Dan vraag ik mij af om welk spel dat dan ging. Want bij een beetje sim met goede triple monitor support kun je de hoeken tussen de monitoren opgeven en wordt het beeld daarop aangepast zodat die drie 2D vlakken juist wel goed worden weergegeven. Dat is namelijk het hele principe van triple monitor support.Phusebox schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:52:
[...]
Mwoah diverse 20-40k rigs op evenementen en beurzen, lijkt me sterk dat die allemaalnniet goed afgesteld stonden.
Voelt gewoon heel onnatuurlijk ook omdat het nooit correct kan zijn. Drie 2d vlakken gaan nooit alles correct kunnen weergeven.
In jouw voorbeeld dus, de afstand tot de andere kant van de auto, in relatie met je schermen. Dat is waar ik niet tegen kan. Op een 2d video ziet het er gaaf uit, maar ik wordt er helemaal duizelig van.
iRacing en ACC.Huugje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:57:
[...]
Dan vraag ik mij af om welk spel dat dan ging. Want bij een beetje sim met goede triple monitor support kun je de hoeken tussen de monitoren opgeven en wordt het beeld daarop aangepast zodat die drie 2D vlakken juist WEL goed worden weergegeven. Dat is namelijk het hele principe van triple monitor support.
Maar goed ook dat ik er niet tegen kan want het past toch niet in de kamer waar mijn rig staat. De 45inch ultrawide past net.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 16-02-2025 12:59 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je zult je verbazen hoeveel so-called pro simrigs op events verkeerd afgesteld staan.
Maargoed, ik ben blij dat het bij mij wél goed afgesteld staat.. dat is het belangrijkste.
Maargoed, ik ben blij dat het bij mij wél goed afgesteld staat.. dat is het belangrijkste.
[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 16-02-2025 13:00 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan moet het echt aan jou liggen. Dat voorbeeld dat @Rivanov geeft ziet er namelijk prima uit.
Jep. En dat is met de zijmonitoren op 60 graden en de center monitor op 63cm afstand.Huugje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:00:
[...]
Dan moet het echt aan jou liggen. Dat voorbeeld dat @Rivanov geeft ziet er namelijk prima uit.
Dat geeft een FOV van 178.
En de kijkhoogte is preciés in het midden, dus hoef zelfs geen shift horizon te gebruiken in iRacing en ook in sims die geen shift horizon functie hebben klopt het precies en loopt alles superstrak door over de schermen. Geen "verbuiging".
Kan bijna niet beter.
:strip_exif()/f/image/7zkUUpH9XHEADObOp6FTlPIg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 16-02-2025 13:03 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Uiteraard ligt het aan mij, net als mensen die niet tegen VR kunnen.
Mijn hersens hebben moeite met pixels die dichterbij zijn fysiek, maar verder weg liggen in de 3D wereld. Lastig uit te leggen.
Dit deel van de auto moet bijvoorbeeld verder weg van je zijn dan het meest linker stuk op dat scherm. Echter zijn de pixels fysiek dichterbij.
Bij een plat scherm heb je dat minder omdat het scherm niet in perspectief op je af komt. Of zoals de spiegel. Dat ziet er gek uit voor mij.
Anyhoo, ieder zijn ding.
Mijn hersens hebben moeite met pixels die dichterbij zijn fysiek, maar verder weg liggen in de 3D wereld. Lastig uit te leggen.
Dit deel van de auto moet bijvoorbeeld verder weg van je zijn dan het meest linker stuk op dat scherm. Echter zijn de pixels fysiek dichterbij.
Bij een plat scherm heb je dat minder omdat het scherm niet in perspectief op je af komt. Of zoals de spiegel. Dat ziet er gek uit voor mij.
Anyhoo, ieder zijn ding.
:strip_exif()/f/image/aMm7QN39dR8SniVaalVKSdDw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 16-02-2025 13:11 ]
Overigens kun je ook nooit een goede indruk krijgen van goede triple setup op een beurs/event.
Het hangt namelijk volledig af van jouw eigen lengte etc.
Mijn setup is precies afgesteld op mij. Dus mijn lengte, mijn zithouding etc. Als ik bijvoorbeeld onderuit ga liggen in m'n stoel, dan kloppen de verhoudingen ook niet meer. Of als ik extreem hoog ga zitten.
Maar in mijn normale zithouding, klopt het precies.
Dus zo'n opstelling op een beurs geeft jou nooit een goed beeld, want die staat niet op jou afgesteld.
Het hangt namelijk volledig af van jouw eigen lengte etc.
Mijn setup is precies afgesteld op mij. Dus mijn lengte, mijn zithouding etc. Als ik bijvoorbeeld onderuit ga liggen in m'n stoel, dan kloppen de verhoudingen ook niet meer. Of als ik extreem hoog ga zitten.
Maar in mijn normale zithouding, klopt het precies.
Dus zo'n opstelling op een beurs geeft jou nooit een goed beeld, want die staat niet op jou afgesteld.
Het 'probleem' met triples is dat zoals Phusebox omschrijft, je een 2D beeld blijft hebben dat dichtbij zit, ook al geeft het iets weer van ver weg af. Normaal gesproken accomoderen je ogen afhankelijk van de afstand. Dit werkt net zo in VR en voelt voor sommigen (waaronder mijzelf) natuurlijker aan. Hetzelfde met dat met triples je perspectief niet verandert als je je hoofd verplaatst, bijvoorbeeld als je voorover leunt om een net iets andere hoek in je spiegels te krijgen. Terwijl in VR (afhankelijk van of het netjes is geïmplementeerd in het spel) dit wel het geval is.
Uiteraard heeft VR weer zo zijn eigen nadelen...
Uiteraard heeft VR weer zo zijn eigen nadelen...
[ Voor 4% gewijzigd door dhrto op 16-02-2025 15:23 ]
Maar het voordeel IMO van triples t.o.v. VR is dat je op een natuurlijke manier vanuit je ooghoeken kunt zien of er naast je iemand zit, zonder daarvoor helemaal je hoofd te draaien. Dat is iets wat met VR, door de beperkte FOV van de huidige brillen, wel het geval is. Ik kan gewoon vooruit blijven kijken en toch zien of er iemand naast mij rijdt.
Ken enkele die om die reden van VR overgestapt zijn op triples, omdat ze hiermee veel meer situational awareness hebben.
Ken enkele die om die reden van VR overgestapt zijn op triples, omdat ze hiermee veel meer situational awareness hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 16-02-2025 15:23 ]
Ja, ik zou ook heel graag een bredere FOV hebben, dan de huidige doorsnee VR-brillen momenteel bieden. Ik hoop dan ook van harte dat ze VR door blijven ontwikkelen, ondanks dat het nog altijd een niche is.
