Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 2 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 19:54
MikeyMan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:05:
[...]

Loadcell wordt zover ik weet altijd gecombineerd met een rubber waarmee je de druk aanpast.
Zit natuurlijk wel verschil tussen de travel en de pedalen zelf.
Welke dan? Meestal is het iets als dit:
https://www.google.nl/url...Vaw3pNRtLlRkCBtP4p8pGLcTc

Edit: oke er zit soort van een rubbertje in, maar met een travel een paar mm waarschijnlijk. In de fanatec zitten bijvoorbeeld 5/6 van deze rubbers die je zelf kan kiezen op zwaarte.

[ Voor 14% gewijzigd door Denniz0229 op 12-12-2017 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat groene en gele ding zijn de rubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 12:17
Ben van plan om een racing rig te gaan maken (wilde een workstation chair maken, maar omdat ik een stuur wil kopen, leek een racing rig wel handig. Ziet er ook toffer uit en heeft in principe dezelfde functionaliteit).

Heb de Thrustmaster T300 GT op het oog.

Nu een paar vragen:
Kunnen de pedalen ook omgekeerd gemonteerd worden, zoals in een echte auto?
Of voel je geen verschil met een echte auto?

Er zit geen shifter bij, maar wordt de koppeling pedaal wel gebruikt bij het schakelen met de flippers? Of is het vol automatisch?
Als ik later nog geld heb, wil ik wel een shifter kopen, maar was even benieuwd.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Xyphoid schreef op woensdag 13 december 2017 @ 01:57:
Ben van plan om een racing rig te gaan maken (wilde een workstation chair maken, maar omdat ik een stuur wil kopen, leek een racing rig wel handig. Ziet er ook toffer uit en heeft in principe dezelfde functionaliteit).

Heb de Thrustmaster T300 GT op het oog.

Nu een paar vragen:
Kunnen de pedalen ook omgekeerd gemonteerd worden, zoals in een echte auto?
Of voel je geen verschil met een echte auto?

Er zit geen shifter bij, maar wordt de koppeling pedaal wel gebruikt bij het schakelen met de flippers? Of is het vol automatisch?
Als ik later nog geld heb, wil ik wel een shifter kopen, maar was even benieuwd.
t3pa= ja je kan ze op de kop hangen, google maar.
t3pa pro=heeft standaard inverse ophanging erbij zitten.
het verschil met een echte auto is enorm en een t3pa(pro) komt bij lange na niet in de buurt.
wat je denk ik bedoeld is of de stand van de pedalen uitmaakt, maar dit is gewoon persoonlijke voorkeur.

koppeling kan je gebruiken en dan met flippers schakelen, maar dit kan je per spel/simulatie gewoon instellen naar eigen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:09
Heren, ik heb hulp nodig. Mijn (stief)broertje, van 9 jaar oud, krijgt waarschijnlijk voor Kerst een race stuur voor de PS4. Zijn oom zat te denken om een G29 te kopen.
Het verschil in prijs tussen de G29 en de T300RS lijkt groter geworden te zijn, dus ik kan hem helaas niet die kant op bewegen. Daarnaast denk ik dat mijn broertje meer aan een combo heft van een stuur en een wheelstand.

Mijn opties:

Wheelstand Pro + G29

Playseat Challenge + T150RS (weet niet of hij lang genoeg zal zijn, denk het niet eigenlijk)

T150RS + een stoel bij IKEA uitzoeken

Wat zouden jullie aanraden? Mis ik nog IKEA hacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Mijn T300RS is volgens bol.com niet meer te repareren, ze hebben het aankoopbedrag teruggestort / uitgekeerd.

Helaas is 200 euro daarvan in cadeaubonnen... nu twijfel ik heel zwaar of ik (tijdelijk) een ander stuurtje aanschaf, en daar lekker mee ga racen. bijvoorbeeld een T150... Of dat ik nog even wacht en door spaar. voor een DD systeem. Betekend wel dat ik een behoorlijke tijd zonder stuur ga zitten :-(

edit: als iemand een CSL Elite te koop heeft, dan hoor ik het graag :-)

[ Voor 38% gewijzigd door Extera op 17-12-2017 23:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• DonDaanio
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo heren.
Ik ben op zoek naar een setje Fanatec Clubsport Pedals V3 en wilde deze eigenlijk via de Fanatec site bestellen. Echter zag ik bij betaalmogelijkheden alleen opties met creditcard (die ik niet heb, en eigenlijk ook niet aan wil vragen). Bij zoeken naar sites in Nederland die dit setje pedalen aanbieden kreeg ik ook weinig gevonden. Weten jullie eventueel opties waar ik dit setje pedalen kan bestellen zonder creditcard (desnoods in een fysieke winkel ergens in nederland). Eventuele links naar sites / adresjes graag in de DM :) Alvast bedankt!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Arfman

Drome!

