Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Een pc heb ik niet, alleen een Macbook. Dus VR via de PC is voorlopig voor mij niet echt een optie. Hoe bevalt het de mensen die enkel de Quest hebben en ook geen andere vorm van VR?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik heb wel een PSVR, maar de Quest is door de controllers, tracking en het gemak van geen kabels zo'n eyeopener, echt een geweldige ervaring.Peter_Aragorn schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:58:
Hmm, ik ben een beetje aangestoken door de Oculus Quest. Ik lees door te zoeken al wel wat ervaring van mensen, maar toch blijft het half twijfelen.
Een pc heb ik niet, alleen een Macbook. Dus VR via de PC is voorlopig voor mij niet echt een optie. Hoe bevalt het de mensen die enkel de Quest hebben en ook geen andere vorm van VR?
PSVR gebruik ik enkel voor de exclusives zoals deze week Blood & Truth.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Heb hem nu sinds 23 mei en hem elke dag op gehad. Beetje aan het ouwehoeren in Bigscreen met andere mensen. Aantal games gespeeld en hem via ALVR aan mijn PC gehangen. Vaak heb ik met dit soort gadgets dat ik er na 3/4 dagen wel klaar mee ben (zoals de PSVR en de GearVR) maar bij de Quest mede door het draadloze en de 6DoF ben ik echt hooked. Zou hem lekker bestellen, proberen. Als ie niet bevalt kan je hem altijd terug sturen..Peter_Aragorn schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:58:
Hmm, ik ben een beetje aangestoken door de Oculus Quest. Ik lees door te zoeken al wel wat ervaring van mensen, maar toch blijft het half twijfelen.
Quest subreddit staan ook veel ervaringen van hele verschillende mensen.
Tip voor de quest users:
YouTube: INCREASE the Resolution on your Oculus Quest from your PC
[ Voor 11% gewijzigd door m0nk op 05-06-2019 20:29 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
YouTube: Oculus Quest & Go // Play Steam VR Games with Virtual Desktop (even ...
Niet geprobeerd maar las vandaag dat Oculus de developers van Virtual Desktop verboden heeft om SteamVR via die weg te laten spelen. Slechte zaak wel..Riuujin schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:42:
Je kan nu schijnbaar ook via Virtual Desktop Steam vr games streamen naar een quest, iemand daar ervaring mee? (wat is de kwaliteit)
YouTube: Oculus Quest & Go // Play Steam VR Games with Virtual Desktop (even ...
Er vanuit gaande dat dat klopt lijkt het er dan toch op dat ze als het iets minder in de picture staat gelijk weer terugvallen op dezelfde fratsen. Ze hebben eerder toch ook op de PC van alles proberen te blocken meen ik tot daar allemaal verontwaardiging over ontstond?m0nk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:08:
[...]
Niet geprobeerd maar las vandaag dat Oculus de developers van Virtual Desktop verboden heeft om SteamVR via die weg te laten spelen. Slechte zaak wel..
Het is dat ze gewoon het beste pakket tegen een betaalbare prijs hadden, maar hoe meer van dat soort fratsen ze uithalen hoe meer het me pusht om een eventuele opvolger toch liever elders te halen. Gelukkig lijkt Valve met hun controllers nu ook een beetje een alternatief te bieden. En dan even afgezien van het feit dat Oculus helemaal niet echt geïnteresseerd meer lijkt in de highend VR markt...
Gamertag: FinrazielNL
resolutie vond ik best goed screendoor zag ik niet tenzij ik ga zoeken,
Geluid had ik heel slecht verwacht maar was eigenlijk wel goed, nieuwe firmware update misschien?
Verwacht geen zware bassen of zo gewoon helder geluid. Scheelt wel dat mij kamer helemaal stil was.
Had gehoopt de 360 graden video's te kunnen bekijken van YT op mijn Rift maar dat is me niet gelukt vraag me zelfs wel af of dat kan.
Wel heel leuk is Google earth je zweeft echt door de straten of eigenlijk iets erboven.
Irritant is wel dat ik de VR ruimte heb gecreerd 1 meter van mijn bureau met de rug ernaar toe iets van 1,5 bij 1,5 meter. dat werkt prima alleen als ik dan ga zitten op de bureaustoel om bv te racen dan verwacht hij dat ik plaats neem in dat kwadrant. Hij snapt dus niet dat ik achter een bureau zit. Moet je dan voor elk spel een nieuw kwadrant maken??
Had slimmer gemogen.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Je kan in de race sims vaak de boel aanpassen.ErikRo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:16:
Ook maar eentje gekocht de Rift S dus. Mijn ervaring het is wel grappig maar op de een of andere manier kom ik niet in die andere wereld terecht. Het is niet immersive genoeg.
resolutie vond ik best goed screendoor zag ik niet tenzij ik ga zoeken,
Geluid had ik heel slecht verwacht maar was eigenlijk wel goed, nieuwe firmware update misschien?
Verwacht geen zware bassen of zo gewoon helder geluid. Scheelt wel dat mij kamer helemaal stil was.
Had gehoopt de 360 graden video's te kunnen bekijken van YT op mijn Rift maar dat is me niet gelukt vraag me zelfs wel af of dat kan.
Wel heel leuk is Google earth je zweeft echt door de straten of eigenlijk iets erboven.
Irritant is wel dat ik de VR ruimte heb gecreerd 1 meter van mijn bureau met de rug ernaar toe iets van 1,5 bij 1,5 meter. dat werkt prima alleen als ik dan ga zitten op de bureaustoel om bv te racen dan verwacht hij dat ik plaats neem in dat kwadrant. Hij snapt dus niet dat ik achter een bureau zit. Moet je dan voor elk spel een nieuw kwadrant maken??
Had slimmer gemogen.
Alleen is 1,5x1,5meter wel echt krap. voor racen prima maar voor roborecall achtige games zul je snel over die grans gaan.
Wellicht kan er later nog een half meter naat beide kanten bij.
Overigens zijn games zoals bullit train de enige games waar je wel echt in de game opgaat.
Robocall goede idd moet ik ook nog kopen
kneusteun schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Je kan in de race sims vaak de boel aanpassen.
