Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 8 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:39:
[...]

Weet je toevallig vanaf welk stuur dit is ingevoerd?
Volgens mij sinds eind vorig jaar ofzo. De McLaren is nog ok, maar volgens mij is dat het laatste stuur wat nog om te bouwen is naar USB.
Volgens de website van simracingmachines.com:
Formula Black
Formula Carbon
Formula ESPORTS
BMW GT2
Porsche 918 RSR
Universal Hub
Universal Hub XBox Edition
CSL P1
CSL P1 Elite
McLaren GT3 (Orders from 4th May 2018) Firmware update for earlier orders.

PLEASE NOTE THIS DOES NOT WORK WITH THE NEW F1 2018 and FORMULA V2 WHEELS.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Jongens, ik zit met een probleem:

Enkele dagen geleden heb ik via Tweakers.net een Thrustmaster Ferrari Integral Alcantara-set aangeschaft + F1 Wheel Add-on, ter vervanging van mijn Thrustmaster TMX Pro-set. Dinsdag binnengekregen en woensdag aangesloten + wat rondjes gereden in F1 2018. Alles deed het prima! Firmware en drivers up-to-date.

Echter, gisteravond wilde ik opnieuw F1 2018 spelen toen opeens, na een paar rondjes Shanghai International Circuit, het spel enorm begon te haperen en vastliep. Uiteindelijk computer opnieuw gestart waarna het mij opviel dat het stuur niet meer wilde kalibreren. Verschillende usb-poorten geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

Vervolgens stekker eruit gehaald en terug in het stopcontact geplaatst, maar geen teken van leven. Geen led, geen gezoem van de motor ... niets. Ander stopcontact geprobeerd: nope.

Is de T300 stuk? :'(

Ik heb al contact gehad met de verkoper, maar de set heeft geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Yonix schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:03:

Enkele dagen geleden heb ik via Tweakers.net een Thrustmaster Ferrari Integral Alcantara-set aangeschaft + F1 Wheel Add-on, ter vervanging van mijn Thrustmaster TMX Pro-set. Dinsdag binnengekregen en woensdag aangesloten + wat rondjes gereden in F1 2018. Alles deed het prima! Firmware en drivers up-to-date.

Echter, gisteravond wilde ik opnieuw F1 2018 spelen toen opeens, na een paar rondjes Shanghai International Circuit, het spel enorm begon te haperen en vastliep. Uiteindelijk computer opnieuw gestart waarna het mij opviel dat het stuur niet meer wilde kalibreren. Verschillende usb-poorten geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

Vervolgens stekker eruit gehaald en terug in het stopcontact geplaatst, maar geen teken van leven. Geen led, geen gezoem van de motor ... niets. Ander stopcontact geprobeerd: nope.

Is de T300 stuk? :'(

Ik heb al contact gehad met de verkoper, maar de set heeft geen garantie meer.
Als je de stuur in je USB port stopt, herkent de computer hem dan nog wel?
Klinkt vergelijkbaar als het drama wat ik ook had met mijn T300. Nadat hij afgekoeld was heb ik de firmware snel geupdate waarna hij het weer een tijdje bleef doen. Maar heb toen wel de FF wat terug gezet om de hoeveelheid warmte te beperken (en later geinvesteerd in Fanatec).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Luckeh schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:16:
[...]

Als je de stuur in je USB port stopt, herkent de computer hem dan nog wel?
Klinkt vergelijkbaar als het drama wat ik ook had met mijn T300. Nadat hij afgekoeld was heb ik de firmware snel geupdate waarna hij het weer een tijdje bleef doen. Maar heb toen wel de FF wat terug gezet om de hoeveelheid warmte te beperken (en later geinvesteerd in Fanatec).
Nope, computer herkent het apparaat op geen enkel usb-poort meer. :'(

Vanochtend nog even geprobeerd om te kijken of er nog wat leven in het apparaat zit, maar het apparaat reageert gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Lampjes gaan wel aan? Als je de USB kabel in je pc stopt, ziet je pc dan wel een USB device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
ZFLaSH schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:48:
Lampjes gaan wel aan? Als je de USB kabel in je pc stopt, ziet je pc dan wel een USB device?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Voeding geeft wel spanning af? Vindt het erg vreemd zo ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
De voeding van de T300 (alles van Thrustmaster in die serie eigenlijk) is berucht en ik weet dat dat veel door Thrustmaster onder garantie wordt gerepareerd. Dit heeft te maken met de hitte opbouw en gebrek aan koeling. Door hogere force feedback krachten wordt dit versterkt. De laatste firmwares koelen daardoor ook agressiever. Mogelijk heb jij dus een exemplaar dat het lang genoeg volhield om buiten de garantie te vallen. Zelf zou ik niet gaan klooien met een voeding, maar wellicht ben jij technischer onderlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 10:03
Yonix schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:03:
Zit de voedingskabel er wel goed in? Dat klinkt heel suf, maar is mij ook overkomen. Bij mij viel het stuur kort na aanschaf tijdens het rijden uit. Bleek dat ik die kabel er niet ver genoeg had in gedrukt.

Ik weet niet of de aansluiting afwijkt van jouw vorige stuur, dus kan de moeite waard zijn om te controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:29
Mijn T300rs wordt nauwelijks warm, instellingen staan niet op het meest extreem maar gewoon gemiddeld. Speel GT sport en Dirt rally, FFB is daarbij naar mijn idee ook niet heel erg aanwezig maar waarom hebben andere er dan zoveel last van? Verschillende generaties van de T300?

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
meintje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:06:
[...]

Zit de voedingskabel er wel goed in? Dat klinkt heel suf, maar is mij ook overkomen. Bij mij viel het stuur kort na aanschaf tijdens het rijden uit. Bleek dat ik die kabel er niet ver genoeg had in gedrukt.

Ik weet niet of de aansluiting afwijkt van jouw vorige stuur, dus kan de moeite waard zijn om te controleren ;)
De TMX Pro staat inmiddels weer op zijn plek en heeft een vaste aansluiting (kabel).

De T300 heb ik officieel dood verklaard. Ergens jammer, want de paar sessies dat ik hem heb kunnen gebruiken was het best een aardig stuurtje.

De set is inmiddels weer verkocht via Tweakers.net aan een handige Tweaker.

Toch bedankt voor het meedenken iedereen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Yonix schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:24:
[...]

De TMX Pro staat inmiddels weer op zijn plek en heeft een vaste aansluiting (kabel).

De T300 heb ik officieel dood verklaard. Ergens jammer, want de paar sessies dat ik hem heb kunnen gebruiken was het best een aardig stuurtje.

De set is inmiddels weer verkocht via Tweakers.net aan een handige Tweaker.

Toch bedankt voor het meedenken iedereen! d:)b
Vind het een raar verhaal. Je koopt tweedehands. Werkt niet. Verkoop het door aan een handige tweaker.

Heeft de eerste verkoper je geattendeerd op mankementen?

Lekker om zo rommel door te schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:00
Hij deed het in het begin nog en daarna deed ineens niets het meer, de voeding van de T300 staat erom bekend kapot te gaan. Daar kan de verkoper niets aan doen, dat kan je niet zien aankomen.
De handige tweaker hoeft alleen een adapter op hetzelfde voltage die genoeg amps kan leveren te hebben liggen, stekkertje overzetten en klaar. (als dat echt het probleem was)
Ik had even de multimeter op de voeding gezet maar goed, zo kan het ook. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het heeft even geduurd maar eindelijk is het pakket onderweg :*) Nu nog wachten op de spullen van Sim-lab en Heusinkveld.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fyWn8kTw/05-FF4503-6-DFC-4-CCA-B3-CA-36-D97-CE4-F64-B.png

en vanaf de 27e is het nieuwe F1 stuur te bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G3z1HPq9/8-AFAB025-98-AB-49-E8-BF88-20-C8-F5705-D30.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0Q01G7vW/BDF8-B749-2-C15-41-EA-966-C-98-E61984-CA07.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GmWWZXhg/BEAD380-D-CD33-4429-8522-2-D315-D4-DDD7-B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ben wel benieuwd hoe de diverse DD sturen onderling vergelijken kwa gevoel. Zou ze wel eens allemaal naast elkaar willen uitproberen. Kwa prijs zit het allemaal dicht bij elkaar (behalve de Bodnar SS2 dan), maar tussen de 900-1300 heb je de Fanatec, SC1 en SC2 en de accuforce. Ook nog de low power DD bases van simplicity enz.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
derx666 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:42:
Ik ben wel benieuwd hoe de diverse DD sturen onderling vergelijken kwa gevoel. Zou ze wel eens allemaal naast elkaar willen uitproberen. Kwa prijs zit het allemaal dicht bij elkaar (behalve de Bodnar SS2 dan), maar tussen de 900-1300 heb je de Fanatec, SC1 en SC2 en de accuforce. Ook nog de low power DD bases van simplicity enz.
Ik ook, hoop dat er over paar maanden als ik in de markt ben goede vergelijkingen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De DD2 staat te wachten bij de buren, vanavond maar eens op de rig monteren. Ben benieuwd!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
TecTo schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:51:
Grappig Heusinkveld heeft nu een auto replay voor mail.

Duidelijk dat ze een keuze hebben gemaakt om voor resellers te kiezen en niet meer open staan voor persoonlijk contact met klanten.

Is deze succes story niet hier in BV Nederland begonnen? Maar zoals het vaak gaat lonkt het grote goud en...........
Rijkelijk late reactie van mijn kant, maar beter laat dan nooit. We zijn sinds december behoorlijk verrast door de verkoop van de Sprint pedalen. Ja, een auto reply is onpersoonlijk, maar de hoeveelheid emails met vragen over de leverbaarheid van pedalen is anders echt heel erg groot (aantal uren per dag). Die tijd steken we liever in het verder vergroten van de productie.

