Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Northside schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:52:
Altijd al een VR bril willen kopen, maar ook altijd genoeg redenen kunnen bedenken om het niet te doen. Nu belastingmeevaller gehad, dus financieel is even geen reden meer.

Even rondgekeken; https://www.alternate.de/...duct/1466418?event=search de moeite van het kopen waard?

Ik twijfel nu alleen aan het volgende. Is het nog wel de moeite waard om nu 400e uit te geven aan wat eigenlijk 'oude' techniek is? Moet ik misschien doorsparen en ergens later dit jaar erop springen als er iets nieuws uit komt? Zo blijf je natuurlijk bezig, maar is vast herkenbaar voor velen.
Volgens mij is er niks bekend over een vervanging voor de rift. HTC komt wel met nieuwe dingen maar daar betaal je ook VEEL meer voor. Andere VR brillen halen tot nu toe toch niet echt het niveau van de rift en vive... Je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk, maar vooralsnog lijkt de set van Oculus voorlopig toch nog wel de beste deal te zijn.
Het is natuurlijk ook persoonlijk hoeveel €400 voor iemand is, maar ik denk dat dit toch nog een redelijk betaalbare manier is om nu met VR kennis te maken (op een goed niveau, geen cardboard idee natuurlijk). Er komen wellicht wel nieuwe zaken, maar ook dingen als eye tracking en foveated rendering gaan nog wel even duren voordat dat punt 1 betaalbaar is en punt 2 zo ver geïmplementeerd is dat je er ook echt veel voordeel van hebt. Ik zou dat lekker nog even een paar jaar laten uitkristaliseren terwijl je van je rift geniet, en als je dan zo gek bent van VR dat je meer wil kun je tegen die tijd hopelijk een volwassen product krijgen :)

edit: @Sissors ok wist niet dat er wel geruchten waren over een nieuwe rift... maar als dat over inside out tracking gaat dan weet ik niet of dat nou een verbetering gaat zijn. Ja, de setup is makkelijker, maar wat ik er van hoor is de tracking ook minder goed.

Finraziel wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:12 (7%)

Gamertag: Finraziel42

Het zijn echt geruchten hoor, maar dat zou dan de Rift S zijn, wat bijvoorbeeld tracking en schijnbaar betere lenzen van de Quest naar de Rift moet brengen. Inside-out tracking heeft voor en nadelen. Gezien ik geen sensor achter me heb lijkt mij het wel wat, maar er zijn ook meer limieten wat hij kan tracken.

• digibazz
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 06-10 14:49
Tja beter beeld is ook weer zwaarder voor de gpu... en ik zie de quest niet project cars of il 2 draaien aangezien die niet aan je pc gekoppeld is.

ik heb ook pas een paar maanden een rift geen spijt van.

@sissors is de s niet nu de quest ?
Nee dat zijn verschillende. Maar wat je noemt voor zwaarder voor je GPU is de reden dat ik ook niet verwacht dat ze het Quest display erin stoppen, die heeft hogere resolutie, maar tenzij ze intern upscalen betekent dat hogere systeemeisen.

De Rift S geruchten/nieuws kwamen net nadat er iemand was weggegaan omdat er niet aan de Rift 2 meer gewerkt zou worden. Wat daarna volgens Oculus ook niet klopte, maar goed, harde informatie hebben we niet hierover.

• digibazz
Oke wist ik niet van die S maar kan er ook zoals je zei bijna niks over vinden.
Maar vind trouwens dat je met 2 sensoren best aardige roomscaling kan hebben ( heb wel een 3 meter verlengt en ze zo gezet dat ik er tussen in zit en een hoog op gehangen )

Dus om ff terug te komen op Northside gewoon doen ! ( en de touch games krijg je ook in die marvel bundel dus robo recall etc )

• Northside
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-07 22:10
digibazz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:57:
Dus om ff terug te komen op Northside gewoon doen ! ( en de touch games krijg je ook in die marvel bundel dus robo recall etc )
Oke, gewoon gedaan dus. Zal ergens volgende week wel in dit topic terug zijn om te vertellen hoe fantastisch het allemaal wel niet is (of hoe klote de installatie is, hahaha).

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:52

Cyphax

Moderator NOS
Northside schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:27:
[...]

Oke, gewoon gedaan dus. Zal ergens volgende week wel in dit topic terug zijn om te vertellen hoe fantastisch het allemaal wel niet is (of hoe klote de installatie is, hahaha).
De installatie steekt vrij goed in elkaar. Vooraf kun je vast kijken hoe je de usb-poorten gebruikt (liefst verdelen) en waar je de sensoren neer wilt zetten. De setup is dan een kwestie van minuten. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Northside
Verdelen van de USB poorten? Ok, ik moet me nog even gaan inlezen geloof ik.

Dit zal op m'n desktop wel goed komen. Maar heb ook een laptop met een 1060 (3gb) erin. Heeft het zin om m'n rift daar aan te hangen, bijvoorbeeld als ik naar m'n neefjes ga? Of heeft die überhaupt niet genoeg power om de rift te gebruiken? Zo ja, ding heeft maar 2 USB poorten volgens mij. Moet ik daar een hubje voor hebben ofzo?

Zijn er verder nog (niet al te dure maar must have) accessoires die ik moet hebben voor de rift? Heb de accessoires in de openingspost bekeken, maar misschien is er nog meer. Kan het beter allemaal nu maar in 1 keer kopen, beter 1 keer een boze vrouw dan iedere maand het komende half jaar. :)

Northside wijzigde deze reactie 13-01-2019 18:51 (5%)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Northside schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:49:
Verdelen van de USB poorten? Ok, ik moet me nog even gaan inlezen geloof ik.
Het gaat dan om het verdelen over de usb-hubs van je moederbord; als je meer dan 1 sensor op 1 hub aansluit gaat er relatief veel data overheen.
Dit zal op m'n desktop wel goed komen. Maar heb ook een laptop met een 1060 (3gb) erin. Heeft het zin om m'n rift daar aan te hangen, bijvoorbeeld als ik naar m'n neefjes ga? Of heeft die überhaupt niet genoeg power om de rift te gebruiken?
Het zou me niks verbazen als dat lukt. :) De videokaart zou daar wel mee moeten kunnen, cpu am sich ook wel gok ik maar er is maar 1 manier om het zeker te weten ;)
Zo ja, ding heeft maar 2 USB poorten volgens mij. Moet ik daar een hubje voor hebben ofzo?
Je kunt overwegen een 1-sensor-setup op te zetten.
Zijn er verder nog (niet al te dure maar must have) accessoires die ik moet hebben voor de rift? Heb de accessoires in de openingspost bekeken, maar misschien is er nog meer. Kan het beter allemaal nu maar in 1 keer kopen, beter 1 keer een boze vrouw dan iedere maand het komende half jaar. :)
Ik heb een setje van vrcover met velour om de originele interface te vervangen voor iets dat uitwasbaar is. Tip voor de hygiene dus (en ik speel graag fanatiek beat saber en dat is zweten geblazen). Ik heb ook een 3e sensor gekocht; wel de moeite vind ik.

• Northside
Ook gelijk maar een 3e sensor gekocht dan. Moet uit Amerika komen, kon hem niet bij de gebruikelijke Europese webshops vinden. En omdat ik dan toch shipping moet betalen gelijk maar die in-ear oordopjes en zo'n extra cover erbij gekocht...

Als ik m'n vrouw nou wil laten zien dat het echt geen weggegooid geld is en dat je er hele leuke dingen mee kan doen, wat moet ik dan laten zien? Die is niet van het gamen, maar heb je iets met een mooi bos ofzo waar je doorheen kan lopen?

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:53

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

@Northside Je kunt dan het beste zoeken op de experiences. Mijn vriendin vond de coco experience van Disney ook interessant, wel een game, maar is veel meer een visual experience in het thema van de film. De Oculus intro (genaamd 'first contact') is zelf ook erg goed (degene in de trailer met de 3D printer en de vliegende 'wall-e').

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Northside schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:18:
Ook gelijk maar een 3e sensor gekocht dan. Moet uit Amerika komen, kon hem niet bij de gebruikelijke Europese webshops vinden. En omdat ik dan toch shipping moet betalen gelijk maar die in-ear oordopjes en zo'n extra cover erbij gekocht...

Als ik m'n vrouw nou wil laten zien dat het echt geen weggegooid geld is en dat je er hele leuke dingen mee kan doen, wat moet ik dan laten zien? Die is niet van het gamen, maar heb je iets met een mooi bos ofzo waar je doorheen kan lopen?
Oculus Dreamdeck (uit de store halen; er zijn twee versies van), en had ik Beat Saber al genoemd? :+
Op Steam heb je daarnaast nog The Lab wat wel leuk is waarschijnlijk.

