Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:32
Beakzz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:55:
Zodra er echt lopen in zit word ik toch misselijk ondanks mijn vele uren in VR.
Ik werd ook misselijk toen ik de demo van compound probeerde. Maar skyrim VR gaat prima, misschien helpt het dat ik bij skyrim gewoon op m'n bureaustoel blijf zitten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:23

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Beakzz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:30:
Niemand Final Assault aan het spelen? Schijnt een erg goede RTS te zijn volgens de Steamreviews

[YouTube: FINAL ASSAULT - Official Gameplay Trailer - New VR WW2 Strategy Game 2019]

Multiplayer met een drukke Youtuber :

https://youtu.be/jF_tIL5xsRY

Ga hem zelf zeker proberen, maar er komt nog een launch korting dus die wacht ik even af (zijn ze vergeten aan te zetten).
Spreekt mij wel aan! En aan die 17 euro kan je je ook geen buil vallen.

Mooi fout is niet lelijk

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:53

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

https://www.theverge.com/...iew-sean-murray-interview

No Man's Sky komt beschikbaar in VR op Steam. Ben benieuwd, het is tegenwoordig echt wel een mooi spel en wordt steeds beter.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:34
Speel de laatste weken aardig wat Apex (speel verder niet zoveel online games) en ik kreeg op de vreemdste momenten lagspikes. Dacht eerst dat het probleem bij Apex lag, maar na wat nader onderzoek bleek het OVRServer_x64.exe te zijn. Dit zit gewoon vol mijn netwerk te gebruiken (om iets te updaten?) terwijl Oculus home niet geopend is.

Oculus tray tool heeft gelukkig een optie om de service te killen, maar echt belachelijk dat dit proces normaal gesproken altijd aan staat. Het zal voor de meeste Tweakers geen verassing zijn, maar wie wel af en toe lange spikes mee maakt in een mp game weet nu waar hij moet zoeken.
Daar ben ik idd ook een keer achtergekomen door enorme lagspikes bij een spel. Dat hij ook op de achtergrond update is één ding, maar dat er geen enkele begrenzing zat op de download snelheid op de achtergrond vond ik het vervelendste.

• Beakzz
Sissors schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:32:
Daar ben ik idd ook een keer achtergekomen door enorme lagspikes bij een spel. Dat hij ook op de achtergrond update is één ding, maar dat er geen enkele begrenzing zat op de download snelheid op de achtergrond vond ik het vervelendste.
Nah ik hou er niet van. Als een app afgesloten is moet de service gewoon niets doen. Steam gaat ook niet als die afgesloten is updaten. Dat zou ook echt chaos worden op mijn pc gezien het aantal spellen dat geïnstalleerd staat. Je kan als het goed is een Bandwith limit instellen in Oculus Home zag ik langs komen in mijn zoektocht naar een oplossing. Of Netlimiter gebruiken.
Klopt dat je een limit kan instellen, maar uit mijn hoofd niet eentje die alleen telt voor achtergrond downloads. Als ik een spel wil spelen en hij moet eerst downloaden wil ik dat hij wel gewoon volledige snelheid gebruikt.

En ja, hoewel ik het vervelendste vind dat hij volle snelheid het deed, heb je wel gelijk dat het uberhaupt een puinhoop wordt als Origin, uPlay, Steam, Oculus, Wargaming en Battle.net allemaal dit deden.

• TweakerD
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 21:22
Beakzz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:59:
[...]

Nah ik hou er niet van. Als een app afgesloten is moet de service gewoon niets doen. Steam gaat ook niet als die afgesloten is updaten. Dat zou ook echt chaos worden op mijn pc gezien het aantal spellen dat geïnstalleerd staat. Je kan als het goed is een Bandwith limit instellen in Oculus Home zag ik langs komen in mijn zoektocht naar een oplossing. Of Netlimiter gebruiken.
Eens. Daarom heb ik de service op Manual staan, zodat dit niet vanzelf opstart. Wanneer ik in VR wil, start ik de Oculus Tray Tool op, welke vervolgens de service en daarna de Oculus Home opstart. (dit is instelbaar)
Wanneer ik vervolgens weer terugkom in de echte wereld, kill ik even de service via OTT en sluit ik OTT af :)

FB hoeft bovendien niet te weten wat ik buiten het VR'en om nog doe.

• Therach
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:20
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.

De kabel van mijn Oculus Rift sensor is defect, en ik wil deze gaan vervangen. Met behulp van iFixit ben ik nu ze ver dat ik een nieuwe kabel in de sensor kan zetten (nee, ik heb hem niet hoeven doorzagen :P ).
Echter is dit een micro usb b naar usb a kabel, waarvan de micro usb b connector haaks is (90 graden naar beneden). Ik krijg een kabel als dit echter met geen mogelijkheid gevonden.

Heeft iemand hier dit al eens eerder geprobeerd en een geschikte kabel gevonden?

Oculus Sensor kabel

• Milly
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
https://www.conrad.nl/p/g...kker-b-18-m-zwart-1227325

Bij Conrad hebben ze heel veel haakse USB varianten.

/edit Ik zie nu dat deze verkeerd om is...

Milly wijzigde deze reactie 22-04-2019 18:40 (12%)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Therach
Ja het is lastig, ik ben al een uur aan het zoeken maar nog steeds niks gevonden. De kabels die ik vind buigen de verkeerde kant op aan de Micro B kant, en daarnaast moet het ook nog eens usb 3.0 zijn. Toch bedankt!
Milly schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:39:
https://www.conrad.nl/p/g...kker-b-18-m-zwart-1227325

Bij Conrad hebben ze heel veel haakse USB varianten.

/edit Ik zie nu dat deze verkeerd om is...

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:56
Sinds december heb ik een rift en vooral in de eerste twee weken redelijk wat tijd in VR door gebracht zonder noemenswaardige problemen. De laatste paar keer(5 oid) krijg ik echter last van druk op/in/achter m'n linker oog na +- 30 minuten wat uiteindelijk leidt tot lichte maar irritante hoofdpijn.
Ik heb gezocht naar ervaringen naar soortgelijke klachten, maar heb er helaas niets over kunnen vinden. Hebben meer mensen hier last van of een idee wat ik kan doen om erachter te komen waar het aan ligt?

edit: uiteraard na het posten van dit bericht kom ik erachter dat eye strain wel resultaten op levert ipv eye pressure 8)7

Razkin wijzigde deze reactie 27-04-2019 13:44 (11%)

iRacing Profiel

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:10
Razkin schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:41:
Sinds december heb ik een rift en vooral in de eerste twee weken redelijk wat tijd in VR door gebracht zonder noemenswaardige problemen. De laatste paar keer(5 oid) krijg ik echter last van druk op/in/achter m'n linker oog na +- 30 minuten wat uiteindelijk leidt tot lichte maar irritante hoofdpijn.
Ik heb gezocht naar ervaringen naar soortgelijke klachten, maar heb er helaas niets over kunnen vinden. Hebben meer mensen hier last van of een idee wat ik kan doen om erachter te komen waar het aan ligt?

edit: uiteraard na het posten van dit bericht kom ik erachter dat eye strain wel resultaten op levert ipv eye pressure 8)7
Persoonlijk krijg ik last van het bovenstaande wanneer ik de headset te strak op heb. Wanneer ik de headset correct bijstel zodat het niet zo drukt, dan gaat het weer prima. Bij mij was het in het begin wel even kijken van hoe ik de headset het beste kon instellen zodat ik er zo weinig mogelijk last van heb. Vooral omdat ik ook een bril draag is het in het begin wat lastiger, want als je de headset te strak zet komen de glazen ook bijna tegen de lenzen aan.

Maar in principe na het goed verstellen van de headset geen last meer gehad en zit hij prima ;).

i7 9700K | RTX 2080 | 32GB RAM | 2TB SSD | Dell Alienware AW3418DW | Twitch.tv/Diigii

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:56
Door de headset iets losser te zetten lijkt het opgelost. Had er eerder achter kunnen zijn, door minder snel door artikelen te lezen die betrekking hadden op misselijkheid en andere ongemakken die voor kunnen komen. Ach, gisteren voor het eerst in lange tijd eens geheel comfortabel een goed uur in iracing doorgebracht :)

iRacing Profiel

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:06
De Rift S is net gereleased en je kan hem nu pre-orderen; https://www.oculus.com/rift-s/?locale=nl_NL.

Leveringen worden gedaan vanaf 21 mei.

PSN/Steam: Xamsix

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:11

Cyphax

Moderator NOS
Xamsix schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:05:
De Rift S is net gereleased en je kan hem nu pre-orderen; https://www.oculus.com/rift-s/?locale=nl_NL.

Leveringen worden gedaan vanaf 21 mei.
449,ergens valt het mee. Grappig dat de systeemeisen hetzelfde zijn gebleven. GTX 970 is nog steeds een aanbevolen kaart. Het gaat qua ontwikkeling eigenlijk niet zo heel hard lijkt het... ben benieuwd waar Valve mee op de proppen gaat komen, kijken of ze een beetje kunnen concurreren. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xamsix
Cyphax schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:38:
[...]

449,ergens valt het mee. Grappig dat de systeemeisen hetzelfde zijn gebleven. GTX 970 is nog steeds een aanbevolen kaart. Het gaat qua ontwikkeling eigenlijk niet zo heel hard lijkt het... ben benieuwd waar Valve mee op de proppen gaat komen, kijken of ze een beetje kunnen concurreren. :)
Valve was zo slim ook ook wat meer specs te releasen;

https://www.valvesoftware.com/en/index/headset

Pijnlijke prijs though; https://store.steampowered.com/valveindex

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Ik neem eventjes aan dat de prijs nog wel gaat zakken want dat is exorbitant :D
Ziet er wel uit als een interessant ding, een beetje wat een opvolger voor de Rift zou moeten zijn.

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-11 15:34

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nice, denk de index veel beter zal zijn. Immers meer omdat het uit 2 individuele lenzen bestaan en niet uit 1 geheel zoals de rift S.

2 x 1440x1600 is zekers zijn plus ze zijn standaard al op 120Hz en backwards naar 90Hz is mogelijk en als toefje ook experimenteel te pushen naar 144Hz Mjammm :9

Waarin de Rift S met 1280x1440 per oog komt.

En kers op de taart...niet 110 graden FoV maar 130 graden FoV.

Dat is een flinke trap qua specs naar Oculus, maar daarin tegen betaal je wel de prijs.

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 30-04-2019 22:56 (3%)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Xamsix
Xtr3me4me schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:53:
[...]

Nice, denk de index veel beter zal zijn. Immers meer omdat het uit 2 individuele lenzen bestaan en niet uit 1 geheel zoals de rift S.

2 x 1440x1600 is zekers zijn plus ze zijn standaard al op 120Hz en backwards naar 90Hz is mogelijk en als toefje ook experimenteel te pushen naar 144Hz Mjammm :9

Waarin de Rift S met 1280x1440 per oog komt.

En kers op de taart...niet 110 graden FoV maar 130 graden FoV.

Dat is een flinke trap qua specs naar Oculus, maar daarin tegen betaal je wel de prijs.
Wat ik vooral mis voor die prijs is een draadloze ervaring tbh. Het zijn betere specs, maar is het echt baanbrekend? Vind ik niet. Daarnaast zul je ook een behoorlijk systeem moeten hebben om die resoluties te draaien op 120Hz, laat staan 144Hz.

Ik heb zelf nog geen VR, maar wil dit jaar er wel aan beginnen. Rift S heeft vooralsnog de voorkeur vanwege de lagere prijs, lagere benodigdheden qua specs en de inside-out tracking (heb geen zin om camera's op te hangen met allemaal kabels).

Denk dat Oculus een goede stap heeft gemaakt om het iets meer bereikbaar te maken voor de consument, ook zeker met de Quest. Hierdoor kan VR meer de massa's aanspreken, waardoor we daarna wellicht betere ontwikkelingen kunnen zien.

Ben wel nog erg benieuwd naar de HTC Cosmos. Een bril die je én met je pc kan gebruiken. én met je telefoon, klikt echt superideaal.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Xamsix schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:28:
[...]