Alle vragen die niet middels de auto-reply beantwoordt worden pakken we natuurlijk gewoon zelf op.

We werken al een aantal jaar met resellers en verkopen ook via onze webshop. Dit proberen we zo goed mogelijk te balanceren zodat beide opties voor klanten open staan. 'Het grote goud' lonkt voor ons niet middels verkoop door resellers, zij pakken immers (terecht) een deel van de marge. Omdat we momenteel continu uitverkopen zou het lucratiever zijn om alles via de eigen shop te doen, maar de retailers die ook in andere jaren veel voor ons verkocht hebben laten we natuurlijk niet zitten.

Er komen deze week flink wat Tweakers bij met een set Sprint pedalen, heel erg bedankt voor jullie support 8)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Lister_Storm schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:35:
Rijkelijk late reactie van mijn kant.
Inderdaad een mosterd na de maaltijd reactie.

Het overgrote deel van de Heusinkveld discussie is verwijderd. Heeft ook te maken met het via een achterdeur aan tweakers verkopen, wat knullig was opgezet en in eerste instantie een toezegging voor 10 personen. Als nr 13 viel ik buiten de boot en bedelen ging me echt te ver en de ronduit frustrerende wijze van handelen en webshop die zich er met een Jantje van Leiden afmaakt deed het theewater overkoken.

Mijn reacties hebben heel wat stof doen opwaaien. Maar wil het geheugen wel opfrissen wat betreft mijn kritiek en met name op de webshop die Heusinkveld er op na houdt.

Belangrijkste punt is het constant out of stock en niet de mogelijkheid om in te tekenen. Wat bij resellers wel kan en die moeten het doen met een marge. Het is natuurlijk krom om in het buitenland te bestellen terwijl het bedrijf in NL is gevestigd!

Als je er een webshop op na houdt dan moet je mijn inziens aan een aantal randvoorwaarden voldoen. Dat ontbreekt bij Heusinkveld. Lekker makkelijk je laat aspirant kopers keer op keer je webshop bezoeken en gokken wanneer.... Waardeloos en minachting voor je klant!

Dat Heusinkveld zijn resellers niet laat zitten is overduidelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TecTo op 29-04-2019 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 23:06
TecTo schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:57:
[...]

Mijn reacties hebben heel wat stof doen opwaaien. Maar wil het geheugen wel opfrissen wat betreft mijn kritiek ...
nou, liever niet. Ben er wel klaar mee en het wordt er niet gezelliger van.

[ Voor 6% gewijzigd door SlaadjeBla op 29-04-2019 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
TecTo schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:57:
[...]

Mijn reacties hebben heel wat stof doen opwaaien. Maar wil het geheugen wel opfrissen wat betreft mijn kritiek en met name op de webshop die Heusinkveld er op na houdt.
Ik denk dat ik voor meer mensen spreek als ik zeg dat je standpunt inmiddels wel duidelijk is en dat wij toch echt onze eigen afwijkende keuzes maken en oordeel vellen over Heusinkveld.
Ik ben vooral trots dat wij in de relatieve kleine high-end simracing markt zo'n merk in Nederland hebben wat net als simlabs het internationaal gewoon geweldig doet. Overschat de waarde en impact van je negatieviteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Nu kan iedereen wel weer reageren maar ben er zelf ook klaar mee.

Reageer alleen op de mosterd na de maaltijd reactie en dat is normaal als iemand op mijn post reageert. Want schoonpraten en dubbele agenda's doe ik niet aan en zeker niet aan kliek vorming.

Vreemd dat niemand reageert op de mosterd na de maaltijd reactie van Heusinkveld dat dit al oud nieuws is en dat er meer dan genoeg is over geschreven. Dus toch?

[ Voor 30% gewijzigd door TecTo op 29-04-2019 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
TecTo schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:15:
Nu kan iedereen wel weer reageren maar ben er zelf ook klaar mee.
Dan moet je ook niet zelf de discussie weer aanwakker zoals je met je vorige bericht wel deed.

Wat gebeurd is, is gebeurd, dat is verleden tijd, en wens ik hier ook niet meer besproken te zien worden. Daar zijn al genoeg woorden aan vuil gemaakt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Klein vraagje: ik heb sinds vandaag de Fanatec CSL Elite Pedals (+LC), Wheelbase en F1 Steering Wheel.

Moet ik de pedalen met LC apart aansluiten via usb of kan dit via de wheelbase. Ik ben van plan om op dit moment enkel brake+throttle te gebruiken.

Alle onderdelen zijn voorzien van de meest recente fw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:53:
De DD2 staat te wachten bij de buren, vanavond maar eens op de rig monteren. Ben benieuwd!
Wat een upgrade, wat een plezier, wat een geweldig apparaat. Niet normaal. Paars na paars na paars op de Nurburgring in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:53:
Als je crasht of de macht over de stuur verliest meteen je armen kruislings en op de stopknop drukken. :+ Die dingen breken armen en polsen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:42:
[...]

Wat een upgrade, wat een plezier, wat een geweldig apparaat. Niet normaal. Paars na paars na paars op de Nurburgring in iRacing.
Rij binnen 5 ronden een seconde van mijn snelste tijd in Dallara F3 op Oulton af, nu ben ik verre van een alien maar het voelt alsof ik vlieg. Hoe dan ook, koopt allen een Direct Drive want het is heus niet alleen Fanatec die dit voor elkaar krijgt.

/happyrant O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:51
Yonix schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:50:
Klein vraagje: ik heb sinds vandaag de Fanatec CSL Elite Pedals (+LC), Wheelbase en F1 Steering Wheel.

Moet ik de pedalen met LC apart aansluiten via usb of kan dit via de wheelbase. Ik ben van plan om op dit moment enkel brake+throttle te gebruiken.

Alle onderdelen zijn voorzien van de meest recente fw.
Je kan alles via de wheelbase doen maar het schijnt dat je beter rechtstreeks naar de pc kan doen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:39
gerard27 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:09:
[...]

Je kan alles via de wheelbase doen maar het schijnt dat je beter rechtstreeks naar de pc kan doen
Via stuur is 12 bits. Via pedalen naar pc zelf is 16 bits.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
FirePuma142 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:42:
[...]

Mooi om te horen, presentaties van Fanatec zijn echt mooi om te zien, ben vooral benieuwd hoe hij zich houd tov andere DD bases. Ik wacht voorlopig dus nog even goede reviews af. Hopelijk SRG :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

evuijtert schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:05:
[...]

Mooi om te horen, presentaties van Fanatec zijn echt mooi om te zien, ben vooral benieuwd hoe hij zich houd tov andere DD bases. Ik wacht voorlopig dus nog even goede reviews af. Hopelijk SRG :9
Ik heb maar beperkte ervaring met andere DD bases, dus ik durf geen in depth vergelijk te maken. Reviews zijn er eigenlijk nog niet. The SimPit heeft e.a. staan maar dat zijn een aantal livestreams die 1-op-1 op Youtube staan, niet echt een dedicated review nog.

Ik krijg echt het idee dat er bij wijze van spreken iets mis is met mijn V2.5, dit stuurt zoveel meer precies en direct en de feedback is zo veel beter dat ik het nauwelijks kan geloven.

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 30-04-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:29:
[...]

Ik heb maar beperkte ervaring met andere DD bases, dus ik durf geen in depth vergelijk te maken. Reviews zijn er eigenlijk nog niet. The SimPit heeft e.a. staan maar dat zijn een aantal livestreams die 1-op-1 op Youtube staan, niet echt een dedicated review nog.

Ik krijg echt het idee dat er bij wijze van spreken iets mis is met mijn V2.5, dit stuurt zoveel meer precies en direct en de feedback is zo veel beter dat ik het nauwelijks kan geloven.
Ik heb dezelfde ervaring. Er is echt niks mis met jouw CSW ;)
Ik had een tijd geleden een race gereden op een maandagavond nog met mijn CSW met een V8 op Barber.
Tijdens de race ben ik diverse keren de V8 verloren op diverse plekken omdat ik overstuur gewoon niet (goed) voelde aankomen.
Toevallig kon ik de volgende dag met een Direct Drive rijden en ook nog met dezelfde V8 op Barber.
En toen verloor ik hem echt nergens en voelde overstuur wel voordat het er was.
En toen tja..... moest en zou er een DD komen O-)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JoepW schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:54:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Er is echt niks mis met jouw CSW ;)
Ik had een tijd geleden een race gereden op een maandagavond nog met mijn CSW met een V8 op Barber.
Tijdens de race ben ik diverse keren de V8 verloren op diverse plekken omdat ik overstuur gewoon niet (goed) voelde aankomen.
Toevallig kon ik de volgende dag met een Direct Drive rijden en ook nog met dezelfde V8 op Barber.
En toen verloor ik hem echt nergens en voelde overstuur wel voordat het er was.
En toen tja..... moest en zou er een DD komen O-)
Ja, ik heb hier voor maar een paar rondjes gereden op een Simucube en dat was vooral een beetje pretsturen in PC2. Van die ervaring sloeg ik in ieder geval niet stijl achterover. Anders was er ondanks de hele vroege pre-order in de tussentijd alsnog een andere DD gekomen denk ik :X

Wat je beschrijft met het voelen aankomen en niet verliezen, dat herken ik direct. Overstuur (zeker power-) en trail braking zijn een hele andere sensatie. Hoe dan ook, als simracen je hobby is, zet elke maand wat geld opzij tot je een DD-wheel kunt aanschaffen het is echt de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ben druk bezig, maar de keuze is op dit moment reuze, en dat maakt de keuze voor het juiste stuur (wheelbase) er niet makkelijker op :)
Ik neig naar de SC2, omdat ik vanwege ervaringen uit het verleden gewoon wat minder vertrouwen heb in Fanatec (zeker wat lagers betreft). Voor een uitgave van meer dan 1k euro moet het ook perfect zijn wat mij betreft.

