om nou compleet Oculus te gaan zitten "herschrijven' werkt ook niet echt voor mij ;)

Gr Tom
Met de Rift geen ervaring, maar op de Rift S gebeurt het bij mij soms ook wel. Even de guardian opnieuw instellen en het is weer goed. Wel irritant, maar dat lost het in ieder geval op.
Aangezien een herinstallatie van de applicatie geen resultaat had, zou ik het in het userprofiel zoeken. Maak eens een nieuwe user aan, en probeer het onder dat account. Grote kans dat er ergens in de %APPDATA% / %LOCALAPPDATA%-folder of in de HKCU ergens nog iets van een configuratie staat die het probleem geeft. Onder een ander user-account zijn die allemaal weer default, dus zou het probleem niet meer moeten voorkomen. Gaat het dan nog steeds mis, dan kan je de HKLM even afspeuren, maar ik vermoed dat het user-specific settings zijn en geen machine-specifics

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
EternalSunshine schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:00:

Gr Tom
Vorige week nog de installatie afgerond. Heb je daar wel de goede hoogte ingesteld? Ik meen mij een instelling waarbij om de hoogte wordt gevraagd.

Zie ook -> https://www.reddit.com/r/..._recalibrate_heightfloor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 15:19
Die hoogte wijkt bij mij ook altijd iets af. Maar geen halve meter.
Ik ben zelf 1,73 maar moet mijn rift vaak op 160 kalibreren wil ik de grond kunnen aanraken in VR. Dus mogelijk een beetje met die instellingen spelen tijdens het kalibratie proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met de volgende issue met de Rift S:

YouTube: I am Returning my Oculus Rift S | Major Problems

Is voor mij wel een showstopper voor aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het gaat over het probleem dat Rift S camera's static laten zien en tracking dus niet meer werkt. << Nofi, maar dat is een snellere manier om het te vragen dan een film van 6 minuten.

Zelf geen Rift S gebruiker, maar ja, dat is een bekend probleem. Mensen zeiden vantevoren dat voordeel van Rift S tov Rift zou zijn geen USB problemen meer, nou, die zaten ernaast :P. Soms is het hardware defect van de Rift S, soms zijn het USB compatibiliteitsproblemen, en los je het op met een USB insteekkaart. Als je een Virtual Link poort hebt op je GPU kan je ook die proberen te gebruiken voor de USB. En natuurlijk wil je hem liever niet terugsturen, maar zo'n probleem lijkt het mij toch niet hier? Je koopt hem, speelt paar uur, en als het een probleem is stuur je hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat gebruiken jullie om de rift S op te bergen en te beschermen tegen stof etc?
Kan je die in een zak stoppen of herkend de sensor dit dan en staat de rift weer altijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Paulus07 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:13:
Kan je die in een zak stoppen of herkend de sensor dit dan en staat de rift weer altijd aan?
Goeie, ikzelf helemaal niets, maar ben benieuwd wat anderen doen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht niet dat de sensor dat herkent, dus zou goed moeten gaan. Maar mijne ligt gewoon gebruiksklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Regelmatig gebruiken zodat stof geen kans krijgt erop te verzamelen. Af en toe even een doekje eroverheen halen en meer ook niet. Als je m in een donkere zak of doos legt, wordt dat inderdaad gezien als gebruik (kennelijk werkt de sensor op basis van licht-inval) en springt het ding weer aan. Dan moet je dus de stekkers er ook uithalen en da's me teveel werk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Tweakers muts :+
Wel een cv1, niet de s, maar ik trek die muts gewoon over het ding heen. Achterste stuk van de strap steekt nog uit, misschien dat hij daarom niet aan gaat bij mij (of dat is anders bij de s dan bij een cv1). Hij springt wel eens aan terwijl ik de muts er om doe maar gaat ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Finraziel schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Een Tweakers muts :+
Wel een cv1, niet de s, maar ik trek die muts gewoon over het ding heen. Achterste stuk van de strap steekt nog uit, misschien dat hij daarom niet aan gaat bij mij (of dat is anders bij de s dan bij een cv1). Hij springt wel eens aan terwijl ik de muts er om doe maar gaat ook weer uit.
Oh, of ie daarna ook weer uit gaat heb ik nog niet getest. Zo zomaar kunnen dat de S dat ook doet (nu ik erover na denk, ik denk het wel...pc staat 24/7 aan, en anders zou ie 's nachts dus ook aan moeten springen als het donker is. Dat gebeurt afaik niet)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Wat erg irritant is aan de Rift-s is de batterij-bijna-leeg melding. Vandaag lekker aan het racen op een zwaarbevochten 3e plek, ineens beeld zwart met een grote waarschuwing in beeld dat de “left controller battery critically low is”....lekker belangrijk tijdens een online race wanneer dat ding gewoon niets ligt te doen op het bureau. Vervolgens een harde crash in de muur en mijn humeur op de grond.... Kan ik die melding ergens uit zetten? Is nl. niet de eerste keer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dev0o schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:11:
Wat erg irritant is aan de Rift-s is de batterij-bijna-leeg melding. Vandaag lekker aan het racen op een zwaarbevochten 3e plek, ineens beeld zwart met een grote waarschuwing in beeld dat de “left controller battery critically low is”....lekker belangrijk tijdens een online race wanneer dat ding gewoon niets ligt te doen op het bureau. Vervolgens een harde crash in de muur en mijn humeur op de grond.... Kan ik die melding ergens uit zetten? Is nl. niet de eerste keer....
Volgens mij heb je nu een van de grootste racemysteries opgelost! :+

