Volgens mij is er niks bekend over een vervanging voor de rift. HTC komt wel met nieuwe dingen maar daar betaal je ook VEEL meer voor. Andere VR brillen halen tot nu toe toch niet echt het niveau van de rift en vive... Je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk, maar vooralsnog lijkt de set van Oculus voorlopig toch nog wel de beste deal te zijn.Northside schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:52:
Altijd al een VR bril willen kopen, maar ook altijd genoeg redenen kunnen bedenken om het niet te doen. Nu belastingmeevaller gehad, dus financieel is even geen reden meer.
Even rondgekeken; https://www.alternate.de/...duct/1466418?event=search de moeite van het kopen waard?
Ik twijfel nu alleen aan het volgende. Is het nog wel de moeite waard om nu 400e uit te geven aan wat eigenlijk 'oude' techniek is? Moet ik misschien doorsparen en ergens later dit jaar erop springen als er iets nieuws uit komt? Zo blijf je natuurlijk bezig, maar is vast herkenbaar voor velen.
Het is natuurlijk ook persoonlijk hoeveel €400 voor iemand is, maar ik denk dat dit toch nog een redelijk betaalbare manier is om nu met VR kennis te maken (op een goed niveau, geen cardboard idee natuurlijk). Er komen wellicht wel nieuwe zaken, maar ook dingen als eye tracking en foveated rendering gaan nog wel even duren voordat dat punt 1 betaalbaar is en punt 2 zo ver geïmplementeerd is dat je er ook echt veel voordeel van hebt. Ik zou dat lekker nog even een paar jaar laten uitkristaliseren terwijl je van je rift geniet, en als je dan zo gek bent van VR dat je meer wil kun je tegen die tijd hopelijk een volwassen product krijgen
edit: @Sissors ok wist niet dat er wel geruchten waren over een nieuwe rift... maar als dat over inside out tracking gaat dan weet ik niet of dat nou een verbetering gaat zijn. Ja, de setup is makkelijker, maar wat ik er van hoor is de tracking ook minder goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 12-01-2019 15:12 ]
Gamertag: FinrazielNL