Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 9 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Vandaag heeft Granite Devices op hun facebook account gepost dat de eerste SC2 uitleveringen daadwerkelijk gedaan zijn (aan de resellers dan he). Er stond niet veel detail bij maar ik lijk er uit op te maken dat nog niet alle resellers vandaag al beleverd zijn, dus het is nog even geduld oefenen..

Ik heb vandaag wel de HE sprint pedals + het sim rig kunnen bestellen dankzij de alert van R3m3d7 _/-\o_ :D

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
*snip* V&A

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Wat zou een realistische vraagprijs zijn voor een set HE Pro pedalen van een jaar of 2 oud ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:00
alexbl69 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Heb een Ultimate besteld. Afgelopen week een mail gestuurd wanneer levering te verwachten is. Gaat nog een week of 2 duren.
Wow, een Ultimate. _/-\o_
Aangezien ik naar een DD setup kijk die net iets minder dan 1/3 van het aantal Nm's aankan als de Ulitmate die jij hebt bestelt, kan je mij uitleggen waarom je voor een 32Nm servomotor hebt gekozen terwijl 1 stapje daaronder minder dan de helft kost? Ik vermoed dat dit een andere reden heeft dan pure Nm's.
Ik bedoel er verder echt helemaal niets mee te insinueren, ik ben gewoon oprecht benieuwd wat je beweegt om deze keuze te maken, ik gok dat het je ging om het finetunen wat de Ultimate als enige heeft.
derx666 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:50:
Wat zou een realistische vraagprijs zijn voor een set HE Pro pedalen van een jaar of 2 oud ?
lastige vraag want deels is het maar wat een gek ervoor geeft, je voordeel is dat deze bij jou zo te krijgen zijn en de sprints zijn lastiger nieuw te krijgen.
Ik zou zelf nooit meer dan 75% van de nieuwwaarde betalen (in dit geval tov 700 euro voor sprints) voor iets dat op papier uit garantie is, ik vindt dat zelf de bovengrens en dan gaat de leeftijd, staat, is er een doos en boekje bij etc allemaal meespelen. 450-500 euro?

[ Voor 28% gewijzigd door R3m3d7 op 18-05-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

derx666 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:50:
Ik heb ze zelf verkocht voor €450 aan een andere Tweaker, in mijn geval nog met een jaar garantie, compleet met alle originele accessoires in de originele verpakking op de Heusinkveld omdoos na. Niet de hoofdprijs, maar daar was ik ook niet naar op zoek. Via Marktplaats ben je je pedalen denk ik binnen een dag kwijt voor deze prijs. Mijn pedalen stonden ook op Marktplaats, daar heb ik van 10 bieders als openingsbod er één voor €450 gekregen (maar toen al een deal hier gemaakt), 8 voor €400 en een droeftoeter bloedserieus voor €250.

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 18-05-2019 10:23 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19
R3m3d7 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:27:
[...]

Wow, een Ultimate. _/-\o_
Aangezien ik naar een DD setup kijk die net iets minder dan 1/3 van het aantal Nm's aankan als de Ulitmate die jij hebt bestelt, kan je mij uitleggen waarom je voor een 32Nm servomotor hebt gekozen terwijl 1 stapje daaronder minder dan de helft kost? Ik vermoed dat dit een andere reden heeft dan pure Nm's.
Ik bedoel er verder echt helemaal niets mee te insinueren, ik ben gewoon oprecht benieuwd wat je beweegt om deze keuze te maken, ik gok dat het je ging om het finetunen wat de Ultimate als enige heeft.
Met name dat laatste inderdaad. En daarbij hoop/denk/vermoed ik dat hoe meer kracht de motor heeft, hoe subtieler en soepeler ook kleinere FF-krachten doorgegeven worden. Maar we gaan het meemaken.

Was een maand of 2 geleden nog van plan m'n hele boeltje te verkopen, maar dat is nu 180° omgedraaid :). M'n accuforce V1 begon kuren te vertonen. Heb in eerste instantie een CWS v2.5 + CS BMW wheel besteld, maar als je eenmaal DD gewend bent is het blijkbaar heel moeilijk om terug te gaan :X.

Geen V&A op het forum, zie topicwaarschuwing

Simvibe werkt mooi, maar heb m'n hele rig omgebouwd naar een visueel iets aantrekkelijker geheel, en daar passen 7 versterkers met een hele rits bekabeling niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2019 12:15 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Wellicht kan je die hier te koop zetten https://www.reddit.com/r/procrastinate/ _O-

[ Voor 33% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 06:33

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er is nieuwe FW en driver voor OSW: https://granitedevices.com/wiki/SimuCUBE_firmware_releases
Mika raadt nog niet aan om meteen een update te doen: https://community.granite...ta-release-thread/559/222

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Even met beperkt budget wat spulletjes bij een geharkt.
Gisteren een Logitech Driving Force GT op de kop getikt voor 55 euro.
Aangezien ik al eventjes nog met een Logitech Momo zat te spelen wilde ik wel een 900 graden stuur.
Velen prezen hem aan voor budget stuur dus dan maar eentje gekocht.

Normaal deze week ga ik nog een G27 hebben met pedalen zonder shifter voor 35 euro.
Moest enkel de pedalen hebben,maar de G27 voor 10 euro extra erbij gekregen omdat de usb kabel in 2 is.
Gewoon paar draadjes aan mekaar doen en het werkt terug. Mocht het niet werken dan is dat geen probleem. Arduino met een DB9 connector en de G27 pedalen werken via usb.
Mocht het stuurtje werken dan heb ik er een goede zaak aangedaan, twijfel dan enkel voor die Driving Force GT nog te houden. Misschien als backup als de G27 stuur kapot gaat.

Op het einde van het jaar als ik het nog leuk vindt, ga ik dan kijken voor een upgrade set.
Eerst Fanatec pedalen kopen en dan later een nieuw stuur.
Wilde gewoon even goedkoop beginnen met de hobby zonder de bank te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
@KBE91 Leuk man, ik hou wel van die aanpak. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
KBE91 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:22:
Even met beperkt budget wat spulletjes bij een geharkt.....
Prima aanpak (y)
Zo ben ik ook begonnen (eind 2010) en langzaam (en soms te snel :+ ), maar zeker de boel opgebouwd zoals ik die nu heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:12
Dat is toch de halve hobby vaak, lekker je spulletjes uitbreiden en verhandelen op een tempo dat voor jou handig is en leuk blijft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Vaak is het bouwen leuker dan het gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Laatst online: 12-09 10:24
Zeg dat, alleen de upgrades/updates in het begin zijn niet zo prijzig. Naar mate je verder komt worden ook de aanpassingen steeds groter en vooral steeds duurder :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
G27 opgehaald, maar die was inderdaad gewoon kapot, heb wel de pedals kunnen testen en die werken gewoon. Twijfel nu enkel voor die usb kabel te kopen, bespaart me hoop werk met Arduino.
Eens met vrouwtje moeten over spreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91
Dan toch een Arduino besteld met db9 connector voor 6 euro. Zal binnen 2 weken dan de pedalen op usb kunnen aansluiten.