Als ik een interessante 2e hands SC1 met BISS encoder op de kop kan tikken voor een aangename prijs dan ga ik daar voor, anders wacht ik denk ik op de SC2. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Een setje Heusinkveld Sprint pedalen past dus niet op de Simetik K2 zonder boren, helaas. In de handleiding staat dat de pedalen vastgezet moeten worden met M5 bouten, moet ik dan een metaalboor hebben van 5 (of 6) mm of werkt dat anders? * Arfman is totale klusnoob :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Arfman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:18:
Een setje Heusinkveld Sprint pedalen past dus niet op de Simetik K2 zonder boren, helaas. In de handleiding staat dat de pedalen vastgezet moeten worden met M5 bouten, moet ik dan een metaalboor hebben van 5 (of 6) mm of werkt dat anders? * Arfman is totale klusnoob :P
Voor M5 draad heb je een 5 millimeter boor nodig, minimaal, dit kan al snel krap worden, 6 mm boor kan ook uiteraard :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks, morgen even langs de bouwmarkt d:)b

EDIT: het is wel pure porno, dit spul :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mfrsEKr.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Arfman op 30-04-2019 21:57 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Arfman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:55:
Thanks, morgen even langs de bouwmarkt d:)b

EDIT: het is wel pure porno, dit spul :P
[Afbeelding]
:9~ :9~ :9~ :9~

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 12:45
Een dag na de levering van mijn mclaren GT3 stuur begonnen de shift problemen al.

Direct dus maar een refund gevraagd. Onbegrijpelijk dat ze dit stuur nog verkopen.
Best van al is dat ik het aan 229 gekocht had en de prijs nu terug 279 is!

Dus heb ik maar ineens de formula v2 besteld in de hoop dat die beter gebouwd is...
Iemand nog iets besteld bij Fanatec sinds die F1 2019 game key voor 1 euro?
Want de estimated shipping date staat nu op de releasedate van dat spel, terwijl het stuur gewoon in voorraad is. Ik hoop dus niet dat ze dat stuur pas versturen eind juni, want dat spel is sowieso een digital key..
Het is vandaag ook een feestdag in Duitsland, dus ik verwacht van hen geen beweging in mijn order...

[ Voor 5% gewijzigd door Topgear90 op 03-05-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Topgear90 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:31:
Dus heb ik maar ineens de formula v2 besteld in de hoop dat die beter gebouwd is...
Iemand nog iets besteld bij Fanatec sinds die F1 2019 game key voor 1 euro?
Want de estimated shipping date staat nu op de releasedate van dat spel, terwijl het stuur gewoon in voorraad is. Ik hoop dus niet dat ze dat stuur pas versturen eind juni, want dat spel is sowieso een digital key..
Het is vandaag ook een feestdag in Duitsland, dus ik verwacht van hen geen beweging in mijn order...
:) Had in eerste instantie een pre order staan maar gecanceld. Vandaag ook de formula v2 besteld in combinatie met de F1 game voor een euro.

Viel me ook op dat ze de datum van leveren op de release datum van het spel hebben gezet. Dus een mail richting Fanatec. Ben niet van plan tot juni te wachten als iets op stock is. Wacht het antwoord een paar dagen af en anders cancelen.

Met het Maclaren stuurtje veel problemen geweest en leveren ze nu in aangepaste versie.

Wat betref de formula v2 hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
TecTo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:41:
[...]

:) Had in eerste instantie een pre order staan maar gecanceld. Vandaag ook de formula v2 besteld in combinatie met de F1 game voor een euro.

Viel me ook op dat ze de datum van leveren op de release datum van het spel hebben gezet. Dus een mail richting Fanatec. Ben niet van plan tot juni te wachten als iets op stock is. Wacht het antwoord een paar dagen af en anders cancelen.

Met het Maclaren stuurtje veel problemen geweest en leveren ze nu in aangepaste versie.

Wat betref de formula v2 hoef je je geen zorgen te maken.

[YouTube: Fanatec ClubSport Formula V2 Wheel Review]
Dan heb ik toch geen aangepaste versie gehad (vorige week geleverd)!

Ok, laat maar weten als je iets hoort van hen dan..
Ik heb hen ook al gemailed.
Kan toch bijna niet dat ze die orders tegenhouden...

Edit: shipped :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, de HE Sprints gemonteerd op de Simetik K2. Dat was wel even een bevalling :X

Ten eerste past de HE baseplate met maar 2 punten op de Simetik baseplate, dus er moesten 2 gaten worden geboord in de Simetik baseplate.

Ten tweede komt dan de volgorde van het monteren erg nauw. Ik had eerst de pedalen op de baseplate gemonteerd en toen ik de baseplate op de Simetik wilde monteren kon dat niet want de gaten daarvoor waren afgedekt door de pedalen :( Dus alles weer uit elkaar en met veel moeite alle boutjes en moertjes in onmogelijke hoeken eronder geschoven en snel vastgemonteerd. Het zit nu rock solid maar ik hoop dat dit nooit meer uit elkaar hoeft :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Arfman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:43:
Zo, de HE Sprints gemonteerd op de Simetik K2. Dat was wel even een bevalling :X

Ten eerste past de HE baseplate met maar 2 punten op de Simetik baseplate, dus er moesten 2 gaten worden geboord in de Simetik baseplate.

Ten tweede komt dan de volgorde van het monteren erg nauw. Ik had eerst de pedalen op de baseplate gemonteerd en toen ik de baseplate op de Simetik wilde monteren kon dat niet want de gaten daarvoor waren afgedekt door de pedalen :( Dus alles weer uit elkaar en met veel moeite alle boutjes en moertjes in onmogelijke hoeken eronder geschoven en snel vastgemonteerd. Het zit nu rock solid maar ik hoop dat dit nooit meer uit elkaar hoeft :P
Ik ben van Pro naar Sprint gegaan op een P1. Beetje jammer dat de Sprint niet met dezelfde boutjes vastgezet kon worden, daar ga je van M6 naar M5 (of M5 naar M4). Alles was al gedemonteerd, Sprints ingepakt want reeds verkocht, surprise! Kon ik daar eerst nog achteraan, en die invalmoeren voor 8020 verkopen ze lang niet overal.

Sidenote: Ik kom er net achter, heb anderhalf jaar een CSWv2.5 gehad, dat er een specifiek onderdeel op het Fanatec forum is waar per wheel base per game recommended settings worden bijgehouden. Nooit geweten en wellicht is dat aan meer mensen dan alleen aan mij voorbij gegaan, dus hier onder de link:

https://www.fanatec.com/f.../Racing_Sims_Racing_Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Vraagje: ik heb het mclaren wheel van fanatec en ik zou graag meer gebruik maken van de mogelijkheden van het stuur. Zo zitten er een aantal knoppen op waar je wellicht mappings aan kunt hangen. tevens zie ik de snelheid niet op dat kleine led schermpje. Iemand die me verder kan helpen?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tijn96 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:27:
Vraagje: ik heb het mclaren wheel van fanatec en ik zou graag meer gebruik maken van de mogelijkheden van het stuur. Zo zitten er een aantal knoppen op waar je wellicht mappings aan kunt hangen. tevens zie ik de snelheid niet op dat kleine led schermpje. Iemand die me verder kan helpen?
Het OLED-schermpje wordt niet door alle games ondersteund, wellicht kom je verder met Fanaleds. Mappings zul je per game in de control-configuratie moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

FirePuma142 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Het OLED-schermpje wordt niet door alle games ondersteund, wellicht kom je verder met Fanaleds. Mappings zul je per game in de control-configuratie moeten toevoegen.
Thanks. had er tevens bij moeten zetten dat het voor iracing is. het schermpje in het midden zou ik graag gebruiken om de snelheid te zien. absoluut onnodig maar wil het werkend hebben

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Tijn96 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Thanks. had er tevens bij moeten zetten dat het voor iracing is. het schermpje in het midden zou ik graag gebruiken om de snelheid te zien. absoluut onnodig maar wil het werkend hebben
Dan denk ik dat je inderdaad eens naar Fanaleds moet kijken

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

derx666 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Dan denk ik dat je inderdaad eens naar Fanaleds moet kijken
Ga ik daar vanavond eens naar kijken! Hartstikke dankjwel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Woensdag besteld en vandaag (vrijdag) bezorgd. Eerdere bestellingen bij Fanatec waren ook zo snel.

De wijze van verpakking gewoon top en verzorgt.

Eenmaal het stuurtje uitgepakt viel me direct het verschil in kwaliteit op met het Thrustmaster F1 Ferrari stuurtje waarmee ik op de pc racer heb gestuurd. Degelijk en geen fake schakelaars maar met een functie. Smullen!

Nu snel naar de cockpit :)

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/formula%20v2.jpg

[ Voor 198% gewijzigd door TecTo op 03-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 08:56
Noob question alert.
Kan een Fanatec stuur op een Thrustmaster Wheel base. Neem aan van niet?

Heeft iemand hier de Thrustmaster TS-XW Racer Sparco, zo ja wat zijn de ervaringen hiermee?
Wezenlijk verschil met the TX Leather?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
De eerste km weg met het Formula v2 stuurtje. Best een grappig stuurtje en de interne motortjes geven een extra rumble voor de beleving.

Vanwege mijn grote handen was een aanpassing noodzakelijk. De paddles stonden te dicht op het stuur en reeds in de verste stand en dat was te krap.