Je kunt ook met PayPal betalen zie ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Denniz0229
DonDaanio schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:38:
Hallo heren.
Ik ben op zoek naar een setje Fanatec Clubsport Pedals V3 en wilde deze eigenlijk via de Fanatec site bestellen. Echter zag ik bij betaalmogelijkheden alleen opties met creditcard (die ik niet heb, en eigenlijk ook niet aan wil vragen). Bij zoeken naar sites in Nederland die dit setje pedalen aanbieden kreeg ik ook weinig gevonden. Weten jullie eventueel opties waar ik dit setje pedalen kan bestellen zonder creditcard (desnoods in een fysieke winkel ergens in nederland). Eventuele links naar sites / adresjes graag in de DM :) Alvast bedankt!
https://www.mardomedia.nl...eels/fanatec/pedalen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 22:23
Als je daar besteld moet je nog via fanatec bestellen. Fanatec verkoopt alleen via hun eigen site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDaanio
Arfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:30:
Je kunt ook met PayPal betalen zie ik.
Alleen moet je dan aan Paypal een creditcard gelinkt hebben...
Simpelweg een saldo op Paypal zetten met iDeal en dan afrekenen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Ik heb gewoon mijn bankrekening gekoppeld aan paypal en dat werkte prima.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDaanio
Michaelg schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:17:
Ik heb gewoon mijn bankrekening gekoppeld aan paypal en dat werkte prima.
Hm, ok. Ik heb mijn bankrekening nog niet aan paypal gekoppeld (deed altijd saldo toevoegen met iDeal). Maar dit kan ik eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
KevinSetz schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 06:08:
[...]

Als je daar besteld moet je nog via fanatec bestellen. Fanatec verkoopt alleen via hun eigen site
ow lekker nuttig dan. Ik wist nog dat ik ze een keer daar zag en denk kan ik ook is helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Heeft iemand hier ervaring met de damper kit voor de clubsport v3's?
Is dit het extra geld waard? Mijn v2's zijn helaas overleden dus ik moet naar wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

her0live schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:12:
Is dit het extra geld waard? Mijn v2's zijn helaas overleden dus ik moet naar wat nieuws.
Ik heb de set en ik vind het het geld waard. Helaas is me base naar de graftering en kan ik toch niet meer racen ivm een vrije snelle dood... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 405071 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:23:
[...]

Ik heb de set en ik vind het het geld waard. Helaas is me base naar de graftering en kan ik toch niet meer racen ivm een vrije snelle dood... :(
Uhm watte? Bedoel je nou wat ik denk dat je bedoelt?!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Arfman schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:48:
[...]

Uhm watte? Bedoel je nou wat ik denk dat je bedoelt?!
Als je bedoelt of ik snel dood ga is het antwoord JA... Hersenkanker dus voor 99% opgegeven... En helaas krijgt me CSL elite geen stroom meer, en is het een betawheel dus garantie zal ik niet hebben en kan eigenlijk niet wachten tot 30/3 voor een nieuwe base... Dus als iemand een CSW V1.5 of V2 of een CSL elite heeft hou ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik wil mijn fanatec pedalen wat hoger zetten. Staan nu op de grond, maar is niet ideaal qua hoek.
Denk aan rond de 20 cm verhoging.

Maar, ik kom er niet helemaal uit hoe ik dat het meest praktisch ontwerp. Idee was om een frame te lassen van 25x25 buizen en daar en plaat op te lassen. Maar hoe zorg ik er dan voor dat de pedalen nog handig te verschuiven zijn? Eventueel de hoek nog aanpassen is ook prettig wellicht... Iemand een soortgelijke oplossing gemaakt of gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oerlemans0017
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-12-2022
Vraagje; Ik heb een oud Logitech MOMO FFB stuurtje en wil F12017 van Codemasters spelen. Is er nog een manier omdat voor elkaar te krijgen? Het stuurtje is oud maar nog wel goed. Zou jammer zijn als ik alleen vanwege de ouderdom een nieuw stuurtje moet kopen om het spel (en andere natuurlijk) te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doet ie het in Windows wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 22:23
Oerlemans0017 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:18:
Vraagje; Ik heb een oud Logitech MOMO FFB stuurtje en wil F12017 van Codemasters spelen. Is er nog een manier omdat voor elkaar te krijgen? Het stuurtje is oud maar nog wel goed. Zou jammer zijn als ik alleen vanwege de ouderdom een nieuw stuurtje moet kopen om het spel (en andere natuurlijk) te kunnen spelen.
Ik denk dat die gewoon moet werken mijn zwarte momo die nu onder bergen zwarte afval zakken ligt deed het gewoon op windows 10 prima!

• Extera
her0live schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:12:
Yes, ik heb hem, en vind het zijn geld niet waard.
De brake performance kit is wel een toevoeging, na wat spelen daarmee heb ik hem nu perfect naar eigen wens afgesteld.

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 22:25
Extera schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:44:
[...]

Yes, ik heb hem, en vind het zijn geld niet waard.
De brake performance kit is wel een toevoeging, na wat spelen daarmee heb ik hem nu perfect naar eigen wens afgesteld.
Jup hier ook. Ik had eerst de damperkit er op gezet maar vondt het echt niks toevoegen. De brake performance kit maakte juist wel verschil. Dus de damper kit zou ik lekker links laten liggen, ik heb hem er ook weer afgehaald.

iRacing Profiel

• Extera
Hij ziet er wel tof uit, dus hij zit er nu op voor de show 8)7

• her0live
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Extera schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:33:
Hij ziet er wel tof uit, dus hij zit er nu op voor de show 8)7
Haha dat vond ik dus ook maar goed om te weten dat bespaard me weer een hoop geld.
Nu nog even die 450 euro mentaal goed keuren... Zeker omdat ik weet dat ik er 1 moet kopen omdat mijn v2's na anderhalf jaar (2e hands dan wel) afgeschreven zijn.

