Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste
Acties:

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 12:59
Rapedapeda schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:51:
[...]

Je hebt gelijk. Ik wilde niet impliceren dat Chinees slechter is dan Amerikaans — dat zou kortzichtig zijn. Dat idee is vaak vooral geopolitiek ingegeven.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: het verschil zit voor mij vooral in support.
Bij Simagic loopt support voor zover ik weet primair via resellers. Bij VRS is de support direct vanuit het merk zelf geregeld. Dat laatste vind ik persoonlijk prettiger.
In basis is de regel, garantie bij de verkoper. Koop je het rechtstreeks via VRS of wie dan ook dan krijg je daar je garantie en support.

Zelf ben ik ook geen fan van support in de US vanwege de giga verzendkosten.

__/`\__/`\__

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
FlowDesign schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:02:
[...]

Ik had vorige week de Playseat Challenge X Logitech Edition besteld en vandaag in elkaar gezet en m'n RS 50 en RS pedalen overgezet van m'n Playseat Challenge naar deze.

De baseplates zijn indd exact hetzelfde. Had eigenlijk gehoopt dat er 4 gaten met de juiste breedte (8 cm) zouden zijn omdat het een Logitech edition is, maar blijkbaar was er niemand bij Playseat die daar over nagedacht heeft :')
Anyway, omdat het m.i. het beste en fijnste is om het stuur dicht bij je te hebben, heb ik de baseplate naar voren gehaald en de RS 50 met 2 boutjes vastgezet. Zit ook muurvast, dus prima zo.

De RS pedalen heb ik links en rechts elk met een boutje+moertje vastgezet.

Vind het vooral fijn dat de stoel iets steviger is, maar vooral veel fijner dat de pedalen hoger staan en veel beter vastzitten.

Met de standaard Challenge wilde ik het rempedaal nog weleens naar achter duwen bij hard remmen. Dat is bij de Challenge X wel een stuk beter.

Edit: ik ga alleen de baseplate nog even omdraaien ivm meer ruimte voor de handen aan de schakelflippers :)

[Afbeelding]
Ik heb hem toevallig een dag eerder in elkaar gezet. De grootste uitdaging voor mij was de montage van de rs pedals en dan met name achterhalen welke schroeven waar moesten en waar die schroeven vandaan kwamen; er zitten diverse schroeven bij de playsteat én bij de pedalen. De video is erg beknopt, de geschreven handleiding gaat niet uit van rs pedals.

De stoel zelf voelt ietsje steviger dan de originele playseat.

Ik heb de base overigens veel meer naar voren staan op de plate, het platte stuk min of meer uitgelijnd aan de voorkant.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
sdk1985 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:36:
[...]

Ik heb hem toevallig een dag eerder in elkaar gezet. De grootste uitdaging voor mij was de montage van de rs pedals en dan met name achterhalen welke schroeven waar moesten en waar die schroeven vandaan kwamen; er zitten diverse schroeven bij de playsteat én bij de pedalen. De video is erg beknopt, de geschreven handleiding gaat niet uit van rs pedals.

De stoel zelf voelt ietsje steviger dan de originele playseat.

Ik heb de base overigens veel meer naar voren staan op de plate, het platte stuk min of meer uitgelijnd aan de voorkant.
Ik heb de RS pedals gewoon gemonteerd volgens de handleiding van de RS pedals èn alleen met de boutjes van de RS pedals.

Daarna heb ik die in z'n geheel met 2 boutjes van de Playseat vastgezet op de Playseat. Moest alleen zelf uit eigen voorraad twee moertjes gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTkJA2b3Xw7kGEWc_uCesRzNr0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g34SjsOcQJ6Kj8TBA7AHFTTG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 03-02-2026 17:50 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
FlowDesign schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:47:
[...]

Ik heb de RS pedals gewoon gemonteerd volgens de handleiding van de RS pedals èn alleen met de boutjes van de RS pedals.

Daarna heb ik die in z'n geheel met 2 boutjes van de Playseat vastgezet op de Playseat. Moest alleen zelf uit eigen voorraad twee moertjes gebruiken.