Alleen is 1,5x1,5meter wel echt krap. voor racen prima maar voor roborecall achtige games zul je snel over die grans gaan.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Geen last van hier, maar ik dan ook een hoogpolig kleed gekocht van 180 x 150 (heb 3x3 beschikbaar) cm dus ik voel wanneer ik daar buiten kom en ik heb de digitale playarea 50cm vanaf de wanden gezet. Moet ook wel want ik speel onder een schuin dak dus opzij komt mijn hoofd een steunbalk tegen als ik te ver ga. Heb die balk weleens geslagen. De balk vond dat totaal niet boeiend.kneusteun schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:00:
Ik weet niet hoe de ervaringen bij anderen hier zijn, maar ik heb 4,5 bij 3,5 en ben al meerdere keren tegen de muur geknald.
Ik denk dat je met wat meer ruimte, genoeg om echt te gaan wandelen, juist eerder tegen dingen aanknalt. Als je niet zoveel ruimte hebt dan weet je dat je niet moet gaan lopen.
Overigens zou ik als ik echt meer ruimte had ook al een verlengkabel voor de Rift nodig hebben denk ik, die houdt nu op dat kleine stukje van mij al niet over.
Ondertussen trouwens geupgrade naar een Ryzen 5 2600. Loopt nog helemaal stock en ook het geheugen draait nog veel te langzaam omdat ik me nog niet verdiept heb in hoe ik die timings beter in moet stellen, maar VR lijkt al een stuk soepeler te lopen dan met de oude i5 2500K
Of beter meteen de oculus versie kopen?
Je mag geen vloeistof gebruiken om lenzen schoon te maken wat gebruiken jullie?
Krijg soms wat vet van gezicht op de lens en dan zie je meteen lastige vlekken.
Pin mij er niet op vast!
Het beste is een microvezel doekje te gebruiken. Dat werkt bij mij in ieder geval prima.ErikRo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:32:
Is die gratis robo recall versie van epic die je met truken aan het werk moet kunnen krijgen wel de volledige versie.
Of beter meteen de oculus versie kopen?
Je mag geen vloeistof gebruiken om lenzen schoon te maken wat gebruiken jullie?
Krijg soms wat vet van gezicht op de lens en dan zie je meteen lastige vlekken.
Steam ID: TheLastOttoman
Ja, ik vind het hier ook opvallend stil op dat vlak.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:57:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Tweakers met een mooie review zou komen van de nieuwe Quest en Rift S. Jammerer zijn wel andere sites, maar toch.. vind deze prettig.
Laat ons hopen dat ze op een HP Reverb en Valve Index wachten om een complete vergelijking te doenLarmoth schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:04:
[...]
Ja, ik vind het hier ook opvallend stil op dat vlak.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Vraagje: wat zou een CV1 doen op de tweedehands markt? Just curious!
Oké. Mocht de Rift S een daadwerkelijk goede upgrade zijn, dan gaat de CV1 (+ touch + 3 sensors) de deur uit.
Dan is je verlies 150 + elektriciteit + slijtage + wat de CV1 eerder heeft gekost.
Nieuw kost het toch weer 300 voor 2.
Serieus? Dan zal die van mij met 4 sensors en VR covers ook wel goed verkopen.
Kan helaas de upgrade niet doen, want de Oculus hangt hier aan 10 meter HDMI/USB voor als ik roomscale wil spelen op zolder en zo ver ik weet bestaat die lengte niet eens als Displaykabel

En één wand is volledig spiegel (ook sportzolder) en daar schijnt de Oculus Rift S ook gevoeliger voor te zijn.
Dus als die Rift S er komt dan zal die exclusief voor de racesim worden, maar waarschijnlijk ga ik dan voor de Reverb.
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 23-06-2019 22:26 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Ivysaur op 23-06-2019 22:57 ]
Heb je weinig aan met Oculus base stationsErikRo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:34:
Zou eerder de base stations houden voor als.je later naar Valve Index wilt.
Nieuw kost het toch weer 300 voor 2.
En het verbaasd mij vaak voor hoeveel dingen tweedehands worden verkocht. Mijn inziens is €300 echt teveel voor een tweedehands Rift, maar goed, als mensen het ervoor betalen.
Tja, dat is de prijs die je betaald als je niet bekend bent in het wereldje. Ik heb nu ook een order staan van 1800 voor twee ritsscreens. Maar als ik zelf in het wereldje zat had ik misschien 300 goedkoper kunnen krijgen.Sissors schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:08:
[...]
Heb je weinig aan met Oculus base stations.
En het verbaasd mij vaak voor hoeveel dingen tweedehands worden verkocht. Mijn inziens is €300 echt teveel voor een tweedehands Rift, maar goed, als mensen het ervoor betalen.
Met Simracing-onderdelen weet ik precies wat ik doe.
[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 24-06-2019 12:05 ]
http://palmerluckey.com/f...-with-the-rr1-repair-kit/
Edit: Er zijn ook meerdere posts over te vinden op /r/oculus .
[ Voor 19% gewijzigd door FightingAce op 26-06-2019 13:11 ]
Niet "nog steeds" maar "nog niet".FightingAce schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:08:
Ik weet niet of dit nog steeds beschikbaar is:
http://palmerluckey.com/f...-with-the-rr1-repair-kit/
Edit: Er zijn ook meerdere posts over te vinden op /r/oculus .
Palmer Luckey heeft er een maand geleden nog iets over gezegd, namelijk dat hij zo veel reacties heeft gehad dat de originele kit te lastig te maken wordt. Maar dat hij nu genoeg aanvragen heeft om een custom flexkabel te laten maken:
https://www.reddit.com/r/...out_luckeys_rift/em5l40w/
Dus hij is nog niet eens in omloop, zeker een goed moment om er eentje aan te vragen.
wat ik heb gedaan is de koptelefoon van links naar rechts verbinden en halverwege wat rubber van het draad gehaald en dan omleiden naar mijn geluidskaart(essence stx) waar een koptelefoonversterker inzit, dus het kan ook nog harder dan het origineel kan en vind het geluid ook beter. Zo ben je ook van het hele gedonder af. je kan het op zich vrij makkelijk stereo maken maar was voor mij niet zo nodig.jfeelders schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:49:
Ik zie hier weinig meldingen staan over het befaamde OR ribbon-cable koptelefoonprobleem waardoor je koptelefoons uitvallen. Ik heb al een modificatie toegepast toen de rechter kant uit viel en de linker kant is nu ook gestopt. Het lijkt erop dat de ribbon-cable helemaal door is. Zijn er ervaringen met reparaties bij jullie?