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-03 04:33
Zojuist weer een probleem ondervonden met mijn Fanatec Porsche GT3 RS stuur. Is nu de tweede keer dat de FFB uitvalt na ongeveer 40 min constant gebruik. Had al eens ooit gelezen dat het een temperatuur probleem zou kunnen zijn. Hoe stel ik vast dat dit het is, en belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen.

iRacing Profiel

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:56
MartijnV03 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:24:
Zojuist weer een probleem ondervonden met mijn Fanatec Porsche GT3 RS stuur. Is nu de tweede keer dat de FFB uitvalt na ongeveer 40 min constant gebruik. Had al eens ooit gelezen dat het een temperatuur probleem zou kunnen zijn. Hoe stel ik vast dat dit het is, en belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen.
Kijk even of je de laatste firmware hebt geflasht en je beschikt over de laatste driver, er is een knoppen combinatie om de fan altijd te laten draaien, alleen die weet ik niet meer uit mijn hoofd.

Heb zelf ook nog sporadisch dat het stuur random compleet zijn FFB en verbinding naar de PC verliest, verbaast mij dat dit 2e exemplaar het al een aantal jaar volhoud, in het verleden genoeg ellende ermee gehad.

Mijn ClubSport V1 pedalen beginnen ook steeds meer kuren te vertonen, ondanks dat ik niet heel lang geleden de sensoren heb vervangen blijft het gaspedaal sporadisch storing vertonen (max ~70% input tot je USB opnieuw connect).

Blijft uiteindelijk spul dat in China is gefabriceerd waar kennelijk niet erge hoge kwaliteitsstandaarden waren, en met name bij de GT3 RS altijd het idee gehad een beta tester te zijn geweest voor het stuur.

Begin volgend jaar maar eens kijken naar een OSW en Heusinkveld pedalen. Maakt het kwa controller nog veel verschil of je bijv. voor een Simucube of Argon gaat? Kan niet echt de verschillen tussen de diverse setup boxen vinden.

Daarnaast zit ik ook te kijken voor wat button boxes voor op een stuur incl. pedal shifters, alleen de prijs daarvan is toch wel afschrikwekkend (al gauw de helft van een OSW), je zou toch zeggen dat dat wat goedkoper moet kunnen?

Het simracen de laatste dagen wel weer een beetje herondekt dus zou graag upgraden, wordt alleen wel meteen een flinke diepte investering....

OSW + Heusinkveld Pro pedalen + Shifter, en een rig om het geheel op ze plek te houden en je bent al gauw 3K lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Hier ook de damper kit er afgehaald. Wel de brake performance in de combinatie 12 red 12 groen.

@Extera, @TonCoronel, voor welke combinatie brake hebben jullie gekozen.?

Momenteel de Thrustmaster TS-PC Racer met 599XX 30EVO Alcantara Racing Wheel en formule 1 stuur.

Wat ik me afvraag of de fanatec ClubSport Wheel Base V2.5 met het Forza Motorsport Racing Wheel een goede upgrade is t.o.v. de PC racer. Gezien de prijs inclusief verzending toch snel 1100 euro.

Voor deze prijs koop je ook een direct drive base. Echter zit je wel met adapters voor het stuur waaraan waar usb kabeltje bungelt.

Fanatec zou ook met een DD komen maar wie weet hoelang dat nog gaat duren.

Een drietal site's bezocht die direct drive verkopen.
sim-pli
[url=https://https://www.simracingcoach.com/en/contenido/kit-augury-osw/]simracingcoach[/url]
simracingbay

De laatste twee hebben de voorkeur. Waar ik niet uitkom is hoe ik mijn thrustmaster stuur voorlopig kan gebruiken.

Mogelijkheid is ook om mijn huidige set te verkopen en voor dit stuur te gaan.

Vraag is welke adapters heb je nodig en welke leverancier heeft de voorkeur.

[ Voor 36% gewijzigd door TecTo op 30-12-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:38

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mijn logitech GT stuurtje lijkt het niet meer goed te doen na de laatste Windows 10 update. Normaal kalibreert het stuur tijdens het opstarten, maar nu knippert alleen het lichtje en gebeurt er verder niks.

Ik heb de drivers verwijderd, de software (versie 5) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik las ook een trucje over de pedalen inhouden terwijl je de USB er in plugged. Niks werkt.

Het vreemde is dat het wel werkt tijdens het opstarten van de pc, maar niet meer werkt zodra de pc aanstaat. Het lijkt dus een driver issue.

Hebben jullie nog ideeën?

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 30-12-2017 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@TecTo
Ja; het zou fijn zijn als we wisten wanneer het DD-wheel van Fanatec op de markt komt. Maar zou houden hun lippen stijf. Ik kijk erg uit naar het DD-wheel; temeer omdat dit wel eens een DD-wheel voor de "massa" kunnen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 18:46
Luckeh schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:36:
@TecTo
Ja; het zou fijn zijn als we wisten wanneer het DD-wheel van Fanatec op de markt komt. Maar zou houden hun lippen stijf. Ik kijk erg uit naar het DD-wheel; temeer omdat dit wel eens een DD-wheel voor de "massa" kunnen zijn.
Ja. Las op hun forum Q1. Zouden twee komen toch? Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen. Gokje op 8-900 voor alleen een base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fryslanboy schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:54:
[...]

Ja. Las op hun forum Q1. Zouden twee komen toch? Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen. Gokje op 8-900 voor alleen een base?
Ik zie de andere DD-wheels beginnen bij zo'n 1100,- voor de base alleen. Als ze hem op €799,- zetten voor de instapper denk ik dat hij te dicht bij de Clubsports gepositioneerd staat. Ik denk dan zelf ook 899,- en 1099,- voor de base alleen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Luckeh schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:36:
[...]

