Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rikm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:48
Afgelopen woensdag de TPcast besteld bij
https://www.mysn.de/vr-addon/tpcast-rift

Deze is op voorraad en wordt in mijn geval a.s. donderdag geleverd.

Where ever you go, there you are

• J van E
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:17
quote:
Finraziel schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:21:
[...]

Wat ik me nou afvraag... hoe bepaal je dit? Er is ontzettend veel, maar ik vind het heel erg lastig te bepalen wat nou goed (en de prijs waard) is... Heb je alles gekocht en geprobeerd? Lijkt me sterk.
Het kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, maar je zegt het zo definitief dat je in ieder geval zelf het idee lijkt te hebben precies te weten waar je over praat. Dus ben benieuwd waar je dat op baseert.
Nou, het is natuurlijk heel persoonlijk. Wat in mijn geval meteen al meespeelt, is dat ik gamen steeds minder interessant vind, ik heb het allemaal wel gezien, eigenlijk, dat idee. Dus een spel moet al heel goed zijn, wil ik het wat vinden. En tja, als ik dan kijk wat er te koop is voor de Rift dan is het aanbod gewoon erg beperkt... er zijn heel veel games die meer een soort van tech demo zijn dan een echte game. Of het gaat alleen maar om het effect. Al die shooters waar je gewoon wat om je heen staat te knallen, boeien met ook totaal niet. Lone Echo vond ik dus gaaf maar dat was na een paar uur al uitgespeeld. Aerofly FS 2 heeft me een tijd kunnen boeien maar ik ben uiteindelijk afgeknapt op de simpelheid van die sim (t.o.v. andere flightsims). The Climb is wel gaaf maar dat speel je ook geen maanden.

Enfin, dan kijk je wat verder in de hoop dat er iets van 'experiences' zijn maar de kwaliteit daarvan blijft toch echt ondermaats. Je blijft hopen op mooie 3D reisfilms of zo, alsof je echt ergens anders bent, maar de kwaliteit is gewoon te slecht. En ik zie ook steeds hetzelfde in de Oculus store: er lijkt niet echt schot in te komen. Al met al had ik op een stroomversnelling gehoopt maar die komt maar niet.

Kan ook gewoon zijn dat VR niets voor mij is. ;)

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:50
quote:
J van E schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:38:
[...]

Nou, het is natuurlijk heel persoonlijk. Wat in mijn geval meteen al meespeelt, is dat ik gamen steeds minder interessant vind, ik heb het allemaal wel gezien, eigenlijk, dat idee. Dus een spel moet al heel goed zijn, wil ik het wat vinden. En tja, als ik dan kijk wat er te koop is voor de Rift dan is het aanbod gewoon erg beperkt... er zijn heel veel games die meer een soort van tech demo zijn dan een echte game. Of het gaat alleen maar om het effect. Al die shooters waar je gewoon wat om je heen staat te knallen, boeien met ook totaal niet. Lone Echo vond ik dus gaaf maar dat was na een paar uur al uitgespeeld. Aerofly FS 2 heeft me een tijd kunnen boeien maar ik ben uiteindelijk afgeknapt op de simpelheid van die sim (t.o.v. andere flightsims). The Climb is wel gaaf maar dat speel je ook geen maanden.

Enfin, dan kijk je wat verder in de hoop dat er iets van 'experiences' zijn maar de kwaliteit daarvan blijft toch echt ondermaats. Je blijft hopen op mooie 3D reisfilms of zo, alsof je echt ergens anders bent, maar de kwaliteit is gewoon te slecht. En ik zie ook steeds hetzelfde in de Oculus store: er lijkt niet echt schot in te komen. Al met al had ik op een stroomversnelling gehoopt maar die komt maar niet.

Kan ook gewoon zijn dat VR niets voor mij is. ;)
Ah, dat verklaart het voor een deel inderdaad ja :)
Overigens vind ik de Oculus store zelf ook drie keer niks, kijk veel liever in Steam rond. Oculus moet wat mij betreft echt flink gaan investeren in hun store front willen ze daar meer gaan verkopen. Bovendien is het aanbod minder en de prijzen vaak hoger dan hetzelfde bij Steam (uitgezonderd hun exclusives natuurlijk, maar eerlijk gezegd boeien die me weinig tot nu toe).

Edit: Maar ik zou je ook niet kunnen zeggen of je daar wel zou vinden wat je zoekt...

Gamertag: Finraziel42

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:19
Het is en blijft natuurlijk een probleem dat je nooit heel veel spellen verkoopt als VR exclusive.

De installment base is nu eenmaal beperkt dus een game ontwikkelen met een flink budget valt niet mee. Dus dan moet je het hebben van korte games/ervaringen en normale games die VR ondersteunen wat eigenlijk nooit ideaal is.

Zelf heb ik pas net mijn DK2 vervangen met een CV1 dus ik ben nog steeds onder de indruk van mijn ingame handen :+

Vind Robo recall, The Lab en Giant Cop tot nu toe echt geweldig en ik kijk erg uit naar Brass Tactics (van de makers van AOE2) .

Ook Assetto Corsa, Dirt Rally en Raceroom experience wil ik niet meer zonder Oculus spelen (in de zomer denk ik daar waarschijnlijk anders over).

Had ook op wat volwaardige VR games gehoopt en dan vooral op RTS gebied aangezien me dat ideaal lijkt, maar dat zal nog wel even duren als het al tijdens deze generatie brillen is.

Hoe dan ook geen spijt van mijn aankoop. Al denk ik achteraf dat ik voor het geld van de Oculus + extra sensor en alle verlengkabels net zo goed een Vive had kunnen kopen met betere/makkelijkere roomtracking. Het is dat de Oculus net wat beter uit de bus komt voor simgames.

Zo en nu even de wintersale van Steam leegtrekken 😂

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:11
quote:
Finraziel schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:44:
Overigens vind ik de Oculus store zelf ook drie keer niks, kijk veel liever in Steam rond. Oculus moet wat mij betreft echt flink gaan investeren in hun store front willen ze daar meer gaan verkopen.
Ik vind die storefront wel prima, heb er alleen niks gekocht omdat ik de opties open wil houden voor m'n volgende vr headset.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik ga ervan uit dat mijn volgende headset ook wel daarmee overweg kan. Tot nu toe vind ik gemiddeld genomen de Oculus Exclusives leuker dan de Steam exclusives. Steam heeft er meer, maar ook gebaseerd op reviews heb ik daar toch vaker het idee dat je iemand erachter hebt zitten die in zijn eentje aan het hobby'en is. Leuk, maar meestal haalt dat het toch niet bij een studio die eraan werkt.

Als ene goedkoper is dan andere heb ik het idee van 2 van de drie keer dat Steam is, maar soms is het ook Oculus. Arizon Sunshine bijvoorbeeld is momenteel goedkoper op Oculus dan Steam. Ik twijfel nog of ik die zal halen :P.

Maar ik zie ook wel het probleem met weinig aanbod. Ik heb hem nu een maand, en tot nu toe heb ik me er goed mee vermaakt. Maar de meeste zijn kort. RoboRecall vond ik leuk, maar heb ik nu ineens framerate issues gekregen mee, en ondertussen ook wel meeste challenges gehaald, waarbij de rest irritant begint te worden omdat ze gewoon niet lukken. Dus die heb ik wel gezien, maar tja, wat dan? Ik krijg ook het idee dat reviews wat strenger zijn op Oculus Home als op Steam, mensen geven daar sneller positieve reviews. Misschien ook omdat het daar natuurlijk of positief, of negatief is, met niks ertussen in.

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:51

dylan111111

#Gpu experimenteerder

Jammer dat de oculus rift controllers prijzig zijn, ik heb er net 1tje stuk geslagen tegen het plafon :/

Gratis* 17 Games voor de Vive/rift ? stuur een DM.

• Napalm
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:45
Touwtje niet vastgemaakt of heb je lage plafonds

Napalm Racing Team Holland - @ TruckingSim aka Brutale - @ STEAM aka NRTH

• Sissors
Prijs valt mij niet heel tegen als ik kijk, het is alleen dat je meer krijgt dan wat je wil. Twee controllers en een sensor erbij, ipv gewoon één controller. Als je voor die optie gaat en je wil die sensor niet, dan houd ik me aanbevolen om hem over te nemen ;).

Overigens behalve @Napalm zijn vraag, hoe is hij dan uberhaupt kapot? Niet te repareren? Ik heb toch een muur redelijk hard geraakt met eentje, maar gelukkig geen significante schade.

