Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Valt trouwens niet mee om een vr bril op mp te halen. Of ze reageren niet, of ze vragen veel te veel. 300 euro voor een rift is naar mijn inzien toch het maximale ivm met rift S die van de zomer komt.

Jammer dat de odyssey niet in Europa wordt verkocht. De ideale simracing vr bril

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Voor de Fanatec liefhebbers. Ziet er gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Ivysaur schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:56:
Jammer dat de odyssey niet in Europa wordt verkocht. De ideale simracing vr bril
Ik heb de Odyssey+ in de Verenigde Staten besteld. Aanschaf $299 (was een aanbieding) en bijkomende kosten (btw, importheffing) van €95 apart aan DHL betaald. Donderdag wordt hij bezorgd. Al met al goedkoper uit dan een Rift in NL kopen :*)
Oja, gekocht op https://www.bhphotovideo....dyssey_windows_mixed.html. Ik zie dat-ie daar nu $499 kost, dan heb ik dus best geluk gehad.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
K-Jay schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:07:
[...]

Ik heb de Odyssey+ in de Verenigde Staten besteld. Aanschaf $299 (was een aanbieding) en bijkomende kosten (btw, importheffing) van €95 apart aan DHL betaald. Donderdag wordt hij bezorgd. Al met al goedkoper uit dan een Rift in NL kopen :*)
Oja, gekocht op https://www.bhphotovideo....dyssey_windows_mixed.html. Ik zie dat-ie daar nu $499 kost, dan heb ik dus best geluk gehad.
Luckert! Ik heb gisteren maar een rift opgehaald in Ermelo. 40 min rijden in totaal. Aiit. 270 euro. Wellicht dat ik dan van de zomer een Valve neem. Voordeel van WDR is dat je, volgens mij, op een knopje kan drukken en kan zien wat er gebeurd voor je neus. Handig ivm poezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Zit al de hele week te klikken op de Heusinkveld site voor een paar sprint pedalen. En de week daarvoor! Dit is gewoon geen doen. Tis gewoon van de gekke voor een Nederlands bedrijf. De bulk gaat gewoon naar grote retailers. Lekker makkelijk want die doen de distributie.

Gooi die webshop maar dicht!

Weet iemand een goed alternatief?

[ Voor 18% gewijzigd door TecTo op 02-04-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Grappig Heusinkveld heeft nu een auto replay voor mail.

Duidelijk dat ze een keuze hebben gemaakt om voor resellers te kiezen en niet meer open staan voor persoonlijk contact met klanten.

Is deze succes story niet hier in BV Nederland begonnen? Maar zoals het vaak gaat lonkt het grote goud en...........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Delete

[ Voor 124% gewijzigd door JoepW op 06-04-2019 11:01 . Reden: Geen zin meer in discussies ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Joep, Huib is ook goed ;)

Denk dat de koers van Heusinkveld drastisch is gewijzigd wat betreft markt enz.. Een auto replay vind ik erg onpersoonlijk overkomen.

Waardeer ze poging om een deur te openen en je mag me op de lijst zetten voor de sprint pedalen.

Zelf ga. ik geen poging meer ondernemen na twee weken dagelijks een tig keer op de site te kijken of ze voorradig zijn.

Alvast bedankt voor het initiatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
*knip*

Samenkoop acties zijn NIET toegestaan op tweakers. Alle vervolg reacties hierover zijn bij deze ook verwijderd.

[ Voor 103% gewijzigd door Sagat op 03-04-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik had de hoop ook al opgegeven en ze via demontweeks besteld

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 20:50
Iemand die voor de fanatec clubsport V2 een hall sensor heeft liggen van het gas pedaal die hij niet meer gebruikt voordat ik hem bij fanatec bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
De nieuwe osw, de oude kan in de prullenbak. Hopelijk blijven er nog wel updates voor de oude komen. Lijkt veel op de Fanatec dd wat opbouw betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raymond277 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:53:
De nieuwe osw, de oude kan in de prullenbak. Hopelijk blijven er nog wel updates voor de oude komen.....
Dat lijkt me wat voorbarig. Er blijven echt wel osw simcube ontwikkeling gebeuren.
Is nu open source en ik weet dat er nu gewerkt wordt aan een nieuwe fw release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2019 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, net nu ik er eigenlijk uit was wat voor DD wheel ik ging bestellen komen Fanatec en Simucube2 om te hoek kijken... Waarom zou het ook eens makkelijk zijn he :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb zelf geen pedalen nodig maar wel tof dat je dit regelt voor de liefhebbers _/-\o_ 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 14-09 14:40
downing schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:04:
He racers.
Ben op zoek naar F1 LE stuur van fanatec. Iemand bereid deze te verkopen? Kan ook geruild worden tegen het porsche 918 RSR stuur.
Zie mijn advertentie op V&A
Je weet dat de Formula v2 precies hetzelfde stuur is, maar in een ander kleurtje neem ik aan?

En er staat een set op Marktplaats, maar geen idee of het stuur los verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
FightingAce schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:14:
[...]

Je weet dat de Formula v2 precies hetzelfde stuur is, maar in een ander kleurtje neem ik aan?

En er staat een set op Marktplaats, maar geen idee of het stuur los verkocht wordt.
Hij is niet hetzelfde, je moet even beter kijken :9

En die marktplaats link _O-
Man vraagt meer als de nieuwprijs en doet alsof die iets super exclusiefs heeft.
downing schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:04:
He racers.
Ben op zoek naar F1 LE stuur van fanatec. *snip*
Er komt als het goed is ook een 2019 versie, dus misschien kan je die in de gaten houden als je niks kan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Denniz0229 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:19:
[...]