Ik zie de andere DD-wheels beginnen bij zo'n 1100,- voor de base alleen. Als ze hem op €799,- zetten voor de instapper denk ik dat hij te dicht bij de Clubsports gepositioneerd staat. Ik denk dan zelf ook 899,- en 1099,- voor de base alleen.
Hier valt het aardig mee: https://www.simracingbay....led-direct-drive-kit-new/

Precies. Denk dat zulke prijzen wel aardig realistisch zien. En dan nog maar zien hoe het opweegt tegen de rest. Zit echt te wachten met een aankoop totdat de Fanatec uit is, puur als referentie en extra mogelijkheid.

Laat ze maar snel met nieuws komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:45
[b]Fryslanboy schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:46:[/b

Hier valt het aardig mee: https://www.simracingbay....led-direct-drive-kit-new/

Precies. Denk dat zulke prijzen wel aardig realistisch zien. En dan nog maar zien hoe het opweegt tegen de rest. Zit echt te wachten met een aankoop totdat de Fanatec uit is, puur als referentie en extra mogelijkheid.

Laat ze maar snel met nieuws komen!
Prijzen op simracingbay zijn zonder btw.

[ Voor 9% gewijzigd door Cigarguy op 31-12-2017 20:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
Ik zie het. Beschouw het als ongelezen, mijn reactie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De afgelopen dagen heel veel gelezen over DD-wheels. Uiteindelijk besloten toch maar een CSW te halen voor mijn overleden TX. De hoeveelheid aan uren die ik besteed aan simracen is beperkt (drukke baan, veel reizen). Als ik dan nog eens uren moet klooien met instellingen om de FFB goed te krijgen, terwijl ik vaak random auto kies om in te rijden besteed ik mijn tijd liever aan andere zaken.

Wel voor Fanatec gekozen zodat ik later kan upgraden naar de DD-wheelbase.

Ik hoop dat de DD-wheel van Fanatec breed ondersteund gaat worden; het zal (naar verwachting) een groter publiek bereiken dan de huidige generatie DD-wheels.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Vraagje voordat ik de osw ga aanschaffen.

Wat is het verschil tussen de MiGE 130ST-M10010 en 130ST-M15015?

Heeft dat alleen met de afmeting te maken?

En welke kan ik het beste kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door hurp01 op 05-01-2018 09:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luckeh schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:35:
De afgelopen dagen heel veel gelezen over DD-wheels. Uiteindelijk besloten toch maar een CSW te halen voor mijn overleden TX. De hoeveelheid aan uren die ik besteed aan simracen is beperkt (drukke baan, veel reizen). Als ik dan nog eens uren moet klooien met instellingen om de FFB goed te krijgen, terwijl ik vaak random auto kies om in te rijden besteed ik mijn tijd liever aan andere zaken.

Wel voor Fanatec gekozen zodat ik later kan upgraden naar de DD-wheelbase.

Ik hoop dat de DD-wheel van Fanatec breed ondersteund gaat worden; het zal (naar verwachting) een groter publiek bereiken dan de huidige generatie DD-wheels.
Helemaal eens, precies mijn overweging. Hoop ook dat de fanatec dd een simpele upgrade wordt van mijn csl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryslanboy
hurp01 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:38:
Vraagje voordat ik de osw ga aanschaffen.

Wat is het verschil tussen de MiGE 130ST-M10010 en 130ST-M15015?

Heeft dat alleen met de afmeting te maken?

En welke kan ik het beste kiezen.
Vanuit het Simracing Q&A topic, kwam Cigarguy hiermee, na contact te hebben gehad met SimRacingBay:
Cigarguy in "Simracing Q&A topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 09:55
Even mijn complimenten geven voor bol.com! Nadat mijn Thrustmaster t300 buiten garantie problemen gaf met een op hol geslagen calibratie, had ik m opgestuurd naar bol om te laten repareren. Na een tijd zijn ze daar tot de conclusie gekomen dat de t300 niet meer te repareren is en heb ik mijn geld terug gekregen!

Nu wil ik voor de fanatec csl gaan, maar heb een vraag over compatibiliteit met mijn Wheelstand Pro. Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan iemand een foto plaatsen van de onderkant van een csl voor de ps4. Zodat ik de plaatsing van de mounting holes kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-04 19:53
Jimijames75 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:47:
Even mijn complimenten geven voor bol.com! Nadat mijn Thrustmaster t300 buiten garantie problemen gaf met een op hol geslagen calibratie, had ik m opgestuurd naar bol om te laten repareren. Na een tijd zijn ze daar tot de conclusie gekomen dat de t300 niet meer te repareren is en heb ik mijn geld terug gekregen!

Nu wil ik voor de fanatec csl gaan, maar heb een vraag over compatibiliteit met mijn Wheelstand Pro. Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan iemand een foto plaatsen van de onderkant van een csl voor de ps4. Zodat ik de plaatsing van de mounting holes kan zien?
Fanatec heeft als het goed is op de website een PDF met tekening van montagepunten staan incl. alle afmetingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EeePC schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Fanatec heeft als het goed is op de website een PDF met tekening van montagepunten staan incl. alle afmetingen.
Klopt, links kun je ze vinden:

https://www.fanatec.com/e...box-one-eu.html#downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
EeePC schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Top! Dank jullie wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Jimijames75 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:47:

Ik heb em gemonteerd op een wheelstand pro die bestemd is voor een logitech G29, heb hier zelf gaten in geboord voor het stuur dmv de templates die eerder genoemd worden hierboven.

