Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat mij opvalt:
- Ik vind het ding echt niet om aan te gluren. Een cleaner ontwerp had volgens mij nog goedkoper geweest ook.
- Hardware lijkt aardig voor elkaar te zijn.
- Drivers hebben blijkbaar nog wat ontwikkeling nodig
- Prijs is wat gestegen, maar nog steeds een net aanbod

Denk dat het vooral even afwachten is wat het effect op de concurrentie is, qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
MikeyMan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:29:
[...]

Wat mij opvalt:
- Ik vind het ding echt niet om aan te gluren. Een cleaner ontwerp had volgens mij nog goedkoper geweest ook.
- Hardware lijkt aardig voor elkaar te zijn.
- Drivers hebben blijkbaar nog wat ontwikkeling nodig
- Prijs is wat gestegen, maar nog steeds een net aanbod

Denk dat het vooral even afwachten is wat het effect op de concurrentie is, qua prijs.
Mijn eerste indruk is wel oké maar het is afwachten. Persoonlijk wacht ik wel totdat het een maand of 6 op de markt is en wat dan de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 11:30

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
martijn_8519 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:22:
[...]

Ehhh goed verhaal kijk is hierboven...
Mijn reactie is verplaatst hier naar toe plus de reacties daarop. Wist niet dat het hier thuis hoorde. Daarom staat er nu een dubbele post. Het is niet omdat ik niet heb zitten opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 15:57
Het filmpje bevestigt helaas het vermoeden wat ik had, alles gaat aankomen op de software en drivers.

Ze hebben 10% damping (!) in iRacing ingesteld voor de demo en hij heeft het teruggebracht naar 4% en kreeg toen oscillaties. Een DD servo + wiel aansturen via de standaard Windows FFB drivers krijg je inderdaad dat soort gedrag ja.

Drivers "in the coming months". Compatibiliteit met andere games, instellingen is echt een enorme uitdaging als ik zie wat de heren van Granity allemaal zijn tegengekomen tijdens de ontwikkeling van de SimuCUBE firmware.

Dus je hebt dan matige software én je zit in een closed systeem van hun (servo's, encoders, EMI). Lekker van een afstandje aankijken dit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Ben je lekker aan het racen gebeurd er dit:

Afbeeldingslocatie: https://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/SimRig/20180321_222312_zpspc9ebujf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i85.photobucket.com/albums/k66/TonCoronel/SimRig/20180321_222256_zpsimhtv0zl.jpg

Ik gebruik een origineel Porsche 991 GT3 stuur met een custom buttonplate die nagemaakt is van de Porsche 991 GT3 cup. Er zat een adapter voor de T300 tussen, helaas bleek de kunststof koppeling tussen de T300 en het stuur niet sterk genoeg voor mijn krachten :+
Laatste tijd had ik al wat last van speling op het stuur, merkte al wat haarscheurtjes in de kunststof koppeling op.

Nog even getwijfeld om te wachten op die FeelVR maar ook na de info van gisteren toch te gaan voor een OSW, daarom bij SimRacingBay een SimuCube met SinCos en 'small' mige besteld. Kan niet wachten tot het geleverd wordt. Levering staat pas voor dinsdag... ik ben een heeel ongeduldig persoon...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TonCoronel schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:45:
....
na de info van gisteren toch te gaan voor een OSW, daarom bij SimRacingBay een SimuCube met SinCos en 'small' mige besteld. Kan niet wachten tot het geleverd wordt. Levering staat pas voor dinsdag... ik ben een heeel ongeduldig persoon...
Goede keus... :*) En idd duurt het wachten altijd TE lang O-)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 15:14
Zijn er hier leden aanwezig die een load cell van fanatec hebben en deze aangepast hebben?
Ik heb er nu de 18kg op zitten maar wat mij betreft zou die eigenlijk iets lichter mogen.
Momenteel staat de pedalenset gemonteerd op een simpele wheelbase en ik kan ze onmogelijk volledig indrukken. Daarom dacht ik om de elastomeer veren eventueel te wisselen tegen lichtere types of eventeel lichtere veren.

Dus als iemand mij de juiste weg kan wijzen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
inmiddels is de Feel VR set voor te bestellen op kickstarter 450 euro voor de complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:56
Rotaderp2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:40:
inmiddels is de Feel VR set voor te bestellen op kickstarter 450 euro voor de complete set.
Als je NL als verzendlocatie kiest, komt het bedrag op $604,- (ongeveer €490), mits je binnen de eerste 48 uur backt (tot overmorgen 's ochtends, nu nog zo'n 37 uur). Daarna wordt het $654,-.

Het is wel verleidelijk, vraag me alleen af of dit project niet ten onder zal gaan aan z'n eigen succes... Iets met "if it sounds too good to be true..."

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01
Wild Chocolate schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:32:
[...]

Als je NL als verzendlocatie kiest, komt het bedrag op $604,- (ongeveer €490), mits je binnen de eerste 48 uur backt (tot overmorgen 's ochtends, nu nog zo'n 37 uur). Daarna wordt het $654,-.

Het is wel verleidelijk, vraag me alleen af of dit project niet ten onder zal gaan aan z'n eigen succes... Iets met "if it sounds too good to be true..."
Vergeet de importheffing niet, ik neem aan dat die er niet in zit, dat is waarschijnlijk nog iets van 150€. Dan wordt het 650€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
JoostBaksteen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:28:
[...]

Vergeet de importheffing niet, ik neem aan dat die er niet in zit, dat is waarschijnlijk nog iets van 150€. Dan wordt het 650€.
Ja, daar heb je een goed punt! Dan nog blijft het een heel scherp aanbod. Waar mijn twijfel meer zit, is dat ik geen manier heb om uit te vinden hoe groot de slagingskans is...
En wat kan je doen als de boel stukgaat? Garantie claimen aan de andere kant van de wereld is niet echt praktisch, natuurlijk.
Aan de andere kant, als ze allemaal standaard verkrijgbare onderdelen gebruiken, valt er zelf ook wel wat te vervangen.
Keuzes, keuzes, keuzes...

