Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-09 21:05
Is het normaal dat je de bril rondom kan waarnemen. Had het idee dat dit eerst niet het geval was maar na een join in Iracing zie ik rondom een zwarte rand. Zeg maar een paar cm zwart rondom en iets meer aan de zijkanten. Niet echt storend en als je eenmaal aan het racen ben dan let je er niet op.

TecTo wijzigde deze reactie 21-05-2019 21:02 (14%)

iRacing | Fotografie | Koffie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:39

Cyphax

Moderator NOS
TecTo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:01:
Is het normaal dat je de bril rondom kan waarnemen. Had het idee dat dit eerst niet het geval was maar na een join in Iracing zie ik rondom een zwarte rand. Zeg maar een paar cm zwart rondom en iets meer aan de zijkanten. Niet echt storend en als je eenmaal aan het racen ben dan let je er niet op.
Hopelijk is het minder dan bij de vorige Rift. Dat is een beetje een duikbril op dat vlak. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Cyphax schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Hopelijk is het minder dan bij de vorige Rift. Dat is een beetje een duikbril op dat vlak. ;)
Normaal dus. Jammer dat tie niet waterdicht is dan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
TecTo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Normaal dus. Jammer dat tie niet waterdicht is dan ;)
Ja, klopt. Ik moet ook toegeven dat ik, toen ik de Rift voor het eerst opzette, deels een beetje teleurgesteld was door de beperkingen van het scherm. Het screendoor-effect is wat meer zichtbaar dan ik hoopte en de kijkhoek is ook niet enorm. Gelukkig is de beleving en de tracking zo volwassen dat het niet echt in de weg zit van het speelplezier. :) Maar er zijn echt heel veel leuke games, je moet echt Beat Saber proberen bijvoorbeeld, en Robo Recall, en zo zijn er nog wel een hoop mooie titels waarbij je niet misselijk wordt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
TecTo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Geen last van wagenziekte.

[...]

IPD is via software in te stellen en loopt door tot 72. Zelf IPD van 68 en goed in focus.

Ga straks nog een race proberen want daar heb ik de Rift S voor gekocht. Andere game's speel ik niet. Zou het wel jammer vinden als het niet lukt van over de Rift S tevreden en zeker een spectaculaire beleving in de sim.
IPD instellingen bij een Rift S doen niks voor scherpte, het is puur voor de schaal van de wereld. Als je leest valt het de één gewoon meer op dan de ander, waarbij de één met IPD van 70 het onbruikbaar vind (onscherp, chromatic aberration, en algemeen snel moe/misselijk worden in VR), en de ander nergens last van heeft. Met een IPD van 68 moet het idd wel goed gaan volgens mij, met een IPD van 70 is het wat meer een dubbeltje op zijn kant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Sissors schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:41:
[...]

IPD instellingen bij een Rift S doen niks voor scherpte, het is puur voor de schaal van de wereld. Als je leest valt het de één gewoon meer op dan de ander, waarbij de één met IPD van 70 het onbruikbaar vind (onscherp, chromatic aberration, en algemeen snel moe/misselijk worden in VR), en de ander nergens last van heeft. Met een IPD van 68 moet het idd wel goed gaan volgens mij, met een IPD van 70 is het wat meer een dubbeltje op zijn kant.
Zonder er al teveel verstand van te hebben vanavond nog wat aan de instellingen gerommeld en de IPD staat nu op 63. Dacht dat het beeld zo scherper was maar wat ik nu lees is dit puur suggestie geweest.

Die virtuele wereld is toch wat bedrieglijk. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-09 17:17
paar uurtjes mee gespeeld, ging prima. Nu valt hij echter soms weg?? "Displaypoort niet aangesloten"
als ik hem reconnect doet hij het weer. Echter blijft die soms wegvallen voor een paar seconden?

Iemand last hiervan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Als ik die youtube video's mag geloven. Is de Rift S prijstechnisch nog steeds een hele goede koop. Denk wel dat het de moeite waard is om te wachten tot de prijs daalt tot 350ish.

Vind het wel schokkend dat de Vive Pro en de Odyssey zo wazig afsteken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09-09 12:56
Vandaag net mijn Quest binnen gekregen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd!

Heb er dan ook meteen een (short term) review van geschreven. Opmerkingen voor verbetering altijd welkom. Of moest je vragen hebben, shoot, but not literally :).

productreview: Oculus Quest 64GB review door venqwish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:56
d0nny41 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:13:
paar uurtjes mee gespeeld, ging prima. Nu valt hij echter soms weg?? "Displaypoort niet aangesloten"
als ik hem reconnect doet hij het weer. Echter blijft die soms wegvallen voor een paar seconden?

Iemand last hiervan?
Als ik je moet vertellen hoeveel problemen wij hebben met Displayport en wegvallend beeld op het werk (ik doe IT support bij een groot bedrijf), dan kan ik hier rap een paar pagina's vol schrijven. DP is echt crap op dat gebied en soms heel moeilijk uit te zoeken waar de oorzaak ligt. Er komen wekelijks meldingen binnen waarbij iemand zijn beeld voor een second of 2 wegvalt en dan weer terugkomt, zelfs met nieuwe hardware. Ik ben echt geen fan van DP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Largamelion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:12:
[...]
Als ik je moet vertellen hoeveel problemen wij hebben met Displayport en wegvallend beeld op het werk (ik doe IT support bij een groot bedrijf), dan kan ik hier rap een paar pagina's vol schrijven. DP is echt crap op dat gebied en soms heel moeilijk uit te zoeken waar de oorzaak ligt. Er komen wekelijks meldingen binnen waarbij iemand zijn beeld voor een second of 2 wegvalt en dan weer terugkomt, zelfs met nieuwe hardware. Ik ben echt geen fan van DP.
Deze ervaring deel ik. Sinds gisteren drie schermen via DP en u weer 1 monitor en Rift op de gtx 1080. Soms 1 of twee op zwart. Beetje rommelen aan de aansluiting of opnieuw opstarten en weer doen. Software matig heb ik nimmer het probleem kunnen tackelen. Volgens mij is het puur fysiek.

Vanmiddag had ik ook even dat de Rift S op zwart ging. De boel weer opnieuw opgestart en daar spreek ik het bovenstaande weer tegen dat het fysiek is ?????

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-09 17:17
Largamelion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:12:
[...]
Hmmmm oke. Is dit ook het geval bij mini displaypoort? Gelukkig daarna weer een paar uurtjes gespeeld zonder storing !

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:38

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn ervaring met de Rift S:

- De Rift S tov de Rift CV1 is in mijn ogen aanzienlijk verbeterd qua scherpte, SDE en Godrays. Wat een genot om nu VR spellen te spelen.

- De setup was simpel en snel uitgevoerd. De S staat echt voor Simplicity!

- Ik merkte dat mijn pc een beetje moeite had met de Triple A spellen erop. Niet zozeer mijn GPU GTX1080 maar meer mijn CPU, de i5-6600K ondanks Oc’d kreeg ik toch beetje stotteringen.
Toen ik keek naar de reviews binnen in de store zelf, bleek dus dat je echt een i7 nodig had. Core hungry spellen zitten er dus ook tussen.

Heb hierdoor besloten een hele nieuwe gaming rig aan onderdelen aan te schaffen en gelijk nieuwe game toren te bouwen met een RTX2080Ti voor nog jaren weer mee te gaan. Dus die spullen komen vandaag binnen en kan weer beginnen te bouwen vanavond na werk.

