Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 07:34
Google geeft best wat opdrachten weer voor een simulator. Niet goedkoop, maar wel mogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
Ik zou graag mijn sprint pedalen willen upgraden met de Simagic HPR's,
Heeft er iemand ervaring met het direct bestellen bij Simagic in US?

Lijkt wel alsof alle webshops in Benelux/Europa de voorraad op hebben of een heel stuk duurder zijn dan direct vanuit de Simagic webshop in US te bestellen

bij RSeat bijvoorbeeld zou het hele setje zon 270eu kosten (incl levering) (2 hpr + poweradapter + brackets + controlbox)
bij Simagic zelf 'maar' 215eu

Mijn vraag was eigenlijk of je er een europese poweradapter bij krijgt, kan nergens een keuze vinden dus ik ga er vanuit dat dit de US stekker gaat zijn

Misschien dat iemand nog een adres weet met vooraad in Europa?

[ Voor 3% gewijzigd door Aiyvae op 21-03-2025 13:01 . Reden: stukje duidelijkheid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Aiyvae schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:00:

Lijkt wel alsof alle webshops in Benelux/Europa de voorraad op hebben of een heel stuk duurder zijn dan direct vanuit de Simagic webshop in US te bestellen

bij RSeat bijvoorbeeld zou het hele setje zon 270eu kosten (incl levering) (2 hpr + poweradapter + brackets + controlbox)

Mijn vraag was eigenlijk of je er een europese poweradapter bij krijgt, kan nergens een keuze vinden dus ik ga er vanuit dat dit de US stekker gaat zijn

Vergeet je de heffingen niet ivm aankopen buiten de EU?

Edit: zijn hier: https://simufy.com/en/pro...os=1&_sid=d660ad81a&_ss=r bijvoorbeeld toch gewoon op stock???

En de brackets => passen die op je sprints? In de meeste gevallen moet je ergens een 3d print bestellen (heb ik ook gedaan, maar heb geen sprints)

[ Voor 14% gewijzigd door TiezZ_BE op 21-03-2025 13:09 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53
Aiyvae schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:00:

Prijzen in de US zijn altijd zonder BTW. Daarnaast zul je ongetwijfeld ook importkosten moeten betalen wanneer je in de US besteld, bovenop de verzendkosten. Geen idee hoeveel de totaalkosten uiteindelijk zullen zijn, maar ik zou er niet op rekenen dat het veel goedkoper is dan die 270 euro. Misschien zelfs wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
Huugje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Prijzen in de US zijn altijd zonder BTW. Daarnaast zul je ongetwijfeld ook importkosten moeten betalen wanneer je in de US besteld, bovenop de verzendkosten. Geen idee hoeveel de totaalkosten uiteindelijk zullen zijn, maar ik zou er niet op rekenen dat het veel goedkoper is dan die 270 euro. Misschien zelfs wel duurder.
Heel snugger van mezelf inderdaad, inderdaad deze kosten vergeten,
Thanks voor de headsup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
TiezZ_BE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Vergeet je de heffingen niet ivm aankopen buiten de EU?

Edit: zijn hier: https://simufy.com/en/pro...os=1&_sid=d660ad81a&_ss=r bijvoorbeeld toch gewoon op stock???

En de brackets => passen die op je sprints? In de meeste gevallen moet je ergens een 3d print bestellen (heb ik ook gedaan, maar heb geen sprints)
Had op YouTube gezien dat deze brackets wel op de Sprints passen. Echter, ze zitten dan niet precies in het midden, maar meer aan de zijkant en met 1 bout vast. Ik gok dat de vibratie beter tot zijn recht komt door een bracket te printen zoals
https://www.printables.co...d-sprint-peda/collections

dus dit gaat ook het plan worden, eerst maar eens de bestelling plaatsen, bedankt voor de link, had nog niet verder gekeken als Frankrijk om heel eerlijk te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Aiyvae op 21-03-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Aiyvae schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Had op YouTube gezien dat deze brackets wel op de Sprints passen. Echter, ze zitten dan niet precies in het midden, maar meer aan de zijkant en met 1 bout vast. Ik gok dat de vibratie beter tot zijn recht komt door een bracket te printen zoals
https://www.printables.co...d-sprint-peda/collections

dus dit gaat ook het plan worden, eerst maar eens de bestelling plaatsen, bedankt voor de link, had nog niet verder gekeken als Frankrijk om heel eerlijk te zijn
Op tweakers v&a zijn er leden die printservice aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
TiezZ_BE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Op tweakers v&a zijn er leden die printservice aanbieden
dank u! gelukkig gaat dat goedkomen, mn vader heeft de wereld van het 3d printen uitgevonden voor zijn eigen hobby (modelspoorbouw) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Iemand hier eigen ervaringen met de Thurstmaster T598?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Jumpman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
Nee, geen ervaring mee. Maar Boosted Media heeft een uitgebreide review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dank maar ik heb het niet meer zo dit soort reviews, gezien ze vaak bij de product placement marketing campagne behoren. Dan moet ik eerst de reviewer onderzoeken, alvorens ik de kennis voor waar kan aannemen. ;) Daarom is ervaring van mensen van hier ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Jumpman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Dank maar ik heb het niet meer zo dit soort reviews, gezien ze vaak bij de product placement marketing campagne behoren. Dan moet ik eerst de reviewer onderzoeken, alvorens ik de kennis voor waar kan aannemen. ;) Daarom is ervaring van mensen van hier ook fijn.
Zover ik weet zit het met de onafhankelijkheid van BoostedMedia wel redelijk goed tov andere media. En je kunt ook reviews maken zonder er een oordeel aan te hangen en puur op de vergelijkingen en features focussen.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
Verschillende verhalen op Reddit te vinden. Het komt er op neer welk spel je gaat spelen en op welk platform... Op PC zou ik sowieso voor wat anders gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hadden jullie dit al gezien: https://www.simracinghub....lingsbak-voor-sim-racers/

Lijkt me súper gaaf!
Je kan dus softwarematig kiezen voor een H-patroon (verschillende configuraties), sequentieel schakelen of handrem. Met forcefeedback!
Wel jammer dat je er weer ca €650,- armer van wordt...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
bartvl schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:18:
Hadden jullie dit al gezien: https://www.simracinghub....lingsbak-voor-sim-racers/

Lijkt me súper gaaf!
Je kan dus softwarematig kiezen voor een H-patroon (verschillende configuraties), sequentieel schakelen of handrem. Met forcefeedback!
Wel jammer dat je er weer ca €650,- armer van wordt...
Belangrijk: De MOZA Active Shifter werkt alleen in combinatie met de MOZA AB9 FFB Base en kan niet standalone worden gebruikt.

Pass.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Rivanov schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:18:
[...]

Belangrijk: De MOZA Active Shifter werkt alleen in combinatie met de MOZA AB9 FFB Base en kan niet standalone worden gebruikt.

Pass.
De MOZA Acitve Shifter is volgens mij ook alleen het opzetstukje voor die basis. Dus niet meer dan logisch.
Vanwaar jouw 'Pass'?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
bartvl schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:26:
[...]

De MOZA Acitve Shifter is volgens mij ook alleen het opzetstukje voor die basis. Dus niet meer dan logisch.
Vanwaar jouw 'Pass'?
Oh wacht, ik las het verkeerd. Dacht dat het enkel compatible was met een MOZA Wheelbase.
Vandaar mijn pass, aangezien ik Simucube heb. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:59
-knip-

nvt instellingsfout

[ Voor 84% gewijzigd door eenhoorntje op 31-03-2025 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Wellicht nuttig hier te vermelden m.b.t. een PlaySeat Trophy en een Thrustmaster T598. Dit schijnt nogal een tricky combinatie te zijn: https://www.reddit.com/r/...t598_and_playseat_trophy/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een Fanatec CSL DD 8NM en sinds kort met een Podium Steering Wheel GT3 Endurance, die combi bevalt erg goed buitenom het feit dat ik soms ineens niet meer kan schakelen, dit probleem heb ik eigenlijk al sinds dag 1 dat ik het cd CSL DD heb.

