Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 11 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
TecTo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Waarom bezuinigen op goed geluid als je een sim rig hebt van tig duizend euro???
Het gaat in dit geval niet om geluid, maar om shakers.
Martijn137 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:29:
[...]

ik ben eigenlijk benieuwd naar jou ervaringen met de kickers / shakers die jij gebruikt van conrad in dat topic.
en welke versterker gebruik je daar nu voor?

ik ben aan het rond kijken om wat meer "feel" toe te voegen aan mijn DIY simrig. ;)
Ik gebruik nu een oude surroundversterker van Sony, deze was overgebleven bij de verhuizing van mijn ouders. Denk dat dit ding al minstens 20 jaar oud is. Paar nieuwe zekeringen erin en werkt al hele tijd perfect!

Deze shakers zijn goedkoop, ze geven niet alle frequenties heel goed weer. Ik denk dat duurdere shakers dit beter zullen doen, met name de allerlaagste frequenties. Bepaalde effecten zullen minder realistisch zijn. Ik vind RPM weergave best goed voor de prijs, ook shiften is realistisch. Alleen als je curbs raakt of iets anders, merk je dat ze te licht zijn eigenlijk. Maakt dit uit? Nee, ik vond het een hele ervaring in het begin. Het afstellen en alles werkend krijgen is best een geprul overigens... Houd er rekening mee dat je een 2e soundcard moet hebben.

Ik kan SimHub aanraden als software om het aan te sturen. Is gratis en werkt erg goed. Kleine donatie geeft je nog iets meer opties en is het ook waard imo.

Op dit moment werkt het niet fijn bij mij. Ik heb een zware bodemplaat in mijn rig gezet, waardoor het geheel zo stijf is dat de shakers veel minder werken. Ik ben nu bezig met Motion (sfx100 topic), ik ga de shakers anders opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
evuijtert schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:23:
Het gaat in dit geval niet om geluid, maar om shakers.
En die werken niet op een versterker zonder dat 4 ohm is gespecificeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
TecTo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:31:
[...]

En die werken niet op een versterker zonder dat 4 ohm is gespecificeerd?
Mijn punt was meer dat het geen zin heeft om een versterker van een paar duizend euro te kopen omdat geluidskwaliteit minder van belang is voor deze dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
evuijtert schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Mijn punt was meer dat het geen zin heeft om een versterker van een paar duizend euro te kopen omdat geluidskwaliteit minder van belang is voor deze dingen.
Ok, duidelijk. Los daarvan zijn die dingen toch ook aan te sturen met een versterker die niet is gespecificeerd als zijnde 4 ohm.

De oude Sony versterkers slikken bijna alles, zeker als er Vfet transistoren inzitten kan je geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 19:58
@tecto ik wist dat het nooit lang kon duren voordat er iemand met kennis langs zou komen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
R3m3d7 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:46:
@tecto ik wist dat het nooit lang kon duren voordat er iemand met kennis langs zou komen! d:)b
Van trillende en schuddende zaken heb ik duidelijk minder verstand :+ Wat niet wegneemt dat je voor goede audio altijd om advies kunt vragen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
FightingAce schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:46:
Als het goed is worden vandaag mijn Sprints geleverd *O* . Helaas nog niet meteen monteren, omdat ik nog wel even de maandagavond race in AC wil rijden.

Bedankt voor het melden dat er weer voorraad was @R3m3d7 .

Edit: Kak, vriendinlief was blijkbaar niet thuis toen de bezorger aanbelde :'( .
Ha nice, toch afgeleverd (en nu opgehaald) bij een afhaalpunt dorp verderop 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Canis Lupus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:39:
[...]

[...]
Ik wacht met smart op beschikbaarheid van de TM Open Wheel add on (het stuurtje van de TS-PC racer), maar die is nog erg slecht verkrijgbaar.
Ik heb die add-on begin mei besteld, levertijd staat nu op ergens in juli :'(

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Dev0o schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:23:
[...]
Ik heb die add-on begin mei besteld, levertijd staat nu op ergens in juli :'(
Waar heb je hem besteld? Ik heb hem net bij Amazon.de voor 119 besteld (hij is overal 129), die geven ook aan in juli te leveren.
Er was inderdaad geen ander kanaal wat hem eerder kon leveren, raar genoeg reageert TM op Twitter ook niet op de vraag om meer info, ik ben niet de enige ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb ze tijdje terug via twitter vraag gesteld over de openwheel add-on:
Hello. Thank you for your interest in Thrustmaster. Restocks should be expected by the end of July. We will let you posted, thank you so much for your patience. 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Canis Lupus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:43:
[...]
Waar heb je hem besteld? Ik heb hem net bij Amazon.de voor 119 besteld (hij is overal 129), die geven ook aan in juli te leveren.
Er was inderdaad geen ander kanaal wat hem eerder kon leveren, raar genoeg reageert TM op Twitter ook niet op de vraag om meer info, ik ben niet de enige ;)
Bij Alternate....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik heb sinds gisteren een Accuforce direct drive oplossing op mijn houten rig staan.
Ik heb deze van een tweaker in een (naar mijn mening) geweldige deal kunnen overnemen, ik heb niets met hem afgesproken over het vermelden van zijn nick dus dat doe ik maar niet.
Ik heb voor de nieuwprijs van een Fanatec CLI elite PS4 (incl. standaard rim, zonder verzendkosten, + 1 euro,(we moeten wel exact blijven)) een gebruikt direct drive systeem in huis gehaald incl. add-on cockpit achtige buttonbox die op de base past nieuw in de doos, een serieus mooi ding op zichzelf.

Hoewel ik met een oplossing, die buiten garantie valt, een risico neem zag ik dit als mijn kans om op redelijke termein een direct drive oplossing in huis te halen dus de keuze was snel gemaakt.
Ik was, tot ik deze kans kreeg, vooral met sim-plicity oplossingen aan het puzzelen maar er bleef wat onzekerheid mbt support in toekomstige titels en de stabiliteit/bereikbaarheid van dit kleine bedrijfje uit de UK, ik las ook over het niet reageren op vragen en problemen, dat was niet echt aantrekkelijk.

Toen kwam deze mogelijkheid en had ik zoiets van "Spaarvarken, dit is hamer."

Hoewel ik redelijk van de Accuforce oplossing op de hoogte was, ben ik terwijl we tot een afspraak over het ophalen aan het komen waren mezelf goed gaan ingelezen over de accuforce drive drive oplossing, over de voordelen (prijs in de US, support en software) en nadelen (niet zo goed, sterk en soepel als de andere bekende DD oplossingen).
Ok, dus het is zeker niet gelijk aan de nieuwe generatie en ook een 20 of 30NM OSW is objectief beter, ik zag (nieuw of gebruikt) geen mogelijk om die compleet (dus met stuur en buttonbox etc) voor een op dit moment realistisch bedrag in huis te halen, en dan zat hier nog dat hele cockpit gevaarte bij.