Hij is niet hetzelfde, je moet even beter kijken :9
Enlighten me please :) .

Edit: Of doel je op de open onderzijde?

[ Voor 9% gewijzigd door FightingAce op 04-04-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
FightingAce schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:21:
[...]

Enlighten me please :) .

Edit: Of doel je op de open onderzijde?
ja die bedoel ik en je mist de formule 1 licentie.
In hoeverre dat iets uitmaakt moet iedereen zelf weten, zal tijdens het racen 0,0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Had die op mp gezien. Maar niet de moeite waard. Vind de kleuren van de F1 LE mooier dan de v2. Maar als ik geen vind zal ik de route van de v2 nemen. Het liefste doe ik de ruiling met de 918 RSR. Dan kan ik meteen de Podium Advanced Paddle Module bestellen. Anders heb ik weer wat problemen met mijn vrouwtje. Iets met hobby's en geld uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
downing schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:39:
Had die op mp gezien. Maar niet de moeite waard. Vind de kleuren van de F1 LE mooier dan de v2. Maar als ik geen vind zal ik de route van de v2 nemen. Het liefste doe ik de ruiling met de 918 RSR. Dan kan ik meteen de Podium Advanced Paddle Module bestellen. Anders heb ik weer wat problemen met mijn vrouwtje. Iets met hobby's en geld uitgeven
Zijn die F1 wheels van Fanatec gewoon te gebruiken op de CSL Elite + (PS4 licensed) wheelbase?
Op Fanatec's website lees ik van wel, maar als ik de aansluiting bekijk betwijfel ik het...

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
breminem schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:38:
[...]

Zijn die F1 wheels van Fanatec gewoon te gebruiken op de CSL Elite + (PS4 licensed) wheelbase?
Op Fanatec's website lees ik van wel, maar als ik de aansluiting bekijk betwijfel ik het...
Ja hoor, de CSL serie ondersteunt gewoon de Fanatec quickrelease en dus ook het formula stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
Thanks FightingAce!

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jammer van die crash van Fuze. Ging wel erg vaak over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Simcube 1 & Simcube 2 discussie en vergelijking.
https://community.granite...cube-1-vs-simucube-2/2381
Updaten is dus niet mogelijk van 1 naar 2.
SC2 is een complete set en Mika geeft aan dat de Open Source opzet van versie 1 niet van de grond is gekomen en voor mij impliceert dat denk ik dat de ontwikkelingen zich dus op de 2 gaan richten en er misschien nog wat ontwikkeling plaats zal vinden voor de 1 maar uiteindelijk zal doodbloeden.
Ik hoop dat ik het mis heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ik denk dat je gelijk hebt Joep. Dat is ook de meest gehoorde klacht van sc1 gebruikers. Snap dat het vervelend is maar uiteindelijk is granite devices gewoon een commercieel bedrijf die geld wil/moet verdienen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Modbreak:Ik heb een discussie die in DM thuishoorde verwijderd.

Ik wil iedereen er tevens nog eens aan herinneren dat V&A op het forum eveneens niet is toegestaan (ik zie het veel terug bij het teruglezen van dit topic)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:55:
Ik denk dat je gelijk hebt Joep. Dat is ook de meest gehoorde klacht van sc1 gebruikers. Snap dat het vervelend is maar uiteindelijk is granite devices gewoon een commercieel bedrijf die geld wil/moet verdienen.
Misschien dat de Open Source rond de SC1 een impuls krijgt door SC2. Want er is natuurlijk best een hele grote userbase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Mika van GD heeft op het iRacing forum een uitgebreide post gemaakt dat ze niet van plan zijn om de sc1 te laten vallen. Echter dat het vanwege de grote verscheidenheid aan motors enz lastiger is om te onderhouden dan hun nieuwe sc2. En aangezien zij gewoon een commerciële toko zijn en er ook geld verdiend niet worden vind ik het niet raar dat ze zich voornamelijk op de sc2 richten nu, en als er iets makkelijk naar de sc1 geport kan worden zullen ze dat niet nalaten.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:47:
Mika van GD heeft op het iRacing forum een uitgebreide post gemaakt dat ze niet van plan zijn om de sc1 te laten vallen. Echter dat het vanwege de grote verscheidenheid aan motors enz lastiger is om te onderhouden dan hun nieuwe sc2. En aangezien zij gewoon een commerciële toko zijn en er ook geld verdiend niet worden vind ik het niet raar dat ze zich voornamelijk op de sc2 richten nu, en als er iets makkelijk naar de sc1 geport kan worden zullen ze dat niet nalaten.
Dat zag ik ook. Ik ben tevree met wat ik heb en veel fw of drivers updates heb ik ook niet nodig. :+
Enkel spannend als bv iRacing zijn ffb zwaar veranderd...

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 06-04-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:01:
[...]

Dat zag ik ook. Ik ben tevree met wat ik heb en veel fw of drivers updates heb ik ook niet nodig. :+
En ik denk dat als dat laatste gebeurt ze bij GD niet te beroerd zijn om daar een fix voor uit te brengen, aangezien ze dat ook voor hun SC2 zullen moeten doen. En voor wat ik begrijp zal de basis toch wel redelijk hetzelfde zijn, zij het met wat krachtigere hardware.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Er bleef wat extra geld over :)

Pre order Fanatec Podium DD en Formula 2 stuur.

Professioneel dat je ook bij niet op stock kan bestellen >:) en dat ze niet te beroerd zijn om bij niet tijdig leveren een mooie tegemoetkoming te schenken.

*snip* V&A

[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:11:
[...]