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:31

Bever!

Ondertitel

In het nvidia vr control panel kan je nu de oculus instellen op rbg bereik en aantal bit output, maar als ik dit wil aanpassen en op toepassen klik springt hij weer terug naar default. Hebben jullie dat ook? staat op 6bpc en volledig bereik. Maar zou graag 8 bpc selecteren

Signature

• Infinchible
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:45
Ik ben serieus aan het overwegen om een Oculus Rift aan te schaffen over een week of 2, maar misschien is het wel een goed idee om het eens te bekijken mocht dat mogelijk zijn. Mijn enige ervaring met VR op dit moment is gewoon via mijn mobiel, wel ook met Skyrim trouwens, via Trinus VR. Maar dat was niet zo soepel ;).
Mocht er hier iemand in de buurt van Ermelo wonen die een Oculus Rift heeft en waarbij ik het eens zou kunnen uitproberen zou dat ontzettend fijn zijn.

Rig | Diablo3 | Hardloopblogje

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Kan iemand eens een paar must-have Steam exclusives noemen? De Oculus beta vind ik overigens echt vet. Echt een flinke stap vooruit als je het mij vraagt!

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-02 07:06

Leader98

Tweaking rulez!

Zijn er nog nadelen van die Oculus beta?
En waarom zou ik hem juist wel moeten installeren?

I5-4690K, 2x8GB, Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5, MSI GeForce 1070 Gaming X, Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 830 series SSD 512GB, Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB, Seasonic S12G 450W, NZXT S340 Elite

• Beakzz
Man man wat vermaak ik me met de Oculus 😀

Vanmiddag kwam een vriend van me even checken. Eerst wat lol getrapt in The Lab en aangezien het een Star Wars fan is Android repair bay om daarna Robot recall en Super hot aan te vallen. Superhot was de druppel en hij is nu ¤500 armer :+

Mijn setup is ondertussen naar de zolder verhuist dus mijn vriendin heeft geen idee meer waar de was heen moet 👍

Het probleem is alleen dat mijn racerig nog beneden staat en als ik die boven zet gaat dat van mijn ideale speelveld af.

Dus nu wil ik een 4e sensor bestellen aangezien 1 sensor me genoeg lijkt voor simracen en dan hoef ik niet met de rest te slepen. Maar waar ik niet op zit te wachten is elke keer de sensor setup door te lopen dus vroeg ik me af of er een goede manier is om met 2 profielen te werken. Kan ik de Oculus map swappen of is een extra gebruiker op win 10 al afdoende?
quote:
Leader98 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:29:
Zijn er nog nadelen van die Oculus beta?
En waarom zou ik hem juist wel moeten installeren?
Het nadeel is natuurlijk dat het een beta is en geen garantie geeft dat alles goed werkt. Zag eerder in dit topic iemand die er problemen mee had. Gebruik het zelf nu een kleine week en heb nergens last van.

Het is allemaal een stuk mooier, je hebt een huis en aankleding met wat zooi er in waar je mee kan spelen. Het visuele en de menu’s bevallen me goed.

Beakzz wijzigde deze reactie 26-12-2017 20:27 (24%)

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:27
quote:
rikm schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:33:
Afgelopen woensdag de TPcast besteld bij
https://www.mysn.de/vr-addon/tpcast-rift

Deze is op voorraad en wordt in mijn geval a.s. donderdag geleverd.
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring :)

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
Sissors schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:17:
Prijs valt mij niet heel tegen als ik kijk, het is alleen dat je meer krijgt dan wat je wil. Twee controllers en een sensor erbij, ipv gewoon één controller. Als je voor die optie gaat en je wil die sensor niet, dan houd ik me aanbevolen om hem over te nemen ;).

Overigens behalve @Napalm zijn vraag, hoe is hij dan uberhaupt kapot? Niet te repareren? Ik heb toch een muur redelijk hard geraakt met eentje, maar gelukkig geen significante schade.
quote:
Napalm schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:29:
Touwtje niet vastgemaakt of heb je lage plafonds
@Napalm Springen + arm gestrekt |:(

@Sissors De tril motor doet het niet meer goed (trilt 80x erger dan de andere controler en er rammelt iets in, de tracking is R*K geworden, veel haperingen. Het ligt niet aan de sensors/setup, de andere controler werkt nog gewoon naar behoren. Ook een nieuwe batterij mag niet helpen.
Ondertussen al een andere setje controllers besteld (helaas de censor al aan een collega vergeven)

Wellicht ook een (hoogpolig) tapijt tegen het plafon bevestigen i.p.v. alleen op de vloer. :9

Nu ook bij coolblue beschikbaar de TP Cast, morgen avond dan maar eens thuis uitproberen *O*

dylan111111 wijzigde deze reactie 28-12-2017 09:10 (7%)

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:41

Yonix

Gamertag: Yonix360

quote:
Bever! schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:41:
In het nvidia vr control panel kan je nu de oculus instellen op rbg bereik en aantal bit output, maar als ik dit wil aanpassen en op toepassen klik springt hij weer terug naar default. Hebben jullie dat ook? staat op 6bpc en volledig bereik. Maar zou graag 8 bpc selecteren
Nvidia VR Control Panel? Waar vind ik dat? :?

i7-4790K | Asus RoG Maximus VII Ranger | Palit GTX 1080 GameRock 8GB | Crucial Ballistix Tactical 16GB | 2X Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5 | Xbox One X

• Napalm
  • Laatst online: 18:45
quote:
In het heetst van de strijd dus, dan moeten de plafonds behoorlijk omhoog in het bouwbesluit om dit tegen te gaan.

Napalm Racing Team Holland - @ TruckingSim aka Brutale - @ STEAM aka NRTH

• Bever!

Bever!

Ondertitel

quote:
Yonix schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:02:
[...]

Nvidia VR Control Panel? Waar vind ik dat? :?
Bij je monitoren in nvidia settings

Signature

• rikm
TPcast binnen.
Mooi apparaat. En eindelijk draadloos VR!

Enkele uurtjes : Space Pirate trainer. -> Robo recall en Holopoint gedaan
Bij de laatste 2 direct nieuwe highscores neergezet omdat je niet terug hoeft te draaien om te voorkomen dat je niet vast zit in de snoeren (als een rollade)

Voor een uitgebreide review. raad ik de youtube video aan van Sweviver.

Hier mijn persoonlijke ervaring tot nu en een vlekkeloze ervaring was het echter niet.
Los van het feit dat je nogal veel extra bekabeling aanlegd om een 'draadloze ervaring te hebben' loopt het niet goed

Zelf heb ik gekozen voor een dedicated NIC om de wireless router van TPcast aan te sluiten

Een aansluiten is erg makkelijk.
Na het opstarten van het eerste spelletje space pirate trainer merkte ik dat het beeld nogal haperde.
Dit was niet geheel overwacht na de review van Sweviver gezien te hebben
Direct de TPcast geflashed naar OpentpCast. Wat een oplossing was voor deze youtuber.
(kost ook 25 euro voor licentie)
Helaas niet voor mij. Er was een lichtere verbetering te zien. Maar het beeld freezed nogsteeds elke paar seconden.

Vervolgens de aparatuur verplaatst Weg bij tv, weg bij speakers, weg bij PC.
Herpositionering Trackers en TPcast receiver. Niets werkte.
Software ingedoken, inmiddels al tpcast geflashed. Wireless kanalen veranderd. en nog een paar settings. Helaas geen verbetering.

Vervolgens hele handel verplaatst naar zolder. Daar werkte het wel goed. AF en toe een lichte hapering maar zeer goed speelbaar.

Er zit dus een goeie stoorbron ergens beneden.
Wat weet ik nog niet.
Ik heb wel afgelopen 2 maanden diverse domotica aangelegd.
Zigbee lampen(hue), bewegingsmelders.
Zwave schakelaars, bewegingsmelders
In de buurt staat ook een Homey controller
Wellicht mn eigen 5G accesspoint die stoort

Hiernaast merk ik extra inputlag. Voornamelijk in roborecall viel me dat op.
De beweging van mn virtuele arm loopt zichtbaar achter bij die van mn eigen.
Dit laatste wil ik nog testen om de rift weer rechtstreeks aan te sluiten.

• Beakzz
quote:
rikm schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:20:
TPcast binnen.
Mooi apparaat. En eindelijk draadloos VR!

