iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Kabels aan de muurzijde moeten nog vervangen worden, Chinees Nieuwjaar

Welke stoel is dat? ik ben nog op zoek naar een comfortabele stoelSimbob schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:19:
Van de week mijn rig verbouwd zodat de pc wat meer lucht krijgt. Voorheen stond deze aan de rechterzijde, maar nu er een 4090 in zit wil ik de pc wat meer lucht geven dan ingebouwd zijn tussen rig en muur.
Kabels aan de muurzijde moeten nog vervangen worden, Chinees Nieuwjaar. Dan kunnen die ook weggewerkt worden.
[Afbeelding]
Ford Focus RS stoel. Gekocht bij een auto onderdelen handelaar via MP.justsander schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:33:
[...]
Welke stoel is dat? ik ben nog op zoek naar een comfortabele stoel
Zit als een zetel.
Voorheen een kuipstoel gehad, maar kon er maar niet aan wennen.
Edit:
Zoek op Rhenoy bij auto onderdelen, interieur. Hij heeft nog veel stoelen online staan.
https://link.marktplaats.nl/m1543147018
[Voor 16% gewijzigd door Simbob op 29-01-2023 09:46]
Helaas pas dit weekend tijd om het aan te sluiten. Meer mensen die deze upgrade hebben?
Ik rij overigens VR.
Basement Bios ---- Exo-S
Tof man, ik ben ook opzoek naar zoiets alleen dan voor de simlab. Ben benieuwd naar je ervaring.Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Gisteren een upgrade gekocht voor mijn Next Level GT Track.
Helaas pas dit weekend tijd om het aan te sluiten. Meer mensen die deze upgrade hebben?
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
Waar kijk ik naar?Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
Maar ik ik stel mij zeer tevreden met het zo goedkoop samenstellen van een rig waar ik heerlijk mee kan racen, desalniettemin geniet ik zeer van jullie mooie tools rigs en other stuff.
Ik zag er een voorbij komen op V&A, maar ben al bezig met een sfx100/150. Besloten om me in te houden 🥲.Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
Mooi ding. Meer foto's en geniet er van!
Het bevalt erg goed! Als ik niet speel staat hij opgevouwen in de trapkast. Ik vind het ook gewoon erg goed zitten. je hebt echt het race gevoel zeg maar-tom-562 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:17:
[...]
Hoe bevalt dit? Sinds dat ik weer aan het gamen ben (X-Box Series X) speel ik eigenlijk alleen maar racegames. Helaas () staat de boel ook in de huiskamer en heb ik geen kamer meer over in ons huis (de kamer die we over hadden is nu mijn kantoor/speelkamer geworden).
Is zoiets makkelijk op te bergen en pak je het ook snel 'eventjes'?

www.mariovisser.com
Nice Joep. Mooi als er vrijwel geen bekabeling te zien is. Dat is bij mij ook, geeft een mooie cleane look en heeft mijn kat geen kans op kabeltjes te bijten.JoepW schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:17:
Ik heb mijn rig ge-upgrade van 24" naar 27" en de boel verder netter afgewerkt en op een andere plek in mijn kamer gezet.
In mijn originele post heb ik de specificaties en foto's bijgewerkt: klikkerdeklik

Koop ACC (Assetto Corse Competizione) of neem PS Extra, daar zit ie volgens mij ook in. Dan merk je dat de FFB toch wel van een andere orde is.justsander schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:10:
Zelf ook begonnen met Sim racen. Speel nu vooral gt7, maar ik vind de ffb erg matig en zwak . De verschillende challenges en het verzamelen van autos vind ik wel erg leuk. Ik ben nog op zoek naar andere games, mogelijk mijn pc is aansluiten...
[Afbeelding]
[Afbeelding]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Een console is geen sim racen, kijk eens naar een van de volgende games;justsander schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:10:
Zelf ook begonnen met Sim racen. Speel nu vooral gt7, maar ik vind de ffb erg matig en zwak . De verschillende challenges en het verzamelen van autos vind ik wel erg leuk. Ik ben nog op zoek naar andere games, mogelijk mijn pc is aansluiten...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Assetto Corsa Competizione
- iRacing
- rFactor 2

ACC kan je gewoon op console spelenDanielson schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Een console is geen sim racen, kijk eens naar een van de volgende games;Qua simulatie loopt het op van boven naar onder!
- Assetto Corsa Competizione
- iRacing
- rFactor 2

Klopt, maar dat is qua FFB enz niet te vergelijken met de PC, lijkt dan een andere game!kroegtijger schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:50:
[...]
ACC kan je gewoon op console spelen

Xbox
Even the dark has a silver lining
[Voor 90% gewijzigd door BM op 22-02-2023 16:51]
Je hebt er ondertussen al 3 weken plezier van kunnen hebben: Hoe bevalt dit systeem?Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
01010000 01100101 01110000 01100101
Klopt het dat dit systeem alleen de seat beweegt? Dus niet je hele rig? Had een hele tijd terug een dergelijk systeem dat alleen de seat beweegt geprobeerd, maar dat voelde voor mij toch een beetje apart, omdat de afstand tot je pedalen en stuur dan telkens verandert.Generaal Pep schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:09:
[...]
Je hebt er ondertussen al 3 weken plezier van kunnen hebben: Hoe bevalt dit systeem?
Ja klopt. NLR heeft ook een ander systeem, waarbij juist je hele rig kan sliden van links naar rechts en andersom. Dit om je meer gevoel te geven qua over- en onderstuur. Traction plus platform Maarja die prijs is helemaal mental.dhrto schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:15:
[...]
Klopt het dat dit systeem alleen de seat beweegt? Dus niet je hele rig? Had een hele tijd terug een dergelijk systeem dat alleen de seat beweegt geprobeerd, maar dat voelde voor mij toch een beetje apart, omdat de afstand tot je pedalen en stuur dan telkens verandert.