Maar weinig achtergrondinfo op hun site en op Kickstarter :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:44

Arfman

Drome!

Kickstarter != bestelling, hou daar goed rekening mee!

Reviews/filmpjes tot nu toe bevestigen mijn vooroordeel. Flimsy spullen, zeker de pedalen. Een dergelijk stuur valt of staat met de bijbehorende software, ook daarin geven de previews niet veel vertrouwen. Ik ben bang dat veel mensen van een koude kermis thuis gaan komen maar blijkbaar is de lage prijs gekoppeld met direct drive voor veel mensen toch te verleidelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Arfman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:33:
Kickstarter != bestelling, hou daar goed rekening mee!

Reviews/filmpjes tot nu toe bevestigen mijn vooroordeel. Flimsy spullen, zeker de pedalen. Een dergelijk stuur valt of staat met de bijbehorende software, ook daarin geven de previews niet veel vertrouwen. Ik ben bang dat veel mensen van een koude kermis thuis gaan komen maar blijkbaar is de lage prijs gekoppeld met direct drive voor veel mensen toch te verleidelijk.
Dank je voor je reactie! Ik denk dat jij er meer kijk op hebt dan ik, en ga in dit geval dan ook op jouw gevoel af. (Mijn eigen gevoel zegt vooral "gebrek aan informatie om een weloverwogen besluit te nemen".) Zou natuurlijk jammer zijn om hem nu niet te kopen, en er straks achter te komen dat het perfect is voor dat geld. Maar in de video die laatste gepost is, ging het ding ook stuk tijdens de test. En die tester gaf ook aan dat hij zich zorgen maakte over de voeding in dezelfde behuizing als de servo, ivm warmte opbouw.
En bovenal: "If it sounds to good to be true, it usually is".

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899333

ik wil beginnen met racen met een stuurtje op de pc....ik wil gewoon iets betaalbaars en wat lekker en fijn stuurt.

ik kwam op het volgende stuurtje uit:

Thrustmaster TS-XW Racer

jullie ervaringen ?!?!
of liever voor een G29 gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bij iets betaalbaars denk ik persoonlijk niet aan 650 euro, dat zou ik nooit uitgeven voor een Thrustmaster stuur. Dan kun je imo beter een pricewatch: Thrustmaster T300 RS Zwart kopen. Heb ik ook gehad, beste stuurtje wat je voor die prijs kunt kopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Schandalig die prijs van thrustmaster man man man slecht inkopen van plastic onderdelen :) .....helemaal eens met Arfman.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
toch maar voor de Fanatec CSL gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorkinProgress
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-07-2023
Die Sparco p310 stuur is wel mooi hoor. Die kost los al iets van 200-250. (Het is wel een replica). Het is een kwestie van ben je bereid dat bedrag uit te geven! Maar voor die prijs is CSL wel meer waar voor je geld. De t300 is onder de 400 wel beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 12:52
Rotaderp2 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:36:
toch maar voor de Fanatec CSL gaan dan?
Ik vind dat eerlijk gezegd maar niets, die CLS(lc) pedalen zijn dan wel weer goed. Ik ben momenteel super tevreden over mijn accuforce. Als ik dan de G25 (oud stuur) en de CLS vergelijk dan vind ik persoonlijk de CLS zijn meerwaarde niet waard.

Spaar even door voor een AF of DD stuurtje als je toch +600 zou uitgeven aan een TM stuur, wereld van verschil!

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
die direct drive sturen zijn me echt te prijzig, ik ga voor de fanatec set met loadcell pedaal, dat is nog net te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik ben via de G25, naar de T300 naar de Fanatec CSW 2.5 gegaan.
De laatste stap was significante step-up. Ik ben naar de Fanatec gegaan omdat zij binnenkort ook met een DD-wheel komen er is een upgradepad dus daar naartoe. Maar ik ben dusdanig tevreden over de CSW dat ik alleen ga upgraden als het niet meer doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
hoi allemaal.
ik heb een aantal vragen over racesturen en setups die graag aan jullie wil stellen.
Ik speel redelijk wat racespellen. ben nu op het moment bezig met forza horizon en met F1 2017 maar op het moment speel ik met een controller en voor het echte gevoel wil ik toch wel eens een keer een goed racestuur kopen (ooit een gehad voor 50 euro ofzo maar dat was natuurlijk helemaal niks)

waar ik in eerste instantie zelf op uit kwam is de
thrustmaster t300 alcantara edition (kost nu rond de 370 euro)

maar na het lezen van dit topic ben ik ook eens bij fanatec gaan kijken. Dat ziet er wel weer een stukje beter uit zeg. Wat ik in eerste instantie daar zou aanschaffen is:
CSL wheel base (320)
CSL Mclaren GT3 wheel (180)
CLS elite pedals LC (220)
(totaal dus zo'n 720)

wat is jullie mening hierover? is de fanatec setup zoveel beter dan de t300 dat het de dubbele prijs waard is? of zouden jullie dan meteen voor de fanatec clubsport gaan?

Verder nog een vraag meer. Op het moment staat mijn computer in de woonkamer en aangezien ik het mijn vriendin niet kan verkopen dat er een complete race stoel midden in de woonkamer staat ben ik opzoek naar een inklapbare stand voor het stuur en pedalen. Nu heb ik er 3 gevonden

next level racing wheel stand (220)
playseat challenge (180)
wheel stand pro (115)

Hebben jullie hier ervaringen mee? Die wheel stand pro lijkt mij een beetje fragiel bijvoorbeeld. en hoe zit de playseat challenge?

alvast erg bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LezzaM
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 22:15
mve25 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:22:
hoi allemaal.
ik heb een aantal vragen over racesturen en setups die graag aan jullie wil stellen.
Ik speel redelijk wat racespellen. ben nu op het moment bezig met forza horizon en met F1 2017 maar op het moment speel ik met een controller en voor het echte gevoel wil ik toch wel eens een keer een goed racestuur kopen (ooit een gehad voor 50 euro ofzo maar dat was natuurlijk helemaal niks)

maar na het lezen van dit topic ben ik ook eens bij fanatec gaan kijken. Dat ziet er wel weer een stukje beter uit zeg. Wat ik in eerste instantie daar zou aanschaffen is:
CSL wheel base (320)
(totaal dus zo'n 720)

wat is jullie mening hierover? is de fanatec setup zoveel beter dan de t300 dat het de dubbele prijs waard is? of zouden jullie dan meteen voor de fanatec clubsport gaan?