Ik heb vooralsnog alleen Serious Sam 3 uitgeprobeerd en die is echt fantastisch. Enorm veel VR-instellingen, dus iedereen kan met de game uit de voeten. Ook puzzelspel The Talos Principle zou tof moeten zijn, maar die moet ik nog een keer opstarten.
Oeh dat is zeker een aanrader...Joeridev schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:36:
Tip voor iedereen die klaar is met korte games en demo's, en op zoek is naar volwaardige VR-spellen: de CROTEAM VR-Bundle wordt momenteel verkocht met 92% korting. Vijf grote games voor 15 piek.
Ik heb vooralsnog alleen Serious Sam 3 uitgeprobeerd en die is echt fantastisch. Enorm veel VR-instellingen, dus iedereen kan met de game uit de voeten. Ook puzzelspel The Talos Principle zou tof moeten zijn, maar die moet ik nog een keer opstarten.
Ik was zelf begonnen met The Last Hope, duidelijk het makkelijkste qua VR om aan te wennen want je staat stil en er komen waves op je af (hoewel je in latere levels wel stil staat op een bewegend platform, wat de eerste keer wel even schrikken is). Wel cool, maar als game vond ik hem juist erg moeilijk.
Daarna The Talos Principle gebruikt om te wennen aan full locomotion in VR. Toen ik dat eenmaal onder de knie had heb ik die game verder gelaten want werd een beetje saai, maar met die gewenning Serious Sam 1 gaan spelen en dat was al erg cool
Het zijn gewoon de volledige spellen wat soms lastig kan zijn (de beruchte kamer waar een stuk of 100 hoppers op je af komen koste me aardig wat moeite) maar ter compensatie heb je wel een wapen in allebei je handen en is je potentiele damage output dus ook dubbel zo groot... als je goed weet te mikken met beide handen
Voor 15 euro in ieder geval een nobrainer, ik heb er destijds (ook in de aanbieding) 67 euro voor betaald.
Klopt het trouwens dat The Talos Principle een beetje filosofisch is? Dat lijkt me best een interessante insteek voor een puzzelgame.
Heb je inmiddels geupgrade? Ik ben wel benieuwd naar je bevindingenYonix schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:28:
[...]
Oké. Mocht de Rift S een daadwerkelijk goede upgrade zijn, dan gaat de CV1 (+ touch + 3 sensors) de deur uit.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
+1 en dan vooral de resolutie upgrade. Vind dat er hoe dan ook weinig enthousiaste ervaringen zijn met de Rift S tot nu toe in dit topic.Sp33dFr34k schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:47:
[...]
Heb je inmiddels geupgrade? Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen
Super tip, bedankt!Joeridev schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:36:
Tip voor iedereen die klaar is met korte games en demo's, en op zoek is naar volwaardige VR-spellen: de CROTEAM VR-Bundle wordt momenteel verkocht met 92% korting. Vijf grote games voor 15 piek.
The Last Hope had ik al, dus heb de resterende vier spellen uit de bundel nu voor een miezerige 11 euro
Catch a smile out there!
Nice, dat vind ik dus ook, vandaar mijn twijfel. Op papier ziet ie er goed uit, maar mensen zeuren over het 80 vs 90hz verhaal (wat je volgens mij amper merkt) en het feit dat de roomtracking soms niet helemaal lekker werkt. Hoe zijn jouw ervaringen met dit laatste "probleem"?Beakzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:41:
[...]
+1 en dan vooral de resolutie upgrade. Vind dat er hoe dan ook weinig enthousiaste ervaringen zijn met de Rift S tot nu toe in dit topic.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Iets teveel omhoog omlaag links rechts en het wordt onscherp.
Ook iets opzij met je ogen onscherp je moet exact door midden blijven kijken voor beste resultaat
Dat zou iets consequenter mogen van.mij.
Zelf heel tevreden en heb hem sinds hij te koop was. Ondertussen nog alle dagen paar uur aan het gamen. Is mijn eerste headset en loopt relatief vlot. De tracking is soms nog een issue, benieuwd naar de befaamde 1,39 update en soms moet ik Guardian opnieuw instellen of kleinere issues. Van het geluid heb ik geen last want werkt goed genoeg. Samengevat een mooie eerste VR headset.Sp33dFr34k schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:05:
[...]
Nice, dat vind ik dus ook, vandaar mijn twijfel. Op papier ziet ie er goed uit, maar mensen zeuren over het 80 vs 90hz verhaal (wat je volgens mij amper merkt) en het feit dat de roomtracking soms niet helemaal lekker werkt. Hoe zijn jouw ervaringen met dit laatste "probleem"?
Heeft dat niet te maken met je IPD dan? (dat je aan de grens zit), want ik hoor juist overal dat de Rift S een goede sweetspot heeft. Daar wordt bv. bij de Index juist weer over geklaagd.ErikRo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:01:
Wat mij steeds meer stoort aan de rift s is dat je hem precies goed op je neus moet zetten voor maximale scherpte.
Ook iets opzij met je ogen onscherp je moet exact door midden blijven kijken voor beste resultaat
Bij deze dan iemand die geen spijt heeft van de upgrade naar Rift S vanaf CV1. Het beeld is echt een stuk helderder, 360 graden tracking zonder een 3e sensor is ook top (hier moet ik zelfs nog aan wennen, soms gebruik ik nog steeds dwangmatig de rotate knop om maar richting bureau te blijven staan met m'n lichaam terwijl dit helemaal niet meer nodig is), 80hz ipv 90hz kan ik echt niet onderscheiden. Met name de scherpte van teksten is zoveel beter dat het de upgrade al waard is.Beakzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:41:
[...]
+1 en dan vooral de resolutie upgrade. Vind dat er hoe dan ook weinig enthousiaste ervaringen zijn met de Rift S tot nu toe in dit topic.
