Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 13 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Fryslanboy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Heb 'm besteld, krijg 'm van de week binnen.
En, is hij binnen en heb je er al wat mee kunnen spelen?
Ik ben erg benieuwd naar de Newt.
Rij genoeg om de G25 shifter teveel speelgoed te vinden maar vind de Fanatec met verzendkosten en USB adapter bij elkaar wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Allen; ik wil graag een (nieuwe) buttonbox maken. Alleen loop ik een beetje vast bij de box zelf. Waar en wat hebben jullie hiervoor? Ook zit ik er aan te denken om een aantal potmeters met vaste stand te gaan gebruiken. Ik heb nu dus eindeloze potmeters welke 360 graden kunnen draaien maar wat ik dan wil is eentje die bv 12 standen heeft. Heeft iemand daarmee ervaring en eventueel wat te laten zien en waar de spullen vandaan komen? Alvast dank!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
R3m3d7 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:47:
[...]

En, is hij binnen en heb je er al wat mee kunnen spelen?
Ik ben erg benieuwd naar de Newt.
Rij genoeg om de G25 shifter teveel speelgoed te vinden maar vind de Fanatec met verzendkosten en USB adapter bij elkaar wel erg prijzig.
Hij is al wel binnen. Heb er nog niet mee kunnen pielen. PC ligt uit elkaar (lag ie toen ook al) vanwege onderhoud waterkoeling. Kwam erachter dat CPU te heet liep, dus die is retour gegaan naar de winkel, daar is het wachten nog op.

Maar, voelt goed aan en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

DarkPino schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:02:
Allen; ik wil graag een (nieuwe) buttonbox maken. Alleen loop ik een beetje vast bij de box zelf. Waar en wat hebben jullie hiervoor? Ook zit ik er aan te denken om een aantal potmeters met vaste stand te gaan gebruiken. Ik heb nu dus eindeloze potmeters welke 360 graden kunnen draaien maar wat ik dan wil is eentje die bv 12 standen heeft. Heeft iemand daarmee ervaring en eventueel wat te laten zien en waar de spullen vandaan komen? Alvast dank!
Als doosje zou ik naar een standaard PVC doosje bij de ali kijken zoals zoiets: https://nl.aliexpress.com...ehuizing/32918643542.html

Voor een 12 positie schakelaar is denk ik de Conrad makkelijk (misschien niet de goedkoopste, maar wel makkelijk): https://www.conrad.nl/p/t...2-12-x-30-1-stuks-1589498

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zie de sturen hier heel vaak waterpas staan, die ergonomie ontgaat mij een beetje. Voor zover ik weet moet midden stuur gelijk zijn aan de bovenkant van je schouders, en pas je de hoek aan zodat het stuur recht naar je schouders wijst. Als ik deze logica volg staat het stuur alleen maar waterpas als je in een F1 positie zit, maar in GT juist niet. Klopt mijn beeld of sla ik de plank mis?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

FirePuma142 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:45:
Ik zie de sturen hier heel vaak waterpas staan, die ergonomie ontgaat mij een beetje. Voor zover ik weet moet bovenkant stuur gelijk zijn aan de bovenkant van je schouders, en pas je de hoek aan zodat het stuur recht naar je schouders wijst. Als ik deze logica volg staat het stuur alleen maar waterpas als je in een F1 positie zit, maar in GT juist niet. Klopt mijn beeld of sla ik de plank mis?
Ik ben zelf 1.95m en heb nog nooit in een rig (of kart of raceauto) gezeten waarbij dit het geval is. Ik zou je rig zo instellen dat je comfortabel zit en zonder al te veel moeite wel gewoon de volledige lock van je stuur kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

EnzoF schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Ik ben zelf 1.95m en heb nog nooit in een rig (of kart of raceauto) gezeten waarbij dit het geval is. Ik zou je rig zo instellen dat je comfortabel zit en zonder al te veel moeite wel gewoon de volledige lock van je stuur kan gebruiken.
Comfort staat zeker voorop, maar een waterpas stuur dat niet op of boven schouderhoogte staat lijkt mij niet heel plezierig voor je polsen. Zie hier wat Obutto er over roept:

https://www.obutto.com/proper-race-driving-position/

Of dit snelle Google-plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://www.cobraseats.com/images/user/280409turkington.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

FirePuma142 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Comfort staat zeker voorop, maar een waterpas stuur dat niet op of boven schouderhoogte staat lijkt mij niet heel plezierig voor je polsen. Zie hier wat Obutto er over roept:

https://www.obutto.com/proper-race-driving-position/

Of dit snelle Google-plaatje:

[Afbeelding]
Met comfort bedoel ik natuurlijk ook je polsen :)
Wat ik met mijn post eigenlijk wou zeggen is dat iedereen anders is en dat er niet een 'rule of thumb' is voor de beste zitpositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

