Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:35
Na een weekend kloten (plus alles sessies er voor) is het mij eindelijk gelukt de Oculus HMD zonder problemen/meldingen op zolder te gebruiken terwijl de pc een verdieping lager staat.

De sensors zitten alle 3 op dezelfde 10 meter verlengkabel met aan het einde een Anker 7-hub (60 watt powered). De 3e sensor wordt aangegeven als USB 2.0 op een USB 3.0 aansluiting, maar ik vind het al bijzonder genoeg dat de andere 2 wel op 3.0 staan. De HMD hangt aan een 5 meter +1 meter (breakout) kabel

En als ik beneden wil racen in VR dan hoef ik enkel de usb kabel naar de hub te verwisselen met de 4e sensor (breakout box op bureau) die beneden hangt en natuurlijk de bril (wederom een breakout box op het bureau).

De Oculus app wil wel graag weer een setup doen als ik de opstelling met een enkele sensor gebruik,maar negeren werkt in dit geval en de bewegingen van de bril worden goed geregistreerd tijdens het racen en in Elite. Verscheidene keren bijna de handdoek in de ring gegooid door alle onduidelijke waarschuwingen en foutmeldingen die ik kreeg met verschillende opstellingen, maar nu zo blij als een kind :D Kan nu binnen 2 minuten wisselen van ruimte.

Achteraf gezien had ik liever in een Vive geïnvesteerd aangezien de Ouclus Rit wat mij betreft erg consumentonvriendelijk is (onduidelijke foutmeldingen of zelfs geen als het niet werkt) en de sensors veel te veel power van je USB poorten trekken, maar ja achteraf is het rustig wonen ;)

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-05 02:52
@PuckStar Ter toevoeging op de VR-Lens lab lensen, ze zijn erg makkelijk los te krijgen door nee te schudden. Timed mode in SuperHot helpt de situatie niet. Dit was mijn tijdelijke oplossing met sugru.

Ik heb een adapter van Fabface Engineering gekocht om het stevig in elkaar te krijgen. Daarvoor moet je wel de lensen uit de houders van VR-lens lab halen.

En ter toevoeging op de topic starter, 2de hands Touch controllers geven geen gratis games. Die krijg je alleen met nieuwe controllers. Kwam ik helaas achter toen ik Robo Recall toch moest kopen :(

edit: Na 2 uur gamen met de lensen kon ik toch niet wennen aan de barrel distortion en voelt het beeld niet zo scherp als met een bril op. Ik wacht de adapter af. Hopelijk verbeterd ie de scherpte.

s0larus wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:48 (12%)

quote:
s0larus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:27:
@PuckStar Ter toevoeging op de VR-Lens lab lensen, ze zijn erg makkelijk los te krijgen door nee te schudden. Timed mode in SuperHot helpt de situatie niet. Dit was mijn tijdelijke oplossing met sugru. [afbeelding]

Ik heb een adapter van Fabface Engineering gekocht om het stevig in elkaar te krijgen. Daarvoor moet je wel de lensen uit de houders van VR-lens lab halen.

En ter toevoeging op de topic starter, 2de hands Touch controllers geven geen gratis games. Die krijg je alleen met nieuwe controllers. Kwam ik helaas achter toen ik Robo Recall toch moest kopen :(

edit: Na 2 uur gamen met de lensen kon ik toch niet wennen aan de barrel distortion en voelt het beeld niet zo scherp als met een bril op. Ik wacht de adapter af. Hopelijk verbeterd ie de scherpte.
Bedankt voor je feedback! Ik zal dat van die spellen toevoegen en betreft de lenzen wacht ik even op hou nieuwe testen.

Home Assistant - Oculus Rift - Ambilight voor Kodi

• s0larus
quote:
PuckStar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Bedankt voor je feedback! Ik zal dat van die spellen toevoegen en betreft de lenzen wacht ik even op hou nieuwe testen.
Zie ook deze review op reddit die VR Lens Lab, vr-lens.eu, en WIDMOvr getest heeft. Ik heb ook extra betaald voor de premium lensen + blue filter. Op zijn advies ook de adapter gekocht.

10de gekocht, 12de complete en ik verwacht hem deze week te ontvangen gezien Fabface in Europa gevestigd zijn. Zal laten weten hoe de lensen zijn zodra ik met wilde bewegingen heb getest :)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:41
Ik heb toch het probleem aan weinig VR spellen, en degene die er zijn, zijn snel uitgespeeld. Om hem weer eens te proberen heb ik eens Sprint Vector en In Death geprobeerd.

Sprint Vector krijgt goede reviews, en het is erg leuk om te zien hoe je in behoorlijk tempo kan rondracen zonder ook maar iets last te krijgen van motion sickness. Ik ben er niet extreem gevoelig voor, maar zeker ook niet ongevoelig. Het wordt vaak vergeleken met mario kart, en dat vind ik vaak grappig om te spelen. Maar toch gerefund, want gewoon gameplay vond ik eigenlijk niet mijn ding (tenzij iemand me hier kan vertellen dat het nog significant anders wordt na tutorial en eerste paar races).

In Death ziet er fatsoenlijk uit, gameplay is prima, en ook teleport systeem kon ik waarderen. Maar met een puur procedureel gegenereerde wereld zonder enig verhaal erachter gaat het puur om een hoge score neer te zetten, en dat vind ik toch erg beperkt.

Fallout VR en Subnautica zijn het van de reviews die ik lees gewoon net niet voor VR (en voor subnautica heb ik uberhaupt geen gamepad). Oftewel hebben mensen nog recente spellen (gezien ik de oudere waarschijnlijk wel ken) die must haves zijn?

• J van E
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-05 22:55
quote:
Sissors schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:54:
Oftewel hebben mensen nog recente spellen (gezien ik de oudere waarschijnlijk wel ken) die must haves zijn?
Nee. Het enige VR spel dat ik het hele afgelopen jaar te pruimen vond, was Lone Echo, maar die was ook kort en niet echt iets om nog weer eens te spelen. Vond ik. Mijn Rift ligt al een tijdje op zolder: ik heb 'm na mijn laatste Windows herinstallalatie nog geeneens meer geïnstalleerd. Komt niet alleen door het aanbod aan games, hoor, maar ook door de beperkingen van de huidige Rift. En ook simpelweg door het feit dat ik het gamen wat zat ben geworden. De Rift kwam voor mijn net een paar jaar te laat. ;)
quote:
Sissors schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:54:
Ik heb toch het probleem aan weinig VR spellen, en degene die er zijn, zijn snel uitgespeeld. Om hem weer eens te proberen heb ik eens Sprint Vector en In Death geprobeerd.

Sprint Vector krijgt goede reviews, en het is erg leuk om te zien hoe je in behoorlijk tempo kan rondracen zonder ook maar iets last te krijgen van motion sickness. Ik ben er niet extreem gevoelig voor, maar zeker ook niet ongevoelig. Het wordt vaak vergeleken met mario kart, en dat vind ik vaak grappig om te spelen. Maar toch gerefund, want gewoon gameplay vond ik eigenlijk niet mijn ding (tenzij iemand me hier kan vertellen dat het nog significant anders wordt na tutorial en eerste paar races).

In Death ziet er fatsoenlijk uit, gameplay is prima, en ook teleport systeem kon ik waarder. Maar met een puur procedureel gegenereerde wereld zonder enig verhaal erachter gaat het puur om een hoge score neer te zetten, en dat vind ik toch erg beperkt.

Fallout VR en Subnautica zijn het van de reviews die ik lees gewoon net niet voor VR (en voor subnautica heb ik uberhaupt geen gamepad). Oftewel hebben mensen nog recente spellen (gezien ik de oudere waarschijnlijk wel ken) die must haves zijn?
Subnautica is erg mooi in VR maar het grootste probleem is dat de PDA vrijwel niet te lezen is (zit veel te dicht op je ogen) en je er hoofdpijn van krijgt.