Als je een 'goedkoop' motion platform wilt, en niet zelf wilt knutselen met SFX100 oid, kan ik https://www.prosimu.com/en/ van harte aanbevelen. Ik heb zelf alweer bijna 4,5 geleden de T1000-3M gekocht (motion platform en rig in een), toen voor slechts iets meer dan de prijs van enkel het NLR motion platform V3 destijds. Inmiddels zijn de prijzen bij Prosimu helaas ook behoorlijk gestegen.
Ik heb mijn Omega ART frame uitgebreid met een monitor mount, en daar een 32" monitor op gemonteerd (Gigabyte M32QC). Omdat ik niet steeds de rig wilde verplaatsen (ook al staat hij op wieltjes) naar mijn game PC, ben ik wat gaan schuiven. De rig bleek perfect te passen onder het schuine plafond. Met behulp van een lange USB verlengkabel en een HDMI 2.0 kabel van 7,5 meter die achter de knieschotten weggewerkt zijn, bereik ik makkelijk mijn game PC, waardoor ik nu zonder te schuiven kan kiezen of ik een shooter wil spelen of wil racen!
Voor het gemak heb ik er een Logitech K400+ bij gekocht. Een bluetooth koptelefoon had ik nog liggen, dus ook het geluid komt uit de juiste richting. Blij mee!
Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ik heb hem inderdaad 3 weken, maar heb nog niet heel veel gereden.Generaal Pep schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:09:
[...]
Je hebt er ondertussen al 3 weken plezier van kunnen hebben: Hoe bevalt dit systeem?
Wat ik wel kan zeggen dat ik uitermate tevreden bent. De immersie die ik had met mijn bassshakers was al een leuke verbetering, maar dit is echt Next Level

Het is natuurlijk geen volle motion rig, maar icm VR vind ik het echt super. Remmen (en inderdaad je komt dan dichter naar je pedalen toe, maar dat geeft mijn inziens alleen maar meer het G-effect), schakelen, maar ook in ovals is het echt gewoon top!
Ik heb geen moment spijt en mocht je twijfelen, zou ik zeker tot aanschaf overgaan.
Is er dan niets negatiefs? Jawel, 2 dingen. Ik ben zelf iemand die wil instappen en laat iemand anders de boel tweaken. Het is lastig om goede profiles te vinden voor de spellen. Dus dat vind ik persoonlijk wel jammer. Ik begreep wel dat Next Level bezig is om een plek te creeren waar profiles gedeeld kunnen gaan worden.
Daarnaast worstel ik nog steeds wat met mijn tracking van VR headset. Dit is geen nadeel van de motion rig, maar komt wel meer naar boven bij mij persoonlijk agv de motion rig. Het is door kleine aanpassingen al wel flink verbeterd, ik moet daar nog wat meer tijd insteken en wellicht wat geld om de kamer beter geschikt te maken.
Hopelijk is dit de feedback die je zocht?
Basement Bios ---- Exo-S
Kleine update. Het houten frame tussen de stoel en het frame was een doorn in het oog, dus daar heb ik gisteren even een likje verf op gesmeerd.
Voor de geïnteresseerden nog even kort wat er staat:
- Omega ART frame op wieltjes
- Omega ART monitor mount
- Stoel uit een Mini Cooper
- Gigabyte M32QC 32” curved 165hz
- Logitech K400+
- Thrustmaster T300RS GT (met T3PA+brake mod)
Ik was in totaal voor dit alles €750 kwijt. Wat mij betreft bewijst dat wel dat simracen echt niet duur hoeft te zijn!
Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500
Yup, eerst 1,5 jaar de Challenge, bij mij inderdaad hetzelfde qua lange tijd zitten niet prettig en klitteband wat niet lekker zat en soms los liet.WinterBase schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:05:
Zijn er hier Tweakers die zowel een een Playseat Challenge als Playseat Evolution Alcantara hebben gebruikt? Is het ‘t waard om de Challenge te vervangen voor een Evolution stoel? Ik heb de Challenge al een paar jaar in gebruik icm een G29 maar langer dan een uur erin zitten vind ik niet heel comfortabel, ben benieuwd of de Evolution daarin een verbetering is.
Ik heb een T300 er op zitten. Inmiddels 1 jaar de Evolution.
De Evolution heeft een stuk minder flex en is (voor mij) veel beter langer uit te houden.
Enige kleine minpunt is de stang in het midden. Afhankelijk van je lengte en afstand tot stuur/pedalen kan die in de weg zitten met pedalen.
Als je de ruimte hebt en het budget, upgrade dan meteen naar een alurig. Blijkbaar vind je Simracen erg leuk, want je maakt er regelmatig gebruik van. Het geld voor een Playseat Evo heb je ook al bijna een standaard alu rig voor. En dan moet je alleen nog een stoel kiezen en dat is dan de meerprijs. Of je koopt een racekuip op maat (proefzitten is wel noodzakelijk) of je haalt een fatsoenlijke autostoel van de sloop en zet die erop. Die zullen over het algemeen een stuk comfortabeler zijn.WinterBase schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:05:
Zijn er hier Tweakers die zowel een een Playseat Challenge als Playseat Evolution Alcantara hebben gebruikt? Is het ‘t waard om de Challenge te vervangen voor een Evolution stoel? Ik heb de Challenge al een paar jaar in gebruik icm een G29 maar langer dan een uur erin zitten vind ik niet heel comfortabel, ben benieuwd of de Evolution daarin een verbetering is.

