Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• digibazz
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-11 17:05
quote:
Sissors schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:59:
[...]

Het beeld is niet scherp genoeg. Maar waarvoor is het niet scherp genoeg? Het moet duidelijk nog scherper in de toekomst, maar voor nu kan je er een hoop plezier aan hebben. Als het langzaam doodbloed des te meer reden om het nu te kopen, anders ben je straks te laat :P.

Ik denk / hoop van niet, maar tja, niemand is daar zeker van. Net als de vraag of je het wat vindt uiteindelijk, of er na twee weken op uitgekeken bent.
Het lijkt me voor race games en sims echt geweldig……. alleen tja bizar dat f1 2018 dan weer niet eens support heeft.
Maar ook zoals resident evil wel playstation vr heeft maar geen pc... vind ik bizar en dat is ook een beetje wat me tegen houd.

Een spel als gorn of superhot lijkt me heel leuk maar niet iets waar je weken mee bezig bent.
weet niet of er nog grote titels aan komen.

Bridge crew lijkt me dan wel nog echt leuk maar moet je wel vrienden hebben die vr hebben om daar echt van te kunnen genieten.

maar goed ga er nog eens goed over na denken :)

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:55
quote:
digibazz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Het lijkt me voor race games en sims echt geweldig……. alleen tja bizar dat f1 2018 dan weer niet eens support heeft.
Maar ook zoals resident evil wel playstation vr heeft maar geen pc... vind ik bizar en dat is ook een beetje wat me tegen houd.

Een spel als gorn of superhot lijkt me heel leuk maar niet iets waar je weken mee bezig bent.

Bridge crew lijkt me dan wel nog echt leuk maar moet je wel vrienden hebben die vr hebben om daar echt van te kunnen genieten.

Als je iRacing, project cars 2 of assetto corsa pakt dan vermaak je je ook wel wat jaartjes ;)
Vind het ook jammer dat f1 2018 het niet heeft, maar zit minder diepte in de game dan bovenstaande.

Er zijn ook via tweakers leuke races voor die games en veel mensen rijden VR wat wel hilarisch is bij crashes.

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07:42
quote:
digibazz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Eigenlijk alle moderne sims ondersteunen VR, alleen \Automobilista niet. Dus Assetto Corsa, iRacing, Project Cars (1&2), Raceroom Racing Experience en zelfs Live for Speed. Verder is er een mod voor Richard Burn Rally die VR ondersteuning toevoegt en Dirt Rally heeft standaard ondersteuning. Al voelen rally games voor mij meer als puke simulators....

Vreemd genoeg is er dan weer geen VR ondersteuning voor Dirt 4 en de F1 serie ondanks dat deze, net als Dirt Rally, uit de stal van Codemasters komt. Ik vermoed dat het verwachte publiek voor deze titels veel meer mainstream is en dus een te klein percentage VR gebruikers bevat om ontwikkelingstijd in te steken. Simracers zijn daarentegen eerder geneigd flink te investeren in hun setup.

• satoer
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 18:00
Facebook kwam ineens met een test tooltje. Nieuwschierig als ik was draaide ik het om te kijken of m'n systeem met een rift overweg kon.

Helaas... een dubbele Skylake-SP Xeon met totaal 32 cores van 2,1 GHz is te weinig om een drift aan te kunnen sturen :'( :D

quote:
satoer schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:33:
Facebook kwam ineens met een test tooltje. Nieuwschierig als ik was draaide ik het om te kijken of m'n systeem met een rift overweg kon.

Helaas... een dubbele Skylake-SP Xeon met totaal 32 cores van 2,1 GHz is te weinig om een drift aan te kunnen sturen :'( :D

[afbeelding]
De singlecore prestaties van dat ding zullen ook niet om over naar huis te schrijven zijn... Dat het op goed te distribueren taken een monster zal zijn betekent niet dat hij goed is voor games. Ik vermoed dat jouw 32 core xeon (een stuk) minder presteert dan mijn bijna antieke i5 2500K die op 4,4 GHz draait (in dit scenario).

Gamertag: Finraziel42

• kneusteun
quote:
Finraziel schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:04:
[...]

De singlecore prestaties van dat ding zullen ook niet om over naar huis te schrijven zijn... Dat het op goed te distribueren taken een monster zal zijn betekent niet dat hij goed is voor games. Ik vermoed dat jouw 32 core xeon (een stuk) minder presteert dan mijn bijna antieke i5 2500K die op 4,4 GHz draait (in dit scenario).
Ja hetzelfde gehad met een quadro M6000 die het veel slechter deed dan de 1070.
Niet gek natuurlijk aangezien het hardware is die hier niet voor bedoeld is.

• digibazz
Toch de gok gewaagd.
Morgen komt hij binnen :) ben erg benieuwd.
Stuur en pedalen maar eens afgestoft en oude project cars en assetto geinstaleerd en nu staat
gorn staat alvast te downloaden en nu twijfel ik alleen tussen skyrim of fallout..... lastig
Hoewell Fallout verbeterd schijnt te zijn, zijn overall de recensies vooral voor op de Oculus voor Skyrim veel beter, dus dan zou ik het wel weten.

Al had ik problemen op een 4 cores i5 met Oculus bescherming tegen lage framerate icm Skyrim. Dat hadden aantal andere ook met soortgelijke CPU. Dus dat kan een dingetje zijn.

En hoewel Skyrim VR een hoop fans heeft, zou ik ook zeker 'echte' VR games aanraden. Lone Echo bijvoorbeeld, al vallen een hoop dingen tegen als je het later met Lone Echo gaat vergelijken ;).
Ik zou gewoon kiezen op basis van welke game je meer aanspreekt. Skyrim VR heb ik zelf nog niet, maar Fallout speelt nu in ieder geval uitstekend met de Oculus touch controllers. Ik denk zelf eigenlijk beter dan met die vive wands... Heb het niet geprobeerd maar die touch pads er op lijkt me gewoon tien keer niks en wat ik online van de interface in fallout gezien heb lijkt het me met de sticks van Oculus veel beter te gaan.

Het speelt in ieder geval prima. Enige echte nadeel van Fallout 4 vr is dat je denk ik wat meer last hebt van het feit dat het moeilijk is om echt op grote afstand dingen te raken. Enerzijds vanwege de resolutie, anderzijds vanwege het feit dat een sniper richten terwijl je hem alleen als pistool vast houdt bizar moeilijk is (je kunt door de scope richten maar het is fysiek bijna onmogelijk om niet heel erg heen en weer te zwabberen dan). Ik overweeg zelf daarom nog steeds om een protube vr te bestellen.

Oh, en Skyrim VR komt met alle dlc... Als je de dlc zelf al hebt van Fallout dan kun je die wel zelf er in modden maar ik weet nog niet hoe goed dat werkt (ik wil dat eigenlijk pas doen als ik 'klaar' ben met de base game).

• digibazz
Toch maar Skyrim genomen.
En man ben heel blij dat ik toch de rift heb genomen.... oke je ziet wat pixels maar dat vergeet je redelijk snel als je lekker bezig bent.
Alleen de lamp vind het minder leuk.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:06
Erg tof, nieuwe bestemming voor Rift gevonden, Unity VR Developer worden. Net mijn eerste 'game' gebouwd erg tof!

• digibazz
....de lamp is stuk :'(
Maar de controller doet het waarschijnlijk nog prima, die kunnen wel tegen een stootje :P.
Vanwege goede reviews, heb ik Windlands 2 gekocht. Ik had er al wat van gelezen, en mijn eerste conclusie komt wel redelijk overeen met wat ik van andere had gelezen: Soms is het onduidelijk waar je nu heen moet. Boss fights zijn belabberd, en uberhaupt ben ik niet erg onder de indruk van de boog implementatie. Maar die locomotion, rondslingeren door de levels, die is echt geweldig. Ik denk dat hij het geld nog steeds waard is, maar toch jammer dat de rest eromheen niet even goed is als die basis.
Space Junkies open beta gaat weer beginnen (zeg maar snellere, meer arcade, versie van Echo Combat). Ik heb weer drie beta codes te vergeven, dus stuur een PB als je interesse hebt.

