Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-10 14:31
quote:
makkie88 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:09:
Ik wil deze week een oculus rift aanschaffen, hopelijk een mooie prijs tijden Black Friday..

Zijn er mensen die een bril dragen die ervaring hebben met de Oculus rift..
ik zie een aantal opties:

1. een "smalle kleine" bril kopen waarvan je geen last krijgt tijdens het dragen (en ook niet tegen de lezen aan komen?.. )
2. lensen.. helaas zijn lensen voor mij een stuk duurder vanwege de cilinder..
3. een adapter "printen/kopen waar glazen in kunnen (zoals https://www.thingiverse.com/thing:1602460 ) ook daarvoor een aparte bril kopen

Heeft iemand ervaring met een van de opties? En wat zou je aanraden?
als iemand een goedkope bril weet hoor ik dit graag
Met mijn bril heb ik normaliter geen problemen om bijvoorbeeld een helm te dragen, maar in de Rift is het toch niet prettig. De bril wordt toch naar binnen gedrukt met een pijnlijke neus tot gevolg en risico op krassen in de lenzen (heb gelukkig wel een plastic bril). Nu draag ik toch al vaak lenzen, maar met VR voor mij eigenlijk noodzaak en dat gaat verder prima. Misschien dat het wel past bij een zeer kleine bril.

Heb zelf ook cylinder. Vanwege de kosten ben ik voor harde lenzen gegaan ipv maandlenzen. Nog steeds duur, maar een stuk betaalbaarder aangezien je langer met een paar vooruit kan.

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Ik draag een bril, die in de OR past. Gaat prima, geen ergernissen of zo.

Lenzen, ook geprobeerd. Als je van het gedoe (lenzen inzetten, verwijderen etc) houdt, is dat ook een optie. Lenzen zelf vind ik niet fijn, als ik iets kleins wil bekijken, een schroefje ergens indraaien of zo, kijk ik over de rand van mijn bril. Dat kan niet met lenzen. :)

Van vr-lens-lab heb ik ook nog (in een vlaag van verstandsverbijstering of zo, want: mijn bril past al en heb ik toch al op mijn hoofd) dit besteld: https://vr-lens-lab.com/p...-virtual-reality-glasses/

Zoals ik al zei, ik draag sowieso een bril, dit is alleen een extra handeling. Voordeel: geen pootjes die eventueel je insert voor je gezicht kunnen beschadigen. De afwerking is prima, glazen goed op sterkte.

Ik heb ook nog van die inserts gebruikt die je in je bril moet stoppen (alleen niet geslepen glas, maar ter bescherming), maar dat vond ik een drama, ze bleven slecht zitten.

Uiteindelijk gebruik ik de OR alleen met mijn bril.. :P

Sangroid wijzigde deze reactie 20-11-2017 11:33 (3%)

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik heb een vrij normale bril geloof ik, hou hem altijd op. Raakt de lens niet, dat moet je wel altijd voorkomen lijkt me.
Dus ik zou gewoon even beginnen met de bril die je altijd draagt. Kijken of dat werkt, zo niet dan de overige opties bekijken. Ook omdat je dan beter weet waar het fout gaat met je gewone bril.

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:15
Zijn er nog spellen als Drop Dead dus on rails shooters? Vind dit zelf toch wel het tofste genre. Geeft echt een Efteling attractie effect.

Dimension Hunter ook gekocht, maar deze draait helaas flink ruk op mijn 290 :(

Thank god voor de refund button op oculus zeg! Als ze dat eerder gedaan hadden had het me honderden euros bespaart!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Dizzy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-10 12:48

Dizzy

Where am I?

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:53:
Zijn er nog spellen als Drop Dead dus on rails shooters? Vind dit zelf toch wel het tofste genre. Geeft echt een Efteling attractie effect.

Dimension Hunter ook gekocht, maar deze draait helaas flink ruk op mijn 290 :(

Thank god voor de refund button op oculus zeg! Als ze dat eerder gedaan hadden had het me honderden euros bespaart!
Kijk eens naar de serious sam games

Steam Profile Core I7 7700K / 32 GB / GTX 1080 / Rift + Touch / XPS 15 9550

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:15
quote:
Dizzy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:11:
[...]

Kijk eens naar de serious sam games
Dat zijn wave shooters of met movement, ik bedoel on rail

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• PrimeTinus
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-10 09:53
Hij is nu 399 in de aanbieding!

Tinus

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:55
quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:30:
[...]

Dat zijn wave shooters of met movement, ik bedoel on rail
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar Rez Infinite al geprobeerd?
Reviewers op Steam zijn erg enthousiast, zelf twijfel ik nog omdat het toch een korte game lijkt te zijn en ik 15 euro nog steeds aardig wat vind dan.
Overigens wel een goed moment met de autumn sale om eens op Steam rond te kijken, heb zelf de Croteam VR bundle en Elite:Dangerous al in mijn mandje zitten.

Gamertag: Finraziel42

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-10 11:48

xces

To got or not to got..

Is het zo dat wanneer je een VR headset opzet dat je ook games kunt spelen die niet VR compatible zijn?
Als voorbeeld een willekeurige FPS waarbij ik zittend achter mijn computer mijn hoofd rond wil kunnen draaien en dan de hele 'game wereld' kunnen zien. Kan dit 'out of the box' of heb je dan speciale software nodig?

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

quote:
xces schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:35:
Is het zo dat wanneer je een VR headset opzet dat je ook games kunt spelen die niet VR compatible zijn?
Als voorbeeld een willekeurige FPS waarbij ik zittend achter mijn computer mijn hoofd rond wil kunnen draaien en dan de hele 'game wereld' kunnen zien. Kan dit 'out of the box' of heb je dan speciale software nodig?
Je hebt living room experiences. Dat wil zeggen dat je in een virtuele woonkamer op een virtueel (groot) scherm aan het gamen gaat.
2d in 3d zeg maar.

Als je head-tracking wilt, en het idee wilt hebben dat je in de wereld zelf zit, dan kan dat niet native bij non-vr games. Er bestaat een tool vorpx die op directx gebasseerde games "vr" kan maken.

Mijn persoonlijke ervaring met vorpx is echter erg gematigd: ja je kan games omzetten (zoalas skyrim, fallout), maar je merkt direct dat die games niet gebouwd zijn voor vr. Movement gaat meestal te snel (en daardoor misselijkmakend) en de implementatie is verre van optimaal. Daarnaast kost vorpx iets van 30 euro ofzo.

• xces

xces

To got or not to got..

quote:
[b][message=53358419,noline]Als je head-tracking wilt, en het idee wilt hebben dat je in de wereld zelf zit, dan kan dat niet native bij non-vr games. Er bestaat een tool vorpx die op directx gebasseerde games "vr" kan maken.
Hmm dat is jammer, ik snap dan de 'wow' factor nog niet echt van VR games en dat heb je wel nodig voor een uitgave van dit formaat. Werkt head-tracking wel automatisch bij 360 graden video's op YouTube? En heeft iemand misschien een aantal games die de moeite waard zijn, zodat ik daar zelf wat onderzoek naar kan doen? Dat mogen ook adventure games zijn, waarbij je een quest moet voltooien.

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:43
quote:
xces schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:46:
[...]

Hmm dat is jammer, ik snap dan de 'wow' factor nog niet echt van VR games en dat heb je wel nodig voor een uitgave van dit formaat. Werkt head-tracking wel automatisch bij 360 graden video's op YouTube? En heeft iemand misschien een aantal games die de moeite waard zijn, zodat ik daar zelf wat onderzoek naar kan doen? Dat mogen ook adventure games zijn, waarbij je een quest moet voltooien.
Die 'wow' factor heb je juist bij games speciaal voor VR gemaakt zijn. 'Lone Echo' wordt algemeen als een prima (zo niet de beste) adventure game beschouwd. De immersie is enorm, je waant je echt een android die ronddwaald in en rondom een ruimtestation.
Lone Echo is inderdaad een prachtig spel, en ik heb normaal niks met adventure games. Enige minpunt is de beperkte duur. Maar imo met mijn ervaring nu is ook buiten de sim wereld om, de headset slechts de helft van je VR ervaring. De andere helft zijn de controllers. En dat is bij Lone Echo zo goed als perfect geimplementeerd, maar ook bij andere echte VR spellen voegt dat heel veel toe aan de beleving. Met toetsenbord en muis wordt die 'wow' factor een stuk minder.

Met huidige generatie headsets zie ik trouwens niet het nut in van 2D projectie in 3D ruimte laten zien. De resolutie is gewoon te slecht, en je bent eigenlijk altijd beter af om gewoon op een normaal scherm te kijken. Misschien bij 4k per oog dat je een bioscoop ervaring kan gaan krijgen.

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

@xces : Ik had o.a. bij de volgende games wel een wow ervaring:

- The Climb
- Robo Recall
- Eagle Flight
- Dead vs Buried
- Star Trek Bridge Crew
- Eleven Table Tennis
- Project Cars/ Assetto Corsa of Dirt Rally (zeker als je stuurtje hebt)

En wat FPS betreft schijnt onward het erg goed te doen.

@Sissors : Living room experience sucks inderdaad, gaf het puur aan als mogelijke vr oplossing :)

Dizzy wijzigde deze reactie 24-11-2017 14:15 (14%)

• xces

xces

To got or not to got..

Bedankt allen, ik zal eens kijken of ik ergens een rift kan lenen voordat ik er 1 aanschaf. Hoe 'beweeg' je dan in een VR game, is dat met de controllers?

@Dizzy, zo zie je maar het verschil tussen mensen, want een Dead and Buried vond ik echt niks. Eagle Flight heb ik nu sinds net werkende (Ubicrap authenticatie servers die faalde, heeft ze weer paar pagina's aan één ster reviews opgeleverd), en wel grappig, maar krijg er toch wel wat motion sickness van. Robo Recall is zeker grappig vind ik ook. En een Serious Sam heb ik pas wat gespeeld, maar wel leuk hersenloos schieten. Space Pirate Trainer is simpel spelletje, maar wel met de verslavings factor. Lone Echo vooralsnog toch mijn favoriet, en nu ik daar nu redelijk mee kan rond vliegen ook, maar eens Echo Arena opnieuw proberen. Er komt overigens ook een Lone Echo shooter aan.