Wat ik vooral mis voor die prijs is een draadloze ervaring tbh. Het zijn betere specs, maar is het echt baanbrekend? Vind ik niet. Daarnaast zul je ook een behoorlijk systeem moeten hebben om die resoluties te draaien op 120Hz, laat staan 144Hz.

Ik heb zelf nog geen VR, maar wil dit jaar er wel aan beginnen. Rift S heeft vooralsnog de voorkeur vanwege de lagere prijs, lagere benodigdheden qua specs en de inside-out tracking (heb geen zin om camera's op te hangen met allemaal kabels).

Denk dat Oculus een goede stap heeft gemaakt om het iets meer bereikbaar te maken voor de consument, ook zeker met de Quest. Hierdoor kan VR meer de massa's aanspreken, waardoor we daarna wellicht betere ontwikkelingen kunnen zien.

Ben wel nog erg benieuwd naar de HTC Cosmos. Een bril die je én met je pc kan gebruiken. én met je telefoon, klikt echt superideaal.
Draadloos met die aantal Hz? Die chip moet nog uitgevonden worden die dat trekt.
Niet iedereen heeft een powerpc maar diegene die dat wel hebben zullen er maximaal van profiteren en dat mag ook wel voor die prijs.

Daarbij moet je ook denken, de oculus rift S is ruim de helft goedkoper, maar heeft veel nadelen eraan zitten.
1 van die nadelen is de software matige instellingen voor je ogen, dat is een uitermate frustrerend iets omdat de afstand tussen je ogen je het liefst zelf handmatig wilt instellen. Dit is ook door velen vertelt.

De specs is meer in de zin van hogere Hz (ja,zekers dat dit positief is) en de FoV is verbreed met +20graden. Dat is zoveel malen relaxer dan 110graden. Je krijgt immers meer het immersion gevoel dan 110graden en hoe meer FoV je hebt, des te meer je erin gaat leven als het ware.

Ik had het allerliefst gezien dat wel al op het dubbele zaten. 220graden, maar daarbij zul je ook het aantal pixel moeten verhogen om scherp beeld te behouden en dat zal nog zwaarder worden voor je GPU.

Ik kom zelf van de CV1 af en had hem weggedaan omdat het naar mijn belevenis de immersion niet voldoende nog was en de scherpte ook niet. Je gaat snel scherpte vergelijkenis maken tussen wat je op je monitor ziet (bij mij 1440p) en wat je door je VR helm ziet.

De immersion is erg vet maar nog niet voldoende zoals ik het graag zou willen zien. Tevens de FoV, mja 110 graden. Als je even naar links en naar rechts keek of boven of onder, zag je toch de rand al van je beeld en dat haal je (voor even) uit je immersion en daar baalde ik erg van.
Met name games zoals Eve online of Elite Dangerous had ik het heel snel en je merkte snel de indoor screen effect.

Ik zal de Index wel aanschaffen en de basisstations, och ik zet ieder naast me monitor neer en klaar. Ik speel immers zittend.

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 01-05-2019 00:01 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xamsix
Xtr3me4me schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:54:
[...]

Draadloos met die aantal Hz? Die chip moet nog uitgevonden worden die dat trekt.
Niet iedereen heeft een powerpc maar diegene die dat wel hebben zullen er maximaal van profiteren en dat mag ook wel voor die prijs.

Daarbij moet je ook denken, de oculus rift S is ruim de helft goedkoper, maar heeft veel nadelen eraan zitten.
1 van die nadelen is de software matige instellingen voor je ogen, dat is een uitermate frustrerend iets omdat de afstand tussen je ogen je het liefst zelf handmatig wilt instellen. Dit is ook door velen vertelt.

De specs is meer in de zin van hogere Hz (ja,zekers dat dit positief is) en de FoV is verbreed met +20graden. Dat is zoveel malen relaxer dan 110graden. Je krijgt immers meer het immersion gevoel dan 110graden en hoe meer FoV je hebt, des te meer je erin gaat leven als het ware.

Ik had het allerliefst gezien dat wel al op het dubbele zaten. 220graden, maar daarbij zul je ook het aantal pixel moeten verhogen om scherp beeld te behouden en dat zal nog zwaarder worden voor je GPU.

Ik kom zelf van de CV1 af en had hem weggedaan omdat het naar mijn belevenis de immersion niet voldoende nog was en de scherpte ook niet. Je gaat snel scherpte vergelijkenis maken tussen wat je op je monitor ziet (bij mij 1440p) en wat je door je VR helm ziet.

De immersion is erg vet maar nog niet voldoende zoals ik het graag zou willen zien. Tevens de FoV, mja 110 graden. Als je even naar links en naar rechts keek of boven of onder, zag je toch de rand al van je beeld en dat haal je (voor even) uit je immersion en daar baalde ik erg van.
Met name games zoals Eve online of Elite Dangerous had ik het heel snel en je merkte snel de indoor screen effect.

Ik zal de Index wel aanschaffen en de basisstations, och ik zet ieder naast me monitor neer en klaar. Ik speel immers zittend.
Bedoelde eigenlijk gewoon draadloos ipv extra Hz, zoals het ook kon met de HTC Vive en Oculus Rift dmv die extra module. Zou fijn zijn als er nieuwe headsets komen waar iets dergelijks al geintergreerd is. Logischerwijs moet je dan consessies doen op andere plekken.

Stel verder natuurlijk ook nergens dat de Rift S een betere headset is dan de Valve, de Valve is natuurlijk superieur. Alleen heeft de Rift S voor mij de voorkeur vanwege lagere eisen en kost deze minder dan de helft van de prijs. Niet iedereen heeft het geld voor een headset van 1000 euro + pc van 2000 euro.

Daarom denk ik ook dat de Oculus headsets meer verkocht zullen worden dan de Valves, en ik zie dat als een goed iets. Immers als VR meer een massaproduct wordt, dan kunnen er meer investeringen worden gedaan en zullen de ontwikkelingen ook sneller gaan.

En inderdaad, als je het geld wél hebt, de dikke pc hebt, en geen problemen hebt met kabels door de woning voor trackers, dan zal de Index altijd de betere keuze zijn. Als ik het geld had kocht ik ook een Ferrari in plaats van een Opel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
Ja die Index lijkt mij ook wel wat, maar dan mag ik er ook een dubbele 2080ti in stoppen als ik Assetto Corsa Competizione met een volledig veld AI wil spelen met leuke settings.

Zelf wacht ik vooral op de HP Reverb. Dan hou ik de normale Rift voor roomscale games op zolder en dan de Reverb voor simracing. Hopelijk is de sweetspot beter dan wat de Samsung Odyssey levert, maar dat zien we wel als de reviews er zijn. Vind $600 ook wat beter te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:56:
Ja die Index lijkt mij ook wel wat, maar dan mag ik er ook een dubbele 2080ti in stoppen als ik Assetto Corsa Competizione met een volledig veld AI wil spelen met leuke settings.

Zelf wacht ik vooral op de HP Reverb. Dan hou ik de normale Rift voor roomscale games op zolder en dan de Reverb voor simracing. Hopelijk is de sweetspot beter dan wat de Samsung Odyssey levert, maar dat zien we wel als de reviews er zijn. Vind $600 ook wat beter te doen.
Maar de Reverb heeft een nog veel hogere resolutie dan de Index, dus zullen je hardwareeisen voor dezelfde framerate ook no ghoger liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
GekkePrutser schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Maar de Reverb heeft een nog veel hogere resolutie dan de Index, dus zullen je hardwareeisen voor dezelfde framerate ook no ghoger liggen.
Ja je hebt helemaal gelijk. Ik heb het ook nog niet helemaal uitgedacht allemaal. Het is ook gewoon even wennen dat je allemaal headsets krijgt met hogere resolutie’s zonder dat je de GPU’s hebt die het op volle kracht aan kunnen.

Een 2080ti kan makkelijk Beat Saber, Box VR en dergelijken aan met de nieuwe resoluties, maar eigenlijk ben ik bij die games al tevreden met wat ik nu heb met de Rift i.c.m. een 1070.

Het enige waar ik meer resolutie voor wil is racesims en spacesims. Dus dan wil ik over een 2080ti nadenken (ook al wil ik niet voor RTX betalen) en een headset van $600, maar dat is dan wel mijn nieuwe limiet. Ook nog eens $1000 voor het headset die binnen 2 jaar weer verouderd is.. Nah thanks.

Kan niet wachten op racen in VR “zonder” screendoor effect dus het mag wel wat kosten van mij.

Beakzz wijzigde deze reactie 04-05-2019 23:59 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therach
Heb zojuist mijn Oculus Rift verkocht en een Oculus Quest besteld! Ik merkte dat het toch elke keer een gedoe was om de sensors erbij te pakken en aan te sluiten (speel in de woonkamer en laten staan is niet handig).

Daarnaast speel ik vooral beat saber, space pirate trainer, robo recall en super hot, welke allemaal op de Quest speelbaar zijn (en cross-buy, dus hoef ze niet opnieuw te kopen).
Ik heb de Quest 2 maanden geleden al mogen proberen, dus heb het geluk dat al ervaren heb dat het grafisch en tracking deel echt prima is voor mij.

Ik merk dat snelle korte speelsessies wat meer bij mijn leefstijl passen, iets wat ik met het gebruik van mijn NIntendo Switch t.o.v. mijn PS4 ook gemerkt hebt. Ik verwacht ook dat het snel kunnen starten met VR zonder verdere setup de kracht van de Quest gaat zijn om het grotere publiek te bereiken.

Zijn er meer Tweakers die overstappen naar de Quest?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Therach schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:52:

Zijn er meer Tweakers die overstappen naar de Quest?
Ik zou er niet de Rift voor verkopen, daar heeft mijn PC teveel vermogen voor tov de Quest. Ik weet ook niet of (eigenlijk: betwijfel dat) de Quest dingen als Elite Dangerous kan draaien, of straks No Man's Sky bijvoorbeeld.
Beat Saber zou ik wel op de Quest willen spelen als mods ook kunnen. Voornamelijk voor de custom songs. Zo niet, dan is het verschil met de PC-versie imho te groot.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Idd, de Quest kan absoluut geen games als Elite of No Man's Sky draaien. Ook dingen als Lone Echo kan je vergeten.

Zie de review van de Quest op Ars technica, het zijn vooral arcade achtige games zoals Space Pirate Trainer die er op draaien en zelfs bij die simpele games zijn de graphics al vereenvoudigd.

Voor mij is het ook een heel ander geval dan bij @Therach, ik heb al die simpele spellen hooguit 1 of 2x opgestart en dan had ik er al genoeg van. Ik speel vooral de uitgebreidere ervaringen en dan uren achter elkaar. Elite het meeste. Dan heeft het geen zin de Quest te nemen.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 06-05-2019 10:35 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Iets als Beat Saber moet er behoorlijk op draaien, tegelijk heb je daar weer relatief weinig voordeel aan geen draad. Natuurlijk nog wel wat hoor, maar het is puur front facing wat je daar doet. En hoewel het mij minder maakt, maar geen custom songs. En het is een nogal prijzige beatsaber machine als je al een Rift hebt ;).

Uitgebreidere dingen gaan inderdaad zeker niet werken. Waar ik me dan weer wel aan irriteer zijn ontwikkelaars die vertellen wat voor een optimalisaties ze allemaal hebben kunnen doen voor de Quest zonder kwaliteit te verliezen. Exact dezelfde dingen hadden ze vaak op de PC ook kunnen doen, maar hé, die kopen maar een snellere GPU.

Recent Witching Tower gespeeld. Als je hem in de aanbieding kan kopen is het wel redelijk spelletje voor zijn geld, al moet je er niet teveel van verwachten. Maar mijn R9 Fury had er behoorlijk wat moeite mee, zowel belasting was 100% (wat in principe prima is natuurlijk, maar dan geen frame drops zou je moeten hebben), en ook zijn VRAM zat vol. En ik vermoed dat dat het grotere probleem was. En als ik dan zie hoe BF5 prima soepel draait op 80FPS ofzo zonder frame drops, dan is het wel echt erg hoe veel moeite sommige VR spellen erop hebben. En natuurlijk, indie titels hebben minder mogelijkheid om te gaan optimalizeren, maar dan nog steeds, het verschil is wel echt gigantisch.