En ben ik nu de enige in dit topic? :P

Sissors wijzigde deze reactie 24-09-2018 18:19 (10%)

• Napalm
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10-11 19:00
Nee, je bent niet de enige in dit topic. Ik lees altijd mee.

Sla de beta-code over, Maar mooi dat je die ter beschikking stelt.

Napalm Racing Team Holland - @ TruckingSim aka Brutale - @ STEAM aka NRTH

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-11 16:11

Cyphax

Moderator NOS
Sissors schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:19:
Space Junkies open beta gaat weer beginnen (zeg maar snellere, meer arcade, versie van Echo Combat). Ik heb weer drie beta codes te vergeven, dus stuur een PB als je interesse hebt.

En ben ik nu de enige in dit topic? :P
Ik lees het intussen ook, 'k heb een paar weken een Oculus Rift. Mijn eerste stappen in VR (ik reken Google Cardboard even niet mee :+). Beetje een mixed bag. Ik heb vooral veel lol met Beat Saber. Fallout VR is ook leuk, maar ik wil eerst de DLC erin verwerken en wat mods installeren, maar 'k ben tot dusverre nog te lui geweest om dat allemaal te gaan zitten regelen. 'k Heb een joystick gekocht voor Elite Dangerous, dus daar kan ik ook mee aan de slag. Het was wel een teleurstelling dat het zo'n online game is.
Assetto Corsa is ook leuk, maar dat is misschien nog even wennen omdat je de g-krachten die je verwacht als je een bocht neemt niet voelt. Dat is voor mij een beetje desorienterend.
Maargoed: alles bij elkaar is het met vlagen een hele gave ervaring, met Beat Saber voorop. :)

Cyphax wijzigde deze reactie 24-09-2018 21:40 (4%)

Saved by the buoyancy of citrus

• Janus Bier
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:50
Lone Echo II komt eraan!

Oculus Connect is nu bezig , dus waarschijnlijk worden er nog meer games aangekondigd. _/-\o_

EDIT:

Janus Bier wijzigde deze reactie 26-09-2018 20:56 (17%)

Lone Echo 2 is leuk, maar verder allemaal beetje beperkt. Wat ze bij Defector hebben gedaan met geen inverse kinemetics, maar wel onderarmen toevoegen, vind ik ook beetje apart.

• Janus Bier

Nieuwe game van insomniac! :*)

• Cybermage
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:46
iemand nog een suggestie voor een goede applicatie op de occulus rift om youtube filmpjes te bekijken?
Al dan niet 360 graden enzo?

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-11 16:11

Cyphax

Moderator NOS
Ik doe dat niet vaak, maar als ik een video (Youtube of Netflix over het algemeen) wil kijken via de Oculus, dan gebruik ik Bigscreen. Dan is het alleen nog een kwestie van de video fullscreen zetten. Zelfs de bediening via de controllers is best te doen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Riuujin
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:41
Als je het niet erg vind om steam te gebruiken kun je ook Youtube VR gebruiken https://store.steampowered.com/app/755770/YouTube_VR/

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:29
Ik lees interessante uitspraken over de oculus quest van john camerick. Zo zegt hij dat het apparaat enigsinds met de nintendo switch concurreerd en dat de power op die van de ps3/xbox360 lijkt, maar dan met meer ram. De soc van de quest lijkt op de snapdragon 835. Toch wel verbaasd hierover, aangezien de santa cruz volgens mij een mobiele geforce 1050 gpu had. Hierdoor lijkt de quest toch wel erg veel op de oculus go voormij. Ben erg benieuwd hoe verschillende ports straks zijn te vergelijken met de oculus rift en psvr versies ervan.

https://www.resetera.com/...rms-of-cpu-and-gpu.71446/
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe wel teleurgesteld in wat er nu bekend is geworden. Compleet draadloos VR is natuurlijk mooi, maar een Quest zal grafisch gezien toch geen upgrade zijn tov een Rift (ja wat hogere resolutie, maar overall niet). Van een Rift 2 is niks bekend, dus qua grafische pracht en praal hoeven we voorlopig nog geen enkele verbetering te verwachten. En dat is jammer, want imo toch wel significant puntje bij VR (en iets als Pimax is leuk voor echte liefhebber, maar gigantische systeemeisen die je krijgt zonder foveated rendering zijn niet realistisch voor gemiddelde persoon).

Daar komt nog wat bovenop, en dat is fragmentatie. Ze willen nu hun Quest als VR 'console' neerzetten. Dus naast PSVR en Oculus/Vive (die op elkaar lijken, maar wel hun eigen framework hebben als je het native wil bieden zover ik weet, en dan hebben we ook nog WMR), heb je dan nog een platform om te ondersteunen voor ontwikkelaars.

• Janus Bier
De service van Oculus is trouwens voor mij ongekend.

Ik heb de Rift sinds launch en ongeveer jaar geleden ging mijn rechter geluid minder werken, ik probeerde het te repareren maar niets werkte en ik besloot mijn eigen headphones te gebruiken. Dit was al buiten de garantie periode namelijk. Prima dat ging goed, totdat mijn Rift geen beeld meer gaf half jaar geleden, ik moest in het begin de HDMI kabel paar keer erin eruit doen totdat die werkte. Prima ik dacht aan driver issues, maar het werd steeds erger , na een tijd moest ik tot wel 50 keer opnieuw aansluiten totdat het werkte. Aangezien ik geen garantie meer had liet ik liggen totdat een vriend van mij adviseerde toch contact op te nemen met de klantenservice.

Ik nam contact op met de klantenservice en gaf aan dat ik niets verwachtte en graag een refurbished headset wilde kopen. De medewerker ging meteen in de troubleshoot modus en 4 x heen en weer mailen gaf die aan: i will make an exception for you!

Binnen 5 dagen nieuwe rift opgestuurd gekregen en het werkt weer zoals vanouds! _/-\o_

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-11 17:37
Is het mogelijk om vibratie van de touch controllers uit te schakelen? (Of heel erg laag te zetten)

Ik heb gekeken in het settings menu maar kon hierover niks vinden.
Ook google geeft maar bar weinig hits op dit onderwerp en ik heb het antwoord niet kunnen vinden.

Ik speel DCS World en wanneer je met de touch controller wijst naar een van de switches in de cockpit gaat de controller als een malle tekeer
(en in de clickable cockpits zitten nogal wat switches en knoppies, dus het ding trilt zo'n beetje non stop)

• Bloedvat
Bloedvat schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:27:
Is het mogelijk om vibratie van de touch controllers uit te schakelen? (Of heel erg laag te zetten)

Ik heb gekeken in het settings menu maar kon hierover niks vinden.
Ook google geeft maar bar weinig hits op dit onderwerp en ik heb het antwoord niet kunnen vinden.

Ik speel DCS World en wanneer je met de touch controller wijst naar een van de switches in de cockpit gaat de controller als een malle tekeer
(en in de clickable cockpits zitten nogal wat switches en knoppies, dus het ding trilt zo'n beetje non stop)
Mocht iemand zich dit ook afvragen en toevallig dit lezen...

Ik heb antwoord van Oculus support en het antwoord is: Nee, touch controller vibratie kun je niet uitschakelen...

Kennelijk ben ik de enige die zich eraan irriteert :P

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-11 17:20
Net even interessant filmpje bekeken over de Oculus Quest. Mooie evolutie. Is het redelijk te veronderstellen dat de Oculus Rift v2 dan ook volledig wireless zal zijn en die lighthouses (of hoe die dingen ook heten) niet meer zal nodig hebben? Lijkt me toch vrij logisch, aangezien een Rift v2 eigenlijk zelfde zou kunnen zijn als de Quest maar dan zonder ingebouwde cpu...