Als je links naar rechts verplaatst en andersom dan krijg je meer dan genoeg ruimte en kan je ze beduidend verder van het stuur af zetten. Tis maar een tip voor eventuele aspirant kopers met grote handen ;)

Door de hoeveelheid knoppen, schakelaars en joystick meer dan genoeg mogelijkheden om de belangrijkste aanpassingen op het stuur te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Zo, de overstap van een redelijk afgetrapt G25 pedalensetje naar Heusinkveld Sprints is vrij "stevig".
Stevig als in de rem is echt totaal anders rijden.
Bij het calibreren dacht ik "Ja, 40 kilo, laat ik dat als max zetten, dat voelt wel goed".
Rij de pits uit, eerste keer tarzan stond ik meteen bijna tegen de muur aan het einde van de grindbak.
Okay, die maar even teruggezet naar 25 kilo...klein beginnen denk ik dan maar.

Wow, wat is dat pittig zo'n plankharde rem, dat is echt totaal het tegenovergestelde van wat ik gewend was.
Ik heb echt naar mijn remindicator (?) binnen A/C moeten kijken om een idee te krijgen van hoe hard ik nou aan het remmen was, als je hier niet aan gewend ben is 15 of 25 kilo remdruk heel arbitrair.

Andere zijn mij vast voorgegaan met deze omschakeling, zijn er handige tips en start waardes qua druk om mee te beginnen?

Ik denk dat 25 kilo mogelijk te licht is, het gaat natuurlijk pas werken als je door die druk betere controle hebt en dat lukt pas met een bepaald aantal kilo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Volgens mij had ik hem op 24 kg staan, wel met de zachtste rubbers. Je kan nog 2 rubbers vervangen. Verder is het gewoon even wennen, je zal zien dat het straks veel beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
Zelf heb ik de csl elite lc pedalen.
Na verschillende opstellingen geprobeerd te hebben uiteindelijk gewoon het maximum aan resistance gemonteerd (95kg) en dan 60% brake force in de fanatec settings.

Quasi geen speling op het pedaal (ook dat schuim ding weggelaten), maar in game naar mijn mening wel perfect doseerbaar. Met mijn gewicht (+-100kg) en lengte van bijna 2 meter kan ik natuurlijk ook wel wat meer druk zetten... Heeft mij zeker een paar tienden opgeleverd in vgl met mijn G27 pedalen.

Ook met die kapotte mclaren gt3 rim sta ik plots veel dichter bij de top en kan ik mij wel tot de betere subtop rekenen nu.
Veel consistenter en in het algemeen minder pogingen nodig om een snelle ronde te rijden.

Dus aan alle twijfelaars met een g27 of equivalent: upgraden die handel als je serieus wilt simracen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Topgear90 ik ben iets meer dan 2 meter en 110 kilo. 👊
Het gaat er niet om dat ik die druk niet kan zetten, voor mijn gevoel kan ik mijn stoel kapot drukken zo sterk zijn die pedalen, de uitdaging is het wennen aan de druk tov afstand voor remdruk.
Het is net alsof ik na een centimeter travel mijn voet vlak tegen de muur aan zet zo hard is dat pedaal, ik wist dat dit ging komen maar ik wist niet dat het zo raar zou voelen in het begin. In mijn auto voel ik hoe hard ik rem aan hoe de auto reageert, die feedback heb ik niet met simracen dus moet ik leren om de druk te reguleren, ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik laat hem voorlopig wel even op 25 kilo staan en dan maar rijden tot het klikt, komt vast goed.
Bedankt voor jullie reacties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
R3m3d7 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:06:
@Topgear90 ik ben iets meer dan 2 meter en 110 kilo. 👊
Het gaat er niet om dat ik die druk niet kan zetten, voor mijn gevoel kan ik mijn stoel kapot drukken zo sterk zijn die pedalen, de uitdaging is het wennen aan de druk tov afstand voor remdruk.
Het is net alsof ik na een centimeter travel mijn voet vlak tegen de muur aan zet zo hard is dat pedaal, ik wist dat dit ging komen maar ik wist niet dat het zo raar zou voelen in het begin. In mijn auto voel ik hoe hard ik rem aan hoe de auto reageert, die feedback heb ik niet met simracen dus moet ik leren om de druk te reguleren, ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik laat hem voorlopig wel even op 25 kilo staan en dan maar rijden tot het klikt, komt vast goed.
Bedankt voor jullie reacties,
Ik wou zonder de pedaal teveel te forceren op 70-75% ingame kunnen indrukken. Vanaf dat moment blokkeren de wielen namelijk in de wagen waarmee ik hoofdzakelijk rij (GTE in iracing).
Alleen bij die 95kg lukte mij dat. Anders kon ik niet voldoende doseren en zat ik snel aan 100% remmen.

Dus ja probeer verschillende settings wat uit, is uiteindelijk voor iedereen anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3m3d7
Ok, kleine update na de Heusinkveld Sprints upgrade.

Vanochtend eerst even een in een sequentieel geschakelde auto gestapt, ik rem daarin met links en reed vrijwel direct een nieuw pb.
Mijn theorie daarvoor is dat ik vrijwel nooit met links rem want ik rij liever oudere wagens met handbak en had dus geen last van muscle memory, het ging eigenlijk direct goed.

Maar het voelde los van de manier van remmen qua pedalen nog niet helemaal lekker.
Ik ben wat meer om comfort gaan letten, iets met de hoogte van de pedalen voelde niet goed en het rijden met sokken (wat mij mijn oude G25 setup ongeveer verplicht is wil je nog iets kunnen voelen) leek allemaal wat vreemd te voelen met deze pedalen.
Ik merkte dat ik mijn voeten wat moest optillen om te rijden zoals ik dat wilde en dat daardoor zelf mijn voet af en toe raar begon te trillen, het was onnatuurlijk en voelde niet goed.

Toen dacht ik ineens aan mijn oude kartschoenen die naast de rest van mijn kartkleding nog in mijn tas had liggen, de hiel daarvan is dik en stevig en zou mijn voeten wat hoger positioneren tov de pedalen!
Snel aangetrokken en toen was het feest.
Hoppa, eerste snelle ronde was meteen binnen 2 tiende van mijn snelste tijd met de 962 op Donington, die snelste tijd was echt pas na 50+ ronden rijden gelukt.

Daarna naar wat ik de "dunes of hell" noem en dat is met wederom met 962 maar dan op bridgehampton en daar heb ik na 20 minuten mijn pb met ongeveer 4 tienden kapot gereden, op die baan had ik al bijna 700km ervaring met deze auto volgens content manager dus dat zegt wel wat.

Ik begin dus sneller te worden met de sprints en ze voelen nu, met kartschoenen aan, ook heel goed, geen trillende voet meer, niets meer mijn been omhoog halen om de boel te bedienen, dit voelt echt als in een auto rijden nu.
Je zal ze vast ook goed met sokken kunnen rijden met Sprints als je ze onder andere hoek gebruikt of lager hebt staan tov je hiel, er zijn veel factoren die daarin een rol kunnen spelen, feit is, bij mijn setup en mijn lijf heb ik schoenen nodig om hier comfortabel op te zijn en dat is prima, totaal geen probleem mee.

Ik had nooit twijfel of ik de sweet spot zou gaan vinden met de pedalen maar ik moet wel bekennen dat het echt een aantal uren kost voordat ik dat remmen met een loadcel een beetje kon controleren, ja, het is meer als echt remmen in een auto maar toen ik nog veel op mijn kart aan het racen was voelde ik heel duidelijk hoe hard ik aan het drukken was door hoe de kart reageerde, je mist de meeste van dat soort sensaties met simracen zonder motion rig en dit aanleren koste mij meerdere uren, heftig lockups in de braking zone en veel bezoekjes aan de grindbak.

Ben helemaal blij met dit setjes pedalen, hoop er lang van te kunnen genieten.
Nu op naar een vervanging van het G25 stuurtje en shifter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ook hier druk bezig met het finetunen van de positie van mijn nieuwe HE Sprint Pedals.
Heb volgens mij wel alle schroeven los gehad 8)7

Het is nog ff wennen, maar deze pedalset voelt top aan :*)

Ik merkte wel meteen dat zowel baseplate als de pedals super glad zijn i.c.m. mijn gympen. Geen idee hoe dit aanvoelt met echte raceschoenen, maar ik heb dit probleem gefixt door griptape aan te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N3GzhX5.jpg?1

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@R3m3d7 met fanatec ffb van de base en ffb van stuurtje is het helemaal feest. Voel je gewoon het skidden van het te veel remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
@Ivysaur zo hard remmen dat je gaat glijden voel ik via de transducer en simhub, het gaat erom dat ik gewend was dat mijn voet onder x graden 20% remkracht was en onder y graden 50% (ie) en ik dit nu met kilogrammen moet leren doen. Dit is voor mij blijkbaar een aardige omschakeling, de HE Spri ts zijn na een centimeter of 2 echt keihard en mijn benen zijn niet gewend om nauwkeurig 5 of 10 kilo te drukken terwijl mijn voet die potmeters redelijk nauwkeurig onder controlle hadden. Gelukkig gaat het snel de goede kant op, ook het kunnen aanpassen van de cruve van elk pedaal is top, zo kan je de turbo wagens iets makkelijk met het gas maken als je de bocht uit komt. Ik denk dat veel van mijn gevonden snelheid komt van de extra travel op het gaspedaal waardoor ik iets eerder op het gas durf te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb vorige week de sprint's ontvangen, en gemonteerd.

tov de Fanatec V3's is het zeker een upgrade. Het is geen wereld van verschil, maar ze voelen wel een heel stuk beter aan.

De travel van het gaspedaal was even wennen, dat is een stuk meer tov de V3's.