Dit lijkt veroorzaakt te worden door de QR1, een QR2 schijnt dit probleem op te lossen.

Ik heb net de Simube QR2 pro besteld, ik kan alleen geen handleiding vinden het is me niet helemaal helder of ik dit onderdeel ook moet vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPnp7geCWERi3c-MMY2R9GKmJ_k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tCOuVAlum8o0M3QirM8uLjeh.jpg?f=user_large

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
Danielson schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:38:
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een Fanatec CSL DD 8NM en sinds kort met een Podium Steering Wheel GT3 Endurance, die combi bevalt erg goed buitenom het feit dat ik soms ineens niet meer kan schakelen, dit probleem heb ik eigenlijk al sinds dag 1 dat ik het cd CSL DD heb.

Dit lijkt veroorzaakt te worden door de QR1, een QR2 schijnt dit probleem op te lossen.

Ik heb net de Simube QR2 pro besteld, ik kan alleen geen handleiding vinden het is me niet helemaal helder of ik dit onderdeel ook moet vervangen?

[Afbeelding]

Iemand hier ervaring mee?
Dat verschilt per stuur, maar je kan dat nakijken op de site van Fanatec overigens. Bij de handleiding van de QR2 staat bij welk stuur je die ring moet vervangen.

Ik neem aan dat je weet dat de wheelbase ook moet worden omgebouwd naar QR2 toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Rogar schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:20:
[...]

Dat verschilt per stuur, maar je kan dat nakijken op de site van Fanatec overigens. Bij de handleiding van de QR2 staat bij welk stuur je die ring moet vervangen.

Ik neem aan dat je weet dat de wheelbase ook moet worden omgebouwd naar QR2 toch? :+
Zeker ;) Maar dit is geen Fanatec, maar Simube, daar kon ik geen handleiding van vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Danielson schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:42:
[...]

Zeker ;) Maar dit is geen Fanatec, maar Simube, daar kon ik geen handleiding van vinden! :)
Weet ik, maar bij fanatec krijg je ook dat rubber ding erbij :)

Zie hier op blz 2.

[ Voor 21% gewijzigd door Rogar op 19-05-2025 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Danielson schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:42:
[...]

Staat ahgi op het doosje zelf wanneer je de ring moet vervangen bij welk stuur.

Overigens had ik op mijn CSL DD ook uitvallend stuurwiel bij hobbels op het circuit. Dan had ik niks meer, alleen nog de stuuruitslag. Daarvoor is ie terug geweest om gerepareerd te worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Señor Sjon schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:44:
[...]

Staat ahgi op het doosje zelf wanneer je de ring moet vervangen bij welk stuur.

Overigens had ik op mijn CSL DD ook uitvallend stuurwiel bij hobbels op het circuit. Dan had ik niks meer, alleen nog de stuuruitslag. Daarvoor is ie terug geweest om gerepareerd te worden.
Ik verlies 1x in de x tijd de verbinding met de schakelflippers onder hoge load, dit lijkt echt te komen door de slechte connectie van de QR1, hopelijk lost de QR2 dit op! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danielson
Ik ben met wat nieuwe button caps en stickers in de weer geweest, niet super netjes, maar tevreden met het resultaat! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbFwiAXouKT3MmgHCjC68L0vCI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8qTkLMxYRApcuJ0MTG2QHle.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

De Aliexpress pedalen (Simjack UT) zijn echt flink in de aanbieding dus wellicht ook interessant hier op tweakers:

https://nl.aliexpress.com/item/1005008717626866.html

Het goedkoopste setje (gas, rem) voor 107,75 EUR na code CDNL10 en als je via CashbackXL koopt krijg je nog eens 18,96 EUR. Dus dan betaal je in totaal 88,79 EUR.

Volgens mij zijn alle chinese pedalen ongeveer hetzelfde. Dus, ben erg benieuwd naar het verschil met mijn Fanatec set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Ik wil voor mijn zoon speelt op de xbox.
Een fanatec 5nm setje kopen met het wrc stuur.
Is dit het goedkoopste via fanatec? En hebben hun ooit korting.
Op marktplaats staan ze zelden voor de xbox of absurd duur.
Moet ik nog wat meer hebben om te upgraden.
Nu ligt er vanaf de xbox naar het midden van de bioscoopkamer een usb verlengkabel ia dit genoeg?
Of moet dat usb c verlengkabel worden?
Staat daar op een plateau wat in hoogte te verstelken is voor de beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
Stroom/stekkerblok en wellicht een bureauklem om de basis te monteren. Wellicht iets om de pedalen vast te zetten zodat ze niet gaan schuiven.
Dat schiet mij zo even te binnen.

2e hands zou goedkoper moeten zijn dan nieuw vanaf Fanatec. Wel bieden ze nu 3-jaar garantie. Dat is leuk meegenomen.
Korting is sporadisch en met black friday maar geen algemene x% korting. Zijn altijd specifieke producten/bundels in de aanbieding.

[ Voor 41% gewijzigd door maniac2003 op 10-06-2025 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
maniac2003 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:39:
Stroom/stekkerblok en wellicht een bureauklem om de basis te monteren. Wellicht iets om de pedalen vast te zetten zodat ze niet gaan schuiven.
Dat schiet mij zo even te binnen.

2e hands zou goedkoper moeten zijn dan nieuw vanaf Fanatec. Wel bieden ze nu 3-jaar garantie. Dat is leuk meegenomen.
Korting is sporadisch en met black friday maar geen algemene x% korting. Zijn altijd specifieke producten/bundels in de aanbieding.
Race seat hebben we al, hij heeft nu een logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Dag allen,
Ik heb een logitech g29 die ik op de ps5 gebruik. Denk dat hij een jaar of 3-4 oud is, maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik hem niet gebruikt. Nu dacht ik vorige week laat ik de set weer eens bij pakken. Ik heb ongeveer 2 avondjes AssettoCorsa kunnen spelen toen ik plots tijdens het rijden merkte dat de weerstand weg was en het stuur niet meer stuurde. Na wat opzoeken las ik dat het bijna altijd de stroomtoevoer is naar het stuur waardoor hij niet meer kan kalibreren. Dit dacht ik op te lossen door een nieuwe adapter te bestellen. Zojuist heb ik de nieuwe adapter gemonteerd, alleen is er dus niks veranderd. Het stuur doet nog steeds niks qua kalibratie. De shifter ledjes branden allemaal, en bovenop (waar je een schuifje op ps3/ps4 kan zetten) knippert een lampje.
Heeft iemand nog andere tips? Ik denk dat ik de set welgeteld 40-50 uur heb gebruikt in die 3-4 jaar, zou het bijzonder vinden als die echt stuk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
drusloos schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:49:
Dag allen,
Ik heb een logitech g29 die ik op de ps5 gebruik. Denk dat hij een jaar of 3-4 oud is, maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik hem niet gebruikt. Nu dacht ik vorige week laat ik de set weer eens bij pakken. Ik heb ongeveer 2 avondjes AssettoCorsa kunnen spelen toen ik plots tijdens het rijden merkte dat de weerstand weg was en het stuur niet meer stuurde. Na wat opzoeken las ik dat het bijna altijd de stroomtoevoer is naar het stuur waardoor hij niet meer kan kalibreren. Dit dacht ik op te lossen door een nieuwe adapter te bestellen. Zojuist heb ik de nieuwe adapter gemonteerd, alleen is er dus niks veranderd. Het stuur doet nog steeds niks qua kalibratie. De shifter ledjes branden allemaal, en bovenop (waar je een schuifje op ps3/ps4 kan zetten) knippert een lampje.
Heeft iemand nog andere tips? Ik denk dat ik de set welgeteld 40-50 uur heb gebruikt in die 3-4 jaar, zou het bijzonder vinden als die echt stuk is..
Ik heb het volgende troubleshoot filmpje gevonden, maar om alle stappen te volgen zul je hem wel aan een Windows systeem moeten hangen (PC of laptop):