Gisteren de boel op mijn houten rig gemonteerd want dat is wat ik nu nog heb staan. Ik heb genoeg waarschuwingen gelezen over houten rigs en direct drive oplossingen om dit graag eens te proberen. ;)
De cockpit laat ik nog maar even in de doos zitten, eerst maar even de basis goed neerzetten en kijken of/hoe alles werkt.
USB connectie van de controller naar mijn PC via USB hub ging niet goed, hij deed ontzettend raar en viel zelfs een paar keer helemaal weg, dan maar direct op de PC.
Hoppa, nu gaat het wel goed, calibratie start, zooeeemmmmm naar links, zooooeeemmmmm naar rechts....ohhh, spannend, wat snel, stil en soepel!!
Handschoentjes aan om het goed gebruikte alcantara zo lang mogelijk redelijk te houden, even snel alleen een paar basis dingen configureren en de FFB van Assetto Corsa op 20% in content manager, en dan hup met de cup porsche de baan op (racen we donderdag mee vanuit tweakers).
Ok, 20% is niet genoeg en dit kan mijn rig makkelijk hebben, hup, naar 40%. Now we're force feedbacking!
Mijn rig kan de 16NM accuforce prima hebben op 40%, ja, er zit wat beweging in maar dat had ik zelfs met de Logitech G25, ik accepteer dat gewoon tot ik een 80/20 rig heb staan en realiseer me dat ik dan qua FFB gevoel weer een stapje ga maken, nog iets om naar vooruit te kijken dus!

IMHO en op basis van mijn setup en wensen kan ik zeggen dat DD prima kan op een houten rig mits je het niet te gek gaat doen, als je denkt met een SC2 ultimate op 100% FFB te gaan rijden (omdat je jezelf graag pijn doet) dan gaat dat natuurlijk niet werken en stort waarschijnlijk de hele boel in maar binnen de grenzen van mijn geknutselde rig (genaamd "Jerry" hihi) gaat het prima en ervaar je toch meteen enorme voordelen van DD tov de G25.

En dan het gevoel, allemachtig wat een gevoel.

Mensen schrijven weleens dat je een direct drive oplossing niet met een niet-direct drive oplossing kan vergelijken.
Natuurlijk zijn ze wel te vergelijk, mensen bedoelen te zeggen dat er veel verschil tussen zit en niet de tijd voor je willen nemen om te proberen dit verschil te omschrijven. ;)
Maar goed, alles wat hetzelfde doet is volgens mij (op de een of andere manier) met elkaar te vergelijken en dus ga ik dat proberen.

Waar mijn goed gebruikte G25 met subtiele feedback niet veel meer was dan een soort rumble motor in een game controller komt er bij de Accuforce iets binnen waar je wat mee kan, een kleine tik of een subtiele onstabiliteit, je voelt dat er iets gebeurt ipv dat je bijna alleen maar wat geratel hoort met soms een lichte vibratie.

De kortste kleine tikjes komen door en je voelt het verschil tussen de verschillende oneffenheden en wat ze met de auto doen, hoe subtiel ook.

Bij het draaien aan de G25 heb je het gevoel dat je met een handzaag aan het zagen bent qua geluid en eigenlijk ook in mindere mate qua gevoel, bij de accuforce voel je niets van dat alles wanneer de FFB niet bezig is.
Allemachtig wat is dit ding soepel en licht om mee te sturen.
De G25 kon ik met redelijk gemak op 100% FFB houden tussen duim en wijsvinger tegenhouden, je moet redelijke knijpen maar niet meer dan dat, dat hoefde ik niet te proberen met de Accuforce op 40%, dat gaat je gewoon niet lukken zonder enorm sterke handen en een soort death pinch. Z'n kracht speelt daarin de grootste rol maar ook de snelheid en acceleratie van een direct drive oplossing is enorm, dat maakt dat zelfs 16NM op 40% sterker aanvoelt dan je zou verwachten want de acceleratie en rotatiesnelheid is niet 40%, die blijft volledig beschikbaar met minder NM's.

Als je een curb raakt onder een bepaalde hoek krijg je, ook op 40%, echt een een tik van het stuur, niet hard maar wel vel.
Je merk dat de acceleratie van zo'n grote motor op een hoger voltage flink is, je voelt dat de auto een klap krijgt op een manier waarop een G25 dat echt niet kan doorgeven, het is direct en het is lichtelijk geweldadig...heerlijk!
Je voelt dat de demping van je auto in je sim keihard is, dat was voorheen niet op deze manier voelbaar doordat de kracht en snelheid dit niet kon weergeven op de G25.
Dit was voor mij nog een van de meest opvallende verschillen na een dag, je voelt via je stuur dat je op keiharde dempers staat.

En dan over het directe en nauwkeurige van een direct drive, je voelt alsof er 0,0 speling tussen je input en de stuurinrichting van je auto in sim zit.
Het is direct en super nauwkeurig, het voelt als een precisie instrument voor de meest delicate operatie waarbij de G25 voelt als een handzaag waarmee je dat been eraf zaagt. Ik kan niet zeggen dat ik vertraging voelde met de G25 maar toen ik hiermee ging rijden dacht ik meteen "wat is dit snel en nauwkeurig".
Deels door het grotere stuur natuurlijk maar het is merkbaar (maar voor mij lastig te verwoorden) voor iemand die vele uren in de cockpit heeft doorgebracht.

Zo ook het gevoel van grip van de voorkant van je wagen in een bocht.
Afhankelijk van de sim en de auto natuurlijk maar zwaar sturende auto's met veel grip voel je echt vastgrijpen aan het asvalt en wanneer de auto door een oneffenheid of het teveel vragen van je voorbanden het niet meer weet vol te houden, komt dat perfect door.
Wat een ongeloofelijk gevoel om weer echt in een bocht "te hangen" aan het stuur, dit is een gevoel wat een G25 totaal niet aankan, hij bied wel wat aan weerstand maar dit is echt zoveel meer dat je het niet kan vergelijken. ;)
En om dan ook nog de effecten daarbovenop weer te geven die dat gevoel echt nuttig maken, dat kan de G25 niet aan op een niveau dat je er echt wat aan hebt, voor mijn gevoel dan. Bij de Accuforce moet je er op 40% al een beetje aan trekken, ik kan mij voorstellen dat dit later in mijn nieuwe rig helemaal een sensatie gaat worden waarbij je een kleine workout krijgt.

De shifters voelen goed en het stuur is qua omvang flink groter dan dat van de G25 en dat geeft een enorm gevoel van controle, de eerste paar rondjes voelde het alsof ik in een vrachtwagen zat komende van mijn kleine G25 maar het went zeer snel en maakt snel reageren makkelijker.
De knoppen op het stuur zijn niet geweldig en voelen een beetje sponzig, geven geen duidelijke feedback...is hij nou ingedrukt of niet? Dat zal je op een andere manier moeten achterhalen (feedback via het scherm) of de knop gewoon helemaal doordrukken tot de stop, voor een liefhebber van mechanische toetsenborden zoals ik voelt dat niet geweldig maar whatever, ik ga geen verhalen typen op mijn stuur. :)

Als ik een iets stevigers heb dan een frame op basis van palet hout denk ik dat de force richting de 60% zal gaan, daarmee zit ik dan rond de 10NM, ik denk dat dit een goede waarde zal zijn en dat meer, voor de meeste wagens, niet nodig zal zijn.