Maar Onward blijft leuk. En, mits je dat leuk vind de sims als Euro Truck Simulator, Racegames of vlieggames (Elite bijv.).
Of tafeltennis (Eleven Table Tennis).

Home Assistant - Oculus Rift - Ambilight voor Kodi

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:43
Holodance is toch ook een echte must-have voor mij, maar dat is vooral nostalgie naar Elite Beat Agents.

• Sissors
Ik heb een andere tafeltennis spel erop, en dat is mooi uitgewerkt en speelt goed weg. Maar onder de streep heb ik toch niet echt een VR systeem om te tafeltennissen :P. Onward mooi uitgewerkt (lijkt mij absolute must have voor elke Arma liefhebber), maar mij te realistisch, ik ga toch wat meer zelf arcade richting op.

• Beakzz
Alleen de racesims en Elite Dangerous zijn voor mij al genoeg om me heel lang te vermaken met de Rift dus een tekort aan games voel ik gelukkig niet.

Verder vind ik het leuk om te tafeltennissen en Airmech command te spelen met vrienden en ik ben erg benieuwd naar die RTS van de makers van Age of Empires 1 of 2

Ook sluit ik de bril 2 tot 3 x per week aan op zolder om wat te trainen met BoxVR, Hollopoint, Rocket NX en Soundboxing. Doe voor de rest niet veel aan beweging dus voor mij is het meer dan genoeg :) Jammer dat ik met Rocket NX de dakbalk nog weleens probeer krom te slaan tijdens een smash ....ouch :+

Dick Wilde is trouwens ook wel een aanrader wat mij betreft. Maar ik snap wel als de workout,sim en simpele games je niks doen dan dan is het karig. Weinig uitgebreide verhalende sp games.

• s0larus
quote:
PuckStar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Met de adapter is het GEWELDIG! Ik heb hem op 70mm staan en met de 70mm adapter met de rift lensen op 69mm heb ik absoluut geen last van barrel distortion. Met VR Lens lab *moet* je de adapter erbij kopen.

Na een 30 minuten actief bewegen in Super Hot time attack zijn ze nog steeds niet los gekomen en had ik geen last van mijn ogen.

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-05 23:42

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Ik heb de rift nu een maand of twee. Ik heb een iets oudere PC met i5 en een 1080 Ti.
Dit is mijn mening tot nu toe.
De hardware
- Een stuk goedkoper dan de Vive, wat voor mij doorslag gevend was want ik wilde voor de lulz VR eens uitproberen en dan is 450 euro wel genoeg tov 700+ euro.
- Prima movement tracking, geen vertraging of motion sickness. Voelt super natuurlijk.
- De resolutie is laag maar als je eenmaal in een spel zit valt dit meestal wel weg
- Het halo-effect van de fresnel lenzen is soms wat verstorend (witte licht stralen)
- Ik vind de controllers perfect, fantastisch. Ik heb geen ervaring met de Vive, dus geen referentie kader.
Games
- Oculus First Contact: wat een eerste ervaring, fantastisch. Hoop mensen hebben bij mij de Oculus Rift geprobeerd en iedereen heeft lol met deze demo.
- Robo Recall is leuk, kan niets anders zeggen, wel een beetje eentonig, nog niet uitgespeeld.
- Super Hot : Shut up and take my money: ik zou nog meer levels willen, zo gaaf.
- I expect you to die: heel erg leuk: escape room for one in VR. Zou meer levels willen. Echt top game.
- Lone echo: godver wat is dat spel mooi en goed gedaan, helemaal uitgespeeld best wel even mee bezig geweest, goede sfeer. Deze game maakte voor mij de investering in de Rift al goed.
- Lucky's tale: niet mijn soort spel maar ziet er heel erg leuk uit, gave ervaring.
- Bend the light: leuke puzzel game, weer wat anders.
- Aircar: gratis demo -> voor het eerst misselijk in VR (vliegend schip), movement is een issue.
- Gun Club VR: lekker knallen, voelt lekker, leuk vermaak. Speel het graag maar werd 1x misselijk vanuit het niets.
- VR Rollercoaster: niet staand doen (ik viel bijna, werd heel gedesorienteerd). Ben geen achtbaan fan maar wel leuk dit.
- NVidia VR Fun house: erg leuk, kleine mini games. Allemaal verschillende dingen die je met VR kunt doen.
Via Steam:
- The Lab: leuke mini games van Valve.
- Job Simulator: beetje duur voor wat je krijgt maar wel hilarisch.

Mijn mening tot nu toe:
- VR is awesome.
- VR is nog gelimiteerd door:
- Lage resolutie (voelt onscherp aan en daardoor belasting voor je ogen/hoofd)
- Bewegen is tricky: doet de game het verkeerd en je wordt kotsmisselijk. Beperkt de mogelijkheden.
- Content: er is best wel wat aanbod aan ervaringen, maar het moet net je ding zijn.

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

• UltiemePCNerd
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 27-04 16:39
quote:
Q schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:55:
Ik heb de rift nu een maand of twee. Ik heb een iets oudere PC met i5 en een 1080 Ti.
Dit is mijn mening tot nu toe.
De hardware
- Een stuk goedkoper dan de Vive, wat voor mij doorslag gevend was want ik wilde voor de lulz VR eens uitproberen en dan is 450 euro wel genoeg tov 700+ euro.
- Prima movement tracking, geen vertraging of motion sickness. Voelt super natuurlijk.
- De resolutie is laag maar als je eenmaal in een spel zit valt dit meestal wel weg
- Het halo-effect van de fresnel lenzen is soms wat verstorend (witte licht stralen)
- Ik vind de controllers perfect, fantastisch. Ik heb geen ervaring met de Vive, dus geen referentie kader.
Games
- Oculus First Contact: wat een eerste ervaring, fantastisch. Hoop mensen hebben bij mij de Oculus Rift geprobeerd en iedereen heeft lol met deze demo.
- Robo Recall is leuk, kan niets anders zeggen, wel een beetje eentonig, nog niet uitgespeeld.
- Super Hot : Shut up and take my money: ik zou nog meer levels willen, zo gaaf.
- I expect you to die: heel erg leuk: escape room for one in VR. Zou meer levels willen. Echt top game.
- Lone echo: godver wat is dat spel mooi en goed gedaan, helemaal uitgespeeld best wel even mee bezig geweest, goede sfeer. Deze game maakte voor mij de investering in de Rift al goed.
- Lucky's tale: niet mijn soort spel maar ziet er heel erg leuk uit, gave ervaring.
- Bend the light: leuke puzzel game, weer wat anders.
- Aircar: gratis demo -> voor het eerst misselijk in VR (vliegend schip), movement is een issue.
- Gun Club VR: lekker knallen, voelt lekker, leuk vermaak. Speel het graag maar werd 1x misselijk vanuit het niets.
- VR Rollercoaster: niet staand doen (ik viel bijna, werd heel gedesorienteerd). Ben geen achtbaan fan maar wel leuk dit.
- NVidia VR Fun house: erg leuk, kleine mini games. Allemaal verschillende dingen die je met VR kunt doen.
Via Steam:
- The Lab: leuke mini games van Valve.
- Job Simulator: beetje duur voor wat je krijgt maar wel hilarisch.

Mijn mening tot nu toe:
- VR is awesome.
- VR is nog gelimiteerd door:
- Lage resolutie (voelt onscherp aan en daardoor belasting voor je ogen/hoofd)
- Bewegen is tricky: doet de game het verkeerd en je wordt kotsmisselijk. Beperkt de mogelijkheden.
- Content: er is best wel wat aanbod aan ervaringen, maar het moet net je ding zijn.
Resolutie vind ik helemaal niet laag. Ziet er mooi uit in mijn optiek.
Bedenk wel, dat de oculus store niet de enige manier is om VR games te spelen.
Steam heeft er ook een klap, en een heleboel al bestaande games ondersteunen ook VR.