Sissors wijzigde deze reactie 06-05-2019 10:47 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therach
Helemaal mee eens wat betreft het gemis van de zwaardere games en de custom beat saber songs.
Ik denk inderdaad dat het wachten op games als Stormlands het ook echt wel waard is als je graag langere tijd achter elkaar in VR kunt besteden! Gelukkig verkoop ik hem aan een familielid, dus kan ik daar nog altijd even gaan kijken ;)

Wat de Arstechnica review betreft; het zijn inderdaad de arcade-achtige games die het goed op zullen doen op de Quest, wat voor mij perfect aansluit bij mijn speelstijl.
Een goede hands-on vergelijking van de nieuwe Rift S en de HP Reverb: ARS Technica (engels)

Spoiler: Beiden hebben flinke nadelen in de praktijk, helaas. Ze noemen de Samsung Odyssey als mogelijk compromis tussen de twee maar deze wordt niet geleverd in Europa om onduidelijke redenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb toch de oculus rift S besteld. 21 mei binnen. Ben benieuwd naar de vernieuwingen zelf.

Hopelijk is het beeld beter en scherper dan de cv1 is. We zullen het merken. Tot die tijd helaas wachten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therach
Vandaag gaat mijn CV1 de deur uit, en ik ben toch gaan twijfelen over de Oculus Quest als vervanging. Hoewel het draadloze goed bij mijn situatie past en de grafische downgrade voor mij geen probleem is, werd ik mij wel bewust van het feit dat je een all-in-one oplossing koopt met feitelijk een smartphone processor. Ik vrees een beetje dat de kans dus aanwezig is dat hij na +- 2 jaar eigenlijk niet echt meer mee kan en snel zijn waarde verliest.

De Rift S daarentegen is afhankelijk van je pc hardware die eenvoudig te upgraden is. Helaas nog wel te maken met een kabel, maar ik merk dat vooral het continu opnieuw moeten instellen van de sensoren en het gebonden zijn aan een specifieke richting op kijken eigenlijk het grootste pijnpunt is aan de CV1.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Therach schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:59:
Vandaag gaat mijn CV1 de deur uit, en ik ben toch gaan twijfelen over de Oculus Quest als vervanging. Hoewel het draadloze goed bij mijn situatie past en de grafische downgrade voor mij geen probleem is, werd ik mij wel bewust van het feit dat je een all-in-one oplossing koopt met feitelijk een smartphone processor. Ik vrees een beetje dat de kans dus aanwezig is dat hij na +- 2 jaar eigenlijk niet echt meer mee kan en snel zijn waarde verliest.

De Rift S daarentegen is afhankelijk van je pc hardware die eenvoudig te upgraden is. Helaas nog wel te maken met een kabel, maar ik merk dat vooral het continu opnieuw moeten instellen van de sensoren en het gebonden zijn aan een specifieke richting op kijken eigenlijk het grootste pijnpunt is aan de CV1.
Maar dat zijn beide zaken die op te lossen zijn (hoewel deels afhankelijk van de situatie). Sinds ik mijn sensors op stangen gemonteerd heb ipv op de standaard die je er bij krijgt heb ik die niet meer opnieuw in moeten stellen (omdat ze niet meer bewegen). Het front-facing aspect zou volgens mij op te lossen moeten zijn met een 3e sensor. Vooral dat laatste kan echter wel nogal verstorend zijn in de ruimte als je bijvoorbeeld zoals ik de rift gewoon in je huiskamer gebruikt of zo... Ik heb de twee sensors op die stangen boven mijn PC hoek hangen, maar als ik er een aan de andere kant moet monteren dan hangt die boven de eettafel, dat wil ik dus weer niet. Maar persoonlijk draai ik ook niet veel, ik merk dat ik in de meeste VR games mijn voeten op de grond plant en niet beweeg omdat ik dan ook minder last heb van de kabel. Bijvoorbeeld in Beat Saber leun ik een kant op in plaats van werkelijk mijn voeten te verplaatsen. Heb dus zelf ook niet zo'n problemen met de mindere tracking als je 180 graden draait.

Maar goed, als de inside out tracking van de Rift S goed werkt dan is dat natuurlijk wel makkelijker, dat wel :)
Jij hebt je CV1 al verkocht dus bovenstaand zal voor jou niet meer zo van toepassing zijn, maar wellicht voor wie nog meeleest...

Gamertag: Finraziel42

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Therach
Finraziel schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Maar dat zijn beide zaken die op te lossen zijn (hoewel deels afhankelijk van de situatie)....
Ja, helemaal mee eens! Maar inderdaad afhankelijk van de situatie. Ik heb geen mogelijkheid om met een derde sensor te werken of mijn sensoren te laten staan in de huiskamer. Helaas te weinig ruimte voor en kan ook niet echt dingen gaan ophangen (huurhuis).
Maar zodra je de sensoren een redelijk vaste plek kan geven, dan is er inderdaad niet echt een reden om te upgraden naar de Rift S :)
Ik denk dat ik mijn Quest order toch maar ga omzetten naar de Rift S. Voelt toch wat meer futureproof!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De reden waarom ik de rift s heb gekozen dan de valve index, is meer om de pc power. Ben bang vanwege de hogere resolutie en aantal Hz die nodig is, mijn pc het slecht gaat trekken.

120Hz met die resolutie van de valve index zal je denk toch rond de 2080/2080Ti zitten, dan zou ik naast de 1079€ ook een kleine 1000 a 1200€ moeten uitgeven voor een nieuwe kaart (zit nu op de gtx 1080) wordt mij dan een beetje teveel van het goede.

Als de rift s de kwaliteit van het scherm/scherpte heeft weten te verbeteren dan is dat de betere keuze van beide werelden. Plus de oculus shop vond ik al goed sinds cv1, alleen toen waren er zo weinig content, dat ik me cv1 verkocht.

Nu 3 jaar verder met veel meer content en ben erg benieuwd naar Stormland, denk ik dat ik veel meer plezier eraan zal hebben. En nee, beatsaber spel is niet echt mijn ding.

Ik zal wel erg moeten gaan wennen aan de controllers, dit omdat ik deze niet had met de cv1 toen die verscheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Therach schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:59:
Ander puntje om rekening mee te houden: Van wat ik had gelezen haalt de Quest met intensievere games niet de 2 uur batterijduur. Nu speel ik zelf niet 2 uur achter elkaar, dus gewoon standaard tussendoor opladen. Echter als je hem regelmatig gebruikt vraag ik me wel wat over 2 jaar zijn batterijduur nog is. Vooral gezien het me niet zou verbazen als die batterij behoorlijk warm wordt onder zwaar gebruik.

Granted, je kan altijd een powerbank eraan hangen en die in je zak steken, maar dat is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
Toch wel bizar hoeveel de HP Reverb meer op een Rift 2 lijkt dan de Rift S

Behalve de krakkemikkige controllers (boeit mij niet voor cockpitgames) en de niet verstelbare DPI best wel een goede optie in deze prijsklasse en dat een 1080ti er nog goed mee om kan gaan is ook een meevaller.

Misschien nog ff afwachten wat de Acer OJO wordt (ong zelfde specs maar met aanpasbare DPI) of waar Samsung mee komt.

Hoe dan ook allemaal positieve ontwikkelingen op VR vlak en wat zal ik blij zijn als ik bochten in de verte goed kan zien :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20:24
Beakzz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:39:

[YouTube: HP Reverb Review - A Stunning Upgrade In Visuals Combined With Supreme Comfort And A Few Flaws]

Behalve de krakkemikkige controllers (boeit mij niet voor cockpitgames) en de niet verstelbare DPI best wel een goede optie in deze prijsklasse en dat een 1080ti er nog goed mee om kan gaan is ook een meevaller.

Misschien nog ff afwachten wat de Acer OJO wordt (ong zelfde specs maar met aanpasbare DPI) of waar Samsung mee komt.

Hoe dan ook allemaal positieve ontwikkelingen op VR vlak en wat zal ik blij zijn als ik bochten in de verte goed kan zien :+
Toch snap je niet dat er nog geen 1 is met een perfecte vr headset. Dus met een goede res, instelbare ipd, 90Hz of sneller, goede FOV (130+) en een goede prijs.

De nieuwe Index is toch nog het meest interessants voor mij lijkt het, alleen de prijs.. Ga denk ik toch wachten op de 1e reviews voordat ik bestel en tegen die tijd, wie weet is dan weer (nieuws) een nieuwe interessante VR headset.

Die Acer heeft een FOV van 100 zie ik hier, mocht wel wat meer, dus valt ook af voor mij.
https://www.amazon.de/Ace...chwarz-Blau/dp/B07P4GT192

Acties:
  • 0Henk 'm!
130+ FOV is gewoon enorm problematisch als je ook fatsoenlijke angular resolutie wil, en je geen 2080 als minimum GPU wil.

Maar verder verbaasd het mij ook wel, had de Rift S gebaseerd op de Quest ipv de Go and ik was al erg blij geweest, maar nu zijn er een hoop headsets die het net niet zijn. Als WMR nou eens 4 cameras kon gebruiken, en producenten eens een betere controller erbij deden ipv de standaard, dan zouden die interessant zijn. Maar ik gok zo dat MS dat alweer op maintenance only heeft gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 12:47
Zijn er hier ook ervaringen met de rift en gebruikers die een IPD hebben van meer dan 70mm?
Ikzelf heb een IPD van 72mm en mijn inziens blijven er dan maar 2 HMD's over op de markt.
De huidige RIFT en de Samsung Odyssey, Dus ik nijg naar een 2de hands Rift .gebruik is hoofdzakelijk simracing

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:50
Ik zit al tijden te twijfelen om de rift weg te doen.
En dan gewoon even wachten tot de next gen gaat komen.

Hoofdzakelijke gebruik was racesims, maar dat ligt door zomer weer even stil en met beetje geluk komen er van het winter nog wat nieuwe ontwikkelingen aan het licht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:34:
Ik zit al tijden te twijfelen om de rift weg te doen.
En dan gewoon even wachten tot de next gen gaat komen.

Hoofdzakelijke gebruik was racesims, maar dat ligt door zomer weer even stil en met beetje geluk komen er van het winter nog wat nieuwe ontwikkelingen aan het licht.
Zou nog even wachten en Boneworks spelen en daarna rift verkopen. :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Ivysaur schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Zou nog even wachten en Boneworks spelen en daarna rift verkopen. :*)
Heb nog een vive op werk liggen die ik kan meenemen wanneer ik wil ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
Sissors schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:23:
130+ FOV is gewoon enorm problematisch als je ook fatsoenlijke angular resolutie wil, en je geen 2080 als minimum GPU wil.

Maar verder verbaasd het mij ook wel, had de Rift S gebaseerd op de Quest ipv de Go and ik was al erg blij geweest, maar nu zijn er een hoop headsets die het net niet zijn. Als WMR nou eens 4 cameras kon gebruiken, en producenten eens een betere controller erbij deden ipv de standaard, dan zouden die interessant zijn. Maar ik gok zo dat MS dat alweer op maintenance only heeft gezet.
De index heeft 135 (vanwege dat je ogen bijna tegen de lenzen aan zitten) en je hebt dan geen 2080 nodig. Maar goed eerst de reviews afwachten of de fov inderdaad zo hoog is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
murky123 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:42:
Zijn er hier ook ervaringen met de rift en gebruikers die een IPD hebben van meer dan 70mm?
Ikzelf heb een IPD van 72mm en mijn inziens blijven er dan maar 2 HMD's over op de markt.
De huidige RIFT en de Samsung Odyssey, Dus ik nijg naar een 2de hands Rift .gebruik is hoofdzakelijk simracing
Ik heb geen idee wat mijn IPD zou zijn, buiten het feit dat ik mijn Rift (CV1) zo breed mogelijk zet en dan rapporteert hij 71 of 72 mm geloof ik (op zijn breedste stand geeft hij nogal wat weerstand dus het varieert een beetje wat hij als verste rapporteert). Dat werkt prima, dan is alles scherp voor mij... Maar het weerhoudt mij dus ook wel om een bril te kopen die niet fysiek te verstellen is aangezien ik blijkbaar al aan de buitenrand zit.