En ik denk dat als dat laatste gebeurt ze bij GD niet te beroerd zijn om daar een fix voor uit te brengen, aangezien ze dat ook voor hun SC2 zullen moeten doen. En voor wat ik begrijp zal de basis toch wel redelijk hetzelfde zijn, zij het met wat krachtigere hardware.
Ik had al geen last van latency, dus die hardware laat ik voorbij gaan, maar je hebt gelijk als ik mika zijn posts goed lees worden essentiele updates ook nog wel gedaan voor de osw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Hi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Ik heb op dit moment een Thrustmaster T300 RS GT. Ik ben opzoek naar een betere pedalenset.

Ik heb voor mijn huidige pedalenset(T3PA) al een loadcellmod gekocht bij loadcellmod.com. echter merk ik na een half jaar dat ik daar toch iets in mis.

Nu heb ik rond gekeken en denk ik een goede stap vooruit te zetten met de fanatec cls elite loadcellmod pedals.

Nu is vraag 1. Is dit echt een mooie stap vooruit? Of is dat zonde van de investering?
Vraag2. Kan ik deze pedalenset gebruiken op de PS4 in combinatie met de drivehub van collectiveminds?

Mijn budget is niet al te hoog. En op Thrustmaster t300 heb ik al een F1 wheel add-on. Dus om dit nou volledig te verkopen en dan een fanatec setje aan te schaffen voelt zwaar overdreven. Ik ben erg gelukkig met de FFB van mijn Thrustmaster vandaar de zoektocht naar een upgrade in pedalenset.

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan voorzien van de gevraagde informatie.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
@RB88 zou even doorsparen Voor de Club sport V3.

Hoewel sommige beweren dat het het prijsverschil niet waard is, moet je onderstaande reviews eens bekijken. De sim racing garage is de enige die goede en betrouwbare reviews maakt, met oog voor elk detail.

De club sport is echt van een heel andere niveau en wil je later upgraden naar bijvoorbeeld de loadcell kit dan is een behoorlijk stevig frame/cockpit vereist.

Omdat de Club sport momenteel los op een plank staan gemonteerd heb ik de loadcell kit verwijderd. Hopelijk komt deze week de P1 cockpit en dan gaat de loadcell kit er weer in en de sterkere veer voor het gaspedaal.

De damperkit vind ik voor de rem weinig toevoegen maar waarschijnlijk ga ik die op het gaspedaal uitproberen omdat die nu werkloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TecTo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:18:

De damperkit vind ik voor de rem weinig toevoegen maar waarschijnlijk ga ik die op het gaspedaal uitproberen omdat die nu werkloos is.
Dit vond ik een hele fijne verbetering toen ik de V3's nog had, de weerstand is echt anders dan van alleen een veer en ik vond het natuurgetrouwer. Vooral omdat de veer in het gaspedaal (in welke config dan ook) naar mijn smaak nogal slapjes was.

De Sprint pedalen eindelijk een paar uurtjes kunnen rijden de afgelopen week. Dat rempedaal _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 09-04-2019 10:50 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
FirePuma142 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:46:
[...]

Dit vond ik een hele fijne verbetering toen ik de V3's nog had, de weerstand is echt anders dan van alleen een veer en ik vond het natuurgetrouwer. Vooral omdat de veer in het gaspedaal (in welke config dan ook) naar mijn smaak nogal slapjes was.

De Sprint pedalen eindelijk een paar uurtjes kunnen rijden de afgelopen week. Dat rempedaal _/-\o_
Ga het zeker uittesten.

Om op de vraag terug te komen of de CSL Elite Pedals LC een verbetering zijn t.o.v. de Thrustmaster pedalen. Dat denk ik wel want toen ik deze nog had was dat de eerste serieuze upgrade naar betere pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie. Echter vind ik 140 euro er nog eens extra boven op toch erg veel geld. Bovendien speel ik op een playseat challenge en ben bang dat met de V3s de constructie het niet houdt/gaat flexen.

Blijft de belangrijkste vraag open staan natuurlijk. Gaat de combinatie drivehub/t300/fanatec cls elite lc pedals/PS4 met elkaar werken?
Ik zie dat alles wordt ondersteund maar krijg de indruk dat de drivehub alleen voor cross platform is gemaakt of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Rb88 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:00:
Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie. Echter vind ik 140 euro er nog eens extra boven op toch erg veel geld. Bovendien speel ik op een playseat challenge en ben bang dat met de V3s de constructie het niet houdt/gaat flexen.

Blijft de belangrijkste vraag open staan natuurlijk. Gaat de combinatie drivehub/t300/fanatec cls elite lc pedals/PS4 met elkaar werken?
Ik zie dat alles wordt ondersteund maar krijg de indruk dat de drivehub alleen voor cross platform is gemaakt of begrijp ik dat verkeerd?
Gaat gewoon werken. Via usb aansluiting, software dowloaded en hopla. Zelf de Club sport met een Thrustmaster pc racer gebruikt.

Oeps verkeerd gelezen. Zelf via de PC gebruikt dus weet niet of dit met een PS4 werkt. Zou een mailtje aan Fanatec sturen met je vraag.

Dit is wat er op de Fanatec site staat.

Consoles: This pedal set can be used on gaming consoles, if connected through a Fanatec Wheel Base / Racing Wheel. Please check the information on the product page of the Fanatec product through which they will be connected to the console. It will not work on consoles using the direct USB Connection or a ClubSport USB Adapter.

[ Voor 25% gewijzigd door TecTo op 09-04-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Ik ga ze ook niet direct aansluiten op mijn console.
Dat werkt helaas niet.

Vandaar mijn vraag over de drivehub van collectiveminds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Rb88 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:33:
Ik ga ze ook niet direct aansluiten op mijn console.
Dat werkt helaas niet.