Maar nee volgens mij kan die niet uit... Heb die optie nooit ergens gezien. Je zou eens naar Oculus Debug Tool en Oculus Tray Tool kunnen kijken maar volgens mij zit die daar ook niet. Ik gebruik ze al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Recent de Rift CV1 weer opgepakt voor asgard's wrath. Wat een game. Zit er ook echt aan te denken om de Rift S aan te schaffen. Ik lees her en der dat het beeld wat beter is dan de CV1. Nu weet ik dat ik niet een enorme sprong vooruit moet verwachten. Wat zijn de ervaringen? Wil je echt niet meer terug naar de CV1 of is het verschil enorm klein? Ik weet dat het subjectief is maar ben gewoon benieuwd naar de meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

UncleSam schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:54:
Recent de Rift CV1 weer opgepakt voor asgard's wrath. Wat een game. Zit er ook echt aan te denken om de Rift S aan te schaffen. Ik lees her en der dat het beeld wat beter is dan de CV1. Nu weet ik dat ik niet een enorme sprong vooruit moet verwachten. Wat zijn de ervaringen? Wil je echt niet meer terug naar de CV1 of is het verschil enorm klein? Ik weet dat het subjectief is maar ben gewoon benieuwd naar de meningen.
Ik vond het zelf vervelend dat ik nergens duidelijk een ervaring kon vinden van het verschil, heb uiteindelijk de sprong maar gemaakt.

Ik kan je vertellen, het is wel degelijk een verschil. Ik kon in sommige games gewoon de tekst niet lezen op de CV1, maar op de S wel, perfect zelfs. Ik heb er pas een uurtje of 2-3 inzitten want ging erna op vakantie, maar tot zover:

Voordelen S:

- scherper beeld, tekst is goed leesbaar
- verder aan punt 1, het screendoor effect is niet (of iig minimaal mijns inziens) aanwezig, geen korrelig beeld meer zoals de CV1 en de PSVR dat wel hebben
- zit net wat comfortabeler
- geen 3 usb's meer nodig, maar 1
- dus n.a.v. punt 2 geen sensors meer op je bureau

Nadelen S:

- weet niet of het aan de S ligt, maar mijn positie in Kartkraft kreeg ik niet kloppend, hij plaatste me constant achter de coureur, wat een klotebeeld oplevert, hier moet ik nog verder in duiken. Heb vaker een positie reset gedaan maar hielp niet.