@xces, verschilt erg per spel. Korte afstand kan je lopen in het echt bij veel spellen. Robo Recall en aantal andere gebruiken voor grotere afstanden teleportatie. Dan krijg je iig geen motion sickness. Sommige hebben gewoon normaal bewegen met de controllers, zoals Onward, of beide opties. ISS en Echo spelen kan je jezelf voorttrekken met je controllers. Om eerlijk te zijn gebruik ik bij Echo primair de thrusters die je hebt (kleine thrusters die je snelheid geven afhankelijk van kant waar je controllers op wijzen, en primaire thruster die je een boost geeft naar de kant waarop je kijkt).
In Eagle Flight beweeg je simpelweg de kant op waar je naartoe kijkt.

Conclusie: Er zijn een hoop methodes ;).

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
Oculus Rift-basispakket stond sinds vandaag voor 399,- in de aanbieding bij Coolblue, dus vroeg in de middag besteld met VandaagNog en vanavond binnengekregen. En damn, het is nog veel vetter dan ik had verwacht :D

Inmiddels al een goede 2 uur me vermaakt met van alles en nog wat, stiekem vind ik tot dusver Google Earth eigenlijk nog wel het vetste zelfs.

Het instellen en aansluiten ging ook prima, en de accuraatheid van de controllers enzo vind ik erg goed. Het beeld is wat minder scherp dan ik gehoopt had, de resolutie zou voor mij nog 2x zo hoog mogen, maar het went wel snel en dan stoor ik me er eigenlijk totaal niet aan :)

The devil is in the details.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01-10 11:33
quote:
Azer schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:21:
Afgelopen vrijdag heb ik ook een Oculus Rift gekocht. Wat enorm gaaf zeg! Ik ben al 2 dagen non-stop aan het gamen. Robo recall, Superhot, Job simulator en Chair in a room zijn echt top spellen. Ik heb mijn vriendin, mijn vader en mijn zus ook meteen al een intro gegeven en je ziet gewoon dat iedereen die dat ding op heeft gehad echt super enthousiast is.

Ik heb wel meteen een derde sensor besteld bij oculus, want met een twee sensor setup merk je toch soms dat hij de tracking kwijt staat als je met je rug naar de sensors gericht staat. Bij sommige spellen is dit niet zo erg, maar als er veel actie om je heen is wil je daar toch meteen op kunnen reageren.

Iemand nog tips voor must-have spellen? Ik heb de volgende spellen al in mijn library:
A chair in a room
Arizona Sunshine
Job Simulator
Superhot
Robo Recall
Dirt Rally
Echo Arena
Lone Echo schijnt heel goed te zijn.
Apollo 11 vond ik ook wel een leuke ervaring.
IronWolf VR mss?
Project Cars?
The Lab - Longbow, als demo ervaring wel heel goed

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-10 15:50
Dirt Rally met een goed stuurtje is echt de bom met de Oculus :) heel tof gedaan

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45
quote:
xces schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:46:
[...]

Hmm dat is jammer, ik snap dan de 'wow' factor nog niet echt van VR games en dat heb je wel nodig voor een uitgave van dit formaat.
Maar heb je weleens een 'echte' headset opgehad? Dus niet zo'n cheap Samsung GEAR ding maar gewoon een OR of Vive?

Als je die al getest hebt, en je snapt de WOW factor niet, dan is VR (nog) niet iets voor jou.
quote:
Hahn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:11:

Het instellen en aansluiten ging ook prima, en de accuraatheid van de controllers enzo vind ik erg goed. Het beeld is wat minder scherp dan ik gehoopt had, de resolutie zou voor mij nog 2x zo hoog mogen, maar het went wel snel en dan stoor ik me er eigenlijk totaal niet aan :)
Maar kan je het dan ook draaien met een resolutie die 2 keer zo hoog is? Ik denk het niet....

ChojinZ wijzigde deze reactie 27-11-2017 16:52 (34%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• xces

xces

To got or not to got..

quote:
ChojinZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:51:
[...]

Maar heb je weleens een 'echte' headset opgehad? Dus niet zo'n cheap Samsung GEAR ding maar gewoon een OR of Vive?
Nope, helaas niet. Ik zal morgen eens op mijn werk naar een testlab gaan waar ze volgens mij beide hebben.

• ChojinZ
quote:
xces schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:22:
[...]

Nope, helaas niet. Ik zal morgen eens op mijn werk naar een testlab gaan waar ze volgens mij beide hebben.
Niet lullig bedoeld, maar dan is het niet gek dat je de Wow factor niet snapt.

Ik wil niet als een snob klinken maar VR kan je pas beoordelen als je het hebt ervaren. Je kan je van te voren er wel een voorstelling van maken, maar je zal zien dat die achteraf toch niet helemaal juist was.
Probeer het daarom dus eerst te testen. Pas dan kan je beoordelen of het iets voor jou is.

Ik heb flink wat VR demo's gegeven (dit weekend nog voor 8 man ;) ) en wat ik merk is dat 85% het ontzettend cool vind en er wel toekomst in ziet, maar dat 15% van de gebruikers totaal niet onder de indruk is.
Jij kan heel goed bij die 15% zitten. En dan zit je.... met je 500 euro dure headset.... 8)7

Daarnaast, met die 500 euro ben je er nog niet. Waarschijnlijk moet je nog accessoires kopen (usb kaartje hier, statiefje daar) en zal je moeten investeren in games. Een hoop is gratis, maar de echte coole games kosten vaak geld.

• DeathTrail
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:27

DeathTrail

Oculus Rift!

quote:
Njay schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:17:
Dirt Rally met een goed stuurtje is echt de bom met de Oculus :) heel tof gedaan
Ook mijn stem gaat uit naar Dirt Rally. Absolute Topper met stuurtje!

Factorio | Oculus Rift | Oculus Touch | GTX980Ti | Onward | Dirt Rally | Project CARS

• xces

xces

To got or not to got..

quote:
ChojinZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:17:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar dan is het niet gek dat je de Wow factor niet snapt.
Niet lullig opgepakt hoor! Juist eerlijke feedback! Ik laat het weten als ik een vr ervaring heb.

• J van E
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:51
quote:
Hahn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:11:
Het beeld is wat minder scherp dan ik gehoopt had, de resolutie zou voor mij nog 2x zo hoog mogen, maar het went wel snel en dan stoor ik me er eigenlijk totaal niet aan :)
Nou, went snel... In mijn geval was het zo dat ik de resolutie voor lief nam omdat de ervaring top was maar na verloop van tijd (maanden) werd ik het echt zat. Ik gebruik m'n Rift nu nauwelijks meer.

Daar moet ik dan wél bij zeggen dat het ook afhangt van welke games je speelt. In Lone Echo had ik nooit echt heel veel last van de resolutie maar dat komt, denk ik, doordat het spel ook 100% gemaakt is voor VR en dus alles zo is vormgegeven dat het overeind blijft in VR. Dingen als tekstgrootte en zo. Maar ik speel eigenlijk alleen maar flightsims en zelfs in Aerofly FS 2, wat de beste VR flightsim is, werd ik de resolutie spuugzat omdat ALLES dat verder dan een meter van je vandaan is onscherp is. Laat staan de scenery. Ja, het oogt op zich wel aardig als je over wat bergen vliegt maar als je een approach doet naar een vliegveld dan is het zwaar irritant dat dat vliegveld een berg pixels is totdat aan de runway. Mijn Rift ligt dus voor het merendeel stof te vergaren. (En ik heb 'm voor de dikke prijsdaling gekocht!) En ik vermaak me weer ouderwets prima met vliegen op een 2D scherm!

Alsnog leuk om de Rift te hebben, hoor, voor een demo zo nu en dan. Maar ik ben alsnog wel teleurgesteld in het ding. Had ondermeer ook veel meer AAA titels verwacht. Ik denk dat het nog wel een aantal jaren zal duren voordat de resolutie zo hoog is dat ik ervan kan genieten.

Nog wat anders: de 'immersion' is erg groot: het voelt echt alsof je in de lucht vliegt of door de ruimte zweeft. Maar gek genoeg, en ik vraag me af of anderen dat herkennen, heb ik NOOIT het idee gehad dat wat ik zag ECHT was. Het was altijd een supergaaf EFFECT. Maar ik ben bijvoorbeeld nooit bang geweest tijdens het landen van een vliegtuig: als ik dat in het echt zou moeten doen, zou ik het begeven van de zenuwen. En ook in Dirt dacht ik nooit echt van 'Shit, nu gaat het fout in die bocht'. De immersion heeft een aparte beperking.

J van E wijzigde deze reactie 28-11-2017 09:19 (20%)

• Njay
quote:
J van E schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:14:
[...]

Nou, went snel... In mijn geval was het zo dat ik de resolutie voor lief nam omdat de ervaring top was maar na verloop van tijd (maanden) werd ik het echt zat. Ik gebruik m'n Rift nu nauwelijks meer.

Daar moet ik dan wél bij zeggen dat het ook afhangt van welke games je speelt. In Lone Echo had ik nooit echt heel veel last van de resolutie maar dat komt, denk ik, doordat het spel ook 100% gemaakt is voor VR en dus alles zo is vormgegeven dat het overeind blijft in VR. Dingen als tekstgrootte en zo. Maar ik speel eigenlijk alleen maar flightsims en zelfs in Aerofly FS 2, wat de beste VR flightsim is, werd ik de resolutie spuugzat omdat ALLES dat verder dan een meter van je vandaan is onscherp is. Laat staan de scenery. Ja, het oogt op zich wel aardig als je over wat bergen vliegt maar als je een approach doet naar een vliegveld dan is het zwaar irritant dat dat vliegveld een berg pixels is totdat aan de runway. Mijn Rift ligt dus voor het merendeel stof te vergaren. (En ik heb 'm voor de dikke prijsdaling gekocht!) En ik vermaak me weer ouderwets prima met vliegen op een 2D scherm!

Alsnog leuk om de Rift te hebben, hoor, voor een demo zo nu en dan. Maar ik ben alsnog wel teleurgesteld in het ding. Had ondermeer ook veel meer AAA titels verwacht. Ik denk dat het nog wel een aantal jaren zal duren voordat de resolutie zo hoog is dat ik ervan kan genieten.

