Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 5 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik ben al druk bezig om alle info te verzamelen voor de OSW.
Ik had al reeds de Fanatec DD1 gepreorderd, maar helaas komt deze pas eind april 2019.
Na vele afwegingen heb ik gisteren toch ook maar de OSW van simracingbay gekocht, black friday model, met de zwaardere motor m15015 met cm110 case, fully shielded kabels en Fanatec adapter voor mijn huidige Fanatec stuurtjes.
Mijn gevoel zegt dat dit toch de betere keus is dan de dd1.
Moet alleen nog een Fanatec USB verloop voor mijn Fanatec shifter en de wheelbase side verloop van simracingmachines bestellen, en dan zijn we weer klaar met investeren.😁
Hopelijk is het niet al te moeilijk om de OSW aan de praat te krijgen.
En ik moet nog een keus maken, wat ik met de Fanatec dd1 ga doen, af bestellen of laten uitleveren en doorverkopen, het gratis F1 stuur, maakt dit besluit iets lastiger, maar ik heb nog even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Gisteren dit setje aangekocht, verwacht het morgen binnen te hebben:

https://www.bol.com/nl/p/...qKDl5N3A.1.2.ProductTitle

Ben benieuwd...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:24
Ik wilde de Podium Advanced Paddles Module EU bestellen voor het tijdens Black Friday aangeschafte Limited Edition stuur.

Nu was de oorspronkelijk release datum van het F1 stuurtje op 30 januari 2019 gezet, maar na het zoveelste debacle van uitstel bij Fanatec en de vreselijke slechte en/of het gebrek aan communicatie hierover is het mij niet bekend of de uitstel ook op dit stuurtje is gekomen ja of nee.. Iemand hier een idee?

De Podium Upgrade staat in ieder geval ook voor release op 30 April 2019 (gelijk aan de Podium DD's).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben wel benieuwd hoe jullie je load cell hebben ingesteld. Ik heb zelf de CSL elite met LC en toen mijn eigen verbazing heb ik de lichtste weerstanden erin gedaan en heb ik hem gelimiteerd tot ongeveer 60% break force. Ben ik zo'n slapjanus of hebben ze echt belachelijk hoge weerstanden meegeleverd?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48

Arfman

Drome!

Ik heb mijn LC pedalen ook redelijk licht ingesteld hoor. Ben niet echt een slapjanus (denk ik :+) maar als ik een race doe van een uur wil ik niet gebroken uit de rig komen, realism be damned. Ik snap die mensen met 100% FFB op hun 30Nm OSW ook nooit, het moet wel leuk blijven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Arfman schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:57:
Ik snap die mensen met 100% FFB op hun 30Nm OSW ook nooit, het moet wel leuk blijven.
Heeft ook niks meer met realisme te maken op een gegeven moment, als je dan ziet dat ze auto's rijden waar gewoon stuurbekrachtiging in zit :+ (*insert epische video van Niels H op Bathurst die loss of powersteering simuleert ;) )

Maar hard omdat het kan, dan snap je het niet helemaal in mijn beleving :F

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 14-12-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik ken ook niemand die een een OSW op 100 % heeft, behalve dan af entoe de 100% FFB challanges op YouTube :+

Zelf zit ik meestal tussen de 20 en 35 % (van een 30 Nm OSW) afhankelijk van de diameter van het stuur waar ik mee rijd en de auto natuurlijk.

Overigens heb ik mijn pedalen meestal wel op 85 kg remdruk, en als je dat eenmaal gewent bent, kom je niet meer gebroken uit je rig hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Wel ik rij altijd met mijn OSW op 100% :+ maar dan natuurlijk redelijk laag in-game/sim. Had eens ergens gehoord dat het zo beter is dan bvb 30% op je OSW en heel hoog in-game/sim. Dit zou soft clipping veroorzaken.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

johnnyverhoeff schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:37:
Ik ken ook niemand die een een OSW op 100 % heeft, behalve dan af entoe de 100% FFB challanges op YouTube :+

Zelf zit ik meestal tussen de 20 en 35 % (van een 30 Nm OSW) afhankelijk van de diameter van het stuur waar ik mee rijd en de auto natuurlijk.

Overigens heb ik mijn pedalen meestal wel op 85 kg remdruk, en als je dat eenmaal gewent bent, kom je niet meer gebroken uit je rig hoor :9
85 kg.. holy shit. Ik zit op 18 ofzo. Dan race je vast wel met schoenen aan ook? soms denk ik dat mijn pedalen dichterbij zouden moeten staan om met meer power te kunnen remmen, maarja dan zit ik met de voetjes tegen het stuur. De hoek van de pedalen zullen ook wel veel uitmaken. Denk dat hangende pedalen lichter zijn om weg te trappen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Bij mijn nieuw osw, zitten 2 USB kabels meegeleverd, moet je deze allebei aansluiten op je pc? Of 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Raymond277 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:25:
Bij mijn nieuw osw, zitten 2 USB kabels meegeleverd, moet je deze allebei aansluiten op je pc? Of 1?
Een daarvan is in gebruik om nieuwe firmware te flashen en motor controller settings te beheren (Granity), de ander als game controller.
Je hebt ze dus niet per sé allebei nodig (ik heb ze standaard beide ingeplugd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
kazzzdafke schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:03:
Gisteren dit setje aangekocht, verwacht het morgen binnen te hebben:

https://www.bol.com/nl/p/...qKDl5N3A.1.2.ProductTitle

Ben benieuwd...
Voorlopig voor mijn kunde heel erg leuk! 👍
Eerst A-C gereden, nu even PC2. Als ik daarna naar A-C terugkeer rij ik daar beter :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanuit het 'show je race-rig' draadje ff een quote.
Lister_Storm schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:47:
Hallo allen, het is enorm hard gegaan bij ons afgelopen week! We dachten misschien uit te gaan verkopen maar de vraag die we nu hebben gezien hadden we nooit verwacht (en hadden we ook onmogelijk bij kunnen benen gelet op de grootte van ons bedrijf).