Enkele uurtjes : Space Pirate trainer. -> Robo recall en Holopoint gedaan
Bij de laatste 2 direct nieuwe highscores neergezet omdat je niet terug hoeft te draaien om te voorkomen dat je niet vast zit in de snoeren (als een rollade)

Voor een uitgebreide review. raad ik de youtube video aan van Sweviver.

Hier mijn persoonlijke ervaring tot nu en een vlekkeloze ervaring was het echter niet.
Los van het feit dat je nogal veel extra bekabeling aanlegd om een 'draadloze ervaring te hebben' loopt het niet goed

Zelf heb ik gekozen voor een dedicated NIC om de wireless router van TPcast aan te sluiten

Een aansluiten is erg makkelijk.
Na het opstarten van het eerste spelletje space pirate trainer merkte ik dat het beeld nogal haperde.
Dit was niet geheel overwacht na de review van Sweviver gezien te hebben
Direct de TPcast geflashed naar OpentpCast. Wat een oplossing was voor deze youtuber.
(kost ook 25 euro voor licentie)
Helaas niet voor mij. Er was een lichtere verbetering te zien. Maar het beeld freezed nogsteeds elke paar seconden.

Vervolgens de aparatuur verplaatst Weg bij tv, weg bij speakers, weg bij PC.
Herpositionering Trackers en TPcast receiver. Niets werkte.
Software ingedoken, inmiddels al tpcast geflashed. Wireless kanalen veranderd. en nog een paar settings. Helaas geen verbetering.

Vervolgens hele handel verplaatst naar zolder. Daar werkte het wel goed. AF en toe een lichte hapering maar zeer goed speelbaar.

Er zit dus een goeie stoorbron ergens beneden.
Wat weet ik nog niet.
Ik heb wel afgelopen 2 maanden diverse domotica aangelegd.
Zigbee lampen(hue), bewegingsmelders.
Zwave schakelaars, bewegingsmelders
In de buurt staat ook een Homey controller
Wellicht mn eigen 5G accesspoint die stoort

Hiernaast merk ik extra inputlag. Voornamelijk in roborecall viel me dat op.
De beweging van mn virtuele arm loopt zichtbaar achter bij die van mn eigen.
Dit laatste wil ik nog testen om de rift weer rechtstreeks aan te sluiten.
Hmm jammer dat dit dus nog niet echt de oplossing lijkt. Begon al te twijfelen toen ik zag dat ze een batterypack van Anker gebruiken die ik hier ook heb liggen en van zichzelf al behoorlijk zwaar vind. Valt het gewicht mee of kan je daar pas wat over zeggen bij langer gebruik?

Dan toch maar met het hangsysteem aan de gang wat ik morgen binnenkrijg en de kabel tegen het plafond houdt(tenminste...zou moeten houden).

• rikm
Er is een riem meegeleverd om de batterypack in te plaatsen. Zelf de batterypack in m'n kontzak geplaatst. Deze vergat ik zeer snel tijdens m'n sessies

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-02 12:58
Ik heb in de beta/home een aantal dagen last van dat ik de unlocks niet kan vrijspelen. Ik krijg het cadeau logootje op mijn horloge, maar als ik de unlocks aanklik in het menu, dan verdwijnen ze gewoon. Er zou een kubus moeten spawnen die je kapot kunt gooien, waarna je de nieuwe items te zien krijgt. Als ik de demo rooms bekijk, zijn er nog wel wat spulletjes die ik in mijn eigen zou willen plaatsen.

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 30-12-2017 13:16 (14%)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:17

Arfman

Drome!

Zojuist touch besteld :D Wat zijn must have games en wat zijn op dit moment de beste deals?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Finraziel
quote:
Arfman schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:55:
Zojuist touch besteld :D Wat zijn must have games en wat zijn op dit moment de beste deals?
De croteam VR bundel is nu in de kerst sale van steam nog maar 46,20, een koopje als je het mij vraagt. Die kan ik zeker aanraden.
Verder robo recall sowieso maar die krijg je gratis als je touch hebt. Wel erg leuk, zeker proberen en vooral niet vergeten dat je geen guns nodig hebt om keihard robots te 'recallen' :P

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
Superhot VR is tot nu toe het enige VR-spel waar ik voor betaald heb, en hij was het geld zeker waard :Y)

The devil is in the details.

• Finraziel
Superhot krijg ik dan weer niet voor mezelf verantwoord om te kopen... Ik heb de gewone al en na een paar uur was ik door het 'verhaal' heen. Nog een paar keer wat challenges gedaan maar toen had ik het wel gezien. Is het nou echt zoveel toffer in VR?

• PjotrStroganov
Lone Echo is de beste game in VR waar je voor moet betalen. Het is tevens een van de weinige games waarin je je armen kunt zien. Het is van de makers van de PS4 game The Order: 1886, dus dan weet je dat er veel detail in is gestopt.

Het vergt wel enige gewenning, want in de ruimte rondtollen kan behoorlijk desoriënterend werken. Toen ik eenmaal in 'open space' terecht kwam kreeg ik mijn VR zeebenen.

Super Hot VR is trouwens ook erg goed.

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 30-12-2017 20:18 (13%)

• Hahn
quote:
Finraziel schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:18:
Superhot krijg ik dan weer niet voor mezelf verantwoord om te kopen... Ik heb de gewone al en na een paar uur was ik door het 'verhaal' heen. Nog een paar keer wat challenges gedaan maar toen had ik het wel gezien. Is het nou echt zoveel toffer in VR?
Ik heb 'm nooit gespeeld zonder VR, dus die vergelijking kan ik niet maken, maar dit is voor mij wel echt hét VR-spel bij uitstek. Het lijkt me ook echt veel minder leuk om het zonder VR te spelen :P

• Finraziel
Ok, ik moet zeggen, ik had niet heel hard op de Winter sale van Oculus gelet, maar bij het opstarten van mijn PC zag ik nou dat ze de top 10 daily deals voor 48 uur terug lieten komen.. dus toch even gecheckt en er zitten een paar wel erg scherpe deals tussen waar ze ineens wél significant onder Steam en andere shops duiken. De volgende games nog snel even gekocht:

The Climb ¤10
I Expect You To Die ¤5
SUPERHOT VR ¤10 (voor deze prijs ga ik hem dan toch nog maar eens proberen :P zal een update posten als ik hem gespeeld heb over of hij het waard is voor iemand die de game al op het platte scherm gespeeld heeft)
Racket: Nx ¤8 (beetje een gokje, maar binnen 2 weken en 2 uur spelen is hij altijd te refunden...)

Dit zijn prijzen waar ik de gok dat de Oculus store het misschien geen vele jaren uit gaat houden wel voor wil nemen. Als ik nu met elke titel een paar uur lol heb dan heb ik het eigenlijk al wel er uit. Vooral The Climb was ik blij verrast te zien. Die leek me altijd wel cool maar de standaard prijs ligt me echt veel te hoog.

• Hahn
Bedankt voor de tip @Finraziel! Ik heb nu Arizona Sunshine voor ¤17,99 gekocht, die vond ik voor ¤26 op Steam nog net te duur :)

En Superhot VR voor ¤10 zeker doen! Ik heb er paar weekjes geleden ¤18 op Steam voor betaald en dat vind ik 'm ook al meer dan waard.

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

Op steam de volgende games aangeschaft:
GORN voor 14,99,- aanrader!
Fruit Ninja VR voor 5,09,-
Pierhead Arcade voor 4,99,-

Ik kan wel weer even vooruit, met GORN heb ik me nu al 3,5 uur zoet gehouden. Wat is dat spel intensief :D

(Als mensen 34 VR games willen hebben DM mij even)

• Finraziel
Mwa, ik heb net SUPERHOT VR gespeeld, maar ook net een refund aangevraagd. Het is op zich cool, maar ik stoor me mateloos aan het feit dat ik me niet kan verplaatsen buiten waar ik fysiek naar toe kan lopen (en dat wil ik eigenlijk niet want ik wil uit de buurt blijven van zaken waar ik irl anders tegen begin te slaan). Heb al meermaals gehad dat ik niks kon doen behalve letterlijk met mijn handen draaien (duimen draaien zou ik zeggen maar zo precies trackt hij je hand niet :P) om te zorgen dat vijanden dichtbij genoeg kwamen terwijl ik anders gewoon naar ze toe gelopen zou zijn. Dat is voor mij alles behalve immersive maar herinnert me constant aan de beperkingen van het systeem. Verder vond ik ook het helemaal opnieuw beginnen als je geraakt wordt om een of andere reden veel irritanter in de VR versie dan de reguliere versie.

