Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• arnieo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 31-10 14:17
Largamelion schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:13:
[...]
Klopt volledig wat je zegt, de klant heeft niets te zien met UPS. Oculus moet dit regelen gezien zij het 'contract' van de verzending zijn aangegaan met UPS.

Blijven aandringen dus bij Oculus en desnoods ombudsdienst erbij halen, al reageren die ook niet snel.
Klopt inderdaad. De klant van UPS is in dit geval dus Arvato. Die hebben het label verzorgd en aan mij gestuurd. Arvato heeft dit gedaan in opdracht van Oculus,

Ik ben dus klant van Oculus. Oculus is klant van Arvato. Arvato is klant van UPS.

Dat maakt dus dat er steeds een aanvraag door 3 organisaties heen moet gaan voordat er iets gebeurd. Ging erg lang duren dus.

Echter heb ik gister contact opgenomen met Arvato. En na een aantal keer proberen kwam ik bij de juiste persoon uit. Deze persoon vroeg direct alle informatie die ik had en ging er achter aan. Hij zou ook weer contact opnemen met Oculus om het daar te melden. Vannacht een melding gehad van Oculus support dat ze bericht ontvangen hebben van Arvato en er mee bezig gaan.

Erg goed opgepakt door de support. Wel jammer dat ze een zetje nodig hadden. Maar het gaat de goede richting op.

Met leuker nieuws: https://www.humblebundle....o/festival-of-speed-mk-2/

Een aantal race games met VR ondersteuning in de aanbieding bij humble bundle op dit moment.

arnieo wijzigde deze reactie 09-11-2018 08:37 (6%)

• belblade
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-11 21:19

belblade

Belgian wacko

weet niet goed waar ik dit moet vragen maar search leverde geen beter topic op
ik zou gewoon een losse 3e sensor willen kopen maar vind dit niet in EU, je kan wel extra controllers kopen met sensor bij maar dit is te gek en de weinige sensors die ik wel vind (op bv amazon) zijn way overpriced...

iemand een idee?
Wat gek?? Ik heb gewoon mijn extra sensor gekocht hier.

Edit: Hij staat gewoon op deze pagina voor €69 :)

Shipping naar Nederland lijkt ook geen probleem:

GekkePrutser wijzigde deze reactie 20-11-2018 11:42 (99%)

• arnieo
Na een tijdje touwtrekken heb ik dan toch eindelijk een vervangende Rift mogen ontvangen. UPS is degene die ik verzonden heb nogsteeds kwijt, maar gelukkig heeft oculus een ander mijn kant op gestuurd.

Het geen mij direct opviel aan deze Rift is dat het deel wat op het gezicht rust totaal anders is. Het is breder en afgewerkt met een andere stof. En ik moet toegeven dat dit vele malen fijner zit dan wat ik hiervoor had.
Is dit een nieuwe revisie?

https://imgur.com/a/io1dLmj

arnieo wijzigde deze reactie 26-11-2018 13:51 (4%)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05:00

Kecin

Je keek.

Sinds vrijdag ook een Oculus. Nog niet misselijk geweest en had dat wel verwacht. Mooie ervaring en het beeld is dikke prima op een 1080TI OC.

Heb al een hele lading apps maar moet er nog goes doorheen spitten. Wat ik nog zoek is:
- goede grafische game voor de Rift
- app om (vr)films af te kunnen spelen
- tips en truuks zijn natuurlijk altijd welkom

Heel bijzonder hoe snel je afgesloten bent van de rest van de wereld. Superblij mee!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

arnieo schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:47:
Na een tijdje touwtrekken heb ik dan toch eindelijk een vervangende Rift mogen ontvangen. UPS is degene die ik verzonden heb nogsteeds kwijt, maar gelukkig heeft oculus een ander mijn kant op gestuurd.

Het geen mij direct opviel aan deze Rift is dat het deel wat op het gezicht rust totaal anders is. Het is breder en afgewerkt met een andere stof. En ik moet toegeven dat dit vele malen fijner zit dan wat ik hiervoor had.
Is dit een nieuwe revisie?

[Afbeelding]
Weleens eerder gelezen dat andere zelfde hadden opgemerkt.
Kecin schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:45:
Sinds vrijdag ook een Oculus. Nog niet misselijk geweest en had dat wel verwacht. Mooie ervaring en het beeld is dikke prima op een 1080TI OC.

Heb al een hele lading apps maar moet er nog goes doorheen spitten. Wat ik nog zoek is:
- goede grafische game voor de Rift
- app om (vr)films af te kunnen spelen
- tips en truuks zijn natuurlijk altijd welkom

Heel bijzonder hoe snel je afgesloten bent van de rest van de wereld. Superblij mee!
Voor films wordt volgens mij primair Bigscreen gebruikt. Zelf ben ik beetje skeptisch over hoe zinvol het is om op die manier film te kijken.

Qua mooi spel is Lone Echo altijd goede beginner, kan je eigenlijk niet fout mee gaan. The Gallery episode 1 + 2 zijn ook best mooi. Robo Recall zal je gratis erbij hebben. Tijdje geleden voor mij maar een Arktika.1 is ook niet verkeerd. En wat populair is bij een hoop (ik heb twee keer geprobeerd en gerefund, was het niet voor mij) is Skyrim VR. Ja basis spel is behoorlijk oud, maar dat los je op door gewoon een tering hoeveelheid mods eroverheen te gooien ;). Die is overigens momenteel in aanbieding voor 50%, en goede kans dat dat na vandaag voorbij is.

Edit: En heb Moss op Steam gekocht in aanbieding (Op Oculus stond hij wel bij lijstje met aanbiedingen, maar was hij originele prijs). En behalve dat het er ook wel goed uit ziet, is Quill zo schattig <3 :P

Sissors wijzigde deze reactie 26-11-2018 15:04 (5%)

Eh.. Lone echo zou ik niet inschatten als beginnersgame, het 'zweven' is nogal misselijkmakend voor veel mensen :)

Al vind ik het zelf wel meevallen maargoed. Het is niet iets dat ik als eerste keer iemand zou aandoen. Prachtige game verder ja.

@Kecin wat voor games vind je eigenlijk leuk?

PS: @Sissors bedankt voor de skyrim kortingstip!

Nog een vraagje eigenlijk: Ik heb pas mijn computer opnieuw geinstalleerd omdat de SSD gecrasht was. Een nieuwe gekregen van Sandisk (hulde _/-\o_ ) maar de image die ik na de crash van de oude had getrokken was dermate beschadigd dat hij niet meer wou booten.

Dus alles vers opnieuw geïnstalleerd en alles.. Maar sindsdien heb ik enorm schokkerige tracking zodra er een spel draait. In Oculus home gaat het allemaal wel maar in game niet. Vroeger was dit niet, Elite: Dangerous speelde ik veel maar is nu niet meer te doen.

Wel ben ik er een hele tijd uit geweest (maand of 6 a 8), en ik zag dat sindsdien de software flink zwaarder is geworden. Oculus home is veel uitgebreider bijvoorbeeld. Misschien komt het hierdoor want mijn computer is nogal onder de maat. i5-3330, GTX970, 16GB ram. Alleen werkbare USB 2 poorten... Maargoed, begin dit jaar was dit dus geen probleem en liep het allemaal toch redelijk soepel. Nu niet meer. En destijds was mijn installatie een stuk minder schoon natuurlijk. Veel meer oude meuk geinstalleerd, installatie was nog een upgrade vanaf Win7 naar 10 geweest enz. Ik had het nu juist beter verwacht.

Heeft iemand toevallig ook zoiets gehad de laatste tijd? Ik heb veel gegoogled maar ik las vooral dingen over oudere nVidia driver versies die allang niet meer relevant zijn, en tooltjes van Asus moederboarden die het geheugen overclocken en problemen veroorzaken. Beide heb ik niet.

Ik ga eind dit jaar de CPU, moederboard, Ram, voeding, case enz upgraden maarja, geld.. Ik heb nu een Alienware X51 (mini systeem ter grootte van xbox 360) dus echt alles moet nieuw.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 26-11-2018 19:19 (90%)

Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar wel goed punt. Hoewel het redelijk rustig speelt, en het zeker niet op de top van meest misselijk makende spellen staat, is het ook niet de aller comfortabelste. Dus misschien niet als eerst spelen. Hij heeft wel nu korting ook geloof ik, dus ik zou hem wel kopen, want hij heeft niet vaak korting en je gaat hem willen spelen.