Verder nog een vraag meer. Op het moment staat mijn computer in de woonkamer en aangezien ik het mijn vriendin niet kan verkopen dat er een complete race stoel midden in de woonkamer staat ben ik opzoek naar een inklapbare stand voor het stuur en pedalen. Nu heb ik er 3 gevonden

playseat challenge (180)
wheel stand pro (115)

Hebben jullie hier ervaringen mee? Die wheel stand pro lijkt mij een beetje fragiel bijvoorbeeld. en hoe zit de playseat challenge?

Ik gebruik zelf een wheelstand pro i.c.m. een Logitech G29. Dat is prima te doen. Maar als je een sterker stuur gaat aanschaffen heb je volgens mij wel wat stevigers nodig dan de drie opties die jij noemt.

Shit happens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:54
LezzaM schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:29:
[...]

Ik gebruik zelf een wheelstand pro i.c.m. een Logitech G29. Dat is prima te doen. Maar als je een sterker stuur gaat aanschaffen heb je volgens mij wel wat stevigers nodig dan de drie opties die jij noemt.
Sterkte van de CSL wheelbase valt mee. Voor het loadcell rempedaal heb je best wat kracht nodig en dus ook een stevig frame.

Ik heb zelf een aluminium rig en daarbij moeten de moertjes al goed aangedraaid zijn om alles op zijn plek te houden. Ik vraag me af of een inklapbaar frame dan voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01
FightingAce schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:38:
[...]

Sterkte van de CSL wheelbase valt mee. Voor het loadcell rempedaal heb je best wat kracht nodig en dus ook een stevig frame.

Ik heb zelf een aluminium rig en daarbij moeten de moertjes al goed aangedraaid zijn om alles op zijn plek te houden. Ik vraag me af of een inklapbaar frame dan voldoende is.
Ja hoor, gaat prima met een wheelstand.

Heb zelf lange tijd met een Fanatec Clubsport V2 pedals/rim geraced op een wheelstand. En daarvoor g25 met rempedal mod. Zolang je ze op een of andere manier vast kan monteren aan je wheelstand is dat geen probleem. Bij mij zat er een soort profieltje bij.

Het enige is dat jezelf (stoel op wieltjes) of je pedalen, wegduwd door de kracht die je zet, dus daar moet je iets op bedenken. Zie ook het show je simrig topic, daar was laatst een foto met een spanband oplossing tussen stoel en pedalen bv. Zelf had ik een plank/kastje tussen mijn stand en de muur, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

hoi allemaal.
Qua sturen: De CSL en de T300 ontlopen elkaar niet heel erg veel. Wel is het snel een keuze van een familie. Ga je voor de Thrustmaster, dan kun je deze uitbreiden met andere sturen, net als bij Fanatec. Maar je moet wel bij hetzelfde merk blijven.

Ze hebben ook een combi aanbod waarbij je €80,- bespaart. Het McLaren stuur is overigens nog niet leverbaar, dus wellicht starten met dit stuur.

Qua pedalen is de keus een stuk makkelijker. De CSL LC pedalen zijn duidelijk beter dan de Thrustmaster pedalen. Daar ga je veel meer plezier van hebben dan van de Thrustmaster pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
Luckeh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:45:
[...]

Ze hebben ook een combi aanbod waarbij je €80,- bespaart. Het McLaren stuur is overigens nog niet leverbaar, dus wellicht starten met dit stuur.
Hmm is er al enig idee wanneer dat Mclaren stuur wel leverbaar is? Dat ziet er namelijk wel super vet uit :9

(ik dacht ergens in dit topic april te hebben gelezen maar ik kan t niet meer vinden)

[ Voor 8% gewijzigd door mve25 op 18-04-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik wou 'm ook graag (met QR-adapter) maar omdat hij vertraagd is heb ik inmiddels de Formula Black gehaald. Ook heel fijn.

Hier op het Fanatec forum wordt nog steeds gesproken over eind April. Dus zeer binnenkort leverbaar. De CEO geeft aldaar aan dat de productie volop aan gang is.

Het lanceren van de Podium series zal nog wel een paar maandjes duren denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoi allemaal.

CSL wheel base (320)
(totaal dus zo'n 720)

playseat challenge (180)
wheel stand pro (115)

ik heb de next level racing wheel stand. erg zwaar en robuust ding. ik gebruik er de csl op met loadcell, ding staat erg stabiel.

enige wat ik jammer vind is dat de antislip-voetjes eigenlijk meer een soort vilt is wat onderop geplakt is. met het steeds verplaatsen van de stand zijn deze losgekomen. ik heb dus bij hornbach een rubberen mat gehaald, zodat het toch niet gaat schuiven.

heb ook een wheelstand pro gehad, maar dit is echt een pak sterker, zwaarder, en robuuster. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Hallo tweakers,

Ik zit met het idee om een DD OSW van sim racing bay te halen...
nou is de vraag, hebben jullie daar ervaring mee.

Hoe lang duurt verzenden?

welke betaal opties heb je gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:07
Mother_Goozz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:20:
De Thrustmaster T300 RS is in de aanbieding bij de MM van €319 voor €239 (korting verschijnt wanneer je hem in je winkelwagen plaatst.)