Pedalen wil ik wel een foto van maken om te laten zien hoe ik die vast heb gezet, doe ik vanavond even :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Riqy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:05:
[...]

Ik heb em gemonteerd op een wheelstand pro die bestemd is voor een logitech G29, heb hier zelf gaten in geboord voor het stuur dmv de templates die eerder genoemd worden hierboven.

Pedalen wil ik wel een foto van maken om te laten zien hoe ik die vast heb gezet, doe ik vanavond even :)
M’n csl elite komt volgende week binnen, super dat je hier even de moeite voor neemt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Afbeeldingslocatie: http://www.riqy-online.nl/wp-content/gallery/diversen/IMG_20180111_195109.jpg

Heb aan de onderkant zelf een dunne plaat ijzer gemonteerd, in de bestaande boutgaten van de pedalen

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Riqy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:37:
[afbeelding]

Heb aan de onderkant zelf een dunne plaat ijzer gemonteerd, in de bestaande boutgaten van de pedalen
Dank voor de tip, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:32

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgende week komt er waarschijnlijk weer nieuwe FW voor de OSW. :*)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Riqy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:37:
[afbeelding]

Die zat er bij mij standaart bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Anoniem: 279475 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Die zat er bij mij standaart bij
Klopt, alleen de standaard variant was bij mij te kort, vandaar dat ik deze vervangen heb :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Riqy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Klopt, alleen de standaard variant was bij mij te kort, vandaar dat ik deze vervangen heb :+
Daar had ik geen last van . Pedalen t500rs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb een Fanatec CSL set, daar bestaat officieel geen variant van de wheelstand voor, deze heb ik zelf aangepast.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Riqy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:52:
Ik heb een Fanatec CSL set, daar bestaat officieel geen variant van de wheelstand voor, deze heb ik zelf aangepast.
Ah zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-05 17:34
Ik ben begonnen met een Logitech Formula Force GP. Tot er speling optrad op de middenas. Daarna maar gaan kijken en gekozen voor de Thrustmaster TX Leather Edition. Best wel een fijn stuur alleen de pedalen bevielen mij niet (t3pa), stuur had overigens wel issues met betrekking tot warmteontwikkeling tijdens langere race sessies. Tegenwoordig ben ik in het bezit van een Thrustmaster TS-PC Racer met Fanatec Clubsport V3 pedalen, deze combinatie bevalt me uitstekend, uiterst nauwkeurig met een zeer goede ffb. rFactor2, Assetto Corsa zijn de meeste racesims die ik speel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HRCu7tHHmLjbSMcRftCL1OPc/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DutchRookie007 op 17-01-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De nieuwe OSW FW en IONI FW zijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-05 18:21
Mijn gaspedaal (Fanatec Clubsport V1) piept al een tijdje. Welk smeermiddel gebruiken jullie? Welke onderdelen kan ik nog meer controleren/vervangen en hoe doen jullie dit/generiek onderhoud? Ik kom op de site van Fanatec hierover weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie oplossing om zonder zoldeerwerk Fanatec stuurtjes te gebruiken met een OSW (en er zijn ook oplossingen voor andere DD bases!)
https://www.simracingmachines.com/WebShop/fanatec-conversion
https://www.simracingmach...de-fanatec-conversion-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een merk die zo wel xbox pc en playstation ondersteunt
wil graag een upgrade vanaf de thrustmaster t500 rs

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 03-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 21:25
Nieuwe SimuCUBE configuration tool heeft eindelijk de features die gewoon essentieël zijn om te kunnen racen.
Dus die kans heb ik aangepakt!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rKGTA9b.png
AequitasII schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:42:
Mijn gaspedaal (Fanatec Clubsport V1) piept al een tijdje. Welk smeermiddel gebruiken jullie? Welke onderdelen kan ik nog meer controleren/vervangen en hoe doen jullie dit/generiek onderhoud? Ik kom op de site van Fanatec hierover weinig tegen.
Ik gebruik niet-syntetische "white grease" zoals aangeraden door Heusinkveld. Werkt prima. Met olijfolie moet je ook wegkomen.

[ Voor 56% gewijzigd door Alexji op 03-02-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 03:20
Vandaag mijn csp v2 pedalen voorzien van een nieuwe veer. De oude veer vond ik te zwak. Ik had een tijdje geleden het foampje al vervangen voor Pu rubber maar toch was de veer iets te zwak.

Afbeeldingslocatie: http://image.kloosterman.cloud/image.php?di=F2S4

Oude veer rechts nieuwe links.

Afbeeldingslocatie: http://image.kloosterman.cloud/image.php?di=6L0F

Afbeeldingslocatie: http://image.kloosterman.cloud/image.php?di=XTWB

Veel meer tegendruk door de veer nu.

Ik heb nog wat veren over dus als iemand een veer wil overnemen stuur maar een PM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:22
Doet me denken aan RC auto veren, wat zijn de afmetingen en hoe duur waren ze als ik mag vragen?

Zelf geen interesse maar kan het even vergelijken met de rc auto veren dan hebben we wellicht een goedkoper alternatief (niet dat die auto veren zo goedkoop zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 24-05 03:20
Card Nox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:39:
Doet me denken aan RC auto veren, wat zijn de afmetingen en hoe duur waren ze als ik mag vragen?