Overigens ligt mijn Rift momenteel weer vooral ongebruikt te wezen (heb mijn Tweakers muts er omheen getrokken om hem te beschermen :+), maar dat is vooral omdat ik me toch wat begon te storen aan dat mijn PC het er eigenlijk toch wat moeilijk mee heeft en ik binnenkort (als Zen2 er is) een nieuwe ga samenstellen. Zodra die er is is mijn intentie weer helemaal los te gaan op VR :9
Heb nog genoeg games liggen... Fallout 4 VR kan nog verder (en hoop dat die dan wat soepeler draait), Doom VFR en Adr1ft nog ongespeeld liggen, Skyrim VR ben ik benieuwd naar (nog niet gekocht)... En dan heb ik verder eigenlijk helemaal niet bijgehouden wat er eventueel nog voor interessant spul uitgekomen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xamsix
Beakzz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:39:

[YouTube: HP Reverb Review - A Stunning Upgrade In Visuals Combined With Supreme Comfort And A Few Flaws]

Slechte controllers en slechte tracking, twee camera's voor inside out is echt veel te weinig. Voor sims allebei niet zo belangrijk natuurlijk, maar voor alle andere games toch wel echt een deal breaker.

Ik wacht nog even af tot de consumenten de Rift S, Valve Index, HP Reverb (en ooit?? de HTC Cosmos) hebben en reviewen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
Xamsix schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Slechte controllers en slechte tracking, twee camera's voor inside out is echt veel te weinig. Voor sims allebei niet zo belangrijk natuurlijk, maar voor alle andere games toch wel echt een deal breaker.

Ik wacht nog even af tot de consumenten de Rift S, Valve Index, HP Reverb (en ooit?? de HTC Cosmos) hebben en reviewen :)
Ja voor normaal gebruik zou ik de Reverb ook niet aanraden, maar ik zoek nu een 2e bril die exclusief aan mijn sim opstelling komt te hangen. De normale Rift is voor mij goed genoeg voor de movement games. Sinds ik de kabels aan een ophangsysteem heb verlang ik niet eens meer naar draadloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Plugin schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:29:
[...]

De index heeft 135 (vanwege dat je ogen bijna tegen de lenzen aan zitten) en je hebt dan geen 2080 nodig. Maar goed eerst de reviews afwachten of de fov inderdaad zo hoog is.
Sowieso zijn systeemeisen natuurlijk een relatief iets. Een Beatsaber heeft niet veel nodig, terwijl er genoeg VR games zijn die er nou niet heel bijzonder uit zien maar wel mijn R9 Fury op zijn knieën krijgen (vaak door gebrek aan VRAM, terwijl een BF5 op 1440p wel op 80Hz draait bij mij. Oké granted, die hoeft niet twee oogpunten te renderen, maar dan nog steeds is het verschil in graphics wel enorm).

Dat gezegd, vergeet niet dat met een snelle ruwe berekening (immers ook FoV is niet echt gedefinieerd) de Index een lagere hoekresolutie heeft als de Rift S. Dus ja, dan heb je grote FoV, maar je leesbaarheid gaat nog niet echt omhoog. Nu is Rift S wel beter dan Rift qua resolutie door het display type, maar we missen net als bij de Index wel weer contrast en kleuren tov de Rift.

En daar ben ik dan wel een beetje skeptisch over. Ondanks dat het een Oled scherm is, is het contrast van de Rift gewoon twijfelachtig, het scherm wordt nooit helemaal uitgezet. Maar volgens ook de positieve Rift S reviews is het contrast duidelijk minder dan bij de Rift. Hoe slecht is het Rift S contrast dan?
Finraziel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Ik heb geen idee wat mijn IPD zou zijn, buiten het feit dat ik mijn Rift (CV1) zo breed mogelijk zet en dan rapporteert hij 71 of 72 mm geloof ik (op zijn breedste stand geeft hij nogal wat weerstand dus het varieert een beetje wat hij als verste rapporteert). Dat werkt prima, dan is alles scherp voor mij... Maar het weerhoudt mij dus ook wel om een bril te kopen die niet fysiek te verstellen is aangezien ik blijkbaar al aan de buitenrand zit.
Volgens opticien heb ik 31.5 aan beide kanten, dus 63 totaal. Perfect in het midden dus. En toch staat mijn Rift op minimale instellingen om het scherp te zien. Dus tja, ik begrijp het nog niet helemaal :P.

Sissors wijzigde deze reactie 14-05-2019 07:41 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
Sissors schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:39:
[...]

Sowieso zijn systeemeisen natuurlijk een relatief iets. Een Beatsaber heeft niet veel nodig, terwijl er genoeg VR games zijn die er nou niet heel bijzonder uit zien maar wel mijn R9 Fury op zijn knieën krijgen (vaak door gebrek aan VRAM, terwijl een BF5 op 1440p wel op 80Hz draait bij mij. Oké granted, die hoeft niet twee oogpunten te renderen, maar dan nog steeds is het verschil in graphics wel enorm).

Dat gezegd, vergeet niet dat met een snelle ruwe berekening (immers ook FoV is niet echt gedefinieerd) de Index een lagere hoekresolutie heeft als de Rift S. Dus ja, dan heb je grote FoV, maar je leesbaarheid gaat nog niet echt omhoog. Nu is Rift S wel beter dan Rift qua resolutie door het display type, maar we missen net als bij de Index wel weer contrast en kleuren tov de Rift.

En daar ben ik dan wel een beetje skeptisch over. Ondanks dat het een Oled scherm is, is het contrast van de Rift gewoon twijfelachtig, het scherm wordt nooit helemaal uitgezet. Maar volgens ook de positieve Rift S reviews is het contrast duidelijk minder dan bij de Rift. Hoe slecht is het Rift S contrast dan?

[...]

Volgens opticien heb ik 31.5 aan beide kanten, dus 63 totaal. Perfect in het midden dus. En toch staat mijn Rift op minimale instellingen om het scherp te zien. Dus tja, ik begrijp het nog niet helemaal :P.
In dat filmpje van die HP reverb heeft die gast erg goede fps (met een 1080Ti) voor zo'n hoge resolutie (met 200% upscale) wat ik totaal niet had verwacht.
De Rift S heeft 1 display, ik weet niet of dat dan weer verschil maakt qua grootte van de pixels en of daar andere nadelen aan kleven? Ben zelf nog best een VR noob maar vind het wel erg interessant.
Snap ook niet dat ze net zoals met de huidige pc schermen geen lcd VA schermen gebruiken (betere contrast- en zwart waarden).

Kan je met jou Rift de headset ook verschuiven naar voren en naar achteren (dat je ogen verder of dichterbij de lenzen komen)? daarmee verander je feitelijk ook de ipd van je ogen tegenover de lenzen wat dan zou kunen verklaren dat jij het toch moet veranderen om scherp te zien. Of door bv jou jukbenen (schedelbouw) zitten je ogen verder of dichterbij de lenzen....

Voordeel van de Index is dat het scherm erg snel is (qua reactie (beeldopbouw) & snelheid (hz) is en dubbele lenzen voor elke lens (2 dus) wat ook weer zou moeten helpen met de scherpte.

Maar goed specs zeggen niet alles en je zou het moeten ervaren voor een goed oordeel.
Genoeg goede VR channels op youtube die ik goed in de gaten hou waar je ook weer veel van leert en die hun eigen ervaringen delen met verschillende headsets wat mij weer wat helpt met het maken de hopelijk juiste keuze.

Plugin wijzigde deze reactie 14-05-2019 09:48 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Plugin schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:23:
[...]

In dat filmpje van die HP reverb heeft die gast erg goede fps (met een 1080Ti) voor zo'n hoge resolutie (met 200% upscale) wat ik totaal niet had verwacht.
De Rift S heeft 1 display, ik weet niet of dat dan weer verschil maakt qua grootte van de pixels en of daar andere nadelen aan kleven? Ben zelf nog best een VR noob maar vind het wel erg interessant.
Snap ook niet dat ze net zoals met de huidige pc schermen geen lcd VA schermen gebruiken (betere contrast- en zwart waarden).

Kan je met jou Rift de headset ook verschuiven naar voren en naar achteren (dat je ogen verder of dichterbij de lenzen komen)? daarmee verander je feitelijk ook de ipd van je ogen tegenover de lenzen wat dan zou kunen verklaren dat jij het toch moet veranderen om scherp te zien. Of door bv jou jukbenen (schedelbouw) zitten je ogen verder of dichterbij de lenzen....

Voordeel van de Index is dat het scherm erg snel is (qua reactie (beeldopbouw) & snelheid (hz) is en dubbele lenzen voor elke lens (2 dus) wat ook weer zou moeten helpen met de scherpte.

Maar goed specs zeggen niet alles en je zou het moeten ervaren voor een goed oordeel.
Genoeg goede VR channels op youtube die ik goed in de gaten hou waar je ook weer veel van leert en die hun eigen ervaringen delen met verschillende headsets wat mij weer wat helpt met het maken de hopelijk juiste keuze.
De index zal nagenoeg goed beeld geven, maar echt heel veel beter dan de Rift S zal het niet zijn, de verschillen zullen nagenoeg voor nu minimaal zijn qua scherpte.
De aantal Hz is het gene wat aan je GPU gaat trekken. 80 of 90Hz is 1 ding, maar 144Hz gaat je GPU die 2 keer dezelfde beeld moet renderen echt niet fijn vinden. Uiteraard is dit op basis van "wat voor soort spel"

Ik heb de CV1 gehad en de Rift S mocht ik uitproberen en had hem ook gelijk ge-preorded, dus de 21e zal ik ook in mijn eigen huiskamer genieten en moet zeggen dat het beeld qua scherpte verbeterd is maar nagenoeg niet zo dat je zegt wauw, ik kijk naar dezelfde kwaliteit als naar een 1440p monitor. Dit moet je altijd in je achterhoofd houden.
De kleuren zijn hetzelfde, ik merkte geen verschil behalve de zwart waarde. Zwart...mja was wel zwart uiteraard maar niet dat diep volle zwart zoals Oled het kan weergeven, maar als je hem een uurtje ophad dan vergeet je dat gewoon aangezien je volop in het spel bezig bent.

Dubbele lenzen? Je bent bedoelt individuele lenzen ten opzichte van 1 render lens. Want de Rift S heeft ook gewoon 2 glazen waar je naar kijkt, alleen erachter zit 1 render glas die het beeld projecteert.
Het verschil in scherpte ten opzichte van 2 individuele render lenzen is er niet. Resolutie = resolutie, dit verandert niet. Of je nu door 1 hele render lens kijkt of door 2 aparte, je hersenen interpreteert het toch als 1 volledig beeld.

De Rift S is meer voor de gangbare VR spelers met een niet al te dikke portemonnee, de Index is ja voor meer de hardcore enthousiastelingen met een breder budget en wat dikkere game pc, maar de Rift S en de Index zal qua beeld scherpte/resolutie niet ver van elkaar liggen.
Wat meer de Index in waarde opbrengt zal het aantal Hz zijn, benieuwd als men VR speelt op hogere Hz of daarmee de game kwaliteit verbeterd tov 80 of 90Hz of amper tot geen verschil merken.

Al met al, ben allang blij dat de VR wereld niet op zijn gat zit en hier volop mee verder ontwikkelen, uiteindelijk wil je toch hetzelfde hebben als "Ready player one".

Teslasuit is hier ook al mee bezig: https://teslasuit.io/
Helaas nog niet te koop voor consumenten, maar ze zijn er wel mee bezig. Youtube: YouTube: This Haptic Suit Lets You Touch and Feel Virtual Reality - Teslasuit

Al met al, komen we steeds een stukje dichterbij bij dat mooie "Ready Player One" wereldje. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plugin
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:19:
[...]