[Afbeelding]
De officiële route is met 2 korte, 2 lange samen met 2 plastic standoffs uit de rs pedals doos. Moertjes zitten er precies 4 bij.

Maar goed al het werkt, werkt het.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:09
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:33:
[...]

Ik heb een Simagic Alpha Evo Pro. Perfecte base, super content van.
Voor mij was de doorslaggevende factor het bredere productgamma, goede reviews en het feit dat ik dit bij Simwear heb gekocht waardoor als ik problemen heb, ik op een uur in de winkel sta.
Simwear verdeelt nu ook VRS trouwens, maar destijds nog niet het geval.

Verder heb ik beide ondertussen ook getest (op een deftige afstelling) en voor mij is het gevoel van Simagic aangenamer, zowel qua FFB als qua gevoel van de knoppen op het stuur.

Denk dat je met beide absoluut niets verkeerd kan doen en je gewoon op je eigen gevoel moet afgaan.
Mocht je beide toch eens naast elkaar willen testen kan ik je Digitraqz/Simwear wel aanraden.
Ik neig inderdaad ook naar Simagic, maar sommige reviews lijkt de VRS qua kwaliteit een klein beetje hoger te plaatsen maar volgens mij zijn het echt minimale tot bijna niet merkbare verschillen.

In mijn onderzoek kwam ik ook uit bij Conspit Ares Platinum. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Daarnaast heeft conspit geen 360hz voor iracing vooralsnog, is dit iets wat je echt moet hebben of merkbaar is?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Alenji schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:07:
[...]

Ik neig inderdaad ook naar Simagic, maar sommige reviews lijkt de VRS qua kwaliteit een klein beetje hoger te plaatsen maar volgens mij zijn het echt minimale tot bijna niet merkbare verschillen.

In mijn onderzoek kwam ik ook uit bij Conspit Ares Platinum. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Daarnaast heeft conspit geen 360hz voor iracing vooralsnog, is dit iets wat je echt moet hebben of merkbaar is?
360Hz is merkbaar maar ik vond het niet aangenaam in begin en gebruik gewoon 60Hz, nog steeds.
Mijn ervaringen beperken zich wel tot simucube icm iRacing.

• FlowDesign
sdk1985 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 01:14:
[...]

De officiële route is met 2 korte, 2 lange samen met 2 plastic standoffs uit de rs pedals doos. Moertjes zitten er precies 4 bij.

Maar goed al het werkt, werkt het.
Oh, dan moet ik misschien nog ff opnieuw kijken. Thanks :)

In welke handleiding had je dit gevonden?

Edit:
Super onduidelijk filmpje van Logitech gevonden

YouTube: Logitech G Racing Series Tutorial | RS Pedals Install on Playseat Ch...

Zal eens kijken, maar ik wil de pedalen niet te ver uit elkaar hebben staan.

[ Voor 31% gewijzigd door FlowDesign op 04-02-2026 15:29 ]

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-02 13:40
Heyo, m'n nieuwe rig nu 1 week in gebruik, en helemaal blij. De GTPlayer seat van Aliexpress was een prima tip! Voor degenen die het ook overwegen:
- Montage was wat lastig doordat enkele getapte gaten niet helemaal goed zijn, en de moeren met grote moeite vastgesdraaid kunnen worden.
- Ook het bevestigen van de Moza SRP lite pedalen verliep moeizaam, voor een goede positie zijn sommige bouten/moeren nauwelijks te bereiken/te bevestigen
- De wheelbase kan met slechts 2 bouten (voorzijde) worden bevestigd i.p.v. 4, doordat de wheel base plate niet voor de Moza R5 gemaakt lijkt te zijn. Die 2 bouten maakt voor het gebruik niet uit, wheelbase zit stevig genoeg
- de hendel onder de stoel/kuip voor het verstellen is van matige kwaliteit en klemt onhandig, zitdeel v/d stoel verstellen moet met grof geweld

Verder kwam ik erachter dat de zwenkarm van m'n monitor niet ver genoeg rijkt voor een prettige game-ervaring, de afstand oog-scherm is nog betrekkelijk groot (85-100 cm) voor de schermdiagonaal (27"). Nu overweeg ik om m'n monitor te upgraden naar 30" of meer, of een zwenkarm te kopen die verder komt. Zwenkarm lijkt me goedkoper, en voor normaal gebruik is m'n monitor echt prima. Hebben jullie nog tips voor zo'n zwenkarm?