- Er zijn leuke spellen en er zijn HELE leuke spellen. Robo Recall is gewoon te vet voor woorden en hilarisch om met onderdelen van een robot te gebruiken om een andere robot in elkaar te beuken lol! Gebruikte vaak een arm om als honkbal knuppel te gebruiken en de kop van de robot eraf te slaan die me kwam aanvallen van dichtbij.

Robinsons Journey is echt een spel die ik aanraad voor alle VR spelers die van Adventure/Sci-Fi houden met onwijs mooie graphics! Gisteravond 3 uur lang gespeeld en ik begon aan de voorkant van me bureau en eindigde (en vraag me niet hoe) bij me salon tafel voor me grote tv die 4m verder op staat.
Toen ik de helm afdeed moest ik toch wel erg hard lachen. Ik ging er helemaal erop in!

Voor de simulatie spelers onderons, Elite Dangerous is toch echt verdraaid mooi geworden nu met de Rift S tov de Rift CV1. Alles zo veel scherper en mooier. En over de zwart waardes aangezien je in de ruimte speelt, of ik ben gek maar ik merkte daar amper tot niets van waar dat het met de rift s veel grijzer zou zijn ivm LCD in plaats van OLED lensen.

- Dead and Buried is ook een onwijs leuke schietspel en zekers aan te raden om te spelen.

Mijn overall ervaring met de Rift S is zekers een 10/10. De scherpte en het feit van dat je geen SDE meer merkt vind ik echt subliem.
De tracking was ook helemaal subliem. Geen enkel moment dat mijn tracking verloor met de knuckles en ik maakte volgens mij behoorlijk rare bewegingen ermee.

Ik vind het een genot om weer VR te spelen. Daarnaast de helm ook perfect zit is ideaal. 1 klein minpunt, draag zelf een bril en afhankelijk wat voor montuur je hebt, met bril op en dan de helm op me knar, drukte toch helaas de helm me bril in me schedel, dus ben naar de opticien gerend en daar een doosje daglensen gekocht.
Verademing met spelen. Dus met hele dagen dat ik vrij ben van werk doe ik me lensen in, omdat ik dan toch wel minimaal 5 uurtjes achter elkaar speel in VR.

Gewoon in de avond een uurtje spelen na werk met bril hou ik nog wel uit.
Covers zijn er nog niet voor de Rift-S maar die wil ik zekers nog aanschaffen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• EnderQ
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:40
TecTo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:25:
[...]

Deze ervaring deel ik. Sinds gisteren drie schermen via DP en u weer 1 monitor en Rift op de gtx 1080. Soms 1 of twee op zwart. Beetje rommelen aan de aansluiting of opnieuw opstarten en weer doen. Software matig heb ik nimmer het probleem kunnen tackelen. Volgens mij is het puur fysiek.

Vanmiddag had ik ook even dat de Rift S op zwart ging. De boel weer opnieuw opgestart en daar spreek ik het bovenstaande weer tegen dat het fysiek is ?????
In heb wel gehad dat mijn mobiel stoorde op mijn dp duurde even voor ik het door had, ik ben zelfs naar HDMI overgegaan ivm sleep/wake auto signal detect issues op dp.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:37
Ik heb een gtx980 maar als ik 3 DP poorten gebruik lijkt de HDMI niet lekker te werken

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Njay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:55:
Ik heb een gtx980 maar als ik 3 DP poorten gebruik lijkt de HDMI niet lekker te werken
Je bedoelt met de Rift CV1? Heb je 2 monitoren op de DP aangesloten + 1 van de CV1?

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:04 (59%)

• Njay
Xtr3me4me schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Je bedoelt met de Rift CV1? Heb je 2 monitoren op de DP aangesloten + 1 van de CV1?
3 Monitor op DP dan werkt dus de HDMI niet meer of hij ziet de rift niet, CV1 idd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Njay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:24:
[...]

3 Monitor op DP dan werkt dus de HDMI niet meer of hij ziet de rift niet, CV1 idd
Kan zijn je voeding het niet trekt. Check ook je energie besparing settings. Dat windows geen powersavings doet op je hardware

• Largamelion
Njay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Gewoon informatief, maar waarom heb je 3 monitoren nodig als je de Rift op hebt? Kan me voorstellen dat je iemand laat meekijken op 'n monitor, maar 3?
Largamelion schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:27:
[...]
Gewoon informatief, maar waarom heb je 3 monitoren nodig als je de Rift op hebt? Kan me voorstellen dat je iemand laat meekijken op 'n monitor, maar 3?
Lijkt me niet echt fijn om iedere keer als je de Rift wil gebruiken kabels om te moeten pluggen...

Gamertag: Finraziel42

Omdat je niet telkens je monitoren eruit wil halen?

Ik ken niet jouw specifieke kaart, maar ik heb kaarten gehad waarbij simpelweg twee poorten nooit tegelijk gebruikt kunnen worden. Misschien is dat hier ook het geval.

• Largamelion
Kan je niet via beeldscherminstellingen de overbodige monitoren tijdelijk uitschakelen voor je in VR gaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06:25
Ik heb de rift S nu 2 dagen en hij bevalt prima!
Het beeld is duidelijk scherper, screendoor effect is een stuk minder evenals de godrays. De zwartwaardes zijn ook prima totdat je in bijvoorbeeld een donkere grot komt(Arizona Sunshine) en dan lijkt het zwart te veranderen in een soort grijze waas. Wanneer er echter iets helders of kleurrijk in beeld komt wordt die waas wat minder.
Tracking werkt ook goed totdat je met een sniper rifle probeert te mikken. De controllers werken niet helemaal goed wanneer je de controllers dicht bij je headset houdt.
Audio is een stuk minder dan bij de CV1. Die koptelefoontjes waren een stuk beter maar je kunt dit omzeilen met je eigen koptelefoon.
Het eerste spel wat ik op de S speelde was Elite Dangerous en dat was dus duidelijk een positief verschil met de CV1. Alles was goed leesbaar zonder dat je met je ogen moet knijpen.

De S is naar mijn mening een prima headset. Mocht je, net als ik van de CV1 komen dan is dit toch wel een goeie upgrade.

• Njay
Largamelion schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:27:
[...]
Ik had toen extra schermen i.v.m. flightsimmen :D

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Njay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Ik had toen extra schermen i.v.m. flightsimmen :D
X-Plane kan je daarentegen weer in VR doen, heb je die schermen niet meer nodig. ;)

• Njay
Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:29:
[...]

X-Plane kan je daarentegen weer in VR doen, heb je die schermen niet meer nodig. ;)
I know maar x-plane? :P ben een vervent P3D met de PMDG 737 vlieger :) ik mis een study level plane in x-plane :D

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:24
Man wat twijfel ik om de Rift S aan te schaffen. Nul ervaring met VR en VR games, wel een geschikte game pc ervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:29:
Man wat twijfel ik om de Rift S aan te schaffen. Nul ervaring met VR en VR games, wel een geschikte game pc ervoor.
Als je interesse hebt in VR: doen! Je kunt, als het om de een of andere reden heel erg tegen zou vallen, als het goed is de boel weer terugsturen, maar ik durf wel te gokken dat je dat niet gaat doen. ;)
Njay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:15:
[...]