Sissors wijzigde deze reactie 26-11-2018 18:50 (4%)

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:32
de lenzen zijn best vies. mag ik met een vochtig rift doekje de lenzen proberen schoon te maken? of is water absoluut verboden?
@GekkePrutser, het zwaarder geworden zijn zou mee moeten vallen buiten Oculus Home om. En als je spel start sluit dat automatisch af. Tracking kost wel wat CPU, maar dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Al helemaal niet bij iets als bijvoorbeeld Beat Saber. Wel apart dat in Home het dus wel goed werkt. Desondanks zou eerste om te checken zijn of er andere versies van je USB drivers zijn. En zeker dat ze in dezelfde USB poorten zitten als eerst?

@TweakerVincent, heb dat toevallig gisteren nog gedaan. En ze zijn nog heel :P. Officieel wordt elke vorm van vloeistof afgeraden. Onofficieel moet water geen probleem zijn. Alcohol doekjes schijnen wel echt een slecht idee te zijn.

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 10:28
GekkePrutser schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:39:
Eh.. Lone echo zou ik niet inschatten als beginnersgame, het 'zweven' is nogal misselijkmakend voor veel mensen :)

Al vind ik het zelf wel meevallen maargoed. Het is niet iets dat ik als eerste keer iemand zou aandoen. Prachtige game verder ja.

@Kecin wat voor games vind je eigenlijk leuk?

PS: @Sissors bedankt voor de skyrim kortingstip!

Nog een vraagje eigenlijk: Ik heb pas mijn computer opnieuw geinstalleerd omdat de SSD gecrasht was. Een nieuwe gekregen van Sandisk (hulde _/-\o_ ) maar de image die ik na de crash van de oude had getrokken was dermate beschadigd dat hij niet meer wou booten.

Dus alles vers opnieuw geïnstalleerd en alles.. Maar sindsdien heb ik enorm schokkerige tracking zodra er een spel draait. In Oculus home gaat het allemaal wel maar in game niet. Vroeger was dit niet, Elite: Dangerous speelde ik veel maar is nu niet meer te doen.

Wel ben ik er een hele tijd uit geweest (maand of 6 a 8), en ik zag dat sindsdien de software flink zwaarder is geworden. Oculus home is veel uitgebreider bijvoorbeeld. Misschien komt het hierdoor want mijn computer is nogal onder de maat. i5-3330, GTX970, 16GB ram. Alleen werkbare USB 2 poorten... Maargoed, begin dit jaar was dit dus geen probleem en liep het allemaal toch redelijk soepel. Nu niet meer. En destijds was mijn installatie een stuk minder schoon natuurlijk. Veel meer oude meuk geinstalleerd, installatie was nog een upgrade vanaf Win7 naar 10 geweest enz. Ik had het nu juist beter verwacht.

Heeft iemand toevallig ook zoiets gehad de laatste tijd? Ik heb veel gegoogled maar ik las vooral dingen over oudere nVidia driver versies die allang niet meer relevant zijn, en tooltjes van Asus moederboarden die het geheugen overclocken en problemen veroorzaken. Beide heb ik niet.

Ik ga eind dit jaar de CPU, moederboard, Ram, voeding, case enz upgraden maarja, geld.. Ik heb nu een Alienware X51 (mini systeem ter grootte van xbox 360) dus echt alles moet nieuw.
Hmm, Ik kan al een tijd geen Project Cars 2 meer spelen omdat de tracking tijdens het spel er mee lijkt te kappen (zoals te zien in de Oculus app/devices), poor tracking waardoor onspeelbaar. Alle tips op internet te vergeefs... Assetto Corsa, ACC, ETS2 e.d. spelen prima. Als ik moest raden dan is het een probleem met USB 'saturatie', snap alleen niet waarom alleen PC2 daar last van heeft en alle andere apps/games niet...

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:12
CrimsoN72 schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:56:
[...]

Hmm, Ik kan al een tijd geen Project Cars 2 meer spelen omdat de tracking tijdens het spel er mee lijkt te kappen (zoals te zien in de Oculus app/devices), poor tracking waardoor onspeelbaar. Alle tips op internet te vergeefs... Assetto Corsa, ACC, ETS2 e.d. spelen prima. Als ik moest raden dan is het een probleem met USB 'saturatie', snap alleen niet waarom alleen PC2 daar last van heeft en alle andere apps/games niet...
Had dit ook, maar is ook vanzelf weer ineens opgelost. Usb saturation is het niet, het lijkt gewoon een rare bug.

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 10:28
Al maanden niet mogelijk. Ik probeer het periodiek nog steeds (vorige week nog) maar is nog steeds niet speelbaar.

Wat betreft het USB verhaal: Ik heb de Oculus met drie sensors, een FFB stuur, een H pattern shifter, een externe harde schijf, 2 draadloos dongletjes van Logitech voor muis en toetsenbord en een dongle voor wireless xbox controller er aan hangen. Dus toch best veel...

Maar voor ik PC2 opstart is alles wat betreft tracking groen (in oculus settings) maar in het menu van Project Cars 2 gaat het al fout, poor tracking en sterk haperend in zowel menu als in-game. Zeer frustrerend. En nergens bruikbare tips gevonden die de problemen oplossen.

CrimsoN72 wijzigde deze reactie 27-11-2018 19:28 (8%)

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:23

Cyphax

Moderator NOS
Zijn er meer beat-saberspelers hier die sinds gister of eergister (grote update) hun scores kwijt zijn? De game dacht gisteren dat ik voor het eerst speelde. Er is wel een backup gemaakt van de scores, maar er zijn een paar modifiers bijgekomen die de scores beinvloeden dus misschien is het by design. Wel een forse verandering, het is nu gelijkgetrokken met de PSVR-versie.

Saved by the buoyancy of citrus

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:46

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zit met het feit dat ik een beetje lastig achter mijn PC kan om kabels in- en uit te pluggen. Nu gebruik ik mijn OR niet héél vaak en ik laat hem liever niet altijd aangesloten omdat ik geen elegante manier heb om hem op te bergen terwijl hij is aangesloten.
Ik heb dan ook het idee opgevat om een hub of verlengkabeloplossing te zoeken zodat ik (tenminste) een USB3-poort en HDMI-poort naast mijn bureau heb waarop ik de OR makkelijk kan aansluiten als ik hem wil gebruiken. Het liefst heb ik een powered hub waar ik zowel USB als HDMI kan inpluggen maar daar kan ik niet echt een elegante oplossing voor vinden.

Alternatief: 1m USB-kabel plus 1m HDMI-kabel aan elkaar tapen. Niet duur, functioneert waarschijnlijk wel (korte kabels is al gauw goed lijkt me), kan altijd achter in mijn PC ingeplugd blijven, ligt niet in de weg als ik het niet gebruik.

Iemand een beter idee? Een hub in de voorkant van mijn PC is geen optie.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
SnoeiKoei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:09:

Iemand een beter idee? Een hub in de voorkant van mijn PC is geen optie.
Je kunt verlengen maar dan moet je actieve kabels gebruiken. Ik draai mijn PC een kwartslag, dan is de lengte over het algemeen wel voldoende. Eigenlijk moet dat draadloos worden maar dat is weer vrij duur helaas.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Cyphax schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:14:
[...]

Je kunt verlengen maar dan moet je actieve kabels gebruiken.
Ook als het maar een meter is, of zelfs nog korter (mag ook)?

• arnieo
SnoeiKoei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:30:
[...]

Ik heb zelf een sensor verlengd met een 3 meter USB 3.0 kabel die niet actief is, en dat werkt prima. Maar dat hoeft natuurlijk niet in alle situaties zo te zijn. En de kwaliteit van de kabel speelt ook een erg grote rol. Ik weet niet in hoeverre de OR usb zelf te verlengen is.

Het verlengen van een HDMI kabel zou ik niet zo snel aanraden. Ook omdat er een vrij grote resolutie door die kabel gaat.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
SnoeiKoei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:30:
[...]

Een meter zal zo wel lukken denk ik. Ik ga daar wellicht zelf binnenkort ook eens naar kijken; ik heb een derde sensor besteld en de kans is altijd aanwezig dat de kabel niet lang genoeg is om helemaal de achterkant van de play area te bereiken. Maar die moet eerst maar eens arriveren. :)
En ik moet nog een goede oplossing voor het probleem met de batterijverbinding bij snelle bewegingen. Ik heb er wat padding aan toegevoegd in de vorm van zo'n anti-slipmat maar ik raak in Beat Saber nog steeds m'n tracking op gegeven moment een paar seconden kwijt en dat kost me gewoon zomaar een rank. :P

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Cyphax schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:45:
[...]