Link naar de T300 RS

Dit betreft een dagaanbiedingen voor vandaag woensdag 18 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
dawg schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:14:
[...]

ik heb de next level racing wheel stand. erg zwaar en robuust ding. ik gebruik er de csl op met loadcell, ding staat erg stabiel.

enige wat ik jammer vind is dat de antislip-voetjes eigenlijk meer een soort vilt is wat onderop geplakt is. met het steeds verplaatsen van de stand zijn deze losgekomen. ik heb dus bij hornbach een rubberen mat gehaald, zodat het toch niet gaat schuiven.

heb ook een wheelstand pro gehad, maar dit is echt een pak sterker, zwaarder, en robuuster. :)
dus je raad de next level racing wheel stand dus zeker aan boven de wheelstand pro. Is hij ook een beetje goed op te bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mve25 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:13:
[...]

dus je raad de next level racing wheel stand dus zeker aan boven de wheelstand pro. Is hij ook een beetje goed op te bergen?
nee, makkelijk op te bergen, niet echt. maar voor mij persoonlijk is dat niet zo'n probleem. wat dat betreft was de wheelstand pro makkelijk in te vouwen en op te bergen inderdaad. oh, en ik moest wat extra gaatjes boren om de fanatec csl elite base passend te krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fassive schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:44:
Hallo tweakers,

Prima keuze. Ik heb er een.
Verzending duurde een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Fassive schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:44:
Hallo tweakers,

Ik heb gewoon via overschrijving betaald, de dag nadien werd het al verzonden en is 2 dagen onderweg geweest.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
afgelopen weekend voor het eerst gesimraced bij Racinghub, ik heb zelf nog nooit aan simracing gedaan.

prachtige ruimte met 8 mooie seats met Fanatec Clubsport spul, 3 x 43" schermen per seat en buttkickers, VR kan ook maar ik werd er misselijk van en de resolutie zuigt gewoon.

het begin was vooral wennen, maar ik zat in de allereerste qualificatie ever al op 2 seconden van de eigenaar af. ( wat kart ervaring scheelt toch wel)

na een uurje kreeg ik eindelijk wat feeling en kon de auto eindelijk rondenlang ook echt op de baan houden en ik verbeterde iedere keer mijn tijden.

1 keer had ik zelfs nog maar tijd voor 1 out lap en 1 rondje en qualificeerde ik hem op pole met koude bandjes ( tegen Ai) 😊

ik reed overigens in een GT3 Audi R8 lemans edition op het RB circuit.

zeker voor herhaling vatbaar en verslavend 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kreeg een update binnen voor mn CSL Elite... Onwijs fijn dat ie daarbij gelijk alle on-wheel settings weggooit zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, dat is altijd al zo geweest. Even opschrijven hoe je het had staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
Ik heb nu F1 2017 met een G29. Alle oefen races doorlopen, geen enkel probleem.

Nu wil ik een race doen, maar ik kom niet van start. Hij blijft zeggen ‘release clutch’. Terwijl ik hem toch echt los heb.

Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
zeg is het fanatec Mclaren stuur nu gereleased? er zijn allemaal berichten op het forum dat ze verscheept worden maar op de pagina van het stuur staat nog steeds: " not released yet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:54
mve25 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:25:
zeg is het fanatec Mclaren stuur nu gereleased? er zijn allemaal berichten op het forum dat ze verscheept worden maar op de pagina van het stuur staat nog steeds: " not released yet"
Ik vermoed dat dat de pre-orders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ze zijn inderdaad preorders aan het verschepen, ironisch hebben een aantal een e-mail gekregen dat ze ook weer teruggestuurd kunnen worden omdat bepaalde buttoncaps niet meegeleverd waren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
mve25 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:25:
ik wilde ipv een P1 stuur het GT3 stuurtje maar helaas nog niet leverbaar was maar 70 euro meerprijs op de hele set.
dan maar op een later moment dan maar aanschaffen.... zo heel prijzig is die niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Rotaderp2 op 30-04-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899333

zijn er nou nog aanbevolen instellingen voor het CSL stuurtje ???
of is dat per game verschillend ??

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 899333 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:07:
zijn er nou nog aanbevolen instellingen voor het CSL stuurtje ???
of is dat per game verschillend ??

iemand een idee ?
Verschilt per spel. Kun je genoeg over terugvinden online.
Je hebt dan ook de combinatie tussen spelinstellingen en stuurinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44

Niellie41

[object Object]

Gisteren een Thrustmaster TS-PC op de kop getikt bij de Mediamarkt met iets meer dan €100 korting, omdat het een oud demo model was. Ze hebben die ooit op een rig geplaatst, maar verder nooit gebruikt.

Het is best een flinke stap van de T300 en ik ben blij met het nieuwe stuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Niellie41 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:04:
Gisteren een Thrustmaster TS-PC op de kop getikt bij de Mediamarkt met iets meer dan €100 korting, omdat het een oud demo model was. Ze hebben die ooit op een rig geplaatst, maar verder nooit gebruikt.

Het is best een flinke stap van de T300 en ik ben blij met het nieuwe stuur. :)
man man man. Ik zou echt een moord plegen voor die ts-pc racers formula rim. Maar goed ik ga over een tijdje toch over naar DD dus het maakt nu niet meer zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Dan kun je als nog die formule stuur kopen en omzetten voor je DD base. :) (mits die vastzit aan de base, geen idee)

[ Voor 22% gewijzigd door knightvision op 12-05-2018 14:24 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:26
Vandaag de Fanatec CSL Elite PS4 binnen, inclusief de Fanatec Formula Rim. Dit ter vervanging van de Fanatec 911 GT3 RS V2.

Dus dat wordt even instellen e.d. Opvallend is dat het stuur van de CSL Elite nogal dun is. Zelf heb ik geen kolenschoppen, maar ik kom wel wat grip te kort. En die Formula Rim is echt top, voelt echt een klasse hoger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Gister de eerste onderdelen van mijn fanatec set opgehaald. Het McLaren GT3 stuur en de clubsport inverted pedalen! Hopelijk de rest ook snel binnen

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-07 20:46
Ik ben op de markt aan het zoeken naar een display voor op de servo motor en voor een nieuw stuur.

Nou kwam ik langs deze man op youtube, wou het jullie niet onthouden wat hij allemaal kan maken.
Ik weet nog geen prijzen maar zal niet goedkoop zijn. Heb in iedergeval al wel de prijs opgevraagd voor de display.

YouTube: Leopoldo Ramirez

Prachtig spul !