I know maar x-plane? :P ben een vervent P3D met de PMDG 737 vlieger :) ik mis een study level plane in x-plane :D
X-Plane 11? Ik heb 'm zelf niet zo lang geleden aangeschaft maar ik moet er stiekem nog mee beginnen. Net als de meeste andere games in mijn VR-lijstje. F'n Beat Saber... :+

• Njay
Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:

[...]

X-Plane 11? Ik heb 'm zelf niet zo lang geleden aangeschaft maar ik moet er stiekem nog mee beginnen. Net als de meeste andere games in mijn VR-lijstje. F'n Beat Saber... :+
Beat Saber is een toppertje en een prima workout

• Wardjinn
Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Als je interesse hebt in VR: doen! Je kunt, als het om de een of andere reden heel erg tegen zou vallen, als het goed is de boel weer terugsturen, maar ik durf wel te gokken dat je dat niet gaat doen. ;)

[...]

DCS al gespeeld? ;)

• Larmoth
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-09 17:57
Spannend,

net ook oculus rift s aangeschaft en verwacht hem vandaag/morgen.
Zoveel verschillende reviews was het moelijk om bos door bomen te zien.
1 ontzettend positief terwijl een ander het aan het neersabelen is.

Is mijn eerst headset (beetje ervaring met de playground,telenet) dus weet nog niet wat te verwachten.

Greets

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Nee, ken ik niet, is dat een aanrader? :)

• Frenzy_LS
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:15
Larmoth schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:57:
Spannend,

net ook oculus rift s aangeschaft en verwacht hem vandaag/morgen.
Zoveel verschillende reviews was het moelijk om bos door bomen te zien.
1 ontzettend positief terwijl een ander het aan het neersabelen is.

Is mijn eerst headset (beetje ervaring met de playground,telenet) dus weet nog niet wat te verwachten.

Greets
Zeker als het je eerste headset is gaat dat wel goed komen! Enjoy!

De negatieve berichten zullen voornamelijk van mensen komen die al een headset hebben en na 3 jaar toch gehoopt hadden op een grotere stap voorwaarts, niet deze 'semi-zijstap'. Er zijn wat rare design keuzes gemaakt ook kijkend naar de Quest vs Rift S. De Rift S had 'nog beter kunnen zijn'. Ik val hier ook onder als Vive en Rift eigenaar. Maar onder de streep zal het gewoon een goede headset zijn imho.

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Frenzy_LS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:20:
[...]

De negatieve berichten zullen voornamelijk van mensen komen die al een headset hebben en na 3 jaar toch gehoopt hadden op een grotere stap voorwaarts, niet deze 'semi-zijstap'. Er zijn wat rare design keuzes gemaakt ook kijkend naar de Quest vs Rift S. De Rift S had 'nog beter kunnen zijn'. Ik val hier ook onder als Vive en Rift eigenaar. Maar onder de streep zal het gewoon een goede headset zijn imho.
ja en nee, ja prima als VR headset zijnde .. nee wanneer je afgesloten wilt zijn van een (rumoerige) omgeving. Dan moet je een losse headset opzetten die je oren afdekt. Daarom voor mij een No-Go .. we wonen aan een drukke straat en ik wil mij 200% kunnen concentreren op het racen (AC) want iedere afleiding kan een crash betekenen. En ik wil geen 2 apparaten op mijn hoofd.

Zo jammer, anders had ik hem zondermeer gekocht. ;w

/rift cv1 owner

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• Ivysaur
  • Niet online
Derail Valley en Flyinside zijn ook aanraders. ;)

• Frenzy_LS
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:28:
[...]

ja en nee, ja prima als VR headset zijnde .. nee wanneer je afgesloten wilt zijn van een (rumoerige) omgeving. Dan moet je een losse headset opzetten die je oren afdekt. Daarom voor mij een No-Go .. we wonen aan een drukke straat en ik wil mij 200% kunnen concentreren op het racen (AC) want iedere afleiding kan een crash betekenen. En ik wil geen 2 apparaten op mijn hoofd.

/rift cv1 owner
Bekijk de review van tested. Geluid, met name het ontbreken van koptelefoon was het voornamelijkste commentaar. Als workaround hebben ze een 3d-geprint opzet stukje om toch ala CV1 geluid te kunnen ervaren.

Ik kijk de kat nog even uit de boom. Heb m'n zinnen (en m'n buidel) op de Index gezet.

• Piet_Piraat7
Hoe zijn de games op de VR markt? Ik zag op youtube vooral grappige spelletjes zonder veel diepgang.. ik twijel een beetje hierdoor. Is het leuk voor even of kun je je echt in de wereld van VR games storten?

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Frenzy_LS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:53:
Bekijk de review van tested. Geluid, met name het ontbreken van koptelefoon was het voornamelijkste commentaar. Als workaround hebben ze een 3d-geprint opzet stukje om toch ala CV1 geluid te kunnen ervaren.

[Afbeelding: RiftS_headset]
precies, zo simpel kan het zijn 8)7

heb je een linkje naar die review? :)
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:53:
Hoe zijn de games op de VR markt? Ik zag op youtube vooral grappige spelletjes zonder veel diepgang.. ik twijel een beetje hierdoor. Is het leuk voor even of kun je je echt in de wereld van VR games storten?
Voor de PC markt kun je helemaal los gaan als SIM racer O+

Rfactor, iRacing, Assetto Corsa .. PERFECT voor VR O+ (op kwaliteit na, maar dat is kwestie van tijd)

Flightsimulator is vergelijkbaar alleen speel ik die niet.

Het wordt anders wanneer je rond moet lopen First Person .. dat is wat lastig met zo'n ding op je hoofd.

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:02 (39%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zal jullie een tip geven voor de Rift S voor audio. Is dat probleem ook meteen uit de wereld en hij past er gewoon netjes op de Halo

https://www.amazon.co.uk/...08f00d13c277369543a6d8cb3

Nederlandse webshop:

https://www.coolshop.nl/p...ntis-headset-psvr/AN5TZ3/

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 23-05-2019 15:37 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenzy_LS
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:59:
[...]

precies, zo simpel kan het zijn 8)7

heb je een linkje naar die review? :)

[...]

Voor de PC markt kun je helemaal los gaan als SIM racer O+

Rfactor, iRacing, Assetto Corsa .. PERFECT voor VR O+ (op kwaliteit na, maar dat is kwestie van tijd)

Flightsimulator is vergelijkbaar alleen speel ik die niet.

Het wordt anders wanneer je rond moet lopen First Person .. dat is wat lastig met zo'n ding op je hoofd.
Ik had de video ook gepost :) .