Een meter zal zo wel lukken denk ik. Ik ga daar wellicht zelf binnenkort ook eens naar kijken; ik heb een derde sensor besteld en de kans is altijd aanwezig dat de kabel niet lang genoeg is om helemaal de achterkant van de play area te bereiken. Maar die moet eerst maar eens arriveren. :)
En ik moet nog een goede oplossing voor het probleem met de batterijverbinding bij snelle bewegingen. Ik heb er wat padding aan toegevoegd in de vorm van zo'n anti-slipmat maar ik raak in Beat Saber nog steeds m'n tracking op gegeven moment een paar seconden kwijt en dat kost me gewoon zomaar een rank. :P
Als je een derde sensor bestelt krijg je daar een 5m extension cable bij heb ik begrepen. Derde sensor moet sowieso niet op USB3 ook dus daar komt het wat minder nauw.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
SnoeiKoei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:47:
[...]

Als je een derde sensor bestelt krijg je daar een 5m extension cable bij heb ik begrepen. Derde sensor moet sowieso niet op USB3 ook dus daar komt het wat minder nauw.
Dat is wel prettig, die extension cable; 5m is meer dan zat in dat geval! :D
Ja die usb-aansluitingen is weleens lastig. Als ik in mijn logs kijk staat er ook al heel lang altijd in dat de hardware health "bad" is, alsof ie eigenlijk niets zou moeten kunnen tracken. Toch werkt ie verder goed, op het probleem met de batterijhouder in de controllers na. :)
Een usb2-aansluiting heb ik hopelijk nog wel vrij, maar mijn mobo heeft veel meer usb3(.1)-aansluitingen dan usb2. :P

Cyphax wijzigde deze reactie 29-11-2018 12:58 (5%)

Cyphax schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:59:
Zijn er meer beat-saberspelers hier die sinds gister of eergister (grote update) hun scores kwijt zijn? De game dacht gisteren dat ik voor het eerst speelde. Er is wel een backup gemaakt van de scores, maar er zijn een paar modifiers bijgekomen die de scores beinvloeden dus misschien is het by design. Wel een forse verandering, het is nu gelijkgetrokken met de PSVR-versie.
Volgens mij bij iedereen gebeurd inderdaad. Zelf nog niet gekeken want nog geen Beat Saber gespeeld laatste dagen. Maar ook bij vorige update was dat het geval. Niet echt handig van ze voor degene die met score bezig zijn.

Zelf laatste dagen rustig Moss aan het spelen. Aan het begin was het vooral vanwege hoe schattig Quill is. Dat is ze nog steeds wel, maar levels worden toch wel uitdagend ook.

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-11 00:22
Als alles goed gaat heb ik later vandaag ook een Rift! oOo oOo

Ben (natuurlijk) van plan eerst de occulus software te installeren en als het goed is krijg je dan al een paar games gratis.
Daarna wil ik SteamVr erop zetten (koop liever via Steam) en als derde minecraft (vivecraft?)

Als ik weer wat beter in mijn slappe was zit wil ik Skyrim en/of Fallout 4 erop zetten.

Heb op mijn studeerkamer weinig ruimte voor roomscale fratsen, maar wellicht verplaats ik mijn setup tijdelijk wel naar de woonkamer.

Ik heb al redelijk wat gegoogled over beginners guides ed, maar misschien hebben jullie wel goede (beginners) tips?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Welja schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:02:
Als alles goed gaat heb ik later vandaag ook een Rift! oOo oOo

Ben (natuurlijk) van plan eerst de occulus software te installeren en als het goed is krijg je dan al een paar games gratis.
Er staan best wel veel gratis dinges in de store van Oculus (niet allemaal games per se) die de moeite waard zijn. :)
Minecraft is er als gratis trial, die kan je 90 minuten spelen. Beat Saber is een must have. Als het goed is krijg je Robo Recall gratis, dat is ook een aanrader.

'k Heb zelf m'n 3e sensor intussen binnen. In eerste instantie is dat wel een aanrader, want de tracking gaat er op vooruit, vooral als je je omdraait, maar het begint aardig in de usb-poorten te lopen allemaal. :+

Cyphax wijzigde deze reactie 02-12-2018 14:26 (31%)

• digibazz
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21:28
maar zo te zien is minecraft vr gratis als je de windows versie al hebt

( want bij mij logde hij gewoon in op die versie en zie niks van een 90 min of dat ik hem nog kan kopen in de store.)

Skyrim/fallout zijn wel aardig maar als je ze al gespeeld hebt zijn er betere games voor vr te koop.
Want je merkt wel echt dat ze niet zo voor vr zijn gemaakt in eerste instantie.

dan denk ik dat je meer lol hebt aan een Gorn of Beat saber of Super Hot vr

vraag aan cyphax met wat voor kabel heb jij je sensors verlengt ?
ik heb een verlengt met een 3meter kabel passief van een 21 euro wou de andere ook verlengen met een wat goedkopere kabel maar dat pikt hij niet...
dus zit nu zwaar te twijfelen wat voor kabel ik zou halen .
digibazz schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:16:
maar zo te zien is minecraft vr gratis als je de windows versie al hebt

( want bij mij logde hij gewoon in op die versie en zie niks van een 90 min of dat ik hem nog kan kopen in de store.)

Skyrim/fallout zijn wel aardig maar als je ze al gespeeld hebt zijn er betere games voor vr te koop.
Want je merkt wel echt dat ze niet zo voor vr zijn gemaakt in eerste instantie.

dan denk ik dat je meer lol hebt aan een Gorn of Beat saber of Super Hot vr

ik heb een verlengt met een 3meter kabel passief van een 21 euro wou de andere ook verlengen met een wat goedkopere kabel maar dat pikt hij niet...
Skyrim heb ik nog niet, maar Fallout vind ik zelf wel erg tof in VR :)
Maar het hangt er vanaf of je het überhaupt leuk vindt om die game opnieuw te spelen... Ik wel, zou ook de 2d versie zo weer spelen, dus dan is het in VR alleen maar tof. Heb hem alleen alweer een tijdje niet gespeeld eigenlijk puur omdat andere (niet VR) games alle aandacht opeisen... En ik wil stiekem een ProTubeVR voor ik weer in VR ga Fallouten (want met die touch controllers ben je eigenlijk alles als een pistool aan het gebruiken en vooral sniperrifles zijn daardoor praktisch onbruikbaar omdat je domweg je hand niet stil genoeg kan houden).

Gamertag: Finraziel42

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
digibazz schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:16:

Ik heb alleen de kabel van de derde sensor verlengd met de kabel die erbij zat (wat gewoon een off the shelf kabel is). Dat is een actieve usb-2.0 kabel van 5 meter. Hoeveel extra lengt heb je nodig?

Cyphax wijzigde deze reactie 03-12-2018 09:18 (3%)

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-11 00:22
Gisteren flink RoboRecall gespeeld en na 1x de kast en 1x het buro geraakt te hebben was het duidelijk dat ik mijn setup maar even naar de woonkamer moest verplaatsen :X

Heel erg tof!

Ik had al eerder op de Galaxy 7 + Gear VR gespeeld, een keertje bij de MediaMarkt de PSVR opgehad en de Vive getest in zo'n VR hal.
Nu voelde het eigenlijk beter dan die voorgaande momenten. Misschien omdat ik nu er langer mee kon spelen of de Rift is gewoon de beste :+ hoewel ik de touch controllers wel beduidend fijner vind tov de Vive controllers.

Ik ga denk ik toch Skyrim Vr kopen (best goede reviews, mits je wat mods installeert en flink goedkoper bij instangaming) met name omdat ik die wereld zo mooi vind en dat in VR natuurlijk veel beter overkomt (heb de gewone versie ook), maar ik geloof direct dat er betere games zijn (gorn staat ook op mijn lijstje).
Bestaan er ook nieuwe VR rpg games met zo'n uitgebreide (realistische) wereld?

SteamVr was overigens ook zo aan de gang, klein stukje bonus VR level van Tomb raider gespeeld, maar dat trok me niet zo.

Als ik een betere ruimte gevonden heb in mijn huis om een vr playground te hebben zal ik zeker de 3de sensor gaan kopen, merkte gisteren dat ie in bepaalde hoeken mijn hand niet meer registreerde.

