Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 2 3 ... 110 Laatste
Acties:

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:21

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Olaf van der Spek

Doel van dit Topic:
  • Overzicht van alle stuur/servo sets als ook van losse sturen en servo's.
  • Overzicht van alle pedalen.
  • In de Topic Start uitleg over het verschil van de diverse servo technieken
  • In de Topic Start uitleg over het verschil tussen potmeter en loadcell rem
  • Vragen en opmerkingen over de genoemde onderwerpen
  • Vragen en opmerkingen over drivers en firmware
  • Maar ook bv uitleg over bv het ombouwen van een Fanatec stuur t.b.v. Direct Drive als ook zelf gemaakte stuurtjes.
Inleiding

Simracen verschilt sterk in welke zintuigen je gebruikt voor het onder controle houden van de auto ten opzichte van echt racen en rally rijden.

In een echte auto voel je in je lijf (lees kont) de G-krachten en ontstaat er als het goed is een snelle coordinatie tussen wat je voelt en hoe je stuurt. Natuurlijk reageer je in real life ook op audio en/of visuele inputs en zaken die je voelt in je stuur.

Bij simracen mis je dus de G-krachten en ben je afhankelijk van de overige waarneming. Dus stuur, beeldscherm en geluid moeten dit compenseren. Er zijn opstellingen die G-krachten simuleren, maar om de werkelijkheid dicht te benaderen is een hele grote portemonnee nodig.

Een racestuur dient Force FeedBack ('kracht terugkoppeling', afgekort FFB) te hebben wil het helpen bij het onder controle hebben en houden van een auto. De FFB geeft informatie door aan je handen over onderstuur (rechtdoor in een bocht omdat je te hard gaat), overstuur (achterkant breekt uit omdat je bv te veel gas geeft bocht uit). Het goed interpreteren van deze krachten en het zo snel mogelijk krijgen van deze ongefilterde krachten op het stuur vanuit het spel/sim zijn de belangrijkste criteria voor een goed stuur.

Simrace sturen zijn grofweg in drie groepen in te delen:
  1. Tandwiel overbrenging
  2. Riem overbrenging
  3. Directe aansturing
Daarnaast zijn er sturen waarbij het stuur te wisselen is van de 'base'. Dit geeft flexibiliteit met wat voor een stuur je in een bepaalde auto rijdt, maar veranderd niks aan de werking van de motor.

1. Tandwiel overbrenging (Gear) - PC / XBOX / PS - Vanaf €175,-

Logitech maakt hier bijvoorbeeld gebruik van in hun G25, G27 en ook de laatste G920. Veel goede simracers gebruiken de G25/G27 sturen omdat deze bekend staan om het snel reageren op signalen vanuit het spel / de sim.
Een veel gehoorde klacht over tandwiel sturen is dat deze een wat 'rauw' gevoel geven doordat je in de FFB de tandwielen kan voelen in je handen.
Gegevens Logitech G27
Maximum koppel: 2,3 Nm
Reactietijd: 10ms
Tijd naar 110 rpm: 150ms

2. Riem overbrenging (Belt) - PC / XBOX / PS - Vanaf ca. €350,-

Hier is Fanatec ooit mee begonnen en inmiddels gevolgd door bijvoorbeeld Thrustmaster. Het grote voordeel van riem overbrenging is dat het stuur natuurlijker aanvoelt door het ontbreken van 'tandwiel'-gevoel. In het begin waren riem aangedreven sturen minder goed dan de tandwiel aangedreven systemen met name door lag (vertraging tussen signaal van sim/spel en het voelbaar worden in het stuur) maar dit is grotendeels opgelost. De riemen dempen wel wat kleinere details in de FFB.
Gegevens Fanatec CSW V2
Maximum koppel: 7.1 Nm
Reactietijd: 10-15ms
Tijd naar 160 rpm: 150ms

3. Directe aansturing (Direct Drive / DD) - PC - Vanaf ca. €1000,- excl. stuur!

De naam zegt het al. Bij een Direct Drive (DD) stuur zit het stuur rechtstreeks op de motor. Door het ontbreken van tandwielen of riemen en doordat het hier krachtige en snelle professionele (industriële) motoren betreft zijn dit sturen (of eigenlijk enkel servos) die de meeste details doorgeven en ook nog het snelst van alle soorten sturen.
Er wordt nogal eens gesteld dat met name de hoge krachten die een DD servo kan leveren het realisme benaderd, maar niets is minder waar. Natuurlijk heeft bv een Indycar geen stuurbekrachtiging en kan je met een DD de enorme stuurkrachten het dichtst benaderen, maar het grote voordeel van een DD is de mate van detail en (door zijn kracht) de enorme hoge snelheid waarmee krachten doorgegeven kunnen worden. Daarnaast zijn de onderdelen zo sterk dat er bijna nooit iets kapot gaat.
Globale gegevens Direct Drive OSW
Maximum koppel: 8 - 25 Nm
Reactietijd: 2.5ms
Tijd naar 210 rpm: 60ms

Losse sturen

Naast de servo's en sets is er een groot aanbod van losse sturen voor zo goed als alle genoemde aandrijvingen.

Sim race pedalen zijn er in vele soorten, maten en prijsklassen.

Vaak worden Race Sturen uitgeleverd met een bijbehorende pedalenset, maar ook zijn er losse sets te koop.

Er zijn pedalen met enkel rem en gas en sets met koppeling, rem en gas. De keuze voor een pedalenset met 2 pedalen kan je overwegen als je wilt schakelen met 'automatische koppeling' in het spel / sim.

Het rempedaal
Het belangrijkste pedaal is het rempedaal. Hoe beter je remt hoe meer kans je hebt om iemand voor een bocht uit te remmen zonder blokkerende wielen en daar worden toch vaak de races gewonnen :Y

Het blijkt dat we beter kunnen doseren met onze benen / voeten gebaseerd op kracht dan op ingedrukte afstand. Het beter kunnen remmen op basis van kracht heeft te maken met 'muscle memory'. Voor meer achtergrond hierover lees de Engelstalige uiteg hierover op Wikipedia.

Bij pedalen waarbij de rem functioneert met een potentiometer wordt de ingedrukte afstand gemeten en bij pedalen met een loadcel wordt de uitgeoefende kracht gemeten.
Een loadcel rem heeft dus echt de voorkeur. Nadeel voor de meeste hobbymatige racers is dat doordat je kracht op het pedaal uitoefent je zonder een stabiele opstelling (meestal een een of ander simrig) bij hard remmen de pedalen of de stoel verschuiven.