De beide sets voor de prijswinnaars worden deze week verzonden, staan verzendklaar.

- Svend (Heusinkveld Engineering)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hmmm toch maar eens kijken naar deze denk als upgrade van de stock t300 rs pedalen: pricewatch: Thrustmaster T3PA Pro 3 Pedals Aluminium, Zwart

Is wel weer een flink prijsje. Gaat het qua gevoel echt veel meer plezier opleveren mbt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Paulus07 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:02:
hmmm toch maar eens kijken naar deze denk als upgrade van de stock t300 rs pedalen: pricewatch: Thrustmaster T3PA Pro 3 Pedals Aluminium, Zwart

Is wel weer een flink prijsje. Gaat het qua gevoel echt veel meer plezier opleveren mbt rijden?
nee, voor een beter gevoel heb je iets met loadcell nodig.

Kijk bijvoorbeeld naar de fanatec elite csl pedalen. Zijn geloof ik 219 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Fanatec levert zowaar ook eens iets vroeg: de F1 2018 is onderweg, die had ik pas eind januari verwacht.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
FirePuma142 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:50:
Fanatec levert zowaar ook eens iets vroeg: de F1 2018 is onderweg, die had ik pas eind januari verwacht.
Hmmm die van mij nog niet :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 21:54
Raymond277 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:57:
Even een vraag aan OSW bezitters, hoe schakelen jullie deze aan/uit? Op de voeding, of laten jullie hem altijd aan staan?
Of misschien een klik aan klik uit setje er tussen? Elke keer de schakelaar op de achterkant van de voeding bedienen lijkt mij niet ideaal.
Maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Gewoon een stekkerdoos met master/slave systeem gebruiken. Wanneer het stroomverbruik van het master apparaat (monitor van de sim rig oid) onder de instelbare waarde komt wordt de stroom automatisch onderbroken voor de slave apparaten.

https://www.conrad.nl/p/e...-randaarde-stekker-551566

[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 23-12-2018 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
Paulus07 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:02:

Dede worden gebruikt ook veel aangeboden op sites zoals MP, wellicht de moeite daar even te kijken.

Heb zelf ook voor de keuze gestaan, heb nu T3PA van een T300 RS GT set. Vanuit daar lees ik gemengde verhalen, sommige vinden het echt de moeite waard waar sommige andere het niet vinden, daarom heb ik het niet gedaan. Jou start punt is natuurlijk wel anders.

Even een vraag hier. Heb sinds afgelopen week een TH8A maar krijg de clutch van mijn T3PA niet werkend... Even open gemaakt en de stekkers van de clutch en accelerator verwisseld en dan wordt het clutch pedaal wel herkend (als accelerator) en mijn accelerator niet meer (als clutch). Betekend mijn inziens dat de aansluiting op het pcb van de clutch kapot is of mis ik ergens iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:05:
[...]

Dede worden gebruikt ook veel aangeboden op sites zoals MP, wellicht de moeite daar even te kijken.

Heb zelf ook voor de keuze gestaan, heb nu T3PA van een T300 RS GT set. Vanuit daar lees ik gemengde verhalen, sommige vinden het echt de moeite waard waar sommige andere het niet vinden, daarom heb ik het niet gedaan. Jou start punt is natuurlijk wel anders.

Even een vraag hier. Heb sinds afgelopen week een TH8A maar krijg de clutch van mijn T3PA niet werkend... Even open gemaakt en de stekkers van de clutch en accelerator verwisseld en dan wordt het clutch pedaal wel herkend (als accelerator) en mijn accelerator niet meer (als clutch). Betekend mijn inziens dat de aansluiting op het pcb van de clutch kapot is of mis ik ergens iets?
ben inderdaad beetje aan het rondkijken naar verschillende sites voor pedalen. Oog is nu gevallen op de Fanatec CSL Elite Pedals LC :)

Even kijken of die nog ergens voor een leuke prijs te scoren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
Paulus07 schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:49:
[...]

ben inderdaad beetje aan het rondkijken naar verschillende sites voor pedalen. Oog is nu gevallen op de Fanatec CSL Elite Pedals LC :)

Even kijken of die nog ergens voor een leuke prijs te scoren is :)
Als je dan toch geld uitgeeft zou ik het ook liever daar aan uitgeven dan aan T3PA Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:06:
[...]

Als je dan toch geld uitgeeft zou ik het ook liever daar aan uitgeven dan aan T3PA Pro.
De T3PA pro ziet er wel goed uit en leuke prijs. Maar had in het achterhoofd steeds dat het qua materiaal gebruik wel een flinke stap was vergeleken met de stock t300rs pedalen maar dat de werking eigenlijk nog steeds hetzelfde zou zijn.