Maar evengoed een link:
YouTube: Oculus Rift S VR Headset Review!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

ow, dat was die 8)7

top! ik ga vanavond even kijken! 8)

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:07 (25%)

• Ivysaur
  • Niet online
Heeft iemand met een Cochlear Implantaat al de Rift S getest? Just asking :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Het wisselt. Sommige games hebben minder diepgang, sommige bestaande games hebben (of krijgen, in het geval van No Man's Sky) een VR-port (Skyrim/Fallout 4, Euro Truck Simulator, Elite Dangerous, X-Plane, Assetto Corsa, the list goes on), het meeste is niet per se gemaakt om heel lang te spelen. Ik zou het ook geen uren uithouden, noch heb ik er tijd voor. In elk geval is er best veel afwisseling maar er zijn hele goede en leuke games te vinden. :)
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Een game als Robo Recall lost dat op door te leunen op teleporteren, maar dan heel goed uitgevoerd, en op zo'n manier dat je voordelen hebt die je niet zou hebben als je gewoon rondloopt. Teleporteren is fijn, het "klopt" beter dan met je controller rondlopen. :)

Cyphax wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:40 (26%)

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Uit ervaring kan ik vertellen dat Assetto Corsa prima uren vol te houden is! :)
Zéér verslavend, en een heel topic vol VR-medestanders :D

Echt zo gaaf, even uitstappen, om de auto heenlopen, tegen de banden trappen .. echt, je ziet de remklauwen zitten en binnenin zie je allemaal stickertjes van Bosch e.d. met serienummers van de ECU e.d. onder de motorkap zie je de kabels lopen, paardje op kleppendeksel (Ferrari), even de pits/startgrid bekijken, hillclimb doen en boven uitstappen en over de vangrail het ravijn inkijken .. been there done that, got afraid of heights :+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 23-05-2019 15:57 (50%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wardjinn
Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Nee, ken ik niet, is dat een aanrader? :)
Als vliegen je ding is absoluut! Het is wel een combat sim. Gratis via Steam te downloaden.
Je hebt dan 1 straaljager en 1 propeller vliegtuig. Alle andere vliegtuigen/missies/landschappen kan je erbij kopen.
In VR is dit spel echt mooi. Als je systeem dik in orde is kan je de settings aardig omhoog schroeven. Ik draai het op een 1080ti.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Wardjinn schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:26:
[...]

Als vliegen je ding is absoluut! Het is wel een combat sim. Gratis via Steam te downloaden.
Je hebt dan 1 straaljager en 1 propeller vliegtuig. Alle andere vliegtuigen/missies/landschappen kan je erbij kopen.
In VR is dit spel echt mooi. Als je systeem dik in orde is kan je de settings aardig omhoog schroeven. Ik draai het op een 1080ti.
Thanks, ga ik proberen! Met een beetje mazzel werkt het mooi samen met m'n hotas-set. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Thanks, ga ik proberen! Met een beetje mazzel werkt het mooi samen met m'n hotas-set. :)
offtopic:
kijk ook even hier! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Cyphax Er is een demo in de Oculus store. Betreft een 'spaceshuttletje'. Echt gaaf. Werd de eerste keer wel goed misselijk.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Ivysaur schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:59:
@Cyphax Er is een demo in de Oculus store. Betreft een 'spaceshuttletje'. Echt gaaf. Werd de eerste keer wel goed misselijk.
Ik ben Elite gewend, misschien scheelt dat. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:28:
[...]

/rift cv1 owner
Als je echter een headset zoekt voor puur simmen, dan zou ik eerder een O + of een Reverb overwegen tbh. Primaire nadeel van die twee zijn belabberde controllers en belabberde tracking van die controllers, maar bij sim racen/vliegen is dat toch niet relevant.
De één is er permanent mee bezig zo ongeveer en speelt nooit meer reguliere spellen, bij de ander verzamelt hij stof. Zag laatst op Reddit iemand die gemiddeld 6 uur per dag ermee speelde 8)7

Als hopelijk een redelijk unbiased stukje (al denkt dus iedereen er anders over), maar voor mij is bij VR nog steeds het primaire probleem de spellen ervoor. En natuurlijk, ik wil ook veel hogere resolutie en groter blikveld, en dal alles voor €100, maar dat staat allemaal op de tweede, derde en vierde plaats tov de software.

Is er dan geen software voor? Dat is niet het geval. Ze zijn echter in twee zaken te delen: Reguliere spellen geport naar VR (als bekendste Skyrim en Fallout), en spellen gemaakt voor VR. Er zijn mensen die honderden uren in Skyrim VR doorbrengen. Ik heb het nooit langer dan een half uur volgehouden voor hem te refunden, spellen echt gemaakt voor VR zijn voor mij gewoon veel leuker. Waarbij je een deur opent door hem te openen met je handen, en niet door een knop in te drukken.

Daarnaast heb je de spellen echt voor VR. Zoals overal heb je een hele zooi indie troep (ook wel betere indie spellen hoor, maar de hoeveelheid troep is ook hoog), en een heel aantal pareltjes. Lone Echo, Robo Recall, The Gallery, Arizone Sunshine, Arktika.1, en eigenlijk de meeste oculus funded spellen. Waarbij we ook nog spellen hebben als Stormland en Asgard's Wrath die waarschijnlijk in dat rijtje vallen.
Voor je nu heel enthousiast wordt over dit rijtje spellen, ze hebben één fundamenteel probleem allemaal (iig die er zijn): Je speelt ze in een uur of 5 uit. Misschien een enkeling 10 uur, maar dat is wel echt het maximum.

Als laatste hebben we nog de simpele spellen, van Echo Combat (en ja, daar zit alles van Lone Echo achter, maar het blijft een simpel spel) tot Beatsaber. De één speelt het een paar uur, denkt leuk spel, en dat is het. En de ander speelt het 100 uur.

Oftewel de TL;DR: Er zijn spellen, er zijn hele leuke spellen, maar waar het aan ontbreekt zijn de echt diepgaande, leuke, spellen waar je 20+ uur mee bezig bent. Of nog liever 40+ uur. Dus ik ben nog steeds blij met mijn VR headset, maar vaak ligt hij wel stof te verzamelen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld: https://variety.com/2019/...-hours-a-month-1203211063, ben ik daar ook niet uniek in.
Xtr3me4me schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:04:
Ik zal jullie een tip geven voor de Rift S voor audio. Is dat probleem ook meteen uit de wereld en hij past er gewoon netjes op de Halo

https://www.amazon.co.uk/...08f00d13c277369543a6d8cb3

Nederlandse webshop:

https://www.coolshop.nl/p...ntis-headset-psvr/AN5TZ3/
Geen eigen ervaring, maar niet iedereen is daar even enthousiast over:
https://www.reddit.com/r/...iew_and_why_im_refunding/
Out of the two headsets I bought, the first was the PSVR Bionik Mantis VR for PSVR which was promoted by Virtual Reality Oasis for working with the Rift S. Boy was I scammed. First of all it doesn't fit on the straps at all, the plastic doesn't stretch enough; you can get it working if you really force it, but it scratched and chewed up the plastic in both the headset strap and the headset itself. Next the audio quality just wasn't up to par to the original Rift.
Persoonlijk weet ik niet hoe slecht de Rift S audio is, maar als je een headset hebt die er een beetje overheen past zonder al te irritant te zijn, zou ik waarschijnlijk zelf eerst dat een tijdje volhouden in de hoop dat er dedicated oplossingen komen die op zijn minst vergelijkbaar zijn met de CV1.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wardjinn
Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Cool! Met mijn Hotas werkt ie prima. Veel plezier!
dawg schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:52:
[...]

offtopic:
kijk ook even hier! :)
Tnx! Daar ga ik ff ook kijken.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[b]

[...]

Geen eigen ervaring, maar niet iedereen is daar even enthousiast over:
https://www.reddit.com/r/...iew_and_why_im_refunding/

[...]

Persoonlijk weet ik niet hoe slecht de Rift S audio is, maar als je een headset hebt die er een beetje overheen past zonder al te irritant te zijn, zou ik waarschijnlijk zelf eerst dat een tijdje volhouden in de hoop dat er dedicated oplossingen komen die op zijn minst vergelijkbaar zijn met de CV1.
Ik heb ze zelf ook niet want idd virtual oasis raadde ze aan.
Ik gebruik zelf de BT headset Steelseries Arctic 7 en deze vallen perfect over me halo en over me oren.
Ik hoef niet aan te drukken of wat dan ook.