Zelf geen interesse maar kan het even vergelijken met de rc auto veren dan hebben we wellicht een goedkoper alternatief (niet dat die auto veren zo goedkoop zijn)
Het zijn RC auto veren. En waren niet heel duur. Lengte: 95mm, Buiten: 25mm, binnen: 20mm. Ik was volgens mij 12 a 13 euro kwijt voor 10.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@SkullboyNL, ahh lol. Nja, dan was mijn vermoeden in ieder geval correct. Voor dat geld kun je je geen bult vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 16:11
Ben sinds kort trotse eigenaar van een T150RS Pro (m'n eerste stuur) en merk, nu ik dit topic zo doorlees, dat de harde waren waar jullie het over hebben toch wel heel andere koek is, haha!
Ergens wel mooi om te weten dat het alleen maar (veel) beter kan worden bij toekomstige upgrades :)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, kreeg afgelopen weekend een kortingscode in de mail van Fanatec voor 50% koritng op het loadcell pedaal. Kon ik niet laten liggen natuurlijk!

Eigenlijk werkte het tot gisteren, maar het is net nog gelukt om te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik ben op zoek naar een wielhouder/pedals voor mijn Logitech G27, online vind ik voornamelijk de Wheel Stand Pro terug maar ik las dat sommigen last hebben met de centrale ijzeren paal die tussen je benen zit?

Heeft iemand ervaring met dit product of kent een andere oplossing ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb zelf de wheelstand pro, je hebt daar echt helemaal geen last van, aangezien de ijzeren paal zo dicht bij je benen staat dat je em nieteens merkt

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 17:26
Kan iemand mij vertellen of er een beetje te racen is met Loadcell pedalen (CSL elite of CSR) ZONDER dit te hard mounten?

Ben me ook aan het orienteren op een rig maar deze moet dan zowel geschikt zijn voor mn flightsim gear (met center mount extended stick )als mn race spullen, kan weinig vinden waar dit alle 2 op kan, Obutto lijk nog de beste optie op het moment, ben er alleen niet zo in thuis, tips hiervoor zijn ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

junneh schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:36:
Kan iemand mij vertellen of er een beetje te racen is met Loadcell pedalen (CSL elite of CSR) ZONDER dit te hard mounten?
Nee. Als je het rempedaal meer dan 50% indrukt kantelen de pedalen naar achteren, had ik met mijn CSPv1's nooit last van. Ik had er eerst een plank ondergemaakt en nu gemonteerd in mijn rig. Wel fijne pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Is het met die plank een beetje te doen? Ik wil eigenlijk alleen investeren in een rig alsie helemaal naar wens is aangezien die dingen ook niet heel cheap zijn wil je het een beetje goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb toevallig deze week het loadcell pedaal binnen gekregen voor mn CSL Elite pedalen.
Zelfs met de lichtste variant (19kg) is eigenlijk niet te rijden zonder hard mount.
Ga dus dit weekend maar aan de slag met wat hout om een ‘voetenbak’ te maken.

Heb alleen nog steeds niet goed bedacht hoe we hoogteverstelling en hoekverstelling gaan regelen.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 16-02-2018 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

junneh schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:16:
Is het met die plank een beetje te doen? Ik wil eigenlijk alleen investeren in een rig alsie helemaal naar wens is aangezien die dingen ook niet heel cheap zijn wil je het een beetje goed doen.
Met die plank (ik had een oud deurtje van het vorige TV meubel gebruikt) is het goed te doen. Ik had er rubber voeten onder geplakt omdat de boel anders ging schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JeszfTX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
junneh schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:36:

Ben me ook aan het orienteren op een rig maar deze moet dan zowel geschikt zijn voor mn flightsim gear (met center mount extended stick )als mn race spullen, kan weinig vinden waar dit alle 2 op kan, Obutto lijk nog de beste optie op het moment, ben er alleen niet zo in thuis, tips hiervoor zijn ook welkom!
Ik heb zelf de Fantatec CSL elite los op de grond staan. Heb daaronder een antislip matje van de action eronder gelegd. Is het ideaal? Nee zeker niet. Het schuift wat en je kan niet hard op je rem drukken dan liften de pedalen wat. Op het moment niet de ruimte voor een rig maar vind het zoveel beter dan de standaard G29 pedalen set dus ik doe het er voorlopig mee. :)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb mijn stuur en pedalen vaststaan op een Wheel stand pro, werkt prima. Het is ook niet ideaal, maar kost niet te gek veel geld en werkt voor nu prima.

*edit: heb ook de Fanatec CSL set met loadcell rempedaal

[ Voor 16% gewijzigd door Riqy op 16-02-2018 15:58 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Riqy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:57:
Ik heb mijn stuur en pedalen vaststaan op een Wheel stand pro, werkt prima. Het is ook niet ideaal, maar kost niet te gek veel geld en werkt voor nu prima.

Hier ook maar dan met t500 _/-\o_ schuift niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fanatec heeft een update gegeven over hun DD-wheel, maar ook waarom het McLaren GT3 stuur nog niet leverbaar is.

Bron.

CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3
We had some last minute electrostatic issues on this product and we had to make some small design changes. This means that the shipping date will be postponed to late April.
All customers who pre-ordered the steering wheel will get an e-mail and they can also expect a nice compensation for this delay. All affected customers will get a free ClubSport quick release adapter or a coupon code if they already purchased one. Of course they can also cancel the pre-order at any time.

Podium Wheel Base
Talking about delays...
We are all waiting for this product to be released but we had to fight a lot of small issues. The pre-production is done and we are still making internal tests to verify the design and sort out some obvious issues.
Currently we select the beta testers and will get in contact with them shortly. The beta tests will start in late february and it is still planned to held a community event in our HQ where we will invite interested potential customers and direct drive specialists to help us fine tuning the wheel base.
At the moment we are aiming to start selling the DD wheel bases in summer.
Some good news as well. We managed to crank up the torque on both versions. We also successfully eliminated all torque ripple so you can expect the same smoothness as on your ClubSport Wheel bases which is on par with the very best DDs out there or even better.