Opmerking
Ik zal zien dat de TS verder uitgebreid wordt op basis van de input van de community. Dus voel je vrij om tips te geven voor het verbeteren en aanvullen van de Topic Start.

Merken
Stuur en pedaal sets
Wheel bases
Pedalen

[Voor 219% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-03-2021 16:50]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-05 23:03
Hallo allemaal, ik ben 2 weken geleden begonnen met IRacing en het bevalt me goed.

Ik speel momenteel nog met een controller en was van plan een stuur met pedalen te kopen. Na wat uitzoek werk twijfel ik nog tussen 2 modellen de t300 rs gt en de t500 rs.

De prijs ligt redelijk dicht bijelkaaar en vroeg me af of de 500 de 50 euro extra waard is. Heeft iemand toevallig ook beide geprobeerd en welke vond jij fijner?

const { signature } = await fetchProfile()

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 19:44

Isniedood

nee, echt niet!

moijamie schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:39:
Hallo allemaal, ik ben 2 weken geleden begonnen met IRacing en het bevalt me goed.

Ik speel momenteel nog met een controller en was van plan een stuur met pedalen te kopen. Na wat uitzoek werk twijfel ik nog tussen 2 modellen de t300 rs gt en de t500 rs.

De prijs ligt redelijk dicht bijelkaaar en vroeg me af of de 500 de 50 euro extra waard is. Heeft iemand toevallig ook beide geprobeerd en welke vond jij fijner?
Ik zou voor deze gaan: pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition.... Het stuur van echt alcantara voelt echt geweldig aan. Ik heb begrepen dat de t300 betrouwbaarder is en een nieuwe motor heeft. Wel minder sterk, maar dat zou niet zozeer uitmaken voor de precisie. Als je meer te besteden hebt kan je ook naar de ts-pc kijken al is dan ook fanatec in het zicht qua prijzen.

EDIT:

OF nog beter. Pak deze black friday deal: https://www.fanatec.com/eu-en/product/pc#blackfridaysale en koop er de loadcell brake mod bij: https://www.fanatec.com/e...dals-loadcell-kit-eu.html

Ik heb de t300 alcantara met de pedalen van fanatec en het is een flinke upgrade ten op zichte van de t3pa pedalen van logitech.

[Voor 13% gewijzigd door Isniedood op 27-11-2017 12:37]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:57
@moijamie ik ben het met @Isniedood eens. als je het budget heb zou ik je ook sterk aanraden een fanatec deal nu mee te pakken. anders zo snel mogelijk de csl elite loadcells pedals halen, dat is echt zoveel beter als de t3pa pedalen van thrustmaster.

mocht je dat niet kunnen veroorloven zou ik voor de t300 alcantara editie gaan.
de t500 biedt behalve de pro pedalen niet veel extra en is zelfs ouder als de t300.

• moijamie
@Denniz0229 @Isniedood Is https://www.fanatec.com/e...-for-xbox-one-and-pc.html degene die jullie bedoelen van fanatec?

edit: CSL Elite Wheel Base is pas weer op 2018-03-30 leverbaar :(.

[Voor 21% gewijzigd door moijamie op 27-11-2017 16:06]

• Denniz0229
@moijamie die inderdaad, en dan zou ik voor 90 euro meteen de loadcell rem erbij nemen.

en gezien je denk ik geen 4 maanden wilt wachten zou ik dan voor de t300 alcantara editie gaan.

edit: @MikeyMan ik keek verkeerd zie ik nu, 90 is voor de non loadcell pedalen en met loadcell inderdaad 130 duurder en totaal 220. maar dat geld is het waard IMO :)

[Voor 31% gewijzigd door Denniz0229 op 27-11-2017 20:18]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

90 euro extra? Bij de black Friday set is het helaas 130 extra...
Ben wel benieuwd wanneer ik hem krijg. Stond vanmorgen nog dat ie morgen wordt geleverd, maar da's inmiddels verdwenen bij UPS.

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
Iemand die een goede (dus geen tijdelijke) fix heeft voor dit probleem op mijn t300rs: YouTube: Thrustmaster T300RS Calibration problem

Thrustmaster wilt mijn geen indicatie geven van de reparatie kosten, aangezien er geen garantie meer op mijn stuur zit. Blokkeer ik het stuur tijdens het calibreeren dan heb ik geen ffb meer tijdens het racen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
kahraman11 schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:20:
Iemand die een goede (dus geen tijdelijke) fix heeft voor dit probleem op mijn t300rs: YouTube: Thrustmaster T300RS Calibration problem

Thrustmaster wilt mijn geen indicatie geven van de reparatie kosten, aangezien er geen garantie meer op mijn stuur zit. Blokkeer ik het stuur tijdens het calibreeren dan heb ik geen ffb meer tijdens het racen.
Geen kennis van zaken hier. Maar is dit wat: http://forum.projectcarsg...n-Issue-at-startup-solved

• moijamie
@Denniz0229 Heb hem besteld des ondanks het motiverende berichtje van @kahraman11 :+. Bedankt voor het advies :) !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denniz0229 schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:19:

edit: @MikeyMan ik keek verkeerd zie ik nu, 90 is voor de non loadcell pedalen en met loadcell inderdaad 130 duurder en totaal 220. maar dat geld is het waard IMO :)
Op zich mee eens... Maar 299 en 130 is beter door de begroting te loodsen dan 430 in 1 keer :)

Daarnaast; juist wel leuk om het verschil te merken met mn G25 pedalen met Nixim mod. En later te upgraden.

• kahraman11
Heeft maar nut voor 5 minuten en dan nog heb ik maar 10% van de ffb beschikbaar dan dat ik normaal zou moeten hebben.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, als ik het goed begrijp gaat het mis als je het stuur blokkeert bij calibreren? Oplossing is dan toch evident?

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

moijamie schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:15:
@Denniz0229 Heb hem besteld des ondanks het motiverende berichtje van @kahraman11 :+. Bedankt voor het advies :) !
Welke heb je nu besteld? De alcantara of de Fanatec ? :)

• moijamie
Isniedood schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:52:
[...]

Welke heb je nu besteld? De alcantara of de Fanatec ? :)
@Isniedood De Alcantara aangezien de fanatec pas over 4 maand lever baar was. Hij komt tussen 18 en 22 kan niet wachten :9~

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

moijamie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:14:
[...]