I7 7700K @ 5ghz, Asus Strix Z270F Gaming, 32GB G. Skill Trident Z RGB 3000MhZ, Asus GeForce Strix 1080Ti OC, full custom waterloop, MX300 525GB, 1x1tb WD Green, 1x2tb Toshiba Seasonic Snow Silent 750W & Phanteks Eclipse P400S Tempered glass edition (wit)

• Sissors
Resolutie vind ik persoonlijk wel erg laag, ik kan gewoon sub-pixels zien zitten, en zo geweldig zijn mijn ogen niet :P. Tegelijk tot er eye-tracking wordt ingebouwd is er geen alternatief, want voor echt fatsoenlijke resolutie moet je 4k per oog hebben, om mee te beginnen, en geen computer gaat dat draaien op 90FPS.

Over algemeen genomen vind ik Oculus Store hogere kwaliteit hebben dan SteamVR qua games, maar inderdaad SteamVR is ook een bron.

Zelf heb ik nu SairentoVR gekocht. Hij is uit early access, maar zo voelt het niet. Gisteren boog geprobeerd, glitchte alle kanten op. Door vloer meerdere keren gevallen (gelukkig detecteerd spel het meestal en stopt je terug het level in), en ook bewegingen van tegenstanders zijn vaak glitcherig. Ten opzichte van een robo recall voelt het wel echt als slechte productie aan.
Maar het rond springen en tijd vertragen kan ik dan weer wel waarderen, dus het speelt imo lekker weg. Alleen het had zoveel meer kunnen zijn.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
Sissors schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:10:
Resolutie vind ik persoonlijk wel erg laag, ik kan gewoon sub-pixels zien zitten, en zo geweldig zijn mijn ogen niet :P. Tegelijk tot er eye-tracking wordt ingebouwd is er geen alternatief, want voor echt fatsoenlijke resolutie moet je 4k per oog hebben, om mee te beginnen, en geen computer gaat dat draaien op 90FPS.
Dat is niet al te ver weg volgens mij.

Ik heb pas een 4K scherm gekocht, bedoeling was om te gamen in 1080p en het scherm alleen voor tekst te gebruiken. Maar ik heb Wolfenstein The New Colossus helemaal uitgespeeld in 4K en het was prachtig. FPS tussen de 30-60, prima speelbaar voor casual gamen en dat op een GTX970 met 2e generatie i5. Ook geen hiccups (die ik helaas met Elite Dangerous wel heb). Echt verbazend goed.

Dus ik denk dat het niet lang duurt voor 4K gewoon strak werkt op 90 fps op een modern systeem.

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Meer mensen last van:

nieuws: Oculus Rift-gebruikers ondervinden problemen met starten van software

edit: Zelf net getest en Oculus software start inderdaad niet op. Wachten op de fix.

UncleSam wijzigde deze reactie 07-03-2018 22:16 (15%)
Reden: zelf getest

• GekkePrutser
  • Niet online
Of gewoon de klok een paar dagen terug en rebooten ;)

• Dizzy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-05 15:57

Dizzy

Where am I?

Steam Profile Core I7 7700K / 32 GB / GTX 1080 / Rift + Touch / XPS 15 9550

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:57

dylan111111

#Gpu experimenteerder

Net een e-mailtje van Oculus :)

Hi Dylan111111,

We've just released an Oculus software update that fixes an issue where Rift may fail to start up. If you're receiving the error “Can't Reach Oculus Runtime Service,” you'll need to manually update your Oculus software before you can use your Rift.

To patch your Oculus software, you'll need to download 'OculusPatchMarch2018.exe' at https://www.oculus.com/rift-patch/. Run the executable, and select “Repair”. When the update is finished, launch the Oculus desktop app to continue the update process. Once the update is complete, you'll be able to use your Rift.

A step-by-step walkthrough is available here: https://support.oculus.com/217157135500529/

A manual update is only necessary if you're unable to start the Oculus desktop app - if you aren't seeing an error, the system will update itself to the new version automatically.

We’re very sorry for the disruption today. We’re providing a $15 Oculus Store credit (or currency equivalent) to people impacted by this issue. If you used Rift on or after February 1st, 2018 this credit will be added to your account automatically within the next 7 days. See this page for info about Oculus Store credits.

Sorry again for any inconvenience this may have caused, and thanks for choosing Rift.

- The Oculus Team

Gratis* 17 Games voor de Vive/rift ? stuur een DM.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, dat is leuk. Lees gisteren over oculus problemen. "Ok, speel ik vanavond gewoon iets 2D". Dag later krijg ik 15 euro store credit "voor alle ongemak". 👍

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:46
hm, misschien had ik hem dan toch tegen beter weten in moeten starten

Mechwarrior Online: Flapdrol

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
boe2 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:52:
Wel, dat is leuk. Lees gisteren over oculus problemen. "Ok, speel ik vanavond gewoon iets 2D". Dag later krijg ik 15 euro store credit "voor alle ongemak". 👍
Er zijn ook mensen die woensdag de boel opnieuw hebben geïnstalleerd, zijn wezen zoeken naar een fix die er daadwerkelijk was voor die foutmelding maar niet werkte om er uiteindelijk achter te komen dat er een licentie van een *.dll file was verlopen. :/
Domme fout maar ¤15 store credit vind ik ook wel wat overdreven, excuses alleen had ik mee kunnen leven.

Only fools are enslaved by time and space.

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:45

HellBeast

Oh My GoT!

Leuk, na installatie van de fix krijg ik geen beeld meer in mijn headset. Maar eens een herinstallatie proberen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:19
Er is hier ongetwijfeld al over gesproken in dit topic, maar ik kan het niet terugvinden:

GTX1070 vs GTX1080 in combinatie met Oculus Rift

Kan iemand mij vertellen of het verschil in prestaties/kwaliteit uberhaupt merkbaar/zichtbaar is?
Als ik deze (inmiddels wellicht achterhaalde?) review bekijk lijkt het niet de moeite waard om de duurdere 1080 aan te schaffen. Zie ik misschien iets essentieels over het hoofd?

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:57

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
Bloedvat schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:09:
Er is hier ongetwijfeld al over gesproken in dit topic, maar ik kan het niet terugvinden:

Kan iemand mij vertellen of het verschil in prestaties/kwaliteit uberhaupt merkbaar/zichtbaar is?
Als ik deze (inmiddels wellicht achterhaalde?) review bekijk lijkt het niet de moeite waard om de duurdere 1080 aan te schaffen. Zie ik misschien iets essentieels over het hoofd?
Zolang je geen supersampling gebruikt is een gtx1060 (6Gb) zelfs prima is mijn ervaring.
Ik weet niet exact wat het prijs verschil is maar ik zou lekker voor de Gtx1070 gaan.

Gratis* 17 Games voor de Vive/rift ? stuur een DM.

• Dizzy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-05 15:57

Dizzy

Where am I?

ben zelf geupgrade van 970 gtx naar 1080gtx, en merk in praktijk op supersampling na geen verschil

Steam Profile Core I7 7700K / 32 GB / GTX 1080 / Rift + Touch / XPS 15 9550

• Bloedvat
quote:
Dizzy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:32:
ben zelf geupgrade van 970 gtx naar 1080gtx, en merk in praktijk op supersampling na geen verschil
Oh echt?! Dat is wel interessant om te horen.

Is ssaa dan gewoon te hoog gegrepen voor de 970 en 1070 waardoor je continu storend lage fps krijgt? Of is het alleen af en toe een dip?