Vandaag is de mod ook klaar voor men Driving Force GT.
De flippers laten 3D printen door men broer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nz8tNMTG/61341213-871159863283133-1907108141057703936-n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
Iemand ervaring met de volgende kuipstoelen?
https://sim-lab.eu/product/sparco-grid-q-bucket-seat/
https://sim-lab.eu/product/sim-lab-speed1-bucket-seat/
https://sim-lab.eu/product/sim-lab-speed2-bucket-seat/

Ben zelf 183 en rond de 90 kilo. Heup ±37cm en schouder ±45cm.

Liefst ging ik ze uitproberen of de maat klopt dat is natuurlijk het beste. Maar helaas woon ik totaal niet in de buurt. Dus persoonlijk testen zit er niet in. Vandaar de vraag hier op het forum. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 16:19
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een racestuur voor games als PC2 en F1. Ik speel momenteel op een PS4 nog altijd met een controller, maar wil toch een keer overstappen. Daarbij zal het nu nog op de PS4 zijn, maar in de toekomst wil ik waarschijnlijk over stappen naar PC. Ik twijfel hierbij eigenlijk over 2 stuurtjes.Namelijk de Fanatec CSL Elite voor ongeveer 550 euro, of de Thrustmaster T300 met T3PA pedalen voor rond de 330 euro.

Is de Fanatec CSL Elite de meerprijs waard of niet? En zeker voor iemand die net overstapt naar racen met een stuur. Daarbij heeft de T300 al wel een koppelpedaal en de fanatec set niet.

Daarbij heb ik natuurlijk ook nog geen mooie rig en ook nog geen ruimte voor een vaste setup. Dus ik wil het stuur graag kunnen opbergen. Hierbij zat ik ook te twijfelen tussen een wheelstand PRO, Playseat Challenge en de wheelstand van Next level Racing.
Is er iemand die hier nog tips over heeft?

Alvast bedankt.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

patricks8 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:20:
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een racestuur voor games als PC2 en F1. Ik speel momenteel op een PS4 nog altijd met een controller, maar wil toch een keer overstappen. Daarbij zal het nu nog op de PS4 zijn, maar in de toekomst wil ik waarschijnlijk over stappen naar PC. Ik twijfel hierbij eigenlijk over 2 stuurtjes.Namelijk de Fanatec CSL Elite voor ongeveer 550 euro, of de Thrustmaster T300 met T3PA pedalen voor rond de 330 euro.

Is de Fanatec CSL Elite de meerprijs waard of niet? En zeker voor iemand die net overstapt naar racen met een stuur. Daarbij heeft de T300 al wel een koppelpedaal en de fanatec set niet.

Daarbij heb ik natuurlijk ook nog geen mooie rig en ook nog geen ruimte voor een vaste setup. Dus ik wil het stuur graag kunnen opbergen. Hierbij zat ik ook te twijfelen tussen een wheelstand PRO, Playseat Challenge en de wheelstand van Next level Racing.

Alvast bedankt.
Ik denk dat de € 220,- euro extra de investering wel waard is voor de stuurtje/pedalen. De loadcell op de elite pedals is een stuk fijner dan de T3PA pedalen. Maar het is ook maar net hoeveel/serieus je het gebruikt. Voor wat AI races is de T300 prima!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Luckeh schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat de € 220,- euro extra de investering wel waard is voor de stuurtje/pedalen. De loadcell op de elite pedals is een stuk fijner dan de T3PA pedalen. Maar het is ook maar net hoeveel/serieus je het gebruikt. Voor wat AI races is de T300 prima!
Volgens mij heeft het het voor die 220 extra voor de Fanatec set over een set die geen loadcell heeft, dat zouden nog extra kosten zijn, hij heeft het over twee pedalen bij de fanatec, die loadcell is niet goedkoop.

Als je naar de toekomst kijkt en met twee pedalen kan starten en die 220 extra overbrugbaar is zou ik daarvoor gaan, het is alleen wel een flinke investering en de t300, hoewel duidelijk een niveau lager, is zeker geen slecht apparaat. Als je van een controller af komt gaan ze beide een beleving voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

R3m3d7 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Volgens mij heeft het het voor die 220 extra voor de Fanatec set over een set die geen loadcell heeft, dat zouden nog extra kosten zijn, hij heeft het over twee pedalen bij de fanatec, die loadcell is niet goedkoop.

Als je naar de toekomst kijkt en met twee pedalen kan starten en die 220 extra overbrugbaar is zou ik daarvoor gaan, het is alleen wel een flinke investering en de t300, hoewel duidelijk een niveau lager, is zeker geen slecht apparaat. Als je van een controller af komt gaan ze beide een beleving voor je zijn.
Ahja, dat is inderdaad nog een €140,- extra. Dan is de T3PA met brake-mod wellicht meer value for money.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Luckeh schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:37:
[...]

Ahja, dat is inderdaad nog een €140,- extra. Dan is de T3PA met brake-mod wellicht meer value for money.
Wellicht ja, ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe je naar de hobby kijkt, als iemand op het punt staat om de komende 5 jaar elke week 10 plus uur hiermee te gaan rijden dan is het een super deal maar als je er twee keer per maand gebruik van maakt is de meerprijs lastiger goed te praten.
Het probleem is natuurlijk dat je dat niet weet als je gaat beginnen.
Als hij nu met de controller al veel uren maakt en dat al even doet zou je zeggen doe het in 1x zo goed als je kan en wil betalen, i dunno. Blijft lastig zoiets. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Update over SC2:
.........
Delivery schedule - updated 24.5.2019
All pre-ordered Simucube 2 Pro and Sport units have been shipped out from factory to the official Simucube resellers during this week. Depending on location and reseller's shipping methods, we expect pre-orders to be delivered to the Simucube Drivers between 29th May and 7th June
Due to paramount amount of details ramping-up Simucube 2 Ultimate production with full custom 1 kW power supply, SC2 Ultimate will be delayed for about two weeks from the original schedule. We expect all pre-ordered SC2 Ultimates to be shipped out from factory to resellers by 7th June, and the deliveries to customers shall happen within 1-2 weeks after the factory shipment.
The status will be updated in this site twice per week to reflect with the latest changes and events in production.
..........
Bron: https://www.simucu.be/post/simucube-2-delivery-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
R3m3d7 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Wellicht ja, ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe je naar de hobby kijkt, als iemand op het punt staat om de komende 5 jaar elke week 10 plus uur hiermee te gaan rijden dan is het een super deal maar als je er twee keer per maand gebruik van maakt is de meerprijs lastiger goed te praten.
Het probleem is natuurlijk dat je dat niet weet als je gaat beginnen.
Als hij nu met de controller al veel uren maakt en dat al even doet zou je zeggen doe het in 1x zo goed als je kan en wil betalen, i dunno. Blijft lastig zoiets. 🙂
Dank voor jullie berichten. Ik race momenteel 3-5 uur in de week. Nu al zon 2-3 jaar. Voordeel van de fanatec is dat ik F1 2019 voor 1 euro erbij kan krijgen. Anders zou ik deze toch wel vlak na de release halen. Dus denk er nog even over 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
patricks8 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Dank voor jullie berichten. Ik race momenteel 3-5 uur in de week. Nu al zon 2-3 jaar. Voordeel van de fanatec is dat ik F1 2019 voor 1 euro erbij kan krijgen. Anders zou ik deze toch wel vlak na de release halen. Dus denk er nog even over 🙂
Als je dat de komende 3 jaar ook doet is dat zo’n 600 uur, dan is 220 euro meer ineens maar iets van 35 cent per uur en hou je de optie tot een leuke budget loadcell upgrade open en zit je toch met een setup waarvan de meeste zeggen dat het een duidelijke upgrade is tov de t300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
@patricks8
Ben zelf begonnen met de Trustmaster pc racer en T3PA pedalen. De T3PA was de eerste upgrade want ook met de zgn loadcell (beugeltje met rubber dopje) die erbij zit weinig weerstand. Het monteren op de wheelstand d.m.v. een strip was niet echt solide.