@Isniedood De Alcantara aangezien de fanatec pas over 4 maand lever baar was. Hij komt tussen 18 en 22 kan niet wachten :9~
Het is echt een heerlijk apparaat. Was voor mij een hele flinke upgrade vanaf de G25. Toen ik hem kreeg dacht ik dat er een calibratiefout was omdat hij bij het centreren een beetje uit het midden zat. Echter kan je recenteren:
1) Connect the racing wheel's USB cable (on PS3/PS4 or on PC), then wait for the autocalibration phase to end.
2) Turn the racing wheel fully to the left (until you reach the stop).
3) Turn the racing wheel fully to the right (until you reach the stop).
4) Make sure that your racing wheel is perfectly centered ; while holding it in this position, press
the START, SELECT & MODE buttons simultaneously :
* PS & GT WHEEL = « SE + ST + MODE »
* F1 WHEEL = « BO + WET + MODE »
* 458 CHALLENGE GTE WHEEL = « SCROLL + RIGHT PADDLE Shifter + MODE »
* TM Leather 28 GT WHEEL = « RED BUTTON + RIGHT PADDLE Shifter + MODE »
* 599XX EVO 30 ALCANTARA® WHEEL = « RADIO + RIGHT PADDLE Shifter + MODE »
5) The racing wheel's LED briefly changes colour, then reverts to its initial colour.
This means that the wheel's center value has been reset and automatically saved to the device's
internal memory (you do not need to repeat the procedure every time you connect the racing
wheel); this applies to all of the wheels (PS, GT, F1, 458 GTE, etc.).
O en ze raden aan om je handen te wassen voordat je begint met racen ivm vies worden van Alcantara. Al heb ik die ervaring eigenlijk helemaal niet.

[Voor 4% gewijzigd door Isniedood op 28-11-2017 09:30]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 19:44

vhal

ಠ_ಠ

Mooi! Het werd eens tijd, een dedicated stuur-topic al hadden de pedalen er ook wel tussen gemogen. :) Voorheen kwam je overal en nergens wel wat tegen.

Hopelijk is het mid/low-end segment voor console ook vertegenwoordigd itt alleen het high-end spul wat toch niet werkt op een XBO/PS4 :P
Wellicht is het een idee om een bestbuy ding op te zetten voor de low-, mid-, en high-end spullen?

STRAVA

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 17:29
vhal schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:56:
Wellicht is het een idee om een bestbuy ding op te zetten voor de low-, mid-, en high-end spullen?
Bestbuy is misschien teveel afhankelijk van persoonlijke voorkeuren hier en daar?
Een overzicht met links naar de gangbare opties (thrustmaster, fanatec, logitech, etc.) zou denk ik wel een goede toevoeging zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Sleepie op 28-11-2017 11:30]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
vhal schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:56:
.....al hadden de pedalen er ook wel tussen gemogen. :) .....
Gisteravond al besloten om te combineren met Pedalen.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
kahraman11 schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:20:

Ik heb precies hetzelfde probleem en Thrustmaster wil mij ook geen enkele indicatie geven van de kosten. Echt heel vervelend hoe zij dit probleem handelen.

Kom ook alleen maar op diezelfde tijdelijke fix, geen andere oplossing gevonden.

Vandaag komt een g29 van Logitech, die heb ik met black friday op Amazon gekocht voor €150.

Ga jij m nog wel laten fixen door Thrustmaster?

[Voor 8% gewijzigd door Jimijames75 op 28-11-2017 10:54]

• Jimijames75
  • Nu online
moijamie schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:39:

Ik heb alleen maar problemen met de T300, heb gelezen dat de t500 van een betere kwaliteit is.

• kahraman11
Jimijames75 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem en Thrustmaster wil mij ook geen enkele indicatie geven van de kosten. Echt heel vervelend hoe zij dit probleem handelen.

Kom ook alleen maar op diezelfde tijdelijke fix, geen andere oplossing gevonden.

Vandaag komt een g29 van Logitech, die heb ik met black friday op Amazon gekocht voor €150.

Ga jij m nog wel laten fixen door Thrustmaster?
Nee ik laat hem zeker niet fixen door Thrustmaster. Ik heb een oom die handig is in electronica die er naar gaat kijken. Lukt het hem niet om de base te fixen, dan koop ik waarschijnlijk de Fanatec CSL Elite voor de PS4 met Loadcell pedalen. Thrustmaster wilde me ook helemaal geen coulance aanbieden of iets dergelijks. Dit terwijl het probleem zich op veel T300 stuurtjes voor doet. Google maar eens op Thrustmaster T300 calibration problem.

Kost wel veel geld zo'n Fanatec maar heb gehoord van vrienden/familie dat Fanatec wel degelijk ook support geeft buiten de garantie. (Vriend van mij buiten garantie gratis de loadcell ding van zijn pedalen laten vervangen). Hulde aan Fanatec _/-\o_

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Aan de naam van dit Topic worden nog pedalen toegevoegd. Pedalen zijn dus nu ook opgenomen in de TS.
Ik zal zien dat ik de komende tijd de TS wat ga uitbouwen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus het blijven geen aparte topics dan? Wat is de split?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
argh. ups heeft net spullen afgeleverd, zitten de pedals er niet bij, de lc kit wel. dus even gebeld met ups, blijkt dat de pedalen nog niet verstuurd zijn en dus nog in duitsland staan. nu wachten op een reactie van fanatec. en nog een frustratiedingetje. de wheelbase past niet op de wheelplate van de nextlevelracing wheelstand lite. wordt dus vanmiddag even een gaatje boren, om vervolgens te hopen dat de pedalen wel passen. en dan moet ik nog iemand zien te vinden die een windows machine heeft, zodat ik de firmware kan upgraden, ik heb zelf enkel een mac.

het vergt wat, maar zodra ik even het bijbehorende stuurtje uitpakte wil ik nog wel even geduld hebben. vergeleken met de thrustmaster 599xx alcantara die ik voorheen had voelt dit stuur veel beter afgewerkt en robuust aan.

niet goed voor iemand die van kalm stromende beekjes houdt. :P

offtopic:
tot zover mijn offtopic frustratiemoment, excuus

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:32:
Dus het blijven geen aparte topics dan? Wat is de split?
Hoe bedoel je split. Er is geen pedalen topic meer dat is nu in dit topic opgenomen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, ok... Dacht misschien voor de pro spulletjes (heusinkveld) dat een apart topic misschien zou blijven bestaan.

• Jimijames75
  • Nu online
kahraman11 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:18:
[...]

Nee ik laat hem zeker niet fixen door Thrustmaster. Ik heb een oom die handig is in electronica die er naar gaat kijken. Lukt het hem niet om de base te fixen, dan koop ik waarschijnlijk de Fanatec CSL Elite voor de PS4 met Loadcell pedalen. Thrustmaster wilde me ook helemaal geen coulance aanbieden of iets dergelijks. Dit terwijl het probleem zich op veel T300 stuurtjes voor doet. Google maar eens op Thrustmaster T300 calibration problem.