Waar heb je nou besteld dan? Op oculus.com kun je hem namelijk gewoon zonder verzendkosten bestellen en dan wordt het volgens mij ook niet vanuit de VS verzonden.
https://www.oculus.com/rift/accessories/

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Finraziel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Waar heb je nou besteld dan? Op oculus.com kun je hem namelijk gewoon zonder verzendkosten bestellen en dan wordt het volgens mij ook niet vanuit de VS verzonden.
Ik dacht bij het bestellen ook dat het uit de vs ofzo moest komen maar schijnbaar wordt het verzonden vanuit Europa ergens. Sensor kwam iig veel sneller aan dan ik had verwacht. Ik had m ook via Oculus.com besteld.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-10 13:14
Sissors schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:34:
Welke titels heb je al gespeeld en vond je leuk danwel niet leuk? Want anders wordt het weer een behoorlijk lijstje ;)
Deze games speel ik op dit moment met regelmaat:
- Beat Saber (ook een kleine workout)
- Blade & Sorcery
- Vox Machinae (fijne Mech Sim)
- Star Trek Bridge Crew

• Northside
Finraziel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:11:
Tsja, op de meest logische plek heb ik niet gekeken blijkbaar. Heb het spul op de Oculus global store op Amazon gekocht. Prijs was wel vrijwel hetzelfde, 128€ op bovenstaande link, 131€ via Amazon (incl invoer & BTW). Leverdatum is nu 18 januari, dus ook niet veel langzamer gelukkig.

• digibazz
FlyingGameGuy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Deze games speel ik op dit moment met regelmaat:
- Beat Saber (ook een kleine workout)
- Blade & Sorcery
- Vox Machinae (fijne Mech Sim)
- Star Trek Bridge Crew
je zou ook eens the climb en gorn moeten proberen

Als ze creativiteit leuk vind dan is Quill, Blocks (gratis), Tilt Brush of Medium misschien wel leuk voor haar.
Ik kreeg Quill en Medium gratis toen ik de Rift kocht. Weet niet of dat nog zo is.
Als ze een klein beetje tegen zweven kan dan is Mission:ISS (gratis) misschien ook wel leuk.
En sowieso natuurlijk even in Google VR laten rondkijken. Iedereen zoekt dan wel even zijn ouderlijk huis op of een eerdere vakantie :).

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Mission:ISS is niet meest subtiele voor iemand zonder VR ervaring.

Ook voor iemand die niks met gamen heeft is Beat Saber mogelijk best wel grappig voor een keertje. Net als Moss: Uiteindelijk wordt dat wel echt een spel, en vermoed dan ook niet dat ze het zal uitspelen, maar het muisje is zo schattig <3.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-10 13:14
digibazz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:19:
[...]

je zou ook eens the climb en gorn moeten proberen
Gorn heb ik gespeeld, maar vind die rubberen wapens niet zo xD
Climb heb ik nog niet gespeeld. Die ga ik even opzoeken.
Bedankt voor de tips!

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:54
FlyingGameGuy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Gorn heb ik gespeeld, maar vind die rubberen wapens niet zo xD
Climb heb ik nog niet gespeeld. Die ga ik even opzoeken.
Bedankt voor de tips!
Gorn is levengevaarlijk! Voordat je het weet sla je je partner een gat in het hoofd of ligt je tv/kast/pc aan diggelen... :+

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Northside
Leuk speelgoed, zelfs m'n laptop met de 1060 trekt het wonderbaarlijk goed. Moet wel heel erg wennen aan de controls, die zijn volgens mij ook meer voor kleine chineesje handjes gemaakt. Mijn eerste gedachte na een uurtje spelen was 'wow, als ze dit over tien jaar geperfectioneerd hebben...'. Leuk speelgoed dus!

Zijn er naast spelletjes nog interessante dingen die je met de rift kan doen? Zag iets van films kijken, maar is dat niet veel comfortabeler gewoon op de bank? Zijn er nog andere mooie dingen?
Er is een enkele echte VR film, en er zijn wat educatieve/interessante ervaringen. En die kunnen best leuk zijn, maar onder de streep koop je hem voor de games.

Ik heb overigens geen enkel probleem met het formaat van de controllers. Het is natuurlijk wel one size fits all, en als je echt kolenschoppen hebt dan kan ik me voorstellen dat ze klein zijn, maar met volgens mij redelijk gemiddeld formaat Nederlandse handen gaat het bij mij prima.

• mytheory
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-08 22:06
Northside schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Tsja, op de meest logische plek heb ik niet gekeken blijkbaar. Heb het spul op de Oculus global store op Amazon gekocht. Prijs was wel vrijwel hetzelfde, 128€ op bovenstaande link, 131€ via Amazon (incl invoer & BTW). Leverdatum is nu 18 januari, dus ook niet veel langzamer gelukkig.
Als ik op de site van oculus kijk kost de derde sensor 69 euro.
Of heb je nog iets anders erbij gekocht?

• Northside
mytheory schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:20:
Als ik op de site van oculus kijk kost de derde sensor 69 euro.
Of heb je nog iets anders erbij gekocht?
Ja, de oordopjes ter vervanging van die oorwarmers. Veel beter geluid. Het enige nadeel is nu dat ik naast mijn omgeving niet zien ik ook niets meer hoor. Gisteravond stond ik fanatiek op zombies te schieten toen er opeens een hand op mijn schouder lag. Schrok me dood, had bijna om me heen geslagen... Was dus mijn vrouw die al een paar keer geroepen had of ik nog kwam.

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:05
Extenden van de Rift headset gaat inmiddels prima alleen is het me nog niet gelukt om de sensor 1,5m of 2m te verlengen met USB 3.0 verbinding. Ik heb inmiddels twee kabels geprobeerd de Konig en de Ugreen.

Het moet echt op USB 3.0 zijn aangezien USB 2.0 JPG compressie toepast waardoor de sensor data meer dan 2x zoveel CPU gebruikt (5% vs 10-12%) t.o.v. de RAW data over USB 3.0.

Iemand een kabel gevonden die met ~2m de rift sensor kan verlengen met een USB 3.0 verbinding?

Flickr

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Ik ga het proberen met een paar USB3-verlengkabels, maar dan niet actieve. Er hoeft maar die 1,5 tot 2 meter bij, 'k hoop eigenlijk dat dat zo wel lukt. Die zijn natuurlijk wel onderweg uit Hong Kong dus dat duurt nog effe. :+

Wat ging er bij jou mis met die kabels @Furfoot? Bleken ze toch niet USB3 te zijn of werkte het niet terwijl het eigenlijk wel zou moeten werken?

Cyphax wijzigde deze reactie 26-02-2019 20:35 (25%)

• Furfoot
Nou beide zetten uiteindelijk gewoon een USB 2.0 verbinding op terwijl ze wel rated zijn voor 3.0 en zonder de kabel er tussen heb ik gewoon 2x 3.0 USB verbinding op de sensors. Dus het is echt de extensie kabel die de downgrade veroorzaakt.

Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:49
Dit wou ik hier en in het Vive topic toch ook ff delen, eentje om naar uit te kijken:

YouTube: Boneworks - Next Gen VR Gameplay!

Hoe de game zelf wordt is nog afwachten, maar de physics zijn om van te 🤤 en eindelijk een game waarbij je hele lichaam erin zit.

• arnieo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-10 17:20
Ik zelf gebruik logilink USB3.0 kables, niet actief en koste echt maar 3,50 ofzo (nu koop ik wel bij een groothandel in, bij de mediamarkt ga je ze niet vinden voor dat bedrag)

De kabel die ik gebruik is 3 meter, en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Op werk een keer een demo op gezet waarbij ik 2 keer een 3 meter USB 3.0 kabel er tussen stopte. Dit werkte ook zonder probleem.

• Furfoot
arnieo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:54:
Ik zelf gebruik logilink USB3.0 kables, niet actief en koste echt maar 3,50 ofzo (nu koop ik wel bij een groothandel in, bij de mediamarkt ga je ze niet vinden voor dat bedrag)

De kabel die ik gebruik is 3 meter, en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Op werk een keer een demo op gezet waarbij ik 2 keer een 3 meter USB 3.0 kabel er tussen stopte. Dit werkte ook zonder probleem.
Ik heb ook zat kabels die werken maar ik ben specifiek op zoek naar een kabel die _echt_ een USB 3.0 verbinding tot stand brengt voor de sensors.

Dit kun je controleren in je devices menu van oculus en dan te klikken op je sensor daar staat de verbindings snelheid bij.

