Ik ben aan het twijfelen en ik geraak er maar niet door de twijfels.
Het verstand zegt een Logitech G RS50 System + RS Pedals, maar het hart zegt Fanatec GT DD Extreme met onmiddellijk de CSL Elite Pedals V2.
Ik ben 2 weken geleden begonnen met GT7 (zit nu aan menu book 43), na jaren alle Forza games gespeeld te hebben, zonder simrig maar met controller, maar nu voel ik dat ik met de controller aan de limieten zit en mijn hand en linker duim beginnen pijn te doen na een paar uur racen.
Dus het verstand zegt RS50 omdat ik een beginner ben met een stuur en de prijs (verschil is € 475). Het hart zegt DD Extreme omdat dit onmiddellijk de endgame is en in een eco systeem terecht kom waar ik nog altijd kan uitbreiden/switchen ander stuurwiel. De DD Pro's vallen af, want dan kan ik beter RS50 nemen want ik moet voor een bundel GT 8 Nm + loadcel pedal al € 200 meer uitgeven dan de RS50 en dus het verschil met de DD Extreme is 'maar' € 275, en het GT stuur van de DD PRo bundel is volgens de reviews toch zo denderend.
Blijkbaar kan je DD Extreme op 8 Nm instellen, dus zou ik hiermee beginnen.
Alles zal op een Playseat Trophy terecht komen;
Iemand een ander idee hierover en/of helpen te beslissen?
EDIT: het verstand heeft gewonnen. Ik lees en zie veel goeds over het RS50 systeem.
Het verstand zegt een Logitech G RS50 System + RS Pedals, maar het hart zegt Fanatec GT DD Extreme met onmiddellijk de CSL Elite Pedals V2.
Ik ben 2 weken geleden begonnen met GT7 (zit nu aan menu book 43), na jaren alle Forza games gespeeld te hebben, zonder simrig maar met controller, maar nu voel ik dat ik met de controller aan de limieten zit en mijn hand en linker duim beginnen pijn te doen na een paar uur racen.
Dus het verstand zegt RS50 omdat ik een beginner ben met een stuur en de prijs (verschil is € 475). Het hart zegt DD Extreme omdat dit onmiddellijk de endgame is en in een eco systeem terecht kom waar ik nog altijd kan uitbreiden/switchen ander stuurwiel. De DD Pro's vallen af, want dan kan ik beter RS50 nemen want ik moet voor een bundel GT 8 Nm + loadcel pedal al € 200 meer uitgeven dan de RS50 en dus het verschil met de DD Extreme is 'maar' € 275, en het GT stuur van de DD PRo bundel is volgens de reviews toch zo denderend.
Blijkbaar kan je DD Extreme op 8 Nm instellen, dus zou ik hiermee beginnen.
Alles zal op een Playseat Trophy terecht komen;
Iemand een ander idee hierover en/of helpen te beslissen?
EDIT: het verstand heeft gewonnen. Ik lees en zie veel goeds over het RS50 systeem.
[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 10-12-2025 10:58 ]
:strip_exif()/f/image/Xth45xBwnHPPtx1EU85Es2jb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8XWI8rogDU7njQebZtkvknk7.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zJKd7aelgmqKFO2tyHddlrMv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vd9lp3GUyKQyoKpYRXxdk0u9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SOuYgBlETkOt2zTmmNFHRAm0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XJd0SLh0F0ZG9LFqYQHDjG0A.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HAGy9vUMFaWuP87aaUfUapyZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3SR4EdBoexs2RCzpz7jQplHB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g34SjsOcQJ6Kj8TBA7AHFTTG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z7FZOiVdVqbOTo7TZbMUWljj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MYpCqs8A7DN0jUoiIbgeVAQU.jpg?f=fotoalbum_large)