Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 10 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Is het in 2019 nog aan te raden om een argon based.osw small mige te kopen?

Tweedehands.wordt er een.aangeboden voor 600€ (zonder stuur) maar ik twijfel naar support van de software voor toekomstige titels... Is dit een aanrader of toch meteen voor de simucube V2 gaan die een stuk meer kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37
Melkaz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Nee de pedalen gaan via USB rechtreeks naar de PC.
Zelfs met een fanatec base wordt dit aangeraden maar bij TM heb je de keuze niet.
Mag ik vragen waarom?

Heb net m'n Fanatec setje binnen en ga het komende weekend alles aansluiten (op mijn eveneens nieuwe Sim-lab GT1-Evo rig 8)). Foto's volgen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

derx666

mecker ende blaet

Pyr0_ schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Mag ik vragen waarom?

Heb net m'n Fanatec setje binnen en ga het komende weekend alles aansluiten (op mijn eveneens nieuwe Sim-lab GT1-Evo rig 8)). Foto's volgen nog ;)
Omdat de resolution van de pedalen dan hoger is. Vanuit de base wordt (volgens mij) een max 8 of 10bit resolutie gegeven. Rechtstreeks is dit 12 of 16 bit.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

Melkaz

Melkazar

Pyr0_ schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Mag ik vragen waarom?

Via USB heb je een hogere resolutie, 16 bit ipv 12(?) geloof ik.
Niet dat je het verschil tussen 16 en 12 bit op een pedaal ooit gaat merken.
65536 input vs 4096

Veel plezier met de Fanatec en GT-Evo rig! Ik heb hier al een GT Evo en einde van de maand komt de CSL elite 1.1 en F1 2019 LE stuur binnen O+

[ Voor 13% gewijzigd door Melkaz op 14-06-2019 13:17 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:00
fjskmdl2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:44:
Is het in 2019 nog aan te raden om een argon based.osw small mige te kopen?

Tweedehands.wordt er een.aangeboden voor 600€ (zonder stuur) maar ik twijfel naar support van de software voor toekomstige titels... Is dit een aanrader of toch meteen voor de simucube V2 gaan die een stuk meer kost
Ik zou hier zeker interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Dank voor jullie antwoord @derx666 en @Melkaz! Mijn pc staat wat ver af om alles apart aan te sluiten, ben van plan een usb verlengkabel (met evt een hub) te gebruiken. Dus voorlopig moet ik het er maar mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik rij zelf vooral GT Sport op de PS4 (+/- 5 uur in de week) en ben half jaartje geleden van de Thrustmaster T150 naar T300 geupgrade, mijn T3PA pedalen hebben een www.loadcellmod.com O+

Omdat ik veel in de GT3 en GT4 auto's rij frustreert het standaard T300 stuurtje me een beetje, niet echt lekkere grip i.c.m. de flippers om wat langer te rijden.

Nu zag ik de recent geïntroduceerde TM Open Wheel Add-On (€129), die me wel aanspreekt. Qua buttons komt het aardig uit (wellicht alleen Start/Options remappen) en qua grip lijkt hij stuk comfortabeler.

Qua tijdsbesteding kan ik voor mezelf niet verantwoorden helemaal te upgraden naar Fanatec spul, daarom was ik benieuwd wat jullie ideeën over bovenstaande zijn en of ik nog een andere optie over het hoofd zie :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Deze post verplaatst naar 'show mijn simrig' topic past deze beter op zijn plek :)

[ Voor 95% gewijzigd door visboer32 op 14-06-2019 18:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Canis Lupus schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:21:
Ik rij zelf vooral GT Sport op de PS4 (+/- 5 uur in de week) en ben half jaartje geleden van de Thrustmaster T150 naar T300 geupgrade, mijn T3PA pedalen hebben een www.loadcellmod.com O+

Omdat ik veel in de GT3 en GT4 auto's rij frustreert het standaard T300 stuurtje me een beetje, niet echt lekkere grip i.c.m. de flippers om wat langer te rijden.

Nu zag ik de recent geïntroduceerde TM Open Wheel Add-On (€129), die me wel aanspreekt. Qua buttons komt het aardig uit (wellicht alleen Start/Options remappen) en qua grip lijkt hij stuk comfortabeler.

Qua tijdsbesteding kan ik voor mezelf niet verantwoorden helemaal te upgraden naar Fanatec spul, daarom was ik benieuwd wat jullie ideeën over bovenstaande zijn en of ik nog een andere optie over het hoofd zie :)
Ik heb ook de T300 en heb het ronde stuur vervangen door een Ferrari F1 stuur (zie ook vorige post). Deze heeft meer knoppen dan het stuur dat jij laat zien, maar kost ook iets (€20) meer. Ik vind het een aanrader voor de T300 als add-on. De flippers vielen mij wel wat tegen, maar deze heb ik d.m.v. een mod vervangen.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Canis Lupus Je bent goed bezig. Dat stuurtje zou ik halen. Misschien ergens tweedehands met garantie. Voor de rest zou ik minstens kijken voor een CSL elite LC voor je pedalen. Voor de rest zit je goed als je niet verder wil investeren. Misschien een VR of een betere beelscherm?

@visboer32 Vind het echt prachtig. Netjes, 'clean', minimalistisch. In en er uit misschien wat lastig ivm bureaublad, maar wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Ivysaur schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:55:
@visboer32 Vind het echt prachtig. Netjes, 'clean', minimalistisch. In en er uit misschien wat lastig ivm bureaublad, maar wauw!
Dank :), het was ook precies het doel met de beperkte ruimte die er is. Instappen gaat prima, bureau is een mooie steun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Melkaz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:16:

Via USB heb je een hogere resolutie, 16 bit ipv 12(?) geloof ik.
Niet dat je het verschil tussen 16 en 12 bit op een pedaal ooit gaat merken.
65536 input vs 4096
Neem mee dat je via USB direct op je pc wel een hogere resolutie hebt maar dat de handigheid om op je stuur de brake aan te passen vervalt.

Op het stuur stuur beschik je over 5 profielen en voor elke auto kan je een aangepast brake performance maken, buiten de setup van iracing om..

Zelf geef ik de voorkeur om de pedalen aan te sluiten via de base. Zeker nu er een brake performance kit inzit. Gebruik hiervan de lichtste setup en wordt bij hard remmen echt in de stoel terug geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Excuses, ben ik weer.....

Ik blijf nog even zoeken naar de juiste combi. Ik hoop door jullie meningen ect dat ik wat “verder” kom. Heb verschillende YouTube reviews gelezen ect… De TMX Pro die ik nu heb voelt wat leeg aan met spelen.
Maar ik kom tot de volgende mogelijkheden.
1. Thrustmaster
De TX Servo Base https://shop.thrustmaster.com/nl_nl/tx-servo-base.html
TM Open Wheel Add-on https://shop.thrustmaster...tm-open-wheel-add-on.html
2. Fanatec
CSL Elite Wheel Base V1.1 https://www.fanatec.com/e...wheel-base-v1-1-1266.html
ClubSport Steering Wheel Formula V2 https://www.fanatec.com/e...ing-wheel-formula-v2.html

Wat is nu het verschil tussen de TX Servo Base en de TS-PC racer? Volgens mij zit er weinig verschil in NL. En het verschil tussen de TX Servo en de CSL Elite?
Waar ik ook tegen aan loop…De TX bestel ik bewoon via Bol.com. Is er iets mee, even mailen en klaar. Fanatec zit in het buitenland en daar zit bij mij nog even een Ho Stop op. Mede door ervaringen in het verleden(zegt natuurlijk niet dat het bij Fanatec ook zo moet zijn).
Nu ben ik over het stuur van Fanatec nog niet hele over uit. Maar, als echte Hollander, als ik de prijzen van de Thrustmaster optel kom ik op 409 euro uit(als ik ga “shoppen” nog goedkoper)
Fanatec zit ik op 669 euro.

