Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:28:
[...]
ja en nee, ja prima als VR headset zijnde .. nee wanneer je afgesloten wilt zijn van een (rumoerige) omgeving. Dan moet je een losse headset opzetten die je oren afdekt. Daarom voor mij een No-Go .. we wonen aan een drukke straat en ik wil mij 200% kunnen concentreren op het racen (AC) want iedere afleiding kan een crash betekenen. En ik wil geen 2 apparaten op mijn hoofd.
Zo jammer, anders had ik hem zondermeer gekocht.
/rift cv1 owner
Als je echter een headset zoekt voor puur simmen, dan zou ik eerder een O + of een Reverb overwegen tbh. Primaire nadeel van die twee zijn belabberde controllers en belabberde tracking van die controllers, maar bij sim racen/vliegen is dat toch niet relevant.
De één is er permanent mee bezig zo ongeveer en speelt nooit meer reguliere spellen, bij de ander verzamelt hij stof. Zag laatst op Reddit iemand die gemiddeld 6 uur per dag ermee speelde
Als hopelijk een redelijk unbiased stukje (al denkt dus iedereen er anders over), maar voor mij is bij VR nog steeds het primaire probleem de spellen ervoor. En natuurlijk, ik wil ook veel hogere resolutie en groter blikveld, en dal alles voor €100, maar dat staat allemaal op de tweede, derde en vierde plaats tov de software.
Is er dan geen software voor? Dat is niet het geval. Ze zijn echter in twee zaken te delen: Reguliere spellen geport naar VR (als bekendste Skyrim en Fallout), en spellen gemaakt voor VR. Er zijn mensen die honderden uren in Skyrim VR doorbrengen. Ik heb het nooit langer dan een half uur volgehouden voor hem te refunden, spellen echt gemaakt voor VR zijn voor mij gewoon veel leuker. Waarbij je een deur opent door hem te openen met je handen, en niet door een knop in te drukken.
Daarnaast heb je de spellen echt voor VR. Zoals overal heb je een hele zooi indie troep (ook wel betere indie spellen hoor, maar de hoeveelheid troep is ook hoog), en een heel aantal pareltjes. Lone Echo, Robo Recall, The Gallery, Arizone Sunshine, Arktika.1, en eigenlijk de meeste oculus funded spellen. Waarbij we ook nog spellen hebben als Stormland en Asgard's Wrath die waarschijnlijk in dat rijtje vallen.
Voor je nu heel enthousiast wordt over dit rijtje spellen, ze hebben één fundamenteel probleem allemaal (iig die er zijn): Je speelt ze in een uur of 5 uit. Misschien een enkeling 10 uur, maar dat is wel echt het maximum.
Als laatste hebben we nog de simpele spellen, van Echo Combat (en ja, daar zit alles van Lone Echo achter, maar het blijft een simpel spel) tot Beatsaber. De één speelt het een paar uur, denkt leuk spel, en dat is het. En de ander speelt het 100 uur.
Oftewel de TL;DR: Er zijn spellen, er zijn hele leuke spellen, maar waar het aan ontbreekt zijn de echt diepgaande, leuke, spellen waar je 20+ uur mee bezig bent. Of nog liever 40+ uur. Dus ik ben nog steeds blij met mijn VR headset, maar vaak ligt hij wel stof te verzamelen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld:
https://variety.com/2019/...-hours-a-month-1203211063, ben ik daar ook niet uniek in.
Geen eigen ervaring, maar niet iedereen is daar even enthousiast over:
https://www.reddit.com/r/...iew_and_why_im_refunding/Out of the two headsets I bought, the first was the PSVR Bionik Mantis VR for PSVR which was promoted by Virtual Reality Oasis for working with the Rift S. Boy was I scammed. First of all it doesn't fit on the straps at all, the plastic doesn't stretch enough; you can get it working if you really force it, but it scratched and chewed up the plastic in both the headset strap and the headset itself. Next the audio quality just wasn't up to par to the original Rift.
Persoonlijk weet ik niet hoe slecht de Rift S audio is, maar als je een headset hebt die er een beetje overheen past zonder al te irritant te zijn, zou ik waarschijnlijk zelf eerst dat een tijdje volhouden in de hoop dat er dedicated oplossingen komen die op zijn minst vergelijkbaar zijn met de CV1.