Full Implementation of the CSL ELite Racing Wheel in GTS (blue mode)
I have received an update from Polyphony and got the confirmation that the wheel is already implemented in the code and that they are fine tuning it. Unfortunately I did not get any confirmation when this change will be patched to the game.
But it looks that this this should not stop you from going fast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Is er hier iemand die ervaring heeft met zowel Clubsport v3 een CSL LC pedalen? Zijn die Clubsports de meerprijs waard?

Zover ik kan vinden zijn de CSL wat minder aanpasbaar, maar is de rem eigenlijk (bijna) net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 19:19
junneh schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:34:
Is er hier iemand die ervaring heeft met zowel Clubsport v3 een CSL LC pedalen? Zijn die Clubsports de meerprijs waard?

Zover ik kan vinden zijn de CSL wat minder aanpasbaar, maar is de rem eigenlijk (bijna) net zo goed?
Ik ben overgestapt van t3pa pedalen naar clubsport V2.
Nu na 1 week testen vind ik ze stukken beter.
Clubsport v2 of v3 zijn hufter proof tov de elite lc pedalen.
Of je het geld waard vind is persoonlijk,
maar met clubsport pedalen koop je iets wat lang goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

junneh schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:34:

Nee, de V3 is niet de meerprijs waard. Enige waar je rekening mee moet houden is dat de CSL LC pedalen in een rig of op een plank gemonteerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Ik heb ondertussen CSL elites besteld :). Hopelijk klopt die availability date op de site van Fanatec een beetje.

[ Voor 47% gewijzigd door junneh op 25-02-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb vorig weekend ook wat in elkaar geknutseld om de LC upgrade voor mijn CSL Elite pedalen in goede banen te leiden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KS6QcJBcV1UkVhVzM29gQUzx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B6m2iiMgFA4s0O3oCAxqBIZh/thumb.jpg

Met een rubber strip achter m'n bureaustoel is het nu goed te doen. Zitten wel de lichtste rubbers in overigens.

Wil nog een paar spanbandjes aan de zijkant monteren, zodat ik het geheel een stukje naar achteren kan halen. Moet nog even een paar schroefbare 'gespen' oid vinden, zodat ik hem aan de armsteunen van mn stoel vast kan maken. Geen idee hoe ik zoiets zou moeten vinden nog.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 19:19
junneh schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:27:
Ik heb ondertussen CSL elites besteld :). Hopelijk klopt die availability date op de site van Fanatec een beetje.
Ik wens je er heel veel plezier mee.
Je zal merken na wat oefenen dat het remmen beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Riqy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:57:

oh de SCL set + loadcell werkt met de wheel stand pro?

Hoe heb jij die trouwens al? Op de pagina staat pre-order? https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Alibambam schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Hoe heb jij die trouwens al? Op de pagina staat pre-order? https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html
Ik heb m vastgezet met spanbanden, werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S9JJ3vTAEp3AORfI3pViLKl9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Alibambam schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Vreemd, heb de set vorig jaar al gekocht... Heb toen de complete CSL set gekocht, een optie daarbij was een 3e pedaal met load cell

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Riqy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Vreemd, heb de set vorig jaar al gekocht... Heb toen de complete CSL set gekocht, een optie daarbij was een 3e pedaal met load cell
Kan ook zijn dat ie out of stock is, er is vrij recent wel een kortings actie op de LC geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Laatst online: 21-05 10:39
Weet niet of ik hier helemaal goed zit... Iemand al bekend met FeelVR?
Zou een betaalbaar direct drive stuur moeten worden, inclusief load cell pedalen!

Heb me ingeschreven voor de mailing en heb inmiddels prijzen (inclusief wat info):

The last few months have been crazy for us. We've been working day and night to prepare for our Kickstarter launch, constantly making adjustments and improvements to our product. After doing a ton of testing and attending SimRacing Expo in Germany, we've received some incredible feedback. So, we implemented some new features to Feel VR, which means we had to recalculate manufacturing costs.

Our goal has always been to be affordable, but without compromising quality. So we're sticking to our motto. We want to give you guys the best possible product, for the best possible price.

We also did some more in-depth cost calculations to make sure we're not one of those Kickstarter campaigns that don't deliver the product as promised. We're in this for the long run.

The new pricing is as follows:

Pedals:
Early Bird: $149
Regular: $199
(Retail will be $299)

Wheel:
Early Bird: $399
Regular: $449
(Retail will be $669)

Wheel + Pedals:
Early Bird: $549
Regular: $599
(Retail will be $899)

In other news, we've decided not to limit the quantity of Early Birds. What does that mean? You've got a full 48 hours to purchase Feel VR at Early Bird prices once the campaign launches! To sign up for updates and to learn more, visit http://get.feelvr.game. We appreciate your support so far, and we can't wait to finally share Feel VR with you all.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Stoksbrood schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:23:
Weet niet of ik hier helemaal goed zit... Iemand al bekend met FeelVR?
Zou een betaalbaar direct drive stuur moeten worden, inclusief load cell pedalen!

Heb me ingeschreven voor de mailing en heb inmiddels prijzen (inclusief wat info):

The last few months have been crazy for us. We've been working day and night to prepare for our Kickstarter launch, constantly making adjustments and improvements to our product. After doing a ton of testing and attending SimRacing Expo in Germany, we've received some incredible feedback. So, we implemented some new features to Feel VR, which means we had to recalculate manufacturing costs.