• kneusteun
lapino schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
Net even interessant filmpje bekeken over de Oculus Quest. Mooie evolutie. Is het redelijk te veronderstellen dat de Oculus Rift v2 dan ook volledig wireless zal zijn en die lighthouses (of hoe die dingen ook heten) niet meer zal nodig hebben? Lijkt me toch vrij logisch, aangezien een Rift v2 eigenlijk zelfde zou kunnen zijn als de Quest maar dan zonder ingebouwde cpu...
Denk jij dat die quest een game als project cars 2 kan draaien?
Ik denk dat dit alles misschien in de toekomst kan, maar als nu een gtx1080 icm met een i7 het al moeilijk heeft dan gaat een standalone bril dat niet allemaal zelf doen of het via de lucht verzenden natuurlijk.
Het is momenteel al moeilijk om voor bedrijven 1080p draadloos als video te versturen.
Het moet kunnen, via 60GHz, en/of met een low-lateny compressie methode om bandbreedte wat te beperken. Maar of het betrouwbaar en betaalbaar genoeg kan, is een tweede.

Overigens zal inside-out tracking wel de standaard worden, zoals WMR al heeft. Al zou het me niet verbazen als de sensoren een optioneel extra's blijven om extra tracking te geven als ze buiten normale tracking bereik komen.

• TweakerVincent
Vandaag ff Rift opgezet maar rechters lens toont een soort wit klein mist vlekje precies midden lens. De lens heb ik schoongemaakt maar blijf hetzelfde zien. Als ik rechteroog dicht doe dan zie ik hem niet. Wat kan dit zijn?

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:51
TweakerVincent schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:43:
Vandaag ff Rift opgezet maar rechters lens toont een soort wit klein mist vlekje precies midden lens. De lens heb ik schoongemaakt maar blijf hetzelfde zien. Als ik rechteroog dicht doe dan zie ik hem niet. Wat kan dit zijn?
misschien vuil aan de andere kant van de lens?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Of wat beslagen aan de andere kant? Dan zou het weg moeten trekken als je hem een tijdje op hebt.

• TweakerVincent
haarbal schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:01:
[...]

misschien vuil aan de andere kant van de lens?
Kan je dat schoonmaken?

• haarbal
Vast wel, maar kijk eerst even of het idd gewoon beslagen is, dat zou moeten verdwijnen als de bril is opgewarmd na hem 5 a 10 min op te hebben.

haarbal wijzigde deze reactie 13-10-2018 14:32 (5%)

• degeens
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:49
Is het interessant om nu nog in te stappen of komt de volgende generatie er bijna aan?

Ik hoop een prijsdaling te zien met black friday en dan toe te happen.

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11-11 11:28
degeens schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:53:
Is het interessant om nu nog in te stappen of komt de volgende generatie er bijna aan?

Ik hoop een prijsdaling te zien met black friday en dan toe te happen.
Sowieso interessant. Zou hem wel tweedehands kopen, want dan is de prijs helemaal ok. Games zonder mijn Vive kan ik bijna niet meer spelen, omdat ik zoveel immersie mis.
Komt voorlopig nog geen nieuwe generatie aan. Ik zou hem lekker nieuw kopen op Black Friday, tenzij je hem heel interessant tweedehands ziet langs komen. Maar je mist dan iig al de gratis spellen erbij.

Overigens is de immersie er goed mee, maar ik speel meeste nog gewoon op mijn monitor :).

Sissors wijzigde deze reactie 15-10-2018 16:26 (18%)

• KevinSetz
  • Laatst online: 21:26
Sinds gister ben ik weer trotse eigenaar van een oculus rift. Nu heb ik alleen 1 probleem en 1 vraag.

Probleem 1:
Ik heb geen usb aansluiting over op me pc. Ik heb 14 usb aansluitingen die allemaal in gebruik zijn voor me pc en me race simulator die 5 meter verder staat.

De rift heeft 3 usb 3.0 nodig nu heb ik al een pcie usb kaart maar daar pakt hij de sensors niet op zal een usb hub met stroom toevoer helpen?

Deze usb apparaten zitten nu aan gesloten
2x muis
2x toetsenbord waarvan 1 met 2 usb
1x headset
1x xbox controller
1x race stuur
1x race pedalen
1x buttonbox
1x shifter
1x led verlichting
1x flaggen led voor racen
1x WiFi dongel

Vraag 2
Ik heb hiervoor een HTC vive gehad 1.5 jaar geleden wat zijn echt leuke games om te proberen?

Ik race vooral maar daar red ik mij wel mee.

Youtube Channel Setz Gaming

Hij heeft toch maar twee USB 3.0 nodig? Andere sensor mag op USB2.0 (wordt zelfs aangeraden). Via PCI kaart hoort gewoon te werken, maar goed, anders als je een USB hub pakt zou ik wat van je race spul daarop aansluiten, en de Rift rechtstreeks op je PC. Die shifter en buttonbox zullen nauwelijks USB bandbreedte nodig hebben.

Lone Echo, Beatsaber. Windlands 2 als je beetje je VR benen hebt. In Death is wat persoonlijker: Het is mooi opgezet, maar het type spel ligt mij niet echt (zover mogelijk komen in een gegenereerde wereld, ga je dood mag je opnieuw beginnen. Maar geen verhaal verder oid).

• haarbal
De 2e sensor is niet eens nodig als je de touch controllers niet gebruikt (zoals bij racen), ik heb 1 van de sensors in usb2 en dat werkt gewoon.

Ik had ook niet genoeg usb poorten, maar op m'n moederbord zaten nog wat usb headers. Voor ~5 euro heb je van die usb brackets die je met een kabel in je moederbord prikt.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11-11 13:38
KevinSetz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:34:
Sinds gister ben ik weer trotse eigenaar van een oculus rift. Nu heb ik alleen 1 probleem en 1 vraag.

Probleem 1:
Ik heb geen usb aansluiting over op me pc. Ik heb 14 usb aansluitingen die allemaal in gebruik zijn voor me pc en me race simulator die 5 meter verder staat.

De rift heeft 3 usb 3.0 nodig nu heb ik al een pcie usb kaart maar daar pakt hij de sensors niet op zal een usb hub met stroom toevoer helpen?

Deze usb apparaten zitten nu aan gesloten
2x muis
2x toetsenbord waarvan 1 met 2 usb
1x headset
1x xbox controller
1x race stuur
1x race pedalen
1x buttonbox
1x shifter
1x led verlichting
1x flaggen led voor racen
1x WiFi dongel

Vraag 2
Ik heb hiervoor een HTC vive gehad 1.5 jaar geleden wat zijn echt leuke games om te proberen?

Ik race vooral maar daar red ik mij wel mee.
Ook ik heb een combinatie racerig en Oculus en op die verdieping gebruik ik 1 sensor. Heb wel alles van mijn racerig zo ongeveer op een 7-hub Aukey of Anker hub zitten (powered) en daar zit die sensor ook bij.

In de 2e situatie op zolder heb ik alles aan 10 meter verlenging zitten (heb maar 1 pc die goed genoeg is voor de Oculus) en daar zitten 3 sensors op een 7-hub Anker (powered)

Is je PCIe kaart met Sata kabel? Anders kan ik je deze kaart aanraden (in plaats van de de dure die overal wordt aangeraden)

https://www.amazon.co.uk/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

• KevinSetz
Nee ik heb zo'n een in de link die je stuurde ik ga even aan de slag vandaag met een usb hub kijken of dat die allemaal gaat trekken :$

• KevinSetz
Beakzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Ook ik heb een combinatie racerig en Oculus en op die verdieping gebruik ik 1 sensor. Heb wel alles van mijn racerig zo ongeveer op een 7-hub Aukey of Anker hub zitten (powered) en daar zit die sensor ook bij.