Nog wat anders: de 'immersion' is erg groot: het voelt echt alsof je in de lucht vliegt of door de ruimte zweeft. Maar gek genoeg, en ik vraag me af of anderen dat herkennen, heb ik NOOIT het idee gehad dat wat ik zag ECHT was. Het was altijd een supergaaf EFFECT. Maar ik ben bijvoorbeeld nooit bang geweest tijdens het landen van een vliegtuig: als ik dat in het echt zou moeten doen, zou ik het begeven van de zenuwen. En ook in Dirt dacht ik nooit echt van 'Shit, nu gaat het fout in die bocht'. De immersion heeft een aparte beperking.
Prepar3d en Flyinside is top hoor, tuurlijk je zit met de lagere resolutie maar landen met de 737 gaat een stuk makkelijker als je diepte hebt IPV een 2D scherm :)

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:40

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
J van E schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:14:
[...]

Alsnog leuk om de Rift te hebben, hoor, voor een demo zo nu en dan.
Geen idee wat voor systeem je hebt maar "Hop Hop" die antialiasing om hoog ;) desnoods 2de videokaartje er bij voor "SLI anti aliasing"
Standaard met VR draai ik 32x SLIAA, alles wordt hierdoor een stuk scherper, je kan text op een grotere afstand beter lezen :)
(De verleiding voor nog 2 Gpu's voor 64x SLI AA is verleidelijk maar vereist meteen een dikke upgrade :/ )

• ChojinZ
quote:
xces schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:00:
[...]

Niet lullig opgepakt hoor! Juist eerlijke feedback! Ik laat het weten als ik een vr ervaring heb.
Iemand die deze meneer kan helpen aan een demo? Aan zijn profiel te zien graag in de buurt van Eindhoven! :)

(hier een oproep doen doet soms ook wonderen! :) )
quote:
dylan111111 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:37:
[...]

Geen idee wat voor systeem je hebt maar "Hop Hop" die antialiasing om hoog ;) desnoods 2de videokaartje er bij voor "SLI anti aliasing"
Standaard met VR draai ik 32x SLIAA, alles wordt hierdoor een stuk scherper, je kan text op een grotere afstand beter lezen :)
(De verleiding voor nog 2 Gpu's voor 64x SLI AA is verleidelijk maar vereist meteen een dikke upgrade :/ )
Je zou is Super Sampling moeten proberen. Hier krijg ik veel beterer resultaten mee:
https://www.roadtovr.com/...s-tool-oculus-debug-tool/

ChojinZ wijzigde deze reactie 28-11-2017 11:17 (47%)

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:09:
[...]

Iemand die deze meneer kan helpen aan een demo? Aan zijn profiel te zien graag in de buurt van Eindhoven! :)

(hier een oproep doen doet soms ook wonderen! :) )

[...]

Je zou is Super Sampling moeten proberen. Hier krijg ik veel beterer resultaten mee:
https://www.roadtovr.com/...s-tool-oculus-debug-tool/
Super Sampling kan natuurlijk ook maar als een spel geen SLI ondersteund dan heb je niks aan je andere videokaarten. ;)

• ChojinZ
quote:
dylan111111 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:46:
[...]

Super Sampling kan natuurlijk ook maar als een spel geen SLI ondersteund dan heb je niks aan je andere videokaarten. ;)
Klopt, maar dat geld toch voor alle games? ook voor Non-VR games? Ik snap je punt mbt de relatie tussen SSAA en SLI niet helemaal maar wellicht mis ik wat....

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:02:
[...]

Klopt, maar dat geld toch voor alle games? ook voor Non-VR games? Ik snap je punt mbt de relatie tussen SSAA en SLI niet helemaal maar wellicht mis ik wat....
Je mist inderdaad wat ;) , SLIAA is geen SLI of nouja niet de "AFR" SLI waarbij de image workload word opgesplitst tussen meerdere videokaarten.

Even direct van de Nvidia site gestolen "link"

SLI Antialiasing is a new standalone SLI rendering mode that offers up to double the antialiasing performance by splitting the antialiasing workload between the two graphics cards. When enabled, SLI Antialiasing offers 2 new antialiasing settings: SLI8x and SLI16x. If you own a Quad SLI PC, you will have the option to select a third setting: SLI32x.

The following screenshots from Battlefield 2 show the visual quality benefit from increasing your antialiasing setting from the standard 4x AA to the new SLI16x AA.

4x AA VS SLI16x AA

Met 2x Gtx1080ti kan ik in de Nvidia panel SLI 32x selecteren, in tegen stelling wat hier boven staat.
Het mooie hieraan is dat het game onafhankelijk is en amper performance hit heeft.

Helaas is dit bij de meeste gebruikers onbekend, ook online is er vrij weinig over te vinden terwijl het prima te gebruiken is en nuttig is met VR :)

• ChojinZ
quote:
dylan111111 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:24:
[...]

Je mist inderdaad wat ;) , SLIAA is geen SLI of nouja niet de "AFR" SLI waarbij de image workload word opgesplitst tussen meerdere videokaarten.

Even direct van de Nvidia site gestolen "link"

SLI Antialiasing is a new standalone SLI rendering mode that offers up to double the antialiasing performance by splitting the antialiasing workload between the two graphics cards. When enabled, SLI Antialiasing offers 2 new antialiasing settings: SLI8x and SLI16x. If you own a Quad SLI PC, you will have the option to select a third setting: SLI32x.

[afbeelding]

The following screenshots from Battlefield 2 show the visual quality benefit from increasing your antialiasing setting from the standard 4x AA to the new SLI16x AA.

[afbeelding] [afbeelding]
4x AA VS SLI16x AA

[afbeelding]

Met 2x Gtx1080ti kan ik in de Nvidia panel SLI 32x selecteren, in tegen stelling wat hier boven staat.
Het mooie hieraan is dat het game onafhankelijk is.

Helaas is dit bij de meeste gebruikers onbekend, ook online is er vrij weinig over te vinden terwijl het prima te gebruiken is en nuttig is met VR :)
Leuk, maar ik snap nog steeds je punt niet. Je roep dat je niets hebt aan SLI als het spel het niet ondersteund. Uhhhh... ja, dat klopt... maar dat is toch algemeen bekend?

Met de door jou geposte techniek ben ik al bekend. Maar ik snap nog steeds niet de relatie tussen die techniek en jou opmerking.

Overigens betwijfel ik of 32x of 64x wel zin heeft. Vaak zie je dat bij zulke resolutie's het verschil tussen 4x en 16 keer nauwelijks te zien is (zie jou schreenprints). Dus laat staan 32x en 64x....

• Finraziel
quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:31:
[...]

Leuk, maar ik snap nog steeds je punt niet. Je roep dat je niets hebt aan SLI als het spel het niet ondersteund. Uhhhh... ja, dat klopt... maar dat is toch algemeen bekend?

Met de door jou geposte techniek ben ik al bekend. Maar ik snap nog steeds niet de relatie tussen die techniek en jou opmerking.

Overigens betwijfel ik of 32x of 64x wel zin heeft. Vaak zie je dat bij zulke resolutie's het verschil tussen 4x en 16 keer nauwelijks te zien is (zie jou schreenprints). Dus laat staan 32x en 64x....
Hij suggereert SLI aa. Jij zegt probeer super sampling. Hij zegt ja dat is leuk maar alleen als de game SLI ondersteunt anders heb je daar niet genoeg power voor, SLI aa heeft geen ondersteuning nodig.

• ChojinZ
quote:
Finraziel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:41:
[...]

Hij suggereert SLI aa. Jij zegt probeer super sampling. Hij zegt ja dat is leuk maar alleen als de game SLI ondersteunt anders heb je daar niet genoeg power voor, SLI aa heeft geen ondersteuning nodig.
ahhh.. duidelijk! d:)b

Maar dat klopt dus niet. Ik draai SSAA op een GTX980TI en dat is best wel hoog op te schroeven. Vaak zover dat je de grens bereikt dat nog meer opschroeven geen zin heeft omdat het niet meer zichtbaar is.
Voor SSAA heb je dus niet perse een hele dikke SLI config nodig.

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:31:
[...]

"Je roep dat je niets hebt aan SLI"
Niet correct maar aan SLI AFR/SFR ben je inderdaad game afhankelijk.

"SLI anti aliasing" is niet het zelfde als "SLI AFR/SFR"

Met "SLI anti aliasing" is game/engine onafhankelijk.
Met SLI AFR/SFR ben je game/engine afhankelijk.

Mijn eerste reactie hierover was naar "J van E" bedoel dat hij alles in de verte onscherp zag, dat SLIAA een oplossing kan zijn. Natuurlijk ook super sampling.
quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:44:
[...]

ahhh.. duidelijk! d:)b

Maar dat klopt dus niet. Ik draai SSAA op een GTX980TI en dat is best wel hoog op te schroeven. Vaak zover dat je de grens bereikt dat nog meer opschroeven geen zin heeft omdat het niet meer zichtbaar is.
Voor SSAA heb je dus niet perse een hele dikke config nodig.
Een Gtx980Ti is ook een leuke kaart :)
Ik zal eens kijken of ik het verschil tussen geen anti aliasing en SLIAA kan vastleggen.

dylan111111 wijzigde deze reactie 28-11-2017 13:47 (20%)

• ChojinZ
quote:
dylan111111 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:44:
[...]

"Je roep dat je niets hebt aan SLI"
Niet correct maar aan SLI AFR/SFR ben je inderdaad game afhankelijk.

"SLI anti aliasing" is niet het zelfde als "SLI AFR/SFR"

Met "SLI anti aliasing" is game/engine onafhankelijk.
Met SLI AFR/SFR ben je game/engine afhankelijk.

Mijn eerste reactie hierover was naar "J van E" bedoel dat hij alles in de verte onscherp zag, dat SLIAA een oplossing kan zijn. Natuurlijk ook super sampling.
Sry, zal wel aan mij liggen, maar ik snap je nog steeds niet. Volgens mij lullen wij volledig langs elkaar heen.... :+

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:47:
[...]