En werkt msaa wel goed met de 970 en 1070?

• Dwurck
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-05 20:52
quote:
HellBeast schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:21:
Leuk, na installatie van de fix krijg ik geen beeld meer in mijn headset. Maar eens een herinstallatie proberen.
Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem na de update |:( Heb jij al een fix?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

quote:
Dwurck schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:27:
[...]

Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem na de update |:( Heb jij al een fix?
Herinstallatie en daarmee is het gelukt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:35

Bever!

Ondertitel

Nu al een laar maanden eigenaar van de rift. En nog steeds om de dag ermee aan het vliegen in dcs, super aankoop! En dcs is gratis mochten jullie een mooie vliegsim zoeken

Signature

• Bloedvat
quote:
Bever! schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:15:
Sinds deze week eigenaar van een oculis cv1. Wat een ervaring ! Speel assetto en dcs hiermee en ben enorm blij. Nu heb ik voor die games een flight stick en stuur, en vraag me af of ik nog moet investeren in de touch controllers. Graag jullie mening :) heb wel een xbox controller erbij.
Bever, heb je inmiddels ook ervaring met DCS en de touch controllers?
Ik ben heel benieuw naar je bevindingen, met name de bedienbaarheid van de kleinere switches/buttons (MFD buttons in de A-10C of AV8B bijvoorbeeld). En is het overpakken van HOTAS naar de touch controllers een beetje te doen terwijl je de Rift op hebt? (even er van uitgaande dat je vliegt met HOTAS)

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 13:05

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Bloedvat schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Bever, heb je inmiddels ook ervaring met DCS en de touch controllers?
Ik ben heel benieuw naar je bevindingen, met name de bedienbaarheid van de kleinere switches/buttons (MFD buttons in de A-10C of AV8B bijvoorbeeld). En is het overpakken van HOTAS naar de touch controllers een beetje te doen terwijl je de Rift op hebt? (even er van uitgaande dat je vliegt met HOTAS)
Heb zelf de touch controllers niet, maar wat je daar aansnijdt is dus precies de reden dat ik ze niet heb: vanaf HOTAS die dingen ergens (op de tast) op het bureau zoeken, beetpakken, dan knop bedienen, terugleggen en HOTAS weer vast, dat schiet niet op volgens mij. Uiteraard lijkt het me top als het met b.v. haptic gloves zou kunnen.

Tot die tijd zorg ik gewoon dat de muisaanwijzer redelijk in het midden van mijn beeld zit, en dan kijk ik naar de switch die ik wil bedienen. Vervolgens in de UI Layer knop gekoppeld aan muis links/rechts en dat werkt als een trein. Vooralsnog red ik me zelfs in de A-10C daar prima mee zo!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloedvat
quote:
GurbY{nl} schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Heb zelf de touch controllers niet, maar wat je daar aansnijdt is dus precies de reden dat ik ze niet heb: vanaf HOTAS die dingen ergens (op de tast) op het bureau zoeken, beetpakken, dan knop bedienen, terugleggen en HOTAS weer vast, dat schiet niet op volgens mij. Uiteraard lijkt het me top als het met b.v. haptic gloves zou kunnen.

Tot die tijd zorg ik gewoon dat de muisaanwijzer redelijk in het midden van mijn beeld zit, en dan kijk ik naar de switch die ik wil bedienen. Vervolgens in de UI Layer knop gekoppeld aan muis links/rechts en dat werkt als een trein. Vooralsnog red ik me zelfs in de A-10C daar prima mee zo!
Dit vond ik op een ander forum :9

• Beakzz
quote:
Die houders heb ik ook geprint en het werkt top idd. Gebruik zelf meestal Voice attack bij simulators (als het kan met voicepack _/-\o_ ), maar dat is misschien omdat ik een luie gamer ben :+

• Bever!
  • Laatst online: 19:35

Bever!

Ondertitel

quote:
GurbY{nl} schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Heb de touch controllers nog niet, maar ik vlieg voornamelijk de modules met een clickable cockpit dus mn muis ligt gewoon naast mn joystick en dat werkt eigenlijk prima voor knoppen die niet gebind zijn op de joystick.

Signature

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Bever! schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Heb de touch controllers nog niet, maar ik vlieg voornamelijk de modules met een clickable cockpit dus mn muis ligt gewoon naast mn joystick en dat werkt eigenlijk prima voor knoppen die niet gebind zijn op de joystick.
Ja muis ligt direct rechts van mijn stick dus kan ik ook zo pakken. Dat, in combinatie met het aanwijzen met de pointer (en uiteraard alles wat er standaard al op de TMWH gemapped zit) werkt prima voor mij.
Ondanks het inleveren van resolutie vind ik de immersion met de Rift fantastisch.
Met VRswitcher (progje) kun je overigens heel mooi je config files met één druk op de knop wijzigen zodat je vanaf bureaublad VR of Non-VR kunt spelen.
Op dit moment heb ik 1.5 als VR en wil ik toch echt eye-candy dan start ik 2.5 als non-vr op.

• Bloedvat
quote:
GurbY{nl} schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:33:
[...]
Op dit moment heb ik 1.5 als VR en wil ik toch echt eye-candy dan start ik 2.5 als non-vr op.
Zou je je pc specs eens kunnen posten?

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Bloedvat schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:33:
[...]

Zou je je pc specs eens kunnen posten?
i7 2600
16GB DDR3
GTX970
SSD500GB

Alleen water op medium en shadows op flat. Rest op high. Trees en preload maxed out. Draai tegen de 100fps, +/- 30. (wappert dus wat tussen de 70 en de 125 ongeveer).

Voor VR gewoon heel dom "VR" preset mode gekozen, ASW op auto via Oculus Tray Tool, en op 45FPS gelocked. Smooth.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:37
quote:
Bloedvat schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:09:

Ligt erg aan de games die je wilt spelen.
Ik heb een 1070en wil upgraden want bij project cars 2 merk je dat de 1070 wel wat moeilijk krijgt.
Games uit de oculus store gaan allemaal hele dikke prima, maar PC2 moet ik echt wat dingen omlaag draaien.

Dus nu kijken naar de nieuwe gpu's wanneer ze uitkomen.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand al z'n $15 store credit gekregen van Oculus i.v.m. de storing van afgelopen week?

• Mijnenveger
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online

Mijnenveger

Veegt mijnen

Is het het waard om nu nog een Oculus Rift met touch controllers te kopen voor ongeveer ¤350,-?

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:51
quote:
Mijnenveger schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:30:
Is het het waard om nu nog een Oculus Rift met touch controllers te kopen voor ongeveer ¤350,-?
Waarom niet? Het is vooral aan jezelf denk ik... Wil je heel graag draadloos, dan zou ik daar even op wachten, hoewel je dan ook rekening moet houden met fiks hogere prijzen denk ik. Voor een hogere resolutie zou ik niet direct gaan zitten wachten want het moet echt flink hoger worden wil je significant verschil gaan merken denk ik. Dat verschil verwacht ik nog niet van de komende generatie (en de videokaarten om véél hogere resoluties te renderen zijn er nog niet, noch de techniek dat alleen waar je kijkt op vol detail gerenderd wordt).

Let wel op dat als je zo'n set 2e hands koopt je de gratis games niet krijgt (waarvan de belangrijkste waarschijnlijk robo recall). Die zijn maar één keer per touch controller set te claimen.

Gamertag: Finraziel42

• UltiemePCNerd
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 27-04 16:39
Zijn er al mensen die de store credit hebben gekregen? Heb zelfs nog geen mail..