Vandaar mijn vraag over de drivehub van collectiveminds.
Ze staan op de lijst van ondersteunde hardware van de Drivehub icm de Clubsport usb adapter, dus ik zou verwachten van wel. Voor de zekerheid eventueel navragen bij Collectiveminds een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
FightingAce schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:52:
[...]

Ze staan op de lijst van ondersteunde hardware van de Drivehub icm de Clubsport usb adapter, dus ik zou verwachten van wel. Voor de zekerheid eventueel navragen bij Collectiveminds een idee?
Ja had twee weken terug al gemaild maar geen reactie. Toen dacht ik er zullen hier toch wel Tweakers tussen zitten die bekend zijn met de drivehub.

Ondertussen wel reactie gehad van de support afdeling van collectiveminds. Het gaat inderdaad werken met een drivehub.

Bedankt voor jullie reacties. Ben nu alleen wel gaan twijfelen of ik toch niet voor de V3s moet gaan maar ik ben bang dat the playseat challenge dat echt niet leuk gaat vinden. Iemand ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb van de week nog even zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch besloten 'gewoon' v1 te bestellen. Tis nu niet dat het op het moment dat v2 uitkomt ineens slechter gaat werken, en men is op dit moment niet zonder reden zo tevreden :)

Zo langzaamaan gaan de onderdelen voor rig binnenkomen. Zal nog paar weken duren, maar dan kan er gemonteerd en geraced gaan worden. Zin in! *O*

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:06:
[...]

Ik heb van de week nog even zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch besloten 'gewoon' v1 te bestellen. Tis nu niet dat het op het moment dat v2 uitkomt ineens slechter gaat werken, en men is op dit moment niet zonder reden zo tevreden :)

Zo langzaamaan gaan de onderdelen voor rig binnenkomen. Zal nog paar weken duren, maar dan kan er gemonteerd en geraced gaan worden. Zin in! *O*
Nice!
Ik ben bezig met een upgrade voor meer FPS’n
Nieuwe Race PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Knappe hardware Joep! Wat voor CPU heb je genomen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Rb88 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:01:
[...]
Bedankt voor jullie reacties. Ben nu alleen wel gaan twijfelen of ik toch niet voor de V3s moet gaan maar ik ben bang dat the playseat challenge dat echt niet leuk gaat vinden. Iemand ervaring met deze combinatie?
Ik heb een Playseat evolution (geen ervaring met challenge) gehad, ik vond het een vreselijk ding, denk niet dat de V3s daar goed op gaan, of eigenlijk geen enkele pedalenset waar je wat harder op kunt trappen.

Naar wat ik weet is bij de V3 voornamelijk de koppeling een stukje realistischer dan de LC. En het is misschien (zonder de LC gezien te hebben) iets steviger/duurzamer. De rem is naar ik lees niet veel beter bij de V3, gaspedaal misschien wel iets, maar das iets minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
[...]
Niet met de challence, wel met een bureaustoel waar wieltjes onder zaten. Die met tie rips wat vast gezet en dan ging het. De v3 wordt geleverd met twee veren en de rem kan je licht tot zwaar afstellen. Met de loadcell kit was het geen doen. Ook niet toen een race stoel op een houten cubes stond.

Simrace niet met schoenen, misschien komt dat nog maar met een dikke sok met daarin een stevig/soepel inlegzooltje. Super licht en comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:41:
Knappe hardware Joep! Wat voor CPU heb je genomen?
i9-9900K :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
:X
wat zou nu je bottleneck zijn? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
De bankrekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Uhhh, ik denk qua PC de 2080. Maar ruim € 500 extra voor een ti had ik er niet voor over. Wat een debiel verschil zeg.
En de andere bottleneck is mijn financieel directeur. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
[...]
on topic modus :)

Wellicht kan onderstaand filmpje helpen bij je beslissing. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[...]

Ja had twee weken terug al gemaild maar geen reactie. Toen dacht ik er zullen hier toch wel Tweakers tussen zitten die bekend zijn met de drivehub.

Ondertussen wel reactie gehad van de support afdeling van collectiveminds. Het gaat inderdaad werken met een drivehub.

Persoonlijk zou ik niet voor de V3 gaan voor dat geld. 359,- voor de pedalen, en dan nog 30,- voor de stiff brake kit, dus 389,- Dat vs. 219 voor de CSL LC is een no brainer.
Ja, als je net als Barry Rowland gewend bent aan de HE Pro (of Ultimates) dan voelen de LC pedalen wellicht wat zwak aan, maar als je van een T150 set af komt dan is dit echt zwaar genoeg.
Ipv de V3 set zou ik dan eerder een 2e handse V1 of V2 halen voor ergens tussen de 100-140,- Wel opletten dat je lagers van de pedalen niet versleten zijn (veel gebruikt). Makkelijk te testen door de pedalen van links naar rechts proberen te bewegen, hier mag nauwelijks beweging zitten, maar ik heb ze al gezien dat je ze makkelijk een paar mm kon bewegen.

Mocht je dan ooit betere pedalen willen kun je beter upgraden naar HE Pro (2e hands) of HE Sprint (nieuw), en de V3 gewoon helemaal overslaan. Die HE pedalen zijn de laatste die je ooit nodig hebt (probeerde ik mezelf wijs te maken toen ik de HE Pro kocht, maar wil nu toch graag de Sprint :P ).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
JoepW schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:32:
Uhhh, ik denk qua PC de 2080. Maar ruim € 500 extra voor een ti had ik er niet voor over. Wat een debiel verschil zeg.
En de andere bottleneck is mijn financieel directeur. :X
Kijk nou,. heb je exact dezelfde PC gekocht als ik op de AIO na. Ding opschroeven naar 5.2Ghz en hopelijk kun je dat er wat meer FPS uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:22:
[...]