Daar durf ik niets over te zeggenBeakzz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Heeft dat niet te maken met je IPD dan? (dat je aan de grens zit), want ik hoor juist overal dat de Rift S een goede sweetspot heeft. Daar wordt bv. bij de Index juist weer over geklaagd.
Mijn ipd is 65,5 en dat staat ook zp ingesteld
Ik.ben tevreden over de scherpte als ik hem eenmaal goed heb.
Maar het zo fijn zijn als het 1cm naar links of rechts ook zo scherp zou blijven dat het zo snel afliep had Ik niet verwacht
Het is dan ook mn eerste vr bril dus dan zijn je verwachtingen anders
Zou het beter zijn geweest met twee losse lenzen of als ik een kleinere ipd had gehad denk je?
Wellicht is een upgrade naar naar de index valve voor mij beter
Dat is gewoon wennen, bij elke bril is dat wel een ding.ErikRo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:01:
Wat mij steeds meer stoort aan de rift s is dat je hem precies goed op je neus moet zetten voor maximale scherpte.
Maar als je hem een tijdje gebruikt weet je precies hoe je hem moet zetten en heel af en toe moet je hem een beetje verstellen.
Steker nog, dit is een featurekneusteun schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:29:
[...]
Dat is gewoon wennen, bij elke bril is dat wel een ding.
Maar als je hem een tijdje gebruikt weet je precies hoe je hem moet zetten en heel af en toe moet je hem een beetje verstellen.
Ik had hier ook liever een draaiwieltje/slider voor gezien omdat je nu als persoon met 2 verschillende sterktes de bril scheef op je hoofd moet zetten. Of je bril onder de headset doen, dat is wat ik doe maar handig is anders. Ik had veel liever een focus aanpassing gezien.
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 05-07-2019 15:06 ]
Wat wel jammer is is dat zowel ik en de meerderheid met mij de witte intermitent flashes hebben wat best storend is. Een ander ding is dat er een behoorlijke delay zit op het gooien van dingen zodat je altijd verkeerd gooit(schijnbaar wordt dit opgelost door batterijklepje er af te halen ?!) . als die problemen opgelost zijn is het toch best wel een stap voorwaarts tegenover de originele rift helemaal wat het beeld betreft. Is wel een grote als want denk niet dat dit erg makkelijk op te lossen is.
edit :
retourgestuurd.
dat het geluid microfoon en de bouwkwaliteit brak is en de constante flashes en de controllers cheap aanvoelen en zo kapot zijn kan ik wel mee leven, maar dat de tracking zo slecht is was de laatste druppel in de denkbeeldige frustratie emmer. Ik wacht wel op iets anders. of op een fikse korting
het beeld was wel goed en comfort ook maar daar is ook alles mee gezegd voor mij. voelt echt als een product dat half af is en ik ga er niet op wachten of en wanneer het ooit afkomt.
[ Voor 24% gewijzigd door Bartosy op 08-07-2019 16:54 ]

Bovenstaande instelling hebben mijn geluidsoutput bij de rift s serieus verbeterd en Skyrim is zelf aangenaam nu zonder dat ik een aparte headset nodig heb. Misschien helpt het bij jullie ook.
Ga morgen ook nog eens bass boost testen.
Greets
[ Voor 3% gewijzigd door Larmoth op 08-07-2019 22:24 ]
Kan een 5tal minuutjes goed spelen en daarna blijven mijn controllers op dezelfde locatie zweven.
Heb al verschillende firmwares gehad en de vorige beta ging wel goed maar de huidge stable en beta brachten het probleem terug.
Ik loop inderdaad redelijk tegen hetzelfde probleem aan. Inmiddels heb ik de oorzaak van het probleem al wel weten te reduceren tot de USB3-verbinding waar kennelijk incidenteel een korte onderbreking in de verbinding in ontstaat. Waarom heb ik nog geen idee van, maar daar lijkt in ieder geval de oorzaak uit vandaan te komen. Met de beta loopt het al wel allemaal wat beter, maar het is zeker geen 100% oplossing geblekken.MrGeek schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:34:
Tracking issues bij m'n Rift S blijven maar duren.
Kan een 5tal minuutjes goed spelen en daarna blijven mijn controllers op dezelfde locatie zweven.
Heb al verschillende firmwares gehad en de vorige beta ging wel goed maar de huidge stable en beta brachten het probleem terug.
Op momenten dat het mis gaat met tracking en/of audio, is het vaak op te lossen met het laten herstarten van de Oculus-software, maar zo af en toe moet de machine in z'n geheel worden gereboot om de boel weer werkend te krijgen. Bloed-irritant natuurlijk. Ik wil binnenkort eens gaan testen met een andere controller erin. Ik vermoed dat daarmee het euvel wel verholpen zal zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat het met de chipsets van de vorige generatie AMD's van doen heeft, maar helaas nog niet aantoonbaar kunnen maken.
Meestal hoor ik geluid via de rift s maar soms hoor ik alleen geluid uit pc monitor komen niet uit de rift.
Zoek me suf in instellingen maar nog geen optie gevonden. Alles lijkt goed te staan.
Als je op het speakertje rechts onderin drukt dan staat er wel Oculus? (windows taakbalk) Werkt Oculus Tray Tool nog niet met de Rift S? Daar kan je instellen wat hij standaard moet gebruiken en dan kan je hem ook terug laten schakelen als je klaar bent met VR gamen.ErikRo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:44:
Vraagje over de rift s :
Meestal hoor ik geluid via de rift s maar soms hoor ik alleen geluid uit pc monitor komen niet uit de rift.
Zoek me suf in instellingen maar nog geen optie gevonden. Alles lijkt goed te staan.
Bij de gewone Rift wordt aanbevolen om niet te veel aansluitingen naast elkaar, dus over de zelfde USB-controllerpoort te gebruiken. Waarschijnlijk vanwege tijdelijke maximum bandbreedte van de controllerpoorten. Als je je aansluitingen over verschillende USB-poorten verdeelt (achter-onder, achter-boven, voorzijde) wordt het dan niet beter?kroegtijger schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:25:
[...]
