Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
boe2 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:44:
Binnenkort gratis weekend van Sprint Vector. Speel het nu al een tijdje en kan het dik aanraden. De multiplayer voelt wat mario kart achtig aan, en de singleplayer challenge mode voelt een beetje als Trials.

Wel blij dat ik een afwasbare cover heb voor mijn Rift. Moet me een douche nemen iedere keer ik Sprint Vector gespeeld heb.
Helaas. Helaas want ik heb die al keertje gekocht en gerefund. Aan de ene kant een hele mooie ontwikkeling, dat je snel kan rondracen en draaien zonder ook maar iets last te krijgen van motion sickness (en ik ben daar echt niet ongevoelig voor). Maar ik vond het uiteindelijk toch geen leuk spel, al heeft het wel goede reviews, dus veel zijn het daar niet met mij eens.

Zelf speel ik nog de Brass Tactics Arena versie, oftewel de gratis versie, om te kijken of er nog wat andere spelers zijn. Die zijn er wel, al heb ik ook al aantal keren dezelfde tegenstander gehad. Ik vind het een leuk spel, en hoewel het strategisch niet het diepste spel is, heb je wel het voordeel dat itt bijvoorbeeld een Starcraft, het niet is dat iedereen de ideale build van Youtube haalt. En bij de potjes met fatsoenlijke tegenstander ben je wel druk in de weer om op 3 fronten te verdedigen en aan te vallen.

Ik overweeg nu nog Skyrim VR te kopen. Aan de ene kant liever niet, omdat ik €60 voor een port van een oud spel wel erg veel vind. Aan de andere kant heeft deze wel fatsoenlijke reviews.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ieder zijn ding. Ik vind Brass Tactics dan weer helemaal niets, en die is ook heel populair :)

60 euro is veel te duur voor Skyrim VR ja, vooral wetende dat ik identiek dezelfde skyrim al bezit, maar dan gewoon zonder VR support. Hadden ze het nu uitgebracht als een $10 expansie voor de huidige skyrim bezitters, had ik het meteen gekocht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:34
quote:
Sissors schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:56:
[...]

Zelf speel ik nog de Brass Tactics Arena versie, oftewel de gratis versie, om te kijken of er nog wat andere spelers zijn. Die zijn er wel, al heb ik ook al aantal keren dezelfde tegenstander gehad. Ik vind het een leuk spel, en hoewel het strategisch niet het diepste spel is, heb je wel het voordeel dat itt bijvoorbeeld een Starcraft, het niet is dat iedereen de ideale build van Youtube haalt. En bij de potjes met fatsoenlijke tegenstander ben je wel druk in de weer om op 3 fronten te verdedigen en aan te vallen.

Ik overweeg nu nog Skyrim VR te kopen. Aan de ene kant liever niet, omdat ik €60 voor een port van een oud spel wel erg veel vind. Aan de andere kant heeft deze wel fatsoenlijke reviews.
Groot voordeel is ook dat je niet zoals bij Starcraft tegen shortkey wonders hoeft te spelen. Dat 1 missclick al je ondergang is. Moet het spel zelf nog proberen, maar kan er weinig hoogte van krijgen of de campaign goed is of niet of dat de gratis versie de beste optie is.

Skyrim heeft me helaas nooit wat gedaan dus daar zal Vr niet veel aan doen. Fallout VR zou ik dan weer graag spelen, maar aangezien ik de normale versie al heb met season pass kan ik het principieel niet aan om die game voor meer dan een dlc prijs te kopen

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:58
quote:
boe2 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:04:
Ieder zijn ding. Ik vind Brass Tactics dan weer helemaal niets, en die is ook heel populair :)

60 euro is veel te duur voor Skyrim VR ja, vooral wetende dat ik identiek dezelfde skyrim al bezit, maar dan gewoon zonder VR support. Hadden ze het nu uitgebracht als een $10 expansie voor de huidige skyrim bezitters, had ik het meteen gekocht.
Het lullige is dat het gewoon een VR patch op de huidige Legendary editie is.
Overigens gisteren wel even geprobeerd, het "Tutorial stukje" draaide prima totdat ik de grot uitliep daar ineens een fps van 10 ofzo.
Het vervelende is dat je bij een hoop settings de game helemaal opnieuw moet starten dus ik ben wat anders gaan doen. Misschien van het weekend nog eens voor gaan zitten staan B) .

Kwa controls is het wel goed aangepast vind ik dus wat dat betreft is het wel een aanrader.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

quote:
Yonix schreef op zondag 1 april 2018 @ 10:42:
Mijn Oculus Rift (juli 2017) hangt hier inmiddels al maanden stof te happen en om die reden zit ik er steeds meer aan te denken om hem te verkopen.

Op een of andere manier is 2017 toch niet het beloofde jaar van VR geworden en lijkt het gewoon niet goed door te pakken allemaal. De verscheidenheid aan content en algehele toepasbaarheid ontbreekt (imho). Voor nu lijkt het vooral een (dure) gimmick te blijven.

Naar mijn idee ligt de toekomst meer in AR dan VR.
Dat had ik ook. Maar nu Skyrim VR uit is, en de reviews best positief zijn, ga ik mijn Rift wel even afstoffen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Beakzz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:13:
[...]

Groot voordeel is ook dat je niet zoals bij Starcraft tegen shortkey wonders hoeft te spelen. Dat 1 missclick al je ondergang is. Moet het spel zelf nog proberen, maar kan er weinig hoogte van krijgen of de campaign goed is of niet of dat de gratis versie de beste optie is.

Skyrim heeft me helaas nooit wat gedaan dus daar zal Vr niet veel aan doen. Fallout VR zou ik dan weer graag spelen, maar aangezien ik de normale versie al heb met season pass kan ik het principieel niet aan om die game voor meer dan een dlc prijs te kopen
Ik heb zelf Skyrim nog nooit gespeeld. Ik denk dat ik hem toch of ga kopen, en refunden als hij niet bevalt, of ik wacht nog tot hij een keer in de aanbieding is.

Gezien ik in Starcraft Master rank heb behoor ik waarschijnlijk tot die hotkey wonders :P. Al moet ik het daar ook vooral van onverwachte strategiën hebben, en met enige regelmaat heb ik tegenstanders gehad die me na afloop gingen uitschelden omdat mijn acties-per-minuut volgens diegene te laag waren (2-3x minder dan gemiddeld voor mijn rank gok ik zo, ik klikte dus niet zo heel vaak). Dus ik verlies daar primair van mensen die een Youtube strategie kopieren, en sneller kunnen klikken als ik.
De Brass Tactics campaign stelt niet veel voor. Het is echt niet te vergelijken met een Starcraft of Age of Empires campaign. Dat ze claimen dat het 6 uur duurt is ook wel erg optimistisch. Reden voor mij om hem te kopen is vooral zodat ik meer maps kan spelen, als andere dat ook online doen. Maar ik zou dus eerst gewoon de Arena versie proberen.
quote:
boe2 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:44:
Binnenkort gratis weekend van Sprint Vector. Speel het nu al een tijdje en kan het dik aanraden. De multiplayer voelt wat mario kart achtig aan, en de singleplayer challenge mode voelt een beetje als Trials.

Wel blij dat ik een afwasbare cover heb voor mijn Rift. Moet me een douche nemen iedere keer ik Sprint Vector gespeeld heb.
Ha, thanks voor de headsup, die wil ik wel proberen... En het is dus dit weekend, 'morgen' (hoe laat staat er niet bij) gaat het al in:
quote:
But that’s not all. If you haven’t tried Sprint Vector yet and you own an Oculus Rift, this weekend will be the perfect time to give it a go. The game will be free to play on the Oculus Store from April 5th to 8th, and is the next title to feature in the Rift Gold Rush Event. That means that if you’re playing a multiplayer game of Sprint Vector between 1pm to 2pm PT on April 7th, you’ll be in with a chance of winning Oculus goodies like Store credit and perhaps even the elusive Golden Account, which unlocks 100 free games.
https://uploadvr.com/spri...us-free-weekend-incoming/
PT is pacific time, dus dat is 10 uur 's avonds op zaterdag... Er vanuit gaande dat er geen rare locatie restricties aan zitten of zo, maar ik heb helaas geen bron kunnen vinden van dit nieuws ergens (waar je dan hopelijk de voorwaarden zou kunnen zien).