Kijk nou,. heb je exact dezelfde PC gekocht als ik op de AIO na. Ding opschroeven naar 5.2Ghz en hopelijk kun je dat er wat meer FPS uit trekken.
<offtopic>
5.2Ghz moet je mazzel hebben hoor. Mijn 9700k wil niet boven de 5.1 als ik onder de 1.4V wil blijven. Al ga ik die 0.1 GHz niet echt merken denk ik. Misschien dat ik nog eens ga kijken of ik wellicht 2 cores op 5.2 kan draaien, nja zie wel.

<Ontopic>
Denk dat ik m'n pedalen nog even moet uitstellen. Gisteren nieuwe laptop besteld omdat m'n oude nu echt begint af te krekken. De accu die 4mm dikker is geworden was de druppel. Maar houdt wel in dat de HE Sprint upgrade nog een tijdje moet wachten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:30:
[...]

<offtopic>
5.2Ghz moet je mazzel hebben hoor. Mijn 9700k wil niet boven de 5.1 als ik onder de 1.4V wil blijven. Al ga ik die 0.1 GHz niet echt merken denk ik. Misschien dat ik nog eens ga kijken of ik wellicht 2 cores op 5.2 kan draaien, nja zie wel.
Joep heeft een 9900K die meer cherrypicked zijn. Ik heb nu een aantal OC-es gedaan met meerdere 9900K's en eigenlijk halen ze allemaal makkelijk de 5.2 op laag voltage. Zou me verbazen als die van Joep het niet haalt.

Even ontopic. Mijn Pro pedalen beginnen wat geluidjes te maken. Moet ik die met wat vet gaan smeren? Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:21:
[...]

Joep heeft een 9900K die meer cherrypicked zijn. Ik heb nu een aantal OC-es gedaan met meerdere 9900K's en eigenlijk halen ze allemaal makkelijk de 5.2 op laag voltage. Zou me verbazen als die van Joep het niet haalt.

Even ontopic. Mijn Pro pedalen beginnen wat geluidjes te maken. Moet ik die met wat vet gaan smeren? Hoe doen jullie dat?
hmmm dat ik dan toch beter de 9900k kunnen kopen?

Over de HE pedalen (van de HE website):
Maintenance tips

Our Sim Pedals receive minor lubrication on just a few parts during the assembly process. Although there are a lot of metal parts making contact in our pedals, most of the time the resulting noise is minimal.

Over time, and as a result of various circumstances (such as temperature differences, humidity, force exterted on nuts & bolts when making adjustments, accumulating dirt & dust etcetera), small metal squeaks may occur on specific parts of the pedal assembly. If this happens, you can do the following to resolve this:

Check if all pivot points on the pedals move freely. If not, adjust nuts or bolts accordingly.
If the squeak noise seems to come from a spring: Rotate the spring around the axis (for example 90 or 180 degrees). Sometimes the spring needs to settle in a slightly different position to function with minimal noise.
If the squeak seems to come from a pivot point: We recommend PTFE Dry spray to lubricate the pivot points (bushing & axis). A simple alternative lubricant is a drop of olive oil.

The rubbers on the brake pedal are pre-lubricated. Over time, or after changing the rubbers a few times, the axis which holds the rubbers (eg. the inside of the brake rubbers) may need new lubrication to ensure smooth operation.

It is mandatory that you use a non-syntetical lubricant for this, as syntetical lubricants may affect the rubbers. We advise to use PTFE Dry Spray or, as a simple alternative, a bit of olive oil.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:29:
[...]

hmmm dat ik dan toch beter de 9900k kunnen kopen?

Over de HE pedalen (van de HE website):

[...]
Over de 9900K, als je alleen gamed nee. Denk dat je er weinig tot niets van merkt (sommige benchmarks gaven zelfs aan dat een 9700K sneller was dan de 9900K door de HT die voor framedrops zorgde). Voor VR met alle processen die parallel aan de game lopen is het wel het overwegen waard, al denk ik dat het voor de nabije toekomst ook nauwelijks iets uitmaakt. Lange termijn moet ook nog maar uitwijzen. Ik heb hem eerlijk gezegd gekocht omdat ik bij mijn non-HT 4670K altijd spijt heb gehad dat ik niet de HT versie gekocht heb. Appels en peren omdat dat maar 4-core CPU's waren, maar dat heeft bij mij wel meegespeeld.

Thanks voor de info van de pedalen. Zal eens gaan kijken of ik olijf olie heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik wacht de zomer nog even af. Ik heb nu een 6600K op 4.5GHz maar hopelijk komt AMD deze zomer met een killer CPU, dat zou goed zijn voor de concurrentie.

Helaas ook net opdracht gegeven voor een grondige tuinrenovatie, dat gaat genoeg kosten om een gaming PC, Sim-Lab rig, HE Sprint en DD wheel te bekostigen ... x 2 :( Beetje zuur want we wonen hier nog maar 11 jaar maar een boom achterin de tuin heeft met z'n wortels de complete achterkant vernield (bestrating/borders/schutting) dus dat gaat even voor. /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Arfman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:12:
Ik wacht de zomer nog even af. Ik heb nu een 6600K op 4.5GHz maar hopelijk komt AMD deze zomer met een killer CPU, dat zou goed zijn voor de concurrentie.

Helaas ook net opdracht gegeven voor een grondige tuinrenovatie, dat gaat genoeg kosten om een gaming PC, Sim-Lab rig, HE Sprint en DD wheel te bekostigen ... x 2 :( Beetje zuur want we wonen hier nog maar 11 jaar maar een boom achterin de tuin heeft met z'n wortels de complete achterkant vernield (bestrating/borders/schutting) dus dat gaat even voor. /offtopic
stomme bomen ook altijd, alles plat en asfalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:05:
[...]