Zou mooi zijn als je gewoon het blikveld hebt van een integraalhelm. Desnoods gewoon een integraalhelm als basis en daarin de VR elektronica oplossen. Geeft gelijk ook extra immersion met helm op hahaha.
Zou mooi zijn als je gewoon het blikveld hebt van een integraalhelm. Desnoods gewoon een integraalhelm als basis en daarin de VR elektronica oplossen. Geeft gelijk ook extra immersion met helm op hahaha.
Ik heb een CSL DD + ClubSport Formula v2.5 + CSL pedals gekocht.
Via MP een gebruikte playseat gekocht, maar het werkt gewoon niet lekker. De stuur is te dichtbij, wil ik de stuur van mij verder af dan moeten de pedalen ook verder af zijn. En dat wil ik niet.
Daarom heb ik de stuur nu aan mijn bureau met een table clamp, zithouding is nu beter, maar m’n scherm trilt nu zeg maar door FF.
Via MP een gebruikte playseat gekocht, maar het werkt gewoon niet lekker. De stuur is te dichtbij, wil ik de stuur van mij verder af dan moeten de pedalen ook verder af zijn. En dat wil ik niet.
Daarom heb ik de stuur nu aan mijn bureau met een table clamp, zithouding is nu beter, maar m’n scherm trilt nu zeg maar door FF.
EU DNS: 86.54.11.100
Zo simpel kan het soms zijn!Phusebox schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:25:
Kabel met tiewrap aan spacer gemaakt en klittenband strap aan de rig. Werkt goed.
[Afbeelding]
Een andere vraag, weet niet of er een ander topic voor is. Maar hoe zorg ik dat elke auto gewoon met sim hub en de DDU samen werkt? Ik moet elke auto apart toevoegen nu (ACC).
En hoe reset ik sim hub instellingen voor de DDU? Heb wat zitten klikken en andere zaken gesloopt blijkbaar.
En hoe reset ik sim hub instellingen voor de DDU? Heb wat zitten klikken en andere zaken gesloopt blijkbaar.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 16-02-2025 16:22 ]
Hier een mooi voorbeeld van een crazy expensive rig.. zie de FOV.Phusebox schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:52:
[...]
Mwoah diverse 20-40k rigs op evenementen en beurzen, lijkt me sterk dat die allemaalnniet goed afgesteld stonden.
Voelt gewoon heel onnatuurlijk ook omdat het nooit correct kan zijn. Drie 2d vlakken gaan nooit alles correct kunnen weergeven.
In jouw voorbeeld dus, de afstand tot de andere kant van de auto, in relatie met je schermen. Dat is waar ik niet tegen kan. Op een 2d video ziet het er gaaf uit, maar ik wordt er helemaal duizelig van.
ACC is niet echt optimaal qua VR. Ik rij AMS2 en deed dit goed met een 3060ti in het verleden icm een Reverb G2 (90hz/90FPS). Natuurlijk niet alle eye candy vol aan.OFV schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:42:
Zit me in te lezen maar zie dat je qua pc specs dan ook wel een niveau hoger moet zitten. Rtx3080 minimaal terwijl ik nu ACC top heb draaien op een 3070. De stap naar VR is wat dat betreft stevig begrijp ik?
Maar dat kan ik nu ook niet met mijn 4090
Basement Bios ---- Exo-S
Ook nog maar een setje besteld om haptic feedback toe te voegen aan mijn pedalen. Ben benieuwd. Het welbekende simagic spul.
Had het destijds op de P1000 pedals. In het begin vond ik het handig. Maar op een gegeven moment ging het mij tegenstaan dat ik ze zelfs maar uitschakelde. Daarna overgestapt op de VRS pedalen en ook totaal geen behoefte om die haptics daar op te zetten.Phusebox schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:18:
Ook nog maar een setje besteld om haptic feedback toe te voegen aan mijn pedalen. Ben benieuwd. Het welbekende simagic spul.
Benieuwd hoelang jij ze houdt jou kennende.
Tip: Sla simpro maar over, en ga direct aan de slag met simHub.Phusebox schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:18:
FYI: De optie om geen feedback door te geven wanneer de pedaal niet wordt gebruikt lijkt de feedback op de hele pedaal (mogelijk afhankelijk per game) te annuleren/blokkeren. Mogelijk wordt dit nog gepatched in simHub (of al gepatched...?)
Dit. Had het toen ook via Simhub lopen. Veel meer mogelijkheden.TiezZ_BE schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:25:
[...]
Tip: Sla simpro maar over, en ga direct aan de slag met simHub.
FYI: De optie om geen feedback door te geven wanneer de pedaal niet wordt gebruikt lijkt de de feedback op de hele pedaal (mogelijk afhankelijk per game) te annuleren/blokkeren. Mogelijk wordt dit nog gepatched in simHub
Haha ok. Ik heb SimLab pedalen maar mis wel feedback.Rivanov schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:24:
[...]
Had het destijds op de P1000 pedals. In het begin vond ik het handig. Maar op een gegeven moment ging het mij tegenstaan dat ik ze zelfs maar uitschakelde. Daarna overgestapt op de VRS pedalen en ook totaal geen behoefte om die haptics daar op te zetten.
It crossed my mind, maar het voegt net te weing toe vind ik persoonlijk.
Daarnaast als ik kijk naar ratio geld en tijd dat ik in die rig zit dan vind ik het een wonder dat mijn vrouw nog niet van me is gescheiden
Ik haal gemiddeld maar een uurtje per week of zo...
Grappig, ik heb ze juist op mijn VRS gezetRivanov schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:24:
[...]
Had het destijds op de P1000 pedals. In het begin vond ik het handig. Maar op een gegeven moment ging het mij tegenstaan dat ik ze zelfs maar uitschakelde. Daarna overgestapt op de VRS pedalen en ook totaal geen behoefte om die haptics daar op te zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Mystikal op 17-02-2025 16:33 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Same here, heb mijn 3080 vervangen door een 4080S. Was de meeste bang for buck (heeft me na verkoop van de 3080 maar 325 euro gekost).Mystikal schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:31:
[...]
Daarnaast als ik kijk naar ratio geld en tijd dat ik in die rig zit dan vind ik het een wonder dat mijn vrouw nog niet van me is gescheiden![]()
[...]
Grappig, ik heb ze juist op mijn VRS gezet
En ik race momenteel ook maar gemiddeld 1 a 2 uur per week, maar wel een een rig van pak hem beet 4500 euro? Ai, nu ik het zo optel doet het pas pijn haha.