Voor mij in ieder geval een goed excuus om de Rift weer terug in gebruik te nemen. Had een keer toen ik mijn guardian setup opnieuw wou doen per ongeluk op full setup geklikt en dan ben je dus gelijk alles kwijt en moet je er compleet doorheen voordat je überhaupt zelfs maar de store weer in kan. Dat iriteerde me toen zo erg (was me al eerder gebeurd) dat ik hem gefrustreerd in een hoek gelegd heb. Dat in combinatie met dat ik momenteel vreselijk hooked ben aan een game op mijn 2D scherm (Dragon's Dogma) en ik heb hem dus al bijna 2 maanden niet op gehad. En nee dat heeft dus niks met aanbod te maken, heb meer dan genoeg te spelen, het probleem is dat ik ook meer dan genoeg op andere platformen (Steam, Xbox One, Wii U, n3DS) te spelen heb en tijd altijd beperkt blijft :+
quote:
Beakzz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:13:
Wat me bij Fallout vooral erg steekt is dat je de DLC er niet bij krijgt... De main game ken ik al best wel goed, maar ik heb Nuka world en die basis bouw dingen (DLC's dus) nog niet gedaan... Dus die wil ik eigenlijk ook nog doen, maar dat staat dus haaks op eventuele wensen om Fallout in VR te spelen want dan kun je de DLC weer niet doen! Echt een enorme misser vind ik dat.

Ik zie overigens wel dat hij ondertussen voor €26,39 te vinden is bij cdkeys.com, dan begint de prijs in ieder geval langzaam richting een punt te gaan dat ik er toch wel eens over zou willen denken. Ook zie ik dat mensen met mods de DLC wel toe aan het voegen zijn, maar dat er bugs zijn, waar dan ook weer met mods aan gewerkt wordt. Ik denk dat ik het wel even afwacht om te zien of Bethesda het er nog officieel in patcht of dat het op een goed speelbaar niveau komt met mods.

Gamertag: Finraziel42

• Beakzz
quote:
Finraziel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:40:
[...]

Wat me bij Fallout vooral erg steekt is dat je de DLC er niet bij krijgt... De main game ken ik al best wel goed, maar ik heb Nuka world en die basis bouw dingen (DLC's dus) nog niet gedaan... Dus die wil ik eigenlijk ook nog doen, maar dat staat dus haaks op eventuele wensen om Fallout in VR te spelen want dan kun je de DLC weer niet doen! Echt een enorme misser vind ik dat.

Ik zie overigens wel dat hij ondertussen voor €26,39 te vinden is bij cdkeys.com, dan begint de prijs in ieder geval langzaam richting een punt te gaan dat ik er toch wel eens over zou willen denken. Ook zie ik dat mensen met mods de DLC wel toe aan het voegen zijn, maar dat er bugs zijn, waar dan ook weer met mods aan gewerkt wordt. Ik denk dat ik het wel even afwacht om te zien of Bethesda het er nog officieel in patcht of dat het op een goed speelbaar niveau komt met mods.
Nou ik heb iig geen moeite om hier een grijze key voor te kopen. Geen dlc inderdaad en geen centje korting voor de fans die al de normale versie hebben gekocht. Dus als ik de dlc er in kan modden of zelfs de vr optie op de normale versie dan zal ik het zeker niet laten. Bij genoeg spellen gehad dat er gratis vr ingepatcht werd of als dlc, maar dit gaat er bij mij niet in.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-01 13:56
Skyrim VR stelt zeker niet teleur je hebt met vortex ook zo alle mods geinstalleerd.
Ik heb net een verhaal gehoord van wat bandits zittend op de grond ook in het echt lekker dicht bij het kampvuur :)

net de eerste main quest item voltooit de dragonstone, daarna heerlijk aan het water beneden aan de berg gezeten en even van het uitzicht genoten tot ik in de hoek van mijn ogen een ruine in het water zag :)

Njay wijzigde deze reactie 11-04-2018 21:15 (34%)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• J van E
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Mijn Rift maar weer eens geinstalleerd. Ging op zoek naar een 'game' waarin je gewoon lekker relaxed ergens kon zitten en vond Nature Treks VR: dat kwam het meest in de buurt van wat ik zocht en viel ook precies binnen mijn budget (=het tegoed dat ik van Oculus had gekregen i.v.m. de storing onlangs, waar ik helemaal geen last van heb gehad). Alleen las ik bij de reviews dat iemand super sampling op 2.0 had gezet: dat wil ik ook. Wat is momenteel de meest gangbare manier om super sampling toe te passen? Ik heb dus de Oculus versie van het 'spel' en niet de Steam versie.

• Beakzz
quote:
J van E schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:36:
Mijn Rift maar weer eens geinstalleerd. Ging op zoek naar een 'game' waarin je gewoon lekker relaxed ergens kon zitten en vond Nature Treks VR: dat kwam het meest in de buurt van wat ik zocht en viel ook precies binnen mijn budget (=het tegoed dat ik van Oculus had gekregen i.v.m. de storing onlangs, waar ik helemaal geen last van heb gehad). Alleen las ik bij de reviews dat iemand super sampling op 2.0 had gezet: dat wil ik ook. Wat is momenteel de meest gangbare manier om super sampling toe te passen? Ik heb dus de Oculus versie van het 'spel' en niet de Steam versie.
Oculus tray tool vind ik zelf het makkelijkst werken. Je kan het dan ook per game aan geven wat wel handig is aangezien je voor de ene game een krachtigere pc nodig hebt dan bij de ander.

• J van E
  • Nu online
quote:
Beakzz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:46:
[...]

Oculus tray tool vind ik zelf het makkelijkst werken. Je kan het dan ook per game aan geven wat wel handig is aangezien je voor de ene game een krachtigere pc nodig hebt dan bij de ander.
Ok, dank je, dan ga ik toch maar even de SDK downloaden en alles installeren!

EDIT
O, wacht, the tray tool is wat anders dan de debug tool (die in de SDK zit). DIe tray tool ziet er inderdaad wel makkelijk uit dus die ga ik maar downloaden. Ik heb die hele SDK ook niet echt nodig.

J van E wijzigde deze reactie 14-04-2018 12:29 (22%)

• Beakzz
quote:
J van E schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:12:
[...]

Ok, dank je, dan ga ik toch maar even de SDK downloaden en alles installeren!
Dat zijn 2 verschillende apps hé ;) Heb de SDK nooit gebruikt dus misschien kan het net zoveel.

• J van E
  • Nu online
quote:
Beakzz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:29:
[...]

Dat zijn 2 verschillende apps hé ;) Heb de SDK nooit gebruikt dus misschien kan het net zoveel.
Haha, ja, dat ontdekte ik net: zie mijn edit die ik typte toen jij postte! ;)

EDIT
Zie nu dat de debug tool tegenwoordig standaard bij Oculus zit en doodsimpel is in gebruik. Werkt niet met profielen en zo maar het werkt alleen als je 'm opgestart hebt en omdat ik 'm voorlopig maar voor 1 app gebruik, vind ik het prima zo: ik installeer het liefst zo weinig mogelijk extra software dus laat de tray tool even achterwege.

J van E wijzigde deze reactie 14-04-2018 15:01 (37%)

Andere nog Echo Arena Gold Rush gedaan? Ik heb weleens gespeeld eerder, maar toen waren er altijd weinig mensen. Nu dus zat mensen, als servers niet overbelast waren had je zo een potje, en het was echt dikke fun imo. Dingen geleerd, bij VR zijn de meeste nog behoorlijk behulpzaam, dus die leggen dingen uit aan andere. En verder leuke potjes met in-game een combinatie van aanmoedigingen en vriendelijke thrash talk tussen teams.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:14
weet niet of het hier mag maar over een paar uurtjes is het free weekend bij Orbus vr dat een (unieke) erg goede vr mmorpg is bij de oculus store. als je (mmo)rpg's leuk vind is het zeker waard om deze uit te proberen. Heb zelf al talloze honderden uren erop zitten in Orbus VR zelf dus als je hulp nodig hebt met iets dan mag je me hier een pm sturen ;)!
Ik zag hem langs komen ja, maar is het meer dan een grind fest?