Helaas kan ik nu nog niet spelen met me Rift S aangezien ik druk bezig ben me gaming Rig en nieuwe gaming Bureau in elkaar aan het zetten daarbij komt morgen ook me nieuwe monitor binnen met monitor mount.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Oh ik zie nu pas dat de Rift S geen koptelefoon heeft. Is dat niet jammer als het geluid uit boxjes moet komen die op je bureau staan? Dan hoor je het niet om je heen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:59:
Oh ik zie nu pas dat de Rift S geen koptelefoon heeft. Is dat niet jammer als het geluid uit boxjes moet komen die op je bureau staan? Dan hoor je het niet om je heen.
Je kan ook gewoon een headset of oortjes inpluggen via de 3,5 mm jack in de bril zelf, lijkt me sowieso een must als je de volle beleving wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Probleem met de rift s lijkt me echt de IPD. Ik heb een IPD van 58 en ik kan de vive / rift net op het randje ok krijgen. Ik snap deze beslissing nog steeds niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:59:
Er zitten wel speakers in; je krijgt wel geluid, maar het schijnt qua lage tonen niet zo heel veel voor te stellen. MIsschien is het voor veel toepassingen genoeg, maar het zou voor mij niet volstaan. Wel prettig dat er een mini-jack aan zit. Als de vorige Rift dat had, dan had ik misschien wel altijd m'n koptelefoon opgezet. Then again; het geluid van de vorige rift is wel echt goed vind ik. Dus die noodzaak was er niet voor.
Wat mij betreft gaan ze wel weer terug naar de oplossing uit de eerste Rift.

Cyphax wijzigde deze reactie 24-05-2019 09:08 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Larmoth
Frenzy_LS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:20:
[...]

Ondertussen is hij gisteren geleverd en al de eerste testen uitgevoerd. Enkele bevindingen:

* blijft indrukwekkend hoe VR een heel andere ervaring heft en was deze keer zeker zo.
* Installatie gaat heel vlot
* Heb een relatief groot hoofd dus de headset past maar net pffff :)
* Nog niet duidelijk wat mijn IPD is maar heb zo te zien niet zoveel last of besef ik nog niet wat het exact is :) vanavond eens verder testen
* Door geen ervaring (heel weinig) ervaring met andere vr sets valt het negatieve aan de audio mij nog niet op. Is ook allemaal nieuw dus voor mij was het goed.
* Wat ik wel vergeten ben is de ruimte de je nodig hebt :(. In mijn bureau kan ik maar net (30cm overschot) mijn armen spreiden. Misschien is een andere oriëntatie beter, valt te overwegen. Dit zorgt voor af en toe wel grappige situatie die gelukkig "meestal" door Guardian worden tegen gehouden.
* Ook de lamp boven mij zal er nog wel eens afliggen hahaha
* Na enkele uren VR was het eventjes genoeg, was er zelf moe van hahaha
* Oh ja, soms is text echt heel duidelijk maar op andere momenten echt niet leesbaar.

Vraagje:

* Wat zijn op dit moment de mooiste Vr games waar je echt met open mond kan kijken en spelen?
* Wat zijn de coolste vr games? Rithme games/ rpg?
* Wat is de beste manier om uw VR headset te bewaren en proper te houden?

Groeten Steven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Larmoth schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:20:
[...]
* Wat zijn op dit moment de mooiste Vr games waar je echt met open mond kan kijken en spelen?
Hangt af van je voorkeuren; Ik vind Elite Dangerous heel mooi, Robo Recall ziet er best mooi uit, maar voor de hoogste resolutie en meeste details kan VR het niet winnen van traditionele monitoren.
Beat Saber (serieuze must-have, vooral op de PC), Audica, Budget Cuts, Superhot
Belangrijkste is om te zorgen dat de lenzen nooit in de zin liggen, verder is, als ze er zijn, een cover van VRcover wel heel fijn.
Als de bouwkwaliteit net zo goed is als bij de eerste Rift zou ik me niet al teveel zorgen maken. De kabel en de lenzen zijn het meest gevoelig denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Hier ook overstag gegaan, en uiteindelijk voor de Quest gekozen. Heb een RTX2070 dus de Rift S was ook een optie maar wireless VR is voor het belangrijkste punt geweest om voor de Quest te gaan.

En man, na de PSVR en Gear VR is dit wel echt stukken beter! Super Hot en Rec Room (paintball) gespeeld, wat vet. Twijfel nog om Robo Recall en/of Beat Saber nu gelijk bij te kopen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:06
De quest lijkt me prima als je geen SteamVR / PC games speelt, al is er nu wel een mogelijkheid om dat voorelkaar te krijgen (matige kwaliteit maar toch). Voor mensen die veel Simracing, Elite, DCs etc spelen is de Quest geen optie helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-09 18:32
[...]
* Na enkele uren VR was het eventjes genoeg, was er zelf moe van hahaha
Komt door de 80hz refreshrate en relatief slechte tracking. Je ziet de virtuele wereld zoals je de echte wereld zou zien wanneer je niet zo scherp bent (slecht geslapen, hard gewerkt, etc).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Frenzy_LS
[...]

Vraagje:

Groeten Steven
Hoi Steven.

Ter info, ik had als "side business" een VR-Arcade. Dus heb redelijk veel gespeeld inmiddels (~150 VR spellen in de Steam library en ook veel in m'n oculus store ). Heb alleen de allerlaatste spellen nog niet gespeeld.

Spellen/Ervaringen die me zijn bijgebleven:
- Lone Echo.
(niet Echo-arena, ook leuk, maar het volledige spel). Eerste wat langere AAA spel imho.
Ruimte Adventure/puzzles. De ervaring van "gewichtloosheid", verhaal en graphics, echt top.

- The Climb.
Veel leuker dan ik dacht dat ik het zou vinden. Graphics mooi en bleef leuk zo nu en dan een stukje te klimmen.

- Assetto Corsa / Iracing
Ik heb een sim-race setup. In de cockpit van de auto zitten en je er echt wanen was is zo vet.
Rijden gaat stukken beter door diepte beter in te kunnen schatten. (Helaas resolutie kan wel beter, maar drukt de pret niet dusdanig dat ik niet meer terug wil naar normaal scherm(en))

- Arizona Sunshine
Leuke zombie shooter waar je echt door de wereld kan 'lopen'. Ook leuk samen gedaan met m'n vrouw op 2e Vive/PC set.

- Minecraft VR
"gewoon" Minecraft maar met vivecraft mod VR capable. "In" de wereld begeven is zo leuk, en ook samen met m'n vrouw gedaan.

- GoogleEarth VR.
Google earth met een aantal locaties laser gescanned. Ik ga dan op een zitzak zitten en 'zweef' door de wereld en verken allerlei locaties 8) .

Gorn
Gladiator combat, vond het combat system erg goed uitgewerkt.

Super Hot
Soort van shooter/puzzler. Leent zich erg goed voor VR

Rec Room
Leuke multiplayer games, kwam vaak terug om te paintballen voornamelijk.

hehe, k, kan nog ff doorgaan. Het is ook een beetje wat je leuk vind. Ik ben niet zo van de ritme games bijvoorbeeld.