Al met al ben ik er na een aantal uur spelen zeer over te spreken en ik ben nog niet eens begonnen met de simcommander software waar andere Accuforce eigenaren zo over te spreken zijn met zijn eindeloze tuning mogelijkheden.

Wat een gave ervaring, ik kan iedereen die de kans krijgt zo'n upgrade aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
evuijtert schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Zal deze wel gaan werken?
V&A aangeboden: Onkyo TX-SR606 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Uit de manual

North American models:You can connect speakers
with an impedance of between 6 and 16 ohms. If you
use speakers with a lower impedance, and use the
amplifier at high volume levels for a long period of
time, the built-in amp protection circuit may be activated.

• Other models: You can connect speakers with an
impedance of between 4 and 16 ohms. If the impedance of any of the connected speakers is 4 ohms or
more, but less than 6 ohms, be sure to set the minimum
speaker impedance to “4 ohms” (see page 42). If you
use speakers with a lower impedance, and use the
amplifier at high volume levels for a long period of
time, the built-in amp protection circuit may be activated

Deze sowieso dus
In het menu op 4ohm zetten, en in speakers setup de speakers op 'large' (om crossover te disablen)
Daarnaast heb ik zelf alle correctie uit gezet (afstanden van speakers tot luisterpositie, EQ, etc).

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 26-06-2019 08:13 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Dev0o en @Canis Lupus Ik twijfel nog tussen de F1 en Open Wheel add-on. Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

M!chel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:43:
@Dev0o en @Canis Lupus Ik twijfel nog tussen de F1 en Open Wheel add-on. Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van elkaar?
Geen exacte vergelijking kunnen doen, is meer een gevoel. Ik las regelmatig dat de f1 nogal plastic aanvoelt en dat sommige knoppen fake zijn. De open wheel is afkomstig van de tm-racer en is altijd goed gerecenseerd. Zelf rijdt ik hoofdzakelijk GT klasse dus een f1 wheel sprak mij wat minder aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
2 grote verschillen die ik verwacht tussen de F1 en Open wheel stuurtjes zijn denk de kwaliteit.
F1 stuur is redelijk plastic achtig. F1 stuur heeft meer knoppen wat dan weer wel handig kan zijn (al gebruik ik ze toch nooit allemaal merk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Verkoopt iemand zijn 1.5 oude CSL elite LC pedalen voor 199, met een gescheurde remloadcell die die 'vakkundig' heeft gelijmd, maar, wacht, je kan een nieuwe bij fanatec bestellen voor een klein bedrag. Naja je kan er op bieden, maar denk dat die richting de hoofdprijs wil.

Koop ik nog liever een nieuwe set voor 219 euro. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 26-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Nu online
Ivysaur schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:44:
Verkoopt iemand zijn 1.5 oude CSL elite LC pedalen voor 199, met een gescheurde remloadcell die die 'vakkundig' heeft gelijmd, maar, wacht, je kan een nieuwe bij fanatec bestellen voor een klein bedrag. Naja je kan er op bieden, maar denk dat die richting de hoofdprijs wil.

Koop ik nog liever een nieuwe set voor 219 euro. :P
Ligt een beetje aan welke rubber dat is. Zitten namelijk ook extra rubbers bij om de stijfheid van het pedaal aan te passen.

Maar wel goede richtprijs voor als ik mijn pedalen ga verkopen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Dev0o schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:52:
[...]
Geen exacte vergelijking kunnen doen, is meer een gevoel. Ik las regelmatig dat de f1 nogal plastic aanvoelt en dat sommige knoppen fake zijn. De open wheel is afkomstig van de tm-racer en is altijd goed gerecenseerd. Zelf rijdt ik hoofdzakelijk GT klasse dus een f1 wheel sprak mij wat minder aan..
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Open Wheel heeft Alcantara grips in plaats van rubber/plastic, daarnaast is deze ook nog eens 'het lichtste stuur dat TM heeft gemaakt', waardoor de FFB beter zou moeten aanvoelen.

Verder spreekt de knoppenindeling mij ook meer aan (met in ieder geval goede PS4 ondersteuning) en zit ik daarnaast niet op een Ferrari logo te wachten ;)

Aanvullende vraag: wat is een beetje de mores met betrekking tot Alcantara en handschoenen? Ik lees op wat plekken dat bij Alcantara stuurtjes handschoenen een must zijn in verband met slijtage/aantasting door zweet/vet van je handen? (Ter indicatie: ik rij max 4 uur per week)

[ Voor 15% gewijzigd door Canis Lupus op 26-06-2019 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
heb net mijn csl elite lc verkocht voor 140 lijkt mij een goeie prijs 200 2e hands zou ik persoonlijk nooit kopen veel te duur beter nieuw dan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:06:
[...]
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Open Wheel heeft Alcantara grips in plaats van rubber/plastic, daarnaast is deze ook nog eens 'het lichtste stuur dat TM heeft gemaakt', waardoor de FFB beter zou moeten aanvoelen.

Verder spreekt de knoppenindeling mij ook meer aan (met in ieder geval goede PS4 ondersteuning) en zit ik daarnaast niet op een Ferrari logo te wachten ;)

Aanvullende vraag: wat is een beetje de mores met betrekking tot Alcantara en handschoenen? Ik lees op wat plekken dat bij Alcantara stuurtjes handschoenen een must zijn in verband met slijtage/aantasting door zweet/vet van je handen? (Ter indicatie: ik rij max 4 uur per week)
Ja zeker. Alcantara gaat heel snel vies worden, vettig, het slijt. Grip aanzienlijk minder, en je het gaat rafelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Raimond613

Simracer

Canis Lupus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Mijn ervaring is dat ook met handschoenen de slijtage toch snel op komt spelen. Echter heb je met goeie (race)handschoenen iig geen last van gripverlies omdat dat vooral door je handschoenen zelf wordt gecreerd.

Vuil e.d. voorkom je natuurlijk wel met handschoenen :)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:54
Vanmorgen zat de connector in de bus, deze week ook het board die erin zat.
Wel maand moeten wachten op al de spulletjes.
Maar alles werkt, G27 pedals aangesloten op USB voor 4.70 euro.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8Pq9Y5ND/works.jpg

Hebben nu iets hogere resolutie dan rechtstreeks op het stuur te plaatsen.

Ga wel nog kijken voor compactere oplossing, dit was puur voor te testen.
Het grote breadboard moet wel nog weg.

[ Voor 15% gewijzigd door KBE91 op 27-06-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:40
Dit vind ik tof om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
KBE91 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:44:
Vanmorgen zat de connector in de bus, deze week ook het board die erin zat.
Wel maand moeten wachten op al de spulletjes.
Maar alles werkt, G27 pedals aangesloten op USB voor 4.70 euro.