Sry, zal wel aan mij liggen, maar ik snap je nog steeds niet. Volgens mij lullen wij volledig langs elkaar heen.... :+
Haha no worries ;)
Ik zal vanavond het een en andere eens testen en posten.

dylan111111 wijzigde deze reactie 28-11-2017 13:50 (9%)

Gezien de populariteit eens Superhot geprobeerd. Maar eigenlijk kan het me niet heel erg bekoren. Ik wist dat je het meer als puzzel game moet zien, en dat zijn niet echt mijn dingen (Lone Echo is ook wel wat puzzelen, maar daar zit een verhaal erachter). Maar hoewel ik er nog verrassend wat beweging aan overhield heb ik vaak niet het geduld, en schiet ik liever. Het vervelendste vind ik dat je dan dood bent, en dan dezelfde 4 voorgaande levels opnieuw moet doen. Waarbij ik doordat ik geen zin daarin heb het probeer af te raffelen, dood ga, en weer opnieuw moet beginnen.

Zonder dat zou ik het misschien nog best vermakelijk kunnen vinden. Maar de hoeveelheid herhaling vind ik jammer.

Edit: Zouden we eigenlijk geen algemeen (al dan niet PC) VR games topic moeten hebben. Gezien de meeste games native werken voor alle platformen (Vive, Oculus en WMR, en sommige dan ook PSVR), en anders wel met een omweg zoals revive.

Sissors wijzigde deze reactie 29-11-2017 07:54 (14%)

• epdm2be
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-10 13:44
Sinds de black Friday een Rift aangeschaft. Was te laat (geen geld) tijdens de summer of rift dus...

Totnutoe heel tevreden hierover. Ik begrijp dat een hogere resolutie teveel v/h systeem zou vergen maar toch is naar mening de resolutie te laag. Je game ziet eruit alsof je het speelt op een 800x600 pixels scherm (en waarschijnlijk is dat ook zo). Maar bij sommige games is dat idd. geen probleem.

Het enige echte probleem dat ik heb is niet dat ik zeeziek word maar dat ik hoogtevrees heb. Kunnen die game developers eens wat minder gedoe doen op richels en daken AUB!!! Robo Recal fantastisch totdat ik op een dak moet om robots af te schieten, hetzelfde met High Noon en een spel zoals Skyworld... komaan zeg. Zet die wereld gewoon op de grond in een bos ofzo maar NIET tussen wolken :-)

Verder staan voor mij de lenzen te dicht tegen mijn ogen waardoor mijn wimpers de lenzen raken. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die beweren dat je een bril kan gebruiken met de rift. Je kan dat absoluut NIET!

Ik ga misschien eens een campagne beginnen: Stop Acrophobia in VR. Stay on the ground! ;-)

En nee ik ga zeker niet die Aircar-demo uitproberen.

Alhoewel hoogtevrees hebben zeker wel een extra push geeft aan de intensiteit van bepaalde games.

epdm2be wijzigde deze reactie 30-11-2017 22:49 (9%)

• Finraziel
quote:
epdm2be schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:45:
Sinds de black Friday een Rift aangeschaft. Was te laat (geen geld) tijdens de summer of rift dus...

Totnutoe heel tevreden hierover. Ik begrijp dat een hogere resolutie teveel v/h systeem zou vergen maar toch is naar mening de resolutie te laag. Je game ziet eruit alsof je het speelt op een 800x600 pixels scherm (en waarschijnlijk is dat ook zo). Maar bij sommige games is dat idd. geen probleem.

Het enige echte probleem dat ik heb is niet dat ik zeeziek word maar dat ik hoogtevrees heb. Kunnen die game developers eens wat minder gedoe doen op richels en daken AUB!!! Robo Recal fantastisch totdat ik op een dak moet om robots af te schieten, hetzelfde met High Noon en een spel zoals Skyworld... komaan zeg. Zet die wereld gewoon op de grond in een bos ofzo maar NIET tussen wolken :-)

Verder staan voor mij de lenzen te dicht tegen mijn ogen waardoor mijn wimpers de lenzen raken. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die beweren dat je een bril kan gebruiken met de rift. Je kan dat absoluut NIET!

Ik ga misschien eens een campagne beginnen: Stop Acrophobia in VR. Stay on the ground! ;-)

En nee ik ga zeker niet die Aircar-demo uitproberen.

Alhoewel hoogtevrees hebben zeker wel een extra push geeft aan de intensiteit van bepaalde games.
Kan dat voor jou dan juist niet een relatief veilige manier zijn om van je angst af te komen of het in ieder geval beter te leren managen? Exposure! :)

Het is verder echt geen 800x600 hoor, maar het scherm vult gewoon zoveel van je blikveld dat het wel zo over kan komen. Maar probeer bijvoorbeeld ook in steamvr 'the lab' eens (gratis). Dat is een collectie mini games van Valve waaronder ook een paar 'realistische' omgevingen waar je in rond kunt teleporteren, ziet er fantastisch uit als je het mij vraagt :) bij de mini games ben ik zelf de afgelopen dagen longbow aan het spelen, erg leuk boogschiet spelletje.

En ik heb totaal geen last van het raken van de lenzen. Zet de rift ook geregeld op mijn voorhoofd en maak dan ook geen vlekken of zo. Dus jij zal misschien geen bril kunnen gebruiken maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Misschien vallen jouw ogen minder ver naar binnen dan gemiddeld of loopt je voorhoofd schuiner of zo...

Heb zelf in de herfst steam sale de croteam VR bundel aangeschaft. Tot nu toe vooral serious Sam the last hope aan het spelen, een wave shooter die voor first encounter plaats vindt (in het verhaal dan :P). Vermaak me er tot nu toe erg goed mee en ziet er ook goed uit.
The first encounter VR ook even geprobeerd, is denk ik wel een goede manier om mijn VR benen verder te trainen. Teleporten in dat spel vind ik maar niks, maar gewoon lopen met de stick terwijl ik sta is ook nog een uitdaging. Zittend gaat het prima maar dan ben je meer een serious Stephen hawking :+

Ik heb de bundel ook, en enkel nog First Encounter gedaan (waar ik nu beetje vast kom te zitten), en gisteren Talos Principle gedaan wat. Wat voor mij iets te puzzelachtig is. Maar als hun teleporting net zo is in de rest van hun spellen dan moet ik zeggen dat ik het heel veel minder lekker vind werken als in RoboRecall. Daar is het wel even dat je eraan gewend moet raken, maar dan werkt het ook stuk intuitiever doordat je kan bepalen welke kant je uiteindelijk op kijkt.

• ChojinZ
quote:

Verschilt heel erg per persoon. Wat heel erg mee speelt is de vorm van je hoofd. De 1 kan het makkelijk dragen, de ander komt met zijn wimpers tegen de lens. :)

Zo had een vriend van mij hele wijd uitstaande ogen waardoor de IPD niet goed ingesteld kon worden. Gevolg: slechts 1 oog zag scherp. :+

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Ah, fijn om dit te lezen, nadat ik al een jaar van de OR met bril gebruik gemaakt heb.

Ik zal er onmiddelijk mee stoppen!
8) :+

• epdm2be
quote:
Sangroid schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:51:
[...]

Ah, fijn om dit te lezen, nadat ik al een jaar van de OR met bril gebruik gemaakt heb.

Ik zal er onmiddelijk mee stoppen!
8) :+
Misschien heb je een DK2 en is staan de lenzen daar verder. Ik heb een fotolink toegvoegd. Je gaat mij niet vertellen dat je daar nog een bril kan dragen.

https://www.flickr.com/ph.../album-72157666973155819/

• Finraziel
quote:
epdm2be schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:46:
[...]

Misschien heb je een DK2 en is staan de lenzen daar verder. Ik heb een fotolink toegvoegd. Je gaat mij niet vertellen dat je daar nog een bril kan dragen.

Heb je vaker moeite met je in een ander te verplaatsen? Niet ieder gezicht is hetzelfde... Is het nou echt waarschijnlijker voor jou dat wij allemaal liegen of dom zijn, dan dat jij je misschien vergist?

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:23
quote:
[...]

Een brillenglas is maar een paar mm dik, met de meeste brillen zal het gewoon kunnen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• J van E
Ik draag ook gewoon mijn bril met de Rift. Nooit problemen gehad. Ik heb dan wel een kleine bril (smal). Als je zo’n dik zwart jaren zestig mega model hebt, ja, dan past het niet.
Dat heb ik niet. Maar mijn wimpers zijn langer dan ik leuk vind met een bril, en gezien mijn bril ver genoeg weg staat dat ik niet continue daarmee over mijn bril heen ga gaat bij mij ook een bril er niet lekker tussen passen. Ik heb keertje geprobeerd, maar kwam toch in de knoei dat ik of bril dichter tegen mijn hoofd moest duwen, of risico op glas tegen elkaar. Dan toch maar ervoor gekozen dat ik het met één oog iets minder scherp zie.

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
[...]

Nope, ik heb geen DK2, maar wel een andere bril/hoofd dan jij.

https://support.oculus.com/191247164573652/

• A1AD
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-10 16:51
Ik draag altijd mijn bril, zonder problemen (-10 aan beide ogen)

Het is geen grote bril, sommige bezoekers die de OR testen met een grotere bril hebben wel problemen.

De ratio bril/hoofd is belangrijk :)

A1AD wijzigde deze reactie 02-12-2017 00:27 (53%)

I don't fail. I successfully identify suboptimal methods. iRP

• Finraziel
Met wat nieuwe games en een nieuwe huiskamerindeling waardoor ik een stuk meer bewegingsruimte heb heb ik nu een stuk meer lol aan de rift moet ik zeggen... alleen wordt ik een beetje gestoord van steeds door de setup moeten gaan. Mijn kat zorgt er helaas voor dat de sensors niet altijd exact zo blijven staan als ik ze neerzet.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik zie allerlei mounting oplossingen met wat gegoogle, maar ben er nog niet uit wat ideaal zou zijn. Ook vraag ik me af of er niet een snellere manier is om even snel te checken of alles nog goed staat dan de setup weer helemaal opnieuw door te gaan (vooral omdat de setup vindt dat ik mijn sensors anders neer moet zetten dan ik ze neerzet, hij blijft zeuren dat ze een wijder blikveld zouden moeten hebben, maar als ik dat doe dan zien ze mijn touch controllers niet meer als ik bij mijn bureau kom terwijl een groot deel van het blikveld van de camera's buiten mijn speelveld valt).