Niet bekend met de T300 maar het monteren van het stuurtje vond ik ronduit krakkemikkig . Een plastic flens draai je om het stuurtje en met een parker schroef moet je dan dwars door het stuur om te borgen.

Om een paar voordelen te noemen t.o.v. Thrustmaster.

-Stuur monteren bij Fanatec solide en via klik systeem.
- Met fanaled werken ledjes op stuur
- Instellingen via stuur visueel zichtbaar
- pedalen beduidend beter dan TM en via stuur instelbaar. Een keer diep zuchten en voor loadcell gaan.
- Bij eventule verkoop heeft Fanatec een betere restwaarde.

En nu met F1 voor een euro ;)

Succes met je beslissing

[ Voor 4% gewijzigd door TecTo op 26-05-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 12:09

Kevinr1989

I am the danger

patricks8 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:20:
Goedemiddag,

Alvast bedankt.
Ik zit op precies zo'n gedachte te hinken zoals je omschrijft! Race veel met een controller en dat gaat met erg goed af maar wil toch iets meer beleving en wellicht toch iets sneller proberen te rijden, heb het idee dat een stuur daarbij wel echt bijdraagt.

Heb helaas wel een klein kamertje dus een echte rig met racestoel of zelfs een wheelstand zal niet gaan dus ik zit vooral te dubben of ik voor een budget stuur zal gaan (G29 of T150 pro) of toch een diepte investering doe in de vorm van een Fanatec setje..

Keuzes, keuzes, keuzes... 8)7

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
Kevinr1989 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Ik zit op precies zo'n gedachte te hinken zoals je omschrijft! Race veel met een controller en dat gaat met erg goed af maar wil toch iets meer beleving en wellicht toch iets sneller proberen te rijden, heb het idee dat een stuur daarbij wel echt bijdraagt.

Heb helaas wel een klein kamertje dus een echte rig met racestoel of zelfs een wheelstand zal niet gaan dus ik zit vooral te dubben of ik voor een budget stuur zal gaan (G29 of T150 pro) of toch een diepte investering doe in de vorm van een Fanatec setje..

Keuzes, keuzes, keuzes... 8)7
Ik denk dat ik voor fanatec ga, omdat daar ook F1 2019 bij komt ter waarde van 70 euro voor 1. In combinatie met een next level racing wheelstand.

Edit: Zojuist de Fanatec besteld. Ben benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door patricks8 op 26-05-2019 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
patricks8 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Edit: Zojuist de Fanatec besteld. Ben benieuwd :)
Daar ga je vast veel lol mee hebben, laat ons weten hoe de stap van controller naar je Fanatec spul je bevalt!
(y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
R3m3d7 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:02:
[...]

Daar ga je vast veel lol mee hebben, laat ons weten hoe de stap van controller naar je Fanatec spul je bevalt!
(y)
Vandaag alles ontvangen :+ en net na het werk alles uitgepakt en opgezet. Ook de eerste meters gemaakt in F1 2018. Wat een verschil ten opzichte van een controller. Ik moet alleen nog wel sneller worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
patricks8 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04:

Vandaag alles ontvangen :+ en net na het werk alles uitgepakt en opgezet. Ook de eerste meters gemaakt in F1 2018. Wat een verschil ten opzichte van een controller. Ik moet alleen nog wel sneller worden :9
Lekker snel geleverd. Geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:29
patricks8 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04:
[...]

En even een knappe game gaan spelen :+
Komen je spullen beter tot hun recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

R3m3d7 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:06:
@Topgear90 ik ben iets meer dan 2 meter en 110 kilo. 👊
Het gaat er niet om dat ik die druk niet kan zetten, voor mijn gevoel kan ik mijn stoel kapot drukken zo sterk zijn die pedalen, de uitdaging is het wennen aan de druk tov afstand voor remdruk.
Het is net alsof ik na een centimeter travel mijn voet vlak tegen de muur aan zet zo hard is dat pedaal, ik wist dat dit ging komen maar ik wist niet dat het zo raar zou voelen in het begin. In mijn auto voel ik hoe hard ik rem aan hoe de auto reageert, die feedback heb ik niet met simracen dus moet ik leren om de druk te reguleren, ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik laat hem voorlopig wel even op 25 kilo staan en dan maar rijden tot het klikt, komt vast goed.
Bedankt voor jullie reacties,
Erg herkenbaar verhaal, ik ga nu door dezelfde fase heen ; 23 jaar lang met conventionele pedalen gereden en nu ineens die snoeiharde loadcell rem 7(8)7
Ik heb gisteren wel het default XL rubber vervangen voor de hardste (S) vanuit het idee dat dan al mijn kracht op de loadcell werkt ipv deels in het indrukken van het rubber verloren gaat.
Gecalibreerd staat de rem op 33 Kgr, dat is misschien ook wel wat veel voor mij nog. Ik merkte na de aanpassing iig dat ik echt letterlijk "op" de rem ga staan, ik kom helemaal omhoog uit mn stoel :D

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Raimond613 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:36:
[...]

Erg herkenbaar verhaal, ik ga nu door dezelfde fase heen ; 23 jaar lang met conventionele pedalen gereden en nu ineens die snoeiharde loadcell rem 7(8)7
Ik heb gisteren wel het default XL rubber vervangen voor de hardste (S) vanuit het idee dat dan al mijn kracht op de loadcell werkt ipv deels in het indrukken van het rubber verloren gaat.
Gecalibreerd staat de rem op 33 Kgr, dat is misschien ook wel wat veel voor mij nog. Ik merkte na de aanpassing iig dat ik echt letterlijk "op" de rem ga staan, ik kom helemaal omhoog uit mn stoel :D
Ha, ja bizar gevoel he? Ik heb er inmidels een uur of 20-25 in zitten denk ik en het voelt nu behoorlijk natuurlijk, ik check nog wel soms op de telemetrie of ik wel 100% remdruk hanteer op de plekken waar ik dat wil dus ik ben er aan gewend maar zit soms nog niet helemaal goed qua druk, zeker na veel rondjes rijden verslapt mijn remdruk nog en toe, Het is wel een top setje die Sprints, geen moment spijt van gehad ook al is het nog steeds af en toe wat wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Muscle memory. Komt goed. Een stoeltje/kuip waar je heupen, ballen en benen worden ondersteunt aka geplet ook wel een must. Wel at minder in de zomrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

heb net in de HE smartcontrol de brake curve naar sense+2 gezet en zette in mn eerste ronde meteen een PB :D