Honorable mentions: Elite Dangerous, Resident Evil (PSVR), Roborecall,Edge of Nowhere

Voor het schoon houden had ik een aantal gezichts kussens bij https://vrcover.com/ gekocht. Werkt prima.
De headset zelf uit het zonlicht op TV meubel meestal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Frenzy_LS schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Hoi Steven.

Ter info, ik had als "side business" een VR-Arcade. Dus heb redelijk veel gespeeld inmiddels (~150 VR spellen in de Steam library en ook veel in m'n oculus store ). Heb alleen de allerlaatste spellen nog niet gespeeld.

Spellen/Ervaringen die me zijn bijgebleven:
- Lone Echo.
(niet Echo-arena, ook leuk, maar het volledige spel). Eerste wat langere AAA spel imho.
Ruimte Adventure/puzzles. De ervaring van "gewichtloosheid", verhaal en graphics, echt top.

- The Climb.
Veel leuker dan ik dacht dat ik het zou vinden. Graphics mooi en bleef leuk zo nu en dan een stukje te klimmen.

- Assetto Corsa / Iracing
Ik heb een sim-race setup. In de cockpit van de auto zitten en je er echt wanen was is zo vet.
Rijden gaat stukken beter door diepte beter in te kunnen schatten. (Helaas resolutie kan wel beter, maar drukt de pret niet dusdanig dat ik niet meer terug wil naar normaal scherm(en))

- Arizona Sunshine
Leuke zombie shooter waar je echt door de wereld kan 'lopen'. Ook leuk samen gedaan met m'n vrouw op 2e Vive/PC set.

- Minecraft VR
"gewoon" Minecraft maar met vivecraft mod VR capable. "In" de wereld begeven is zo leuk, en ook samen met m'n vrouw gedaan.

- GoogleEarth VR.
Google earth met een aantal locaties laser gescanned. Ik ga dan op een zitzak zitten en 'zweef' door de wereld en verken allerlei locaties 8) .

Gorn
Gladiator combat, vond het combat system erg goed uitgewerkt.

Super Hot
Soort van shooter/puzzler. Leent zich erg goed voor VR

Rec Room
Leuke multiplayer games, kwam vaak terug om te paintballen voornamelijk.

hehe, k, kan nog ff doorgaan. Het is ook een beetje wat je leuk vind. Ik ben niet zo van de ritme games bijvoorbeeld.

Honorable mentions: Elite Dangerous, Resident Evil (PSVR), Roborecall,Edge of Nowhere

Voor het schoon houden had ik een aantal gezichts kussens bij https://vrcover.com/ gekocht. Werkt prima.
De headset zelf uit het zonlicht op TV meubel meestal.
Je vergeet een andere Triple A spel! Robinsons Journey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenzy_LS
Xtr3me4me schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:36:
[...]

Je vergeet een andere Triple A spel! Robinsons Journey
Nooit gespeeld.
Die had lang geen Touch controller support, voornaamste reden om niet te kopen meen ik te herrineren.

Google net ff. Sinds Sep'17 blijkbaar wel hehe. Misschien maar is spelen dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Nieuwe aflevering van Projections:

YouTube: PROJECTIONS: 10 Favorite Oculus Quest Games and Apps

Must watch voor Oculus Quest owners.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lvoogdt
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-08 11:40
Wel gaaf dat ALVR (pcvr streamen naar de draadloze quest) echt behoorlijk goed werkt via 5ghz netwerk. De beeldkwaliteit is prima en met ongeveer 60ms latency behoorlijk speelbaar. Snellere spellen zoals tafeltennis werkt net niet goed genoeg vind ik. Maar andere dingen zoals xplane en google earth zijn echt top. Totale vrijheid en de graphics van pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickstrein3737
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12-09 13:29
Hoe is de tracking op de Rift S, aangezien ik Reddit redelijk wat negatieve verhalen er over lees?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Larmoth
rickstrein3737 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:31:
Hoe is de tracking op de Rift S, aangezien ik Reddit redelijk wat negatieve verhalen er over lees?
Heb hem nu paar dagen en valt bij mij tot nu toe goed mee als de ruimte voldoende belicht is. Wel al gemerkt dat ik af en toe Guardian opnieuw moet opstellen. Heel af en toe verliest hij ook een controller maar voorlopig verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickstrein3737
Larmoth schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Heb hem nu paar dagen en valt bij mij tot nu toe goed mee als de ruimte voldoende belicht is. Wel al gemerkt dat ik af en toe Guardian opnieuw moet opstellen. Heel af en toe verliest hij ook een controller maar voorlopig verwaarloosbaar.
Dankje voor de reactie, wat voor games speel jij allemaal in vr dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Larmoth
Dankje voor de reactie, wat voor games speel jij allemaal in vr dan?
Tot nu toe vooral de gratis games en animaties die ik heb gevonden. Eerst tevreden zijn met deze en dan pas het echte werk he :) Wel al direct beat saber gekocht aangezien ik wel van rythem games hou, ben ook direct verkocht. Ideale workout :p voor een nerd :p.

Jammer genoeg zijn die vr natuurdocumentaires van minder goeie kwaliteit.

Er staan nog redelijk wat games die ik wil aanschaffen maar moet beetje budget beheren :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thom.vanheugten
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-09 12:56
Iemand een idee waar de Rift S nu nog te krijgen is? Zowat overal uitverkocht :(.

Anders iemand ervaring met de verzendtijden vanuit de Oculus Store zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
thom.vanheugten schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:37:
Iemand een idee waar de Rift S nu nog te krijgen is? Zowat overal uitverkocht :(.

Even wachten tot black friday / kerst. Dan in voorraad en meteen (hopelijk) 100 euro goedkoper. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thom.vanheugten
Ivysaur schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:41:
[...]

Even wachten tot black friday / kerst. Dan in voorraad en meteen (hopelijk) 100 euro goedkoper. :+
Haha, ja als ik niet onwijs veel zin had om er mee aan de slag te gaan was dit een optie ja!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@thom.vanheugten Slaap er een paar nachtjes over. Misschien is het even een impulsieve gedachte dat je het moet hebben. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thom.vanheugten
Ivysaur schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:43:
@thom.vanheugten Slaap er een paar nachtjes over. Misschien is het even een impulsieve gedachte dat je het moet hebben. :P
Nou nee :P Ik ben al zeker een paar maanden van plan om een VR bril te kopen vanwegen mijn Sim Racing hobby. Toen ik zag dat de Rift S uitkwam heb ik hier maar op gewacht ipv een Rift/Vive te kopen.

Dus het is geen impulsive aankoop :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Larmoth

Zowiezo nog op Alternate, 450 euro. Goedkoper dan op andere sites waar het uitverkocht staat aan 500 euro lol.

EDIT: Alternate België!!!

Larmoth wijzigde deze reactie 28-05-2019 08:04 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickstrein3737

Amazon.de heeft hem nog leverbaar voor de normale prijs, je krijgt hem dan binnen 2 weken.

https://www.amazon.de/gp/...f=ppx_pt2_dt_b_prod_image

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Larmoth
rickstrein3737 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:26:
[...]

Amazon.de heeft hem nog leverbaar voor de normale prijs, je krijgt hem dan binnen 2 weken.

https://www.amazon.de/gp/...f=ppx_pt2_dt_b_prod_image
Is dit niet wat overdreven wachten indien er nog mogelijkheden zijn voor dezelfde prijs en veel sneller? :) Just my 2 cents.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:01

Afgelopen vrijdag bij Oculus besteld en maandag in huis gekregen, komt gewoon uit het warehouse in Venlo.