Inmiddels heb ik de oorzaak van het probleem al wel weten te reduceren tot de USB3-verbinding waar kennelijk incidenteel een korte onderbreking in de verbinding in ontstaat.
Helaas niet; ik heb de beschikking over 4x USB3 en de Rift is het enige USB3-device dat connected is, dus heeft al volledig zijn eigen bus ter beschikking.jfeelders schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 06:56:
[...]
Bij de gewone Rift wordt aanbevolen om niet te veel aansluitingen naast elkaar, dus over de zelfde USB-controllerpoort te gebruiken. Waarschijnlijk vanwege tijdelijke maximum bandbreedte van de controllerpoorten. Als je je aansluitingen over verschillende USB-poorten verdeelt (achter-onder, achter-boven, voorzijde) wordt het dan niet beter?
Ik vermoed eerder dat het een probleem is met de 5v voeding die mogelijk te kort schiet, of interrupts op de USB-bus vanuit de (ASMedia) controller.
Het lijkt ook vaker / eerder mis te gaan als ik audio via de Rift laat weergeven ipv bijvoorbeeld via de optical output. Ook als het wat donkerder in de kamer is, gaat het nog wel eens wat sneller mis. Kennelijk dat er dan wat meer gevraagd wordt van de tracking-sensoren of dat er meer data-verkeer gegeneerd wordt. Mede daardoor gaat mijn verdenking zeer sterk uit naar de USB-bus. Ik had gisterenavond nog even getest met een losse USB3-controller die ik nog had liggen, maar helaas dat deze niet heel erg best meer ondersteund is (betreft een pricewatch: Asus U3S6) en de rift maakt daarbij melding van outdated drivers (nieuwere drivers zijn helaas niet beschikbaar).
De storing doet zich ook zeer random voor; zo kan het 10x achter elkaar mis gaan binnen 5 minuten, en daarna gaat het de rest van de dag weer vlekkeloos (of juist omgekeerd; uren lang werkt het prima, en plots stopt alles en moet je volledig rebooten). Machine heeft al meerdere keren een clean install gekregen. Wel elke keer naar 1903-build van Windows gegaan; misschien dat 1809 het probleem niet kent, maar is natuurlijk niet de bedoeling om op oud OS te werken.
--edit--
overigens is het probleem met de Beta software aanzienlijk minder veel voorkomend en lijkt alles ook veel vloeiender te functioneren. Kennelijk is daar de nodige optimalisatie in gedaan in die hoek (was ook wel nodig ook als je de hoeveelheid klachten links en rechts leest..)
[ Voor 6% gewijzigd door kroegtijger op 11-07-2019 12:04 ]
Moet ik eens kijken als ik weer terug ben.Beakzz schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:54:
[...]
Als je op het speakertje rechts onderin drukt dan staat er wel Oculus? (windows taakbalk) Werkt Oculus Tray Tool nog niet met de Rift S? Daar kan je instellen wat hij standaard moet gebruiken en dan kan je hem ook terug laten schakelen als je klaar bent met VR gamen.
Het gekke is dat alles qua games onder ocolus of steam wel werkt maar bv een of andere 360 en 180 films kijker weer geluid via pc doet gizmo heette dat geloof ik.
En nog een app die buiten steam of oculus werkt die laat ook geluid over pc spelen allemaal vaag op doe manier
Bril op is altijd geluid via bril zou je zeggen.
Hoe bevalt games streamen over 5ghz Wi-Fi netwerk.
Kan die echt rift s vervangen lees veel tevreden mensen anders misschien toch idee om die te nemen en de rift s weg te doen.
Ja dat kan je willen maar dat is dus niet zoErikRo schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:17:
[...]
Moet ik eens kijken als ik weer terug ben.
Het gekke is dat alles qua games onder ocolus of steam wel werkt maar bv een of andere 360 en 180 films kijker weer geluid via pc doet gizmo heette dat geloof ik.
En nog een app die buiten steam of oculus werkt die laat ook geluid over pc spelen allemaal vaag op doe manier
Bril op is altijd geluid via bril zou je zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 11-07-2019 15:49 ]
Ik ga over een aantal weken een Shadow streaming PC nemen, en dan Quest streamen. Ben benieuwd naar de kwaliteit, wat je zegt; ene heel positief, ander negatief. Lijkt erg afhankelijk te zijn van je lokale verbindingen.ErikRo schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:19:
Zijn er ook questers hier?
Hoe bevalt games streamen over 5ghz Wi-Fi netwerk.
Kan die echt rift s vervangen lees veel tevreden mensen anders misschien toch idee om die te nemen en de rift s weg te doen.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00388261/
Als ik echt actief ben in iets als Beat Saber, ja ik word moe, maar op een goede manier. Echter bij games als Serious Sam en Fallout VR merkte ik dat het staan me echt tegen ging, eh, staan.
Fijne ook is dat je een beetje kunt afwisselen, je kunt er half staand/half zittend tegenaan hangen, of er werkelijk bovenop gaan zitten en je voeten op de metalen ring zetten.
Ondertussen ook een manier gevonden om mijn wapen stabiel te houden in Fallout (zonder toe te geven en een riflemount te bestellen). Door mijn linkervuist (met touch controller en al) enigszins gekruisd onder mijn rechterhand te houden en een beetje te klemmen kan ik mijn hand goed genoeg stabiliseren om een sniperrifle te gebruiken. Logisch eigenlijk, een pistool hou je ook met twee handen vast, maar aangezien je in je linkerhand ook een controller hebt was het even zoeken naar een manier om het toch te stabiliseren. Het lijkt een beetje op hoe je in films/series mensen wel eens een pistool en een zaklamp samen ziet gebruiken (alleen dan zonder mijn hand zo te draaien dat een zaklamp naar voren zou schijnen).
Daarbij is mijn handen samen omlaag bewegen genoeg om de scope view te deactiveren (Fallout 4 VR biedt helaas geen echt werkende scope maar schakelt naar scope view als je je wapen dichtbij je gezicht brengt). Net al rondsluipend een nederzetting vol supermutants uitgeschakeld, erg cool op deze manier! Ik denk dat ik voorlopig weer flink wat Fallout ga spelen
Hier ben ik ook erg benieuwd naar....Scrummie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Ik ga over een aantal weken een Shadow streaming PC nemen, en dan Quest streamen. Ben benieuwd naar de kwaliteit, wat je zegt; ene heel positief, ander negatief. Lijkt erg afhankelijk te zijn van je lokale verbindingen.