Dan reken je wel erg optimistisch... een playseat evo kost 300 met de stoel. Een Sim-Lab GT1 Evo kost 450 zonder stoel. Komt dus nog 250 a 300 op (of een oude auto-stoel) dus je zit al gauw aan het dubbele qua kosten. Onder de streep heb je dan wel iets vele malen beters dan een Playseat natuurlijk, maar daar is de prijs ook naar.thunder8 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:27:
[...]
Als je de ruimte hebt en het budget, upgrade dan meteen naar een alurig. Blijkbaar vind je Simracen erg leuk, want je maakt er regelmatig gebruik van. Het geld voor een Playseat Evo heb je ook al bijna een standaard alu rig voor. En dan moet je alleen nog een stoel kiezen en dat is dan de meerprijs. Of je koopt een racekuip op maat (proefzitten is wel noodzakelijk) of je haalt een fatsoenlijke autostoel van de sloop en zet die erop. Die zullen over het algemeen een stuk comfortabeler zijn.
Basic Simrig bij Aluxprofiel kost 389€. Dat is niet zo heel veel meer dan een Playseat Evo. En de stoel kan je ze duur maken als je wil. Daarnaast zijn de ervaringen met de Playseat Evo niet onverdeeld positief en zie ik links en rechts zelfs uitingen dat de Challenge de betere optie is. Dan ga je met die uitgave er niet heel veel op vooruit. Verkoop je de challenge, heb je weer een leuk bedrag voor een 2de hands autostoel. Zeker gezien de vrager een comfortabele stoel wil. En bij upgraden, lijkt het mij dat je wel vooruit wil, niet een status quo wil bereiken.kroegtijger schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:59:
[...]
Dan reken je wel erg optimistisch... een playseat evo kost 300 met de stoel. Een Sim-Lab GT1 Evo kost 450 zonder stoel. Komt dus nog 250 a 300 op (of een oude auto-stoel) dus je zit al gauw aan het dubbele qua kosten. Onder de streep heb je dan wel iets vele malen beters dan een Playseat natuurlijk, maar daar is de prijs ook naar.

Ik snap je punt hoor, maar het laatste wat je zegt, als het binnen zijn budget valt, is wel een heel essentieel bijzinnetje natuurlijk. Zelfs als we uitgaan van 389 bij aluxprofiel, dan moet er nog altijd een stoel op en zelfs in de 2e hands markt ben je al gauw 50,- verder, dan zit je dus op 439,- t.o.v. 299. Dat is toch een significant verschil. In absolute bedragen zou ik ook zeggen dat het verstandiger is om te doen, maar procentueel is het gat wel erg groot en zit je al snel tegen 50% hogere kosten aan te kijken. My 2 cents: Spaar dan lekker door en doe het in 1x goed.... maar ja, dat is niet voor iedereen een optie.thunder8 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:25:
[...]
Basic Simrig bij Aluxprofiel kost 389€. Dat is niet zo heel veel meer dan een Playseat Evo. En de stoel kan je ze duur maken als je wil. Daarnaast zijn de ervaringen met de Playseat Evo niet onverdeeld positief en zie ik links en rechts zelfs uitingen dat de Challenge de betere optie is. Dan ga je met die uitgave er niet heel veel op vooruit. Verkoop je de challenge, heb je weer een leuk bedrag voor een 2de hands autostoel. Zeker gezien de vrager een comfortabele stoel wil. En bij upgraden, lijkt het mij dat je wel vooruit wil, niet een status quo wil bereiken.En zoals ik al aangaf, als het binnen zijn budget valt en hij de ruimte ervoor heeft.
Met dat essentiële bijzinnetje begon ik wel mijn eerste reactie.kroegtijger schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Ik snap je punt hoor, maar het laatste wat je zegt, als het binnen zijn budget valt, is wel een heel essentieel bijzinnetje natuurlijk. Zelfs als we uitgaan van 389 bij aluxprofiel, dan moet er nog altijd een stoel op en zelfs in de 2e hands markt ben je al gauw 50,- verder, dan zit je dus op 439,- t.o.v. 299. Dat is toch een significant verschil. In absolute bedragen zou ik ook zeggen dat het verstandiger is om te doen, maar procentueel is het gat wel erg groot en zit je al snel tegen 50% hogere kosten aan te kijken. My 2 cents: Spaar dan lekker door en doe het in 1x goed.... maar ja, dat is niet voor iedereen een optie.