In de 2e situatie op zolder heb ik alles aan 10 meter verlenging zitten (heb maar 1 pc die goed genoeg is voor de Oculus) en daar zitten 3 sensors op een 7-hub Anker (powered)

Is je PCIe kaart met Sata kabel? Anders kan ik je deze kaart aanraden (in plaats van de de dure die overal wordt aangeraden)

https://www.amazon.co.uk/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Waar staat je pc en hoe heb je die hub aangesloten? Hub verlengen of allekabels verlengen ipv de hub

ik heb erg veel last van: compositor frames dropped wel 5 per seconde na een paar minuten ziet die al boven de 10.000 en ik kan het probleem niet vinden / oplossen ook niet via google

KevinSetz wijzigde deze reactie 21-10-2018 15:09 (10%)

• Bloedvat
Rift 2 geannuleerd? -O-

Hopelijk is dit een gevalletje fake news

• ZFLaSH
Ben er bang voor. Het zal misschien niet zo heet gegeten worden, maar waar rook is is vaak ook vuur. Zou een slechte zaak zijn dat we het misschien zelfs van Pimax moeten gaan hebben als high-end set.

• Bloedvat
ZFLaSH schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Ben er bang voor. Het zal misschien niet zo heet gegeten worden, maar waar rook is is vaak ook vuur. Zou een slechte zaak zijn dat we het misschien zelfs van Pimax moeten gaan hebben als high-end set.
Ik ben benieuwd, wat heb je voor bezwaar tegen Pimax?
Van wat ik er zo over lees, is het volgens mij vooral de gpu markt die "achter" blijft en niet zozeer de opties en kwaliteit van de Pimax. Maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien?

Edit: oh wacht, deze vraag is natuurlijk iets te off topic :P

Bloedvat wijzigde deze reactie 23-10-2018 17:02 (5%)

• Beakzz
https://www.rockpapershot...-happening-says-facebook/

Valt wel mee, maar voorlopig niet als ik het zo lees.
Bloedvat schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:01:
[...]

Van wat ik er zo over lees, is het volgens mij vooral de gpu markt die "achter" blijft en niet zozeer de opties en kwaliteit van de Pimax. Maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien?

Even los van dat de Pimax (alweer) problemen heeft met productie: De GPU markt blijft niet achter, de Pimax is idioot zwaar. Als morgen de RTX4080TI wordt gereleased, dan kan je een stuk mooiere plaatjes maken op je Pimax headset. Tegelijkertijd kan je nog heel veel mooiere plaatjes maken op je beeldscherm voor je. Zolang de Pimax meer pixels op hogere snelheid moet renderen als het gemiddelde beeldscherm, blijf je qua kwaliteit achter lopen.

Daar is maar één oplossing voor, en dat is foveated rendering. En daarom vind ik het jammer als Oculus eruit stapt (en misschien niet geheel nog, maar het lijkt wel een waar rook is is vuur situatie voor mij). Want eye-tracking inbouwen is één deel, je moet ook de software en engine hebben die het gebruikt. En momenteel is Oculus veruit het bedrijf dat daarvoor de beste positie heeft. Wie zou het anders doen? HTC? Die zijn failliet voor het gebeurd. Pimax? Die zijn te klein. Valve? Mogelijk, maar ik verwacht het niet. En MS is de laatste speler, waarbij ik het ook als mogelijk zie, maar ik verwacht het niet.

En als één het echt pusht naar de consumenten, dan volgt de rest wel. Als Oculus het mogelijk maakt, dan zal SteamVR het ook wel snel hebben. Maar ik zie die niet voorop gaan lopen ermee.

• Beakzz
Sissors schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

Even los van dat de Pimax (alweer) problemen heeft met productie: De GPU markt blijft niet achter, de Pimax is idioot zwaar. Als morgen de RTX4080TI wordt gereleased, dan kan je een stuk mooiere plaatjes maken op je Pimax headset. Tegelijkertijd kan je nog heel veel mooiere plaatjes maken op je beeldscherm voor je. Zolang de Pimax meer pixels op hogere snelheid moet renderen als het gemiddelde beeldscherm, blijf je qua kwaliteit achter lopen.

Daar is maar één oplossing voor, en dat is foveated rendering. En daarom vind ik het jammer als Oculus eruit stapt (en misschien niet geheel nog, maar het lijkt wel een waar rook is is vuur situatie voor mij). Want eye-tracking inbouwen is één deel, je moet ook de software en engine hebben die het gebruikt. En momenteel is Oculus veruit het bedrijf dat daarvoor de beste positie heeft. Wie zou het anders doen? HTC? Die zijn failliet voor het gebeurd. Pimax? Die zijn te klein. Valve? Mogelijk, maar ik verwacht het niet. En MS is de laatste speler, waarbij ik het ook als mogelijk zie, maar ik verwacht het niet.

En als één het echt pusht naar de consumenten, dan volgt de rest wel. Als Oculus het mogelijk maakt, dan zal SteamVR het ook wel snel hebben. Maar ik zie die niet voorop gaan lopen ermee.
Wil er in meegaan dat een scherm voor je op het bureau altijd mooier zal zijn, maar we zijn al een heel eind als de resolutie gewoon zo goed is dat alles duidelijk is zoals letters en zonder "gaas" voor je ogen. tot hoeveel K kunnen schermen nu nog echt een verschil maken als het om een monitor gaat? Spellen worden steeds mooier met meer opties, maar dat is makkelijk te schalen en uit te leggen naar de gebruiker.

Zelfs met deze resolutie kies ik bij racegames al exclusief voor VR al heb je soms het gevoel dat je in het PS2 tijdperk bent beland. Doe die resolutie keer 2 en volgens mij maakt het dan weinig meer uit hoeveel K de normale schermen worden.

• ZFLaSH
Bloedvat schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:01:
[...]

Tegen het produkt weinig (vind het zelfs een mooi concept), al is het op dit moment een beetje een slecht gefabriceerd ding geworden. Het bedrijf Pimax is echt een drama. Geen communicatie, support of noem maar op. Ze hebben een geluk dat ze 3 YouTubers hebben die al (en dan bedoel ik echt AL de testen) voor ze doen, anders was dat ding volgend jaar nog niet produktierijp.

Wat ik probeerde te zeggen is, dat als Pimax de "leading innovator" is op het gebied van PCVR dat ik het dan somber in zie.
Sissors schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

HTC zie ik nu ook vrij weinig doen, al is de VR tak een aparte entiteit geworden met seperate funding. Degene die ik het wel zie doen en ons ook denk ik gaat verrassen is Valve. Lighthouse tracking, de nieuwe controllers etc. SteamVR wordt dagelijks (en soms meerdere malen) per dag geupdate en afgelopen week is de Motion Smoothing eindelijk geintroduceerd. Ze zijn echt vol bezig met de VR techniek en ik hoop echt dat zij de een prachtige basis neer gaan zetten die bedrijven kunnen gaan gebruiken voor mooie nieuwe VR/AR headsets (en gelijk een standaard maken). Vlak overigens ook de WMR headsets niet uit. Daar zit ook mooie innovatie in.

Oculus is bij FB in het drijfzand gegooid en het zou me verrassen als ze daar nog uitkomen (al hoop ik het natuurlijk van harte).
Beakzz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:03:
[...]

Wil er in meegaan dat een scherm voor je op het bureau altijd mooier zal zijn, maar we zijn al een heel eind als de resolutie gewoon zo goed is dat alles duidelijk is zoals letters en zonder "gaas" voor je ogen. tot hoeveel K kunnen schermen nu nog echt een verschil maken als het om een monitor gaat? Spellen worden steeds mooier met meer opties, maar dat is makkelijk te schalen en uit te leggen naar de gebruiker.

Zelfs met deze resolutie kies ik bij racegames al exclusief voor VR al heb je soms het gevoel dat je in het PS2 tijdperk bent beland. Doe die resolutie keer 2 en volgens mij maakt het dan weinig meer uit hoeveel K de normale schermen worden.
Probleem is wel 2x de resolutie gigantisch veel hogere eisen stelt aan je GPU, vooral als het 2x in alle richtingen is, en ds 4x aantal pixels te renderen. Tel er ook nog wat hogere kijkhoeken bij op en je zit op 8x het aantal pixels.
ZFLaSH schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:28:
[...]