Kost wel veel geld zo'n Fanatec maar heb gehoord van vrienden/familie dat Fanatec wel degelijk ook support geeft buiten de garantie. (Vriend van mij buiten garantie gratis de loadcell ding van zijn pedalen laten vervangen). Hulde aan Fanatec _/-\o_
Ja ik weet er alles van, Tis een drama dat bedrijf. Staat me ook tegen om het stuur nog voor extra geld door hen te laten fixen.

Wil je mij een bericht sturen als het je oom lukt om m te fixen? Ik ben benieuwd of het hem lukt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:34:
argh. ups heeft net spullen afgeleverd, zitten de pedals er niet bij, de lc kit wel. dus even gebeld met ups, blijkt dat de pedalen nog niet verstuurd zijn en dus nog in duitsland staan. nu wachten op een reactie van fanatec. en nog een frustratiedingetje. de wheelbase past niet op de wheelplate van de nextlevelracing wheelstand lite. wordt dus vanmiddag even een gaatje boren, om vervolgens te hopen dat de pedalen wel passen. en dan moet ik nog iemand zien te vinden die een windows machine heeft, zodat ik de firmware kan upgraden, ik heb zelf enkel een mac.

het vergt wat, maar zodra ik even het bijbehorende stuurtje uitpakte wil ik nog wel even geduld hebben. vergeleken met de thrustmaster 599xx alcantara die ik voorheen had voelt dit stuur veel beter afgewerkt en robuust aan.

niet goed voor iemand die van kalm stromende beekjes houdt. :P

offtopic:
tot zover mijn offtopic frustratiemoment, excuus
Oei, da's slordig. Ik heb gelukkig de g25 pedalen nog bij de hand.

Werkte de track and trace via ups bij jou?

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:44:
[...]

Oei, da's slordig. Ik heb gelukkig de g25 pedalen nog bij de hand.

Werkte de track and trace via ups bij jou?
ja, die werkte. al was dat wel apart, ik kreeg als eerst 1 trackingnummer, en als ik die ingaf op de ups website, kon ik zien dat het bestond uit 3 pakketten, met 3 verschillende trackingnummers. vervolgens kreeg ik 2 e-mails, wanneer de bezorging gepland stond. maar dus geen 3. in beide overzichten stonden weer 3 trackingnummers, en na het ingeven van het ene nummer waar ik geen mail over heb gehad, zie ik dat daar enkel pas een ticket voor aan is gemaakt, nog niks verstuurd vanuit fanatec. dit werd bevestigd door ups, zojuist telefonisch.

maar hij werkte dus wel. :P

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 16:24
argh. ups heeft net spullen afgeleverd, zitten de pedals er niet bij, de lc kit wel. dus even gebeld met ups, blijkt dat de pedalen nog niet verstuurd zijn en dus nog in duitsland staan. nu wachten op een reactie van fanatec.
Erg vervelend inderdaad. Had dat paar maanden geleden hetzelfde. Verspreid over 2 dagen kreeg ik de pakketjes :(

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• dawg
  • Niet online
Michaelg schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:18:
[...]

Erg vervelend inderdaad. Had dat paar maanden geleden hetzelfde. Verspreid over 2 dagen kreeg ik de pakketjes :(
ah oki. dat is nog te overzien. :P

we zien het vanzelf.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij stond hier origineel op vandaag afleveren, maar sinds gisteren staat er:

Bestelling verwerkt: klaar voor UPS

Gok dat het nog even duurt

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 03:07
kahraman11 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:18:
[...]

Hier helaas dezelfde problemen, het stuurtje is 10 maanden oud, en is nu teruggestuurd.
Ik ben benieuwd of het probleem ook goed opgelost wordt, want echt veel vertrouwen geeft het niet, het is een veel voorkomend probleem geloof ik.

Gelukkig zit er 2 jaar garantie op, kan ik nog op het gemak sparen voor een Fanatec Podium stuurtje :9~

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Jimijames75
  • Nu online
Extera schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:57:
[...]

Hier helaas dezelfde problemen, het stuurtje is 10 maanden oud, en is nu teruggestuurd.
Ik ben benieuwd of het probleem ook goed opgelost wordt, want echt veel vertrouwen geeft het niet, het is een veel voorkomend probleem geloof ik.

Gelukkig zit er 2 jaar garantie op, kan ik nog op het gemak sparen voor een Fanatec Podium stuurtje :9~
Je valt iig binnen de garantie, die van mij was net twee jaar oud. Hoop dat het goed voor je wordt opgelost!

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:36:
Hij stond hier origineel op vandaag afleveren, maar sinds gisteren staat er:

Bestelling verwerkt: klaar voor UPS

Gok dat het nog even duurt
hier net bericht van ups gehad dat de pedalen morgen bezorgd worden. hoef ik mijn geduld niet op de proef te stellen. :+

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 16:53
Jimijames75 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:20:
[...]

Je valt iig binnen de garantie, die van mij was net twee jaar oud. Hoop dat het goed voor je wordt opgelost!
Mensen die problemen hebben met wegvallen van ffb op de T300. Download de laatste firmware versie en zet dan de ventilator altijd aan (mode + PS knop volgens mij). Wegvallen van ffb is een overhittings probleem, ffb iets lager zetten in settings van spel kan ook helpen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48

Arfman

Drome!

en dan moet ik nog iemand zien te vinden die een windows machine heeft, zodat ik de firmware kan upgraden, ik heb zelf enkel een mac.
Wat ga je racen dan als je alleen maar een Mac hebt :? Zijn er überhaupt simulatoren voor de Mac?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 22:29
Arfman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:17:
[...]

Wat ga je racen dan als je alleen maar een Mac hebt :? Zijn er überhaupt simulatoren voor de Mac?
Console? ;)

• dawg
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:17:
[...]

er is meer dan alleen pc. ;)

• Sellion
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-06-2022
Is er een mogelijkheid om F1 Wheel add-on van thrustmaster op de Fanatec CSL Base te monteren?