[Afbeelding]

Hebben nu iets hogere resolutie dan rechtstreeks op het stuur te plaatsen.

Ga wel nog kijken voor compactere oplossing, dit was puur voor te testen.
Het grote breadboard moet wel nog weg.
Met een Arduino Nano of Micro moet dat wel lukken. Op een Uno of Leonardo gaat ook, maar is wat groter en de header-pins zijn niet ideaal voor permanente bouw-werkjes. Proof of concept is het wel weer ideaal voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyV
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 13:46
Weet iemand een EU (of liever nog NL) leverancier voor Direct Drive kits zoals de accuforce??
Ik rij nu met een T300 en wil upgraden, maar wil de halte Fanatec overslaan.

Iemand (naast Accuforce) nog suggesties voor wat prijs/kwaliteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 11:21

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BobbyV schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:56:
Weet iemand een EU (of liever nog NL) leverancier voor Direct Drive kits zoals de accuforce??

Goede ervaringen hier: https://www.simracingbay.com (en niet alleen van mij)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 20:51
JoepW schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:39:
[...]

Goede ervaringen hier: https://www.simracingbay.com (en niet alleen van mij)
Daar heb ik m'n simucube ook gekocht. Stuurde een mail over de levertijd, had binnen een paar minuten antwoord.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fanatec heeft ook DD units tegenwoordig.
https://www.fanatec.com/e...lly-licensed-for-ps4.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7

Bedoel je een kit zoals de accuforce your way kit of een totaal pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 11:21
Simuhack is prima ook, Augury ook. Simracingbay idd ook prima.. Het zijn allemaal stuk voor stuk gasten uit de community en daarin blijven ze ook actief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyV
R3m3d7 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:05:
[...]

Bedoel je een kit zoals de accuforce your way kit of een totaal pakket?
Liefst de diy kit. Maar het hangt er vanaf wat de totaalkosten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyV
Die zag ik idd. Zien er ook gaaf uit.
En meer plug and play.

Nadeel is de quickrelease van fanatec. Ik maak zelf stuurtjes en werk liever met een as uit een servo. En mijn eigen quickrelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Scr33x0r schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:37:
Simuhack is prima ook, Augury ook. Simracingbay idd ook prima.. Het zijn allemaal stuk voor stuk gasten uit de community en daarin blijven ze ook actief..
http://simuhack.com/product/simucube-kit-plugplay/

Dit lijkt een hele leuke deal te zijn, deze club kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 11:21
R3m3d7 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:27:
[...]

http://simuhack.com/product/simucube-kit-plugplay/

Dit lijkt een hele leuke deal te zijn, deze club kende ik nog niet.
Das alleen de motor + kabels he..

http://simuhack.com/product/simucube-kit-complete/

deze moet je hebben, dat is incl powersupply en controlbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Scr33x0r schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Das alleen de motor + kabels he..

http://simuhack.com/product/simucube-kit-complete/

deze moet je hebben, dat is incl powersupply en controlbox
Ah, ja, niet goed genoeg gelezen, prijs is dan wel weer wat je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Nu online
Nette review van de Fanatec DD1 van The Sim Channel voor de mensen die nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
BobbyV schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Die zag ik idd. Zien er ook gaaf uit.
En meer plug and play.

Nadeel is de quickrelease van fanatec. Ik maak zelf stuurtjes en werk liever met een as uit een servo. En mijn eigen quickrelease.
Misschien is dit een optie? Kan een grote diversiteit stuurtjes aan plakken

https://www.fanatec.com/e...ries/podium-hub-1262.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Voor de eigenaren van verschillende merken apparatuur (bijvoorbeeld een Accuforce stuur en een Fanatec sequentiele shifter), hoe mappen jullie de paddles achter het stuur naar dezelfde in-game knop als de Fanatec (sequentiele) shifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:38:
Voor de eigenaren van verschillende merken apparatuur (bijvoorbeeld een Accuforce stuur en een Fanatec sequentiele shifter), hoe mappen jullie de paddles achter het stuur naar dezelfde in-game knop als de Fanatec (sequentiele) shifter?
Je kan bijvoorbeeld beide shifters een toetsaanslag laten doen (via bijvoorbeeld Joy2Key), en dan die toetsaanslagen binden in de sim.

Of beide shifters mappen naar dezelfde vJoy button ids, via bijvoorbeeld JoystickGremlin, en dan de vJoy button ids binden in de sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
AMS doet dat heel mooi. Kan je je Heusinkveld shifter en bv je paddles op op een Sequential main en een alternative toets wijzen.

Edit:

Zag dit filmpje op reddit simracing. :+ Iemand racet met een DD1 op een Omega GT Wheelstand. Crazy.

https://www.reddit.com/r/...e_with_no_space_dd1_on_a/

[ Voor 49% gewijzigd door Ivysaur op 01-07-2019 02:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

zojuist een simucube 2 sport pre-ordered! samen met een ascher-racing button box.

nu wachten tot augustus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
dawg schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:29:
zojuist een simucube 2 sport pre-ordered! samen met een ascher-racing button box.

nu wachten tot augustus. :)
preorders worden toch niet aangenomen of waar heb je hem besteld ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gerard27 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:35:
[...]

preorders worden toch niet aangenomen of waar heb je hem besteld ?
bij racewerk.com, daar kon het wel. volgens simucu.be ook een officiële dealer. :)

button box bij ascher zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Daar ga je veel plezier mee beleven @dawg wat heb je nu staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Oké zal vanavond eens kijken alleen jammer dat ascher dr enigste is die wireless wheels aanbied

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R3m3d7 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:13:
Daar ga je veel plezier mee beleven @dawg wat heb je nu staan?
een csl elite. volgende item worden heusinkveld sprints. en dan mag de csl elite weg.

erg benieuwd. wordt de eerste keer dat ik uberhaupt een dd aanraak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
dawg schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:26:
[...]

een csl elite. volgende item worden heusinkveld sprints. en dan mag de csl elite weg.

erg benieuwd. wordt de eerste keer dat ik uberhaupt een dd aanraak. ;)
Wellicht kan ik je daar nog wat van je geld afhelpen!

Ik heb nog steeds mijn Heusinkveld script draaien die, zodra de Sprints in stock zijn, een lijstje mensen een mail stuurt met daarin de link naar de Sprints zodat je ze snel kan bestellen, het is wel zo dat het minder nodig lijkt dan een paar maanden geleden, soms zijn ze al een hele dag in stock.
Maar toch, mocht je dit willen stuur mij een PB met je email adres en ik zet je op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R3m3d7 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:05:
[...]

Wellicht kan ik je daar nog wat van je geld afhelpen!