Flickr

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

help
oculus rift geeft geen beeld, wel geluid.
systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 207,45€ 207,45
1Asus Z170 PRO GAMING€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX970-DC2OC-4GD5-BLACK€ 0,-€ 0,-
2WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 77,-€ 154,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 89,95€ 89,95
1Lenovo ThinkVision L2251p Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2343NW Zwart€ 0,-€ 0,-
1NZXT Kraken X41€ 0,-€ 0,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Roccat Kone Pure Optical€ 0,-€ 0,-
1Logitech Driving Force GT€ 0,-€ 0,-
1Playseat® Evolution M Zwart/Zilver€ 247,95€ 247,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 123,80€ 123,80
1Steelseries Siberia V2 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550x€ 109,95€ 109,95
1Plextor M3 Pro 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,10
drivers
Nvidia: 419.35 - van 5 maart (latest)
oculus: 1.0.20.0

probleem; wel geluid, maar geen beeld.
de software/setup detecteerd alle sensoren, controllers, en ook de rift zelf.

Maar bij het volledig doorlopen van de setup, krijg ik de onderstaande foutmelding:

dat geeft weinig duidelijkheid.

ik krijg de indruk dat alles wel goed werkt, maar het display/scherm van de oculus storing geeft (en/of software niet goed). Echter geen idee hoe dit goed te debuggen... iemand suggesties wat ik zou kunnen doen?
reeds geprobeerd
- device loskoppelen, systeem herstarten
- device aansluiten op usb2 ipv usb3
- drivers (gpu) verwijderen, en opnieuw installeren
- windows 10 volledig up2date
- oculus software/driver verwijderd, herstart, opnieuw geinstalleerd

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
@himlims_ Heb je in de logs gekeken? In je profiel, onder \AppData\Local\Oculus staan een hoop uitgebreide logfiles als het goed is. Daar moet wel een aanknopingspunt in te vinden zijn.

Andere HDMI poort geprobeerd op je GPU? Als hij er meerdere heeft.

• 13rink
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Ik heb zelf ook wel eens dit probleem gehad, dat er wel geluid was, maar af en toe geen beeld. Op de mirror op monitor zag ik wel wat ik zou moeten zien in de Rift.
Nu zit op de plek waar de HDMI kabel de Rift "in" gaat ook een stekker. Deze kun je eruit trekken en daarna weer opnieuw erin steken. Dit was bij mij het probleem. Door deze stekker er weer goed in te steken was er weer goed contact en was alles weer opgelost.
Je schrijft dat je het device al losgekoppeld hebt. Maar waarschijnlijk is dit bij de computer. Je kunt dus ook aan de andere kant van de kabel dus aan de kant van de Rift zelf de kabel eruit trekken. Vooral in een roomscale setup kan het gebeuren dat je een keer te "te ver" met de Rift wegloopt, waardoor de kabel te kort is. Je trekt dan misschien per ongeluk de stekker er een beetje uit waardoor er geen goed contact meer is.
Misschien te voor de hand liggend, maar als je de mogelijkheid hebt, sluit hem eens aan op een andere PC?

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:07
Heeft iemand weleens 2 verschillende merken Vr brillen aan dezelfde pc gehangen? En geeft dit problemen?

In mijn plan gaat het om de Oculus (die ik al heb) en de Samsung Oddysey + die ik aan mijn racerig wil hangen. Ze gaan nooit tegelijk aangesloten zijn (Oculus hangt aan schakelbare hubs en gebruik ik op zolder), maar ik ben bang dat de software een conflict gaat geven.

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-10 14:42
Beakzz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:08:
Heeft iemand weleens 2 verschillende merken Vr brillen aan dezelfde pc gehangen? En geeft dit problemen?

In mijn plan gaat het om de Oculus (die ik al heb) en de Samsung Oddysey + die ik aan mijn racerig wil hangen. Ze gaan nooit tegelijk aangesloten zijn (Oculus hangt aan schakelbare hubs en gebruik ik op zolder), maar ik ben bang dat de software een conflict gaat geven.
Maak je in het ergste geval toch een nieuw gebruikers account?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• arnieo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-10 17:20
Furfoot schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:02:
[...]

Ik heb ook zat kabels die werken maar ik ben specifiek op zoek naar een kabel die _echt_ een USB 3.0 verbinding tot stand brengt voor de sensors.

Dit kun je controleren in je devices menu van oculus en dan te klikken op je sensor daar staat de verbindings snelheid bij.
De logilink kabel die ik noemde brengt daadwerkelijk een usb 3.0 verbinding tot stand. Ik heb alle sensors op usb3.0 ondanks dat dit niet aangeraden word door oculus zelf.

Sku van logilink: CU0043
pricewatch: LogiLink 3m USB A - USB A 3.0 F/M

Als er meer tweakers zijn die deze kabel zoeken/willen dan kan ik er eventueel een aantal inkopen en tegen verzendkosten de deur uit doen als een soort gezamelijke inkoop (eigenlijk geen idee of ik dat wel mag doen op dit forum, zo niet. Dan mag dit stuk uit mn post geknipt worden)

arnieo wijzigde deze reactie 07-03-2019 20:41 (28%)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik kreeg net een mailtje van Oculus dat ik nog €13,- tegoed in mijn store heb die ik binnen 5 dagen op moet maken. Nu ben ik er een beetje uit, wat is een goede titel in die prijscategorie? Ik zit zelf aan Fishermans tale of aan Beat saber te denken. Ik heb de Rift met touch controllers.
DaCoTa schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:18:
Ik kreeg net een mailtje van Oculus dat ik nog €13,- tegoed in mijn store heb die ik binnen 5 dagen op moet maken. Nu ben ik er een beetje uit, wat is een goede titel in die prijscategorie? Ik zit zelf aan Fishermans tale of aan Beat saber te denken. Ik heb de Rift met touch controllers.
Ow goed dat je het zegt, die mail heb ik ook maar had hem nog niet gezien (heb nogal de neiging mail te missen).
Ik zat zelf ook aan beat saber te denken. Alleen jammer dat je nu natuurlijk eventuele sales misloopt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
DaCoTa schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:18:
Beat Saber, must have. Vooral de PC-versie.

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:55
Als je een game moet kiezen is Beat Saber echt by far de beste keuze. Enorm leuk spel, instap vriendelijk en geeft een goede workout haha.

• Beakzz
@DaCoTa Beat saber met mods, Box VR en Dick Wilde blijven hier gespeeld worden. Die laatste is de zware fav bij mijn vriendin.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Furfoot schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:20:
Extenden van de Rift headset gaat inmiddels prima alleen is het me nog niet gelukt om de sensor 1,5m of 2m te verlengen met USB 3.0 verbinding. Ik heb inmiddels twee kabels geprobeerd de Konig en de Ugreen.

Het moet echt op USB 3.0 zijn aangezien USB 2.0 JPG compressie toepast waardoor de sensor data meer dan 2x zoveel CPU gebruikt (5% vs 10-12%) t.o.v. de RAW data over USB 3.0.

Iemand een kabel gevonden die met ~2m de rift sensor kan verlengen met een USB 3.0 verbinding?
Ik had vandaag de kabels binnen, heb ze even aangesloten. Een van 1m en een van 2m. Beide sensoren zijn volgens de Oculus-software nog steeds USB 3.0, lijkt prima te gaan. :)

Hij komt hier vandaan: https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.2bc2285bmgaPsW
Ik heb daar gewoon 1 van 1m en 1 van 2m van gepakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik was vorige week op Mobile World Congress, en ik heb daar ook de Oculus Quest gezien. Op de stand van Qualcomm weliswaar, want Oculus was er niet. Vreemd, want HTC had een enorme stand speciaal voor de Vive. Ik heb ook de Vive Pro met oogtracking geprobeerd, vooral de resolutie was opvallend beter (ik had minder vooruitgang verwacht want zo veel meer pixels zijn het niet). Alleen de oogtracking zelf werd nauwelijks gebruikt, alleen voor het selecteren van menuopties, iets wat ik juist niet zo intuitief vond. Verder geen foveated rendering ofzo (al is dat ook meer iets dat echt uit de verf komt bij een flink hogere resolutie)

Jammer dat Oculus nog steeds vasthoudt aan hun oude resolutie. Vooral bij Elite Dangerous, wat ik veel speel, is de extra resolutie broodnodig.

Maargoed, de Quest dus (klik voor grote)

Ik heb geen foto gemaakt van de zijkant maar ik kan me herinneren dat aan beide kanten een hoofdtelefoonaansluiting zat. Wat me wel verbaasde maar op zich wel handig.

Hij heeft 4 camera's op de hoeken dus ik denk dat dit qua positional tracking (en handtracking) een stuk beter gaat werken dan bij de Vive Focus die er alleen 2 aan de voorkant heeft. Ik ben benieuwd, maar hoop eigenlijk toch stiekem op een Rift 2. Ondanks de geruchten dat deze geannuleerd is.

Edit: @Finraziel bedankt voor de tip van eagle flight! Gelijk besteld.

Slim idee met die douchestangen ook! Helaas is mijn plafond 3m hoog dus dat lukt hier niet.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 09-03-2019 23:40 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Eindelijk maar eens werk gemaakt van het beter monteren van mijn sensors en de rift weer in gebruik nemen...