YouTube: How to troubleshoot G923/G29/G920 for Connection Issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Fanatec verkoopt z'n spullenboel nu ook via third-party stores: https://www.amazon.nl/-/e...n=B0F4XSJ8PH&ref_=ast_bln

Je moet wel even geduld hebben:
McLaren GT3 FREE delivery Saturday, 27 December, 2025 :P

[ Voor 20% gewijzigd door ProfaNe op 18-06-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 05:19
De Gran Turismo DD Pro, wordt 22 July geleverd. Is ook even wachten maar niet tot december, hahaha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
GSI Formula Pro Elite v1 vanaf vandaag vervangen door BavarianSimTec Alpha. :)

Gewicht en formaat van de GSI ging mij steeds meer tegenstaan. 310mm en 1.9kg vs. 295mm en 1.2kg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nJxwHAHOqI0roQX2ihSKnZRqEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RkF2Sa8sai7vIL9THo22MJl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8Mawl_BLVvsGbzVeNeSjGUAMAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYpRpFacHaoupVSaiovG2L3m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTsTw9f-2A-h0A1L157ff0KouJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KalxXKPaqs7EldeUZfHISJjR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waoEHZXpXzrrxOYFq1wBJezbMKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwwioxOOM7kxaWLjAMvo5nSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
[Mijn ervaring en mening]

Mijn Moza stuur met pedalen.

Wat een waardeloos ding is dat heel veel gedoe met installeren en configureren en
Rempedaal al vrij snel stuk.

Ben teruggegaan naar Logitech stuur G923 en werkt probleemloos.

Nooit geen Moza meer wat een troep is dat.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Rivanov schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:15:
GSI Formula Pro Elite v1 vanaf vandaag vervangen door BavarianSimTec Alpha. :)

Gewicht en formaat van de GSI ging mij steeds meer tegenstaan. 310mm en 1.9kg vs. 295mm en 1.2kg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En al eerste ervaringen? Ziet er echt een ongelofelijk knap stuurtje uit vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
UnderAVoidSky schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:09:
[...]

En al eerste ervaringen? Ziet er echt een ongelofelijk knap stuurtje uit vind ik.
Jazeker. Afgelopen weekend non-stop en afgelopen avonden ook.
Fan-tas-tisch stuur. Het verschil in gewicht en het compactere formaat geeft zóveel meer gevoel en feedback.
Denk nu alleen maar; wat heb ik de afgelopen twee jaar toch zitten zwoegen met die GSI. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bxphTlSWXVWmP_Xv2oetlA9v_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUdDiHstfSyPmx2gReXH7FTZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skoOWKtzpZ40Ez0JLHNcE0JdPYo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Z0GrVyLUYumPnHXONy8xpL7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aDGXQgD_-GkTYZ8-tXkUj7eM7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hshkkx1CX8n2T5Uu3czr75Rs.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kb7vEWGJ5XcIrj2Og8IN3xNf1kA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JIbhmoNJKGPaWfMzaJwxC9Q.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 62% gewijzigd door Rivanov op 26-06-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
mmxmmx schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:59:
[Mijn ervaring en mening]

Mijn Moza stuur met pedalen.

Wat een waardeloos ding is dat heel veel gedoe met installeren en configureren en
Rempedaal al vrij snel stuk.

Ben teruggegaan naar Logitech stuur G923 en werkt probleemloos.

Nooit geen Moza meer wat een troep is dat.
Ik heb zelf de R16v2 base, vijf stuurtjes, een dashboard en de sequential en H-pattern shifters van Moza en zelfs hun FF base en joystick voor de flightsims en kan alleen maar zeggen dat ik inmiddels al ruim een jaar met heel veel plezier gebruik van mijn Moza spullen maak. Ook nooit problemen met de apparatuur gehad hoewel firmware updates in het begin niet altijd even soepel verliepen. Maar hun Cockpit software is inmiddels veel beter geworden zodat dat tot het verleden behoort. Overigens heb ik geen pedal set van Moza, dus daar kan ik verder niets over zeggen.

Kun je zien dat ervaringen verschillen. Overigens vraag ik mij af of een DD base sowieso iets voor jou is als je het configureren al zo lastig vindt, aangezien dat configureren zo'n beetje voor elk merk geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Huugje schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:51:
[...]

Ik heb zelf de R16v2 base, vijf stuurtjes, een dashboard en de sequential en H-pattern shifters van Moza en zelfs hun FF base en joystick voor de flightsims en kan alleen maar zeggen dat ik inmiddels al ruim een jaar met heel veel plezier gebruik van mijn Moza spullen maak. Ook nooit problemen met de apparatuur gehad hoewel firmware updates in het begin niet altijd even soepel verliepen. Maar hun Cockpit software is inmiddels veel beter geworden zodat dat tot het verleden behoort. Overigens heb ik geen pedal set van Moza, dus daar kan ik verder niets over zeggen.

Kun je zien dat ervaringen verschillen. Overigens vraag ik mij af of een DD base sowieso iets voor jou is als je het configureren al zo lastig vindt, aangezien dat configureren zo'n beetje voor elk merk geldt.
Ik ben oprecht blij voor je dat het bij jouw zo goed werkt ik heb deze ervaring met Logitech gelukkig :)
Als het Moza stuur weer terug is van de reparatie gaat hij meteen voor een extreem zacht prijsje weg zodat ik zeker weet dat iemand mij ervan afhelpt. ;w

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:37
mmxmmx schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:56:
[...]

Ik ben oprecht blij voor je dat het bij jouw zo goed werkt ik heb deze ervaring met Logitech gelukkig :)
Als het Moza stuur weer terug is van de reparatie gaat hij meteen voor een extreem zacht prijsje weg zodat ik zeker weet dat iemand mij ervan afhelpt. ;w
Ik heb ook een Moza (R16 V2) en na ruim een jaar werkt alles nog meer dan prima. Zoals Huugje ook aangeeft moet je bij zo'n stuur wel de instellingen doen, en dat is bij elke sim weer anders. Ik denk dat je gewoon pech heb want ook bij andere merken zit er wel eens een minder product tussen die door de kwaliteitscontrole glipt.