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:14
quote:
Sissors schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:34:
Ik zag hem langs komen ja, maar is het meer dan een grind fest?
Zeker wel. Je zou altijd een beetje moeten grinden maar dat hoort een beetje bij een mmorpg. De quests alleen zullen genoeg xp geven om 2 chars lvl20 te maken(max level). Je kan ook andere dingen doen zoals vissen,huisdieren breeden,gathering,potions maken shop opzetten(dit wordt met een maandelijkse auction gedaan)Het leukste is toch parties en dungeons die beginnen al bij level 8 tot end game. En dan heb je ook nog een dev team die je hoort en vrijwel meteen helpt met problemen. De community is ook erg goed(weinig trolls en overgrote gedeelte volwassen mensen.)

Dit is echt van de weinige dingen wat echt vr is en waar je meer dan honderden uren zoet kan zijn. Je kan ook de steam reviews lezen of de Oculus store reviews en zien dat een grote meerderheid er echt heel erg schik mee heeft. Echt de moeite waard in ieder geval om te proberen.

• J van E
  • Nu online
Het beeld van mijn Rift staat wat schuin: links is lager dan rechts. En het wordt wat irritant. Ik heb her en der gezocht en er schijnt een of andere calibration tool te zijn maar volgens deze site:

https://www.vrheads.com/h...ift-calibrations-problems

maar de link daar naartoe werkt bij mij niet. Heeft iemand anders hier ook last van? En zo ja, is er een oplossing voor? Ik lees eigenlijk alleen maar dat dit een bekend probleem is waar Oculus niets aan doet... dat zou nogal vervelend zijn.

EDIT
Net een mail gehad van Oculus support (best wel snel, zo in het weekend) en ze zeggen dat er helemaal geen tool is (terwijl ik overal lees dat mensen die tool via Oculus support hebben gekregen!) en dat ik alles moet deinstalleren en opnieuw installeren: dan wordt de Rift automatisch opnieuw ingesteld... Beetje apart verhaal. Maakt het dan ook nog uit hoe je je Rift neerlegt op zo als je 'm 'voor het eerst' aansluit...? Iemand enig idee hoe dit het beste aan te pakken?

J van E wijzigde deze reactie 22-04-2018 10:19 (32%)

Is het niet je sensor setup die verantwoordelijk is? Die opnieuw doorlopen zou sneller moeten zijn. Al gezien die link gebruikt hij interne sensoren om zijn hoek te bepalen, dan zou dat weinig doen.
Overigens vind ik dat verhaal op die site ook wel apart. De statische hoek wordt normaal bepaald door een accelerometer. Ik vind het apart dat die door wat temperatuursverschil ineens scheef denkt te staan.

Ik heb overigens SkyrimVR geprobeerd, en ik twijfel nog of ik geld terug ga vragen. Hoewel niet enkel I5 gebruikers, schijnt het na Googlen wel primair I5 CPUs te zijn waarbij met SkyrimVR ASW niet fatsoenlijk werkt. Waardoor het scherm vol zit met glitches en artifacts. Forceren in de debug tool naar 90 fps werkt, maar als eerste wil ik niet continue moeten switchen, en als ik straks op een wat zwaarder stuk voor de PC uit komt, heb ik dus geen ASW om op terug te vallen.

Sissors wijzigde deze reactie 22-04-2018 11:39 (23%)

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-01 20:36

Yonix

Gamertag: Yonix360

Vandaag een 3e sensor voor mijn Oculus-setup gehaald, nu full 360° dus. :) Tevens 'Arkham VR' aangeschaft, want die was afgeprijst. Toffe game! :*)

Trouwens, ik zit te twijfelen over een usb PCI-e kaart, omdat Windows en Oculus aan het zeuren waren over het gebruik van de usb-poorten tijdens setup. Is dit aan te raden? Zo ja, wat is dan een goed kaartje?

AMD Ryzen 2700X | ASUS Crosshair VII Hero | Gigabyte AORUS GTX 1080Ti | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5 | Xbox One X | PS4 Pro

• J van E
  • Nu online
Heb sinds kort dat ik bij het opstarten van Oculus een infoscherm krijg over geupdate voorwaarden. De enige opties die ik heb zijn Remind me later en Dismiss. Remind me later zorgt ervoor dat ik later weer die melding krijg en Dismiss wil ik niet gebruiken want volgens mij zeg je dan in feite NEE tegen de voorwaarden...? Waar kan ik de optie vinden om JA te zeggen?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
quote:
J van E schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:33:
Heb sinds kort dat ik bij het opstarten van Oculus een infoscherm krijg over geupdate voorwaarden. De enige opties die ik heb zijn Remind me later en Dismiss. Remind me later zorgt ervoor dat ik later weer die melding krijg en Dismiss wil ik niet gebruiken want volgens mij zeg je dan in feite NEE tegen de voorwaarden...? Waar kan ik de optie vinden om JA te zeggen?
Misschien dat je eerst helemaal tot het einde van de voorwaarden moet scrollen? Als dat niks doet, dan gok ik dat 'dismiss' in dit geval betekent dat je het weg wilt hebben, niet per se dat je nee zegt. Maar als dat zo is, dan is dat niet heel duidelijk inderdaad.

The devil is in the details.

quote:
J van E schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:33:
Ik heb dezelfde melding nu, maar er staat "By continuing to use the Oculus platform after 20 May 2018, you accept our new Terms of Service."
Je accepteert dus door het te blijven gebruiken, je hoeft nergens op ja te klikken. Dismiss is gewoon het wegklikken van de melding. Dismiss betekent ook geen nee of zo... denk dat het alleen maar verwarrend is als je het woordt niet echt kent (dismiss gebruik je ook met een engelstalige outlook om reminders weg te klikken bijvoorbeeld).

• J van E
  • Nu online
Ok, Dismiss it iss. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09:00
Iemand nog interesse in een nieuw setje oculus touch controllers?
Heb ze over uit een oculus set en gebruik ze niet voor het betreffende project.

Mogelijk binnenkort nog een tweede setje.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hoewel ik tegenwoordig met Echo Arena met enige regelmaat de muur beschadig, is de schade wel primair aan de muur. Die controllers zijn goed gebouwd :P. Enige is als je muur hard raakt dat je soms even batterij erin en eruit moet doen.

Je hebt zeker niet perongeluk sensoren ook over ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
quote:
Sissors schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:57:
Hoewel ik tegenwoordig met Echo Arena met enige regelmaat de muur beschadig, is de schade wel primair aan de muur. Die controllers zijn goed gebouwd :P. Enige is als je muur hard raakt dat je soms even batterij erin en eruit moet doen.

Je hebt zeker niet perongeluk sensoren ook over ;).
Nee helaas, wil zelf ook nog een keer extra setje hebben, wordt beetje moe van het verplaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:19
Weet iemand wat de return policy is wanneer je bij Oculus rechtstreeks besteld? Ik heb interesse(en ook beetje twijfel) in de Oculus Go. Mag je de VR bril uitproberen en wanneer deze niet bevalt kosteloos retourneren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Njay
tip: Beatsaber wat een gave game voor mensen die van muziek en ritme houden... beetje karig qua nummers maar het is ook nog early acces

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-01 01:12

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Condensvorming
Helaas had ik vandaag condensvorming aan de binnenkant van de lens, waar je dus niet bij kwam. Ik kwam er achter omdat het beeld zo wazig was onderin dat het eigenlijk geen doen was om de headset te gebruiken.

Echter, met een paar minuten was die condens ook opeens weer verdwenen. Voor het eerst dat ik dit probleem had.
1050 ti
Een neefje heeft de Oculus Rift op een 1050 TI geprobeerd en dat speelde naar zijn mening prima. Als meekijker op de monitor zag ik op afstand nog prima response tijden.

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
quote:
Q schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:11:
Condensvorming
Helaas had ik vandaag condensvorming aan de binnenkant van de lens, waar je dus niet bij kwam. Ik kwam er achter omdat het beeld zo wazig was onderin dat het eigenlijk geen doen was om de headset te gebruiken.