Ik vind daarnaast het eerste stukje van het rempedaal -wat HE 'gap-to-disk simulation' noemt- echt fantastisch.
Ook de software / instelmogelijkheden vind ik echt top.
Erg blij met deze upgrade. Echt zo'n upgrade die mij het hele weekend in de sim heeft laten zitten O+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Die curve op het gaspedaal is mijn favoriet, het is bijna cheaten als je met dikke turbo bak rijd, alsof je iets met mappings kan doen wat voorheen niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Zit er toch aan te denken om de Feel VR Bundle (EUR590 incl verzendkosten) aan te schaffen. Laatste update is dat shipment/delivery in Juni is van dit jaar. Echter lijkt het in eerste instantie alleen compatible te zijn met PC, met native support tussen 6-12 maanden voor Xbox One en PS4.
Houdt dus in dat ik een Drivehub zou moeten aanschaffen (EUR+90). Drivehub komt vermoedelijk wel van pas als we overstappen naar NextGen Consoles.

Al met al EUR680 kwijt voor een direct drive stuur.

Heb ondertussen wat gestruind op internet, echter aantal reviews e.d. is beperkt, begrijpelijk. Is er hier op het forum meer bekend (los van de reactie in dit topic).
En anders wat is jullie perceptie m.b.t. Feel VR Bundle.

---
Als alternatief zit ik aan de Thrustmaster TS-XW Racer Sparco te denken (zelfde prijsklasse). Mooie set, echter geen direct drive.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan.
Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Prev schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:44:
Zit er toch aan te denken om de Feel VR Bundle (EUR590 incl verzendkosten) aan te schaffen. Laatste update is dat shipment/delivery in Juni is van dit jaar. Echter lijkt het in eerste instantie alleen compatible te zijn met PC, met native support tussen 6-12 maanden voor Xbox One en PS4.
Houdt dus in dat ik een Drivehub zou moeten aanschaffen (EUR+90). Drivehub komt vermoedelijk wel van pas als we overstappen naar NextGen Consoles.

Heb ondertussen wat gestruind op internet, echter aantal reviews e.d. is beperkt, begrijpelijk. Is er hier op het forum meer bekend (los van de reactie in dit topic).

---
Als alternatief zit ik aan de Thrustmaster TS-XW Racer Sparco te denken (zelfde prijsklasse). Mooi set, echter geen direct drive.

Thanks.
Heb er net even naar zitten kijken, maar heb zo mijn bedenkingen.
1. het is een crowdfunding actie. Welke garantie heb je dat het product daadwerkelijk geleverd gaat worden?
2. 599,- usd is ERG weinig voor DD. De goedkoopste op dit moment is SimExperience (volgens mij) met rond de 1k USD voor een complete set met stuur en base. Geen pedalen dus. Wellicht ook nog een 7NM van sim-pli-city die goedkoper is dan 1k eur (maar daar weet ik zo even geen prijzen van). Feel VR zou ineens met een product komen wat de helft kost (minder zelfs). Sounds fishy to me.
3. Ik zie nog geen reviews, en het eerste artikel wat ik lees is over uitgestelde verzendingen van pedalen vanwege electronics issue.

tl;dr: Ik zou m'n vingers hier niet aan branden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Helemaal eens met @derx666 ik zou ook mijn geld niet in Feel VR stoppen voordat hier reviews van zijn, volgens mij zit sim-pli-city aan de absolute onderkant van de DD markt en alles wat significant goedkoper is dan dat wantrouw ik ook.
Bij sim-pli-city zit (tot zover ik het begrijp) letterlijk 1 man alles te doen, als die omvalt en er komt volgende maand een nieuwe spel gaat daar geen support meer voor komen want alles is closed source en denk maar niet dat die code in escrow zit, maw, einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Thanks.
Misschien een retorische vraag, jullie rijden wel met DirectDrive equipment?

Thrustmaster TS-XW Racer Sparco, is redelijk prijzig (voor niet direct drive) - iemand hier ervaring mee?

Edit:
Is het aannemelijk om te verwachten dat ik met de TS-XW kan racen op een next-gen console m.b.v. de Drivehub (collective minds)? Voor zover ik terug kan lezen/vinden, was dit ook zo met de stap van the Xbox360 naar Xbox One/PS3 naar PS4.

[ Voor 39% gewijzigd door Prev op 07-05-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Prev schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:31:
Thanks.

Thrustmaster TS-XW Racer Sparco, is redelijk prijzig (voor niet direct drive) - iemand hier ervaring mee?

Edit:
Is het aannemelijk om te verwachten dat ik met de TS-XW kan racen op een next-gen console m.b.v. de Drivehub (collective minds)? Voor zover ik terug kan lezen/vinden, was dit ook zo met de stap van the Xbox360 naar Xbox One/PS3 naar PS4.
Niks is te vergelijken versus DD behalve DD, Een TS-XW zal een goed stuurtje zijn voor de meeste mensen!

Kwa hardware support is het altijd maar afwachten. Je kan er wel van uitgaan dat een third party iets verzint als het alsnog niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Prev schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:31:
Thanks.

Edit:
Ik rij met een Fanatec csw V2 op pc. Heb wel al meerdere DD sturen geprobeerd (Osw, bodnar), en zodra het financieel haalbaar is ga ik zeker overstappen. Tot die tijd hoop ik dat de csw het volhoudt.
Wat me echter in 1e instantie ontgaan was in jouw verhaal is dat je op console gamed. Niks mis mee, maar om daar nou een DD stuur aan te gaan hangen... Ik vraag me af hoeveel zin het heeft namelijk. De console games staan er niet bekend om dat ze goede ffb hebben, en dan moet je ook nog een device er tussen zetten die het allemaal vertaald zodat een DD stuur er wat mee kan. Buiten de inherente input lag die dat veroorzaakt, kan ik me ook niet voorstellen dat het ffb signaal er beter van wordt.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun je het plezier van een DD stuur van ganse harte, maar ik ben er bang voor dat je een hoop geld gaat uitgeven voor iets wat misschien helemaal niet zo fijn werkt. Ik zou proberen om een dergelijke combo eerst ergens te testen icm de console games die je wil spelen voordat je een miskoop doet.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Extera schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:38:
Ik heb vorige week de sprint's ontvangen, en gemonteerd.

tov de Fanatec V3's is het zeker een upgrade. Het is geen wereld van verschil, maar ze voelen wel een heel stuk beter aan.

De travel van het gaspedaal was even wennen, dat is een stuk meer tov de V3's.

Ik vind daarnaast het eerste stukje van het rempedaal -wat HE 'gap-to-disk simulation' noemt- echt fantastisch.
Ook de software / instelmogelijkheden vind ik echt top.
Erg blij met deze upgrade. Echt zo'n upgrade die mij het hele weekend in de sim heeft laten zitten O+
Ik heb dezelfde upgrade gedaan ook vanaf de V3's. Het is precies wat jij zegt, gaspedaal is voor mij het grootste verschil, heel fijn. Rempedaal is ook stuk realistischer. En het voelt allemaal heel natuurlijk ineens als een echte auto.

Heb getwijfeld over de baseplate, maar toch heel blij dat ik die mee besteld heb. Makkelijke om gaspedaal iets terug te zetten tov rempedaal. heeltoe shifing word ook weer iets makkelijker zo.

Enigste nadeel.. ik merk dat ik mijn Thrustmaster TX nu als 'nep' begin te voelen. Door deze pedalen merk ik ineens dat de TX minder realistisch is voor mijn gevoel.

Eerstvolgende upgrade dus een DD. Misschien aan einde van het jaar :9 Wacht mooi even de Simucube 2 en fanatec dd reviews af.

[ Voor 7% gewijzigd door evuijtert op 08-05-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Thanks @Fassive +@derx666. Jullie snijden zeer valide punten. Ga nog even verder met mijn zoektocht.

Edit: Zoals beloofd, verder gegaan in mijn zoektocht. Stuit ik op een Fanatec CSL Elite set.
Bestaande uit:
- CSL Elite Wheel Base
- CSL Steering Wheel P1
- CSL Elite Pedals.

Als ik op de Fanatec site kijk zie ik dat dit het instapmodel is, nieuwprijs EUR480. Zijn er meer lui hier die spelen met deze set en is het zijn geld waard? Of is het toch niet niet?

[ Voor 63% gewijzigd door Prev op 09-05-2019 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Brion Sohn is op het iRacing forum zo langzamerhand de goeroe op het gebied van instellen en vergelijken van DD's aan het worden. Geheel belangeloos heeft hij de OSW community geholpen met goede instellingen voor deze DD's en nu werpt hij zich ook op om mee te denken met het ontstane bredere aanbod door de komst van de Podium en SC2 bases.

Hieronder een quote van een post van hem. De bijlage in de post (vergelijking van de diverse bases) heb ik gedownload en is te downloaden van onze site, aangezien je iRacing forum attachments niet kan downloaden als je geen lid bent.

Hieronder allereerst zijn post:
quote: Brion Sohn
I just thought I would post this as an informational thing for those considering a high end wheel.. (mainly for Direct Drives)

Chart Pricing form acquired from:
SimRacingBay - https://www.simracingbay.com
SimExperience - https://www.simxperience.com
Fanatec - https://www.fanatec.com/us-en/
Sim-Pli.City - https://sim-pli.city
Bodnar - https://leobodnar.com/shop/

Note: LAST UPDATED 5.07.2019

Additional Software for immersion is any software that is usable beyond that of the Wheel/Pedal/Shifter, i.e. the Accuforce comes with Simvibe software as part of the Sim Commander software package which is a reasonable added value if you are planing on having transducers added to your set-up.