Ze hebben met een software update wel een dingetje waar ik niet zo blij mee ben. Je voelt nu het op/terugschakelen en de motor (van de auto) in het stuur en dat krijg ik niet uit, behoorlijk irritant want op dit soort details zit ik niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Op dit moment heb ik een Fanatec CSW 2.5. Ik twijfel om over te stappen naar een DD systeem, maar heb ook geen zin om er veel geld tegen aan te gooien. Is de CSL DD 8nm een waardige upgrade? Zijn er mensen die deze stap gemaakt hebben en er super blij mee zijn (of juist niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Chris1994 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:54:
Op dit moment heb ik een Fanatec CSW 2.5. Ik twijfel om over te stappen naar een DD systeem, maar heb ook geen zin om er veel geld tegen aan te gooien. Is de CSL DD 8nm een waardige upgrade? Zijn er mensen die deze stap gemaakt hebben en er super blij mee zijn (of juist niet)?
Ik heb zelf de stap gemaakt van een Logitech G29 naar een CSL DD 8Nm. Was een zeer merkbare en goede upgrade. Ondertussen weer de wens voor een sterkere base want met deze hobby blijf je upgrades verzinnen, maar voor een instap DD ben ik er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Ik ben van een csw2.5 naar de DD+ (15nm)gegaan.
Ja het is beter, wat meer gevoel, snellere reactie etc. Maar ik haalde uit de csw (die ook 8nm is) net zo veel plezier als de DD+
Grootste verschil vind ik dat ik nu de QR2 heb.
De csw rammelde met sturen nog wel eens, dat is helemaal verleden tijd.

Tis maar wat je er voor over hebt.

Aangezien beide sturen 8nm zijn die je vergelijkt verwacht ik niet een inmens grote stap.
Het is allemaal iets sneller , waardoor je een fractie sneller bent met reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door Tophof op 09-07-2025 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou van CSW naar een sterkere DD gaan, niet dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49
Van CSW2.5 naar DD1 gegaan. Het was dat ik een leuke deal kon scoren maar anders had ik het niet gedaan. Het zal vast allemaal net wat beter zijn, maar het wow gevoel miste ik wel wat. Toen ik van mijn T300RS naar de CSW2.5 ging had ik dat gevoel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
Hoi Chris, ik heb die overstap een jaar geleden gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen ik vond het verschil minder groot dan ik gehoopt had. Het loopt allemaal wel wat stiller enzo maar wat precisie en stuur gevoel betreft was ik met m'n 2.5 net zo blij. Als je specifieke vragen hebt dan laat maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Thanks voor jullie ervaring/advies! Dan gaan we maar even doorsparen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownedbymichel
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:23
Goedemiddag,

Ik zit de afgelopen tijd rond te kijken naar het 1 en ander voor een nieuwe wheel, base en pedals.

Momenteel heb ik een prachtige Logitech G29 maar zit stiekem toch te kijken naar een upgrade. Ik kwam zelf op het merk Moza uit (Gezien een vriend daar ook een wheel van heeft)
Ik bezit over een Playseat Evelotion. Welk niet geschikt is voor force feedback. Maar ik zie nergens een limiet aangegeven iemand ervaring met een hogere force feedback op deze stoel?

uitvoering: Playseat Evolution Alcantara

Ik speelde voornamelijk asseto corsa open wheel races. Ik wil ook meer in andere cups doen(Wil aan LFM races mee gaan doen) ook F1 komt voor.
Nu is het voor Open wheel, F1 en GT3 races ideal om een F1/gt wheel te kiezen. Maar voor een TCR cup is het weer niet ideaal. Wat hier dus uitkomt is dus mogelijk 2 sturen moeten kopen. Wat ik begrepen had moet je dan apart de Quick release kopen.

Nu zat ik te twijfelen over de R9 en de R12 deels omdat ik bang ben er te weinig gebruik van te maken door dat ik minder innoverend vind dan gedacht. Er zijn dus een aantal afwegingen die ik moet maken en had graag wat advies gehad hierover.

Nog een heel ander verhaal(En waar ik eerlijk gezegd totaal nog niet naar heb gekeken) zijn pedalen. Er zijn een aantal bundles waar deze bij in zitten. Ik durf enkel niet te zeggen of dit nou goede pedalen zijn. Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.

Bundle 1: (Webshop 1) op voorraad
Moza R12 + KS GT + SR-P Pedalen - 1049 euro.
Bundle 2: (Webshop 1) op voorraad
Moza R12 + GS V2P GT + SR-P Pedalen - 1199 euro.
Bundle 4: (Webshop 1) niet op voorraad
MOZA R9 + KS + SR-P Bundel - 849
Bundle 5: (Webshop 2) op voorraad
Moza R9 V2 + GS V2P GT + CRP - 1399 euro.
Bundle 6: (Webshop 2) - op Voorraad
Moza R12 + KS GT + CRP2 Pedalen - 1257 euro.

Dit is wat ik wat betreft bundles had gevonden. Er zijn natuurlijk ook og meerdere bundles maar ik probeer wat extra informatie te vergaren voor ik daadwerkelijk iets koop. Hierbij dus ook de mogelijk om nog dingen te veranderen en te kijken naar andere bundles of eventueel los te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Michel

excuses als het niet de goede locatie is om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Playseat Evolution is compleet ongeschikt voor loadcell rempedalen van enige weerstand. De pedalplate buigt door en geeft je elke bocht een ander remgevoel. Ik wist niet hoe snel ik van die stoel af moest toen ik fatsoenlijke pedalen had gekocht.

Ik zou je verder focussen op het stuurwiel die je het meest gaat gebruiken en zou zelf de R12 ipv R9 kiezen, de grotere overhead in Nm is mooi meegenomen en uitschieters worden dan beter opgevangen. Ik heb zelf de CSL DD 8 Nm en zou eigenlijk meer willen, zeker bij de wat hardere kerbstrikes e.d.

Tot nu toe heb ik alles met een F1 stuur gedaan, een ronder stuur staat nog altijd op het verlanglijstje, maar mijn triplesetup gaat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:37
Even een kleine aanvulling op bovenstaand.
Het gedeelte waar je de pedalen aan vast zet zit met één moer vast aan het gedeelte van je stoel. Ik vond het ding vrij wiebelig en onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownedbymichel
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:23
Señor Sjon schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:52:
Playseat Evolution is compleet ongeschikt voor loadcell rempedalen van enige weerstand. De pedalplate buigt door en geeft je elke bocht een ander remgevoel. Ik wist niet hoe snel ik van die stoel af moest toen ik fatsoenlijke pedalen had gekocht.

Ik zou je verder focussen op het stuurwiel die je het meest gaat gebruiken en zou zelf de R12 ipv R9 kiezen, de grotere overhead in Nm is mooi meegenomen en uitschieters worden dan beter opgevangen. Ik heb zelf de CSL DD 8 Nm en zou eigenlijk meer willen, zeker bij de wat hardere kerbstrikes e.d.

Tot nu toe heb ik alles met een F1 stuur gedaan, een ronder stuur staat nog altijd op het verlanglijstje, maar mijn triplesetup gaat voor.
Okay, Zal ik ook nog naar een nieuwe stoel moeten gaan kijken bedankt voor het advies!
Zal voor nu even aan kijken en tijdelijk vanuit mijn bureau spelen voor ik een nieuwe stoel bestel(Ben vrij beperkt in ruimte en verplaats standaard mijn stoel heen en weer naar mijn bureau op het moment dat ik ga rijden.)

Ik verwacht voornamelijk F1/open wheel en binnenkort te beginnen met GT races. Vanuit dit perspectief zal dus de KS/GS V2P zou hier de voorkeur hebben ten opzichte van een full wheel. De KS schijnt wel is kwaliteitsproblemen wat ik op reddit voorbij zag komen.

Iemand ervaring met de KS of de GS V2P mogelijk beide?
Edwinlzv schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:53:
Even een kleine aanvulling op bovenstaand.
Het gedeelte waar je de pedalen aan vast zet zit met één moer vast aan het gedeelte van je stoel. Ik vond het ding vrij wiebelig en onstabiel.
Het frame is inderdaad niet stevig. Met mijn G29 kon het prima maar dat is natuurlijk ook een andere klasse ten opzichte van een SR-P load cell pedalen van Moza.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Ownedbymichel schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:07:
[...]