HTC zie ik nu ook vrij weinig doen, al is de VR tak een aparte entiteit geworden met seperate funding. Degene die ik het wel zie doen en ons ook denk ik gaat verrassen is Valve. Lighthouse tracking, de nieuwe controllers etc. SteamVR wordt dagelijks (en soms meerdere malen) per dag geupdate en afgelopen week is de Motion Smoothing eindelijk geintroduceerd. Ze zijn echt vol bezig met de VR techniek en ik hoop echt dat zij de een prachtige basis neer gaan zetten die bedrijven kunnen gaan gebruiken voor mooie nieuwe VR/AR headsets (en gelijk een standaard maken). Vlak overigens ook de WMR headsets niet uit. Daar zit ook mooie innovatie in.

Oculus is bij FB in het drijfzand gegooid en het zou me verrassen als ze daar nog uitkomen (al hoop ik het natuurlijk van harte).
Probleem van zowel Valve als MS, is dat het maar een klein stukje voor hun is. Als Xbox VR nou had bestaan ipv PSVR, dan had ik MS er wel meer in zien steken, nu ben ik skeptisch. Probleem van Valve is dat ze geen hardware maken (nou ja, probleem? Geen kosten en wel alle inkomsten binnenharken), waardoor je toch met hardware boeren moet samenwerken voor eyetracking. Het is een gecombineerd hardware/software probleem, en het liefst los je dat op met een bedrijf wat beide maakt.

Overigens was Lighthouse tracking mooi, maar ik zie dat als een doodlopende weg, inside out tracking zal de toekomst zijn, mogelijk nog optioneel aangevuld door iets als een Oculus sensor als je betere dekking wil.

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik snap die hele discussie om specs niet. Correctie: Ik snap hem wel, maar persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat het ontbreken van goede content een groot probleem is. Ik ben met de huidige Rift al enorm tevreden over de grafische mogelijkheden. Tuurlijk het kan beter. Er zijn echter een paar titels waar ik na een uur of langer vergat dat ik in VR bezig was. Games waar ik me prima mee heb vermaakt. Ik wacht alleen telkens op het uitkomen van een voor mij aantrekkelijke game, voordat ik de Rift weer uit de doos haal. Een goede adventure die echt voor VR gemaakt is bijvoorbeeld.
UncleSam schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:51:
Ik snap die hele discussie om specs niet. Correctie: Ik snap hem wel, maar persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat het ontbreken van goede content een groot probleem is. Ik ben met de huidige Rift al enorm tevreden over de grafische mogelijkheden. Tuurlijk het kan beter. Er zijn echter een paar titels waar ik na een uur of langer vergat dat ik in VR bezig was. Games waar ik me prima mee heb vermaakt. Ik wacht alleen telkens op het uitkomen van een voor mij aantrekkelijke game, voordat ik de Rift weer uit de doos haal. Een goede adventure die echt voor VR gemaakt is bijvoorbeeld.
POLLEN al eens gespeeld? Of The Assembly?

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• UncleSam
  • Niet online
PuckStar schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:50:
[...]

POLLEN al eens gespeeld? Of The Assembly?
The Assembly moet ik nog proberen. Thanks.

• ZFLaSH
UncleSam schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:51:
Ik wacht alleen telkens op het uitkomen van een voor mij aantrekkelijke game, voordat ik de Rift weer uit de doos haal. Een goede adventure die echt voor VR gemaakt is bijvoorbeeld.
Awww... zonde! VR heeft voor mij Gaming op een monitor helemaal verpest. Zelf doe ik vnl. race games en Elite Dangerous, maar als je van adventures houdt zou ik zeker The Solus Project proberen en Subnautica. Fantastisch in VR.
Ik begrijp zijn punt wel. Momenteel Call of the Starseed aan het doen, omdat die 50% korting heeft (en deel 2 ook meteen maar gekocht). Maar ik weet al dat het bij elkaar op een uur of 7-8 speelplezier neer komt. En dan denk ik altijd: Als je alle physics neerzet, de onderdelen van de wereld maakt, je framework neerzet, etc. Is het dan echt zoveel werk om het wat meer tijd te maken dat je jezelf ermee bezig kan houden? Er zijn wel een aantal prima adventure games, maar je bent er zo snel mee klaar.

Subnautica heb ik zelf nooit gedaan. Ik weet dat sommige het fantastisch vinden, maar ook dat het gewoon heel slecht voor VR geoptimaliseerd is. En dat je eigenlijk een xbox controller nodig hebt die ik niet heb. The Solus Project ken ik niet, al lijkt die ook niet hele geweldige recensies te hebben.

En hoewel ik moet zeggen dat bij Call of the Starseed er al een 'wow' momentje zat waarbij je de hele resolutie vergeet, zou voor mij een 4x in resolutie het toch nog steeds een stuk aantrekkelijker maken (als mijn PC dat aankon).

Overigens veruit merendeel wat ik speel is nog steeds 2D. En daar is ook niks mis mee, ik zie ze voor een hele tijd iig naast elkaar bestaan. En elke keer dat er iets over VR op frontpage langs komt moet iedereen over elkaar heen schreeuwen hoe dood VR wel niet is omdat nog niet iedereen VR speelt, wat volgens sommige wel de voorspelling was geweest. En dan komt weer het standaard lijstje langs waarom VR nooit wat wordt. Waarbij het begint met zaken waar enkel de telefoon 3DOF VR systemen last van hebben, en eindigt met dat VR alleen goed genoeg is als het als een Star Trek holodeck werkt. Hoe die mensen in hemelsnaam een 2D scherm wel goed genoeg vinden gaat er bij mij niet in.

• ZFLaSH
Sissors schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:25:

Subnautica heb ik zelf nooit gedaan. Ik weet dat sommige het fantastisch vinden, maar ook dat het gewoon heel slecht voor VR geoptimaliseerd is. En dat je eigenlijk een xbox controller nodig hebt die ik niet heb. The Solus Project ken ik niet, al lijkt die ook niet hele geweldige recensies te hebben.

En hoewel ik moet zeggen dat bij Call of the Starseed er al een 'wow' momentje zat waarbij je de hele resolutie vergeet, zou voor mij een 4x in resolutie het toch nog steeds een stuk aantrekkelijker maken (als mijn PC dat aankon).
Subnautica werkt echt prima in vr en het met de vive controls (of knuckels) spelen zou mij overigens raar lijken. Xbox controller werkt hier gewoon goed. The solus project is echt heel erg goed in VR en reviews van games op Steam neem ik altijd met een korrel zout. Je kan het zelf een paar uur proberen en dat is genoeg om een goede indruk te krijgen. Starseed ga ik eens proberen. Dank voor de tip.
Overigens veruit merendeel wat ik speel is nog steeds 2D. En daar is ook niks mis mee, ik zie ze voor een hele tijd iig naast elkaar bestaan. En elke keer dat er iets over VR op frontpage langs komt moet iedereen over elkaar heen schreeuwen hoe dood VR wel niet is omdat nog niet iedereen VR speelt, wat volgens sommige wel de voorspelling was geweest. En dan komt weer het standaard lijstje langs waarom VR nooit wat wordt. Waarbij het begint met zaken waar enkel de telefoon 3DOF VR systemen last van hebben, en eindigt met dat VR alleen goed genoeg is als het als een Star Trek holodeck werkt. Hoe die mensen in hemelsnaam een 2D scherm wel goed genoeg vinden gaat er bij mij niet in.
Dat zijn meestal de mensen die het nooit geprobeerd hebben. Ik ben totaal ongevoelig voor dat soort reacties. Degene die ik voor het eerst VR laat zien en TheBlue / TheLab laat doen zijn vaak overweldigd. Natuurlijk zijn niet alle games voor VR geschikt, maar sims, adventures en Racegames zijn hier echt erg goede voorbeelden van waar VR fantastisch is.

Er is niets mis met 2D gamen, alleen merk ik aan mijzelf dat ik de immersie enorm mis. Zelf speel ik nog graag bijv. een potje World of Tanks en ik merk gewoon dat ik dit type games gewoon niet meer zo leuk vind als voorheen. Vaak denk ik dan, hoe zou dit in VR zijn als je echt in die tank zou zitten?