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Hebben jullie de Fanatec Podium Hub al gezien?

https://www.fanatec.com/e...ries/podium-hub-1262.html

3rd party stuurtjes op fanatec wheel bases.... Best of both worlds als je het mij vraagt...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand idee of mardomedia ermee gestopt is? De site is al een tijdje offline.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Paulus07 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:16:
Iemand idee of mardomedia ermee gestopt is? De site is al een tijdje offline.....
Als je de recensies leest op internet hier en daar dan lijkt het aannemelijk dat ze gestopt/failliet zijn. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Vroeg het me pas geleden toch al af, moest een paar dagen later bij een andere winkel om de hoek zijn, zaak zat potdicht.
Was er al bang voor, lijkt te kloppen dus.
Denk dat het inderdaad einde oefening is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-08 20:18
En terecht, snap niet dat je als winkel zulke absurde prijzen durfde te vragen.
Zo kun je niet overleven.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mijn revazlot pedaaltjes raken af, jammer maar na 11 jaar misbruik was het wellicht ook wel genoeg. De sensor op het gaspedaal is zeer nerveus geworden.

Ik wil ze vervangen door de CSP V3 pedalen; ik heb ze vorig jaar tijdens de Tweakers meet even kort kunnen proberen maar vond ze toen wat klein uitvallen.

Ik zie dat je de koppeling & rem omhoog kunt schroeven, maar het gaspedaal lijkt me niet verstelbaar. Voor mijn maatje 50 zou ik ze graag iets hoger willen hebben. Nu heeft Fanatec op de product pagina losse pedal plates staan; maar kun je die weer niet bij bestellen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 21:33
Ik wil graag iets meer weerstand op alle pedalen van mijn t300 rs gt hebben.
Nou was er eerder een site die een standaard set verkocht van 3 veren (mardo) maar die lijkt niet meer te bestaan.
Heeft iemand een site waar ik ze nog wel kan bestellen of een site waar ik de juiste maat voor minder dan 50 euro p/s kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 11:54
misschien een rare vraag;maar ik heb deThrustmaster TS PC Racer voor de gekocht het stuur en de servo waar hij aan vast zit maar zonder pendalen
nu kan ik niet gas geven ik heb getest met RaceRoom Racing Experience het stuur en de schakelflippers doen het
ik dacht je kan die knoppen wel instellen voor gas en rem maar voor als nog niet gelukt,doe ik iets verkeerd of moet ik nu even goed pendalen kopen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 09:30
pronkje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:16:
misschien een rare vraag;maar ik heb deThrustmaster TS PC Racer voor de gekocht het stuur en de servo waar hij aan vast zit maar zonder pendalen
nu kan ik niet gas geven ik heb getest met RaceRoom Racing Experience het stuur en de schakelflippers doen het
ik dacht je kan die knoppen wel instellen voor gas en rem maar voor als nog niet gelukt,doe ik iets verkeerd of moet ik nu even goed pendalen kopen

.
Gas en rem verwachten waarschijnlijk een analoge input en geen (discrete) knoppen.

En daarbij, gassen doe je met je voet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
FightingAce schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:27:
[...]

Gas en rem verwachten waarschijnlijk een analoge input en geen (discrete) knoppen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
FightingAce schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:27:
[...]

jammer dan maar pedalen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
RedHat schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Als je de recensies leest op internet hier en daar dan lijkt het aannemelijk dat ze gestopt/failliet zijn. Wel jammer.
Jammer, hoor :( Zag het al aankomen toen ik zag dat de showroom foetsie was. Misschien toch te hoog gevlogen. :/

[ Voor 237% gewijzigd door Ivysaur op 03-06-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37
Ik heb een vraagje over mijn stuur: TR500rs met Ferrari F1 ADD on.

Ik merk al een tijd (lees jaren) dat het stuur tijdens het racen een signaal uitstuurt alsof ik een knop in druk (wat niet zo is).

Dit doet hij zowel op mijn pc als op de PS4 (en mijn cloudgame console).

Dus het lijkt in het stuur te zitten.
Afhankelijk hoe ik de knoppen map is het soms een groot en soms een klein probleem. (Soms is het laten zien van een pitstop keuze schermpje tot zelfs de ignition uit te zetten wat minder tof is).
Ik heb het idee dat het de onderste knoppen op het stuur zijn.

Iemand een idee hoe ik kan checken wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nils7 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:40:
Ik heb een vraagje over mijn stuur: TR500rs met Ferrari F1 ADD on.

Ik merk al een tijd (lees jaren) dat het stuur tijdens het racen een signaal uitstuurt alsof ik een knop in druk (wat niet zo is).

Dit doet hij zowel op mijn pc als op de PS4 (en mijn cloudgame console).

Dus het lijkt in het stuur te zitten.
Afhankelijk hoe ik de knoppen map is het soms een groot en soms een klein probleem. (Soms is het laten zien van een pitstop keuze schermpje tot zelfs de ignition uit te zetten wat minder tof is).
Ik heb het idee dat het de onderste knoppen op het stuur zijn.

Iemand een idee hoe ik kan checken wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen?
Geen idee of dit werkt (kan het niet testen op mn werk) maar probeer deze site eens: https://html5gamepad.com/

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zat laatst te denken, jongens en meisjes. Is het wellicht handig om een ventilator bij de pedalen te plaatsen. Zo'n usb-gedrocht. Meteen je pedalen vrij van huisdier-haren, stof, enzovoort.

Of ben ik nou gek?

Toentertijd in mijn simrig-jaren had ik dikwijls last van één van mijn katten. Die verhaarde ontzettend. O.a ook een reden om mijn rig te verkopen. Elke 2 weken pedalen 'schoonmaken' is ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Een ventilator verspreid de boel alleen maar. Dan kan je beter ff elke dag 2 minuten spenderen aan stofzuigen/kruimeldief bij je pedalen.

Is overigens wel een 'probleem' wat mij ook meteen opviel toen ik mn HE pedalen had geinstalleerd; alle mechaniek is open en met een kat in huis wordt dat idd snel stoffig.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/Starterkit-Swiffer-duster-3-afstoffers-(c)6430506.jpgMisschien is dit iets?

Bij ons twee honden dus genoeg om af te stoffen en haren te vegen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TecTo op 04-06-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fanatec heeft de CSL Elite aangepast, heeft nu versie nummer 1.1.

Wat opvallend is vooral dat ze claimen dat de CSL Elite nu intern dezelfde motor en electronics heeft als de Clubsport. Maar voor €230,- euro minder dan de CSW...

https://twitter.com/fanatec/status/1135954613356683264

CSL Elite Wheel Base V1.1 | Improved performance at the same price!
CSL Elite Wheel Base vs CSL Elite Wheel Base V1.1 - what's the difference? 🤔
- Motor and electronics upgraded to ClubSport V2.5 spec
- Advanced Drift Mode
- 1000Hz USB update rate
More details on our website!

