Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Ik ben me aan het orienteren naar een OSW kit. Nu is het uitkiezen van zo'n set niet zo'n probleem, het kiezen van bijbehorende stuurtje daarentegen... Hoe hebben jullie daar een keuze in gemaakt? Het zijn voornamelijk wat kleinere bedrijven die dit soort zaken verkopen, en qua reviews kan ik vaak ook weinig vinden.

Ik ken ondertussen SSRG (volgens mij door JoepW in gebruik?), en ik zie bij 3DRAP nog wat dingen voorbij komen, maar vind het erg lastig om door de bomen het bos nog te zien. Hier iemand nog suggesties waar ik naar kan kijken? (Fanatec conversies zijn wat mij betreft geen optie)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
BM schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:03:
Ik ben me aan het orienteren naar een OSW kit. Nu is het uitkiezen van zo'n set niet zo'n probleem, het kiezen van bijbehorende stuurtje daarentegen... Hoe hebben jullie daar een keuze in gemaakt? Het zijn voornamelijk wat kleinere bedrijven die dit soort zaken verkopen, en qua reviews kan ik vaak ook weinig vinden.

Ik ken ondertussen SSRG (volgens mij door JoepW in gebruik?), en ik zie bij 3DRAP nog wat dingen voorbij komen, maar vind het erg lastig om door de bomen het bos nog te zien. Hier iemand nog suggesties waar ik naar kan kijken? (Fanatec conversies zijn wat mij betreft geen optie)
SSRG maakt hele mooie producten idd en zit in NL.

Ascher racing (https://www.ascher-racing.com/shop/) had altijd hele mooie buttonboxes voor achter een stuur maar zijn tijdelijk even uit de webshop gehaald voor een revisie.

CubeControls https://cubecontrols.com/ zit geloof ik in italie, ziet er ook zeer degelijk uit.

Verder adviseer ik je om de SimRacingGarage te checken voor reviews YouTube: Sim Racing Garage
Die heeft reviews van alle bovenstaande producten en nog meer.

En je kan natuurlijk altijd zelf een stuur bouwen. Of laten bouwen,, door mijzelf of door Henkus bijvoorbeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:52:
[...]

SSRG maakt hele mooie producten idd en zit in NL.

Ascher racing (https://www.ascher-racing.com/shop/) had altijd hele mooie buttonboxes voor achter een stuur maar zijn tijdelijk even uit de webshop gehaald voor een revisie.

CubeControls https://cubecontrols.com/ zit geloof ik in italie, ziet er ook zeer degelijk uit.

Verder adviseer ik je om de SimRacingGarage te checken voor reviews YouTube: Sim Racing Garage
Die heeft reviews van alle bovenstaande producten en nog meer.
Thanks voor de linkjes, ga ik checken
En je kan natuurlijk altijd zelf een stuur bouwen. Of laten bouwen,, door mijzelf of door Henkus bijvoorbeeld :D
Make me an offer I can't refuse ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
BM schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:03:

Je hebt ook nog simracingcoach met sturen: https://www.simracingcoach.com/en/contenido/volante-gt1/ en je kan ook een fanatec stuur ombouwen naar quickrelease en USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Iets in mij zegt dat ik Dirt Rally 2.0 moet gaan spelen. Dat betekend dus ook dat ik het simracing weer moet gaan oppakken. Wat weer betekend dat ik weer moet gaan investeren in minstens een tweedehands :

1. T300
2. T3pa pro
3. Een schakelbakshifter
4. Seq-shifter
5. handrem
6. Cockpit of een casual wheelstand

met een budget van Max 400 tot 500 euro, en om daarna als ik DR 2.0 zat ben om weer te verkopen voor 50 euro minder, ofzo.

Heb op mijn hoogtepunt de volgende setup gehad:

1. Fanatec V2.5
2. Fanatec v3 pedalen
3. Fanatec Shifter
4. Heusinkveld shifter
5. Heusinkveld handrem
6. mini-display voor snelheid, enzovoort
7. 3x VG248QE beeldschermen
8. GT Omega Supreme met eigen stoel

Ergens heb ik zo van:

Ja. Dat simracen is geweest. Ik heb toentertijd in Oktober 2017 de keuze gemaakt om er mee te stoppen ivm mijn schouders, de onderhoud dat het nodig heeft, enzovoort. Gestopt is gestopt. Het is mooi geweest. Ook de 'community' was niet echt wat ik zocht: valsspelers, mensen die met 270/360 rotatie rijden, enz enz ipv het echte werk zoals 540, 720, 900 en 1080.

Maar ergens zijn DR en RBR twee van mijn favoriete spellen in DR heb ik sowieso 1200+ uur inzitten. Was ik de eerste die 100% achievements behaalde (Heb award gekregen op één van de live-shows) dus het gevoel van: "Oh yeah!' en de adrenaline zijn er. Heb echt zin in DR 2.

Drama, hoor. Geen idee wat ik moet gaan doen. Ik zit te overwegen om een tweedehands setje aan te schaffen. Maximaal 400 tot 500 euro. Minimaal een T300, zoals op mijn eerste lijstje.

Wellicht een idee om naar Mardo Media te rijden en een proefrit te maken. Kijken of ik het nog leuk vind. :D

Food for thought!

Edit: Even Dirt Rally weer eens installeren en het eens met een controller proberen. :+ Ging best netjes. Ingrijpen bij een foutje is haast onmogelijk. Kreeg weer een glimlach op me gezicht. Even wachten tot de 26e en hoe ik me dan voel.

Edit2: Heb twee verkopers op het oog. Even kijken of ik er wat van kan maken. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Ivysaur op 18-02-2019 23:11 ]

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
Ivysaur schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Ik zou voor een T300 + T3PA gaan. Goede beginner-stuurtje en pedalen. T150 is uhmm shit, en de G29 is gewoon een G25/27 met een ander kleurtje en een ontbrekend versnellingspook. :+

T300 is gewoon de G27 van deze tijd. :+ Wil je verder kijken dan kan je voor Fanatec V2.5, Thrustmaster TS-PC of een Thrustmaster T-GT gaan. Daarna kan je nog verder gaan met Direct Drive stuff, Heusinkveld, enz. Maar dan zou je eerst een goede cockpit moeten zoeken. Zoals Sim-labs of GT-Omega
Ik zit inmiddels ook voor een nieuw racestuur te kijken en op al die vergelijkingswebsites kom ik helaas weinig verder. Ik zie binnen de T300 al veel verschil onderling en ik kom er niet helemaal achter waar dat precies aan ligt. Ook begrijp ik het verschil tussen de T150 en T300 nog niet echt, behalve dan dat de T150 vele malen goedkoper is (en ik neem aan met een reden, kan je uitleggen waarom die shit is?).

Ik kijk dus ook naar de G29, T150 en de T300 en neig, mede door jullie, naar die laatste. Ik zie alleen een prijsverschil tussen de T300 RS en de T300 RS GT. Ik vroeg me af of het enige verschil daartussen de clutch is of dat er meer verschil is hiertussen. Ik race voornamelijk in F1 2018 en speel (tot dusver) niet echt racespellen waarbij een clutch echt nodig is. Ook zie ik Ferrari editions, maar ik neem aan dat je daar enkel voor het logootje betaalt.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
KekoDK schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Ik zit inmiddels ook voor een nieuw racestuur te kijken en op al die vergelijkingswebsites kom ik helaas weinig verder. Ik zie binnen de T300 al veel verschil onderling en ik kom er niet helemaal achter waar dat precies aan ligt. Ook begrijp ik het verschil tussen de T150 en T300 nog niet echt, behalve dan dat de T150 vele malen goedkoper is (en ik neem aan met een reden, kan je uitleggen waarom die shit is?).

Ik kijk dus ook naar de G29, T150 en de T300 en neig, mede door jullie, naar die laatste. Ik zie alleen een prijsverschil tussen de T300 RS en de T300 RS GT. Ik vroeg me af of het enige verschil daartussen de clutch is of dat er meer verschil is hiertussen. Ik race voornamelijk in F1 2018 en speel (tot dusver) niet echt racespellen waarbij een clutch echt nodig is. Ook zie ik Ferrari editions, maar ik neem aan dat je daar enkel voor het logootje betaalt.
T150 is goedkope zooi, niet aan beginnen.
T300 alle basen zijn hetzelfde, je hebt alleen een xbox en ps4 versie. Het verschil zit hem in het meegeleverde stuur en pedalen.
Thrustmaster werkt met een riem en logitech met tandwielen, persoonlijk vind ik de logitechs aanvoelen als oude versnellingsbakken.

Persoonlijk (na een t300 te hebben gehad) zou ik de goedkoopste t300 nemen en de rest van het geld in me zak houden om een setje knappe pedalen aan te schaffen.