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-01 20:28
Ik heb deze week de Heusinkveld Pro pedalen aangeschaft.
Ik ben nu bezig met het monteren op mijn RSeat RS1, hiervoor heb ik ook de RSeat pro pedal upgrade gekocht.
Ik twijfelde nog of het allemaal sterk genoeg was voor de rs1, maar de eerste test was uitstekend, boven mijn verwachting. Het geeft een heel klein beetje mee als je er naar kijkt, maar daar merk je zelf niks van.
Vond alleen dat de heukingsveld pedalen erg hoog zitten, ook met de plaatjes op de laagste stand, dit moet ik nog even aanpassen.
Zal als alles klaar eens een foto posten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist mijn csl elite uitgepakt. Wel even een stapje boven de g25 zeg!

Gelijk de firmware geüpdate. En daarna moet je natuurlijk calibreren. Moet je tijdens het calibreren dan het stuur vast houden? Als ik hem in het midden zet sluipt ie langzaam rechtsaf. Hoort dat?

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:19:
Zojuist mijn csl elite uitgepakt. Wel even een stapje boven de g25 zeg!

Gelijk de firmware geüpdate. En daarna moet je natuurlijk calibreren. Moet je tijdens het calibreren dan het stuur vast houden? Als ik hem in het midden zet sluipt ie langzaam rechtsaf. Hoort dat?
in de rechte stand vasthouden inderdaad, dan die 2 knoppen ingedrukt houden tot je voelt dat de ffb loslaat.

en ik ben stom geweest. straks naar de buurman geweest om de firmware een update te geven (heb zelf enkel mac). vergeten dat de pedalen ook moesten. en stommer nog, ook de usb-kabel zit niet aangesloten, en nu hij op mijn wheelstand vastgeschroefd zit kan ik er niet meer bij. paar uur bezig geweest om alles vast te schroeven, kan het weer los, en weer 15k totaal naar de buurman sjouwen. :P

[Voor 3% gewijzigd door dawg op 30-11-2017 00:00]

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 19:20
Tipje, installeer gewoon even een virtual machine met Windows, dan kan je het zelf thuis doen :)

https://developer.microso...microsoft-edge/tools/vms/

[Voor 25% gewijzigd door JoostBaksteen op 30-11-2017 07:11. Reden: Link toegevoegd]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn hier ook fanatec gebruikers met F1 2017? Werken de shift lights bij jullie wel? De menu's lijken te wijzen op ondersteuning, maar ze doen het niet op m'n csl elite.

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 22:29
MikeyMan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:29:
Zijn hier ook fanatec gebruikers met F1 2017? Werken de shift lights bij jullie wel? De menu's lijken te wijzen op ondersteuning, maar ze doen het niet op m'n csl elite.
Heb je Fanaleds geïnstalleerd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FightingAce schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:33:
[...]

Heb je Fanaleds geïnstalleerd?
Nee?
Er lijkt zoals ik zei, gezien de instellingen, standaard ondersteuning aanwezig te zijn. Fanaleds lijkt nog niet te werken met F1 2017, maar valt te proberen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:22:
[...]

Nee?
Er lijkt zoals ik zei, gezien de instellingen, standaard ondersteuning aanwezig te zijn. Fanaleds lijkt nog niet te werken met F1 2017, maar valt te proberen.
@DirkT Kan jij hier wat over zeggen?

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 23:20
MikeyMan schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:22:
[...]

Nee?
Fanaleds heeft inderdaad nog geen ondersteuning voor F1 2017... Ik heb zelf ook een fanatec CSL, heb om eerlijk te zijn niet goed opgelet of de ledjes werken

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Riqy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:01:
[...]

Fanaleds heeft inderdaad nog geen ondersteuning voor F1 2017... Ik heb zelf ook een fanatec CSL, heb om eerlijk te zijn niet goed opgelet of de ledjes werken
Haha, ja waarschijnlijk ga ik er ook helemaal niet naar kijken, maar het irriteert me dat ze het niet doen...

Beetje autistisch misschien 8)7

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Heren,

Ik zie dat er bij Simracing Bay weer OSW's te koop zijn.

is er een reden om niet te kiezen voor de SinCos encoder
met 2,097,152 cpr resolutie?

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
hurp01 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:28:
Heren,

Ik zie dat er bij Simracing Bay weer OSW's te koop zijn.

is er een reden om niet te kiezen voor de SinCos encoder
met 2,097,152 cpr resolutie?
Ik heb van overstappers naar deze hoge resolutie nog geen wauw-verhalen gelezen over nog meer detail. En wat ik niet zeker weet of de nieuwe FW van SimCube de decoder goed ondersteund.
Misschien even op het iRacing forum vragen in het simcube draadje?

• Denniz0229
zijn er eigenlijk tweakers met een accuforce v2?

ik ben me sinds kort aan het oriënteren voor een DD stuur en viel me eigenlijk alles mee wat een accuforce kost.
eigenlijk probeer ik het geld in me zak te houden tot fanatec eindelijk zijn DD uitbrengt, maar als ze niet opschieten wordt dat wel moeilijk :9
voordeel van de fanatec is voornamelijk dat ze een hoop stuurtjes aanbieden voor een normale prijs.
keuzes, keuzes, keuzes....

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
YouTube: A Direct Drive Wheel and Pedals for UNDER $400... Too Good to be True?!

Direct drive voor minder dan 500 euro? Zou geweldig zijn, alleen kan ik mij niet voorstellen dat een dergelijk product voor die prijs aan te bieden is...

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

JoepW schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:47:
[...]

@DirkT Kan jij hier wat over zeggen?
Klopt, de support is op dit moment in beta-testing en we wachten op nog wat feedback voordat we een update doen.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Denniz0229
Kevin Kater schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:45:
YouTube: A Direct Drive Wheel and Pedals for UNDER $400... Too Good to be True?!

Direct drive voor minder dan 500 euro? Zou geweldig zijn, alleen kan ik mij niet voorstellen dat een dergelijk product voor die prijs aan te bieden is...
in de comments staat dat het een pre-order/earlybird actie is en normaal 700-800 moet kosten.

En het kan natuurlijk altijd, hoe meer je er kan maken hoe goedkoper het wordt. De kwaliteit is alleen punt 2.
Gezien die nog niet bewezen zou ik nooit aan een pre-order beginnen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Denniz0229 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:47:
zijn er eigenlijk tweakers met een accuforce v2?

ik ben me sinds kort aan het oriënteren voor een DD stuur en viel me eigenlijk alles mee wat een accuforce kost.
eigenlijk probeer ik het geld in me zak te houden tot fanatec eindelijk zijn DD uitbrengt, maar als ze niet opschieten wordt dat wel moeilijk :9
voordeel van de fanatec is voornamelijk dat ze een hoop stuurtjes aanbieden voor een normale prijs.
keuzes, keuzes, keuzes....
Ja, ik :) Bevalt goed, stevig stuur. 0,0 aan "geklus" nodig om werkend te krijgen. Je bent net te laat, ze hadden een black friday actie voor $999, goeie deal.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Denniz0229
Arfman schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:09:
[...]