Echter, met een paar minuten was die condens ook opeens weer verdwenen. Voor het eerst dat ik dit probleem had.
1050 ti
Een neefje heeft de Oculus Rift op een 1050 TI geprobeerd en dat speelde naar zijn mening prima. Als meekijker op de monitor zag ik op afstand nog prima response tijden.
Als de Oculus opgewarmd is dan verdwijnt de condens vanzelf inderdaad dus even de sensor activeren een paar minuten voor je begint zal het probleem al verhelpen. Toch had ik het met de standaard cover nog wel als het wat kouder was en de game intensiever.

Sinds ik die VR cover gebruik (volgens mij PU leer met gaatjes) heb ik het helemaal niet meer en die kan ik ook snel droog en schoon maken na gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
quote:
Q schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:11:
Condensvorming

1050 ti
1050ti werkt prima op de tech demo achtige games, maar de project cars 2 en dergelijke zware games betwijfel ik het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornt
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-01 20:30
Mijn verlengkabel die op mijn 1060 prima werkte, stopte met werken op mijn nieuwe 1070. (Periodieke zwart beeld en kleurensneeuw)

Nu een hdmi versterker met 3m amazon basics hdmi 3m, en werkt weer perfect:

kwmobile 4 K HDMI 2.0 versterker
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s02?ie=UTF8&psc=1

Amazon Basic 3m HDMI:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s01?ie=UTF8&psc=1

Wellicht bruikbare informatie voor een ander!

bjornt wijzigde deze reactie 11-05-2018 21:11 (12%)

• A1AD
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
quote:
Beakzz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:57:
[...]
Sinds ik die VR cover gebruik (volgens mij PU leer met gaatjes) heb ik het helemaal niet meer en die kan ik ook snel droog en schoon maken na gebruik.
Welke gebruik je juist?

I don't fail. I successfully identify suboptimal methods. iRP

• Beakzz
quote:
A1AD schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Welke gebruik je juist?
https://vrcover.com/produ...placement-standard-set-2/

Maar ik gebruik alleen de rode waar je er 2 van krijgt. Dus geen gaatjes zoals ik had opgeslagen. Die is te dun naar mijn zin (zwarte cover).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:39

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
Beakzz schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:28:
[...]

https://vrcover.com/produ...placement-standard-set-2/

Maar ik gebruik alleen de rode waar je er 2 van krijgt. Dus geen gaatjes zoals ik had opgeslagen. Die is te dun naar mijn zin (zwarte cover).
Grappig om te lezen, exact dezelfde gebruik ik ook op de rift, valt mij vooral op dat je iets meer FOV hebt en de bril iets steviger op je hoofd zit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-01 23:25
https://tweakers.net/ext/f/9lsC640WsSIBoc3ufrTCkTPF/thumb.jpg

Eerste ervaringen zijn goed bevallen. Headset is erg licht en tracking van remote is een stuk beter dan die van de laatste versie gear vr.

BarryKohne wijzigde deze reactie 23-05-2018 09:13 (31%)

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

Mja, die Oculus Rift bevalt wel goed in roomscale met 4 censors en 3mx2m speelveld, vooral het multiplayer aspect in games zoals Onward / Pavlow / De SteamVR omgeving zelf icm een kamer hosten / OrbusVR zijn absolute toppers. :o :D

Aanrader om een keer te doen is VR Minigolf de demo te downloaden: https://store.steampowered.com/app/458930/ Je kan je eigen maps maken en vervolgens spelen is wel sweet :)

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:02
Niet direct Rift nieuws maar wel gerelateerd: https://www.theverge.com/...display-high-res-headsets

Klinkt wel veelbelovend voor de toekomst van VR en vooral de bewering dat een mobiele chipset dit al kan aandrijven op 75Hz lijkt me straf, al denk ik niet dat dat geldt voor games die realtime gerenderd worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Voor wie Fallout 4 VR speelt: Als je de beta (1.2) aanzet dan is de besturing eindelijk op de Oculus Rift aangepast! Echt een wereld van verschil, doordat de Oculus analoge sticks heeft in plaats van de touchpads van de vive (en er een aantal bugs in zaten zoals dat je de sticks niet op het nulpunt in kon drukken) was het tot nu toe niet echt speelbaar zonder allerlei hacks uit te halen.

Nu zijn zelfs de knophints correct (Grab voor duimknop, T voor trigger enz). Ik was toevallig net begonnen dus dit kwam me heel goed uit.

(crosspost uit het FO4 topic maar leek me hier ook wel belangrijk nieuws, aangezien FO4 een van de weinige 'grote' games is op de Oculus).
quote:
GekkePrutser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:14:
Voor wie Fallout 4 VR speelt: Als je de beta (1.2) aanzet dan is de besturing eindelijk op de Oculus Rift aangepast! Echt een wereld van verschil, doordat de Oculus analoge sticks heeft in plaats van de touchpads van de vive (en er een aantal bugs in zaten zoals dat je de sticks niet op het nulpunt in kon drukken) was het tot nu toe niet echt speelbaar zonder allerlei hacks uit te halen.

Nu zijn zelfs de knophints correct (Grab voor duimknop, T voor trigger enz). Ik was toevallig net begonnen dus dit kwam me heel goed uit.

(crosspost uit het FO4 topic maar leek me hier ook wel belangrijk nieuws, aangezien FO4 een van de weinige 'grote' games is op de Oculus).
Goed nieuws :)
Jammer dat hij zo te zien ondertussen niet meer te krijgen is hij cdkeys... Ik vind de prijs voor de game nog best hoog aangezien ik de niet vr versie ook al gelijk bij de aankondiging gepreorderd had (omdat ik de collectors edition wou).
Maar als hij nog eens ergens tegen een schappelijke prijs langs komt neem ik hem mee :)

quote:
Finraziel schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Goed nieuws :)
Jammer dat hij zo te zien ondertussen niet meer te krijgen is hij cdkeys... Ik vind de prijs voor de game nog best hoog aangezien ik de niet vr versie ook al gelijk bij de aankondiging gepreorderd had (omdat ik de collectors edition wou).
Maar als hij nog eens ergens tegen een schappelijke prijs langs komt neem ik hem mee :)
Ja ik vind hem ook heel erg duur. Absoluut. Zeker als je hem al gekocht hebt. Het zou gewoon een DLC voor de originele game moeten zijn voor een euro of 30.

En tot nu toe was er nauwelijks reden om het te kopen op Oculus want het werkte allemaal gewoon beroerd, zelfs met die hacks met OpenVRInputEmulator. Je kon het optimaliseren voor de Pip boy of voor de map maar niet allebei.

Gelukkig is het nu al een stuk beter in die beta. Zijn nog wel wat foutjes mee, zoals de map die verkeerd om scrollt. Maar het gaat absoluut de goede kant op.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Njay schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:06:
tip: Beatsaber wat een gave game voor mensen die van muziek en ritme houden... beetje karig qua nummers maar het is ook nog early acces
Toch maar gekocht, ook al was ik bang dat hij wel beetje kort ging zijn, maar ja, die reviews zijn wel heel goed ervan :P.

En denk dat dat ook de conclusie is. Het speelt lekker weg (ondanks dat ik door een geblesseerde schouder rustig aan moet doen), maar ik hoop wel dat er nog een hele hoop andere tracks bij komen, en dan ook dat je meer genre kan kiezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Zo op het eerste oog lijkt dit een waardige trippe A titel voor de Oculus rift:

"Stormland" van Insomniac Games
https://www.roadtovr.com/...-stormland-catch-trailer/

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
UncleSam schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:35:
Zo op het eerste oog lijkt dit een waardige trippe A titel voor de Oculus rift:

"Stormland" van Insomniac Games
https://www.roadtovr.com/...-stormland-catch-trailer/
Mooi!!!

Jammer dat het nog tot volgend jaar duurt :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!
En Echo Combat ook een trailer (en ook gameplay beelden van beschikbaar): YouTube: Echo Combat | E3 Teaser Trailer | Oculus Rift

Sissors wijzigde deze reactie 08-06-2018 22:35 (17%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-01 20:36

Yonix

Gamertag: Yonix360

Na het zien van dit filmpje:

Heb ik zojuist GORN VR gekocht en dat spel is de twee tientjes meer dan waard! Wat een hilarisch spel! :D

AMD Ryzen 2700X | ASUS Crosshair VII Hero | Gigabyte AORUS GTX 1080Ti | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5 | Xbox One X | PS4 Pro

• kneusteun
die 75 euro tegoed bij een rift in welke vorm komt die?
Bestel regelmatig rifts vanwege werk en was benieuwd of ik zelf die 75 euro kan innen?