Een artikel van bsimracing gaat er verder op in:
https://www.bsimracing.co...-base-v1-1-now-available/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@TecTo

Dat is misschien een idee. Hoe zit het met statisch elekticititeit?

@Luckeh

Mooi. ipv 399 kan ik 319 aftikken. Straks. Netjes, hoor. Denk toch dat die PS4 en Die CSL 1.1 eigenlijk gewoon een V2.5 zijn, en Fanatec geen idee heeft wat ze nou met die V2.5 aanmoeten. Is 100 euro duurder; wat voor voordelen heeft het nu nog ? 100% metaalbehuizing + glas? Oof.

Lijkt me dan verstandiger om een barebones DD + stuurtje voor 600 a 700 aan de man te brengen. en Dan de CSL 1.1 als instapstuur gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 04-06-2019 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
@Ivysaur
Deze zwabbertjes werken op statische eigenschappen.

Haartjes, stofjes etc., kleven eraan en ook mijn gevoelige Dali speakers, hifi apparatuur foto body's neem ik er mee af.

Eerlijkheidshalve gebruik ik ze pas na de nodige stofbeurten op de pedalen van Fanatec omdat daar wat vettigheid opzit en daar verliezen ze de specifieke eigenschap en gaan ze na 1 maal hun werk nog gedaan te hebben kliko in.

[ Voor 11% gewijzigd door TecTo op 05-06-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik las dat de ps4 versie van de csl al op 1.1, en dus clubsport hardware zit.

Er zijn echter meer verschillen. De CSW heeft bijvoorbeeld 2 riemen...

De CSW voelt ook wel echt beter als mijn CSL PS4. Wat mij betreft hebben beide gewoon bestaansrecht.

Marketingtechnisch had fanatec dit denk ik wat duidelijker moeten brengen... Erg onduidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Tja daar zit ik dan met mijn paar maanden ouden v2.5. ;) Wel tevreden tot nu toe.

De strategie die Fanatec volgt momenteel maakt het steeds moeilijker om er nog chocolade van de maken.

De DD1 heeft dezelfde motor als de DD2 maar softwarematig of met een chipje meer of minder suggereren ze dat.... Tel je de noodstop, extra garantie erbij dan is het weer gelijk aan de DD2. Zoek het maar uit.

Volgens mij -als je voor een belt drive gaat- beter gewoon de goedkoopste versie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@TecTo

Dat denk ik dus ook. V2.5 onderdelen er in. Prijs van 320 euro + leuk stuurtje er bij voor een mooi bedrag en je qua 'realisme' een trapje hoger dan de PC-racer van Trustmaster.

ZIe net ook dat de CSL 1.1 van zichzelf al een tafelklem heeft. Nu zit ik te twijfelen om het toch te halen. Alleen dan die CSL LC pedalen moet ik ergens vast kunnen zetten, want die glijden natuurlijk zo van mijn laminaat, Misschien zo'n antislip matje van de praxis/gamma.

Even overnadenken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 05-06-2019 00:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Waarschijnlijk probeert Fanatec het gat op te vullen tussen de TS-PC racer en de CSW V2.5, waar veel gebruikers qua budget de TS-PC racer kochten zullen zij nu de CSL 1.1 kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Gamermuscle die veel van die hardware uitprobeert gaf ook aan dat hij een csl elite adviseert (toen nog de ps4 versie) of een direct drive oplossing als je meer geld kan uitgeven. De clubsport is volgens hem niet meer dan een mooier afgewerkte en sterkere csl elite. Qua gevoel zijn ze volgens hem moeilijk te onderscheiden. De oude csl elite en de clubsport wel maar de ps4 en nu dus v1.1 zitten vrij dicht tegen de clubsport aan. Ik vermoed dat fanatec met de huidige high-end dd oplossingen hun r&d eruit gaan halen en daarna met een iets meer budget dd oplossing kunnen komen die de clubsport 2.5 gaat vervangen en dan ook wat features uit heeft staan in de firmware. Een 10nm dd oplossing tussen de csl elite en de podium modellen lijkt mij logischer dan de clubsport houden zoals hij nu is. Denk wel dat dit nog een jaar of 2 zou kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik probeer voor een kennis wat Fanatec-hardware aan te schaffen op Marktplaats. Hij heeft het niet zo breed door omstandigheden maar heeft in simracen groot plezier. Nu is er een kerel die al een maand of twee een CSL Elite + Elite pedalen + F1 2018 Wheel probeert te slijten voor €40 boven de nieuwprijs.

Onverkoopbaar natuurlijk voor die prijs, als ik het nieuw aanschaf krijg ik CSL Elite V1.1 en er nog F1 2019 bij ook. Maar, onvermurwbaar. Raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Waarschijnlijk iemand die een slaatje probeert te slaan uit de Verstappen + simracing hype. Mensen die er geen verstand van hebben, en dan denken dat ze via marktplaats een goed dealtje kunnen krijgen, en geen onderzoek doen naar de daadwerkelijke nieuwwaarde van de aangeboden produkten. Niet verboden, en dan heb ik zoiets van als iemand daarin trapt is ie het zelf schuld.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

derx666 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:50:
Waarschijnlijk iemand die een slaatje probeert te slaan uit de Verstappen + simracing hype. Mensen die er geen verstand van hebben, en dan denken dat ze via marktplaats een goed dealtje kunnen krijgen, en geen onderzoek doen naar de daadwerkelijke nieuwwaarde van de aangeboden produkten. Niet verboden, en dan heb ik zoiets van als iemand daarin trapt is ie het zelf schuld.
Zeker niet verboden, maar als je het in de afgelopen twee maanden ondanks een advertentie of 5,6 nog niet hebt verkocht moet er wellicht een belletje gaan rinkelen bij de verkoper.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hij is eindelijk geleverd *O* oOo

SC2 Pro

Nu snel de T500 eraf, brackets terugbouwen en dan deze jongen installeren 8)

Hij is trouwens een stuk kleiner dan ik had verwacht (en loeizwaar).
En helaas tijdens het transport een lichte schade op het omhulsel van de as, maar dat zal de functie niet in de weg zitten en valt wel een vervangend onderdeel voor te regelen verwacht ik.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Hohoho, iemand verkoop zijn Next Level GT2. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
FirePuma142 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:57:
[...]

Zeker niet verboden, maar als je het in de afgelopen twee maanden ondanks een advertentie of 5,6 nog niet hebt verkocht moet er wellicht een belletje gaan rinkelen bij de verkoper.
ik zag laatst iemand die een advertentie aangemaakt had, en waarschuwde wat de echte waarde was... hij verkocht dus zelf niets. Gewoon om mensen te waarschuwen voor die andere kerel denk ik _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Raimond613 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:10:
Een ventilator verspreid de boel alleen maar. Dan kan je beter ff elke dag 2 minuten spenderen aan stofzuigen/kruimeldief bij je pedalen.