Stuk hoger op deze manier dan gewoon op de kast staan, en de kat zal ze (hopelijk :+) niet meer verdraaien.

Gelijk Beat Saber (wat ik net met dat tegoed wat bijna verliep gekocht heb) geprobeerd, wow die is inderdaad erg leuk! Zeker een aanrader voor wie ook nog van zijn tegoed af moet :)
Wel inderdaad duidelijk ook een workout, kon de zweet van mijn rift afvegen na een stuk of 8 tracks gedaan te hebben. Nog geen hele zware workout, maar ik zit ook nog maar op normal :9
Misschien een tip voor wie er ook mee begint, ik vind het zelf een stuk makkelijker om over de pijltjes op die kubussen te denken als de kant waar je ze op moet slaan in plaats van een richting. Na de tutorial was ik steeds aan het denken omhoog, omlaag, naar rechts enz... maar als ze snel achter mekaar komen raakte ik in de war. Gewoon kubusje rammen op de kant waar dat lichte ding zit is een stuk intuïtiever.

De tracking werkt ook beter met de sensors zo hoog. Er zat voorheen nog wel eens een stuk kast tussen headset/controller en de sensor als ik laag ging, dat was nu geen enkel probleem.

En ja, de kabels zijn (nog?) wat rommelig zo, maar dat past bij de rest van mijn woonkamer :+

Voorlopig genoeg te doen, geen excuus meer om mijn rift te laten verstoffen. Ik was nog steeds bezig met Serious Sam, Robo Recall is het ook best waard om verder te spelen, Fallout 4 VR ligt nog met het mes in het varken, en ik heb net bij cdkeys Doom VFR opgepikt van de week, iets eerder een deal ergens met Adr1ft er in en nu dus Beat Saber... Genoeg te VR-en dus :D Oh en dan vergeet ik Eagle Flight nog, die was 6 euro bij humble bundle (nog steeds, ze hebben een VR sale, al is het meeste niet echt zwaar gediscount). Voor dat geld wou ik die ook wel eindelijk eens proberen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
@Finraziel waar heb je sie klemmen besteld?

• Furfoot
Cyphax schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Ik had vandaag de kabels binnen, heb ze even aangesloten. Een van 1m en een van 2m. Beide sensoren zijn volgens de Oculus-software nog steeds USB 3.0, lijkt prima te gaan. :)

[Afbeelding]

Hij komt hier vandaan: https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.2bc2285bmgaPsW
Ik heb daar gewoon 1 van 1m en 1 van 2m van gepakt.
Thanks! Gelijk besteld.

Flickr

Merk nou wel wat tracking issues met Beat Saber, af en toe is een van mijn sabers ineens ergens anders dan waar mijn hand is voor een paar seconden... Maakt het wel lastig om serieus betere scores neer te zetten :|
Heb mijn sensors eens schoon gemaakt, maar ik vermoed eigenlijk dat het een CPU issue is. Ik las online ook van iemand met dezelfde issues waar het wegging nadat hij zijn PC eens goed schoon gemaakt had (veel stof er uitgehaald). Mijn oude 2500K heeft het toch erg lastig met VR (nieuwe Oculus Home is ook erg zwaar voor mijn systeem merk ik)...
Voor de zekerheid ga ik nog wel eens wat andere games proberen, maar heb voorheen weinig tracking problemen gehad (behalve als ik dus buiten bereik ging wat sneller gebeurde toen de sensors nog op hun standaarden zaten).
Hoog tijd om eens werk te maken van het sparen wat ik wou doen zodat ik zo snel mogelijk als de nieuwe Ryzens er zijn een nieuw systeempje kan bouwen om optimaal van VR te genieten :9

• Furfoot
Idd merk een groot verschil tussen mijn oude 3570k en nieuwe 9600k met name op VR gebied. Waar je met bijvoorbeeld Beat Saber constant tegen de 90% CPU usage zat is dat met de 9600k nog maar 50%. Merk je in alles van tracking tot minder ASW.

Flickr

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Bij mij is de tracking ook erbarmelijk geweest. Ik heb veel geprobeerd het te verbeteren en nu is de tracking goed; ik kan er Expert+ mee spelen en dat vereist veel van de tracking.
Na een gpu-upgrade van GTX 970 naar RTX 2070, een bijbehorende herinstallatie en het afdekken van een spiegel is het goed gekomen. Maar wat nou de doorslag gaf.. :?

• GroteSmurph
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 27-09 20:06
Sissors schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:16:
Andere HDMI poort geprobeerd op je GPU? Als hij er meerdere heeft.
Ik had hetzelfde probleem; beeld viel meerdere keren weg (gebruikte HDMI extensie kabel). Videokaart (RTX2070) heeft echter slechts één HDMI poort, bestelde een DisplayPort (male) -> HDMI (female) converter; en het probleem was verholpen!

Just for your information.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:25
Cyphax schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:08:
Bij mij is de tracking ook erbarmelijk geweest. Ik heb veel geprobeerd het te verbeteren en nu is de tracking goed; ik kan er Expert+ mee spelen en dat vereist veel van de tracking.
Na een gpu-upgrade van GTX 970 naar RTX 2070, een bijbehorende herinstallatie en het afdekken van een spiegel is het goed gekomen. Maar wat nou de doorslag gaf.. :?
RTX2070 is wel een heel stuk sneller dan een GTX970, dus ik gok dat die voor het grootste verschil heeft gezorgd ;)

The devil is in the details.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Hahn schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:24:
[...]

RTX2070 is wel een heel stuk sneller dan een GTX970, dus ik gok dat die voor het grootste verschil heeft gezorgd ;)
Het zou me niks verbazen. De rest van het systeem was al snel genoeg. Daar is niks meer aan veranderd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:55

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Cyphax schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:08:
Ik zou gokken op de spiegel. Wat heeft de videokaart nu met de tracking te maken?
Lees op internet wel meer over problemen met spiegels.

Mooi fout is niet lelijk

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Glenfiddich schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Ik zou gokken op de spiegel. Wat heeft de videokaart nu met de tracking te maken?
In directe zin niet zoveel, maar als het systeem te druk is met wachten op een videokaart die het niet bij kan houden kan je rare bijeffecten krijgen. Een andere veelgehoorde tip is: sluit alle andere applicaties af. Zelfde raakvlak.
Lees op internet wel meer over problemen met spiegels.
Gezien hoe de tracking van de Rift werkt eigenlijk heel logisch: elk oppervlak dat wat spiegelt is een probleem. Ook een TV kan bijvoorbeeld reflecties veroorzaken die problemen geven. :)

Nou, de Oculus Rift S is aangekondigd. Ik denk dat hij het beste te beschrijven is als een side-grade. Hij heeft voordelen, maar ook nadelen tov de huidige Rift. En dat is prima, immers zou het doel zijn van Oculus om de mainstream aan VR te krijgen, en dat doe je niet met Pimax achtige headsets. Echter dat €500 prijskaartje is echt een zware tegenvaller imo. Ik had €400 verwacht, om dat vanaf blackfriday standaard naar €350 ofzo te gaan.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:24
Sissors schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:11:
Nou, de Oculus Rift S is aangekondigd. Ik denk dat hij het beste te beschrijven is als een side-grade. Hij heeft voordelen, maar ook nadelen tov de huidige Rift. En dat is prima, immers zou het doel zijn van Oculus om de mainstream aan VR te krijgen, en dat doe je niet met Pimax achtige headsets. Echter dat €500 prijskaartje is echt een zware tegenvaller imo. Ik had €400 verwacht, om dat vanaf blackfriday standaard naar €350 ofzo te gaan.
Wellicht een prijsfout die 399 vs 499 dollar euro lijkt me gewoon erg vreemd.. of heeft dat wellicht te maken met garantie ?

Ik vind er zelf niet echt veel aan zit echt te twijfelen om of :

Nieuwe/refurbished oculus rift te kopen
Hp reverb te kopen
Oculus rift s te kopen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Het is onder de streep een kleine upgrade door de hogere resolutie, en de eenvoudigere setup. Aangenomen dat inside-out tracking goed genoeg is, zou dat bij mij bijvoorbeeld betekenen dat ik niet 4 USB-poorten meer kwijt ben aan de setup, maar 1 (neem ik aan). Ik weet niet wat de gevolgen zijn van de lagere refreshrate. Schermpjes gaan naar OLED, en passthrough is misschien wel handig, en biedt ontwikkelaars weer mogelijkheden bij het maken van games wellicht?
Hier nog iets wat ik wel belangrijk vind:
with the improved fill-factor of LCD, the screen door effect (unlit space between pixels) sees a pretty solid reduction which makes the Rift S clarity seem better than the moderate change in resolution would suggest.
Klinkt niet gek. Ik ga niet hier m'n Rift voor omruilen ofzo, daarvoor is de stap vooruit veel te klein.
Bartosy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:17:
[...]