I7 7700K @ 5ghz, Asus Strix Z270F Gaming, 32GB G. Skill Trident Z RGB 3000MhZ, Asus GeForce Strix 1080Ti OC, full custom waterloop, MX300 525GB, 1x1tb WD Green, 1x2tb Toshiba Seasonic Snow Silent 750W & Phanteks Eclipse P400S Tempered glass edition (wit)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:55:
Zijn er al mensen die de store credit hebben gekregen? Heb zelfs nog geen mail..
Ik heb nog niet in de store zelf gekeken maar kreeg wel de mail waarin werd aangegeven dat er een patch/update was, en daarin stond ook de 15,- credit genoemd.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik heb de credits ook nog niet. Zal vanzelf wel komen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Beakzz
Je moet de rift dus gebruikt hebben na 1-02? Want ik heb hem juist niet gebruikt vanwege het probleem. Vanavond maar even inloggen dan :+

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Zojuist de credits gekregen. Het is totaal 13 euro.

• martijn_8519
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:45
Wat is het leukste wat je daarvan kan kopen vinden jullie?

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:30

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

Ja, ik zoek ook een tip om dat geld nuttig te besteden. Al kun je het waarschijnlijk ook wel gebruiken voor de CV2?

CPU's en GPU's ontleed!

• UncleSam
  • Niet online
Zojuist ook de credits gekregen. Jij krijgt dus een mail waarin dit word vermeld:

Hi,
As one of our Rift users affected by the recent Oculus software downtime, we're reaching out today with details on the Oculus Store credit mentioned in follow-up last week.
We sincerely apologize for the service disruption, and have added $15 USD store credits (or local currency equivalent) to your Oculus Account in appreciation of your understanding. Please review this page for more info about using Oculus Store credits.
If the credit provided is a different currency than what you see in the Oculus Store, please contact Oculus Support for further assistance.
If you're still experiencing issues connecting to the Oculus software, please click here to review our support article.
Thanks again for being a part of the Oculus community — we look forward to seeing you back in VR soon.
- The Oculus Team

• Beakzz
Heb de mail ook gehad. Ga het denk ik inzetten voor een leuke korting op Brass Tactics. Schijnt best een goede RTS te zijn.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik had op Reddit gelezen dat er waarschijnlijk binnenkort een sale komt om de 1 jaar Touch release te vieren (:?) dus misschien slim om daar even op te wachten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• kneusteun
Ja spring sale schijnbaar.
Hoewel die duo packs ook wel nais zijn.

Jammer dat brass tactics daar nu niet bij zit.

• Beakzz
Brass tactics is echt net uit dus denk dat we het dan alsnog over weinig korting hebben. Maar ik wacht nog wel even aangezien ik al best veel games heb en de VR vooral gebruik voor racesims en Elite.

Lone Echo is misschien wel interessant dan als er een sale komt.

• kneusteun
quote:
Beakzz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:47:
Brass tactics is echt net uit dus denk dat we het dan alsnog over weinig korting hebben. Maar ik wacht nog wel even aangezien ik al best veel games heb en de VR vooral gebruik voor racesims en Elite.

Lone Echo is misschien wel interessant dan als er een sale komt.
Heb de rift eigenlijk ook alleen gehaald voor PC2 en misschien nog keer iracing.
Maar zijn toch wel meer leuke vr games merk ik, voelt steeds minder als tech demo's.

• Beakzz
quote:
kneusteun schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Heb de rift eigenlijk ook alleen gehaald voor PC2 en misschien nog keer iracing.
Maar zijn toch wel meer leuke vr games merk ik, voelt steeds minder als tech demo's.
Oh zeker.. Ik heb dat gevoel ook helemaal niet. 2-3 keer per week "train" ik zelfs in BOX VR en sla ik een balletje in Racket NX en spellen als Giant cop en Airmech Command speel ik ook geregeld.

Maar DE ervaring is voor mij Elite Dangerous met voice Attack en voicepack. Daar lust ik er wel meer van :o AC en Raceroom i.c.m. crewchief volgt daar vlak achter en dan de rest.

• Bloedvat
quote:
kneusteun schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Toevallig net een paar posts geleden benoemd:
quote:
Bever! schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:24:
Nu al een laar maanden eigenaar van de rift. En nog steeds om de dag ermee aan het vliegen in dcs, super aankoop! En dcs is gratis mochten jullie een mooie vliegsim zoeken
Voor mij is DCS World (2.5) de reden dat ik in ga stappen in pcvr
(genre moet je wel liggen natuurlijk... verwacht geen Ace Combat :F )

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Bloedvat schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Toevallig net een paar posts geleden benoemd:

[...]

Voor mij is DCS World (2.5) de reden dat ik in ga stappen in pcvr
(genre moet je wel liggen natuurlijk... verwacht geen Ace Combat :F )
Nee godzijdank niet nee...

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik hoop echt dat dit in de volgende Rift komt:

https://www.blurbusters.c...oled-120-hz-at-5500x3000/

Echt precies wat we nodig hebben :9

Ik ben sowieso wel verbaasd dat we nog niet echt verder zijn gekomen in 2 jaar tijd. Het was 2 jaar geleden rond deze tijd dat ik mijn Rift in ontvangst kon nemen.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 15-03-2018 20:21 (33%)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Iemand anders problemen met subnautica in VR?

In "gewone" 2D modus geen problemen met performance. Als ik vsync afzet haal ik over 120 fps op hoogste kwaliteit.
In VR is de performance echter heel slecht. Kan de framerate niet zien ingame, maar de UI (die met je meebeweegt) lagt vaak wanneer ik mijn hoofd beweeg, en ik zie heel veel artefacten veroorzaakt door ASW. Instellingen voor graphics wijzigen haalt helemaal niets uit. Iemand een idee wat er aan de hand is?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Sissors
quote:
GekkePrutser schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:18:
Ik hoop echt dat dit in de volgende Rift komt:

https://www.blurbusters.c...oled-120-hz-at-5500x3000/

Echt precies wat we nodig hebben :9

Ik ben sowieso wel verbaasd dat we nog niet echt verder zijn gekomen in 2 jaar tijd. Het was 2 jaar geleden rond deze tijd dat ik mijn Rift in ontvangst kon nemen.
Ik ben wel benieuwd of Oculus uberhaupt door gaat met ontwikkeling, nu er ook een zooi andere partijen op de markt erbij gekomen zijn. Wil Facebook er echt geld tegenaan gaan gooien voor iets wat niet spoedig meer dan een niche markt is? En als het meer wordt dan een niche markt, je moet concureren met nog meer fabrikanten?

Ze hadden denk ik ook beter hun store open kunnen stellen voor alle headsets, als je momenteel kijkt zit de winst die gemaakt wordt wel bij de virtuele-store eigenaren, en niet bij de hardware fabrikanten.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-05 22:10
quote:
Sissors schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:02:
[...]

Ze hadden denk ik ook beter hun store open kunnen stellen voor alle headsets
Dat denk ik ook. Het gesloten karakter heeft ervoor gezorgd dat veel gebruikers uiteindelijk toch voor de Vive zijn gegaan. In mijn afweging speelde het wel een grote rol.
quote:
[...]

als je momenteel kijkt zit de winst die gemaakt wordt wel bij de virtuele-store eigenaren, en niet bij de hardware fabrikanten.
De Vive is wel degelijk winstgevend. Wat ik heb gelezen is dat de VR divisie het beter doet dan de telefoon devisie. :+

Interessant stukje:
https://www.theverge.com/...l-reality-market-ces-2018

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
[...]
Ik ben wel benieuwd of Oculus uberhaupt door gaat met ontwikkeling, nu er ook een zooi andere partijen op de markt erbij gekomen zijn. Wil Facebook er echt geld tegenaan gaan gooien voor iets wat niet spoedig meer dan een niche markt is? En als het meer wordt dan een niche markt, je moet concureren met nog meer fabrikanten?