• Ivysaur
  • Niet online
@KekoDK

Wat meneer hierboven zegt. Ik zou minimaal voor een T3PA pedalen gaan (Ja gewoon met de koppeling) MIsschien dat je hier en daar uitstapjes wil maken naar bv Dirt Rally, enzovoort. Dan is een koppeling ook wel handig, en leuk.

Wil je wat meer poespas kan je voor de Pro versie gaan. Daar is alles van metaal, en kan je het ook in GT-style zetten. Ik dacht altijd dat de T3PA inferieur waren aan aan de Pro, maar ze zijn eigenlijk hetzelfde, maar Pro enkel helemaal van metal en GT-style ombouw.

Zou het liefst niet de stuur aan een tafel monteren, en de pedalen op de grondzetten, want

1. Bureau schudden als een malle.
2. Beeldscherm idem ditto
3. Pedalen schuiven je hele kamer door
4. Verkeerde zithouding, zithoogte, stuurhoogte enzovoort.

Wat ik zou doen als beginnend 'sim-racer' is

1. T300 met goedkoopste pedalen aanschaffen.
2. T3PA of de pro halen.
3. Een wheelstand naar keuze. De ene is net wat beter dan de ander. Zou Next Level pakken

Als geld het toelaat en je meer dan F1 wil spelen:

1. TH8A versnellingpook
2. TSHH handrem
3. Die addon-ding

Maar best best bang voor de buck.

1. Fanatec 1.5 shifter
2. Fanatec handrem
3. 2x usb-adapter (wel voldoende poorten over)

Klaar!

At last not least.

Je kan ook die T3PA ditchen, en meteen een CSL Elite pedalen er op gooien, daar kan je die Fanatec shifter en handrem er op aan sluiten. Heb je geen usb-adapters nodig, en heb je meteen goeie mid-range pedalen. En ook stiekem een excuus om later een volwaardig Fanatec wheelbase te halen en een goeie cockpit, hehe.

Mocht het simracen toch niet zo leuk zijn simracing stuff heb je zo verkocht. Wat de 'gek' er voor over heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 21-02-2019 15:27 ]

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
Thnx voor je uitgebreide reactie (beiden :)), heb inmiddels besloten de T300 met T3PA te kopen. Ik verwacht daarmee sowieso wel flinke verbetering ten opzichte van m'n vorige stuurtje.

Helaas heb ik niet alle mogelijkheden die je opsomt, ik speel het in een vrij krappe kamer (m'n vriendin wordt er niet blij van als ik die hele kamer ga verbouwen :)) en kan gewoon niet een wheelstand kwijt helaas. Heb het met het schuiven van pedalen al aardig zelf primitief opgelost en heb een vrij stevig bureau (tafelblad zit aan best zware kasten vast). Anyway, wel fijne informatie om te weten om wellicht ooit naar toe te gaan als de ruimte/budget het toelaat, dus dank daarvoor!

• Ivysaur
  • Niet online
@KekoDK

Veel plezier!! Misschien maar je vriendin wegdoen, heb je meer geld en vrijheid voor een nieuwe hobby. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 21-02-2019 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
Denniz0229 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:41:
[...]

T150 is goedkope zooi, niet aan beginnen.
Goedkoop, maar zeker geen zooi.
Ik gebruik de T150 + T3PA nu een jaar en ben er zeer over te spreken als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Ja, het is veel plastic, maar de FFB is dikke prima.
Het is dat dit stuurtje weinig torque heeft (T300 heeft geloof ik dubbel zoveel torque) maar anders had ik er nog 10 jaar mee gedaan (ben nu aan het sparen voor de CSL Elite + pedalen).
Als je puur voor jezelf uit wilt vinden of simracing wat voor je is dan kan je prima beginnen met een T150 (maar dan wel i.c.m. de T3PA pedalenset).

PSN: breminem

• Ivysaur
  • Niet online
Met een T300 kun je ook makkelijker eerst je accessoires uitbreiden en daarna als je alles hebt de T300 ditchen en gaan voor een CSL elite, V2.5 of één van de Direct Drives. Die T300 toch de G27 van deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
@KekoDK
De T150 is tandwiel aangedreven, de T300 met riemen. Dat voel je en dat verpest de beleving van autoracen. Je hebt er goed aan gedaan te besluiten die T300 te kopen.

De T3PA pedalen zijn prima instappers. Zorg ervoor dat je de conische brake mod erbij hebt, want die maakt veel verschil. Zelf had ik de conus vervangen door een squashbal en dat voelde heel goed.

Als je weinig ruimte hebt en niet de kamer wil verbouwen, kun je een Playseat Challenge overwegen. Ik vind het waar voor zijn geld en hij bergt erg compact op en is daardoor wellicht een oplossing. Stabiliteit is matig, hij schudt mee met de force feedback, in en uitstappen gaat best moeizaam, bij krachtigere pedalen komt het frame van de vloer, de stuurpositie is niet aanpasbaar. Kortom: het is een compromis op vrijwel ieder vlak, maar wel lekker compact.

[ Voor 18% gewijzigd door SlaadjeBla op 21-02-2019 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
De GT Omega Art is ook wel een handig. Die staat op wieltjes. Die rijdt je, mits je er een muur / hoek vrij hebt, weer weg van je pc of televisie.

Stiekem zit ik toch weer te denken om deze mooie hobby weer op te pakken. Volwaardige cockpit, enzovoort. Alleen nu ipv in de huiskamer (stof, huisdieren enzovoort) Wellicht boven in één van de kamers die leegstaan. o.a waskamer of de kamer van de poezen. :+ PC naar boven, laptopje op bureau in huiskamer. Komt netter over. Maar dan zit ik vrijwel enkel boven te gamen :9 (racen) :+

[ Voor 60% gewijzigd door Ivysaur op 21-02-2019 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
SlaadjeBla schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:14:
@KekoDK
De T150 is tandwiel aangedreven, de T300 met riemen. Dat voel je en dat verpest de beleving van autoracen. Je hebt er goed aan gedaan te besluiten die T300 te kopen.
De T150 heeft een hybride systeem nl. een combi van tandwielen/riemen.
Maar verder met je eens dat de T300 een betere keus is als geld een minder belangrijke rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03-2024
Hoi iedereen.

In augustus vorig jaar begonnen met iRacing met een T300GT + T3PA. Ik merk nu wel zelf waarom iedereen zegt dat je ooit die T3PA gaat vervloeken.

Ik ben aan het denken om binnen dit en 6 maanden een volledige rig uit te bouwen (simlab p1, triple monitors of VR) en zou mijn pedals willen upgraden. Langs de ene kant heb je de Fanatec ClubSport v3 pedals die met een goede 400euro interessant zijn, maar dan heb je de HE Sprint pedals van 699.

Zijn de HE Sprint de bump in prijs waard tegenover de Fanatecs?

En wat met de HE Sprint vs de HE Ultimate? Ik heb absoluut geen mechanische kennis maar ik zie toch een serieus verschil tussen deze twee.

Ik zit er niet mee in om wat extra te geven voor een hobby, ik doe het liever meteen juist, maar het moet het wel waard zijn natuurlijk.

Alvast bedankt, en nu ga ik me inschrijven voor GoT-Racing ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
fuze schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:27:
.....Zijn de HE Sprint de bump in prijs waard tegenover de Fanatecs?....
Ik kan alleen maar zeggen.... JA.
Fanatec (i've been there) is best aardig spul, maar Heusinkveld is een paar klassen beter.
De Ultimates zijn de super fool proef profi pedalen en de Sprint de juiste keuze voor thuis vind ik.
Grote verschil tussen de 2 is dat de Ultimates tot F1 kracht kunnen gaan (136 kg) en de Sprints tot 65 kg. En de Ultimates hebben dempers om nog dichter bij de realiteit te komen qua gevoel.
Ik heb gereden met Fanatec CSP V1, V2 en V3 en natuurlijk met Heusinkveld Pro's, Sprints en Ultimates.
De Sprints zijn de mooiste pedalen om te zien en qua prijs/prestatie de beste keuze als je voor Heusinkveld kiest vind ik.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
Thx Joep! HE Sprints it is (wanneer ze ooit terug in stock komen ;)), ook al omdat de ultimates nog eens dubbel de prijs zijn.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Zojuist van iemand een Thrustmaster T150 overgekocht. Bij diegene even mogen proberen en daarna meegenomen naar huis, maar werkt nu helaas niet.

Heb de officiële drivers van de Thrustmaster website geprobeerd en tijdens het installeren kwam er al de melding dat de drivers niet geïnstalleerd werden, daarbij kreeg ik ook de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3QMUzo.jpg

Heb erna alle drivers eraf gegooid en via youtube andere drivers gevonden, maar ook deze werkten niet.

Daarna weer de drivers eraf gegooid, pc opnieuw gestart en de officiële weer geprobeerd, maar ook dit had geen nut.

Via reddit kwam ik de volgende post tegen: https://www.reddit.com/r/...r_t150_not_working_on_pc/ waarin gesteld wordt dat jet het stuur in bootloader kan starten dmv L3+R3 ingedrukt te houden bij het aansluiten, zo gezegd zo gedaan: kreeg weer de melding zoals afbeelding hierboven.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Ivysaur
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Fanatec (i've been there) is best aardig spul, maar Heusinkveld is een paar klassen beter.
De Ultimates zijn de super fool proef profi pedalen en de Sprint de juiste keuze voor thuis vind ik.
Grote verschil tussen de 2 is dat de Ultimates tot F1 kracht kunnen gaan (136 kg) en de Sprints tot 65 kg. En de Ultimates hebben dempers om nog dichter bij de realiteit te komen qua gevoel.
Ik heb gereden met Fanatec CSP V1, V2 en V3 en natuurlijk met Heusinkveld Pro's, Sprints en Ultimates.
De Sprints zijn de mooiste pedalen om te zien en qua prijs/prestatie de beste keuze als je voor Heusinkveld kiest vind ik.
en die Fanatec pedalen gaan na een tijdje behoorlijk piepen en dan moet je om de zoveel tijd olieen. 8)7

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ivysaur schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:41:
[...]

en die Fanatec pedalen gaan na een tijdje behoorlijk piepen en dan moet je om de zoveel tijd olieen. 8)7
Inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik ben al 2 weken (net de vorige batch misgelopen, omdat deze niet aangekondigd werd) om de 10min aan het refreshen voor de Heusinkveldjes... ik had gewoon eigenwijs moeten zijn en via Demon Tweeks een preorder moeten plaatsen een paar maanden geleden. Maarja het is zo krom he, voor een nederlands bedrijf om zo'n omweg te nemen. Sinds de aankondiging heb ik al geld klaar liggen om ze te kopen, maar ik kan maar geen geluk hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik begin het nu ook een beetje zat te worden. Op de website van Demon Tweeks, stond vandaag nog 14 dagen totdat ze verzenden. Het lijkt wel of ze alleen voor hun maar aan het produceren zijn. Zo komen we natuurlijk nooit aan de beurt. Gewoon heel jammer dat je ze niet kan bestellen/reserveren, ik heb geen moeite om ze vooruit te betalen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo allen, even een korte toelichting met betrekking tot de beschikbaarheid van onze Sim Pedals Sprint.

Het zal geen verrassing zijn dat de vraag naar onze nieuwe pedalen (en eigenlijk al onze producten) momenteel veel hoger is dan verwacht. Deze week vullen we weer een vacature op de assemblageafdeling in, hiermee komt onze assemblagecapaciteit 80% hoger uit dan in december. We schalen nu snel op en produceren momenteel meer dan ooit, maar tegelijkertijd is alles wat we in onze shop plaatsen binnen enkele uren (soms minuten) uitverkocht.

We blijven doorgaan met aannemen van assemblagepersoneel totdat we een ijzeren voorraad van enkele maanden hebben, want dat we niet continu kunnen leveren is voor zowel jullie (onze klanten) als ons erg frustrerend. Dit betekent dat het nog wel enige tijd kan duren voordat we structureel voorraad hebben.

We hebben een aantal resellers die ook voorraad van ons krijgen. Demon Tweeks was al één van onze grootste resellers, wat daar aanvankelijk niet goed was gegaan is dat zij meer Sim Pedals Sprint hadden verkocht dan dat ze bij ons aan bevestigde orders hadden. We hebben ervoor gekozen om klanten die wel hadden betaald aan Demon Tweeks eerst uit de brand te helpen, deze achterstand hebben we in januari weggepoetst.

Met ingang van februari heeft Demon Tweeks een vast deel van onze maandproductie toegewezen gekregen, hun voorraad is dus niet oneindig. Ik wil niet het exacte percentage zeggen, maar het overgrote deel van onze producten wordt niet via Demon Tweeks verkocht.

Kortom, willen we op korte termijn nog meer pedalen uitleveren. Ja, heel graag zelfs :) Aan de andere kant zijn we nog een relatief kleine onderneming en kunnen we niet in 1 klap onze productie verdriedubbelen. We zullen dus nog enig geduld nodig hebben.

Svend - (Heusinkveld)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Lister_Storm schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:16:
Hallo allen, even een korte toelichting met betrekking tot de beschikbaarheid van onze Sim Pedals Sprint.

Het zal geen verrassing zijn dat de vraag naar onze nieuwe pedalen (en eigenlijk al onze producten) momenteel veel hoger is dan verwacht. Deze week vullen we weer een vacature op de assemblageafdeling in, hiermee komt onze assemblagecapaciteit 80% hoger uit dan in december. We schalen nu snel op en produceren momenteel meer dan ooit, maar tegelijkertijd is alles wat we in onze shop plaatsen binnen enkele uren (soms minuten) uitverkocht.

We blijven doorgaan met aannemen van assemblagepersoneel totdat we een ijzeren voorraad van enkele maanden hebben, want dat we niet continu kunnen leveren is voor zowel jullie (onze klanten) als ons erg frustrerend. Dit betekent dat het nog wel enige tijd kan duren voordat we structureel voorraad hebben.

We hebben een aantal resellers die ook voorraad van ons krijgen. Demon Tweeks was al één van onze grootste resellers, wat daar aanvankelijk niet goed was gegaan is dat zij meer Sim Pedals Sprint hadden verkocht dan dat ze bij ons aan bevestigde orders hadden. We hebben ervoor gekozen om klanten die wel hadden betaald aan Demon Tweeks eerst uit de brand te helpen, deze achterstand hebben we in januari weggepoetst.

Met ingang van februari heeft Demon Tweeks een vast deel van onze maandproductie toegewezen gekregen, hun voorraad is dus niet oneindig. Ik wil niet het exacte percentage zeggen, maar het overgrote deel van onze producten wordt niet via Demon Tweeks verkocht.

Kortom, willen we op korte termijn nog meer pedalen uitleveren. Ja, heel graag zelfs :) Aan de andere kant zijn we nog een relatief kleine onderneming en kunnen we niet in 1 klap onze productie verdriedubbelen. We zullen dus nog enig geduld nodig hebben.

Svend - (Heusinkveld)
Meer dan je best kan je niet doen. Werkse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kan je ze niet als pakket aanbieden zodat mensen ze zelf in elkaar kunnen zetten? Lijkt me ook wel iets hebben om dat zelf te doen :)

Of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxzor
Ze zijn in voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:51
Alweer weg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Oef dat was alweer een snelle, 15min ~ dit keer? Ze gaan letterlijk als broodjes... Ik heb gelukkig eindelijk een set kunnen scoren, mijn strijd is over :9

[ Voor 32% gewijzigd door Proxzor op 06-03-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sprint pedals in de pocket. Iemand interesse in een set Sim Pedals Pro? :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:51
Wel weer jammer maar zoveel haast heb ik ook weer niet ben binnenkort daar in de buurt misschien dat ze het wel cash willen doen

[ Voor 40% gewijzigd door gerard27 op 06-03-2019 12:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze
Lister_Storm schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:16:

Svend - (Heusinkveld)
Goed voorbeeld van transparantie. Houden zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond277
Bedankt voor je reactie Svend.
Dat ging vandaag inderdaad wel heel snel, ik kijk soms ook wel eens, maar ik kan echt niet elke 10 minuten gaan kijken op de website.
Misschien zijn er hier nog meer geïnteresseerde en kunnen we groupbuy opstarten?
Dan is het misschien interessant voor Heusinkveld, en zijn wij ook blij.
En maken wij weer hier mooie reclame voor hun😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
JoepW schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Ik las net dat er verschillende mensen zijn die vonden dat de gaspedaal wat meer 'throw' kon gebruiken. Heb jij het zelf ook aangepast of is alles nog op de standaard positie? Ik kijk al uit naar morgen als ik ze zelf kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Proxzor schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:36:
[...]

Ik las net dat er verschillende mensen zijn die vonden dat de gaspedaal wat meer 'throw' kon gebruiken. Heb jij het zelf ook aangepast of is alles nog op de standaard positie? Ik kijk al uit naar morgen als ik ze zelf kan gebruiken :)
ik heb niks veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ben zo benieuwd! :9~

[ Voor 36% gewijzigd door Extera op 07-03-2019 00:03 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:24

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hype! Kan niet wachten. Heb een tijdje terug mijn CSP V3 verkocht via Marktplaats aan een hele aardige kerel, die staat al in de coulissen om mijn CSW V2.5 over te nemen.