Ik voel me echt een klein kind met dit speeltje :D

• digibazz
Cyphax schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb alleen de kabel van de derde sensor verlengd met de kabel die erbij zat (wat gewoon een off the shelf kabel is). Dat is een actieve usb-2.0 kabel van 5 meter. Hoeveel extra lengt heb je nodig?
ben er achter gekomen dat het niet de kabel is maar dat mijn moederbord 2x verlengde kabel niet trekt...
dus das vervelend ik zit nu naar wat controller kaarten te kijken maar weet niet welke goed zal werken.

https://www.alternate.nl/...l/product/1120226?lk=9606

of

https://www.alternate.nl/...ml/product/982906?lk=9606

of deze https://www.alternate.nl/...l/product/1266013?lk=9606 ?

alleen ik lees ook dat sommige kaarten niet werken dus weet niet zo goed welke ik moet hebben

digibazz wijzigde deze reactie 03-12-2018 19:35 (6%)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
digibazz schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:37:
[...]

ben er achter gekomen dat het niet de kabel is maar dat mijn moederbord 2x verlengde kabel niet trekt...
dus das vervelend ik zit nu naar wat controller kaarten te kijken maar weet niet welke goed zal werken.

of

alleen ik lees ook dat sommige kaarten niet werken dus weet niet zo goed welke ik moet hebben
Da's altijd lastig; er zijn altijd wel mensen waarbij het niet werkte maar dat wil niet zeggen dat het bij jezelf dan vervolgens ook niet werkt. Oculus raadt zelf een aantal kaarten aan, maar of je die hier zo kan krijgen is een tweede. :X

• digibazz
ja ik gok op de laatste omdat van die asmedia chipset vond ik wat terug op hun pagina dus waag het maar

• madpilot0
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16:05

madpilot0

I ain't mad

digibazz schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:37:
[...]

of

Ik zat daar ook naar te kijken, maar ben toch voor deze gegaan;

https://www.anker.com/store/7-port-usb-3-0-hub/A7505112

Voordat ik deze hub had, had ik issues met m'n 3 meter verlengkabel, de Rift deed het niet en je zag 'm heel snel aan en uit gaan in de Oculus software. Maar nu met de hub werkt het perfect.
Sissors schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:25:
@GekkePrutser, het zwaarder geworden zijn zou mee moeten vallen buiten Oculus Home om. En als je spel start sluit dat automatisch af. Tracking kost wel wat CPU, maar dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Al helemaal niet bij iets als bijvoorbeeld Beat Saber. Wel apart dat in Home het dus wel goed werkt. Desondanks zou eerste om te checken zijn of er andere versies van je USB drivers zijn. En zeker dat ze in dezelfde USB poorten zitten als eerst?
Ja, in dezelfde USB poorten zaten ze zeker want de USB 3.0 poorten worden niet geaccepteerd op dit systeem en ze vallen ook vaak uit.

Ik heb wel inmiddels opgemerkt dat de power management niet op "Best Performance" stond maar op "Balanced". Ik heb dit aangepast en het lijkt nu inderdaad wat beter te gaan. Het zou niet zo veel uit moeten maken maar blijkbaar toch wel.

Maar mijn Ryzen 2600 en moederboard komen morgen binnen als het goed is. Pakjesavond :) Alleen de voeding en kast komen helaas later dus ik heb er nog niet veel aan.

• digibazz
madpilot0 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:18:
[...]

Ik zat daar ook naar te kijken, maar ben toch voor deze gegaan;

https://www.anker.com/store/7-port-usb-3-0-hub/A7505112

Voordat ik deze hub had, had ik issues met m'n 3 meter verlengkabel, de Rift deed het niet en je zag 'm heel snel aan en uit gaan in de Oculus software. Maar nu met de hub werkt het perfect.
Kaart werkt gelukkig nu eindelijk alles goed usb 3.0 Ik zat eerst ook aan een hub te denken maar dan gaat alles wel via de zelfde controller dus durfde dat niet aan

Ik had ook issues met verlengkabel van 3 meter ik had eerst een kabel van 23 euro die werkt perfect maar had nog een cadeaubon van bol liggen en dacht ik neem een goedkope kabel van 3 meter voor mijn andere sensor....

nou das dus echt troep...

zit er nu alleen beetje over te twijfelen nog een 3de sensor tzt te nemen
Even een tipje: De Oculus touch kit (dus alleen de controllers en 1 sensor) is bij FNAC in de uitverkoop, van 160 euro naar 21 euro! :D

Uiteraard heb ik die meegenomen. Uiteraard scande hij voor 160 euro bij de kassa maar toen ik het labeltje liet zien in de winkel kreeg ik hem voor die prijs mee (het was geen vergissing ofzo maar gewoon stock opruiming). Denk dat ze ze dumpen omdat Oculus nu de touch kit gewoon standaard meelevert.

Maar nu heb ik dus 4 camera's! :D Ik heb net een nieuw systeem gebouwd omdat mijn oude Alienware X51 zo begon te schokken, en dit gaat wel helpen om het vloeiender te maken, denk ik.

Overigens heb ik er 3 van op USB 3.0 aangesloten (de andere zit te ver weg zodat ik de powered 2.0 kabel van Oculus moest gebruiken). Omdat Oculus adviseert maar 2 sensoren op 3.0 te zetten ben ik hier
wat verder ingedoken en het blijkt dat het prima gaat als er niet meer dan 2 op dezelfde USB controller zitten. Zie hier hoe je dit kan checken/

Lijkt zo prima te gaan.. Ik zit alleen nog met de GTX 970 uit mijn oude computer omdat de nieuwe gewoon ranzig duur zijn :'(

Maargoed, misschien is dit een tipje als iemand bij een FNAC in de buurt is. Het is een Franse toko maar ze zitten ook in Belgie voor zover ik begreep, en hier in Spanje ook. Hier in mijn lokale FNAC was het de laatste trouwens.
digibazz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:25:
[...]
Kaart werkt gelukkig nu eindelijk alles goed usb 3.0 Ik zat eerst ook aan een hub te denken maar dan gaat alles wel via de zelfde controller dus durfde dat niet aan
Volgens de link van oculus is dat sowieso het geval per PC USB controller: Bij veel moederboards zit er gewoon 1 USB controller op en zit er gewoon een interne hub die het naar de poorten verdeelt.

Op zich moet een hub dus geen probleem zijn als je maar 2 sensoren hebt. Oculus zegt dat er pas een probleem is bij meer dan 2 sensoren.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 09-12-2018 12:55 (24%)

• TweakerVincent
GekkePrutser schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:52:
Even een tipje: De Oculus touch kit (dus alleen de controllers en 1 sensor) is bij FNAC in de uitverkoop, van 160 euro naar 21 euro! :D

Uiteraard heb ik die meegenomen. Uiteraard scande hij voor 160 euro bij de kassa maar toen ik het labeltje liet zien in de winkel kreeg ik hem voor die prijs mee (het was geen vergissing ofzo maar gewoon stock opruiming). Denk dat ze ze dumpen omdat Oculus nu de touch kit gewoon standaard meelevert.

Maar nu heb ik dus 4 camera's! :D Ik heb net een nieuw systeem gebouwd omdat mijn oude Alienware X51 zo begon te schokken, en dit gaat wel helpen om het vloeiender te maken, denk ik.

Overigens heb ik er 3 van op USB 3.0 aangesloten (de andere zit te ver weg zodat ik de powered 2.0 kabel van Oculus moest gebruiken). Omdat Oculus adviseert maar 2 sensoren op 3.0 te zetten ben ik hier
wat verder ingedoken en het blijkt dat het prima gaat als er niet meer dan 2 op dezelfde USB controller zitten. Zie hier hoe je dit kan checken/

Lijkt zo prima te gaan.. Ik zit alleen nog met de GTX 970 uit mijn oude computer omdat de nieuwe gewoon ranzig duur zijn :'(

Maargoed, misschien is dit een tipje als iemand bij een FNAC in de buurt is. Het is een Franse toko maar ze zitten ook in Belgie voor zover ik begreep, en hier in Spanje ook. Hier in mijn lokale FNAC was het de laatste trouwens.

[...]

Volgens de link van oculus is dat sowieso het geval per PC USB controller: Bij veel moederboards zit er gewoon 1 USB controller op en zit er gewoon een interne hub die het naar de poorten verdeelt.

Op zich moet een hub dus geen probleem zijn als je maar 2 sensoren hebt. Oculus zegt dat er pas een probleem is bij meer dan 2 sensoren.
Ik heb ergens gelezen dat 4 sensors niet aangeraden wordt door oculus.
TweakerVincent schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:56:
[...]Ik heb ergens gelezen dat 4 sensors niet aangeraden wordt door oculus.
Klopt ja, dat zegt hij ook steeds:

Maar het werkt verder prima! Ik geloof dat dit meer met de bandbreedte per controller te maken had maar bij mij zitten ze al over 2 aparte controllers verdeeld.

Ik heb nu soepele tracking (meer door de nieuwe computer en USB 3 ondersteuning dan door de extra sensor denk ik), en belangrijker, ook minder dat hij de tracking even kwijtraakt, het beeld grijs wordt en 'scheef' gaat lopen omdat hij alleen nog maar trackt via de accelerometer.