De fanatec is dan weer net wat extra (ook qua prijs uiteraard). Dus nog even kijken wat ik ga doen :)
Maar voor nu zal de voorkeur wel naar die set gaan. En zal dan ook meer als een echte upgrade aanvoelen (als ik ze goed op een wheel stand pro kan bevestigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Voor mijn zoon, die het racevirus ook te pakken heeft, willen we een betaalbare maar goede startset aanschaffen. We twijfelen nog tussen de Logitech G920 en de Thrustmaster TMX Pro. Zelf heb ik de TM300 icm Fanatec pedalen, en ken dus enigzins de prestaties van Thrustmaster. Wat is in jullie ogen de beste keuze. Overigens wordt de set in zijn geval aangesloten op een xbox one...

[ Voor 1% gewijzigd door Dev0o op 24-12-2018 16:07 . Reden: act-labs = fanatec typo ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 23:30
Edit: verkocht

[ Voor 98% gewijzigd door tim.w op 29-12-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mezelf maar even lopen kietelen voor kerst en net de Fanatec CSL Elite Pedals LC besteld. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

tim.w schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:59:
Wegens overstap naar Simucube verkoop ik mijn ARGON OSW set.

Bevat:
-Small Mige (5K encoder)
-ARGON MMOS
-Coolermaster Elite 110 case,
-Adjustable Motor mount
-Alle benodigde kabels

Set heeft nieuw bij Dennis Reimer 1559 euro gekost. Verkoopprijs: 500 euro. Mooie set voor iemand die Direct Drive wilt proberen. Voorkeur gaat uit naar ophalen vanwege gewicht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Stuur is niet inbegrepen)
Tempting Tim....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Paulus07 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:40:
mezelf maar even lopen kietelen voor kerst en net de Fanatec CSL Elite Pedals LC besteld. 8)7
Daar ga je heel veel meer plezier aan beleven als met de t3pa.
Goeie keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Jij zit nog niet aan de DD? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

tim.w schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:27:
[...]

Jij zit nog niet aan de DD? :)
Nope, nog steeds een CSW v2 hier :(
Het probleem is dat ik net een bunch of cash gedropped heb om m'n pc te upgraden, en ben wat low on cash. Ook twijfel ik omdat het nog een argon based systeem is. Ik weet dat het beter is dan die fanatec prul maar toch... Tis geen simucube, en er wordt niet meer op ontwikkeld.
Denk dat ik hem oversla, zag dat je op het iRacing forum al een eventuele gegadigde had, dus hoop voor je dat hij hem neemt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Voor €500 doen! Ik heb zelf een argon en best veel met simucube gereden. Ja er is verschil maar echt niet veel. Argon naar simucube zou ik niet snel doen maar van fanatec naar argon gelijk doen.

Nee er komt geen updates meer voor maar het werkt goed het voelt goed en €500

[ Voor 17% gewijzigd door jajoh op 25-12-2018 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
jajoh schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:06:
Voor €500 doen! Ik heb zelf een argon en best veel met simucube gereden. Ja er is verschil maar echt niet veel. Argon naar simucube zou ik niet snel doen maar van fanatec naar argon gelijk doen.

Nee er komt geen updates meer voor maar het werkt goed het voelt goed en €500
Hoe de Argon zich vehoudt t.o.v. Simucube kan ik nog niet zeggen. Ik ben destijds wel van een Fanatec Clubsport naar een OSW overgestapt en het is inderdaad een wereld van verschil. Veel krachtiger, veel verfijnder en belangrijker nog; het is niet kapot te krijgen.

Een OSW is in principe het laatste stuur dat je hoeft te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door tim.w op 25-12-2018 19:26 ]

• Paulus07
  • Niet online
Geplande aflevering: 28/12/2018

:o

Niet verwacht dat fanatec zo snel zou leveren tijdens de feestdagen :D

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Paulus07 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:13:
Geplande aflevering: 28/12/2018

:o

Niet verwacht dat fanatec zo snel zou leveren tijdens de feestdagen :D
Yep, ik heb de clubsport pedals besteld afgelopen dinsdag avond en ze komen als het goed is ook morgen binnen.

Had ze pas tegen half Januari verwacht na alle verhalen over levering van Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Alleen jammer dat ze niet echt een tijd hebben bij UPS:

Geschat tijdstip: voor Einde Dag

Kan je heel de dag niet weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Snap niet helemaal waarom mijn F1 Limited Rim nog niet verzonden is... ik zat in de eerste batch van preorders, en ik zie heel veel mensen om mij heen de rim al krijgen. Af en toe heb ik geen idee hoe Fanatec zijn werk doet... maar erg structureel is het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:54
Proxzor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:26:
Snap niet helemaal waarom mijn F1 Limited Rim nog niet verzonden is... ik zat in de eerste batch van preorders, en ik zie heel veel mensen om mij heen de rim al krijgen. Af en toe heb ik geen idee hoe Fanatec zijn werk doet... maar erg structureel is het volgens mij niet.
Join the club :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier zijn de pedalen binnen. Is wel heel heel heel erg wennen...... :P
Moet de rem nu ook flink in trappen om uberhaupt te remmen in bijvoorbeeld AC.
Zitten nog de stock ringen op nu (65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 22:55

RKD

Paulus07 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:33:
Hier zijn de pedalen binnen. Is wel heel heel heel erg wennen...... :P
Moet de rem nu ook flink in trappen om uberhaupt te remmen in bijvoorbeeld AC.
Zitten nog de stock ringen op nu (65).
Kijk ff naar het percentage wat je gebruikt in het pedal control panel binnen Windows. Ik heb hem zelf op 50% staan, dat voelt voor mij goed. Als je die op 100% hebt staan (de default) dan moet je diep gaan idd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
RKD schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:39:
[...]

