Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 12 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Azerdion schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor de alternatieven! :)

[...]

Dit is precies wat ook meespeelt voor mij. Wat als ik het echt enorm leuk ga vinden met een stuur, ga ik het dan jammer vinden dat ik net niet even wat meer heb geïnvesteerd? Dat is ook de reden waarom ik niet naar de goedkoopste opties ben gaan kijken.

[...]

Working up to it haha.

Zijn er dingen waarvan je zegt, dat moet je stuur echt hebben of ondersteunen?
weet je wat het is? als je bijvoorbeeld een thrustmaster t300, fanatec csl elite, of logitech g29 aanschaft en het blijkt toch niet helemaal je ding te zijn, kun je deze units meestal best goed verkopen. de lagere modellen niet echt. dat zou ook een overweging kunnen zijn nog. plus dat je met die stuurtjes ook wat beter racing erbij kunt doen, mocht je dat willen. heb je in elk geval ook de optie waarbij het niet een tegenvallende ervaring is (al moet ik bekennen dat ik niet weet hoe de ffb van bijvoorbeeld de t150 is, maar ik denk dat het voor die prijs niet zo heel erg sterk zal zijn).

en nee, niet echt. wellicht dat je nog kunt kijken naar een wheelstand als je je stuur niet aan de tafel vast wilt klemmen. want op je schoot schiet niet echt op natuurlijk, en pedalen kunnen snel wegschuiven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:16
@Azerdion ik zal eerder naar een Logitech G25 of G27 kijken. En dan niet nieuw, maar gewoon hier op v&a of op marktplaats.
Hebben betere pedalen dan de t150 en tevens heeft het een mooie schakelpook met veel knoppen erbij. Dit is heel handig voor ets2.
Ffb van de Logitech vond ik ook stuk fijner dan de thrustmaster.

Tevens schrijf je er dan amper geld op af als het je toch niet bevalt.

[ Voor 21% gewijzigd door Hupske op 12-07-2019 07:26 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:00
Azerdion schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:26:

Omdat ik als eerste hoorde over de G29 zit ik vooral met die in mijn hoofd. Helemaal omdat CoolBlue nu een actie heeft, je krijgt er namelijk een gratis schakelbak bij.

Wat is jullie advies?
Ik zou voor of een G29/G27 gaan of voor een Thrustmaster. Ik meende te lezen dat de TMX Pro in de aanbieding is op het moment. Die heb ik zelf ook een bevalt heel goed. Ik zat er qua dit soort dingen het zelfde erin als jij nu denkt. Maar eenmaal gekocht zou ik niet anders willen. ETS2 speelt gewoon heerlijk met een stuur(heb er teveel uren in zitten op het moment)

Een Hori raadt ik persoonlijk af. Zoals @dawg het al aangaf, is het niet je ding dan kan je de G27/29 of Thrustmaster nog wel kwijt voor een leuk bedrag. Zo'n instap model als Hori staat vaak langer op MP dan dat jij er gebruik van hebt gemaakt.

Een ding wil ik je nog meegeven. Pas op waar je aan begint. Het is verslavend :)

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Niemand hier die de CSL Elite F1 set heeft? En mij kan vertellen of het een goede deal is voor 700 euro?

Zie dat ik wel moet wachten tot einde van de maand, zijn momenteel out of stock. Als ik een losse base + pedals + formula V2 wheel haal, dan zit ik aan 850 euro.

Anyway, verwacht ik dat het wel een goede upgrade zal zijn tov mijn huidige T150 haha.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:54

Raimond613

Simracer

Xamsix schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:23:
Drie jaar geleden begonnen te racen met de T150. Helaas is net voor de 2e maal mijn gaspedaal stuk gegaan, zonder dat ik er ruw mee om ben gegaan. De veer geeft geen tegendruk meer, dus hij hangt er wat slapjes bij. Heb CoolBlue gemaild, wellicht dat ze net als de vorige keer een nieuwe set sturen, not sure.

Anyway, het perfecte excuus om over te stappen naar Fanatec, Daarbij denk ik voornamelijk aan de CSL Elite F1 Set, simpelweg omdat ik niet overdreven veel wil uitgeven. Tenzij jullie zeggen, voor 100 euro extra kun je veel beter setje A of B halen :)
Je kunt als je er met coolblue niet uit komt ook ff contact opnemen met Thrustmaster, hun service is over het algemeen erg goed en je hebt kans dat je dus zonder al te veel problemen reserve onderdelen van ze krijgt.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:17
Xamsix schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:08:
Niemand hier die de CSL Elite F1 set heeft? En mij kan vertellen of het een goede deal is voor 700 euro?

Zie dat ik wel moet wachten tot einde van de maand, zijn momenteel out of stock. Als ik een losse base + pedals + formula V2 wheel haal, dan zit ik aan 850 euro.

Anyway, verwacht ik dat het wel een goede upgrade zal zijn tov mijn huidige T150 haha.
Ik heb deze set en bevalt me tot nu toe uitstekend :). Voor mij is het alleen wel het allereerste stuurtje. Dus kan moeilijk vergelijken.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Het jammere aan die set is dat je niet de LC pedalen kan toevoegen en dat je het met die 2 "normale" pedalen moet doen.

Ik wil op zich wel die set, maar dan wel met de LC pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dat LC pedal kan je los kopen en gebruiken/monteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Stefmeister8 CSL elite LC is enkel de rem loadcell, hé. De koppeling en gas zijn nog gewoon met een veertje.

@Paulus07 Ja. enkel de rem.

[ Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 12-07-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
fjskmdl2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:44:
Heeft iemand een idee of de simracingcoach "Thrustmaster to OSW – “All-in-one” ALU" kan gemount worden op een simucube v2?

https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

Er staat bij "Not compatible with Simucube 2 “SQR” Quick Release.", maar ik vermoed dat hier niks mee te maken heeft, en het wel zou moeten lukken?
Dat kan met hulp van een adapter/ stuurnaaf verlenger prima! De volgende batches worden geleverd met slimmere SQR, waardoor je de adapter niet meer nodig bent en de SRC adapter direct op de SQR kunt monteren.

Heb zelf ook voor deze oplossing gekozen, vanwege goede prijs/kwaliteit verhouding van de thrustmaster rims. De Sparco 383 is een fijn stuur. De Ferrari alcantara zou ik afraden, die is niet stijf genoeg voor de lange termijn op een DD.

Zie mijn foto's op het Simucube forum: https://community.granite...extension/2463/35?u=bazza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Ivysaur schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:53:
@Stefmeister8 CSL elite LC is enkel de rem loadcell, hé. De koppeling en gas zijn nog gewoon met een veertje.

@Paulus07 Ja. enkel de rem.
Maakt een dergelijke loadcell nog ontzettend veel verschil? Kan altijd nog voor een rempedaal extra gaan met loadcell in de toekomst, mocht het allemaal goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mijn ervaring met de Fanatec LC:
In het begin heb je met een loadcell echt het gevoel dat het totaal niet fijn is en enorm wennen. Je trapt de rem in met veel geweld en je denkt dit gaat niks worden. Maar dit komt omdat je het niet gewend bent en de huidige pedalen kent (voor mij was dat de standaard pedalen van de thrustmaster T300).