Ik moet alleen even met de meubels gaan schuiven want ik heb nu veel te weinig beweegruimte. Ik zit elke keer tegen de boundaries aan en dat leidt af.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 09-12-2018 14:38 (31%)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
4 camera's gaf bij mij ook geen problemen, maar ook weinig voordeel dus heb er nu 3 op zolder staan voor spellen met beweging en 1 in mijn mancave op de 1e verdieping voor als ik aan het racen ben in de simrig.

• Torac
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15:26
Ik ben van plan als december cadeautje aanmezelf een 2e hands rift aan te schaffen. Via V&A van tweakers (of evt marktplaats... :S).
Gewoon puur met de reden dat het goedkoper en beter voor het millieu is. Nu had ik een paar dingen.

* is er een plek in de buurt van Wageningen waar ik hem even kan testen? MM/BCC?
* wat zijn dingen om op te letten? Grijze waas, dode pixels op het scherm en krasjes in de lenzen?
* is er een tweaker die zijn rift niet op V&A heeft staan en hem aan me wil verkopen? Dm me! _/-\o_

Wat zijn de ervaringen met meerdere mensen die 1 rift gebruiken qua afstellingen etc? Met kerst komen er een hoop mensen over de vloer en dan zou het me leuk lijken allemaal even de hoogste score in beat saber o.i.d neer te zetten.

* is het makkelijk te een “mirror” te maken naar een sony bravia tv met de steam link app? Dan kan iedereen meegenieten van oma die beatsaber speelt. ;)

• kneusteun
Torac schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:45:
Ik ben van plan als december cadeautje aanmezelf een 2e hands rift aan te schaffen. Via V&A van tweakers (of evt marktplaats... :S).
Gewoon puur met de reden dat het goedkoper en beter voor het millieu is. Nu had ik een paar dingen.

* is er een plek in de buurt van Wageningen waar ik hem even kan testen? MM/BCC?
* wat zijn dingen om op te letten? Grijze waas, dode pixels op het scherm en krasjes in de lenzen?
* is er een tweaker die zijn rift niet op V&A heeft staan en hem aan me wil verkopen? Dm me! _/-\o_

Wat zijn de ervaringen met meerdere mensen die 1 rift gebruiken qua afstellingen etc? Met kerst komen er een hoop mensen over de vloer en dan zou het me leuk lijken allemaal even de hoogste score in beat saber o.i.d neer te zetten.

* is het makkelijk te een “mirror” te maken naar een sony bravia tv met de steam link app? Dan kan iedereen meegenieten van oma die beatsaber speelt. ;)
Welke prijs zit je aan te denken?
Ik heb mogelijk nog wel een oculus voor je die sporadisch is gebruikt. (omgeving Enschede)
Is incl. 2 sensors, controllers etc alleen de code voor de gratis games is gebruikt.

Waar je vooral op moet letten is sunburn in het scherm (paarse vlekken)

En mirror naar een tv gaat prima, mits je pc dat beetje trekt, zelf met een 1070 en i5 ging het prima naar mijn TV.

• KevinSetz
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:28
Beakzz schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:56:
4 camera's gaf bij mij ook geen problemen, maar ook weinig voordeel dus heb er nu 3 op zolder staan voor spellen met beweging en 1 in mijn mancave op de 1e verdieping voor als ik aan het racen ben in de simrig.
Mag ik jou in prive bericht schrijven hoe je alles hebt aangesloten en hoelang de kabels allemaal zijn?, etc

Youtube Channel Setz Gaming

• FragDAnvers
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 24-10 10:41
Ik ben aan het twijfelen om er 1 aan te schaffen..
Mijn bureau staat helaas in de woonkamer met achter mij een deel zetel, dus heel veel plek heb ik niet.
Kan dit problemen veroorzaken ? Ik kan wel desnoods via de TV gaan en dan heb ik 2meter op 1 ofzo.
Iemand dus ervaring met kleine ruimtes ?

https://www.twitch.tv/fragdanvers

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FragDAnvers schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:07:
Mijn bureau staat helaas in de woonkamer met achter mij een deel zetel, dus heel veel plek heb ik niet.
Kan dit problemen veroorzaken ? Ik kan wel desnoods via de TV gaan en dan heb ik 2meter op 1 ofzo.
Ik gebruik de Rift vrijwel alleen zittend achter mijn bureau, voor Elite Dangerous. Dat gaat uitstekend. Heb ook weinig ruimte verder. Het is maar wat je er mee wil.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Voor de gemiddelde racegame, of Elite zou je wel genoeg ruimte hebben, voor Beat Saber vermoed ik van niet (of net). Hangt van de game af in eerste instantie.

• FragDAnvers
Cyphax schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:39:
[...]

Voor de gemiddelde racegame, of Elite zou je wel genoeg ruimte hebben, voor Beat Saber vermoed ik van niet (of net). Hangt van de game af in eerste instantie.
Nog niet echt gekeken welke games mij allemaal aanspreken.
Dacht op het eerste zicht aan bv Subnautica, Warthunder, Robo recall, the forest.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
FragDAnvers schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:21:
[...]

Dacht op het eerste zicht aan bv Subnautica, Warthunder, Robo recall, the forest.
Van die lijst ken ik alleen Robo Recall (erg leuke game overigens!), die heeft niet per se veel ruimte nodig (je teleporteert in die game) maar het is wel aan te raden. Ik denk dat je voor weinig games ruimte moet hebben maar mijn ervaringen met Robo Recall (maar ook Fallout 4) is dat ik nog weleens een deur, muur of plafond (dat is schuin achter mij) raak met de controllers.
Ik zou mezelf er alles bij elkaar niet door laten tegenhouden! :)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FragDAnvers schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:21:
[...]

Subnautica is een geweldig spelletje om op een monitor te spelen maar de VR-implementatie is crap imho.

• digibazz
SnoeiKoei schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:47:
[...]

Subnautica is een geweldig spelletje om op een monitor te spelen maar de VR-implementatie is crap imho.
Vind de vr best goed niet alles hoeft roomscale te zijn en speelt prima met een controller...
nog steeds veel meer immersion dan wanneer ik het op de monitor speel.
Alleen de menu's (inventory enzo )zijn niet zo goed gedaan

digibazz wijzigde deze reactie 11-12-2018 18:38 (7%)

• kneusteun
SnoeiKoei schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:47:
[...]

klopt, is echt om te janken.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
KevinSetz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:48:
[...]

Mag ik jou in prive bericht schrijven hoe je alles hebt aangesloten en hoelang de kabels allemaal zijn?, etc
Tuurlijk al zal je mij wel even tijd moeten geven om al die bestellingen weer op te zoeken, want de kabels zijn allemaal weg gewerkt.

Powered USB hub, HDMI repeater, 10 meter kabels, powered USB 3.0 kaart. Verzin het maar en het zit in deze setup :+
Ik heb wel een tijd onder aanbevolen ruimte gezeten. In principe ging dat redelijk voor mij, maar je hebt wel snel dat je steeds weer je boundaries ziet. Voor sim zaken maakt ruimte natuurlijk niet uit. En om eerlijk te zijn heb je bij genoeg spellen dat je redelijk stil staat (nodal teleport zoals Arktika.1 is erg onpopulair binnen de community, maar ik vind het juist leuk omdat je gedwongen wordt te bewegen, ipv alles met je joystick te doen). Maar dan nog als één van je dimensies 1m is dan ga je wel dus heel erg snel het guardian systeem activeren, waardoor je telkens weer je randen ziet.

• FragDAnvers
Dan toch gisteren aangeschaft.. Wat een ervaring !

• TweakerVincent
FragDAnvers schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:55:
Dan toch gisteren aangeschaft.. Wat een ervaring !
Had ik ook :) Tutorial met drone was erg toffe ervaring :)

• FragDAnvers
TweakerVincent schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:16:
[...]

Had ik ook :) Tutorial met drone was erg toffe ervaring :)
Nog niet heel veel getest, moet eerst de sensoren verplaatsen.
Mijn bureautje is net te klein voor deftig te bewegen.
Robo recall, face your fears en gun club VR getest.
Bij face your fears toch wel even paar keer goed geschrokken !

• FragDAnvers
Iemand een idee of een gewone USB 3.0 extension cable zou werken om 1 sensor te verlengen ?
Of is er echt een repeater nodig ?

• Torac
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15:26
FragDAnvers schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:54:
Iemand een idee of een gewone USB 3.0 extension cable zou werken om 1 sensor te verlengen ?
Of is er echt een repeater nodig ?
Een degelijke echte usb 3.0 extension cable zal waarschijnlijk werken. Let er wel op dat niet elke usb verlenger met een blauwe usb connector usb 3.0 is. ;)
Ligt eraan hoeveel je verlengt, maar USB kabels hebben simpelweg een maximale lengte gebaseerd op de lichtsnelheid. Een degelijkere kabel gaat niet de lichtsnelheid verhogen ;).