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb het display van sim display met Z1 dashboard en slimax manager. Werkt goed voor een redelijke prijs. Ook de service is goed 👍🏻

Die YouTube link van pololo instrument is duur. Ik heb wel is contact gehad. Dat V8 stuur zonder display is al €1700 en met gaat het ver over de €2000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WG0tEtVMxmjdIxQZnEIzPM8w/thumb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door jajoh op 31-05-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Zulke prijzen had ik al wel verwacht inderdaad. Is mij het (nu nog) niet waard.

Heb je misschien een grotere foto van wat je nu hebt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb aan mijn SSRG stuur een Bodnar SLI gemonteerd. Enkel voor shiftlights, selected gear, position, lap count.
En links naast mijn stuur heb ik een ipad mini met de rest van de info.
Werkt perfect en echt een stuk goedkoper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
AlexP36 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:54:
Zulke prijzen had ik al wel verwacht inderdaad. Is mij het (nu nog) niet waard.

Heb je misschien een grotere foto van wat je nu hebt geplaatst.
Als het goed is word de foto nu groter als je erop klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
JoepW schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:25:
Ik heb aan mijn SSRG stuur een Bodnar SLI gemonteerd. Enkel voor shiftlights, selected gear, position, lap count.
En links naast mijn stuur heb ik een ipad mini met de rest van de info.
Werkt perfect en echt een stuk goedkoper. ;)
Ik heb zelf de sli-pro gehad en vond de digits te klein. Nu heb ik de sli-F1 die is een stuk beter te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
jajoh schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Ik heb zelf de sli-pro gehad en vond de digits te klein. Nu heb ik de sli-F1 die is een stuk beter te lezen.
Idd. Ik heb ook een F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Sinds kort Z1 software (dashboard, server en analyzer) naar iPad. Via de server of via usb en duet software. Met usb kabel geen vertraging en werkt het als een extra scherm.

Vooral touch screen bevalt goed. Bijkomstig is dat je met je iPad veel meer kan dan alleen inzetten voor een sim ;)

Overdenk om JRT software nog een kans te geven. Eerder pogingen lukte niet echt en kreeg Iracing steeds in een window.

[ Voor 4% gewijzigd door TecTo op 31-05-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:32:
Sinds kort Z1 software (dashboard, server en analyzer) naar iPad. Via de server of via usb en duet software. Met usb kabel geen vertraging en werkt het als een extra scherm.

Vooral touch screen bevalt goed. Bijkomstig is dat je met je iPad veel meer kan dan alleen inzetten voor een sim ;)

Overdenk om JRT software nog een kans te geven. Eerder pogingen lukte niet echt en kreeg Iracing steeds in een window.
Ik gebruik JRT op de iPad mini en als overlay voor mijn broadcasts en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Meneer lolopolo vraagt 450 euro voor een display all in.

In geen 450 jaar. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Ik heb net mijn simracingbay OSW besteld #hype. Moet ik iets weten voordat ik de motor uit probeer? kwam je ergens pas later achter wat je wereld liet instorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fassive schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:58:
Ik heb net mijn simracingbay OSW besteld #hype. Moet ik iets weten voordat ik de motor uit probeer? kwam je ergens pas later achter wat je wereld liet instorten?
Nee plug & play. Alleen niet de motor testen als die nog niet vastgeschroefd zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
JoepW schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Nee plug & play. Alleen niet de motor testen als die nog niet vastgeschroefd zit O-)
hmmm daar had ik nog niet over na gedacht :F

Edit: Type vooouwtje

[ Voor 4% gewijzigd door Fassive op 01-06-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Fassive schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:58:
Waar ik problemen mee had was een goede instelling vinden met de software en dit lag grotendeels aan mijzelf, omdat ik me nog niet erg verdiept had hierin.

Ik kon eerst niet erg van het geheel genieten.
Inmiddels is er veel hulp online maar heb het meeste baad bij deze kerel gehad.

YouTube: Assetto Corsa SimuCUBE Direct Drive Wheel Settings Guide _/-\o_

Helemaal top als iemand het uitlegt met een filmpje erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
'deze kerel' is trouwens iemand van hier op het forum

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

[YouTube: https://youtu.be/wn8Aacf4cfQ]

Nu nog prijzen, reviews, vs FeelVR,AccuForce,OSW

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
mowa schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:07:
[video]

Of de FFB prestaties beter zijn dan de andere bases weet ik niet. Dat licht sterk aan de firmware en drivers. Tot nu toe was ik nooit onder de indruk van de firm- en software van Fanatec.

Maar ik denk dat de base zeker een succes wordt aangezien ongelofelijk veel Fanatec gebruikers zijn die al wel de sturen hebben en dus enkel een base hoeven te kopen om DD in huis te hebben.

En daarnaast (zeker in vergelijking met OSW) zal het plug en play zijn met een beperkt aantal settings en dat spreekt het merendeel van de racers aan. "We zijn niet allemaal tweakers" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
diknmuis schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:51:
'deze kerel' is trouwens iemand van hier op het forum
Heb hem wel is voorbij zien komen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
AlexP36 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Heb hem wel is voorbij zien komen inderdaad.
Laten we 'deze kerel' gewoon een nick-naam geven BruceLee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 22:53
mowa schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:07:
[video]

er komt in ieder geval van mijn kant een kleine review, wacht nu al een maand of 6 tot ik hem eindelijk is kan bestellen :9 (onder voorbehoud dat een losse base niet meer als een OSW kost, want dan bestel ik een OSW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Denniz0229 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:15:
[...]

er komt in ieder geval van mijn kant een kleine review, wacht nu al een maand of 6 tot ik hem eindelijk is kan bestellen :9 (onder voorbehoud dat een losse base niet meer als een OSW kost, want dan bestel ik een OSW)
Zal voor je duimen dat de prijs redelijk is. Veel Fanatec users die een x aantal stuurtjes bezitten, zullen sowieso niet overstappen naar een ander merk. Zeker als het plug en play is, zonder dat er een usb snoertje aan bungelt.