Over de 9900K, als je alleen gamed nee. Denk dat je er weinig tot niets van merkt (sommige benchmarks gaven zelfs aan dat een 9700K sneller was dan de 9900K door de HT die voor framedrops zorgde). Voor VR met alle processen die parallel aan de game lopen is het wel het overwegen waard, al denk ik dat het voor de nabije toekomst ook nauwelijks iets uitmaakt. Lange termijn moet ook nog maar uitwijzen. Ik heb hem eerlijk gezegd gekocht omdat ik bij mijn non-HT 4670K altijd spijt heb gehad dat ik niet de HT versie gekocht heb. Appels en peren omdat dat maar 4-core CPU's waren, maar dat heeft bij mij wel meegespeeld.

Thanks voor de info van de pedalen. Zal eens gaan kijken of ik olijf olie heb ;).
Ik zou geen olijfolie gebruiken. Dat trekt weer vuil aan.
Dry lube is echt de betere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:26:
[...]

Ik zou geen olijfolie gebruiken. Dat trekt weer vuil aan.
Dry lube is echt de betere oplossing.
Haha,. dat was ik ook echt niet van plan vandaar de ;). Dry lube heb ik gelukkig liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

evuijtert schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:23:
[...]

stomme bomen ook altijd, alles plat en asfalt :+
Dan pionnetjes neerzetten en gaan karten :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
derx666 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 01:52:
[...]

Persoonlijk zou ik niet voor de V3 gaan voor dat geld. 359,- voor de pedalen, en dan nog 30,- voor de stiff brake kit, dus 389,- Dat vs. 219 voor de CSL LC is een no brainer.
Ja, als je net als Barry Rowland gewend bent aan de HE Pro (of Ultimates) dan voelen de LC pedalen wellicht wat zwak aan, maar als je van een T150 set af komt dan is dit echt zwaar genoeg.

Mocht je dan ooit betere pedalen willen kun je beter upgraden naar HE Pro (2e hands) of HE Sprint (nieuw), en de V3 gewoon helemaal overslaan. Die HE pedalen zijn de laatste die je ooit nodig hebt (probeerde ik mezelf wijs te maken toen ik de HE Pro kocht, maar wil nu toch graag de Sprint :P ).
-Barry Rowland gebruikt andere pedalen.
-Je kan natuurlijk ook de weg kiezen om voor Heusinkveld pro of ultimate's te gaan en dan downgraden naar sprint. Lijkt me een logische volgorde. ;)
-Tja Fanatec pedalen piepen soms (zelf nog niet meegemaakt) en zoals ik lees piepen de Heusinkveld pedalen ook
-Heel normaal dat constructies met bewegende onderdelen onderhoud nodig hebben, zo nu en dan gaat de auto ook naar de dealer voor... 8)7

Voor diegene die hun plasje niet op kunnen houden.klik klik De Spint pedalen binnen 5 werkdagen bij Demon Tweaks. Gisteren stond het op 6 dagen. Duidelijk hoe het met de koers zit van Heusinkveld. Hebben gewoon geen zin in teveel poespas en uit de mail die ik heb ontvangen houden ze liever zich bezig met het assembleren. Geven makkelijk 10% weg bij gezamenlijke inkoop en Demon Tweaks doet het ook niet voor jan met de......

Het waarom er zelf dan nog een webshop op na houden ontgaat me totaal. Bulk voor minder richting retailers en als het zo uitkom v de volle bak in eigen shop. ;w

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 11-04-2019 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
PFTE spray is ideaal voor je pedalen. Zit in zo'n blauwe bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Niet alleen in de blauwe bus. Gebruik dit al jaren in wat vastere vorm. Voor de carbon onderdelen (balhoofd etc.) op de race fiets. Betrouwbaar met langdurige werking en tast onderdelen niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/PFTE.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

.

[ Voor 99% gewijzigd door derx666 op 11-04-2019 22:15 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Soms brengt een slaadje bla je tot inkeer.

[ Voor 221% gewijzigd door TecTo op 11-04-2019 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Allen, ik zie dat diverse mensen hun post ge-edit hebt, wat me aan de ene kant verblijd aangezien men dan al van zichzelf weet dat het beter of anders kon.
Nog beter is het om natuurlijk even af te koelen voordat je achter het toestenbord gaat zitten.
Ik wil hierbij iedereen dringend vragen om normaal met elkaar om te gaan, kritiek op hardware mag, en slechte ervaringen delen uiteraard ook, maar als ik lees over een 'haatcampagne' dan gaat het uiteraard veel te ver.

Voor zover mij bekend is de directe actie inmiddels voorbij dus ik stel voor dit dan als een gepasseerd onderwerp te beschouwen en het verder niet meer te bespreken, mochten de betrokkenen nog iets willen delen stuur mij gerust een pm.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Even voor de duidelijkheid, de HE Sprint pedalen zijn de opvolger van de HE Pro pedalen en zijn dus geen downgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Ik heb een vraag ik ben net mijn rig aan het schoonmaken en als ik met een nat doekje de verwarming aanraak en met me andere hand mijn pedalen op een bepaalt stuk,voel ik een klein beetje stroom ik heb wel eens gelezen dat je je rig kan aarde ( zou dat helpen regen stroom en zo ja is het erg dat er 3en klein beetje stroom op de baseplate van de pedalen staat )
Rig: sim lap p1
Pedals: csl elite lc
Wheel base: csl elite

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als goed is zou ik dat ding meteen aarden. Better safe than sorry (dead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ivysaur schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:23:
PFTE spray is ideaal voor je pedalen. Zit in zo'n blauwe bus.
Welke bedoel je precies, want nu heb ik een tube.
Ivysaur schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:18:
Als goed is zou ik dat ding meteen aarden. Better safe than sorry (dead)
En dan goed aarden en niet aan de verwarming. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door ZFLaSH op 12-04-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Hij staat op rubbere doppen aard dat niet dan ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
gerard27 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:26:
Hij staat op rubbere doppen aard dat niet dan ?
Nee, dat heeft er weinig mee te maken. Als je wat meer over aarding wil weten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding

Goede aarding is belangrijk voor de veiligheid en om ook te zorgen dat je geen rare storing en glitches krijgt. Mensen met een DD wiel weten hoe belangrijk aarding voor ze is omdat die nog gevoeliger zijn voor storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
ZFLaSH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:38:
[...]

