Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-04 17:12
Anderen zijn in mijn optiek zeker niet slechter prijs/kwaliteit dan Fanatec. Fanatec is ook niet slecht, ze zitten enkel in woelig vaarwater maar dat zal wel goedkomen. Dat USB convertje kan je bij Fanatec kopen.

Opzich hang ik niet vast in een ECO systeem, maar ik wil geen kabeltje en ben dus beperkt tot wireless sturen van simucube of vendors die een license afnemen om het systeem te implementeren (zoals een Ascher)

Maar Simagic bvb, heeft een zeer goed stuur met de NEO GT (pak hem beet 400 euro incl USB) dat op alle wheelbases werkt. Dat is van plastic, maar zeer stevig uitgevoerd en zou ook niet kraken. Mijn stuur kan je ook een USB versie van krijgen voor 40 euro minder dan de wireless etc.

Als een USB kabel je niet stoort kan je eigenlijk alles nemen, zelfs fanatec met een SRM emulator om de dure podium hub uit te sluiten, de QR2 is gewoon fantastisch en geen reden meer om Fanatec te skippen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:31
Lang niet zo professioneel als de meeste rigs, maar zoals ze vaak zeggen: it ain´t much, but it is an honest job (setup)!

iCore5 (11400)
RX 6600 XT

HP Omen X35 scherm

Thrustmaster TX Racing wheel (leder X-box versie met T3PA pedalen)

Ikea stoel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvNshtzaWezIi1EcZDECCUL56f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCNzuUXSxWwPsK09zNjzVbN7.jpg?f=fotoalbum_large

ps: schilderijen van een colombiaanse schilder uit Manizales ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:41
@aveenhuysen Dat lijkt mij echt wel een perfecte stoel voor het racen aan een bureau wanneer je geen rig hebt. Misschien niet professioneel, maar zeker wel functioneel, zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Huugje op 22-05-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-03 10:37
aveenhuysen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:30:
Lang niet zo professioneel als de meeste rigs, maar zoals ze vaak zeggen: it ain´t much, but it is an honest job (setup)!

iCore5 (11400)
RX 6600 XT

HP Omen X35 scherm

Thrustmaster TX Racing wheel (leder X-box versie met T3PA pedalen)

Ikea stoel

[Afbeelding]

ps: schilderijen van een colombiaanse schilder uit Manizales ;)
Ziet er goed (en comfortabel) uit! Als ik je een tip mag geven, zet je scherm zo dicht mogelijk bij je stuurtje, dan kun je hier ook je FOV op aanpassen, en zal je ook een relatief groter zichtveld hebben

Dat goed afgesteld krijgen was voor mijn consistency een gigantische vooruitgang :)

FOV kun je berekenen met een tooltje als deze https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/ . Neem het trouwens niet aan als gospel, ik speel zelf bijvoorbeeld liever met een net wat grotere FOV dan dit tooltje mij geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
tjallo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:54:
[...]

FOV kun je berekenen met een tooltje als deze https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/ . Neem het trouwens niet aan als gospel, ik speel zelf bijvoorbeeld liever met een net wat grotere FOV dan dit tooltje mij geeft
Dus als je bvb 150 uitkomt ga je met 170-180 racen? Dan klopt je snelheidsgevoel toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Dus als je bvb 150 uitkomt ga je met 170-180 racen? Dan klopt je snelheidsgevoel toch niet.
Had daar misschien iets duidelijker in moeten zijn, het gaat om een veel kleiner percentage dan dat, als het 150 zou zijn, zou het bijvoorbeeld maximaal 155-160 worden bij mij (in de praktijk is het bijvoorbeeld dat FOV calc. zegt dat het 66 graden moet zijn, dan pak ik 70 graden).

Wiskundig misschien niet 100% correct, maar gevoelsmatig blijft het persoonlijke voorkeur, het is ook zeker een verschil wat je merkt.

[ Voor 20% gewijzigd door tjallo op 22-05-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
tjallo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Had daar misschien iets duidelijker in moeten zijn, het gaat om een veel kleiner percentage dan dat, als het 150 zou zijn, zou het bijvoorbeeld maximaal 160 worden bij mij (in de praktijk eerder 155).

Wiskundig misschien niet 100% correct, maar gevoelsmatig blijft het persoonlijke voorkeur.
Zulk een kleine afwijking zal niet veel verschil maken idd. Ik gebruik 160 FOV met 3x27" in een hoek van 55 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Zulk een kleine afwijking zal niet veel verschil maken idd. Ik gebruik 160 FOV met 3x27" in een hoek van 55 graden.
Ah oke, ja ik gebruik zelf een ultrawide, denk dat het bij 3 schermen ook een stukje meer uitmaakt. Heb zelf helaas geen ruimte voor een 3 schermen setup, dus dan haal ik liever die paar extra graden die 'realistisch' beschikbaar zijn eruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:47
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Sommige pro's doen het omgekeerd. Een kleinere FOV dan wat de tools berekenen. Zo lijkt het alsof je in slow motion rijdt, maar zelf nog niet geprobeerd. Ben ondertussen gewoon aan een correcte FOV.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:45
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Mijn FOV in iRacing is 176.
3 x 27" op 54cm afstand met zijmonitoren in hoek van 60 graden.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Mijn FOV in iRacing is 176.
3 x 27" op 54cm afstand met zijmonitoren in hoek van 60 graden.
176 FOV en nog neem je een andere auto mee als je op Spa de pits in wilt? :+ .

Sorry, was naar je twitch kanaal aan het kijken en heb dat gezien in je laatste race, kon het niet laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
Als ik deze setups zie, vraag ik me af waarom ik aan vrouw en kinderen ben begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:46:
[...]

176 FOV en nog neem je een andere auto mee als je op Spa de pits in wilt? :+ .

Sorry, was naar je twitch kanaal aan het kijken en heb dat gezien in je laatste race, kon het niet laten liggen.
Jep. Zelfs dan zie je niet alles. ;)
En ik rijdt normaliter altijd in de Porsche. Maar op Spa de Ferrari. En had de Pitting In button daar niet gemapped, waar ik die in de Porsche wel gemapped heb. Dus was in de veronderstelling dat ik Pitting In had gezegd, maar dat was dus niet zo. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:16
barrymossel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:54:
Als ik deze setups zie, vraag ik me af waarom ik aan vrouw en kinderen ben begonnen...
ik heb vrouw en kinderen :) en hij staat zelfs in de huiskamer :p

Maar je moet gewoon wachten tot zij iets heel graag wilt ;) dan kun je een dealtje sluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
powerboat schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:17:
[...]

ik heb vrouw en kinderen :) en hij staat zelfs in de huiskamer :p

Maar je moet gewoon wachten tot zij iets heel graag wilt ;) dan kun je een dealtje sluiten :+
Alleen moet ze dan wel 3 zomervakanties opgeven... Komt er bij de commissie niet doorheen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:30:
[...]

En ik rijdt normaliter altijd in de Porsche. Maar op Spa de Ferrari. En had de Pitting In button daar niet gemapped, waar ik die in de Porsche wel gemapped heb. Dus was in de veronderstelling dat ik Pitting In had gezegd, maar dat was dus niet zo. :+
Shit happens, maar je zat daar duidelijk verkeerd ten opzichte van de andere.
barrymossel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Alleen moet ze dan wel 3 zomervakanties opgeven... Komt er bij de commissie niet doorheen...
Ala de commisie niet meewerkt, gewoon skippen en bestellen 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Rivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:30:
[...]