EnzoF schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Met comfort bedoel ik natuurlijk ook je polsen :)
Wat ik met mijn post eigenlijk wou zeggen is dat iedereen anders is en dat er niet een 'rule of thumb' is voor de beste zitpositie.
Dat snap ik :) Het sturen met de wat grotere spieren in je bovenlichaam geeft mij in ieder geval een stuk meer comfort en dat bereik ik onder andere door die stuurpositie. Ik ben dus vooral benieuwd waarom dat blijkbaar voor anderen wel werkt, wellicht mis ik iets. Het pielen met je spul is de helft van de hobby :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het TM Open wheel stuurtje is binnen! Vanavond testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Kun je daar eens knappe foto's van posten na het testen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@DarkPino Maak een buttonbox met enkel switches. Tijdens het opstarten van je engine klik je ze allemaal naar beneden en roep je: 'Thunderbirds, are go!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Hahaha, net zo’n checklist maken als in FSX. Met de Concorde was ik altijd alleen al 2,5 uur bezig om de vlucht voor te bereiden, die tijd heb ik wel een beetje gehad 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
FirePuma142 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Dat snap ik :) Het sturen met de wat grotere spieren in je bovenlichaam geeft mij in ieder geval een stuk meer comfort en dat bereik ik onder andere door die stuurpositie. Ik ben dus vooral benieuwd waarom dat blijkbaar voor anderen wel werkt, wellicht mis ik iets. Het pielen met je spul is de helft van de hobby :+
Hmm hier had ik nog helemaal niet aan gedacht. Bij mijn playseat is de base + wheel echt wel stukje lager dan mijn schouders, maar heb er nog niet echt last van gehad. Vanavond nog eens even naar kijken, want kan volgens mij wel het een en ander nog verder uitschuiven :P

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Paulus07 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:48:
Het TM Open wheel stuurtje is binnen! Vanavond testen :)
Via welke leverancier? Ik heb hem bij Alternate besteld, maar nog geen bevestiging helaas....

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Waar je sowieso mee te maken hebt is dat onze sturen een stuk kleiner zijn (meestal). Ik heb aan het begin ook rekening gehouden met al die ‘regels’ maar uiteindelijk staat mijn stuur nu een stuk lager. Ook omdat ik anders mijn schermen omhoog moet plaatsen maar ook omdat dit gewoon lekkerder rijdt

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dev0o schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Via welke leverancier? Ik heb hem bij Alternate besteld, maar nog geen bevestiging helaas....
Had deze via de duitse amazon. NL shops bleven maar uitstellen met data :)

https://www.amazon.de/Thr...B07NZWDH7B?language=nl_NL

Nog slechts 2 op voorraad.
Bezorging op vr, 26 jul

[ Voor 21% gewijzigd door Paulus07 op 23-07-2019 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
DarkPino schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 02:33:
Waar je sowieso mee te maken hebt is dat onze sturen een stuk kleiner zijn (meestal). Ik heb aan het begin ook rekening gehouden met al die ‘regels’ maar uiteindelijk staat mijn stuur nu een stuk lager. Ook omdat ik anders mijn schermen omhoog moet plaatsen maar ook omdat dit gewoon lekkerder rijdt
Heb in het begin ook wel eens geprobeerd de 'perfecte' theoretische positie in te stellen. Veel research gedaan op internet, zelfs alle maten in m'n eigen auto (die best lekker zit) genoteerd en m'n hele rig zo ingesteld....

Het was het allemaal net niet (of helemaal niet). Daarom alles nu 'gewoon' met het handje ingesteld tot het voor het gevoel goed was. En dat rijdt nu een stuk prettiger.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jongens en meisjes, weten jullie wat ik allemaal nodig heb aan gereedschap voor de GT1 Evo? Volgens mij enkel imbussleutels en een schroevendraaier, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Volgens mij heb ik alleen imbus sleutels nodig gehad voor de M6 en M8 bouten. Schroevendraaier ligt er nog wel bij boven maar waarvoor het was ontgaat me even 🤔

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Volgens mij heb je nog een steeksleutel 10(?) nodig voor de stuurplaat, verder volgens mij alleen imbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkaz Om lipjes van de cornerbracket open te maken, ofzo.

@SlaadjeBla Toppie. Zal over een week of twee eens met de schroefjes naar de Gamma en even imbus en een steeksleutel 10 scoren. Heb alles toen weggegeven met mijn GT omega Supreme. Dom dom dom.

Niet dat ik een één of ander duur apparaat nodig heb ofzo. :+ Maar zag die gast Sim Racing Garage met een elektisch imbus machine in de weer gaan volgens mij. Dat zou flink helpen met die cornerbrackets.