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn sensoren aan het plafond bevestigd.

https://www.ebay.com/itm/311723155164

gedoe met de opstelling heb ik vaak ook. Helemaal lastig omdat ik de sensoren zelf niet kan wijzigen. Er is maar ongeveer 1 plek waar ik echt helemaal precies moet staan, met de controller op de juiste manier richten en vasthouden dat de setup geaccepteerd wordt.

Gelukkig werkt het nu goed, maar als ik de hdmi poort ergens anders voor nodig heb moet ik het weer opnieuw doen... ergerlijk.

/edit: ik heb ook een vrij grote bril, maar ook bij mij gaat het prima en raakt de bril de lens niet. Schijnt echt heel erg te verschillen per persoon.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 02-12-2017 10:12 (82%)

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

• Finraziel
quote:
Trevor schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:09:
Ik heb mijn sensoren aan het plafond bevestigd.

https://www.ebay.com/itm/311723155164

gedoe met de opstelling heb ik vaak ook. Helemaal lastig omdat ik de sensoren zelf niet kan wijzigen. Er is maar ongeveer 1 plek waar ik echt helemaal precies moet staan, met de controller op de juiste manier richten en vasthouden dat de setup geaccepteerd wordt.

Gelukkig werkt het nu goed, maar als ik de hdmi poort ergens anders voor nodig heb moet ik het weer opnieuw doen... ergerlijk.

/edit: ik heb ook een vrij grote bril, maar ook bij mij gaat het prima en raakt de bril de lens niet. Schijnt echt heel erg te verschillen per persoon.
Daar was ik ook aan het denken, alleen in het plafond boren doe ik liefst zo min mogelijk. Ik moet al een paar gaten weer gaan vullen omdat ik mijn beamer opstelling veranderd heb, maar ik weet ook niet exact waar de stroom allemaal loopt dus het is iedere keer een gok (leiding/stroomvinder van Bosch wordt gek van het gewapend beton en helpt dus niet).
Ik vond net wel een slimme oplossing met de sensors gemonteerd aan van die douchestangen met een veer er in, misschien dat ik zoiets wel probeer... dan kun je ook makkelijk experimenteren met waar je de beste tracking krijgt: https://www.reddit.com/r/...t_another_easy_drillfree/

edit: Begin ook wel te merken dat je met oefening steeds beter wordt in niet comfortabele VR... Net the Talos Principle geprobeerd en daarbij met spelen met settings uiteindelijk de teleport en het stapsgewijze draaien uitgezet, gewoon continue bewegingen (in tegenstelling tot discreet, niet dat ik nooit stil sta). Dat gaat al best aardig nu, heb al veel minder het gevoel dat ik omval als toen ik dat voor het eerst in Serious Sam probeerde. Maar na een minuut of 15 (schat ik, spel draaide een half uur volgens Steam maar in het begin had ik teleport nog aan staan) begon ik langzaam draaieriger te worden en heb een heel lichte hoofdpijn nou. Langzaam opbouwen dus denk ik, ik vermoed dat ik met wat oefening dit best een hele tijd vol moet kunnen houden :) Ik vind het namelijk wel veel leuker spelen dan met teleport, dat is echt een lapmiddel voor als je het anders niet trekt als je het mij vraagt.

Finraziel wijzigde deze reactie 02-12-2017 13:26 (24%)

• StealthTBH
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-08 14:40
Weet iemand of er in de omgeving van Eindhoven winkels zijn waar je de oculus kunt testen?

• Njay
damn ! alien isolation met de rift is echt amazing en scary as hell :) , de laatste mothervr mod heeft het goed voor elkaar zo is het leuk speelbaar... hopelijk snel touch controls

• Khiu
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:55
Volgens mij werd ik bij Alien Isolation heel misselijk omdat je niet echt vloeiend om je heen kan kijken, het ging schokkend ofzo. Zit dat er nog steeds in of gaat het allemaal vloeiend?

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

quote:
StealthTBH schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:52:
Weet iemand of er in de omgeving van Eindhoven winkels zijn waar je de oculus kunt testen?
Laatste keer dat ik keek had Mediamarkt ze nog steeds niet. Enversed heeft Vives, maar kan je iig het concept testen (tegen betaling). Ik woon in omgeving Eindhoven, dus je mag in principe wel keertje langs komen.
Een dubbele post: Maar ik zie net dat er op de Oculus Store een behoorlijke sale gaande is, en er lijken best interessante tussen te zitten met serieuze kortingen.

• mcbacon0
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:30
De Rift Core 2.0 is beschikbaar in de beta versie

https://www.oculus.com/bl...-core-beta-now-available/

Ik heb het even geprobeerd maar de headset disconnect nu willekeurig om de paar minuten, wat die hele interface laat crashen. Voor mij nu niet bruikbaar dus.

mcbacon0 wijzigde deze reactie 06-12-2017 18:41 (39%)

• epdm2be
quote:
Finraziel schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 05:57:
[...]

Kan dat voor jou dan juist niet een relatief veilige manier zijn om van je angst af te komen of het in ieder geval beter te leren managen? Exposure! :)
Tja, dat was ook mijn idee.

Het rare is volgende. Ik heb een tijdje b.v. "Dead and Buried" gespeeld d.w.z. de shooting-ranges die je solo kan spelen. En daar had ik eerst geen last maar sinds kort wel last van hoogtevrees. Zo ook met de bijgeleverde (verkorte) Dreamdeck. Je weet wel die demo waar je op dat richeltje staat tussen die wolkenkrabbers en je die auto's onder je ziet. EN nee, het meeste zweet kwam pas op't einde met die T-rex :-). Hetzelfde verhaal bij Robo Recall. Je weet wel die level waar je voor de eerste keer Odin tegenkomt (wanneer je op dat glazen patio-dak staat). Raar.

Misschien eens een cognac proberen voordat ik de bril opzet :+

Ik heb in geval geleerd om Superhot VR nooit meer te proberen. :-) Na 2 minuten kogels ontwijken had ik al half de woonkamer afgebroken en mijn hoofd al tegen mijn buro gestoten. Voor DAT spel kan ik beter de isoleercel in een of ander gesticht afhuren.

Soms gaat het (redelijk) goed maar soms.... Oh dear. Toch wel eigenaardig.

Dus de inleving is echt wel verbluffend. Totnutoe is dit een zeer interessante aankoop geweest. _/-\o_

• Finraziel
quote:
epdm2be schreef op donderdag 7 december 2017 @ 02:07:
[...]

Tja, dat was ook mijn idee.

Het rare is volgende. Ik heb een tijdje b.v. "Dead and Buried" gespeeld d.w.z. de shooting-ranges die je solo kan spelen. En daar had ik eerst geen last maar sinds kort wel last van hoogtevrees. Zo ook met de bijgeleverde (verkorte) Dreamdeck. Je weet wel die demo waar je op dat richeltje staat tussen die wolkenkrabbers en je die auto's onder je ziet. EN nee, het meeste zweet kwam pas op't einde met die T-rex :-). Hetzelfde verhaal bij Robo Recall. Je weet wel die level waar je voor de eerste keer Odin tegenkomt (wanneer je op dat glazen patio-dak staat). Raar.

Misschien eens een cognac proberen voordat ik de bril opzet :+

Ik heb in geval geleerd om Superhot VR nooit meer te proberen. :-) Na 2 minuten kogels ontwijken had ik al half de woonkamer afgebroken en mijn hoofd al tegen mijn buro gestoten. Voor DAT spel kan ik beter de isoleercel in een of ander gesticht afhuren.

Soms gaat het (redelijk) goed maar soms.... Oh dear. Toch wel eigenaardig.

Dus de inleving is echt wel verbluffend. Totnutoe is dit een zeer interessante aankoop geweest. _/-\o_
Ik heb ook het idee dat mijn brein het met meer gebruik langzaam meer accepteert... Toen ik de rift net had merkte ik dat ik heel makkelijk door dingen heen liep of het luchtledige in, want ik stond gewoon in mijn huiskamer, mijn brein geloofde echt niet dat ik niet die kant op kon lopen. Dat is langzaam veranderd, ik kan mezelf nog steeds wel dwingen door een muur te lopen of van een afgrond af te stappen, maar ik moet nu duidelijk even over een drempel heen. Wellicht is dat ook omdat ik nou wat games gevonden heb waar ik echt in op ga en dus niet meer zo bezig ben met het feit dat het VR is.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
epdm2be schreef op donderdag 7 december 2017 @ 02:07:
[...]
Had een gelijkaardige ervaring, maar dan met Echo Arena. Je probeert wel op te letten, maar zodra ik wat veel opga in het spel duik ik letterlijk achter die schijf aan, met alle gevolgen vandien.

Wat voor mij veel helpt is een rond matje om op te staan. Ik schakel de guardian grid dan uit en hou mentaal bij dat mij voeten altijd contact moeten hebben met de mat. Beperkt mijn beweging iets meer dan de guardian grid, maar vind het veel immersiever dan zo'n grid iedere keer voor mijn neus te zien verschijnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Njay
quote:
Khiu schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:59:
Volgens mij werd ik bij Alien Isolation heel misselijk omdat je niet echt vloeiend om je heen kan kijken, het ging schokkend ofzo. Zit dat er nog steeds in of gaat het allemaal vloeiend?
Gaat nou top !! stukken beter als via vorpx

• Khiu
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:55
Klinkt goed, thanks. Binnenkort ff uitproberen :)

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

• ChojinZ
quote:
boe2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:09:
[...]

Wat voor mij veel helpt is een rond matje om op te staan. Ik schakel de guardian grid dan uit en hou mentaal bij dat mij voeten altijd contact moeten hebben met de mat. Beperkt mijn beweging iets meer dan de guardian grid, maar vind het veel immersiever dan zo'n grid iedere keer voor mijn neus te zien verschijnen.
Ik heb hetzelfde gedaan met de puzzelstukken van mijn zoon:
https://www.intertoys.nl/p/10-stuks-foam-puzzel/1197370

Werk uitermate goed!

• Finraziel
Ok... Ik betrapte mezelf er net op dat ik mijn hoofd draaide om iets midden in mijn blikveld te krijgen om het scherper te kunnen zien... Alleen heb ik de rift niet op, dus dat maakt geen bal uit dan :+

• epdm2be
quote:
Finraziel schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:56:
Ok... Ik betrapte mezelf er net op dat ik mijn hoofd draaide om iets midden in mijn blikveld te krijgen om het scherper te kunnen zien... Alleen heb ik de rift niet op, dus dat maakt geen bal uit dan :+
Ik denk dat het ergste nog moet komen. Ik zie mij al staan wachten op de bus of tram en met mijn duim te bewegen alsof ik wil teleporten zoals in Robo Recall om daarna verdwaasd rond te kijken wanneer er niets gebeurt.