Okay, Zal ik ook nog naar een nieuwe stoel moeten gaan kijken bedankt voor het advies!
Zal voor nu even aan kijken en tijdelijk vanuit mijn bureau spelen voor ik een nieuwe stoel bestel(Ben vrij beperkt in ruimte en verplaats standaard mijn stoel heen en weer naar mijn bureau op het moment dat ik ga rijden.)

Ik verwacht voornamelijk F1/open wheel en binnenkort te beginnen met GT races. Vanuit dit perspectief zal dus de KS/GS V2P zou hier de voorkeur hebben ten opzichte van een full wheel. De KS schijnt wel is kwaliteitsproblemen wat ik op reddit voorbij zag komen.

Iemand ervaring met de KS of de GS V2P mogelijk beide?

[...]

Het frame is inderdaad niet stevig. Met mijn G29 kon het prima maar dat is natuurlijk ook een andere klasse ten opzichte van een SR-P load cell pedalen van Moza.
Altijd lastig wanneer je geen vaste rig hebt. De evolution kan in principe prima 5-8nm FFB aan (T300). Maar zoals al gezegd loadcell pedalen gaat die niet leuk vinden. Heb mijn playseat ook daarna meteen ingeruild voor een GT1 Evo en al snel naar een custom 40160 gegaan.

Ik ben van mening dat de rig zelf de beste upgrade is die je kan doen. Het is erg zonde een base te kopen van 1K wat nog steeds belabberd voelt door je rig. Vervolgens zie ik de pedalen als de volgende upgrade, nog voor de wheelbase.

Heb zelf er lang getwijfeld tussen Moza en Simagic. Uitindelijk ben ik voor de Simagic gegaan (helaas net te vroeg voor de release van de nieuwe base) vanwege het stuur de Neo GT. Deze is vele malen beter dan de KS en vergelijkbaar met de GS v2p. In principe zijn beide merken helemaal prima en je zou alles flink terug kunnen schroeven als je hem monteerd op de playseat.

Advies geven verder is erg lastig. We kunnen niet in je portomonee kijken en ook niet hoe je roadmap is qua upgrade. Als je een volledige set wilt kopen dan ben je goed af met ieder merk wel (Fanatec, Moza, Simagic). Vermijd Logitech en Thrustmaster. Pedalen, neem er altijd 3. Beter hebben en niet gebruiken dan andersom

[ Voor 10% gewijzigd door Mistacal op 28-07-2025 09:59 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een duoset gekocht, koppeling zit op mijn stuur en was niet van plan een shifter te kopen.

Mijn GT1 Evo staat op 4 wieltjes, kan alle kanten op ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Mistacal schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:34:
[...]
Pedalen, neem er altijd 3. Beter hebben en niet gebruiken dan andersom
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dat is toch sterk afhankelijk van welke pedalen je neemt. Kies je voor losse pedalen, dan wel, maar kies je voor een setje waarbij alles al gemonteerd zit (denk bijvoorbeeld aan Fanatec v3 pedalen) dan zou ik sterk adviseren om goed na te denken wat je voornamelijk wilt gaan rijden. Gebruik je 90% van de tijd die koppeling niet, dan heb je dus 90% van de tijd ook dat het rempedaal precies net niet op de goede plek zit, met als gevolg pijn in je knie na een lange sessie.

Kortom: Kies losse pedalen en geen "aan-elkaar" setje (ja, ik heb er nog steeds spijt van :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:51:
[...]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dat is toch sterk afhankelijk van welke pedalen je neemt. Kies je voor losse pedalen, dan wel, maar kies je voor een setje waarbij alles al gemonteerd zit (denk bijvoorbeeld aan Fanatec v3 pedalen) dan zou ik sterk adviseren om goed na te denken wat je voornamelijk wilt gaan rijden. Gebruik je 90% van de tijd die koppeling niet, dan heb je dus 90% van de tijd ook dat het rempedaal precies net niet op de goede plek zit, met als gevolg pijn in je knie na een lange sessie.

Kortom: Kies losse pedalen en geen "aan-elkaar" setje (ja, ik heb er nog steeds spijt van :+ )
Dat klopt maar dan zou ik zelf een set van 3 losse nemen, is vaak goedkoper dan later een koppeling bijhalen. Als je echt goed weet wat je wilt gaan rijden dan kan je overwegen om er 2 te nemen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 07:49
Mistacal schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:24:
[...]

Dat klopt maar dan zou ik zelf een set van 3 losse nemen, is vaak goedkoper dan later een koppeling bijhalen. Als je echt goed weet wat je wilt gaan rijden dan kan je overwegen om er 2 te nemen.
Helemaal mee eens, ik heb het rempedaal (links) en koppeling (midden) ook omgewisseld. Maar weet je zeker dat de pedalen van de ClubSport Pedals V3 niet te wisselen zijn? Ik wil mijn CSL Pedals LC upgraden naar de V3, maar als de rem- en koppelingspedalen niet te verwisselen zijn gaat dat feest helaas niet door. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Bij de V3 zijn de pedalen zeker wel om te draaien, maar vergt wel wat meer 'klussen'.

De pedalen zitten samen op een as met spacers ertussen om de horizontale afstand te houden tussen de pedalen. Je kunt (zonder extra onderdelen) niet zomaar een pedaal weglaten, de boel is dan horizontaal niet geborgd. Dit is helaas minder gebruiksvriendelijk dan bij sets waarbij elk pedaal los op de pedalplate is geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@robb. dit kan gewoon en is max 15 minuten werk. Heb het zelf ook gedaan en mijn linkerknie bedankt me nog elke keer dat ik ga racen ;)
Zoals @dhrto zegt is het natuurlijk niet zo customizable als losse pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 07:49
Bedankt voor de reacties!

Ondertussen was ik aan het googlen of het gaspedaal van de CSL wat meer weerstand kan krijgen. Ik kwam een instructie tegen waarbij de 'armen' van het gaspedaal en het koppelingspedaal worden omgewisseld. Het koppelingspedaal heeft een stuggere veer en gebruik ik toch maar zelden. Dat ga ik eerst proberen, is dat het niet dan volgt de upgrade naar de V3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
robb. schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:29:
Bedankt voor de reacties!

Ondertussen was ik aan het googlen of het gaspedaal van de CSL wat meer weerstand kan krijgen. Ik kwam een instructie tegen waarbij de 'armen' van het gaspedaal en het koppelingspedaal worden omgewisseld. Het koppelingspedaal heeft een stuggere veer en gebruik ik toch maar zelden. Dat ga ik eerst proberen, is dat het niet dan volgt de upgrade naar de V3.
Ik heb m'n CSL's geupgrade met de gaspedaal kit van deze site en wat remupgrade spul van deze site. Moet zeggen dat het het wel waard is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
Hier een paar jaar geleden die overstap gemaakt.
Waar ik vooral blij mee was was de passieve koeling, vooral wanneer ik zonder headset rijd.
Qua performance: ja, het gevoel is directer en meer gedetailleerd. Daardoor is bijv. overstuur wat sneller op te vangen. Is het een wereld van verschil, dat vind ik wel meevallen.
De QR2 upgrade raad ik wel ten zeerste aan, al is dat standaard tegenwoordig. Geen rammelende lagers, heerlijk.

Inmiddels tijdens een eerdere actie overgestapt naar de DD+.
Wederom merkbaar meer detail de extra kracht gebruik ik echter zelden. De DD zou qua kracht voor mij prima voldoen.