Maar na een week met die LC gespeeld te hebben wil je niet meer terug of anders :)
Mooie van de fanatec variant is dat je deze later los erbij kan zetten. Als je die los koopt krijg je de extra hardware en aansluiting erbij. Eronder schroeven en klaar.

Maar het rijd echt heel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 09:18
Xamsix schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Maakt een dergelijke loadcell nog ontzettend veel verschil?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:38

Melkaz

Melkazar

LC kan je beter gelijk bestellen, scheelt je weer 24 euro verzendkosten over een paar maanden 😉

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 20:20
@dawg @Hupske @Kloever Bedankt voor jullie reacties!

Als ik het zo lees is Logitech de beste keuze (of het nou een G29, G27 of G25 is) en als tweede Thrustmaster.

Vanavond de G29 uitproberen bij die vriend van me :) Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 09:22
Ik heb een magnetic shifter mod op mijn fanatec f1 rim gezet en ik moet zeggen dat het erg prettig werkt. Geeft bij het schakelen een goede klik.

Het is wel 3 tientjes voor een paar stukjes plastic, maar ik kan ze zelf niet maken voor die prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlXg9E1rBsJilfB7G0RtsaJw/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 12:58
Is er al iemand hier met de nieuwe SHH Newt shifter die zijn ervaring daarmee zou willen delen?
Ik ben op zoek naar een shifter en overweeg deze aangezien de Fanatec qua prijs richting 3x gaat met verzenden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:35
Jimijames75 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:56:
Ik heb een magnetic shifter mod op mijn fanatec f1 rim gezet en ik moet zeggen dat het erg prettig werkt. Geeft bij het schakelen een goede klik.

Het is wel 3 tientjes voor een paar stukjes plastic, maar ik kan ze zelf niet maken voor die prijs.
[Afbeelding]
Hier ook sinds deze week deze erop zitten. Echt een grote verbetering tegenover de stock shifters. Deze vond ik erg matig tegenover de kwaliteit van de rest van het stuur (CSW Formula V2). Waren erg losjes en hadden een vaag schakelpunt. Nu met de magneetjes erop zoals je zegt een hele duidelijke klik. Dat bespaart me voorlopig in ieder geval 180 euro uit voor de Podium Advanced Paddle Module van Fanatec. Hoewel die extra paddle's voor dual clutch enzo ook wel erg mooi zijn. Ooit zal die er toch wel komen..

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 18:02
aph3x schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:10:
[...]

Dat kan met hulp van een adapter/ stuurnaaf verlenger prima! De volgende batches worden geleverd met slimmere SQR, waardoor je de adapter niet meer nodig bent en de SRC adapter direct op de SQR kunt monteren.

Heb zelf ook voor deze oplossing gekozen, vanwege goede prijs/kwaliteit verhouding van de thrustmaster rims. De Sparco 383 is een fijn stuur. De Ferrari alcantara zou ik afraden, die is niet stijf genoeg voor de lange termijn op een DD.

Zie mijn foto's op het Simucube forum: https://community.granite...extension/2463/35?u=bazza
Van simracingcoach kreeg ik te horen dat het zou lukken met onderstaande
https://www.ascher-racing.com/shop/sqr-70mm-adapter/

En

Blijkbaar moet ik dan doorgeven welk thrustmaster stuur ik wil gebruiken... Zodat ze de juiste connector kunnen aansluiten op de thrustmaster adapter...
Betekent dit dan dat de adapter niet bruikbaar is als ik een ander thrustmaster wheel wil aansluiten?

Bovenstaande zou het mogelijk maken voor iets onder de 200€ mijn bestaand thrustmaster wiel aan te sluiten...

@aph3x bedoel je dat ik dan de ascher 70mm adapter niet meer nodig heb?

Wat zou er dan moeten aangeschaft worden volgens u?

[ Voor 49% gewijzigd door fjskmdl2 op 14-07-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Grappig, als je bij Fanatec de CSL Elite F1 bundle neemt a 700 euro en je voegt dan de P1 wheel toe, kom je uit op zo'n 870 euro.

However, als je de P1 bundle pakt, daar zelf de pedalen aan toevoegt (zonder LC) en het F1 stuurtje, kom je uit op 820 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 08-05 21:43
R3m3d7 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:37:
Is er al iemand hier met de nieuwe SHH Newt shifter die zijn ervaring daarmee zou willen delen?
Ik ben op zoek naar een shifter en overweeg deze aangezien de Fanatec qua prijs richting 3x gaat met verzenden erbij.
Heb 'm besteld, krijg 'm van de week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ivysaur heeft een Formula Black Carbon gekocht voor 175 + verzendkosten. Kan alleen nog niet racen, haha. Voelt alsof ik een whiskeyglas heb, maar geen whiskey. Enkel voorpret. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Fryslanboy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Ah, kijk, zou je je bevindingen hier willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
Fryslanboy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:43:
[...]

ik ben ook heel benieuwd. Voor dat geld is het erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 15:38

Melkaz

Melkazar

Jimijames75 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:56:

[Afbeelding]
Waar precies heb je ze besteld? Ik vind de standaard pedals OK maar heb zoveel goede verhalen gehoord over magnetic shifters dat ik het ook wel wil proberen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Melkaz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Waar precies heb je ze besteld? Ik vind de standaard pedals OK maar heb zoveel goede verhalen gehoord over magnetic shifters dat ik het ook wel wil proberen.
https://ppm-rcracing.com/...udio/Sim-Racing-Products/

Het duurde wel een paar weken voor ik ze had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Pyr0_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:53:
[...]

Hier ook sinds deze week deze erop zitten. Echt een grote verbetering tegenover de stock shifters. Deze vond ik erg matig tegenover de kwaliteit van de rest van het stuur (CSW Formula V2). Waren erg losjes en hadden een vaag schakelpunt. Nu met de magneetjes erop zoals je zegt een hele duidelijke klik. Dat bespaart me voorlopig in ieder geval 180 euro uit voor de Podium Advanced Paddle Module van Fanatec. Hoewel die extra paddle's voor dual clutch enzo ook wel erg mooi zijn. Ooit zal die er toch wel komen..
Ja die stock shifters zijn idd matig, deze voegen echt wat toe. Ik ga die podium module niet aanschaffen, ik heb op de McLaren gt3 dual clutch en gebruik het te weinig om de aankoop te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
Iemand tips of een adres om mijn Logitech G29 pedalen kabel te laten vervangen toevallig?

Ben perongeluk met mijn bureaustoel over de serial/DB9 kabel van de pedalen heen gereden en die is nu kapot. heb al zitten google, echter ben ik niet handig genoeg om even die kabel te vervangen.