Kijk ff naar het percentage wat je gebruikt in het pedal control panel binnen Windows. Ik heb hem zelf op 50% staan, dat voelt voor mij goed. Als je die op 100% hebt staan (de default) dan moet je diep gaan idd.
Stond hier default op 60% (control panel). Nu op 50% gezet en even testen + updates draaien.
Hebben jullie in Assetto Corsa bijvoorbeeld ook nog het percentage aangepast?

Wat me trouwens wel opviel: in alle reviews etc was de fanatec pedalen set over vlak/glad mbt materiaal. Die ik nu heb zit een structuur op zowel het gedeelte waar je voeten/hakken op rusten als op de pedalen zelf.

Is dit een nieuwere versie?

en hier nog iemand met een 3D printer en wat handige handjes om zoiets te maken? https://www.3drap.it/prod...ribute_paddle-type=Type+B :P

[ Voor 40% gewijzigd door Paulus07 op 29-12-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Zo te zien zijn mijne onderweg, heb je ook al een mail gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11:54
Proxzor schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:47:
[...]

Zo te zien zijn mijne onderweg, heb je ook al een mail gekregen?
Jup, vanmiddag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Interessante kit!

YouTube: Augury Simulations18nm SimuCube OSW Kit Review

Productie / Shipment vanuit Spanje is voor ons ook wel aantrekkelijk.
Ik houd deze nog even in de gaten..... een OSW zou er misschien eind dit jaar wel eens kunnen gaan komen :*)

Ik heb trouwens op 31 December de Fanatec F1 2018 binnen gekregen.
Let er even op dat de laatste Fanatec driver te vinden is op de productpagina van dit wheel, deze is nieuwer dan de laatste versie op de productpagina van in mijn geval, de CSL Elite PS4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lZe8Aj7H56YMdGWmvX7ifQvW/full.jpg

Bevalt verder top, echt een heel mooi stuur, met lekker veel knoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door Extera op 03-01-2019 15:27 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: bij Mediamarkt Den Bosch heb ik een Thrustmaster Ferrari GTE Wheel Add-On gekocht voor €41.
Waarschijnlijk zo laag geprijsd omdat het uit het assortiment gaat.

https://www.mediamarkt.nl...wheel-add-on-1248815.html
(de oude prijs staat er nog bij)

PS: heeft er iemand toevallig een goed werkende servo base te koop voor een Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had graag wat info over simcube
Zijn de fanatec pedals compateble met de osw
Simcube of moet je ander pedals hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:10:
Ik had graag wat info over simcube
Zijn de fanatec pedals compateble met de osw
Simcube of moet je ander pedals hebben
Pedalen plug je in het algemeen direct in de PC - en werken los van simucube. Simucube gebruik je dan alleen voor aansturen van het stuur (hoewel er wel wat extra aansluitingen op zitten voor extra peripherals - maar ik heb nog niets gevonden wat daar compatibel mee is).

Dus zo lang de pedalen die je koopt een eigen USB aansluiting hebben zal het in principe werken. Fanatec pedalen werken prima samen (ik heb simucube small mige + Fanatec v3 pedals)

[ Voor 16% gewijzigd door srekaewt op 05-01-2019 04:36 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor de info dan bestel ik gelijk de simcube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
Welke ga je halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SimuCUBE based OSW kit Biss-C – with CM110 case of raad je me een ander model aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Zijn er mensen die hun Simucube settings willen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
O was gewoon benieuwd. Heb zelf de Augury. Qua hardware/software precies hetzelfde, alleen in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Fryslanboy schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:23:
O was gewoon benieuwd. Heb zelf de Augury. Qua hardware/software precies hetzelfde, alleen in een ander jasje.
Die augury vind ik wel interessant omdat hij vanuit Spanje verzonden word (geen import kosten).
En qua prijs zijn ze aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik je goed begrijpt dan betaal je alleen de prijs plus verzendkosten
Wat dat scheelt dan zeker wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
Senna1442 heeft denk ik eentje van Tomo op het oog, van Simracingbay. Klopt dat, gezien je die CM110 case noemde. Slovenië is ook de EU, dus daar vallen ook geen importkosten overheen. Alleen de VAT en verzendskosten betaal je inderdaad.

Ik ben voor de Augury gegaan, vanwege de QR die je erbij krijgt, en het zit in een leuk pakket (qua case, mounts)

Aan beide val je geen buil, omdat het over dezelfde componenten beschikt.

YouTube: Sim Racing Bay OSW Wheel Kit Review

YouTube: Augury Simulations18Nm SimuCube OSW Kit Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik zit er aan te denken om mijn Heusinkveld pedalen te upgraden naar de nieuwe sprint pedalen (als deze weer op voorraad zijn). Heb nu de pro versie (gas en rem). Zouden er mensen interesse hebben in mijn pro pedalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Mijn CSL pedaaltjes zijn een beetje lam geworden... ik hoop dat ik deze maand de nieuwe Heusinkvelds kan scoren anders moet ik tijdelijk V3s aanschaffen en dat doe ik toch liever niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:44
Ik ben na een maandje of 8 weer begonnen met racen.

Momenteel enkel een T300RS 599XX en T3PA pedalen in het bezit.
Over het stuur ben ik zeer tevreden, maar de pedalen en algemene zithouding (Bureau + bureaustoel) zijn minder leuk.

Zodus ben ik de Clubsport V3 pedalen aan het eyeballen.
Verder staat de Fanatec shifter nog op het lijstje en een leuke racing seat.

Iemand daar leuke suggesties in? Heb veel goeds gelezen over de Simtik K2, maar misschien is een playseat ofzo wel beter om mee te beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pana op 08-01-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net als jij ook zoekende naar een betaalbare playseat/rig.