Ja, ik :) Bevalt goed, stevig stuur. 0,0 aan "geklus" nodig om werkend te krijgen. Je bent net te laat, ze hadden een black friday actie voor $999, goeie deal.
Hoe ging het met instellen bij iracing per auto? Hoelang gemiddeld per auto mee bezig voornamelijk?
Ik lees/hoor in de meeste reviews dat mensen uren aan het finetunen zijn per auto en door de vele opties de weg kwijtraken.

En neem aan dat jij de complete kit bedoeld dan die normaal 1299 is? Want ik zou sowieso voor de versie zonder stuurwiel gaan van 899 :)

Nu we toch zo lekker bezig zijn, hoeveel import kosten kreeg jij er op en welke verzender hebben gebruiken ze?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DirkT schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:45:
[...]

Klopt, de support is op dit moment in beta-testing en we wachten op nog wat feedback voordat we een update doen.
Maar,is dit wel noodzakelijk dan? Snap niet zo goed wat de opties binnen het spel zelf dan doen... :?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

MikeyMan schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:38:
[...]

Maar,is dit wel noodzakelijk dan? Snap niet zo goed wat de opties binnen het spel zelf dan doen... :?
Dat is geheel aan jezelf, in Fanaleds heb je meer mogelijkheden mbt tuning van wat welke leds wanneer doen. De in-game opties zijn vaak niet instelbaar maar alleen as-is.

Daarnaast is de support van Codemasters zelf leuk, maar dekt lang niet alle apparaten die wel door Fanaleds worden ondersteund.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Arfman

Arfman

Drome!

Denniz0229 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:18:
[...]

Hoe ging het met instellen bij iracing per auto? Hoelang gemiddeld per auto mee bezig voornamelijk?
Ik lees/hoor in de meeste reviews dat mensen uren aan het finetunen zijn per auto en door de vele opties de weg kwijtraken.
Als je wilt kun je er uren aan kwijt zijn inderdaad. Wat ik doe is per auto een profiel maken. Ik laad iRacing, ga 2 of 3 rondjes (foutloos!) rijden, zeg "generate profile from telemetry" en het profiel is in principe goed. Ik vind ze vaak wat te zwaar sturen dus schroef de intensity wat terug.

Het verschil met "kale" iRacing FFB of SimCommander FFB is echter dusdanig groot dat ik deze "horde" met genoegen neem. Dirt Rally bijvoorbeeld is qua FFB echt slecht, maar met SimCommander FFB heel erg goed. In iRacing gebruik ik zelfs beide FFB stromen. iRacing laat ik de kerbs doen en SC doet de rest (road bumps e.d.).
En neem aan dat jij de complete kit bedoeld dan die normaal 1299 is? Want ik zou sowieso voor de versie zonder stuurwiel gaan van 899 :)
Klopt, die heb ik destijds voor minder kunnen kopen (betatester).
Nu we toch zo lekker bezig zijn, hoeveel import kosten kreeg jij er op en welke verzender hebben gebruiken ze?
145 euro importkosten en de verzender is UPS. Ik had ooit voor de Oculus Rift al een MyChoice account aangemaakt, dus ik kreeg keurig al een heads up dat er een pakketje onderweg was.

[Voor 3% gewijzigd door Arfman op 01-12-2017 16:02]

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:24
Kevin Kater schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:45:

Ben je dan beter af met een low-end DD wheel of met een high-end belt-driven wheel?

Ik heb wel interesse maar dit project komt op kickstarter en we weten allemaal hoe sommige projecten aflopen...
And... Get ready for February 2018 - after 2 years of determined preparation and hard work, we are ready to launch!

Moreover, here comes a very special gift for you as our early adopter: a discount for the Feel VR Wheel and Pedals Bundle ($388 for early bird instead of $770 retail price)!

[Voor 20% gewijzigd door Stancke op 01-12-2017 18:06]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stancke schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:04:
[...]

Ben je dan beter af met een low-end DD wheel of met een high-end belt-driven wheel?

Ik heb wel interesse maar dit project komt op kickstarter en we weten allemaal hoe sommige projecten aflopen...

[...]
Laten we positief denken.... Ze leveren wel uit.
Maar ik zie niks over wat voor een motor ze gebruiken, de drivers die ze leveren en laat staan de software die ze erbij leveren.
Lijkt mij een grote gok. Bij de huidige servo's (accuforce, OSW, Bodnar) weet je wat je krijgt en weet je dat het werkt.
Edit: Als ik kijk naar de platte prijzen van alle onderdelen voor een OSW kom ik echt ruim boven het bedrag ui dat zij roepen. Dus er moet ergens flink bespaard worden.

[Voor 11% gewijzigd door JoepW op 01-12-2017 18:13]

• hurp01
Hebben mensen hier ervaring met het stuur van Sim Racing Coach?

Hoe is de kwaliteit en wat zijn de levertijden

iRacing Profiel

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:33
Gisteren mijn Logitech G29 in gebruik genomen die ik had gekocht op Black Friday.
Is wel wennen zo met FFB in bijvoorbeeld F1 2017 :p

Maar kan m alweer terug sturen, een klem van het stuur werkt nu al niet meer.
Echt, hoe moeilijk kan het zijn om enige vorm van QA in je productieproces op te nemen.

• Denniz0229
voor de liefhebber (nieuw thrustmaster stuur)
http://www.thrustmaster.c...-wood-crafted-masterpiece

[Voor 8% gewijzigd door Denniz0229 op 04-12-2017 15:09]

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-04 09:36
Zijn hier mannen die een OSW hebben en Raceroom spelen ? Ik kan maar niet een juiste setting vinden.
Graag zou ik wat screenshots willen zien van jullie instellingen, zowel van MMOS als ingame.

Ook heb ik een probleem dat als ik een kerb raak mijn stuur heel hard naar links of rechts trekt en dit hersteld zich pas weer op het moment ik weer over een kerb rijdt.

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

b.v.d.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

• mikerosauer
  • Laatst online: 23-03-2020
dasfrikandel schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:29:
Gisteren mijn Logitech G29 in gebruik genomen die ik had gekocht op Black Friday.
Is wel wennen zo met FFB in bijvoorbeeld F1 2017 :p

Maar kan m alweer terug sturen, een klem van het stuur werkt nu al niet meer.
Echt, hoe moeilijk kan het zijn om enige vorm van QA in je productieproces op te nemen.
Waarom niet met bouten vast zetten . Werkt veel beter. Ik.ben überhaupt niet te spreken over de g29. Heb die toen binnen 14dagen terug gebracht

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:33
mikerosauer schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:04:
[...]