Dank!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:59

derx666

mecker ende blaet

Als de pedalen ongeveer hetzelfde zijn als die van de G25/G27 dan is het echt eenvoudig. Alle 3 de pedalen hebben hun eigen pinnetjes op de connector, en is het gewoon een kwestie van de pedalen open schroeven aan de onderkant, de oude kabel eruit halen (evt. kabeltjes los solderen), en de nieuwe kabel plaatsen/solderen.

Eventueel kun je ook het gedeelte van de oude kabel waar je overheen gereden bent een beetje strippen, en het draadje wat stuk is weer aan elkaar solderen. Berg tape er omheen en klaar is klara :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

derx666 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:01:
Als de pedalen ongeveer hetzelfde zijn als die van de G25/G27 dan is het echt eenvoudig. Alle 3 de pedalen hebben hun eigen pinnetjes op de connector, en is het gewoon een kwestie van de pedalen open schroeven aan de onderkant, de oude kabel eruit halen (evt. kabeltjes los solderen), en de nieuwe kabel plaatsen/solderen.

Eventueel kun je ook het gedeelte van de oude kabel waar je overheen gereden bent een beetje strippen, en het draadje wat stuk is weer aan elkaar solderen. Berg tape er omheen en klaar is klara :)
Dat laatste; ik heb dit gedaan met mijn CSW Base. Op de eerste dag van montage krijg ik het voor elkaar de kabel door midden te snijden bij afstellen van de hoogte van mijn Wheeldeck. Gelukkig is het de voeding, dus heeft maar 3 aders. Ik heb ze momenteel met een kroonsteentje weer aan elkaar gekoppeld. Werkt prima, maar fraai oog het (nog) niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
Dank voor de reactie!
Mijn serial/db9 stekker zelf is kapot. dus de gehele kabel ( of stekker) zal vervangen moeten worden.

Zal hem vanavond is open schroeven. kijken of ik de kabels kan volgen en welke vervangingskabel ik dan nodig ga hebben.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Morgen komt die Formula Black binnen. Ben echt blij. Ga het een speciaal plekje geven.

Edit:

Zwaarder dan ik had verwacht. Mooi spul. Nu blijven sparen en de rest halen. :9 Krijg alleen mijn vitrinekast, een lekkere zware dikke lederen fauteuil en 6 eetkamerstoelen niet verkocht. Wil een beetje ruimte maken voor mijn bureau en de toekomstige rig. :+

Kunnen mijn dinosauriers mooi op zwevende muurplanken staan. Staat mooier, denk ik. Wel meer een stofnest. :P

@JoepW Heb jij je 2.5 nog? Is er ene mogelijkheid om de Formula Black te testen? :+

[ Voor 89% gewijzigd door Ivysaur op 16-07-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Een setje HE Sprint Pedals kost bij demon-tweaks incl. verzending €671,- en bij Heusinkveld zelf €712,-. Iemand enig idee wat daar de reden voor is? Ik gun Heusinkveld best meer omzet door ze daar direct te bestellen (als ze weer in-stock zijn), maar €40,- weggooien gaat me ook wat ver.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 13:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ivysaur schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:06:
...
@JoepW Heb jij je 2.5 nog? Is er ene mogelijkheid om de Formula Black te testen? :+
Nee, die heb ik al heeel lang niet meer.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JoepW Jammer de jammer. :D Mooie rig dat wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Ivysaur schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:36:
@JoepW Jammer de jammer. :D Mooie rig dat wel. :D
Ik heb wel de CSW 2.5 staan. Mocht je wat willen proberen. Heb m nu met Mclaren gt3 stuur :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:54

Raimond613

Simracer

Jimmy J. schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:42:
Een setje HE Sprint Pedals kost bij demon-tweaks incl. verzending €671,- en bij Heusinkveld zelf €712,-. Iemand enig idee wat daar de reden voor is? Ik gun Heusinkveld best meer omzet door ze daar direct te bestellen (als ze weer in-stock zijn), maar €40,- weggooien gaat me ook wat ver.
edit:
nvm...

[ Voor 11% gewijzigd door Raimond613 op 16-07-2019 16:41 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:59

derx666

mecker ende blaet

Nee, ik heb ook net gekeken. Dat is incl verzendkosten naar Nederland

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:26

Canis Lupus

Vosbot

Paulus07 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:22:
pfff duurt lang voor die Thrustmaster Open Wheel Add-on beschikbaar is :-(
Ben benieuwd of die fijner gaat aanvoelen dan de F1 wheel.
Ik krijg net van Amazon binnen dat hij waarschijnlijk vrijdag bezorgd wordt! 😎

💶 Ik collecteer deze week voor het MS Fonds 🪙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:18:
[...]
Ik krijg net van Amazon binnen dat hij waarschijnlijk vrijdag bezorgd wordt! 😎
Hmmm welke amazon? Zie overal dat het of vanaf 26 julie is of pas over 4 weken in NL shops :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viru
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 23:14
Net een logitech G29 en de logitech shifter gekocht voor 199,05 euro bij amazon.de
voor gran turismo sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Ik wil upgraden van de g29, omdat ik de ffb wat slap vind en de pedalen hebben te weinig gevoel.

Ik twijfel enorm tussen de fanatec cls elite of de fanatec podium ps4.
Iemand ervaring met de podium?
Ik speel zowel op de ps4 als pc.

En zonder ook 700 euro aan pedalen uit te geven, is de clubsport v3 het prijsverschil met de csl elite pedalen waard (met loadcel rem erbij)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
@Spunky25 Het is een persoonlijk afweging, hoe lang doe je al aan simracen, hoeveel uur per week, hoeveel vrij besteedbaar inkomen heb je, hoe lang zal je op de bank moeten slapen...dat zou bij mij allemaal meespelen.

Een direct drive oplossing is in zo ongeveer alles beter en gaver om mee te rijden maar als ik twee uurtjes per week wat zou racen zou ik voor de csl gaan. Je hebt absoluut geen direct drive nodig om lol te hebben. Als je echter echt aan je stuur wil hangen met bepaalde wagens en moe ervan wil kunnen worden in een csl wel qua kracht wat slap als je zelf een beetje armen hebt.

Qua was pedalen zou ik er hetzelfde naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46
R3m3d7 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:19:
@Spunky25 Als je echter echt aan je stuur wil hangen met bepaalde wagens en moe ervan wil kunnen worden in een csl wel qua kracht wat slap als je zelf een beetje armen hebt.
Mag ik dit een vreemd advies vinden. In plaats van dat je alle voordelen noemt van een beetje direct drive oplossing noem je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07
Schuey schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:22:
[...]

Mag ik dit een vreemd advies vinden. In plaats van dat je alle voordelen noemt van een beetje direct drive oplossing noem je dit?
Wellicht heb je wel eens gekart, of misschien wel een geraced.

Het eerste heb ik wel eens gedaan, na een kwartiertje gutst het zweet van je lijf en heb je zoveel armkracht gebruikt dat zodra de spanning van de wedstrijd wegvalt het sturen plotseling een stuk zwaarder is.