Parts used for the Estimated Completion of the wheel system include a WheelBox with Paddles and a Steering wheel and any additional mounting Brackets, Drivelocks, or Wheel adaptors when needed. The List below ar ether parts chosen for the list as a minimal method to get a working wheel system for the Bases if not part of an infrastructure Fanatec, or included Accuforce Complete.

$25.00 - Generic eBay 320mm GT Wheel
$100.00 - Penguin r/c PSWGTlc button box -
http://www.penguinrc.com/...imulation/SimuSERIES.html
$75.00 - Penguin r/c PS1000lc Paddle Switches (only available with a wheel box) and PS1002_03 Small Paddles - http://www.penguinrc.com/...transmission_control.html

Total $200.00

Only the Simucube SC1 Large or Small Mige can use the combination above AS-IS all other wheels require the following USB interface as well:

$100.00 - Penguin r/c PSUSB28lc SimuSeries USB interface Box -
http://www.penguinrc.com/...imulation/SimuSERIES.html

Total USB Package - $300.00

If any information is wrong or you know some information that is unknown please let me know so I can adjust the chart..

CHANGE LOG:
2019.05.07 - Overhauled chart to include all new wheels and added a price per Nm
2019.05.08 - Added Sim-Pli.city High Nm Wheelbases.
Ben je lid van iRacing dan is hier de link naar het draadje: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3554061.page

En hier de link naar de PDF met de vergelijking van de diverse DD's: https://files.got-racing.eu/got/Wheel_Comparison_2019_05.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
JoepW schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:36:
Brion Sohn is op het iRacing forum zo langzamerhand de goeroe op het gebied van instellen en vergelijken van DD's aan het worden.
En hier de link naar de PDF met de vergelijking van de diverse DD's: https://files.got-racing.eu/got/Wheel_Comparison_2019_05.pdf
Zeer waardevol, bedankt dat je dat hier deelt Joep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
R3m3d7 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:19:

Bij simpli-city zit (tot zover ik het begrijp) letterlijk 1 man alles te doen, als die omvalt en er komt volgende maand een nieuwe spel gaat daar geen support meer voor komen want alles is closed source en denk maar niet dat die code in escrow zit, maw, einde oefening.
Het 1 man verhaal klopt niet, er werken daar een aantal mensen.
Ik ben mij er wat in aan het verdiepen want het 10nm model is toch wel een erg leuke instapper in de DD markt en de problemen die er in het begin waren met de firmware zijn verholpen, de support qua sims is gewoon goed en de mensen die nu rijden met actuele firmwares zeggen dat het een duidelijk upgrade is qua fidelity en snelheid tov hun T300's en CSL's.

In recente firmwares is ook de snelheid van de motor wat meer beschikbaar gekomen en lijken de bezitters ervan tevreden te zijn over hun DD setup. Het blijft een beetje een risico met zo'n klein bedrijfje maar het is wel een goedkope manier om in te stappen in de DD wereld.
Binnen een jaar is het systeem gegaan van eigenlijk maar 2 sims supporten naar tot zover ik zie zo ongeveer alle populaire titels, daarnaast kan de controller nu alle ffb effecten weergeven, in het begin werden bepaalde ffb effecten gewoonweg niet weergegeven. :X

Ik overweeg uiteindelijk te gaan voor een gebruikte Simucube als ik tegen iets met een redelijke prijs aan loop of iets als dit, een nieuwe DD1 of SC2 zit er gewoon niet in en een niet DD setup kopen als upgrade is niet aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

TecTo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:44:
De eerste km weg met het Formula v2 stuurtje. Best een grappig stuurtje en de interne motortjes geven een extra rumble voor de beleving.

Door de hoeveelheid knoppen, schakelaars en joystick meer dan genoeg mogelijkheden om de belangrijkste aanpassingen op het stuur te regelen.
Ik las dat jij hiervoor een Thrustmaster had met het F1 stuurtje. Dat is mijn huidige setup momenteel en hoewel in het F1 stuurtje qua vormfactor en extra knoppen echt fijn vind ben ik verder niet echt te spreken erover omdat:

1. Het rubber nu al aan het slijten is (na ongeveer 4 maanden)
2. De shifters aan elkaar zitten 8)7
3. Sommige knoppen zijn stroef (onderste schakelaars) of nep (stickers).

Nu ben ik helemaal verliefd op de Formula V2 stuur maar is het echt de moeite waard om te upgraden? Best een flinke aanschafprijs van 400€ voor de CSL elite+ (of 550€ voor de CSW) en 350€ voor het stuurtje.

Nu kom jij van de pc Racer en ik de T300, was het voor jou al de moeite waard?

Dan nog (domme?) algemene vraag. Net als iedereen ben ik begonnen met entry spul en zijn mijn pedals al een poosje Fanatec LC die erg goed gevallen maar de Heusinkveld Sprints zijn toch ook wel aantrekkelijk voor het vakantiegeld >:) . Mocht ik ooit de 2 pedal sprints kopen kan ik dan eventueel nog één Fanatec pedal gebruiken als eventuele clutch? Of valt dit niet te combineren. Ik race namelijk 95% van de tijd zonder clutch waardoor de 3 pedal wellicht overkill is. maar toch hou ik graag de optie voor de toekomst om de clutch te behouden.

Ten slotte, wat is wellicht een grotere upgrade?
Fanatec LC -> Heusinkveld Sprint
T300 -> Fanatec CSL Elite+ (of CSW)
(of toch doorsparen voor een DD :D )

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Melkaz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Dan nog (domme?) algemene vraag. Net als iedereen ben ik begonnen met entry spul en zijn mijn pedals al een poosje Fanatec LC die erg goed gevallen maar de Heusinkveld Sprints zijn toch ook wel aantrekkelijk voor het vakantiegeld >:) . Mocht ik ooit de 2 pedal sprints kopen kan ik dan eventueel nog één Fanatec pedal gebruiken als eventuele clutch? Of valt dit niet te combineren. Ik race namelijk 95% van de tijd zonder clutch waardoor de 3 pedal wellicht overkill is. maar toch hou ik graag de optie voor de toekomst om de clutch te behouden.
Zo lang je beide pedal sets aangesloten hebt op je PC moet dat gewoon kunnen. Je kunt met sommige games mogelijk problemen gaan krijgen omdat ze niet altijd goed om kunnen gaan met grote hoeveelheden verschillende controllers maar over het algemeen geldt dat vooral voor oudere games en sims.

Denk er wel ff goed over na hoe je dat fysiek wilt opstellen!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
2. De shifters aan elkaar zitten 8)7
Hier is nog wel een alternatief voor (wat ik zelf tot grote tevredenheid gebruik):
https://www.3drap.it/prod...wheel-addon-thrustmaster/

Je hebt er wat basic soldeer-skillz voor nodig, maar ik vond de ombouw goed te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sleepie op 10-05-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

Raimond613 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Denk er wel ff goed over na hoe je dat fysiek wilt opstellen!
Dat is wel een goed punt, op mijn pedal plate (GT1 Evo van Sim lab) zitten de mounting points van de Heusinkvelds hoger dan die van de Fanatec. Dag idee ;w (zonder extra 8020 aan te schaffen that is).

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe open-wheel add-on van Thrustmaster?
https://www.thrustmaster....roducts/tm-open-wheel-add

Door mijn vele ACC uurtjes begint het standaard 'ronde' Ferrari stuur wat ongemakkelijk te voelen en zoek ik een GT-achtig stuur voor op mijn TM 300.... Iemand advies?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
[...]

Ik las dat jij hiervoor een Thrustmaster had met het F1 stuurtje. Dat is mijn huidige setup momenteel en hoewel in het F1 stuurtje qua vormfactor en extra knoppen echt fijn vind ben ik verder niet echt te spreken erover omdat:

Nu ben ik helemaal verliefd op de Formula V2 stuur maar is het echt de moeite waard om te upgraden? Best een flinke aanschafprijs van 400€ voor de CSL elite+ (of 550€ voor de CSW) en 350€ voor het stuurtje.

Nu kom jij van de pc Racer en ik de T300, was het voor jou al de moeite waard?
Het formula v2 stuur is beduidend beter van kwaliteit, geen nep knoppen, schifters soepeler en stiller en de overvloed aan instelmogelijkheden per auto. T.o.v Thrustmaster een 100% upgrade.
Over de Heusinkveld pedalen lees ik niets dan goed en reviews op internet altijd positief. Wel een stevige rig nodig om de kwaliteit en eigenschappen te benutten.

Zelf blijf ik voorlopig bij de v3 pedalen van Fanatec met loadcell omdat ik het handig vind dat je even snel een aanpassing kan maken op het stuur.

Wat omslagtig de Heusinkveld te combineren met Fanatec pedalen voor de clutch maar het Formula v2 stuur heeft een upgrade met clutch op het stuur.
Ten slotte, wat is wellicht een grotere upgrade?
Fanatec LC -> Heusinkveld Sprint
T300 -> Fanatec CSL Elite+ (of CSW)
(of toch doorsparen voor een DD :D )
Lees vaak dat pedalen de eerste upgrade is maar dat als je Heusinkveld pedalen hebt Thrustmaster weer als speelgoed aanvoelt. Vergelijk ik de PC racer met de CSW 2.5 en stuurtjes van Fanatec dan deel ik deze mening.

Doorsparen voor DD is ook een mogelijkheid maar zit je direct aan een behoorlijk budget.

Zelf de DD gecanceld. De prijs is ineens 200 euro omhoog gegaan voor de DD1 en dat alleen omdat er de motor van de DD2 inzit. Voor die prijs geen extra's zoals een noodstop en moet je aan de achterkant van de unit de knop indrukken. Niet echt handig volgens gebruikers.