Nu houd ik niet zo van half werk, daarom denk ik aan een SimLab GT1.
Kost €399 maar helemaal naar smaak af te stellen en in te richten.
Komt nog wel een stoel bij maar die kun je eventueel scoren op marktplaats.

Die Simétik die je noemt ziet er grappig uit maar niet meer dan dat.
Lijkt goedkoop maar er komt nog wel tax overheen + verzendkosten = alsnog duur geintje.

Wat betreft de Fanatec pedalen: weet je zeker dat die compatible zijn met een Thrustmaster stuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb hier sindskort de CSL Elite Pedals CL pedalen in combi met een thrustmaster T300RS stuur. Beide lopen via USB naar de pc en kunnen onafhankelijk van elkaar gebruikt worden :)

Als het maar beide via USB loopt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus07 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:00:
Heb hier sindskort de CSL Elite Pedals CL pedalen in combi met een thrustmaster T300RS stuur. Beide lopen via USB naar de pc en kunnen onafhankelijk van elkaar gebruikt worden :)

Als het maar beide via USB loopt uiteraard.
Correct! Alleen, werkt dat ook voor een console gamer als ik? Xbox/PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:19:
[...]

Voor zover ik weet met de pedalen die ik heb:

Consoles: This pedal set can be used on gaming consoles, if connected through a Fanatec Wheel Base / Racing Wheel. Please check the information on the product page of the Fanatec product through which they will be connected to the console. It will not work on consoles using the direct USB Connection or a ClubSport USB Adapter.

https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:44
Er bestaat wel zoiets als een drivehub voor console gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn rempedaal van mijn Fanatec CSL LC set "kleeft" een beetje. Ik moet echt een redelijke deadzone aangeven, anders rem ik constant ~10%. Iemand nog tips wat ik daar aan kan doen?

Normaal had ik die Fanatec rommel in de hoek gesmeten want mijn ervaring is dat zodra er eenmaal problemen mee komen, de rest snel volgt, maar aangezien Heusinkveld nog steeds geen Sprints op voorraad heeft moet ik het er mee doen, dus advies is welkom :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gisteren kleine aanpassing aan F1 stuurtje gedaan en andere shifters erin gezet ipv de stock variant.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/492963584175898624/532267168721666061/IMG_20190108_192916.jpg

Valt nog mee wat erin zit. Zijn voornamelijk een hoop schroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Arfman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:18:
Mijn rempedaal van mijn Fanatec CSL LC set "kleeft" een beetje. Ik moet echt een redelijke deadzone aangeven, anders rem ik constant ~10%. Iemand nog tips wat ik daar aan kan doen?

Normaal had ik die Fanatec rommel in de hoek gesmeten want mijn ervaring is dat zodra er eenmaal problemen mee komen, de rest snel volgt, maar aangezien Heusinkveld nog steeds geen Sprints op voorraad heeft moet ik het er mee doen, dus advies is welkom :)
Heb je het schuimpje er tussen zitten? Denk dat die als eerste zijn veerkracht verliest. Misschien vervangen voor een klein veertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Arfman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:18:

Ik gebruik deze set ook, maar heb hier helemaal geen probleem mee. Heb je zelf iets aangepast aan de rubbertjes/spacers van de loadcell rem? Deze moeten er allemaal weer tussen zitten in geval je dit gedaan hebt

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:19:
[...]

Probeer een CPX Adapter te scoren van Basherboards. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelota71 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Probeer een CPX Adapter te scoren van Basherboards. Werkt perfect.
Bedankt maar ik heb al een T300 met T3PA Pro pedalen gescoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Stock update van HE

https://heusinkveld.com/heusinkveld-january-stock-update

Demon Tweeks orders krijgen voorrang op directe verkoop als ik het goed lees?
Wat is dat nou weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Extera schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:48:
Stock update van HE

https://heusinkveld.com/heusinkveld-january-stock-update

Demon Tweeks orders krijgen voorrang op directe verkoop als ik het goed lees?
Wat is dat nou weer...
Heel vreemd, dus zelf geen pre-order systeem hebben maar dit via een reseller dus eigenlijk wel aanbieden 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgens mij kan het ook niet de bedoeling geweest zijn dat Demon Tweaks backorders zou accepteren. (Wat ze momenteel ook niet meer doen). Maar er zijn daar dus nogal wat (reeds betaalde) orders in de backlog terecht gekomen en het lijkt mij logisch die eerst uit te leveren en dan vervolgens weer met een schonen lei te beginnen.
Wel frustrerend voor diegenen hier en op allerlei andere plekken die zsm een setje willen kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
JoepW schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:49:
Volgens mij kan het ook niet de bedoeling geweest zijn dat Demon Tweaks backorders zou accepteren. (Wat ze momenteel ook niet meer doen). Maar er zijn daar dus nogal wat (reeds betaalde) orders in de backlog terecht gekomen en het lijkt mij logisch die eerst uit te leveren en dan vervolgens weer met een schonen lei te beginnen.
Wel frustrerend voor diegenen hier en op allerlei andere plekken die zsm een setje willen kunnen kopen.
Ik gun het Heusinkveld van harte hoor maar dit systeem wat ze nu hanteren is, commercieel gezien, gewoon niet erg handig.

Dat DemonTweaks backorders heeft geaccepteerd is juist wel slim, zij hebben daardoor een soort wachtlijst weten te creëren en zodra de stock er is wordt het uitgeleverd.