Vond het wel heel cool dat je kogels uit de lucht weg kan slaan :P. Maar al met al was me dit geen 10 euro waard, hoewel het wel een goede prijs is voor de game nu, alleen niet voor mij. Gooien in deze game kan ik overigens ook helemaal niks van, objecten gaan totaal niet daarheen wat ik bedoelde. Ik raak alleen wat als ik de vijand al bijna kan punchen (en ze makkelijk zou kunnen punchen als ik zou kunnen bewegen! Grrr)

Heeft iemand overigens enig idee of je ergens kunt zien hoe lang je een game in je Oculus library gespeeld hebt? Prima dat ze de refund policy met 2 uur speeltijd overgenomen hebben van Steam, alleen eh... volgens mij kun je dus nergens zien hoe lang je gespeeld hebt? Ik twijfelde nog even of ik Superhot (ik word moe van die all caps) een andere dag nog eens een kans zou moeten geven, maar heb geen idee meer hoe lang ik nu al gespeeld heb dus dat risico neem ik liever even niet.

edit: Overigens is het wel echt anders dan de gewone versie. Het is dat het voor mij niet klikte, maar ik denk op zich dat het voor de meeste mensen wel de moeite waard is, ook al heb je de gewone al gespeeld. Vooral als de VR versie ook challenges heeft na de 'story' zoals de gewone dat heeft, maar daar ben ik dus niet ver genoeg voor gekomen. Maar dat kan iemand anders hier vast wel beantwoorden.

Finraziel wijzigde deze reactie 31-12-2017 17:45 (10%)

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, Onward, Eleven Table Tennis VR, I expect You To Die, SuperHot VR en Lone Echo gekocht 😃 Als Touch binnenkomt kan ik me weer even vermaken. Totale schade was 70 euro geloof ik.

• PjotrStroganov
YouTube: PROJECTIONS, Episode 36: Best of VR Picks + Visit to Pixar!

Voor de mensen die inspiratie op willen doen.

• Finraziel
Net de eerste twee missies in I Expect You To Die gedaan, en voor 5 euro is hij het echt dubbel en dwars waard, wat een ervaring! :)
Volgens mij heb ik toch al wel zo'n 1,5 a 2 uur er in zitten nu, dus met nog 3 missies te gaan nu is dat niet slecht voor de actieprijs. Voor de volle mep zou ik denk ik toch niet happy zijn omdat ik er met nog 1 of 2 speelsessies wel doorheen ben. Maar het hangt ook af van wat het je waard is (en wat je te besteden hebt), want het is wel een van de beste VR ervaringen die ik tot nu toe gehad heb, erg leuk.

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 13-02 15:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb een 1,5 jaar geleden een DK2 getest en daar onder andere Discovering Space op gespeeld, een sublieme space experience. Je doet niet veel meer dan met een ruimtescheepje tussen de verschillende solar system objects heen en weer vliegen, maar je "zit er wel helemaal in".

Nu heb ik links en rechts wat gelezen over de mogelijkheid dat je dat met een wrapper (?) op de CV1 aan de praat kunt krijgen, maar het weet iemand daar meer van?
Zou em graag weer eens proberen!

Verder heb ik oud spul, wel voor CV1, wat wél op de monitor draait, maar niet op de CV1, en ook niet in de library verschijnt. Is daar een mogelijk voor om dat toch aan de praat te krijgen?

• Khiu
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-02 14:57
Ik denk dat je deze bedoelt:
https://github.com/kalavaras/LibOVRWrapper

Geen idee of het nog werkt.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

• Arfman

Arfman

Drome!

Als het goed is komt morgen mijn Touch binnen oOo

Had nog een probleem dat ik geen games meer kon downloaden. Downloadknop deed gewoon niks meer. Revert naar oude software, hielp niet. Uiteindelijk alles geunïnstalleerd, alle Oculus mappen in C:\Users\Arfman\AppData verwijderd, Oculus software opnieuw geïnstalleerd en toen werkte alles weer.

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 13-02 15:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Arfman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:03:
Als het goed is komt morgen mijn Touch binnen oOo

Had nog een probleem dat ik geen games meer kon downloaden. Downloadknop deed gewoon niks meer. Revert naar oude software, hielp niet. Uiteindelijk alles geunïnstalleerd, alle Oculus mappen in C:\Users\Arfman\AppData verwijderd, Oculus software opnieuw geïnstalleerd en toen werkte alles weer.
Oorzaak schijnt erin te liggen dat de default download map in c:\program files\oculus\software zit, en ergens gelezen dat dat nou net niet moet. Er is een progje, oculusmover, die alles zo oppakt en naar een nieuwe drive verplaatst waarbij alle verwijzingen goed gezet worden en dat loste bij mij hetzelfde probleem naadloos op.
quote:
Khiu schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:49:
Ik denk dat je deze bedoelt:
https://github.com/kalavaras/LibOVRWrapper

Geen idee of het nog werkt.
Nee... krijg er niets mee aan de praat helaas...

GurbY{nl} wijzigde deze reactie 04-01-2018 09:33 (14%)

• StealthTBH
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-01 15:39
Als je bij de oculus de randen van het scherm in je ooghoeken ziet, word dit dan meer of minder zichtbaar bij een dunnere face cover?

• DeathTrail
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09-02 07:25

DeathTrail

Oculus Rift!

quote:
StealthTBH schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:39:
Als je bij de oculus de randen van het scherm in je ooghoeken ziet, word dit dan meer of minder zichtbaar bij een dunnere face cover?
Minder

Oculus Rift | Oculus Touch | GTX980Ti | Onward | Dirt Rally | Project CARS

• Arfman

Arfman

Drome!

Ok Touch is awesome :D

Gisteravond 2 uur gespeeld (Onward, Superhot en Pavlov) en daarna was ik wel even "queasy". Mijn handen leken niet op de juiste plek te zitten ook maar dat went vast wel :P

Die draad is toch wel echt lastig als je 360 graden spellen speelt. Ook de tracking met 2 front sensors is in die spellen adequaat maar niet perfect. Nog maar even mee experimenteren.

• Mike.O
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17-02 18:49
Hallo allemaal, Vraagje.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor de (te) korte USB kabels op de rift sensors. Ik heb al een USB kabel van 5 meter gekocht maar die doet het soms wel en soms niet ( Foutcode 8604 en 8609). Ik ben nu uitgekomen op de actieve USB kabels en volgens de oculus reddit zou deze https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00MPMFKSI Moeten werken. Ik zou deze alleen liever bij een winkel in NL bestellen.

Heeft iemand ervaring met het verlengen van de sensor kabels en zo ja, Welke heb je besteld?

• harrytasker
  • Niet online
quote:
Mike.O schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:26:
Hallo allemaal, Vraagje.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor de (te) korte USB kabels op de rift sensors. Ik heb al een USB kabel van 5 meter gekocht maar die doet het soms wel en soms niet ( Foutcode 8604 en 8609). Ik ben nu uitgekomen op de actieve USB kabels en volgens de oculus reddit zou deze https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00MPMFKSI Moeten werken. Ik zou deze alleen liever bij een winkel in NL bestellen.

Heeft iemand ervaring met het verlengen van de sensor kabels en zo ja, Welke heb je besteld?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52120259

• Melvin44
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 15-02 17:27
Is er een markt voor tweedehands Touch controllers? Ik wil een derde sensor kopen, maar als ik een set nieuwe Touch controllers koop krijg ik daar ook een sensor bij. Als ik dan de Touch controllers weer verkoop ben ik goedkoper uit.

• Finraziel
Vast wel, mensen die een controller kapot geslagen hebben of zo :)
Je kan ze natuurlijk ook in reserve houden mocht je zelf eens te hard ergens tegenaan knallen.

• Beakzz
quote:
Furfoot schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:14:
Hierbij even een lijstje om een verlengkabel van 5m to maken voor de headset over USB 3.0, scheelt 30 euro met nederlandse webshops:

HDMI Repeater: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
5M USB 3 verlengsnoer: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
HDMI Kabel 5M: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Kabelbinders: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt super alleen die kabelbinders zijn niet geweldig merk ik nu aangezien je er soms op kunt stappen.
Gebruik jij bij die USB kabel ook de extra poweraansluiting? Heb dat geprobeerd, maar kreeg het gevoel dat er alleen maar meer problemen ontstonden.

Heb nu de Oculus aan 5 meter HDMI/USB hangen en 1 USB3 voor een sensor en 2 x 10M voor de 2 andere sensors (USB2). Net een uur zonder echte problemen kunnen spelen, maar soms had ik het gevoel dat de tracking niet 100% was. Geeft de Oculus een waarschuwing als dat zo is? Het viel me alleen op bij A-10 VR.