Vertrouw niet teveel op die chat messages. Als ik aan het racen ben, heb ik geen tijd om de naam van de persoon te checken die naast het staat en dan nog even te zien wie dat precies is op mijn relative/standings.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 15:44
barrymossel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:38:
[...]

dan ga jij wel heel erg budget op vakantie met vrouw en kinderen. Tuinesie en Balkonia tellen dan niet mee.
Al zien de rigs er soms indrukwekkend uit beetje rig kun je best budget bijelkaar scharrelen. Er zitten natuurlijk uitschieters tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
WeeDzi schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:44:
[...]

dan ga jij wel heel erg budget op vakantie met vrouw en kinderen. Tuinesie en Balkonia tellen dan niet mee.
Al zien de rigs er soms indrukwekkend uit beetje rig kun je best budget bijelkaar scharrelen. Er zitten natuurlijk uitschieters tussen :)
Ik zat eigenlijk te schatten richting de 15k gemiddeld...
Maar goed, ook een halve vakantie krijg ik er hier niet doorheen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ach, velen zijn hier begonnen met een Logitech of Trustmaster setje en dan stap per stap uitbreiden.
Je hoeft geen Simucube base en active pedals te kopen om te beginnen met racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 15:44
barrymossel schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Ik zat eigenlijk te schatten richting de 15k gemiddeld...
Maar goed, ook een halve vakantie krijg ik er hier niet doorheen... ;)
oh maar je kan prima beginnen met veel minder joh, iedereen is begonnen met de logitech en de thrustmaster (die heb ik nog steeds) mijn rig koste denk ik 500 euro oid met een stoel van marktplaats. en ik heb een paar oudere schermen op de kop getikt.

voor de vrouw kun je ook beter het een beetje gefaseerd aanpakken :) als die rig er eenmaal staat zien ze toch niet zo snel wat er bij op komt elke maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:15
Same here, begonnen voor een euro of 500 met een TM T300 setje en Playseat. TV en camping tafeltje had ik nog, gaandeweg upgraden vind ik persoonlijk ook leuker dan direct all-in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:20
Bij mij was het stapje voor stapje. Begon klein en relatief goedkoop met een TM T300 wheel + Playseat

Daarna ging het mis.en bedragen tellen we niet op }:|

Eigenlijk ben ik nu al heel lang tevreden. Er komt dus echt zo'n moment :+ Al wil ik er ooit nog een rond stuur bij met QR. En misschien mijn OSW eens vervangen door een Simucube 2. En...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32

lord_fh

PS5

Hier in ons nieuwe huis mijn rigje weer opgebouwd op zolder.

- playseat
- G29
- LG 32" 4k scherm
- shifter addon (met de G29 shifter waar nu een pook voor ETS2 op zit)
- tablet (10") aan beugel: wiebelt iets maar voor ETS voldoet dat prima
- PS5 ligt achter het scherm, PC staat naast de tafel links.

Enig wat ik moet fixen is iets voor mn muis (toetsenbord kan wel op schoot) , iemand daar een idee voor ? (nu doe ik de muis op de grond, maar dan moet ik uiteraard heel ver uit mn stoel hellen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcOuDbuhZ3x840fyj3c_R_X6DpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lb5zSqbN6A7rtMd19CYwXu3V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Zet er een tafeltje naast, misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:13
Ik heb op dit moment nog mijn PC naast de stoel staan en dan kan ik bovenop de kast de muis bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
lord_fh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:49:
Enig wat ik moet fixen is iets voor mn muis (toetsenbord kan wel op schoot) , iemand daar een idee voor ? (nu doe ik de muis op de grond, maar dan moet ik uiteraard heel ver uit mn stoel hellen....
Ik had eerder altijd gewoon een klapstoel tegen de rig aangeschoven om daar m'n muis op te leggen, functioneerde dat vlakke plastic ook meteen als prima muismat. Deze stond als het ware voor mijn shifter, tegen de sim-rig stoel aan. Zon cheap-ass IKEA Lack tafeltje kan ook een goede optie zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door tjallo op 05-06-2024 13:58 . Reden: Nederlandsn't ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Je zou misschien ook een trackball kunnen overwegen. Dan heb je in ieder geval een kleiner oppervlakte nodig. Zelf gebruik ik de volgende van Logitech:

https://www.bol.com/nl/nl...JO-w.2_11.12.ProductTitle

Bij mij ligt hij op een tafeltje (jawel) naast mijn rig, maar je zou hem bijvoorbeeld ook op je dijbeen kunnen leggen wanneer je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Huugje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:00:
Je zou misschien ook een trackball kunnen overwegen. Dan heb je in ieder geval een kleiner oppervlakte nodig. Zelf gebruik ik de volgende van Logitech:

https://www.bol.com/nl/nl...JO-w.2_11.12.ProductTitle

Bij mij ligt hij op een tafeltje (jawel) naast mijn rig, maar je zou hem bijvoorbeeld ook op je dijbeen kunnen leggen wanneer je hem nodig hebt.
allen dank voor de opties! inderdaad tafeltje is makkelijks (zon lack staat nu ook mn scherm en ps5 op) alleen dan zou ik die steeds moeten weghalen, want de loop is zeg maar naast mn rig (tis op zolder)

Ik vind het idee van de trackball nog helemaal zo gek niet tzt het is namelijk vooral om in ETS om me heen te kunnen kijken gemakkelijk , dat zou met die ball moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
@lord_fh Als het je voornamelijk te doen is om om je heen te kunnen kijken, dan zou je ook eens kunnen kijken naar een head tracking oplossing. Ik heb zelf een TrackIR 5, maar als je een beetje handig bent zijn er ook goedkopere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Huugje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:38:
@lord_fh Als het je voornamelijk te doen is om om je heen te kunnen kijken, dan zou je ook eens kunnen kijken naar een head tracking oplossing. Ik heb zelf een TrackIR 5, maar als je een beetje handig bent zijn er ook goedkopere oplossingen.
Die staat op de lijst voor de kerst 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-02 01:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09g0f1qicggh52SzJ7rHFIhkXNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kMcX05CVlZpVox1AtVmEZPm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETOUSjAc7UxqdU5SwwYg8UIyXy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiDWaZzuxLKt3ckejyvxIbQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yd4d6gQ5-Dgg4nvNqM3OBY_IaWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Hv6t6xJnyTq0RY6uYGdh5Qv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z23LDym_DlnugbPZL8hXVulBm8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0be6DF52dzdxSqxT4DTtmxN.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zeiden dat dit een corona Gaming-Laptop is.
Idd deze laptop heb ik inderdaad tijdens de corona
periode gekocht.

Ik heb ook wel eens de opmerking gekregen dat dit
een budget Gaming-laptop is.

Ik draai Iracing met dedicated server, of dedicated machine, of "DD" Dedicated Device.
Dit houd in dat je een clean install doet met windows 11.
en dat je alleen Iracing speelt.

idd dit is een eenvoudige Sim Racing Rig.
Dit komt omdat ik bewindvoering heb over mijn geld.

[ Voor 25% gewijzigd door Water_824 op 13-06-2024 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23
Water_824 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ze zeiden dat dit een corona Gaming-Laptop is.
Idd deze laptop heb ik inderdaad tijdens de corona
periode gekocht.

Ik heb ook wel eens de opmerking gekregen dat dit
een budget Gaming-laptop is.

Ik draai Iracing met dedicated server, of dedicated machine, of "DD" Dedicated Device.
Dit houd in dat je een clean install doet met windows 11.
en dat je alleen Iracing speelt.

idd dit is een eenvoudige Sim Racing Rig.
Dit komt omdat ik bewindvoering heb over mijn geld.
Voor een iedere is er wel een manier om te racen. De een op een laptop de ander in een rig.