[trieste stoefmodus]Ben bang dat ik daar ruimschoot overheen ga...[/trieste stoefmodus]Phusebox schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:46:
[...]
Same here, heb mijn 3080 vervangen door een 4080S. Was de meeste bang for buck (heeft me na verkoop van de 3080 maar 325 euro gekost).
En ik race momenteel ook maar gemiddeld 1 a 2 uur per week, maar wel een een rig van pak hem beet 4500 euro? Ai, nu ik het zo optel doet het pas pijn haha.
Maar als ik een rondje ga rijden dan geniet ik er wel van! Ik denk altijd maar zo, als ik een leuke sportauto zou kopen, ben ik veel meer geld kwijt
Basement Bios ---- Exo-S
Haha ja je zit al snel aan dat soort bedragen als je goed spul koopt. En dan heb ik nog de low-end van het wat betere spul. Maar klopt, alle hobby's kosten geld, en het gaat ook allemaal wel lang mee.Mystikal schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:11:
[...]
[trieste stoefmodus]Ben bang dat ik daar ruimschoot overheen ga...[/trieste stoefmodus]
Maar als ik een rondje ga rijden dan geniet ik er wel van! Ik denk altijd maar zo, als ik een leuke sportauto zou kopen, ben ik veel meer geld kwijt
Twee keer op wintersport en je bent het ook kwijt en dan heb je twee weken lol gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2025 08:22 ]
Gisteravond een korte sessie met AI gedaan op Long Beach om m'n nieuwe 5090FE aan de tand te voelen.Mystikal schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:31:
[...]
Daarnaast als ik kijk naar ratio geld en tijd dat ik in die rig zit dan vind ik het een wonder dat mijn vrouw nog niet van me is gescheiden![]()
SSAO op ON en SSR op High - Always.
Met name SSR was zelfs op Low al een gigántische FPS killer met m'n vorige 4080. Met de 5090 niet bepaald een issue zoals je in deze stream ziet.
https://www.twitch.tv/videos/2383962638
1440p/60
Rivanov schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:02:
[...]
Jep. En dat is met de zijmonitoren op 60 graden en de center monitor op 63cm afstand.
Dat geeft een FOV van 178.
En de kijkhoogte is preciés in het midden, dus hoef zelfs geen shift horizon te gebruiken in iRacing en ook in sims die geen shift horizon functie hebben klopt het precies en loopt alles superstrak door over de schermen. Geen "verbuiging".
Kan bijna niet beter.
[Afbeelding]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
LOL whut?! Pretendeert hij dat dit zijn foto's zijn? Heb je de post link?TiezZ_BE schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:49:
[...]
Blijkbaar gebruikt iemand je foto's in een groep op FB. In de reacties zegt hij dat hij de 27 inch monitors gaat 'verkopen'.
[Afbeelding]
PB...Rivanov schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:58:
[...]
LOL whut?! Pretendeert hij dat dit zijn foto's zijn? Heb je de post link?
Wow bizar ook weer!
Basement Bios ---- Exo-S
Zou je een shotje kunnen maken van je graphics settings?Rivanov schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:43:
[...]
Gisteravond een korte sessie met AI gedaan op Long Beach om m'n nieuwe 5090FE aan de tand te voelen.
SSAO op ON en SSR op High - Always.
Met name SSR was zelfs op Low al een gigántische FPS killer met m'n vorige 4080. Met de 5090 niet bepaald een issue zoals je in deze stream ziet.
https://www.twitch.tv/videos/2383962638
1440p/60
Simbob schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:28:
[...]
Zou je een shotje kunnen maken van je graphics settings?
/f/image/oQGyZM1Xb4QwPedFKKV3hB60.png?f=fotoalbum_large)
Das snel
Geen Self shadowing / Dynamic Objects? Moet de 5090 makkelijk aankunnen. Nu lijken de auto’s te glijden.
Zelf hoop ik dat de SSR aangepast wordt in een volgende build. Dit kost teveel fps.
Die had ik nog niet aangepast t.o.v. m'n 4080. Enkel SSR en SSAO aangezet nu.Simbob schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:36:
[...]
Das snel![]()
Geen Self shadowing / Dynamic Objects? Moet de 5090 makkelijk aankunnen. Nu lijken de auto’s te glijden.
Zelf hoop ik dat de SSR aangepast wordt in een volgende build. Dit kost teveel fps.
Ga die shadowing nog proberen.
Eerste haptic geval van Simagic gemonteerd. Collega had de mounts geprint voor Sim Lab pedalen. Het is even wennen en moet nog finetunen maar denk dat ik het wel een toevoeging vind. Heb het wel al meteen flink omlaag geschroefd want de rig ratelt wat te hard. Denk dat ik met bass shakers eerder we miskoop had gedaan als ik zie hoeveel er nu al meerammelt. De pedalen zijn vrij stil maar iets resoneert mee, weet nog niet wat.
Heb de P-HPR voor rempedaal en dan enkel de ABS effecten aan. Op gaspedaal komt de Neo, die is wat minder heftig.
Heb de P-HPR voor rempedaal en dan enkel de ABS effecten aan. Op gaspedaal komt de Neo, die is wat minder heftig.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 19-02-2025 20:07 ]
Vandaag is de 12" wheel mod van Moza bezorgd. Een mooi rond stuur ipv een vlakke onderzijde inclusief paddle extenders.
Zo maar eens een paar rondjes Nordschleife aandoen in AC.
Zo maar eens een paar rondjes Nordschleife aandoen in AC.
Hier thuis helaas geen plaats voor een Alu rig ergens een plaats te geven. Nu dus op zoek naar iets wat gemakkelijk wegsteekbaar is, maar toch voldoende voldoening geeft. Moet compatibel zijn met PS5 & PC.
Kwam voorlopig op een Fanatec GT DD Pro, samen met een Playseat Challenge X uit. Ben me ervan bewust dat er waarschijnlijk wel wat flex zal zitten op de seat, maar zoals ik al zei heb ik geen plaats om iets vast te zetten.
Iemand advies/input/alternatieven?
Kwam voorlopig op een Fanatec GT DD Pro, samen met een Playseat Challenge X uit. Ben me ervan bewust dat er waarschijnlijk wel wat flex zal zitten op de seat, maar zoals ik al zei heb ik geen plaats om iets vast te zetten.