Ook is het afwachten hoe dit product zich staande houdt. Mocht ik ooit voor DD gaan dan wordt het de DD2 en dat is denk ik ook de strategie van Fanatec ;)

Je schrijft dat de LC pedalen goed bevallen dus zou je daar een tijdje mee door kunnen gaan. Heusinkveld pedalen zijn niet 123 verkrijgbaar. Wil je direct een leuke upgrade dan is wellicht de optie Formula v2 in combinatie met de v2.5 een optie. Trustmaster in de verkoop en wellicht nog wat geld over om alsnog een paar Heusinkveld aan te schaffen doch niet direct noodzakelijk.

Succes met je besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TecTo schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Het formula v2 stuur is beduidend beter van kwaliteit, geen nep knoppen, schifters soepeler en stiller en de overvloed aan instelmogelijkheden per auto. T.o.v Thrustmaster een 100% upgrade.
Hier ben ik wel benieuwd over. Ik gebruik de T500 en dan op redelijk minimale FFB settings. Voor de kracht hoef ik het dus niet te doen. Wat mis ik op de F1 Rim van TM t.o.v. van de Fanatec? Op dit moment gebruik ik niet alle knoppen op het stuur.
[...]

Over de Heusinkveld pedalen lees ik niets dan goed en reviews op internet altijd positief. Wel een stevige rig nodig om de kwaliteit en eigenschappen te benutten.

Zelf blijf ik voorlopig bij de v3 pedalen van Fanatec met loadcell omdat ik het handig vind dat je even snel een aanpassing kan maken op het stuur.

Wat omslagtig de Heusinkveld te combineren met Fanatec pedalen voor de clutch maar het Formula v2 stuur heeft een upgrade met clutch op het stuur.
Ik ging van de T3PA PRO naar de Heusinkveld PRO pedalen. Dat was echt een mega upgrade. Het voelt echt fantastisch aan. Ook de support van Remco was prima met de vragen over de instellingen e.d.
[...]

Lees vaak dat pedalen de eerste upgrade is maar dat als je Heusinkveld pedalen hebt Thrustmaster weer als speelgoed aanvoelt. Vergelijk ik de PC racer met de CSW 2.5 en stuurtjes van Fanatec dan deel ik deze mening.

Doorsparen voor DD is ook een mogelijkheid maar zit je direct aan een behoorlijk budget.

Zelf de DD gecanceld. De prijs is ineens 200 euro omhoog gegaan voor de DD1 en dat alleen omdat er de motor van de DD2 inzit. Voor die prijs geen extra's zoals een noodstop en moet je aan de achterkant van de unit de knop indrukken. Niet echt handig volgens gebruikers.

Ook is het afwachten hoe dit product zich staande houdt. Mocht ik ooit voor DD gaan dan wordt het de DD2 en dat is denk ik ook de strategie van Fanatec ;)

Je schrijft dat de LC pedalen goed bevallen dus zou je daar een tijdje mee door kunnen gaan. Heusinkveld pedalen zijn niet 123 verkrijgbaar. Wil je direct een leuke upgrade dan is wellicht de optie Formula v2 in combinatie met de v2.5 een optie. Trustmaster in de verkoop en wellicht nog wat geld over om alsnog een paar Heusinkveld aan te schaffen doch niet direct noodzakelijk.

Succes met je besluit.
En toch vraag ik me af hoe het met de kwaliteit --> support zit bij Fanatec. Feit dat ik ze alleen maar rechtstreeks kan kopen bij Fanatec geeft mij enige reserve. Ook de verhalen over het stukgaan van die dingen maakt me terughoudend (natuurlijk hoor je de goede verhalen een stuk minder). Ik heb meerdere malen met de muis over de "buy now" knop gehangen, maar of het echt een upgrade is t.o.v. mijn T500 is iets wat ik me echt afvraag. Ook het feit dat ik 3 sturen van TM heb liggen is iets wat ik dan weer opnieuw moet gaan aanschaffen. Fanatec is alles behalve goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sleepie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Hier is nog wel een alternatief voor (wat ik zelf tot grote tevredenheid gebruik):
https://www.3drap.it/prod...wheel-addon-thrustmaster/

Je hebt er wat basic soldeer-skillz voor nodig, maar ik vond de ombouw goed te doen.
En ze werken prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd over. Ik gebruik de T500 en dan op redelijk minimale FFB settings. Voor de kracht hoef ik het dus niet te doen. Wat mis ik op de F1 Rim van TM t.o.v. van de Fanatec? Op dit moment gebruik ik niet alle knoppen op het stuur.

[...]

Ik ging van de T3PA PRO naar de Heusinkveld PRO pedalen. Dat was echt een mega upgrade. Het voelt echt fantastisch aan. Ook de support van Remco was prima met de vragen over de instellingen e.d.

[...]

En toch vraag ik me af hoe het met de kwaliteit --> support zit bij Fanatec. Feit dat ik ze alleen maar rechtstreeks kan kopen bij Fanatec geeft mij enige reserve. Ook de verhalen over het stukgaan van die dingen maakt me terughoudend (natuurlijk hoor je de goede verhalen een stuk minder). Ik heb meerdere malen met de muis over de "buy now" knop gehangen, maar of het echt een upgrade is t.o.v. mijn T500 is iets wat ik me echt afvraag. Ook het feit dat ik 3 sturen van TM heb liggen is iets wat ik dan weer opnieuw moet gaan aanschaffen. Fanatec is alles behalve goedkoop.
Kwa ffb zit er weinig verschil tussen de T500 en de CSWv2. Misschien dat de CSWv2.5 iets beter is, maar veel verschil zal het niet zijn. De stuuropties die je nu krijgt zullen waarschijnlijk wel iets beter zijn dan je T500, maar je zegt zelf dat je nu al niet alle knoppen gebruikt.

Ik zou in jouw geval eerder gaan kijken naar een low power DD stuur van sim.pli.city of zo. Moet je alleen iets verzinnen om een stuur erop te monteren.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Met de T500 en een V2. Zit wat minder verschil in ja. maar de V2.5 is een heel andere 'league'. Het is de holy grail van de belt driven stuurtjes. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik vond het verschil wel meevallen. Heb zelf een V2, en heb meerdere malen bij kennissen met een v2.5 gereden. Er is zeker verschil is smoothness, het is niet zo dat ik het gevoel had dat ik meteen moest upgrade. DD een een heel andere league, v2 vs v2.5 is gewoon een kleine evolutie.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik kom vanaf een Driving Force GT en heb een weekje de V2 en V2.5 naast elkaar gehad. Tussen die twee zit nagenoeg niets tov de DF GT vind ik achteraf de CSW V2.5 het geld niet waard, beter ja niet 100'den euro's beter. Denk dat de T300 de gulden middenweg is en DD het ideaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Prev schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:44:

---
Als alternatief zit ik aan de Thrustmaster TS-XW Racer Sparco te denken (zelfde prijsklasse). Mooie set, echter geen direct drive.

Thanks.
Wees slim doe het niet pure rommel

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
ZFLaSH schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:03:

Heb drie stuurtjes gehad bij de pc racer en alleen al het wisselen is een gedoe. Dan blijf er altijd wat voelbare speling en de plastic look maar dat is minder belangrijk. FF was meer dan genoeg maar in mijn geval begon de ventilator behoorlijk lawaai te maken als die ferm werd aangesproken.

De kwaliteit van de Formula stuurtje is stukken beter dan de Ferrari look a like van TM. Zo ook de universeel hup met Forza stuur in vergelijk met het Thrustmaster Alcantara stuur.

Stuurplaat is carbon, klik bevestiging en sluit zoals het hoort, paddels soepeler en stiller, via display tunen van auto, 5 banken waar je instellingen in kan opslaan en zonder poespas over kunt beschikken. Over de hele linie beter en degelijker gebouwd.

De bouw van de V2.5 is ook beduidend degelijker dan de pc racer. Ook de instelmogelijkheden overtreft de pc racer en het stuurt gewoon smoother, zonder het soms irritante gekraak van het plastic wat de TM wel had.

Heb de hele mikmak verkocht voor een weggeef prijs. Stuurtjes, pedalen, schifter, race stand en pc racer basis. Puur omdat ik er geen hoofdprijs voor durfde te vragen Achteraf gezien vind ik de pc racer beslist de volle prijs niet waard.

Ben ik sneller geworden met Fanatec . Hooguit en paar tiende maar de beleving is er 100% op vooruit gegaan. Al is dat laatste subjectief maar het smoelt wel :)

Over de support van Fanatec kan ik weinig zeggen want daar heb ik geen ervaring mee.
De V3 pedalen doen hun werk al anderhalf jaar probleemloos en met de loadcell kit in de lichte config genoeg controle en moet zeker niet zwaarder. De loadcell kit er pas weer in gedaan nadat de pedalen op de P1 gemonteerd waren.

Over de support van TM lees ik dat dit ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.
De reviews op Youtube over Fanatec support valt ook wel mee.

Ben je tevreden met TM gewoon blijven gebruiken.