Waarom niet met bouten vast zetten . Werkt veel beter. Ik.ben überhaupt niet te spreken over de g29. Heb die toen binnen 14dagen terug gebracht
wat waren jou klachten dan?

• mikerosauer
  • Laatst online: 23-03-2020
Platic fantastic gevoel en hij was gewoon niet zo fijn als de t500rs van me maatje waar ik op geraced had. Uit eindelijk zelf ook een t500rs gehaald.
Is niet uit te leggen maar er was een duidelijk verschil in gevoel wat mij overgehaald heeft om de g29 toen terug te sturen

En daar tot nu geen spijt van .en dat ding wordt mishandelt .dat had ik bij de g29 niet hoeven te doen denk k

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben nu een weekje onderweg met m'n csl elite. Bevalt echt heel goed. Wereld van verschil met m'n g25!

Steviger, stiller, mooier, voelt goed.

Enige minpunten die ik tot nu toe heb ontdekt:
- stuur bokt soms heen en weer bij rechtuit rijden. Zal een instelling zijn.
- stuur komt veel verder naar voren, kom daar een beetje mee in de knoop met de afstand tot scherm/muur en de pedalen.
- travel van de pedalen is wel erg fors! Ga het rempedaal sowieso snel upgraden.

Gekke is wel dat ik inmiddels flink wat van m'n tijden af rij, zelfs terwijl het gevoel met het rempedaal er nog niet is.

• hurp01
hurp01 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:45:
Hebben mensen hier ervaring met het stuur van Sim Racing Coach?

Hoe is de kwaliteit en wat zijn de levertijden
Iemand?

iRacing Profiel

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:37:
Ben nu een weekje onderweg met m'n csl elite. Bevalt echt heel goed. Wereld van verschil met m'n g25!

Steviger, stiller, mooier, voelt goed.

Enige minpunten die ik tot nu toe heb ontdekt:
- stuur bokt soms heen en weer bij rechtuit rijden. Zal een instelling zijn.
- stuur komt veel verder naar voren, kom daar een beetje mee in de knoop met de afstand tot scherm/muur en de pedalen.
- travel van de pedalen is wel erg fors! Ga het rempedaal sowieso snel upgraden.

Gekke is wel dat ik inmiddels flink wat van m'n tijden af rij, zelfs terwijl het gevoel met het rempedaal er nog niet is.
heb je de loadcell er niet bij?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:36:
[...]

heb je de loadcell er niet bij?
Nee, heb de Black Friday aanbieding.
Dat zal voor het remmen zeker wat uitmaken. Gaspedaal heeft overigens ook een hele forse travel.

Overigens vind ik dat 'simplified quick release' voor dit stuur ook de lading niet dekt. Tis gewoon een boutje.

[Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 05-12-2017 21:18]

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:40
@Arfman Heb jij een idee hoe lang het moeten duren voor ze mijn AF shippen?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Arfman

Arfman

Drome!

A1AD schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:10:
@Arfman Heb jij een idee hoe lang het moeten duren voor ze mijn AF shippen?
Nee, bij mij was het vrij snel (1 a 2 weken) maar ik zie het op iRacing forum een schatting van 600 verkochte exemplaren, dus het kan best even duren.

• Proxzor
  • Laatst online: 27-07-2020
Gister mijn T300 op retour moeten doen vanwege een aantal problemen :( 16 maanden oud en nu al zoveel gezeik mee, toch best wel spijt dat ik voor thrustmaster ben gegaan en niet voor Fanatec. Misschien dit zooitje maar verkopen als ik een nieuw pakket terug krijg en overstappen...

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 03:07
Ik overweeg het zelfde, alleen ga ik liever voor de direct drive van fanatec.
Alleen hoe lang is dat nog wachten....

Ik betwijfel ook of het slim is om daar zo vroeg bij te zijn ivm eventuele kinderziektes?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Riqy
Denk dat dat bij Fanatec wel meevalt, ze testen hun apparatuur echt goed voordat ze spullen uitleveren. Ik heb zelf de CSL Elite vorig jaar vlak na release gekocht en echt 0,0 problemen mee gehad. Vervolgens hoorde ik dat iemand em al een jaar testte als beta tester

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Proxzor
  • Laatst online: 27-07-2020
Enige nadeel is dat je waarschijnlijk geen externe sturen kan gebruiken op de DD van fanatec.

• Riqy
Volgens mij zijn daar wel verloopjes voor, alleen zul je de knoppen dan via losse USB moeten aansturen gezien dat niet compatible is...

My iRacing

• Arfman

Arfman

Drome!

Hopelijk het goede topic :)

Ik heb een Simetik K2 cockpit die op de vloerbedekking staat. Ondanks dat klaagt mijn vrouw regelmatig dat ze precies kan horen wanneer ik aan het racen ben (zij zit op de begane grond en ik op zolder :D)

Is er ergens goed schuim oid beschikbaar zodat ik dat onder de rig kan stoppen, om zo dit probleem op te lossen? Heeft iemand ervaring/tips? :)

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 17:29
Arfman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:56:

Ik heb een Simetik K2 cockpit die op de vloerbedekking staat. Ondanks dat klaagt mijn vrouw regelmatig dat ze precies kan horen wanneer ik aan het racen ben (zij zit op de begane grond en ik op zolder :D)

Is er ergens goed schuim oid beschikbaar zodat ik dat onder de rig kan stoppen, om zo dit probleem op te lossen? Heeft iemand ervaring/tips? :)
Misschien dat anti-trillingsmatten voor wasmachines kunnen helpen?
Geen ervaring mee overigens.

[Voor 55% gewijzigd door Sleepie op 08-12-2017 13:10]

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 10:58

Jurrr90

Capt_Buttons

Riqy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:29:
Volgens mij zijn daar wel verloopjes voor, alleen zul je de knoppen dan via losse USB moeten aansturen gezien dat niet compatible is...
Het zal toch in het Fanatec eco-systeem passen? Dus het lijkt mij dat de Fanatec HUB er gewoon op kan en daar kun je dan je aftermarket stuurt op kwijt.

Zou een rare move zijn als dit opeens een heel ander systeem zou zijn.

• Riqy
ja op die manier zal het sowieso moeten werken :)

My iRacing

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Ik heb ooit een een lawaai makende server bij ons op de houten vloer een gel-pad gelegd dat eigenlijk bedoeld is voor onder een zadel op een paard. Werkte perfect. Misschien is dat soort materiaal los te koop?