Ik denk toch dat ik qua pendalen voor de Fanatec ga. Ik vind de https://shop.thrustmaster...eels/t3pa-pro-add-on.html ook wel wat eigenlijk maar op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in de CSL Elite Pedals LC https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html
Verder is mijn idee om 2 stuurtjes te halen. 1 voor de Open wheel en 1 voor de Sim als Euro truck driver en eventueel Rally.
Nu denk ik dat ik toch alles op de PC blijf doen. Ooit komt er een RIG, maar voor nu gewoon lekker op het bureau blad. Werkt op zich ook wel goed. Ik heb verder oveigens een 27” MSI scherm wat me prima bevalt tijdens het racen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Afgelopen week contact gehad met Heusinkveld over mijn pro set. Ik weet dat ik redelijk sterke benen heb, maar ik geloofde niet dat ik zo snel de 55kg bereikte. Met wat data support gemaild en dus waren het er snel over eens dat de loadcel stuk was. Letterlijk en dag later een nieuwe loadcel in huis. Kan bol.com er puntje aan zuigen. Mijn defecte shield is al 2 weken bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Kloever schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:31:
Wat is nu het verschil tussen de TX Servo Base en de TS-PC racer? Volgens mij zit er weinig verschil in NL.
De TS-base is beduidend beter dan de oudere TX-base. Het prijsverschil is ook daar.
En het verschil tussen de TX Servo en de CSL Elite?
Er zijn genoeg reviews over beide stuurtjes; bedenk wel dat de CSL Elite v1.1 vorige week vernieuwd is met de CSP internals (motor + electronics). Ik heb er nog geen reviews van gezien; maar het zal onwaarschijnlijk een verbetering zijn t.o.v. de bestaande elite.
Waar ik ook tegen aan loop…De TX bestel ik bewoon via Bol.com. Is er iets mee, even mailen en klaar. Fanatec zit in het buitenland en daar zit bij mij nog even een Ho Stop op. Mede door ervaringen in het verleden(zegt natuurlijk niet dat het bij Fanatec ook zo moet zijn).
Support bij Fanatec is gewoon goed. Het is hun core business model; en ze werken (vrijwel) niet met retailers. Als ze dit verknallen dan zetten ze zichzelf uit de markt. Je bent hoogstens iets meer kwijt aan verzendkosten bij problemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Luckeh schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:04:
[...]

De TS-base is beduidend beter dan de oudere TX-base. Het prijsverschil is ook daar.
Dank, ik dacht nl dat het de zelfde waren.

[...]
Er zijn genoeg reviews over beide stuurtjes; bedenk wel dat de CSL Elite v1.1 vorige week vernieuwd is met de CSP internals (motor + electronics). Ik heb er nog geen reviews van gezien; maar het zal onwaarschijnlijk een verbetering zijn t.o.v. de bestaande elite.

[...]

Support bij Fanatec is gewoon goed. Het is hun core business model; en ze werken (vrijwel) niet met retailers. Als ze dit verknallen dan zetten ze zichzelf uit de markt. Je bent hoogstens iets meer kwijt aan verzendkosten bij problemen.
Ik ga maar eens nadenken. Vind het allebei wel wat hebben eigenlijk.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
YouTube: Simucube SC2 Pro DD Wheelbase Review

SC2 Pro review van SRG voor de liefhebbers :)

[ Voor 5% gewijzigd door evuijtert op 15-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
YouTube: Are Magnetic Paddle Shifter Mods Worth the Money? - Let's Find Out!

Ik ben eigenlijk benieuwd of deze $20 magnetic shifter mod hetzelfde doet als bijv de shifters van Sim racing machines.

Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor mensen met grote voeten die Fanatec Clubsport pedalen willen:

Ik heb de afgelopen week de CSP V3 pedalen gehaald, als vervanger van mijn Revzalot P35R pedalen uit 2008. Mijn Revzalot pedalen waren in op maat gemaakt. Dat was wel fijn; want ik heb schoenmaat 49/50...

Na het installeren was de eerste conclusie dat de CSPs veel te klein waren:
Dit is de fit out of the box (achtergrond m'n oude pedalen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EbNthG3JhJ0wZWu9HPo7LpEB/medium.jpg

Gelukkig kun je de pedal faces omhoog schroeven. In eerste instantie wou ik de metalen pedalface gebruiken; maar die is helaas te breed. Bij het omhoog komen blijft hij dan achter m'n schoen van het gaspedaal hangen. Dus dan toch de kunstof pedal faces geplaatst. Zo hoog mogelijk geplaatst; en tevens de pedals zelfs zo hoog mogelijk in de beugels gehangen.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/44YNiREq0omH3Pjcx7YYLJq8/medium.jpg.

Het kan eigenlijk nét. Het liefst heb ik de pedal faces nog zo'n 2cm hoger; maar ik zie er geen mogelijkheid toe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
Luckeh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:43:

Ik heb de afgelopen week de CSP V3 pedalen gehaald, als vervanger van mijn Revzalot P35R pedalen uit 2008. Mijn Revzalot pedalen waren in op maat gemaakt. Dat was wel fijn; want ik heb schoenmaat 49/50...

[Afbeelding]

Gelukkig kun je de pedal faces omhoog schroeven. In eerste instantie wou ik de metalen pedalface gebruiken; maar die is helaas te breed. Bij het omhoog komen blijft hij dan achter m'n schoen van het gaspedaal hangen. Dus dan toch de kunstof pedal faces geplaatst. Zo hoog mogelijk geplaatst; en tevens de pedals zelfs zo hoog mogelijk in de beugels gehangen.

Eindresultaat:
[Afbeelding].

Het kan eigenlijk nét. Het liefst heb ik de pedal faces nog zo'n 2cm hoger; maar ik zie er geen mogelijkheid toe.
Misschien een paar kartschoentjes of sokken gebruiken?
Deze Italiaanse sluiperds lijken me nou ook niet echt sim race geschikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Wie hier heeft zin om mee te werken aan het opzetten (en daarna bijhouden) van een overzicht van het beschikbare simracing materiaal zoals wheelbases, stuurtjes, pedalen setjes en rigs. Ik denk dat ik de basis heb neergezet (maar ook aan de structuur blijven we werken en verbeteren) en al aardig wat heb ingevoerd maar ik zou het graag met een paar mensen van hier afronden en daarna bijhouden.

Het doel van het systeem is om mensen te helpen met het verkrijgen van overzicht van wat er te krijgen is, de globable eigenschappen ervan en hoeveel het kost.

Het komt neer op een google drive spreadsheet waar iedereen in kan kijken en sorteren/filteren op de verschillende eigenschappen zoals prijs, fabrikant, etc.