Ze hadden denk ik ook beter hun store open kunnen stellen voor alle headsets, als je momenteel kijkt zit de winst die gemaakt wordt wel bij de virtuele-store eigenaren, en niet bij de hardware fabrikanten.
Als je ziet hoeveel Facebook er voor betaald heeft, denk ik wel dat ze er serieuze plannen mee hebben ja :)

Immers, toen ze Oculus kochten was er ook geen zicht op dat het binnen de kortste keren mainstream zou worden.

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Dat denk ik ook. Het gesloten karakter heeft ervoor gezorgd dat veel gebruikers uiteindelijk toch voor de Vive zijn gegaan. In mijn afweging speelde het wel een grote rol.
Dat valt wel mee, zelfs op Steam is de Oculus populairder dan de Vive link

En dat terwijl Steam het native platform van de Vive is; je kan verwachten dat bijna alle Vives wel op Steam zitten en niet alle Rifts.

Edit: Sorry voor de dubbelpost, had mijn vorige aan moeten passen

GekkePrutser wijzigde deze reactie 16-03-2018 14:39 (6%)

• kneusteun
Heb een vive en een rift en moet zeggen dat ze allebei hun sterke en zwakke punten hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar rift omdat bijrace sims deze het lekkerst zit en iets minder screendoor effect heeft.

Roomscaling is vive hands down beter.

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
kneusteun schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:41:
Heb een vive en een rift en moet zeggen dat ze allebei hun sterke en zwakke punten hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar rift omdat bijrace sims deze het lekkerst zit en iets minder screendoor effect heeft.

Roomscaling is vive hands down beter.
Ja ik zeg ook niet dat de Oculus beter is. Ik ben erg jaloers op het lighthouse systeem want dit gedoe met die bekabelde camera's is niet ideaal. Maar hij is wel populairder.

Ik denk dat dat ook komt door de prijsverlaging. In dat opzicht valt het me wel op dat het aandeel van Windows Mixed Reality headsets zo laag is, want die zijn nog een stuk goedkoper.

• ChojinZ
quote:
GekkePrutser schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Dat valt wel mee, zelfs op Steam is de Oculus populairder dan de Vive link

En dat terwijl Steam het native platform van de Vive is; je kan verwachten dat bijna alle Vives wel op Steam zitten en niet alle Rifts.

Edit: Sorry voor de dubbelpost, had mijn vorige aan moeten passen
Dat is pas gebeurt NA de grote prijsdaling van de Rift. Voor de prijs daling waren er 2 keer zoveel Vive's verkocht dan Rifts.
https://www.roadtovr.com/...son-compared-tim-sweeney/

De Rift is na de sales pas goed aangeslagen maar voor de summer sale waren ze best wel geflopt. De verkoop cijfers voldeden totaal niet aan de verwachtingen.

Maar ik zou zeggen, lees de eerste 50 pagina's van het Vive topic nog eens rustig door. Voornaamste reden waarom men voor de Vive ging: Controllers + open karakter. ;)

• Sissors
Nu denk dat ik dat dat onder Tweakers wat anders is dan generieke publiek. Mijn 'probleem' met gesloten Oculus store is niet dat ik vind dat ze iedereen moeten toe laten om aardig te zijn (ook al zou het aardig zijn), maar ik denk dat extra inkomsten uit game sales veel meer zullen zijn dan extra inkomsten uit hardware sales als nu door de gesloten store toch maar meer mensen kiezen voor een Oculus. Ook met nu de WMR headsets, ik denk niet dat een groot gedeelte daar via ReVive gebruikt gaat maken van de Oculus Store, wat gemiste inkomsten voor Oculus is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hoezo, open karakter? Kan je de Vive uberhaupt gebruiken zonder Steam dan :?

• Beakzz
quote:
[...]

Je zou de podcast IGN filtered afl. 13 met Jack McCauley (co-founder) eens moeten luisteren. Ze zien de vr als een investering voor de toekomst en volgens hem is het wachten op de juiste killer app (goede kans dat iemand die al aan het maken is) en de betere hardware. Nu is het vooral een onhandig ding voor de normale consument, maar de eerste telefoon was ook een koelkast (nouja nu ook weer :+ )

Dit is echt geen probeersel meer. Misschien nu nog niet (super) winstgevend, maar behalve voor gamen zit er een grote toekomst in het sociale gedeelte. Dat laat Facebook echt niet schieten.

Nu is het vooral een onhandig ding voor de normale consument, maar de eerste telefoon was ook een koelkast (nouja nu ook weer :+ )

Beakzz wijzigde deze reactie 16-03-2018 23:05 (10%)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-05 21:12
Probeer dit eens uit:

Welcome to Light Fields
Welcome to Light Fields. Experience real-world reflections, depth, and translucence like never before in VR. Explore the Gamble House, Mosaic Tile House, and the Space Shuttle Discovery. These navigable stills showcase the emerging technology Google is using to power its next generation of VR content.
Steam.

Bijbehorende blog-post is ook erg interessant!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Die Light Fields is enorm cool idd. Van mij mogen ze gerust zo'n camera richting ISS sturen :)

• Erazzzer
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb even een vraagje. Ik wil deze week een nieuwe laptop gaan kopen, met het idee hier later de Rift op te gaan gebruiken. Nu twijfel ik tussen 2 laptops:

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd
en
pricewatch: Lenovo Ideapad Y520-15IKBN 80WK016TMH

Nu heeft de HP veruit mijn voorkeur, vanwege:
- Mooier design
- 2e schijf 7200rpm, ipv 5400rpm voor de Lenovo
- 3x USB 3.1 ipv 1x USB 2.0 en 2x USB 3.0 voor de Lenovo
- Ervaring kwaliteit HP ten opzichte van Lenovo. HP nooit problemen mee gehad, Lenovo vaak genoeg.
- De HP is goedkoper.

Echter het grote voordeel van de Lenovo is dat hij een GTX 1050 Ti heeft, tegenover de GTX 1050 (4GB versie) van HP.

In hoeverre is het voor de Rift beter voor de Ti te kiezen? Of voldoet de 1050 prima en kan ik met een gerust hart voor de HP kiezen?

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• kneusteun
Mijn 1070 heeft soms al zwaar dus 1050 zal ook niet de beste optie zijn. Maar ligt ook aan de games die je wil spelen.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:19
quote:
Erazzzer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:36:
Ik heb even een vraagje. Ik wil deze week een nieuwe laptop gaan kopen, met het idee hier later de Rift op te gaan gebruiken. Nu twijfel ik tussen 2 laptops:

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd
en
pricewatch: Lenovo Ideapad Y520-15IKBN 80WK016TMH

Nu heeft de HP veruit mijn voorkeur, vanwege:
- Mooier design
- 2e schijf 7200rpm, ipv 5400rpm voor de Lenovo
- 3x USB 3.1 ipv 1x USB 2.0 en 2x USB 3.0 voor de Lenovo
- Ervaring kwaliteit HP ten opzichte van Lenovo. HP nooit problemen mee gehad, Lenovo vaak genoeg.
- De HP is goedkoper.

Echter het grote voordeel van de Lenovo is dat hij een GTX 1050 Ti heeft, tegenover de GTX 1050 (4GB versie) van HP.