Overigens hoeven niet alle sensoren op USB 3.0.

• FragDAnvers
Zou hem eigelijk maar een metertje moeten verlengen.
Was aan het denken aan deze kabel (maar dan male -> female):

https://store.realdolmen....oebehoren/sb3011/N8035422

FragDAnvers wijzigde deze reactie 14-12-2018 11:09 (6%)

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:18
Heb enkele dagen een Lenovo Odyssey. Werkt prima, maar ik heb heel wat last van feit dat enkel midden van beeld echt scherp is, zodra ik zelfs maar beetje buiten centrum kijk, wordt alles wazig. Zou rift daar beter voor doen?

• FragDAnvers
lapino schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:51:
Heb enkele dagen een Lenovo Odyssey. Werkt prima, maar ik heb heel wat last van feit dat enkel midden van beeld echt scherp is, zodra ik zelfs maar beetje buiten centrum kijk, wordt alles wazig. Zou rift daar beter voor doen?
Lenovo Explorer of Samsung Odyssey ? :D

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:18
Lenovo Explorer, sorry efkes mixup :)

• FragDAnvers
lapino schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:58:
Lenovo Explorer, sorry efkes mixup :)
Ik heb toch niet echt last van wazig beeld op mijn Rift, soms wel wat vlekken maar komt denk ik omdat de lens vuil wordt als ik de HMD op men hoofd zet (om even IRL te kunnen rondkijken)

Het is iig niet iets wat ik herken bij de Rift. Maar goed, het blijft natuurlijk ook van persoon tot persoon verschillen.
De Rift heeft dit ook. Misschien niet evenveel, maar het effect is ook aanwezig ja, in de hoeken is het minder scherp.

Ik heb laatst nog op de beurs de Explorer uitgeprobeerd op de Lenovo stand en ik vond hem visueel niet echt verschillen van de Rift. Ook de soepelheid van de tracking viel me erg mee. Ik had het minder verwacht (aangezien het zonder externe sensoren werkt en de achtergrond veel bewegende mensen bevatte).

Ik zou gewoon doorgaan met de Lenovo en later een van de gevestigde VR merken nemen als die eindelijk eens met iets nieuws komen: Een nieuwe vive of oculus. De huidige modellen beginnen erg stoffig te worden.

Persoonlijk vind ik de tracking van de Vive trouwens het best. Die lighthouses werken echt super, en kunnen zelfs overweg met meerdere Vive opstellingen die dezelfde lighthouses delen. Maar qua comfort vind ik de Rift weer beter.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 14-12-2018 13:12 (10%)

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Hebben jullie al eens meegemaakt dat een sensor steeds connect en disconnect? Soms gaat het goed maar soms is er geen ophouden aan en moet ik hem lostrekken.

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:49

HellBeast

Oh My GoT!

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:48:
Hebben jullie al eens meegemaakt dat een sensor steeds connect en disconnect? Soms gaat het goed maar soms is er geen ophouden aan en moet ik hem lostrekken.
Andere USB poort proberen?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@PuckStar Een tijdje terug had je het over een andere pokergame dan pokervr.
Is dat toevallig Pokerstars VR? ;p ik zie dat die nu te downloaden is op steam

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Dan begint hij direct weer. Reboot helpt ook wel eens.

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-11 23:43
Subnautica is nu gratis te claimen bij epic games, werkt in VR.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Ricmaniac schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:30:
YES! Is sinds een maandje voor iedereen GRATIS beschikbaar. Nog wel beta maar speelt prima.
Als je een Rift hebt pak dan de Oculus versie want dan kun je je Oculus avatar in de game gebruiken.
https://www.oculus.com/experiences/rift/1961361990541898/
Als je wilt samen spelen kijk dan in de Tweakers VR discord of op TG. Hier meer info.
haarbal schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:23:
Subnautica is nu gratis te claimen bij epic games, werkt in VR.
Hebben ze al opgelost dat je "tablet" beter te lezen is (van je af te houden is)? Want daarom ben ik niet verder gaan spelen in VR. Kreeg er koppijn van zo dichtbij op je ogen.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-11 23:43
PuckStar schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:41:
Hebben ze al opgelost dat je "tablet" beter te lezen is (van je af te houden is)? Want daarom ben ik niet verder gaan spelen in VR. Kreeg er koppijn van zo dichtbij op je ogen.
Denk het niet, heb het pas net geinstalleerd en geprobeerd, weet verder weinig van het spel.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Gelockte
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 01-11 19:22
Ricmaniac schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:30:
Pokerstars VR is echt zeer aan te raden , al lijkt het pokeren zelf wel een bijzaak af en toe :P

• klablabla
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-10 07:20
Heb de Medion Erazer X1000 geprobeerd deze had hetzelfde.
Deze heb ik ondertussen ingeruild voor de Rift. Deze heeft dat veel minder.

Reden van inruil was de tracking van de controllers.
Met de Medion leek het net of ik me handen niet stil kon houden.
Met de Rift heb ik dit probleem niet.

Moet wel zeggen dat de setup van de Medion veel makkelijker is, omdat je bij de rift je sensoren moet plaatsen. Maar nu ik met beide heb gespeeld zou ik kiezen voor de Rift.

• KevinSetz

Elke keer verlies ik tracking soms die is 20 sec goed en 2 sec slecht en dan weer 10 sec goed en 20 sec slecht hij verliest hem telkens,

Ik heb de rift / of de sensor niet verlengd en alles zit op usb 3.0 aangesloten. ik wordt er beetje moe van, heb ook al gegoogled maar ik lijk wel de enige die er last van heeft.... kan niks vinden behalve dat mensen sensor problemen hebben maar dat heb ik niet.

• Cybermage
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:44
KevinSetz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:27:
[Afbeelding]

Elke keer verlies ik tracking soms die is 20 sec goed en 2 sec slecht en dan weer 10 sec goed en 20 sec slecht hij verliest hem telkens,

Ik heb de rift / of de sensor niet verlengd en alles zit op usb 3.0 aangesloten. ik wordt er beetje moe van, heb ook al gegoogled maar ik lijk wel de enige die er last van heeft.... kan niks vinden behalve dat mensen sensor problemen hebben maar dat heb ik niet.
Vraag heb je de rift rechtstreeks op de usb poorten van je moederboard aangesloten? of via een kaart?
Zo ja probeer het eens via een uitbreiding kaart.

• KevinSetz
Cybermage2you schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Vraag heb je de rift rechtstreeks op de usb poorten van je moederboard aangesloten? of via een kaart?
Zo ja probeer het eens via een kaart.
rechtstreeks op het moederbord, als ik het in de usb 3.0 kaart steek die op het pcie slot zit verliest helemaal tracking ook de sensoren

• Cybermage
KevinSetz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:18:
[...]

rechtstreeks op het moederbord, als ik het in de usb 3.0 kaart steek die op het pcie slot zit verliest helemaal tracking ook de sensoren
Oke wat is totale configuratie waar je de rift op aangesloten hebt? Wat voor usb 3.0 kaart is dat?
Zelf heb ik StarTech 7-poorts PCI Express USB 3.0 kaart en daar werkt het probleemloos met 2 sensoren en een rift op een i5.

• KevinSetz
Cybermage2you schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Oke wat is totale configuratie waar je de rift op aangesloten hebt? Wat voor usb 3.0 kaart is dat?
Zelf heb ik StarTech 7-poorts PCI Express USB 3.0 kaart en daar werkt het probleemloos met 2 sensoren en een rift op een i5.
Okay komt de was lijst:

PC:
i7 6700K (niet OC)
asus formula VIII moederbord
Gskill 16GB 3200Mhz ram
Asus ROG 1080GTX
750watt Corsair voeding

Aangesloten op moederbord:
Corsair K70 2x USB poorten in gebruik
Asus Rog Spatha muis 1x USB poort
USB Headset Corsair Void Wireless 1x USB poort
2x Oculus Sensor 2x USB poort
1x Oculus rift 1 USB poort
1x USB HUB (verleng kabel 3.0 a 3 meter) HUB TP Link > Fanatec stuur en pedalen en buttonbox totaal 4 USB
1x Muis 1x USB poort voorop de kast
1x toetsenbord 1x USB poort voor op de kast

totaal 13 USB poorten nodig.

• Cybermage
KNIP

[/quote]

Hmm dat zijn wel veel poorten. In ieder geval lijkt de configuratie dik in orde. Zou een opstarten zo min mogelijk De basis dus alleen keyboard muis en rift kijken wat je dan krijgt. Kan zijn dat er poorten kwa bandbreedte gedeeld worden en dat is niet echt bevordelijk voor de tracking vandaar mijn advies de rift en sensoren op een kaart te gooien.