Zeker mee eens inderdaad.thunder8 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:50:
[...]
Met dat essentiële bijzinnetje begon ik wel mijn eerste reactie.Ik snap dat het procentueel inderdaad een stuk meer is, maar als je voor 140€ meer een veel beter product hebt, dat je in de toekomst ook nog verder kan uitbreiden, dan is het eigenlijk een nobrainer. Mits je dus de ruimte ervoor hebt en het geld om een stap hoger te gaan. In het laatste geval zou ik dan ook doorsparen als het geld er nu nog niet is.
De playseat evo is iets smaller, maar dat scheelt ook niet heel veel.Volgens de site is deze 130z50x98Als je de ruimte niet hebt, dan wordt een Evo denk ik ook al een issue tov de challenge.
Een Playseat Challenge is 27x54x124cm aldus de specs
Een Sim-Lab GT1 Evo is 580mm x 1350mm x afhankelijk van je stoel.
Dat ontloopt elkaar dus allemaal amper iets. De grootste vraag erin is dus eerder wat voor beeldscherm(en) erbij komen, hoe die geplaatst worden of dat er VR wordt gebruikt. Qua oppervlakte is het lood om oud ijzer blijkt wel.
Bij gebruik wel. Echter als je klaar bent, vouw je een challenge op en zet je die in een hoek. De Playseat Evo kan je de rugleuning deels inklappen, maar dat zal qua oppervlakte inderdaad weinig doen. en de GT1, ja die kan je eventueel op casters zetten, maar niet veel meer.kroegtijger schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:40:
[...]
Zeker mee eens inderdaad.
[...]
De playseat evo is iets smaller, maar dat scheelt ook niet heel veel.Volgens de site is deze 130z50x98
Een Playseat Challenge is 27x54x124cm aldus de specs
Een Sim-Lab GT1 Evo is 580mm x 1350mm x afhankelijk van je stoel.
Dat ontloopt elkaar dus allemaal amper iets. De grootste vraag erin is dus eerder wat voor beeldscherm(en) erbij komen, hoe die geplaatst worden of dat er VR wordt gebruikt. Qua oppervlakte is het lood om oud ijzer blijkt wel.

Dat isdan ook zo ongeveer de enige motivatie om een Challenge te nemen imho. Elke andere oplossing heeft allemaal een footprint die elkaar nagenoeg niets ontloopt zo blijkt wel.thunder8 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:56:
[...]
Bij gebruik wel. Echter als je klaar bent, vouw je een challenge op en zet je die in een hoek. De Playseat Evo kan je de rugleuning deels inklappen, maar dat zal qua oppervlakte inderdaad weinig doen. en de GT1, ja die kan je eventueel op casters zetten, maar niet veel meer.

heb ook via arduino's volledig custom lichteffecten gedaan voor vlaggen / spotter / enz
YouTube: 23 juli 2021
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Kan je aangeven wat voor spullen hier gebruikt zijn, ben wel benieuwd.
Zeker naar het stoeltje eigenlijk. Wellicht niet comfortabel voor lange ritten maar zit er wel tof uit.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat die stoelen ook voor langere ritten heel comfortabel zijn. Wij hebben twee van deze rigs (Formula Sim Rigs Avanzata, voorheen Formula Sim Rigs FXU) staan en geregeld wordt er een paar uur achter elkaar in gereden.PaulBloem schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:04:
[...]
Kan je aangeven wat voor spullen hier gebruikt zijn, ben wel benieuwd.
Zeker naar het stoeltje eigenlijk. Wellicht niet comfortabel voor lange ritten maar zit er wel tof uit.
Doe er je voordeel mee! -->> www.simrace-blog.nl
Top thanks for the share.Madhouse1979 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:39:
[...]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat die stoelen ook voor langere ritten heel comfortabel zijn. Wij hebben twee van deze rigs (Formula Sim Rigs Avanzata, voorheen Formula Sim Rigs FXU) staan en geregeld wordt er een paar uur achter elkaar in gereden.
Uiteraard met een prijskaartje... maar oeh die rigs zien er wel tof uit zeg...
Absoluut toffe rigs en wat ons betreft ook de ultieme simrace F1 ervaring. In onze review hebben we nog wel de Luso stoelen er in, maar inmiddels zijn we ruim bekend met de nieuwe (eigen) stoelen welke in de post hierboven afgebeeld staan.PaulBloem schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:35:
[...]
Top thanks for the share.
Uiteraard met een prijskaartje... maar oeh die rigs zien er wel tof uit zeg...
Doe er je voordeel mee! -->> www.simrace-blog.nl
Bij deze mijn omgebouwde Playseat Challenge. Ja, dat was het echt. Voor nu gebruik ik nog een thrustmaster pakket met een iPhone 4S als add-on op het F1 stuurtje. Werkt in ieder geval prima! Mijn volgende stap is het verder afmaken van het schilderwerk en alles omzetten naar Fanatec. Iemand nog toffe ideeën? Dan neem ik het graag mee bij de volgende fase.
Alhoewel ik zeer groot voorstander van de bekerhouder ben kan ik me niet herinneren ooit een bekerhouder in een Formule-auto te hebben gezienDarkangle schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:43:
Zelfbouw windsim, zelfbouw flag, cupholder en inderdaad veel dichter op je monitoren.
Ik zal er komend weekend eens op letten waar Max zijn koffie laat tijdens de wedstrijd