Heb bijna 3 jaar geleden een Vive gehad op zolder. Ideaal, maar ruimte is niet super. En gedoe met PC boven en kabels.... verre van ideaal.
Maar voor de Quest, als streamen goed werkt, zou ik best een goed WiFi-netwerk willen opzetten. Misschien zelfs met een dedicated router voor de locatie waar ik dan ga gamen. En die ruimte zou best wel eens de tuin kunnen worden

Constant problemen, en dan heb ik hem eindelijk aan de praat doet hij het de volgende dag weer niet.
Wel jammer want beeld is inderdaad veel scherper.
Wat voor problemen? Wel fijn te weten voor wie hem eventueel nog overweegt...Riuujin schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:13:
Nou ik ga mijn rift s terug sturen en terug naar cv1.
Constant problemen, en dan heb ik hem eindelijk aan de praat doet hij het de volgende dag weer niet.
Wel jammer want beeld is inderdaad veel scherper.
Tracking?
Vaak geen beeld, gewoon zwart terwijl oculus app wel zegt dat het oké is, behalve de "update usb driver" maar dat schijnen meer mensen te hebben.Finraziel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:40:
[...]
Wat voor problemen? Wel fijn te weten voor wie hem eventueel nog overweegt...
Tracking?
Berichten in de oculus app dat de app moet worden herstart om iets op te lossen, dus doe je dat en krijg je de zelfde melding gewoon weer. Pas oplosbaar naar herstart van pc, en over het algemeen dan ook alleen als je de headset los koppelt. Verschillende usb poorten en display poorten geprobeerd.
Tracking is ook niet altijd zo goed als verwacht, wat ik niet begrijp want als ik naar youtube filmpjes kijk hebben andere mensen sinds een patch een tijdje geleden hier geen problemen meer mee.
Als ik in oculus home zit bijvoorbeeld pak ik daar een boog. Trek aan het touwtje voor een pijl en het gestotter begint, ook als ik de controllers gewoon recht voor mij uitstrek en van links naar rechts trek met de boog. In andere games het zelfde verhaal, op plekken waar geen blinde hoek zou moeten zitten stottert de tracking soms, al is dit minder dan in oculus home en verwacht ik dat dit meer een software issue is.
Heb je een aparte USB kaart of een budget moederbord? (dat er bv.. 2 USB goed zijn en de rest basic). Niet om jouw systeem de schuld te geven, maar alle problemen die ik ooit heb gehad met de Oculus CV1 waren weg toen ik een aparte USB kaart nam.Riuujin schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:36:
[...]
Vaak geen beeld, gewoon zwart terwijl oculus app wel zegt dat het oké is, behalve de "update usb driver" maar dat schijnen meer mensen te hebben.
Berichten in de oculus app dat de app moet worden herstart om iets op te lossen, dus doe je dat en krijg je de zelfde melding gewoon weer. Pas oplosbaar naar herstart van pc, en over het algemeen dan ook alleen als je de headset los koppelt. Verschillende usb poorten en display poorten geprobeerd.
Tracking is ook niet altijd zo goed als verwacht, wat ik niet begrijp want als ik naar youtube filmpjes kijk hebben andere mensen sinds een patch een tijdje geleden hier geen problemen meer mee.
Als ik in oculus home zit bijvoorbeeld pak ik daar een boog. Trek aan het touwtje voor een pijl en het gestotter begint, ook als ik de controllers gewoon recht voor mij uitstrek en van links naar rechts trek met de boog. In andere games het zelfde verhaal, op plekken waar geen blinde hoek zou moeten zitten stottert de tracking soms, al is dit minder dan in oculus home en verwacht ik dat dit meer een software issue is.
Zelf ga ik pas overstappen als Cover VR met een cover voor de Rift S komt dus hopelijk zijn dat alle problemen een beetje over. Zeker in de comments op YT genoeg mensen recent nog zien klagen.
Niet het duurste moederbord (MSI B450-TOMAHAWK), maar heb ook een aparte usb kaart, probleem was met alle twee. En nooit problemen gehad met mijn CV1Beakzz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:29:
[...]
Heb je een aparte USB kaart of een budget moederbord? (dat er bv.. 2 USB goed zijn en de rest basic). Niet om jouw systeem de schuld te geven, maar alle problemen die ik ooit heb gehad met de Oculus CV1 waren weg toen ik een aparte USB kaart nam.
Zelf ga ik pas overstappen als Cover VR met een cover voor de Rift S komt dus hopelijk zijn dat alle problemen een beetje over. Zeker in de comments op YT genoeg mensen recent nog zien klagen.
Enige irritante als ik s avond opstart en het is niet licht genoeg omdat er niet genoeg lampen aan zijn dan is hij zijn vierkant kwijt waarin je beweegt en moet je verplicht opnieuw instellen. Even alsnog het licht aandoen helpt niet. Je moet en zal de hele calibratie doormoeten erg irritant
Inderdaad enkele tracking issues hier en daar en soms is de guardian van slag. Maar ik vind het prima wat je voor het geld krijg, zeker als je voorheen zat te kloten met een cardboard VR met telefoon en steamen vanaf PC ;-).
Ik zie soms ook witte flitsen in het beeld maar ik stoor me er niet zozeer aan, verder vind ik de controllers onhandig met het laden van bijvoorbeeld wapens, dan zitten de controllers (ringen) elkaar flink in de weg. Ik kan me voorstellen dat de index controllers iets makkelijk zijn wat dat betreft.
is shadow al in nederland verkrijgbaar? en is het wat?Scrummie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Ik ga over een aantal weken een Shadow streaming PC nemen, en dan Quest streamen. Ben benieuwd naar de kwaliteit, wat je zegt; ene heel positief, ander negatief. Lijkt erg afhankelijk te zijn van je lokale verbindingen.