De index zal nagenoeg goed beeld geven, maar echt heel veel beter dan de Rift S zal het niet zijn, de verschillen zullen nagenoeg voor nu minimaal zijn qua scherpte.
De aantal Hz is het gene wat aan je GPU gaat trekken. 80 of 90Hz is 1 ding, maar 144Hz gaat je GPU die 2 keer dezelfde beeld moet renderen echt niet fijn vinden. Uiteraard is dit op basis van "wat voor soort spel"

Ik heb de CV1 gehad en de Rift S mocht ik uitproberen en had hem ook gelijk ge-preorded, dus de 21e zal ik ook in mijn eigen huiskamer genieten en moet zeggen dat het beeld qua scherpte verbeterd is maar nagenoeg niet zo dat je zegt wauw, ik kijk naar dezelfde kwaliteit als naar een 1440p monitor. Dit moet je altijd in je achterhoofd houden.
De kleuren zijn hetzelfde, ik merkte geen verschil behalve de zwart waarde. Zwart...mja was wel zwart uiteraard maar niet dat diep volle zwart zoals Oled het kan weergeven, maar als je hem een uurtje ophad dan vergeet je dat gewoon aangezien je volop in het spel bezig bent.

Dubbele lenzen? Je bent bedoelt individuele lenzen ten opzichte van 1 render lens. Want de Rift S heeft ook gewoon 2 glazen waar je naar kijkt, alleen erachter zit 1 render glas die het beeld projecteert.
Het verschil in scherpte ten opzichte van 2 individuele render lenzen is er niet. Resolutie = resolutie, dit verandert niet. Of je nu door 1 hele render lens kijkt of door 2 aparte, je hersenen interpreteert het toch als 1 volledig beeld.

De Rift S is meer voor de gangbare VR spelers met een niet al te dikke portemonnee, de Index is ja voor meer de hardcore enthousiastelingen met een breder budget en wat dikkere game pc, maar de Rift S en de Index zal qua beeld scherpte/resolutie niet ver van elkaar liggen.
Wat meer de Index in waarde opbrengt zal het aantal Hz zijn, benieuwd als men VR speelt op hogere Hz of daarmee de game kwaliteit verbeterd tov 80 of 90Hz of amper tot geen verschil merken.

Al met al, ben allang blij dat de VR wereld niet op zijn gat zit en hier volop mee verder ontwikkelen, uiteindelijk wil je toch hetzelfde hebben als "Ready player one".

Teslasuit is hier ook al mee bezig: https://teslasuit.io/
Helaas nog niet te koop voor consumenten, maar ze zijn er wel mee bezig. Youtube: YouTube: This Haptic Suit Lets You Touch and Feel Virtual Reality - Teslasuit

Al met al, komen we steeds een stukje dichterbij bij dat mooie "Ready Player One" wereldje. _/-\o_
Ja 120 of 144hz zal heel moeilijk zijn om te halen, maar je kan het veranderen, dus gewoon op 90hz gebruiken en later als je v-kaart snel genoeg is het veranderen naar 120/144.

Bedoel per oog 2 lenzen voor de display (in totaal dus 4 lenzen en 2 displays). De Rift S heeft 1 display en 2 lenzen totaal als ik het goed heb.

Zit zelf nog wel te twijfelen om toch voor de Rift S te gaan, mooie prijs in elk geval, mijn oogafstand (68) daar zit ik wel weer mee en de audio schijnt behoorlijk slecht te zijn waarmee je niet makkelijk je eigen koptelefoon kan gebruiken.

In de toekomst heb je misschien lenzen ipv zo'n headset 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Plugin schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Zit zelf nog wel te twijfelen om toch voor de Rift S te gaan, mooie prijs in elk geval, mijn oogafstand (68) daar zit ik wel weer mee en de audio schijnt behoorlijk slecht te zijn waarmee je niet makkelijk je eigen koptelefoon kan gebruiken.
Je eigen koptelefoon kan je wel gebruiken hoor. Ik heb zelf een wireless headset en in je oculus configuratie kun je zelf netjes aangeven waar het geluid vandaan moet komen.
Zelf gebruik ik de Steelseries Arctics 7 wireless en werkt perfect hiermee hoor. Tuurlijk de halo is een beetje aan de grove kant en dit had wat fijner gemogen, maar al met al geen enkel probleem.

De IPD van de rift S kan tot 72 gaan. 58 - 72 als ik het me nog goed herinner. Dus 68 zit je wel goed hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Je eigen koptelefoon kan je wel gebruiken hoor. Ik heb zelf een wireless headset en in je oculus configuratie kun je zelf netjes aangeven waar het geluid vandaan moet komen.
Zelf gebruik ik de Steelseries Arctics 7 wireless en werkt perfect hiermee hoor. Tuurlijk de halo is een beetje aan de grove kant en dit had wat fijner gemogen, maar al met al geen enkel probleem.

De IPD van de rift S kan tot 72 gaan. 58 - 72 als ik het me nog goed herinner. Dus 68 zit je wel goed hoor.
Via dit ytube filmpje zeggen ze dat een over ear niet lekker past (12:00):

58 - 72 is via software maar of dat nu echt lekker werkt? misschien valt het inderdaad mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Plugin schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Via dit ytube filmpje zeggen ze dat een over ear niet lekker past (12:00):
[YouTube: Oculus Rift S VR Headset Review!]

58 - 72 is via software maar of dat nu echt lekker werkt? misschien valt het inderdaad mee.
Het is per type headset verschillend. Met mijnes had ik geen enkel probleem. Bij sommige is de earpad zo groot dat ie gedeeltelijk over de halo valt en ja dat is zwaar irritant.

Het is inderdaad via software maar mensen maken er meer heibel van dan het is, IPD is IPD of je het nu met je vinger de lenzen verschuift of via een knop in de software, het is 1 pot nat.
Je stelt het 1 keer in en klaar, verder hoef je er ook niet aan te zitten.

Ik zit op een IPD van 65, en daar had ik hem ook op gezet en ik zag de tekst haarscherp. Beter zelfs dat ik me herinner dan op de cv1, maar dat komt vanwege ook de hogere resolutie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Het is per type headset verschillend. Met mijnes had ik geen enkel probleem. Bij sommige is de earpad zo groot dat ie gedeeltelijk over de halo valt en ja dat is zwaar irritant.

Het is inderdaad via software maar mensen maken er meer heibel van dan het is, IPD is IPD of je het nu met je vinger de lenzen verschuift of via een knop in de software, het is 1 pot nat.

Ik zit op een IPD van 65, en daar had ik hem ook op gezet en ik zag de tekst haarscherp. Beter zelfs dat ik me herinner dan op de cv1, maar dat komt vanwege ook de hogere resolutie.
Een van de Youtubekanalen had een soort mod bedacht. De speakers waarvan ie vermoed dat ze aan de eerste Rift zaten (product: Koss Porta Pro) heeft ie aan een zelf-geprint houdertje gemaakt, om zo een beetje de speaker van de vorige rift te simuleren.
Ik heb erg goede ervaringen met pricewatch: Koss KSC75 (Zilver, Zwart) dus ik zou waarschijnlijk zo'n setje gebruiken met een Rift S. Maar ik vind het wel een probleem dat mijn eigen koptelefoon (over-ear) waarschijnlijk veel te groot is voor een Rift S en over de band heen zou vallen. En in-ears vind ik vreselijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Het blijft alleen zoveel extra gedoe, ook als je hem even af wil doen om iets met iemand te praten, of wat te drinken, etc, moet je direct weer je koptelefoon afzetten, als die al in de eerste plaats fatsoenlijk eroverheen past. Ik heb ook een Arctis 7, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die bij mij fatsoenlijk met een VR headset zou samengaan. De marge bovenop mijn hoofd tussen zijn band en de echte beugel is daar behoorlijk klein.

Wat betreft IPD zit je er echter echt naast. IPD aanpassen bestaat uit twee onderdelen. Het eerste is het gedeelte van de lens waardoor je scherp ziet. Des te rechter die voor je oog zit, des te beter uiteraard. Zit je richting de rand dan kan het ook nog best dat het midden van je scherm scherp is, maar kijk je naar de zijkant, dan wordt het onscherper.
Het tweede wat IPD voor effect heeft is je dieptebeeld. Als je ogen ver uit elkaar staan, dan moet het beeld dat gerendered wordt hiermee rekening houden zodat je de juiste diepte ziet. De reguliere Rift, en een Index bijvoorbeeld, doen beide. Met software IPD zorg je alleen dat diepte correct is, het probleem van het beperkte gebied waar de lensen het goed doen los je hier niet mee op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Het blijft alleen zoveel extra gedoe, ook als je hem even af wil doen om iets met iemand te praten, of wat te drinken, etc, moet je direct weer je koptelefoon afzetten, als die al in de eerste plaats fatsoenlijk eroverheen past. Ik heb ook een Arctis 7, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die bij mij fatsoenlijk met een VR headset zou samengaan. De marge bovenop mijn hoofd tussen zijn band en de echte beugel is daar behoorlijk klein.

Wat betreft IPD zit je er echter echt naast. IPD aanpassen bestaat uit twee onderdelen. Het eerste is het gedeelte van de lens waardoor je scherp ziet. Des te rechter die voor je oog zit, des te beter uiteraard. Zit je richting de rand dan kan het ook nog best dat het midden van je scherm scherp is, maar kijk je naar de zijkant, dan wordt het onscherper.
Het tweede wat IPD voor effect heeft is je dieptebeeld. Als je ogen ver uit elkaar staan, dan moet het beeld dat gerendered wordt hiermee rekening houden zodat je de juiste diepte ziet. De reguliere Rift, en een Index bijvoorbeeld, doen beide. Met software IPD zorg je alleen dat diepte correct is, het probleem van het beperkte gebied waar de lensen het goed doen los je hier niet mee op.
Nah de Arctis 7 die ik ook heb paste voor mij mooi eroverheen en zat niet tegen de halo band aan. Het is krap dat wel, maar ik heb er geen last van gehad.

Het IPD verhaal, sorry maar het werkte echt goed. De settings waren op zijn laagst en ja het zag er blurry uit (en ik draag een bril -6 ) Toen ik de IPD naar 65 bracht, naarmate het meer naar 65 kwam des te scherper het eruit zag. Eenmaal op 65, zag de tekst er haarscherp uit. Bedoel verder hoefde ik niets te doen, de HMD zat gewoon perfect op me neus.

Snap niet dat mensen zo erop zitten te hameren met het IPD, want van verschillende testers hoorde ik al dat het meer van "mug een olifant maken" scenario is. Geloof mij, je gaat de hardware matige IPD aanpassing niet missen, tenzij je hoofd zo misvormd is :+ maar geloof dat dat niet zo is.

Daarnaast kun je de HMD een beetje op en neer bewegen, zodat je ogen er recht voor zitten. Bij mij was het op me hoofd en de achterkant aandraaien totdat ie goed vast zat en hoefde niks te doen dan alleen de IPD op 65 te zetten en klaar. Misschien heb ik gewoon mazzel, maar als meerdere testers hetzelfde zeggen dan moet ik daar eerlijk gezegd ook in mee gaan.

Over de halo band, het is redelijk dik. Dat mochten ze echt wel wat smaller maken, maar wil je echt perse headsets gebruiken, dan moet je de juiste headset nemen met een kleine over-earpads.
Want het geluid uit de bands van de rift S is gewoon dermate slecht, dat het geluid klinkt als een kat die op zijn staart wordt getrapt terwijl de kat in een holle metalen buis zit. :P

Heb tevens wel even de oordopjes geprobeerd die bij mijn oude Samsung S8 meegeleverd kreeg. Deed de kabel achter mijn nek en dan oordopjes erin en als je klittenband hebt, kun je de kabel langs de zijkant van de halo band vastmaken, slingert de kabel ook niet zo steeds. Geluid was perfect trouwens.

Als ik een VR helm op heb, dan ben ik in volle glorie erin. Dan ga ik niet eerder praten dan op het moment ik klaar ben. Hier weten ze dat ook. Mijn vrouwtje weet dat ze niet tegen me hoeft te praten als ik me koptelefoon op heb want ik versta haar toch niet. Alleen in nood, moet ze op me schouders tikken.

En als je koptelefoon toch irritant vind met het erop en eraf zetten, kun je ook oordopjes gebruiken zoals ik hierboven heb beschreven. Geluid is echt wel goed te doen met goede in-ear oordopjes.

Oh voordat ik het vergeet: YouTube: THROUGH THE LENSES - Oculus RIFT S vs Oculus RIFT vs HTC VIVE (GearV...

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 14-05-2019 20:59 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyphax schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:44:
[...]