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:51:
[...]

Nee, heb de Black Friday aanbieding.
Dat zal voor het remmen zeker wat uitmaken. Gaspedaal heeft overigens ook een hele forse travel.

Overigens vind ik dat 'simplified quick release' voor dit stuur ook de lading niet dekt. Tis gewoon een boutje.
pedalen moest ik ook heel erg aan wennen. inmiddels aan gewend en merk nu hoeveel fijner deze pedalen aanvoelen t.o.v. de t3pa die ik voorheen had. :)

ja, klopt. geldt overigens ook voor het nog uit te komen mclaren stuur, echter kun je daar wel los een quick release voor aanschaffen. dat kost echter €100 of zo.

ik had -weliswaar voor een behoorlijk zware wheelstand (13kg)- bij de hornbach een meter rubber gehaald. behoorlijk dik spul, antislip, en ik vermoed zomaar dat dat ook behoorlijk dempt.

voor maar €7. idee? :)

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06 16:43

https://www.gtomegaracing...-mat-gt-omega-racing.html

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee hoe die fanatec auction werkt?
Zou van 18:00 tot 20:00 moeten zijn, maar de auction voor de pedalen voor vandaag is al afgelopen. Hoe zit dat?

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 10:58

Jurrr90

Capt_Buttons

Goed de regels lezen... De veilig start 18:00 dan kun je steeds +1 euro bieden maar je mag maar één keer bieden. En wanneer de prijs bereikt is die Fanatec in gedachten had dan is de veiling voorbij. Dat is meestal na 2 min.

Je moet dus van te voren een prijs in gedachten nemen en bieden als hij daar 1 euro onder zit. En dan hopen dat je geluk hebt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jurrr90 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:42:
Goed de regels lezen... De veilig start 18:00 dan kun je steeds +1 euro bieden maar je mag maar één keer bieden. En wanneer de prijs bereikt is die Fanatec in gedachten had dan is de veiling voorbij. Dat is meestal na 2 min.

Je moet dus van te voren een prijs in gedachten nemen en bieden als hij daar 1 euro onder zit. En dan hopen dat je geluk hebt.
Ah, dacht dat het a la eBay veiling werkte. Grootste issue is dat die site weer volledig plat gaat rond 1800. :X

Edit: ze hebben inmiddels de regels ook een beetje aangepast :)

[Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 08-12-2017 23:14]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had ik nog de regels niet goed begrepen... Dacht dat je een bod moest invoeren. Maar je biedt bij een druk op de knop gewoon op de eerstvolgende euro. Beetje jammer, het formula carbon stuur is nu voor 120 weggegaan.

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:37:
Had ik nog de regels niet goed begrepen... Dacht dat je een bod moest invoeren. Maar je biedt bij een druk op de knop gewoon op de eerstvolgende euro. Beetje jammer, het formula carbon stuur is nu voor 120 weggegaan.
ik heb ook gekeken tijdens deze veiling, maar ik dacht van: bij €150 bied ik. ineens bij €120 klaar inderdaad.

gaat zo snel, niet te doen. leuk systeem maar het is meer een loterij dan een veiling eigenlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:20:
[...]

ik heb ook gekeken tijdens deze veiling, maar ik dacht van: bij €150 bied ik. ineens bij €120 klaar inderdaad.

gaat zo snel, niet te doen. leuk systeem maar het is meer een loterij dan een veiling eigenlijk.
Nouja, das op zich de lol natuurlijk. 60% korting is niet niks. Dan moet je een methode kiezen. Hoop dat er nog een mooi stuurtje en loadcell langs komt.

• dawg
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:30:
[...]

Nouja, das op zich de lol natuurlijk. 60% korting is niet niks. Dan moet je een methode kiezen. Hoop dat er nog een mooi stuurtje en loadcell langs komt.
en vervolgens hopen dat jouw bod het hoogste/laatste is. ;)

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Is er al een idee wanneer de Podium series van Fanatec op de markt komen en wat de prijzen ervan ongeveer zullen zijn?

iRacing Profiel

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Denniz0229 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:17:
@moijamie ik ben het met @Isniedood eens. als je het budget heb zou ik je ook sterk aanraden een fanatec deal nu mee te pakken. anders zo snel mogelijk de csl elite loadcells pedals halen, dat is echt zoveel beter als de t3pa pedalen van thrustmaster.

mocht je dat niet kunnen veroorloven zou ik voor de t300 alcantara editie gaan.
de t500 biedt behalve de pro pedalen niet veel extra en is zelfs ouder als de t300.
Een vraag voor mijn eigen beeldvorming: de T3PA Pro pedalen zijn ook te voorzien van een load-cell. Deze upgrade overweeg ik momenteel voor mijn Pro-pedalen. Als zowel de Fanatec als de Thrustmaster pedalen voorzien zijn van een load-cell, zijn de pedalensets qua prestatie en degelijkheid dan niet redelijk gelijkwaardig?

• Denniz0229
ralph075 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:00:
[...]

Een vraag voor mijn eigen beeldvorming: de T3PA Pro pedalen zijn ook te voorzien van een load-cell. Deze upgrade overweeg ik momenteel voor mijn Pro-pedalen. Als zowel de Fanatec als de Thrustmaster pedalen voorzien zijn van een load-cell, zijn de pedalensets qua prestatie en degelijkheid dan niet redelijk gelijkwaardig?
Ik heb geen idee, heb nooit een loadcell op de t3pa geprobeerd.
Heb er toen wel naar gekeken, maar was of 150 euro voor een loadcell mod of 220 voor een complete set fanatec pedalen. Dus toen maar de fanatec gekocht.

Verder lijkt me wel dat je er minder load op kan zetten als je niet ook een veer o.i.d. Bij plaatst, standaard is de kracht niet zo hoog van een t3pa namelijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denniz0229 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb geen idee, heb nooit een loadcell op de t3pa geprobeerd.
Heb er toen wel naar gekeken, maar was of 150 euro voor een loadcell mod of 220 voor een complete set fanatec pedalen. Dus toen maar de fanatec gekocht.

Verder lijkt me wel dat je er minder load op kan zetten als je niet ook een veer o.i.d. Bij plaatst, standaard is de kracht niet zo hoog van een t3pa namelijk.
Loadcell wordt zover ik weet altijd gecombineerd met een rubber waarmee je de druk aanpast.
Zit natuurlijk wel verschil tussen de travel en de pedalen zelf.
Pagina: 1 2 3 ... 110 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee