Ik ben blij dat ik voor een OSW ben gegaan. Wat een prijs voor een product waar nog niemand iets van weet...
Dan ook even een OSW nieuwtje!
Goede ontwikkeling!
Bron: https://community.granite...ment-update-thread-2/1540quote: Mika @ Granite Device CommunityTime to turn a new page in the SimuCUBE firmware development. We have now pushed the code into the open source repository.
Goede ontwikkeling!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Deze DD wheels lijken ook wel interessant: https://sim-pli.city/collections/compact
Wat mij alleen niet bevalt is:
Each model has a dedicated hardware/software stack, ships ready-to-run with firmware pre-installed and is easily managed with its unique configuration software.
Enig idee wat dit betekend? Eigen ontwikkelde software? Ik zou wel iets willen hebben met goede support, OSW met SimuCUBE bijv.
Wat mij alleen niet bevalt is:
Each model has a dedicated hardware/software stack, ships ready-to-run with firmware pre-installed and is easily managed with its unique configuration software.
Enig idee wat dit betekend? Eigen ontwikkelde software? Ik zou wel iets willen hebben met goede support, OSW met SimuCUBE bijv.
Simplicity maakt goeie sturen. Wel is het zo dat die compact serie al een hele tijd op de site staat, maar er is volgens mij nog niemand die zo'n ding heeft.
Heb de laatste tijd het net afgestruind naar verdere info/reviews. Ben ook wel benieuwd welke hardware er allemaal inzit. Misschien eens mailen. Die 12Nm lijkt wel leuk.
Heb de laatste tijd het net afgestruind naar verdere info/reviews. Ben ook wel benieuwd welke hardware er allemaal inzit. Misschien eens mailen. Die 12Nm lijkt wel leuk.
Ik vind de prijs van Fanatec net iets te duur, rond de € 1000 zou ik nog overwegen om de overstap van csw 2.5 naar Fanatec dd te doen.
Wat is nu het beste alternatief op dit moment?
Wat is nu het beste alternatief op dit moment?
Bedoel je puur als DD, of in het geheel? Voor DD's zijn de bekendere Accuforce, Simracingbay en Simplicity.
Ik heb nu een Fanatec 2.5 met 2 stuurtjes, Fanatec shifter en heukingsveld pedalen.
Logische vervolg stap was nu de DD van Fanatec. Enigste voordeel is dat de stuurtjes er direct op kunnen, maar dat zal waarschijnlijk met adapters ook lukken bij andere merken.
Accuforce en osw zie ik vaak voorbij komen, ik vroeg me af welke het beste is.
Logische vervolg stap was nu de DD van Fanatec. Enigste voordeel is dat de stuurtjes er direct op kunnen, maar dat zal waarschijnlijk met adapters ook lukken bij andere merken.
Even een vraagje voor de Fanatec Shifter-gebruikers.
Ik heb nu een tijdje mijn Fanatec Shifter, maar ik vind ik hem in sequentieel-modus veel te veel travel hebben van voor/achter. Hebben jullie aanpassingen/truukjes/mods waarmee dit aan te passen is?
Ik heb nu een tijdje mijn Fanatec Shifter, maar ik vind ik hem in sequentieel-modus veel te veel travel hebben van voor/achter. Hebben jullie aanpassingen/truukjes/mods waarmee dit aan te passen is?
Respect to the man in the icecream van!
Valt pas iets over te zeggen wanneer alle wheelbases met een roundup naast elkaar zijn gelegd, inclusief de Fanatec Podium en FeelVR die zelfs nog op de markt moeten komen.Raymond277 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:28:
Ik heb nu een Fanatec 2.5 met 2 stuurtjes, Fanatec shifter en heukingsveld pedalen.
Eerder gaf ik aan dat de Fanatec te duur is. Dat moet echter worden genuanceerd omdat een slechte presentatie een positieve eerste indruk in de weg stond. Over de prestaties valt niets te zeggen maar het is wel degelijk een mooi compact ontwerp zonder snoeren-spaghetti (de FeelVR heeft ook wireless data overdracht) en noob friendly doordat het plug & play is. En als je dat al wil is het ook op de console te gebruiken.
De Sim-plicity compact ziet er op papier erg aantrekkelijk uit maar ik heb er nog geen review over kunnen vinden. Over de SW20 des te meer.
Verwijderd
Inmiddels hebben ze afgelopen zaterdag ook de prijs van de Fanatec DD1 aangekondigd. Deze komt op €999 uit wat een stuk aantrekkelijker is als de prijs van de DD2. Alleen de PS4 variant is nog geen prijs van bekend, deze komt met stuur. Zie voor laatste bericht van Fanatec https://www.fanatec.com/f...m-of-podium-dd1-explained
Voor de DD1 pre-orders gaan ze ook tijdelijk de DD2 motor leveren in de DD1. Waardoor de torque omhoog gaat al blijft peak torque wel lager als ik laatste filmpje moet geloven door dat nog wel steeds DD1 electronica gebruikt wordt. Vraag me wel af of dat goed gaat..?
Zelf vind ik de DD1 wel erg interessant. Zit wel erg te twijfelen of ik ga pre-orderen en voor prijs van €999 toch wel aardig interessant als de beloftes waar zijn. Gebruik mijn huidige Fanatec CSL ook veel op de Xbox One naast de PC en Fanatec is volgens mij nu wel de enige die ook DD voor Xbox aanbied.
Voor de DD1 pre-orders gaan ze ook tijdelijk de DD2 motor leveren in de DD1. Waardoor de torque omhoog gaat al blijft peak torque wel lager als ik laatste filmpje moet geloven door dat nog wel steeds DD1 electronica gebruikt wordt. Vraag me wel af of dat goed gaat..?
Zelf vind ik de DD1 wel erg interessant. Zit wel erg te twijfelen of ik ga pre-orderen en voor prijs van €999 toch wel aardig interessant als de beloftes waar zijn. Gebruik mijn huidige Fanatec CSL ook veel op de Xbox One naast de PC en Fanatec is volgens mij nu wel de enige die ook DD voor Xbox aanbied.
DD1 wordt toch dmv auction systeem verkocht?
Ja ook, maar je kan ze vanaf volgende week ook preorderen voor €999.
Verwijderd
Als de auction begint heb je straks de keuze. Je kunt inderdaad ook gelijk een pre-order plaatsen als je geen zin hebt om er 1 te pakken te krijgen via de auction. Al schijnt wel zo te zijn dat bij de auction de max. prijs mogelijk op iets van €950 komt te zitten, maken ze nog bekend volgens mij wat de max. prijs wordt. Ze blijven ook een tijdje door gaan met de auction dus mogelijk loont het om er aan mee te doen om er goedkoper 1 te pakken te krijgen.
Oh zo.. Die memo gemist, was me nog niet echt duidelijk. Heb de enorme twijfel.. Of een DD1, of een OSW van Simplicity of Simracingbay.. Shit.
Wordt toch aantrekkelijk zo’n dd1, goede prijs en de motor van dd2.
Vraag me alleen af of je deze op een RSeat rs1 kan monteren.
Bij een pre order, moet je dan direct betalen?
Bij een pre order, moet je dan direct betalen?
Verwijderd
Geloof dat ik al ergens langs heb zien komen dat ze dezelfde gaten als de andere Wheel bases hebben toegepast.Raymond277 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:59:
Maar ik vraag me ook wel af of dat echt klopt en hoop dat ze binnenkort wat downloads online zetten zodat we de drilling template kunnen vergelijken/bekijken.
Edit:
Hier een quote van de site over het monteren. Lijkt er dus op dat hetzelfde is als bij de CS en CSL Wheelbase voor bottom mounting.
Supports Fanatec 3-hole mounting pattern (bottom mounting) and side mounting. Hard mounting to a cockpit is highly recommended due the high amount of torque.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2018 08:39 ]
Ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel voor aan mijn bureau (uiteraard). Ik gebruik momenteel een stoel van de eettafel maar is niet comfortabel genoeg.
Eisen:
- Stoel beweegt niet naar achter als ik mijn rempedaal hard induw
- Mag gerust een "kuipstoel" zijn maar hoeft niet, moet gewoon goed zitten
Iemand die ook voornamelijk simracen doet en een klassieke gaming chair gebruikt?
Eisen:
Iemand die ook voornamelijk simracen doet en een klassieke gaming chair gebruikt?
Twee jaar lang met een normale dxracer geraced, het gaat opzich wel redelijk al moet je de remmen wel lichter instellen dan normaal. Ik zette iets achter mijn stoel, maar je kan ook van die voetjes kopen die je eronder kan klikken ipv wieltjes. Later heb ik met 8020 aluminium een soort van stoel mount gemaakt, koste 70 piek met verzendkosten, en dit werkte prima. Toevallig paar dagen geleden de rest van de 8020 gekocht om mijn rig af te maken. Dus wellicht ook een optie als je dat zou willen.Stancke schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:39:
Ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel voor aan mijn bureau (uiteraard). Ik gebruik momenteel een stoel van de eettafel maar is niet comfortabel genoeg.
Eisen:
Kan iemand mij vertellen welke kabels ik nodig heb om mijn CSWv2 + CSP v2 pedalen te verbinden met mijn PS4? Volgens mij mis ik de kabel om mijn pedalen te verbinden met mijn CSWv2 maar ik weet niet welke kabel dit is.
Dus ik neem aan: pedalen rechtstreeks verbinden op de CSWv2 dmv de juiste kabel (die ik dus mis?) en de USB kabel van de CSW inpluggen in PS4 en klaar?
Of koop ik best een DriveHub van CronoMAX?
Dus ik neem aan: pedalen rechtstreeks verbinden op de CSWv2 dmv de juiste kabel (die ik dus mis?) en de USB kabel van de CSW inpluggen in PS4 en klaar?
Of koop ik best een DriveHub van CronoMAX?
[ Voor 5% gewijzigd door Stancke op 29-07-2018 14:56 ]
De veiling van de Fanatec dd1 zou op 30-7 plaatsvinden, het is wegens problemen zeker 2 weken uitgesteld..
Goedemiddag! Zit een beetje met een vervelend probleem (gezien het feit F1 2018 bijna beschikbaar is
).
Mijn stuurtje (T300RS) heeft sinds gisteren last van het kalibratieprobleem, hij blijft maar heen en weer sturen en hij komt niet meer terug in het midden. Ook de kalibratietool geprobeerd, dit werkte ook niet.
Probleem en de video naar Thrustmaster gestuurd en omdat ik het stuurtje in december 2015 heb gekocht zit er natuurlijk geen garantie meer op. Het lijkt me echter (n.a.v. de vele klachten op internet) een probleem wat gewoon een hardwarefout is (dus vanuit de fabriek) en geen slijtage. Correct me if I'm wrong.
Thrustmaster geeft aan het probleem voor €120,- te kunnen fixen (inclusief terugsturen, onderdelen en reparatie).
Daarnaast nog contact gehad met Media Markt (waar ik het stuurtje heb gekocht) en zij verwachten dat er kosten zijn verbonden aan de reparatie maar durven dat nog niet zeker te zeggen. De medewerkster gaf ook aan dat ik het beste het stuurtje voor diagnose langs kon brengen in de winkel, zodat zij hem op kunnen sturen.
Maar goed, als ik dan besluit de reparatie niet te doen bij Media Markt ben ik weer diagnosekosten kwijt.
Wat raden jullie me aan? Is er een manier om het probleem kosteloos te fixen of voor minder geld? Of adviseren jullie me het stuurtje gewoon naar Media Markt/Thrustmaster te sturen? En zou reparatie bij Thrustmaster een permanente fix zijn of heb ik dan over X-jaar weer hetzelfde probleem?
Edit: net het stuurtje eens opengemaakt (top cover van de wheelbase afgehaald) en ik zie geen gekke dingen. Ook als ik hem aansluit zie ik geen gekke dingen gebeuren. Zou ik meer los moeten schroeven om het echte probleem te zien en zo ja, zou ik het probleem misschien niet zelf kunnen fixen?
Mijn stuurtje (T300RS) heeft sinds gisteren last van het kalibratieprobleem, hij blijft maar heen en weer sturen en hij komt niet meer terug in het midden. Ook de kalibratietool geprobeerd, dit werkte ook niet.
Probleem en de video naar Thrustmaster gestuurd en omdat ik het stuurtje in december 2015 heb gekocht zit er natuurlijk geen garantie meer op. Het lijkt me echter (n.a.v. de vele klachten op internet) een probleem wat gewoon een hardwarefout is (dus vanuit de fabriek) en geen slijtage. Correct me if I'm wrong.
Thrustmaster geeft aan het probleem voor €120,- te kunnen fixen (inclusief terugsturen, onderdelen en reparatie).
Daarnaast nog contact gehad met Media Markt (waar ik het stuurtje heb gekocht) en zij verwachten dat er kosten zijn verbonden aan de reparatie maar durven dat nog niet zeker te zeggen. De medewerkster gaf ook aan dat ik het beste het stuurtje voor diagnose langs kon brengen in de winkel, zodat zij hem op kunnen sturen.
Maar goed, als ik dan besluit de reparatie niet te doen bij Media Markt ben ik weer diagnosekosten kwijt.
Wat raden jullie me aan? Is er een manier om het probleem kosteloos te fixen of voor minder geld? Of adviseren jullie me het stuurtje gewoon naar Media Markt/Thrustmaster te sturen? En zou reparatie bij Thrustmaster een permanente fix zijn of heb ik dan over X-jaar weer hetzelfde probleem?
Edit: net het stuurtje eens opengemaakt (top cover van de wheelbase afgehaald) en ik zie geen gekke dingen. Ook als ik hem aansluit zie ik geen gekke dingen gebeuren. Zou ik meer los moeten schroeven om het echte probleem te zien en zo ja, zou ik het probleem misschien niet zelf kunnen fixen?
[ Voor 9% gewijzigd door KRAI.7 op 01-08-2018 13:25 ]
Lastig! Ik heb hetzelfde gehad met mijn T300. Bij mij werkte de calibratietool wel, maar moest wel nadat ik de firmware geupdate had.
Een maand later ging hij alsnog dood. Aan de ene kant was dat jammer, aan de andere kant was het een excuus om eindelijk een upgrade te doen :-)
Een maand later ging hij alsnog dood. Aan de ene kant was dat jammer, aan de andere kant was het een excuus om eindelijk een upgrade te doen :-)
Via Thrustmaster heb je natuurlijk wel garantie op de uitvoerende werkzaamheden, bij de MM moet je eerst masr afwachten wat ze zelf constateren. Goedkoper zal het waarschijnlijk niet zijn.
@KRAI.7, waarschijnlijk moederbord kapot. Tenminste dat was de diagnose bij mij. Onder garantie vervangen en dus kostenloos gebeurd.
Heb aan Thrustmaster gevraagd wat nou exact het probleem is en daar gaven ze niet echt direct antwoord op. Ze zeiden wel dat ze bijna het complete binnenwerk vervangen en dat ze na dergelijke reparaties geen klachten meer hebben gehoord over het probleem. Hopen dan maar...
[ Voor 3% gewijzigd door KRAI.7 op 04-08-2018 08:43 ]
Ik zit nu te twijfelen om een Accuforce V2 te bestellen, of toch te wachten op podium DD1, keuzes... keuzes...
Tja, lastig. Podium ziet er goed uit maar ik zou toch eerst betrouwbare reviews afwachten. AccuForce heeft een summer sale dus wat dat betreft een mooi moment om toe te slaan. Lastig.Proxzor schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:27:
Ik zit nu te twijfelen om een Accuforce V2 te bestellen, of toch te wachten op podium DD1, keuzes... keuzes...
Ik kan alleen maar aangeven erg tevreden te zijn met mijn AccuForce V2, maar dus geen ervaring met Podium.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Promocode voor de Accuforce:
SUMMER18
Wellicht ten overvloede want het is gewoon op hun site te vinden. Echter wel een scherpe aanbieding met $150 korting. Voor $1150 heb je een complete set met button box, quick release, etc.
De reviews laten zien dat de voeding een T-herrie maakt. Dat is persoonlijk maar kan een punt ter overweging zijn.
Het is ook maar de vraag of Fanatec Podium over software gaat beschikken waarmee je voor elke auto een eigen profiel kan maken zoals bij OSW, Accuforce, etc. Dat is imo wat deze sturen zo aantrekkelijk maakt.
Tenzij mijn stuur het onverwacht mocht begeven wacht ik rustig de reviews af.
SUMMER18
Wellicht ten overvloede want het is gewoon op hun site te vinden. Echter wel een scherpe aanbieding met $150 korting. Voor $1150 heb je een complete set met button box, quick release, etc.
De reviews laten zien dat de voeding een T-herrie maakt. Dat is persoonlijk maar kan een punt ter overweging zijn.
Het is ook maar de vraag of Fanatec Podium over software gaat beschikken waarmee je voor elke auto een eigen profiel kan maken zoals bij OSW, Accuforce, etc. Dat is imo wat deze sturen zo aantrekkelijk maakt.
Tenzij mijn stuur het onverwacht mocht begeven wacht ik rustig de reviews af.
Iemand ervaring met de accuforce V1? Hoe is deze in vergelijking met de V2?
Iemand interesse in een Fanatec CSL set met loadcell pedaal die amper gebruikt is, gewoon met factuur van Fanatec zelf, afgelopen mei aangeschaft en hooguit een paar uurtjes mee gereden.
eventueel met een zgan ( zeer robuuste ) GT Omega Wheelstand
door diverse omstandigheden verkoop ik helaas dit setje
regio Gouda
inmiddels verkocht
eventueel met een zgan ( zeer robuuste ) GT Omega Wheelstand
door diverse omstandigheden verkoop ik helaas dit setje
regio Gouda
inmiddels verkocht
[ Voor 3% gewijzigd door Rotaderp2 op 30-08-2018 10:35 ]
Is precies hetzelfde als de V2 maar de motoromhuizing is groter. Daarnaast hadden sommige V1's een slipring ipv. een kabeltje maar die zijn denk ik allemaal al vervangen want te onbetrouwbaar.Proxzor schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:41:
Iemand ervaring met de accuforce V1? Hoe is deze in vergelijking met de V2?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
heb ik ook heel vaak gehad in F1 2017. Heb zelf een Fanatec setje. training ging goed, maar zodra ik een wedstrijd wou rijden kon ik niet wegrijden. gas reageert wel maar verder niets.Pranjic schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:22:
Ik heb nu F1 2017 met een G29. Alle oefen races doorlopen, geen enkel probleem.
Nu wil ik een race doen, maar ik kom niet van start. Hij blijft zeggen ‘release clutch’. Terwijl ik hem toch echt los heb.
Iemand ervaring met dit probleem?
Geen idee waar het aan ligt
Zelfde probleem gehad buiten garantie, waardeloos dat Thrustmaster dat probleem niet gewoon fixt. Bij bol uiteindelijk buiten garantie geld terug gekregen, en daarna Thrustmaster in de ban gedaan.KRAI.7 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:43:
Heb aan Thrustmaster gevraagd wat nou exact het probleem is en daar gaven ze niet echt direct antwoord op. Ze zeiden wel dat ze bijna het complete binnenwerk vervangen en dat ze na dergelijke reparaties geen klachten meer hebben gehoord over het probleem. Hopen dan maar...
Maar als ik geen geld had terug gekregen dan had ik hem wss wel bij Thrustmaster laten fixen.
Succes ermee!
Verwijderd
Goedemorgen allen,
Weet niet of ik op de juiste plek ben maar ben beginnende racer m.b.t. PS4 en dan F1 2017.
Deed dit altijd met de controller maar heb om te beginnen en is even te kijken met stuurtje een Hori APEX race stuur gekocht.
Als ik deze aansluit werkt hij qua sturen en bedieningen prima en ook het rempedaal word herkent en werkt, alleen het gas pedaal wordt niet gevonden in de steering modus. wel doet hij het als ik naar controller modus overgaat maar dan ziet hij het gas als R2 en niet als pedaal. en ook het sturen is minder i.v.m. dat deze puur links voluit of rechts vooruit kan aangezien hij geen stuurfunctie op dat moment meer heeft.
Wie o wie zou mij kunnen helpen, is dit iets van resetten of wellicht wat anders?
Groeten Martin
Weet niet of ik op de juiste plek ben maar ben beginnende racer m.b.t. PS4 en dan F1 2017.
Deed dit altijd met de controller maar heb om te beginnen en is even te kijken met stuurtje een Hori APEX race stuur gekocht.
Als ik deze aansluit werkt hij qua sturen en bedieningen prima en ook het rempedaal word herkent en werkt, alleen het gas pedaal wordt niet gevonden in de steering modus. wel doet hij het als ik naar controller modus overgaat maar dan ziet hij het gas als R2 en niet als pedaal. en ook het sturen is minder i.v.m. dat deze puur links voluit of rechts vooruit kan aangezien hij geen stuurfunctie op dat moment meer heeft.
Wie o wie zou mij kunnen helpen, is dit iets van resetten of wellicht wat anders?
Groeten Martin
Dat is, sorry, echt het meest waardeloze stuur wat je maar kunt kopen. Ik zou proberen om het geld terug te krijgen en een ander stuur voor je PS4 te kopen.
Hoi Martin, welkom hier. Je vraag is op de juiste plek.Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:01:
Goedemorgen allen,
Groeten Martin
Helaas is het antwoord van Arfman vrij accuraat. Een paar tientjes meer uitgeven voor een Thrustmaster stuurtje (T150) of nog een klein stapje extra voor de Logitech G29 gaat je veel meer plezier opleveren.
Met name voor consoles is de werkelijke ondersteuning voor stuurtjes vaak beperkter. Soms ondersteunt de ene game de controller wel, maar de andere game weer niet. Daarom werkt een populairder stuurtje vaak beter.
Heb je F1 2017 volledig gupdate? Je HORI stuurtje zou namelijk wel proper ondersteund moeten worden door F1 2017.
Verwijderd
Ik begrijp de opmerkingen van ander stuur kopen,
Het is voor mij nieuw (racen met stuur) en dacht hiermee in elk geval even te kijken of het iets is voor mij en niet direct meer geld uit te geven, wellicht achteraf inderdaad een verkeerde keuze maar neemt niet weg dat het stuur wel zou moeten werken zoals het hoort. Zal vanavond is even direct kijken of ik f1 2017 al volledig heb geupdattet.
Dank voor reactie, wellicht nog meerdere tips evt om te proberen?
Het is voor mij nieuw (racen met stuur) en dacht hiermee in elk geval even te kijken of het iets is voor mij en niet direct meer geld uit te geven, wellicht achteraf inderdaad een verkeerde keuze maar neemt niet weg dat het stuur wel zou moeten werken zoals het hoort. Zal vanavond is even direct kijken of ik f1 2017 al volledig heb geupdattet.
Dank voor reactie, wellicht nog meerdere tips evt om te proberen?
Onvoorstelbaar!
Ik krijg daarnet een melding van firmware update van mijn Fanatec CSW V2 base, ik doorloop het proces perfect "you have completed the firmware update" wil m'n wheelbase nu niet meer opstarten!
Er gebeurt helemaal niets wanner ik op "start" druk op de wheelbase.
sdklfjsdlfjsdlfkjsdlfjsdlfksjfldkf
Iemand de verlossende tip?
Ik krijg daarnet een melding van firmware update van mijn Fanatec CSW V2 base, ik doorloop het proces perfect "you have completed the firmware update" wil m'n wheelbase nu niet meer opstarten!
Er gebeurt helemaal niets wanner ik op "start" druk op de wheelbase.
sdklfjsdlfjsdlfkjsdlfjsdlfksjfldkf
Iemand de verlossende tip?

De Heusinkveld Sim Pedals Pro's gaan 'in de uitverkoop' totdat de voorraad op is en worden vervangen door de Sim Pedals Sprint.
Hier alle details: https://heusinkveld.com/n...ls-sprint/?v=796834e7a283
Ik heb bij fanatec een quick release te veel besteld, ik was in de veronderstelling dat hij ook compatible was met het stuur wat bij de csl elite zat. Maar helaas alleen met de McLaren gt3. Ik heb ze met korting gekocht dus als iemand hem wil hebben voor die prijs + frankering wil hebben, Pm me maar. Anders stuur ik m over een paar dagen terug naar fanatec.

[ Voor 18% gewijzigd door Jimijames75 op 20-09-2018 15:47 ]
ondertussen had je hier al een eigen topic voor aangemaakt, dat lijkt me een betere plek
[ Voor 83% gewijzigd door BM op 25-09-2018 07:45 ]
Nieuw Fanatec Podium stuur, misschien dit jaar nog in de verkoop:
Kloon van deze Porsche GT3-R:
`
Het wordt nog eens wat met Fanatec...
Kloon van deze Porsche GT3-R:

Het wordt nog eens wat met Fanatec...
Gisteren mijn bijna 1 jaar oude thrustmaster TS300 ter reparatie opgestuurd naar Frankrijk. Hij maakte af en toe een hard zoemend geluid, alsof er een riempje ergens aanliep. Procedure van ticket aanmaken verliep prima en snel. Ben benieuwd wanneer ik hem weer gerepareerd retour krijg..... Iemand ervaringen mee?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ik hoop dat Fanatec weer met een black friday aanbieding komt

Vind dat ook zeer onoverzichtelijk, die quick release. Had fijn geweest als dit op alle sturen zou passen.Jimijames75 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:45:
Ik heb bij fanatec een quick release te veel besteld, ik was in de veronderstelling dat hij ook compatible was met het stuur wat bij de csl elite zat. Maar helaas alleen met de McLaren gt3. Ik heb ze met korting gekocht dus als iemand hem wil hebben voor die prijs + frankering wil hebben, Pm me maar. Anders stuur ik m over een paar dagen terug naar fanatec.
[Afbeelding]
Beste tweakers,
Ik heb een noobvraag tussen al het fanatec (en duurder) geweld hier.
Sinds een jaar of 2 rij ik af een toe een race game op de pc en ps3 (GT6, GRID1 en 2 etc.).
Dit deed/doe ik altijd op een logitech momo stuur, met name omdat ik genoeg dure hobby's had die mijn budget voor een upgrade altijd op aten.
Inmiddels heb ik een aantal andere hobby's door tijdgebrek van de hand gedaan en race ik steeds iets meer. Nu ook formule1 2017 (pc) bijvoorbeeld.
In de komende maanden wil ik over gaan op een ps4 voor race games, deze zal op een aparte kamer komen te staan.
Nou ben ik me daarbij aan het oriënteren op een racestuur met in het achterhoofd dat deze straks alleen op de PS3/PS4 gebruikt gaat worden, waarbij ik ook de aanschaf van een playseat overweeg.
Nou kwam ik uit bij de logitech g29, die toch wel een stukje goedkoper is dan de ts300rs.
Omdat ik graag het beste er van wil maken heb ik in mijn oriënterende fase ook maar meteen gezocht op wat je er aan kan aanpassen en kwam ik een loadcel mod tegen voor de g29.
Mijn vraag aan jullie, gaat dit een verschil opleveren die het geld (140) rechtvaardigt of kan ik beter dat geld in de zak kan houden?
P.S. Ik weet dat er betere alternatieven zijn die nog veel meer plezier opleveren... maar ik wil gewoon iets meer beleving dat mijn momo mij kan bieden. en een stuur wat de PS ondersteunt. Nu moet ik steeds een controler eerst linken anders kom ik niet door het menu van de ps heen.
Ik heb een noobvraag tussen al het fanatec (en duurder) geweld hier.
Sinds een jaar of 2 rij ik af een toe een race game op de pc en ps3 (GT6, GRID1 en 2 etc.).
Dit deed/doe ik altijd op een logitech momo stuur, met name omdat ik genoeg dure hobby's had die mijn budget voor een upgrade altijd op aten.
Inmiddels heb ik een aantal andere hobby's door tijdgebrek van de hand gedaan en race ik steeds iets meer. Nu ook formule1 2017 (pc) bijvoorbeeld.
In de komende maanden wil ik over gaan op een ps4 voor race games, deze zal op een aparte kamer komen te staan.
Nou ben ik me daarbij aan het oriënteren op een racestuur met in het achterhoofd dat deze straks alleen op de PS3/PS4 gebruikt gaat worden, waarbij ik ook de aanschaf van een playseat overweeg.
Nou kwam ik uit bij de logitech g29, die toch wel een stukje goedkoper is dan de ts300rs.
Omdat ik graag het beste er van wil maken heb ik in mijn oriënterende fase ook maar meteen gezocht op wat je er aan kan aanpassen en kwam ik een loadcel mod tegen voor de g29.
Mijn vraag aan jullie, gaat dit een verschil opleveren die het geld (140) rechtvaardigt of kan ik beter dat geld in de zak kan houden?
P.S. Ik weet dat er betere alternatieven zijn die nog veel meer plezier opleveren... maar ik wil gewoon iets meer beleving dat mijn momo mij kan bieden. en een stuur wat de PS ondersteunt. Nu moet ik steeds een controler eerst linken anders kom ik niet door het menu van de ps heen.
Ik heb beide gehad, evenals een G25 en heb nu een Fanatec CSW.
De T300RS heeft een krachtigere force feedback dan de G29. 2.2nm vs 3.9nm. Dat is nogal een fors verschil!
Het verschil merk je, maar niet zozeer het factor 2 verschil.
Ik vond de G29 beter in de hand liggen, maar als ik nu vergelijk met de Fanatec dan blijft het speelgoed
De T300RS heeft een krachtigere force feedback dan de G29. 2.2nm vs 3.9nm. Dat is nogal een fors verschil!
Het verschil merk je, maar niet zozeer het factor 2 verschil.
Ik vond de G29 beter in de hand liggen, maar als ik nu vergelijk met de Fanatec dan blijft het speelgoed
nu een tijdje met de t300rs aan het racen en dan werkt prima in combi met de wheelstand pro (makkelijk voor de woonkamer).
Zit alleen te kijken voor andere opstelling van de pedalen. Hier nog mensen die de pedalen op een andere manier hebben gemonteerd dan gewoon plat? Of ervaringen met andere opstellingen en rij ervaring/plezier ervan?
Zit alleen te kijken voor andere opstelling van de pedalen. Hier nog mensen die de pedalen op een andere manier hebben gemonteerd dan gewoon plat? Of ervaringen met andere opstellingen en rij ervaring/plezier ervan?
Verwijderd
Ben eigenlijk geen gamer, meer een F1 liefhebber.
Toch afgelopen week een complete set aangeschaft:
- PS4 Pro
- Playseat
- Thrustmaster T300RS GT Stuur met pedalen.
Na 2 dagen goed werken kreeg ik problemen met het stuur. Om de 1 of andere rede zodra ik de USB in de PS4 steek, maar ook in de laptop blokkeerde mijn stuur (net eender of de motor vast zat) en autocalibratie doet het niet meer. Heb alles geprobeerd, firmware, alles uit, handmatige calibratie met exe file etc.... Niets hielp. Uiteraard ook internet afgestruind en alle zaken geprobeerd. Het vinkje van Suspend mode stond al uit (zoals voorgeschreven).
Stuur dus retour naar de leverancier en een nieuw stuur ontvangen gisteren.
Werkte prima, tot mijn dochter me vroeg even te helpen met het huiswerk. PS en stuur niet afgesloten omdat het zo klaar zou zijn. Helaas duurde het wat langer...
PS4 was ondertussen in standby.... Na opnieuw aanzetten had het stuur dezelfde problemen als het eerste stuur. Deze gaat ook weer retour naar de leverancier.... Nu met geld terug....
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Of is de T300 gewoon bagger?
Is voor mij het beste wat te krijgen is in mijn prijsklasse.
Ik heb geen idee wat ik nu aan moet gaan schaffen....
Kan iemand me helpen/adviseren?
- PS4 Pro
- Playseat
Na 2 dagen goed werken kreeg ik problemen met het stuur. Om de 1 of andere rede zodra ik de USB in de PS4 steek, maar ook in de laptop blokkeerde mijn stuur (net eender of de motor vast zat) en autocalibratie doet het niet meer. Heb alles geprobeerd, firmware, alles uit, handmatige calibratie met exe file etc.... Niets hielp. Uiteraard ook internet afgestruind en alle zaken geprobeerd. Het vinkje van Suspend mode stond al uit (zoals voorgeschreven).
Werkte prima, tot mijn dochter me vroeg even te helpen met het huiswerk. PS en stuur niet afgesloten omdat het zo klaar zou zijn. Helaas duurde het wat langer...
PS4 was ondertussen in standby.... Na opnieuw aanzetten had het stuur dezelfde problemen als het eerste stuur. Deze gaat ook weer retour naar de leverancier.... Nu met geld terug....
Ik hoop stiekem dat jij gewoon domme pech hebt. Ik heb hem net aangeschaft namelijk. De mijne werkt perfect tot nu toe. Ik zet hem wel op geforceerd koelen na alle verhalen die ik heb gelezen. Had jij dit ook gedaan?Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:48:
Ben eigenlijk geen gamer, meer een F1 liefhebber.
- PS4 Pro
- Playseat
Verwijderd
Hoi Jichem,
Ik heb hem niet op geforceerde koeling gezet, ik hoop dat je meer geluk hebt als ik...
Misschien idd domme pech, heb ook Thrustmaster een berichtje gestuurd, die kenden het probleem niet, maar die reageerde ook dat ze niets voor me konden doen als ik het stuur niet opstuurde. Hadden mijn mail niet eens goed gelezen...
Heb hem teruggestuurd naar Wehkamp (Chappeau voor de service!) en krijg m'n geld terug.
Ook Marco van Mardo Media nog gebeld en hem mijn probleem, hij kende het ook niet, maar nam uitgebreid de tijd voor me en heeft zelfs nog voor me bij Thrustmaster geïnformeerd.
Chappeau voor Mardo Media!!! Ik weet waar ik voortaan mijn spullen bestel!
Ga dan ook over op Fanatec. Is wel "ietsje" duurder, maar (als het goed is
)betere kwaliteit.
Ben benieuwd wat het gaat worden....
Ik heb hem niet op geforceerde koeling gezet, ik hoop dat je meer geluk hebt als ik...
Misschien idd domme pech, heb ook Thrustmaster een berichtje gestuurd, die kenden het probleem niet, maar die reageerde ook dat ze niets voor me konden doen als ik het stuur niet opstuurde. Hadden mijn mail niet eens goed gelezen...
Heb hem teruggestuurd naar Wehkamp (Chappeau voor de service!) en krijg m'n geld terug.
Ook Marco van Mardo Media nog gebeld en hem mijn probleem, hij kende het ook niet, maar nam uitgebreid de tijd voor me en heeft zelfs nog voor me bij Thrustmaster geïnformeerd.
Chappeau voor Mardo Media!!! Ik weet waar ik voortaan mijn spullen bestel!
Ga dan ook over op Fanatec. Is wel "ietsje" duurder, maar (als het goed is
Ben benieuwd wat het gaat worden....
beste racers,
Ik heb een dedicated race rig die 8 meter vanaf me pc staat, Nu wil ik eigenlijk een usb hub op de rig maken en die met 1 usb kabel naar de pc gaat.
Wat ik op de hub ga aansluiten:
Fanatec v2.5 base
Fanatec Clubsport pedals
Keyboard
Muis
Wind simulator
Oculus rift sensor
Kan ik dit met een hub doen en zo ja welke is 1 van de beste die ik kan nemen? en wat voor usb verleng kabel ben ik dan nodig?
Ik heb een dedicated race rig die 8 meter vanaf me pc staat, Nu wil ik eigenlijk een usb hub op de rig maken en die met 1 usb kabel naar de pc gaat.
Wat ik op de hub ga aansluiten:
Fanatec v2.5 base
Fanatec Clubsport pedals
Keyboard
Muis
Wind simulator
Oculus rift sensor
Kan ik dit met een hub doen en zo ja welke is 1 van de beste die ik kan nemen? en wat voor usb verleng kabel ben ik dan nodig?
@KevinSetz Ik heb een vergelijkbare setup. Ik heb twee lange USB-kabels en een displayport kabel naar m'n rig lopen.
De Oculus sensor heeft een apart USB aansluiting omdat ik dat ergens gelezen had. Misschien is dit niet nodig, maar ik heb genoeg USB-poorten op de computer :-)
Mijn Fanatec base, pedals en draadloos toetsenbordje zitten op een standaard 3.0 USB hubje uit China. Gekocht voor nog geen 5 euro op dealextreme.
Verlengkabels: 1x verlengkabel die bij de extra Rift sensor kwam. En ik heb twee 1.5m kabels aan elkaar geknoopt die ik al een tijdje had had liggen.
De Oculus sensor heeft een apart USB aansluiting omdat ik dat ergens gelezen had. Misschien is dit niet nodig, maar ik heb genoeg USB-poorten op de computer :-)
Mijn Fanatec base, pedals en draadloos toetsenbordje zitten op een standaard 3.0 USB hubje uit China. Gekocht voor nog geen 5 euro op dealextreme.
Verlengkabels: 1x verlengkabel die bij de extra Rift sensor kwam. En ik heb twee 1.5m kabels aan elkaar geknoopt die ik al een tijdje had had liggen.
wou wat bijzonder ik had al een hubje geprobeerd van tp link (powererd) maar dan reageren de pedalen nietLuckeh schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:00:
@KevinSetz Ik heb een vergelijkbare setup. Ik heb twee lange USB-kabels en een displayport kabel naar m'n rig lopen.

Weet iemand hier toevallig de afmetingen van de gaspedaal veer voor de t3pa?
Ik merk dat de standaard veer mij te weinig feedback geeft, daarom wil ik graag een aantal verschillende sterktes kopen om te kijken welke me beter bevalt.
Ik merk dat de standaard veer mij te weinig feedback geeft, daarom wil ik graag een aantal verschillende sterktes kopen om te kijken welke me beter bevalt.

Tijdens TGL kan je mooie spullen winnen bij de SimRace stand van GoT iRacing.
We verloten 2 sets Heusinkveld Sprint pedalen (nog niet op de markt!) en je maakt kans op een Sim-Lab rig door de snelste ronde te rijden.
Op de site van GoT iRacing vind je alle details: https://www.got-racing.eu/?p=4891
Mijn Logitech G27 heeft zijn beste tijd gehad, dus zoek ik een waardige opvolger.
De nieuwprijs is wat overdreven in verhouding met de tijd die ik aan simracen kan besteden, dus misschien zijn er hier wel racers die gestopt zijn.
Ik zoek:
1) Fanatec Clubsport wheelbase V2.5
2) Clubsport Pedals V3 (eventueel met de brake performance kit)
3) Bij voorkeur de Formula Carbon wheel rim of de Mclaren GT3
Moest er iemand nog iets hebben liggen laat je het maar weten!
De nieuwprijs is wat overdreven in verhouding met de tijd die ik aan simracen kan besteden, dus misschien zijn er hier wel racers die gestopt zijn.
Ik zoek:
1) Fanatec Clubsport wheelbase V2.5
2) Clubsport Pedals V3 (eventueel met de brake performance kit)
3) Bij voorkeur de Formula Carbon wheel rim of de Mclaren GT3
Moest er iemand nog iets hebben liggen laat je het maar weten!
Black Friday aanbieding van Fanatec zijn bekend.
Offer 1:
CSL Elite Wheel Base + officially licensed for PS4With a 25% discount for a price of 299,95 €/$ / 449.90 AUD
Offer 2:
CSL Elite F1 SetIncluding CSL Wheel Base +, CSL Elite Pedals and our new ClubSport Steering Wheel Formula One
At an unbeatable price of 599,95 €/$ 889.95 AUD
Offer 3:
ClubSport Steering Wheel Formula One EsportsThe new Formula Style rim which is used by the F1 Esports drivers all around the world.
At a price of 249,95 €/$ 369.90 AUD / 3900 YEN
Offer 4:The “ Most Popular” bundle for all platformsIncluding ourCSL Elite Wheel Base + officially licensed for PS4CSL Elite McLaren GT3 RimClub Sport Quick Release AdapterClub Sport Steering Wheel Universal Hub for XBOX OneClub Sport Steering Wheel GT rim and CSL Elite Pedals with Load Cell
At an unbeatable price of 999,95 EU/USD / 1599,9 AUD
Offer 5:
A new Formula Style rim from our Club Sport range! Formula 1™ licensed and it will bring the F1 technology to your simulator!
Loaded with innovative features and with Podium upgrade options.
Strictly limited edition which will sell out fast!
All details will be revealed on the 23th of November on our website!
Foto van het nieuwe F1 Esports stuurtje
Offer 1:
CSL Elite Wheel Base + officially licensed for PS4With a 25% discount for a price of 299,95 €/$ / 449.90 AUD
Offer 2:
CSL Elite F1 SetIncluding CSL Wheel Base +, CSL Elite Pedals and our new ClubSport Steering Wheel Formula One
Offer 3:
ClubSport Steering Wheel Formula One EsportsThe new Formula Style rim which is used by the F1 Esports drivers all around the world.
Offer 4:The “ Most Popular” bundle for all platformsIncluding ourCSL Elite Wheel Base + officially licensed for PS4CSL Elite McLaren GT3 RimClub Sport Quick Release AdapterClub Sport Steering Wheel Universal Hub for XBOX OneClub Sport Steering Wheel GT rim and CSL Elite Pedals with Load Cell
Offer 5:
A new Formula Style rim from our Club Sport range! Formula 1™ licensed and it will bring the F1 technology to your simulator!

[ Voor 3% gewijzigd door downing op 16-11-2018 09:52 ]
Waar heb je dit kunnen vinden?downing schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:06:
Offer 1:
Offer 2:
Offer 3:
Offer 5:
[Afbeelding]
Ik zit namelijk met smart te wachten op een BF aanbieding vanuit hun kant, maar dit is niet wat ik hoopte haha.
Heeft Thomas gister bekend gemaakt tijdens veiling. zal komende dagen wel op de site te vinden zijn.MichaelJ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:41:
[...]
Waar heb je dit kunnen vinden?![]()
Ik zit namelijk met smart te wachten op een BF aanbieding vanuit hun kant, maar dit is niet wat ik hoopte haha.
Had stiekem gehoopt op de csw 2.5 en de csp v3. ga nu waarschijnlijk voor optie 1. en dan de csp v3 met het porsche stuur. of toch nog optie 4......
Had al zo'n vermoeden inderdaad. Ben wel benieuwd naar de nieuwe Formula style rims.downing schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:16:
[...]
Heeft Thomas gister bekend gemaakt tijdens veiling. zal komende dagen wel op de site te vinden zijn.
Had stiekem gehoopt op de csw 2.5 en de csp v3. ga nu waarschijnlijk voor optie 1. en dan de csp v3 met het porsche stuur. of toch nog optie 4......
We moeten nog even geduld hebben.

De AccuForce Pro V2 "Complete" is sinds de zomer met $150 in prijs verlaagd (de zomeractie in acht genomen) en kost nu $1000.
Verzendkosten zijn tussen $170 - $207.
Verzendkosten zijn tussen $170 - $207.
Pfff, ik vind de BF aanbiedingen maar heel karig. Had gehoopt op een soort gelijke "starters bundle" net als vorig jaar, want die kocht ik dan gelijk. Op facebook ben ik gelukkig niet de enige die het maar karig vind.downing schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:06:
Offer 1:
Offer 2:
Offer 3:
Offer 5:
[Afbeelding]
Nu maar kijken of Thrustmaster of Logitech leuke deals heeft
Ik zie regelt posts met daarin problemen met de Thrustmaster
:: oeps dubbele post ::
[ Voor 98% gewijzigd door pauluzmuller op 17-11-2018 11:42 ]
Same here, geloof dat ik 3 of 4 hubs geprobeerd heb voor de oculus het goed deedKevinSetz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:25:
[...]
wou wat bijzonder ik had al een hubje geprobeerd van tp link (powererd) maar dan reageren de pedalen niet
Bij Bol.com is de Logitech G29 nu 198 euro. Volgens mij wel een scherpe aanbieding.
PSN: breminem
Net de drivers en firmware van de Thrustmaster TS-PC RACER bijgewerkt.
De laatste versie van de firmware voor dit stuur is V9. De versie van de driver is 2018 Package 3.
Release notes
De laatste versie van de firmware voor dit stuur is V9. De versie van de driver is 2018 Package 3.
Release notes
Changes made in new driver version 2018_TTRS_3:
- Added new firmware for the TS-XW RACER and the TS-PC RACER Racing Wheel:
* TS-XW RACER: Firmware V4
* TS-PC RACER: Firmware V9 (for the base)
= We strongly recommend that you update your wheel bases with the new
firmware.
- Changes made in the new firmware:
* Auto-calibration improvement
= We strongly recommend that you update your wheel bases with the new
firmware.
- Changes made in the new firmware:
* Auto-calibration improvement
- To install the new firmware:
* Download and install the new driver package [Package 2018_TTRS_3] on PC.
* Launch “firmware update”.
* Follow the steps.
Deze kon ik jullie niet onthouden (geen ffb, btw)
28 April 1999. toe was ik precies..... 30 dagen oud.JoepW schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:16:
Deze kon ik jullie niet onthouden (geen ffb, btw)
[YouTube: PC Dump Dag, 28 april 1999]

Hier trouwens nog mensen ervaring met monteren van een LCD op/in de thrustmaster F1 wheel?
Na enkele dagen overpeinsd te hebben of ik meteen voor een DD stuur moest gaan, heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de Clubsport V2.5 naast de prijs ook omdat het min of meer plug and play is, waar de DD wielen toch wat meer software tuning nodig hebben.
Accuforce is de goedkoopstye optie met +/- 1400,- rekening houdend met verzending en invoer rechten en dan moeten er nog pedalen bij.
Simracing Bay zat op net geen 1400, maar dan mis je een stuur en pedalen.
Nu ben ik voor net geen 1100,- compleet.
Althans ik heb de base en pedalen al sinds dinsdag, maar UPS is het pakket met het stuur kwijt
Is er geen tweaker nabij Rotterdam, die een weekje een van z'n sturen wil uitlenen?
Accuforce is de goedkoopstye optie met +/- 1400,- rekening houdend met verzending en invoer rechten en dan moeten er nog pedalen bij.
Simracing Bay zat op net geen 1400, maar dan mis je een stuur en pedalen.
Nu ben ik voor net geen 1100,- compleet.
Althans ik heb de base en pedalen al sinds dinsdag, maar UPS is het pakket met het stuur kwijt
Is er geen tweaker nabij Rotterdam, die een weekje een van z'n sturen wil uitlenen?
Ben nog op zoek naar een mooi cadeautje voor onder de kerstboom.
En aangezien ik nog geen shifter heb, ben ik hiervoor aan het kijken.
Ik zie eigenlijk maar 3 opties:
Thrustmaster th8a
Fanatec ClubSport Shifter SQ V 1.5
Heusinkveld seq. shifter.
Waarbij het liefste een hybrid shifter will, en ik de prijs van de fanatec aan de hoge kant vind. Thrustmaster overtuigd mij nog steeds niet. Waarschijnlijk onterecht als ik zie hoeveel mensen het nu serieus gebruiken.
Heusinkveld kwalitatief top, prijs nog te doen. Helaas alleen sequentieel.
Vraag: mis ik nog opties?
Wat is jullie ervaring met deze producten.
Thrustmaster th8a
Waarbij het liefste een hybrid shifter will, en ik de prijs van de fanatec aan de hoge kant vind. Thrustmaster overtuigd mij nog steeds niet. Waarschijnlijk onterecht als ik zie hoeveel mensen het nu serieus gebruiken.
Het schijnt dat Heusinkveld ooit nog eens met een H-patroon shifter gaat komen, maar wanneer...MartijnV03 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:16:
Ben nog op zoek naar een mooi cadeautje voor onder de kerstboom.
Thrustmaster th8a
Ik heb de Fanatec SQ v1.5 en de HE seq.
De fanatec is wel lekker om in een H-patroon mee te schakelen, maar in seq. mode stelt het niet veel voor vind ik.
De HE seq is idd alleen sequentieel te gebruiken, maar die ervaring is toch wel heel anders. Dat ding schakelt zo lekker dat je je flippers soms niet meer gaat gebruiken
Ze zijn geheel opnieuw begonnen qua ontwerp. Dus dat duurt nog wel ff. De productie van de nieuwe Sprint Pedals heeft nu hun volledige aandacht.johnnyverhoeff schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:55:
[...]
Het schijnt dat Heusinkveld ooit nog eens met een H-patroon shifter gaat komen, maar wanneer...
Heb je de SHH shifter al gevonden? Zelf geen ervaring mee maar mogelijk interessant. Ik heb zelf Trustmaster, de vorige variant maar vind het eigenlijk maar niks.MartijnV03 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:16:

Wat een ingewikkelde en omslachtige actie van fanatec. Lijkt me dat je daar heel veel geannuleerde bestellingen van krijgt, of iig een overbelaste server .
[ Voor 5% gewijzigd door Jimijames75 op 30-11-2018 22:00 ]
Leuk die advent kalender van Fanatec, alleen ik kan hem niet vinden, wie wel?
Fanatec is niet heel erg pro actief om een zoek geraakt pakket door UPS zsm alsnog bij mij te krijgen. Nu heb ik tweedehands een V2 base met 2 sturen gekocht en overweeg ik om de bundel met V2.5 base, Elite pedalen en P1 Elite stuur terug te sturen.
De V2 + Elite pedalen en een stuur als setje te verkopen is ook een optie. De Elite pedalen + loadcell staan al een tijdje in V&A, maar daar lijkt geen interesse voor te zijn. Mocht ik via dit topic meer mensen aanspreken per DM is alles te bespreken.
De V2 + Elite pedalen en een stuur als setje te verkopen is ook een optie. De Elite pedalen + loadcell staan al een tijdje in V&A, maar daar lijkt geen interesse voor te zijn. Mocht ik via dit topic meer mensen aanspreken per DM is alles te bespreken.
Yes, is dit plastic speelgoed ding niet waard. Beter koop je iets waar al een lcd in verwerkt zit.Paulus07 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:07:
Hier trouwens nog mensen ervaring met monteren van een LCD op/in de thrustmaster F1 wheel?
Via Marktplaats ben je je Fanatec spullen in een flits kwijt.Razkin schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:25:
Fanatec is niet heel erg pro actief om een zoek geraakt pakket door UPS zsm alsnog bij mij te krijgen. Nu heb ik tweedehands een V2 base met 2 sturen gekocht en overweeg ik om de bundel met V2.5 base, Elite pedalen en P1 Elite stuur terug te sturen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Levering van de Fanatec Podium is uitgesteld tot eind april 2019 vanwege problemen met de elektronica van een aantal wheel bases.
Bron
Bron
Yes, ik zag hem al een beetje aankomen.mowa schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:12:
Levering van de Fanatec Podium is uitgesteld tot eind april 2019 vanwege problemen met de elektronica van een aantal wheel bases.
Bron
Afgelopen week maar een OSW besteld van SimTech Racing. Vanavond komt eindelijk de rim + button box van Polsimer uit Polen en kan ik het geheel gaan ervaren
Ik heb overigens niet hele positieve ervaringen met SimTech Racing. Opgegeven PSU specs (48V/10A) kloppen niet met wat ik in de control box aantrof (zeer cheape Chinese 48V/8.3A voeding).
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Ja is echt balen dat de fanatec dd1 vertraagt is had hem al besteld. Zit te twijfelen om te annuleren had order met dd1,porsche918 stuur, pedalen en shifter totaal 2150 euro.