In hoeverre is het voor de Rift beter voor de Ti te kiezen? Of voldoet de 1050 prima en kan ik met een gerust hart voor de HP kiezen?
De minimale eis voor de Rift is een NVIDIA GTX 1060, maar ze zeggen erbij: We raden je aan dat je computer (ruimschoots) voldoet aan deze systeemspecificaties om gebruik te kunnen maken van de volledige Rift-ervaring.. Sommige spellen en demo's zullen waarschijnlijk prima draaien op mindere hardware, andere een stuk slechter. Op een GTX970 (die veel sneller is dan een 1050) werkte op de Vive de meeste dingen prima, maar toch heb ik uiteindelijk een 1080 genomen om minder consessies te hoeven doen. En ook met een 1080 is het heel simpel om over de grens te gaan en het 'm te zwaar laten zijn. Ik weet niet of de laptop 1050's nog anders zijn dan de desktop 1050's, maar het zal niet overhouden. Je hebt gewoon zoveel mogelijk grafische power nodig.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• ChojinZ
quote:
boe2 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:29:
Hoezo, open karakter? Kan je de Vive uberhaupt gebruiken zonder Steam dan :?
Lol, ja.... dat is gewoon mogelijk... ;)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
ChojinZ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:50:
[...]

Lol, ja.... dat is gewoon mogelijk... ;)
Ik lees nochtans overal dat steamvr verplicht is om de Vive aan de praat te krijgen. Ik weet dat je blind alles verdedigt van HTC en alles afbreekt van Oculus, maar liegen is niet netjes.

• ChojinZ
quote:
boe2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Ik lees nochtans overal dat steamvr verplicht is om de Vive aan de praat te krijgen. Ik weet dat je blind alles verdedigt van HTC en alles afbreekt van Oculus, maar liegen is niet netjes.
Je weet dat Steam en SteamVR 2 totaal verschillde zaken zijn? Nogmaals, Steam is geen verplichting... ;)
quote:
boe2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Ik weet dat je blind alles verdedigt van HTC en alles afbreekt van Oculus, maar liegen is niet netjes.
Lol... totale onzin die nergens op gebaseerd is....
Ik loop hier al een tijdje rond en als jij mij zo goed kent, dan weet je mijn visie wat betreft OR en de Vive....
Maargoed, het is natuurlijk veel makkelijker om iemand te bestempelen als fan-boy dan daadwerkelijk de discussie aan te gaan... :>

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
ChojinZ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Je weet dat Steam en SteamVR 2 totaal verschillde zaken zijn? Nogmaals, Steam is geen verplichting... ;)
Ik weet ook dat steamvr niet werkt zonder steam. Weten dat je ongelijk hebt en toch muggenziften over details...

De rest zal ik maar negeren.

• ChojinZ
quote:
boe2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:28:
[...]

Ik weet ook dat steamvr niet werkt zonder steam. Weten dat je ongelijk hebt en toch muggenziften over details...
Nogmaals: onzin. Je kan SteamVR gewoon starten ZONDER Steam.
quote:
[...]

Weten dat je ongelijk hebt en toch muggenziften over details...
Muggenziften? Je gebruikt de verkeerde terminologie en op basis daar van wil jij een discussie starten. Tsja, dat is vragen om problemen..
quote:
[...]

De rest zal ik maar negeren.
Zwakte bod... ;w

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
ChojinZ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Nogmaals: onzin. Je kan SteamVR gewoon starten ZONDER Steam.
Eerste stap: Installeer steam :z
quote:
Muggenziften? Je gebruikt de verkeerde terminologie en op basis daar van wil jij een discussie starten. Tsja, dat is vragen om problemen..

[...]

Zwakte bod... ;w
"zwaktebod" omdat ik niet op jouw getrol wil ingaan. Voor mij prima hoor, dan wordt het een topicreport in de plaats.

• ChojinZ
quote:
boe2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Eerste stap: Installeer steam :z
Als je nou ff verder scrollt...
quote:
boe2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:49:
[...]

"zwaktebod" omdat ik niet op jouw getrol wil ingaan. Voor mij prima hoor, dan wordt het een topicreport in de plaats.
Getroll? Omdat ik een andere mening hebt? je hebt notebene zelf de discussie gestart...

• Sissors
quote:
ChojinZ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Als je nou ff verder scrollt...

[...]

Getroll? Omdat ik een andere mening hebt? je hebt notebene zelf de discussie gestart...
Sorry hoor, maar de conclusie is daar toch dat voor normaal gebruik Steam gewoon een vereiste is. Ja je kan bestanden gaan kopieren van een andere installatie die wel met Steam is gemaakt, en op die manier kan je een tweede installatie zonder Steam hebben. Maar die eerste is alsnog nodig, en elke keer dat er een update komt zal je dit weer opnieuw doen.

Praktisch gezien is imo de conclusie dat Steam gewoon een vereiste is.

• ChojinZ
quote:
Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:21:
[...]

Sorry hoor, maar de conclusie is daar toch dat voor normaal gebruik Steam gewoon een vereiste is. Ja je kan bestanden gaan kopieren van een andere installatie die wel met Steam is gemaakt, en op die manier kan je een tweede installatie zonder Steam hebben. Maar die eerste is alsnog nodig, en elke keer dat er een update komt zal je dit weer opnieuw doen.

Praktisch gezien is imo de conclusie dat Steam gewoon een vereiste is.
Of het praktisch is, is een ander verhaal. Maar het is dus wel mogelijk. En tijdens het gebruik heb je Steam dus niet nodig.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:43
Zullen we het hier weer over de rift gaan hebben ipv over de Vive? Die heeft zijn eigen topic.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Discussie ober de Vive is in princiepe offtopic dus nu maar weer verder over de OR discussiëren. Mocht het weer offtopic gaan dan worden de posts verwijderd

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• LoermansA
  • Laatst online: 16-05 18:55

LoermansA

ICT Ninja

Heb sinds een paar weken een Rift van een mede tweaker gekocht en man, wat een ervaring! Voornaamste reden van aanschaf was racen in VR en het stelt niet teleur. Assetto en PC2 zijn totaal andere games geworden. Fingers crossed dat F1 2018 ook VR gaat ondersteunen, maar ik houd m'n adem er niet voor in.

Wat ik zelf wel opmerkelijk vind is dat zijwaartse bewegingen (bochtenwerk) totaal geen vreemde gevoelens opwekken, maar het stoppen, achteruit rijden, stoppen en vooruit rijden juist wel. Optrekken en remmen is geen probleem (zolang je maar vooruit blijft gaan), het is echt van achteruit naar vooruit en vice versa dat een apart gevoel opwekt.

Totaal geen probleem, maar vond het alleen opmerkelijk (en misschien even leuk om te roepen na alle welles nietes hierboven :) )

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• Beakzz
quote:
LoermansA schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:23:
Heb sinds een paar weken een Rift van een mede tweaker gekocht en man, wat een ervaring! Voornaamste reden van aanschaf was racen in VR en het stelt niet teleur. Assetto en PC2 zijn totaal andere games geworden. Fingers crossed dat F1 2018 ook VR gaat ondersteunen, maar ik houd m'n adem er niet voor in.

Wat ik zelf wel opmerkelijk vind is dat zijwaartse bewegingen (bochtenwerk) totaal geen vreemde gevoelens opwekken, maar het stoppen, achteruit rijden, stoppen en vooruit rijden juist wel. Optrekken en remmen is geen probleem (zolang je maar vooruit blijft gaan), het is echt van achteruit naar vooruit en vice versa dat een apart gevoel opwekt.

Totaal geen probleem, maar vond het alleen opmerkelijk (en misschien even leuk om te roepen na alle welles nietes hierboven :) )
Ja ik kan ook niet meer terug naar racen op een screen. Kan niet wachten tot we betere resoluties krigen met systemen die dat kunnen draaien, maar voor nu neem ik het graag voor lief.

En F2018 in VR zou top zijn, maar helaas weinig kans aangezien ze zelfs Dirt 4 geen VR mode hebben gegeven na Dirt Rally :(

Zolang maar met mods van AC ;)

YouTube: ACFL - F1 2018 Mod - Trailer (FR) (met halo 8)7 ) Deze is niet gratis en heb hem ook nog niet getest.