Is overigens wel een 'probleem' wat mij ook meteen opviel toen ik mn HE pedalen had geinstalleerd; alle mechaniek is open en met een kat in huis wordt dat idd snel stoffig.
Ik zou metalen pedalen met elektronica niet met een stofzuiger schoonmaken, die kan ESD schade veroorzaken.
Ik zou een doekje gebruiken of, wanneer je het makkelijk los kan halen even de tuin in lopen en met wat perslucht uit een bus de boel schoonblazen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
Na bijna 10 jaar dromen van een echte rig. Is het bouwen begonnen.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/stja.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2januqx.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door downing op 07-06-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
downing schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:13:
Na bijna 10 jaar dromen van een echte rig. Is het bouwen begonnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo zie je maar dat dromen niet altijd bedrog zijn. ;) Ga je veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Raimond613 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:45:
Hij is eindelijk geleverd *O* oOo

[Afbeelding: SC2 Pro]

Nu snel de T500 eraf, brackets terugbouwen en dan deze jongen installeren 8)
En, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

In eerste instantie, met de basisinstellingen voelde het vooral als een zwaardere T500 :|

Ik ben gisteren begonnen met wat instellingen aanpassen en dan wordt het al stukken beter :*)
Helaas heb ik er nog niet zo heel veel tijd aan kunnen besteden en ben ik een volledige Noob als het gaat om direct drive settings dus is het vooral veel trial and error.

Ik wil er dus ook nog even niet teveel over zeggen voordat ik m helemaal 'dialled-in" heb, want er worden her en der alweer veel te snel conclusies getrokken en zaken uit proporties getrokken (bijv. Het foutje in het QR ontwerp wat supersimpel te omzeilen is).

[ Voor 12% gewijzigd door Raimond613 op 09-06-2019 09:50 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:35

Melkaz

Melkazar

Ik heb al een tijdje De Fanatec CSL Elite LC kit en hoewel het een enorme verbetering is in vergelijking met de Thrustmaster 3TPAs heb ik nog wel moeite om af en toe de braking te moduleren. Als ik mijn voet verplaatst is de gehele rem dynamiek anders. Remmen met de tenen bovenin pedal is instant 100% braking. Remmen met de bal van de voet en ik moet enorm hard doortrappen om 70% te halen.

Wat is nou de sweet spot om te remmen? Instellingen in Fanatec control panel is overigens 60% en ik heb het gele zachte sponsje vervangen met een 90 hardness spring.

Zijn dit soort issues ook met Heusinkveld overigens?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Melkaz schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:56:

Zijn dit soort issues ook met Heusinkveld overigens?
Nee, volgens mij is dit een bekend fenomeen met de csl pedalen en heeft het te maken met het design en dan vooral de plaatsing van de loadcell. Het is qua pedalen set de beste/prestatie keuze maar ik heb hier dus vaker over gelezen en je moet er omheen werken als ik het goed begrijp. Je blijft natuurlijk altijd een hefboom effect hebben qua druk uitoefenenen maar wat jij beschrijft heb je absoluut niet met de Heusinkvelds, het was voor mij zelfs een van de redenen om voor de sprints te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

R3m3d7 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Nee, volgens mij is dit een bekend fenomeen met de csl pedalen en heeft het te maken met het design en dan vooral de plaatsing van de loadcell. Het is qua pedalen set de beste/prestatie keuze maar ik heb hier dus vaker over gelezen en je moet er omheen werken als ik het goed begrijp. Je blijft natuurlijk altijd een hefboom effect hebben qua druk uitoefenenen maar wat jij beschrijft heb je absoluut niet met de Heusinkvelds, het was voor mij zelfs een van de redenen om voor de sprints te kiezen.
Thanks! Voor nu geen groot probleem aangezien ik een sim lab GT1 Evo heb waardoor de pedalen altijd op dezelfde plek zitten. Wellicht later dit jaar maar een notificatie instellen op sprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Melkaz Je hebt een prima setje pedalen en ik zou zeker proberen om deze eigenschap heen te rijden. Mocht je dan later toch voor Heusinkvelds willen gaan (en die csl’s verkopen prima volgens mij) hoef je alleen mij maar even een pb te sturen met je email erin, dan zet ik je erbij en krijg je een notificatie wanneer ze weer beschikbaar zijn. Ik heb zo al aardig wat tweakers aan mooie sprints geholpen. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:51
met heusink veld heb je ook meer input Als je de bovenkant intrap is gewoon de hefboom

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als ik op Thrustmaster op Marktplaats zoek dan schrik ik wel wat voor rommel er allemaal opstaat. Op Fanatec zoeken zie ik veel losse stuurtjes.

Misschien daar mijn stuurtje halen voor mijn toekomstige rig. Zitten wat leuke tussen. Garantie? Geen idee.

Nu even poepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
@Ivysaur Je bent erg zoekende, ik zou het idee van “buy once, cry once aanhouden” en ik 1x iets goeds kopen. Gewoon even sparen en het in 1x goed doen ipv na 6 maanden al weer willen upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Toen ik met simracing begon, wist ik niet of ik dit voor langere tijd leuk zou vinden. Dus ik heb initieel niet teveel geld willen uitgeven. Dat zorgt ervoor dat ik nu extra kosten heb, dus als jij daar meer van overtuigd bent, zou ik het direct goed doen.

Ik zou Thrustmaster wheelbases niet snel van Marktplaats kopen vanwege de vele oververhittingsproblemen in het verleden of zorgen dat je zo'n goede deal hebt dat je het risico kunt nemen. Ik ben zelf erg tevreden over mijn TX stuur, het is meer dan een prima instapper, maar als ik opnieuw kon beginnen met de kennis van nu had ik net iets duurders en beters aangeschaft.

Over Fanatec hoor ik ook niet alleen maar positieve geluiden wat betreft kwaliteit, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dus ook daarbij uitkijken op de tweedehands markt.

Als ik jou was, zou ik me bedenken hoe serieus je hiermee aan de slag wilt en daar je budget op afstemmen. Rommel zou ik hoe dan ook niet kopen, want dan weet je zeker dat het geen leuke beleving wordt.

Als dit een hobby is waar je wel wat geld aan kwijt wil, zou ik dus op zijn minst load cell pedalen kopen en een degelijk, belt-driven stuur. Ik zou het meeste geld naar de pedalen schuiven en kijken wat er overblijft voor een goed stuur. Met een Fanatec wheelbase heb je wat meer keus in sturen op de tweedehands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Ter info: er staat momenteel een t300rs met F1 wheel voor 150€ op het iracing forum. Dit lijkt mij wel een mooie aanbieding. (Is niet de mijne, wou dit gewoon even laten weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Nou ja. Ik weet zeker dat het in Augustus/September deze gaat worden:
Fanatec

CSL Elite 1.1 319.95€
Formula Carbon 299.90€
CSL Pedals LC 219.90€
Standard Shipping 30.00€

=
863,96€

Simlabs

GT1 Evo Sim Racing Cockpit (G) €399.00
Sparco R100 €279.65
Keyboard tray €69.00
Mousepad €19.00
GT1-EVO Single screen mount €69.00
Shipping €48.02

=
€882.66

Draadloze Muis en Toetsenbord

Logitech M590 Zwart €32,50
Logitech K380 €41,-

=
€73,5

Beeldscherm:

LG 34UM69G-B € 289,-

Totaal:

=
2.116,12
Het is alleen dat die losse stuurtjes stuk goedkoper zijn op MP. Staan weleens F1 of Carbon voor 200 erop. Met of zonder garantie. En als ik het kan ophalen is het helemaal feest, haha.