[ Voor 28% gewijzigd door Ivysaur op 23-07-2019 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
De sleutel heb je alleen nodig om de moer te fixeren bij het draaien van de imbus bouten , dus als je een geschikte tang hebt, kun je het ook daar mee doen.
De schroevendraaier is inderdaad voor de lipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:52
Op Amazon.de staat de Fanatec Xbox one competition pack te koop voor € 347,00 en €15,33 verzendkosten.
Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Helaas is mijn Duits niet zo goed.
Is dit hetzelfde pakket wat Fanatec voor € 799,00 verkoopt of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat lijkt een goeie deal.
- CSW v2.5
- CSL Elite P1 stuur
- CSL Elite pedalen

Ik zou wel aanraden om dan bij de laatste pedalen de Loadcell upgrade bij te bestellen. Maar 347 voor csw v2.5 is een goeie deal.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik geloof niet dat je wat over het hoofd ziet, behalve dat het te mooi is om waar te zijn......
je lacht je suf als ze leveren voor die prijs

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Denk een foutje in de prijs ofzo? Is wel erg goedkoop. Gewoon met paypal betalen en als het product niet naar behoren werkt gewoon je geld terug vragen. @Bergenfietsen Wordt trouwens niet verkocht door Fanatec zelf maar door twee andere bedrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door Ivysaur op 24-07-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:01
Thanks! Heb het besteld.
Zie dat de 49 inch Samsung ook een hele lage prijs heeft, maar helaas wordt die niet bezorgd in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 13:17
AequitasII schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 03:48:
Thanks! Heb het besteld.
Zie dat de 49 inch Samsung ook een hele lage prijs heeft, maar helaas wordt die niet bezorgd in Nederland :(
Helaas net te laat voor die bundel. Hij wordt niet meer door de huidige aanbieder naar NL gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:42
koening schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:03:
[...]

Helaas net te laat voor die bundel. Hij wordt niet meer door de huidige aanbieder naar NL gestuurd.
Hij staat er weer bij met 2 andere aanbieders. Bij leverancier "ArabianOpulence" krijg ik geen foutmelding als ik verzenden naar Nederland kies.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Die naam alleen al.. als iets te goed lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ik heb hem besteld bij Sporttime
Hij moet wel uit Italië komen en de levertijd is tussen 3 en 23 augustus 🙄.
Heb nu tijd zat om een wheelstand uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

18 maanden geleden heb ik mijn gear verkocht in verband met een nieuwe baan (even mijn focus verleggen). Nu kwam ik op Amazon een "T300rs Ferrari Integral Alcantara Edition" tegen. Goede deal lijkt me aangezien hier ook al de T3PA pedalen bijzitten. Prima voor nu, later koop ik wel pedalen met loadcell als het goed bevalt.

Gezien ik momenteel klein woon wil ik een stand die ik kan opruimen. Had voorheen een GT Omega stand, goede stand maar moeilijk inklappen / opbergen. Iemand toevallig goede ervaringen met andere stands?

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 10-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Schuey schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:58:
Die naam alleen al.. als iets te goed lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo...
Via een creditcard ben je toch ook verzekerd als iets niet geleverd wordt?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je geluk hebt wel, het is de vraag of je daar op moet gokken als je al voor 300 een risico wil lopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 24-07-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Zover ik weet heeft Amazon een prima aftersales.
Als het product niet goed is, krijg je zonder meer je geld terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Bergenfietsen Ben benieuwd! Als je het pakketje binnen krijgt meteen even melden hoe en wat, hoor!

Trouwens UPS heeft ook een klote tracking. ''Einde van de dag' dus ik rondom 12.45 even lekker poepen. Half uurtje later kijk ik weer eens op UPS. Is die langs geweest en moest ik het helemaal ophalen aan de andere kant van de stad. Das echt geen 'Einde van de dag'. Is me al twee keer voorgekomen dat ik ging poepen. Zucht. Maar heb mijn stoel binnen, nog niet uitgepakt anders gaan de poezen er mee spelen. :+

@Jay-v Omega Apex, Next Level heeft er drie, UGX wheelstand. Wheelstand pro moet je ver van blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Ivysaur op 24-07-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 13:17
Bergenfietsen schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:25:
Ik heb hem besteld bij Sporttime
Hij moet wel uit Italië komen en de levertijd is tussen 3 en 23 augustus 🙄.
Heb nu tijd zat om een wheelstand uit te zoeken
Op Amazon was die rond 11 uur inderdaad weer beschikbaar bij Sporttime. Helaas kreeg ik net een mail dat Sporttime de bestelling geannuleerd heeft. Balen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ik krijg ook net een mailtje dat de bestelling is geannuleerd 😒

En weer opnieuw besteld bij Moknea een Frans bedrijf.
Zolang hij voor die prijs op de site sta, blijf ik het proberen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bergenfietsen op 24-07-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik heb de bestelling staan bij uplife vanwege goede reviews. Staat op levering 2 augustus. Ik ben benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik doe ook maar een poging en mocht het lukken, dan verkoop ik mijn TM spullen. De CC maatschappij lost het wel op, mocht het tot een geschil komen.
Lijkt me een mooie, goedkope upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Weer geannuleerd ☹️
En weer opnieuw besteld
3x = scheepsrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zag ze ook weer voor 347, dus ik even kijken naar het adres van die Concept Housewares Ltd in Engeland ofzo.
3 Eagle Road
Wembley
Middlesex
Is gewoon midden in een achterbuurt met vervallen huizen en allochtonen. Ik ga het niet proberen, hehe. Bestel mijn CSL 1.1 en Pedalen wel netjes bij Fanatec. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 24-07-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bergenfietsen schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:07:
Weer geannuleerd ☹️
En weer opnieuw besteld
3x = scheepsrecht
En je denk dat je hem nu wel gaat krijgen :? Soms vragen mensen er gewoon om opgelicht te worden. Dit soort accounts , die gebruik maken van het Amazon platform, worden gehackt waarna er spullen voor veel te lage prijzen worden aangeboden. Zelfde soort scams die je ook veel op Ebay ziet, zorg dat je toegang krijgt tot een account met veel positieve recensies en probeer dan in korte tijd wat geld binnen te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