Even een maandje langer wachten vind ik echt niet erg, ook niet als ik nu m'n bestelling zou plaatsen en dan op een 'wachtlijst' terecht zou komen. Maar deze manier, althans hoe ze er nu mee omgaan, kraakt mijns inziens aan alle kanten.

Agh het is maar speelgoed :+

Jij nog wel tevreden met de Sprints? Bevallen ze goed?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MichaelJ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:17:
[...]

Ik gun het Heusinkveld van harte hoor maar dit systeem wat ze nu hanteren is, commercieel gezien, gewoon niet erg handig.

Dat DemonTweaks backorders heeft geaccepteerd is juist wel slim, zij hebben daardoor een soort wachtlijst weten te creëren en zodra de stock er is wordt het uitgeleverd.

Even een maandje langer wachten vind ik echt niet erg, ook niet als ik nu m'n bestelling zou plaatsen en dan op een 'wachtlijst' terecht zou komen. Maar deze manier, althans hoe ze er nu mee omgaan, kraakt mijns inziens aan alle kanten.

Agh het is maar speelgoed :+

Jij nog wel tevreden met de Sprints? Bevallen ze goed?
Ik snap jouw frustratie en ik verdedig de manier van orderacceptatie ook niet. Enkel de keuze nu om Demon eerst te helpen.
Ik zou ook zeggen open de order mogelijkheid (op keuze van de klant) en weet wat je aan orders op korte termijn uit te leveren hebt.

En ja ze bevallen nog steeds goed, alhoewel ik moet toegeven dat ik door veel reizen drukte met werk niet erg aan rijden toekom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
JoepW schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:00:
[...]
Ik snap jouw frustratie en ik verdedig de manier van orderacceptatie ook niet. Enkel de keuze nu om Demon eerst te helpen.
Ik zou ook zeggen open de order mogelijkheid (op keuze van de klant) en weet wat je aan orders op korte termijn uit te leveren hebt.
Exact!

Wachten is geen probleem... maar ik wil gewoon een order kunnen plaatsen.
Nu 'moet' ik allerlei kanalen in de gaten houden om een nieuw verkoopmoment niet te missen, want de vorige keer hebben ze dat 2 of 3 uur van te voren op facebook aangekondigd :F

anyway
/zeikmode O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Ik heb net het rubbertje in de rem van mijn Logitech G920 vervangen voor iets anders, omdat deze heel erg stug is. (ik duwde óf mijn stoel achteruit, of de wheelstand vooruit).

Ik heb m vervangen voor een stukje stressbal, omdat deze een stuk minder stug is, maar ook weer niet tè los.

Zie foto's hier beneden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vL3AAYm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x2ugS4i.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jHNkBOC.jpg

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Arfman @Riqy @Denniz0229

Als de rempedaal van je Fanatec-set kleeft dan is waarschijnlijk de rubbertjes in je pedaal kapot of versleten. Bestel nieuwe, haal ze er uit, maak de binnenkant goed schoon, volg de instructies goed op o.a je rubbertjes op de juiste manier olieen, en zet ze er weer in vast.

Kijk heel goed uit dat je de kabel, van je trillingmotor, niet kapot drukt of schaaft. Dat is bij mij een aantal jaar geleden ook gebeurt en heb dus een nieuwe moeten halen. Deze toen maar buitenkom laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Ik zit er aan te denken om een stuur aan te schaffen. Vooral om het te gebruiken icm PSVR. Mijn budget is tussen de 175 en 220 euro. Kwam zelf uit op een Thrustmaster T150 (Pro) of een Logitech G29. Iemand ervaringen of weet iemand een goede aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik heb al een hele tijd een g25. Was stuk, al een tijd. Had hem al eens geüpgraded met een koperen encoder wheel, via Tweakers een ander stuur omdat de flippers het niet goed meer deden.

Hij calibreerde niet goed. Alles los gehad, platte tandwielding goed gelegd, encoderpcb vast geschroefd en hij doet het weer. Alleen de knoppen op het stuur werken niet, maar dat maakt me weinig uit. Kan in elk geval weer even racen als ik zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:51:
Ik zit er aan te denken om een stuur aan te schaffen. Vooral om het te gebruiken icm PSVR. Mijn budget is tussen de 175 en 220 euro. Kwam zelf uit op een Thrustmaster T150 (Pro) of een Logitech G29. Iemand ervaringen of weet iemand een goede aanbieding?
Ik zou voor een T300 + T3PA gaan. Goede beginner-stuurtje en pedalen. T150 is uhmm shit, en de G29 is gewoon een G25/27 met een ander kleurtje en een ontbrekend versnellingspook. :+

T300 is gewoon de G27 van deze tijd. :+ Wil je verder kijken dan kan je voor Fanatec V2.5, Thrustmaster TS-PC of een Thrustmaster T-GT gaan. Daarna kan je nog verder gaan met Direct Drive stuff, Heusinkveld, enz. Maar dan zou je eerst een goede cockpit moeten zoeken. Zoals Sim-labs of GT-Omega

[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 23-01-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
doobieters schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:51:
Ik heb zelf de G29 aangeschaft. Stuur voldoet prima wat ik ermee wil doen. Af en toe lekker wat rondjes rijden. Heb later wel Fanatec pedalen aangeschaft. Het gevoel voor remmen/gas geven is een heel stuk beter in vergelijking met de pedalen van de G29. Maar als je niet beter weet denk ik dat je voorlopig wel vooruit komt met dit setje :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ivysaur schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:17:
[...]
Ik zou voor een T300 + T3PA gaan. Goede beginner-stuurtje en pedalen. T150 is uhmm shit, en de G29 is gewoon een G25/27 met een ander kleurtje en een ontbrekend versnellingspook. :+
Hier sluit ik me bij aan. Vorig jaar een T150 + T3PA gekocht, en na een jaar deze vervangen door een T300. Feedback hiervan is toch wel een stuk fijner en extra geld meer dan waard. En dan ben je in 1x goed klaar!