Als tussenoplossing ga ik proberen de zwenkarm aan de zijkant van m'n bureau te bevestigen, in de hoop dat m'n monitor dan ook bij huis-tuin-en-keuken gebruik prettig/stabiel staat.

Wat een hobby, waar ben ik aan begonnen...

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:32

Passievrucht

swarma

DW23 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:09:
Heyo, m'n nieuwe rig nu 1 week in gebruik, en helemaal blij. De GTPlayer seat van Aliexpress was een prima tip! Voor degenen die het ook overwegen:
- Montage was wat lastig doordat enkele getapte gaten niet helemaal goed zijn, en de moeren met grote moeite vastgesdraaid kunnen worden.
- Ook het bevestigen van de Moza SRP lite pedalen verliep moeizaam, voor een goede positie zijn sommige bouten/moeren nauwelijks te bereiken/te bevestigen
- De wheelbase kan met slechts 2 bouten (voorzijde) worden bevestigd i.p.v. 4, doordat de wheel base plate niet voor de Moza R5 gemaakt lijkt te zijn. Die 2 bouten maakt voor het gebruik niet uit, wheelbase zit stevig genoeg
- de hendel onder de stoel/kuip voor het verstellen is van matige kwaliteit en klemt onhandig, zitdeel v/d stoel verstellen moet met grof geweld

Verder kwam ik erachter dat de zwenkarm van m'n monitor niet ver genoeg rijkt voor een prettige game-ervaring, de afstand oog-scherm is nog betrekkelijk groot (85-100 cm) voor de schermdiagonaal (27"). Nu overweeg ik om m'n monitor te upgraden naar 30" of meer, of een zwenkarm te kopen die verder komt. Zwenkarm lijkt me goedkoper, en voor normaal gebruik is m'n monitor echt prima. Hebben jullie nog tips voor zo'n zwenkarm?
Heb zelf deze aan de achterkant van mijn bureau. Dan kom ik op 5cm achter mijn base terecht. Wel in de aanbieding toen voor 26 euro.

https://azerty.nl/product...600bl1-monitorarm/8740349

Punt 1: Dat probleem had ik (gelukkig) niet
Punt 2: Fanatec baseplate past gelukkig wel goed
Punt 3: Fanatec kan ik met de 3 schroeven gelukkig wel goed plaatsen. Montage volgorde wel omgedraaid, eerst op de plate en dan plate en base op de rig.
Punt 4: Eerste 2x had ik er moeite mee, maar gaat nu wel goed. Ja het voelt wat fragieler dan een autostoel, maar goed budget is er ook naar en hoe vaak verplaats je de stoel? Kan het op 1 hand tellen.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 09:19

Als tussenoplossing ga ik proberen de zwenkarm aan de zijkant van m'n bureau te bevestigen, in de hoop dat m'n monitor dan ook bij huis-tuin-en-keuken gebruik prettig/stabiel staat.

Ben zelf zeer tevreden over deze zwenkarm voor mijn 32". Weet niet of de reikwijdte voldoende voor je is

https://www.amazon.nl/dp/B09963RQ6Y

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

FlowDesign schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:02:
[...]

Ik had vorige week de Playseat Challenge X Logitech Edition besteld en vandaag in elkaar gezet en m'n RS 50 en RS pedalen overgezet van m'n Playseat Challenge naar deze.

De baseplates zijn indd exact hetzelfde. Had eigenlijk gehoopt dat er 4 gaten met de juiste breedte (8 cm) zouden zijn omdat het een Logitech edition is, maar blijkbaar was er niemand bij Playseat die daar over nagedacht heeft :')
Anyway, omdat het m.i. het beste en fijnste is om het stuur dicht bij je te hebben, heb ik de baseplate naar voren gehaald en de RS 50 met 2 boutjes vastgezet. Zit ook muurvast, dus prima zo.

De RS pedalen heb ik links en rechts elk met een boutje+moertje vastgezet.