Nee, dat heeft er weinig mee te maken. Als je wat meer over aarding wil weten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding

Goede aarding is belangrijk voor de veiligheid en om ook te zorgen dat je geen rare storing en glitches krijgt. Mensen met een DD wiel weten hoe belangrijk aarding voor ze is omdat die nog gevoeliger zijn voor storingen.
Ik zit net te l3zen op internet maar daar staat dat ze hem vaak aarde op het leiding werk van de verwarming maar jij zij n3t dat ik dat niet moet doen dit is de eerste keer dat ik het voelde

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Je verwarmingsleidingen zijn (vaak) ook geaard.
In jouw geval wel, want er is een spanningsverschil tussen je rig en je verwarmingsleiding, daardoor gaat er een kleine stroom lopen als je beide aanraakt.
In principe is dit niet erg, totdat je rare storingen meemaakt met je apparatuur.
In principe kan je gewoon je rig aarden aan de leidingen, maar vaak is een geaard stopcontact opzoeken, makkelijker..

Oh ja en rubberen voeten isoleren je juist van aarde, mocht de ondergrond wel geaard zijn

[ Voor 10% gewijzigd door JohnnyV op 12-04-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:49:
Je verwarmingsleidingen zijn (vaak) ook geaard.
In jouw geval wel, want er is een spanningsverschil tussen je rig en je verwarmingsleiding, daardoor gaat er een kleine stroom lopen als je beide aanraakt.
In principe is dit niet erg, totdat je rare storingen meemaakt met je apparatuur.
In principe kan je gewoon je rig aarden aan de leidingen, maar vaak is een geaard stopcontact opzoeken, makkelijker..
Mijn stopcontacten zij geaard maar hoe maak je de verbinding tussen de rig en het stopcontact

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik heb het zelf nooit gedaan dus spreek niet uit ervaring, maar je zou in principe:
- De nul van een apparaat wat met je pc verbonden is met je rig kunnen verbinden, de nul van je pc is namelijk direct verbonden met aarde (mits geaard stopcontact en correcte bedrading etc).
- Een aarde draad vanaf je stopcontact naar je rig verbinden.

Dit zegt heusinkveld erover: https://www.google.com/ur...GphR&ust=1555149231294130
Zie het plaatje met het pedaal en controller

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyV op 12-04-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Oké bedankt ik heb nog wel een oud snoer liggen waar ik de andere 2 draden uit haal

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Via je verwarming is een slecht idee omdat een CV tegenwoordig ook veel electronica in zich heeft. Mocht er een hoge spanning komen op je CV installatie, dan heb je grote kans dat je CV ketel er ook aan is. Het is beter, als je geen randaarde ergens hebt, om het via de waterleiding te doen. Beste is natuurlijk via de randaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
ZFLaSH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:44:
Via je verwarming is een slecht idee omdat een CV tegenwoordig ook veel electronica in zich heeft.
We gaan wat offtopic, maar ik mag hopen dat de electronica in een CV op geen enkele manier in contact staat met de leidingen. Kortsluiting in je CV-installatie zou anders alle radiatoren in je huis onder spanning kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
SlaadjeBla schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:14:
[...]

We gaan wat offtopic, maar ik mag hopen dat de electronica in een CV op geen enkele manier in contact staat met de leidingen. Kortsluiting in je CV-installatie zou anders alle radiatoren in je huis onder spanning kunnen zetten.
Nou, de Cv in mijn vorig huis is omzeep geholpen omdat iemand het handig vond om de aarde daaraan te koppelen vanuit zijn zendinstallatie. Helaas spreek ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Het is mij nog steeds onduidelijk wat de invloed is van de ffb settings die je in Windows 10 kunt instellen en de on-game ffb settings in bijvoorbeeld Assetto corsa. Het gaat om een TM300 wheel. Hoe verhouden beide instellingen zich tot elkaar? Het lijkt wel of PC2 de Windows settings negeert overigens...

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Nog nooit over nagedacht over aarden van mijn rig, best verstandig eigenlijk. Ik heb een beveiligde stekkerdoos aan mijn rig bevestigd.
Losse stekker erin met alleen aarde aangesloten, andere eind op mijn rig russen een bout ergens klemmen, of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

evuijtert schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:22:
Nog nooit over nagedacht over aarden van mijn rig, best verstandig eigenlijk. Ik heb een beveiligde stekkerdoos aan mijn rig bevestigd.
Losse stekker erin met alleen aarde aangesloten, andere eind op mijn rig russen een bout ergens klemmen, of is dat te simpel gedacht?
Dat is precies wat je het beste kunt doen. Simpel is meestal het beste ;)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downing
Het nieuwe F1 2019 stuurtje van fanatec?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rhtp4z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Weinig vernieuwend dat stuurtje, kleurloos.
Ik hoop op iets beters dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 13-09 15:00
TecTo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:24:
[...]