Ook ouder materiaal wat niet meer nieuw te krijgen is is welkom in de sheet zodat het ook mensen kan helpen met keuzes te maken voor gebruikt materiaal.

Ik wil het redelijk netjes en gestructureerd houden maar besef me dat niet alle data beschikbaar is en we nooit een totaal alles overkoepelend overzicht zullen hebben met alle parameters voor alle hardware.
Recent deelde bijvoorbeeld Joep een overzicht afkomstig van iemand op het iRacing forum (als ik het mij goed herriner) van direct drive wheelbasis wat meer detail heeft dan wij hierin zullen verwerken.

Het is in het Engels opgezet met euro en dollar prijzen zodat we niet alleen Nederlanders er blij mee kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Denniz0229 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Misschien een paar kartschoentjes of sokken gebruiken?
Deze Italiaanse sluiperds lijken me nou ook niet echt sim race geschikt :+
De schoenen zijn voor de banana-scale. Overigens; ik heb nog nooit kartschoenen in maat 50 gezien :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Luckeh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:05:
[...]

De schoenen zijn voor de banana-scale. Overigens; ik heb nog nooit kartschoenen in maat 50 gezien :(
Dan misschien toch sokken, of minder grote schoenen kopen en investeren in heusinkvelds, die kan je los van elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Je zou eens kunnen mailen naar Fast Track Sims. Hun schoenen zijn zover ik weet allemaal handwerk, en dus wellicht ook in grotere maten te krijgen. Op hun site staat tot maat 47, maar misschien is er wel iets te regelen.
Ze werken wel in batches, dus het kan zijn dat je even moet wachten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb laatst lichtgewicht sloffen gezien met een stevige zool en strakke pasvorm die ideaal zijn voor Simracen. Zal eens zoeken waar ik die ook alweer gezien heb, want ik heb nu ook nieuwe schoenen nodig.

Ps: ik gebruik soms mijn boks schoenen. Is ook erg prettig

[ Voor 15% gewijzigd door ZFLaSH op 16-06-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Luckeh Maar jij hebt ook abnormale lange voeten. Het is een net als met VR. Iedereen met 57 - 59 ips en boven de 67 is altijd de klos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ivysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:30:
@Luckeh Maar jij hebt ook abnormale lange voeten. Het is een net als met VR. Iedereen met 57 - 59 ips en boven de 67 is altijd de klos
Tsja, handig is anders! Ik ga die pantoffels eens proberen die @ZFLaSH eens proberen. Die zijn ook nog niet zo duur. Maar die in m'n maat vinden zal een uitdaging zijn.
Op sokken rijden kan ook altijd nog, en dan kan het brede rempedaal waarschijnlijk ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel360gt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 01:34
Luckeh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:43:

[Afbeelding]

Eindresultaat:
[Afbeelding].

Ik kan je wellicht wel helpen door het e.e.a. 3d te printen. Stuur even een pm als je interesse hebt, dan overleggen we even wat je exact nodig hebt.

Ik heb mijn CSP ook aangepast.

*AMD Ryzen 7 5800X * Asus ROG Strix X570-E * MSI RTX 3080Ti * 32GB G.Skill Trident Z Neo * Corsair Hydro H115i * Corsair RM750x * Samsung 980 1TB * Phanteks Evolv X * Samsung 49" *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Zomerstop! Afgelopen donderdag laatste league-race tot aan september gereden. Mooi tijd om de boel af te stoffen en te onderhouden.

Een tijdje geleden werd er al gesproken over vet voor pedalen. Zjjn er mensen die in fysieke winkels hier kleine verpakkingy van konden vinden? Het is volgens mij druppeltjes werk en heb niet het idee dat ik een liter bus op maak de eerste 100 jaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:27:
Zomerstop! Afgelopen donderdag laatste league-race tot aan september gereden. Mooi tijd om de boel af te stoffen en te onderhouden.

Een tijdje geleden werd er al gesproken over vet voor pedalen. Zjjn er mensen die in fysieke winkels hier kleine verpakkingy van konden vinden? Het is volgens mij druppeltjes werk en heb niet het idee dat ik een liter bus op maak de eerste 100 jaar :+
https://heusinkveld.com/w...S_manual_V1_0_DIGITAL.pdf

Heusinkveld adviseert voor z'n pedalen dus (WD-40) PTFE Dry Spray voor hun pedalen. Dat is vrij makkelijk online te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
R3m3d7 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:47:
[...]

https://heusinkveld.com/w...S_manual_V1_0_DIGITAL.pdf

Heusinkveld adviseert voor z'n pedalen dus (WD-40) PTFE Dry Spray voor hun pedalen. Dat is vrij makkelijk online te vinden.
In de bouwmarkt vind je al deze middelen ook. PTFE (teflon spray) is wel echt wat anders dan WD-40. Volgens mij is WD-40 een synthetisch smeermiddel en kan dat rubbers aantasten. Ik heb Heusinkveld eerder PTFE spray of, als je dat niet in huis hebt, een druppel olijfolie zien adviseren.

[ Voor 18% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-06-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:22:
[...]

In de bouwmarkt vind je al deze middelen ook. PTFE (teflon spray) is wel echt wat anders dan WD-40. Volgens mij is WD-40 een synthetisch smeermiddel en kan dat rubbers aantasten. Ik heb Heusinkveld eerder PTFE spray of, als je dat niet in huis hebt, een druppel olijfolie zien adviseren.
WD-40 is het merk wat Heusinkveld adviseert in de PDF die ik link ongeveer de laatste pagina.
Je kan het ook van b.v. Motip kopen.
Daarom staat WD-40 ook tussen haakjes, het is niet hetzelfde als wat de meeste mensen WD-40 noemen, ik had dit inderdaad duidelijker moeten aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik hoop niet dat ik teveel vraag, zo wel..sorry.

Maar is de https://www.fanatec.com/e...-licensed-for-ps4-eu.html een goede begin set? Ik heb dus nu een Thrustmaster TMX Pro.

Ik wil dan later een keer de Loadcell van Fanatec halen en eventueel het F1 of McLaren stuur voor de PC/XBox (al verwacht ik niet dat ik ooit op de XBox ga racen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Kloever schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:32:

Maar is de https://www.fanatec.com/e...-licensed-for-ps4-eu.html een goede begin set? Ik heb dus nu een Thrustmaster TMX Pro.

Ik wil dan later een keer de Loadcell van Fanatec halen en eventueel het F1 of McLaren stuur voor de PC/XBox (al verwacht ik niet dat ik ooit op de XBox ga racen)
Volgens mij zijn de meeste mensen die van een T300/tmx pro naar de CSL elite gaan het er wel over eens dat dit een leuke upgrade is.
Wellicht toch de loadcell meteen mee bestellen overwegen omdat je anders 2x verzendkosten betaald, maar met of zonder loadcell is het een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

daniel360gt schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:18:
[...]
Ik kan je wellicht wel helpen door het e.e.a. 3d te printen. Stuur even een pm als je interesse hebt, dan overleggen we even wat je exact nodig hebt.

Ik heb mijn CSP ook aangepast.
Dank voor je aanbod; ik houd het in het achterhoofd. Ik heb kartschoenen besteld; probeer die even uit.