Maar vraag aan jullie zijn er nog andere bedrijven die dat kunnen leveren?
Maar vraag aan jullie zijn er nog andere bedrijven die dat kunnen leveren?
Iemand toevallig nog een Thrustmaster F1 waar die op korte termijn vanaf wil?
Momenteel aan het rondkijken naar een F1 stuur en heb een T300 base, leek me een logische stap maar andere opties zijn ook altijd welkom!
Momenteel aan het rondkijken naar een F1 stuur en heb een T300 base, leek me een logische stap maar andere opties zijn ook altijd welkom!
Iemand toevallig de conical brake mod voor een T3PA (van een T300 RS GT set) over?
Heb deze set 2de hands gekocht maar zat er niet bij en kan online zo snel ook weinig nuttigs vinden. Of wellicht heeft iemand een linkje waar ik de mod kan kopen (incl bracket).
Daarnaast wil ik een shifter kopen en kwam dan logischer wijs op de TH8A uit. Of zeggen jullie liever iets anders? Het is voor een PS4 btw.
Heb deze set 2de hands gekocht maar zat er niet bij en kan online zo snel ook weinig nuttigs vinden. Of wellicht heeft iemand een linkje waar ik de mod kan kopen (incl bracket).
Daarnaast wil ik een shifter kopen en kwam dan logischer wijs op de TH8A uit. Of zeggen jullie liever iets anders? Het is voor een PS4 btw.
Binnen het uur verkocht en paar uur later al opgehaaldFirePuma142 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:40:
[...]
Via Marktplaats ben je je Fanatec spullen in een flits kwijt.
Als je nog wel metalen plaatje hebt waarin het konische deel normaal geschroefd wordt, zou ik je adviseren een squashbal tussen het pedaal en het ijzeren plaatje te duwen. Dat vond ik een veel beter gevoel geven dan de brake mod. Bij een squashbal heb je ook non-lineaire tegendruk en veel meer uitslag dan bij de brake mod.Card Nox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:57:
Iemand toevallig de conical brake mod voor een T3PA (van een T300 RS GT set) over?
Heb de bracket helaas ook niet. Maar zal je squashbal in mijn achterhoofd houden, kan ik dat wellicht nog een keer proberen.SlaadjeBla schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:35:
[...]
Als je nog wel metalen plaatje hebt waarin het konische deel normaal geschroefd wordt, zou ik je adviseren een squashbal tussen het pedaal en het ijzeren plaatje te duwen. Dat vond ik een veel beter gevoel geven dan de brake mod. Bij een squashbal heb je ook non-lineaire tegendruk en veel meer uitslag dan bij de brake mod.
Ik vraag mij af welke FFB settings ik in Assetto Corsa moet instellen om mijn T300 stuur wat meer power te geven zonder dat deze gaat clippen. In Project Cars lijkt de FFB veel krachtiger en treedt er ook veel minder snel clipping op dan in AC. Ik heb al veel geprobeerd en nu alles op nul staan en de generieke FFB op 90% tot 100%. Iemand tips?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Iemand hier iets in de aanbieding voor mij?
Ik zoek een racestuur en pedalen voor rond de 150€ max.
Geen mankementen aan en goed genoeg voor een tijdje mee verder te kunnen.
Had deze eerst gezien, maar net teveel voor wat ik mogelijks ga gebruiken:
https://www.2dehands.be/c...-wheel-csr-456504310.html
Ik zoek iets waar ik goed mee uit de voeten kan voor een tijd, en zien als de microbe me blijft vasthouden en de bevlieging niet tijdelijk is en teveel geld eraan uitgeven.
Liefst iets van TM... tenzij..
Ik zoek iets waar ik goed mee uit de voeten kan voor een tijd, en zien als de microbe me blijft vasthouden en de bevlieging niet tijdelijk is en teveel geld eraan uitgeven.
Never ever financial advice...
Je kan altijd starten met een tweedehands Logtech Driving Force GT. Ik heb er nog eentje die stof ligt te happen.kazzzdafke schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:14:
Iemand hier iets in de aanbieding voor mij?
Thanks voor de reply, maar is deze dan net niet iets beter?FightingAce schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:35:
[...]
Je kan altijd starten met een tweedehands Logtech Driving Force GT. Ik heb er nog eentje die stof ligt te happen.
pricewatch: Thrustmaster TMX Force Feedback Zwart
Never ever financial advice...
Vast wel, maar een DFGT kan je 2e hands voor vrij weinig krijgen en is vrij lang geadviseerd als redelijk goed beginnersstuur. Het is maar net hoeveel je nu wilt investeren om het uit te proberen. Als je nu al weet dat je actief gaat simmen zou ik persoonlijk Thrustmaster geheel overslaan.kazzzdafke schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:22:
[...]
Thanks voor de reply, maar is deze dan net niet iets beter?
pricewatch: Thrustmaster TMX Force Feedback Zwart
Ik gebruik onderstaande variant. Hij is ook nog in groen en blauw verkrijgbaar, die zouden iets minder stug zijn. Voor 25 pond koop je een compleet setje waarmee je kunt testen welke je het fijnste vind.Card Nox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:57:
https://www.ebay.co.uk/it...5727de:g:BnQAAOSwR2RaLRet
Even een vraag aan OSW bezitters, hoe schakelen jullie deze aan/uit? Op de voeding, of laten jullie hem altijd aan staan?
Of misschien een klik aan klik uit setje er tussen? Elke keer de schakelaar op de achterkant van de voeding bedienen lijkt mij niet ideaal.
Maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Of misschien een klik aan klik uit setje er tussen? Elke keer de schakelaar op de achterkant van de voeding bedienen lijkt mij niet ideaal.
Ik heb naast de noodknop een tuimelschakelaar. Daarmee zet ik de stroom door naar de OSW. Als ik de boel uit wil gooien, eerst de tuimelschakelaar om, dan het stekkerblok waar de OSW op zit uit.
Werkt prima, omdat de OSW zijn eigen stekkerblok heeft en apart van mijn pc geschakeld kan worden. Kortom, 1 stekkerblok moet altijd aan staan als ik de pc gebruik, om te racen gaat er een tweede stekkerblok aan.
Werkt prima, omdat de OSW zijn eigen stekkerblok heeft en apart van mijn pc geschakeld kan worden. Kortom, 1 stekkerblok moet altijd aan staan als ik de pc gebruik, om te racen gaat er een tweede stekkerblok aan.
Ik heb een vergelijkbare oplossing als @Schuey.Raymond277 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:57:
Even een vraag aan OSW bezitters, hoe schakelen jullie deze aan/uit? Op de voeding, of laten jullie hem altijd aan staan?
Ik heb 3 schakelaars voor mijn Rig. 2 aparte randapparatuur, schermen en OSW en nog 1 voor de PC. Ik had eerst 1 schakelaar, maar dan klapt de stop er soms uit, omdat alle voedingen dan ff te veel stroom pakken
Maar ik zet altijd alles stroomloos. Ten eerste om stroomverbruik te beperken en ten tweede om het (kleine) risico op brand te elimineren.
Bedankt voor de antwoorden.
Als ik het goed begrijp, blijft de schakelaar van de voeding dus altijd
Als ik het goed begrijp, blijft de schakelaar van de voeding dus altijd
Ik gebruik meestal, uit gewoonte, de noodstop. Verder heb ik een stekkerdoos met schakelaar waarop de osw zit en mijn 3 schermen. Zo kan ik met 1 druk mijn rig aan/uitzetten.Raymond277 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:57:
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.