8)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Volgens mij moet Coolblue nog hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thom.vanheugten
Heb hem bij Oculus zelf besteld gisteren! €450 en hij zou vandaag verstuurd moeten worden. Thanks voor de berichten!

Kan nu echt niet wachten om er aan de slag mee te gaan!

• heihar
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-09 17:36
Heb mijn rifts s ook gewoon bij oculus besteld. Is gisteren binnen gekomen. Heb me enorm vermaakt. De installatie is echt een fluitje van een cent.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Gisteren met mijn Quest wat steamVR games gespeeld via RiftCat en ALVR. Dat werkt echt goed moet ik zeggen, zeker omdat het draadloos is. Dat is voor mij toch echt het grootste pluspunt. Gisteren in de tuin op 50m2, die ervaring is echt fantastisch, gewoon lekker vrij rond lopen..

m0nk wijzigde deze reactie 29-05-2019 09:34 (3%)

m0nk schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:33:
Gisteren met mijn Quest wat steamVR games gespeeld via RiftCat en ALVR. Dat werkt echt goed moet ik zeggen, zeker omdat het draadloos is. Dat is voor mij toch echt het grootste pluspunt. Gisteren in de tuin op 50m2, die ervaring is echt fantastisch, gewoon lekker vrij rond lopen..
Is dit ook een beetje soepel? Op zich lijkt me dit een goede optie vergeleken met een Rift S.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

GekkePrutser schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Is dit ook een beetje soepel? Op zich lijkt me dit een goede optie vergeleken met een Rift S.
Bij mij wel.

Voorbeeldje van iemand die op de Quest Elite Dangerous via ALVR speelt:

https://www.reddit.com/r/...gerous_on_quest_via_alvr/

Wel goed wifi netwerk nodig natuurlijk. Al werkt RiftCat ook via USB-C.

• Beakzz
  • Laatst online: 14:39
m0nk schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Bij mij wel.

Voorbeeldje van iemand die op de Quest Elite Dangerous via ALVR speelt:

https://www.reddit.com/r/...gerous_on_quest_via_alvr/

Wel goed wifi netwerk nodig natuurlijk. Al werkt RiftCat ook via USB-C.
Gaat het via de USB-C kabel nog smoother? Want dan wordt de Quest ineens wel interessant voor mij. Op zolder bewegen zonder draden en op mijn simrace rig met een kabel. Vraag mij alleen af hoeveel last ik ga hebben van die lagere refreshrate.

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Beakzz schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Gaat het via de USB-C kabel nog smoother? Want dan wordt de Quest ineens wel interessant voor mij. Op zolder bewegen zonder draden en op mijn simrace rig met een kabel. Vraag mij alleen af hoeveel last ik ga hebben van die lagere refreshrate.
Via kabel nog niet geprobeerd. Kan dat van de week wel even testen. Refreshrate scheelt 8hz, denk persoonlijk dat dat wel meevalt, maar dat is iets wat ieder voor zich moet bepalen natuurlijk..

• Beakzz
m0nk schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Via kabel nog niet geprobeerd. Kan dat van de week wel even testen. Refreshrate scheelt 8hz, denk persoonlijk dat dat wel meevalt, maar dat is iets wat ieder voor zich moet bepalen natuurlijk..
Ok ben benieuwd en ik ga het zeker in de gaten houden. Voelt de Quest nog zwaar op je neus trouwens na wat langer gebruik door het gewicht of haalt de band het gewicht weg?

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Beakzz schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Ok ben benieuwd en ik ga het zeker in de gaten houden. Voelt de Quest nog zwaar op je neus trouwens na wat langer gebruik door het gewicht of haalt de band het gewicht weg?
In sommige reviews lees je wel wat over front heavy. Ik vind het meevallen, al speel ik niet veel langer dan max een uur achter elkaar.

m0nk schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Het wordt natuurlijk wel slechter. Je kan het altijd op kleine stapjes houden, maar het telt wel op. Van Rift naar Rift S verlies je 10Hz. Van Rift S naar Quest 8Hz. Beide misschien kleine stappen, maar ergens zit de grens.

Overigens is mijn verwachting dat mensen vooral onder de indruk nu zijn omdat het beter werkt dan verwacht, niet omdat het nu echt goed werkt. Als je met een (paar) honderd mbit/s er bent zou elke fabrikant het wel met simpele Wifi streaming hebben gedaan.

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Sissors schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Het wordt natuurlijk wel slechter. Je kan het altijd op kleine stapjes houden, maar het telt wel op. Van Rift naar Rift S verlies je 10Hz. Van Rift S naar Quest 8Hz. Beide misschien kleine stappen, maar ergens zit de grens.

Overigens is mijn verwachting dat mensen vooral onder de indruk nu zijn omdat het beter werkt dan verwacht, niet omdat het nu echt goed werkt. Als je met een (paar) honderd mbit/s er bent zou elke fabrikant het wel met simpele Wifi streaming hebben gedaan.
Uiteraard, echter vergelijk ik de Quest met de Rift S, anders kan je idd blijven door gaan. Fast paced spellen zijn minder nog via ALVR schijnt, slow paced spellen zijn prima te spelen en goed van kwaliteit. Als je dat soort spellen af en toe wilt spelen en toch veel waarde hecht aan het draadloze dan is de keuze voor mij persoonlijk een no brainer. Hoe vet is het dat je hem gewoon overal op kan zetten en kan spelen zonder je pc, zeker als je de ruimte hebt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleSix
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-08 11:30

TripleSix

Beest.

Sinds een week heb ik een Rift S. Mijn ervaringen zijn echter niet al te best.

Ja, het beeld is scherper, mooier, minder SDE, minder GR ten opzichte van de Rift. Echter dat is wel het enige wat beter is.

De Touch controllers zijn in feite niet veranderd in de manier waarop ze in je hand liggen. Wat ik wel direct opmerkte in de tutorial is dat de grip button een aanzienlijke pauze heeft bij het loslaten ervan (soms tegen een volle seconde aan). Dit maakt het werpen van voorwerpen vrijwel onmogelijk. Dit lijkt te liggen aan de magneten die de batterij cover op hun plek moeten houden.

In de HMD zelf zitten nog wel kleine speakertjes, maar het is zeker aan te raden een goede headset erbij op te zetten; de kwaliteit is minimaal.

Maar het echte issue bij mij is de positional tracking. Dit wordt nu verzorgd door de webcams die in de HMD zelf aanwezig zijn. Middels 'Passthrough' kun je door middel van het stereoscopic beeld van deze webcams de echte wereld in 3d zien zonder je headset af te zetten. Dit beeld is B&W, ontzettend grainy, en de diepte-ervaring is onwennig, maar doet wat het moet doen. Tenminste, voor enkele minuten...

Wanneer ik in VR in Oculus Home of binnen een game zit, dan houdt ineens de positional tracking ermee op. Ik kan mijn hoofd en controllers nog wel draaien in VR, maar ik kan geen kant meer op. Als ik dan schakel naar Passthrough, dan is hier alleen ruis te zien.

Dit lijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Rift S; hun forum staat er vol mee, en hun tickets worden zeer laat beantwoord..

