Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste
Acties:

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:32
Rapedapeda schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:51:
[...]

Je hebt gelijk. Ik wilde niet impliceren dat Chinees slechter is dan Amerikaans — dat zou kortzichtig zijn. Dat idee is vaak vooral geopolitiek ingegeven.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: het verschil zit voor mij vooral in support.
Bij Simagic loopt support voor zover ik weet primair via resellers. Bij VRS is de support direct vanuit het merk zelf geregeld. Dat laatste vind ik persoonlijk prettiger.
In basis is de regel, garantie bij de verkoper. Koop je het rechtstreeks via VRS of wie dan ook dan krijg je daar je garantie en support.

Zelf ben ik ook geen fan van support in de US vanwege de giga verzendkosten.

__/`\__/`\__

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
FlowDesign schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:02:
[...]

Ik had vorige week de Playseat Challenge X Logitech Edition besteld en vandaag in elkaar gezet en m'n RS 50 en RS pedalen overgezet van m'n Playseat Challenge naar deze.

De baseplates zijn indd exact hetzelfde. Had eigenlijk gehoopt dat er 4 gaten met de juiste breedte (8 cm) zouden zijn omdat het een Logitech edition is, maar blijkbaar was er niemand bij Playseat die daar over nagedacht heeft :')
Anyway, omdat het m.i. het beste en fijnste is om het stuur dicht bij je te hebben, heb ik de baseplate naar voren gehaald en de RS 50 met 2 boutjes vastgezet. Zit ook muurvast, dus prima zo.

De RS pedalen heb ik links en rechts elk met een boutje+moertje vastgezet.

Vind het vooral fijn dat de stoel iets steviger is, maar vooral veel fijner dat de pedalen hoger staan en veel beter vastzitten.

Met de standaard Challenge wilde ik het rempedaal nog weleens naar achter duwen bij hard remmen. Dat is bij de Challenge X wel een stuk beter.

Edit: ik ga alleen de baseplate nog even omdraaien ivm meer ruimte voor de handen aan de schakelflippers :)

[Afbeelding]
Ik heb hem toevallig een dag eerder in elkaar gezet. De grootste uitdaging voor mij was de montage van de rs pedals en dan met name achterhalen welke schroeven waar moesten en waar die schroeven vandaan kwamen; er zitten diverse schroeven bij de playsteat én bij de pedalen. De video is erg beknopt, de geschreven handleiding gaat niet uit van rs pedals.

De stoel zelf voelt ietsje steviger dan de originele playseat.

Ik heb de base overigens veel meer naar voren staan op de plate, het platte stuk min of meer uitgelijnd aan de voorkant.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59
sdk1985 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:36:
[...]

Ik heb hem toevallig een dag eerder in elkaar gezet. De grootste uitdaging voor mij was de montage van de rs pedals en dan met name achterhalen welke schroeven waar moesten en waar die schroeven vandaan kwamen; er zitten diverse schroeven bij de playsteat én bij de pedalen. De video is erg beknopt, de geschreven handleiding gaat niet uit van rs pedals.

De stoel zelf voelt ietsje steviger dan de originele playseat.

Ik heb de base overigens veel meer naar voren staan op de plate, het platte stuk min of meer uitgelijnd aan de voorkant.
Ik heb de RS pedals gewoon gemonteerd volgens de handleiding van de RS pedals èn alleen met de boutjes van de RS pedals.

Daarna heb ik die in z'n geheel met 2 boutjes van de Playseat vastgezet op de Playseat. Moest alleen zelf uit eigen voorraad twee moertjes gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTkJA2b3Xw7kGEWc_uCesRzNr0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g34SjsOcQJ6Kj8TBA7AHFTTG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 03-02-2026 17:50 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.