Wellicht ook een idee om eerst de software situatie bij Fanatec af te wachten zolang de CSW 2.5 nog voldoet.
De DD+ actie was voor mij een beetje ondersteuning in moeilijke tijden. Ergens voel ik wel sympathie voor Fanatec. Wel verwacht ik dat dit jaar de software problemen zijn aangepakt en hopelijk is er een goede basis gelegd aan de nieuwe Fanatec App die de huidige software en Fanalab gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:15
Opzoek naar advies m.b.t. pedalen.

Heb nu een Clubsport DD+
Treq sim rig
Clubsport V3's

Ik overweeg momenteel de pedalen te vervangen voor een van de volgende opties
- Simjack UT's
- Simsonn Plus X (+ de nieuw haptische feedback motoren)
- Simsonn Pro X Ultra (+ de nieuw haptische feedback motoren)

De Fanatec v3's leveren nog een leuk bedrag op zo te zien en sinds de overstap naar PC ben ik niet meer gebonden aan het fanatec ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
glydoscoop schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:22:
Opzoek naar advies m.b.t. pedalen.

Heb nu een Clubsport DD+
Treq sim rig
Clubsport V3's

Ik overweeg momenteel de pedalen te vervangen voor een van de volgende opties
- Simjack UT's
- Simsonn Plus X (+ de nieuw haptische feedback motoren)
- Simsonn Pro X Ultra (+ de nieuw haptische feedback motoren)

De Fanatec v3's leveren nog een leuk bedrag op zo te zien en sinds de overstap naar PC ben ik niet meer gebonden aan het fanatec ecosysteem.
In die prijscategorie zou ik ook even naar de pedalen van simnet kijken, en eventueel conspit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
VRS DirectForce Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:34
Deze kan ik ook aanbevelen. Heerlijke pedalen. Kom ook van V3’s af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Opzich prima pedalen, vond alleen de throttle een beetje zwakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:15
Heb een mooie deal gekregen voor simsonn Pro X Ultra, kan nog weinig vinden over de ultra maar blijkbaar hebben ze alle minpuntjes opgepakt van de non ultra’s. Dollar naar euro koers ligt redelijk interessant nu. Ik wilde persee pedalen met haptic feedback hebben nu, vond de trillingen al leuk bij de fanatec’s maar zoek net dat stapje meer

Even kijken of ze bevallen tegenover de v3’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Iemand ervaring met QR2 wheelside van Ali?
https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld

Reviews zijn goed en scheelt toch weer de helft. Ben geen grote fan van Ali maar moet er nog wat anders bestellen wat ik hier niet kan krijgen dus dacht wellicht zo'n ding meebestellen. Ik heb de base-side al sinds de release hier liggen maar rijd nog altijd met QR1 en heb maar 1 stuur dus wissel nooit...

Dus of QR2 base side verkopen of toch maar eens een QR2 wheelside kopen en dan kijken of ik iemand nog blij kan maken met een QR1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Card Nox schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:34:

Reviews zijn goed en scheelt toch weer de helft. Ben geen grote fan van Ali maar moet er nog wat anders bestellen wat ik hier niet kan krijgen dus dacht wellicht zo'n ding meebestellen. Ik heb de base-side al sinds de release hier liggen maar rijd nog altijd met QR1 en heb maar 1 stuur dus wissel nooit...

Dus of QR2 base side verkopen of toch maar eens een QR2 wheelside kopen en dan kijken of ik iemand nog blij kan maken met een QR1.
Ik zou dan voor Simube gaan. Die wordt denk ik beter beoordeeld dan een willekeurige ali kloon.
https://simube.com/produc...e-with-70-mm-bolt-pattern

• Card Nox
@rsnubje, ahh thanks!! Ik las al ergens iets over Simube, dacht het is een spelfout en moet SimuCube zijn en die zullen vast geen adapters voor Fanatec maken.

EDIT: nog een specifieke reden waarom je de versie met 70mm holes links ipv degene zonder 70mm holes?

[ Voor 41% gewijzigd door Card Nox op 14-08-2025 09:16 ]

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Card Nox schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:02:
@rsnubje, ahh thanks!! Ik las al ergens iets over Simube, dacht het is een spelfout en moet SimuCube zijn en die zullen vast geen adapters voor Fanatec maken.

EDIT: nog een specifieke reden waarom je de versie met 70mm holes links ipv degene zonder 70mm holes?
Dat dacht ik eerst ook altijd xD En nee, geen reden. Ik had geen idee wat je nodig had, dus ik heb 1 van de goedkopere gelinkt die leek op wat jij linkte

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

FastForwardNL schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

Deze kan ik ook aanbevelen. Heerlijke pedalen. Kom ook van V3’s af.
Ik kan ze ook aanbevelen. Heerlijke pedalen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Niet twijfelen, gewoon doen. Werkt echt prima!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Simube spul werkt hier dikke prima en is zo gemonteerd. Fanatec vraagt echt afzettersprijzen voor QR2 adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Señor Sjon schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:52:
[...]

Simube spul werkt hier dikke prima en is zo gemonteerd. Fanatec vraagt echt afzettersprijzen voor QR2 adapters.
Klopt, ik had ooit de Fanatec wheelbase versie al tijdens black friday gekocht voor 8,-. Later via Ali-express QR2 adapters gehaald. Natuurlijk in het goud :P.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://traxion.gg/moza-l...g-sim-racing-wheel-bases/
Nieuwe Moza R21 (€ 799) en R25 (€ 999).

Ze beginnen wel allemaal dezelfde vorm te krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Wel bizarre prijs eigenlijk voor een 25nm base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Even dom vraagje.

Ik ken het verhaal dat je de sensitiviteit van je stuur hetzelfde (of Auto) in moet stellen als de game. Maar bij sommige auto's is de besturing dan zo indirect (vooral AC/AC Evo met 'consumentenauto's'), dat je dan eigenlijk weer een rond stuur nodig hebt. Aangezien ik alleen een Fanatec Formula stuur heb, is dat wel een dingetje, want die pak je niet makkelijk over. Behalve het stuur op ~400 graden zetten (en de armen/stuurwiel uit in de cockpit), zijn er nog andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:44:
Even dom vraagje.

Ik ken het verhaal dat je de sensitiviteit van je stuur hetzelfde (of Auto) in moet stellen als de game. Maar bij sommige auto's is de besturing dan zo indirect (vooral AC/AC Evo met 'consumentenauto's'), dat je dan eigenlijk weer een rond stuur nodig hebt. Aangezien ik alleen een Fanatec Formula stuur heb, is dat wel een dingetje, want die pak je niet makkelijk over. Behalve het stuur op ~400 graden zetten (en de armen/stuurwiel uit in de cockpit), zijn er nog andere tips?
Je zou eens in de setup van een auto kunnen kijken of daar een steering ratio instelling bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Señor Sjon schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:44:
Even dom vraagje.

Ik heb voor ACC (AC weet ik niet zeker), de ingame en software rotatie op 900 staan. Daarmee zet ie ze in de meeste gevallen gelijk met wat de auto moet doen. De rest in de setup van de auto als dat kan met de steering ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met steering rato blijft de ingame en mijn stuur dus wel gelijke tred houden. Ga ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
rsnubje schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:41:
Wel bizarre prijs eigenlijk voor een 25nm base.
Vind hetzelf te duur voor de kwaliteit dat je krijgt.

Tot je problemen aankaart op hun discord. Had problemen met de R9. Poste een filmpje wat resulteerde in een ban. De QR zat mega vast.
En viel regelmatig uit (op xbox)

Zooi de deur uit, nu maar even met de controller totdat ik een andere set heb gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door eenhoorntje op 31-08-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

eenhoorntje schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:27:
[...]

Vind hetzelf te duur voor de kwaliteit dat je krijgt.