Mocht het rond de 1000 euro (ex stuur) ben ik in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Als ik rem met mijn CSP v2 pedalen en de rem in één positie houd, dan blijft de rembalk op en neer bewegen. Ik vermoed dat de loadcell defect is, weet iemand of ik zo'n loadcell goedkoper kan krijgen dan bij Fanatec zelf? Ze vragen namelijk 20 euro voor de loadcell, en nog 10 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14
Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:26:
Als ik rem met mijn CSP v2 pedalen en de rem in één positie houd, dan blijft de rembalk op en neer bewegen. Ik vermoed dat de loadcell defect is, weet iemand of ik zo'n loadcell goedkoper kan krijgen dan bij Fanatec zelf? Ze vragen namelijk 20 euro voor de loadcell, en nog 10 euro verzendkosten.
Je kan goedkope Chinese loadcellen kopen. Deze kosten 6 euro per 4 ongeveer

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Waar zou ik deze kunnen vinden? Het enige dat ik kan vinden momenteel is dit soort type. Welke helaas niet in de pedalen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14
Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:53:
Waar zou ik deze kunnen vinden? Het enige dat ik kan vinden momenteel is dit soort type. Welke helaas niet in de pedalen past.
Deze heb ik gekocht en werken goed.

https://www.ebay.nl/itm/4...ash=item3ad47c08c5&_uhb=1

Je moet wel zelf de connector om solderen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:29
Ik overweeg om van een Argon OSW-set over te stappen naar een SimCube OSW-set

Dit betekent dat ik de Argon OSW kit + Small Mige motor in de verkoop wil gooien. Heeft iemand hier interesse om voor een aantrekkelijke prijs de sprong te maken naar Direct Drive? De set kan uiteraard uitgebreid getest worden bij mij thuis :)

Vraagprijs: 650 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 14:59
Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:26:
Hier kun je ze ook bestellen, volgens mij (?) zijn dat dezelfde als die van eBay.!
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/sensoren/load-cell-50kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:26
SkullboyNL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:08:
[...]

Deze heb ik gekocht en werken goed.

https://www.ebay.nl/itm/4...ash=item3ad47c08c5&_uhb=1

Je moet wel zelf de connector om solderen
Same here en die draaien alweer een paar jaar met veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAVE1969
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-06 22:25
Hallo, zoals velen van jullie (reeds gedaan hebben) zit ik nu midden in het proces om een racing rig te bouwen. Heb er voor gekozen om alles in 1 keer goed te doen en daarom langer gewacht en doorgespaard om alles goed aan te schaffen. Heb gister een P1 rig bij sim-lab opgehaald, de DD OSW (small mige), PC en Rift zijn inmiddels binnen maar nu het volgende, de pedalen. Heb sowieso voor Heusinkveld pedalen gekozen en aanvankelijk wilde ik voor de ultimates gaan, maar heb gister bij sim-lab even met de ultimates gereden (heb de pro's nog niet ervaren) en vraag me nu af waar ik goed aan doe en wil eigenlijk wat advies van jullie. Vond de rem van de ultimate vrij massief en hard (te hard misschien?). Is die van de pro wat softer? Kortom: pro of ultimate?

[ Voor 1% gewijzigd door PAVE1969 op 16-06-2018 16:30 . Reden: ultra gewijzigd in ultimate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 02-07 13:31
Hallo, ook een vraagje over wat ik best doe.

Ik hoef geen hardcore racer setup (nog niet :)) want ik race toch alleen op de ps4 met GT sport nu. Ik heb een oudere T300 met de 2 pedalen setup en het zwakste zijn dus die 2 pedalen.

Zou ik best de T3PA pro set kopen met loadcel dat is iets maar dan 300 euro ongeveer samen maar compatibel met alles zowel ps4 als t300

of

de fanatec csl elite (met load cel) of clubsport V3 prijs is ietsje hoger en als ik op pc zat geen compatibiliteit problemen maar op ps4 moet ik dan nog een soort usb hub ervoor kopen zeker?

dus rekening houdend dat ik gewoon een goede pedalen set wil voor de ps4 is dan de T3PA pro optie met loadcel goed of beter fanatec optie kiezen maar dan problemen mogelijks met werking?

aja nog een bedenking dat ik dit alles op een playseat challenge monteer, hoe zijn daar de ervaringen met loadcell (dus meer kracht)

[ Voor 8% gewijzigd door Vortexmerc op 11-06-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PAVE1969 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:35:
Hallo, zoals velen van jullie (reeds gedaan hebben) zit ik nu midden in het proces om een racing rig te bouwen. Heb er voor gekozen om alles in 1 keer goed te doen en daarom langer gewacht en doorgespaard om alles goed aan te schaffen. Heb gister een P1 rig bij sim-lab opgehaald, de DD OSW (small mige), PC en Rift zijn inmiddels binnen maar nu het volgende, de pedalen. Heb sowieso voor Heusinkveld pedalen gekozen en aanvankelijk wilde ik voor de ultra's gaan, maar heb gister bij sim-lab even met de ultra's gereden (heb de pro's nog niet ervaren) en vraag me nu af waar ik goed aan doe en wil eigenlijk wat advies van jullie. Vond de rem van de ultra vrij massief en hard (te hard misschien?). Is die van de pro wat softer? Kortom: pro of ultra?
Van zowel de Pro als de Ultra kan je de hardheid instellen. Het grote verschil zijn de dempers en maximale remkracht.
Ik heb met beide gereden en ben voor de Pro gegaan aangezien ik de 55 kg meer dan genoeg vind tov de 136 kg van de Ultimate (niet Ultra's, btw ;) ).
Ik heb het Pro rempedaal best hard (zonder veel slag) afgesteld omdat ik zo veel mogelijk op remkracht en niet op travel wil remmen. Tenslotte is kracht veel beter te doseren ;)
Ik heb ze nu een jaar of 2 en ben nog steeds zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAVE1969
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-06 22:25
Joep, bedankt voor je advies. Ik zal maar even contact leggen met Heusinkveld :)

[ Voor 48% gewijzigd door PAVE1969 op 11-06-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 02-07 13:31
Vortexmerc schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:43:
Hallo, ook een vraagje over wat ik best doe.

Ik hoef geen hardcore racer setup (nog niet :)) want ik race toch alleen op de ps4 met GT sport nu. Ik heb een oudere T300 met de 2 pedalen setup en het zwakste zijn dus die 2 pedalen.