Zelf keek ik altijd met een schuin oog naar Fanatec en ondanks de hogere aanschaf prijs tevreden. Zo zal ik ook met een schuin oog naar de Podium DD blijven kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die de Simucube 2 in de pre-order hebben staan?
Ik heb de Pro besteld, als het goed is wordt die volgende week geleverd. Het is mijn eerste DD stuur en ik ben reuzebenieuwd!
Ik heb een aantal weken geleden wel al een paar uurtjes met een large mige gereden en was na 2 bochten al verkocht v.w.b. het DD principe :D

[ Voor 4% gewijzigd door Raimond613 op 13-05-2019 11:25 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-08 10:30
Ben erg benieuwd naar je ervaring Raimond, hou ons maar op de hoogte...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Laatst online: 04-08 15:29
Raimond613 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:24:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die de Simucube 2 in de pre-order hebben staan?
Ik heb de Pro besteld, als het goed is wordt die volgende week geleverd. Het is mijn eerste DD stuur en ik ben reuzebenieuwd!
Ik heb een aantal weken geleden wel al een paar uurtjes met een large mige gereden en was na 2 bochten al verkocht v.w.b. het DD principe :D
Jazekers! Al lange tijd aan het twijfelen over de aanschaf van een DD. Iedere keer als ik bij m'n simmaatje met Bodnar :9 was wezen simmen, was het thuis achter de T300 toch ineens een behoorlijke 'meh' ervaring. :+

Na lang twijfelen tussen OSW en Fanatec stond de DD1 al in m'n mandje toen daar ineens de SC2 werd gelanceerd. Met het team van Granite erachter gecombineerd met een goede ontwerp filosofie was de keuze toen makkelijk gemaakt.Dat wat me weerhield van OSW (support/ compatibility) is ondervangen. Een technisch compromisloos ontwerp is iets wat je in deze prijsklasse wilt. Ondanks dat de Sport wellicht meer dan toereikend is, toch gekozen voor de Pro gezien de relatieve lage meerkosten en de extra headroom. Ik zoek maximale dynamiek en fidelity, max torque is met name marketing gewauwel...

Om de kosten enigzins te drukken heb ik eerst een converter voor TM naar OSW besteld met USB aansluiting. https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/
Mocht dit goed bevallen dan bestel ik de Sparco 383 van Thrustmaster er nog bij.

Echter is het nog een uitdaging deze aan de SC2 QR te monteren. (beide zijden blinde gaten gaat niet werken). Dus dan heb je sowieso nog een stuurnaaf verlenger en/of een adapter van 50-70mm nodig. Heb hierover al contact gehad met de dealer, en die hadden deze uitdaging ook al ontdekt. Ascher heeft er zelfs al een specifieke adapter voor ontwikkeld; https://www.ascher-racing.com/shop/sqr-70mm-adapter/

Inmiddels heeft Ascher ook z'n wireless SC2 stuur gepubliceerd en daarnaast diverse uit Alu gefreesde buttonplates al dan niet wireless. https://www.ascher-racing...category/steering-wheels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TecTo schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:19:
[...]

Heb drie stuurtjes gehad bij de pc racer en alleen al het wisselen is een gedoe. Dan blijf er altijd wat voelbare speling en de plastic look maar dat is minder belangrijk. FF was meer dan genoeg maar in mijn geval begon de ventilator behoorlijk lawaai te maken als die ferm werd aangesproken.

De kwaliteit van de Formula stuurtje is stukken beter dan de Ferrari look a like van TM. Zo ook de universeel hup met Forza stuur in vergelijk met het Thrustmaster Alcantara stuur.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Wisselen van het stuurtje doe ik eigenlijk nooit en ik heb eigenlijk nauwelijks speling. Mijn T500 heb ik aangepast met een andere fan die 3x zoveel lucht verplaatst met maar 15% van het geluid.
Stuurplaat is carbon, klik bevestiging en sluit zoals het hoort, paddels soepeler en stiller, via display tunen van auto, 5 banken waar je instellingen in kan opslaan en zonder poespas over kunt beschikken. Over de hele linie beter en degelijker gebouwd.

De bouw van de V2.5 is ook beduidend degelijker dan de pc racer. Ook de instelmogelijkheden overtreft de pc racer en het stuurt gewoon smoother, zonder het soms irritante gekraak van het plastic wat de TM wel had.

Heb de hele mikmak verkocht voor een weggeef prijs. Stuurtjes, pedalen, schifter, race stand en pc racer basis. Puur omdat ik er geen hoofdprijs voor durfde te vragen Achteraf gezien vind ik de pc racer beslist de volle prijs niet waard.
Dat display zal ik niet gaan gebruiken aangezien ik 100% in VR race. De smoothness is iets waar ik zeker benieuwd naar ben, maar ook of er latency verschil is. De vraag alleen is, is een upgrade voor dat geld het ook waard of is een DD dan niet een betere optie?
Ben ik sneller geworden met Fanatec . Hooguit en paar tiende maar de beleving is er 100% op vooruit gegaan. Al is dat laatste subjectief maar het smoelt wel :)

Over de support van Fanatec kan ik weinig zeggen want daar heb ik geen ervaring mee.
De V3 pedalen doen hun werk al anderhalf jaar probleemloos en met de loadcell kit in de lichte config genoeg controle en moet zeker niet zwaarder. De loadcell kit er pas weer in gedaan nadat de pedalen op de P1 gemonteerd waren.

Over de support van TM lees ik dat dit ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.
De reviews op Youtube over Fanatec support valt ook wel mee.

Ben je tevreden met TM gewoon blijven gebruiken.

Zelf keek ik altijd met een schuin oog naar Fanatec en ondanks de hogere aanschaf prijs tevreden. Zo zal ik ook met een schuin oog naar de Podium DD blijven kijken ;)
Het gaat mij er meer om dat Fanatec niet via resellers verkoopt. Je bent dus al genoodzaakt om rechtstreeks daar te kopen en ook de RMA dus via het buitenland te doen. Mijn ervaringen hiermee zijn niet al te positief (apparaten worden in gijzeling gehouden; absurde reparatie kosten die zgn buiten de garantie vallen; Post en shipping die je moet betalen die ook nog eens ontzettend hoog zijn etc.).

Reviews op Youtube geven vaak een leuke indruk, maar zeggen niets over de levensduur van het apparaat. Ik weet dat @JoepW niet heel positief is over Fanatec en kwam met concrete voorbeelden. Apparaten kunnen altijd stuk gaan, maar ik hoor dit bij Fanatec toch wel bovengemiddeld. Op dit moment ben ik nog prima te spreken over de T500. De kracht van de FFB heeft vanwege mijn handicap geen significante meerwaarde. De detail, smoothness en latency daarentegen wel. Als de CSW daar een flinke verbetering in is, ben ik geïnteresseerd. Dat zou ik dus wel eens willen proberen maar blijf ik mijn reserves houden mbt hun kwaliteit en RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@ZFLaSH als je smoothness will moet je DD gaan. Een csw v2.5 zal misschien iets beter zijn dan je huidige t500, maar gezien de nieuw prijs van rond de 800-900 euro incl stuur dan zit je al behoorlijk in de buurt van de DD sturen.
Ik zou m'n ogen open houden voor 2e hands sc1 sturen gezien de sc2 nu op de markt komt en er altijd mensen zijn die het allernieuwste moeten hebben. Je kunt ook kijken naar de 7NM sim.pli.city DD sturen. Ongeveer de Max power van een csw, maar de smoothness en response van een DD.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
derx666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:48:
@ZFLaSH. Je kunt ook kijken naar de 7NM sim.pli.city DD sturen. Ongeveer de Max power van een csw, maar de smoothness en response van een DD.
Ik ben er wel uit dat ik de 10Nm Sim-plicity ga kopen.
Heb aardig wat ingelezen en contact gehad met het bedrijf en heb er inmiddels vertrouwen in dat het voor mij een goede keuze is.
Ik denk dat ik de eerste hier zal zijn met dit merk dus ik zal hem uitgebreid reviewen, ook op 7NM output voor de mensen die dat instap model overwegen.
Ik ga voor de 10NM omdat deze voor 120 euro meer 40% meer headroom geeft en ik erg lang wil ga doen met dit apparaat, ik heb echter contact met meerdere mensen die me een 7NM rijden na een t500 en csl elite en deze vertellen mij dat ook dan de 7NM echt sterker, soepeler en veel sneller aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@R3m3d7 ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
R3m3d7 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:33:
[...]

Ik ben er wel uit dat ik de 10Nm Sim-plicity ga kopen.
Heb aardig wat ingelezen en contact gehad met het bedrijf en heb er inmiddels vertrouwen in dat het voor mij een goede keuze is.
Ik denk dat ik de eerste hier zal zijn met dit merk dus ik zal hem uitgebreid reviewen, ook op 7NM output voor de mensen die dat instap model overwegen.
Ik ga voor de 10NM omdat deze voor 120 euro meer 40% meer headroom geeft en ik erg lang wil ga doen met dit apparaat, ik heb echter contact met meerdere mensen die me een 7NM rijden na een t500 en csl elite en deze vertellen mij dat ook dan de 7NM echt sterker, soepeler en veel sneller aanvoelt.
Ik zou zeker voor de 10 Nm gaan ipv 7 Nm.
Zelf heb ik een 30 Nm big MiGe, en draai meestal rond de 25 - 30 %, dus ongeveer 7,5 tot 9 Nm en dat voelt gewoon goed.
Een 7 Nm DD voor dat geld voelt idd niet goed, een 10 Nm klinkt veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
De Heusinkvelds zijn nu in stock heren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De Sprint pedalen zijn waren weer (even) in Stock: https://heusinkveld.com/p...pedals/sim-pedals-sprint/

Edit: Correctie :X

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 17-05-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Dev0o schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:06:
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe open-wheel add-on van Thrustmaster?
https://www.thrustmaster....roducts/tm-open-wheel-add

Door mijn vele ACC uurtjes begint het standaard 'ronde' Ferrari stuur wat ongemakkelijk te voelen en zoek ik een GT-achtig stuur voor op mijn TM 300.... Iemand advies?
Ik probeer dit stuur te bestellen, maar nergens verkrijgbaar.... |:(

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Raimond613 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:24:
Heb een Ultimate besteld. Afgelopen week een mail gestuurd wanneer levering te verwachten is. Gaat nog een week of 2 duren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 8 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.