te mooi om waar te zijn is letterlijk te mooi om waar te zijn.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Achja, zoveel red flags en er dan stug mee doorzetten, kun je straks weer benadeeld godveren op het internet en de mensen. Als je zo op je geld zit dat je jezelf bijna moedwillig laat oplichten voor die paar centen... Ik zou even doorsparen :) (je kan het maar 1 keer uitgeven!)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 24-07-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik kreeg een bericht dat ze niet mijn credit card konden gebruiken (internal error) en of ik het via de bank wilde overmaken. Dikke doei! :o

Ze maar gezegd dat ze hun interne errors moeten fixen en de credit card informatie moeten gebruiken. Zal nu wel geannuleerd worden.

Tuurlijk neem je een gokje, maar niet een waarbij ik risico loop. Dit is precies waar de credit card voor is : risico-afwenteling voor zowel koper als verkoper

Edit: nog niet geannuleerd, maar wel zeker een scam. "Interner Fehler 2045" levert meerdere hits op met waarschuwingen. Achja, gegokt en niets verloren

[ Voor 37% gewijzigd door SlaadjeBla op 24-07-2019 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Mag de informatie/praktijken die deze heren aan het blootleggen zijn in de startpost/topicwarning? Zou misschien iemand een keer kunnen helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Ik ben net gebeld door Amazon nadat ik een waarschuwingsbericht had gestuurd en heb gevraagd de order te annuleren. Dat gaat gebeuren en ik krijg mijn geld terug.
Toch wel nette service van Amazon door zo persoonlijk contact op te nemen.
Ik vraag mij wel af hoe vaak dit voorkomt en hoeveel malafide partijen hiervan profiteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Indien er andere hier met een Accuforce stuur rijden. Wanneer op hoge ffb settings het stuur ineens weg valt na een x aantal rondjes en daarna weer terug komt en op hol slaat kan dit met de voeding in de controller box te maken hebben.
<60% ging prima maar op hogere waarden, zeker met auto’s die heftig zijn qua ffb, viel hij af en toe ineens weg, meestal na 5-8 rondjes rijden.
Ik dacht eerst aan overhitting maar met een extra server-grade koeler extra op de openingen in de psu viel hij alsnog weg ook al bleef hij erg koel hiermee.
Wat er precies mis was met de voeding weet ik niet maar ik denk ik deel de symptomen en de oplossing toch maar even.

Het betreft een standaard sp-320-24 voeding welke zeer eenvoudig te vervangen is met bv een mean well variant van hetzelfde type. Mean well staat bekend als een van de betere leveranciers van voedingen en word oa door simucube gebruikt en is soms een upgrade voor de goedkopere voedingen bij 3d printers

pricewatch: Mean Well SP-320-24

Ik heb een nieuwe wegens overkompleet op markplaats kunnen scoren voor 25 euro en het probleem was na de wissel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
ebis schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:23:
[...]
En je denk dat je hem nu wel gaat krijgen :? Soms vragen mensen er gewoon om opgelicht te worden. Dit soort accounts , die gebruik maken van het Amazon platform, worden gehackt waarna er spullen voor veel te lage prijzen worden aangeboden. Zelfde soort scams die je ook veel op Ebay ziet, zorg dat je toegang krijgt tot een account met veel positieve recensies en probeer dan in korte tijd wat geld binnen te harken.
.
Zover zat je er denk ik niet naast
Kreeg een bericht dat het account gehackt was en dat de levering niet door gaat.
Tegelijk de waarschuwing om niet buiten Amazon te gaan betalen.
Je wordt m.i. Juist door een platform als Amazon goed beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Even een V2.0 met een v2.5 motor, of wel gewoon een V2.5, voor 300 binnenhengelen. <3 :P Hoop dat het me lukt. Wel wat lakschade aan de linkerkant. Beetje verf er op en het is goed als nieuw. Niet zo kort geleden gerepareerd en daarna nauwelijks mee gespeeld. Hoop het.

Dan enkel de pedalen bestellen voor 229 + 12 euro. Dan kom ik bij elkaar op 542, ipv de 610 als ik een CSL 1.1 haal.