Ik heb de GT DD Pro met 8nm boost kit een aardig tijdje gebruikt op een Playseat Challenge. Ik heb hem wat steviger gemaakt met wat mods van Lowdownshifter. Wel wat flex uiteraard en wat zwaar, maar prima te doen als je wat weinig ruimte hebt.UnderAVoidSky schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:56:
Hier thuis helaas geen plaats voor een Alu rig ergens een plaats te geven. Nu dus op zoek naar iets wat gemakkelijk wegsteekbaar is, maar toch voldoende voldoening geeft. Moet compatibel zijn met PS5 & PC.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Fanatec clubsport V3 pedalen?
Ben nieuw in de simrace wereld en ben mij aan het oriënteren voor een pc / rig en stuur etc.
Zie dat de V3 nu leuk geprijsd is (70 euro korting)
Ben je merk gebonden als je deze koopt of kan het stuur en de base van een ander merk zijn?
Ik zie bijvoorbeeld ook pedalen van Moza, de SR-P. Scheelt behoorlijk wat geld. Zal hem vast ook in het kwaliteitsverschil zitten. Ga je dit al beginner merken?
Ben nieuw in de simrace wereld en ben mij aan het oriënteren voor een pc / rig en stuur etc.
Ben je merk gebonden als je deze koopt of kan het stuur en de base van een ander merk zijn?
Ik zie bijvoorbeeld ook pedalen van Moza, de SR-P. Scheelt behoorlijk wat geld. Zal hem vast ook in het kwaliteitsverschil zitten. Ga je dit al beginner merken?
[ Voor 20% gewijzigd door SB! op 26-02-2025 10:43 ]
Ik heb onlangs de Leoxz XGT Ultimate aangeschaft met Wireless kit
Gebruik deze op een Moza R12, verbaast me toch dat je niet meer mensen er over hoort, is kwalitatief echt een mooi stuurtje,
Simhub support dus draait ook lovely Dash
Enige wat ik persoonlijk minder vind is de stickers op de knoppen, die net teveel licht doorlaten op het zwart.
Gebruik deze op een Moza R12, verbaast me toch dat je niet meer mensen er over hoort, is kwalitatief echt een mooi stuurtje,
Simhub support dus draait ook lovely Dash
Enige wat ik persoonlijk minder vind is de stickers op de knoppen, die net teveel licht doorlaten op het zwart.
Ik ben net 2 weken begonnen met een Moza R3 (icm de xbox series x). Wel de brake performance mod direct bij besteld. Rijd super, had dat 10 jaar geleden al moeten doen.SB! schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:04:
Rij er al een paar jaar mee(incl. BPK) , geen verdere ervaring met andere LC pedalen enkel met T3PA van TM. Fikse upgrade tov de TM. Er zijn vast nog betere pedalen beschikbaar, maar zoals het alles is het wel een point of diminising returns hoe meer high end je gaat.SB! schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:04:
Je bent niet merk gebonden als je deze koopt en kunt naar hartelust andere bases combineren.
Als beginner ga je dit niet direct merken denk ik.
En qua prijs ligt de Mozo R3 niet ver van de Logitech G923 af.
Kijk is naar de playseat trophy..UnderAVoidSky schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:56:
De fanatec v3 pedals heb ik ondertussen ook al een aantal jaren, en aan de pedalen ligt het zeker niet.SB! schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:04:
Wel heb ook ik later de bpk er bij gekocht, wat wel aan te raden is.
Enige reden waarom ik misschien ooit zou willen switchen is dat ik de pedalen onderling niet kan verschuiven waardoor je het net niet exact naar wens kan afstellen.
Zijn misschien wel mods voor maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Voor de rest, zeer tevreden mee.
Zolang je op pc blijft racen, dan kun je helemaal los gaan qua merken.
Moza verder geen ervaring mee.
Probleem is dat je die niet gemakkelijk kan opbergen hé .. Mijn vrouw smijt dat gewoon buiten als dat in de living blijft staan

Met zo'n 15 minuten werk kun je de rem en koppeling omruilen (zijn genoeg filmpjed over te vinden, heb het zelf ook al een keer hier gepost. Ik gebruik de koppeling nooit en heb nu de rem wel recht voor mijn linkerbeen, beste aanpassing ever.Tophof schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:47:
[...]
Enige reden waarom ik misschien ooit zou willen switchen is dat ik de pedalen onderling niet kan verschuiven waardoor je het net niet exact naar wens kan afstellen.
Zijn misschien wel mods voor maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Oké ja het is nog best een aardig formaat en zwaar dat klopt.UnderAVoidSky schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:49:
[...]
Probleem is dat je die niet gemakkelijk kan opbergen hé .. Mijn vrouw smijt dat gewoon buiten als dat in de living blijft staan
Dan kan je beter een 160/40 rig kopen, + 5 (of meer) zware bass shakers. Dat kan ze niet opheffenUnderAVoidSky schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Gisteravond de Simcore UH1 Pro L extension op m’n Simucube 2 Pro gemonteerd. Wat een k*t klus. Eens maar nooit meer haha.
![]() | ![]() | ![]() |
Ja die had ik inderdaad al wel gezien, maar is helaas voor mij niet handig.Card Nox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 00:17:
[...]
Met zo'n 15 minuten werk kun je de rem en koppeling omruilen (zijn genoeg filmpjed over te vinden, heb het zelf ook al een keer hier gepost. Ik gebruik de koppeling nooit en heb nu de rem wel recht voor mijn linkerbeen, beste aanpassing ever.
Ik gebruik de koppeling namelijk nog regelmatig.
Toch bedankt voor het idee!
@Tophof, ahh dan is het inderdaad geen optie. Ben aan het denken over de alignment, maar dan zou je acceleratie voor rechterbeen, rem voor linkerbeen en dan daar nog links van de koppeling hebben, geen idee hoe lekker dat speelt. Kunt natuurlijk wel iets met je rem en koppeling positie spelen. Maar als je ook nog heel-toe wilt doen kun je de rem en acceleratie pedaal ook weer niet te ver uit elkaar plaatsen... lastig.
K*t klus? Hoe zo.Rivanov schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:02:
Gisteravond de Simcore UH1 Pro L extension op m’n Simucube 2 Pro gemonteerd. Wat een k*t klus. Eens maar nooit meer haha.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Die Simcore extended is werkelijk een heel mooi doordacht stuk hardware. Ik heb precies dezelfde en had er echt 0.0 issues mee en binnen 5 minuten gemonteerd.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Het ligt niet aan die extension. De moeilijkheid zat ‘m in de Simucube 2 Pro shaft die zowel rondom de motor moet klemmen en zich “uit moet zetten” om de extension te klemmen. En dat vergt nogal wat kracht en precisie.. want ik kreeg de shaft wel vast rondom de motor, maar je kon vervolgens geen goede kracht zetten om die shaft uit te laten zetten waardoor die gewoon ronddraaide in de extension.