Maar vanavond eerst maar eens de Sprint's monteren :D

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 07-03-2019 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
FirePuma142 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Hype! Kan niet wachten.

Maar vanavond eerst maar eens de Sprint's monteren :D
Veel plezier met je nieuwe pedalen.

Heb je de Podium in pre order staan en welke?

Twijfel erg om de Fanatec Podium te pre orderen met het Formula v2 wheel.

Tweede punt is dat ik niet weet of het de DD1 of DD2 moet worden, omdat ik de FFB in the Thrustmaster pc racer al flink heb terug geschroefd.

Gebruik de Fanatec V3 pedalen met loadcell kit. De meest zachte config gekozen. De damper kit eraf gehaald omdat dit het geheel wat sponzig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TecTo schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Veel plezier met je nieuwe pedalen.

Heb je de Podium in pre order staan en welke?

Twijfel erg om de Fanatec Podium te pre orderen met het Formula v2 wheel.

Tweede punt is dat ik niet weet of het de DD1 of DD2 moet worden, omdat ik de FF in the Thrustmaster pc racer al flink heb terug geschroefd.

Gebruik de Fanatec V3 pedalen met loadcell kit. De meest zachte config gekozen. De damper kit eraf gehaald omdat dit het geheel wat sponzig maakt.
Heb de DD2 in pre-order staan sinds de aankondiging. Heb voor de DD2 gekozen voor de hogere max torque en verlengde garantie. Maar ik denk dat de DD1 de betere koop is. De max torque ga je normaliter niet aantikken. Geen stuurbekrachtiging in een F1 V12 is geloof ik 28nm max aldus een berekening van Niels Heusinkveld. Blijft de verlengde garantie over als pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik snap het enthousiasme voor deze Fanatec DD-wheels niet zo goed. Ze zijn duurder dan de meeste alternatieven en Fanatec heeft geen smetteloze reputatie als het om tijdig leveren en QA gaat. Het enige dat ervoor spreekt is dat het een grote naam is en dus minder in de zelfbouw/hobbybob sfeer zit. Wat heb ik gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

SlaadjeBla schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:54:
Ik snap het enthousiasme voor deze Fanatec DD-wheels niet zo goed. Ze zijn duurder dan de meeste alternatieven en Fanatec heeft geen smetteloze reputatie als het om tijdig leveren en QA gaat. Het enige dat ervoor spreekt is dat het een grote naam is en dus minder in de zelfbouw/hobbybob sfeer zit. Wat heb ik gemist?
Dat er erg veel mensen zijn met Fanatec sturen en die kun je 1 op 1 op de DD klikken, zonder moeilijke ombouwkits/QR releases/USB conversies.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het enige serieuze alternatief is OSW, met enige vorm van garantie ( Sim Racing Bay) net zo duur als een DD1. De restwaarde van Fanatecspullen is over het algemeen heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Niet helemaal mee eens met bovenstaande.
Voor 999€ heb je de Podium DD1 en kun je een Fanatec stuur (welke de meeste mensen toch al in bezit hebben) op vast klikken, zonder een conversie of wat dan ook. Oké stel je hebt er geen 1 dan is de Mclaren GT3 voor €229,95 een perfect stuur om mee te beginnen.

Beetje shipping er bij en ben je totaal €1.300,- verder. Redelijk plug&play product.

Een OSW van SimracingBay kost je ook €1000,- (gemakkelijk gezegd)
Hier heb je nog een stuurwiel voor nodig. Stel je gaat voor dezelfde Mclaren GT3 van fanatec als je het nog betaalbaar wilt hebben dan is deze versie by far de beste keuze met een ombouw kit. Neem je dan de QR er bij dan ben je totaal €480 ex shipping kwijt.

Tel bij bovenstaande nog even wat de dubbele shipping kosten op. Ben je in totaal, inschatting €1600,- verder. (en misschien vergeet ik nog wel iets..)

De vraag is of de Podium DD niet alleen maar een 20nm grotere/sterkere/snellere grote broer gaat zijn van de CSW v2.5 op het gebied van details. Dat is nog even de tests en reviews afwachten van wat de software doet. Dat is mijn grootste twijfel aan de Podium DD.

Ik denk juist zeker wel dat Fanatec goud hier in handen heeft met dit product, al vind ik de manier van communiceren over de vertraging en levertijden ronduit kansloos natuurlijk. Oh en ik blijf lekker bij mijn CSW v2.5 voorlopig :+ Maar ga met belangstelling de reviews zitten kijken 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Het klopt inderdaad wel dat de restwaarde behoorlijk is voor Fanatec. En met het feit dat het simracing alleen maar populairder wordt scheelt ook een hoop. Ongetwijfeld door het succes van Max.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proxzor
MichaelJ schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Niet helemaal mee eens met bovenstaande.
Voor 999€ heb je de Podium DD1 en kun je een Fanatec stuur (welke de meeste mensen toch al in bezit hebben) op vast klikken, zonder een conversie of wat dan ook. Oké stel je hebt er geen 1 dan is de Mclaren GT3 voor €229,95 een perfect stuur om mee te beginnen.

Beetje shipping er bij en ben je totaal €1.300,- verder. Redelijk plug&play product.

Een OSW van SimracingBay kost je ook €1000,- (gemakkelijk gezegd)
Hier heb je nog een stuurwiel voor nodig. Stel je gaat voor dezelfde Mclaren GT3 van fanatec als je het nog betaalbaar wilt hebben dan is deze versie by far de beste keuze met een ombouw kit. Neem je dan de QR er bij dan ben je totaal €480 ex shipping kwijt.

Tel bij bovenstaande nog even wat de dubbele shipping kosten op. Ben je in totaal, inschatting €1600,- verder. (en misschien vergeet ik nog wel iets..)

De vraag is of de Podium DD niet alleen maar een 20nm grotere/sterkere/snellere grote broer gaat zijn van de CSW v2.5 op het gebied van details. Dat is nog even de tests en reviews afwachten van wat de software doet. Dat is mijn grootste twijfel aan de Podium DD.

Ik denk juist zeker wel dat Fanatec goud hier in handen heeft met dit product, al vind ik de manier van communiceren over de vertraging en levertijden ronduit kansloos natuurlijk. Oh en ik blijf lekker bij mijn CSW v2.5 voorlopig :+ Maar ga met belangstelling de reviews zitten kijken 8)
Vergeet niet dat in je berekening voor een OSW, dat je de VAT vergeten bent. Dus er komt nog een paar honderd bovenop. Ik heb lang de twijfel gehad om een Augury te nemen en dan samen met een F1S. Maar dan moet je 1500x1.21 betalen. Vergelijk dat met een Podium, en dan ben je zeker wel aanzienlijk goedkoper uit. Dus ik ga de gok maar wagen met Podium, en gelukkig heb ik ook nog eens een 350eu voucher van ze gekregen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dan blijkt de Podium toch een stuk interessanter dan ik dacht. Ben benieuwd wat de reviews gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Proxzor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:31:
[...]

Vergeet niet dat in je berekening voor een OSW, dat je de VAT vergeten bent. Dus er komt nog een paar honderd bovenop. Ik heb lang de twijfel gehad om een Augury te nemen en dan samen met een F1S. Maar dan moet je 1500x1.21 betalen. Vergelijk dat met een Podium, en dan ben je zeker wel aanzienlijk goedkoper uit. Dus ik ga de gok maar wagen met Podium, en gelukkig heb ik ook nog eens een 350eu voucher van ze gekregen 8)
Ook dat nog ja. Helemaal vergeten nog mee te nemen..dan wordt het verschil nog groter!

Zeker met die voucher is het een mooie aanbieding geweest om te pre orderen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Der verkoop iemand op MP zijn Heusinkveld Pro's voor 550. Sla je slag. Ik kan er helaas nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
Dat is niet echt een slag slaan, oude pedalen voor € 550, kan je beter even wachten op de nieuwe met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raymond277 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:39:
Dat is niet echt een slag slaan, oude pedalen voor € 550, kan je beter even wachten op de nieuwe met garantie
€550 is idd stevig. Maar je kan bij Heusinkveld ook op 2de hands spullen support en garantie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal, wil zelf ook graag de overstap maken naar het wat serieuzere simwerk. Ik ben al sinds GP2 aan het racen, achtereenvolgens op PC en PS4 gekomen via F1 1997 (toen had F1 game nog commentaar!) En vele andere games door de jaren naar mijn huidige portfolio aan games zoals: rfactor 1, rfactor 2 (pc) en voor de ps4 is dat F1 2018, PC1 en PC2. Altijd gespeeld met controller of keyboard. Flink lol aan beleefd dus nu op zoek naar de "volgende stap". Mijn totale budget ligt op ongeveer 600 euro waarbij ik al zelf wat huiswerk heb gedaan. Kan alleen geen keuze maken.