• Jinxors
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
quote:
Njay schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:06:
Deze applicatie even installeren , krijg je een extra optie in het menu om custom nummer te downloaden.
Website: https://beatsaver.com/
Github: https://github.com/Umbranoxio/BeatSaberModInstaller/releases

Werkt bij mij perfect.
Let op zijn wel gemapped door mensen zelf dus af en toe zit er wat troep tussen maar over het algemeen erg vermakelijk.

• Njay
quote:
Jinxors schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Deze applicatie even installeren , krijg je een extra optie in het menu om custom nummer te downloaden.
Website: https://beatsaver.com/
Github: https://github.com/Umbranoxio/BeatSaberModInstaller/releases

Werkt bij mij perfect.
Let op zijn wel gemapped door mensen zelf dus af en toe zit er wat troep tussen maar over het algemeen erg vermakelijk.
Yep al eens geprobeerd maar die nummers halen het niet bij de originele qua speelbaarheid

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
Njay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:11:
[...]

Yep al eens geprobeerd maar die nummers halen het niet bij de originele qua speelbaarheid
Mwha, ik vermaak me wel met de top50 meest gedownloade nummers :)
Even speciaal een stukje opgenomen van een willekeurig nummer ^^

- Dit is even snel met OBS in elkaar geflanst*
- Linker scherm is van de steam "headset mirror" (minder quality + 45fps maar meer Field of view)
- Rechts onder is van Beat saber zelf, hoogste settings
- Rechts boven 800x480 intern display in pc met MSI aftherburner en Openhardware monitor.
- 2de poging op deze map :>
- Op 2:40 zit/sta je zo in de kamer: https://i.ytimg.com/vi/NeAMsPgiBxg/maxresdefault.jpg :+

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:50
quote:
Njay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:11:
[...]

Valt mee, er zijn inderdaad veel mindere nummers, maar ook enkele hele goede. Dennydabeast heeft een paar hele goede, Gangnam style is ook cool en Rasputin Funk Overload ook!

• Njay
ziet er wel geinig uit inderdaad, zal hem eens proberen

Al is voor mij het gat tussen Hard en Expert wel groot. Hard is goed te doen, en op meeste standaard tracks heb ik nu ook een 'A' rating. Maar expert kan ik die combo's waar ze op 0.1 seconde van elkaar zitten echt niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-01 09:15
Nou ik heb de knoop maar eens doorgehakt.

In 2016 heb ik de Oculus al in bezit gehad en uiteindelijk verkocht.

De deal die er nu is (€ 450 inclusief € 75 shoptegoed, is gewoon too good to pass). Kan niet wachten om kansloos in VR Chat rond te lopen en andere games te spelen zoals Gorn en die Saber shizzle.

Mijn pc is er ook aardig op vooruitgegaan sindsdien. Ik ben benieuwd hoe mijn I7 6700K + 1070 de wereld van VR voor me draait..

• Njay
quote:
Sissors schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:23:
Al is voor mij het gat tussen Hard en Expert wel groot. Hard is goed te doen, en op meeste standaard tracks heb ik nu ook een 'A' rating. Maar expert kan ik die combo's waar ze op 0.1 seconde van elkaar zitten echt niet.
Blijven oefenen , ze komen altijd op dezelfde manier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Njay schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Blijven oefenen , ze komen altijd op dezelfde manier :)
Het is voor mij niet de bedoeling dat ik het uit mijn hoofd ga leren :D.

Ik merk wel dat inderdaad Hard nu relatief traag lijkt te gaan, en gisteren op twee na alle standaard tracks op Expert uitgespeeld, met nog genoeg kubusjes gemist, maar wel uitgespeeld. Ook aantal custom tracks gedaan, voor het eerst de Mario theme song, die is er alleen in expert dus had ik eerst overgeslagen. Maar die was tegenvallend :P.

Wat mij wel opvalt is hoe automatisch je het doet: Ik heb iig geen tijd om bewust te bedenken wat ik ga doen. Het helpt natuurlijk dat het meestal redelijk flowt (omhoog - naarbeneden om en om), maar dan nog steeds, je doet het op de automatische piloot en meestal gaat dat behoorlijk goed.

• kneusteun
quote:
ErA schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:10:
Nou ik heb de knoop maar eens doorgehakt.

In 2016 heb ik de Oculus al in bezit gehad en uiteindelijk verkocht.

De deal die er nu is (€ 450 inclusief € 75 shoptegoed, is gewoon too good to pass). Kan niet wachten om kansloos in VR Chat rond te lopen en andere games te spelen zoals Gorn en die Saber shizzle.

Mijn pc is er ook aardig op vooruitgegaan sindsdien. Ik ben benieuwd hoe mijn I7 6700K + 1070 de wereld van VR voor me draait..
Kun je me laten weten in welke vorm dat tegoed komt? :*)
Lijkt mij toch gewoon een tegoed op je Oculus account?

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-01 09:15
quote:
kneusteun schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Kun je me laten weten in welke vorm dat tegoed komt? :*)
Dat kan ik je nu meteen laten weten :)

Mijn bestelling (die zojuist niet geleverd kon worden omdat ik niet thuis ben. maar in totaal dus ongeveer 36 uur heeft gekost _/-\o_ ) is vergezeld van een Redeem code. Daarmee kan ik dus mooi aan de slag!

Redeemable Codes
€75.00: XXXX-XXXX- etc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

Herkennen jullie dat moment wanneer je na het eten om 9 uur "even" VR opstart en je dan weer de bril afzet het stik donker is en 00:30 ? :+
Ik heb ondertussen wel aardig wat uurtjes er in zitten en kan wel zeggen dat het zijn geld heeft opgebracht het afgelopen jaar :)
spoiler:
quote:
Sissors schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:58:
[...]

Het is voor mij niet de bedoeling dat ik het uit mijn hoofd ga leren :D.

Ik merk wel dat inderdaad Hard nu relatief traag lijkt te gaan, en gisteren op twee na alle standaard tracks op Expert uitgespeeld, met nog genoeg kubusjes gemist, maar wel uitgespeeld. Ook aantal custom tracks gedaan, voor het eerst de Mario theme song, die is er alleen in expert dus had ik eerst overgeslagen. Maar die was tegenvallend :P.

Wat mij wel opvalt is hoe automatisch je het doet: Ik heb iig geen tijd om bewust te bedenken wat ik ga doen. Het helpt natuurlijk dat het meestal redelijk flowt (omhoog - naarbeneden om en om), maar dan nog steeds, je doet het op de automatische piloot en meestal gaat dat behoorlijk goed.
Ondertussen heb ik op Expert nu alle standaard songs een 'B', foutloos gaat het nog niet, maar wel behoorlijke vooruitgang :).

Overigens voor de geinteresseerde: Echo Combat open beta is vanaf morgen beschikbaar!

• Ghost81
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-01 08:08
Ik had ook graag wat extra lengte voor m'n kabels. Voor zowel de Rift als voor 2 sensoren heb ik AmazonBasics USB 3.0 3 meter verlengkabels besteld. Deze: link.

Daarbij de AmazonBasics HDMI verlengkabel van 3 meter. Deze: link.

Alles werkt naar behoren. Zowel de Rift als de sensoren worden allen als USB 3.0 apparaten herkend.

Videokaart is een Gainward GTX 1080 Phoenix GLH. Van Oculus heb ik de Rift + Touch bundel.