Tot je problemen aankaart op hun discord. Had problemen met de R9. Poste een filmpje wat resulteerde in een ban. De QR zat mega vast.
En viel regelmatig uit (op xbox)

Zooi de deur uit, nu maar even met de controller totdat ik een andere set heb gevonden.
Dat klinkt wel een beetje raar ja. Zou toch moeten kunnen.
Binnenkort ook XBOX spul van Asetek met hun nieuwe lijn. Wellicht nog net duurder dan Fanatec, maar wel decent.

[ Voor 10% gewijzigd door rsnubje op 31-08-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReGeX_
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:37
Hoi allemaal,

Na een aantal jaar niet gespeeld te hebben wil ik F1 weer oppakken op mijn PS5. Daarvoor ben ik op zoek naar een mooi stuur met pedalen. Mijn budget ligt rond de €500. Zelf heb ik al wat rondgekeken en de Thrustmaster T598 lijkt me een interessante optie.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of zijn er betere alternatieven in die prijsklasse? En is dit misschien het punt waarop je beter iets meer kunt investeren in een Fanatec-bundel?

Daarnaast wil ik er ook een Playseat Challenge bij aanschaffen. Andere stoelen zijn voor mij geen optie, omdat ik beperkt ruimte heb en de Challenge makkelijk kan opbergen. Dit hoeft verder niet in het budget meegenomen te worden.

Ik hoor graag jullie meningen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
ReGeX_ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:29:
Hoi allemaal,

Na een aantal jaar niet gespeeld te hebben wil ik F1 weer oppakken op mijn PS5. Daarvoor ben ik op zoek naar een mooi stuur met pedalen. Mijn budget ligt rond de €500. Zelf heb ik al wat rondgekeken en de Thrustmaster T598 lijkt me een interessante optie.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of zijn er betere alternatieven in die prijsklasse? En is dit misschien het punt waarop je beter iets meer kunt investeren in een Fanatec-bundel?

Daarnaast wil ik er ook een Playseat Challenge bij aanschaffen. Andere stoelen zijn voor mij geen optie, omdat ik beperkt ruimte heb en de Challenge makkelijk kan opbergen. Dit hoeft verder niet in het budget meegenomen te worden.

Ik hoor graag jullie meningen! :)
Je vermeldt alleen hier niet wat je verwacht van het stuur en de pedalen. Voor dat geld wordt het lastig nuttige FF te krijgen (lees een Direct Drive stuur) en een load cell rem op de pedalen te krijgen.
Maar geen idee of jij dit graag wilt.
Als je F1 gaat rijden, kan ik dat wel aanraden, maar zul je wat dieper in de buidel moeten tasten en zal de playseat Challenge niet heel hoge Nm sturen aan kunnen en een load cell rem zal ook niet ideaal zijn.

Dus is het wel handig om te vermelden wat jij verwacht van het stuur en de pedalen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReGeX_
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:37
Koldur schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:01:
[...]

Je vermeldt alleen hier niet wat je verwacht van het stuur en de pedalen. Voor dat geld wordt het lastig nuttige FF te krijgen (lees een Direct Drive stuur) en een load cell rem op de pedalen te krijgen.
Maar geen idee of jij dit graag wilt.
Als je F1 gaat rijden, kan ik dat wel aanraden, maar zul je wat dieper in de buidel moeten tasten en zal de playseat Challenge niet heel hoge Nm sturen aan kunnen en een load cell rem zal ook niet ideaal zijn.

Dus is het wel handig om te vermelden wat jij verwacht van het stuur en de pedalen.
Dank je wel voor je feedback! Eerlijk gezegd heb ik er zelf nog niet zoveel verstand van. Tot nu toe heb ik de F1-games altijd met een controller gespeeld, maar ik wil nu graag wat meer gevoel voor de auto krijgen. Online zag ik dat Fanatec vaak wordt aangeraden, daarom noemde ik dat merk.

Voor nu wil ik met een budget van ongeveer €500 vooral een zo realistisch mogelijke ervaring neerzetten. Het doel is vooral om het casual F1-spelen naar een wat hoger niveau te tillen qua beleving. Wat voor force feedback daar precies bij past en welke combinatie van stuur en pedalen dan goed is, durf ik zelf niet te zeggen. Vanuit daar ook de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59

Rayzman

+31 Rayzman

Een Playseat challenge X is wat breder dan de originele die ik wat te smal vond en in mijn bovenbenen duwde met de uiteinden van de spanbanden.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
ReGeX_ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:11:
[...]

Dank je wel voor je feedback! Eerlijk gezegd heb ik er zelf nog niet zoveel verstand van. Tot nu toe heb ik de F1-games altijd met een controller gespeeld, maar ik wil nu graag wat meer gevoel voor de auto krijgen. Online zag ik dat Fanatec vaak wordt aangeraden, daarom noemde ik dat merk.

Voor nu wil ik met een budget van ongeveer €500 vooral een zo realistisch mogelijke ervaring neerzetten. Het doel is vooral om het casual F1-spelen naar een wat hoger niveau te tillen qua beleving. Wat voor force feedback daar precies bij past en welke combinatie van stuur en pedalen dan goed is, durf ik zelf niet te zeggen. Vanuit daar ook de vraag :)
Die Thrustmaster heeft in ieder geval DD en met die stoel wil je ook niet teveel Nm hebben, dan heb je teveel flex. Dus het zou op zich moeten kunnen, de ervaring is instap DD, op zich leuk.
Wil je echt kracht tegen voelen, zullen de rig en het stuur niet voldoende zijn. Er zit standaard geen load cell rem pedaal bij. Dat is echt wel een must voor rem beleving, maar vooral goede dosering.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• TiezZ_BE
[...]

De rempedaal is naast de force feedback één van de belangrijkste dingen om een goede en vooral consistente beleving te hebben tijdens het simracen. Een goede pedalen set heeft dus (bijna?) altijd een rem met loadcell, en ook daarin zit verschil tussen de merken maar dat is vooral persoonlijke voorkeur (ivm hardheid en instellingsmogelijkheden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
[...]

T300 (met open wheel) met T-LCM pedalen en een playseat om mee te beginnen is helemaal prima. Playseat zou ik zelf meteen geruild hebben met een GT1 evo rig als je de plek hebt, gaat zeker boven het budget dus je kan het aankijken met de playseat. Bij mij was die er naar 4 maanden alweer eruit. GT1 evo rig met stoel zit je al wel op 600 euro.

Je zult met 500 euro wel ergens op in moeten leveren. Zelf vind ik direct drive niet meteen nodig, vind de pedalen nog belangrijker maar load cells gaat niet werken op een playseat helaas.

Na mijn reis door sim gear en mocht he topnieuw doen zou ik beginnen met de rig, dan pedalen, dan het stuur.

Succes met zoektocht.

__/`\__/`\__

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:47
Koldur schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:08:
[...]

Die Thrustmaster heeft in ieder geval DD

Er zit standaard geen load cell rem pedaal bij. Dat is echt wel een must voor rem beleving, maar vooral goede dosering.
Van de Thrustmaster website: De pedaalset kan worden uitgebreid met een derde Load Cell-pedaal dankzij de Raceline Pedals Upgrade Kit (los en binnenkort verkrijgbaar).
Nu er ook een Xbox versie van de T598 is zal zo'n load cell pedaal hopelijk ook wat sneller verschijnen.

Beginnersvraagje: heeft het zin om ook een load cell pedaal voor het koppelingspedaal te hanteren? Doel: slippende koppeling simuleren. Maar ik weet niet of er sim's zijn die dat ondersteunen, F1, op PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistacal
mv_ak schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:45:
[...]