Uiteindelijk zonder extension de shaft alvast wat uit laten zetten, toen de extension er opgeschoven / geduwd zodat deze in ieder geval de grip op de shaft had en toen verder aangedraaid.
Uiteindelijk zonder extension de shaft alvast wat uit laten zetten, toen de extension er opgeschoven / geduwd zodat deze in ieder geval de grip op de shaft had en toen verder aangedraaid.
Ik begreep dat het om de montage van de shaft ging. Maar ik herken niet dat dat zo'n lastig klusje was. Zoals gezegd was ik in 5 min klaar om de oude mount / shaft eraf te halen de Simcore te monteren.Rivanov schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:33:
Het ligt niet aan die extension. De moeilijkheid zat ‘m in de Simucube 2 Pro shaft die zowel rondom de motor moet klemmen en zich “uit moet zetten” om de extension te klemmen. En dat vergt nogal wat kracht en precisie.. want ik kreeg de shaft wel vast rondom de motor, maar je kon vervolgens geen goede kracht zetten om die shaft uit te laten zetten waardoor die gewoon ronddraaide in de extension.
Maar mooi dat het gelukt is.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Maar jij hebt een Simagic base toch? Of inmiddels ook overgestapt op Simucube?GAEvakYD schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:50:
[...]
Ik begreep dat het om de montage van de shaft ging. Maar ik herken niet dat dat zo'n lastig klusje was. Zoals gezegd was ik in 5 min klaar om de oude mount / shaft eraf te halen de Simcore te monteren.
Maar mooi dat het gelukt is.
Hehe zit nu een half jaar op de Simcube. Heb een special editie die door het Simucube team gesigneerd is voor het goede doel. Was voor charity 24h van SSRI waar ze deze gesigneerde versie ter beschikking hadden gesteld voor de veilig.Rivanov schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:08:
[...]
Maar jij hebt een Simagic base toch? Of inmiddels ook overgestapt op Simucube?
:strip_exif()/f/image/iDfrW7pcyVaVJikGtKFfnOVw.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier tijdens de montage zie je de base + de Simcore extender zitten op de nieuwe rig. Ik gebruik de GT Omega front mount. Ook heel erg blij mee.
:strip_exif()/f/image/C32cc1FS5jRztPOz7hMahEaV.jpg?f=fotoalbum_large)
Complete rig. Ik gebruik de Simucube met een GRID Mpx stuur. Ook heel erg content mee.
:strip_exif()/f/image/5QhsnGxWSEw1KloLp7aGWGN0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps die stellage aan de achterkant is voor de QS-BT1 gordel tensioner die ergens komende weken/maanden moet komen zodra die op voorraad is.
[ Voor 3% gewijzigd door GAEvakYD op 28-02-2025 21:15 ]
Je bedoeld met alignment de breedte aan passen van het bestaande, of begrijp ik je verkeerd?Card Nox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:31:
@Tophof, ahh dan is het inderdaad geen optie. Ben aan het denken over de alignment, maar dan zou je acceleratie voor rechterbeen, rem voor linkerbeen en dan daar nog links van de koppeling hebben, geen idee hoe lekker dat speelt. Kunt natuurlijk wel iets met je rem en koppeling positie spelen. Maar als je ook nog heel-toe wilt doen kun je de rem en acceleratie pedaal ook weer niet te ver uit elkaar plaatsen... lastig.
Want daar zat ik aan te denken.
Heel-toe doe ik eigenlijk toch nooit (talent ontbreekt denk ik).
Dus iets verder uit elkaar vind ik geen probleem.
Om die reden heb ik de Next Level Racing F1 Lite Pro gekocht. Is makkelijk op te bergen. heeft overal extra bandjes zodat alles super stevig is.UnderAVoidSky schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:49:
[...]
Ik heb ook gekeken naar de Logitech Playseat Challenge X. Die is wat minder uitgebreid dan de Next Level Racing. Prijs ongeveer hetzelfde.
Ook gekeken naar de Trophy, was mijn voorkeur helaas niet makkelijk op te bergen.
Opbouwen en opruimen duurd max 10miniten
Is zo iets dan ook zonder flex met bv 10 nm?eenhoorntje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:43:
[...]
Om die reden heb ik de Next Level Racing F1 Lite Pro gekocht. Is makkelijk op te bergen. heeft overal extra bandjes zodat alles super stevig is.
Ik heb ook gekeken naar de Logitech Playseat Challenge X. Die is wat minder uitgebreid dan de Next Level Racing. Prijs ongeveer hetzelfde.
Ook gekeken naar de Trophy, was mijn voorkeur helaas niet makkelijk op te bergen.
Opbouwen en opruimen duurd max 10miniten
@k1978
Next Level Racing geeft aan tot 10nm. Alle riemen aan het frame maken het stevig.
Heb hier de Moza R3, die geeft rond de 4. Kan het helaas niet voor je testen.
Next Level Racing geeft aan tot 10nm. Alle riemen aan het frame maken het stevig.
Heb hier de Moza R3, die geeft rond de 4. Kan het helaas niet voor je testen.
Nieuwe aankondigingen van Asetek, waaronder console support in hun nieuwe up-coming instap lijn.
[ Voor 30% gewijzigd door rsnubje op 04-03-2025 16:46 ]
Uplay: Red--Death
Positief. Grote markt voor ze en met de struikelingen van Fanatec de laatste jaren is er denk ik een hoop interesse ook. Ik ben zelf voor Fanatec gegaan by default omdat ik geen zin had om bij de hoge barrier of entry kosten ook nog een game PC te tellen terwijl ik al een console had staan, en ik ben blij met mijn Fanatec spul. Maar meer keuze is altijd goed. En ik ken Asetek niet maar hun spullen zien er goed uit en zijn naar verluid ook gewoon goed dus ik gun ze het succes.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Beste racers,
Over 2 weken hebben we met vrienden weer een lan party.. Hiervoor hebben we een toernooitje met verschillende spellen waaronder dit jaar dus een race game. Hiervoor willen we een race setup huren.
Mijn vraag is of jullie enige ervaring hebben met het huren van pedalen en stuur.
Heb deze racestoel al gevonden https://www.yorcom.nl/huren/racestoelen ( heb ze opgebeld maar ze verhuren niet een totaal pakket)
Maar hier moet uiteraard nog een stuur en pedalen bij. Iemand idee waar ik deze zou kunnen huren en waar ik dan op moet letten?
andere optie is: peerby : https://www.peerby.com/nl...i614c8c279061145efb9694aa (is dit wat?)