Cybermage wijzigde deze reactie 02-01-2019 21:40 (28%)

• KevinSetz
Cybermage2you schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:34:
KNIP

[/quote]

Hmm dat zijn wel veel poorten. In ieder geval lijkt de configuratie dik in orde. Zou een opstarten zo min mogelijk De basis dus alleen keyboard muis en rift kijken wat je dan krijgt. Kan zijn dat er poorten kwa bandbreedte gedeeld worden en dat is niet echt bevordelijk voor de tracking vandaar mijn advies de rift en sensoren op een kaart te gooien.
ga eens kijken wat er gebeurd als ik de meeste dingen unplug.

EDIT

Zelfde probleem nog steeds tracking verlies, heb alleen de oculus aan gesloten en opgestart dus 3 usb poorten in gebruik. verder had ik alles er uit getrokken maar helpt dus niks.

KevinSetz wijzigde deze reactie 02-01-2019 21:47 (15%)

• Cybermage
KevinSetz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:42:
[...]

ga eens kijken wat er gebeurd als ik de meeste dingen unplug.

EDIT

Zelfde probleem nog steeds tracking verlies, heb alleen de oculus aan gesloten en opgestart dus 3 usb poorten in gebruik. verder had ik alles er uit getrokken maar helpt dus niks.
Oke hou dat even voorlopig.
Nog een aantal vraagjes:
Draai je windows 10?
Verder zit je PCI 3.0 usb kaart in een PCIe 3.0 x8_2 slot?

• KevinSetz
Cybermage2you schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:04:
[...]

Oke hou dat even voorlopig.
Nog een aantal vraagjes:
Draai je windows 10?
Verder zit je PCI 3.0 usb kaart in een PCIe 3.0 x8_2 slot?
Ja windows 10 draai ik,
Ja de usb PCI Kaart zit in de X8 slot maar heb die poorten geprobeerd + de poorten op het moederbord maar dat maakt geen verschil

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

In de kerstvakantie Lone Echo gekocht en gespeeld. Damn wat een vet spel. Ik heb begrepen dat dit jaar deel 2 uitkomt en dat is insta-buy wmb.

Ben verder een tijdje helemaal niet actief geweest met VR. Wat zijn de must-buy titels van het moment?

Verder heb ik mijn plan uitgevoerd vwb het maken van een makkelijk los te koppelen oplossing voor de Rift headset. Ik heb via allekabels.nl deze HDMI-verlengkabel van 0,5m gekocht die permanent achterin mijn videokaart zit en naast mijn PC ligt. Als ik nu de Rift wil gebruiken prik ik die daar in en in een vrije USB3-poort op de voorkant van mijn PC. Werkt prima en nu hoef ik niet meer iedere keer achter mijn PC te zijn, of mijn headset permanent aangesloten te houden. Ideaal!

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:46 (52%)

• kneusteun
SnoeiKoei schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
In de kerstvakantie Lone Echo gekocht en gespeeld. Damn wat een vet spel. Ik heb begrepen dat dit jaar deel 2 uitkomt en dat is insta-buy wmb.

Ben verder een tijdje helemaal niet actief geweest met VR. Wat zijn de must-buy titels van het moment?

Verder heb ik mijn plan uitgevoerd vwb het maken van een makkelijk los te koppelen oplossing voor de Rift headset. Ik heb via allekabels.nl deze HDMI-verlengkabel van 0,5m gekocht die permanent achterin mijn videokaart zit en naast mijn PC ligt. Als ik nu de Rift wil gebruiken prik ik die daar in en in een vrije USB3-poort op de voorkant van mijn PC. Werkt prima en nu hoef ik niet meer iedere keer achter mijn PC te zijn, of mijn headset permanent aangesloten te houden. Ideaal!
Zo heb ik dat ook inderdaad, en dan een paar van die metalen skipas rollertjes zodat de kabel mooi omhoog gaat en je er geen tot amper last van hebt.
Welke titels heb je al gespeeld en vond je leuk danwel niet leuk? Want anders wordt het weer een behoorlijk lijstje ;)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sissors schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:34:
Welke titels heb je al gespeeld en vond je leuk danwel niet leuk? Want anders wordt het weer een behoorlijk lijstje ;)
Briljant:
- Line Echo
- Elite Dangerous (reden van aanschaf)

Goed vermaakt met:
- Lucky's Tale

Geen fan van:
- Robot Recall (teleportmechanisme lift me niet)

Nog op de te-proberen-lijst:
- Skyrim VR (originele Skyrim veel gespeeld, tof)

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 07-01-2019 21:29 (4%)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
SnoeiKoei schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Briljant:
- Line Echo

Goed vermaakt met:
- Lucky's Tale

Geen fan van:

Beat Saber vind ik wel een must-have (behalve als je niet tegen zweet kan). Gorn is ook heel leuk (heeft geen teleporteermechanisme, makes you wish it had :+).
Als je Elite gaaf vind is misschien Euro Truck Simulator ook wel een overweging waard. Net als het in Elite heel gaaf is om je eigen schip te hebben en besturen is dat met een vrachtwagen eigenlijk ook wel heel leuk. :)
Verder vind ik Space Pirate Trainer en Eleven: Table Tennis ook de moeite van het bekijken waard (heb ik nog niet zo heel veel tijd aan besteed maar wel goede eerste indruk van gekregen).

Cyphax wijzigde deze reactie 07-01-2019 21:47 (11%)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt, ik ga die spellen bekijken 😀

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:33
Cyphax schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:45:
[...]

Beat Saber vind ik wel een must-have (behalve als je niet tegen zweet kan). Gorn is ook heel leuk (heeft geen teleporteermechanisme, makes you wish it had :+).
Als je Elite gaaf vind is misschien Euro Truck Simulator ook wel een overweging waard. Net als het in Elite heel gaaf is om je eigen schip te hebben en besturen is dat met een vrachtwagen eigenlijk ook wel heel leuk. :)
Verder vind ik Space Pirate Trainer en Eleven: Table Tennis ook de moeite van het bekijken waard (heb ik nog niet zo heel veel tijd aan besteed maar wel goede eerste indruk van gekregen).
Yup, ik speel op dit moment 50% van de VR tijd iRacing, 25% American Truck Simulator, 20% Elite en 5% Wrench.

Wrench is een nieuwe early acces game waar je een monteur van een raceteam bent en je de auto moet onderhouden. Verbazingwekkend realistisch en nog goedkoop ook.
[...]

Briljant:
- Line Echo

Goed vermaakt met:
- Lucky's Tale

Geen fan van:

Een aantal van degene die ik het leukst vond heeft teleportatie, dus die zal ik maar overslaan :P.

Moss is sowieso een aanrader. Vergelijkbaar met Lucky's Tale, en op een enkel puntje wat minder, maar overall een betere versie ervan. De eerder genoemde Beat Saber. Laatste twee die ik heb uitgespeeld hebben wel wat horror zaken erin, dus dat moet je liggen. Maar Edge of Nowhere is een ouder spel, en ondersteund geen motion controllers (wel de standaard controllers als gamepad, dus je kan gewoon ermee spelen, maar ze worden niet getrackt), maar wel erg goed gemaakt imo. Seeking Dawn is de ander, en voor mij een solide 4 sterren. Niet het niveau van Lone Echo, en wel wat schoonheidsfoutjes, maar wel een vermakelijk spel.

De The Gallery games (vooral deel 2) vond ik heel goed, maar die zijn wel primair teleportatie. En ik weet niet of je Arizona Sunshine tegenwoordig kan spelen zonder teleportatie.

En als je multiplayer wil kan je altijd nog Echo Arena / Echo Combat doen :).
[...]

Briljant:
- Line Echo

Goed vermaakt met:
- Lucky's Tale

Geen fan van:

Ik ben weer meer VR gaan spelen door het GRATIS spel PokerStars VR. Ik speelde vrijwel nooit poker in het echt maar ik vind dit wel erg leuk. Het is niet intensief, je kunt beginnen en stoppen wanneer je wilt (1 ronde duurt toch niet zo lang) en als je wilt kun je een beetje socializen (dit is overigens niet verplicht. als ik even geen zin heb om te praten zit ik gewoon rustig stil te pokeren).
Het is crossplatform dus je komt er genoeg Vivers tegen. Er zijn altijd wel tafels aan het spelen.

Toevallig in de kerstvakantie ook weer Keep Talking And Nobody Explodes gespeeld. Dat kun je ook zonder VR spelen maar VR geeft wel een extra dimensie. Dit speel je dus wel minimaal met z'n 2en. 3 of 4 kan ook, vooral als de puzzels wat lastiger worden.