De recente update heeft bij mij de tracking en static flashes gefixed. Hopelijk werkt het ook voor jou.Walhallo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:31:
Hier en nieuwe gebruiker, sinds 2016 VR al aan het volgen, wel de wens gehad nooit de tijd. Heel lang zitten twijfelen over de Index en deze zelfs gereserveerd, toch maar een Rift S gekocht en geen moment spijt (heb hem nu 2 weken en gebruik hem bijna elke dag).
Inderdaad enkele tracking issues hier en daar en soms is de guardian van slag. Maar ik vind het prima wat je voor het geld krijg, zeker als je voorheen zat te kloten met een cardboard VR met telefoon en steamen vanaf PC ;-).
Ik zie soms ook witte flitsen in het beeld maar ik stoor me er niet zozeer aan, verder vind ik de controllers onhandig met het laden van bijvoorbeeld wapens, dan zitten de controllers (ringen) elkaar flink in de weg. Ik kan me voorstellen dat de index controllers iets makkelijk zijn wat dat betreft.
https://forums.oculusvr.c...ashing-new-ptc-build-7-25
De static is me inderdaad niet meer opgevallen de laatste dagen. Ik zal vanavond eens goed opletten, want ik stoorde me er zo wie zo niet zo erg aan. Tracking merk ik wel met Pavlov dat ik beter door de korrel en keep kan kijken. MAar soms raakt hij in de war als de ene controller op een afstandje achter de andere zit. Maar dit kan ook komen omdat het sneller donker wordt in de avond en ik niet door had dat er weinig licht was in de ruimte.Wardjinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:42:
[...]
De recente update heeft bij mij de tracking en static flashes gefixed. Hopelijk werkt het ook voor jou.
Ervaring wordt alleen maar beter.
Ik ook, ik heb 'm gekocht toen ze vr support aankondigden. Ik heb het nooit gespeeld maar ben wel heel benieuwd. Alleen bij mij hapt ie geen stof maar eerder zweet.UncleSam schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:25:
Mijn Rift loopt al een tijd stof te happen. Ben wel een beetje onder de indruk van No Man's Sky VR. Misschien toch maar weer uit de doos halen op 14 augustus. Anderen ook enthousiast voor deze titel?
[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 03-08-2019 10:01 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Zekers! Op Greenmangaming kreeg ik er zelfs Star Trek Bridge Crew en wat FX3 Star Wars pinball tafels bij voor nog geen €20 dus dat was genoeg reden om mij gisteren voor de 2e keer het spel te laten kopen. Ben echt benieuwd hoe goed de VR uitgewerkt is.UncleSam schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:25:
Mijn Rift loopt al een tijd stof te happen. Ben wel een beetje onder de indruk van No Man's Sky VR. Misschien toch maar weer uit de doos halen op 14 augustus. Anderen ook enthousiast voor deze titel?
Ja, wanneer het donker wordt kan de tracking wat gaan haperen maar ik heb geen problemen gehad met de controllers als ze achter elkaar zitten.Walhallo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
De static is me inderdaad niet meer opgevallen de laatste dagen. Ik zal vanavond eens goed opletten, want ik stoorde me er zo wie zo niet zo erg aan. Tracking merk ik wel met Pavlov dat ik beter door de korrel en keep kan kijken. MAar soms raakt hij in de war als de ene controller op een afstandje achter de andere zit. Maar dit kan ook komen omdat het sneller donker wordt in de avond en ik niet door had dat er weinig licht was in de ruimte.
Ervaring wordt alleen maar beter.
Ik heb pas geleden ook de head set kabel meer naar achteren verplaatst. Aan het einde van de head strap(losse band die over je hoofd loopt) zit een stukje klitteband. Wanneer je de kabel daar doorheen laat lopen hangt de kabel over je rug ipv je linkerzijde. Dit is voor mij echt veel fijner.
https://www.reddit.com/r/...ng_the_cable_on_the_rift/
[ Voor 5% gewijzigd door Wardjinn op 03-08-2019 14:09 . Reden: link toegevoegd ]
Absoluut!UncleSam schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:25:
Nu even kijken of er nog ergens een goede stand is te krijgen waar ook eventuele iets overheen is te doen ivm stof.
Ik heb ook met wat kabel klitteband, of hoe je het ook noemt de kabel recht achtervast gezet. Dan trekt hij niet zoveel naar links en voelt het allemaal wat stabieler. Maar dit ziet er wel uit als een betere oplossingWardjinn schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Ja, wanneer het donker wordt kan de tracking wat gaan haperen maar ik heb geen problemen gehad met de controllers als ze achter elkaar zitten.
Ik heb pas geleden ook de head set kabel meer naar achteren verplaatst. Aan het einde van de head strap(losse band die over je hoofd loopt) zit een stukje klitteband. Wanneer je de kabel daar doorheen laat lopen hangt de kabel over je rug ipv je linkerzijde. Dit is voor mij echt veel fijner.
https://www.reddit.com/r/...ng_the_cable_on_the_rift/
[ Voor 3% gewijzigd door Walhallo op 05-08-2019 14:04 ]
Laatste updates maken het inderdaad aanzienlijk beter. helaas nog wel steeds audio-problemen. Valt halverwege games weg, en is alleen met een reboot weer terug te krijgenWardjinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:42:
[...]
De recente update heeft bij mij de tracking en static flashes gefixed. Hopelijk werkt het ook voor jou.
Nog wel keer kijken of je die play area anders/extra kan instellen voor verschillende games/situaties.
Met racen staat de rig namelijk op een andere positie dan wanneer ik sta.
Dus dan zoek je je soms kapot naar het menu omdat die dan helemaal rechts staat standaard ipv voor je. En om nu elke keer te moeten draaien in de stoel
Later kwam ik een post tegen waarin iedereen vrijwel lovend was over de Rift S en de upgrade van de resolutie. Dus ik heb hem maar besteld.
Er is inderdaad een enorme sprong in hoe scherp het beeld is in vergelijking met de Vive. De tracking werkt ook veel beter dan ik had verwacht (na de update op de Oculus Store). In het begin viel het niet zo op, maar toen ik Lone Echo had opgestart was het enorm duidelijk dat dit een veel fijnere ervaring is.