Ondanks dat ik de hardste rubbers uit de brake performance kit heb gemonteerd; vind ik de pedaal weerstand te laag. Als de sensor max werkelijk 90kg is; dan heb ik ongeveer 50-60kg aan travel en dan raakt hij de 'bumpstop' (einde compressie). De overige 30kg aan druk is zonder enige travel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:35:
[...]

Dank voor je aanbod; ik houd het in het achterhoofd. Ik heb kartschoenen besteld; probeer die even uit.

Ondanks dat ik de hardste rubbers uit de brake performance kit heb gemonteerd; vind ik de pedaal weerstand te laag. Als de sensor max werkelijk 90kg is; dan heb ik ongeveer 50-60kg aan travel en dan raakt hij de 'bumpstop' (einde compressie). De overige 30kg aan druk is zonder enige travel.
De sensor is inderdaad max 90kg, dit wel echter niet zeggen dat je met 90kg op het pedaal moet drukken om de maximale waarde te halen. Je zit met een hefboom nl, waardoor de kracht waarmee je op het pedaal drukt een stuk lager is als wat de sensor meet. Niels Heusinkveld heeft daar ooit eens een video over gemaakt: YouTube: Talk NO drive: How hard do you have to press race car brakes?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 14:19
krijg mijn Heusinkveld sprint pedals niet op mijn playseat ? misschien doe ik iets verkeer maar denk het niet.wordt wachten dat ik rig upgrade dan waarschijnlijk want heb ook de DD1 Fanatec in de pre order staan ben bij voor flex op de playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:16
xNikobellicx schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:55:
krijg mijn Heusinkveld sprint pedals niet op mijn playseat ? misschien doe ik iets verkeer maar denk het niet.wordt wachten dat ik rig upgrade dan waarschijnlijk want heb ook de DD1 Fanatec in de pre order staan ben bij voor flex op de playseat.
Ik gok erop dat Playseat geen rekening heeft gehouden met Heusinkveld en Direct Drive met het ontwerpen hiervan. Deze zijn toch meer afgestemd op bijv. een Thrustmaster T300 met non loadcell pedalen.
Mijn voorzichtige advies is dan ook om zo snel mogelijk een rig upgrade uit te voeren ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
MichaelJ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:32:
[...]

Ik gok erop dat Playseat geen rekening heeft gehouden met Heusinkveld en Direct Drive met het ontwerpen hiervan. Deze zijn toch meer afgestemd op bijv. een Thrustmaster T300 met non loadcell pedalen.
Mijn voorzichtige advies is dan ook om zo snel mogelijk een rig upgrade uit te voeren ;)
Ik ben ook eerst mijn playseat aan het upgraden naar een 80/20 rig, gewoon de domme paal en de flex die hierin zit, zelfs met mijn fanatace V2.5 wheelbase geeft dit met momenten (te) veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zou eerst mijn rig upgraden. Die playseat breekt denk ik doormidden als je een keer stevig op de rem trapt. Om maar niet te spreken wat er gebeurt als je een DD stuur erop monteert. Volgens mij rent ie gillend je kamer uit :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Iemand hier die nog een goeie tip heeft qua schoenen? Ben recent geupgrade naar Fanatec Clubsport Pedals v3 en door de loadcell moet ik veel harder op de rem trappen dan ik gewend was, en dat voelt niet fijn na een uurtje racen kan ik vertellen...
Heb hier boven al eens de link bekeken van @derx666, maar die zijn niet op voorraad. En Sparco kart schoenen vraag ik me van af of die zolen niet nog te dik zijn.. wil zoveel mogelijk gevoel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Pyr0_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:49:
Iemand hier die nog een goeie tip heeft qua schoenen? Ben recent geupgrade naar Fanatec Clubsport Pedals v3 en door de loadcell moet ik veel harder op de rem trappen dan ik gewend was, en dat voelt niet fijn na een uurtje racen kan ik vertellen...
Heb hier boven al eens de link bekeken van @derx666, maar die zijn niet op voorraad. En Sparco kart schoenen vraag ik me van af of die zolen niet nog te dik zijn.. wil zoveel mogelijk gevoel behouden.
Zijn legio opties, zoals https://www.kartandparts.nl/c-3629272/kartschoenen/. Ik gebruik op dit moment sneakers of mijn boksschoenen, maar ga zeker naar dit soort kartschoenen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Pyr0_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:49:
Klopt, die link die ik gaf worden zoals ik ook zei in batches gemaakt. Er staat ook op de pagina dat als je interesse hebt dat je een mail moet sturen, en dan krijg je een update wanneer de inschrijving begint.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Heb je de Sprint baseplate erbij gekocht? Hiermee moet het te doen zijn.
Overigens raden wij het niet aan om onze pedalen te gebruiken in combinatie met een playseat, aangezien deze niet bepaald stevig zijn. Zoals iemand als zei, met de Ultimate pedalen trap je recht door de playseat heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Kloever schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:32:

Gisteren is mijn Fanatec CSL elite 1.1 binnengekomen, ge-upgrade van een T300. Helaas nog weinig kunnen testen omdat het 30+ graden was op zolder en bepaalde games werkte out of the box niet meteen maar wat ik ervan heb meegekregen so far, zeker een upgrade in vergelijking met T300 maar het is niet massive. De grootste upgrade is de wiel, Formula 2019 V2 vs Ferrari F1 replica is een oneerlijke strijd. Voelt als pastic tegenover kwaliteitspulletje. Vanavond gaan we verder met testen 8)

p.s. vorig jaar al geupgrade naar Fanatec CSL Elite LC kit pedals, dat is een grotere upgrade dan de wheelbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 14:19
Ja ik heb de baseplate erbij,word even zoeken wat de beste rig is in combinatie met sprint pedals en DD1 .
bedankt voor je reactie !
EnzoF schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Heb je de Sprint baseplate erbij gekocht? Hiermee moet het te doen zijn.
Overigens raden wij het niet aan om onze pedalen te gebruiken in combinatie met een playseat, aangezien deze niet bepaald stevig zijn. Zoals iemand als zei, met de Ultimate pedalen trap je recht door de playseat heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:16
xNikobellicx schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:22:
Ja ik heb de baseplate erbij,word even zoeken wat de beste rig is in combinatie met sprint pedals en DD1 .

[...]
Lees even goed het "Show your Rig" topic door, genoeg inspiratie.

Mocht je specifiek opzoek zijn naar de combo "DD1 + Sprints" Check deze post dan even ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MichaelJ op 19-06-2019 14:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

xNikobellicx schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:22:

[...]
Wij hebben op het kantoor onze eigen Simrig GT (Deze is allicht wat overkill) staan en thuis hebben we allemaal wat meer custom rigs van aluminium profielen. De rigs van Sim-lab zijn erg goed voor de prijs die ze vragen en op markplaats kan je wel (ongebruikte) kuipstoeltjes vinden voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Melkaz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:20:
[...]

Gisteren is mijn Fanatec CSL elite 1.1 binnengekomen, ge-upgrade van een T300. Helaas nog weinig kunnen testen omdat het 30+ graden was op zolder en bepaalde games werkte out of the box niet meteen maar wat ik ervan heb meegekregen so far, zeker een upgrade in vergelijking met T300 maar het is niet massive. De grootste upgrade is de wiel, Formula 2019 V2 vs Ferrari F1 replica is een oneerlijke strijd. Voelt als pastic tegenover kwaliteitspulletje. Vanavond gaan we verder met testen 8)

p.s. vorig jaar al geupgrade naar Fanatec CSL Elite LC kit pedals, dat is een grotere upgrade dan de wheelbase.
Nice!