Ik heb nog steeds mijn Heusinkveld script draaien die, zodra de Sprints in stock zijn, een lijstje mensen een mail stuurt met daarin de link naar de Sprints zodat je ze snel kan bestellen, het is wel zo dat het minder nodig lijkt dan een paar maanden geleden, soms zijn ze al een hele dag in stock.
Maar toch, mocht je dit willen stuur mij een PB met je email adres en ik zet je op de lijst.
dat is erg aardig van je aangeboden. :)

maar dat hoeft niet, aangezien ik de pedalen pas over enkele maanden zal bestellen. ik verwacht dat de vraag tegen die tijd dan al wat afgenomen is. en anders zal ik je tegen die tijd eens een pb sturen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
dawg schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:21:
[...]

dat is erg aardig van je aangeboden. :)

maar dat hoeft niet, aangezien ik de pedalen pas over enkele maanden zal bestellen. ik verwacht dat de vraag tegen die tijd dan al wat afgenomen is.
Reken daar maar niet op :).

Heb m'n ultimates ruim 3 jaar geleden gekocht, had geluk dat ze 'ineens' beschikbaar waren. Volg sinds vlak daarvoor dit draadje en het is bij mijn weten nog niet voorgekomen dat ze in die periode langer dan een dag (of eerder een paar uur) beschikbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

alexbl69 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:37:
[...]

Reken daar maar niet op :).

Heb m'n ultimates ruim 3 jaar geleden gekocht, had geluk dat ze 'ineens' beschikbaar waren. Volg sinds vlak daarvoor dit draadje en het is bij mijn weten nog niet voorgekomen dat ze in die periode langer dan een dag (of eerder een paar uur) beschikbaar waren.
offtopic:
jouw setup is echt nice, vooral dat pse stuur wat je laatst postte met je simucube 2 ultimate. :)

anyway. tegen de tijd dat ik op punt van bestellen sta, hou ik de webshop van heusinkveld zo scherp in de gaten dat ik ze binnen 5 seconden kan bestellen zodra ze beschikbaar zijn. :P

al zag ik laatst dat ze zelfs 1,5 dag niet uitverkocht waren. dus het gaat al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Ik hoop dat ze bij HE nog verder gaan met de H-Swifter daar wacht ik nu eigenlijk een beetje op.. Mn th8a heeft zn beste tijd gehad. Maar dat zal denk nog wel een jaar duren gok ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
evuijtert schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:46:
Ik hoop dat ze bij HE nog verder gaan met de H-Swifter daar wacht ik nu eigenlijk een beetje op.. Mn th8a heeft zn beste tijd gehad. Maar dat zal denk nog wel een jaar duren gok ik :o
Zit een beetje in hetzelfde schuitje maar dan met een g25 shifter waar ik nu dat hele stuur nog voor erbij heb bungelen, beetje een triest bezicht en rommelig. Ik overweeg de nieuwe SHH shifter, newt heet die geloof ik. zou tussen de th8a en de fanatec shifter in moeten zitten qua gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
R3m3d7 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:57:
[...]

Zit een beetje in hetzelfde schuitje maar dan met een g25 shifter waar ik nu dat hele stuur nog voor erbij heb bungelen, beetje een triest bezicht en rommelig. Ik overweeg de nieuwe SHH shifter, newt heet die geloof ik. zou tussen de th8a en de fanatec shifter in moeten zitten qua gevoel.
Die kende ik nog niet eigenlijk, is nie duur, als ie beter is da th8a is dat niet slecht voor die prijs. Ik houd mijn th8a nog wel aan tot die het echt niet meer doet, dan kijk ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand ervaring met fijne maar niet al te duren handschoenen voor een casual gamer die ze voor nu enkel gebruikt voor de zomer om niet een plakkerig stuur te krijgen. :)

heb nu zelf nog oude mtb handschoenen (de korte variant zonder lange vingers) maar merk dat die niet meer heel fijn zijn + je vingers alsnog op stuur gaan plakken etc.

Wat zijn jullie ervaringen + die betaalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
evuijtert schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:14:
[...]

Die kende ik nog niet eigenlijk, is nie duur, als ie beter is da th8a is dat niet slecht voor die prijs. Ik houd mijn th8a nog wel aan tot die het echt niet meer doet, dan kijk ik wel.
Beter weet ik niet zozeer, ik begrijp van mensen dat hij qua gevoel beter is dan de th8a maar weer wat minder dan de Fanatec, maar of hij even lang of langer mee gaat weet ik niet.

Er is gek genoeg niet zo heel veel keuze op dit vlak, zeker niet voor <1000 euro, je hebt eigenlijk alleen de Trustmaster, de Fanatec en de SHH voor redelijke bedragen tot zover ik weet, dat speelgoed van Logitech zit daar qua alles weer een flink stuk onder.
Wat dat betreft denk ik dat er voor Heusinkveld een markt is, als je voor 350-450 euro een shifter kan maken die nog net wat beter voelt dan de Fanatec met Heusinkveld service erop zou dat top zijn maar ik vrees dat die shifter meer dan dat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als je 1000 euro hebt kan je altijd nog de Pro SIm halen.

https://www.pro-sim.co.uk...-shifter/#tab-description

Dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

evuijtert schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:14:
[...]

ik heb evt de fanatec shifter liggen. is overbodig. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Ik denk dat er inderdaad wel markt voor zal zijn. Wat je zegt je gaat van 250 naar 1000 ineens, dus daartussen is wel ruimte voor een heusinkveld shifter. Maar ik snap dat ze op dit moment daar niet mee bezig zijn. Ik wacht wel gewoon af en als mijn th8a t begeeft haal ik wel een fanatec, voor nu teveel andere dingen waar ik mee bezig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Laatst online: 24-04 14:48
Heb nu een Thrustmaster TX setupje met een het F1 addon stuurtje, maar merk vooral dat het remmen niet lekker wil met deze pedalen. Overweeg dus een andere pedalenset aan te gaan schaffen en ik denk dan aan een loadcell setjes, bv van Fanatec. Zouden jullie de CSL Elite Pedals LC EU (https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html) hiervoor aanraden? Of kan ik beter naar iets anders kijken? Wil ook weer niet teveel geld eraan uitgeven, daarvoor rijd ik nog veel te weinig. Zat eerst naar de T3PA pro te kijken, maar wellicht dat de Fanatec toch een betere keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Mana Een Fanatec CSL set met loadcel is, naar mijn mening, de absolute koning qua prijs prestatie op pedalen gebied.
Zie ook: YouTube: The best sim Pedals - Fanatec CSL Elite Pedals Loadcell

[ Voor 35% gewijzigd door R3m3d7 op 02-07-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
@R3m3d7 Bedankt voor de reactie. Kom er net achter dat F1 2019 wel eens niet zou willen werken met Trustmaster stuur en Fanatec pedalen. Iemand daar ervaring mee toevallig? Dan zou ik dus alsnog voor of de t3pa pro moeten gaan, of een volledige fanatec setup.. dat loopt wel in de papieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Mana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:19:
@R3m3d7 Bedankt voor de reactie. Kom er net achter dat F1 2019 wel eens niet zou willen werken met Trustmaster stuur en Fanatec pedalen. Iemand daar ervaring mee toevallig? Dan zou ik dus alsnog voor of de t3pa pro moeten gaan, of een volledige fanatec setup.. dat loopt wel in de papieren..
Op PC of console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
PC, op console weet ik zeker dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik geloof niet dat het op PC een issue is, zo rijd Jimmy B. met Heusinkveld pedalen en een OSW stuur in F1 2018 en nu 2019. Uiteindelijk zijn het gewoon controllers in Windows en die kan je gewoon gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door R3m3d7 op 02-07-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
We praten hier niet over je-weet-wel. Brrr. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 14:20