Gezien ik nieuwe producten wil valt Fanatec helaas af. Hoewel ik erg enthousiast ben over hun CSL F1 pakket (599 euro exclusief verzendkosten) gaat dit mijn budget te boven.

Ik wil hoe dan ook beginnen met een playseat challenge (makkelijk te switchen tussen mijn PC boven en mijn PS4 in de woonkamer) --> EUR 179

Het stuur is mijn grote punt van frustratie waar ik geen keuze in kan maken:

Momenteel lijkt het te gaan tussen de Logitech G29 en de TS300RS Ferrari Integrated Wheel.

Echter, hier loop ik vast.

G29
-goedkoper
-betrouwbaarder?
- deadzone in FFB; hoeveel merk je hiervan?
- uibereidbaar met een f1 wheel

https://www.3drap.it/prod...on-for-logitech-g29-g920/

T300RS Ferrari Integrated
- duurder
- belt driven
- iets onbetrouwbaarder tussen de regels door?
- betere FFB
- T3PA pedalen (wat een enorme plus is voor dit stuur)
- uitbereidbaar met het TM F1 wheel wat in principe "plug and play" is tov het F1 wheel voor de G29.

Zoals jullie wellicht merken gaat mijn voorkeur naar open wheelers zoals F3, F2, F1. Daarnaast rijd ik met PC graag Indycar, Nascar en soms GT / Le Mans achtige klasses.

Ik hoop dat iemand mij het laatste zetje kan geven en mij kan overtuigen.

Het TM stuur met de PS challenge kost bijna 150 euro meer als het logitech setje.

Ohja, garantie vind ik erg belangrijk en ook een lokaal punt om mijn shit op te laten lossen. Fanatec zet ik daarom mijn twijfels bij en ga daarom liever voor iets meer geld naar de mediamarkt.

Bedankt alvast voor het lezen en wellicht tot binne kort op de baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 07:27:
Hi allemaal, wil zelf ook graag de overstap maken naar het wat serieuzere simwerk. Ik ben al sinds GP2 aan het racen, achtereenvolgens op PC en PS4 gekomen via F1 1997 (toen had F1 game nog commentaar!) En vele andere games door de jaren naar mijn huidige portfolio aan games zoals: rfactor 1, rfactor 2 (pc) en voor de ps4 is dat F1 2018, PC1 en PC2. Altijd gespeeld met controller of keyboard. Flink lol aan beleefd dus nu op zoek naar de "volgende stap". Mijn totale budget ligt op ongeveer 600 euro waarbij ik al zelf wat huiswerk heb gedaan. Kan alleen geen keuze maken.

Gezien ik nieuwe producten wil valt Fanatec helaas af. Hoewel ik erg enthousiast ben over hun CSL F1 pakket (599 euro exclusief verzendkosten) gaat dit mijn budget te boven.

Ik wil hoe dan ook beginnen met een playseat challenge (makkelijk te switchen tussen mijn PC boven en mijn PS4 in de woonkamer) --> EUR 179

Het stuur is mijn grote punt van frustratie waar ik geen keuze in kan maken:

Momenteel lijkt het te gaan tussen de Logitech G29 en de TS300RS Ferrari Integrated Wheel.

Echter, hier loop ik vast.

G29
-goedkoper
-betrouwbaarder?
- deadzone in FFB; hoeveel merk je hiervan?
- uibereidbaar met een f1 wheel

https://www.3drap.it/prod...on-for-logitech-g29-g920/

T300RS Ferrari Integrated
- duurder
- belt driven
- iets onbetrouwbaarder tussen de regels door?
- betere FFB
- T3PA pedalen (wat een enorme plus is voor dit stuur)
- uitbereidbaar met het TM F1 wheel wat in principe "plug and play" is tov het F1 wheel voor de G29.

Zoals jullie wellicht merken gaat mijn voorkeur naar open wheelers zoals F3, F2, F1. Daarnaast rijd ik met PC graag Indycar, Nascar en soms GT / Le Mans achtige klasses.

Ik hoop dat iemand mij het laatste zetje kan geven en mij kan overtuigen.

Het TM stuur met de PS challenge kost bijna 150 euro meer als het logitech setje.

Ohja, garantie vind ik erg belangrijk en ook een lokaal punt om mijn shit op te laten lossen. Fanatec zet ik daarom mijn twijfels bij en ga daarom liever voor iets meer geld naar de mediamarkt.

Bedankt alvast voor het lezen en wellicht tot binne kort op de baan!
Over TM garantie: een paar maand geleden maakte mijn T300 stuurtje een vreemd zoemend geluid. Via de website een servicecall aangemaakt. Stuur in een doos gedaan en kostenloos naar Frankrijk opgestuurd. Binnen een week gerepareerd terug. Prima garantie hoor!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dev0o schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Over TM garantie: een paar maand geleden maakte mijn T300 stuurtje een vreemd zoemend geluid. Via de website een servicecall aangemaakt. Stuur in een doos gedaan en kostenloos naar Frankrijk opgestuurd. Binnen een week gerepareerd terug. Prima garantie hoor!
Kijk dat zijn goede berichten! Natuurlijk blijft het massaproductie. Lees ook soms dat na servicebeurt zelfs beter werkt dan uit de doos.

Kun je het Ferrari logo ook verwijderen of vervangen? Heb eigenlijk een bloedhekel aan de rode brigade maar het stuur schijnt wel goed te zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Iemand een idee of Fanatec naast Black Friday ook nog op andere momenten in het jaar sale houdt? Ik kan hier niets over vinden (sale history o.i.d.).

[ Voor 21% gewijzigd door breminem op 12-03-2019 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Proxzor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:31:
[...]
Dus ik ga de gok maar wagen met Podium, en gelukkig heb ik ook nog eens een 350eu voucher van ze gekregen 8)
Krijg je die bij een pre order of een speciale actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
TecTo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:03:
[...]

Krijg je die bij een pre order of een speciale actie?
Omdat ik de preorder al had staan sinds juli, kreeg ik deze voucher vanwege de delay. Ik had de preorder nooit betaald, had puur een 'moneyorder' staan, en nog kreeg ik de voucher nadat ik vorige week betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

wat zouden jullie adviseren voor een DD base? Zit nu te kijken naar die van fanatec maar zou eigenlijk uiteindelijk een porsche gt3 cup stuur er op willen zetten. Ideeën?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Tijn96 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:54:
wat zouden jullie adviseren voor een DD base? Zit nu te kijken naar die van fanatec maar zou eigenlijk uiteindelijk een porsche gt3 cup stuur er op willen zetten. Ideeën?
Fanatec heeft al een Porsche GT3 stuur laten zijn uit de podium serie. Maar wanneer die gelanceerd wordt....

Dat is wel de makkelijkste optie.

Andere optie is bijvoorbeeld een OSW en ergens een Porsche cup replica achtig stuur vandaan halen.
Bijvoorbeeld bij OpenSimRigs.
Of eentje laten maken of zelf maken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

johnnyverhoeff schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:11:
[...]

Fanatec heeft al een Porsche GT3 stuur laten zijn uit de podium serie. Maar wanneer die gelanceerd wordt....

Dat is wel de makkelijkste optie.

Andere optie is bijvoorbeeld een OSW en ergens een Porsche cup replica achtig stuur vandaan halen.
Bijvoorbeeld bij OpenSimRigs.
Of eentje laten maken of zelf maken natuurlijk :)
Thanks! kan zo snel niks van fanatec vinden over echt een porsche race stuur buiten de 918 rsr.
Ik zal eens bij OSW kijken. Zij zijn dus wel aan te raden? En wie zou er eventueel een kunnen maken?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Tijn96 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Thanks! kan zo snel niks van fanatec vinden over echt een porsche race stuur buiten de 918 rsr.
Ik zal eens bij OSW kijken. Zij zijn dus wel aan te raden? En wie zou er eventueel een kunnen maken?
https://mobile.twitter.co...tatus/1040993498621767680

Makkelijkst bij een OSW is kant en klaar van bijvoorbeeld OpenSimRigs halen.
Anders even scrollen in het “grote show je rig topic”. Zijn daar zat mensen te vinden die hun eigen sturen maken. Daar zitten zeker twee Porsche GT3 R replica’s in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

johnnyverhoeff schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:26:
[...]

https://mobile.twitter.co...tatus/1040993498621767680

Makkelijkst bij een OSW is kant en klaar van bijvoorbeeld OpenSimRigs halen.
Anders even scrollen in het “grote show je rig topic”. Zijn daar zat mensen te vinden die hun eigen sturen maken. Daar zitten zeker twee Porsche GT3 R replica’s in :D
Thanks! Kan buiten 1 post van fanatec helemaal niks vinden van dat stuur...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Potential Fanatec data breach:
https://www.fanatec.com/forum/categories/blog

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 18-03-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
De Simlab P1 black cockpit besteld.