Je kan aanbiedingen afwachten, maar hij is nu €298, misschien vanaf morgen met de 20% bij MediaMarkt naar €279?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Laatst online: 03-09 12:43
Ik weet niet of jullie het antwoord hierop weten.
Momenteel gebruik ik een G920 op een Playseat (WRC), deze is gebaseerd op de Evolution.

Al een tijdje zit ik te kijken om te upgraden naar Direct Drive (Fanatec DD1)
Zoek ik op het internet, dan zegt de een dat deze Playseat een DD wel aan zal kunnen een ander weer niet.
Al menig filmpje gekeken en echt SIM cockpits willen ook nog wel eens een beetje flexen door de kracht van een DD.

Nu is het (zover ik heb gezien) dat de DD1 van Fanatec met 20nm peak torque wel wat zwakker is dan andere gangbare modellen.

Iemand die me hier in kan adviseren :) ?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Er heeft ook nog een tweaker een t300 te koop O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Stoksbrood schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:56:
Ik weet niet of jullie het antwoord hierop weten.
Momenteel gebruik ik een G920 op een Playseat (WRC), deze is gebaseerd op de Evolution.

Al een tijdje zit ik te kijken om te upgraden naar Direct Drive (Fanatec DD1)
Zoek ik op het internet, dan zegt de een dat deze Playseat een DD wel aan zal kunnen een ander weer niet.
Al menig filmpje gekeken en echt SIM cockpits willen ook nog wel eens een beetje flexen door de kracht van een DD.

Nu is het (zover ik heb gezien) dat de DD1 van Fanatec met 20nm peak torque wel wat zwakker is dan andere gangbare modellen.

Iemand die me hier in kan adviseren :) ?
In combinatie met een DD stuur zou ik me met een beetje rig niet zo'n zorgen maken. Niemand loopt constant aan 20nm te trekken.

Hetgeen in mijn beleving de meeste flex veroorzaakt is een leuk setje pedalen. Daar trap je gewoon soms met 60KG of meer tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Schuey schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:16:
[...]

In combinatie met een DD stuur zou ik me met een beetje rig niet zo'n zorgen maken. Niemand loopt constant aan 20nm te trekken.

Hetgeen in mijn beleving de meeste flex veroorzaakt is een leuk setje pedalen. Daar trap je gewoon soms met 60KG of meer tegenaan :)
Mooi, hoef ik me daar geen zorgen om te maken, thx :) !
Wanneer ik ga bestellen zal het waarschijnlijk de clubsport v3 set worden.
Merk bij de pedalenset van de G920 inderdaad dat ie best ver door wil buigen al dacht ik dat dit voornamelijk door de plastic behuizing zou komen.

Hopen dat mijn playseat het volhoud >:)
Thx nogmaals!!!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Schuey schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:16:
[...]

heb je wel is in een playseat gezeten :9 je hebt maar 1 moment nodig om iets te slopen natuurlijk, dus of je nou constant 20nm haalt of een paar seconden maakt niet zoveel uit.

persoonlijk zou ik geen DD wheel op een playseat monteren, de playseats waar ik in heb gezeten waren al aan het kraken met een g29 of t300 er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Stoksbrood schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Mooi, hoef ik me daar geen zorgen om te maken, thx :) !
Wanneer ik ga bestellen zal het waarschijnlijk de clubsport v3 set worden.
Merk bij de pedalenset van de G920 inderdaad dat ie best ver door wil buigen al dacht ik dat dit voornamelijk door de plastic behuizing zou komen.

Hopen dat mijn playseat het volhoud >:)
Thx nogmaals!!!
Even gegoogled, maar dat ding gaat echt geen DD wiel fatsoenlijk trekken. Dat wiebelt en flext aan alle kanten. Als je toch graag iets simpels kant-en-klaars wilt zou ik eens kijken naar een Simetik K2. Daar heb ik mijn AccuForce op geschroefd en dat gaat perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ivysaur schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:45:
.....Als men vragen heeft wat het beste te kopen is. Beginner of gevorderde speler dan mag je me altijd een DM sturen. Heb ervaring van een DFTG tot DD van Leo Bodnar......
Fijn dat je jouw hulp aanbied. Enkel zou ik het juist op prijs stellen om vragen (en ook antwoorden) niet in DM's te doen, maar juist openbaar op het forum zodat we allemaal er van kunnen leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
@Arfman en @Ivysaur, helder, thanks voor de waarschuwing! Dan ga ik dat dus ook zeker niet proberen (met een DD).

@Ivysaur, ik geef je deels gelijk in het "genoeg geld hebben voor een DD en dus ook een cockpit" maar een dikke 300 tot ~ 500€ (excl. stoel) extra was niet iets waar ik direct op zat te wachten.