Melkaz

Melkazar

Mana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb een half jaar gereden met Thrustmaster T300 wheelbase en fanatec CSL LC pedals op de PC. Geen issues, beide hebben hun eigen USB input. In sommige games moet je alleen bij eerste keer opstarten het remmen, gas geven, sturen etc. nog even binden. Maar dat heb ik nu met een volledige CSL Elite setup ook :+

[ Voor 4% gewijzigd door Melkaz op 02-07-2019 13:43 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
Ok bedankt, dan durf ik de gok wel aan.. Nu de investering thuis nog door de commissie heen loodsen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier combi T300RS (F1 wheel) + fanatec cls elite LC pedalen.
Werkt goed in AC, ACC, F1 2018, RF2, Project Cars.

Heerlijke pedalen :) In het begin wel enorm wennen. De 1e paar minuten/uur zit je echt zo van, wat heb ik nu weer gekocht....... Dit werkt helemaal niet fijn en moet veel te hard trappen.

Eenmaal gewend wil je niet meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Yep, muscle memory. Met mijn V3's toentertijd had ik het zo ingesteld dat het 'voelde' als een F1 auto. Lekker goed doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Mana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:27:
[...]

PC, op console weet ik zeker dat het niet kan.
Ik heb zelf de Fanatec CSL Elite Pedals in combinatie met Thrustmaster T300 en F1 wheel addon via een Drivehub aangesloten op mijn PS4 en met F1 2018 werkt dit perfect.
F1 2019 heb ik nog niet aangeschaft maar ik ga er vanuit dat dit ook gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

R3m3d7 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:36:
Ik geloof niet dat het op PC een issue is, zo rijd Jimmy B. met Heusinkveld pedalen en een OSW stuur in F1 2018 en nu 2019. Uiteindelijk zijn het gewoon controllers in Windows en die kan je gewoon gebruiken.
De Codemasters games (Op PC) doen af en toe wat moeilijk met hardware die wat minder mainstream is, onze pedalen zijn geen uitzondering. Ik moet hierbij wel zeggen dat we het altijd aan de praat krijgen, ookal is er een kleine workaround nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
EnzoF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:09:
[...]

De Codemasters games (Op PC) doen af en toe wat moeilijk met hardware die wat minder mainstream is, onze pedalen zijn geen uitzondering. Ik moet hierbij wel zeggen dat we het altijd aan de praat krijgen, ookal is er een kleine workaround nodig.
Ok, dat wist ik niet.
Mijn Sprints doen het in alle titels die ik rij prima als controller, ik dacht zolang het maar wat assen of knoppen heeft als game controller onder windows dan werkt het wel maar blijkbaar zijn sommige titels te "slim". :)

Kan jij niet meteen een kleine update delen, als die er is, over de H-shifter van Heusinkveld? Er zijn meerdere hier met interesse daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 11:14
Ik heb vorige week mijn Fanatec Mclaren stuur gekregen samen met een Elite base en clubsport pedalen. Werkte goed tot dat de stuur mis ging schakelen en dubbel ging schakelen. Ik meteen een RMA aangemaakt bij fanatec. Nu test ik hem weer gister en vandaag en nul problemen er mee. Hopen natuurlijk dat het zo blijft.

Ik weet nu niet of ik hem terug moet sturen of toch houden. Heb ondertussen ook een Clubsport formula carbon binnen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Dat is ook toevallig @StephanL, ik zit met exact hetzelfde probleem. Heb het Mclaren stuur nu zo'n 2.5 week in gebruik en na n paar dagen begonnen bij mij de problemen. Toen F1 2019 uitkwam ben ik van xbox na pc geswitched, en sindsdien nergens meer last van... Sinds gisteren de Formula V2 rim binnen (vèèl eerder als verwacht, pre-order datum stond op 30juli :D ) en zit dus nu met hetzelfde dubio.. Zijn ook al twee knopjes losgekomen dus neig er toch naar om 'm terug te sturen. Al is het maar dat ze 'm de standaard fix geven zodat het niet meer kan voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 11:14
Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:16:
Dat is ook toevallig @StephanL, ik zit met exact hetzelfde probleem. Heb het Mclaren stuur nu zo'n 2.5 week in gebruik en na n paar dagen begonnen bij mij de problemen. Toen F1 2019 uitkwam ben ik van xbox na pc geswitched, en sindsdien nergens meer last van... Sinds gisteren de Formula V2 rim binnen (vèèl eerder als verwacht, pre-order datum stond op 30juli :D ) en zit dus nu met hetzelfde dubio.. Zijn ook al twee knopjes losgekomen dus neig er toch naar om 'm terug te sturen. Al is het maar dat ze 'm de standaard fix geven zodat het niet meer kan voorkomen..
Lijkt wel of ze eerst ingespeeld moeten worden. Is de standaard fix goed genoeg om het euvel voorgoed te repareren? Weet niet zo goed hoe ze het reparen. Je zou zeggen het kan alleen maar beter worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

R3m3d7 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:58:
[...]

Ok, dat wist ik niet.
Mijn Sprints doen het in alle titels die ik rij prima als controller, ik dacht zolang het maar wat assen of knoppen heeft als game controller onder windows dan werkt het wel maar blijkbaar zijn sommige titels te "slim". :)

Kan jij niet meteen een kleine update delen, als die er is, over de H-shifter van Heusinkveld? Er zijn meerdere hier met interesse daarin.
De Sprints communiceren via SmartControl iets beter met Windows en daardoor met de verschillende titels. Met de Sprint pedalen hebben we eigenlijk nooit problemen gehad met het instellen van de controls.

Na de originele teaser met het prototype op de Simracing Expo in 2017, waren we heel blij met hoe dat prototype het deed. Er waren alleen wel wat verbeterpuntjes. Om deze in te werken was er eigenlijk een complete redesign nodig. We zijn er af en toe wat mee bezig, maar de vraag naar de Sprint en Ultimate pedalen is op het moment ontzettend hoog. Pedalen bouwen en het bedrijf uitbreiden kost nu veel tijd, waardoor we weinig tijd hebben voor R&D.