Nu het eindelijk werkt wil ik er eigenlijk niet meer aankomen, maar aangezien mijn racesimulator in een andere ruimte staat ga ik de sensor die daar staat proberen op te nemen in de setup. Heeft iemand geprobeert of een sensor problemen geeft als deze niet de HMD kan zien?

Anders wordt het een oplossing met geschakelde USBhubs en het loaden van batfiles 8)7 Wat zou het leuk zijn als je gewoon verschillende profielen kon laden in de software. Gelukkig heb je in alle racegames die ik speel een reset view button dus uiteindelijk zou het me moeten lukken.

18 games op Steam en 4 games in de Oculus store gekocht :o Nooit een rift kopen tijdens sales :+

• Dizzy
  • Laatst online: 20-02 09:52

Dizzy

Where am I?

Er zit beperkte tracking in de HMD zelf, maar als er geen enkele sensor op gericht staat krijg je wel schokkend beeld.

Ik zelf heb ook roomscale setup, maar draai 1 sensor bij als ik achter bureau zit (bijvoorbeeld voor race games). reset-view in game en klaar. En achteraf sensor weer terugzetten naar oorspronkelijke roomscale stand.

Dit werkt doorgaans prima, wel moet ik soms roomscale hercalibreren omdat de sensors toch van streek raken.

Steam Profile Core I7 7700K / 32 GB / GTX 1080 / Rift + Touch / XPS 15 9550

• Beakzz
quote:
Dizzy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:55:
Er zit beperkte tracking in de HMD zelf, maar als er geen enkele sensor op gericht staat krijg je wel schokkend beeld.

Ik zelf heb ook roomscale setup, maar draai 1 sensor bij als ik achter bureau zit (bijvoorbeeld voor race games). reset-view in game en klaar. En achteraf sensor weer terugzetten naar oorspronkelijke roomscale stand.

Dit werkt doorgaans prima, wel moet ik soms roomscale hercalibreren omdat de sensors toch van streek raken.
Ja precies. Moet het gewoon even testen als de extra usb poort binnen is. Bleek dat ik nog een mini PCI slot had dus daar heb ik een USB kaartje voor gekocht met power. Krijg nu al meldingen van te weinig usb recourses als ik alles aangesloten heb.

Hopelijk kan ik dan op de 1e verdieping op 1 sensor en boven op 3 sensors gamen zonder gezeur, maar ik verwacht foutmeldingen aangezien op de 1e verdieping 3 sensors me niet zien en op zolder 1 niet.

En anders wordt het gewoon met scripts werken en geschakelde usb hubs. Zal me benieuwen :)

Beakzz wijzigde deze reactie 05-01-2018 15:06 (3%)

• Dizzy
  • Laatst online: 20-02 09:52

Dizzy

Where am I?

quote:
Beakzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Ja precies. Moet het gewoon even testen als de extra usb poort binnen is. Bleek dat ik nog een mini PCI slot had dus daar heb ik een USB kaartje voor gekocht met power. Krijg nu al meldingen van te weinig usb recourses als ik alles aangesloten heb.

Hopelijk kan ik dan op de 1e verdieping op 1 sensor en boven op 3 sensors gamen zonder gezeur, maar ik verwacht foutmeldingen aangezien op de 1e verdieping 3 sensors me niet zien en op zolder 1 niet.

En anders wordt het gewoon met scripts werken en geschakelde usb hubs. Zal me benieuwen :)
Volgens mij piept de interface dan dat hij twee sensoren niet ziet, maar kan je dat negeren.
Wel kans dat de calibratie daarna overhoop ligt. Ach je zal het vanzelf merken.

En inderdaad, oculus, give us sensor-profiles!!!!

Steam Profile Core I7 7700K / 32 GB / GTX 1080 / Rift + Touch / XPS 15 9550

• Beakzz
quote:
Dizzy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Volgens mij piept de interface dan dat hij twee sensoren niet ziet, maar kan je dat negeren.
Wel kans dat de calibratie daarna overhoop ligt. Ach je zal het vanzelf merken.

Ja lijkt me hoe dan ook handig bij mensen met verschillende lengtes in 1 huis en voor zitten en staan. Voorlopig lijkt dit de oplossing :

https://forums.oculusvr.c...scale-and-sit-down-setups

Er was ook iemand met een app bezig die dit combineert met het aan en uit zetten van sensors, maar helaas heeft die er even geen tijd meer voor. Dacht eerst makkelijk weg te komen met een 2e account op win 10, maar dat viel ook vies tegen.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:01
quote:
Dizzy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Is dat wel mogelijk? Ik kan me voorstellen dat dat enkel werkt als je telkens de sensor op exact dezelfde plek zet onder exact dezelfde hoek. Bij een minimale afwijking zou de sensor al niet goed meer registreren.

Ben niet heel erg thuis in het OR tracking systeem maar ik weet dat dat wel de reden is dat het niet bij de Vive werkt (en ja, ik weet ook dat beide tracking systemen totaal anders werken ;) )

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Finraziel
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Is dat wel mogelijk? Ik kan me voorstellen dat dat enkel werkt als je telkens de sensor op exact dezelfde plek zet onder exact dezelfde hoek. Bij een minimale afwijking zou de sensor al niet goed meer registreren.

Ben niet heel erg thuis in het OR tracking systeem maar ik weet dat dat wel de reden is dat het niet bij de Vive werkt (en ja, ik weet ook dat beide tracking systemen totaal anders werken ;) )
Volgens mij is het alleen het guardian systeem wat niet meer helemaal op de juiste plek zit als je sensors niet meer precies zo staan als ze stonden. Mijn kat wil nog wel eens er langs lopen of zo waardoor de sensors een beetje verdraaien, maar heb er verder weinig van gemerkt (behalve natuurlijk als hij echt helemaal de verkeerde kant op staat en me niet meer goed kan zien).

• Beakzz
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Extra profielen zijn ook handig zonder sensors te verzetten zoals in mijn situatie. Die sensors blijven gewoon hangen, maar ik wil gewoon dat hij in de ene situatie 3 sensors gebruikt en in de andere situatie 1 die in een andere kamer hangt.

En kan me ook voorstellen dat je een partner hebt met hoogteverschil (of kinderen) en je kan maar 1 hoogte invullen nu. Of een profiel voor games waar je wilt zitten ipv staan of een guest account.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:01
quote:
Beakzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Extra profielen zijn ook handig zonder sensors te verzetten zoals in mijn situatie. Die sensors blijven gewoon hangen, maar ik wil gewoon dat hij in de ene situatie 3 sensors gebruikt en in de andere situatie 1 die in een andere kamer hangt.
Maar daar twijfel ik ook niet aan. Ik kan zelf ook wat situatie's bedenken waarin profielen handig zouden zijn. :)
quote:
Beakzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:11:
[...]

En kan me ook voorstellen dat je een partner hebt met hoogteverschil (of kinderen) en je kan maar 1 hoogte invullen nu. Of een profiel voor games waar je wilt zitten ipv staan of een guest account.
Huh? Dat ziet de software toch zelf aan de hand van de positie van de hmd? Of je nu 90 cm bent of 2 meter 20, de Vive past direct je virtuele omgeving aan, zonder dat de gebruiker daar wat voor hoeft te doen. Ook het verschil tussen zitten en staan word meteen aangepast. Ik was in de veronderstelling dat dit ook zo werkte bij de OR.

Maar begrijp ik dus goed dat je bij elke persoon de calibratie opnieuw moet doen (mits de lengte afwijkt van de vorige gebruiker)?
quote:
Finraziel schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Volgens mij is het alleen het guardian systeem wat niet meer helemaal op de juiste plek zit als je sensors niet meer precies zo staan als ze stonden. Mijn kat wil nog wel eens er langs lopen of zo waardoor de sensors een beetje verdraaien, maar heb er verder weinig van gemerkt (behalve natuurlijk als hij echt helemaal de verkeerde kant op staat en me niet meer goed kan zien).
2mm afwijking in mijn Lighthouse en mijn tracking is volledig naar de klote. :+

ChojinZ wijzigde deze reactie 05-01-2018 16:37 (18%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Finraziel
Die hoogte snap ik ook niet helemaal, volgens mij maakt dat inderdaad niks uit... Hij vraagt er tijdens de setup wel naar, maar is dat niet gewoon alleen voor dat moment om te calibreren? Hij instrueert je namelijk daarna ook specifiek om de controller op ooghoogte te houden wanneer je bevestigt.
Met de OR kun je in ieder geval gewoon met dezelfde setup staand en zittend spelen, tenzij je natuurlijk zo dicht op je sensors zit dat dat niet binnen de FoV van de camera past, maar dan ga je ook problemen hebben met handtracking.