Voor diegene die hun plasje niet op kunnen houden.klik klik De Spint pedalen binnen 5 werkdagen bij Demon Tweaks. Gisteren stond het op 6 dagen. Duidelijk hoe het met de koers zit van Heusinkveld.
Even een kleine waarschuwing mbt demon tweeks.
Die laten bestellingen gewoon doorgaan als er voorraad binnen gaat komen maar er is geen harde relatie tussen de aangegeven dispatch tijd van hun inkomende voorraad en de order die je plaatst.

Met andere woorden, wanneer er 3 dagen dispatch staat en je een bestelling plaatst met het idee dat je over 3 dagen jouw pedaaltjes verzonden gaan worden, dat kan gebeuren maar als er 50 orders voor je zijn binnen gekomen en ze krijgen 40 setjes binnen gaat het niet gebeuren.
Er is bij Demon Tweaks ook geen relatie tussen de dispatch tijd en het type setje wat je kiest, zo heb je dus meer kans om je 2 pedalen setje te ontvangen dan je setje van 3 pedalen.

Heusinkveld heeft hun team vergroot, een groter magazijn in gebruik en alsnog kunnen ze de vraag niet aan, dat kan je hun niet kwalijk nemen, dit was niet te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@R3m3d7, ben niet van plan op daar iets te bestellen. Maar voor wie het wil proberen is er in ieder geval een mogelijkheid tot snelle levering of een volgende batch.

Blijf bij de clubsport v3 waar nu de loadcell kit in zit en een strakkere veer voor het gaspedaal. Durf dit nu wel aan nu ze op de P1 cockpit komen. Ook de handigheid om op het stuur even snel wat aanpassingen te maken spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-08 20:18
Als iemand nog opzoek is naar een DD de mijne is te koop.
Knip, daar hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor. Succes!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2019 13:54 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
Zo.. na lang meelezen, 20+ jaar race games gespeeld te hebben (beginnend bij Test drive op de commodore 64 tot aan nu met Forza 7/project cars/Dirt etc) en altijd met controller gespeeld te hebben heb ik besloten om volgende week maar eens los te gaan met onderstaand (beginners) setje:

Playseat Challenge
Logitech g920 driving force zwart

Heb een paar keer kunnen oefenen bij de lokale mediamarkt (mits er geen studenten zaten die hun gehele pauze doorbrachten in de playseat :+ ) en moet zeggen dat het me aardig meevalt allemaal op een positieve manier. Hopelijk na veel oefenen zal het racen ook beter gaan..

Zijn er nog tips waar ik als beginner rekening mee moet houden? Zal sowieso heel erg wennen zijn om van controller naar stuur om te schakelen.. Anderzijds roep ik altijd gekscherend: "ik heb mn rijbewijs bijna 15 jaar en weet ondertussen wel hoe ik moet rijden" :+ , racen is natuurlijk een compleet andere tak van sport, maar de basis is er zeg maar. (neem dit met een korrel zout he ;) )

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@NLRev0lution Concentreer je op lijnen rijden. "Apexes and exits". Soms gaan mensen te hard in de bocht waardoor ze er zachter uitkomen dan wanneer je er op de juiste snelheid doorheen gaat, verder zoveel mogelijk proberen de apex snijden over de curb als de auto dat aankan. Super laat proberen te remmen is meestal het moeilijkste om te leren en constant goed te doen, te laat en je verpest je bocht, te vroeg en je verliest teveel tijd. Ik ben er inmiddels van overtuigt dat dit een van de grootste voordelen is van gear die 1000 euro kost tov hardware die 250 euro kost, je kan er makkelijker constant mee rijden en laat remmen (om het een beetje on topic te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
R3m3d7 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:11:
@NLRev0lution Concentreer je op lijnen rijden. "Apexes and exits". Soms gaan mensen te hard in de bocht waardoor ze er zachter uitkomen dan wanneer je er op de juiste snelheid doorheen gaat, verder zoveel mogelijk proberen de apex snijden over de curb als de auto dat aankan. Super laat proberen te remmen is meestal het moeilijkste om te leren en constant goed te doen, te laat en je verpest je bocht, te vroeg en je verliest teveel tijd. Ik ben er inmiddels van overtuigt dat dit een van de grootste voordelen is van gear die 1000 euro kost tov hardware die 250 euro kost, je kan er makkelijker constant mee rijden en laat remmen (om het een beetje on topic te houden).
De hoe en wat van het racen zelf begrijp ik. Doelde eigenlijk meer op tips en tricks over de transitie van controller naar stuur ;). Makkelijker en constanter rijden ben ik absoluut van overtuigd!

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@NLRev0lution Ah, dat. Nou, alles gaat makkelijker worden, je zal oa makkelijker spins weten te voorkomen.
Racen met een controller is echt gruwelijk als je een beetje een levendige auto hebt die gevoelig is voor overstuur. Veel rondjes rijden met je nieuwe set en meerijden met het volk hier, dan komt het vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Raymond277 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:49:
Weinig vernieuwend dat stuurtje, kleurloos.
Ik hoop op iets beters dan dit.
Het 2e nadeel is dat de nieuwe stuurtjes van Fanatec (op dit moment) niet meer om te bouwen zijn naar stand-alone usb devices (iets met een encrypted chip gedoe). Als je dus een DD stuur hebt, dan kun je deze niet meer makkelijk gebruiken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

derx666 schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:17:
[...]

Het 2e nadeel is dat de nieuwe stuurtjes van Fanatec (op dit moment) niet meer om te bouwen zijn naar stand-alone usb devices (iets met een encrypted chip gedoe). Als je dus een DD stuur hebt, dan kun je deze niet meer makkelijk gebruiken.
Weet je toevallig vanaf welk stuur dit is ingevoerd?
Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.