(Overigens heb ik net voor m'n eigen rig de nieuwe SHH shifter besteld, ben erg benieuwd)

[ Voor 3% gewijzigd door EnzoF op 05-07-2019 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pfff duurt lang voor die Thrustmaster Open Wheel Add-on beschikbaar is :-(
Ben benieuwd of die fijner gaat aanvoelen dan de F1 wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Paulus07 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:22:
pfff duurt lang voor die Thrustmaster Open Wheel Add-on beschikbaar is :-(
Ben benieuwd of die fijner gaat aanvoelen dan de F1 wheel.
Ik zit er ook al ff op te wachten.
Amazon zegt nu tussen 19 juli en 16 augustus :(

Denk wel dat hij beter aanvoelt, hij is wat cleaner qua lay-out en heeft Alcantara grips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Deze zou ik ook wel willen hebben https://www.racedepartmen...el-build-complete.163748/

Tof LMP2 stuur. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 20:34
Sinds het upgraden van een Playseat naar een Sim-Lab kan het echt leuke werk pas beginnen.
Het eerste wat op de planning staat is m'n T3PA pedalen set te vervangen voor iets met een loadcel.

Ik twijfel tussen de:
- CSL Elite LC €229,-
- Clubsport V3 €359,- (+130)
- Heusinkveld Sprints €699,- (+470)

De goedkoopste variant kan al 90kg drukken, en dat lijkt me meer dan voldoende. Ik hoor overal goede verhalen over de Elite LC's, maar is er iemand hier die mij kan overtuigen waarom ik voor de Clubsport of Heusinkvelds zou moeten gaan? Vast wel iemand die er 2 of alle 3 ooit gevoeld heeft :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Jimmy J. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:33:
Sinds het upgraden van een Playseat naar een Sim-Lab kan het echt leuke werk pas beginnen.
Het eerste wat op de planning staat is m'n T3PA pedalen set te vervangen voor iets met een loadcel.

Ik twijfel tussen de:
- CSL Elite LC €229,-

De goedkoopste variant kan al 90kg drukken, en dat lijkt me meer dan voldoende. Ik hoor overal goede verhalen over de Elite LC's, maar is er iemand hier die mij kan overtuigen waarom ik voor de Clubsport of Heusinkvelds zou moeten gaan? Vast wel iemand die er 2 of alle 3 ooit gevoeld heeft :)
Dat is niet helemaal waar. De loadcell van de CSL Elite en Clubsport V3 gaat tot 90kg, de loadcell van onze Sprints is goed voor 115 kg. Maar wij geven aan dat je tot 65kg kan drukken. Waarom?
Een pedaal werkt als een hefboom, afhankelijk van waar de loadcell zit en hoe groot de hefboomconstructie is, verschilt de daadwerkelijke kracht om tot de maximaal waarde van de loadcell te komen.

In onze tests (simpelweg gewichten aan het pedaal hangen) kwamen de V3's tot hun maximale waarde met iets meer dan 40kg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:49
Jimmy J. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:33:

Ik twijfel tussen de:
- CSL Elite LC €229,-

Ik heb de csl elite gehad en nu heusinkvelds.
De csl elite zijn echt prima pedalen voor het geld en een hele grote upgrade t.o.v. Alles zonder loadcell.

Mocht je daarintegen weten dat je simracen voor langere tijd wilt doen en hebt het geld liggen dan zou ik direct de heusinkvelds nemen. Mocht dat niet zo zijn kan je altijd nog upgraden en maak je niet eens gek veel verlies op de doorverkoop, sim race spullen behouden redelijk waarde als je er knap mee omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 14:20

Melkaz

Melkazar

Ik heb 7 maanden geleden de sprong gemaakt van T3PA naar de CS Elite LC. Echt een hele grote vooruitgang. Vorige maand mijn T300 vervangen met een CSL Elite v1.1 en dat was echt een veel minder grote upgrade.

Echter, achteraf toch wel wat spijt.. had ik meteen voor de sprints moeten gaan? Ik weet dat ik deze hobby (in single player) nog jaren ga volhouden. Als je ook zo iemand bent en je hebt het geld liggen zou ik wellicht gelijk voor beste optie gaan i.p.v. jaren lang twijfelen om weer te upgraden.

Vooralsnog hou ik het bij de CSL Elite LC. Alle nadelen hebben de sprints waarschijnlijk ook:
1. Bij minimale input zie je de brake al activeren < -- gemakkelijk opgelost door deadzone in the stellen
2. Hefboom 'probleem', als ik iets relaxter zit en dan iets lager rem op het pedaal heb ik minder input, ga ik rechter zitten en rem ik vanaf de bovenkant heb ik weer zonder issue 100% input, maar dat is dan weer soms teveel van het goede.

Deze heeft de Sprint waarschijnlijk niet:
3. Gas pedaal gaat wel heel erg snel naar 100, korte input.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ander tipje; ik heb schoenmaat 50 en de Fanatec pedalen zijn echt te klein. Ik zou zeggen als je voeten groter zijn dan maat 47 overweeg dan direct de Heusinkveld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12rip4
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07-2023
Vraagje,

Waar kopen jullie de q1r quick release? Er zijn een aantal aanbieders te vinden, maar wie is de echte fabrikant?

Als ik moet gokken is het http://beyondmonkey.com/pub/q1r/q1r.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 20:20
Goed gegokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 21:28
Heeft iemand een idee of de simracingcoach "Thrustmaster to OSW – “All-in-one” ALU" kan gemount worden op een simucube v2?

https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

Er staat bij "Not compatible with Simucube 2 “SQR” Quick Release.", maar ik vermoed dat hier niks mee te maken heeft, en het wel zou moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
fjskmdl2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:44:
Heeft iemand een idee of de simracingcoach "Thrustmaster to OSW – “All-in-one” ALU" kan gemount worden op een simucube v2?

https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

Er staat bij "Not compatible with Simucube 2 “SQR” Quick Release.", maar ik vermoed dat hier niks mee te maken heeft, en het wel zou moeten lukken?
Kan nogal tricky zijn. Wat is de afstand tussen de gaten?

Bekijk deze video even:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 21:28
Compatibility with adapters / quick releases using the standard six 70mm holes, M5.
Optional SRC Quick release. Compatible with Augury’s OSW or any other that uses the Mige 130ST motor.

Ik vind er niks extra over terug... Net even gemaild naar simracingcoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 13:39
Dat ik me ooit in dit topic zou wagen is op zijn minst gezegd bijzonder. Race games vind ik er altijd prachtig uitzien, maar echt goed ben ik er niet in. Nu ben ik onlangs begonnen aan F1 2018 en dit bevalt me behoorlijk goed. Haal er super veel voldoening uit. Nu lijkt een goed racestuur met paddels me ook wel vet. Ik ben al even op onderzoek geweest en kom de meest prachtige dingen tegen.
Wat is nu een goede race set die op de Xbox werkt voor een beginner zo als ik. Natuurlijk kan ik het goedkoopste model kopen, maar het moet ook wel goed zijn.
Force feedback lijkt me overigens ook wel essentieel.
Hebben jullie een goed advies?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:36
Eens. Goede instap stuur. Prima FFB. Goed af te stellen. Heb hem zelf ook nog op het moment(eind september gaat die weg wegens overstap naar Fanatec)

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 13:39
Kloever schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:21:
[...]