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik beschik over een i7 4790, GTX 1070 en 24 GB RAM en overweeg een Oculus Rift te kopen. Ik twijfel alleen of ik beter kan wachten op de Rift 2, aangezien de eerste versie inmiddels een aantal jaar oud is. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08:29
quote:
Joeridev schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:17:
Ik beschik over een i7 4790, GTX 1070 en 24 GB RAM en overweeg een Oculus Rift te kopen. Ik twijfel alleen of ik beter kan wachten op de Rift 2, aangezien de eerste versie inmiddels een aantal jaar oud is. Wat zouden jullie aanraden?
Tja, na de Rift 2 komt er misschien wel weer een Rift 3... Ik denk dat de meeste mensen in dit topic zullen zeggen dat het de ervaring waard is, die hebben immers de keus gemaakt. Als je iemand kent met een Rift of Vive, probeer het dan eens uit. Dat is de beste manier om voor jezelf de beslissing te maken. En zorg dat je er voldoende ruimte voor vrij kan maken in je huis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

En als je geen mensen kent waar je langs kan komen, er zijn ook VR experiences te vinden in de grote steden. Dan krijg je ook een goed idee. Met een beetje geluk kun je zelfs de Vive en de Rift proberen.

Hou wel rekening met de ervaring dat non-native VR games vaak een slechtere resolutie ervaring hebben. Ze hebben natuurlijk dezelfde resolutie in theorie, maar in de praktijk is bijvoorbeeld de scherpte gewoon minder goed (case in point; DCS).

Of het nu de moeite waard voor je is hangt heel erg af van de businesscase die jij ervoor kan maken.
- Heb je nu al games die met VR gaver worden (bijvoorbeeld racen, vliegen), en kun je dus meteen verder of moet je games aanschaffen.
- Waarom zou je het willen hebben? Gewoon omdat het kan, of zoek je een specifieke ervaring?
- In het geval van het eerste, hoeveel budget heb je voor dit soort zaken? ;)
- In het geval van het tweede, definieer het en kijk of die overeenkomt met de specificaties van de huidige VR generaties.
- En, voor hoeveel denk je de Rift 1 te kunnen verkopen als de Rift 2 komt?

Je specs zijn voor de huidige rift ruim voldoende / goed, maar niet uitstekend. Niemand heeft hier toegang tot een glazen bol, maar de kans is groot dat je voor de volgende rift betere specs nodig hebt omdat er ongetwijfeld een hogere resolutie gebruikt zal worden.

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Thanks! Ik heb het inderdaad onlangs uitgeprobeerd met mijn vriendin en we vonden het allebei super tof. Vraag is natuurlijk hoe lang het interessant blijft. Skyrim lijkt me sowieso te gek, net als die Star Wars demo (daar vertelde iemand onlangs over). Maar ook de niet-interactieve demo's waren heel leuk. En natuurlijk Stormland :)
quote:
Finraziel schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:03:
Fallout 4 VR is weer in stock bij cdkeys.com voor een kleine 23 euro dus heb de sprong nu maar gewaagd. Net gespeeld tot aan de vault exit (ik moet nog even kijken welke stats ik precies wil voor ik naar buiten ga).

Eerste indruk is dat het toch wel heel erg cool is om Fallout in VR mee te maken! Het is toch echt wezenlijk anders dan het op een scherm voor je zien... Ook vallen bepaalde details mij nu veel meer op, zoals de mechanische werking van de vaultdoor. Ik word daardoor tot nu toe een stuk meer in de wereld gezogen. Het richten door echt langs de loop van het pistool te kijken werkt erg leuk en goed. Kost nog wel wat moeite, ik ben erg benieuwd naar scopes straks. Melee... zuigt, hard. Maar goed, ik was toch al nooit echt zo'n melee fan in Fallout.

Wat ik wel erg jammer vind is dat hoewel de touch controllers nu direct ondersteund zijn, het nog steeds duidelijk te merken is dat de game er niet voor ontworpen is. Draaien en bewegen werken digitaal. Als je de stick voorbij een bepaalde uitslag beweegt dan beweeg je met een constante (draai)snelheid. Als je wil rennen dan moet je apart de stick induwen. Het is dus niet zo dat je de stick een beetje vooruit duwt voor lopen en verder om te rennen. Ook het draaien wat ik op vloeiend gezet heb gebeurt daardoor nogal abrupt. Ik kan er wel mee omgaan, maar het zou zoveel beter kunnen als ze de analoge sticks werkelijk analoog in zouden zetten. Ik weet alleen niet of daar misschien nog aan gewerkt wordt of dat je dit er misschien in zou kunnen hacken? Ik heb geen beta aangezet of zo, maar ik zag dus wel direct de touch controllers in game en krijg de juiste button prompts dus ik ging er een beetje vanuit dat het dus uit beta is. Bethesda kennende durf ik er eigenlijk niet op te hopen dat ze nog bezig zijn om het verder te verbeteren, maar wie weet. Of wellicht valt er iets te doen met een mod. Iemand ervaring mee?
Heb er op gegoogled maar vind tot nu toe alleen oude informatie, van toen de touch nog helemaal niet ondersteund was, of toen het via de beta optie aangezet kon worden.
Doh, ik dacht dat ik bovenstaande in dit topic gepost had maar blijkbaar per ongeluk in het Fallout topic gedaan... Aangezien ik nog wat wou toevoegen, en ik denk dat het eigenlijk hier veel meer leeft (het woord VR komt maar een paar keer voor in het hele topic en mijn ervaring gaat eigenlijk ook specifiek over icm de Rift met de Touch controllers), quote ik mezelf hier maar even.

Anyway, nog een paar uur gespeeld nou, rustig aan gedaan, pas net met Garvey en de rest terug in Sanctuary. Ik vergiste me met het digitaal lopen, dat is wel analoog en dat is erg handig. Het is alleen het draaien dat een constante snelheid heeft. Beetje vreemd, ze hadden gewoon rechtstreeks de funcionaliteit kunnen pakken van een reguliere controller (alleen de Y-as even locken, lijkt me niet moeilijk), maar ja. Het speelt in ieder geval lekker weg :)

Je speelt wel anders, ik merk dat ik momenteel een veel meer close-mid range vechter wordt. Te ver weg wordt echt lastig richten, zelfs met VATS want je moet alsnog op het lichaamsdeel wat je wil raken richten (om vervolgens dáár nog een procentuele kans op te hebben, really Bethesda? 8)7). Ook zijn rifles minder bruikbaar omdat de ironsights minder goed zichtbaar zijn, domweg omdat het lipje waar je mee richt aan het eind van de loop te ver weg is en met de lage resolutie slecht zichtbaar wordt. Maar goed, ik ga snel genoeg scopes op wapens tegen komen, moet beter gaan :P

Zoals waarschijnlijk wel meer hier, heb ik een Space Junkies (https://spacejunkiesgame.com/) beta code (als iemand anders niet heeft en wel wil, stuur even PM, ik heb er ook nog paar om weg te geven). Dus vanaf vandaag t/m eind van weekend wat om gratis te spelen :P.

Een beetje als Echo Combat, maar minder tactisch en meer ala Unreal Tournament. Lijkt wel vermakelijk, al word ik behoorlijk hard ingemaakt :P. Niet heel vreemd overigens van degene die me het meest inmaakte, want dat was een developer. En dat is wel leuk, die heeft me nog aantal tips gegeven, en zo hebben ik en een ander ook direct feedback kunnen geven (naartoe gaan waar je naar kijkt is leuk, maar mijn Oculus moet ik beetje lager op mijn hoofd hebben om scherp te zien, en dus moet ik constant achterover mijn hoofd houden. Nu kan je ook wel hand tracking ipv head tracking gebruiken voor richting, maar hij zou het iig in de groep gooien of ze een offset kunnen toevoegen in de opties).
Dubbelpost :)

Conclusie: Sissors is belabberd in Space Junkies. Ben ik ook in Unreal Tournament achtige spellen, terwijl een Battlefield ik wel best redelijk ben. Dus waarschijnlijk wordt het geen koop voor mij, maar wie weet nog, ligt ook wat aan prijspeil :).

Echter één klein dingetje dat ik hoop dat elk VR spel gaat implementeren: Ze hebben een FPS counter op je scherm. Als je normaal denkt performance problemen te hebben, moet je Oculus debug tool starten, en dan kan je op één oog de performance counter projecteren, maar dat werkt niet echt lekker. En gewoon even headset af doen en op je scherm kijken werkt wel makkelijk.