De hiervoor noodzakelijke krachten zijn enkel met een DD-stuur op te wekken. In dat aspect kun je het inderdaad benoemen als een voordeel voor een DD-stuur.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:22:
[...]

Je hebt een punt, ik zit op mijn mobiel en wilde even kort reageren. Hij had het over de kracht van zijn g29 die wat tegen begon te vallen en dus richt ik mij daarop. De kracht van een direct drive is echt op een ander niveau dan die van een csl. Maar je hebt gelijk, ook voor mij zijn er andere belangrijkere voordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Toch is de mate van op te wekken kracht door een DD niet het grote voordeel. Sterker nog de meeste race auto's hebben tegenwoordig stuurbekrachtiging en is de kracht die een DD kan leveren totaal onbelangrijk.

Het grote voordeel is de snelheid van een DD en de mate van kleine nuances die je voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 14:26

Canis Lupus

Vosbot

Paulus07 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:25:
[...]
Hmmm welke amazon? Zie overal dat het of vanaf 26 julie is of pas over 4 weken in NL shops :S
amazon.de (vanaf 20 juli verkrijgbaar)
Ik kreeg een mail dat betaling niet was geaccepteerd (verkeerde CC), dus dat was een trigger dat er iets qua levering ging gebeuren. :)
Net even gekeken, ik heb nog geen track & trace, maar Amazon zegt dat hij dinsdag de 23e wordt bezorgd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Canis Lupus op 17-07-2019 08:53 . Reden: URL ]

💶 Ik collecteer deze week voor het MS Fonds 🪙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Het is natuurlijk ook zo dat de direct drive nuances deels mogelijk zijn door de kracht van een direct drive oplossing. Daarnaast rij ik offline het liefst in de 962 en dan is de kracht wel een belangrijk punt. Toen ik die voor het eerst reed met mijn direct drive had ik echt het gevoel dat de kracht redelijk klopte met wat een coureur voelde.
Als je klacht over de g29 de beperkte kracht is dan is het benadrukken van kracht in direct drive boven de csl niet zo vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:47

ikt

Vraagje over DD en andere meuk:

Is een sterke motor altijd sneller? Ik vraag me altijd of of mijn ffb implementatie "klopt", gezien mijn G27 altijd redelijk traag reageert en niet goed overstuur kan opvangen. Geen idee of het programmatische vertraging is of dat dingen gewoon beter werken met een DD stuur/stuur met snelle, goede motor.

Van DirectInput kan ik in ieder geval geen andere parameters vinden dan "amplitude" voor een kracht die je op een stuur zet, dus buiten max force zetten op de richting om 'm zo snel mogelijk om te krijgen, zou ik het ook niet meer weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
JoepW schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:44:
Het grote voordeel is de snelheid van een DD en de mate van kleine nuances die je voelt.
Dat is wat me zo aanspreekt aan de DD. Ik heb nu vaak het idee met hotlappen in F1 2019 dat ik te laat voel dat de auto gaat glijden. Ik rij zonder assists dus je spint er uit als je niet snel genoeg corrigeerd. Ik heb het idee dat ik nu veel leun op visual cues ipv ffb. Als je bij de G29 de ffb hoger zet dan gaat ie snel clippen en ratelen. Dat voelt niet lekker.

Het geld is niet het probleem, maar het moet het waard zijn om 2000 euro te iinvesteren in de DD vs 1000-1100 euro voor de csl (icm cs v3)
Ik doe niet heel fanatiek aan online races, maar speel 8 tot 12 uur per week op AC, PJ2 en F1 2019.
Nu heb ik ook net een sim labs rig besteld om de playseat challenge te vervangen, dus misschien slaap ik daar in in plaats van op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
ikt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:36:
Vraagje over DD en andere meuk:

Is een sterke motor altijd sneller? Ik vraag me altijd of of mijn ffb implementatie "klopt", gezien mijn G27 altijd redelijk traag reageert en niet goed overstuur kan opvangen. Geen idee of het programmatische vertraging is of dat dingen gewoon beter werken met een DD stuur/stuur met snelle, goede motor.

Van DirectInput kan ik in ieder geval geen andere parameters vinden dan "amplitude" voor een kracht die je op een stuur zet, dus buiten max force zetten op de richting om 'm zo snel mogelijk om te krijgen, zou ik het ook niet meer weten.
Ik heb gelezen dat de ffb vertraging bij belt en gear driven 10ms is. Bij de podium DD 2.5 ms
Heb er echter geen ervaring mee, maar als ik vol op een vangrail klap dat merk je de vertraging goed. En idd moeite om overstuur op te merken met de g29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Spunky25 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Dat is wat me zo aanspreekt aan de DD. Ik heb nu vaak het idee met hotlappen in F1 2019 dat ik te laat voel dat de auto gaat glijden. Ik rij zonder assists dus je spint er uit als je niet snel genoeg corrigeerd. Ik heb het idee dat ik nu veel leun op visual cues ipv ffb.
Volgens mij is dit meer het gemis aan G-krachten door je reet. Tenminste, als ik verschillende YouTubers mag geloven die wat race-ervaring hebben.

Noriyaro bijvoorbeeld: YouTube: TOKYO TO TEXAS Part 3: Skyline broke
Spunky25 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:43:
[...]

Ik heb gelezen dat de ffb vertraging bij belt en gear driven 10ms is. Bij de podium DD 2.5 ms
Heb er echter geen ervaring mee, maar als ik vol op een vangrail klap dat merk je de vertraging goed. En idd moeite om overstuur op te merken met de g29
Top, dan ben ik niet de enige. Waarschijnlijk is de "oplossing" dan simpelweg het schalen van de stuurratio naar minder uitslag = meer stuur, en clipping voor lief nemen.

Het is ook jammer dat het spel waarvoor ik ontwikkel simpelweg niet zo'n gedetailleerd handling-model heeft :+ Het ene moment heb je vol grip, het andere moment lig je achterstevoren à la Grosjean in Spanje 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

ikt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Volgens mij is dit meer het gemis aan G-krachten door je reet. Tenminste, als ik verschillende YouTubers mag geloven die wat race-ervaring hebben.