Mogelijk dat ik "terugkrabbel" naar een V2.5 en daarna een keer upgrade naar een DD + nieuwe cockpit. De ruimte waar is zit is niet bepaald heel groot en ik weet niet of mevrouw heel blij is met een blok metaal in de woonkamer :9 :
WRCPS1

Wat ik sommigen heb zien doen is het gebruiken van een fatsoenlijke hardhouten plank tussen de pedalen en de metalen plaat van de Playseat om de boel te verstevigen, er zou nog wat flex inzitten maar lang niet zoveel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Stoksbrood schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:38:

Wat ik sommigen heb zien doen is het gebruiken van een fatsoenlijke hardhouten plank tussen de pedalen en de metalen plaat van de Playseat om de boel te verstevigen, er zou nog wat flex inzitten maar lang niet zoveel meer.
Kijk voor een tweedehands V2.5 koop het, gooi het op je rig en kijk of het je bevalt. zo niet, dan verkopen. Of upgrade naar een nieuwe cockpit. Terugsturen naar Fanatec is een beetje een 'klote' manier, omdat Fanatec niet even om de hoek is, namelijk diep in Duitsland.

Ben bang dat die paal tussen je benen het gewoon niet gaat houden. Een playseat is eigenlijk een low-budget cockpit, tenzij je die ene van 1000+ euro neemt. Dat is toch wel een toppert. Mogelijk krijg je met een v2.5 op je playseat last van flex tijdens het sturen, en getril van de FFB. Met een beetje pech is 2.5 kan de paal een stuk gaan hangen.

Bij Motedis heb je voor 300 euro al een basis zelfbouw-rig. 8) https://www.motedis.com/s...f/SIM-RIGs:::200_989.html Mocht de playseat irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Ivysaur schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:55:
[...]
Kijk voor een tweedehands V2.5 koop het, gooi het op je rig en kijk of het je bevalt. zo niet, dan verkopen. Of upgrade naar een nieuwe cockpit. Terugsturen naar Fanatec is een beetje een 'klote' manier, omdat Fanatec niet even om de hoek is, namelijk diep in Duitsland.

Bij Motedis heb je voor 300 euro al een basis zelfbouw-rig. 8) https://www.motedis.com/s...f/SIM-RIGs:::200_989.html Mocht de playseat irritant worden.
Jammer genoeg dat het tweedehands aanbod van Fanatec redelijk schaars is, maar ik zal het in de gaten houden.

Rig heb ik toegevoegd aan m'n favorites.
Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
YouriVLD schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Ik heb zelf de G29 aangeschaft. Stuur voldoet prima wat ik ermee wil doen. Af en toe lekker wat rondjes rijden. Heb later wel Fanatec pedalen aangeschaft. Het gevoel voor remmen/gas geven is een heel stuk beter in vergelijking met de pedalen van de G29. Maar als je niet beter weet denk ik dat je voorlopig wel vooruit komt met dit setje :)
Ik ben ook maar gegaan voor een G29. Deze was nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 199. Dat vind ik al veel geld voor een stuur, nu hopen dat het wel dubbel en dwars waard is. Lijkt me ook gaaf icm Playstation VR en laat ik dat nou net hebben staan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 20:50
Iemand die weet welke veer je kan gebruiken voor een csp v2 ter vervanging van de originele gaspedaal veer?

De originele is een beetje slapjes geworden ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
artworx2010 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:40:
Iemand die weet welke veer je kan gebruiken voor een csp v2 ter vervanging van de originele gaspedaal veer?

De originele is een beetje slapjes geworden ondertussen.
Gewoon los bij Fanatec bestellen. Zou geen aftermarket-dingetjes in je Fanatec pedalen stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 20:50
Ivysaur schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:43:
[...]

Gewoon los bij Fanatec bestellen. Zou geen aftermarket-dingetjes in je Fanatec pedalen stoppen
Op zich heb je gelijk over aftermarket.
Alleen ben ik bang dat deze veer altijd al slapjes was (kocht hem 2e hands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

x-post van F1 topic.
Als je je simulator wenst uit te breiden, maar je wist nog niet met wat: (image even uit de quote gehaald)
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/PiwAAOSwfepcWfiu/s-l1600.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Soggney op 06-02-2019 11:41 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Soggney schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:39:
x-post van F1 topic.
Als je je simulator wenst uit te breiden, maar je wist nog niet met wat: (image even uit de quote gehaald)

[...]

[Afbeelding]
Ziet er wel erg gaaf uit, maar ik zal er met mijn 1.96 en 110kg nooit meer uit komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

@418O2 Omschrijving heeft wat voor en nadelen:
- Seller in de UK, en wordt niet verscheept overzees: ferry en ophalen mocht je in NL/EU wonen
- The cockpit were designed to allow a more generous figure to fit.(dus jouw 110kg zal wel lukken, de lengte durf ik niet gokken, maar uiteindelijk kom je wat hoger eruit)
- Werd gebruikt door F1 teams voor promo materiaal, dus not the real deal maar close enough

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Soggney schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:10:
@418O2 Omschrijving heeft wat voor en nadelen:
- Seller in de UK, en wordt niet verscheept overzees: ferry en ophalen mocht je in NL/EU wonen
- The cockpit were designed to allow a more generous figure to fit.(dus jouw 110kg zal wel lukken, de lengte durf ik niet gokken, maar uiteindelijk kom je wat hoger eruit)
- Werd gebruikt door F1 teams voor promo materiaal, dus not the real deal maar close enough
Als ik die kerel zie zitten is het niet echt comfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Ha, die foto had ik nog niet gezien. Nee, zoals hij erin zit is het niet comfortabel. Hij zit ook stukken hoger dan je zou mogen verwachten. Hij doet het allesinds geen eer aan.
Maar vond het wel waard om te delen, kon voor iemand een buitenkansje zijn.

Pagina: 1 ... 5 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.