Vind het vooral fijn dat de stoel iets steviger is, maar vooral veel fijner dat de pedalen hoger staan en veel beter vastzitten.

Met de standaard Challenge wilde ik het rempedaal nog weleens naar achter duwen bij hard remmen. Dat is bij de Challenge X wel een stuk beter.

Edit: ik ga alleen de baseplate nog even omdraaien ivm meer ruimte voor de handen aan de schakelflippers :)

[Afbeelding]
Hoe doet zo'n Challenge X het eigenlijk met een 8nm base, is dit stabiel of toch nog wel wiebelig?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• DW23
Passievrucht schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Heb zelf deze aan de achterkant van mijn bureau. Dan kom ik op 5cm achter mijn base terecht. Wel in de aanbieding toen voor 26 euro.

https://azerty.nl/product...600bl1-monitorarm/8740349

Punt 1: Dat probleem had ik (gelukkig) niet
Punt 2: Fanatec baseplate past gelukkig wel goed
Punt 3: Fanatec kan ik met de 3 schroeven gelukkig wel goed plaatsen. Montage volgorde wel omgedraaid, eerst op de plate en dan plate en base op de rig.
Punt 4: Eerste 2x had ik er moeite mee, maar gaat nu wel goed. Ja het voelt wat fragieler dan een autostoel, maar goed budget is er ook naar en hoe vaak verplaats je de stoel? Kan het op 1 hand tellen.
Prima bureaumount, maar ik kom nu ca. 65-70 cm diep, ik wil dat opkrikken naar minimaal 90! Als er uberhaupt dergelijke mounts zijn haha

En wat betreft de seat, het is sowieso ongelofelijk veel waar voor je geld. Het belangrijkst is dat het ding lekker zwaar is en goed stevig staat - en dat doet 'ie!

Qua punt 3: de moza pedal base is breder dan de plate, en de pedal base blokkeert de plek waar ik de plate aan m'n rig wil schroeven. Maar met wat gestuntel staat 'ie vast, en hopelijk hoeft ie er pas weer vanaf als ik m'n pedalen upgradet :P

• DW23
DaSuperGrover schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:18:
[...]

Ben zelf zeer tevreden over deze zwenkarm voor mijn 32". Weet niet of de reikwijdte voldoende voor je is

https://www.amazon.nl/dp/B09963RQ6Y
Thanks, maar ik moet idd een langere hebben!

• FlowDesign
Gekkenhuis schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:29:
[...]

Hoe doet zo'n Challenge X het eigenlijk met een 8nm base, is dit stabiel of toch nog wel wiebelig?
Toevallig vanavond voor het eerst gebruikt en het viel me op dat de Challenge X superstabiel is! Ook duidelijk beter dan de gewone Challenge :)

• Alenji

Heb je toevallig een foto van de GTplayer ?

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Alenji schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaPDlhnujHkcIjziCYRfncK4Zoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7FZOiVdVqbOTo7TZbMUWljj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m3ai-uZYoa4n853CcgLh8p0WJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYpCqs8A7DN0jUoiIbgeVAQU.jpg?f=fotoalbum_large

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

DW23 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:18:
[...]

Thanks, maar ik moet idd een langere hebben!
90cm is wel extreem lang en veel kracht op je bureau. Is een monitor stand rig niet een betere optie?
Alenji schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:01:
[...]

Als je nog specifieke vragen hebt stel ze maar gerust hoor.

• Alenji
Passievrucht schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:18:
[...]

90cm is wel extreem lang en veel kracht op je bureau. Is een monitor stand rig niet een betere optie?

[...]

Als je nog specifieke vragen hebt stel ze maar gerust hoor.
Thanks! Ik twijfelde heel erg tussen de GTplayer en de NLR wheel stand. Ik neig nu even naar de NLR tot ik later misschien een cockpit wil

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik heb vraag. Onlangs heb ik een keyboard tray besteld waar eventueel ook een muis bij op kan. Er zijn echter verschillende oplossing om iets van een muispad te monteren aan je rig. Zelf maak ik gebruik van een Sim-Lab gt1 evo met aan de rechterkant een kort profiel voor de shifter en handrem. Aangezien ik beide gemonteerd heb is er amper ruimte over voor een muispad. Heeft iemand misschien een slimme oplossing om toch zoiets te monteren? De shifter zou een klein stukje verschoven kunnen worden, maar niet al te ver omdat deze nu mooi ter hoogte van het stuur zit.