Wat zouden jullie doen en wat zijn de aandachtspunten?
Alvast bedankt
Over 2 weken hebben we met vrienden weer een lan party.. Hiervoor hebben we een toernooitje met verschillende spellen waaronder dit jaar dus een race game. Hiervoor willen we een race setup huren.
Mijn vraag is of jullie enige ervaring hebben met het huren van pedalen en stuur.
Heb deze racestoel al gevonden https://www.yorcom.nl/huren/racestoelen ( heb ze opgebeld maar ze verhuren niet een totaal pakket)
Maar hier moet uiteraard nog een stuur en pedalen bij. Iemand idee waar ik deze zou kunnen huren en waar ik dan op moet letten?
andere optie is: peerby : https://www.peerby.com/nl...i614c8c279061145efb9694aa (is dit wat?)
Alvast bedankt
Dit is de reden dat ik voor de logitech pro ben gegaan. Uiteindelijk wil ik wel op de PC gaan maar dan moet ik me pc ook upgraden en dat werdt alles bijelkaar mij te gek.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:59:
Positief. Grote markt voor ze en met de struikelingen van Fanatec de laatste jaren is er denk ik een hoop interesse ook. Ik ben zelf voor Fanatec gegaan by default omdat ik geen zin had om bij de hoge barrier of entry kosten ook nog een game PC te tellen terwijl ik al een console had staan, en ik ben blij met mijn Fanatec spul. Maar meer keuze is altijd goed. En ik ken Asetek niet maar hun spullen zien er goed uit en zijn naar verluid ook gewoon goed dus ik gun ze het succes.
Volgend jaar ofzo. eerst kijken of ik mooi blijf vinden.
Asetek ben ik dan wel benieuwd naar...
Dat is gek, vanaf je eigen link:streafer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:26:
Beste racers,
Alvast bedankt
"Upgrade jouw race-ervaring met onze racesturen met pedalen!
Voor een volledige onderdompeling in het racen bieden we ook de mogelijkheid om racesturen samen met pedalen te huren. Zo geniet je van een complete en meeslepende ervaring, zelfs als je thuis geen eigen uitrusting hebt. Huur vandaag nog een racestuur en pedalen en bereid je voor op onvergetelijke racesessies!"
Eens maar toen ik belde... was het toch niet het geval..Frontysco schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:13:
[...]
Dat is gek, vanaf je eigen link:
"Upgrade jouw race-ervaring met onze racesturen met pedalen!
Voor een volledige onderdompeling in het racen bieden we ook de mogelijkheid om racesturen samen met pedalen te huren. Zo geniet je van een complete en meeslepende ervaring, zelfs als je thuis geen eigen uitrusting hebt. Huur vandaag nog een racestuur en pedalen en bereid je voor op onvergetelijke racesessies!"
Google geeft best wat opdrachten weer voor een simulator. Niet goedkoop, maar wel mogelijk dus.
Ik zou graag mijn sprint pedalen willen upgraden met de Simagic HPR's,
Heeft er iemand ervaring met het direct bestellen bij Simagic in US?
Lijkt wel alsof alle webshops in Benelux/Europa de voorraad op hebben of een heel stuk duurder zijn dan direct vanuit de Simagic webshop in US te bestellen
bij RSeat bijvoorbeeld zou het hele setje zon 270eu kosten (incl levering) (2 hpr + poweradapter + brackets + controlbox)
bij Simagic zelf 'maar' 215eu
Mijn vraag was eigenlijk of je er een europese poweradapter bij krijgt, kan nergens een keuze vinden dus ik ga er vanuit dat dit de US stekker gaat zijn
Misschien dat iemand nog een adres weet met vooraad in Europa?
Lijkt wel alsof alle webshops in Benelux/Europa de voorraad op hebben of een heel stuk duurder zijn dan direct vanuit de Simagic webshop in US te bestellen
bij RSeat bijvoorbeeld zou het hele setje zon 270eu kosten (incl levering) (2 hpr + poweradapter + brackets + controlbox)
Mijn vraag was eigenlijk of je er een europese poweradapter bij krijgt, kan nergens een keuze vinden dus ik ga er vanuit dat dit de US stekker gaat zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Aiyvae op 21-03-2025 13:01 . Reden: stukje duidelijkheid ]
Vergeet je de heffingen niet ivm aankopen buiten de EU?Aiyvae schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:00:
Edit: zijn hier: https://simufy.com/en/pro...os=1&_sid=d660ad81a&_ss=r bijvoorbeeld toch gewoon op stock???
En de brackets => passen die op je sprints? In de meeste gevallen moet je ergens een 3d print bestellen (heb ik ook gedaan, maar heb geen sprints)
[ Voor 14% gewijzigd door TiezZ_BE op 21-03-2025 13:09 ]
Prijzen in de US zijn altijd zonder BTW. Daarnaast zul je ongetwijfeld ook importkosten moeten betalen wanneer je in de US besteld, bovenop de verzendkosten. Geen idee hoeveel de totaalkosten uiteindelijk zullen zijn, maar ik zou er niet op rekenen dat het veel goedkoper is dan die 270 euro. Misschien zelfs wel duurder.Aiyvae schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:00:
Heel snugger van mezelf inderdaad, inderdaad deze kosten vergeten,Huugje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:08:
[...]
Prijzen in de US zijn altijd zonder BTW. Daarnaast zul je ongetwijfeld ook importkosten moeten betalen wanneer je in de US besteld, bovenop de verzendkosten. Geen idee hoeveel de totaalkosten uiteindelijk zullen zijn, maar ik zou er niet op rekenen dat het veel goedkoper is dan die 270 euro. Misschien zelfs wel duurder.
Thanks voor de headsup
Had op YouTube gezien dat deze brackets wel op de Sprints passen. Echter, ze zitten dan niet precies in het midden, maar meer aan de zijkant en met 1 bout vast. Ik gok dat de vibratie beter tot zijn recht komt door een bracket te printen zoalsTiezZ_BE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:05:
[...]
Vergeet je de heffingen niet ivm aankopen buiten de EU?
Edit: zijn hier: https://simufy.com/en/pro...os=1&_sid=d660ad81a&_ss=r bijvoorbeeld toch gewoon op stock???
En de brackets => passen die op je sprints? In de meeste gevallen moet je ergens een 3d print bestellen (heb ik ook gedaan, maar heb geen sprints)
https://www.printables.co...d-sprint-peda/collections
dus dit gaat ook het plan worden, eerst maar eens de bestelling plaatsen, bedankt voor de link, had nog niet verder gekeken als Frankrijk om heel eerlijk te zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Aiyvae op 21-03-2025 13:21 ]
Op tweakers v&a zijn er leden die printservice aanbiedenAiyvae schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:19:
[...]