Ik twijfel nog een beetje. Aan de ene kant wil ik wel die Elite LC kit halen ter vervanging van mijn T3PA. Maar aan de andere kant wil ik ook wel meteen "Full In" gaan. Dus ik twijfel....Of een Wheel Base V1.1 met F1 stuur. Of de CSL Elite F1 Set. Enige nadeel is, volgens mij, dat de CSL Elite F1 puur voor de PC en PS4 is en ik heb PC en XBox. Maar of ik ooit op de XBox ga racen betwijfel ik.

Maar goed, ik mag nog even denken, ben nog de zolder kamer aan het verbouwen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Vanavond een paar nieuwe speeltjes geïnstalleerd :).

Simucube 2 Ultimate en het Precision Sim Engineering Steering Wheel.

Wat een fantastisch spul d:)b. En wat een kracht.

Begrijp nu waarom die stop-button wordt meegeleverd. Op de hoogste settings ga je het echt niet winnen van die motor. Heb nog maar even kunnen kijken naar de settings (en daarbij de scherpste kantjes er even afgehaald).

Moet er nog wel aan wennen. Eerst Okayama getest (omdat we daar vorige week reden), maar kwam net binnen een seconde van wat ik daar 'normaal' rij. Daarna 1 race op Road Atlanta, maar daar waren de tijden ook nog niet wat ze zijn moeten. Maar merkte wel dat het gedurende de race steeds meer begon te wennen. De komende tijd flink oefenen dus :).

Simucube 2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y9tecw7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gr2WdwB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VMvjatt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z88yoK1.jpg

PSE Wheel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bAppS1c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/37CjP5l.jpg

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@alexbl69 Je groene ledjes trekken me helemaal terug naar NFS Underground, hehe. Hallo 2001.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 18:41
@alexbl69 ziet er fantastisch uit! Heb je ook een foto van je hele rig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denniz0229
alexbl69 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:13:

Begrijp nu waarom die stop-button wordt meegeleverd. Op de hoogste settings ga je het echt niet winnen van die motor. Heb nog maar even kunnen kijken naar de settings (en daarbij de scherpste kantjes er even afgehaald).

Moet er nog wel aan wennen. Eerst Okayama getest (omdat we daar vorige week reden), maar kwam net binnen een seconde van wat ik daar 'normaal' rij. Daarna 1 race op Road Atlanta, maar daar waren de tijden ook nog niet wat ze zijn moeten. Maar merkte wel dat het gedurende de race steeds meer begon te wennen. De komende tijd flink oefenen dus :).

Simucube 2

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

PSE Wheel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat stuurtje is gewoon porno joh d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zal vanavond even een foto maken :) .

De leds zijn op de foto veel feller dan in het echt. Het is meer een zachte gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

@alexbl69 mooi man, veel plezier ermee!
Ik heb inmiddels wel een goede basisinstelling voor de SC2 die me bevalt, begin m steeds meer te waarderen ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Raimond613 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:00:
@alexbl69 mooi man, veel plezier ermee!
Ik heb inmiddels wel een goede basisinstelling voor de SC2 die me bevalt, begin m steeds meer te waarderen ;)
Thanks.

Vraagje... beperk je de kracht van de motor in de settings van de motor of in iRacing?

Heb er zoals gezegd nog maar heel even mee lopen spelen, maar heb de kracht in de config van de motor op 100% staan, en beperk deze vervolgens in iRacing. Maar kan me voorstellen dat andersom wellicht logischer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 07:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:03:
Zal vanavond even een foto maken :) .

De leds zijn op de foto veel feller dan in het echt. Het is meer een zachte gloed.
Maar dan wel in het Show je race rig draadje plaatsen hè ;)
alexbl69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Thanks.

Vraagje... beperk je de kracht van de motor in de settings van de motor of in iRacing?

Heb er zoals gezegd nog maar heel even mee lopen spelen, maar heb de kracht in de config van de motor op 100% staan, en beperk deze vervolgens in iRacing. Maar kan me voorstellen dat andersom wellicht logischer is.
Brion Sohn heeft een uitgebreide verhandeling geplaatst over het instellen van een OSW (en dit geldt volgens mij ook allemaal voor de SC2 met wat andere software): https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3517883.page

Hij stelt dat je de driver van de DD op de door jou gewenste maximum kracht moet zetten en dan in iRacing zo rond de 60 Nm moet zitten met de slider van max. force (wel ff displayLinearInNm op 1 zetten in APP.ini).
Dit raadt hij zo aan omdat iRacing de curve van de FFB effecten anders vreemd vervormt.
Ik zit bv met mijn large mige op ca. 55% output in de driver en in racing altijd rond de 60 Nm behalve bij de indycars ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

alexbl69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Thanks.

Ik heb m nu nog op 100% staan in true drive en in iracing op 73Nm maar heb de post van Niels Heusinkveld ook gelezen op t iracing forum, waarin hij hetzelfde aangeeft als Brian Sohn (blijkbaar, zie post Joep :))
Dat klinkt interessant omdat het precies datgene aanpakt waar ik me momenteel nog het meeste aan stoor, namelijk de (onrealistisch) harde klappen op de kerbs. Dat heb ik op Imola weten weg te filteren door de slew rate limit op z'n laagst te zetten (0.1) maar daarmee filter je ook effecten van overstuur weg dus is niet optimaal.

Overigens is het ook erg sterk track-gerelateerd, want deze week op Nürburgring GP kan ik de boel veel aggressiever zetten zonder dat het hinderlijke effecten geeft.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Simucube 2

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

PSE Wheel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Damn... Mooi spul hoor. Kun je mij de locatie van die geldboom ook eens sturen ? :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02

:9~
O+ Dat stuurtje O+
_/-\o_

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
JoepW schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Maar dan wel in het Show je race rig draadje plaatsen hè ;)

[...]

Brion Sohn heeft een uitgebreide verhandeling geplaatst over het instellen van een OSW (en dit geldt volgens mij ook allemaal voor de SC2 met wat andere software): https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3517883.page

Hij stelt dat je de driver van de DD op de door jou gewenste maximum kracht moet zetten en dan in iRacing zo rond de 60 Nm moet zitten met de slider van max. force (wel ff displayLinearInNm op 1 zetten in APP.ini).
Dit raadt hij zo aan omdat iRacing de curve van de FFB effecten anders vreemd vervormt.
Ik zit bv met mijn large mige op ca. 55% output in de driver en in racing altijd rond de 60 Nm behalve bij de indycars ;)
Top ,bedankt. Dat gaat helpen.

Heb hem in eerste instantie op 75 Nm gezet in iRacing (op 100% in true drive).