Zit ook weinig hout in een formule auto, yet here we are 😉kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:58:
[...]
Alhoewel ik zeer groot voorstander van de bekerhouder ben kan ik me niet herinneren ooit een bekerhouder in een Formule-auto te hebben gezien
Ik zal er komend weekend eens op letten waar Max zijn koffie laat tijdens de wedstrijd![]()
Darkangle schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:59:
[...]
Zit ook weinig hout in een formule auto, yet here we are 😉

Ja, maar opzich, drink expenser hebben ze wel, dus dat lijkt me wel tof.kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:58:
[...]
Alhoewel ik zeer groot voorstander van de bekerhouder ben kan ik me niet herinneren ooit een bekerhouder in een Formule-auto te hebben gezien
Ik zal er komend weekend eens op letten waar Max zijn koffie laat tijdens de wedstrijd![]()
Uplay: Red--Death
Klein waterpompje in een drinkfles en mapping op je stuur maken... is niet heel complex te bouwen natuurlijkrsnubje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:29:
[...]
Ja, maar opzich, drink expenser hebben ze wel, dus dat lijkt me wel tof.
En dan de noodstop niet vergeten in te bouwen anders word het een Guantanamo bay race!kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:39:
[...]
Klein waterpompje in een drinkfles en mapping op je stuur maken... is niet heel complex te bouwen natuurlijk
Tip: De schermen veel dichter bij zetten voor meer immersion en grotere fov.Karstenm schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:17:
Hallo!
Bij deze mijn omgebouwde Playseat Challenge. Ja, dat was het echt. Voor nu gebruik ik nog een thrustmaster pakket met een iPhone 4S als add-on op het F1 stuurtje. Werkt in ieder geval prima! Mijn volgende stap is het verder afmaken van het schilderwerk en alles omzetten naar Fanatec. Iemand nog toffe ideeën? Dan neem ik het graag mee bij de volgende fase. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een vette setup man! Ik heb serieus nooit er aan gedacht om led strips te gebruiken als flags of rev lights. Kun je me iets linken hoe je dit gemaakt hebt? Ben wel erg benieuwd! Echt tof!Hanzzzie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:22:
Al ff niet meer geupgrade (tot vreugde van mijn vrouw) maar zo staat hij voorlopig
heb ook via arduino's volledig custom lichteffecten gedaan voor vlaggen / spotter / enz
YouTube: 23 juli 2021
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Onder meer Ledstrips (zoals deWS2812b), maar ook nog heel veel andere hardware zoals displays, fans, rumble motors etc kan je heel eenvoudig koppelen met SimHub.joeyl94 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:37:
[...]
Wat een vette setup man! Ik heb serieus nooit er aan gedacht om led strips te gebruiken als flags of rev lights. Kun je me iets linken hoe je dit gemaakt hebt? Ben wel erg benieuwd! Echt tof!
Weinig, maar niet geen. Het skid block namelijk.Darkangle schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:59:
[...]
Zit ook weinig hout in een formule auto, yet here we are 😉