Van de Thrustmaster website: De pedaalset kan worden uitgebreid met een derde Load Cell-pedaal dankzij de Raceline Pedals Upgrade Kit (los en binnenkort verkrijgbaar).
Nu er ook een Xbox versie van de T598 is zal zo'n load cell pedaal hopelijk ook wat sneller verschijnen.

Beginnersvraagje: heeft het zin om ook een load cell pedaal voor het koppelingspedaal te hanteren? Doel: slippende koppeling simuleren. Maar ik weet niet of er sim's zijn die dat ondersteunen, F1, op PS5.
Nee positie sensor op koppeling is voldoende. Load cell is echt om remkracht na te bootsen (progressief remmen).

Ik zou nooi teen t598 kopen voor dat geld. Neem dan een moza r5 bundel

__/`\__/`\__

• Frontysco
mv_ak schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:45:
[...]

Nee, dat heeft geen zin. Loadcel gebruik je om te gaan remmen op spiergeheugen en gaat je enorm helpen om scherper te remmen en te trailbraken.

Dat heeft 0-zin voor je koppeling, zonde van je centen.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:47
Frontysco schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:54:
[...]

Nee, dat heeft geen zin. Loadcel gebruik je om te gaan remmen op spiergeheugen en gaat je enorm helpen om scherper te remmen en te trailbraken.

Dat heeft 0-zin voor je koppeling, zonde van je centen.
Ah ok, het gaat dus om de hoeveelheid kracht die je zet bij remmen. Klopt het dat bij koppeling het omgekeerd is - voor het simuleren van een slippende koppeling laat je de koppeling gecontroleerd opkomen en die nauwkeurigheid komt dan uit de H.E.A.R.T sensoren.

Overigens ervaar ik de T598 met DD als zeer krachtig en meer dan voldoende voor mij, bij bv rally, echt moeite om lekker in de bocht te blijven hangen en alle hobbels goed te nemen, maar kom van vroeger dan ook van een Microsoft Force Feedback stuur (Sidewinder).

Ik was trouwens voor 450,- klaar voor de set, Moza helaas niet voor PS5.

[ Voor 3% gewijzigd door mv_ak op 10-09-2025 15:23 ]

• Mistacal
Heb met plezier de ts-pc gebruikt (belt) en was ook rond 6-7Nm, ondanks dat het over het algemeen genoeg was. Miste ik de detailering (want geen DD). Daarnaast was/ben ik niet zeker van het eco systeem van thrustmaster en over de QR (van de t818) hoorde ik weinig goeds. Nu rij ik wel met veel meer Nm maar voel ik veel meer detail door headroom. Naast de 598 en 818 is er niets meer boven waardoor voor mij het ecosysteem(sturen) niet meegenomen kan worden als je dan toch meer details wilt.

Als het bevalt dan is het prima, kan het alleen lastig aanbevelen.

__/`\__/`\__

• Frontysco
Loadcell gaat idd op spiergeheugen (dus kracht) die je zet, net zoals in echte auto's.
De goedkopere pedalen die gaan middels afstand, dus hoever je het pedaal intrapt.

Je kunt je voorstellen dat het voor een opkomende koppeling niet van belang is hoe hard die ingetrapt wordt. Daarnaast gebruik je die meestal alleen bij het wegrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Mistacal schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:33:
Heb met plezier de ts-pc gebruikt (belt) en was ook rond 6-7Nm, ondanks dat het over het algemeen genoeg was. Miste ik de detailering (want geen DD). Daarnaast was/ben ik niet zeker van het eco systeem van thrustmaster en over de QR (van de t818) hoorde ik weinig goeds. Nu rij ik wel met veel meer Nm maar voel ik veel meer detail door headroom. Naast de 598 en 818 is er niets meer boven waardoor voor mij het ecosysteem(sturen) niet meegenomen kan worden als je dan toch meer details wilt.

Als het bevalt dan is het prima, kan het alleen lastig aanbevelen.
Die mening ben ik ook toebedeeld, maar hij is vrij duidelijk dat een andere rig niet tot de mogelijkheden behoort en er zeer weinig rek in het budget zit.

Mijn ervaring is ook dat je gewoon een echt stevige rig nodig hebt en het liefst 10Nm stuur wilt hebben met een stelbaar load cell rempedaal.
Maar niet iedereen zit er zo in en heeft dergelijke hoge eisen.

Wat ik echt afraad, is een belt/gear driven stuur, daar heb je te maken met lag en is de feedback gewoon te laat, de ervaring kan dan als leuk voelen, maar je kunt gewoon echt later en meestal te laat reageren op de feedback.
Dat is het grote voordeel van DD, de feedback komt het snelst aan, sneller is niet mogelijk.
Detail zit hem vooral in de kracht van een stuur, als de kracht te laag is, zal je detail een stuk lager liggen, met een boven en ondergrens natuurlijk. Als je heel zware feedback tegelijk krijgt met lichte feedback en de kracht van het stuur te laag is, voel je de lichte feedback niet of de zware niet (afhankelijk van instellingen), dus krijg je clipping.
Het ligt iets genuanceerder (meerdere factoren dan alleen Nm), maar van 9-14Nm zit je in een mooie bandbreedte met betrekking tot detail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistacal
Koldur schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:52:
[...]

Die mening ben ik ook toebedeeld, maar hij is vrij duidelijk dat een andere rig niet tot de mogelijkheden behoort en er zeer weinig rek in het budget zit.

Mijn ervaring is ook dat je gewoon een echt stevige rig nodig hebt en het liefst 10Nm stuur wilt hebben met een stelbaar load cell rempedaal.
Maar niet iedereen zit er zo in en heeft dergelijke hoge eisen.

Wat ik echt afraad, is een belt/gear driven stuur, daar heb je te maken met lag en is de feedback gewoon te laat, de ervaring kan dan als leuk voelen, maar je kunt gewoon echt later en meestal te laat reageren op de feedback.
Dat is het grote voordeel van DD, de feedback komt het snelst aan, sneller is niet mogelijk.
Detail zit hem vooral in de kracht van een stuur, als de kracht te laag is, zal je detail een stuk lager liggen, met een boven en ondergrens natuurlijk. Als je heel zware feedback tegelijk krijgt met lichte feedback en de kracht van het stuur te laag is, voel je de lichte feedback niet of de zware niet (afhankelijk van instellingen), dus krijg je clipping.
Het ligt iets genuanceerder (meerdere factoren dan alleen Nm), maar van 9-14Nm zit je in een mooie bandbreedte met betrekking tot detail.
Check,

Als dat er echt geen alternatief inzit dan is de keuze ook al gemaakt.

Dan zou ik het nog wat extremer aanbevelen door helemaal geen rig-achtig iets te kopen. Dus ook geen playseat. Gebruik dan tijdelijk je bureau, ja klinkt stom maar het is echt zonde geld. Dat geld kan je beter in een DD base stoppen met een setje pedalen. Een Thrustmaster set op marktplaats is dan daarnaast de enige aanbeveling die gedaan kan worden (incl load cell pedalen) en zelf ervaren.

We kunnen maar tot een bepaalde hoogte ergens een richting aangeven. Ik heb zelf deze ervaring ook opgedaan. Lekker beginnen met een belt driven en na een paar maanden volledig alles nieuw. Er zijn ook meer dan genoeg mensen die prima met een g29 uit kunnen en dit al jaren doen. Er is geen goed of slecht

__/`\__/`\__

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RappeDoper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:27
Naar verwachting komt Logitech volgende week ook met een mid-range DD, waarbij PS5 support niet onlogisch is. Niet gek om die aankondiging nog wat af te wachten.
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.