Verder vond ik het (ook gratis) Mission:IIS als eenmalige experience ook heel leuk.

Verder heb ik best veel Onward en Eleven Table Tennis gespeeld.

Tja en verder hangt het vooral van je eigen voorkeur af. Wil je racen? Vliegen? FPS? Strategy? Creativity? etc.

Betreft teleporten is dat per spel soms wel verschillend opgezet dus ik zou het zeker niet ontwijken om te proberen in een ander spel. Robo Recall is even wennen maar als je het doorhebt wel goed speelbaar vind ik. Dan teleport je gewoon vaak precies achter een robot en kun je die helemaal uit elkaar trekken :).

• mytheory
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-11 18:50
Sissors schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:34:
Beat saber is echt een must
Space trainer lekker schieten
Dead and buried is gratis en een spel dat ik veel speel
Contractors als je van shooters houdt, zit goed in elkaar

• faraga
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:44
Ik ga even een kleine baalervaring delen in dit topic. Ruim vier jaar geleden was ik helemaal hyped over vr en had ik, na een flinke belastingteruggave, een balls to the walls pc bij elkaar gegooid met een 4770K en 780 Ti.

Toen kwam CV1 eindelijk uit en was hij een stuk duurder dan de geruchten aangaven en dat vond ik hem niet meer waard. In de tussentijd heb ik al op lanparties kunnen leren dat mijn pc prima met de Rift overweg kan en in november zag ik een mooie deal op V&A en heb ik eindelijk maar eens een Rift gekocht.

Die Rift werkte perfect met prima framerates en ik kon eindelijk Dirt Rally in vr spelen. Dit hield helaas niet lang aan. In Oculus Home worden sinds december veel ui-elementen dubbel gerenderd in het linkeroog en zijn ze in het rechteroog niet zichtbaar. Games draaien op zich nog wel, maar merkbaar slechter en het fov resetten is simpelweg niet meer mogelijk.

Na uren aan troubleshooting vond ik dit draadje op het Oculus-forum, waaruit ik opmaakte dat het een probleem niet aan mijn kant lag, maar dat Oculus Home na een update kapot is gegaan voor videokaarten uit de 700-serie van Nvidia. Mensen hebben al contact gehad met Oculus over het probleem en de eta voor een fix is eerder maanden dan weken. Al die tijd mag mijn Rift lekker in een hoekje van mijn bureau verstoffen, want ik ben voorlopig niet van plan om een nieuwe videokaart te kopen als deze qua prestaties nog volstaat.

tl;dr de Rift is na een update buggy geworden op videokaarten uit de 700-serie, ik baal
faraga schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:
Ik ga even een kleine baalervaring delen in dit topic. Ruim vier jaar geleden was ik helemaal hyped over vr en had ik, na een flinke belastingteruggave, een balls to the walls pc bij elkaar gegooid met een 4770K en 780 Ti.

Toen kwam CV1 eindelijk uit en was hij een stuk duurder dan de geruchten aangaven en dat vond ik hem niet meer waard. In de tussentijd heb ik al op lanparties kunnen leren dat mijn pc prima met de Rift overweg kan en in november zag ik een mooie deal op V&A en heb ik eindelijk maar eens een Rift gekocht.

Die Rift werkte perfect met prima framerates en ik kon eindelijk Dirt Rally in vr spelen. Dit hield helaas niet lang aan. In Oculus Home worden sinds december veel ui-elementen dubbel gerenderd in het linkeroog en zijn ze in het rechteroog niet zichtbaar. Games draaien op zich nog wel, maar merkbaar slechter en het fov resetten is simpelweg niet meer mogelijk.

Na uren aan troubleshooting vond ik dit draadje op het Oculus-forum, waaruit ik opmaakte dat het een probleem niet aan mijn kant lag, maar dat Oculus Home na een update kapot is gegaan voor videokaarten uit de 700-serie van Nvidia. Mensen hebben al contact gehad met Oculus over het probleem en de eta voor een fix is eerder maanden dan weken. Al die tijd mag mijn Rift lekker in een hoekje van mijn bureau verstoffen, want ik ben voorlopig niet van plan om een nieuwe videokaart te kopen als deze qua prestaties nog volstaat.

tl;dr de Rift is na een update buggy geworden op videokaarten uit de 700-serie, ik baal
Echt super balen joh!
En erg slecht dat Oculus er maanden over gaat doen :(

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
faraga schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:

Op het forum staat intussen ook deze post (ook van 10 januari):
Well update 1.34 seems to have solved the problem for me. Just used my Rift and the double vision thing is gone.
Of dat bij jou ook zo is is natuurlijk de vraag maar ik denk dat dat geen maanden gaat duren. Er is ook aangegeven door Oculus zelf (volgens die thread) dat ze het in 1.35 anders oplossen en dat is al een paar weken terug, dus als het een klein beetje meezit nog even volhouden. :X
En anders sparen voor de upgrade van die 780, zit toch aan de onderkant van de minimumeisen inmiddels. 'k Heb zelf mijn GTX 970, waarvan ik ook vond dat ie op zich nog wel voldeed, een upgrade gegeven naar een 2070, en dat is wel merkbaar. :)

• faraga
Cyphax schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Op het forum staat intussen ook deze post (ook van 10 januari):

[...]

Of dat bij jou ook zo is is natuurlijk de vraag maar ik denk dat dat geen maanden gaat duren. Er is ook aangegeven door Oculus zelf (volgens die thread) dat ze het in 1.35 anders oplossen en dat is al een paar weken terug, dus als het een klein beetje meezit nog even volhouden. :X
En anders sparen voor de upgrade van die 780, zit toch aan de onderkant van de minimumeisen inmiddels. 'k Heb zelf mijn GTX 970, waarvan ik ook vond dat ie op zich nog wel voldeed, een upgrade gegeven naar een 2070, en dat is wel merkbaar. :)
Ja ik ging er ook van uit dat de update met 1.35 het zou oplossen. Maar die had dus een eta van februari of maart. Als het nu al is gefikst, zou dat tof zijn. Ik ga het vanavond maar eens proberen. Alsnog erg lullig dat het juist tijdens de feestdagen niet werkte, toen ik meer vrije tijd had en er mensen over de vloer waren die ik het wou laten proberen.

Qua videokaart, de games die ik nu speel, draaien nog prima op mijn 780 Ti. Als ik meer problemen ga merken, ga ik mijn processor delidden en gpu upgraden, maar daar heb ik voor nu toch het geld niet voor :+

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Ik kon mijn Rift die al een tijdje stof lag te happen niet meer gebruiken. De Occulus software bleef maar herstarten.

Het bleek dat 'duet display' de boosdoener was (een app om een ipad als 2e scherm in te zetten). Er af gegooid en alles is nu ok.

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

• faraga
Update: Ik heb in Oculus Home de switch aangezet om bètasoftware te krijgen en toen kreeg ik een update naar 1.34 binnen. Daarmee lijkt het probleem dat ik eerder beschreef opgelost te zijn. Gelukkig maar.

• Northside
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:34
Altijd al een VR bril willen kopen, maar ook altijd genoeg redenen kunnen bedenken om het niet te doen. Nu belastingmeevaller gehad, dus financieel is even geen reden meer.

Even rondgekeken; https://www.alternate.de/...duct/1466418?event=search de moeite van het kopen waard?

Ik twijfel nu alleen aan het volgende. Is het nog wel de moeite waard om nu 400e uit te geven aan wat eigenlijk 'oude' techniek is? Moet ik misschien doorsparen en ergens later dit jaar erop springen als er iets nieuws uit komt? Zo blijf je natuurlijk bezig, maar is vast herkenbaar voor velen.
Betere alternatieven kosten al snel boven de €1000. Oculus komt op korte termijn potentieel alleen met een nieuwe versie van de Rift, die wel wat voordelen zou moeten hebben (inside-out tracking), maar echt geen revolutie is. Gezien ze niks hebben aangekondigd op CES zou ik ook niet verwachten dat dat binnen een half jaar zal komen. Er is momenteel niks bekends over betere headsets die op de planning staan waar je niet meer dan €1000 voor kwijt gaat zijn. (En ook nog een stuk zwaardere PC voor nodig hebt, een 1080TI/2080 is toch wel echt het minimum waarbij ik een Pimax zou adviseren, en eigenlijk gewoon een 2080TI).

Heb je interesse, dan zou ik hem gewoon kopen. Valt heel VR voor je tegen? Dan ben je blij dat je niks duurders hebt gekocht. Ben je er wel helemaal gek van en wil je niks anders meer? Dan is het een mooi moment om te gaan sparen :P.
Pagina: 1 ... 78 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True