Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 141 142 Laatste
Acties:

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Ligt er heel erg aan wat voor auto's / voertuigen je rijdt toch? In een manuele schakelbak, waar je de koppeling echt moet bedienen, vind ik het vreemd om met links te remmen. In een GT3 auto waarbij je de koppeling alleen bij wegrijden nodig hebt en de rest met flippers, is remmen met links weer veel natuurlijker. Bij F1 waar je de koppeling op je stuur hebt, is ook weer logischer.

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:25
Barrichello remde altijd rechts, was 1 van de weinigen die het deed, maar links remmen went snel en doseren went ook snel en gaat dan net zo vloeiend als met rechts remmen.

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 16:26
Na een tijdje een Logitech g293 geleend te hebben en toch zelf een stuur te willen heb ik dit forum een week lang doorgespit, menig Youtube filmpje bekeken en de keus gemaakt om toch voor een direct drive stuur te gaan ipv een belt driven, vandaag onderstaande besteld.

RS50 base PC/PS editie
RS Wheelbase PC/XBOX editie
RS Pedals
RS Round Wheel
RS Track Wheel

Twijfelde om tweedehands Fanatec te bekijken, maar toch gegaan voor nieuwe spullen en gezien de prijs kwaliteit verhouding uitgekomen op Logitech. Ook wel fijn dat ik met bovenstaande zowel op de PC/PS5/XBOX uit de voeten kan. Uiteindelijk voor bovenstaande 700,- euro kwijt geweest.

Tijdens het zoeken ook maar de keus gemaakt om voor een Playseat te gaan die ik kan inklappen. Eerste insteek was ook de Logitech Playseat, gezien die 2e hands nog leuk te koop waren. Na wat onderzoek toch voor de Playseat challenge dd - f1 editiie gegaan, gezien deze stabieler uit de testen kwam met een DD stuur. Ook wel fijn dat de stoel in meerdere standen gezet kon worden om zo wat meer te liggen voor F1 of toch wat rechter te zitten voor GT.

Ben benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn en hoe een direct drive wiel gaat aanvoelen.

PSN: Res_Binshou

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 16:37
Leuke/veelzijdige set lijkt mij. Veel race plezier alvast!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
PdeBie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:14:
Het is de next level wheel stand 2.0 geworden (hier nog in opbouw/afstel fase)

[Afbeelding]
Zou je jouw FOV ook willen delen? Ik heb een soortgelijke opstelling, maar het lukt me maar niet om een sweetspot qua FOV te vinden. Of alles is te groot waardoor ik voor mijn gevoel te weinig zie óf alles is te ver weg en lijkt uit verhouding.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
meintje schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Zou je jouw FOV ook willen delen? Ik heb een soortgelijke opstelling, maar het lukt me maar niet om een sweetspot qua FOV te vinden. Of alles is te groot waardoor ik voor mijn gevoel te weinig zie óf alles is te ver weg en lijkt uit verhouding.
Dat verschilt echt per game. Bij AC rij ik bijvoorbeeld met dashboard camera, maar bij FH met hood cam, omdat het gevoel van snelheid anders compleet verkeerd is. Zal toch een kwestie van trial en error zijn en steeds enkele graden erbij of eraf.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Binshou schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:12:
Na een tijdje een Logitech g293 geleend te hebben en toch zelf een stuur te willen heb ik dit forum een week lang doorgespit, menig Youtube filmpje bekeken en de keus gemaakt om toch voor een direct drive stuur te gaan ipv een belt driven, vandaag onderstaande besteld.

RS50 base PC/PS editie
RS Pedals
RS Round Wheel
RS Track Wheel

Twijfelde om tweedehands Fanatec te bekijken, maar toch gegaan voor nieuwe spullen en gezien de prijs kwaliteit verhouding uitgekomen op Logitech. Ook wel fijn dat ik met bovenstaande zowel op de PC/PS5/XBOX uit de voeten kan. Uiteindelijk voor bovenstaande 700,- euro kwijt geweest.

Tijdens het zoeken ook maar de keus gemaakt om voor een Playseat te gaan die ik kan inklappen. Eerste insteek was ook de Logitech Playseat, gezien die 2e hands nog leuk te koop waren. Na wat onderzoek toch voor de Playseat challenge dd - f1 editiie gegaan, gezien deze stabieler uit de testen kwam met een DD stuur. Ook wel fijn dat de stoel in meerdere standen gezet kon worden om zo wat meer te liggen voor F1 of toch wat rechter te zitten voor GT.

Ben benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn en hoe een direct drive wiel gaat aanvoelen.
Heel veel plezier, ga je geen spijt van krijgen, 1 tip: De Playseat Challenge en varianten daarop zijn eigenlijk niet gebouwd voor een DD base.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Binshou
Gekkenhuis schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:14:
[...]

Heel veel plezier, ga je geen spijt van krijgen, 1 tip: De Playseat Challenge en varianten daarop zijn eigenlijk niet gebouwd voor een DD base.
Thanks, dat veel plezier is inmiddels al gelukt en kom die stoel bijna niet meer uit ;) . Met betrekking to de Playseat Challende, dat had ik inderdaad gezien. Veel filmpjes gekeken hierover en tochvoor de playseat challenge dd f1 editie gegaan, gezien deze het robuust was. Heb nu twee dagen gespeeld erop en eigenlijk nergens last van qua wobble of iets dergelijks. Frame bij deze is ook echt stuk robuuster dan de andere versies.