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Niet helemaal waar. Op de (houten) vloer/plank zitten titanium skid blocks.Ome Ernst schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:03:
[...]
Weinig, maar niet geen. Het skid block namelijk.
Die geven die "mooie" vonkenregen. En zijn ter bescherming van de houten plank.
Heb mijn oude G27 pedalen en shifter herbruikt, zeker de pedalen zijn nadat ik ze gemod heb zeer fijn. Niet de mooiste, maar hoewel ik het wel kan betalen, vind ik het zonde om zaken die prima werken en goed racen te vervangen.
Stoel is ook van mijn oude rig.
Is een Treq-one met seat sliders (wat een ellende om die te monteren, zeer slecht bedocumenteerd), cup holder, shifter frame en voor de rest gewoon stock. Mooi spul moet ik zeggen!
EDIT:
Toch voor andere pedalen gegaan, merk dat ik te snel op max remmen zit, Fanatec CSL V2 Pedalen zijn onderweg. Vooral omdat deze van zeer stijf tot vrij los gezet kunnen worden. Veel sturen kunnen out of the box niet erg stijf en dat is wat ik wel graag wil.
[Voor 12% gewijzigd door Koldur op 03-04-2023 12:00]
i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x
Netjes hoor! Vond ik zelf ook, mbt seatsliders. Zijn gewoon vervelend om te monteren.Koldur schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:45:
Mijn rig klaar en netjes gemaakt m.b.t. de kabels e.d. Race in VR, dus geen monitor.
[Afbeelding]
Heb mijn oude G27 pedalen en shifter herbruikt, zeker de pedalen zijn nadat ik ze gemod heb zeer fijn. Niet de mooiste, maar hoewel ik het wel kan betalen, vind ik het zonde om zaken die prima werken en goed racen te vervangen.
Stoel is ook van mijn oude rig.
Is een Treq-one met seat sliders (wat een ellende om die te monteren, zeer slecht bedocumenteerd), cup holder, shifter frame en voor de rest gewoon stock. Mooi spul moet ik zeggen!
Ben er inderdaad nog geen een tegen gekomen die wel een beetje normaal werkt. Dat ding van Sparco vond ik ook onhandig. Dan moet je het metaal buigen totdat het netjes past.... het voelt gewoon verkeerd om daar alleen al aan te willen beginnen. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om een fatsoenlijke oplossing daarvoor te produceren voor een redeljike prijs? Die sparco kost 40- maar ik zou met alle plezier 75 a 100 willen betalen voor een constructie die wat degelijker is en makkelijker in montage is.rsnubje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:48:
[...]
Netjes hoor! Vond ik zelf ook, mbt seatsliders. Zijn gewoon vervelend om te monteren.
Die heb ik dus ook, vind het buigen ook wat apart, werkt wel heel goed gelukkig.kroegtijger schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:58:
[...]
Ben er inderdaad nog geen een tegen gekomen die wel een beetje normaal werkt. Dat ding van Sparco vond ik ook onhandig. Dan moet je het metaal buigen totdat het netjes past.... het voelt gewoon verkeerd om daar alleen al aan te willen beginnen. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om een fatsoenlijke oplossing daarvoor te produceren voor een redeljike prijs? Die sparco kost 40- maar ik zou met alle plezier 75 a 100 willen betalen voor een constructie die wat degelijker is en makkelijker in montage is.
Ik kon de slider met geen mogelijkheid niet gemonteerd los schuiven. Overal stond dat je het zo moest doen, toen maar eigenwijs even gemonteerd en toen lukte het wel. Daarna kreeg ik het ook los voor elkaar.
Wel heel blij mee, stuk makkelijker afstellen en voor als er vrienden een keer in willen racen, maar geen simpel ding. Heeft mij echt een uur gekost goed te krijgen.
Als ik een uitleg had gevonden die mij zei het eerst te monteren en zo te schuiven, had het mij een half uur gescheeld haha.
i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x
We hadden het over de aanwezigheid, niet over de functie. Hout is hout.Jolige_Joffer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:55:
[...]
Niet helemaal waar. Op de (houten) vloer/plank zitten titanium skid blocks.
Die geven die "mooie" vonkenregen. En zijn ter bescherming van de houten plank.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Inderdaad! Ik heb dus ook die van Sparco. Zou wel makkelijker moeten kunnen.kroegtijger schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:58:
[...]
Ben er inderdaad nog geen een tegen gekomen die wel een beetje normaal werkt. Dat ding van Sparco vond ik ook onhandig. Dan moet je het metaal buigen totdat het netjes past.... het voelt gewoon verkeerd om daar alleen al aan te willen beginnen. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om een fatsoenlijke oplossing daarvoor te produceren voor een redeljike prijs? Die sparco kost 40- maar ik zou met alle plezier 75 a 100 willen betalen voor een constructie die wat degelijker is en makkelijker in montage is.
Misschien een NLR HF8 seat pad voor wat meer haptische ervaring? Of een Buttkicker?Karstenm schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:17:
Hallo!
Bij deze mijn omgebouwde Playseat Challenge. Ja, dat was het echt. Voor nu gebruik ik nog een thrustmaster pakket met een iPhone 4S als add-on op het F1 stuurtje. Werkt in ieder geval prima! Mijn volgende stap is het verder afmaken van het schilderwerk en alles omzetten naar Fanatec. Iemand nog toffe ideeën? Dan neem ik het graag mee bij de volgende fase. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gigabyte Z790; i5-13600k; Corsair 32GB DDR5-5600; Corsair iCUE H150 360mm AIO; Inno3D RTX 4080 X3; Kingston KC3000 2TB; 970 Pro 512GB; FDD R5 case; Corsair HX850i; Asus PG348Q; Meta Quest 2; NLR F-GT; T300RS GT
Thrustmaster TS-PC gisteren vervangen door Alpha mini. Corrigeren en opvangen van slides ging al makkelijker na een uurtje of 2 spelen met de instellingen. Zeer tevreden tot nu toe!
De SHH shifter is ook vrij nieuw. Leuk om te switchen naar seq stick shift. Nog wat oefenen ivm heel toe met full manual gears maar begint te gaan. Voor de prijs zeker aan te raden.
F1 like stuurtje zelf in elkaar geknutseld met wat collega's
oude oneplus 7T als extra sim dashboard en afgelopen week ook een cheap ass shifter en handrem gekocht.
volgende stap is een DD setup, rij nu nog met een t300 met T-LCM pedalen, maar dit geeft al meer dan genoeg plezier