Mijn huidige monitor op de rig gooien als die er is en racen maar. <3 Ergens bij familie een monitor lenen voor op het bureau. 1080 prima. En in september dan een Ultrawide halen. _/-\o_ Tenminste als ik die V2.5 kan halen. Anders eerst die ultrawide en pas de CSL 1.1 en pedalen

[ Voor 106% gewijzigd door Ivysaur op 28-07-2019 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Meld je nou maar als je eindelijk echt wat hebt gekocht.
Jou volgorde van kopen veranderd om de minuut.

Als je al een simpel scherm hebt, koop dan eerst toch lekker een stuur en pedalen. Kan je iig al lekker rijden.

[ Voor 59% gewijzigd door Hupske op 28-07-2019 18:24 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Hupske d:)b Prima. Heb een GT1 Evo rig gekocht, een Autostyle Retro stoel, een Fanatec Formula Black. Naja niet om de minuut, hoor. Maar wil eerst een ultrawide halen en dan pas de base en pedalen, omdat ik anders niet kan surfen aan mijn bureau ;) Dan maar een maand geduld. En alvast kijken naar mijn rig.

Maar die 'geupgrade' v2.0 kwam op mijn pad, dus die kans aanpakken. Want 300 voor een nieuwe bijna ongebruikte v2.5 is nice.

[ Voor 69% gewijzigd door Ivysaur op 28-07-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

Paulus07 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:40:
[...]
Had deze via de duitse amazon.
@Paulus07 @Dev0o Hoe zijn jullie ervaringen met het TM Open Wheel? Stuur is heel fijn, ik heb alleen gevoel dat er bepaalde flex in zit, waardoor ik met sturen linksonder soms een klik/kraak hoor. (plastic op plastic/staal).

Schroeven al aangedraaid, vanavond proberen of dan minder is geworden...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:20:
[...]

@Paulus07 @Dev0o Hoe zijn jullie ervaringen met het TM Open Wheel? Stuur is heel fijn, ik heb alleen gevoel dat er bepaalde flex in zit, waardoor ik met sturen linksonder soms een klik/kraak hoor. (plastic op plastic/staal).

heel soms hoor ik ook iets maar ben er nog niet achter of dat het vanaf het stuur kwam of dat het klittenband van handschoen was welke met draaien beweegt. Verder nog niet echt op gelet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Paulus07 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:07:
[...]

heel soms hoor ik ook iets maar ben er nog niet achter of dat het vanaf het stuur kwam of dat het klittenband van handschoen was welke met draaien beweegt. Verder nog niet echt op gelet verder.
Helaas heeft Alternate nog niet geleverd. Staat al maanden in bestelling, maar krijg telkens een berichtje dat het weer wat langer duurt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dev0o schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Helaas heeft Alternate nog niet geleverd. Staat al maanden in bestelling, maar krijg telkens een berichtje dat het weer wat langer duurt....
kan je de bestelling niet annuleren daar? En ook via amazon bestellen?
Dan kan je hem zaterdag al binnen hebben: https://www.amazon.de/Thr...B07NZWDH7B?language=nl_NL

:)

[ Voor 17% gewijzigd door Paulus07 op 01-08-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Paulus07 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

kan je de bestelling niet annuleren daar? En ook via amazon bestellen?
Dan kan je hem zaterdag al binnen hebben: https://www.amazon.de/Thr...B07NZWDH7B?language=nl_NL

:)
Eerst maar even vakantie vieren en dan amazon de order gunnen..... Hopelijk komt er bij Alternate nog wat binnen deze 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Yep ze staan online! Ik heb hier redelijk wat tijd in gestopt (vervelend om betaald te moeten simracen).

Heb gezocht naar populaire auto's en dat gecombineerd met een lijstje auto's waar het mij handig leek om wat aan de curves aan te passen.

De uiteindelijke profielenheb ik gemaakt door (heel veel) data te combineren met wat lekker voelt.
Dit kan dus wel betekenen dat het niet voor iedereen beter werkt maar je kan de profielen mooi als 'baseline' gebruiken en zelf wat met SmartControl gaan spelen.

Ik werk graag aan nog wat meer presets (als de airco het in de simroom het weer doet ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Ik heb laatst de SHH Newt besteld voor mijn eigen rig, aangezien mijn TH8A het ineens niet meer deed. Ik gok een kapotte controller maar had verder niet zo'n zin om dit te gaan troubleshooten voor een shifter die al flink versleten was na een paar jaar gebruik.

Voor 90 euro is de SHH Newt echt een mooie aankoop. De weerstand voor het schakelen is vrij sterk en is ook nog aan te passen. De gates voelen natuurlijk aan, al mis ik af en toe de 6e versnelling, dit zal een kwestie van even wennen zijn.

Als je 'm in sequentieel zet is ie wat minder goed vergeleken met de Thrustmaster TH8A maar een voordeel is dat je 'm binnen 20 seconden van sequentieel naar H-shifter kan zetten. Iets wat bij de TH8A een stuk lastiger is, zeker met die kleine rot schroefjes. Vergeleken met onze eigen shifter voelt het echt als speelgoed, maarja, je hebt het dan ook over een hele andere prijsklasse.