Dat het 80hz is ipv 90hz merkte ik persoonlijk overigens niet. De controllers zijn net iets anders, maar ik zag er niet meteen voor- of nadelen aan.

Echte tracking issues heb ik tot nu toe nog niet gehad buiten de positionering, maar zoals gezegd heb ik er nog niet veel uren in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:03:
[...]

- weet niet of het aan de S ligt, maar mijn positie in Kartkraft kreeg ik niet kloppend, hij plaatste me constant achter de coureur, wat een klotebeeld oplevert, hier moet ik nog verder in duiken. Heb vaker een positie reset gedaan maar hielp niet.
Hier werkt KartKraft met de Rift S prima, dus het moet wel kunnen blijkbaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 11:04
UncleSam schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:54:
Let wel op de IPD. Met mijn 59mm moet de Rift S echt perfect gecentreerd op je hoofd zitten om een scherp beeld te hebben. Zakt de Rift iets af (en dat gebeurt al snel), dan wordt het beeld minder scherp.

Met de Rift CV1 is de sweetspot door de instelbare IPD een stuk groter en had ik daar geen last van. Als de Rift S perfect zit is het beeld wel een stuk scherper. Het geluid is wel erg matig in vergelijking met de CV1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

kroegtijger schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 01:13:
[...]

Hier werkt KartKraft met de Rift S prima, dus het moet wel kunnen blijkbaar.
Gelukkig, moet ik volgende week dan nog eens checken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Gisteren ben ik dan toch voor de Rift S gegaan. Beeld is wat mij betreft echt een stuk beter dan de CV1. Een aantal uur Asgard's Wrath en ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Ik was wat huiverig door een aantal berichten. Je moet het dus echt zelf proberen en een mening vormen om al dan niet over te gaan op de Rift S.

Daar waar met de CV1 vaak de letters niet scherp waren is het met de S echt strak en goed leesbaar. De juiste plaatsing van de HMD op het hoofd is enorm belangrijk. Dus goed positioneren, wat strakker trekken en dan pas de bril naar je toe halen. Als de HMD iets te hoog of laag op de neus ligt, dan zie je het beeld iets minder worden. Ik heb verder ook geen last meer van God rays. Ook de screendoor effect is fors minder voor mijn gevoel.

De rest is denk ik wel bekend. Geluid is iets minder dan de CV1. Maar dat was wel te verwachten. Ik zelf vind het acceptabel. Misschien als er oortjes verkrijgbaar zijn met korte kabel dat ik ze aanschaf. Ik heb geen zin in nog 1 lange kabel. Iemand tips?

Verder vind ik de comfort prima. Ook hier scoort de CV1 misschien ietsje beter. Maar wat mij betreft niet noemenswaardig beter. Mijn gevoel zegt dat de controllers van de CV1 ook wat beter zijn. Misschien moet ik nog even wennen aan die van de Rift S.

Tenslotte geld ook voor de Rift S dat je na een paar minuten gewend raakt aan het beeld en alles een stuk scherper wordt. Je ogen moet er dus even aan wennen de eerste minuten. Dat had ik met de CV1 ook. Maar na een paar minuten merkte ik dat ik geen spijt had van de aanschaf.

Dit zijn mijn bevindingen. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Ik respecteer verder andere meningen over de Rift S in vergelijking met de CV1, maar ik heb al eens eerder geroepen dat content key is. Tuurlijk alles kan altijd beter (resolutie, refreshrate, geluid, comfort enz.). Ik denk echter dat we al een heel eind de juiste richting in zijn. Content als Lone Echo en Asgard’s Wrath zorgen er juist voor dat je telkens weer de HMD op zet en een stap zet in de wereld van VR.-)
Pagina: 1 ... 83 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.