• Beakzz
Was ik zeker tot ik de Steam reviews zag :+ Schijnt dat je met de basis versie zeer weinig content krijgt en dat er veel dure dlc is?

• Bloedvat
Beakzz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Was ik zeker tot ik de Steam reviews zag :+ Schijnt dat je met de basis versie zeer weinig content krijgt en dat er veel dure dlc is?
Ik heb ook even naar de reviews gekeken. Als je iets verder naar onder scrolled kom je ook andere (betere) reviews tegen. Zal ook een beetje een kwestie van smaak en verwachting zijn.. (je kunt voor dit geld niet de kwaliteit van een €70 DCS module verwachten).

Daarnaast, de "ultimate" (of hoe ze 'm ook noemen) versie is ook in de aanbieding voor €25, maar daarvoor krijg je slechts 2 extra vliegtuigtypes. Vind ik persoonlijk geen €10 waard.

Tja, het zou natuurlijk geweldig zijn als ze il-2: CoD (zeg maar "Battle of Britain" setting) vr ondersteuning zouden geven, maar voorlopig vind ik €16 een nette deal voor even iets anders dan (het imo fantastische) DCS World.

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 06-11 20:02
Hoop dat dit het juiste topic is om te vragen, maar sinds kort begint het weer te kriebelen om toch een VR headset te kopen en dus de Oculus voornamelijk vanwege de prijs. In den beginne, ergens vorig jaar, was er software om Vive specific games op Oculus te spelen. Hoe zit het daar mee? Loopt dat nog goed? Is het aanbod Vive / Oculus games inmiddels zo genuanceerd dat het allemaal niet meer uitmaakt? En room scale?
Tweaklie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:33:
Hoop dat dit het juiste topic is om te vragen, maar sinds kort begint het weer te kriebelen om toch een VR headset te kopen en dus de Oculus voornamelijk vanwege de prijs. In den beginne, ergens vorig jaar, was er software om Vive specific games op Oculus te spelen. Hoe zit het daar mee? Loopt dat nog goed? Is het aanbod Vive / Oculus games inmiddels zo genuanceerd dat het allemaal niet meer uitmaakt? En room scale?
De rift wordt gewoon ondersteund door Steam VR dus de meeste games werken direct. De grote uitzondering was fallout 4 vr bij release, maar ondertussen heeft die ook support voor de touch controllers (en denk ik persoonlijk dat die nu beter spelen dan de vive wands).

• arnieo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 31-10 14:17
Tweaklie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:33:
De oculus heeft inderdaad toegang tot steam zoals hierboven aangegeven. Daarnaast is het nu ook mogelijk om compatible games op viveport te spelen met je oculus: https://blog.vive.com/us/...subscription-oculus-rift/

Het betreft hier dus niet alle content op viveport, maar er zitten wel spellen tussen die ook op de Oculus Rift kunnen. Ook is het mogelijk om binnen oculus, software uit onbekende bron toe te staan. Je kan dus in principe games die niet voor de oculus gemaakt zijn op deze manier alsnog in de oculus draaien. Echter zijn de controls dan niet altijd even fijn. Er zijn wel weer mods te vinden om de controls te remappen. Dat heeft alleen wel wat tweaking nodig hier en daar.

Daarnaast is de Rift goedkoper dan de Vive en vind ik persoonlijk (maar meer mensen met mij) de controllers van de rift vele malen fijner.

Voor roomscale is een 3e sensor echter wel aan te raden, deze zijn te koop bij oculus zelf voor 69 euro inclusief verzending. En dan krijg je er ook een actieve usb 2.0 verleng kabel bij. (2 sensors op usb 3.0 en 1 op usb 2.0 vanwege de hoge bandwith van de sensors)

arnieo wijzigde deze reactie 25-10-2018 13:47 (22%)

• Crashcat
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-09 15:40
Hi,

Ik wil graag in vr instappen, maar kan niet kiezen tussen de rift of vive.
Laatste tijd kom ik mooi geprijsde gebruikte vr headsets tegen. Alleen heb ik nog geen ervaring met de headsets.
Is er iemand in omgeving Rotterdam die een rift en vive heeft, zodat ik het een keer uit te proberen?
Als dank kan ik je een kratje van je favoriete bier meenemen.

Crashcat wijzigde deze reactie 28-10-2018 19:59 (15%)

• Infinchible
  • Laatst online: 21:10
Op Steam kan je nu een gratis demo downloaden van Zero Caliber VR.
Heb hem een half uurtje gespeeld, maar die is wel erg gaaf! Al vond ik de capture the flag nog wel lastig tegen bots, best wat tegenstanders en het reloaden van je assault rifle moet je even doorhebben :).
In ieder geval een aanrader om een keer te proberen! Intens!

Rig | Diablo3 | Hardloopblogje

• KevinSetz
Ik heb de heletijd problemen met mijn rift, als ik oculus op start is er verder geen probleem maar als ik ga gamen krijg compositor frame drops echt heel veel per seconde en loopt alleen maar op. Dit is gewoon niet prettig,

Mijn specs:
i7 6700K
1080GTX
16GB ram
M2 SSD

Ik heb 1 sensor verlengd verder niks.

Zelf ben ik gewoon weeg geneigd om hem te verkopen want het is gewoon niet te spelen, ik heb google ook al geraadpleegd maar kan niks nuttigs vinden wat helpt :(

• Cybermage
<KNIP>

Mijn specs:
i7 6700K
1080GTX
16GB ram
M2 SSD

Zelf ben ik gewoon weeg geneigd om hem te verkopen want het is gewoon niet te spelen, ik heb google ook al geraadpleegd maar kan niks nuttigs vinden wat helpt :(
[/quote]

Heb zelf een I5 en met een 1060gtx en 16gb ram en draaid soepel. Heb je sensors via je eigen usb poorten of via een kaart? Heb namelijk alles voor een usb 3.0 kaart lopen

• KevinSetz
Cybermage2you schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:53:
<KNIP>

Mijn specs:
i7 6700K
1080GTX
16GB ram
M2 SSD

[/quote]

Heb zelf een I5 en met een 1060gtx en 16gb ram en draaid soepel. Heb je sensors via je eigen usb poorten of via een kaart? Heb namelijk alles voor een usb 3.0 kaart lopen
nee alles zit gewoon in het moederbord :)

• Cybermage
KevinSetz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

nee alles zit gewoon in het moederbord :)
Dat zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Heb zelf alles via een usb 3.0 kaart en een vrij oude pc zonder centje pijn.
https://www.alternate.nl/html/product/1351817

• KevinSetz
Cybermage2you schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:25:
[...]

Dat zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Heb zelf alles via een usb 3.0 kaart en een vrij oude pc zonder centje pijn.
https://www.alternate.nl/html/product/1351817
waarom zal dat het probleem zijn?

• Cybermage
KevinSetz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:26:
[...]

waarom zal dat het probleem zijn?
Mogelijk interferentie vanuit het moederboard. Heb toch verhalen verhoord van riftbezitters die alles aan mb hadden geprikt toch problemen hadden. Al zou dat niet kloppen dan ik wel weet In iedergeval de rift behoorlijk kieskeurig kan zijn. Heb zelf besloten zelfs mijn kaart mee te nemen naar mijn nieuwe pc. Om zeker te zijn dat alles gaat werken en het mb uit te sluiten.

Cybermage wijzigde deze reactie 28-10-2018 18:50 (6%)

Ik heb alles in moederbord zitten en geen enkel probleem. Als er een probleem is, dan verwacht ik problemen met bijvoorbeeld tracking, niet problemen met framerate (want dat is het probleem dan?).

• KevinSetz
Sissors schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:09:
Ik heb alles in moederbord zitten en geen enkel probleem. Als er een probleem is, dan verwacht ik problemen met bijvoorbeeld tracking, niet problemen met framerate (want dat is het probleem dan?).
ik heb last van compositor frame drops, ik krijg er per 1 seconde 20 drops bij na paar minuten zit ik over de 2000 drops.. :?

