Uplay: Red--Death
Oei, balen hoe kon het?Gh0stw4lk3r schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:37:
afgelopen week mijn 49" per ongeluk gesloopt, barst dwars door het midden.....
Ja dat geloof ik wel ja. Zinvolle feedback voor mensen die twijfelen.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:37:
dus toen maar voor triple 27" gegaan, nu ik super ultrawide en triples naast elkaar heb gehad, 100% zou ik voor triples gaan.
Hmmm, ga je geen setjes maken #interesse!! ? Ik heb een paar jaar geleden hetzelfge gedaan met een oude kapotte TV. Alleen heb ik geen mooie kit maar heb ik ze geplakt met 1mm brede tape (zie je nagenoeg niet) maar zou toch graag eens zo'n setje willen hebben.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:37:
de bezel free kit, heb ik voor free gemaaktdoor de stukke 49" nog verder te slopen en de fresnel lens hiervoor te misbruiken. beugels voor de bezel free kit geprint met de 3d printer.
voor de twijfelaars misshcien handig om te weten waarom je liever de triples hebt. Ik hebnamelijk zelf triple maar overweeg een wide ivm kabel managament. PC trekt uit mn hoofd maar 3 monitoren in freesync dus als ik wil switchen ben ik de hele tijd aan het kabel prutsen.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:37:
afgelopen week mijn 49" per ongeluk gesloopt, barst dwars door het midden.....
dus toen maar voor triple 27" gegaan, nu ik super ultrawide en triples naast elkaar heb gehad, 100% zou ik voor triples gaan.
[Afbeelding]
en het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie maar als de argumenten goed geneog zijn zou een standalone voor racen een andere oplossing zijn.
Het begon februari 2024 toen ik een vrijwel nieuwe PlaySeat Challenge en Thrustmaster T300 RS GT kreeg bij een CIB Sony PlayStation 4 Pro Death Stranding Limited Edition die ik voor mijn 'retro' verzameling wilde hebben.
Uit nieuwsgierigheid aangesloten en wat rondjes F1 2020 (die erbij zat) gedaan, ik was overtuigd. Vervolgens aangesloten op een Sony PlayStation 5 met Gran Turismo 7 en F1 2023. En later op de PC.Toen een Thrustmaster T-LCM Loadcell pedalen set erbij gekocht (juli 2024). De PlaySeat Challenge werd onstabiel, een mod gekocht RETEC Pedal Mounts (augustus 2024), maar nog mistte ik stugheid. Maar het geheel moest mobiel blijven. Tussendoor nog een Logitech G23, pedalen en een shifter (april 2025) een paar maanden getest, maar ik vond het gevoel minder dan de Thrustmaster T300 RS. Uiteindelijk een PlaySeat Trophy gekocht (april 2025). Ik heb nog naar een Treq One gekeken, maar dat werd toch te zwaar en met een goede stoel en wielen eronder past het niet meer in de trappenkast. De volgende upgrade wordt een Direct Drive stuur, maar de keuze is beperkt, omdat deze Sony PlayStation en PC moet ondersteunen, gezien ik soms te weinig tijd heb (gezin, werk en sport) en toch wil racen is een Sony PlayStation met Gran Tursimo 7 of Assetto Corsa Competizione wel zo gemakkelijk. Ik heb nog een lege zolder, die ik aan het verbouwen ben, daar zou ik in theorie kunnen uitbreiden, want die ruimte hebben we niet nodig. De tijd die ik netto heb om te racen houdt dat in mijn hoofd wat tegen. Dit is momenteel het meest efficiënt. Maar deze hobby kan snel exploderen en ga zeker geen betere gear testen, want je wilt het daarna.
Hardware:
- PlaySeat Trophy Black.
- Thrustmaster T300 RS Wheel.
- Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedals.
- LG OLED 77 Inch 4K 120 Hz.
- Sonos Arc + Sub Gen 3 + 2x One SL.
- Sony PlayStation 5.
- PC.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rqbaOVXzoyJJE8peghP1m6Kb.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 02-06-2025 17:15 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
rsnubje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:27:
Dang, hoe is dat gebeurd danWel nette setup zo! Dure bezelfree kit wel, haha.
ik wilde de monitor loshalen van de rig om de rig zelf beter af te stellen zonder het gewicht wat er aan hangt. en toen gleed ie uit mijn handen.. tikje op de vloer en scheur door het midden heen
Voor mij is het enige argument, immersie, dat ik nu echt naar links kan kijken om door de zijruit te kijken doet een hoop. ik doe ook veel Nascar / oval racen en dan is het extra prettig dat je kan zien dat iemand (nog) naast je zitWeeDzi schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:43:
[...]
voor de twijfelaars misshcien handig om te weten waarom je liever de triples hebt. Ik hebnamelijk zelf triple maar overweeg een wide ivm kabel managament. PC trekt uit mn hoofd maar 3 monitoren in freesync dus als ik wil switchen ben ik de hele tijd aan het kabel prutsen.
en het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie maar als de argumenten goed geneog zijn zou een standalone voor racen een andere oplossing zijn.
Ik heb deze race-handschoenen besteld van Sparco.