Zit met het volgende dilemma. Momenteel gebruik ik de Thrustmaster pc racer met een drietal stuurtjes en de FFB staat niet bijzonder hoog omdat ik snel last heb van schouder en pols.

Door de pols op dit moment weer inactief.

Het is/was de bedoeling om op de nieuwe cockpit de Fanatec DD1 in de toekomst te monteren om een stap hoger te gaan in de Thrustmaster pc racer.

Waarschijnlijk zal ik nooit de hele potentie gebruiken die een direct drive bezit en met name de FFB niet al te fors aanspreken.

Wat heeft een direct drive meer te bieden dan alleen een stevige FFB en is het zinvol om op direct drive over te gaan als je de FFB niet optimaal benut?

Een ander alternatief is de Fanatec v2.5.

Is de Fanatec wheelbase V2.5 een stap voorwaarts t.o.v. de Thrustmaster pc racer? Zijn er gebruikers die deze stap gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:53:
De Simlab P1 black cockpit besteld.

Zit met het volgende dilemma. Momenteel gebruik ik de Thrustmaster pc racer met een drietal stuurtjes en de FFB staat niet bijzonder hoog omdat ik snel last heb van schouder en pols.

Door de pols op dit moment weer inactief.

Het is/was de bedoeling om op de nieuwe cockpit de Fanatec DD1 in de toekomst te monteren om een stap hoger te gaan in de Thrustmaster pc racer.

Waarschijnlijk zal ik nooit de hele potentie gebruiken die een direct drive bezit en met name de FFB niet al te fors aanspreken.

Wat heeft een direct drive meer te bieden dan alleen een stevige FFB en is het zinvol om op direct drive over te gaan als je de FFB niet optimaal benut?

Een ander alternatief is de Fanatec v2.5.

Is de Fanatec wheelbase V2.5 een stap voorwaarts t.o.v. de Thrustmaster pc racer? Zijn er gebruikers die deze stap gemaakt hebben?
Van DD is ‘stevige FFB’ absoluut niet het belangrijkste.
Veel belangrijker zijn de FFB details die onvervormd worden doorgegeven door ten eerste het ontbreken van overbrengingen en ten tweede door minder vervorming van het signaal.
Dat laatste hangt wel sterk af van de drivers. En over de drivers van fanatec was ik nooit erg positief.
Maar misschien doen ze dat met hun dd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben na afronding van mn verbouwing toch weer wat uurtjes aan het maken in verschillende sim software. Hoofdzakelijk omdat ik het leuk vind om voor het F1 weekend even wat rondjes 'in te rijden'.
Maar Automobilista, Rfactor2, Assetto Corsa etc komen ook langs.

Echter; waar ik nu tegenaan loop is dat het best lastig is om de juiste settings voor mijn CSL Elite te vinden. Ik heb het idee dat het beter kan, maar kan dat moeilijk staven. Assetto corsa lijkt redelijk te gaan aan de hand van een voorbeeld, maar bijvoorbeeld F1 2018 voelt minder. Kan goed aan de software liggen, maar denk dat er meer uit te halen is dan nu het geval is. Echter; de meeste voorbeelden gaan uit van de PS4 variant van de CSL.

De vraag is eigenlijk; hoe finetune je alle settings van de FFB nou goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
JoepW schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Van DD is ‘stevige FFB’ absoluut niet het belangrijkste.
Veel belangrijker zijn de FFB details die onvervormd worden doorgegeven door ten eerste het ontbreken van overbrengingen en ten tweede door minder vervorming van het signaal.
Dat laatste hangt wel sterk af van de drivers. En over de drivers van fanatec was ik nooit erg positief.
Maar misschien doen ze dat met hun dd beter.
Duidelijk. Wacht het nog even de reviews af over de podium serie. Er zijn alternatieven maar vind het snoerloze toch een echt pluspunt en de variatie aan stuurtjes.

Overigs vind ik de verkoop strategie van Fanatec wat de dd1/2 wel erg van de makkelijke. Nu de eerste batch is uitverkocht kan je weer opnieuw pre orderen en wordt het juli dit jaar. Eerst geld opstrijken en dan pas leveren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
TecTo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:53:

Hier kan ik je een antwoord opgeven.

Ja de stap van de TS PC racer naar de V2.5 is, in mijn ogen, een zeer grote stap voorwaarts.
De TS PC vond ik er fijn, is lekker snel maar voelt wat rauwig aan of iets dergelijks.

Ik heb de overstap naar de V2.5 gemaakt en was (nog steeds) zeer enthousiast over de FFB en de souplesse van de V2.5. Voor mij meer dan voldoende en absoluut de moeite waard komend van de TS PC racer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
Voordat ik 700 euro uitgeef aan Heusinkveld Sprint pedalen, wil ik eerst zeker weten dat ze ook werken op de Xbox (via een DriveHub).

Zou iemand met Sprint pedalen onderstaande (usb traces) willen controleren?
https://www.dropbox.com/s/igx6lnjpgzs4dma/usb_trace.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
MichaelJ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Hier kan ik je een antwoord opgeven.

Ja de stap van de TS PC racer naar de V2.5 is, in mijn ogen, een zeer grote stap voorwaarts.
De TS PC vond ik er fijn, is lekker snel maar voelt wat rauwig aan of iets dergelijks.

Ik heb de overstap naar de V2.5 gemaakt en was (nog steeds) zeer enthousiast over de FFB en de souplesse van de V2.5. Voor mij meer dan voldoende en absoluut de moeite waard komend van de TS PC racer.
Bedankt voor de reactie. Blijft moeilijk te beslissen met de Podium in het achterhoofd.

Misschien het verstandigst om eerst de reviews af te wachten.

Wat meespeelt is dat Fanatec gewoon mooi smoelt t.o.v. Thrustmaster en nu de Sim-Lap P1 er aan zit te komen vind ik dat daar niet al teveel plastic op moet komen.

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 19-03-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 13-09 15:00
Het lijkt erop dat er over 2-3 maandjes wat geld vrijkomt om te upgraden, ik wil graag jullie advies over wat de beste bang for the buck is.

Ik heb momenteel een 25" 1440 monitor gekoppeld zitten aan de 1070 met een skylake i7 en 16GB ram.
Ik rij momenteel bijna uitsluitend met Assetto Corsa en dat gaat prima.

Mijn race setup is een oude en zeer goed gebruikte G25 set, zonder mods op een DIY rig gemaakt van palet hout want geen geld.

Het ziet er niet uit maar het is redelijk stevig, niet DD stevig maar de G25 FFB is totaal geen probleem.

Wat ik overweeg is om mijn stuur, shifter en pedalen te vervangen.
Mijn plan is op te proberen tegen die tijd een set heusinkveld sprints te scoren, een CSL elite PS4 stuurtje en de Fanatec shifter omdat ik erg graag rij met oudere wagens zoals de Porsche 962.

Dit zou mijn totale beschikbare budget zijn tegen die tijd. Ik lees dat pedalen belangrijker zijn dan het stuurtje en dat de Clubsport 2.5 upgrade tov de PS4 CSL twijfelachtig is en je dan beter meteen kan doorsparen voor een DD wat mij echt te ver gaat op dit moment.

Dus, een upgrade van een stock Logitech G25 naar een Fanatec CSL elite PS4, Fanatec Shifter en Heusinkveld Sprint, is er voor dit geld een betere combo te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Denk dat vanaf eeen ouwe G25 het ook al een flinke upgrade is naar een leuk Thrustmaster stuurtje.

Zelf heb ik de T300 met alcantara Ferrari 599xx stuur en dat bevalt prima. Volgens mij zijn er al weer nieuwere versies uit. Zo uit mn hoofd geen idee hoe die zich prijstechnisch verhouden tot een Fanatec overigens, maar ik gok dat die ietwat goedkoper zijn.

Ik kwam ook van een G25 en vond/vind het een hele goeie upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
vosss schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:51:
Denk dat vanaf eeen ouwe G25 het ook al een flinke upgrade is naar een leuk Thrustmaster stuurtje.

Zelf heb ik de T300 met alcantara Ferrari 599xx stuur en dat bevalt prima. Volgens mij zijn er al weer nieuwere versies uit. Zo uit mn hoofd geen idee hoe die zich prijstechnisch verhouden tot een Fanatec overigens, maar ik gok dat die ietwat goedkoper zijn.