Had op YouTube gezien dat deze brackets wel op de Sprints passen. Echter, ze zitten dan niet precies in het midden, maar meer aan de zijkant en met 1 bout vast. Ik gok dat de vibratie beter tot zijn recht komt door een bracket te printen zoals
https://www.printables.co...d-sprint-peda/collections
dus dit gaat ook het plan worden, eerst maar eens de bestelling plaatsen, bedankt voor de link, had nog niet verder gekeken als Frankrijk om heel eerlijk te zijn
dank u! gelukkig gaat dat goedkomen, mn vader heeft de wereld van het 3d printen uitgevonden voor zijn eigen hobby (modelspoorbouw)TiezZ_BE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:34:
[...]
Op tweakers v&a zijn er leden die printservice aanbieden
Iemand hier eigen ervaringen met de Thurstmaster T598?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee, geen ervaring mee. Maar Boosted Media heeft een uitgebreide review:Jumpman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
Dank maar ik heb het niet meer zo dit soort reviews, gezien ze vaak bij de product placement marketing campagne behoren. Dan moet ik eerst de reviewer onderzoeken, alvorens ik de kennis voor waar kan aannemen.Huugje schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:50:
[...]
Nee, geen ervaring mee. Maar Boosted Media heeft een uitgebreide review:
[YouTube: A NEW ERA OF SIM RACING? - Thrustmaster T598 Direct Axial Drive Review]
Zover ik weet zit het met de onafhankelijkheid van BoostedMedia wel redelijk goed tov andere media. En je kunt ook reviews maken zonder er een oordeel aan te hangen en puur op de vergelijkingen en features focussen.Jumpman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:20:
[...]
Dank maar ik heb het niet meer zo dit soort reviews, gezien ze vaak bij de product placement marketing campagne behoren. Dan moet ik eerst de reviewer onderzoeken, alvorens ik de kennis voor waar kan aannemen.Daarom is ervaring van mensen van hier ook fijn.
Uplay: Red--Death
Verschillende verhalen op Reddit te vinden. Het komt er op neer welk spel je gaat spelen en op welk platform... Op PC zou ik sowieso voor wat anders gaan.Jumpman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
Hadden jullie dit al gezien: https://www.simracinghub....lingsbak-voor-sim-racers/
Lijkt me súper gaaf!
Je kan dus softwarematig kiezen voor een H-patroon (verschillende configuraties), sequentieel schakelen of handrem. Met forcefeedback!
Wel jammer dat je er weer ca €650,- armer van wordt...
Lijkt me súper gaaf!
Je kan dus softwarematig kiezen voor een H-patroon (verschillende configuraties), sequentieel schakelen of handrem. Met forcefeedback!
Life is not about specs, it is about joy!
Belangrijk: De MOZA Active Shifter werkt alleen in combinatie met de MOZA AB9 FFB Base en kan niet standalone worden gebruikt.bartvl schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:18:
Hadden jullie dit al gezien: https://www.simracinghub....lingsbak-voor-sim-racers/
Lijkt me súper gaaf!
Pass.
De MOZA Acitve Shifter is volgens mij ook alleen het opzetstukje voor die basis. Dus niet meer dan logisch.Rivanov schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:18:
[...]
Belangrijk: De MOZA Active Shifter werkt alleen in combinatie met de MOZA AB9 FFB Base en kan niet standalone worden gebruikt.
Pass.
Vanwaar jouw 'Pass'?
Life is not about specs, it is about joy!
Oh wacht, ik las het verkeerd. Dacht dat het enkel compatible was met een MOZA Wheelbase.bartvl schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:26:
[...]
De MOZA Acitve Shifter is volgens mij ook alleen het opzetstukje voor die basis. Dus niet meer dan logisch.
Vanwaar jouw 'Pass'?
Vandaar mijn pass, aangezien ik Simucube heb.
Wellicht nuttig hier te vermelden m.b.t. een PlaySeat Trophy en een Thrustmaster T598. Dit schijnt nogal een tricky combinatie te zijn: https://www.reddit.com/r/...t598_and_playseat_trophy/.
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een Fanatec CSL DD 8NM en sinds kort met een Podium Steering Wheel GT3 Endurance, die combi bevalt erg goed buitenom het feit dat ik soms ineens niet meer kan schakelen, dit probleem heb ik eigenlijk al sinds dag 1 dat ik het cd CSL DD heb.
Dit lijkt veroorzaakt te worden door de QR1, een QR2 schijnt dit probleem op te lossen.
Ik heb net de Simube QR2 pro besteld, ik kan alleen geen handleiding vinden het is me niet helemaal helder of ik dit onderdeel ook moet vervangen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tCOuVAlum8o0M3QirM8uLjeh.jpg?f=user_large)
Iemand hier ervaring mee?
Dit lijkt veroorzaakt te worden door de QR1, een QR2 schijnt dit probleem op te lossen.
Ik heb net de Simube QR2 pro besteld, ik kan alleen geen handleiding vinden het is me niet helemaal helder of ik dit onderdeel ook moet vervangen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tCOuVAlum8o0M3QirM8uLjeh.jpg?f=user_large)
Dat verschilt per stuur, maar je kan dat nakijken op de site van Fanatec overigens. Bij de handleiding van de QR2 staat bij welk stuur je die ring moet vervangen.Danielson schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:38:
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een Fanatec CSL DD 8NM en sinds kort met een Podium Steering Wheel GT3 Endurance, die combi bevalt erg goed buitenom het feit dat ik soms ineens niet meer kan schakelen, dit probleem heb ik eigenlijk al sinds dag 1 dat ik het cd CSL DD heb.
[Afbeelding]
Ik neem aan dat je weet dat de wheelbase ook moet worden omgebouwd naar QR2 toch?
ZekerRogar schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:20:
[...]
Dat verschilt per stuur, maar je kan dat nakijken op de site van Fanatec overigens. Bij de handleiding van de QR2 staat bij welk stuur je die ring moet vervangen.
Ik neem aan dat je weet dat de wheelbase ook moet worden omgebouwd naar QR2 toch?
Weet ik, maar bij fanatec krijg je ook dat rubber ding erbijDanielson schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:42:
[...]
ZekerMaar dit is geen Fanatec, maar Simube, daar kon ik geen handleiding van vinden!
Zie hier op blz 2.
[ Voor 21% gewijzigd door Rogar op 19-05-2025 16:57 ]
Staat ahgi op het doosje zelf wanneer je de ring moet vervangen bij welk stuur.Danielson schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:42:
[...]