Wellicht een prijsfout die 399 vs 499 dollar euro lijkt me gewoon erg vreemd.. of heeft dat wellicht te maken met garantie ?

Ik vind er zelf niet echt veel aan zit echt te twijfelen om of :

Nieuwe/refurbished oculus rift te kopen
Hp reverb te kopen
Oculus rift s te kopen.
In jouw geval zou ik een Rift S kopen. Kijk, een Oculus Rift is goedkoper, maar stel dat je nou wel room scale tracking wil, dan moet je 70 euro bij de prijs optellen voor die derde sensor. Dat maakt het gat kleiner. Dat heb je dus niet bij die Rift S lijkt me.

Cyphax wijzigde deze reactie 20-03-2019 20:38 (27%)

Dat is zo, en inderdaad effectieve resolutie is beter. Maar kleuren schijnen toch wel minder te zijn, geen hardware IPD, geluid schijnt ook echt achteruit zijn gegaan. Zelf wil ik graag inside-out tracking, maar voor dit prijspeil ben ik hier echt in teleurgesteld.

Edit, volgens https://www.heise.de/news...tes-Tracking-4341191.html is het €450, dat lijkt me eigenlijk logischer. Maar alsnog duurder dan wat ik had verwacht.

Sissors wijzigde deze reactie 20-03-2019 21:32 (31%)

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:36

Arfman

Drome!

Ik ga even de reviews afwachten. Betere schermen/minder godrays zijn goede voordelen, en de sensorloze setup is ook een plus (alhoewel ik eigenlijk 0 problemen heb met mijn setup, minder gedoe is altijd beter). Hardware IPD boeit me niet, dat is iets wat je eenmalig instelt. Geluid is wel minder, ik vond de originele Rift juist zo fijn met ingebouwde hoofdtelefoon. Naja, we gaan het zien, ben eigenlijk nog heel tevreden met mijn Rift dus ik kan geduldig afwachten :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Probleem van geen hardware IPD is dat software IPD significant slechter is. Zit je afstand redelijk in de buurt van het gemiddelde? Dan is er geen probleem. Zitten je ogen relatief ver uit elkaar of juist dicht bij elkaar, dan schijnt software IPD gewoon niet goed te werken.

Maar inderdaad, vooralsnog ben ik tevreden met mijn Rift, al heb ik nu ook echt geen neiging om een Rift S te nemen, zelfs als ik hem gratis kon ruilen zou ik daar wel heel goed over moeten nadenken.

• Mnstrspeed
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:09

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Sissors schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:19:
Zitten je ogen relatief ver uit elkaar of juist dicht bij elkaar, dan schijnt software IPD gewoon niet goed te werken.
De lenzen bewegen niet, dus tenzij je pupilafstand exact 64mm is, kijk je simpelweg niet door het midden van de lens (waar de minste distortion plaatsvindt). Zolang de sweet spot van de lens maar groot genoeg is maakt dat niet zoveel uit, maar daar zit natuurlijk een limiet aan. Hoe dan ook ben je gewoon slechter af.

Wel apart dat de Oculus Go met hetzelfde display en dezelfde lenzen als de Rift S geen software IPD adjustment heeft, trouwens.

Ehhh wat?

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:29
Als het echt zo is, dat de Rift S op 80hz draait, zou ik serieus niet aanraden om de Rift te upgraden voor de S. Zeker niet als je fastpace games speelt.

Puur naar de specs kijkend; teleurstellend.

• Beakzz
Zeker teleurstellend en ik kijk nu meer uit naar de HP Reverb eigenlijk. Betere sweetspot dan de Samsung, betere resolutie en fov.

Tracking en controllers zijn wel minder, maar ik hou de rift toch voor roomscaling. Wil nu een headset enkel voor mijn zitpositie/racerig.

Maar dan moet er ook een 2080(ti) bij en ik wil uit principe niet die achterlijk hoge prijs uitgeven aan Nvidia...beetje iedereen laten betalen voor RTX.

Beakzz wijzigde deze reactie 27-03-2019 00:27 (21%)

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

erg opbeurend allemaal ;(

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

Beakzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:24:
Zeker teleurstellend en ik kijk nu meer uit naar de HP Reverb eigenlijk. Betere sweetspot dan de Samsung, betere resolutie en fov.

Tracking en controllers zijn wel minder, maar ik hou de rift toch voor roomscaling. Wil nu een headset enkel voor mijn zitpositie/racerig.

Maar dan moet er ook een 2080(ti) bij en ik wil uit principe niet die achterlijk hoge prijs uitgeven aan Nvidia...beetje iedereen laten betalen voor RTX.
Ja ik zit nu ook over de Reverb te denken... Ziet er op zich veel beter uit. Als deze rift 1 jaar na de CV1 uit was gekomen was het een prima upgrade geweest. Nu loopt het gewoon teveel achter.

En inderdaad met roomscale games heb je die resolutie niet zo nodig. Het is meer met cockpit games als Elite Dangerous dat ik de resolutie erg mis.

Ik hoop dat mijn 1080Ti voldoet, de 2080Ti is helemaal niet zo veel sneller. En aan RTX heb je toch niks in VR. De 1080Ti is trouwens tweedehands voor redelijke prijzen verkrijgbaar nu, heb er zelf 500 voor betaald.

• ZFLaSH
Nou, nee. Het is geen upgrade maar een downgrade in sommige gevallen. Het aller grootste minpunt vind ik toch wel de software IPD. Ik heb een IPD van 58, dus de rift S valt direct af bij mij. Ook 80Hz is een stap terug al ben ik benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:36

Arfman

Drome!

Bijzonder dat iedereen zo negatief is terwijl er volgens mij nog niemand een review heeft gepost met het echte apparaat. Dat tweede filmpje van hierboven is bijvoorbeeld van een 16 jarig joch die zelf niet eens een Rift heeft, wtf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:37

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zat eraan te denken om weer de Oculus rift CV1 te kopen nu het nog in sommige winkels verkrijgbaar is.
Ik had hem op dag 1 gekocht maar na aantal maanden lag het stof te happen en uiteindelijk toch verkocht.

Nu zit ik te denken hem toch wel weer aan te schaffen, mis het VR gedeelte ervan. Maar de grote vraag is, is het hedendaags nog wel waard om het aan te schaffen? Is er veel nieuwe content bij gekomen tov 2 jaar terug?

Is het waard om de CV1 te bestellen of beter gewoon echt helemaal te wachten op een "a la Pimax 5/8k versie"? Goed, het nadeel hiervan is dat niemand weet hoe lang dit op zich laat wachten.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Xtr3me4me schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:40:
Zat eraan te denken om weer de Oculus rift CV1 te kopen nu het nog in sommige winkels verkrijgbaar is.
Ik had hem op dag 1 gekocht maar na aantal maanden lag het stof te happen en uiteindelijk toch verkocht.

Nu zit ik te denken hem toch wel weer aan te schaffen, mis het VR gedeelte ervan. Maar de grote vraag is, is het hedendaags nog wel waard om het aan te schaffen? Is er veel nieuwe content bij gekomen tov 2 jaar terug?

Is het waard om de CV1 te bestellen of beter gewoon echt helemaal te wachten op een "a la Pimax 5/8k versie"? Goed, het nadeel hiervan is dat niemand weet hoe lang dit op zich laat wachten.
Qua content zit het imho wel goed. Ik heb mijn Rift vorig jaar september gekocht, er zijn best wel wat mooie VR ports en VR exclusives. Ik speel eigenlijk hoofdzakelijk Beat Saber. :+
Ik ga de Rift pas vervangen als er een headset uit is die de nadelen van die generatie HMD's niet meer heeft. Dus geen of nauwelijks screendooreffect meer en een grotere FOV. Voor de rest heeft de Rift nu eigenlijk alles wel in huis wat mij betreft, al zou ik het niet erg vinden als ie draadloos was, maar dat is geen vereiste. De Rift S biedt dat denk ik niet.

• Beakzz
Arfman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:20:
Bijzonder dat iedereen zo negatief is terwijl er volgens mij nog niemand een review heeft gepost met het echte apparaat. Dat tweede filmpje van hierboven is bijvoorbeeld van een 16 jarig joch die zelf niet eens een Rift heeft, wtf.
Je kan rustig de reviews afwachten, maar je kan al best oordelen over spec die er zijn. 80 ipv 90 zie ik niet als een groot probleem, maar het geluid in de band en de tracking zijn duidelijke besparingen. Oculus geeft dat zelf ook aan als een compromie on de prijs interressant te houden.