Ik kwam ook van een G25 en vond/vind het een hele goeie upgrade :)
Bedankt voor je advies, ik heb daar naar gekeken.
De T300 is < 300 euro het beste wat je kan kopen denk ik maar het idee dat ik dan voor die redelijk dramatische pedalen betaal staat mij wat tegen en ik denk dat ik liever iets meer erin stop en kies voor de Fanatec lijn en compatibiliteit. Maar ik vraag het niet voor niets.

Ik krijg de indruk dat de ervaring van de verschillende stuurtjes ongeveer zo is:

Simracingbay DD > AccuForce DD > Clubsport 2.5 > CSL Elite ps4/pc > CSL Elite xbox/pc > T300 > G2x

Waarbij sommige stappen groter zijn dan de andere, ik denk dat de G2x naar T300 stap stevig is en naar de DD toe vanaf de Clubsport geloof ik ook dat de sprong een flinke is.

Ik twijfel nog of ik voor de Heusinkveld Sprints moet proberen te gaan (het is maar de vraag of de aanschaf lukt) of dat ik het extra geld beter in mijn zak kan houden en voor de CSL's kan gaan, ik geloof meteen dat de sprints vele malen beter zijn maar of ik, afkomende van een G25 setje dat eruit ga halen is iets waar ik wat over twijfel.

Lastige keuzes om te maken ook omdat ik er echt even mee vooruit zal moeten, ik kan mij geen fouten hiermee permiteren qua keuzes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik zou zeker als eerste je pedalen upgraden.
Als je voor de Sprints zou gaan, hoef je in ieder geval geen zorgen te maken voor de komende jaren om die weer te upgraden ;)

Daarna pas je wheelbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
johnnyverhoeff schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:56:
Ik zou zeker als eerste je pedalen upgraden.
Als je voor de Sprints zou gaan, hoef je in ieder geval geen zorgen te maken voor de komende jaren om die weer te upgraden ;)

Daarna pas je wheelbase.
Dat is een feit. Alleen zijn de Heusinkveld niet te verkrijgen. Volg nu een paar weken de site maar constant out of stock.

Heb het vermoeden dat de grote accounts voorrang hebben en je hier in NL constant achter het net vist. Belang is natuurlijk groter dan een handvol sim racers hier in BV NL.

Heb zo m'n bedenkingen. Een mail wordt niet beantwoord. Raar want dat heeft niets te maken met de assemblage.

Is ook minder werk om alles ineens te distribueren naar een reseller.

Wat mij betreft mogen ze hun webshop sluiten en verwijzen naar.....

[ Voor 9% gewijzigd door TecTo op 24-03-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ze hebben de laatste 14 dagen in totaal 15-20 minuten deze pedalen in stock gehad en volgens mij was het daarvoor niet veel beter. In een youtube filmpje van een tijdje terug zie je de "assemblagelijn" bij Heusinkveld en dat waren toen twee mensen die de onderdelen in elkaar staan te schroeven.
Ik weet niet of de huidige beperking hem zit in onderdelen, meer personeel voor assemblage of een combinatie maar het is ook niet zomaar wat als je als klein bedrijf een product op de markt zet wat ineens zo enorm populair is. Je kan vaak niet zomaar ineens 20x zoveel van iets maken en als je mensen gaat aannemen moet je die trainen om de kwaliteit waar ze bekend om staan hoog te houden en de vraag is maar hoe lang de vraag zo blijft. Het zou niet de eerste keer zijn dan een bedrijf zichzelf kapot groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Voor mij blijft de grote vraag of het allemaal zoveel uitmaakt.

Hoeveel sec ga ik sneller met Heusinkveld pedalen t.o.v. mijn Fanatec clubsport v3?

Rij ik een snellere tijd met een Fanatec V2.5 dan met de Trustmaster pc racer?

Vandaag gemiddeld 7 sec langzamer dan de nr. 1 op Mount Panorama Circuit dan de nr 1. Als 20 gestart en finish op plek 9 met out of full in de laatste ronde. Dacht ook eens slim te zijn om minder gewicht te tanken :+

Dan moet ik het echt hebben van coureurs die tegen de muur knallen of elkaar uit de race rammen. Gewoon mijn rondjes rijden, zonder al te veel incidents.

Dus de vraag is; Ga je tijdwinst boeken met Heusinkveld pedalen, Thrustmaster pc racer naar Fanatec V 2.5 of direct drive?

Het enige wat ik kan bevestigen dat de upgrade van een gammele bureaustoel naar een Sparco rev 2 comfortabeler is en minder schuift omdat er geen wieltjes onder zitten. Wel benieuwd of er winst in tijd zit als de Sim-Lab p1 in the house is. :?

Of is het zo dat de snelle simracers altijd al snel waren en die een perfecte reclame zijn voor....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Het gaat mij niet om tijdswinst, het gaat mij om immersie en zo constant mogelijk kunnen rijden.
Ik geloof dat je met lc remmen sneller en constanter kan zijn dan met een g25 pedalen setje maar ik heb niet de illusie dat een Heusinkveld set mij ineens bij het hotlappen sneller zou maken dan een clubsport setje van ongeveer de helft van het geld.
Wel heb ik het idee dat ik bij zo'n set nog meer het gevoel krijg in een echte racewagen te zitten en dat is mij wel wat waard, of het het prijsverschil waard is weet ik nog niet helemaal, ik zit er nog over na te denken en heb nog wel even om die keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
ik ben van een t3pa setje naar een csv 3 setje pedalen gegaan en dat is voor mij een immens verschil. De LC maakt een groot verschil, ik ben bewust voor de csv 3 gegaan en niet de lc pedals, omdat de clutch beter zou zijn en in de csv 3 voelt die vrij goed aan voor mij.

Ik heb zelf de TX (zelfde als T300) die bevalt mij vrij goed.

Ik ben daarnaast gegaan voor een P1 rig vanaf een Playseat ik werd gek van iedere beetje flex. Misschien had ik zelf met houd of pvc ook wat kunnen maken, maar ik wilde naar een aluminium extrusion rig per se ivm de uitbouwmogelijkheden en stevigheid. Zelf doen met dat spul scheelt niet veel kwa prijs, tov de Sim-Lab variant. Ben er nog steeds heel blij mee. Je zou evt voor de GT oid kunnen gaan is vast ook sterk zat, ik had geen zin om later nog een keer te moeten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:52:
Voor mij blijft de grote vraag of het allemaal zoveel uitmaakt.....
Mijn ervaring:
Sneller: Misschien een beetje.
Veel later en beter gedoseerd remmen: Zeker weten.
Constanter remmen: Zeker weten
Gedurfde uitrem acties die goed aflopen: Absoluut ;)

Dus maakt her verschil. Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Terugkomend op Heusinkveld pedalen, die niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn en op hun site constant out of stock staan.

Kijk je op een site als Demontweeks dan zie je toch een heel ander verhaal over de beschikbaarheid.

Voor de Ultimate pedalen is de Lead time: Available for dispatch in 1 days en voor de sprint pedalen een Lead time: Available for dispatch in 15 days.

Of zij belazeren de boel wat betreft levertijd of krijgen ze de garantie dat binnen een bepaalde tijd geleverd wordt wat verkocht is.

Leuk een verhaal dat accounts een vast deel van de productie krijgen maar kennelijk blijft er voor NL niets over, mail wordt niet beantwoord en er is geen optie om je op een wachtlijst te zetten.

Een wachtlijst zou wel zo netjes zijn maar kennelijk is daar ook geen tijd voor of geen belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Heeft iemand ervaring met de universele hub van Fanatec? Kan je verschillende stuurtjes op mo

Edit; De knoop doorgehakt en de clubsport base v2.5 en universeel hub met het Forza stuur besteld.

*snip*

[ Voor 161% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
@TecTo mocht in 1 verkoop niet lukken dan heb ik interesse in het F1 stuurtje, mits in prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Fanatec is snel geworden :) Maandag besteld en vandaag bezorgt.

Alles degelijk en netjes verpakt.

Zoals het een goed enthousiast betaamt even snel de bijsluiter gelezen. Wat gaten geboord in het nu nog dienstdoende blad, middels het bijgeleverde sjabloon. Appeltje eitje.

Driver update en na calibratie van het stuurtje snel even in Iracing een aantal laps op Mount Panorama. YESSSSS, de eerste laps gemiddeld 2 sec langzamer :( maar wat stuurt het soepel en met veel detail t.o.v. de pc racer (die inmiddels een nieuwe eigenaar heeft).

Oeps de remmen vergeten, want die hebben nu de laatste drivers en na wat extra aandacht, gemiddeld 1 sec sneller.

Toch maar even naar youtube wat betreft de settings. Beetje bibberig van all die knopjes.