Noriyaro bijvoorbeeld: YouTube: TOKYO TO TEXAS Part 3: Skyline broke
Klopt. Je voelt nu veel minder wanneer de auto gaat glijden. Deze info haal je nu dus uit je handen of met wat je ziet. Met al die bewegende rigs komen we dichterbij maar het zal jammer genoeg nooit het echte werk vervangen

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Toch nog wat opmerkingen van mij met circuit en rally ervaring.
- Idd mis je het gevoel via de stoel. Motion rigs hebben eigenlijk allemaal last van lag. Ze voegen misschien toe aan de immersie, maar het zal nooit de werkelijk zijn. Hooguit benaderen.
Top sim-racers hebben liever geen motion rig.
- De info over onder en overstuur moet je halen uit (in volgorde van belang) force feedback, visueel, geluid.
- Nog even over bv fanatec csw tov dd. Ik had op een avond een race gedaan met mijn csw met de oude V8 op Barber en de volgende dag heb ik dezelfde combo gereden met een bodnar dd (beide keren in iracing met dezelfde auto afstelling). Ik was met de dd in staat om overstuur echt aan te voelen komen en op te vangen ipv keer op keer te laat te zijn met de csw. Ik heb toen ook bijna direct een dd gekocht.
- Clipping met een dd is zo goed als onmogelijk! Als je clipping met een dd hebt kan je waarschijnlijk het stuur bijna niet bewegen ;)
- Ik heb het vermogen van mijn dd (large mige) op ca. 50% staan en dat was gisteravond in een skip race voldoende om na ca. 45 min. racen zwetend uit mij rig te kruipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

JoepW schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:18:
[...]
- Clipping met een dd is zo goed als onmogelijk! Als je clipping met een dd hebt kan je waarschijnlijk het stuur bijna niet bewegen ;)
- Ik heb het vermogen van mijn dd (large mige) op ca. 50% staan en dat was gisteravond in een skip race voldoende om na ca. 45 min. racen zwetend uit mij rig te kruipen ;)
DD én echte race-ervaring!
- Welke opties heb je allemaal om je DD in te stellen? Ik kan me voorstellen dat de DD software/driver meer geavanceerde limieten heeft, bijvoorbeeld de kracht te kunnen limiteren zonder het hele geval "zwakker" te schalen, zodat je detail behoudt zonder dat je armen breken. Klopt dit ongeveer, of is het toch basaal?
- Hoe stel je algemeen je FFB in?
- Klopt het dat je bij overstuur-correctie vaak het stuur los kunt laten zodat de krachten het stuur vanzelf naar "balans" bewegen? Bij mijn implementatie komt dit gedrag soort van naar voren, maar óf het is te traag óf mijn G27 is te traag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07
Dit is wel een leuke...

Hier kijkt iemand of een 'Pro level setup' sneller is dan een 'Low budget' setup.

Conclusie is dat een Pro level beter aanvoelt én je sneller snel bent op een nieuw circuit of nieuwe auto. Dit omdat je zaken sneller aanvoelt.

Bij de Low Budget Setup leer je echter na verloop van tijd ook wel (maar dan door trial and error) waar je sneller bent en waar de gevaren zijn. Het duurt alleen wat langer.

Conclusie is dat DD veel realistischer is, terwijl je bij de goedkopere systemen je stijl aan moet passen om net zo snel te kunnen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ikt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:29:
[...]

DD én echte race-ervaring!
- Welke opties heb je allemaal om je DD in te stellen? Ik kan me voorstellen dat de DD software/driver meer geavanceerde limieten heeft, bijvoorbeeld de kracht te kunnen limiteren zonder het hele geval "zwakker" te schalen, zodat je detail behoudt zonder dat je armen breken. Klopt dit ongeveer, of is het toch basaal?
- Hoe stel je algemeen je FFB in?
- Klopt het dat je bij overstuur-correctie vaak het stuur los kunt laten zodat de krachten het stuur vanzelf naar "balans" bewegen? Bij mijn implementatie komt dit gedrag soort van naar voren, maar óf het is te traag óf mijn G27 is te traag.
Tav jouw 3 punten:
1: klopt (ongeveer)
2: daar zijn veel meningen over en vele posts op diverse fora. Het gaat er met name om dat je zo veel mogelijk voelt en niet absurd veel kracht moet zetten. Er zijn vele filters en die probeer ik zo naturel mogelijk te houden.
3. Dat klopt totaal niet. Stuur los laten doe ik enkel als ik een harde klapper aan zie komen met de kans op een gebroken vinger of zo :9
alexbl69 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:48:
Dit is wel een leuke...

[YouTube: Does Better Sim Racing Hardware Make You a Better Driver? Low Budget vs. Pro Level Setup]

Hier kijkt iemand of een 'Pro level setup' sneller is dan een 'Low budget' setup.

Conclusie is dat een Pro level beter aanvoelt én je sneller snel bent op een nieuw circuit of nieuwe auto. Dit omdat je zaken sneller aanvoelt.

Bij de Low Budget Setup leer je echter na verloop van tijd ook wel (maar dan door trial and error) waar je sneller bent en waar de gevaren zijn. Het duurt alleen wat langer.

Conclusie is dat DD veel realistischer is, terwijl je bij de goedkopere systemen je stijl aan moet passen om net zo snel te kunnen zijn.
Er zijn idd sim toppers die met bv een g27 rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 17-07-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Huh, hoe vang je dan een flinke hoeveelheid overstuur op?

Oh ja, context is voornamelijk rally/drift/powerslides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ikt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:44:

Tegensturen?

En overstuur heb je ook tijdens racen hoor. Alleen probeer je dat te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 17-07-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 31-03 16:59
ikt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:44:

Dat kan je hier goed zien:

YouTube: Talk & Drive 33: DORIFTOOOOOOOOOO!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

JoepW schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:47:
[...]

Tegensturen?

En overstuur heb je ook tijdens racen hoor. Alleen probeer je dat te voorkomen.
"Normaal" overstuur vang je inderdaad op met tegensturen, maar met grotere hoeken moet je volgens mij een zwengel geven en dan doet natuurkunde de rest. Die "vaart" van het stuur wordt dan bepaald door de snelheid, hoek, etc, maar het komt er neer dat de motor wel snel genoeg moet draaien dat die je zwengel doorzet.
Precies dit dus. Een zwengel op z'n meest, de rest hoort het stuur/de auto te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ikt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:03:
[...]

"Normaal" overstuur vang je inderdaad op met tegensturen, maar met grotere hoeken moet je volgens mij een zwengel geven en dan doet natuurkunde de rest. Die "vaart" van het stuur wordt dan bepaald door de snelheid, hoek, etc, maar het komt er neer dat de motor wel snel genoeg moet draaien dat die je zwengel doorzet.

[...]

Precies dit dus. Een zwengel op z'n meest, de rest hoort het stuur/de auto te doen.
Door de krachten op de voorwielen (met name door de hoeveelheid caster) en door het uitbreken van de achterkant in combinatie met een vergrote wieluitslag (wat normaal is bij drift auto's) is dit idd de manier van rijden in een drift auto.
In een raceauto werkt dit gewoon niet.
En in rally auto's zie je dat ook niet.
Kijk maar hier naar een proef van @Linc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Kort vraagje, weten jullie of de onderstaande bundle;

https://www.fanatec.com/e...r-kit-for-pc-and-ps4.html

Compatibel is met het stuurtje;

https://www.fanatec.com/e...ing-wheel-formula-v2.html

Ben echt helemaal nieuw in Fanatec gear en als ik de website goed begrijp dan zijn ze wel compatibel. Maar ik dacht, toch even vragen voor de zekerheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Xamsix Werkt gewoon, hoor. Ga maar eens naar beneden bij link 2 onder het kopje: Compability.