• Beakzz
quote:
Finraziel schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:38:
Die hoogte snap ik ook niet helemaal, volgens mij maakt dat inderdaad niks uit... Hij vraagt er tijdens de setup wel naar, maar is dat niet gewoon alleen voor dat moment om te calibreren? Hij instrueert je namelijk daarna ook specifiek om de controller op ooghoogte te houden wanneer je bevestigt.
Met de OR kun je in ieder geval gewoon met dezelfde setup staand en zittend spelen, tenzij je natuurlijk zo dicht op je sensors zit dat dat niet binnen de FoV van de camera past, maar dan ga je ook problemen hebben met handtracking.
Dat zal het dat wel zijn inderdaad. Heb de CV1 nog niet zo heel lang en tot nu toe is het vaak nog gekloot en heb ik al verschillende keren dat ik digitaal vast in de grond zat (vooral bij Steam) dus dacht dat de hoogte wel uit maakte.

Zal blij zijn als het uiteindelijk vlekkeloos draait en ik gewoon lekker kan spelen. Maar ja ik zoek ook wel weer het uiterste op van de techniek. Als ik gewoon de pc boven zet is er niks aan de hand :+

• Finraziel
Poeh, net de eerste tutorial en eerste 'missie' van The Climb gedaan... Ik voel mijn armen (schouders vooral eigenlijk) nu al :+ en dan beweeg ik alleen het gewicht van mijn armen heen en weer zonder dat mijn lijf er werkelijk aan hangt O-)
Wel echt heel erg cool zeg. 50 euro blijft een hoop geld er voor, maar de 10 euro die hij in de sale was is hij echt dubbel en dwars waard :)

• Beakzz
quote:
Finraziel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:30:
Poeh, net de eerste tutorial en eerste 'missie' van The Climb gedaan... Ik voel mijn armen (schouders vooral eigenlijk) nu al :+ en dan beweeg ik alleen het gewicht van mijn armen heen en weer zonder dat mijn lijf er werkelijk aan hangt O-)
Wel echt heel erg cool zeg. 50 euro blijft een hoop geld er voor, maar de 10 euro die hij in de sale was is hij echt dubbel en dwars waard :)
Lol heb ook dagen spierpijn gehad, maar dan van Box VR (dat is gewoon echt sporten), pijl en boog schieten in the Lab en Soundboxing :+ Maar ach dan beweeg ik ook eens ;)

Racket NX (squash 2.0) is ook een lekkere game om even wat energie weg te slaan. Als iemand daar een potje mp in wil doen dan graag :)

Beakzz wijzigde deze reactie 08-01-2018 16:52 (8%)

• Banandy
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-02 21:00
quote:
Beakzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:47:
[...]

18 games op Steam en 4 games in de Oculus store gekocht :o Nooit een rift kopen tijdens sales :+
Haha, precies mijn probleem. Met black friday de Rift gekocht, helaas viel dat samen met de Wintersales op Steam. Mijn creditcard maakte overuren....
8)7

• Banandy
quote:
Bever! schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:47:
[...]

Bij je monitoren in nvidia settings
Sinds de Rift in direct mode draait wordt die toch niet meer als monitor herkend?
Ik zie maar 1 monitor en dat is mijn Pc monitor. Dat is al sinds de DK2 zo volgens mij?

• Bever!

Bever!

Ondertitel

quote:
Banandy schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Sinds de Rift in direct mode draait wordt die toch niet meer als monitor herkend?
Ik zie maar 1 monitor en dat is mijn Pc monitor. Dat is al sinds de DK2 zo volgens mij?
met 2.0 core niet, je moet hem wel een keer gebruikt hebben om hem te kunnen zien.

Signature

• Banandy
quote:
Bever! schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:49:
[...]

met 2.0 core niet, je moet hem wel een keer gebruikt hebben om hem te kunnen zien.
Sorry? Ik begrijp je niet. Wat bedoel je met 2.0 Core?

• Bever!

Bever!

Ondertitel

quote:
Banandy schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Sorry? Ik begrijp je niet. Wat bedoel je met 2.0 Core?
2.0 oculus beta

Signature

• Banandy
Aaah die heb ik wel even gehad. Ik zal nog eens kijken dan.

• Arfman

Arfman

Drome!

Tijdelijk hier een 3 sensor setup (sensor geleend van vriend). Dan wordt Lone Echo ineens heel anders, net zoals Pavlov en Onward. De enige beperking is dan nog de HDMI draad naar de Oculus Rift zelf, al regelmatig mezelf in een rollade veranderd :D

3 sensoren _O_

• Finraziel
Ik moet zeggen, met Racket: NX was ik ook behoorlijk rond aan het draaien en totaal niet aan het letten op welke kant ik op keek, maar heb maar heel sporadisch gemerkt dat de tracking niet helemaal perfect was. En dat dus met twee sensoren.
Ik heb mijn sensoren wel redelijk hoog staan, de sensor zit ongeveer op 1m80. Staat nog steeds op mijn lijstje om ze op douchestangen te monteren en dan nog wat hoger, dan zitten ze sowieso beter gefixeerd zodat mijn kat ze niet meer verdraait. Daarnaast dan kijken of de tracking wellicht nog beter is dan. Maar een derde sensor... mwa, ik zie de noodzaak vooralsnog niet echt.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga ook nog met 2 sensoren experimenteren. Ik heb er nu tijdelijk 3 maar de uitdaging is natuurlijk om het met 2 sensoren ook voor elkaar te krijgen :)

• Beakzz
Als je geen rollade wilt worden kan je zo'n systeem aan het plafond hangen die je draden omhoog houdt. Vind ik zelf echt een goede toevoeging, maar het voorkomt natuurlijk niet het opkrullen van het draad als je dezelfde kant op blijft draaien ;)

https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s01?ie=UTF8&psc=1

Zelf vond ik 2 sensors niet goed genoeg, maar het ligt denk ik vooral aan je speelruimte. Heb er nu 3 op zolder en 1 op mijn racerig die een verdieping lager staat (voor alle games waar je bij kan zitten).

Bij meer dan 3 tegelijk krijg ik USB problemen dus ik heb er een Switch tussen gezet. Misschien dat ik nog een 2e op de 1e verdieping inzet om wat vrijer te kunnen bewegen met de touchcontrols bij zittende games. (stuur en scherm zitten nu vaak in de weg).

Beakzz wijzigde deze reactie 10-01-2018 14:08 (8%)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja die had ik ook gezien maar ik ga niet in mijn plafond boren. Ik denk dat de Rift CV2 wel draadloos kan dus die wacht ik maar even af.

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
Arfman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:17:
Ja die had ik ook gezien maar ik ga niet in mijn plafond boren. Ik denk dat de Rift CV2 wel draadloos kan dus die wacht ik maar even af.
Wel erg prijzig. Maar het kan al voor de CV1:

link

• Beakzz
quote:
Arfman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:17:
Je kan ze plakken :+ ,maar ik snap het hoor. Het is dat de zolder toch voor niks anders werd gebruikt dan opslag en de was voor het mijn VR room werd dus het is niet dat ik een dagelijks ruimte om zeep help >:)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja wij hebben in 2016 de zolder laten verbouwen tot mancave voor veel geld, beetje zonde om dan dingen permanent te gaan bevestigen ;)

• Sissors
Raw Data is dit weekend gratis te spelen. Ik moet zeggen het ziet er goed uit en er zit een verhaal achter. Wat wil je nog meer? Nou dat de gameplay ook maar iets met dat verhaal te maken heeft :P. Leuk hoor dat ze de moeite hebben gedaan, maar tot nu toe van wat ik heb gespeeld is het een redelijk standaard shooter, waar niks mis mee is, maar het is niet dat het imo erg goede gameplay heeft, en verhaal is voor mij geen pré als het eigenlijk los staat van de daadwerkelijke gameplay.

• Arfman

Arfman

Drome!

Holy balls .. Lone Echo uitgespeeld. Fantastisch spel, geweldig verhaal. Alleen jammer dat het nu voorbij is, elke avond dat ik tijd had speelde ik 1 a 2 uur :'(

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-02 21:05

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Lone Echo was erg leuk, Ik heb vandaag Super Hot VR ontdekt, ook erg leuk concept.(ik heb mijn Rift nog maar net).