Het is gewoon zo dat ik de beste bang voor de buck wil. Vroeger wilde ik het beste van het beste, maar simracen gaat nooit echt het echte racen vervangen, dus ik zoek eigenlijk een goede balans tussen performance/geld en realisme/FFB.

Thrustmaster zal het sowieso niet meer worden. Niet sinds ik die V2.5 en Bodnar (Mardo Media Showroom) heb gehad en geprobeerd.

En dan volgend jaar HE pedalen en en 1.5 shifter, of onderhand een 2.0, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Ivysaur schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:40:
Nou ja. Ik weet zeker dat het in Augustus/September deze gaat worden:

[...]

Het is gewoon zo dat ik de beste bang voor de buck wil. Vroeger wilde ik het beste van het beste, maar simracen gaat nooit echt het echte racen vervangen, dus ik zoek eigenlijk een goede balans tussen performance/geld en realisme/FFB.
Slim besluit. Ik heb 2 maanden geleden mijn wheel stand geupgrade naar een Sim Lab en nu voelt de T300 en F1 stuur behoorlijk plasticy aan. Sinds dien ben ik al weken aan het browsen naar upgrades. Echter nu ik een kind heb met een 2e op komst heb ik niet meer genoeg tijd om elke avond te racen Ik speel ook nooit/zelden online, heeft een DD wheel of een Clubsport 2.5 dan wel echt nut?

Ik wil voornamelijk een beter stuurtje, de T300 wheel base voldoet ook al prima dus ik ga waarschijnlijk ook voor de Fanatec CSL Elite 1.1 en dan de ClubSport Steering Wheel Formula V2. Alleen nog even kijken welke goedkope ronde rim ik erbij ga nemen. De T300 en de F1 rim gaan dan op V&A.

Mocht ik ooit spijt krijgen, tegen die tijd is hopelijk de DD1/DD2 beter verkrijgbaar en heb ik de rims al! Zo'n CSL elite verkoopt vast snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Melkaz schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Slim besluit. Ik heb 2 maanden geleden mijn wheel stand geupgrade naar een Sim Lab en nu voelt de T300 en F1 stuur behoorlijk plasticy aan. Sinds dien ben ik al weken aan het browsen naar upgrades. Echter nu ik een kind heb met een 2e op komst heb ik niet meer genoeg tijd om elke avond te racen Ik speel ook nooit/zelden online, heeft een DD wheel of een Clubsport 2.5 dan wel echt nut?

Ik wil voornamelijk een beter stuurtje, de T300 wheel base voldoet ook al prima dus ik ga waarschijnlijk ook voor de Fanatec CSL Elite 1.1 en dan de ClubSport Steering Wheel Formula V2. Alleen nog even kijken welke goedkope ronde rim ik erbij ga nemen. De T300 en de F1 rim gaan dan op V&A.

Mocht ik ooit spijt krijgen, tegen die tijd is hopelijk de DD1/DD2 beter verkrijgbaar en heb ik de rims al! Zo'n CSL elite verkoopt vast snel.
Het grappige is, dat vele graag een beter stuur willen behalve ik. Als mijn T500 stuk gaat, dan koop ik weer een T500/TS PC Racer of een Fanatec equivalent. Ik heb de T500 op dit moment op 50% vermogen staan, dus een sterke DD is voor mij overbodig (en zeker voor het dubbele bedrag). Een DD geeft misschien wat meer resolutie, maar toen ik de OSW probeerde vond ik het zelfs voor mij bijna niet te doen. Ook niet op erg laag vermogen.

Waar ik veel en veel meer profijt van heb zijn de pedalen van Heusinkveld. Dat maakte me echt seconden sneller per ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:27
Fanatec gear alleen via hun website te krijgen of zijn er ook Nederlandse webshops die het verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
xNikobellicx schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:05:
Fanatec gear alleen via hun website te krijgen of zijn er ook Nederlandse webshops die het verkopen ?
Alleen via de website, volgens mij is MARDO media er mee gekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

mr.DJ95 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:07:
[...]

Alleen via de website, volgens mij is MARDO media er mee gekapt.
Mardo stuurde je ook door naar de Fanatec site.
Uit ervaring kan ik wel zeggen dat Fanatec toch binnen 3 dagen binnen valt. Valt reuze mee vanuit Duitsland! Grootste risico is eerder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Melkaz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Mardo stuurde je ook door naar de Fanatec site.
Uit ervaring kan ik wel zeggen dat Fanatec toch binnen 3 dagen binnen valt. Valt reuze mee vanuit Duitsland! Grootste risico is eerder de garantie?
2 weken terug voor het eerst contact gehad over een defect product. Had binnen een week een vervangend onderdeel binnen. Geen slechte score moet ik bekennen voor een buitenlands bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Waar kan je nu echt van uit gaan? Veel gebruikers en ervaring deskundige preken voor eigen parochie.

Het meest schandalige is dat voor de vuist weg een menig of ervaring wordt neerkwakt zonder echt praktijk ervaring van ervaringen met het product. Soms niet meer dan dan een herhaling van....

Heusinkveld is hier heilig verklaard en elk negatief bericht staat garant voor dikke duimen omlaag of .... Kennelijk is er niets mis met deze pedalen en het waarom de Pro users terug gaan naar de sprint versie is begrijpelijk.

Knip. Feedback op moderatie mag in: Feedback op moderatie binnen Spielerij of via DM met de betreffende mod. Feedback op moderatie is in elk ander topic off-topic, wat de sfeer en het topic zelf niet ten goede komt. Feedback mag dus daar en graag zelfs! Van constructieve feedback worden we alleen maar beter. d:)b

Tuurlijk de knip zonder en de .....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:12
TecTo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:34:
Waar kan je nu echt van uit gaan?
Alles kan stuk :+

Heb 2 jaar Fanatec gereden voor ik mijn OSW kreeg. Nooit ergens last van gehad en om me heen hoorde ik veel mensen met problemen. Je hebt er wat geluk bij nodig helaas, en dat is jammer. Je verwacht betere QA voor dat geld. Leuk dat dan de customer support prima is (die de bewijslast bij JOU legt als er iets is geloof ik) maar in mjin beleving lost dat het probleem niet op.

Kortom, wil je op safe spelen? Kies de beste Thrustmaster uit, en ook daar bij problemen zul je support moeten bellen.

Wat je ook doet, het blijft allemaal consumenten spul. Trek je conclusies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Schuey schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Alles kan stuk :+

Heb 2 jaar Fanatec gereden voor ik mijn OSW kreeg. Nooit ergens last van gehad en om me heen hoorde ik veel mensen met problemen. Je hebt er wat geluk bij nodig helaas, en dat is jammer. Je verwacht betere QA voor dat geld. Leuk dat dan de customer support prima is (die de bewijslast bij JOU legt als er iets is geloof ik) maar in mjin beleving lost dat het probleem niet op.