Ik zal deze morgen wel binnen krijgen.
Blauw maat 12.
Voor mijn G29 race stuur.
Edit: Ik heb die blauwe race handschoenen geannuleerd.
En ik heb ferarie rode gedaan.
/f/image/RRP1mgYWLIe2bOFDhkZ7KeY3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Shifter3 op 05-06-2025 12:40 ]
:strip_exif()/f/image/8UHUUonfMGK4Rq2pWfOXxbcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rIAoX9ANv1d0SrSWyj1aE6ok.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LY9VRKuZKif6PENqzj3ZkHD7.jpg?f=fotoalbum_large)
__/`\__/`\__
Snel weer instappen in de GoT league!Streskip schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:48:
Mijn oude trouwe beest, staat al een hele tijd te verstoffen. Onlangs wat races bezocht op het circuit en begon toch weer te kriebelen dus weer een scherm en computer aan gehangen en kan nu weer lekker rondjes rijden op iRacing. Voorheen reed ik met 3 schermen maar dit is voor nu ook wel even oké. Nu eens kijken naar wat extra goodies zoals een button box, zo'n LED ding voor de vlaggen etc.
[Afbeelding]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik zag je post en ben zelf ook meteen gaan kijken omdat ik geinteresseerd was in de stream deck van elgato. Maar deze ziet er eigenlijk nog interessanter uit. Wat zijn je ervaringen so far? Is de software goed? Kun je makkelijk de buttons programmeren enzo?Mistacal schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:20:
Soort van streamdeck (aliexpress) zeer goede reviews en ervaringen. En een paar stopknoppies
[Afbeelding]
Ervaringe so far, 0. Het is chinese software maar na mijn onderzoek niks schadelijks ofso. Het is action to press maar geen action to release, iets wat elegato wel kan. Heb even links en rechts gedrukt en werkt dikke prima wat mij betreft. Echte use case kan ik niet beoordelenjoeyl94 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:45:
[...]
Ik zag je post en ben zelf ook meteen gaan kijken omdat ik geinteresseerd was in de stream deck van elgato. Maar deze ziet er eigenlijk nog interessanter uit. Wat zijn je ervaringen so far? Is de software goed? Kun je makkelijk de buttons programmeren enzo?
__/`\__/`\__
ik heb ook een Stream dock (MiraBox 293v3) met 15 grotere knoppen. werkt perfect met de bestaande streamdeck plugins. ik gebruik nu deze plugin zonder issuesjoeyl94 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:45:
[...]
Ik zag je post en ben zelf ook meteen gaan kijken omdat ik geinteresseerd was in de stream deck van elgato. Maar deze ziet er eigenlijk nog interessanter uit. Wat zijn je ervaringen so far? Is de software goed? Kun je makkelijk de buttons programmeren enzo?
https://iraceit.itxware.de/
:strip_exif()/f/image/sHZIYWkZO0ejiyB823kdEHoH.jpg?f=fotoalbum_large)
de software ziet er ook uit als een 1 op kopie van de streamdeck software
/f/image/t24buS3hCHHpeax5FP1jYftj.png?f=fotoalbum_large)
mocht je voor zo'n chinese clone gaan, is het wel verstandig om voor een Mirabox te gaan ipv de andere merken, deze toko "ontwikkelt" hun software actief en al die andere 3rd party afnemers van hun komen pas veel later met updates heb ik gezien (ik had eerst een Mars gaming msd-one, waarvan de software en de plugins dus mega achterliepen)
dit is de website van de "originele" clone https://space.key123.vip/StreamDock
[ Voor 29% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 18-06-2025 21:21 ]
Had je die chinese meuk niet nodig dus? Deze staat nog in mijn winkelmandjeGh0stw4lk3r schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:13:
[...]
ik heb ook een Stream dock (MiraBox 293v3) met 15 grotere knoppen. werkt perfect met de bestaande streamdeck plugins. ik gebruik nu deze plugin zonder issues
https://iraceit.itxware.de/
[Afbeelding]
de software ziet er ook uit als een 1 op kopie van de streamdeck software
__/`\__/`\__
ja heb je wel nodig, streamdeck software herkent het device nietMistacal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:17:
[...]
Had je die chinese meuk niet nodig dus? Deze staat nog in mijn winkelmandje
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Yes.Huugje schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:12:
Strak stuur. Heb je hem bij Treq vandaan? Gelukkig heb ik al meer dan genoeg stuurtjes, dus kom ik niet in de verleiding ;-).
Het is echt een wáánzinnig stuur.. na afgelopen weekend denk ik alleen maar; wat heb ik lopen zwoegen altijd met die GSI. Zóveel meer controle nu met dit stuur. Simpelweg omdat het compacter en lichter is. Véél meer gevoel.
[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2025 08:38 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Goede keus. Ik heb exact dezelfde move gedaan. GSi stuurtje was prima hoor, maar na die BST uitgeprobeerd te hebben op de Treq stand bij de SimExpo was ik ook om. Wel m'n FFB wat teruggeschroefd, want m'n duim al bijna een keer ermee gebroken.Rivanov schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:52:
GSI Formula Pro Elite v1 vervangen door BavarianSimTec Alpha.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.