Als je de shifter net uitpakt voelt ie wat goedkoop en licht aan. Dat is ie natuurlijk ook. Zodra je hem hebt gemonteerd valt dit heel erg mee. Zeker op een 80/20 rig zou je niet zeggen dat je met een stukje 3D plastic zit te schakelen. Een laatste minpunt is de erg korte USB kabel, dit is natuurlijk makkelijk even zelf op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:32
EnzoF schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Yep ze staan online! Ik heb hier redelijk wat tijd in gestopt (vervelend om betaald te moeten simracen).

Heb gezocht naar populaire auto's en dat gecombineerd met een lijstje auto's waar het mij handig leek om wat aan de curves aan te passen.

De uiteindelijke profielenheb ik gemaakt door (heel veel) data te combineren met wat lekker voelt.
Dit kan dus wel betekenen dat het niet voor iedereen beter werkt maar je kan de profielen mooi als 'baseline' gebruiken en zelf wat met SmartControl gaan spelen.

Ik werk graag aan nog wat meer presets (als de airco het in de simroom het weer doet ;) )
Heb je toevallig een idee of jouw iRacing GT3 pre-set het ook goed zal doen met bijv. rFactor2 GT3 ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
MichaelJ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Heb je toevallig een idee of jouw iRacing GT3 pre-set het ook goed zal doen met bijv. rFactor2 GT3 ?
Nee natuurlijk niet, arme EnzoF zal in de baas z'n tijd ook voor rFactor 2 profielen moeten maken, toch @EnzoF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

MichaelJ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Toevallig was ik eerder deze week bezig met de rF2 GT3's. Vooral hoe/wanneer de remmen blokkeren is heel verschillend tussen iRacing en rF2. In rF2 kan je vrij veel remdruk gebruiken voordat de remmen blokkeren (Dus voordat ABS gaat werken als je het aan hebt staan).

Ook merkte ik dat er binnen rF2 ook meer verschil tussen de auto's zit. Ik hoop vrij binnenkort wat rF2 autos toe te voegen. Weet alleen niet of ik ze los doe, of zo'n generic profiel voor allemaal doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:32
EnzoF schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Toevallig was ik eerder deze week bezig met de rF2 GT3's. Vooral hoe/wanneer de remmen blokkeren is heel verschillend tussen iRacing en rF2. In rF2 kan je vrij veel remdruk gebruiken voordat de remmen blokkeren (Dus voordat ABS gaat werken als je het aan hebt staan).

Ook merkte ik dat er binnen rF2 ook meer verschil tussen de auto's zit. Ik hoop vrij binnenkort wat rF2 autos toe te voegen. Weet alleen niet of ik ze los doe, of zo'n generic profiel voor allemaal doe.
Thanks voor het vele werk wat hier in gaat zitten.
Ik zou natuurlijk ook zelf kunnen prutsen maar een goede basis zou fijn zijn :+

Ik gebruik volgens mij nu nog gewoon basis settings met alleen op de 'throttle' de afgevlakte curve. Werkt opzich ook prima.

De Mclaren 720s doet het daar prima mee, wel heb ik uiteraard ABS aanstaan. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

MichaelJ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Thanks voor het vele werk wat hier in gaat zitten.
Ik zou natuurlijk ook zelf kunnen prutsen maar een goede basis zou fijn zijn :+

Ik gebruik volgens mij nu nog gewoon basis settings met alleen op de 'throttle' de afgevlakte curve. Werkt opzich ook prima.

De Mclaren 720s doet het daar prima mee, wel heb ik uiteraard ABS aanstaan. ;)
Ik heb tijdens het racen ook altijd ABS aanstaan hoor, alleen om goed te kunnen zien wanneer ABS activeert, moet je het even uitzetten. Anders krijg je soms wat rare data in Motec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen ,

Ben nieuw hier ! ;)

Voor de moment heb ik 1 scherm , bureaustoel en een DFGT en ik amuseer me op iracing..
Had graag een update gehad en ik dacht aan een Playseat Evolution.. Raden jullie deze aan want wil er niet zo heel veel geld aangeven.. Mijn vrouw vind het niet echt kunnen haha :)

Mijn neef heeft een play seat Challenge en hij wilt hem gerust aan mij doorverkopen voor een lage prijs maar is dit de moeite die Challenge ?

Ik denk vooral aan gebrek aan plaats want ik heb maar een klein bureaukamertje.. Die challenge zou ik eventueel kunne opvouwen.

Kunnen jullie mij ook een nieuwe wheel en pedalen aanraden?? ik dacht aan die fanatec wheels ? ik hoor er elvast al goeie dingen over.
thanks

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2019 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:14:
Hallo iedereen ,

Ben nieuw hier ! ;)

Mijn neef heeft een play seat Challenge en hij wilt hem gerust aan mij doorverkopen voor een lage prijs maar is dit de moeite die Challenge ?

Ik denk vooral aan gebrek aan plaats want ik heb maar een klein bureaukamertje.. Die challenge zou ik eventueel kunne opvouwen.