Het maakt niet uit hoe, zolang men er maar plezier mee heeft.

[ Voor 83% gewijzigd door To_Tall op 14-06-2024 00:11 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Water_824 Als je fun hebt is het toch goed. Ieder heeft zijn eigen budget.

Ik heb dus ook zo een dedicated machine en wss nog wel veel meer hier. Het is gewoon moeilijk om SIM racen te combineren met iets anders als je niet telkens wil ompluggen. Als ik game, dan is het ook gewoon altijd iracing. Voor de rest... geen interesse.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeD8v9mg01V5Rr6UC6bDKGP3wOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbG1WXUd96ykVLokT1EuzyXa.jpg?f=fotoalbum_large

T spulletje staat weer volledig in het nieuwe huis, past perfect achter de deur als deze helemaal open is (en dus naast scherm uit komt)

- playseat incl. Shifter addon en op playseat mat
- g29 incl. Shifter
- scania shiftknob (voor ets2)
- tablet houder met 10" tablet (ets2 buttonbox met simdash)
- LG 4k 32" scherm
- ps5 achter scherm
- pc (rgb) links naast tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:16
GAEvakYD schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:03:
Paar weken geleden heb ik een DIY Windsim gemaakt. Beetje uit verveling en ik had er geen hoge verwachtingen van. Afgelopen week moest ik een avondje racen zonder dat de windsim het deed. Wow dan merk je pas hoe erg je gewend bent geraakt aan dat heerlijke frisse briesje. Ik durf te zeggen dat ik liever zonder 4de scherm of dashscreen rij dan zonder de windsim.

Enige wat je nodig hebt is twee fans, fan kabels en een Arduino. De fans stuur je aan via Simhub en dat is alleen plug and play. De fans stuur ik wel maximaal tot 70%, omdat de wind anders echt te hard gaat.

Ik heb deze link gebruikt:
[YouTube: DIY SimHub Wind Simulator]

De fans heb ik op twee reststukje profiel die ik over had, zodat ze precies onder de triple schermen vandaan komen. Ik vond dit een fijne positie dan vooraan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!
Ik ben eens een boodschappenlijstje aan het samenstellen om dit ook te gaan maken.
Ben je er nog steeds tevreden mee?

Zijn het deze fans die je hebt? Dus met max 3000 RPM?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Dubbel…

[ Voor 97% gewijzigd door Ronster op 28-06-2024 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-04 16:52
Ook ik heb een upgrade op mijn setup genomen. Ik had altijd een Logitech G27 and later een Thrustmaster TMX PRO maar wegens geboorte van kinderen en vooral avond racen en deze toch best wel herrie maken in ons appartement deze hobby een tijdje met rust gelaten.

Nu een nieuw huis verder (alweer een tijdje) eindelijk de stap gemaakt om te upgraden. Eigenlijk staat er al een rig update klaar. Zal die binnenkort wel posten wanneer die staat en alles in orde is. Grootste reden is de stang in het midden en daarom gekozen voor een "open" rig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWAlv8-TtAikATQJ4XxJjJPHmfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CixjOH5pMrnPzMyLKJqJ2boO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M06sP-74wkW9xp9bJse_w0EAiMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GO9KhbT0owf2hS7K58BzTDNu.jpg?f=fotoalbum_large

- Moza R12 met KS wiel, een TSW wiel naast de houten kast en heb ook nog een ES
- SRP pedals + clutch
- Race handschoenen van Sparco
- Samsung 49 inch ultrawide OLED
- AliExpress shifter + Trucker Shiftknob (ik begon vooral met ETS2 toen ik deze hobby weer begon op te pakken mede omdat de vrouw dat ook leuk vind om te doen). Verdere prima onderdelen aan de setup voor AliExpress spul.
- Playseat Evolution PRO Actifit + Next level racing mat. Vibraties op laminaat zijn gehorig vandaar de mat. Geupgrade met een slider voor de stiel + shifter houder.
- Brooke Ras1ultion
- PS5 (wordt gebruikt met bovenstaande om GT7 te spelen).
- Switch (wilden ik eens testen voor Mario Kart met dit stuur. Puur voor de lol)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23
Ronster schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:13:
[...]

Nice!
Ik ben eens een boodschappenlijstje aan het samenstellen om dit ook te gaan maken.
Ben je er nog steeds tevreden mee?

Zijn het deze fans die je hebt? Dus met max 3000 RPM?
Yes die fans heb ik gebruikt. In de zomer is een windsim erg lekker. 8)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
GAEvakYD schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:16:
[...]

Yes die fans heb ik gebruikt. In de zomer is een windsim erg lekker. 8)
Ok thanks. Ik heb alles besteld. Ben eens benieuwd of het me gaat lukken. Ik heb werkelijk 0 ervaring met dit soort DIY dingen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ronster schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:51:
[...]

Ok thanks. Ik heb alles besteld. Ben eens benieuwd of het me gaat lukken. Ik heb werkelijk 0 ervaring met dit soort DIY dingen B)
Gaat vast lukken. Wat vaker die video bekijken precies doen wat ze daar uitleggen. Je hoeft gelukkig niet te programmeren en kunt vanuit Simhub de boel configureren. Ik heb er eigenlijk 0.0 onderhoud aan gehad in een jaar. Ook niet met alle simhub updates etc, spul blijft rocksolid werken.

Als je er toch niet uitkomt, mag je mij wel een DM sturen hier.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
GAEvakYD schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Gaat vast lukken. Wat vaker die video bekijken precies doen wat ze daar uitleggen. Je hoeft gelukkig niet te programmeren en kunt vanuit Simhub de boel configureren. Ik heb er eigenlijk 0.0 onderhoud aan gehad in een jaar. Ook niet met alle simhub updates etc, spul blijft rocksolid werken.

Als je er toch niet uitkomt, mag je mij wel een DM sturen hier.
Ik heb het filmpje al een aantal keren bekeken en dat zal zeker nog wel een aantal keren gaan gebeuren >:)

Simhub gebruik ik idd al in combinatie met een buttkicker. Dat vind ik al een leuke toevoeging. Denk dat ik de wind op mijn warme zolder erg ga waarderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:00
@Ronster Even een puntje om aan te denken is dat PWM-fans over het algemeen naar 100% schieten als er geen stuur-signaal wordt ontvangen (met het idee dat je liever op maximaal koelt dan niet koelt bij een storing). Wil je de fans dus uit zetten, haal dan de spanning er vanaf en zet niet alleen de arduino uit / disconnected, want dan zit je non-stop in 10Bft

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Met de fans die hierboven gelinkt zijn is dat geen probleem. Die kunnen echt naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
kroegtijger schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:38:
@Ronster Even een puntje om aan te denken is dat PWM-fans over het algemeen naar 100% schieten als er geen stuur-signaal wordt ontvangen (met het idee dat je liever op maximaal koelt dan niet koelt bij een storing). Wil je de fans dus uit zetten, haal dan de spanning er vanaf en zet niet alleen de arduino uit / disconnected, want dan zit je non-stop in 10Bft
Thanks voor het meedenken!
Hopelijk heeft @SlaadjeBla gelijk, anders maar een sjaal om en muts op in de winter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Kadardar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:34:
Ook ik heb een upgrade op mijn setup genomen. Ik had altijd een Logitech G27 and later een Thrustmaster TMX PRO maar wegens geboorte van kinderen en vooral avond racen en deze toch best wel herrie maken in ons appartement deze hobby een tijdje met rust gelaten.