Ook kun je nu met gemak de text lezen in Oculus Home. Dat was met CV1 wel anders. Vanavond ga ik er maar eens in duiken en kijken hoe de spellen nu spelen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik druk wel wat vaker dan ik wil op de menu knoppen op de controllers. Ik had die graag op een andere locatie gezien.
I'll do what I can, but expect very little.
Beat saber: blijft regelmatig plezant voor een half uur/uur om eens goed te gaan
Fallout 4 en Skyrim: Beide mooie open werelden waar ik nog vele uren plezier aan zal beleven. Voorlopig meer in de richting van Fallout 4 Vr
No man sky vr: Nog niet uit maar denk dak daar ook nog veel plezier aan zal hebben.
Ben dus nog niet begonnen aan de oculus rift bibliotheek dus nog veel te beleven.
Heb geen problemen met de audio, tracking is duidelijk al veel verbeterd.
Wel 2 issues voor mij persoonlijk. Nog altijd niet de ideale manier gevonden om de headset aan te doen en ja, zweten. Zeker beat saber.
In eerste instantie dacht ik dat het lag aan de belichting, niet dus. Daarna ergens op een forum een fix gevonden door de OculusService een hogere prioriteit te geven. Maar toen merkte ik in andere spelen dat de FPS echt waanzinnig laag was. Vooral From Other Suns gaf enorm veel problemen.
Toch maar een gaan testen. Bleek het mijn CPU te zijn die thermal throttling toepaste. Ik bedacht mij dat ik nooit een andere koeler op dat ding had gezet.
Nu er een nieuwe koeler in zit gaat alles een stuk vlotter ook in Elite Dangerous had ik het probleem niet meer. Tenzij ik de graphics hoger zet. Dus nog een klein beetje werk aan de winkel.
Weet mij nog kostelijk te vermaken met het apparaat. Voor mij in iedergeval een grote update ten opzichte van de OG HTC en Rift. De tracking valt nog best mee. Heeft in sommige games nog wel wat kwaaltjes, in Onward wil hij nog weleens raar doen en in From Other Suns werkt het niet altijd lekker als ik het menu moet openen.
In andere spellen geen enkel probleem. Voor het scherm was verbazinwekkend. Zeker in Oculus Home. Dat hele virtual desktop heeft nu gewoon écht nut. Alles is prima te lezen. Moet het nog eventjes testen met DCS, maar ik verwacht dat de cockpit nu veel, veel beter leesbaar is.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
[ Voor 12% gewijzigd door m0nk op 15-08-2019 17:22 ]
Heb je nog bepaalde instellingen in no man sky kwa graphics gedaan? Want bij mij merk ik een dat er net een kleine (en irritante) lag is.m0nk schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:22:
Tip voor de peoples met een Quest. Sideload Desktop VR, uiteraard moety je deze wel eerst kopen in de store. Als je No Man's Sky hebt met de laatste update kan je via SteamVR op je Quest spelen, wireless. Werkt echt perfect, geen lag oid..
nee alles basic gelaten. Pc is een Ryzen 5 3600 met een RTX2070 bekabeld aangesloten op een mikrotik router. Mijn Quest via 5Ghz aan een Unifi AP.Riuujin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:59:
[...]
Heb je nog bepaalde instellingen in no man sky kwa graphics gedaan? Want bij mij merk ik een dat er net een kleine (en irritante) lag is.
Overigens is Red Matter echt een aanrader!
[ Voor 5% gewijzigd door m0nk op 15-08-2019 21:05 ]
Rift niet op geeft nu netjes audio via S/PDIF. Rift opzetten en audio wordt via Rift afgespeeld, echter na enkele rondjes in Assetto Corsa rijden en van het ene op het andere moment valt het geluid via de Rift weg, en gaat weer verder via S/PDIF.
Druk je dan op de controller op de menu-button zodat je weer in Home VR komt, dan gaat geluid weer verder via de rift, maar InGame is audio met geen stok meer werkend te krijgen totdat je de gehele pc reboot.
Het probleem is dus kleiner geworden, maar nog wel net zo hinderlijk als dat het was... Voor alsnog geef ik het nog even de tijd. Bij elke nieuwe update lijkt er wel het nodige te verbeteren, dus ik heb goede hoop dat ook dit wel weer opgelost zal gaan worden.
I'll do what I can, but expect very little.
Zal ik vanavond eens testen. Het klinkt in ieder geval aannemelijk.4bit schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:57:
Kan je je S/PDIF output niet disablen? In zoekveld naar "sound" en daar je andere default outputs disables wanneer je je Rift gaat gebruiken. Ik moet ook mijn standaard hoofdtelefoon daar uitzetten, anders blijft het geluid daar uit komen en hoor ik niets in mijn Rift.
Dan weet ik ook zeker dat alle extra apps als CrewChief etc goed blijven gaan.
Merkte gisteren wel dat ik bij een potje NoManSky meldingen kreeg dat de batterijen van controllers al leeg waren. Dat is echt snel. gebruik die normaal nooit tijdens het racen etc. maar die blijven dus gewoon altijd actief en batterij leeg trekken
is er een optie om de oculus + controllers gewoon geheel uit te schakelen als je deze niet gebruikt (zonder elke keer kabels uit je pc te halen)?
Bij mij gaan de controllers in een soort slaapstand; als ik de boel aanzet en de controllers laat liggen, dan worden ze niet gedetecteerd tot ik op een van de knoppen druk (op beide controllers afzonderlijk). Is het een Rift of een Rift S? Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er vreselijk veel verschil tussen zit...Paulus07 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:06:
Als ik ga racen/gamen schakel ik zelf in windows altijd audio van versterker om naar rift.
Dan weet ik ook zeker dat alle extra apps als CrewChief etc goed blijven gaan.
Merkte gisteren wel dat ik bij een potje NoManSky meldingen kreeg dat de batterijen van controllers al leeg waren. Dat is echt snel. gebruik die normaal nooit tijdens het racen etc. maar die blijven dus gewoon altijd actief en batterij leeg trekken
is er een optie om de oculus + controllers gewoon geheel uit te schakelen als je deze niet gebruikt (zonder elke keer kabels uit je pc te halen)?
Saved by the buoyancy of citrus
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.