2017, Classics en zelfs F3 met Verstappen. Helaas niet het gehele circus er omheen, maar wel betere physics.

• Sissors
Heeft iemand al Brass Tactics gespeeld? Momenteel gratis (en sowieso een gratis versie beschikbaar), en zoals vaak bij door Oculus gesponsorde spellen zit het goed in elkaar en ben je niet een alpha versie aan het spelen. Ziet er mooi uit, en als vervend RTS'er, het speelt acceptabel weg.

Persoonlijk is alleen dat mijn probleem er mee, en naast de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk online gaan spelen, en of je bij een RTS geen custom games / arcade moet hebben met een level editor, gezien die vaak populairder zijn online dan het gewone spel. Maar terug naar mijn probleem: Het speelt acceptabel. Je zweegt boven een enorme tafel vanaf waar je alles kan besturen. En op die manier hebben ze een RTS fatsoenlijk werkende in VR. Maar voor mij na een beetje spelen komt toch de vraag op: Waarom? Het is leuk hoor, het in VR kunnen doen, maar voegt het nog echt wat toe als je boven een tafel hangt die je verplaatst, ipv dat je scherm boven een map hangt waarbij je de handel verplaatst, en met muis en toetsenbord toch echt meer opties hebt. Behalve dat het VR is, vind ik het niet heel veel toevoegen.

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:46
quote:
Sissors schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:22:
Het is leuk hoor, het in VR kunnen doen, maar voegt het nog echt wat toe als je boven een tafel hangt die je verplaatst, ipv dat je scherm boven een map hangt waarbij je de handel verplaatst, en met muis en toetsenbord toch echt meer opties hebt. Behalve dat het VR is, vind ik het niet heel veel toevoegen.
Met de motioncontrollers heb je als het ware 2 muizen met elk 5 knoppen en een stick, als je ook combinaties van 2 knoppen of knop+stickrichting gebruikt heb je zat controls denk. Mij lijkt het fantastisch om total war in vr te kunnen spelen.

Het is denk meer dat ze met brass tactics een toegangkelijk spel wilden maken.

Geloof dat als je vanavond tussen 22:00 en 23:00 een multiplayer potje doet je een prijs kan winnen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Sissors
Klopt, in principe moet je een redelijk eind komen met 2 motion controllers. Maar iig in Brass Tactics is het eenvoudig om ruwweg een groep een opdracht te geven, maar als je specifiek wat wil selecteren moet je de vuurknop half indrukken bijvoorbeeld, dat is niet meest eenvoudige handeling als je in een gevecht zit. Nu is bij RTS mijn micro normaal ook niet heel geweldig met muis en toetsenbord :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-05 19:31

Yonix

Gamertag: Yonix360

Mijn Oculus Rift (juli 2017) hangt hier inmiddels al maanden stof te happen en om die reden zit ik er steeds meer aan te denken om hem te verkopen.

Op een of andere manier is 2017 toch niet het beloofde jaar van VR geworden en lijkt het gewoon niet goed door te pakken allemaal. De verscheidenheid aan content en algehele toepasbaarheid ontbreekt (imho). Voor nu lijkt het vooral een (dure) gimmick te blijven.

Naar mijn idee ligt de toekomst meer in AR dan VR.

Yonix wijzigde deze reactie 01-04-2018 10:43 (3%)

AMD Ryzen 2700X | Gigabyte AORUS Ultra Gaming X470 | Gigabyte AORUS GTX 1080Ti (11GB) | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5 | Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
Hopelijk blijft VR groeien tot het meer dan een niche markt is. Maar dat is afwachten. Echter AR lijkt mij ook beperkt. Voor sommige dingen moet het goed werken, bijvoorbeeld een Pokemon Go. Maar ook een kaartspel waar je met AR leuke effecten bij kan doen, of het 'Wizard Chess' van Harry Potter. En natuurlijk kan je er ook buiten gaming dingen mee. Maar mij lijkt AR beperkt blijven bij gaming.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:31
Voor mij is het een onmisbaar iets geworden om te simracen. Ik gebruikt het eigenlijk voor niets anders.

I don't fail. I successfully identify suboptimal methods. iRP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
Als je de rift specifiek voor simspellen koopt dan is het inderdaad al snel een onmisbaar iets. En persoonlijk blijf ik sportieve spellen leuk vinden met highscores aangezien je mij nog niet met geweld een fintness in krijgt en ik zo nog wat beweging heb.

Maar andere spellen speel ik echt heel beperkt dus ik kan begrijpen dat als je de Rift niet specifiek voor een hobby gebruikt dat het al snel saai wordt.

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:59

Leader98

Tweaking rulez!

Simvliegen in VR is veel gaver dan op een scherm (zelfs als je daardoor minder eyecandy kan kiezen).

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:56

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
A1AD schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:27:
Voor mij is het een onmisbaar iets geworden om te simracen. Ik gebruikt het eigenlijk voor niets anders.
Same here. Superhot is erg leuk als tussendoortje en ik ben van plan Lone Echo nog te spelen, maar ik ben toch elke week minimaal 1 avond aan het simracen met de Rift. De ervaring is zoveel intenser en leuker en neemt minder ruimte in dan een triple-screen setup. De nadelen wat betreft resolutie en het niet makkelijk gebruiken van het keyboard neem ik dan maar op de koop toe.

i7-3770K | GTX1080 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

• kneusteun
quote:
FightingAce schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:46:
[...]

Same here. Superhot is erg leuk als tussendoortje en ik ben van plan Lone Echo nog te spelen, maar ik ben toch elke week minimaal 1 avond aan het simracen met de Rift. De ervaring is zoveel intenser en leuker en neemt minder ruimte in dan een triple-screen setup. De nadelen wat betreft resolutie en het niet makkelijk gebruiken van het keyboard neem ik dan maar op de koop toe.
Ik speel veel ProjectCars2, en kan nu echt blind typen vanwege de passwords op de servers ;)
Voor de rest heb je daar geen keyboard meer nodig gelukkig.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Binnenkort gratis weekend van Sprint Vector. Speel het nu al een tijdje en kan het dik aanraden. De multiplayer voelt wat mario kart achtig aan, en de singleplayer challenge mode voelt een beetje als Trials.

Wel blij dat ik een afwasbare cover heb voor mijn Rift. Moet me een douche nemen iedere keer ik Sprint Vector gespeeld heb.

• Beakzz
quote:
boe2 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:44:
Binnenkort gratis weekend van Sprint Vector. Speel het nu al een tijdje en kan het dik aanraden. De multiplayer voelt wat mario kart achtig aan, en de singleplayer challenge mode voelt een beetje als Trials.

Wel blij dat ik een afwasbare cover heb voor mijn Rift. Moet me een douche nemen iedere keer ik Sprint Vector gespeeld heb.
Toch maar eens proberen dan, want ik kan nog wel wat extra beweging gebruiken. Heb zelf BoxVR als workout game en om die reden ook erg blij met mijn afneembare vr cover :+

Mijn vriendin is ineens ook helemaal fan van de VR bril en het komt eigenlijk neer op spellen met kleurtjes :) Dick Wilde, BoxVR, Shooty Fruity en het pijl en boog gedeelte van The Lab houden haar uren bezig. Misschien past die Sprint Vector ook wel in het straatje als ze niet misselijk wordt.

Van de week ook eindelijk eens The Climb gespeeld, maar dat valt me wel behoorlijk tegen. Misschien speel ik het verkeerd, maar ik het het gevoel dat ik de berg heen en weer duw in plaats van dat ik aan het klimmen ben. Ook één van de weinige spellen waar ik een klein beetje misselijk van wordt.

Beakzz wijzigde deze reactie 04-04-2018 11:22 (18%)

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*