Hierbij een foto van hoe het eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaStEm4VJynUHJEHOzYGaMdVauo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSQWvPLZPxNQjUNaIFhhOtxJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 12:59
The Jackel schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:41:
Ik heb vraag. Onlangs heb ik een keyboard tray besteld waar eventueel ook een muis bij op kan. Er zijn echter verschillende oplossing om iets van een muispad te monteren aan je rig. Zelf maak ik gebruik van een Sim-Lab gt1 evo met aan de rechterkant een kort profiel voor de shifter en handrem. Aangezien ik beide gemonteerd heb is er amper ruimte over voor een muispad. Heeft iemand misschien een slimme oplossing om toch zoiets te monteren? De shifter zou een klein stukje verschoven kunnen worden, maar niet al te ver omdat deze nu mooi ter hoogte van het stuur zit.

Hierbij een foto van hoe het eruit ziet:

[Afbeelding]
Pak een trackbal, scheelt de ebnodigde ruimte. Is even wennen maar prima voor het doeleinde

__/`\__/`\__

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Yep ook een trackball. Scheelt enorm veel ruimte!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
Trackball gebruik ik ook. Alternatief is een toetsenbord met geïntegreerde mini trackpad.

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-02 16:33
Zit er ook naar te zoeken. Op moment een losse muis, en toetsenbord digitaal vanuit windows.

Zelf zat ik te denken aan b.v.:
Toetsenbord met muispad

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Alenji schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:38:
[...]

En heb je daar ook load cell pedalen bij? Ik ben namelijk van plan om een Simsonn Plus X aan te schaffen, maar ik twijfel een beetje of dit wat is of toch maar een NLR wheel stand 2.0
Kan volgende week be-amen of het werkt/niet werkt met de simsonn pedalen. Heb ze gisteren besteld.

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Chielioj schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:52:
Zit er ook naar te zoeken. Op moment een losse muis, en toetsenbord digitaal vanuit windows.

Zelf zat ik te denken aan b.v.:
Toetsenbord met muispad
Die had ik ook doorgekregen idd. Ik had zelf al een nieuw draadloos setje van Logitech gekocht en een bredere keyboard tray van trac racer. Toen ik heb besteld had was deze voorradig, maar hij bleek toch uitverkocht te zijn. Nu is het wachten op voorraad niet erg, maar ik las ook wat negatieve zaken over de lak enz. Treq heeft ook een mooie tray met zwenkarm alleen is deze veel smaller waardoor er geen muis bij kan staan. Vandaar dat ik even aan het kijken was naar mogelijke andere opties om voor een andere tray te gaan.

Update: Keyboard met trackpad besteld. De andere optie gaat retour. Bedankt voor de tips!

[ Voor 4% gewijzigd door The Jackel op 13-02-2026 16:24 ]

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Alenji schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:38:
[...]

En heb je daar ook load cell pedalen bij? Ik ben namelijk van plan om een Simsonn Plus X aan te schaffen, maar ik twijfel een beetje of dit wat is of toch maar een NLR wheel stand 2.0
De pedal tray moet echt verstevigd worden voor loadcell. Overigens past de pedal plate niet van simsonn op die van de gt player.

Ik heb beide opgelost door een multiplex 18mm hardhouten plaat op te maken. Dit lijkt te voldoen.

• Alenji
Passievrucht schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 23:54:
[...]

De pedal tray moet echt verstevigd worden voor loadcell. Overigens past de pedal plate niet van simsonn op die van de gt player.

Ik heb beide opgelost door een multiplex 18mm hardhouten plaat op te maken. Dit lijkt te voldoen.
Ik heb inmiddels de NLR wheel stand gehaald vanwege de ruimte. Ik zit er wel over na te denken om misschien over een jaar toch voor een Treq One te gaan :P
Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.