Edit: En Lure is geweldig. Tot twee kopieën van jezelf die je kan plaatsen die niks anders doen dan rondzweven en ontploffen als iemand erop schiet. Het leuke eraan is, is dat ze je bewegingen mirrorren. Dus synchroon dansen ging nog nooit zo makkelijk :P

Sissors wijzigde deze reactie 29-06-2018 22:33 (16%)

quote:
Sissors schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:21:
Dubbelpost :)

Conclusie: Sissors is belabberd in Space Junkies. Ben ik ook in Unreal Tournament achtige spellen, terwijl een Battlefield ik wel best redelijk ben. Dus waarschijnlijk wordt het geen koop voor mij, maar wie weet nog, ligt ook wat aan prijspeil :).

Echter één klein dingetje dat ik hoop dat elk VR spel gaat implementeren: Ze hebben een FPS counter op je scherm. Als je normaal denkt performance problemen te hebben, moet je Oculus debug tool starten, en dan kan je op één oog de performance counter projecteren, maar dat werkt niet echt lekker. En gewoon even headset af doen en op je scherm kijken werkt wel makkelijk.

Edit: En Lure is geweldig. Tot twee kopieën van jezelf die je kan plaatsen die niks anders doen dan rondzweven en ontploffen als iemand erop schiet. Het leuke eraan is, is dat ze je bewegingen mirrorren. Dus synchroon dansen ging nog nooit zo makkelijk :P
In Fallout 4 VR doe ik dat door gewoon de FPS overlay van Nvidia aan te zetten. FO4VR toont een window op de monitor met een view van wat je door de bril ziet, en daar zie je dan ook de FPS bij. Volgens mij doen meer games dat zo, al heb ik daar nog niet die overlay aan proberen te zetten. Ik spiek overigens gewoon langs mijn neus :P vind het voor dat soort dingen wel fijn dat daar net een kier ziet waar licht door komt. Ook handig als je de bril op zet en de touch controllers nog moet pakken of even langs je neus naar de klok wil kijken :+

Echo Combat heeft blijkbaar weer een beta weekend: https://medium.com/@EchoG...eta-is-coming-de9e8f8456e

(Overigens stil hier, iedereen op vakantie?)

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Als ik mijn rift 2e hands van iemand overkoop (nog 1 jaar garantie)
Wat mis ik dan allemaal ? is het alleen die 6 games die er bij zitten zeg maar of ook nog meer dingen ?

En stel er komen in de toekomst meer gratis spellen ineens beschikbaar kan ik die dan ook wel gewoon downloaden?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Zolang ik er één heb is zoiets nog nooit gebeurd: Alles wat nieuw komt is of gratis voor iedereen, of voor niemand.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-01 22:21

Arfman

Drome!

Zojuist een Home update gehad met een firmware update voor de Rift zelf ook. Iemand een idee wat er veranderd is? Geen changelog en op Reddit weet ook (nog) niemand het.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
Arfman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:18:
Zojuist een Home update gehad met een firmware update voor de Rift zelf ook. Iemand een idee wat er veranderd is? Geen changelog en op Reddit weet ook (nog) niemand het.
Gister avond hier de firmware update gehad, zowel voor de Rift als voor de censors.

Dit is het enige wat ik op internet er van kon vinden: (Rift 1.29 PTC Release Notes) https://forums.oculusvr.c...ft-1-29-ptc-release-notes

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:28

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb alleen een dag of 9 gelden updates gehad. Misschien bedoelen jullie dezelfde update? Het enige wat ik zag was dat de handen in Oculus home waren veranderd en dat de Oculus software opeens in het nederlands was i.p.v. engels.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-01 22:21

Arfman

Drome!

quote:
dylan111111 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:00:
[...]

Gister avond hier de firmware update gehad, zowel voor de Rift als voor de censors.

Dit is het enige wat ik op internet er van kon vinden: (Rift 1.29 PTC Release Notes) https://forums.oculusvr.c...ft-1-29-ptc-release-notes
Jep, die had ik ook gezien, maar er wordt door Oculus niks over firmware gezegd helaas. Was nieuwsgierig :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteren avond die Rift gekocht van iemand.
Toen Beatsaber gedownload want die wilde ik bij voorbaat al graag en wat is dat lachen zeg. maar tering vermoeiend met die hitte XD

Toen kwam ik de gratis game: Poker VR tegen en ik ben best een poker fan.
Wat is dat super gaaf om te spelen zeg. toevallig is het een game die pas een week ofzo uit is vertelde iemand mij aan tafel maar je zit gewoon met allemaal oculus mensen aan tafel en moet echt pokeren (helaas alleen nep geld) Maar de hele ui en interface is echt super goed gedaan.

Ik had niet verwacht dat de oculus rift zo met je hersenen zou fucken en je je echt in andere "werelden kan begeven" ook gewoon een simpel youtube filmpje kijken vanaf je home cinema kamer is gewoon geinig (zou het niet vaak gebruiken vanwege kwaliteit) het feit dat het kan maakt het leuk.

Zit wel af en toe te kutten met afstellen om hem perfect op me hoofd te krijgen.

Ook merk ik dat het niet het beste voor je ogen is voor lange tijd. Na meerdere uren beginnen me ogen ineens te prikken als ik hem af zet.

Mooie aankoop is het in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ricmaniac schreef op zondag 29 juli 2018 @ 01:16:
Toen Beatsaber gedownload want die wilde ik bij voorbaat al graag en wat is dat lachen zeg. maar tering vermoeiend met die hitte XD

Wat is dat super gaaf om te spelen zeg. toevallig is het een game die pas een week ofzo uit is vertelde iemand mij aan tafel maar je zit gewoon met allemaal oculus mensen aan tafel en moet echt pokeren (helaas alleen nep geld) Maar de hele ui en interface is echt super goed gedaan.

Ik had niet verwacht dat de oculus rift zo met je hersenen zou fucken en je je echt in andere "werelden kan begeven" ook gewoon een simpel youtube filmpje kijken vanaf je home cinema kamer is gewoon geinig (zou het niet vaak gebruiken vanwege kwaliteit) het feit dat het kan maakt het leuk.

Zit wel af en toe te kutten met afstellen om hem perfect op me hoofd te krijgen.

Ook merk ik dat het niet het beste voor je ogen is voor lange tijd. Na meerdere uren beginnen me ogen ineens te prikken als ik hem af zet.

Wellicht dat je ogen een beetje uitdrogen? Misschien een beetje opletten dat je wel vaak genoeg blijft knipperen. Het huidige weer kan dat ook verergeren (hoewel het hier gisteren juist vochtiger was, maar dat zal niet overal het geval geweest zijn).

Veel plezier met je aankoop in ieder geval :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:28

HellBeast

Oh My GoT!

Het blijft leuk speelgoed, maar gisteren had ik na 15 minuten Robo Recall al een kletsnatte kop.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:

Wat mogelijk ook nog een puntje is, en dan kan ik me voorstellen dat het bij poker sneller gebeurd, is dat je ogen altijd op een vaste afstand moeten scherpstellen in VR. Er is een term voor, maar ben te lui hem op te zoeken. Terwijl in het echt als er iets dichtbij je is, dan draaien je ogen naar elkaar, en stel je ook automatisch scherp op objecten dichtbij. In VR draaien je ogen wel naar elkaar, maar moeten ze scherp blijven stellen op hun vaste afstand. Ik heb daar zelf na loop van tijd minder last van gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:

Als je pokeren leuk vind gaat er binnenkort iets fantastisch komen. Dat Poker VR ziet er echt niet uit vergeleken met het nieuwe Poker spel wat uit komt. Ik zit in een closed beta en moest een NDA tekenen dat ik geen details mag geven of iets mag laten zien maar ik kan je dus vertellen dat dat echt 1000 keer mooier er uit ziet.
Ook zul je daarin zowel met echt geld als nepgeld kunnen spelen. Hoewel ik niet weet of dat in Nederland wel zal mogen/kunnen.