Eens. Goede instap stuur. Prima FFB. Goed af te stellen. Heb hem zelf ook nog op het moment(eind september gaat die weg wegens overstap naar Fanatec)
Dank jullie. Die had ik zelf ook al op het oog, maar was er nog niet helemaal uit of dit nu een goede was.

Ik ga hem gewoon bestellen:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Eens even kijken of ik die Formula Carbon op MP voor 170 kan halen. Mooi stuurtje. Lekker premium. Hoop enkel niet dat de linkerflipper na 3 dagen kapot gaat. :+

Zag trouwens dat ze CSL 1.1 met 30 euro hebben verhoogd. De GT3 Mclaren nu 180 kost ipv 280 en die aanbieding een tijd van 230. Denk dat de Mclaren er uit willen hebben. Of die Mclaren GT3 wat meer barebones. En de CSL elite pedalen met 10 erbij.

Gaat lekker met die tarieven in China. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 11-07-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Drie jaar geleden begonnen te racen met de T150. Helaas is net voor de 2e maal mijn gaspedaal stuk gegaan, zonder dat ik er ruw mee om ben gegaan. De veer geeft geen tegendruk meer, dus hij hangt er wat slapjes bij. Heb CoolBlue gemaild, wellicht dat ze net als de vorige keer een nieuwe set sturen, not sure.

Anyway, het perfecte excuus om over te stappen naar Fanatec, Daarbij denk ik voornamelijk aan de CSL Elite F1 Set, simpelweg omdat ik niet overdreven veel wil uitgeven. Tenzij jullie zeggen, voor 100 euro extra kun je veel beter setje A of B halen :)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 20:54
De afgelopen tijd ben ik meer gaan gamen. Ook samen met een vriend van me. Eerst Satisfactory, maar afgelopen week heeft hij ETS2 voor me gekocht op Steam omdat het hem wel leuk leek om dat samen te spelen (TruckersMP). Ik had de singleplayer zelf al eens eerder gespeeld (aantal jaar terug, maar niet veel uren) en vond het toen wel een lekker ontspannend spel, al vond ik het spelen met een toetsenbord vrij veel gedoe en niet intuïtief i.v.m. alle toetsen die er zijn binnen ETS2.

Ik heb sinds een jaartje een Logitech Extreme 3D Pro Joystick (gescoord bij de kringloopwinkel :) ) die ik nog nauwelijks heb gebruikt, dus ik dacht laat ik die eens proberen. Veel fijner dan een toetsenbord. Maar natuurlijk niet hetzelfde als een stuur en pedalen. Die vriend van me gaf aan dat hij een Logitech G29 heeft en dat dat een erg fijn stuur is om mee te rijden. Door zijn opmerkingen en de verrassing (voor mezelf) dat ik me wel erg vermaakte met ETS2 (al heb ik dus nog niet veel uren gespeeld) ben ik toch maar eens gaan rondkijken.

Ik weet echter niet goed waar ik naar moet zoeken. Het is voor mijn gevoel allemaal vrij prijzig. Ik ben normaal gesproken niet iemand die veel uitgeeft voor game accessoires. Mijn joystick was 7,50 :D Voor mijn X360 controller voor Windows heb ik een paar tientjes betaald volgens mij. Ik zou niet eens een budget aan kunnen geven eigenlijk...

Omdat ik als eerste hoorde over de G29 zit ik vooral met die in mijn hoofd. Helemaal omdat CoolBlue nu een actie heeft, je krijgt er namelijk een gratis schakelbak bij.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Azerdion schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:26:
De afgelopen tijd ben ik meer gaan gamen. Ook samen met een vriend van me. Eerst Satisfactory, maar afgelopen week heeft hij ETS2 voor me gekocht op Steam omdat het hem wel leuk leek om dat samen te spelen (TruckersMP). Ik had de singleplayer zelf al eens eerder gespeeld (aantal jaar terug, maar niet veel uren) en vond het toen wel een lekker ontspannend spel, al vond ik het spelen met een toetsenbord vrij veel gedoe en niet intuïtief i.v.m. alle toetsen die er zijn binnen ETS2.

Ik heb sinds een jaartje een Logitech Extreme 3D Pro Joystick (gescoord bij de kringloopwinkel :) ) die ik nog nauwelijks heb gebruikt, dus ik dacht laat ik die eens proberen. Veel fijner dan een toetsenbord. Maar natuurlijk niet hetzelfde als een stuur en pedalen. Die vriend van me gaf aan dat hij een Logitech G29 heeft en dat dat een erg fijn stuur is om mee te rijden. Door zijn opmerkingen en de verrassing (voor mezelf) dat ik me wel erg vermaakte met ETS2 (al heb ik dus nog niet veel uren gespeeld) ben ik toch maar eens gaan rondkijken.

Ik weet echter niet goed waar ik naar moet zoeken. Het is voor mijn gevoel allemaal vrij prijzig. Ik ben normaal gesproken niet iemand die veel uitgeeft voor game accessoires. Mijn joystick was 7,50 :D Voor mijn X360 controller voor Windows heb ik een paar tientjes betaald volgens mij. Ik zou niet eens een budget aan kunnen geven eigenlijk...

Omdat ik als eerste hoorde over de G29 zit ik vooral met die in mijn hoofd. Helemaal omdat CoolBlue nu een actie heeft, je krijgt er namelijk een gratis schakelbak bij.

Wat is jullie advies?
als je niet zoveel uit wilt geven kun je ook nog kijken naar een thrustmaster t150. als dat ook nog te prijzig is naar je mening, rest je nog de hori apex.

al is mijn ervaring dat mensen vaak na verloop van tijd toch wat beters willen. vraag is dus of je, aangezien je zegt het zo leuk te vinden, later niet alsnog een klein stapje hoger/beter zou willen. derhalve zou ik die hori eigenlijk al laten gaan en minimaal voor de thrustmaster gaan. :)

of je doet even je ogen dicht zodra je bij de g29 met gearbox "in winkelwagen" klikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 20:54
dawg schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:55:
[...]

als je niet zoveel uit wilt geven kun je ook nog kijken naar een thrustmaster t150. als dat ook nog te prijzig is naar je mening, rest je nog de hori apex.
Bedankt voor de alternatieven! :)
al is mijn ervaring dat mensen vaak na verloop van tijd toch wat beters willen. vraag is dus of je, aangezien je zegt het zo leuk te vinden, later niet alsnog een klein stapje hoger/beter zou willen. derhalve zou ik die hori eigenlijk al laten gaan en minimaal voor de thrustmaster gaan. :)
Dit is precies wat ook meespeelt voor mij. Wat als ik het echt enorm leuk ga vinden met een stuur, ga ik het dan jammer vinden dat ik net niet even wat meer heb geïnvesteerd? Dat is ook de reden waarom ik niet naar de goedkoopste opties ben gaan kijken.
of je doet even je ogen dicht zodra je bij de g29 met gearbox "in winkelwagen" klikt. :+
Working up to it haha.

Zijn er dingen waarvan je zegt, dat moet je stuur echt hebben of ondersteunen?
Pagina: 1 ... 11 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.