Een van de Youtubekanalen had een soort mod bedacht. De speakers waarvan ie vermoed dat ze aan de eerste Rift zaten (product: Koss Porta Pro) heeft ie aan een zelf-geprint houdertje gemaakt, om zo een beetje de speaker van de vorige rift te simuleren.
Ik heb erg goede ervaringen met pricewatch: Koss KSC75 (Zilver, Zwart) dus ik zou waarschijnlijk zo'n setje gebruiken met een Rift S. Maar ik vind het wel een probleem dat mijn eigen koptelefoon (over-ear) waarschijnlijk veel te groot is voor een Rift S en over de band heen zou vallen. En in-ears vind ik vreselijk...
Klopt die youtuber is adam savage. Die had zo'n 3D geprint houdertje gemaakt om de oude Rift speakers te gebruiken.
Handig gedaan, bedoel het is gewoon simpel een beetje zoeken wat voor jezelf het handigste is. Ik blijf me arctic 7 gebruiken omdat het bij mij wel goed valt, me hoofd is denk niet zo groot. :+

Maar met goede kwaliteit in-ear oordopjes en met klittenband bevestigd aan de halo band, kom je er ook.
Want het geluid wordt toch doorgevoerd vanuit je audio chip in je pc.
Vind trouwens in-ear juist eerlijk gezegd beter zitten. Ze zijn zo licht en merk amper dat ik ze erin heb en met goede kwaliteit oordopjes kom je al een heel eind.

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 14-05-2019 21:03 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:02:
[...]

Klopt die youtuber is adam savage.
Ja! Inderdaad! Had ie leuk bedacht. Maar omdat die KSC75 dezelfde speaker is maar met een clipje werkt en dus altijd past, EN niet duur is, is het probleem met de audio van de Rift S wat mij betreft geen issue meer. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:56:
Het IPD verhaal, sorry maar het werkte echt goed. De settings waren op zijn laagst en ja het zag er blurry uit (en ik draag een bril -6 ) Toen ik de IPD naar 65 bracht, naarmate het meer naar 65 kwam des te scherper het eruit zag. Eenmaal op 65, zag de tekst er haarscherp uit. Bedoel verder hoefde ik niets te doen, de HMD zat gewoon perfect op me neus.

Snap niet dat mensen zo erop zitten te hameren met het IPD, want van verschillende testers hoorde ik al dat het meer van "mug een olifant maken" scenario is. Geloof mij, je gaat de hardware matige IPD aanpassing niet missen, tenzij je hoofd zo misvormd is :+ maar geloof dat dat niet zo is.

Daarnaast kun je de HMD een beetje op en neer bewegen, zodat je ogen er recht voor zitten. Bij mij was het op me hoofd en de achterkant aandraaien totdat ie goed vast zat en hoefde niks te doen dan alleen de IPD op 65 te zetten en klaar. Misschien heb ik gewoon mazzel, maar als meerdere testers hetzelfde zeggen dan moet ik daar eerlijk gezegd ook in mee gaan.
Ik zeg niet dat het níet werkt, heb hem niet geprobeerd en me er ook niet echt in verdiept aangezien ik de CV1 Rift heb en weinig behoefte om die te vervangen... Maar met een ipd van 65 zit je wel exáct in het midden van de range van de Rift S he. Dus ik vind het niet vreemd dat het in ieder geval voor jou uitstekend werkt. Het is meer de vraag of het ook werkt voor mensen met een ipd van 72 of 58 of zo, mensen op de buitenkant van het ondersteunde spectrum. Maar dat zijn uiteraard uitzonderingen, het hele punt van zo'n spectrum is dat het merendeel van de mensen redelijk in het midden valt. Daarom is het ook niet zo zinnig als 10 mensen met een gemiddeld ipd roepen dat het voor hun goed werkt en dat mensen met ogen die een stuk dichterbij elkaar of verder uit elkaar staan zich aanstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Finraziel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:13:
[...]

Ik zeg niet dat het níet werkt, heb hem niet geprobeerd en me er ook niet echt in verdiept aangezien ik de CV1 Rift heb en weinig behoefte om die te vervangen... Maar met een ipd van 65 zit je wel exáct in het midden van de range van de Rift S he. Dus ik vind het niet vreemd dat het in ieder geval voor jou uitstekend werkt. Het is meer de vraag of het ook werkt voor mensen met een ipd van 72 of 58 of zo, mensen op de buitenkant van het ondersteunde spectrum. Maar dat zijn uiteraard uitzonderingen, het hele punt van zo'n spectrum is dat het merendeel van de mensen redelijk in het midden valt. Daarom is het ook niet zo zinnig als 10 mensen met een gemiddeld ipd roepen dat het voor hun goed werkt en dat mensen met ogen die een stuk dichterbij elkaar of verder uit elkaar staan zich aanstellen.
Het is lastig, heb niet gevraagd wat hun IPD was. Maar kreeg alleen super positieve reacties. Ze vonden het zo veel beter beeld geven dan de CV1 dan ze zelf hadden verwacht en wat ik zelf ook niet had verwacht. Want laten we eerlijk wezen, zo veel super dan de CV1 op papier vond ik het niet.

Maar blijkbaar door met eigen ogen het echt zelf te zien, merk je pas echt hoeveel beter het eigenlijk is.
Het is wel erg lastig te vertellen omtrent de IPD als je 58 of 72 zit. Kan dan inderdaad zijn dat de Rift S dan niet voor zulke mensen lekker werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyphax schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:13:
[...]

Ja! Inderdaad! Had ie leuk bedacht. Maar omdat die KSC75 dezelfde speaker is maar met een clipje werkt en dus altijd past, EN niet duur is, is het probleem met de audio van de Rift S wat mij betreft geen issue meer. :)
Nou precies, man nog precies 1 week wachten. Waar heb jij hem bestelt als ik vragen mag?
Ik zelf via Coolblue en zij krijgen hebben ze mij vertelt een aantal binnen op de 20e en ik sta gegarandeerd op de lijst voor levering op de 21e. *O* *O* *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:53:
[...]

Nou precies, man nog precies 1 week wachten. Waar heb jij hem bestelt als ik vragen mag?
Ik zelf via Coolblue en zij krijgen hebben ze mij vertelt een aantal binnen op de 20e en ik sta gegarandeerd op de lijst voor levering op de 21e. *O* *O* *O*
Ik heb een "oude" rift (nog geen jaar oud :+) dus voor mij is het vooralsnog niet zo interessant om te bestellen. :) Maar ik vind het wel leuk om bij te blijven. Mocht ik deze eens moeten of willen vervangen. :)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyphax schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:32:
[...]

Ik heb een "oude" rift (nog geen jaar oud :+) dus voor mij is het vooralsnog niet zo interessant om te bestellen. :) Maar ik vind het wel leuk om bij te blijven. Mocht ik deze eens moeten of willen vervangen. :)
Ik heb zonet maar ook de Valve Index gereserveerd. Heb ik ze allebei. Mocht de Valve Index echt significant beter zijn, dan verkoop ik wel weer de Rift S of hou ze allebei vanwege de content.

Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:56:
[...]

Nah de Arctis 7 die ik ook heb paste voor mij mooi eroverheen en zat niet tegen de halo band aan. Het is krap dat wel, maar ik heb er geen last van gehad.

Je zit bijna zo goed als in het midden qua IPD, no shit dat het goed werkt bij jou. Al zou software IPD niks qua bluriness moeten doen.

Ik zou ook reviews van super enthousiaste mensen niet heel serieus nemen. Als ik elke keer een Euro had gekregen dat iemand had beweerd dat bij nieuwe headsets er echt zo goed als geen screendoor effect meer was, dan was ik nu rijk geweest.

Onder de streep zegt Oculus zelf dat de Rift S een behoorlijk beperkt bereik heeft qua IPD die ondersteund wordt. Dus niet wat de software gewijzigd kan worden, maar wat daadwerkelijk goed werkt. En het is gewoon een kopie van de Go hardware, en daar zijn ook zat mensen met een IPD die niet precies in het midden valt die gewoon melden dat met Go hardware de zijkant bijvoorbeeld vaag is voor ze.

Of laat ik het anders stellen: Als het niks uitmaakt, waarom hebben ze bij een vlaggenschip product (de Quest) wel hardware IPD controle erop gezet?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:43:
[...]

Je zit bijna zo goed als in het midden qua IPD, no shit dat het goed werkt bij jou. Al zou software IPD niks qua bluriness moeten doen.

Ik zou ook reviews van super enthousiaste mensen niet heel serieus nemen. Als ik elke keer een Euro had gekregen dat iemand had beweerd dat bij nieuwe headsets er echt zo goed als geen screendoor effect meer was, dan was ik nu rijk geweest.

Onder de streep zegt Oculus zelf dat de Rift S een behoorlijk beperkt bereik heeft qua IPD die ondersteund wordt. Dus niet wat de software gewijzigd kan worden, maar wat daadwerkelijk goed werkt. En het is gewoon een kopie van de Go hardware, en daar zijn ook zat mensen met een IPD die niet precies in het midden valt die gewoon melden dat met Go hardware de zijkant bijvoorbeeld vaag is voor ze.

Of laat ik het anders stellen: Als het niks uitmaakt, waarom hebben ze bij een vlaggenschip product (de Quest) wel hardware IPD controle erop gezet?
Wat andere reviewers geven is meer om een idee te geven of het product deugd of niet. Daarom heb ik hem zelf geprobeerd om het te ondervinden of dat zo is of niet.

Ik was verassend positief erover, wat een ander denkt of vind is aan hem/haar. Uiteindelijk ben “ik” de consument die het product koopt en niet een ander.

Heb je ook een bron waarin staat dat Oculus zelf zegt de IPD beperkt is? Want ik google maar kan niks vinden.
Als de mensen met een lage of te hoge IPD zitten en ze willen VR moeten ze maar kijken naar de Valve Index of Oculus Quest. Dan moeten ze de Rift S laten staan.

Waarom die keuze gemaakt is door Oculus is nergens bekend gemaakt.
Ik heb er geen last van, misschien mazzel dat mijn IPD spot on is, maar de personen die ik sprak hadden echt niet dezelfde IPD als ik en die waren zoals ze zelf zeiden: Verassend verbaast dat het product toch wel meer verbetert is dan ze dachten op basis van de specs.

Uiteindelijk komt het hierop neer: Bevalt je de Rift S niet omwille wat je leest? Dan ga je voor de Valve Index. Kost de Valve Index te veel, ga je voor de Oculus Quest.
Wil je toch meer dan wat de Oculus Quest kan, dan wacht je voor de volgende headset of spaar je door.

Of als alternatief: Oddesey + of HP Reverb. Genoeg keuze lijkt me zo.
Mensen balen op de manier Oculus de headset gemaakt heeft, ieder zo zijn mening.

Maar ik zeg altijd: Try it before you start complaining!

• Plugin
Weet wel dat wanneer je via de oculus site de Rift S bestelt en je vindt dat de headset onscherp beeld geeft je hem zonder problemen kan retourneren.

De HP is teruggeroepen door HP trouwens door een probleem met het product, ik vermoed vanwege dat de headset niet goed recht op je hoofd zit maar wat schuin zit waardoor je de randen van het einde van de lcd scherm kan zien en of anders omdat het scherm last heeft van mura.

https://www.reddit.com/r/...ojv9d/hp_reverb_recalled/
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Wat andere reviewers geven is meer om een idee te geven of het product deugd of niet. Daarom heb ik hem zelf geprobeerd om het te ondervinden of dat zo is of niet.

Ik was verassend positief erover, wat een ander denkt of vind is aan hem/haar. Uiteindelijk ben “ik” de consument die het product koopt en niet een ander.

