ZFLaSH schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:03:
Hier ben ik wel benieuwd over. Ik gebruik de T500 en dan op redelijk minimale FFB settings. Voor de kracht hoef ik het dus niet te doen. Wat mis ik op de F1 Rim van TM t.o.v. van de Fanatec? Op dit moment gebruik ik niet alle knoppen op het stuur.
Heb drie stuurtjes gehad bij de pc racer en alleen al het wisselen is een gedoe. Dan blijf er altijd wat voelbare speling en de plastic look maar dat is minder belangrijk. FF was meer dan genoeg maar in mijn geval begon de ventilator behoorlijk lawaai te maken als die ferm werd aangesproken.
De kwaliteit van de Formula stuurtje is stukken beter dan de Ferrari look a like van TM. Zo ook de universeel hup met Forza stuur in vergelijk met het Thrustmaster Alcantara stuur.
Stuurplaat is carbon, klik bevestiging en sluit zoals het hoort, paddels soepeler en stiller, via display tunen van auto, 5 banken waar je instellingen in kan opslaan en zonder poespas over kunt beschikken. Over de hele linie beter en degelijker gebouwd.
De bouw van de V2.5 is ook beduidend degelijker dan de pc racer. Ook de instelmogelijkheden overtreft de pc racer en het stuurt gewoon smoother, zonder het soms irritante gekraak van het plastic wat de TM wel had.
Heb de hele mikmak verkocht voor een weggeef prijs. Stuurtjes, pedalen, schifter, race stand en pc racer basis. Puur omdat ik er geen hoofdprijs voor durfde te vragen Achteraf gezien vind ik de pc racer beslist de volle prijs niet waard.
Ben ik sneller geworden met Fanatec . Hooguit en paar tiende maar de beleving is er 100% op vooruit gegaan. Al is dat laatste subjectief maar het smoelt wel
Over de support van Fanatec kan ik weinig zeggen want daar heb ik geen ervaring mee.
De V3 pedalen doen hun werk al anderhalf jaar probleemloos en met de loadcell kit in de lichte config genoeg controle en moet zeker niet zwaarder. De loadcell kit er pas weer in gedaan nadat de pedalen op de P1 gemonteerd waren.
Over de support van TM lees ik dat dit ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.
De reviews op Youtube over Fanatec support valt ook wel mee.
Ben je tevreden met TM gewoon blijven gebruiken.
Zelf keek ik altijd met een schuin oog naar Fanatec en ondanks de hogere aanschaf prijs tevreden. Zo zal ik ook met een schuin oog naar de Podium DD blijven kijken