Kwam uit bij de no nonsense setup van Matt Malone.

Ging al een stuk beter en een 2:07 in de bmw z4 gt3. Dan behoor je niet bij de Snelle boy's en girls maar :P

Wat betreft de universele hub van Fanatec. Leuk bedacht en zeker een optie als je meerder stuurtjes wil monteren en niet perse Fanatec. De door mij gekozen Forza uitvoering is er niet 1 om zonder handschoenen aan te pakken. De stiksels aan de binnenkant, waarmee het leer is bevestigd irriteert. Gelukkig een paar sparco handschoenen gescoord maar zonder is het echt irritant.

Tevreden met v2,5 wheelbase en zeker een upgrade t.o.v. de Thrustmaster pc racer.
Het kleine display van de universele hub gaf in eerste instantie alleen de gekozen versnelling weer en geen snelheid. Na software van fanaleds te hebben geïnstalleerd versnelling en speed. Beetje raar dat je andere software moet installeren om dit aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Misschien een leuke tip:

Ik had zelf geen handschoenen voor simracing, dus heb even een setje geleend van een andere hobby: Airsoft.

Deze bevallen nu zo goed dat ik nog maar een setje ga aanschaffen die weer in de airsoft koffer kunnen.
Super fijn, niet te warm, goede grip... yes, een blijvertje

https://www.tacticalairso...iginal-m-pact-covert.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al vaker vermeld zit ook ik met twijfels in mijn hoofd over de juiste keuze. Ik had een t300 alcantara edition maar ik had het kalibratieprobleem en het werd maar niet gemaakt. Hebben alleen de oude modellen dit probleem of hebben de nieuwe dit probleem ook nog? Door slechte service van mediamarkt heb ik besloten om gewoon mijn geld cash weer aan te nemen. Voor mijn stuur twijfel ik nu dus om de fanatec weg op te gaan of om bij thrustmaster te blijven. Aangezien ik voorlopig een stuur wil dat op ps4 en pc gaat kan ik dus enkel de t300 nemen ofwel de csl elite wheel base voor ps4. Als ik de t300 neem wil ik eigenlijk de goedkoopste nemen omdat ik er een 3drap gt stuur wil opzetten. Bij fanatec denk ik dan aan het mclaren gt3 stuurtje of één van de formula stuurtjes.

Base opties:
- thrustmaster t300
- fanatec csl elite wheel base ps4

stuur opties
- t300: 3drap.it gt stuurtje
-fanatec:
mclaren gt3 stuur
clubsport steering wheel formula carbon
clubsport steering wheel formula V2
clubsport steering wheel F1 esports

als ik voor een thrustmaster ga wil ik de t3pa (pro) pedalen halen maar als ik fanatec ga twijfel ik tussen de csl elite pedals en de csl elite pedals lc. Is er een groot verschil?

pedals:
thrustmaster:
t3pa
t3pa pro

fanatec:
csl elite pedals
csl elite pedals lc

Als seat had ik de playseat evolution alcantara pro maar hier was ik niet tevreden over omdat de staaf in het midden me belemmerde om fatsoenlijk te kunnen remmen. Hierdoor twijfel ik de tussen de Simétik K2 of een GT Omega seat.

seat:
simétik k2 + autostyle BS6 stoel (of raden jullie me een andere aan?)
één van de gt omega seats (welke jullie me zouden aanraden)

wat zijn de meest voorkomende problemen bij fanatec? En specifiek de csl elite voor ps4 en wat van de t300 buiten het kalibratieprobleem. Als ik een nieuwe koop zal dit probleem dan opgelost zijn? Alvast bedankt voor jullie raad en advies _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:03:

als ik voor een thrustmaster ga wil ik de t3pa (pro) pedalen halen maar als ik fanatec ga twijfel ik tussen de csl elite pedals en de csl elite pedals lc. Is er een groot verschil?
Dat is een wereld van verschil. Een loadcell rem is eigenlijk gewoon het belangrijkste om te hebben als fanatieke sim racer.

En volgens mij kan je ook een drivehub kopen om verschillende pedalen en sturen aan te sluiten op je console. Dan zit je dus niet vast aan een type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Extera schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:07:
Misschien een leuke tip:

Ik had zelf geen handschoenen voor simracing, dus heb even een setje geleend van een andere hobby: Airsoft.

Deze bevallen nu zo goed dat ik nog maar een setje ga aanschaffen die weer in de airsoft koffer kunnen.
Super fijn, niet te warm, goede grip... yes, een blijvertje

https://www.tacticalairso...iginal-m-pact-covert.html
Koop dan gewoon een setje simracing handschoenen, ga je gelijk 3 sec. per ronde sneller van rijden :+
Heb deze zelf ook, had hiervoor MTB handschoenen maar hiermee ben ik echt stukken sneller (lees; dat denk ik vooral :P )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Verwijderd

Pedalen tja.

T3pa pro zijn gewoon t3pas, maar 90% metaal en kan in gt stand gezet worden. Boven dien van binnen makkelijker schoon te houden en te oliën. Niet waard

Ga voor de loadcell csl elite. Dat hele goede instapper en loadcell tja. Must have. Daarna kan je doorsparen naar een heusnkveld.

Betreft cockpit zou ik voor een gt omega gaan. Als je Leo netjes een mail stuurt en vraagt of die er en dat er niet bij hoeft; zoals boxstangen, consoledesk. Dan wil die de prijs sowieso verlagen. Hele aardige gozer.

Maar maar. Mocht je ooit naar fanatec v2.5 of dd gaan dan is de gt omega niet futureproof. Dan zou ik gewoon meteen een simlabs halen of bij motedis.

Zou je t300 bij mardo media halen. Topgozers en doen niet moeilijk. Wel jammer dat hun showroom foetsie is. Was echt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
MichaelJ schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Koop dan gewoon een setje simracing handschoenen, ga je gelijk 3 sec. per ronde sneller van rijden :+
Heb deze zelf ook, had hiervoor MTB handschoenen maar hiermee ben ik echt stukken sneller (lees; dat denk ik vooral :P )
Shit ja, je hebt gelijk! Helemaal vergeten dat je met echte sim handschoenen sneller bent. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
Misschien is deze vraag al voorbij gekomen, maar kon 'm niet zo snel vinden. Ik ben van plan om een Thrustmaster TH8A schakelpook aan te schaffen, maar werkt dit ook een beetje knap in games? Oftewel, werkt de koppeling/schakelen ook een beetje aan wat realistisch is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Ik heb zelf de TH8A, maar daar heb ik wat modificaties aan gedaan. De Din kabel is een dingetje wat nogal eens problemen geeft met losse connecties. Ik heb hem doorgeknipt en de USB definitief gemonteerd, kan dus nu niet meer aan een thrustmaster base gemaakt worden.

Daarnaast vond ik de halen te lang, dus heb een 3d print gemonteerd om korter te schakelen en een mod geprint om hem wat stroever te laten lijken alsof hij echt in een versnelling valt ipv een los glad gevoel.

Nu voelt ie fijn :)

Zelf geen ervaring met de fanatec shifter, maar ik denk dat die het waard is om te overwegen tov de Thrustmaster is ook makkelijker om te zetten naar een seq shifter dan de Thrustmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
Ik heb beide gehad, maar de fanatec kan je beter instellen, en voelt meer realistisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Ik ben van plan om de augury osw V aan de schaffen icm simlab p1 maar heb nog enkele vragen..

Ik heb al enkele reviews bekeken van de augury, en twijfel nog tussen de 18nm en 20nm versie.
Het verschil in prijs is 180€ exclusief btw
Ik las dat er op tweakers reeds enkele leden de augury aangeschaft hebben. Is dit op heden nog steeds een goede optie. De 20nm versie inclusief akira GP wheel zou mij 1268€ kosten.

1) Kan deze gemonteerd worden op de front mount Bracket vandaag de simlab P1?
2) 18nm ,20nm versie, of toch iets anders.dan augury?
3) is de verticale versie mooi te monteren op de simlab P1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:59
Ik denk dat die prijs niet klopt, los akira stuurtje is al bijna die prijs...
Denk dat de site de prijs van het stuurtje niet mee telt omdat ie niet op voorraad is..

[ Voor 36% gewijzigd door Dissidend op 31-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dissidend schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:28:
Ik denk dat die prijs niet klopt, los akira stuurtje is al bijna die prijs...
Denk dat de site de prijs van het stuurtje niet mee telt omdat ie niet op voorraad is..
Akira stuur bestel je direct bij de fabrikant, dus die is nog niet meegerekend in de prijs van de osw kit inderdaad.... Helaas, voor dat geld wist ik het ook wel ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp! @Ivysaur @Denniz0229
Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.