Op den duur haal je die gasten met een VR-headset er wel uit. Ofwel lopen ze rond zoals een mummy (fans van Superhot, zeker) ofwel continue ergens aan een kruispunt staan bewegen met hun duim (zoals ik).. of dan die van richting veranderen door zich van een muur ofzo af te zetten (Echo Arena).
Tegen dat ik mijn handen omhoog hou alsof ik een frisbee wil vastpakken in het luchtledige zal men mij wel echt in een zothuis stoppen. Daar heb ik dan gelijk die "padded cel" ideaal om Superhot nog eens uit te proberen.

Gelukkig WEET ik nog dat mijn burostoel NIET meebeweegt wanneer ik die controller gebruik. Ik had van de zomer al wel bijna de polarisatie bril van mijn 3D-TV vast in plaats van mijn zonnebril. 8)

• epdm2be
quote:
boe2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:09:
[...]

Had een gelijkaardige ervaring, maar dan met Echo Arena. Je probeert wel op te letten, maar zodra ik wat veel opga in het spel duik ik letterlijk achter die schijf aan, met alle gevolgen vandien.

Probleem in mijn geval is dat ik wel een tapijtje heb dat ongeveer de grootte heeft van mijn speelveld maar dat ik ook zo'n hard plastic bescherming heb achter mijn buro. Dit buro is tevens mijn speelveld waarbij ik de burostoel opzij smijt en ruimte genoeg heb. Doordat plastic is de plaats net achter de PC moeilijker in te schatten maar totnogtoe heb ik mijn monitor nog niet kapotgeklopt. De hanglamp dat is een ander verhaal.

Ondertussen de lamp (of wat ernog van overschoot) er maar uitgedraaid en die lamp zo hoog mogelijk tegen het plafond verplaatst. Ik moet wel toegeven die Oculus Touch controllers kunnen wel tegen een stootje :-)

• epdm2be
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:22:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan met de puzzelstukken van mijn zoon:
https://www.intertoys.nl/p/10-stuks-foam-puzzel/1197370

Werk uitermate goed!
DAT ziet er interessant uit.

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:16

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vraag me af waarom jullie zoveel moeite doen met matjes enzo, is het guardian systeem niet toereikend op een of andere manier? Tot nu toe heb ik niet zoveel last gehad van dit probleem en ik heb ook niet zo heel veel ruimte.

Beauty is in the eye of the beerholder

Ik gebruik enkel guardian systeem zelf. Maar die schakelt pas in als je in de buurt van de rand komt. Als jij dus op 25cm van de muur af staat, doet hij nog niks. Als jij dan ineens een object hard gooit, of slaat in je virtuele tafeltennis potje, dan heb jij een gat in je muur (of controller, heb één keer muur flink geraakt, en blij dat controller je hand beschermt), voordat je hersennen hebben geregistreerd dat guardian systeem actief is geworden en de beweging hebben gestopt.

Ideaal zou misschien zijn dat je onafhankelijk kan instellen hoever van de rand je controllers en je headset kunnen komen voor guardian activeert. Maar 'probleem' is dus dat met snelle handbewegingen je nooit op tijd je beweging stopt als guardian activeert.

• Bullettooth
  • Laatst online: 19-10 18:08
quote:
Sissors schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:59:
Ik gebruik enkel guardian systeem zelf. Maar die schakelt pas in als je in de buurt van de rand komt. Als jij dus op 25cm van de muur af staat, doet hij nog niks. Als jij dan ineens een object hard gooit, of slaat in je virtuele tafeltennis potje, dan heb jij een gat in je muur (of controller, heb één keer muur flink geraakt, en blij dat controller je hand beschermt), voordat je hersennen hebben geregistreerd dat guardian systeem actief is geworden en de beweging hebben gestopt.

Ideaal zou misschien zijn dat je onafhankelijk kan instellen hoever van de rand je controllers en je headset kunnen komen voor guardian activeert. Maar 'probleem' is dus dat met snelle handbewegingen je nooit op tijd je beweging stopt als guardian activeert.
Misschien nog een extra marge inbouwen tussen muur en guardian systeem? Dus niet strak op de muur afstellen, maar die extra 25cm gewoon pakken? 8)

Ik ken het probleem ook niet verder hoor, weet me altijd nog redelijk goed in te houden als ik met de rift bezig ben.

Bullettooth wijzigde deze reactie 13-12-2017 10:54 (5%)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Ik meestal ook, maar bij RoboRecall keertje te hard proberen te gooien. En bij virtueel tennis achtig iets moedigen ze je aan hard te slaan, ze zeggen wel dat je dat vanuit de pols goed kan doen, maar vaak doe je dat toch met meer je hele arm. (Toen ik dat deed bleek ik gelukkig toevallig zo te staan dat ik niet de muur kon raken, en je hoeft niet rond te lopen daarbij).

Je guardian krapper afstellen is natuurlijk optie, maar dan heb je minder marge bij de spellen waar je wel gewoon rustig aan kan doen, en guardian is altijd immersie breker.

• ChojinZ
quote:
HellBeast schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:51:
Ik vraag me af waarom jullie zoveel moeite doen met matjes enzo, is het guardian systeem niet toereikend op een of andere manier? Tot nu toe heb ik niet zoveel last gehad van dit probleem en ik heb ook niet zo heel veel ruimte.
Moeite? Je pakt het matje op en legt het 5 meter verder weer op de grond. Is niet heel veel moeite hoor... ;)

Maar het guardian systeem breekt de immersie op. Vind het super irritant als ik weer een raster met lijnen zie in een spannende game. Daarnaast heb ik laminaat en lopen de matjes veel lekkerder... :)

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:32
Nou, dat je controller ergens in slaan had ik gister weer meegemaakt. De Oculus lag al een paar maanden in de kast af te wachten op Fallout 4 (het werkt! niet ideaal, maar het werkt). Ik was al niet meer gewend om in VR te spelen, dus tijdens de verkapte tutorial in de vault sloeg ik de radroach in melee. Tenminste, ik wou hem slaan maar toen voelde ik toch echt feedback van het bureau... Guardian systeem houdt geen rekening met hoe ver je kunt strekken als je daar geen rekening mee houdt tijdens het instellen :')
quote:
sigmundfreund schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:17:
Nou, dat je controller ergens in slaan had ik gister weer meegemaakt. De Oculus lag al een paar maanden in de kast af te wachten op Fallout 4 (het werkt! niet ideaal, maar het werkt). Ik was al niet meer gewend om in VR te spelen, dus tijdens de verkapte tutorial in de vault sloeg ik de radroach in melee. Tenminste, ik wou hem slaan maar toen voelde ik toch echt feedback van het bureau... Guardian systeem houdt geen rekening met hoe ver je kunt strekken als je daar geen rekening mee houdt tijdens het instellen :')
Zou je wat meer kunnen vertellen over Fallout 4 ICM met de Oculus? Zoals wat er wel en niet werkt en wat het 'niet ideaal' maakt?

Ik denk er ook aan om het te kopen maar de hoge aanschafprijs (zeker omdat ik FO4 al had incl alle DLC) en gebrek aan officiele Oculus support houdt me een beetje tegen.

Aan de andere kant is dit wel een van de weinige 'echte' games voor VR (dus geen minigame geneuzel).

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:32
quote:
GekkePrutser schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:40:
[...]

Zou je wat meer kunnen vertellen over Fallout 4 ICM met de Oculus? Zoals wat er wel en niet werkt en wat het 'niet ideaal' maakt?

Ik denk er ook aan om het te kopen maar de hoge aanschafprijs (zeker omdat ik FO4 al had incl alle DLC) en gebrek aan officiele Oculus support houdt me een beetje tegen.

Aan de andere kant is dit wel een van de weinige 'echte' games voor VR (dus geen minigame geneuzel).
De besturing is volledig ingericht op de Vive, wat vooral een probleem is in menu's, pip-boy, transfer-prompt, enz. Waar je met de Vive door de menu's swiped met de touchpad moet je dat bij de Oculus met de joysticks doen. Dit komt neer op de volgende twee resultaten:
- je overschiet of bounced terug naar je optie als je te hard gaat
- rustig de stick steeds een stapje verder 'flicken', werkt het best

Bij het looten (klik met de rechter joystick in het korte/kleine menu) registreert hij niet altijd je keuze, dus soms sta je debiel te klikken als een gek zodat ie hem eindelijk registreert. Pip boy controls zijn helemaal een dingetje. De top-tabs wissel je met dezelfde handeling als snap turn (hieronder beschreven), de rest werkt zoals ik hierboven beschreven heb. Normaal gesproken staat je pip-boy om je linker pols maar dat is samen met de onbetrouwbare menu controls vind ik het fijner om de pip boy voor je neus te laten projecteren (is een optie). Er is een redditor die aan een fix werkt. Ik heb het zojuist getest en het werkt al stukken beter. Het klikken op characters, deuren, loot, alles werkt nu zoals het hoort (je klikt niet meerdere malen maar hij registreert gewoon elke klik). Door de menu's swipen is nu minder gevoelig doordat de joystick niet de retour naar center registreert. Je bounced niet meer, je overschiet soms nog wel, maar het is al zo veel beter dan dat het was.

Snap turn werkt door eerst naar links of rechts te klikken met de joystick en dan te klikken. Is vooral handig als je geen derde sensor hebt.

Rondlopen kan op twee manieren, teleport of direct movement. Naar eigen voorkeur wat je handig vindt. De teleport is heel netjes geïmplementeerd met AP verbruik voor de langere afstanden (de arc is dan groen), en kort (laten we zeggen t/m 3m voor je) kost je niks. VATS verbruikt alleen AP op het moment dat je schiet/reload/teleporteert, de rest van de tijd is het slowmotion zoals je gewend bent.