Q wijzigde deze reactie 15-01-2018 22:53 (16%)

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

• Leader98

Leader98

Tweaking rulez!

quote:
Beakzz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:06:
Als je geen rollade wilt worden kan je zo'n systeem aan het plafond hangen die je draden omhoog houdt. Vind ik zelf echt een goede toevoeging, maar het voorkomt natuurlijk niet het opkrullen van het draad als je dezelfde kant op blijft draaien ;)

https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s01?ie=UTF8&psc=1

Zelf vond ik 2 sensors niet goed genoeg, maar het ligt denk ik vooral aan je speelruimte. Heb er nu 3 op zolder en 1 op mijn racerig die een verdieping lager staat (voor alle games waar je bij kan zitten).

Bij meer dan 3 tegelijk krijg ik USB problemen dus ik heb er een Switch tussen gezet. Misschien dat ik nog een 2e op de 1e verdieping inzet om wat vrijer te kunnen bewegen met de touchcontrols bij zittende games. (stuur en scherm zitten nu vaak in de weg).
Is deze set van Amazon de enige optie om van die zelf oprollende haakjes te kopen of zijn die ook gewoon in NL te koop?
Ik mis de juiste zoekterm om dit online te kunnen vinden...

EDIT:
Kom op key bak of key roller maar ben nog op zoek naar een handige keuze.

EDIT2:
https://www.bestorx.com/oculus-rift-cable-management.html lijkt een betaalbaar alternatief te zijn...

Leader98 wijzigde deze reactie 16-01-2018 11:02 (8%)

I5-4690K, 2x8GB, Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5, MSI GeForce 1070 Gaming X, Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 830 series SSD 512GB, Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB, Seasonic S12G 450W, NZXT S340 Elite

• Beakzz
quote:
Leader98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Is deze set van Amazon de enige optie om van die zelf oprollende haakjes te kopen of zijn die ook gewoon in NL te koop?
Ik mis de juiste zoekterm om dit online te kunnen vinden...

EDIT:
Kom op key bak of key roller maar ben nog op zoek naar een handige keuze.

EDIT2:
https://www.bestorx.com/oculus-rift-cable-management.html lijkt een betaalbaar alternatief te zijn...
Geen idee. Zag hier wat goede reviews van op YT en aangezien ik ongeveer alles bij Amazon.de bestel niet verder gekeken. Neem een maandje gratis prime en je hebt het zo binnen.

Je kan ook met van die uittrekbare haakjes gaan kloten die aan pashouders zitten, maar aangezien die ook zo ¤8 per stuk kosten heeft het alleen nut als je ze al hebt liggen.

Beakzz wijzigde deze reactie 16-01-2018 12:50 (11%)

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-02 15:25
Noob vraagje; ben aan het passen en meten mbt de aanschaf van een Oculus. Mijn bureau staat achter de bank, en ik heb alleen voor de bank genoeg ruimte (ong 1.5m bij 1.5m) om vrij te bewegen. Heb even gemeten, vanaf mijn computer tot het midden van dit vierkant, is ongeveer 2 meter 30. Zijn de kabels van Rift lang genoeg hiervoor, of zou ik direct ook verlengingen moeten aanschaffen?

Qua sensors, als ik deze op mijn bureau plaats, kunnen die de bril 2-3 meter verder dan nog gewoon detecteren? Of is het raadzaam deze altijd zo dichtbij mogelijk te plaatsen?

Sorry als het eea al eerder beantwoord is, heb een stukje teruggelezen maar niet alles.

• Beakzz
quote:
Xamsix schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:27:
Noob vraagje; ben aan het passen en meten mbt de aanschaf van een Oculus. Mijn bureau staat achter de bank, en ik heb alleen voor de bank genoeg ruimte (ong 1.5m bij 1.5m) om vrij te bewegen. Heb even gemeten, vanaf mijn computer tot het midden van dit vierkant, is ongeveer 2 meter 30. Zijn de kabels van Rift lang genoeg hiervoor, of zou ik direct ook verlengingen moeten aanschaffen?

Qua sensors, als ik deze op mijn bureau plaats, kunnen die de bril 2-3 meter verder dan nog gewoon detecteren? Of is het raadzaam deze altijd zo dichtbij mogelijk te plaatsen?

Sorry als het eea al eerder beantwoord is, heb een stukje teruggelezen maar niet alles.
Als ik je situatie snap dan kan het best zo lang je staat, maar niet met games waarbij je moet bukken. Dan zit volgens mij je bank tussen de headset en camera's in. Een stuk hoger hangen zal dat deels oplossen. Ophangen geeft wat meer werk, maar geeft ook minder kans op een verschoven sensor.

De riftkables zijn ongeveer 3,5 meter dus dat moet net lukken, maar 1 meter verlengkabel voor HDMI en USB 3.0 kan altijd nog natuurlijk.

• Xamsix
quote:
Beakzz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 02:11:
[...]

Als ik je situatie snap dan kan het best zo lang je staat, maar niet met games waarbij je moet bukken. Dan zit volgens mij je bank tussen de headset en camera's in. Een stuk hoger hangen zal dat deels oplossen. Ophangen geeft wat meer werk, maar geeft ook minder kans op een verschoven sensor.

De riftkables zijn ongeveer 3,5 meter dus dat moet net lukken, maar 1 meter verlengkabel voor HDMI en USB 3.0 kan altijd nog natuurlijk.
Thanks, dat klopt inderdaad! Bedacht ik mij gisteren na de post. Eventueel kan ik de sensors verlengen en aan de andere kant van de kamer plaatsen waar er niks tussen komt. Maar hoger ophangen is zeker ook een optie (wellicht nog de beste).

• Beakzz
quote:
Xamsix schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Thanks, dat klopt inderdaad! Bedacht ik mij gisteren na de post. Eventueel kan ik de sensors verlengen en aan de andere kant van de kamer plaatsen waar er niks tussen komt. Maar hoger ophangen is zeker ook een optie (wellicht nog de beste).
Aan de andere kant plaatsen is alleen een optie als je speelgebied niet gelijk aan die muur zit waar je ze aan plaatst, want anders gaat er nog eens 50 cm van je speelgebied af (met 2 sensors op 1 muur) Je kan natuurlijk ook voor een diagonale plaatsing gaan om een 360 graden speelgebied te creëren en als het je dan bevalt uitbreiden naar 3 sensors. heb zelf geen ervaring met 2 camera;s in combinatie met een 360 opstelling, maar genoeg mensen die daar heel tevreden mee zijn.

• Xamsix
quote:
Beakzz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Aan de andere kant plaatsen is alleen een optie als je speelgebied niet gelijk aan die muur zit waar je ze aan plaatst, want anders gaat er nog eens 50 cm van je speelgebied af (met 2 sensors op 1 muur) Je kan natuurlijk ook voor een diagonale plaatsing gaan om een 360 graden speelgebied te creëren en als het je dan bevalt uitbreiden naar 3 sensors. heb zelf geen ervaring met 2 camera;s in combinatie met een 360 opstelling, maar genoeg mensen die daar heel tevreden mee zijn.
Aah ok, dat wist ik niet, thanks. Gelukkig een aantal opties alsnog. Nog even doorsparen en dan gaat het er toch van komen!

• J van E
Zonet voor het eerste Core 2.0 gebruikt. Ziet er gaaf uit. Alleen snap ik er bar weinig van, haha! Om te beginnen:

1. Er is een console en er schijnen cartridges met games te zijn maar waar?

2. Ik heb begrepen dat er verschillende 'home' omgevingen zijn maar hoe kom je daar?

3. Het schijnt dat je nu ook een soort van Big Screen optie hebt om dingen te bekijken: nu zag ik wel dat ik gewoon kan browsen in een scherm maar kan je ook echt films kijken op een scherm? En dan het liefst een scherm zo groot als in een bioscoop?

De standaard omgeving (soort van oosters paleis met piratenschepen) is trouwens best gaaf: bestaat er niet een app met allemaal van dat soort omgevingen waar je gewoon lekker kan zitten en relaxen?

• DeathTrail

DeathTrail

Oculus Rift!

quote:
J van E schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:20:
Zonet voor het eerste Core 2.0 gebruikt. Ziet er gaaf uit. Alleen snap ik er bar weinig van, haha! Om te beginnen:

1. Er is een console en er schijnen cartridges met games te zijn maar waar?

2. Ik heb begrepen dat er verschillende 'home' omgevingen zijn maar hoe kom je daar?

3. Het schijnt dat je nu ook een soort van Big Screen optie hebt om dingen te bekijken: nu zag ik wel dat ik gewoon kan browsen in een scherm maar kan je ook echt films kijken op een scherm? En dan het liefst een scherm zo groot als in een bioscoop?