Nu een nieuw huis verder (alweer een tijdje) eindelijk de stap gemaakt om te upgraden. Eigenlijk staat er al een rig update klaar. Zal die binnenkort wel posten wanneer die staat en alles in orde is. Grootste reden is de stang in het midden en daarom gekozen voor een "open" rig.
Tuurlijk, gebruik je kinderen maar als excuus om te upgraden naar een DD ;-).

Zit er trouwens een monitor mount bij de geplande rig upgrade? Ik vind je scherm zo namelijk erg ver weg staan, wat best wel zonde is voor zo'n breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
SlaadjeBla schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:57:
Met de fans die hierboven gelinkt zijn is dat geen probleem. Die kunnen echt naar 0.
Het gaat niet zo zeer om kunnen maar om wat het default gedrag is als er geen PWM signaal is. De meeste (lees: allemaal die ik tot nu toe gezien heb) gaan bij geen PWM-signaal (dus wanneer je arduino niet op USB is verbonden, of uit staat) naar 100% toe in plaats van naar 0%.
Daarnaast heb je inderdaad PWM fans die niet naar 0% willen, maar altijd een beetje blijven draaien (meestal de cheap-ass Chinese rommel). Dat is ook hinderlijk, maar een ander probleem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
kroegtijger schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:12:
[...]

Het gaat niet zo zeer om kunnen maar om wat het default gedrag is als er geen PWM signaal is. De meeste (lees: allemaal die ik tot nu toe gezien heb) gaan bij geen PWM-signaal (dus wanneer je arduino niet op USB is verbonden, of uit staat) naar 100% toe in plaats van naar 0%.
Ik heb exact deze fans (uitvoering: Noctua NF-A14 PWM Bruin, 140mm) aangesloten op Simhub met een Arduino. Hoe die het verder regelt weet ik niet, ik heb de code niet bekeken, maar ze gaan helemaal uit.

Dit staat op de site bij de fabrikant:
Stops at 0% PWM
When the fan is set to 0% PWM duty cycle by the motherboard or PWM fan controller, it will stop. This makes it ideal for creating setups with semi-passive cooling that automatically turn the fans off and thus run completely silent at idle if thermals allow.
https://noctua.at/en/nf-a14-pwm

Of begreep ik je nog steeds niet?
Ik schakel de spanning inderdaad ook altijd van de hele rig, dus blazen doet hij so wie so niet als hij uit staat.

[ Voor 6% gewijzigd door SlaadjeBla op 01-07-2024 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
SlaadjeBla schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Ik heb exact deze fans (uitvoering: Noctua NF-A14 PWM Bruin, 140mm) aangesloten op Simhub met een Arduino. Hoe die het verder regelt weet ik niet, ik heb de code niet bekeken, maar ze gaan helemaal uit.

Dit staat op de site bij de fabrikant:

[...]

https://noctua.at/en/nf-a14-pwm

Of begreep ik je nog steeds niet?
Ik schakel de spanning inderdaad ook altijd van de hele rig, dus blazen doet hij so wie so niet als hij uit staat.
Nee, dat bedoel ik niet. Als het goed is, heb je 3 aders in gebruik per fan. Een 12v en een Gnd die naar een 12v DC voeding gaan, en een signaal-draad voor je PWM-signaal die, samen met de gnd naar de arduino gaan. De 4e zal je vermoedelijk niet gebruiken en dient om het huidige RPM van de fan uit te lezen.

Als je de 12v op de fans laat, en de signaal-draad los haalt (of de arduino van de USB haalt, dat is qua resultaat hetzelfde), dan zullen zeer waarschijnlijk de fans naar maximale snelheid gaan omdat er geen PWM-signaal meer is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
kroegtijger schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet. Als het goed is, heb je 3 aders in gebruik per fan. Een 12v en een Gnd die naar een 12v DC voeding gaan, en een signaal-draad voor je PWM-signaal die, samen met de gnd naar de arduino gaan. De 4e zal je vermoedelijk niet gebruiken en dient om het huidige RPM van de fan uit te lezen.

Als je de 12v op de fans laat, en de signaal-draad los haalt (of de arduino van de USB haalt, dat is qua resultaat hetzelfde), dan zullen zeer waarschijnlijk de fans naar maximale snelheid gaan omdat er geen PWM-signaal meer is.
Maar de 12V van de voeding gaat toch via de Arduino?
Dus als deze uit staat krijgen de fans geen power, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Huugje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:53:
[...]

Tuurlijk, gebruik je kinderen maar als excuus om te upgraden naar een DD ;-).

Zit er trouwens een monitor mount bij de geplande rig upgrade? Ik vind je scherm zo namelijk erg ver weg staan, wat best wel zonde is voor zo'n breedbeeld.
Ik heb het over het verleden. De reden van DD upgrade was vrij simpel. ETS2 en Moza TSW en een vrouw die vond dat ik eens mijzelf moest trakteren op iets nieuws na alle jaren (ook een stukje eigen belang van haar om op een leuke manier ETS2 te spelen).

Ja bij mijn rig upgrade komt een TV stand van TrakRacer. Er komt een rig die ik eronder kan schuiven. Dus de afstand wordt een stuk korter en daarmee komt het beeldscherm meer tot zijn recht. Ik geef je gelijk dat het zonde is op de huidige situatie maar beste wat ik momenteel ervan kon maken.

PS. Het is ook al een wat oudere rig en spullen. Het is niet dat het sinds gister heb. Gewoon nooit gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ronster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:06:
[...]

Maar de 12V van de voeding gaat toch via de Arduino?
Dat is niet te hopen... Je arduino heeft als het goed is alleen een 5v en een 3.3v maar die kunnen amper vermogen afgeven. Veel te weinig in ieder geval om fans of andere motortjes aan te kunnen sturen. Dan blaas je het bordje in no-time op. Ik vermoed dat je vanaf je 12v voeding momenteel ook je arduino voedt en dat je daarom verondersteld dat de arduino je fans van stroom voorziet. Dat is dus niet het geval.
Dus als deze uit staat krijgen de fans geen power, of heb ik het mis?
Je arduino moet een verbinding met de PWM hebben (in dit geval dus 2x voor alle twee de fans) en met de Gnd van die fans. De 12v (dus de +) kan je eventueel ook gebruiken om je arduino mee te voeden, maar zal in dit verband niets toevoegen omdat je de arduino ook al reeds vanuit de 5v van je USB aansluiting voedt. Die 12v hoeft dus alleen naar de + van je fans toe. De Gnd van de 12v gaat naar de arduino én naar de fans toe. Trek je dan de USB uit je pc (dus je arduino gaat dan uit, want krijgt geen spanning meer) dan schieten de fans naar 100% toe.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Pro-tip: koop een master-slave stekkerdoos, zodat alles uitschakelt als de pc uitschakelt. Ook de 12V adapter voor je fans, de amp voor je buttkicker, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
kroegtijger schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Dat is niet te hopen... Je arduino heeft als het goed is alleen een 5v en een 3.3v maar die kunnen amper vermogen afgeven. Veel te weinig in ieder geval om fans of andere motortjes aan te kunnen sturen. Dan blaas je het bordje in no-time op. Ik vermoed dat je vanaf je 12v voeding momenteel ook je arduino voedt en dat je daarom verondersteld dat de arduino je fans van stroom voorziet. Dat is dus niet het geval.

[...]