Kunnen jullie mij ook een nieuwe wheel en pedalen aanraden?? ik dacht aan die fanatec wheels ?
thanks
Welkom!

Als die challenge voor een mooie prijs kan overnemen is dat een goede.
Ik heb de mijne net ingewisseld voor een 8020.
Hou rekening met dat er wat speling kan zitten in het stuurdeck ivm instap constructie. Hierdoor kan de force feedback iets minder direct voelen. Daar staat het gemak van opvouwen tegenover. Ik heb over de andere playseats gehoord dat de stang in het midde in de weg kan zitten en dat bij gebruik van betere pedalen er flex in zit, maar ik heb er nooit een gehad, dus ik weet het niet uit ervaring.

Die dfgt heb ik ook nog, mooi ding. Ik gebruik m niet meer, omdat deze niet werkt met mn ps4. Ik gebruik een logitech g29 en die is prima, al zit ik ook naar fanatec te kijken. Puur, omdat ik een betere ffb wil en meer detail in pedalen met een loadcel rem.
Ik vind echter een csl elite set met f1 stuur en lc rem best duur (en dan wil je ook meteen de h shifter en handrem) en kan niet inchatten of de csl het geld waard is als je van een g29 komt.
Anders ga ik liever voor een direct drive. De podium f1 is ps4 en pc. Maar ja, 1600 euro exclusief pedalen...

Kort gezegd. De challenge raad ik aan zolang je niet heel fanatiek wordt. Voor een stuur kan ik je weinig aanraden, maar de g29 is geen upgrade voor de dfgt voor pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

De andere playseats kan ik inderdaad niet echt aanraden. Veel geld voor een vrij matige, slappe rig. De Challenge is ook niet super maar dat past ook bij de prijs, zeker een goede waarde als je 'm goedkoop tweedehands kan overnemen.
Denk er wel aan dat je high end spul op geen enkele van de playseats kan monteren. Hier zijn ze gewoon te slap voor. Mocht je dus willen upgraden naar een DD stuur en goede pedalen, dan moet je eerst een betere rig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een Thrustmaster T3PA pedalen zet en daar de load cell op geplaats van loadcellmod.com. Nu is er geen tot weinig travel meer in het rempedaal. Het kost mij veel moeite om steeds bij het wisselen van auto te wennen aan het remmen gezien ik snel blokkeer met deze setup. Kan ik hier iets aan verbeteren/veranderen hard- of softwarematig? Een nieuwe pedalen set kopen is natuurlijk een optie maar ik zoek liever iets in het aanpassen van mijn huidige setup.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Techno Overlord schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:27:
Ik heb een Thrustmaster T3PA pedalen zet en daar de load cell op geplaats van loadcellmod.com. Nu is er geen tot weinig travel meer in het rempedaal. Het kost mij veel moeite om steeds bij het wisselen van auto te wennen aan het remmen gezien ik snel blokkeer met deze setup. Kan ik hier iets aan verbeteren/veranderen hard- of softwarematig? Een nieuwe pedalen set kopen is natuurlijk een optie maar ik zoek liever iets in het aanpassen van mijn huidige setup.
Welke sim ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Is het nog minder geworden na aandraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Ik denk dat het vooral een kwestie is van wennen, dat kan een paar dagen tot weken duren. Loadcell remmen voelen gewoon totaal anders aan dan reguliere potmeter remmen.

(het heeft mij echt wel een paar weken gekost, maar ik had ook al heel wat jaren ervaring met de oude stijl remmen ;))

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

iRacing maar ook met Assetto Corsa of andere racers heb ik het probleem.
Raimond613 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat het vooral een kwestie is van wennen, dat kan een paar dagen tot weken duren. Loadcell remmen voelen gewoon totaal anders aan dan reguliere potmeter remmen.

(het heeft mij echt wel een paar weken gekost, maar ik had ook al heel wat jaren ervaring met de oude stijl remmen ;))
ik had gewoon liever nog wat meer travel gehad in het rempedaal zodat ik meer nuance heb in het geven van remkracht. Ik had van te voren niet verwacht dat de travel zo ontzettend af zou nemen dan met zonder mod of de konische mod die bij de pedalen set kreeg meegeleverd. Van een centimer of 10 naar 1 centimeter (schat ik) is mijnsinziens erg veel.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Klopt, je moet nu omschakelen van het moduleren van remkracht d.m.v. afstand naar moduleren d.m.v. kracht. Dat is een totaal andere beleving en daarom dus de gewenningsperiode.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik had echt uren nodig om te wennen aan een loadcell, het voelt in het begin alsof je tegen een muur trapt. Later wil je niet anders en kan je veel beter doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
In het begin is het erg wennen. Maar na een paar uur gebruik begint het al te wennen en nog wat later denk je, waarom heb ik dit niet eerder gedaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heb je in iRacing de Brake force factor slider (of weet ik hoe dat ding heet) aangepast van de standaard 1.8 naar 0?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Paulus07 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:58:
[...]
Is het nog minder geworden na aandraaien?
Ivm vakantie nog niet echt tijd gehad, hopelijk vh weekend ff checken. Wil dit wel zeker weet voordat ik hem openschroef voor magnetic shifter mod (ook bij T300 stuur gedaan, fijne verbetering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:56
Ik heb zelf een loadcell mod gemaakt voor mijn T3PA set. Heb zelf nog een heel klein beetje travel door wat meer ringetjes tussen de loadcell te doen en een iets andere bumper te kiezen dan die van loadcellmod.