Zou ik best de T3PA pro set kopen met loadcel dat is iets maar dan 300 euro ongeveer samen maar compatibel met alles zowel ps4 als t300

of

de fanatec csl elite (met load cel) of clubsport V3 prijs is ietsje hoger en als ik op pc zat geen compatibiliteit problemen maar op ps4 moet ik dan nog een soort usb hub ervoor kopen zeker?

dus rekening houdend dat ik gewoon een goede pedalen set wil voor de ps4 is dan de T3PA pro optie met loadcel goed of beter fanatec optie kiezen maar dan problemen mogelijks met werking?

aja nog een bedenking dat ik dit alles op een playseat challenge monteer, hoe zijn daar de ervaringen met loadcell (dus meer kracht)
Toch beslist wegens in de trustmaster kamp nu te zitten en op de ps4 alleen bezig te zijn om de T3PA pro pedalen te nemen.

Hebben jullie nog een tip waar ik de ricmotech loadcel op voorraad zou kunnen vinden?

en als bijkomstige vraag, ik overweeg een gamer2 buttkicker maar mensen met ervaring hiermee?
- is dit wel een meerwaarde op een Ps4 en gt sport?
- is dit zwaar storend voor eventueel onderburen?

ik heb een nieuw appartement met goede isolatie en tegel vloer. heb daar ook een 5.1 setup met subwoofer en das ok dus ik kan me niet voorstellen dat zo een buttkicker veel meer problemen geeft? resonantie op de vloer ofzo mss? zal sowieso proberen een mat onder de playseat te leggen voor ontkoppelen van de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 625652

Vortexmerc schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:47:
[...]

Toch beslist wegens in de trustmaster kamp nu te zitten en op de ps4 alleen bezig te zijn om de T3PA pro pedalen te nemen.

Hebben jullie nog een tip waar ik de ricmotech loadcel op voorraad zou kunnen vinden?

en als bijkomstige vraag, ik overweeg een gamer2 buttkicker maar mensen met ervaring hiermee?
- is dit wel een meerwaarde op een Ps4 en gt sport?
- is dit zwaar storend voor eventueel onderburen?

ik heb een nieuw appartement met goede isolatie en tegel vloer. heb daar ook een 5.1 setup met subwoofer en das ok dus ik kan me niet voorstellen dat zo een buttkicker veel meer problemen geeft? resonantie op de vloer ofzo mss? zal sowieso proberen een mat onder de playseat te leggen voor ontkoppelen van de vloer.
Beste,

Hierbij en link met door mij eerder geplaatste reactie over bass shakers i.c.m. een console:

Beste Meintje,

ik kan jou een simpele tip geven voor een goede betaalbare versterker voor jouw bass shakers/transducers:
De Panasonic SA HT80. Een analage 5.1 theater sound system, waarvan de subwoofer uitgang apart tot 4 stappen regelbaar is en ook het klank volume tot "heavy" instelbaar is.
Ik ben al jarenlang (en nu nog) een console racer (PS4/PS3/XBoxOne en Xbox360) en ik heb twee Playseatopstellingen (niet om op te scheppen), in mijn mancave. De ene voorzien van Fanatec gear (stuur & pedalen) met 8 bass shakers (2 onder en 4 aan de zijkanten van de stoel en 2 onder de pedaalplaat) en de andere, met de combinatie van Thrustmaster stuur en Fanatec pedalen, voorzien van 4 bass shakers (onder en aan de zijkanten van de stoel)
Per Playseat ook zo'n SA HT80 versterker voor de bass shakers. Het optische signaal van een console wordt m.b.v. een converter (?) analoog (rood/wit) gemaakt en dan via een crossover (''low pass filter) naar de SA HT80. Ik heb een crossover van Sony ( de XEC 500) bij de ene en bij de ander één van Marktplaats (voor € 15.00), om de hoge tonen er extra uit te filteren. Zodat ik dus eigenlijk alleen lage, lagere tonen door de bass shakers ervaar en geen muziek/hoge tonen.
Bij PC software zal dat beter geregeld/instelbaar zijn en misschien helemaal niet nodig zijn (?)

Zo'n Panasonic SA HT 80 versterker vind je bijv. op Marktplaats.
De speakers ervan heb je niet nodig, een werkend 5 DVD disc systeem ook niet.
Ik zag enkele weken geleden zo'n versterker bij Used Products in Den Haag met een defect disc systeem voor € 30.00. Technische specificaties ervan vind je online.
Ikzelf heb de ene jaren geleden gekregen en de andere zo'n jaar geleden tweedehands bij Used Products Zaandam voor € 40.00 gekocht.
Ik heb beide Playseats geplaatst op dubbele rubberen "fitnessapparatuur" tegels van Decathlon.
De stoel (=zitgedeelte) en ook het pedaalgedeelte van de Playseats heb ik op zwarte wasmachinerubbers (Gamma/Praxis) geplaatst. Verder alle bouten goed aandraaien omdat het anders los kan trillen.
Tot zover mijn bijdrage o.b.v. eigen ervaringen met bass shakers, crossovers en de SA HT 80 op Playseats i.c.m. gameconsoles, wasmachine rubbers en (dempende) fitnesmatten
Succes ermee!

en een post met plaatjes op het forum van racedepartment.com:

Hi Marty,
I'd like to react on your issue.
I'm a console player myself and I use bass shakers on my Playseats since many years with the PS3, Xbox360 and now withe the PS4 and Xbox One.
I use the optical output signal from the console, convert that to analog (red and black cable) output signal, which I connect to an "Crossover'' (to filter out/reduce the higher frequencies)
For one Playseat I use a Sony XEC500,
for the other Playseat I use a simple device like the one below with an extra adapter for the electricity.
The output signal, black/red I than connect to my amplifier.
And I can really advise you, as I also did on Dutch forums about this topic, to look for a good (old) second hand Panasonic SA HT80 5.1 home system. Why?