Je arduino moet een verbinding met de PWM hebben (in dit geval dus 2x voor alle twee de fans) en met de Gnd van die fans. De 12v (dus de +) kan je eventueel ook gebruiken om je arduino mee te voeden, maar zal in dit verband niets toevoegen omdat je de arduino ook al reeds vanuit de 5v van je USB aansluiting voedt. Die 12v hoeft dus alleen naar de + van je fans toe. De Gnd van de 12v gaat naar de arduino én naar de fans toe. Trek je dan de USB uit je pc (dus je arduino gaat dan uit, want krijgt geen spanning meer) dan schieten de fans naar 100% toe.
Ik heb er duidelijk (nog) de ballen verstand van.
Morgen heb ik als het goed is alle spullen binnen, dus ik moet er maar eens goed voor gaan zitten. Hopelijk kom ik er wijs uit. Maar gelukkig is er Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ronster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Morgen heb ik als het goed is alle spullen binnen, dus ik moet er maar eens goed voor gaan zitten. Hopelijk kom ik er wijs uit. Maar gelukkig is er Tweakers ;)
Het is niet ingewikkeld en je kan ook niet heel snel iets echt fout doen als je een klein beetje oplet

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ronster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:20:
[...]

No worries, komt helemaal goed als je deze spullen besteld hebt en het stappenplan volgt. Ik heb in ieder geval nergens last van met deze fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 04:24
Kadardar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Moza R12 met KS wiel, een TSW wiel naast de houten kast en heb ook nog een ES
- SRP pedals + clutch
- Race handschoenen van Sparco
- Samsung 49 inch ultrawide OLED
- AliExpress shifter + Trucker Shiftknob (ik begon vooral met ETS2 toen ik deze hobby weer begon op te pakken mede omdat de vrouw dat ook leuk vind om te doen). Verdere prima onderdelen aan de setup voor AliExpress spul.
- Playseat Evolution PRO Actifit + Next level racing mat. Vibraties op laminaat zijn gehorig vandaar de mat. Geupgrade met een slider voor de stiel + shifter houder.
- Brooke Ras1ultion
- PS5 (wordt gebruikt met bovenstaande om GT7 te spelen).
- Switch (wilden ik eens testen voor Mario Kart met dit stuur. Puur voor de lol)
De PS5 Gran turismo 7 ondersteund geen ultrawide schermen toch?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Jumpman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:44:
[...]

De PS5 Gran turismo 7 ondersteund geen ultrawide schermen toch?
Ik kan de game widescreen spelen. Geen idee dat de ps5 dat doet of het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 04:24
Kadardar schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:10:
[...]

Ik kan de game widescreen spelen. Geen idee dat de ps5 dat doet of het scherm zelf.
Ah, zal op zo'n manier zijn: https://www.benq.com/en-u...on-ultrawide-monitor.html

Verder zie ik wel gehackte PS4 Pro's die native ultra wide resoluties kunnen versturen aan de monitor.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
kroegtijger schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Het is niet ingewikkeld en je kan ook niet heel snel iets echt fout doen als je een klein beetje oplet
Het aansluiten gaat wel lukken denk ik. Alleen kom ik even niet uit de vraag of de adapter die ik heb gekocht wel geschikt is.
Omdat ik dit topic niet verder wil vervuilen met posts waarvoor het niet bedoeld is, heb ik het topic van @GAEvakYD maar even nieuw leven ingeblazen en mijn vraag daar gesteld :)

Zie hier.
Hopelijk kan iemand me daar verder helpen d:)b

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• refused81
  • Laatst online: 16:50
De rig is bijna klaar. Ik moet het nog een kwart draaien, en de afwerking (kabel mgt en monitoren perfect uitlijnen etc).

Erg happy mee. Is wel door meerdere iteraties gegaan (ik had eerst de stoel veel te laag, de 3 monitoren had ik bijna in een rechte lijn...dus dat heeft heel wat pas en test werk gekost).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeeqKrtUUvE1Mz7Xxqu6khmO5do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlgNAGU4eW4zng7QK6QWhQej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sN4tkBz5EHrqGQx-oh3xG-DgcSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AywflyXglrIkqAEXzkzSqr4b.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 10:18
sexy!
Off topic maar toch, ik raad je aan om een betere kwaliteit stekkerdoos met spanningsbeveiliging te kopen, bij mij, n=1, is laatst na 5 jaar zo'n witte geklapt als in beveiligingsknop zat vast en zorgde voor continue kortsluiting. Duurde even voor ik dat euvel had gevonden.

Ik heb daarna alles vervangen door nieuwe dozen om de PC's en race opstelling heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
QwaftZefoni schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:26:
sexy!
Off topic maar toch, ik raad je aan om een betere kwaliteit stekkerdoos met spanningsbeveiliging te kopen, bij mij, n=1, is laatst na 5 jaar zo'n witte geklapt als in beveiligingsknop zat vast en zorgde voor continue kortsluiting. Duurde even voor ik dat euvel had gevonden.

Ik heb daarna alles vervangen door nieuwe dozen om de PC's en race opstelling heen.
Goede suggestie...ik heb al 1 keer de groep eruit gehad.....
Er komt toch inderdaad aardig wat op 1 stopcontact (incl 850watt voeding RTX4080 etc).

Suggestie voor een goede (merk)?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:06
QwaftZefoni schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:26:
sexy!

M'n rig trekt zoveel stroom dat ik de groep niet eens meer in één keer aankreeg als de 'stoppen' er door vlogen. Heb toen zelfs een UPS aangeschaft om dat te voorkomen. Heb daardoor een paar weken geleden heel veel geld bespaard toen de bliksem insloeg in m'n woning. Heb flink wat schade elders, maar m'n rig was gelukkig intact.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Haha dat probleem had ik ook met mijn rig. Dat als ik mijn stekkerdoos aanzette, dat de groep eruit ging. Er zitten totaal ook iets van 10 stekkers verdeeld over 2 stekkerdozen van 6.

Nu heb ik zo'n ding achter mijn rig geplaatst en beide stekkerdozen erachter zijn daarmee los schakelbaar. Dit heeft mijn probleem in ieder geval opgelost. Moet alleen bij het aanzetten van de rig even twee knopjes indrukken ipv één.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ih8alMNA8q1T7hR5lBuvtNB4Ycw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hp1dPt08TT5mP55ytMGYy5HQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
refused81 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:22:
De rig is bijna klaar. Ik moet het nog een kwart draaien, en de afwerking (kabel mgt en monitoren perfect uitlijnen etc).

Erg happy mee. Is wel door meerdere iteraties gegaan (ik had eerst de stoel veel te laag, de 3 monitoren had ik bijna in een rechte lijn...dus dat heeft heel wat pas en test werk gekost).
En, pas je in je Speed 1 XXL kuipstoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Huugje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:06:
[...]

En, pas je in je Speed 1 XXL kuipstoel?
Ik pas er precies in, als gegoten.
Voor mij gevoel is de LCD pro drift net iets ruimer en comfortabeler.

Ik ben zelf 192cm/98kg. Die XXL is dan echt wel nodig :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
refused81 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:12:
[...]

Ik pas er precies in, als gegoten.
Voor mij gevoel is de LCD pro drift net iets ruimer en comfortabeler.

Ik ben zelf 192cm/98kg. Die XXL is dan echt wel nodig :)
Top, goed om te horen!