Kortom, wil je op safe spelen? Kies de beste Thrustmaster uit, en ook daar bij problemen zul je support moeten bellen.

Wat je ook doet, het blijft allemaal consumenten spul. Trek je conclusies :P
Ik heb idd heel goede ervaringen met TM support. Een vreemd geluid uit mijn wheel base deed mij besluiten contact op te nemenet TM support. Ik moest even een filmpje met het geluid erbij maken en opsturen. Kreeg daarna een formulier gemaild wat ik op een doos moest plakken waarin de wheel base gestopt werd. Opsturen naar Frankrijk (kosteloos), en 1,5 week later gerepareerd retour...

Mijn fanatec pedalen gelukkig geen issues mee. Verder prima combo!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Hallo,

Ik heb me goed vermaakt met doorlezen van dit Topic, maar toch komen er nog wat vragen op.

Op dit moment "rij" ik met een Thrustmaster TMX Pro en heb een Gaming Chair als cockpit. Bevalt me goed moet ik zeggen. Maar ik zit toch te twijfelen naar een upgrade. Een upgrade qua wiel en base. Base is mijn bureau op het moment. Oude werkbank omgebouwd dus stevig zat maar ik moet nu steeds het wiel eraf halen als ik bv The Division wil gaan doen. Maar omdat ik ook af en toe op de XBox wil spelen zoek ik iets permanents zoals een Wheel Stand Pro V2(Een stoel komt er niet in, dan heb ik ruzie met de vrouw thuis en kijkt niet heel handig ivm hoog bureau).

Dus mijn vraag. Wat ik nu daarwerkelijk het verschil tussen de TS-PC Racer https://shop.thrustmaster.../ts-pc-racer/category/92/ en de XBox One Competition https://www.fanatec.com/e...onfigurator&bundle_id=171

Of zou ik beter voor een https://shop.thrustmaster...tm-open-wheel-add-on.html incm https://shop.thrustmaster.com/nl_nl/tx-servo-base.html kunnen gaan?

Budget zou rond de max 700 zijn.

En is dit handig in combinatie met een Wheel Stand?

Mijn bureau is stevig zat en het is geen ramp om steeds alles te verplaatsen en als ik niet op de XBox kan racen, pech. Games die ik race btw zijn F1 2018(2019 straks) en Project Cars 2. Iracing geprobeert maar zoveel tijd heb ik niet helaas om dit goed van de grond te laten komen. Ohw, en af en toe ETS2(ja ik blijf dat leuk vinden op een of andere manier). Wat ik bv wel fijn zou vinden, heb ik nu niet, is dat het stuur bv het toerental gedeelte aangeeft. Dus wanneer je mag schakelen. In F1 2018 zit nu een leuke stang wat af en toe vervelend kijken is en de vieuw net buiten de cockpit zit de teller rechts waardoor ik het niet zie.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

@Kloever , het grootste verschil tussen de TS-PC Racer en de Fanatec Xbox set is dat de Fanatec een betere wheel base heeft en de TS-PC Racer een beter wiel. Als je voornameijk F1 speel is een ronde rim niet de meest logische optie. Zover ik weet is de P1 ook niet fanatecs beste product, zelf geen ervaring mee overigens.

Wellicht is het interessanter om voor de volgende setup te gaan:
- CSL Elite Wheel Base V1.1
- CSL Elite McLaren GT3 CSQR EU of ClubSport Steering Wheel Formula V2

Dan zit je nog steeds onder je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Melkaz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:54:
@Kloever , het grootste verschil tussen de TS-PC Racer en de Fanatec Xbox set is dat de Fanatec een betere wheel base heeft en de TS-PC Racer een beter wiel. Als je voornameijk F1 speel is een ronde rim niet de meest logische optie. Zover ik weet is de P1 ook niet fanatecs beste product, zelf geen ervaring mee overigens.

Wellicht is het interessanter om voor de volgende setup te gaan:
- CSL Elite Wheel Base V1.1
- CSL Elite McLaren GT3 CSQR EU of ClubSport Steering Wheel Formula V2

Dan zit je nog steeds onder je budget.
Die mogelijkheid is er natuurlijk ook. Die Wheel Base was me nog niet opgevallen. Dank!

Maar kan ik hier ook de T3PA van Thrustmaster op aansluiten of gaat dat niet werken? En in hoeverre gaat de Base voor problemen zorgen icm Wheel Stand Pro?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Kloever schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Die mogelijkheid is er natuurlijk ook. Die Wheel Base was me nog niet opgevallen. Dank!

Maar kan ik hier ook de T3PA van Thrustmaster op aansluiten of gaat dat niet werken? En in hoeverre gaat de Base voor problemen zorgen icm Wheel Stand Pro?
Volgens mij heb je voor de T3PA pedals te connecten zonder base een adapter nodig. Dit weet ik niet zeker, mijn T3PA pedals liggen al een half jaar in een doos om ooit te verkopen, ik gebruik zelf tegenwoordig de CSL Elite LC pedals van fanatec icm een T300. edit: Ben alleen bang dat dit niet gaat werken op de Xbox.

De base zal geen probleem zijn, als hij niet jaren oud is zal hij de juiste screw gaten al hebben en qua stevigheid zit het wel snor als je er nu al een Thrustmaster op heb zitten. We hebben het hier niet over DD wheels :+

Overigens gisteren zelf de CSL Elite 1.1 en Formula V2 LE besteld, komt als het goed is 25ste binnen tegelijk met de F1 2019 key van 1 euro. Dan ben ik officieel helemaal overgestapt op Fanatec :9

[ Voor 12% gewijzigd door Melkaz op 13-06-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Melkaz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Volgens mij heb je voor de T3PA pedals te connecten zonder base een adapter nodig. Dit weet ik niet zeker, mijn T3PA pedals liggen al een half jaar in een doos om ooit te verkopen, ik gebruik zelf tegenwoordig de CSL Elite LC pedals van fanatec icm een T300. edit: Ben alleen bang dat dit niet gaat werken op de Xbox.

[...]
Begrijp ik hieruit dat jij de CSL Elite LC pedalen direct hebt aangesloten op je T300 base? Werkt dat? :o

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19
Net bericht gekregen dat de Simucube verzonden is *O*.

Verzonden vanuit Slovenië, zal dus wel maandag of dinsdag worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

RevellNL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Begrijp ik hieruit dat jij de CSL Elite LC pedalen direct hebt aangesloten op je T300 base? Werkt dat? :o
Nee de pedalen gaan via USB rechtreeks naar de PC.
Zelfs met een fanatec base wordt dit aangeraden maar bij TM heb je de keuze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Melkaz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Nee de pedalen gaan via USB rechtreeks naar de PC.
Zelfs met een fanatec base wordt dit aangeraden maar bij TM heb je de keuze niet.
Ah, duidelijk, thanks! Ik vraag me af of dit ook voor de PS4 zou werken..

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Pagina: 1 ... 9 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.