Het lijkt me inderdaad ook logischer om het signaal afkomstig van iRacing 'zuiverder' (hogere resolutie) te maken en het stuur zelf te laten werken met dit signaal.
Raimond613 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Ik heb m nu nog op 100% staan in true drive en in iracing op 73Nm maar heb de post van Niels Heusinkveld ook gelezen op t iracing forum, waarin hij hetzelfde aangeeft als Brian Sohn (blijkbaar, zie post Joep :))
Dat klinkt interessant omdat het precies datgene aanpakt waar ik me momenteel nog het meeste aan stoor, namelijk de (onrealistisch) harde klappen op de kerbs. Dat heb ik op Imola weten weg te filteren door de slew rate limit op z'n laagst te zetten (0.1) maar daarmee filter je ook effecten van overstuur weg dus is niet optimaal.

Overigens is het ook erg sterk track-gerelateerd, want deze week op Nürburgring GP kan ik de boel veel aggressiever zetten zonder dat het hinderlijke effecten geeft.
Die kerbs inderdaad :X. Dat was m'n eerste kennismaking met de kracht van dat apparaat. Haalde vlak daarna zelfs instinctief de handen van het stuur toen ik de baan af vloog :).

Vanavond dus flink wat afstelwerk te doen ;).
derx666 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:46:
[...]
Damn... Mooi spul hoor. Kun je mij de locatie van die geldboom ook eens sturen ? :)
Ik zal nu eerst een nieuwe moeten planten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Top ,bedankt. Dat gaat helpen.

Heb hem in eerste instantie op 75 Nm gezet in iRacing (op 100% in true drive).

Het lijkt me inderdaad ook logischer om het signaal afkomstig van iRacing 'zuiverder' (hogere resolutie) te maken en het stuur zelf te laten werken met dit signaal.

[...]

Die kerbs inderdaad :X. Dat was m'n eerste kennismaking met de kracht van dat apparaat. Haalde vlak daarna zelfs instinctief de handen van het stuur toen ik de baan af vloog :).

Vanavond dus flink wat afstelwerk te doen ;).

[...]

Ik zal nu eerst een nieuwe moeten planten :).
Ik weet niet of er vergelijkbare settings zijn in de SimCube 2 als in mijn simcube OSW, maar ik wil best mijn settings eens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:01:
[...]

Ik weet niet of er vergelijkbare settings zijn in de SimCube 2 als in mijn simcube OSW, maar ik wil best mijn settings eens posten.
Het grootste deel van de settings-categorieen zijn hetzelfde, alleen de waardes zijn qua getal een factor 10 vergroot om het makkelijker leesbaar te maken.
Daarnaast is het niet per se zo dat een SC1 setting identiek aanvoelt op een SC2 en door de betere processorkracht zou de SC2 sommige filters hoger kunnen hebben zonder de nadelige effecten van lag.
En dan zijn er natuurlijk nog een aantal nieuwe filters, afhankelijk van elk type SC2.

TLDR: ja graag :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JoepW schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:01:
[...]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
OStraks...
Eerst ff snoeien en gras maaien 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier mijn settings en iRacing ini-files (ini files zijn van de vorige iracing build)
https://files.got-racing.eu/got/Settings_Joep.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedemorgen alle,

Ik wil graag beginnen met Sim racing, heb voorheen wat gespeeld op de ps4 met een thrustmaster t80 hierbij was goedkoop toch wel duurkoop. (geen force feedback dus je mist behoorlijk wat) nu ben ik al een tijd geswitched na pc gaming en wil ik graag het sim racing weer oppakken.

Om te beginnen zal ik voornamelijk Project Cars 2 gaan spelen, voorkeur voorheen was altijd om te racen met GT3 & Formule 1 auto's. Nu komt mijn eerste vraag wat voor setup raden jullie aan om mee te beginnen. Aangezien ik weinig ervaring heb wil ik het redelijk budget houden kwa uitgave. Ik heb momenteel een 27 inch curved 144hz scherm die ik wil gebruiken dus het gaat eigenlijk alleen om het stuur & pedalen.

Zelf denk ik om 2e hands een Thrustmaster t300 of Logitech g290 te kopen. Later is het idee om toch een playseat te kopen en deze te koppelen aan de tv in de woonkamer, ik twijfel alleen of dit nog steeds mooi beeld oplevert?

Ik hoor graag jullie ideeen kwa aanschaf eerste stuurtje & pedalen, aangezien de thrustmaster t80 gewoon zonde van het geld is en ik dit keer liever wat meer uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 12:09

Kevinr1989

I am the danger

Ter info, zojuist de Logitech G29 + F1 2019 ("gratis" erbij) aangekocht via Bol.com voor een schappelijk prijsje. Zat al langere tijd te dubben voor een stuurtje, toch maar besloten om hem te kopen :*)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
imbaco schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:05:
Goedemorgen alle,

Ik wil graag beginnen met Sim racing, heb voorheen wat gespeeld op de ps4 met een thrustmaster t80 hierbij was goedkoop toch wel duurkoop. (geen force feedback dus je mist behoorlijk wat) nu ben ik al een tijd geswitched na pc gaming en wil ik graag het sim racing weer oppakken.

Om te beginnen zal ik voornamelijk Project Cars 2 gaan spelen, voorkeur voorheen was altijd om te racen met GT3 & Formule 1 auto's. Nu komt mijn eerste vraag wat voor setup raden jullie aan om mee te beginnen. Aangezien ik weinig ervaring heb wil ik het redelijk budget houden kwa uitgave. Ik heb momenteel een 27 inch curved 144hz scherm die ik wil gebruiken dus het gaat eigenlijk alleen om het stuur & pedalen.

Zelf denk ik om 2e hands een Thrustmaster t300 of Logitech g290 te kopen. Later is het idee om toch een playseat te kopen en deze te koppelen aan de tv in de woonkamer, ik twijfel alleen of dit nog steeds mooi beeld oplevert?

Ik hoor graag jullie ideeen kwa aanschaf eerste stuurtje & pedalen, aangezien de thrustmaster t80 gewoon zonde van het geld is en ik dit keer liever wat meer uitgeef.
ik zou voor de t300 gaan, IMO een stuk beter als een g29.

En nee, racen op een tv is meestal drama, tenzij je een tv hebt met hele lage inputlag. Op mijn tv bewoog het stuur aanzienlijk later als mijn echte stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

imbaco schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:05:
Goedemorgen alle,

Ik heb toevallig deze week mijn T300 vervangen met een Fanatec CSL Elite en de reden is niet omdat de T300 niet fijn was, maar eerder omdat ik de mooie Fanatec stuurtjes wilde :+ T300 heeft uitstekend gefunctioneerd als instap into sim racing.

Mocht je uit de omgeving Breda komen, ik heb de T300+TPA3 pedals + een wheelstand staan mocht je willen uitproberen en/of interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Melkaz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Ik heb toevallig deze week mijn T300 vervangen met een Fanatec CSL Elite en de reden is niet omdat de T300 niet fijn was, maar eerder omdat ik de mooie Fanatec stuurtjes wilde :+ T300 heeft uitstekend gefunctioneerd als instap into sim racing.

Mocht je uit de omgeving Breda komen, ik heb de T300+TPA3 pedals + een wheelstand staan mocht je willen uitproberen en/of interesse hebben.
Thanks voor de feedback. Helaas woon ik in Noord Holland, maar super bedankt voor het aanbod. Ga me meteen wat meer focussen op de T300 :).