• ZFLaSH
KevinSetz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:28:
[...]

ik heb last van compositor frame drops, ik krijg er per 1 seconde 20 drops bij na paar minuten zit ik over de 2000 drops.. :?
Installeer Process Lasso en kijk eens wat er nog meer aan load op je pc zit. Als je veel Kernel load hebt, kun je een driver issue hebben. Dat is 8/10x het geval met compositor drops.

• KevinSetz
ZFLaSH schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Installeer Process Lasso en kijk eens wat er nog meer aan load op je pc zit. Als je veel Kernel load hebt, kun je een driver issue hebben. Dat is 8/10x het geval met compositor drops.
Ga het proberen danku

• KevinSetz
wwwwwwwwww
ZFLaSH schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Ik heb het programma geinstalleerd maar wordt er niet echt wijzer van :'(

Oculus gestart
Steam vr gestart
Rfactor2 VR gestart

(CPU load = 20%)
(Ram load = 40% - totaal 16GB)

maar nog steeds 100e drops per seconde |:(

KevinSetz wijzigde deze reactie 30-10-2018 20:43 (5%)

• ZFLaSH
KevinSetz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:44:
wwwwwwwwww
[...]

Ik heb het programma geinstalleerd maar wordt er niet echt wijzer van :'(

Oculus gestart
Steam vr gestart
Rfactor2 VR gestart

(CPU load = 20%)
(Ram load = 40% - totaal 16GB)

maar nog steeds 100e drops per seconde |:(
Heb je ook gekeken naar je kernel load? Ikzelf heb maar een 4670K@4,7 en ook een 1080, dus jouw setup zou dik sneller moeten zijn dan de mijne en ik heb nergens drops (behalve in ATS / ETS2, maar dat is een draak van een implementatie).

• KevinSetz
ZFLaSH schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:36:
[...]

Heb je ook gekeken naar je kernel load? Ikzelf heb maar een 4670K@4,7 en ook een 1080, dus jouw setup zou dik sneller moeten zijn dan de mijne en ik heb nergens drops (behalve in ATS / ETS2, maar dat is een draak van een implementatie).
Zat gister al te zoeken naar kernel load maar ik zag het nergens staan. Of ik lees er keihard over heen. Dan kan ik vanavond daar na kijken

• ZFLaSH
Dat is het blauwe streepje in taak beheer en in process lasso is dat de groene meen ik. Kijk ook even naar de rode lijn. Dat is je systeem responsiveness.

• KevinSetz
Zal er vanavond even foto van maken terwijl alles aanstaat :)

• digibazz
hebben jullie ervaring met vorpx ? is dat de moeite waard ?
Ik snap dat je dan meeste games wel met controller moet doen enzo maar is het 3d vr effect goed ?

• Cybermage
digibazz schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:05:
Ik snap dat je dan meeste games wel met controller moet doen enzo maar is het 3d vr effect goed ?
Geen ervaring mee. wil er ook eens mee gaan experimenteren.
heb wel een tutorial op youtube voor gevonden misschien helpt dat met je vraag.
YouTube: Stereo3DProductions
digibazz schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:05:
Ik heb er eigenlijk alleen Halflife 2 even mee geprobeerd maar dat werkte voor geen meter. Het schijnt wel redelijk te kunnen werken maar kost denk ik meer uitproberen met configuratie dan ik zin in had.

Ondertussen Gallery deel 1 (Call of the Starseed) en deel 2 (Heart of the Emberstone) uitgespeeld. En nu verdrietig dat er (nog) geen deel 3 is. Als je hem wil kopen zou ik wel zeker wachten tot er weer aanbieding is (of misschien is die nog steeds wel), hij is iig regelmatig met korting te koop, en helaas blijft het niet heel lang dat je ermee bezig bent.

Deel 1 is wel vermakelijk. Geluid gaat by default niet over Rift speakers, en het is behoorlijk kort (uur of 2-3 gok ik). Maar deel 2 is echt heel goed, en ranked voor mij qua verhaal, gameplay, graphics, afwerking, etc voor mij vergelijkbaar met Lone Echo. Een spel echt gemaakt voor VR dat gewoon AAA kwaliteit heeft imo, alleen 'slechts' een uur of 5-6 (gokje hoor, geen idee hoe lang ik precies eraan hebt besteedt), en dat ook behoorlijk uitdagend is.

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-11 22:20
Na het nieuws dat Oculus geen echt upgrade van de Rift gaat uitbrengen ben ik gestopt met het kopen van games op de Oculus store.

Wat een domme actie zeg.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Beakzz
evilpin0 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:16:
Na het nieuws dat Oculus geen echt upgrade van de Rift gaat uitbrengen ben ik gestopt met het kopen van games op de Oculus store.

Wat een domme actie zeg.
Welk nieuws? Of bedoel je het gerucht dat van die oud medewerker komt? Er is niets uitgesloten momenteel en als ze een upgrade leveren moet het wel echt beter zijn en moet er ook de hardware zijn om het aan te sturen. Dus binnen een jaar of 1,5 hoef je niks nieuws te verwachten.

Nou is het hoe dan ook een slim plan om zoveel mogelijk VR games uit de Steamstore te vissen, maar dat heb ik al vanaf het begin gedaan voor als ik ooit een ander merk VR bril koop.

Beakzz wijzigde deze reactie 07-11-2018 14:34 (13%)

• TweakerVincent
Beakzz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:33:
[...]

Welk nieuws? Of bedoel je het gerucht dat van die oud medewerker komt? Er is niets uitgesloten momenteel en als ze een upgrade leveren moet het wel echt beter zijn en moet er ook de hardware zijn om het aan te sturen. Dus binnen een jaar of 1,5 hoef je niks nieuws te verwachten.

Nou is het hoe dan ook een slim plan om zoveel mogelijk VR games uit de Steamstore te vissen, maar dat heb ik al vanaf het begin gedaan voor als ik ooit een ander merk VR bril koop.
Niet echt gerucht. Oude ceo is weggegaan oa. Ik vrees dat toekomst er slecht uit ziet.
Ik ook. Maar ik koop nog steeds primair uit de Oculus Store. Vind het gewoon makkelijker/beter werken dan via Steam. Als er een nieuwe headset komt, ga ik waarschijnlijk toch een Revive oid gebruiken om toegang te krijgen tot de Oculus Store. Los daarvan, meeste spellen speel ik uit, en dat is het dan. En dan moet ik dat ene spel dat ik nog wel wil blijven spelen maar opnieuw kopen.

Overigens is er nu juist bekend dat er zeer waarschijnlijk wel een updated Rift komt. Maar niet een echte Rift 2 nog, dat is de grote vraag wanneer die gaat komen, en of die uberhaupt gaat komen.

• ZFLaSH
Sissors schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:33:

Overigens is er nu juist bekend dat er zeer waarschijnlijk wel een updated Rift komt. Maar niet een echte Rift 2 nog, dat is de grote vraag wanneer die gaat komen, en of die uberhaupt gaat komen.
Laten we hopen geen Rift Pro o.i.d. Snap nog steeds niet wat HTC in hun hoofd haalde om dat ding met dat prijskaartje uit te brengen.
ZFLaSH schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:42:
[...]

Laten we hopen geen Rift Pro o.i.d. Snap nog steeds niet wat HTC in hun hoofd haalde om dat ding met dat prijskaartje uit te brengen.
Is niet zo lastig, de Vive Pro is gewoon werkelijk op professionals gericht, in plaats van dat het alleen maar een marketing term is.

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:45

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

ik had een nieuw topic gemaakt voor mijn probleem, maar had het hiet ook even kunnen vragen natuurlijk :)

probleem: Oculus Rift Performance headroom steeds -60 -110% en ~45fps

Ik heb in Assetto Corsa steeds ~45fps ook als ASW uit staat .. soms 50fps .. altijd in een race met meerdere wagens .. alleen in de practice draait ie 90fps. Ook niet ruim. Op de monitor doet ie 189fps

Nu dacht ik dat mijn GTX 1060 gewoon niet sterk genoeg was, maar nu heb ik een RTX 2070 gekocht, maar ik merk er geen fluit van! Assetto Corsa draait exact als eerder... 8)7

Het viel mij op dat hij zo'n slechte performance headroom heeft en zoveel frame drops:

.. dit doet ie in een practice

Mijn systeem ondertussen ge benchmarked en dat lijkt ook wel goed volgens mij.

