Ik heb al jaren de wens gehad om een fatsoenlijk stuur en 'sim rig' te bemachtigen.
Komend vanaf een Wingman, vervolgens een MoMo (grijze variant), G25 uiteindelijk (of voorlopig?) aanbelandt bij een Fanatec setup (Base, BMW rim, F1 rim, V2 pedals en SQ shifter).
Ik had hierbij ook de 'stand' gekocht.
Helaas geen rekening gehouden met de krachten die de V2 pedalenset nodig hebben om lekker door te kunnen remmen. Gevolg: burostoel rolde achteruit terwijl ik meer remkracht wilde uitoefenen.
Dát ging hem dus niet worden.
Aangezien ik zelf graag mag sleutelen, ging ik op zoek naar een 'sim-rig' -design dat mij aan stond om (na) te kunnen bouwen.
Toeval wil dat ik een perfect exemplar op het [url=(http://f-wheel.com/forums/index.php/board,6.0.html)]F-Wheel forum[/url] tegen kwam. Mét tekeningen en al. Wat wil je nog meer?
Wél heb ik het deel, voor de triple-monitoren laten vervallen.
Mijn PLP setup wordt, zoals ook bij anderen, tevens gebruikt voor andere doeleinden.
De te bouwen 'sim-rig' moest dus op wieltjes komen te staan, zodat ik mijn 'rig' voor mijn buro kan rollen als ik wil racen (of trucken (ETS2 en SpinTires)) en weer terug kan rollen als ik wat anders wil doen.
Als eerste een boodschappenlijstje gemaakt met de benodigde onderdelen.
De leverancier is ook al eerder vermeldt:
Stappenmotor.nl.
Vervolgens bouwmodel samenstellen
Aangezien ik met enige regelmaat ook auto-onderdelen onder handen krijg, was een stoel geen probleem; een heerlijke feautuil uit een Opel Omega
Opgebouwd ziet het er nu zo uit:
(Ja, de stoel is electrisch verstelbaar (gebruik ik ook om makkelijk in te stappen en vervolgens de stoel naar voren te bewegen)).
Ik heb ook nog een lederen sportstoel (ook uit een Omega

) geprobeerd, maar vond de stoffen bekleding toch lekkerder zitten...
Dus tegenwoordig zit ik er zó bij (tijdens een race)
Inmiddels wel een paar kleine toevoegingen, zoals een iPad mini als dashboard (Z1DashBoard) en een Androïd tablet als ShiftLight.
Ik maak binnenkort wel een avond foto, zodat deze beter tot hun recht komen
Binnenkort nog met Motec aan de gang (via een notebook) en als wens nog experimenteren met buttkickers
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)