@Kevinr1989 Bedankt voor je input i.v.m. TV. opzich vind ik me computer scherm perfect hoor alleen ben vrij lang en daardoor staat het bureau ook hoog. Denk dat dit niet gaat werken i.c.m. een playseat ;) maar daar gaan we nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Wow, meer dan een uur later en nog steeds in stock :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik heb het bij gt sport topic ook gemeld maar ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft gehad. Sinds dinsdag heb ik de fantatec cls elite ps4 starter kit plus de loadcell pedaal. In GT sport had ik regelmatig dat de auto vanuit stilstand niet wilde rijden en ABS lamp rood was. Ik dacht eerst dat dit kwam door dat ik iets op de pedaal druk uitvoerde maar gisteren constateerde ik het ook als ik devoet niet op het pendaal heb, soms zelfs iets remdruk. Als ik handmatig de pedaal omhoog druk dan verdwijnt de remdruk en gaat abs lamp uit en rijdt de auto door. Het lijkt dat de loadcell een remdruk signaal af geeft in ruststand. Ik ga het probleem bij fanatec melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Heb je de pedalen gekalibreerd? Want het klinkt als een slechte kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Zijn hier mensen die een Accuforce geïmporteerd hebben? (Ik weet dat arfman er een gehad heeft, maar met Betatesters korting)
Indien ik niet zou moeten importeren was de keuze gemaakt, 999usd incl wheel, en daarnaast goeie software.

Heeft iemand een idee op welk eindbedrag ik in het slechtste geval zou mogen rekenen eenmaal geleverd naar België.?

999usd+168usd shipping + 21procent btw = 1421€ zonder importkosten...

Is Accuforce interessant hier in Europa? ( Prijs/kwaliteit na import ttov bvb simucube e V2), of wordt het zodanig duur dat ik toch beter een osw zoals simucube 2 kzou kopen?

Eenmaal iets stuk zou gaan zit ik natuurlijk ook met een groot probleem omdat die van USA komt... Maar ik veronderstel dat de failrate erg laag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik vermoed dat als je nieuw koopt je beter voor een OSW kan gaan over het algemeen genomen maar de AF heeft een aantal coole features in de software zitten die je niet hebt met een OSW, het kan de ingame FFB helemaal vervangen. Als je iRacing rijd voegt dit volgens mij niet zoveel toe maar ik lees veel positieve verhalen hierober icm AC en vooral dirt rally. De motor in de AF is van een iets ander type dan een mige in de OSW en heeft een klein beetje graining hierdoor. Hij is dus net wat minder soepel. Ik denk dat een SC2 nu de beste keuze is met de Podium DD daar vlak achter. beide op dit moment gewoon niet zo even te kopen. Als je dan nu wat wil kopen dan iig iets qua ecosysteem wat bij je past zou ik denken. Ik heb een ongeloofelijk deal op een gebruikte AF in de maak met wat werk terwijl ik daarvoor dacht dat ik nog maanden moest gaan sparen en wachten dus soms is het een beetje mazzel hebben. Ik rij AC dus ik denk er mogelijk wat voordeel uit te kunnen halen qua FFB tov een small mige OSW omdat de AF FFB voor AC beter zou zijn dan die van AC zelf (als ik het goed begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Er staat op marktplaats nu een OSW (SC1) voor 700€ geloof ik.. Ik heb een accuforce (v1) gehad en daarna een OSW, ik zou niet snel weer een accuforce halen. Ik heb toen gezeik gehad met mijn slipring, toen ben ik hem dus 2 weken kwijt geweest.. In die twee weken had ik toen mijn OSW en daarna gekozen welke ik wilde houden.. de OSW dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

De AF bevalt mij erg goed maar ik denk dat als ik nu een stuur moest kiezen ik voor een Fanatec DD1 zou gaan, vooral vanwege het ecosysteem. Bij de AF heb ik maar 1 stuur en een Fanatec stuur laten aanpassen is erg kostbaar. De software is wel top, inderdaad vooral bij games zoals Dirt Rally waarbij de ingame FFB erg slecht is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Accuforce importeren ga ik toch niet riskeren, als er ooit een probleem zou zijn is het een gans gedoe.
Jammer dat de de simcommander software niet op simucube bruikbaar is.
Even opgezocht, en er werd ooit over gesproken maar het is er nooit van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

niet meer nodig.

[ Voor 117% gewijzigd door dawg op 23-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:07
SlaadjeBla schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:20:
Heb je de pedalen gekalibreerd? Want het klinkt als een slechte kalibratie.
Ik had auto gedaan maar nu handmatig en door rem iets in te drukken en dat als min set vastzetten lijkt het probleem opgelost te hebben. Morgen nogmaals testen. Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Wat heb ik nodig om Dayton bst-1 Aan te sluiten op de pc.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/swer6b.jpg

Wordt wel de 2dehands route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
En geluidskaart, een versterker en een applicatie zoals simhub om hem aan te spreken. @downing

Ik gebruik een 3 euro usb geluidskaart van aliexpress.

[ Voor 23% gewijzigd door R3m3d7 op 22-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
R3m3d7 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:20:
En geluidskaart, een versterker en een applicatie zoals simhub om hem aan te spreken. @downing

Ik gebruik een 3 euro usb geluidskaart van aliexpress.
Maar wat voor versterker heb ik dan nodig. Wil graag in de toekomst 4 gaan gebruiken. Graag via V&A. Kan ik de versterker niet aansluiten op het moederbord can de pc? Gebruik nu voor geluid de rift s
Is zoiets goed?
V&A aangeboden: Goed werkende 7.1 receiver - Onkyo TX-SR506

[ Voor 15% gewijzigd door downing op 22-06-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
downing schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:30:
[...]

Maar wat voor versterker heb ik dan nodig. Wil graag in de toekomst 4 gaan gebruiken. Graag via V&A. Kan ik de versterker niet aansluiten op het moederbord can de pc? Gebruik nu voor geluid de rift s
Ik ben geen audio expert dus ik gebruik wellicht wat termen niet helemaal 100% goed, sorry daarvoor. :)

Het komt erop neer dat je binnen windows een seperaat audio output device nodig hebt, als je je onboard audio daarvoor wilt inzetten en je rift audio voor je normale audio gebruikt kan dit.

Uit de specs "The impedance of the BST-1 Bass Shaker is 4 ohms"
Dat betekend dat je een versterker nodig hebt die 4 ohm speakers aan kan en dan beschikt over 4 kanalen, dus surround, welke compatible is met je onboard audio die je wilt gaat gebruiken.
Verder is hij 50 watt RMS, ik zou daar dan ook niet minder dan een 70 watt RMS versterker tegenover zetten (per kanaal) die dus 4 ohm aankan.
Verder zijn er geen harde hele specifieke eisen, ik heb mijn shaker via stereo usb geluidskaart met simhub aangestuurd op een denk ik 15 jaar oude surround 5x100watt versterker die toevallig ook 4 ohm aan kan.

Het belangrijkste is dus dat je amp minimaal even sterk is, genoeg kanalen aan kan en die 4 ohm kan aansturen, dat staat in de specificaties van je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
via https://www.blu-ray.com/Onkyo-TX-SR506/11542/ lees ik dit:

Power per channel (8ohm) RMS 75 W
Power per channel (6ohm) RMS 130 W
Power per channel (4ohm) RMS No

Lijkt lijkt dus geen 4ohm speakers te ondersteunen, als dat zo is heb je hier (met deze shaker) niets aan.