Trouwens ik zat te denken om die CSL 1.1 en CSL LC aan te schaffen. Dan op marktplaats een Next Level opzoeken, en vervolgens een monitorarm kopen, zodat ik een tijdje met 1 monitor kan racen. En als ik Diablo II: LOD of een gewoon wil surfen dan die monitor terugzwenk naar de normale positie. Maar volgens mij is dat een beetje een knuddemethode, want kan niet garanderen dat die arm zo lang is het beide posities tevreden kan bedienen. Heb gewoon zin in om Nord onveilig te maken. En dan rustig sparen voor een Simlabs. :9

Wie o wie heeft er ervaring met een Next Level Ultimate of een Gt-Track of misschien wel met de wheelstand lite of DD

@Linc Wat een mooie proef, zeg! <3 Op het gravel: oh jee oh jee oh jee'. Dan eindelijk op het asfalt even op krachten komen en lekker door gaan. Hier en daar wat lekkere zwiepertjes op het gravel. _/-\o_ Dit is nou echte rally ipv Dirt Rally 1 and Dirt Rally 2.0. Oogt meer als RBR. :o

[ Voor 27% gewijzigd door Ivysaur op 17-07-2019 14:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

JoepW schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Door de krachten op de voorwielen (met name door de hoeveelheid caster) en door het uitbreken van de achterkant in combinatie met een vergrote wieluitslag (wat normaal is bij drift auto's) is dit idd de manier van rijden in een drift auto.
In een raceauto werkt dit gewoon niet.
En in rally auto's zie je dat ook niet.
Kijk maar hier naar een proef van @Linc
[YouTube: GTC Rally 2019 KP14 Rijsbergen onboard E30 Slob Motorsport]
Om nog even aan te vullen, het maakt ook heel erg uit op wat voor ondergrond je rijdt. Als er een berg camber in een bocht zit merk je dit ook in je stuur en moet je beter je best doen om tegen te sturen. Met rally is dat vooral irritant soms om dat de weg vaak voor geen meter klopt en niet mooi recht is. Heb soms wel eens last dat je het stuur voelt trekken terwijl je recht door rijdt, maar dat komt dan omdat de weg ineens scheef loopt.

Als je heel mooi vlak asfalt hebt wat super glad is kan je best een zwieper aan het stuur geven om tegen te sturen en dat werkt best goed. Dat doe ik hier bijvoorbeeld ook, dit was geen echte rally proef maar een testdag en er mochten verschillende mensen een keer mee rijden, dus dan ga ik zoveel mogelijk dwars en ben ik meer met de auto aan het gooien.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46
Linc schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:56:
[...]
Heb soms wel eens last dat je het stuur voelt trekken terwijl je recht door rijdt, maar dat komt dan omdat de weg ineens scheef loopt.
Dit is op de meeste circuits ook zo op met name het S/F rechte stuk voor de afwatering, leuk weetje tussendoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, ik ben wel weer toe aan een nieuwe setup maar wil dit keer behoorlijk wat investeren in het wiel. Het gaat mij meer om de ervaring van het wiel (F1) dan de beleving met nóg betere pedalen/e.d. (Fanatec LC)

Het Thrustmaster wiel is leuk, maar 'neppe knoppen' zie ik niet zitten en bij het wiel van Fanatec is goed, maar mis ik toch eigenlijk wel een LCD. Ik heb een aantal opties gevonden en zit te kijken naar een Formula CSX (Cube Controls) of een Akira GP (Simulaje). Heeft iemand ervaringen met een van deze wielen? Ik vind eigenlijk maar een paar videos van de Akira, maar die zijn ook al een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:56:
[...]

Om nog even aan te vullen, het maakt ook heel erg uit op wat voor ondergrond je rijdt. Als er een berg camber in een bocht zit merk je dit ook in je stuur en moet je beter je best doen om tegen te sturen. Met rally is dat vooral irritant soms om dat de weg vaak voor geen meter klopt en niet mooi recht is. Heb soms wel eens last dat je het stuur voelt trekken terwijl je recht door rijdt, maar dat komt dan omdat de weg ineens scheef loopt.

Als je heel mooi vlak asfalt hebt wat super glad is kan je best een zwieper aan het stuur geven om tegen te sturen en dat werkt best goed. Dat doe ik hier bijvoorbeeld ook, dit was geen echte rally proef maar een testdag en er mochten verschillende mensen een keer mee rijden, dus dan ga ik zoveel mogelijk dwars en ben ik meer met de auto aan het gooien.
[YouTube: Shakedown Rally van Putten]
Goede aanvulling!
Het is zoooooo ontzettend lang geleden dat ik rally heb gereden dat ik de variatie van ondergrond ff vergeten was. Mijn referentie is voornamelijk road racing ;)
En ja daar voel je ook camberverschillen in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:52:
[...]
amazon.de (vanaf 20 juli verkrijgbaar)
Ik kreeg een mail dat betaling niet was geaccepteerd (verkeerde CC), dus dat was een trigger dat er iets qua levering ging gebeuren. :)
Net even gekeken, ik heb nog geen track & trace, maar Amazon zegt dat hij dinsdag de 23e wordt bezorgd :)
Datum is inmiddels al aangepast daar naar 26 juli beschikbaarheid. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
YouTube: Reviewing Wheel Stand DD by NextLevelRacing

Ik denk dat ik mijn voorlopige cockpit heb gevonden. CSL 1.1 erop, CSL LC pedalen der op. Gaan met die banaan. Weg zetten als ik normaal wil gamen of surfen. Hoppa. Prima. Lekkere overkill, zo. Kan ik ook straks een recensie schrijven voor jullie en Tweakers in het algemeen

Ga gelijk bestellen wanneer mijn salaris binnenkomt. Is alleen nog niet te bestellen in Nederland. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 17-07-2019 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Jimmy J. schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:42:
De prijzen van DT gaan wat heen en weer. Dit komt door de wisselkoers. Soms is dat dus in het voordeel van de klant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
EnzoF schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:08:
[...]