Heb je ook een bron waarin staat dat Oculus zelf zegt de IPD beperkt is? Want ik google maar kan niks vinden.
Ik kan niet direct de originele bron vinden, maar het wordt zovaak gekopieerd, inclusief door bronnen als UploadVR die wel heel erg Oculus fanboys zijn (RoadtoVR vind ik beter zelf), dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het van Oculus afkomstig is:
https://uploadvr.com/data...or-around-half-of-adults/

Dan kom je uit op IPD range waar het beeld 'optimaal' is bij:

En natuurlijk, het is niet dat als je net 1mm buiten het optimum valt dat het onbruikbaar is. Maar laten we wel wezen, ze zullen zeker niet te pessimistisch zijn met zulk soort statements, dus je kan er wel vanuit gaan dat bij die limieten er zichtbare problemen beginnen te komen. Hoe erg die opvallen zal van persoon tot persoon verschillen. Dus ik wil ook echt niet zeggen dat iemand met een IPD van 60 geen Rift S kan gebruiken, maar wel dat ik hem heel voorzichtig uit de verpakking zou halen zodat je geen problemen krijgt als je hem terugstuurt.
Waarom die keuze gemaakt is door Oculus is nergens bekend gemaakt.
Geld besparen. Dat is een inkopper. De Rift S heeft de optica en scherm van de Go, voor de prijs van de Quest. Zelfde reden als dat de on ear speakers eruit zijn gehaald.
Uiteindelijk komt het hierop neer: Bevalt je de Rift S niet omwille wat je leest? Dan ga je voor de Valve Index. Kost de Valve Index te veel, ga je voor de Oculus Quest.
Wil je toch meer dan wat de Oculus Quest kan, dan wacht je voor de volgende headset of spaar je door.
En ik mag toch hopen dat je met zulk soort statements ook begrijpt waarom ik er niet heel blij van wordt. Is dat nu echt het nieuws wat we moeten brengen aan iedereen met een IPD die niet in het midden valt? Je alternatieven zijn een headset van meer dan €1000 of een veredelde smartphone?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:50:
[...]

En ik mag toch hopen dat je met zulk soort statements ook begrijpt waarom ik er niet heel blij van wordt. Is dat nu echt het nieuws wat we moeten brengen aan iedereen met een IPD die niet in het midden valt? Je alternatieven zijn een headset van meer dan €1000 of een veredelde smartphone?
Ik snap wat je bedoelt, maar wat kunnen wij eraan doen? Uiteindelijk is het aan het bedrijf zelf wat ze willen maken voor de consument.
Eerlijk is eerlijk, Oculus heeft zich gericht op het brede scala van de VR gebruikers want niet iedereen heeft een HC game pc thuis of het budget om een 1000 euro HMD te kopen.

Dus moet je compromis maken in je design. 450 euro vind ik erg goedkoop voor een goede VR helm. Uiteraard zitten dingen tussen wat me wel irriteert en dat is Oculus van de headset afgestapt zijn en de audio in de headstrap hebben geplaatst. Waarom is me echt een raadsel.

Daarbij hadden ze de IPD hardware matig kunnen maken maar ze kozen ervoor om de lenzen fixed te maken. Kan goed indenken dat dit een nadeel is voor velen met een andere IPD. Maar uiteindelijk ik kan het niet veranderen en Oculus zal het ook niet gaan veranderen nu het al uitkomt de 21e.

Wat Oculus misschien wel gaat doen op basis van de hele scala aan klachten die ze natuurlijk hebben gekregen zijn 2 dingen.
1. Of ze droppen langzaam de PC HMD en gaan verder in de Wireless versie zoals de Quest en die verbeteren en laten de HMD's voor PC gebruikers over aan andere fabrikanten zoals Valve.
2. Ze komen met een Rift S+, met wel hardware matige IPD aanpassing en misschien andere lenzen en nog hogere resolutie zoals de Valve nu gebruikt en dan voor een prijs a la 800 + euro.

Dat laatste betwijfel ik sterk aangezien ze weer naar het tekenbord moeten ervoor en weer prijs afspraken maken etc.. etc...
Dus kan heel goed zijn Oculus zich meer gaat richten op de wireless versie met een Mobiele SOC erin.

• Plugin
Sissors schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:50:
[...]
Je alternatieven zijn een headset van meer dan €1000 of een veredelde smartphone?
Die veredelde smartphone als die nu gewoon een aansluiting had voor ook pc gebruik (kost bijna niks extra's), heeft een beter scherm (oled&resolutie) en een instelbare ipd...

Of anders in elk geval dat de S hetzelfde scherm heeft dan de quest + hardwarematige instelbare ipd, dan zouden ze veel meer verkopen...

Snap je niet.
Plugin schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Die veredelde smartphone als die nu gewoon een aansluiting had voor ook pc gebruik (kost bijna niks extra's), heeft een beter scherm (oled&resolutie) en een instelbare ipd...

Of anders in elk geval dat de S hetzelfde scherm heeft dan de quest + hardwarematige instelbare ipd, dan zouden ze veel meer verkopen...

Snap je niet.
En dat is dus hetgeen waarom ik meer had verwacht van de Rift S. Een high end headset had ik niet verwacht, en ik begrijp prima dat ze zich richting op het grote publiek. Maar voor dit prijskaartje had ik iig de Quest als basis voor de headset exclusief SoC verwacht. Of als ze zoals ze nu hebben gedaan de Go gebruiken, dan had er een €100 van het prijskaartje afgemoeten. En als je kijkt naar WMR headsets moet dat ook niet onrealistisch zijn. Ja, de Rift S heeft meer camera's als dat die hebben, maar Oculus heeft ook nog store inkomsten.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:06:
[...]
Wat Oculus misschien wel gaat doen op basis van de hele scala aan klachten die ze natuurlijk hebben gekregen zijn 2 dingen.
1. Of ze droppen langzaam de PC HMD en gaan verder in de Wireless versie zoals de Quest en die verbeteren en laten de HMD's voor PC gebruikers over aan andere fabrikanten zoals Valve.
2. Ze komen met een Rift S+, met wel hardware matige IPD aanpassing en misschien andere lenzen en nog hogere resolutie zoals de Valve nu gebruikt en dan voor een prijs a la 800 + euro.

Dat laatste betwijfel ik sterk aangezien ze weer naar het tekenbord moeten ervoor en weer prijs afspraken maken etc.. etc...
Dus kan heel goed zijn Oculus zich meer gaat richten op de wireless versie met een Mobiele SOC erin.
Ik denk dat je een goed punt hebt, en ik denk zelf ook dat punt #1 de waarheid is. Vergeet niet: Ze hebben de Rift S niet eens zelf gemaakt. Ze hebben hem laten maken door Lenovo voor het grootste deel. Een bedrijf dat nou niet echt bekend staat om de kwalitatieve headsets. Hun spul is vooral WMR reference designs.

Als bedrijf doe je de dingen waar je echt om geeft natuurlijk gewoon zelf, dat is je core business. Blijkbaar is de desktop markt voor Oculus geen core business meer. Het afschuiven naar Lenovo vind ik veelzeggend. Zie ook het feit dat juist de mobiele VR produkten in eerste instantie richting Samsung waren geschoven maar nu op de voorgrond zijn gezet.

Ik denk meer dat ze door de prijsverlagingen geld toe moesten leggen op de oude rift (of op zijn minst een oncomfortabele winstmarge over hadden) en dat ze nu een goedkope manier hebben om toch nog mee te doen. Helemaal stoppen met de desktop produkten was geen optie geweest vanwege de negatieve berichten ("Oculus stopt met desktop VR!"). Het is ook een stuk kapitaalvernietiging en goodwill dat je wegsmijt op die manier. Maar duidelijk is voor mij wel dat het niet "het" product van Oculus meer is.

Ik vind het jammer dat een bedrijf dat opgericht is met de gamer op de voorgrond zich nu vooral richt op de grote massa en de minigames.. Maargoed gelukkig is de markt die ze begonnen hebben nog wel volop in ontwikkeling met andere spelers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GekkePrutser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat je een goed punt hebt, en ik denk zelf ook dat punt #1 de waarheid is. Vergeet niet: Ze hebben de Rift S niet eens zelf gemaakt. Ze hebben hem laten maken door Lenovo voor het grootste deel. Een bedrijf dat nou niet echt bekend staat om de kwalitatieve headsets. Hun spul is vooral WMR reference designs.

Als bedrijf doe je de dingen waar je echt om geeft natuurlijk gewoon zelf, dat is je core business. Blijkbaar is de desktop markt voor Oculus geen core business meer. Het afschuiven naar Lenovo vind ik veelzeggend. Zie ook het feit dat juist de mobiele VR produkten in eerste instantie richting Samsung waren geschoven maar nu op de voorgrond zijn gezet.

Ik denk meer dat ze door de prijsverlagingen geld toe moesten leggen op de oude rift (of op zijn minst een oncomfortabele winstmarge over hadden) en dat ze nu een goedkope manier hebben om toch nog mee te doen. Helemaal stoppen met de desktop produkten was geen optie geweest vanwege de negatieve berichten ("Oculus stopt met desktop VR!"). Het is ook een stuk kapitaalvernietiging en goodwill dat je wegsmijt op die manier. Maar duidelijk is voor mij wel dat het niet "het" product van Oculus meer is.

Ik vind het jammer dat een bedrijf dat opgericht is met de gamer op de voorgrond zich nu vooral richt op de grote massa en de minigames.. Maargoed gelukkig is de markt die ze begonnen hebben nog wel volop in ontwikkeling met andere spelers.
Amen! Hier 100% mee eens wat je zegt!

https://docs.google.com/s...O0p8fuRQFa3Tpg/edit#gid=0

• Beakzz
Ja de Rift S staat bij mij totaal niet op de wishlist. Het is op sommige punten een verbetering, maar op bijna net zo veel punten een minder headset.

Heb tot nu toe elke HMD van Oculus gehad, maar toen FB het overnam zag iedereen wel aankomen dat het bedrijf zou veranderen. Het sociale aspect werkt mobiel toch veel beter.

En dat de Rift S net zo duur is als de Quest zegt alles. De Quest is waar voor je geld en de S absoluut niet en ik verwacht deze voor de kerst al in de sales. Nu is het gewoon ff gebruik maken van de fans. €350 max had ik acceptabel gevonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nog 2 dagen voor de Rift-S! Hype is real!! Ik heb er in ieder geval veel zin in!

LOW-FI Aka Cyberpunk based game for VR in development!! *O* *O* *O*

YouTube: LOW-FI Exclusive First Look at the Games, CYBERPUNK Art Style and ga...

Ahh voor diegene bang zijn met headsets:

YouTube: Oculus Rift S potential problems? | Before you buy

Ik heb de steelseries arctic 7 en net als de youtube op 4:08 hem opzet, zo zat ie bij mij ook. Geen enkel probleem ;)

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 19-05-2019 23:09 (92%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 14-11 20:31
Verleden jaar de complete occulus rift set gekocht inclusief controllers en twee sensors. Was toen een aanbieding. Alleen gebruikt voor iRacing. Na twee dagen terug gebracht met klein verlies.

Vond het een futloze bedoeling wat betreft scherpte, contrast en vooral de ruimte tussen te pixels stoorde. De beleving was wel heel erg leuk en veel realistischer dan nu op drie schermen.

Twijfel om toch weer een keer VR te proberen nu de rift S op de markt komt, die alleen voor sim racing wordt gebruikt.

Is de rift s een significante verbetering wat betreft contrast, scherpte en minder storende pixels of moet ik er niet al te veel van verwachten?

TecTo wijzigde deze reactie 20-05-2019 13:01 (3%)

Hifi HT | Fotografie | Koffie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TecTo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:56:
Verleden jaar de complete occulus rift set gekocht inclusief controllers en twee sensors. Was toen een aanbieding. Alleen gebruikt voor iRacing. Na twee dagen terug gebracht met klein verlies.

Vond het een futloze bedoeling wat betreft scherpte, contrast en vooral de ruimte tussen te pixels stoorde. De beleving was wel heel erg leuk en veel realistischer dan nu op drie schermen.

Twijfel om toch weer een keer VR te proberen nu de rift S op de markt komt, die alleen voor sim racing wordt gebruikt.

Is de rift s een significante verbetering wat betreft contrast, scherpte en minder storende pixels of moet ik er niet al te veel van verwachten?
Significant tov van CV1, nee en ja. Ik zou een paar posts teruglezen en daarbij ook deze youtube zien, dan heb je ongeveer een beeld.
Want het is teveel om te typen.

YouTube: THROUGH THE LENSES - Oculus RIFT S vs Oculus RIFT vs HTC VIVE (GearV...