Het lijkt mij een Oculus dingetje .. ik heb inmiddels mijn systeem opnieuw kaal geïnstalleerd met schone Assetto, Oculus en drivers .. maar presteert identiek!

Ik weet het ff niet meer :'(

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• ZFLaSH
Finraziel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:31:
[...]

Is niet zo lastig, de Vive Pro is gewoon werkelijk op professionals gericht, in plaats van dat het alleen maar een marketing term is.
Dat is niet aan de verkoop te zien. Ik zag laatst op een VR site (meen road2vr), dat rond de 80% van de verkopen van de Pro aan consumenten was. Gaat er toch iets scheef bij je marketing.
ZFLaSH schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:42:
[...]

Dat is niet aan de verkoop te zien. Ik zag laatst op een VR site (meen road2vr), dat rond de 80% van de verkopen van de Pro aan consumenten was. Gaat er toch iets scheef bij je marketing.
Tja, HTC vindt het uiteraard niet erg als consumenten hem ook kopen, maar hij lijkt toch vooral gericht op de professional :)

• arnieo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 31-10 14:17
Helaas een slechte ervaring met de Oculus support. In donkere games en zwarte velden gaf mijn Rift een erg grijze waas weer. Deze waas is vrij standaard, maar ik had het idee dat deze erger zichtbaar aan het worden was. Ook een dode pixel in het paneel was een reden voor mij om contact op te nemen met de support.

Dit heb ik gedaan via de site van Oculus. Ik ben netjes door ze geholpen, heb een aantal tests voor ze gedaan, voorzien van logs en fotos. De conclusie was dat ik de bril moest opsturen. En dan kwam er een vervangende (refurb) Rift mijn kant op.

Helemaal geweldig, en so far so good. Ik kreeg een UPS label gemaild en kon het pakket afleveren bij een UPS punt. Het zou hierna tussen de 8 en 12 dagen duren voordat die vervangende rift mijn kant op gestuurd ging worden.

Na 14 dagen ben ik de track and trace code maar eens gaan controleren. Pakket was nogsteeds op het afhaalpunt volgens UPS. Voor de zekerheid gingen ze wel even naar het pickup punt bellen en mij hierover terug berichten binnen 1 uur. Hier hield UPS zich niet aan helaas. Maar na een belletje vanaf mijn kant wist UPS te vertellen dat het pakket wel degelijk had pickup pand verlaten had. Waar het pakket nu wel was wisten ze niet. De gegevens in het UPS systeem kwam in elk geval niet overeen met de adres gegevens op het label. Echter moest ik hiervoor contact opnemen met de verzendende partij.

Nu kreeg ik het verzend label van een 3e partij, namelijk Arvato. Aangezien ik niks met die partij van doen heb, heb ik weer contact opgenomen met Oculus. Die wijzen star met het vingertje naar UPS, en UPS wijst op zijn beurt netjes naar Arvato.

UPS heeft zijn gelijk in deze. Echter krijg ik Oculus op geen enkele manier in beweging om een onderzoek te laten instellen bij UPS. En bij Arvato zelf blijf ik in een doorverbind loop zitten.... (edit: na nog een poging word ik doorverbonden naar iemand zn 06 nummer, waar ik direct een voicemail tegenkom)

Ik was tot nu toe altijd vrij tevreden over de Oculus support. Maar dit vind ik toch wel erg jammer. Ben ondertussen de Rift al enige tijd kwijt. En Oculus weigerd een Rift op te sturen totdat ze de mijne retour hebben daar.
arnieo schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:44:
Helaas een slechte ervaring met de Oculus support. In donkere games en zwarte velden gaf mijn Rift een erg grijze waas weer. Deze waas is vrij standaard, maar ik had het idee dat deze erger zichtbaar aan het worden was. Ook een dode pixel in het paneel was een reden voor mij om contact op te nemen met de support.

Dit heb ik gedaan via de site van Oculus. Ik ben netjes door ze geholpen, heb een aantal tests voor ze gedaan, voorzien van logs en fotos. De conclusie was dat ik de bril moest opsturen. En dan kwam er een vervangende (refurb) Rift mijn kant op.

Helemaal geweldig, en so far so good. Ik kreeg een UPS label gemaild en kon het pakket afleveren bij een UPS punt. Het zou hierna tussen de 8 en 12 dagen duren voordat die vervangende rift mijn kant op gestuurd ging worden.

Na 14 dagen ben ik de track and trace code maar eens gaan controleren. Pakket was nogsteeds op het afhaalpunt volgens UPS. Voor de zekerheid gingen ze wel even naar het pickup punt bellen en mij hierover terug berichten binnen 1 uur. Hier hield UPS zich niet aan helaas. Maar na een belletje vanaf mijn kant wist UPS te vertellen dat het pakket wel degelijk had pickup pand verlaten had. Waar het pakket nu wel was wisten ze niet. De gegevens in het UPS systeem kwam in elk geval niet overeen met de adres gegevens op het label. Echter moest ik hiervoor contact opnemen met de verzendende partij.

Nu kreeg ik het verzend label van een 3e partij, namelijk Arvato. Aangezien ik niks met die partij van doen heb, heb ik weer contact opgenomen met Oculus. Die wijzen star met het vingertje naar UPS, en UPS wijst op zijn beurt netjes naar Arvato.

UPS heeft zijn gelijk in deze. Echter krijg ik Oculus op geen enkele manier in beweging om een onderzoek te laten instellen bij UPS. En bij Arvato zelf blijf ik in een doorverbind loop zitten.... (edit: na nog een poging word ik doorverbonden naar iemand zn 06 nummer, waar ik direct een voicemail tegenkom)

Ik was tot nu toe altijd vrij tevreden over de Oculus support. Maar dit vind ik toch wel erg jammer. Ben ondertussen de Rift al enige tijd kwijt. En Oculus weigerd een Rift op te sturen totdat ze de mijne retour hebben daar.
Ow dat is wel minder zeg :(.
Maar je zegt dus dat UPS je Rift heeft opgehaald en nu kwijt is? En die verwijzen dan naar Oculus!?
Als UPS het heeft opgehaald is naar mijn mening UPS ook verantwoordelijk en hoef jij niet bij Arvato of Oculus te zijn.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

PuckStar schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:41:
[...]

Ow dat is wel minder zeg :(.
Maar je zegt dus dat UPS je Rift heeft opgehaald en nu kwijt is? En die verwijzen dan naar Oculus!?
Als UPS het heeft opgehaald is naar mijn mening UPS ook verantwoordelijk en hoef jij niet bij Arvato of Oculus te zijn.
Volgens mij is het probleem meer dat ups en de ontvanger van het pakket in principe weinig met elkaar te maken hebben... De verzender is de klant en degene waar ups een overeenkomst mee heeft en verplichtingen aan heeft. Die moet dus altijd een procedure in gang zetten als er een pakket verloren is. Bij Postnl werkt dat precies zo.

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 19:17
Finraziel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:16:
[...]

Volgens mij is het probleem meer dat ups en de ontvanger van het pakket in principe weinig met elkaar te maken hebben... De verzender is de klant en degene waar ups een overeenkomst mee heeft en verplichtingen aan heeft. Die moet dus altijd een procedure in gang zetten als er een pakket verloren is. Bij Postnl werkt dat precies zo.
Klopt volledig wat je zegt, de klant heeft niets te zien met UPS. Oculus moet dit regelen gezien zij het 'contract' van de verzending zijn aangegaan met UPS.

Blijven aandringen dus bij Oculus en desnoods ombudsdienst erbij halen, al reageren die ook niet snel.
Pagina: 1 ... 77 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True