Because it has an extra, extensive settings menu for the bass shaker output.
In the Netherlands I can get them second hand for max.€ 25,00, without the speakers, which you anyhow don't need. It's even cheaper when the disc-drive system doesn't work.
2 Playseats, 2 Panasonic SA HT80's
The bass shakers themselves: One Playseat has der the seat and 2 times 2 on each side) with 2 under the pedal plate, total is 8. The other Playseat has 4 (2 under the seat and 2 on each side and again 2 under the pedal plate, total is 6.
You have to find out and calculate yourself how you have to connect the bass shakers: serial or parallel, to get the best result.

Important is also, that you have the right output sound settings on your console.
Select optical output and Bitstream Dolby on the PS4
Notice also one (racing) game offers better seperate output signal than the other.
Anyhow a PS4 game offers more than a PS3 game, to me Project Cars (1&2), Assetto Corsa and now GT Sport offer good rumble, road noise/rumble, (heavy) shifting clicks through the seat, depending on the car and the game.

I've placed my Playseats first on rubbers, used to silence and balance the noise for a washing machine

and than on two layers of rubber sport carpets.
It helps a lot. I can even play at night. No complaints from the neighbours. I'm also not going to ask them, or inform them about it.
Of course the bass shakers might cause some rumbling noise on the Playseat. Have everything tightened good. With my headset, the strong force feedback from my steering wheel and good feeling with my pedals and with the bass shakers additionally, I'm really "in my zone" at racing.
It really adds an extra dimension. Next stage would be a motion simulator and VR if you like.
Mind you, that with a console it's more difficult to separate the bass shaker output than with a PC, but therefore the crossovers do really help a lot. I only feel the vibrations/rumble.
Success!!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Kan iemand beamen of een fanatec QR past op elk stuur met 70 pcd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
AlexP36 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:20:
Kan iemand beamen of een fanatec QR past op elk stuur met 70 pcd ?
Fanatec QR heeft een 52mm patroon.
Hier zou je een adapter kunnen kopen om 50.8 of 70 mm stuur eraan te kunnen bevestigen: https://www.simracingmachines.com/WebShop/fanatec-qr-adapter

[ Voor 9% gewijzigd door JohnnyV op 27-06-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Dank je Johnny voor de info.

Nog mensen die aanbevelingen hebben qua QR’s ?
Ik zoek wel een beetje snap on/off trend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Hiervoor is V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Gropah op 01-07-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Heren - iemand nog een suggestie voor een ronde sequentiële aluminium shifter knop die niet zou misstaan op een Quaiffe shifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 22:13
Vanmiddag livestream launch nieuwe Fanatec DD wheel: https://podium.fanatec.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
metstijl schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:16:
Vanmiddag livestream launch nieuwe Fanatec DD wheel: https://podium.fanatec.com/
1499 euro is het geworden Pre-order kan per direct. Levering in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

DD1 15NM met een piek van 18NM
DD2 18NM met een piek van 24NM

DD2 moet €1499.95 gaan kosten. Idd per direct te pre-orderen en levering in december. 5 jaar garantie.
Voor DD1 wordt op basis van een veiling verkocht in gelimiteerde oplage. Bieden vanaf €1. 2 jaar garantie.

Het is wachten op reviews maar voor dat geld heb je OSW, Accuforce inclusief een stuur. Voor mij een no go.
Imho was de presentatie tenenkrommend amateuristisch.

[ Voor 4% gewijzigd door mowa op 13-07-2018 17:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 14:59
mowa schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:50:
DD1 15NM met een piek van 18NM
DD2 18NM met een piek van 24NM

DD2 moet €1499.95 gaan kosten. Idd per direct te pre-orderen en levering in december. 5 jaar garantie.
Voor DD1 wordt op basis van een veiling verkocht in gelimiteerde oplage. Bieden vanaf €1. 2 jaar garantie.

Het is wachten op reviews maar voor dat geld heb je OSW, Accuforce inclusief een stuur. Voor mij een no go.
Imho was de presentatie tenenkrommend amateuristisch.
Nou zeg, zeker amateuristisch.
Ik kon mijn ogen niet geloven zo slecht dat dit was.
Fanatec dwingt je wel om Facebook te hebben om aan informatie te komen.

Dacht dat zij tegenwoordig partner zijn van de e-sports, dan mag fanatec wel wat meer profi voor de dag komen.

Kwa prijs is het ook heel erg aan de hoge kant.
Osw is dan toch aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Prijs is idd hoog en wat een enorm slechte presentatie. Als dat representatief is... Nee ok ff serieus.
Erg duur vind ik. Enige is als iemand al een aantal Fanatec sturen heeft met bv een CSW 1/1,5 of 2 kan ik me voorstellen dat met behoud van stuur dit interessant is. Maar ik zie ook iets over nieuwe quick release. Niet duidelijk of die compatibel is met de bestaande sturen of dat je dan de quack release moet vervangen (en dat is geen pretje, want dat heb ik een keer gedaan bij een BMW stuur.)
Kortom: Duur. slechte presentatie en compatibiliteit onduidelijk.

We gaan het afwachten (ik niet heb naar alle tevredenheid een OSW ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb de presentatie niet gezien (ik moest werken, net zoals 99 procent van hun potentiële klanten) maar ik ben wel erg benieuwd. Concurrentie op dd gebied is altijd goed en ik denk dat er veel CSW eigenaren op zoek zijn naar een upgradepad. Als ik zelf geen AccuForce had was ik zeker geïnteresseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Beide wheelbases staan nu op de site. Alle bestaande sturen zijn gewoon compatibel. DD2 heeft standaard 3 jaar garantie en is uit te breiden tot 5 jaar. Daarvoor moet echter nog ff €300 afgetikt worden. Grappenmakers.
Ondanks de prijs wel een mooi stuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Heb de DD2 in pre-order staan. Zit diep in Fanatec met rims en ik wilde de sprong wel wagen. Misschien een OSW as overbrugging/backup aanschaffen, maar daar ga ik nog even over nadenken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
Het zal allemaal wel getest zijn...maar zijn de huidige stuurtjes van Fanatec wel opgewassen tegen al dat geweld van een DD. Ik las bijvoorbeeld klachten van MCLaren stuurtjes eigenaren dat ze last hadden van te veel doorbuigen van het plastic.
Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.