Our goal has always been to be affordable, but without compromising quality. So we're sticking to our motto. We want to give you guys the best possible product, for the best possible price.

We also did some more in-depth cost calculations to make sure we're not one of those Kickstarter campaigns that don't deliver the product as promised. We're in this for the long run.

The new pricing is as follows:

Pedals:
Early Bird: $149
Regular: $199
(Retail will be $299)

Wheel:
Early Bird: $399
Regular: $449
(Retail will be $669)

Wheel + Pedals:
Early Bird: $549
Regular: $599
(Retail will be $899)

In other news, we've decided not to limit the quantity of Early Birds. What does that mean? You've got a full 48 hours to purchase Feel VR at Early Bird prices once the campaign launches! To sign up for updates and to learn more, visit http://get.feelvr.game. We appreciate your support so far, and we can't wait to finally share Feel VR with you all.
Ik ben benieuwd naar de reviews van dit stuur, en zou die ook afwachten ipv dit blind aan te schaffen.
Kwa looks vind ik het niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:38

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vind het ook wel interessant, maar als er inderdaad 1 ding is die ik anders zou willen zien, dan zijn het de looks. Zowel de base als het stuur zien er een beetje kinderachtig uit, op zijn minst niet alsof het 600/700eu waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Laatst online: 21-05 10:39
De looks is inderdaad ook wel hetgeen wat ik het minste vind. Voor de rest wel heel aantrekkelijk als ze alles waar kunnen maken.

549$ EB vs 899$ Retail, ook nog wel een wezenlijk verschil.
Als ik het geld over zou hebben had ik een review geschreven ;)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik ben dus een beginnende racer en ben op zoek naar een Playseat Challenge en een Thrustmaster T300. Nu zit ik een beetje op marktplaats te speuren omdat dat aardig wat centen scheelt. Nu lees ik wel veel horror verhalen over de T300 (kalibratie problemen etc) dus dat doet mij twijfelen om het stuur 2e hands te kopen. Enige idee waar ik op moet letten als ik toch besluit het stuur 2e hands te kopen?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
doesd00 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:15:
Ik ben dus een beginnende racer en ben op zoek naar een Playseat Challenge en een Thrustmaster T300. Nu zit ik een beetje op marktplaats te speuren omdat dat aardig wat centen scheelt. Nu lees ik wel veel horror verhalen over de T300 (kalibratie problemen etc) dus dat doet mij twijfelen om het stuur 2e hands te kopen. Enige idee waar ik op moet letten als ik toch besluit het stuur 2e hands te kopen?
Ik heb het calibratie probleem gehad met een t300, mijn (gekleurde) advies is om je stuur nieuw te kopen omdat je dan gewoon garantie hebt. Ga je voor degelijkheid dan is de Logitech g29 veel betrouwbaarder (heb ik ook gehad) maar die voelt qua force feedback wat minder subtiel.

Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
doesd00 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:15:
Ik heb mijn T300RS GT 2de hands gekocht incl. bon. Daarom via Thrustmaster gewoon garantie gekregen ipv de originele verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee of het mogelijk is om op een fanatec stuur de namen van de setups te wijzigen?
Heet nu S_1, S_2 etc... Maar PC2, AC, F1 zou makkelijker zijn natuurlijk...

Blijf het gevoel in f1 2017 ruk vinden trouwens. Voelde gek genoeg beter met mn G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Iemand al interesse in dit nieuwtje van Thrustmaster:

http://www.thrustmaster.com/nl_NL/producten/bt-led-display

Display-eenheid met draadloze Bluetooth®-technologie en officiële licentie voor de PlayStation®4, met de volgende voorzieningen

15 ingebouwde LED's voor toerenteller (RPM)
Centrale numerieke display die ingeschakelde versnelling toont
Alfanumerieke displays links en rechts, elk met 4 tekens x 14 segmenten
6 waarschuwings/baanvlaggen-LED's links en rechts van de eenheid
3 draaiknoppen met drukfunctie
Aan/uit-schakelaar
Instelbare helderheid

Oplaadbare 3,8 V 3000 mAh Li-ion-accu:
Accuradius van 24-48 uur.
Oplaadbaar via micro-USB-kabel*

Compatibiliteit

Compatibel met alle PlayStation®4-systemen*
Compatibel op de PlayStation®4* met aanbevolen Thrustmaster-racesturen: T-GT** / T500 RS** / T300 Series** / T150** en T80**, en met de DUALSHOCK®4-controllers*
Al compatibel met de games DiRT 4, WRC 7, F1 2017, Project CARS 2 en Gravel. De lijst met compatibele PS4™-games is te vinden op https://support.thrustmaster.com (op de BT LED Display pagina) en wordt regelmatig bijgewerkt.

Mij lijkt het wel wat. Maar ik van er nog niet uit. Snap ik het nu goed? Werkt toch onafhankelijk van je stuurtje, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de FeelVR Sim racing paddock gaat hem vandaag checken. Hij heeft op YouTube de vraag gesteld waar hij op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 09:20

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik ben erg nieuwsgierig naar de video dan! heb me ingeschreven voor FeelVR, wie weet een early buy..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 16:02

Wat denken jullie? Lijkt nog wel erg in beta fase

[ Voor 38% gewijzigd door martijn_8519 op 22-03-2018 07:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Pagina: 1 2 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.