Deze kan het b.v. wel : https://link.marktplaats.nl/m1417814012
Dat is een flinke high-end versterker voor thuis trouwens, ik heb het iets oudere en wat goedkopere zusje hiervan volgens mij. De prijzen waar ze nu voor gaan zijn redelijk bizar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Grappig.... ik heb gister een TX-SR508 opgehaald om die Dayton BS-1 mee aan te sturen.
Die kan wel 4 ohm aan.

Ben benieuwd... leuk project :-D

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik krijg vandaag mijn loadcell mod binnen van loadcellmod.com en dan de 20kg versie. Vorige week al bij een maat getest en je moet flink harder trappen maar er zit zo wel meer nuance in het rem-bereik. Ik ben benieuwd.
imbaco schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:36:
[...]

Thanks voor de feedback. Helaas woon ik in Noord Holland, maar super bedankt voor het aanbod. Ga me meteen wat meer focussen op de T300 :).
Kijk dan voor de Ferrari Alcantara edition. Deze komt al met de T3PA pedalen set en een ander stuurtje. Bedekt met alcantara en, nog belangrijker, een inch groter in de diameter.

[ Voor 20% gewijzigd door Techno Overlord op 24-06-2019 10:30 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Techno Overlord schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:28:
Ik krijg vandaag mijn loadcell mod binnen van loadcellmod.com en dan de 20kg versie. Vorige week al bij een maat getest en je moet flink harder trappen maar er zit zo wel meer nuance in het rem-bereik. Ik ben benieuwd.
Ik heb hem nu ook een maandje of 4, ben er echt heel tevreden over. Bij gebrek aan een loadcell van TM zelf is dit prima! Zit op een Playseat Challenge en dat blijft prima zitten!
Tip: snij met een scherp mesje een 'punt' aan het rubber zoals in de instructie, geeft iets meer travel.
Kijk dan voor de Ferrari Alcantara edition. Deze komt al met de T3PA pedalen set en een ander stuurtje. Bedekt met alcantara en, nog belangrijker, een inch groter in de diameter.
Ik wacht met smart op beschikbaarheid van de TM Open Wheel add on (het stuurtje van de TS-PC racer), maar die is nog erg slecht verkrijgbaar.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 22:02
Als het goed is worden vandaag mijn Sprints geleverd *O* . Helaas nog niet meteen monteren, omdat ik nog wel even de maandagavond race in AC wil rijden.

Bedankt voor het melden dat er weer voorraad was @R3m3d7 .

Edit: Kak, vriendinlief was blijkbaar niet thuis toen de bezorger aanbelde :'( .

[ Voor 16% gewijzigd door FightingAce op 24-06-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Techno Overlord schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:28:

[...]

OT:
Hi tehcno-maat! :) Nog naar awakenings aankomend weekend ;)?

On topic: Ik ga deze week een t300 stuur halen die los de T3PA pedalen heeft gekocht, helaas niet het Ferrari stuur maar wel de betere pedalen in ieder geval! Zin om snel te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

imbaco schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:15:
[...]

OT:
Hi tehcno-maat! :) Nog naar awakenings aankomend weekend ;)?
Uiteraard... Linksvoor hardcore!! <3
On topic: Ik ga deze week een t300 stuur halen die los de T3PA pedalen heeft gekocht, helaas niet het Ferrari stuur maar wel de betere pedalen in ieder geval! Zin om snel te beginnen.
Nice! Veel plezier!!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
R3m3d7 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Lijkt lijkt dus geen 4ohm speakers te ondersteunen, als dat zo is heb je hier (met deze shaker) niets aan.

Dat is een flinke high-end versterker voor thuis trouwens, ik heb het iets oudere en wat goedkopere zusje hiervan volgens mij. De prijzen waar ze nu voor gaan zijn redelijk bizar. ;)
Zou zoiets ook werken?
https://www.bol.com/nl/p/...06/?suggestionType=browse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Uit ervaring: Nee, deze dingen leveren in de praktijk nooit het vermogen wat ze zeggen.

De goedkoopste optie die je hebt is een 2e hands surround versterker van minimaal 100 wat per kanaal

Hier voor meer informatie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1914084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
FightingAce schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:46:
Als het goed is worden vandaag mijn Sprints geleverd *O* . Helaas nog niet meteen monteren, omdat ik nog wel even de maandagavond race in AC wil rijden.

Bedankt voor het melden dat er weer voorraad was @R3m3d7 .

Edit: Kak, vriendinlief was blijkbaar niet thuis toen de bezorger aanbelde :'( .
Ik dacht "nice!" en kreeg daarna meteen medelijden.
Je gaat vast geen spijt van krijgen van die aankoop, het is een prachtige set en ik durf met zekerheid te zeggen dat ik er sneller van ben geworden, ik kom met meer vertrouwen op die bocht afstormen, die rem is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn137
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03 12:36
evuijtert schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Uit ervaring: Nee, deze dingen leveren in de praktijk nooit het vermogen wat ze zeggen.

De goedkoopste optie die je hebt is een 2e hands surround versterker van minimaal 100 wat per kanaal

Hier voor meer informatie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1914084
ik ben eigenlijk benieuwd naar jou ervaringen met de kickers / shakers die jij gebruikt van conrad in dat topic.
en welke versterker gebruik je daar nu voor?

ik ben aan het rond kijken om wat meer "feel" toe te voegen aan mijn DIY simrig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
evuijtert schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Helemaal mee eens, een 10 jaar oude surround versterker die vroeger voor 500+ euro over de toonbalk ging en nu voor tientjes gaat op markplaats heeft echt heel wat meer longinhoud dan zo'n spotgoedkoop ding wat vaak nog geen kilo weegt, dat kan nooit wat zijn op basis van de onderdelen alleen al. (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
R3m3d7 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Vaak wordt alleen de impedantie voor 6 en 8 ohm opgegeven maar dit zegt niets of een versterker 4 ohm luidsprekers aan kan sturen.

Bij 4 omh worden de waardes een factor hoger en mits je niet als een randdebiel je versterker op max volume opschroeft is er niets aan de hand. Wat overigens voor elke versterker op gaat om niet tot max open te schroeven, wat voor ohm speakers je er ook aanhangt.

Sterker je zult verbaast zijn in een luistersessie 4ohm vs 8ohm. ;)

Sinds een aantal maanden de Marantz AV7705/MM8077 voor/eindversterker in gebruik in een 7.2 Dali config voor HT. Tijdens muziek luisteren in pure direct.

Al deze weergevers zijn 4 ohm en volgens de specs is de eindtrap geschikt voor 6-8 ohm. Deze eindversterker haalt alles uit de 4 ohm luidsprekers en deze setup up draait bij meerder audiofielen.
Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/hifi/htnieuw.jpg

Wat betreft optimaal geluid via pc een aantal jaren deze combi in gebruik. Kan je ook je externe mics op aansluiten. Ook ideaal voor audio edit..

Waarom bezuinigen op goed geluid als je een sim rig hebt van tig duizend euro???

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/126871/1406913/bd2e31b2/1524122046IMG_3809.JPG
JBL studio monitor ;)
Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/417581/1311256/cde5cb51/450x450/1515511184jbl_308_mkii_1.jpg
Pagina: 1 ... 10 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.