Natuurlijk wacht ik rustig de reviews af, maar ik denk dat ik beter af ben met de huidige rift in combinatie met de HP of iets wat er op lijkt.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyphax schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Qua content zit het imho wel goed. Ik heb mijn Rift vorig jaar september gekocht, er zijn best wel wat mooie VR ports en VR exclusives. Ik speel eigenlijk hoofdzakelijk Beat Saber. :+
Ik ga de Rift pas vervangen als er een headset uit is die de nadelen van die generatie HMD's niet meer heeft. Dus geen of nauwelijks screendooreffect meer en een grotere FOV. Voor de rest heeft de Rift nu eigenlijk alles wel in huis wat mij betreft, al zou ik het niet erg vinden als ie draadloos was, maar dat is geen vereiste. De Rift S biedt dat denk ik niet.
Ahh ja Beat Saber is wel een spel die mijn vrouw denk wel leuk zou vinden (of niet). Ik ben imo meer een Adventure type met VR of uiteraard de Space sim/shooter Elite Dangerous die ik grijs gespeeld heb met CV1.

Het gene waar ik inderdaad van baalde was de scherpte, de immersion is erg vet, maar de resolutie was toch de afbraak tov mijn monitor waardoor ik hem opzij legde en niet meer aanraakte met games (alleen met SBS films via VorpX)

Begreep dat de nieuwe bundel niet alleen 2 controllers erbij zitten maar ook 2 tracking sensoren? (eerste bundel kreeg je alleen 1 tracking sensor en controllers waren nog niet eens uit)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Xtr3me4me schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Ahh ja Beat Saber is wel een spel die mijn vrouw denk wel leuk zou vinden (of niet). Ik ben imo meer een Adventure type met VR of uiteraard de Space sim/shooter Elite Dangerous die ik grijs gespeeld heb met CV1.
De kans dat je Beat Saber niet leuk vindt is statistisch gezien zeer klein, probeer het vooral uit. ;)
Elite Dangerous is inderdaad erg goed, van een vergelijkbaar laken een pak is Euro Truck Simulator (minder ruimte, meer asfalt, wel heel relaxed). :)
Voor wat meer avontuur is Fallout 4 VR wel heel mooi,
Begreep dat de nieuwe bundel niet alleen 2 controllers erbij zitten maar ook 2 tracking sensoren? (eerste bundel kreeg je alleen 1 tracking sensor en controllers waren nog niet eens uit)
Dat klopt. Het is een vrij compleet pakket. Ik heb wel alsnog een derde sensor gekocht, dat geeft wel goede full scale tracking. :)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyphax schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:12:
[...]

De kans dat je Beat Saber niet leuk vindt is statistisch gezien zeer klein, probeer het vooral uit. ;)
Elite Dangerous is inderdaad erg goed, van een vergelijkbaar laken een pak is Euro Truck Simulator (minder ruimte, meer asfalt, wel heel relaxed). :)
Voor wat meer avontuur is Fallout 4 VR wel heel mooi,

[...]

Dat klopt. Het is een vrij compleet pakket. Ik heb wel alsnog een derde sensor gekocht, dat geeft wel goede full scale tracking. :)
Euro truck simulator? Heeft die een VR functie dan want die speelt mijn vrouw erg veel.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Xtr3me4me schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Euro truck simulator? Heeft die een VR functie dan want die speelt mijn vrouw erg veel.
Si, en die hoef je nieteens los aan te schaffen. :)
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=941488807

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Oh kijk! top dank je wel. Moet dat dan even bestuderen.

• ZFLaSH
Hou er wel rekening mee dat je bij ETS2 en ATS flink wat moet tweaken om er een goede kwaliteit / framerate uit te laten komen. De engine is antiek en DX9 is niet VR geoptimaliseerd. Daaraantegen speel ik het met veel plezier in Vr en vind ik het fantastisch.
Beakzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Je kan rustig de reviews afwachten, maar je kan al best oordelen over spec die er zijn. 80 ipv 90 zie ik niet als een groot probleem, maar het geluid in de band en de tracking zijn duidelijke besparingen. Oculus geeft dat zelf ook aan als een compromie on de prijs interressant te houden.

Natuurlijk wacht ik rustig de reviews af, maar ik denk dat ik beter af ben met de huidige rift in combinatie met de HP of iets wat er op lijkt.
80 ipv 90Hz zie ik niet als een groot probleem, maar wel een duidelijke achteruitgang. De tracking zie ik als een pré, slechts 20% heeft 3 of meer sensoren, dus de rest gaat er redelijk op vooruit qua tracking, en sowieso zie ik inside out tracking als voordeel. Het IPD probleem is natuurlijk killing voor een hoop, maar voor andere maakt dat weer weinig uit. Mindere kleuren van LCD is ook een jammer iets, maar niet een dealbreaker, net als audio wat duidelijk minder is.

Nee, wat mijn grote probleem is, is de prijs. Het is uiteindelijk een kruising tussen een Go en een Rift. Er zijn upgrades tov een Rift, maar ook downgrades. Zolang je redelijk binnen de IPD range valt lijkt mij €350 een mooie prijs, en dan volgens jaar (of vanaf black friday ofzo) naar €300. Maar €500 is echt veel te veel voor wat het biedt imo. €450 was redelijk geweest als we een kruising tussen een Rift en een Quest hadden gekregen (dus OLED scherm met wel fysieke IPD aanpassingen).

Reviews zeggen nu weinig voor mij. De meeste die hem daadwerkelijk geprobeerd hebben zijn wel positief, maar het fanboy gehalte is daar vaak ook wel heel hoog. En om een beursvloer hem een tijdje op hebben is niet te vergelijken met een echte review waarbij je een normale Rift er naast hebt liggen om zaken te vergelijken.

Sissors wijzigde deze reactie 27-03-2019 15:28 (9%)

• Beakzz
Sissors schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:26:
[...]

80 ipv 90Hz zie ik niet als een groot probleem, maar wel een duidelijke achteruitgang. De tracking zie ik als een pré, slechts 20% heeft 3 of meer sensoren, dus de rest gaat er redelijk op vooruit qua tracking, en sowieso zie ik inside out tracking als voordeel. Het IPD probleem is natuurlijk killing voor een hoop, maar voor andere maakt dat weer weinig uit. Mindere kleuren van LCD is ook een jammer iets, maar niet een dealbreaker, net als audio wat duidelijk minder is.

Nee, wat mijn grote probleem is, is de prijs. Het is uiteindelijk een kruising tussen een Go en een Rift. Er zijn upgrades tov een Rift, maar ook downgrades. Zolang je redelijk binnen de IPD range valt lijkt mij €350 een mooie prijs, en dan volgens jaar (of vanaf black friday ofzo) naar €300. Maar €500 is echt veel te veel voor wat het biedt imo. €450 was redelijk geweest als we een kruising tussen een Rift en een Quest hadden gekregen (dus OLED scherm met wel fysieke IPD aanpassingen).

Reviews zeggen nu weinig voor mij. De meeste die hem daadwerkelijk geprobeerd hebben zijn wel positief, maar het fanboy gehalte is daar vaak ook wel heel hoog. En om een beursvloer hem een tijdje op hebben is niet te vergelijken met een echte review waarbij je een normale Rift er naast hebt liggen om zaken te vergelijken.
Hoe kan je inside out tracking als voordeel zien als zelfs de makers aangeven dat ze het als een compromis zien? Toen ik van 2 naar 3 sensors ging werd de tracking zoveel beter en met bepaalde games komen de controllers ook achter mij dus dat valt alvast weg bij inside out lijkt mij ?
Dat schrijf ik toch? Omdat 80% van de mensen 2 sensoren heeft, waarschijnlijk veruit het merendeel hiervan gewoon een front facing setup. De vraag voor de gemiddelde speler (me included) is dus niet een 3 sensor setup of inside out tracking, maar een 2 sensor setup of inside out tracking. En dan is inside out tracking de betere optie.

Daar komt nog bovenop dat bij 3 en meer sensoren toch wel veel mensen USB problemen hebben, om het nog niet te hebben erover dat het ook gewoon een gedoe is die drie sensoren netjes neer te zetten zonder overal kabels te hebben. Mijn Rift staat in mijn woonkamer, dan heb ik geen zin in een USB kabel over mijn plafond om achter me ook een sensor te hebben.

Oftewel daarom zie ik inside out als een voordeel, voor de gemiddelde gebruiker. Ook nog eens groter tracking volume mogelijk volgens mij. Dat voor de die hard speler met een 4 sensor setup het een achteruitgang is geloof ik direct, maar dat is een erg kleine groep.

Overigens wat betreft tracking achter je: Hij zal met zijn IMUs voor korte periodes ook nog ongeveer zijn positie kunnen bepalen. Als je een wapen van je rug moet pakken zal dat prima werken. Hou je een hele tijd bij Echo Arena de disc achter je, ja dan heb je kans dat die niet helemaal meer is waar hij zou moeten zijn.

• ZFLaSH
Op het iRacing forum heeft iemand zijn hands-on experience geplaatst met de Rift-s
I am at GDC and did get to try the Rift S.