Wat draai je op die oneplus? Even kijken of het voor mij ook een optie isGh0stw4lk3r schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:58:
begonnen met een playseat challenge en 19" monitor, nu overgestapt naar een trak racer RS6 met een 49" super ultrawide. gebruik de monitor ook voor mijn werk, dus een mooie gasveer arm via amazon besteld en kan nu zo switchen tussen werk setup en race setup.[Afbeelding]
F1 like stuurtje zelf in elkaar geknutseld met wat collega's [Afbeelding]
oude oneplus 7T als extra sim dashboard en afgelopen week ook een cheap ass shifter en handrem gekocht.
volgende stap is een DD setup, rij nu nog met een t300 met T-LCM pedalen, maar dit geeft al meer dan genoeg plezier
https://play.google.com/s...e.stryder_it.simdashboardnii3k schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:49:
[...]
Wat draai je op die oneplus? Even kijken of het voor mij ook een optie is
Daar hoort ook een sim dashboard server bij die op de pc draait. Dashboards voor verschillende games en server zijn hier te vinden. https://www.stryder-it.de/simdashboard/designs/
Ik vind het wel cool eerlijk gezegdGh0stw4lk3r schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:35:
dit zal vast niet iedereen zijn smaak zijn, maar dat hoeft ook niet )
Ik ben er blij mee. afgelopen paar dagen 300 stickers op mijn Trak Racer RS6 geplakt en geseald met modge podge (soort vernis)
[Afbeelding]
volgende stap een DD stuur

Even een vraagje, ik speel Forza regelmatig op m’n Xbox series X, nu nog met controller.mymac schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:56:
Hallo allemaal! Wat een schitterende en creatieve setups komen hier voorbij zeg!
Vroeger (meer dan 10 jaar geleden), heb ik een Playseat gehad met een Fanatec Porsche GT2 stuur en Logitech G25 pedalen + shifter. Omdat ik toen m’n rijbewijs ging halen heb ik alles verkocht voor extra geld voor een auto.
Nu heb ik inmiddels uitzicht op een nieuw huis met een bruikbare zolder, dus vond ik het wel weer leuk om tegen die tijd een setup te gaan realiseren. Het is natuurlijk niet handig om enkele maanden voor je verhuizing een Sim-rig aan te schaffen. Het begon met een leuke deal op Amazon voor de Logitech shifter voor €30. Dus die alvast besteld.
Ik had ook bijna weer een Playseat gekocht, maar bedacht me toen dat mijn herinneringen dubbel waren: super leuk, maar ook qua constructie wat nadelen (instabiliteit).
Toevallig ben ik voor m’n werk laatst bij Sim-Lab geweest. Erg mooi, alleen voor nu nog net iets te prijzig (al gauw €1000 hoe ik het zou willen). Dus dat bewaar ik wellicht voor een fase 3-4.
Inmiddels is er een Logitech G923 en een NLR F-GT onderweg omdat dit qua prijs/kwaliteit m’n beste optie lijkt, zeker met de verstevigingsupgrades!
Ik ga enkel racen op m’n Xbox Series X (Forza Motorsport komt er weer aan😎). Dus een die-hard sim-racer ga ik niet zo gauw worden. Daarvoor rij ik liever naar de Nürburgring😉
Wat ik in de toekomst nog wil toevoegen:
- Extra Xbox Series S/X (m’n huidige komt weer in de woonkamer)
- Monitor stand
- LG 42" C2 (of iets dergelijks tegen die tijd)
- Andere pedalen
- Ander stuur
- Andere shifter
Ik heb wel een vraag voor F-GT en/of giet vloer bezitters: We hebben vanwege de vloerverwarming/koeling gekozen voor een giet vloer. Drukken de voetjes in de giet vloer? Ik heb ook een kleed wat eronder kan, maar qua look is het ook wel clean zonder kleed.
Ben een beetje aan het kijken of ik misschien beginnetje gaan maken met een sim rig en kwam jouw post tegen. Je geeft hier aan dat je dan een 42” LG TV eraan zou hangen. Wat zou de reden zijn om voor een 42” te gaan en niet voor 48” (of zelfs 55”.
Is dat ivm de afstand tot TV dat 42” een ideaal formaat is of zou groter nog beter zijn?
In de afgelopen 7 jaar, het volgende gehad en weggedaan.. T150 + playsseat challenge, was het net niet, maakte het racen minder leuk.. verkocht. Paar jaar later begint het weer te kriebelen, wederom T150 aangeschaft maar dan met wheelstand pro, was het ook niet, redelijk wat flex en de stang zat gigantisch in de weg... Je raad het al, verpatst. En nu 2 jaar later.. kriebel kriebel, maar laten we het deze keer goed doen 😂 NLR wheelstand 2.0 op de kop getikt voor 100 en de G923 in huis gehaald, man man wat een wereld van verschil. 0 flex en zo stevig als een huis. Speel voornamelijk op Xbox, nu nog wachten op Forza 🥵
22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp
Wheelstand is top! Helemaal geen flex of beweging op laminaat ookal trap ik het rempedaal met maximale kracht in. Ook op youtube zijn er genoeg reviews te vinden van deze wheel stand icm een DD dus zeker de moeite waard.Tortelli schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:26:
@Wesloxx hoe bevalt de wheelstand? Ik loop met het idee om mijn Logitech G920 te gaan vervangen voor een DD stuur en zoek een stevige wheelstand. Beetje zonde van de hardware om een complete setup te maken naast mijn bestaande pc / gaming setup.
Zou de NLR Wheel Stand Lite of de Racer een goed alternatief zijn? Mijn twijfel zit in het gebrek aan instelhoek van de wheelbase, die is bij de Lite / Racer altijd horizontaal en de CSL DD heeft zonder de tafelklem ook geen hoek.
Iemand een briljant alternatief?
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt!… maar ik heb zelf ongv een maand, de Playseat Trophy… die schuif je zo heen en weer!SyS_ErroR schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:17:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een (niet al te groot) alternatief voor de huidige tafelklem. Ik gebruik nu een CSL DD 8nm, maar mijn bureau vindt dat niet erg grappig. Zo'n wheelstand lijkt me super gaaf, maar ook (te) zwaar en te groot om iedere keer te verzetten.
Zou de NLR Wheel Stand Lite of de Racer een goed alternatief zijn? Mijn twijfel zit in het gebrek aan instelhoek van de wheelbase, die is bij de Lite / Racer altijd horizontaal en de CSL DD heeft zonder de tafelklem ook geen hoek.
Iemand een briljant alternatief?
Dat is vrij onhandig, aangezien ik m'n computer-monitor gebruik om te racen en niet een (lage) TV.Eriko1 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:15:
[...]
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt!… maar ik heb zelf ongv een maand, de Playseat Trophy… die schuif je zo heen en weer!
Dan misschien de NLR DD Wheelstand, komt met wieltjes om hem makkelijk te verplaatsenSyS_ErroR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:16:
[...]
Dat is vrij onhandig, aangezien ik m'n computer-monitor gebruik om te racen en niet een (lage) TV.
Welke arm heb jij gekocht en functioneert die goed? Heb vaak het idee dat ze te kort zijn. Wil zelf ook deze kant op met mn setup.Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:58:
begonnen met een playseat challenge en 19" monitor, nu overgestapt naar een trak racer RS6 met een 49" super ultrawide. gebruik de monitor ook voor mijn werk, dus een mooie gasveer arm via amazon besteld en kan nu zo switchen tussen werk setup en race setup.[Afbeelding]
F1 like stuurtje zelf in elkaar geknutseld met wat collega's [Afbeelding]
Ik heb deze arm gekocht in 2021junneh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:44:
[...]
Welke arm heb jij gekocht en functioneert die goed? Heb vaak het idee dat ze te kort zijn. Wil zelf ook deze kant op met mn setup.
https://www.amazon.nl/dp/B08CXG57ZX?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Als je de veer goed afstelt kan hij ook met gemak de 49" aan
Daarom maar voor 'the next best thing' gegaan