Ik was zelf wat dat betreft ook heel tevreden over die stoel. Het enige waar ik tegenaan liep was het feit dat je er erg rechtop in zit (inherent aan kuipstoelen) waardoor ik last van mijn rug kreeg (ik had al rugklachten). Uiteindelijk heb ik hem dan ook vervangen door een Sparco R333, enkel en alleen omdat je daarvan de rugleuning kunt verstellen. Het was even wennen omdat de stoel veel kleiner aanvoelde, maar nu ik er aan gewend ben, ben ik heel blij dat ik die stap genomen heb. Alleen het instappen is iets lastiger omdat ik nu lager zit dan ik deed.

Je rig ziet er in ieder geval strak uit. Daar zul je nog veel plezier uit halen, vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Huugje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:41:
[...]

Top, goed om te horen!

Ik was zelf wat dat betreft ook heel tevreden over die stoel. Het enige waar ik tegenaan liep was het feit dat je er erg rechtop in zit (inherent aan kuipstoelen) waardoor ik last van mijn rug kreeg (ik had al rugklachten). Uiteindelijk heb ik hem dan ook vervangen door een Sparco R333, enkel en alleen omdat je daarvan de rugleuning kunt verstellen. Het was even wennen omdat de stoel veel kleiner aanvoelde, maar nu ik er aan gewend ben, ben ik heel blij dat ik die stap genomen heb. Alleen het instappen is iets lastiger omdat ik nu lager zit dan ik deed.

Je rig ziet er in ieder geval strak uit. Daar zul je nog veel plezier uit halen, vermoed ik zo.
De uurtjes die ik nu heb gemaakt waren prima in deze stoel. Maar je zit idd wel erg rechtop. So far so good.

Voor de rig wil ik alleen nog proberen de monitoren nog iets verder naar voren te halen. Maar dan moeten ze boven de wheelbase komen. Wat op zich prima is, maar dan komen de monitoren mij veel te hoog, tov zit positie. Ja ik kan de base naar beneden halen, maar dan zit dat weer niet goed.....

Ik heb de monitoren nu met het midden op ooghoogte. Dat lijkt me wel het ideaalst (geen zin om naar boven te kijken natuurlijk).

iemand tips hiervoor?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@refused81 Misschien je monitoren zo ver naar voren halen dat de middelste tussen je stuur en base valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Huugje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:55:
@refused81 Misschien je monitoren zo ver naar voren halen dat de middelste tussen je stuur en base valt?
Misschien een idee… zal wel apart om de stuur en shifters zo dicht bij het scherm te hebben.

Op dit moment is mijn oog afstand 75 cm tov de triples. Experimenteer nu met fov tussen 150-170, welke volgens de calculatietools benodigd zijn.

Zijn dat gangbare cijfers?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
refused81 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:16:
[...]

Misschien een idee… zal wel apart om de stuur en shifters zo dicht bij het scherm te hebben.

Op dit moment is mijn oog afstand 75 cm tov de triples. Experimenteer nu met fov tussen 150-170, welke volgens de calculatietools benodigd zijn.

Zijn dat gangbare cijfers?
Ja, dat lijkt mij van wel. Ik zit zelf 63cm van mijn schermen en gebruik een FOV van 160 (dat rekent iracing in ieder geval voor mij uit). Een en ander is echter ook afhankelijk van de hoeken tussen je schermen (bij mij 60 graden) en de breedte van je schermen (in mijn geval 61,5 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:05

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Modbreak:Uit de openingspost:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" wat daar is dit topic niet voor bedoeld. Houd het onderling gezellig en ga niet offtopic, dan hebben de mods ook geen handenvol aan dit topic.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:22
Simrig (+ hele kantoor) verplaatst naar een andere kamer, waar ik ook de ruimte heb om de rig mooi in de hoek te zetten.

Erg blij met hoe het er nu bij staat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTeAXSyagqI1hYFwMMd5zlygIXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oyag3S8M8WWvCQb2QbMgOGEL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23
smaiden schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:56:
Simrig (+ hele kantoor) verplaatst naar een andere kamer, waar ik ook de ruimte heb om de rig mooi in de hoek te zetten.

Erg blij met hoe het er nu bij staat :)

[Afbeelding]
Netjes. Nu nog 2 schermen er bij?

Ik zou ook kijken of je de kabels op de grond wat netter kan wegwerken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaiden
To_Tall schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:43:
[...]
Netjes. Nu nog 2 schermen er bij?
Misschien ooit. Sinds kort ook een Quest 2, dus eerst eens kijken of ik dat wat vind.
To_Tall schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:43:
[...]

Ik zou ook kijken of je de kabels op de grond wat netter kan wegwerken.
Yes. Kabelgootjes en langere hdmi kabel zijn besteld :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

De rig heeft weer een update gehad! Erg blij met alles nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hkUUs4RQWx9NLMzJJLKZRDf_ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlSdSJfjibK5z0S34fLqCjPH.jpg?f=fotoalbum_large

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 17:32
Nieuwe simracer hier. Een GT Racing DD-X stand met een Fanatec Ready2Race 8nm.
De eerste dagen waren fantastisch leuk. Gisteren kwam ik op het idee om mijn Quest 2 nog eens onder het stof weg te halen en jonge jonge jonge.... ik ga niet meer terug naar 1 monitor.
Jammer dat ik dit weekend wat anders om handen heb!

Maar eh.. ik voel me bijzonder klein in vergelijking met de posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 23:32
Is er iemand die ervaring heeft in het bouwen van een eigen (Alu) simrig?

Momenteel heb ik een diy simrig gemaakt van hout, en dit volstaat in principe prima. Echter is alles redelijk "fixed" en daardoor niet modulair. Hoewel ik geen flex heb ik de rig, kraakt en piept het hier en daar nog wel eens. Ook ziet het er een beetje cheap uit.

Ik heb online al wat diy guides gevonden voor 8040 frames, sommige met een complete lijst van de benodigde hardware.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met (goedkope) Nederlandse leveranciers voor 8040 profielen met benodigde hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Doedelzak schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:59:
Is er iemand die ervaring heeft in het bouwen van een eigen (Alu) simrig?

Momenteel heb ik een diy simrig gemaakt van hout, en dit volstaat in principe prima. Echter is alles redelijk "fixed" en daardoor niet modulair. Hoewel ik geen flex heb ik de rig, kraakt en piept het hier en daar nog wel eens. Ook ziet het er een beetje cheap uit.

Ik heb online al wat diy guides gevonden voor 8040 frames, sommige met een complete lijst van de benodigde hardware.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met (goedkope) Nederlandse leveranciers voor 8040 profielen met benodigde hardware :)
Kijk hier eens: Rigs, cockpits en wheelstands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Doedelzak Je zou eens een kijkje hier kunnen nemen: https://www.aluxprofiel.nl/

Geen idee in hoeverre zij goedkoop of duur zijn. Of in hoeverre het zelf samenstellen goedkoper is dan een kant-en-klare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-04 09:19
smaiden schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:32:
[...]

Misschien ooit. Sinds kort ook een Quest 2, dus eerst eens kijken of ik dat wat vind.

[...]
Schrijf het niet meteen af als de kwaliteit je tegenvalt.

De quest 3 is echt een verbetering tov de 2.
Ik race alleen nog maar in VR _/-\o_

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjallo
Doedelzak schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:59:

Geen ervaring met zelf een rig bouwen, wel met een Sim-lab GT1 evo. Maar destijds ook uitgezocht of het wellicht goedkoper zou zijn om zelf een alu profile rig te bouwen, hiermee eigenlijk tot de conclusie gekomen dat tenzij je de profiles ergens goedkoop (tweedehands) op de kop kan tikken, dit nauwlijks scheelt.