Just for some context, I have been using my original Oculus Rift with iRacing for a couple years and have done over a thousand races with it. We also own a regular Vive which I have used for iRacing but have preferred the Rift for the way it fits on my head. I've also kickstarted the Fove headset, auditioned the Odyssey+ and used Vive Pros (but I don't own one). Two weeks ago I got my Pimax 5K+.

The Rift S is pretty much exactly what I expected from reading the announcement.

The resolution is better than the old Rift and puts it on par with all the other WMR headsets and Vive Pro that run at 1280x1440 per eye. Thats more pixels in both directions and it does look better. But it also seems like the pixel structure is more rectangular, where as the old rift always looked to me like the screen door was more of a diagonal pattern.

The FOV seems no different, and actually I would say that I saw more obvious hard hard edges to the sides in my peripheral vision when looking forward.

The audio from the strap sounded good but it was also odd to still be able to hear everything happening in the real world. We were in a quiet demo room, but still the conversations of the other people in the room were distracting and honestly for VR I would prefer to have headphones. It does have a headphone jack, but the integrated headphone on the original Rift seem better in terms of being able to put the whole thing on/off as a unit rather than dealing with headphones and the HMD.

The tracking was good. I have been disappointed with some of the other inside out tracking systems I've tried in terms of drift and stutter in their tracking, but the Rift S was surprisingly solid. I would have believed it was still using external sensors. But we were also in a bright room with high contrast carpet and it may have been a nearly ideal/engineered environment for the tracking to work well.

The software IPD is there, but adjusting it I felt like it was kind of a mystery. With the old Rift there was the green cross hatch pattern and that made it obvious when you had the IPD set correctly. With the Rift S, the setting to change the IPD just gives you a number and up/down arrows and its harder to say for sure whether it was correct. Maybe there is a way to get the green cross test pattern back, but in the obvious setting option it wasn't there. My eyes are unusually close together and I do need to get any headset I use down as close to 58 as I can. That being said I was able to see pretty clearly in spite of not physically moving the lenses.

The head strap is different, and much more like a WMR/PSVR in design. Personally I dont like it, or maybe it would just take me a while to get used to it. There is also a button you press to move it away/close to your face. I suppose if you have glasses or need to move it out for focus this is a good thing? But for me it seemed like I just wanted to get it as close as possible.

The controllers were fine I guess and moving them out of view of the headset never caused problems in the demos I was doing. But in iRacing that's a non issue anyway.

My overall impression was that it was what I expected and I was kind of underwhelmed. The innovations Oculus seems excited about promoting are generally not that important to me and actually not what I would want compared to how I feel about the original Rift. The resolution is improved, but it puts it on par with the other WMR/Vive-Pro headsets - but not better than them.

If i owned a lot of games from the Oculus store and wanted to retain access to that content, the Rift S seems like it would be a reasonable upgrade from the original Rift. Personally, I do not and all the VR games we own are on Steam as an intentional choice so we could use them with all our headsets.

I think for the specific use case of iRacing, I expect the Rift S will be easy to setup and use and provide a great VR driving experience.

For me, the most critical improvement would have been a wider FOV and I'm sad that neither Oculus nor HTC seem to be pursuing that. Personally I would even accept keeping the vertical resolution and pushing the width out to support around 150 degrees. I do understand that they need to produce a consumer unit that they can have confidence will work well with a wide range of computers and applications. I'm going to try not to get on a soapbox, but people complaining that the Pimax is a resource hog and runs poorly would have the same experience with any HMD trying to push that many pixels. Pimax does have other issues and their device is not on the same level in terms of industrial design and polish, but its the headset I'm excited about getting back home to use.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ZFLaSH schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:05:
Op het iRacing forum heeft iemand zijn hands-on experience geplaatst met de Rift-s

[...]
Met andere woorden. De Rift-S is geen upgrade waardige model als je als de CV1 bezit. Je krijgt wat meer maar levert ook wat in tov de CV1 zoals ik het lees. Al met al het is gelijkwaardig als je alles bij elkaar optelt.

Wel erg jammer inderdaad dat ze maar een beetje blijven steken op de FOV van 100-110 graden. Dat van de pixels (Resolutie) kan ik wel begrijpen. Bedoel Oculus/HTC kan wel met een dikke 8k HMD komen met Oled frisnel lenzen, maar geen enkele grafische kaart die momenteel door een normale gebruiker (want wat verdien je eraan als je maar 2% van de HC gebruikers aanspreekt) trekt dat.

De grafische kracht om zoveel pixels te trekken is er gewoon weg niet, ze zouden misschien secundaire GPU in de HMD kunnen verwerken om zo de primaire GPU met bepaalde taken te ontlasten.
Maar alsnog, het is heel wat pixels en berekeningen wat gepushed moet worden en dat x 2 aangezien het stereoscopisch werkt.

Misschien moet Nvidia/AMD met de VR mensen die de HMD's ontwikkelen aan tafel gaan zitten om te kijken voor een oplossing om zowel de kostprijs voor zo'n ding laag te kunnen houden maar toch de HMD revolutionair te maken tov de huidige HMD's.

8k, FOV 200+ graden, met 1 kabel zoals nu de Rift-S werkt, sensoren op de HMD zelf met goede tracking of eye tracking techniek gebruiken.

Ik denk als VR gewoon doorgaat op deze langzame voet dat we er pas over 10 jaar er zijn, er zijn vele kleine bedrijven die zelf tussendoor proberen te pushen maar helaas falen waar andere weer shinen maar diegene die shinen ook weer falen op andere aspecten.

Ik denk dat ze de VR markt moeten splitten (los van bedrijven) 1 soort HMD voor de huis en tuin zoals de CV1/Oculus Quest/Oculus Rift-S/HTC etc.. is en 1 waarvan de doelgroep aanspreekt met topnotch PC specs.Uiteraard kunnen ze hierin deze HMD's van lagere productie aantallen voorzien qua kosten tov winst.

Al met al ideeën maar ik begrijp de ontwikkelaar/uitgevers ook wel. Zo'n breed mogelijk publiek met gemiddelde pc's laten genieten van VR zodat er zoveel mogelijk HMD's verkocht worden. Geld speelt immers de grote rol hierin.

Maar ja, wil je VR laten bloeien en niet laten afsterven door een S-je achter de naam te plaatsen met gelijksoort HMD van 2016. Zouden ze toch echt meer naar het publiek/gebruikers moeten luisteren en ook de HC publiek die graag VR willen ervaren maar dan een HMD van Hoge FoV/Oled lensen/Hogere resolutie/betere tracking.

Just my 2-cents here :P

• Walhallo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-10 11:11
ik ben een van de 'Gelukkige' die nooit de tijd heeft gehad voor VR en geen HDM heeft aangeschaft (mede in de hoop op nieuwe betere headsets).

Ik zit nu erg in dubio koop ik nog snel een 'oude'rift of wacht ik en schaf ik voor 100 euro meer een Rift S aan.

Ik zie twee voordelen (in mijn eigen situatie) voor de Rift S. Ik heb weinig tijd en geen vaste ruimte om te gamen. (is tevens washok, ik zie me al de kleren van de waslijn slaan met de controllers). Dus inside out tracking is een must, het uurtje dat ik heb wil ik niet spenderen aan het instellen van de camera's. De HTC vind ik te duur. Daarnaast vind ik Oculus (ja Facebook) goed bezig om VR mainstream te maken.

Ik weet dat er concessies zijn gedaan aan geluid en aan de IPD (ik zit met mijn 63 mm goed). Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen. de 80hrz maakt mij niet zoveel uit, volgens mij heeft de quest minder (75hrz) en daar hoor je niemand over.

En over het tegenvallen van de Rift S, ik denk niet dat ze hoeven te luisteren naar het publiek omdat het publiek wat ze ermee willen bereiken nog niks zeggen. De Rift S is duidelijk niet bedoeld voor de groep die weet dat er ook een Primax bestaat, En ja ik baal er ook van dat de verbeteringen minimaal zijn en de prijs voor de hardware te duur. Ik wacht daarom ook met de aanschaf, en wie weet komt Valve nog met een verrassing.....

• JDx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-10 22:22
Wat zijn de resoluties eigenlijk van de Rift S en Rift Quest?

En release dates?

JDx wijzigde deze reactie 28-03-2019 13:28 (14%)

• Walhallo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-10 11:11
Rift S :
Availability: Spring 2019
Resolution: 1,280 × 1,440 per-eye (2,560 × 1,440 total)
Type: Single fast-switch LCD
Refresh Rate: 80Hz
Field of View: ‘Slightly larger than Rift’
IPD Adjustment: Software only

Quest
Availability: Spring 2019
Resolution: 1,440 × 1,600 per-eye (2,880 × 1,600 total)
Type: Dual OLED
Refresh Rate: 72Hz
Field of View: ~100 degrees (unconfirmed speculation)
IPD Adjustment: Hardware adjustable

bron roadtovr.com

r

• JDx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-10 22:22
Thanks!
Pff... na bijna twee weken nauwelijks riften (door wat tandarts actie) deze ochtend weer eens willen beginnen met een beat saber workout. Werkte alleen voor geen meter, tracking op vooral mijn linker controller was zwaar bagger. Het was al slechter met de nieuwe update, maar nu kwam ik niet eens meer door een track heen. Zat al op beat saber te vloeken, maar een andere game deed het ook niet lekker.