Betreft goed op je hoofd zetten is vooral belangrijk dat je de driehoek aan de achterkant vrij laag zet. Eigenlijk zo laag mogelijk, en dan de voorkant kantelen zodat je wel scherp het beeld kan zien. Op die manier is hij het beste is balans.
Voor langere sessies waarbij je ook nog eens veel beweegt kan een paar ophangkoortjes helpen. Dan blijft de draad boven je hangen dus die ligt dan niet meer in de weg en ook trekt hij je set niet naar beneden. Naar boven trekken gebeurd ook vrijwel niet omdat het maar heel licht trekt.
Ik zie zo gauw dat ze niet op voorraad zijn bij amazon, maar wellicht bij een andere amazon of elders. https://www.amazon.co.uk/dp/B06XT2XLZ5

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

quote:
PuckStar schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Als je pokeren leuk vind gaat er binnenkort iets fantastisch komen. Dat Poker VR ziet er echt niet uit vergeleken met het nieuwe Poker spel wat uit komt. Ik zit in een closed beta en moest een NDA tekenen dat ik geen details mag geven of iets mag laten zien maar ik kan je dus vertellen dat dat echt 1000 keer mooier er uit ziet.
Ook zul je daarin zowel met echt geld als nepgeld kunnen spelen. Hoewel ik niet weet of dat in Nederland wel zal mogen/kunnen.

Betreft goed op je hoofd zetten is vooral belangrijk dat je de driehoek aan de achterkant vrij laag zet. Eigenlijk zo laag mogelijk, en dan de voorkant kantelen zodat je wel scherp het beeld kan zien. Op die manier is hij het beste is balans.
Voor langere sessies waarbij je ook nog eens veel beweegt kan een paar ophangkoortjes helpen. Dan blijft de draad boven je hangen dus die ligt dan niet meer in de weg en ook trekt hij je set niet naar beneden. Naar boven trekken gebeurd ook vrijwel niet omdat het maar heel licht trekt.
Ik zie zo gauw dat ze niet op voorraad zijn bij amazon, maar wellicht bij een andere amazon of elders. https://www.amazon.co.uk/dp/B06XT2XLZ5
Cool. ik mis wel een echt geld dingetje in Poker VR ja :P maar je zegt het ziet er niet uit maar ik vind dat niet helemaal waar. het is gewoon een beetje cartoony stijl maar vind het echt vet gedaan met de interface en UI enzo lekker simpel en vlot.

Maarja als er een betere komt wil ik wel zien natuurlijk. we wachten af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zijn er mensen die Echo VR spelen ? ik kan die game gewoon niet aan. nu 2 keer 5 minuten geprobeerd maar ben zooo misselijk nu dat is wel echt jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb je Lone Echo al gespeeld? Is iets rustiger, met verder zelfde basis, en staat redelijk hoog op lijstje van beste VR games.

Heb zelf Echo VR wel redelijk wat gespeeld, en het is niet meest comfortabele spel, maar ik kan het tegenwoordig probleemloos een tijd spelen. Het probleem voor mij is meer dat zelfs op laagste settings, wat er nou niet heel geweldig uit ziet qua kartellijnen enzo, ik op de 45FPS gelocked zit, wat toch minder lekker kijkt dan 90 FPS. Schijnbaar is dat een bekend probleem met mijn I5 6600, en staat het op hun todo list om bij de volgende CPU optimalisatie mee te nemen.

Overigens ben ik zelf gestopt met spelen vanwege de gigantische hoeveelheid smurfs. Echo combat moet je voor betalen, en hopelijk gaat dat het aantal smurfs verminderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ricmaniac schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:41:
[...]

Cool. ik mis wel een echt geld dingetje in Poker VR ja :P maar je zegt het ziet er niet uit maar ik vind dat niet helemaal waar. het is gewoon een beetje cartoony stijl maar vind het echt vet gedaan met de interface en UI enzo lekker simpel en vlot.

Maarja als er een betere komt wil ik wel zien natuurlijk. we wachten af.
Komt goed uit dan dat jij het wel mooi vind want dan zul je het andere poker spel helemaal de bom vinden :).

Betreft Echo VR, dat soort spellen moeten sommigen echt flink aan wennen. Een tip is om niet te forceren. Als je je misselijk voelt worden kun je het beste direct stoppen en het op een veel later tijdstip nog eens proberen. Als je teveel doorzet is er kans dat je lichaam er een aversie voor krijgt en je het helemaal niet wilt spelen.
Lone Echo is iets beter maar ook daar kun je zeker misselijk van worden. Wat rustigere games om aan VR te wennen is ook slim om te doen.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

quote:
PuckStar schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Komt goed uit dan dat jij het wel mooi vind want dan zul je het andere poker spel helemaal de bom vinden :).

Betreft Echo VR, dat soort spellen moeten sommigen echt flink aan wennen. Een tip is om niet te forceren. Als je je misselijk voelt worden kun je het beste direct stoppen en het op een veel later tijdstip nog eens proberen. Als je teveel doorzet is er kans dat je lichaam er een aversie voor krijgt en je het helemaal niet wilt spelen.
Lone Echo is iets beter maar ook daar kun je zeker misselijk van worden. Wat rustigere games om aan VR te wennen is ook slim om te doen.
ja heb ik ook gedaan hoor. direct gestopt. was echt heeel apart. maar het ziet er wel echt heeel vet uit

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-01 08:34

Leader98

Tweaking rulez!

Er zit een device firmware update in de laatste update van de Oculus software.
Iemand enig idee wat daarvan het changelog is?

• Nick1402
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20-12-2018
Die firmware update werd uitgebracht om de 1.29 release te ondersteunen, zie post 4.
https://forums.oculusvr.c...in-device-firmware-update
Echo Combat heeft weer een nieuwe open beta komend weekend (vanaf morgen al, dus een lang weekend, al is het zondag wel redelijk vroeg voorbij), inclusief nieuw equipment: https://vrespawn.com/2018...atch-open-beta-august-16/

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:07
Ben ik nou gek of zie je met de nieuw facial interface van Oculus 10% meer?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
evilpin0 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:16:
Heeft Oculus een andere variant gemaakt ?

Zelf gebruik ik een 3 party facial interface waardoor je ogen dichter op de lens zitten en daardoor dus meer ziet.

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-01 22:03
quote:
evilpin0 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:16:
Zou kunnen. Als ik de rift tegen m'n gezicht aan duw heb ik ook een grotere kijkhoek, maar op een gegeven moment ga ik ook de rechte randen van het scherm zien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• digibazz
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-01 21:08
Zelf zit ik heel erg te twijfelen om een rift te kopen...
Het ziet er heel leuk uit maar ben bang dat het langzaam doodbloed.
Ook lees ik dingen dat het beeld niet scherp genoeg is en dat soort dingen.

Wat zijn jullie ervaringen ?

• Erazzzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-01 22:19

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu een half jaartje de Rift en ben er erg tevreden mee. Echter op de GearVR had je Visoplaces wat absoluut de beste app ooit is. Deze is niet te vinden voor de Rift. Weet iemand of deze wel te krijgen is, of dat er een alternatief voor is?

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
quote:
digibazz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:35:

Staan genoeg ervaringen in dit topic ;) Mijn ervaring is dat de scherpte niet geweldig is, maar dat dat niet echt de ervaring in de weg staat. Maar probeer het zelf, want dat is voor iedereen anders.

The devil is in the details.

Ik heb het ding de afgelopen tijd weinig gebruikt want het combineert gewoon niet met hitte, maar ga het nu wel weer oppakken. Wil graag verder met Fallout 4 VR, maar ik twijfel nog of ik een Protube VR zou bestellen zodat richten met rifles (met scopes) wat beter gaat ipv alles als een handgun gebruiken (een sniper richten zonder werkelijk iets rifle-shaped te hebben wat je tegen je schouder kan stabiliseren is vrijwel onmogelijk). Als ik daar ooit op uitgekeken ben wacht Skyrim VR nog... Die twee games alleen al zijn het voor mij waard.

quote:
digibazz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:35:

Het beeld is niet scherp genoeg. Maar waarvoor is het niet scherp genoeg? Het moet duidelijk nog scherper in de toekomst, maar voor nu kan je er een hoop plezier aan hebben. Als het langzaam doodbloed des te meer reden om het nu te kopen, anders ben je straks te laat :P.

Ik denk / hoop van niet, maar tja, niemand is daar zeker van. Net als de vraag of je het wat vindt uiteindelijk, of er na twee weken op uitgekeken bent.
Pagina: 1 ... 76 ... 79 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True