En

YouTube: THROUGH THE LENSES - Oculus RIFT S vs HTC Vive Pro vs Samsung Odysse...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• haarbal
Contrast niet, scherpte en storende pixels wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-11 08:26

Ik had geen tripples, maar ik kon niet meer terug na diepte te kunnen beleven en echt in een 3d cockpit te voelen. (incl racing seat setup).

Voor Sim zou ik toch kijken of de komende HP Reverb wat is. ~$600
https://www.roadtovr.com/...-for-windows-vr-headsets/
Deze Reverb heeft een hele hoge resolutie. "Slechte" controllers, maar die heb jij niet nodig.

Ik kijk zelf vooral uit naar de komende Valve Index.
https://www.roadtovr.com/...-valve-vr-game-dev-teams/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Voor iedereen die nog twijfelde maar nu toch wel een Quest of een Rift-S willen, Coolblue heeft nog genoeg in stock.
Nu bestellen = morgen in huis. op=op d:)b

https://www.coolblue.nl/product/828923/oculus-rift-s.html

https://www.coolblue.nl/p...8/oculus-quest-128gb.html

https://www.coolblue.nl/p...94/oculus-quest-64gb.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Bedankt voor de snelle reacties.

Ga sowieso de reviews afwachten van de rift S en me meer verdiepen in de HP Reverb. Ben niet zo bekend met alle termen maar belangrijk is toetsenbord en muis wordt ondersteund. Als ik het goed gelezen heb dan werkt dit niet bij de Samsung + VR bril.

Oeps, lees tijdens het typen net bovenstaand bericht en is wel erg aanlokkelijk om Oculus s in het winkelmandje de dumpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TecTo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:39:
Bedankt voor de snelle reacties.

Ga sowieso de reviews afwachten van de rift S en me meer verdiepen in de HP Reverb. Ben niet zo bekend met alle termen maar belangrijk is toetsenbord en muis wordt ondersteund. Als ik het goed gelezen heb dan werkt dit niet bij de Samsung + VR bril.

Oeps, lees tijdens het typen net bovenstaand bericht en is wel erg aanlokkelijk om Oculus s in het winkelmandje de dumpen.
Weet dit: Bestel hem, heb je morgen in huis. Probeer hem 1 a 2 dagen uit, bevalt het je niet. Gratis retour en je geld weer terug.

Daarbij als je Windows 10 gebruikt en je hebt een XBOX one controller en een Mini-usb <-> USB kabel, kun je ook games met je rift-s zittend spelen met je xbox controller.
Zo speelde ik het met mijn CV1 (toen waren de knuckles controllers er nog niet) me Elite Dangerous en Lucky's tale etc...

Ik heb toen zelfs speciaal de Razer Wolverine Tournament XBOX one controller gekocht bedraad. Extra lange kabel om leanback op me stoel in VR te gamen :P

Xtr3me4me wijzigde deze reactie 20-05-2019 15:44 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Xtr3me4me schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Weet dit: Bestel hem, heb je morgen in huis. Probeer hem 1 a 2 dagen uit, bevalt het je niet. Gratis retour en je geld weer terug.

Daarbij als je Windows 10 gebruikt en je hebt een XBOX one controller en een Mini-usb <-> USB kabel, kun je ook games met je rift-s zittend spelen met je xbox controller.
Zo speelde ik het met mijn CV1 (toen waren de knuckles controllers er nog niet) me Elite Dangerous en Lucky's tale etc...

Ik heb toen zelfs speciaal de Razer Wolverine Tournament XBOX one controller gekocht bedraad. Extra lange kabel om leanback op me stoel in VR te gamen :P
Done :) Beetje impuls aankoop. Heb geen playstation of xbox. Uitsluitend pc gamer.

Vraag me af of je het terug kan sturen omdat je zoiets hebt gedragen`?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TecTo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Done :) Beetje impuls aankoop. Heb geen playstation of xbox. Uitsluitend pc gamer.

Vraag me af of je het terug kan sturen omdat je zoiets heb gedragen`?
Jazekers wel. Gaat alleen wel om dat je hem niet beschadigd of bekrast, zowel inhoud als de doos. Dus pak de shit voorzichtig uit en gebruik hem alsof je een tijdbom vasthoud :P :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Xtr3me4me schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Jazekers wel. Gaat alleen wel om dat je hem niet beschadigd of bekrast, zowel inhoud als de doos. Dus pak de shit voorzichtig uit en gebruik hem alsof je een tijdbom vasthoud :P :D
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:42

Zou niet voor de rift s gaan, hp reverb lijkt mij voor die toepassing het beste.
Of iets met die hogere pixeldichtheid. Die samsung headset was tot een tijdje geleden de aanrader.
Ik kijk zelf voor dezelfde toepassing vooral naar de reverb op het moment.

Maar nu lees ik de reactie van frenzy_ls :+

Torched wijzigde deze reactie 20-05-2019 16:28 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
[...]

Zo ging het bij mij ook met de "oude" Rift, vorig jaar. Ik had nog nooit een echte VR-set opgehad, alleen met CardboardVR weleens gespeeld, maar dat is niet te vergelijken. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik heb 'm alleen maar uitgebreid met verlengkabels, ophangbeugels en een derde sensor. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Vraag me af of je het terug kan sturen omdat je zoiets hebt gedragen`?
2 weken zichttermijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:23
De HP Reverb is echt een hele verbetering qua scherpte en pixel density voor zover ik kan oordelen op de content op YouTube. Tekst is gewoon velen malen beter leesbaar dus ik vermoed aankomende bochten in een racesim ook. Je gaat echter wel een bom van een pc nodig hebben om dat aan te sturen in games die veel vragen. Maar waar andere headsets meer een gen 1.5 lijken kan je bij de Reverb wel spreken van versie 2.0, alleen jammer van die controllers.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TecTo
Moeilijker materie VR en net zoveel aanhangers als tegenstanders per merk.

De HP Reverb is moeilijk verkrijgbaar en only reviews waar je soms ook niets wijzer van wordt. Lees je de reviews zijn er ook weer plus en mins. Moeilijk moeilijk als beginner.

Dan is er veel ophef over de Valve index en daar zijn de verwachtingen hoog van gespannen. Echter is er nog niemand die er 1 op zijn knar heeft gehad. De verwachtingen zijn vooral gebaseerd op het feit dat Valve een belangrijke rol speelt in VR. De prijs is ook stevig te noemen en als je als instapper VR helemaal niks vind ....

Denk dat mijn i7 en gtx 1080 de rift S redelijk kan handelen en wordt ik echt enthousiast over VR dan wil ik toekomstig best een stap hoger en er een 2080 in prutsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Vanochtend werd de Rift S bezorgd. Installatie was zo gedaan omdat ik nog een account had van de voorganger van de S.

De scherpte is beduidend beter en geen last van pixels die stoorde, wat bij de voorganger wel zo was.

Enthousiast Iracing opgestart en op het Watkins Glen circuit de set uitgeprobeerd.

Een hele beleving en bij heuvel op kriebels in de maag en scherpe bochten idem. Zeer realistisch en echt een kick maar na een paar ronden werd ik een beetje misselijk. Doordouwen Bob dacht ik maar moest na een minuut of twintig stoppen.

Tijdje gewacht maar volgende race na verloop van tijd weer moeten stoppen.

Tis een hele beleving en zeker een vooruitgang t.o.v. zijn voorganger maar denk er over om terug te sturen of naar V&A.

Acties:
  • 0Henk 'm!
TecTo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:01:
Vanochtend werd de Rift S bezorgd. Installatie was zo gedaan omdat ik nog een account had van de voorganger van de S.

De scherpte is beduidend beter en geen last van pixels die stoorde, wat bij de voorganger wel zo was.

Enthousiast Iracing opgestart en op het Watkins Glen circuit de set uitgeprobeerd.

Een hele beleving en bij heuvel op kriebels in de maag en scherpe bochten idem. Zeer realistisch en echt een kick maar na een paar ronden werd ik een beetje misselijk. Doordouwen Bob dacht ik maar moest na een minuut of twintig stoppen.

Tis een hele beleving en zeker een vooruitgang t.o.v. zijn voorganger maar denk er over om terug te sturen of naar V&A.
VR-misselijkheid is volgens mij niet echt iets waar je gewoon even moet doordouwen helaas...
Volgens mij kun je het beste juist stoppen als je merkt dat je misselijk begint te worden, niet gewoon doorgaan. Maar dan wel de volgende dag weer proberen en hopelijk kun je dan na een tijdje er steeds beter tegen.
Ik heb weinig last van VR-misselijkheid gelukkig, maar toen ik voor het eerst ging bewegen met de analoge stick werd ik wel misselijk (ok, de allereerste keer viel ik echt bijna om :+). Toen heb ik bovenstaand gedaan en kon na een tijdje zonder problemen een uur of langer door Serious Sam rennen, ook zijwaarts en achterwaarts, geen probleem. Niet dat het iedereen zo lukt, maar wellicht toch de moeite waard om te proberen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-11 21:23

Ik heb de CV1 gehad en het duurde even voordat bij mij de misselijkheid wegtrok.
Volgens mij moeten je hersens er aan wennen en het kan zo een paar weken duren voordat je er aan gewend bent.
Ben je ook snel wagenziek in de auto?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickstrein3737
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 29-10 12:37
Ik zit er aan te denken om een Rift S te kopen. Alleen heb ik een IPD van 68 tot 70 nu lees ik veel verhalen dat ik dan al uit de sweetspot van de headset. Maar ik lees ook verhalen dat de software instellingen wel goed zijn en dat het dan wel goed werk. Weet iemand hier er meer van af?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TecTo
Standby schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:09:
Ben je ook snel wagenziek in de auto?
Geen last van wagenziekte.
rickstrein3737 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:19:
Ik zit er aan te denken om een Rift S te kopen. Alleen heb ik een IPD van 68 tot 70 nu lees ik veel verhalen dat ik dan al uit de sweetspot van de headset. Maar ik lees ook verhalen dat de software instellingen wel goed zijn en dat het dan wel goed werk. Weet iemand hier er meer van af?
IPD is via software in te stellen en loopt door tot 72. Zelf IPD van 68 en goed in focus.

Ga straks nog een race proberen want daar heb ik de Rift S voor gekocht. Andere game's speel ik niet. Zou het wel jammer vinden als het niet lukt van over de Rift S tevreden en zeker een spectaculaire beleving in de sim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02:51
net de rift s binnen.Ik ben bang dat mijn bril de lens kan beschadigen, ik zag ergens "lens beschermers" voorbij komen. Is iemand hier bekend mee / heeft iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haarbal

Had ik in het begin ook. Pas na een week of 2 kon ik uren achter elkaar door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
TecTo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:53:
[...]

IPD is via software in te stellen en loopt door tot 72. Zelf IPD van 68 en goed in focus.

Ga straks nog een race proberen want daar heb ik de Rift S voor gekocht. Andere game's speel ik niet. Zou het wel jammer vinden als het niet lukt van over de Rift S tevreden en zeker een spectaculaire beleving in de sim.
Het is een probleem dat je niet zomaar op kunt lossen. Je zit met bewegingen waarbij je hersenen ook g-krachten verwacht die niet komen, en dat klopt volgens je lichaam niet. Ik vermoed dat je dat bij eigenlijk elk ander spel niet zult hebben. Eventueel bij flight- of spacesims (ik merk het soms een heel klein beetje bij Elite).

Ik zou eigenlijk niet weten hoe een andere VR-set dat op gaat lossen helaas. Misschien is het een kwestie van wennen. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TecTo
Beste,....

Had door de opwinding en direct installeren weinig of niets gegeten. Even alles gelaten wat het was, goed gegeten en hopla! Zojuist een test race van drie kwartier en niks aan het handje.

Vond het al raar want waar andere zeeziek waren stond ik altijd rustig op dek zonder ergens last van te hebben.

Geweldige ervaring en vooral de scherpte en het gemis aan storende ruimtes tussen de pixels een dikke plus. Gewoon top hoe je helemaal in de formule F3 Dallara zit. Ben zelfs iets sneller dan met drie schermen dus dat beloofd nog wat.

Was ik in de vorige versie teleurgesteld dan smaakt dit naar meer :)

Nieuwsgierig naar andere ervaringen met de Rift S

TecTo wijzigde deze reactie 21-05-2019 20:55 (4%)

Pagina: 1 ... 80 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True