Mijn aanrader zou zijn, wacht tot black friday er weer is, en koop dan de goedkoopste 80/20 rig die er beschikbaar is. Misschien niet de meest tweakers reactie, maar voor die van simlab heb ik destijds volgensmij 360 euro betaald, en dan heb je alle schroeven, bouten, t-nuts wheelplate, pedalplate, instructies etc. erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door tjallo op 07-10-2024 12:04 . Reden: Nederlandsn't ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 23:32
Huugje schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 06:42:
@Doedelzak Je zou eens een kijkje hier kunnen nemen: https://www.aluxprofiel.nl/

Geen idee in hoeverre zij goedkoop of duur zijn. Of in hoeverre het zelf samenstellen goedkoper is dan een kant-en-klare oplossing.
Hier had ik ook al gekeken inderdaad, vond ik nog aardig aan de prijs. Andere sites die ik vind zijn vergelijkbaar.
tjallo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Geen ervaring met zelf een rig bouwen, wel met een Sim-lab GT1 evo. Maar destijds ook uitgezocht of het wellicht goedkoper zou zijn om zelf een alu profile rig te bouwen, hiermee eigenlijk tot de conclusie gekomen dat tenzij je de profiles ergens goedkoop (tweedehands) op de kop kan tikken, dit nauwlijks scheelt.

Mijn aanrader zou zijn, wacht tot black friday er weer is, en koop dan de goedkoopste 80/20 rig die er beschikbaar is. Misschien niet de meest tweakers reactie, maar voor die van simlab heb ik destijds volgensmij 360 euro betaald, en dan heb je alle schroeven, bouten, t-nuts wheelplate, pedalplate, instructies etc. erbij. Ik was volgensmij destijds voor alleen de GT1 evo rig 360 euro kwijt, dit was vorig jaar met black friday.
Na wat verder speuren lijkt DIY niet perse de goedkoopste oplossing. Ik denk dat ik de hand nog even op de knip hou en inderdaad Black Friday afwacht!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-02 01:14
Maar mischien een offtopic vraag.

Maar hoe maken jullie je Sim-Rig goed schoon?
Je bent idd zuinig op je Sim-Rig.

1 keer in de 3 maanden je Sim-Rig goed schoon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 26-04 20:40
Kussensloop over pedalen en stuur, laken over m'n stoel scheelt een hoop met een kat in huis..... rig afstoffen doe ik als ik het zie liggen en het irriteerd mij harder dan zin om te racen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Wekelijks stofdoekje erover en met de stofzuiger er over/onder.

Wat er verder blijft liggen is voor als hij weer eens verplaatst wordt (voor upgrades of aanpassingen), ongeveer eens per jaar. Gelukkig heeft hij wieltjes.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:48
Frontysco schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:30:
Het is maar weer eens tijd om een update te plaatsen.
Grappig om te zien waar ik vandaag gekomen ben :+

1e rig: Frontysco in "Het grote 'show je race-rig' topic"
2e rig: [Afbeelding]

Huidige rig: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:

Base: Fanatec CSL DD
Wheel: Fanatec Grand Turismo en Mclaren GT3
Pedals: Fanatec CLS Elite + Loadcell
Rig: DOF Reality HK3 + SFU upgrade
Stoel: LTEC LT2
Haptics: Buttkicker Gamer2
Output: Meta Quest 2
Toch maar weer een update O-)

Specs:

Base: Fanatec CSL DD VRS Direct Force Pro
Wheel: Fanatec Grand Turismo en Mclaren GT3 VRS Formula Wheel
Pedals: Fanatec CLS Elite + Loadcell VRS Pedals

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXbhhApckuzhS0UuKhm9rBuhbbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8tshj55irf3bEtSVceoHeeE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PXi_a1R4vr-Uqc6VxEhgQ_-VM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38TZgpmaHV4zPW5Bp20Y2xsw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOgBx0LehXRFRHHNEGSxQbpoqC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipyjkj4mZtlV85uRuivuuWIS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:10

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Werk je helemaal in VR, dus vanaf opstart Windows?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:35
Frontysco schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Specs:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave setup! Als mede VR-fanaat word ik daar helemaal bij van *O*
Draai je de mic nog als je hem gebruikt? Want als je'm zo gericht hebt terwijl je in de stoel zit, dan ben je tegen de verkeerde kant aan het praten en vangt'ie vooral geluid uit de ruimte op :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2Mxi8LnKEXrzj3blKeRZYNLVfk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AKVvsBTT09p7CaSjWmGRXyCP.png?f=user_large

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Wormaap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Gave setup! Als mede VR-fanaat word ik daar helemaal bij van *O*
Draai je de mic nog als je hem gebruikt? Want als je'm zo gericht hebt terwijl je in de stoel zit, dan ben je tegen de verkeerde kant aan het praten en vangt'ie vooral geluid uit de ruimte op :P

[Afbeelding]
Thanks! Ben er ook erg blij mee!
De yeti heeft verschillende standen, in de sim zet ik m op een stand die alles in de kamer oppakt. Dat werkt voor mij prima.

@jfeelders dit ook mijn algemene game pc, op het bureau staat nog een 34inch uwd quad hd en een 28 inch 4k oled. Vanaf Windows gaat de bril op en navigeer ik via virtueel desktop, waarmee ik ook de vr stream.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 00:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Zelf even aan de knutsel geweest met 3D-Printer, Arduino en wat plexiglas. 'Simflag' gemaakt :).
Leuke toevoeging op de simrig 8).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA0s5LFxpEMWb4itWvREiOHzlvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UikWudUnabXrlmkD74aMb1V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKhCWixb1r2nxKiKA0I1LBxcZz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYUplZyKOdTb74iYpptCVS5g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Netjes, hoor. Ziet er verdomd goed uit.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• martijnwieling
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-04 06:58
Inmiddels is mijn laatste post hier ruim drie jaar geleden. Vooral gedurende het laatste half jaar heb ik veel updates aan de rig doorgevoerd, waardoor het tijd is voor een update.

De grootste wijzigingen:
- Upgrade naar SFX150 met stille witte controllers en traction loss
- Overstap naar Fanatec QR2
- Overstap naar Heusinkveld sequentiële shifter (V2)
- Simagic HPR toegevoegd aan mijn pedalen
- Toevoeging keyboard/mouse arm en montage van throttle en stick aan rig via sliders
- Toevoeging Govee verlichting
- Overstap (van ultrawide) naar Triple 4k schermen met bezelfree kit
- Wijziging Tactile setup:
* Toevoeging Behringer MX882 V2 mixer
* Toevoeging 3 BST1's: twee gemonteerd op de throttle arm en één op de joystick arm
* Toevoeging 3 (defecte, maar nu gerepareerde) Clark Synthesis TST329 transducers: twee gemonteerd aan beide zijkanten van de stoel (ter hoogte van de heup) en 1 op de joystick arm
* Verplaatsing TST229 tranducers naar beide zijkanten van de stoel (schouderhoogte)
* Exciters verwijderd van de GS-5 platen, en 2 verplaatst naar de throttle arm

Een van de X3 geluidskaarten wordt gebruikt voor 8 kanalen tactile. De andere X3 gebruik ik alleen voor game audio wat zowel naar de Yamaha gaat als de mixer. Deze mixer en de 4x4 mini DSP mixt de tactile input met stereo game audio naar de 4 TSTs op de stoel, de BST1s, de exciters en de TST329 op de joystick en shifter armen. Dit heeft tot gevolg dat het niet alleen trilt, maar ook het spelgeluid laat horen rondom de stoel (links het ene stereo kanaal, rechts het andere stereo kanaal). Dit is heel gaaf :). Voor tactile werkte ik al met Simhub, maar inmiddels gebruik ik een dll waardoor de specifieke motorkarakteristiek aangepast wordt aan het type auto waar je in zit in verschillende spellen, wat erg prettig is.

