Duurzaamheid is natuurlijk erg lastig om iets over te zeggen aangezien de Logitech RS 50 nog niet zo lang op de markt is, maar vermoedelijk is het vergelijkbaar met de DD Pro en daar heb ik geen slechte dingen over gelezen.W00fer schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:56:
[...]
Wat ik ervan begrijp is dat de prijs kwaliteit bij dit soort sturen al snel totaal niet meer in verhouding staat tot wat je krijgt.
Je kunt een stuur van 1000 euro hebben, wat niet beter is dan eentje van 500. Vroeger deed Tweakers nog wel eens een goede review, maar dat hebben ze al een tijdje niet meer gedaan. Merken zeggen me niet zoveel. Ik had in mijn tienerjaren een Thrustmaster en die leeft nog steeds. Potmeter opnieuw ingespoten en werkt gewoon prima.
Het lijkt me ook interessant om te kijken welk merk uberhaupt spare parts verkoopt. Dat is bij de Logitech sturen moeilijk.
Ik weet nog uit de tijd van de exoten zoals Act Labs daar was het al een geluk als je wereldwijd iets kon vinden op Ebay.
De sturen worden vaak lam door speling, schokken, lamme knopjes. De pedalen slijten eigenlijk niet.
Voordat ik de RS 50 ging kopen heb ik erg veel onderzoek gedaan en juist Moza was volgens mij wat minder betrouwbaar. De Fanatec GT DD op zich wel betrouwbaar, maar erg veel plastic. Thrustmaster DD van die prijsklasse te lomp groot en veel problemen (met name de stroomstekker).
Die andere merken heb ik niet naar gekeken omdat ze PC only zijn en zelfs met die converters niet ideaal en gedoe op bijvoorbeeld de PS5.
De RS 50 is gemaakt van hoogwaardige materialen en voelt zeer solide aan. Ook de RS pedalen zijn echt goed.
Je kunt altijd nog meer geld uitgeven, maar €800 voor een DD set is voor een casual racer al een boel geld. Denk dat er in deze prijsklasse niks beters te koop is, vooral niet als je (ook) op een console wil racen.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)
:strip_exif()/f/image/0fdAuS62ET4p4m65xE67HCu2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9ijSE4ZV4Gn6gU46h7SYlRIW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OnjETyc5ua7zaXWB4KO3WT2N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N3mviwzWnUqgpYyzJBCcsWjo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9x2gwuqegZpqupIPYuCc9SiX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1anrIWXhMH5bJrFCld9YNHgB.png?f=fotoalbum_large)