Think of me long enough to make a memory

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 08:54
Valve Index VR diepte impressie:

Toch nog wel wat nadeeltjes. De HP Reverb is nog wel het meest interessant voor mij (ivm flight sims), alleen die heeft ook weer nadeeltjes, misschien wacht ik wel tot er een headset uit komt die alles aanvinkt wat ik wil.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 15:50
Nu de Quest ruim een week in bezit en ben er hartstikke blij mee. Tracking werkt goed, beeldkwaliteit is ruim voldoende, minimale god rays en de untethered ervaring is een openbaring. Comfort is niet ideaal, ook na uitgebreid experimenteren met de straps, maar ik bestel zo'n VRcover ding. Schijnt hem wat zachter op het hoofd te maken. Dit weekend eens ALVR proberen! Iemand daar al ervaringen mee?

Het leukste van de Quest tot nu toe is eigenlijk de reactie van vrienden en collega's als je de ervaring met hen deelt. Je merkt echt dat het iets compleet nieuws is voor veel mensen. Ik hoop dat "de gewone consument" de Quest oppikt en er ruim voor ontwikkeld gaat worden. Ik persoonlijk denk namelijk dat dit de eerste VR HMD is met universeel appeal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Plugin schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:48:
Valve Index VR diepte impressie:

[YouTube: Valve Index VR Headset In-Depth Impressions!]

Toch nog wel wat nadeeltjes. De HP Reverb is nog wel het meest interessant voor mij (ivm flight sims), alleen die heeft ook weer nadeeltjes, misschien wacht ik wel tot er een headset uit komt die alles aanvinkt wat ik wil.
het probleem is dat de techniek nog redelijk in de kinderschoenen staat. daarom zou ik persoonlijk nooit nu al zoveel uitgeven aan een vr-bril terwijl er over anderhalf à twee jaar weer nieuwe, betere modellen uitkomen.

daarnaast heb je met flight/race sims nog het probleem dat je daar sowieso al knappe hardware voor moet hebben, laat staan als je vr-brillen met hele hoge resoluties wilt gebruiken. stel je wilt een valve index, dan ben je bijna verplicht om ook een rtx2080ti te hebben om de mogelijkheden te benutten. dan ben je al €2000 verder, voor iets wat over 2 jaar weer achterhaald is.

daarom zou ik persoonlijk wachten tot de vr-techniek wat meer uitgekristalliseerd is, en nvidia concurrentie heeft. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
dawg schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:27:
[...]

het probleem is dat de techniek nog redelijk in de kinderschoenen staat. daarom zou ik persoonlijk nooit nu al zoveel uitgeven aan een vr-bril terwijl er over anderhalf à twee jaar weer nieuwe, betere modellen uitkomen.

daarnaast heb je met flight/race sims nog het probleem dat je daar sowieso al knappe hardware voor moet hebben, laat staan als je vr-brillen met hele hoge resoluties wilt gebruiken. stel je wilt een valve index, dan ben je bijna verplicht om ook een rtx2080ti te hebben om de mogelijkheden te benutten. dan ben je al €2000 verder, voor iets wat over 2 jaar weer achterhaald is.

daarom zou ik persoonlijk wachten tot de vr-techniek wat meer uitgekristalliseerd is, en nvidia concurrentie heeft. :+
HP Reverb met een 2080 is ook goed te doen hoor als ik de ervaringen mag geloven (1080TI ook) en dat is waarschijnlijk de combo waar ik voor ga (nog steeds €1400 8)7).

Het voordeel van de hogere resolutie is dat je minder hoge settings en supersampling nodig hebt om een acceptabel beeld te krijgen. Dat is tenminste de theorie die ik volg :+

Al zou ik graag de Rift S nog even testen om te zien hoe groot het verschil is met mijn standaard rift. Ik word nu echt wel maf van dat turen naar de bochten.

Beakzz wijzigde deze reactie 31-05-2019 18:03 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18-09 09:55
Ik had hier ook last van!

Beta firmware geïnstalleerd en sindsdien geen problemen meer.
TripleSix schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:58:
Sinds een week heb ik een Rift S. Mijn ervaringen zijn echter niet al te best.

Ja, het beeld is scherper, mooier, minder SDE, minder GR ten opzichte van de Rift. Echter dat is wel het enige wat beter is.

De Touch controllers zijn in feite niet veranderd in de manier waarop ze in je hand liggen. Wat ik wel direct opmerkte in de tutorial is dat de grip button een aanzienlijke pauze heeft bij het loslaten ervan (soms tegen een volle seconde aan). Dit maakt het werpen van voorwerpen vrijwel onmogelijk. Dit lijkt te liggen aan de magneten die de batterij cover op hun plek moeten houden.

In de HMD zelf zitten nog wel kleine speakertjes, maar het is zeker aan te raden een goede headset erbij op te zetten; de kwaliteit is minimaal.

Maar het echte issue bij mij is de positional tracking. Dit wordt nu verzorgd door de webcams die in de HMD zelf aanwezig zijn. Middels 'Passthrough' kun je door middel van het stereoscopic beeld van deze webcams de echte wereld in 3d zien zonder je headset af te zetten. Dit beeld is B&W, ontzettend grainy, en de diepte-ervaring is onwennig, maar doet wat het moet doen. Tenminste, voor enkele minuten...

Wanneer ik in VR in Oculus Home of binnen een game zit, dan houdt ineens de positional tracking ermee op. Ik kan mijn hoofd en controllers nog wel draaien in VR, maar ik kan geen kant meer op. Als ik dan schakel naar Passthrough, dan is hier alleen ruis te zien.

Dit lijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Rift S; hun forum staat er vol mee, en hun tickets worden zeer laat beantwoord..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleSix
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-08 11:30

TripleSix

Beest.

MrGeek schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:42:
Ik had hier ook last van!

Beta firmware geïnstalleerd en sindsdien geen problemen meer.

[...]
Dit was ook één van de dingen die ik geprobeerd heb. Helaas bood dit voor mij geen oplossing voor het probleem. Ook een oculus-recommended USB3 PCIe uitbreidingskaart bleek een zinloze investering.
Na het bericht van Oculus dat ze het issue nader zullen onderzoeken (31 mei) heb ik nog niks vernomen van support.. Ik wacht af.

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-09 10:10
Vet balen dat Oculus geen highend headset uit heeft gebracht. Ben nu wel verplicht op termijn naar de Valve Index te gaan en mijn vrij grote Oculus games collectie dus achter te laten.

Ik wou juist meer Hz, vooral in spellen als tafel tennis zie je het balletje 10x dubbel door te weinig frames. Het went, maar ik weet zeker het beter aanvoelt en je ook beter gaat spelen als je meer Hz hebt.

Ik snap dat Oculus kiest voor de massa, maar ook niet de diehard fans tegemoet komen vind ik erg jammer, vooral dat er veel leuke Oculus exclusieve games aankomen. Ik die graag in een betere resolutie wil spelen, maar niet met minder hz, audio en tracking.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
evilpin0 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:34:
Vet balen dat Oculus geen highend headset uit heeft gebracht. Ben nu wel verplicht op termijn naar de Valve Index te gaan en mijn vrij grote Oculus games collectie dus achter te laten.
Misschien werkt het gewoon met Revive?
Het is wel de reden dat ik liever games vanuit Steam koop als ik de keus heb (en ze zijn volgens mij ook vaak goedkoper binnen Steam); je kunt beter aan Steam vastzitten dan Oculus denk ik.

Cyphax wijzigde deze reactie 03-06-2019 16:12 (20%)

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True