De prijzen van DT gaan wat heen en weer. Dit komt door de wisselkoers. Soms is dat dus in het voordeel van de klant. :)
Plus de levertijd is niet gegarandeerd bij DT.
Hoe ze een tijdje geleden werkte (ik weet niet of dit nu nog zo is) was dat je zoveel setjes kon bestellen als je maar wilde en dat dit niet is afgestemd met wat ze van Heusinkveld zullen ontvangen aan voorraad.
Dus ze zeggen dat ze over 5 dagen weer stock krijgen maar ze krijgen er wellicht 50 maar verkopen er rustig 300.
Ik had mijn pedalen de dag na het bestellen in huis via heusinkveld.com, als je bij DT besteld kan het zijn dat je er flink wat langer op moet wachten. Niet dat het zeker zo is maar de kans is er wel.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat 40 euro wel een verschil is wat je even aan het denken zet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xamsix
Ik heb het gedaan! Na 3 jaar te hebben geraced met een T150, heb ik de grote stap gemaakt en besteld;

CSL Elite Wheel Base V1.1
CSL Elite Pedals
ClubSport Steering Wheel Formula V2

Het ging me eigenlijk vooral om het stuur waar ik direct verliefd op was nadat ik het zag haha. Ben benieuwd hoelang levering duurt, alles was in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Xamsix schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:20:
Ik heb het gedaan! Na 3 jaar te hebben geraced met een T150, heb ik de grote stap gemaakt en besteld;

CSL Elite Wheel Base V1.1
CSL Elite Pedals
ClubSport Steering Wheel Formula V2

Het ging me eigenlijk vooral om het stuur waar ik direct verliefd op was nadat ik het zag haha. Ben benieuwd hoelang levering duurt, alles was in stock.
Leuk om te lezen! Ik heb een maandje of 2 geleden ook de stap gemaakt naar Fanatec spul en dat bevalt heel goed. Wel kan ik je écht aanraden om even 3 tientjes uit te geven aan dit setje magnetic shifters. Dat maakt écht een wereld van verschil met de standaard shifters. Die vond ik erg vaag en losjes aan voelen, staat niet in verhoud met de kwaliteit van de rest van dat verder geweldige stuurtje ;) . Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Pyr0_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:51:
[...]

Leuk om te lezen! Ik heb een maandje of 2 geleden ook de stap gemaakt naar Fanatec spul en dat bevalt heel goed. Wel kan ik je écht aanraden om even 3 tientjes uit te geven aan dit setje magnetic shifters. Dat maakt écht een wereld van verschil met de standaard shifters. Die vond ik erg vaag en losjes aan voelen, staat niet in verhoud met de kwaliteit van de rest van dat verder geweldige stuurtje ;) . Veel plezier ermee!
Ben echt heel erg benieuwd! Mochten de shifters irriteren dan bestel ik wel even dat setje!

Nog niet echt nagedacht of gechecked of de pedals goed te mounten zijn op mn playseat evolution 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:30
https://www.coolblue.nl/p...seat-evolution-zwart.html

Is dit een goede seat om de komende jaren als beginnend rijder mee door te kunnen? :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JoteW Nee. Van playseat moet je heeeeeeel veeer vandaan blijven. Haal een Next Level, Simetik, Motedis, Simlabs of een GT Omega Art. Dan mis ik vast nog wat namen uit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ivysaur schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:51:
@JoteW Nee. Van playseat moet je heeeeeeel veeer vandaan blijven. Haal een Next Level, Simetik, Motedis, Simlabs of een GT Omega Art. Dan mis ik vast nog wat namen uit de US.
Haha en wat is daar de reden van? Het is puur voor F1 en een keer een ander racespel. Dan kan je er toch niet echt een buil aan vallen? Speel verder veel Battlefield, COD, FIFA en Football Manager dus het is niet zo dat ik alleen maar in die stoel kruip..

Meer dan om en nabij de 250 a 275 wil ik er ook niet aan uitgeven..

[ Voor 6% gewijzigd door JoteW op 18-07-2019 18:01 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JoteW Nou ja, voor uit dan maar. Dan zou ik op MP kijken. Staan er 1000-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Oja, Thrustmaster T150 RS Pro stuur + pedalen moet er op vast te zetten zijn :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
@JoteW Van die playseat evolution zou ik inderdaad ver weg blijven! Zeer aanwezige flex in de pedalen en stuurkolom, keiharde stoel die niet te verstellen is en totaal geen support bied.

Daarintegen kan ik je de Playseat Challenge wel aanraden! Stukje goedkoper als de genoemde alternatieven. Heb er altijd heerlijk in gezeten, is enigszins aanpasbaar (rug support is aanpasbaar, erg belangrijk in mijn boekje), en heeft weinig last van flex door het ontwerp. De pedalen liggen op de grond, dus enigste flex die er zou zijn is op en neer. Maar je kan het goed vastdraaien en ik heb in de 2+ jaar dat ik het gebruikt nooit last gehad van verschoven pedalen. En het stuur zit ook relatief goed vast, daar zit wel wat flex in maar heb dit nooit als storend ervaren, en dan nog is de flex nog minder dan bij de evolution.. En door het ontwerp van de stoel, lig je meer dan je zit en voor te racen vind ik dat wel leuk voor de beleving.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en mocht je in de buurt van z-Limburg wonen, ik moet nog altijd mijn oude spullen eens online gooien... ;)

Edit: en dan ben ik ook nog eens een van de grote pluspunten vergeten te benoemen, de challenge kun je opklappen waardoor je de set heel gemakkelijk op kan bergen. Neemt zo'n 50x40x100 (bxdxh) in beslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyr0_ op 18-07-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Knip. Aan- en verkopen aub niet op het forum. Hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 18-07-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Die Playseat Challenge moet je wel zo licht als een veertje zijn en zo lenig als een kat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ivysaur schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:57:
Die Playseat Challenge moet je wel zo licht als een veertje zijn en zo lenig als een kat :D
Dat eerste ben ik nog wel, dat lenige is er inmiddels wel af :+

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Ik ben 1.93 en 75 kilo en race ook al 1.5 jaar in een playseat challenge. Fantastische stoel.
Ik schuif hem onder mijn eetkamer tafel. ik heb een blokje hout achter mijn wheelbase gezet en die klemt dan tussen de tafel.
Hierdoor heeft het paneeltje waar mijn stuur op staat helemaal geen flex meer. voor zover dat er al was.

Sinds ik de CLS Elite LC pedalen heb merk ik af en toe wel dat als ik te hard rem de achterkant van mijn stoel omhoog komt. :/

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
JoteW schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:04:
Oja, Thrustmaster T150 RS Pro stuur + pedalen moet er op vast te zetten zijn :)
Ik ben begonnen met de T150, gewoon het stuur bevestigd aan mn bureau en de pedalen op de vloer gezet. Blokje tussen pedalen en muur zodat het niet te veel schoof. Had op die manier al echt veel plezier en kon het goedkoop uitproberen.

Daarna ben ik voor de Playseat Evo Alcantara gegaan, daar heb ik tot op heden het 2 jaar mee gedaan. Mijn inziens was dat prima voor een casual racer.

Nu ik overstap naar Fanatec kan het zijn dat de playseat me meer problemen gaat opleveren, maar heb iig goedkoop kunnen ervaren dat ik het hele racen leuk genoeg vond om er meer aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Xamsix schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Ik ben begonnen met de T150, gewoon het stuur bevestigd aan mn bureau en de pedalen op de vloer gezet. Blokje tussen pedalen en muur zodat het niet te veel schoof. Had op die manier al echt veel plezier en kon het goedkoop uitproberen.

Daarna ben ik voor de Playseat Evo Alcantara gegaan, daar heb ik tot op heden het 2 jaar mee gedaan. Mijn inziens was dat prima voor een casual racer.