Wat blijkt, een van mijn twee sensors deed het niet omdat ik mijn USB harde schijf naast hem ingeprikt had 8)7
Goed, uitgetrokken, reboot, probleem weg. Beat saber weer terug naar zijn vorige net niet helemaal lekker trackende status (dat zal wel niet beter worden tot ik mijn nieuwe PC koop).

Fijn dat het toch weer werkt, maar ik vind het toch wel raar dat de Oculus software daar geen waarschuwing van geeft als je hem opstart en hij heeft ineens een sensor minder... Op zich netjes dat het dan nog zo goed werkte als het nog deed, maar ik had liever een dikke popup in mijn gezicht gekregen bij het opzetten van mijn Rift dat het beestje een van zijn vriendjes kwijt was.

Edit: trouwens ook gelijk nog eens met de ipd slider gespeeld en ik hoor echt duidelijk op de grootste stand (71 mm is het verste dat ik hem op krijg). Als Oculus dus software oplossingen blijft gebruiken dan denk ik niet dat een eventuele opvolger van hun gaat komen.

Finraziel wijzigde deze reactie 31-03-2019 09:32 (11%)

Ik vraag me zelf af hoe dat bij mij zit. Ik kan nog weer eens een keertje controleren, maar met het test patroontje ben ik er altijd op uit gekomen dat ik op de kleinste stand hoor, dan is het scherp. Echter de kleinste stand is 59mm, en volgens oogmeting van de brillenzaak, waarbij IPD ook meteen wordt meegenomen, zit ik op 63mm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:19
De enige die ik echt vertrouw met dat ze met goede intenties bezig zijn voor een opvolger van de rift is eigenlijk valve. Maar dan moeten ze wel HTC loslaten.

Iets met zinkend schip enzo.

Torched wijzigde deze reactie 31-03-2019 13:00 (8%)

HTC is nog steeds druk aan de weg aan het timmeren. Ze hadden een enorme stand op Mobile World Congress. Waar Oculus niet te vinden was trouwens. Vooral demo's van industriele toepassingen.

Maar ze richten zich nu vooral op zakelijk gebruik. Dat is het probleem. Daarom is de prijs zo omhoog gegaan.

Maar de Index is zelf ontwikkeld toch? Dus dat komt wel goed hoop ik. In elk geval heeft die gewoon hardwarematige IPD correctie, dat is al zeker.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 31-03-2019 14:39 (10%)

Torched schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:00:
De enige die ik echt vertrouw met dat ze met goede intenties bezig zijn voor een opvolger van de rift is eigenlijk valve. Maar dan moeten ze wel HTC loslaten.

Iets met zinkend schip enzo.
Als ik op Reddit kijk is het allemaal één grote Valve hype, op basis van één plaatje. Het zal wel aan mij liggen dat ik alle mensen die nu willen pre-orderen zonder ook maar iets van specs of prijs te weten niet begrijp. Alleen omdat Valve erop staat? Want Valve faalt nergens in?

En tja, HTC loslaten. Misschien het beste voor Valve, maar wel een naai actie van de bovenste plank. Eerst lekker het lage marge spul door Vive laten maken, terwijl je zelf lekker 30% pakt op alles wat ervoor verkocht wordt.

Zelf overigens momenteel vooral benieuwd naar de Vive Cosmos, maar goed, dat zal waarschijnlijk wel boven mijn budget komen.

Sissors wijzigde deze reactie 31-03-2019 15:29 (7%)

• Beakzz
Niemand Final Assault aan het spelen? Schijnt een erg goede RTS te zijn volgens de Steamreviews

Multiplayer met een drukke Youtuber :

https://youtu.be/jF_tIL5xsRY

Ga hem zelf zeker proberen, maar er komt nog een launch korting dus die wacht ik even af (zijn ze vergeten aan te zetten).

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Wat betreft de Rift S is het ontbreken van de earpieces een deal breaker .. ik ga geen 2 devices op mijn hoofd zetten. De Rift steek je achter je hoofd en trekt hem over je hoofd naar voren, doet de earpieces goed en gaan met de banaan. Juist dat ze je afsluiten van real life is een must in VR. Als ik race met Assetto Corsa wil ik absoluut 0,0 afleiding, ben met opzet van speakers naar de ingebouwde koptelefoon gegaan om mij af te kunnen sluiten. Met de Rift S lukt dit niet en ben je verplicht een losse koptelefoon op te zetten. Dus dat is een No-go voor mij .. hoewel ik graag de verbeterde resolutie hebben zou. Ik kan het screendoor effect steeds minder verdragen en irriteer me er redelijk aan (maar heb het geaccepteerd). Ik merk dat het, het detail op de baan nadelig beïnvloed en belemmerd mij soms in het aansnijden van bepaalde bochten. ;(

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

Beakzz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:30:
Niemand Final Assault aan het spelen? Schijnt een erg goede RTS te zijn volgens de Steamreviews

[YouTube: FINAL ASSAULT - Official Gameplay Trailer - New VR WW2 Strategy Game 2019]

Multiplayer met een drukke Youtuber :

https://youtu.be/jF_tIL5xsRY

Ga hem zelf zeker proberen, maar er komt nog een launch korting dus die wacht ik even af (zijn ze vergeten aan te zetten).
Ik heb hem nog niet geprobeerd. Brass Tactics heb ik wel een tijdje gespeeld, ik weet niet in hoeverre het vergelijkbaar is. Maar Brass Tactics is echt mooi gemaakt en ook goed over zaken nagedacht. Maar ik kon me toch niet onttrekken aan het gevoel: Waarom? Waarom ben ik een RTS in VR aan het spelen. Is het grappig? Ja. Maar voegt het nou echt veel toe tov een reguliere RTS op een beeldscherm? Beperkt.

• Beakzz
Sissors schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:27:
[...]

Ik heb hem nog niet geprobeerd. Brass Tactics heb ik wel een tijdje gespeeld, ik weet niet in hoeverre het vergelijkbaar is. Maar Brass Tactics is echt mooi gemaakt en ook goed over zaken nagedacht. Maar ik kon me toch niet onttrekken aan het gevoel: Waarom? Waarom ben ik een RTS in VR aan het spelen. Is het grappig? Ja. Maar voegt het nou echt veel toe tov een reguliere RTS op een beeldscherm? Beperkt.
Tja zo moet je gewoon niet denken met VR :+ Er bestaan maar weinig games die je niet zonder vr zou kunnen spelen. Kijk bijvoorbeeld naar Blazerush. Gewoon een simpele topdown racer, maar toch vind ik het veel leuker als ik in VR aan de virtuele tafel zit.

En ik denk ook dat deze game wat meer 3D aanvoelt vanwege vliegtuigen en raketten die langs je heen vliegen. Dat valt op een scherm lastig na te bootsen. Maar wat ik al zei..VR games speel ik voor de ervaring en dan vraag ik mij niet af of ik het net zo makkelijk op een scherm kan spelen. Denk dat alleen racegames en Flightsims overblijven als ik zo ga denken.
Beakzz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:40:
[...]

Tja zo moet je gewoon niet denken met VR :+ Er bestaan maar weinig games die je niet zonder vr zou kunnen spelen. Kijk bijvoorbeeld naar Blazerush. Gewoon een simpele topdown racer, maar toch vind ik het veel leuker als ik in VR aan de virtuele tafel zit.

En ik denk ook dat deze game wat meer 3D aanvoelt vanwege vliegtuigen en raketten die langs je heen vliegen. Dat valt op een scherm lastig na te bootsen. Maar wat ik al zei..VR games speel ik voor de ervaring en dan vraag ik mij niet af of ik het net zo makkelijk op een scherm kan spelen. Denk dat alleen racegames en Flightsims overblijven als ik zo ga denken.
Ook een shooter of avonturen spel is anders als je er echt in zit, en om je heen kan kijken. Bij een RTS of ander top down spel is dat veel minder imo.

• Beakzz
Sissors schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:45:
[...]

Ook een shooter of avonturen spel is anders als je er echt in zit, en om je heen kan kijken. Bij een RTS of ander top down spel is dat veel minder imo.
Naja dan ervaren wij het gewoon anders. Bij mij is het een beetje het effect alsof een bordspel tot leven komt en dat ik er boven hang. Shooters (iig Onward) kan ik gewoon niet spelen. Zodra er echt lopen in zit word ik toch misselijk ondanks mijn vele uren in VR.
Pagina: 1 ... 79 ... 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True