Inmiddels gebruik ik Simhub voor nagenoeg alles (motion, wind, dashboards, lampen, tactile en pedal reactors). Alleen de GS5 Seat en G-Belt worden nog via Simcommander bediend (zucht). Via streamdeck knoppen is alles afzonderlijk af te schakelen. Doordat ik wat hardware wijzigingen heb doorgevoerd, heb ik ook positie van de profielen aan de rig wat aangepast, zodat de plek van shifters, handrem, stream decks en DDUs natuurlijker is geworden. Door de sliders bij joystick en throttle, keyboard arm en dual lock klittenband tape, is er nu ook heel snel te wisselen tussen een race setup, een flight/spacesim setup, en een gewone game setup.

Afgezien van t.z.t. een nieuwe GPU om 3x4k schermen aan te sturen (mijn 2080ti redt met moeite 3xFHD), ben ik de komende jaren wel even klaar met upgrades (al gelooft men er thuis weinig van ;)).

Foto's hieronder, en een filmpje van de rig in actie is hier te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNM7h2LMboHho99aPupyJeo9rOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jz3tjAcpURnwYpn3zK7ArpLH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5F3te9G5xgIlFkQqt0zwdd2JNYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSyr9pyoMwa6jn87yuWTX0UE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRLukC0FkAiSUaw1vEQRbUJCVuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySpczrI0KvTKzG6nyTmPpb0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IKqSqtHNggd9SknmljelhedY-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7t4YDI24VJan2R0FhSNNhlLp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-fKuiutEzsboEByQWfL-xEx4VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUTPv87VhUdxKnag57PB2Z5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qq0wbD3CD0qO8VHCMQRT8dAkBYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xN2PywFOjhZAkBYkGdK4DOL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kt435vrp8Mkdk59EKwNSjJI8Xcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f514YYT2fywDDm5jcei39brp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1jRfrCTqGMRqcInlhimS2Udwp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Td8kTvSGPdWxxsOZ1eiq8S7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt__q4QYxeTG_SxAK-Xci3mn7Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmr4oXkTRPun1wEqsgCMHdYp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-04 23:42
Nextlevel ! Mooi om te zien

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaiden
martijnwieling schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:19:
Inmiddels is mijn laatste post hier ruim drie jaar geleden. Vooral gedurende het laatste half jaar heb ik veel updates aan de rig doorgevoerd, waardoor het tijd is voor een update.

De grootste wijzigingen:
- Upgrade naar SFX150 met stille witte controllers en traction loss
- Overstap naar Fanatec QR2
- Overstap naar Heusinkveld sequentiële shifter (V2)
- Simagic HPR toegevoegd aan mijn pedalen
- Toevoeging keyboard/mouse arm en montage van throttle en stick aan rig via sliders
- Toevoeging Govee verlichting
- Overstap (van ultrawide) naar Triple 4k schermen met bezelfree kit
- Wijziging Tactile setup:
* Toevoeging Behringer MX882 V2 mixer
* Toevoeging 3 BST1's: twee gemonteerd op de throttle arm en één op de joystick arm
* Toevoeging 3 (defecte, maar nu gerepareerde) Clark Synthesis TST329 transducers: twee gemonteerd aan beide zijkanten van de stoel (ter hoogte van de heup) en 1 op de joystick arm
* Verplaatsing TST229 tranducers naar beide zijkanten van de stoel (schouderhoogte)
* Exciters verwijderd van de GS-5 platen, en 2 verplaatst naar de throttle arm

Een van de X3 geluidskaarten wordt gebruikt voor 8 kanalen tactile. De andere X3 gebruik ik alleen voor game audio wat zowel naar de Yamaha gaat als de mixer. Deze mixer en de 4x4 mini DSP mixt de tactile input met stereo game audio naar de 4 TSTs op de stoel, de BST1s, de exciters en de TST329 op de joystick en shifter armen. Dit heeft tot gevolg dat het niet alleen trilt, maar ook het spelgeluid laat horen rondom de stoel (links het ene stereo kanaal, rechts het andere stereo kanaal). Dit is heel gaaf :). Voor tactile werkte ik al met Simhub, maar inmiddels gebruik ik een dll waardoor de specifieke motorkarakteristiek aangepast wordt aan het type auto waar je in zit in verschillende spellen, wat erg prettig is.

Inmiddels gebruik ik Simhub voor nagenoeg alles (motion, wind, dashboards, lampen, tactile en pedal reactors). Alleen de GS5 Seat en G-Belt worden nog via Simcommander bediend (zucht). Via streamdeck knoppen is alles afzonderlijk af te schakelen. Doordat ik wat hardware wijzigingen heb doorgevoerd, heb ik ook positie van de profielen aan de rig wat aangepast, zodat de plek van shifters, handrem, stream decks en DDUs natuurlijker is geworden. Door de sliders bij joystick en throttle, keyboard arm en dual lock klittenband tape, is er nu ook heel snel te wisselen tussen een race setup, een flight/spacesim setup, en een gewone game setup.

Afgezien van t.z.t. een nieuwe GPU om 3x4k schermen aan te sturen (mijn 2080ti redt met moeite 3xFHD), ben ik de komende jaren wel even klaar met upgrades (al gelooft men er thuis weinig van ;)).

Foto's hieronder, en een filmpje van de rig in actie is hier te zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt heel erg dik! Mooi gebouwd en alles erop en eraan. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frontysco
Frontysco schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Specs:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmmm... Kerstupdate zullen we het maar noemen? :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7CLRcRXP_oFzL9e-TAvlGJT5a8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W5VzxXi7xC3Mo6K4eZTJVxGv.webp?f=fotoalbum_large

Base: VRS Direct Force Pro
Wheel: VRS Formula Wheel
Pedals: VRS Pedals
Haptics: Buttkicker Gamer2 + 2x Simagic P-HPR Neo
Output: Meta Quest 2 Meta Quest 3

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
Laatste tijd weer in de wereld van flightsim gedoken, dus besloten om m'n rig wat uit te breiden met HOTAS en Flight Stick.

- VKB Gladiator NXT EVO ‘Space Combat Edition’ incl. Premium Grip
- STECS Mini Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dCEyzRgPBofVSVEA5WPJtyvXMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jct9CKnIkkvTBvOLRSaZiFEK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gp9GYPQb_PbTfTOq0CyvAp6zFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lwlvbsophje1tp0coTlYRb1B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2oTsiIQaAlAUBVtKLhQJNhpli8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0cQZ6RoQUrnA5B78DwuK9kv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmJWBUYz7EqrJXvb5ZRpfPmzRpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLGzDp95r0BT1pcCw5pJd7w5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPe7eAHdugvxEBKf1lNxfu7DtkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8VZILISFMJwHPjnwMiZ1ce1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVXUzFjzLoH9d8kTkPhngwKmHyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpX9QU29RAHooJoUcJXaxTiv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtALdoC1uMHVGHzGO1g0m_uBXRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZVLKLcm0yCSepCxeG341MzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qi8LZD3GlqiOBKTyZO5wsmL5J-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dk0YUt56QO9jJoPQswrKV24i.jpg?f=fotoalbum_large

Na 5 jaar 32inch triples nu overgestapt naar 40 inch Oled 800R curved. Super blij mee _/-\o_

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
@ElmarNieser Het ziet er in ieder geval behoorlijk indrukwekkend uit!
Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.