Verder voor het installeren, op het moment van schrijven zijn er twee versies:
1. non-beta fallout vr, daarbij moet je steam home beta uitschakeld hebben
2. beta fallout vr, werkt de nieuwe steam home beta en er zijn een aantal fixes alleen wordt er veel reprojection gebruikt en dat levert nu even issues op 10.0.33.0 is weer een vernieuwing en dat schaalt weer goed

Ik vind het zelf allemaal heel acceptabel en ik run het zelfs op een ondertussen matige pc ervoor (i5-6400, 8gb ram een 970gtx).

sigmundfreund wijzigde deze reactie 14-12-2017 13:40 (11%)
Reden: Controls fix van redditor toegevoegd, info over de nieuwste beta patch toegevoegd.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:58
Net de knoop doorgehakt dat ik vanavond een Oculus ga halen en mijn DK2 verkoop krijg ik een melding dat de Rift nu ¤400 kost bij Coolblue.

Lekkere korting :D

https://www.coolblue.nl/p...208-3D177B683DEB&ref=2543

Beakzz wijzigde deze reactie 15-12-2017 17:40 (41%)

Ik had zo net wat Arktika.1 voor tweede keer gespeeld. Gisteren eerste level gedaan, daarna wat upgrades gekocht, en toen kreeg ik een bug, dus maar ermee gestopt. Nu tweede level, en beetje horror mag wel bij mij, maar het moet niet te erg worden. Oftewel daar stond ik de helft van de tijd in het pik donker in dat level met geluiden van monsters in de buurt, lichten die opeens weer aan gaan en dan weer uit, etc. Horror fans moeten wel blij zijn met een Oculus zeg, ik stond in het rond te zwaaien met mijn pistooltjes met laser sights in de hoop dat ik me niet dood zou schrikken van eentje die van achter op me zou springen.

Eerste wat ik na het level heb gedaan: Uitgezocht hoe ik een zaklamp op mijn wapens kon plaatsen :P.

Ik vind het wel jammer dat zover ik heb gevonden ik niet met twee dezelfde wapens kan dual wielden. Vast leuk idee dat je dan verschillende wapens voor verschillende situatie hebt, maar in de praktijk vind ik identieke wapens handiger.

Sissors wijzigde deze reactie 15-12-2017 23:33 (13%)

• Finraziel
Hoe kijken jullie trouwens tegen de Oculus store aan? Ik merk dat ik veel meer interesse blijf houden in de Steam VR catalogus... Vaak goedkoper of anderszins betere deals (bv de croteam VR pack met 5 games voor 67 euro gekocht terwijl alleen Serious Sam VR: The Last Hope nu bij de daily deal van Oculus van 40 naar 20 euro is...) en ik heb toch meer vertrouwen er in dat Steam er nog vele jaren zal zijn dan bij Oculus.

Oculus probeert natuurlijk met exclusives mensen naar hun store te lokken, maar ik heb ook het idee dat ze niet erg goed zijn in mijn interesse wekken. Zo zie je in de store alleen wat screenshots van de games, geen trailer/filmpje en nauwelijks informatie over wat voor game het is... En ze tonen me naar mijn idee de verkeerde games. Bijvoorbeeld Arktika.1 waar @Sissors het hierboven over had, ziet er supercool uit en blijkbaar vrij recent uitgekomen, maar ondanks dat ik meerdere keren door de Oculus store heb zitten/staan browsen zei het me nog helemaal niks.

Gevoelsmatig heb ik echt het idee dat die store geen lang leven beschoren is, tenzij ze binnenkort flinke verbeteringen door gaan voeren... En dat gevoel sterkt mij er weer in dat ik er geen games in wil kopen, vooral voor de prijzen die ze meestal vragen, want straks doeken ze hem op en ben je alles kwijt.

Oculus Store heeft inderdaad wel echt significant minder dan Steam store, en ik betwijfel ook wel of over een paar jaar hij nog bestaat. Al moet ik zeggen dat er ook wel redelijke aanbiedingen voorbij komen, en vorig weekend kon je gratis mech game spelen, maar dat croteam VR pack kwam je niet tegen (al heb je wel die bundels die soms langs komen nu). (Ik heb dat VR pack gekocht omdat ik Last Hope leuk vond, blijkt dus dat ik aan de rest weinig vind :P).

En hoewel ik nooit fan ben van exclusives in een store, mijn top 3 komt nu ruwweg uit op Lone Echo, RoboRecall, en nu Arktika.1 die voor mij een derde plaats inneemt in dat rijtje. Allemaal Oculus exclusives, daarachter komen degene die (ook) in de Steam store staan. Ik heb nooit Fallout gespeeld, dus misschien is die VR versie wel wat. Het voordeel van die ports is dat je tenminste een volledig spel hebt, de nieuwe VR spellen zijn redelijk kort. Maar tegelijk blijven het ports, en lees ik bij Fallout reviews wel weer over dingen die met menutjes gaan, terwijl in VR die gewoon met controllers gedaan zouden kunnen worden. En dat vind ik toch wel leuker aan de 'echte' VR games, dat als ik in Arktika een noodhendel moet openmaken, je eerst het glas met je hand kapot moet slaan en dan de hendel moet overhalen met je hand.

Sissors wijzigde deze reactie 16-12-2017 14:14 (0%)
Reden: Farcry -> Fallout

• Finraziel
quote:
Sissors schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:19:
Oculus Store heeft inderdaad wel echt significant minder dan Steam store, en ik betwijfel ook wel of over een paar jaar hij nog bestaat. Al moet ik zeggen dat er ook wel redelijke aanbiedingen voorbij komen, en vorig weekend kon je gratis mech game spelen, maar dat croteam VR pack kwam je niet tegen (al heb je wel die bundels die soms langs komen nu). (Ik heb dat VR pack gekocht omdat ik Last Hope leuk vond, blijkt dus dat ik aan de rest weinig vind :P).

En hoewel ik nooit fan ben van exclusives in een store, mijn top 3 komt nu ruwweg uit op Lone Echo, RoboRecall, en nu Arktika.1 die voor mij een derde plaats inneemt in dat rijtje. Allemaal Oculus exclusives, daarachter komen degene die (ook) in de Steam store staan. Ik heb nooit Farcry gespeeld, dus misschien is die VR versie wel wat. Het voordeel van die ports is dat je tenminste een volledig spel hebt, de nieuwe VR spellen zijn redelijk kort. Maar tegelijk blijven het ports, en lees ik bij Farcry reviews wel weer over dingen die met menutjes gaan, terwijl in VR die gewoon met controllers gedaan zouden kunnen worden. En dat vind ik toch wel leuker aan de 'echte' VR games, dat als ik in Arktika een noodhendel moet openmaken, je eerst het glas met je hand kapot moet slaan en dan de hendel moet overhalen met je hand.
Wat voor Farcry game is dat? Ben er even op aan het googlen maar ik vind eigenlijk alleen die Vaas demo van een paar jaar geleden, en mensen die volgens mij met VorpX aan de slag zijn of zo... Zag wel ook een Farcry 5 VR filmpje, maar dat ziet er uit als een standaard Farcry game in een VR bril gepropt, je gun zat gewoon vast midden in je display en dynamiet gooien en zo was ook duidelijk op een knop drukken om een animatie af te spelen, geen tracked controller support dus.

De enige port games die ik tot nu toe gespeeld heb zijn (heel even) Serious Sam First Encounter en vooral the Talos Principle. Serious Sam is alleen schieten, maar in the Talos Principle heb je wat meer interactie, en daar doe je in principe ook gewoon alles met je handen. Je pakt objecten op om puzzels te manipuleren, je zet computer terminals aan door op de power knop te drukken en kiest vervolgens opties door op vlakken die over het keyboard geprojecteerd worden te drukken (werkelijk zelf typen in VR gaat nog een stapje te ver). Daar heb ik eigenlijk helemaal niet het idee dat ik een port aan het spelen ben, is bijzonder goed gedaan naar mijn idee.

• ChojinZ
quote:
Finraziel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:57:
Hoe kijken jullie trouwens tegen de Oculus store aan? Ik merk dat ik veel meer interesse blijf houden in de Steam VR catalogus... Vaak goedkoper of anderszins betere deals (bv de croteam VR pack met 5 games voor 67 euro gekocht terwijl alleen Serious Sam VR: The Last Hope nu bij de daily deal van Oculus van 40 naar 20 euro is...) en ik heb toch meer vertrouwen er in dat Steam er nog vele jaren zal zijn dan bij Oculus.

Oculus probeert natuurlijk met exclusives mensen naar hun store te lokken, maar ik heb ook het idee dat ze niet erg goed zijn in mijn interesse wekken. Zo zie je in de store alleen wat screenshots van de games, geen trailer/filmpje en nauwelijks informatie over wat voor game het is... En ze tonen me naar mijn idee de verkeerde games. Bijvoorbeeld Arktika.1 waar @Sissors het hierboven over had, ziet er supercool uit en blijkbaar vrij recent uitgekomen, maar ondanks dat ik meerdere keren door de Oculus store heb zitten/staan browsen zei het me nog helemaal niks.

Gevoelsmatig heb ik echt het idee dat die store geen lang leven beschoren is, tenzij ze binnenkort flinke verbeteringen door gaan voeren... En dat gevoel sterkt mij er weer in dat ik er geen games in wil kopen, vooral voor de prijzen die ze meestal vragen, want straks doeken ze hem op en ben je alles kwijt.
Steam heeft het een stuk makkelijker dan de Oculus store omdat de userbase gewoon een stuk groter is. Daarnaast is Steam niet enkel afhankelijk van VR verkoop. Als de VR verkoop matig is kunnen ze altijd nog terugvallen op de reguliere game verkoop.

Maar Oculus schiet zichzelf ook wel in de voet door geen ondersteuning te bieden voor andere HMD's en alles zo 'exclusief' te houden. Meestal is het doel van een exclusive om gebruikers naar een bepaald platform te trekken. Maar de huidige exclusives zijn daarvoor niet goed genoeg. Er zitten aardige games bij maar geen enkele waarvoor men speciefiek voor de Oculus gaat en niet voor de Vive (uitzonderingen daar gelaten).

quote:
Finraziel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:37:
[...]

Wat voor Farcry game is dat? Ben er even op aan het googlen maar ik vind eigenlijk alleen die Vaas demo van een paar jaar geleden, en mensen die volgens mij met VorpX aan de slag zijn of zo... Zag wel ook een Farcry 5 VR filmpje, maar dat ziet er uit als een standaard Farcry game in een VR bril gepropt, je gun zat gewoon vast midden in je display en dynamiet gooien en zo was ook duidelijk op een knop drukken om een animatie af te spelen, geen tracked controller support dus.