De standaard omgeving (soort van oosters paleis met piratenschepen) is trouwens best gaaf: bestaat er niet een app met allemaal van dat soort omgevingen waar je gewoon lekker kan zitten en relaxen?
1. Je kan je eigen Home customizen, en daar je games toevoegen in bijv. Box of Cartridge mode. Cartridge stop je in je "console" en je zet de "Rift" op je gezicht om de game te starten.
2. Via het 'kubusje' in het nieuwe menu kan je andere homes bezoeken. Via je "linker pols" benader je dit menu, of de menu-knop.

DeathTrail wijzigde deze reactie 25-01-2018 09:00 (3%)

• J van E
quote:
DeathTrail schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:54:
[...]

1. Je kan je eigen Home customizen, en daar je games toevoegen in bijv. Box of Cartridge mode. Cartridge stop je in je "console" en je zet de "Rift" op je gezicht om de game te starten.
2. Via het 'kubusje' in het nieuwe menu kan je andere homes bezoeken. Via je "linker pols" benader je dit menu, of de menu-knop.
Ehm... dank je. Ik weet wat kan maar niet HOE en dat weet ik nu nog steeds niet echt, haha! ;) Cartridge mode... het zegt me niets. Dat er iets in die console moet, snap ik ook wel. ;) Maar waar haal je die dingen vandaan. En het enige andere 'home' die ik zag, was de Store, maar ik had begrepen dat het Home waar je in opstart ook een ander uitzicht kan krijgen. Enfin, ik ga vanavond maar weer eens even op alle mogelijke knopjes drukken. 8)

• DeathTrail

DeathTrail

Oculus Rift!

Haha, nou als je eenmaal in je eigen home bent en gaat customizen, vind je het wel :)

Je kan zelfs achievements enzo als "posters" aan de muur hangen, je games dus overal verspreiden als 'shortcuts' voor die arcade console, en allerlei fun-stuff neerleggen zoals basketball/hoop, gun/targets, etc.

Ik ga vanavond ook maar eens aan de slag om er wat moois van te maken.

Oh, en vanaf vanavond is het trouwens ONWARD Free to Play weekend! Als je dat nog nooit gedaan hebt, zeker het proberen waard!
Er zal wel veel instroom van 'n00bs' zijn en de leercurve is een klein beetje stijl op het begin, dus er zal wel het e.e.a. mis gaan zoals teamkills etc :P We zullen zien :)

• J van E
Ah, ik ben er onderhand achter dat het customizen gaat via de menu knop op de LINKER touch controller óf via je wrist watch: wist nog geeneens dat ik die had... Lollig dit: het is haast een spel op zich! Ik moet het allemaal nog wel uitproberen want ik ben niet thuis nu.

En ik begrijp ook dat je de Dash kan oproepen terwijl je in een game zit: je kan dus een leuke plek opzoeken in een game, de Dash oproepen en dan op die plek een film kijken op Netflix of zo... Haha, da's helemaal lollig!

• s0larus
  • Laatst online: 20-02 10:14
quote:
Q schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:53:
Lone Echo was erg leuk, Ik heb vandaag Super Hot VR ontdekt, ook erg leuk concept.(ik heb mijn Rift nog maar net).
Ik zou zo graag de hele Super Hot game in VR willen spelen want ik was snel door de story heen. De challenges zijn in ieder geval erg leuk!

Met 3 sensors en ongeveer 2,5 x 2,2m speel ruimte is het geweldig! Helaas is een 3m hdmi kabel + die 4K versterker van DeLock niet werkend te krijgen met mn 1080Ti FTW3. Ik ga testen met een 1 en 2m kabel.

• s0larus
Succesvol getest met 2m kabel en de 4K 60Hz repeater van deLock op allekabels. Eerst had ik de 4K 30Hz en die deed het alleen met 1m extra. Maandag met 3m testen. M/F kabel besteld ipv een M/M dus 3m en de versterker zal 'em niet worden helaas.

Ik heb voor de sensors 3 Innox mic stands gekocht van Baxshop om alle sensors op dezelfde hoogte te krijgen en zodat ze van boven naar beneden kijken. Tot nu toe werkt het geweldig!

s0larus wijzigde deze reactie 31-01-2018 19:55 (17%)

• epdm2be
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-02 03:16
quote:
sigmundfreund schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:17:
Tenminste, ik wou hem slaan maar toen voelde ik toch echt feedback van het bureau... :')
VR ten volle :-) Jij bent al ver voorruit in de toekomst. Noemen ze dit niet "force feedback"? :-)

Zoals iemand hierboven ergens aanhaalt.

Matje 5m verleggen? Euhm... ZOVEEL plaats heb ik niet hoor.
Mijn "man cave" is eigenlijk maar een klein holletje, hahaha ;-)

• Khiu
quote:
s0larus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:38:
Succesvol getest met 2m kabel en de 4K 60Hz repeater van deLock op allekabels. Eerst had ik de 4K 30Hz en die deed het alleen met 1m extra. Maandag met 3m testen.
Heb je het ook zonder repeater getest? Ik heb alleen een el cheapo hdmi en een usb3 kabel van 2m gekocht en dat werkt prima.

• s0larus
quote:
Khiu schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Heb je het ook zonder repeater getest? Ik heb alleen een el cheapo hdmi en een usb3 kabel van 2m gekocht en dat werkt prima.
Ik heb alleen een 3m hdmi verlengkabel en die deed het niet. Overigens, hij kapt om de zoveel tijd met tracking als ik de 3m usb3 verlengkabel gebruik met mn headset. In plaats daarvan heb ik de versterker die met de losse sensor kwam gebruikt. Dus mijn setup ziet er nu zo uit

PC > sensor 1
PC > sensor 2
PC > usb3 verleng 3m > sensor 3 (in usb 2 slot)
PC > usb2 versterker 3m > headset (in usb 2 slot, erg belangrijk)
PC > hdmi 2m > hdmi versterker > headset

Qua ruimte heb ik 2.2m x 2.5m en zou eingelijk 2.5x2.5 willen hebben.

• Khiu
Ah ok, ja met 3m moet je idd versterken.
Ik heb net een iets kleinere ruimte, 2,2x2,2m en vind verlengkabels van 2m prima.

• HellBeast
  • Laatst online: 20:02

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb gisteren mijn derde sensor binnengekregen en het werkt echt fantastisch. Geen dode hoek meer is echt fijn.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Leader98

Leader98

Tweaking rulez!

quote:
s0larus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:23:
[...]

Ik heb alleen een 3m hdmi verlengkabel en die deed het niet. Overigens, hij kapt om de zoveel tijd met tracking als ik de 3m usb3 verlengkabel gebruik met mn headset. In plaats daarvan heb ik de versterker die met de losse sensor kwam gebruikt. Dus mijn setup ziet er nu zo uit

PC > sensor 1
PC > sensor 2
PC > usb3 verleng 3m > sensor 3 (in usb 2 slot)
PC > usb2 versterker 3m > headset (in usb 2 slot, erg belangrijk)
PC > hdmi 2m > hdmi versterker > headset

Qua ruimte heb ik 2.2m x 2.5m en zou eigenlijk 2.5x2.5 willen hebben.
Welke USB en HDMI versterkers gebruik je precies?

• s0larus
quote:
Leader98 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Welke USB en HDMI versterkers gebruik je precies?
Willekeurig merkloos female to female HDMI 1.4 van 2m op allekabels en specifiek deze versterker van Delock. In de specificaties staat 'tot 4K 60Hz' en hij is inderdaad anders dan de 4K 30Hz die 4 euro goedkoper is. Let op, deze versterker hebben een female to female hdmi kabel nodig.

Ondertussen Lone Echo uitgespeeld en wat een prachtig spel! Intrigeren verhaal maar niet lang.

• s0larus
quote:
Khiu schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Bij mij werkt het niet. 2m verlengkabel male to female hdmi en ik kreeg geen beeld. Met de repeater krijg ik wel beeld. Ik las dat het ook qua videokaart verschilt af en toe.

• Khiu
Jammer, ik heb de kabels op dezelfde site besteld. Dat zou kunnen, ik heb een GTX 1070 Gaming X 8G.

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*