ZekerMaar dit is geen Fanatec, maar Simube, daar kon ik geen handleiding van vinden!
Overigens had ik op mijn CSL DD ook uitvallend stuurwiel bij hobbels op het circuit. Dan had ik niks meer, alleen nog de stuuruitslag. Daarvoor is ie terug geweest om gerepareerd te worden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik verlies 1x in de x tijd de verbinding met de schakelflippers onder hoge load, dit lijkt echt te komen door de slechte connectie van de QR1, hopelijk lost de QR2 dit op!Señor Sjon schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:44:
[...]
Staat ahgi op het doosje zelf wanneer je de ring moet vervangen bij welk stuur.
Overigens had ik op mijn CSL DD ook uitvallend stuurwiel bij hobbels op het circuit. Dan had ik niks meer, alleen nog de stuuruitslag. Daarvoor is ie terug geweest om gerepareerd te worden.
De Aliexpress pedalen (Simjack UT) zijn echt flink in de aanbieding dus wellicht ook interessant hier op tweakers:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008717626866.html
Het goedkoopste setje (gas, rem) voor 107,75 EUR na code CDNL10 en als je via CashbackXL koopt krijg je nog eens 18,96 EUR. Dus dan betaal je in totaal 88,79 EUR.
Volgens mij zijn alle chinese pedalen ongeveer hetzelfde. Dus, ben erg benieuwd naar het verschil met mijn Fanatec set.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008717626866.html
Het goedkoopste setje (gas, rem) voor 107,75 EUR na code CDNL10 en als je via CashbackXL koopt krijg je nog eens 18,96 EUR. Dus dan betaal je in totaal 88,79 EUR.
Volgens mij zijn alle chinese pedalen ongeveer hetzelfde. Dus, ben erg benieuwd naar het verschil met mijn Fanatec set.
Ik wil voor mijn zoon speelt op de xbox.
Een fanatec 5nm setje kopen met het wrc stuur.
Is dit het goedkoopste via fanatec? En hebben hun ooit korting.
Op marktplaats staan ze zelden voor de xbox of absurd duur.
Moet ik nog wat meer hebben om te upgraden.
Nu ligt er vanaf de xbox naar het midden van de bioscoopkamer een usb verlengkabel ia dit genoeg?
Of moet dat usb c verlengkabel worden?
Staat daar op een plateau wat in hoogte te verstelken is voor de beamer.
Een fanatec 5nm setje kopen met het wrc stuur.
Is dit het goedkoopste via fanatec? En hebben hun ooit korting.
Op marktplaats staan ze zelden voor de xbox of absurd duur.
Moet ik nog wat meer hebben om te upgraden.
Nu ligt er vanaf de xbox naar het midden van de bioscoopkamer een usb verlengkabel ia dit genoeg?
Of moet dat usb c verlengkabel worden?
Staat daar op een plateau wat in hoogte te verstelken is voor de beamer.
Stroom/stekkerblok en wellicht een bureauklem om de basis te monteren. Wellicht iets om de pedalen vast te zetten zodat ze niet gaan schuiven.
Dat schiet mij zo even te binnen.
2e hands zou goedkoper moeten zijn dan nieuw vanaf Fanatec. Wel bieden ze nu 3-jaar garantie. Dat is leuk meegenomen.
Korting is sporadisch en met black friday maar geen algemene x% korting. Zijn altijd specifieke producten/bundels in de aanbieding.
2e hands zou goedkoper moeten zijn dan nieuw vanaf Fanatec. Wel bieden ze nu 3-jaar garantie. Dat is leuk meegenomen.
Korting is sporadisch en met black friday maar geen algemene x% korting. Zijn altijd specifieke producten/bundels in de aanbieding.
[ Voor 41% gewijzigd door maniac2003 op 10-06-2025 22:42 ]
Race seat hebben we al, hij heeft nu een logitechmaniac2003 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:39:
Stroom/stekkerblok en wellicht een bureauklem om de basis te monteren. Wellicht iets om de pedalen vast te zetten zodat ze niet gaan schuiven.
Dag allen,
Ik heb een logitech g29 die ik op de ps5 gebruik. Denk dat hij een jaar of 3-4 oud is, maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik hem niet gebruikt. Nu dacht ik vorige week laat ik de set weer eens bij pakken. Ik heb ongeveer 2 avondjes AssettoCorsa kunnen spelen toen ik plots tijdens het rijden merkte dat de weerstand weg was en het stuur niet meer stuurde. Na wat opzoeken las ik dat het bijna altijd de stroomtoevoer is naar het stuur waardoor hij niet meer kan kalibreren. Dit dacht ik op te lossen door een nieuwe adapter te bestellen. Zojuist heb ik de nieuwe adapter gemonteerd, alleen is er dus niks veranderd. Het stuur doet nog steeds niks qua kalibratie. De shifter ledjes branden allemaal, en bovenop (waar je een schuifje op ps3/ps4 kan zetten) knippert een lampje.
Heeft iemand nog andere tips? Ik denk dat ik de set welgeteld 40-50 uur heb gebruikt in die 3-4 jaar, zou het bijzonder vinden als die echt stuk is..
Ik heb een logitech g29 die ik op de ps5 gebruik. Denk dat hij een jaar of 3-4 oud is, maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik hem niet gebruikt. Nu dacht ik vorige week laat ik de set weer eens bij pakken. Ik heb ongeveer 2 avondjes AssettoCorsa kunnen spelen toen ik plots tijdens het rijden merkte dat de weerstand weg was en het stuur niet meer stuurde. Na wat opzoeken las ik dat het bijna altijd de stroomtoevoer is naar het stuur waardoor hij niet meer kan kalibreren. Dit dacht ik op te lossen door een nieuwe adapter te bestellen. Zojuist heb ik de nieuwe adapter gemonteerd, alleen is er dus niks veranderd. Het stuur doet nog steeds niks qua kalibratie. De shifter ledjes branden allemaal, en bovenop (waar je een schuifje op ps3/ps4 kan zetten) knippert een lampje.
Heeft iemand nog andere tips? Ik denk dat ik de set welgeteld 40-50 uur heb gebruikt in die 3-4 jaar, zou het bijzonder vinden als die echt stuk is..
Ik heb het volgende troubleshoot filmpje gevonden, maar om alle stappen te volgen zul je hem wel aan een Windows systeem moeten hangen (PC of laptop):drusloos schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:49:
Dag allen,
YouTube: How to troubleshoot G923/G29/G920 for Connection Issue
Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.