Nu ik overstap naar Fanatec kan het zijn dat de playseat me meer problemen gaat opleveren, maar heb iig goedkoop kunnen ervaren dat ik het hele racen leuk genoeg vond om er meer aan uit te geven.
Die totaal uit de hand gelopen rig van mij is ook zo ontstaan. Ik ben begonnen met g27, toen snel fanatec en daarna heusinkveld en osw.
Qua rig heb ik een vergelijkbaar traject bewandeld. Eerst van hout een zelf bouwsel, toen een obutto en nu een sim-lab.
De route was bewust zo gekozen om eerst zeker te weten dat ik de hobby echt leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Ivysaur schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:57:
Nou met m'n 95 kilo ben ik niet bepaald licht te noemen, en met m'n 1.85 ook niet heel klein.. En lenig al helemaaal niet! :+

Het gedeelte waar het stuur zit kun je omhoog klappen en dan kun je jezelf erin laten zakken. Hoef je echt niet lenig voor te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
JoepW schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Die totaal uit de hand gelopen rig van mij is ook zo ontstaan. Ik ben begonnen met g27, toen snel fanatec en daarna heusinkveld en osw.
Qua rig heb ik een vergelijkbaar traject bewandeld. Eerst van hout een zelf bouwsel, toen een obutto en nu een sim-lab.
De route was bewust zo gekozen om eerst zeker te weten dat ik de hobby echt leuk vond.
Net mijn Fanatec spullen binnengekregen, kan het kloppen dat zowel de base als de pedals echt totaal niet op een playseat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
fjskmdl2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:09:
[...]

Van simracingcoach kreeg ik te horen dat het zou lukken met onderstaande
https://www.ascher-racing.com/shop/sqr-70mm-adapter/

En

Blijkbaar moet ik dan doorgeven welk thrustmaster stuur ik wil gebruiken... Zodat ze de juiste connector kunnen aansluiten op de thrustmaster adapter...
Betekent dit dan dat de adapter niet bruikbaar is als ik een ander thrustmaster wheel wil aansluiten?

Bovenstaande zou het mogelijk maken voor iets onder de 200€ mijn bestaand thrustmaster wiel aan te sluiten...

@aph3x bedoel je dat ik dan de ascher 70mm adapter niet meer nodig heb?

Wat zou er dan moeten aangeschaft worden volgens u?
Je hebt sowieso een extra adapter nodig omdat je moet rear mounten. De Ascher is daar een goede oplossing voor en prima alternatief ten opzichte van een universele extender zoals ik heb gebruikt, (en daarnaast ook nog goedkoper :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5a2WiHYoSjfMUMQMlBiKkkmz/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BSS4Pw9DTcrXNrL6Z6pQitx0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m2YbuAslfRcUnUJkMpk55PCW/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door aph3x op 19-07-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb trouwens een nieuwtje omtrent Clubsport v2.5.

De clubsport was in begin 2017 in de winkel voor 549 euro. Plotseling wist Fanatec te melden dat het te koop was voor 449 ivm tarieven en materiaal. In 2019 is het weer terug geschoten naar 549. Echter is een maand geleden de CSL elite 1.1 uitgekomen. Die had de prijs van 319 euro zoals de 1.0 versie. Die hebben ze vorige week verhoogd naar 349.

Nu is het zo dat iemand op de forum vroeg of er nou een Clubsport v3.0 aan zat te komen. Waarop de CEO van Fanatec antwoordde met: 'Certainly not this year'

Het kan dus zijn dat volgend jaar de Clubsport 3.0 uitkomt. En ik gok er op gewoon voor 549. Dus het kan een idee zijn voor mensen die richting Fanatec willen gaan nog een jaartje te wachten en de Elite 1.1 te halen om vervolgens de Clubsport v3.0 te kopen, en de Elite 1.1 te verkopen.

Bron: https://fanatec.com/forum...csl-elite-wheel-base-v1-1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 18:02
net de simucube 2 pro, simlab p1x, thrustmaster sparco P310 en asher 70mm adapter besteld... nu ongeduldig afwachten :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xamsix
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6xYvma2.jpg

Het resultaat van de overstap. Natuurlijk niet zo'n vette rig als de meeste hier, en let maar niet op kabelmanagement (of het ontbreken daarvan).

Maar ben er erg blij mee. Als ik een andere game wil spelen of developen dan schuif ik de playseat weg en gaat het scherm verder terug op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
aph3x schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Je hebt sowieso een extra adapter nodig omdat je moet rear mounten. De Ascher is daar een goede oplossing voor en prima alternatief ten opzichte van een universele extender zoals ik heb gebruikt, (en daarnaast ook nog goedkoper :) )

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.simracingmachines.com/WebShop/sc2-wheel-side-qr volgens mij Als je deze koop kun je hem er rechtstreeks opschroeven kun je ook zelf doen met de spullen die bij de base worden geleverd hoef je geen extender te gebruiken (sorry zag niet dat je een trustmaster stuur had daar weet ik het niet van)

[ Voor 4% gewijzigd door gerard27 op 19-07-2019 22:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Heeft iemand ervaring met het tweedehands kopen van pedalen? Uiteraard zal dat niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar weet niet hoe lang ze mee zouden moeten gaan.

Iemand verkoopt zijn CSL Elite's voor de helft vd prijs; zijn 1 jaar oud en ongeveer 100 uur gebruikt (volgens de verkoper). Op foto's zien ze er nog goed uit:

Voor en achterkant

Het is toch wel een eindje vanaf waar ik woon (ik woon in Denemarken, verkoper ook) en als jullie me bij voorbaat al afraden om ze tweedehands/na 100 uur verbruik te kopen, ga ik niet de kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Volgens https://www.fanatec.com/eu-en/warranty.html krijg je 2 jaar garantie, dus als de verkoper de factuur nog heeft en jij die erbij kan krijgen dan heb je iets om op terug te vallen (hopelijk hoef je daar geen gebruik van te maken).
Je kan vragen om een foto te sturen van de factuur.

Pedalen zien er wel goed onderhouden uit.

[ Voor 8% gewijzigd door ronaldinho op 20-07-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Venzio Naja, dat is de gok. Zien er netjes uit en ik zou het doen.

Let wel: The guarantee is bound to the person of the first buyer (hereinafter: warrantee) and is not transferable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Xamsix schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:16:

Het resultaat van de overstap. Natuurlijk niet zo'n vette rig als de meeste hier, en let maar niet op kabelmanagement (of het ontbreken daarvan).

Maar ben er erg blij mee. Als ik een andere game wil spelen of developen dan schuif ik de playseat weg en gaat het scherm verder terug op het bureau.
Mooi toch. Zeker dat stuur. Is dat de formula carbon of de v2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Spunky25 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:48:
[...]

Mooi toch. Zeker dat stuur. Is dat de formula carbon of de v2?
De V2! Bevalt erg goed so far :9

Pagina: 1 ... 12 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.