De enige port games die ik tot nu toe gespeeld heb zijn (heel even) Serious Sam First Encounter en vooral the Talos Principle. Serious Sam is alleen schieten, maar in the Talos Principle heb je wat meer interactie, en daar doe je in principe ook gewoon alles met je handen. Je pakt objecten op om puzzels te manipuleren, je zet computer terminals aan door op de power knop te drukken en kiest vervolgens opties door op vlakken die over het keyboard geprojecteerd worden te drukken (werkelijk zelf typen in VR gaat nog een stapje te ver). Daar heb ik eigenlijk helemaal niet het idee dat ik een port aan het spelen ben, is bijzonder goed gedaan naar mijn idee.
Ik bedoelde Fallout 4, namen lijken zoveel op elkaar :P. Talos Principle is inderdaad nog wel redelijk geport (ik vond er alleen weinig aan). Al zou ik willen dat ze RoboRecall versie van teleportatie hadden. Maar ach ja.

Overigens van wat ik gelezen heb van reviews is DoomVR ook eentje die ik bijvoorbeeld bedoel. Ze hebben een VR schil eromheen, en dat is leuk, maar toch niet wat een game die echt voor VR is gemaakt is.

Sissors wijzigde deze reactie 16-12-2017 16:50 (6%)

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:03

Yonix

Gamertag: Yonix360

Daarnet Google Tilt Brush en EVE: Warzone gekocht in de uitverkoop. Eens kijken of dat genoeg is om de Rift weer eens te gaan gebruiken, want het apparaat hangt al maanden onder mijn bureau niets te doen. :X

AMD Ryzen 2700X | ASUS Crosshair VII Hero | Gigabyte AORUS GTX 1080Ti | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5 | Xbox One X | PS4 Pro

• J van E
Uitverkoop? Welke uitverkoop?

J van E wijzigde deze reactie 16-12-2017 17:10 (38%)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Er staan nu toch winter deals in de oculus store?

• Beakzz
Kan ik wat advies krijgen voor het plaatsen van de sensors?

Ook al mag ik niet klagen dat ik een eigen mancave heb blijkt de ruimte nu niet echt ideaal voor de Rift die ik van de week gekocht heb. De rift zal vooral gebruikt worden voor racegames, maar ik heb gisteren toch wat games gekocht die om iets meer ruimte vragen.

In de kamer staan een groot bureau en kast die geen kant op kunnen. Mijn speelveld wordt dus een soort rare L-shape, maar de monitor aan die kant van het bureau kan helemaal weggedraaid worden naar de andere zijde dus boven de 77 cm heb ik wel volledige ruimte om in de lucht te slaan ;)

Nu valt het niet mee om de sensors overal even vast te plakken om te testen dus vandaar dat ik hoop dat jullie even mijn tekening willen bekijken om te zien of dit een handig plan is. Momenteel heb ik 2 sensors, maar als het nodig is voeg ik een 3e toe. De 2 sensors aan de muurzijde waar het bureau tegen aan staat wil ik als eerste plaatsen en als het nodig is de 3e onder de dakbalk.

Groen is de maximale speelruimte en rood doet pijn aan mijn handen (al getest :+ ), Racerig staat bij het raam. en de Oculus staat de juiste kant op.

• Therach
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-10 18:37
Ik was aan het kijken voor een derde sensor en kwam de TP cast tegen bij Coolblue.

https://www.coolblue.nl/p...ger-voor-oculus-rift.html

Lijkt erop dat ze deze binnenkort kunnen leveren! Wel aan de prijs zeg.. duurder dan de HTC Vive variant ook.

• dylan111111

dylan111111

#Gpu experimenteerder

quote:
Therach schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:21:
Ik was aan het kijken voor een derde sensor en kwam de TP cast tegen bij Coolblue.

Lijkt erop dat ze deze binnenkort kunnen leveren! Wel aan de prijs zeg.. duurder dan de HTC Vive variant ook.
Thx voor de link, voor mij is het een instant buy. Ik heb het bij een collega met de Vive versie geprobeerd en het werkt echt fantastisch.
Geen kabel waar je steeds mee in de knoei zit en waaraan je herinnert wordt dat je eigenlijk in een kamer staat.
Het enige is dat de zender direct zicht nodig heeft met de ontvanger, de zender op een hoge/zichtbare plek in de kamer is een must.

@Beakzz De indeling is goed. Ik zou zelf nog een 4de links in de hoek hangen als ik jou was, dan heb je in mijn ogen de optimale situatie en tracking voor je rift bijwel de stoel als de "sta" plek.

dylan111111 wijzigde deze reactie 18-12-2017 11:49 (15%)

• Finraziel
quote:

Jeetje... Lijkt me erg fijn, maar voor mij zal die prijs toch minstens door de helft moeten voor ik er over na ga denken.
Maar goed, voor wie iets ruimer zit kan ik me voorstellen dat je er toch wel voor gaat, het lijkt me wel echt een bevrijding, geen kabel meer.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Erg duur inderdaad. Ik vraag me af of ze die vaak gaan verkopen voor die prijs. Net zo duur als de Rift zelf. Ik kan me voorstellen dat een Rift CV-2 dit al standaard in zich zal hebben. Dan investeer ik daar liever in. Wel ben ik benieuwd naar de eerste reviews.

quote:
Ben jij voor een derde sensor verder gekomen dan officiele Oculus website?

• Therach
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-10 18:37
quote:
Sissors schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:53:
[...]

Ben jij voor een derde sensor verder gekomen dan officiele Oculus website?
Nee helaas niet! Lijkt nergens anders verkocht te worden.

En voor mij is de TP Cast inderdaad ook te duur. Hopelijk een goede aanbieding over een paar maanden, dan wil ik het wel overwegen.

• Beakzz
quote:
dylan111111 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:40:
[...]

Thx voor de link, voor mij is het een instant buy. Ik heb het bij een collega met de Vive versie geprobeerd en het werkt echt fantastisch.
Geen kabel waar je steeds mee in de knoei zit en waaraan je herinnert wordt dat je eigenlijk in een kamer staat.
Het enige is dat de zender direct zicht nodig heeft met de ontvanger, de zender op een hoge/zichtbare plek in de kamer is een must.

@Beakzz De indeling is goed. Ik zou zelf nog een 4de links in de hoek hangen als ik jou was, dan heb je in mijn ogen de optimale situatie en tracking voor je rift bijwel de stoel als de "sta" plek.
[afbeelding]
Thanks. Ik ga nu gewoon even de 3e bestellen en als ik nog problemen tegenkom dan bestel ik nog een 4e. Voor de verzendkosten maakt het toch niet uit bij de Oculus store. Weet jij toevallig of je een langere USB kabel bij een losse sensor krijgt? Dacht een keer zoiets gezien te hebben op Youtube en anders bestel ik die nog even snel bij Amazon.

• Dani3l
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-10 22:14
Ja verlengkabel wordt bijgeleverd.

• _Silencer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-09 22:12
Al tijdje dat ik vermoeden had dat de zwart waarden (black levels) niet klopten met mijn opstelling. Na een update naar Core 2.0 beta waren deze in eens drastisch beter. In plaats van een lichte grijze schijn krijg je nu echt diep zwart. Dit is zeer goed te zien bij het scherm waar je de lenzen afstelt (lense spacing). Volgens mij moest de rift door één of andere reden altijd gewerkt hebben met beperkte bereik. Dit heb ik al met verschillende trukjes proberen te verhelpen, zonder geluk. Blijkbaar opgelost met de nieuwe update en de rift is nu configureerbaar in het nvidia configuratiescherm als NVIDIA VR-DESKTOP. Nu staat deze tenminste bij "Dynamisch bereik uitvoer" op Volledig.

• ChojinZ
quote:
HellBeast schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:47:
Erg duur inderdaad. Ik vraag me af of ze die vaak gaan verkopen voor die prijs. Net zo duur als de Rift zelf. Ik kan me voorstellen dat een Rift CV-2 dit al standaard in zich zal hebben. Dan investeer ik daar liever in. Wel ben ik benieuwd naar de eerste reviews.
Hij is al een tijdje uit dus reviews zijn al te vinden. :) Er staat zelfs al een gebruikers review op tweakers:
productreview: TPCast Draadloze Ontvanger voor HTC Vive review door mvdam

• J van E
Ik dacht: 'kerstvakantie, laat ik mijn Rift eens afstoffen en kijken wat voor nieuws er is bijgekomen de afgelopen maanden'. Nou, het is nog steeds allemaal demo-achtige meuk. Imho. Valt me toch wel zwaar tegen, hoor, wat er afgelopen jaar is bijgekomen. Lone Echo is echt het enige spel dat ik wat vond hebben maar toen ik daarmee klaar was, had ik het ook wel gezien. Ik had onderhand toch wel meer 'experiences' verwacht: soort van 'reizen' rond de wereld in 3D en zo. Maar niet dus. Nou, over een half jaar maar weer eens kijken dan.

• Finraziel
quote:
J van E schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:37:
Ik dacht: 'kerstvakantie, laat ik mijn Rift eens afstoffen en kijken wat voor nieuws er is bijgekomen de afgelopen maanden'. Nou, het is nog steeds allemaal demo-achtige meuk. Imho. Valt me toch wel zwaar tegen, hoor, wat er afgelopen jaar is bijgekomen. Lone Echo is echt het enige spel dat ik wat vond hebben maar toen ik daarmee klaar was, had ik het ook wel gezien. Ik had onderhand toch wel meer 'experiences' verwacht: soort van 'reizen' rond de wereld in 3D en zo. Maar niet dus. Nou, over een half jaar maar weer eens kijken dan.
Wat ik me nou afvraag... hoe bepaal je dit? Er is ontzettend veel, maar ik vind het heel erg lastig te bepalen wat nou goed (en de prijs waard) is... Heb je alles gekocht en geprobeerd? Lijkt me sterk.
Het kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, maar je zegt het zo definitief dat je in ieder geval zelf het idee lijkt te hebben precies te weten waar je over praat. Dus ben benieuwd waar je dat op baseert.

Pagina: 1 ... 73 ... 77 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True