[Voor 18% gewijzigd door alexbl69 op 16-05-2023 15:51]
Nicealexbl69 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:00:
Heb een paar keer VR geprobeerd, maar vind het niet prettig racen met zo'n VR bril op. Grootste pijnpunten: grafisch (nog) niet op topniveau, lichte misselijkheid, complexere bediening van knoppen. Daarnaast vind ik het grootste voordeel van VR ook direct het grootste nadeel: de volledige immersie trekt je de game weliswaar in, maar het betekent ook dat je volledig bent afgesloten van de buitenwereld. In de dagelijkse praktijk met gezinsleden vind ik dat niet prettig/werkbaar.
Daarom maar voor 'the next best thing' gegaan. Het is nog niet helemaal af, het rechterscherm staat nu nog op een kastje maar krijgt nog een eigen stand, en uiteraard de sluitpost van iedereen; kabelmanagement.
[Afbeelding]
Welke sparco stoel gebruik jij bij deze rig?
[Voor 18% gewijzigd door mydogisgone op 16-05-2023 15:43]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Sparco R333mydogisgone schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:10:
[...]
Nice
Welke sparco stoel gebruik jij bij deze rig?
Zie rode kader....[b]alexbl69 in "Het grote 'show je race-rig' topic"
@mods: Er staat in de TS niks over een verbod op verwijzing naar advertenties. Gezien de markt voor deze spullen bijzonder klein is hoop ik dat dit wel is toegestaan. Zo niet dan svp verwijderen

Het zijn 3 Samsung G9's 49" inderdaad. De uiterste hoeken gebruik je inderdaad niet continuCard Nox schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:56:
@alexbl69, is dat 3x 49" of wat? Wellicht had je die buitentse ook 27" of 34" kunnen nemen, zover kun je überhaupt niet kijken toch? De groothoek foto maakt wellicht ook een licht vertekend beeld

De foto vertekent vrij fors inderdaad.
Tbv iRacing moeten de 3 schermen hetzelfde formaat hebben voor een mooi niet vervormd beeld.Card Nox schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:56:
@alexbl69, is dat 3x 49" of wat? Wellicht had je die buitentse ook 27" of 34" kunnen nemen, zover kun je überhaupt niet kijken toch? De groothoek foto maakt wellicht ook een licht vertekend beeld

Tot we de foto's gezien hebben vind ik het maar een sterq verhael.SterqVerhael schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:03:
Mijn Treq One (zwarte uitvoering) is onderweg. Racestoel heb ik nog (van mijn huidige houten dyi rig). Foto's volgen hier als alles binnen is.