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

RS50 base PC/PS editie
RS Pedals
RS Round Wheel
RS Track Wheel

Ik zat precies in dezelfde situatie!

Tijdje gekeken naar een tweedehands Fanatec setje gekeken, maar uiteindelijk toch voor een nieuwe Logitech RS50 gegaan. Deze gebruik ik wel op de (oudere) Playseat Challenge. Ik heb wel wat extra blokjes geprint om te bevestigen onder de pedalen zodat deze niet (al te veel meer) omhoog komt tijdens het remmen.

Eens dat de Challenge eigenlijk niet geschikt is, het piep en kraakt wat, frame beweegt wat mee maar het werkt :D

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-06 14:58
Vandaag mijn eerste rondjes gemaakt met de Alien Mod loadcell voor Moza SRP lite.

Wat maakt dit een enorm verschil met remmen itt de standaard hall sensor! Ik kan nu zelfs trailbraking uitvoeren wat met de standaard sensor eigenlijk niet te doen was.

Voor dat geld zeker de ugrade waard! Volgende upgrade een KS wheel ipv loadcell pedalen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:28

RS50 base PC/PS editie
RS Pedals
RS Round Wheel
RS Track Wheel

Hoe kom jij op €700 uit?
Ik heb eigenlijk dezelfde set samengesteld minus de RS Track wheel en kom dan op €722 uit, en dat is met 10% korting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pip7N3yy3MLAQdCsUx7MufMMCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ijSE4ZV4Gn6gU46h7SYlRIW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Sinned123 op 07-06-2026 19:26 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Binshou
Sinned123 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:21:
[...]

Hoe kom jij op €700 uit?
Ik heb eigenlijk dezelfde set samengesteld minus de RS Track wheel en kom dan op €722 uit, en dat is met 10% korting

[Afbeelding]
Ik had een kortingscode van 15% via logitech en kwam uiteindelijk op 720 uit zie ik net bij het nakijken vam de bon. Dat was dan wel icm met die RS Track wheel. Klein rekenfoutje gemaakt van mijn kant, excuus!

• Gummiebeer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXI5nQji5bTgFLxQMajmqaGHgv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnjETyc5ua7zaXWB4KO3WT2N.jpg?f=fotoalbum_large Zo, en nu dan voor de GT series gaan zitten. Fijn stuurtje, ligt lekker in de hand dus helemaal blij! 8)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:28
Binshou schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:59:
[...]

Ik had een kortingscode van 15% via logitech en kwam uiteindelijk op 720 uit zie ik net bij het nakijken vam de bon. Dat was dan wel icm met die RS Track wheel. Klein rekenfoutje gemaakt van mijn kant, excuus!
Ik heb de set (met alleen het ronde stuur) voor €553 kunnen bemachtigen.
ING heeft via rentepunten 25% (wat eigenlijk 30% is) korting op logitech.com & logitechg.com.
Je moet het wel splitsen over 2 bestellen, omdat je met maximaal 3 producten korting krijgt.

Inschrijven via de nieuwsbrief geeft overigens 15% korting maar dan kom je op €671,46 uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 09-06-2026 22:49 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Binshou
Sinned123 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:24:
[...]

ING heeft via rentepunten 25% (wat eigenlijk 30% is) korting op logitech.com & logitechg.com.
Je moet het wel splitsen over 2 bestellen, omdat je met maximaal 3 producten korting krijgt.

Inschrijven via de nieuwsbrief geeft overigens 15% korting maar dan kom je op €671,46 uit.
Dat is helemaal een mooie deal!! Hier ook rentepunten, maar helemaal niet naar gekeken..

Geniet van de spullen. Ik race er nu al een aantal dagen mee en vind het echt helemaal top.

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:25
Gummiebeer schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:09:
[Afbeelding] Zo, en nu dan voor de GT series gaan zitten. Fijn stuurtje, ligt lekker in de hand dus helemaal blij! 8)
Er is een dingetje met dit stuur over rammelende knopjes, of valt dat nog wel mee?

• Gummiebeer
Malle-piet schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:20:
[...]

Er is een dingetje met dit stuur over rammelende knopjes, of valt dat nog wel mee?
Dat had ik ook gelezen in reviews, maar ik heb er (nog) geen last van.

• Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:16
Gummiebeer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:37:
[...]

Dat had ik ook gelezen in reviews, maar ik heb er (nog) geen last van.
Mocht je er wel last van krijgen, dan is er eventueel een oplossing voor:

How To FIX Rattling Noise On MOZA KS Steering Wheel | MOZA KS Disassembly

Ik heb dit stuur zelf ook, maar ik kan hem schudden tot ik een ons weeg, rammelen doet hij niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit stuurtje niet vaak gebruikt heb.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:11
Sinned123 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:24:
[...]

Goeie tip! Ik ga eens kijken of snurkie voldoende gevuld is. Speel nu eigenlijk alleen maar AC Shadows en BF6, maar wil graag gaan racen :)
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.