Na het wijzigen van wat instellingen in diverse sims (o.a. brake sensitivity / saturation) werkt het bij mij perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
EnzoF schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:20:
Ik heb laatst de SHH Newt besteld voor mijn eigen rig, aangezien mijn TH8A het ineens niet meer deed. Ik gok een kapotte controller maar had verder niet zo'n zin om dit te gaan troubleshooten voor een shifter die al flink versleten was na een paar jaar gebruik.
Ik heb hem ook maar besteld, rij nu met een G25 shifter waarvoor ik de hele G25 nog aan mijn rig heb bungelen omdat deze is vervangen door een ander stuur.
De G25 shifter met stuur is een beetje raar en rommelig gezicht en het voelt naast mijn direct drive stuur ook wel erg als speelgoed, ik hoop dat de SHH een redelijke tussenstap gaat zijn.
Ik weet dat er G25 shifter -> USB adapters zijn te krijgen maar ik ga daar geen geld meer in investeren.

De Fanatec vind ik mooi maar deze is qua prijs een forse sprong omhoog, zeker omdat ik daarvoor ook de 25 euro kostende USB dongel nodig heb aangezien ik geen Fanatec base heb.
Dan zit je met verzendkosten rond de 300 euro terwijl de SHH met verzendkosten 112 euro kost.
Dus de keuze gemaakt om tot het geld er is en Heusinkveld of aiologs (welke zegt hier niet mee bezig te zijn) met een goede H-pattern shifter komt met de SHH te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Nice, ik hoop hier nog meer reviews van de SHH shifter te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
SlaadjeBla schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:35:
Nice, ik hoop hier nog meer reviews van de SHH shifter te lezen.
Ik zal mijn bevindingen na een week of wat gebruik hier delen, ik vind dit soort dingen zelf ook altijd leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelsgarden
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-08 21:17
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op tweakers. Ik race al een tijdje met de logitech g29 op de ps4 en ik wil gaan upgraden. De direct drive voor ps4 van fanatec, en de csl elite pedalen met loadcell lijken wel een mooie upgrade. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

FastForwardNL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Ik heb zelf een loadcell mod gemaakt voor mijn T3PA set. Heb zelf nog een heel klein beetje travel door wat meer ringetjes tussen de loadcell te doen en een iets andere bumper te kiezen dan die van loadcellmod.

Na het wijzigen van wat instellingen in diverse sims (o.a. brake sensitivity / saturation) werkt het bij mij perfect.
Speel je ook iRacing? Zo ja, welke ingame settings (of is het in het config scherm van je stuur/pedalen?) heb je dan precies gemaakt?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Angelsgarden schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:45:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op tweakers. Ik race al een tijdje met de logitech g29 op de ps4 en ik wil gaan upgraden. De direct drive voor ps4 van fanatec, en de csl elite pedalen met loadcell lijken wel een mooie upgrade. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit in dezelfde situatie. G29 en zowel ps4 als pc.
Die csl pedalen met lc rem worden erg goed aangeschreven, maar wel nog potentiometers op de koppeling en het gas.
Ik twijfel enorm tussen de csl elite f1 set met lc rem en de podium f1.
De podium met pedalen is wel erg duur (en erg mooi) en niet leverbaar tot eind augustus, maar de csl kost ook 875 euro om thuis te krijgen en dan weet ik niet of dat het waard is vs de g29.

Kan iemand met een fanatec dd1, dd2 de afmetingen van de base doorgeven? Ik zie op de fanatec site alleen de afm van de verpakking en ik de handleiding zie ik ook niets. Wil meten hoe het uit komt met mn scherm, omdat je 10cm vrij moet houden aan de achterkant.
Ik wil mn scherm niet veel verder weg zetten en de field of view heel nauw zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:56
Techno Overlord schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

Speel je ook iRacing? Zo ja, welke ingame settings (of is het in het config scherm van je stuur/pedalen?) heb je dan precies gemaakt?
Nee, speel geen iRacing. Wel PC2, F1 2019, DR2.0.
Ik heb meestal iets van 15-50% minder remkracht ingesteld zodat de banden niet meteen blokkeren.

Stuur je zo wel een bericht.

[ Voor 3% gewijzigd door FastForwardNL op 09-08-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:36
heb van de week de g29 gekocht. Moet zeggen een hele verbetering tegen over de g25.
Meer knoppen. Alleen vindt de rem pedaal te ver uit mekaar staan. En de rem mag van mij minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Evertt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:58:
heb van de week de g29 gekocht. Moet zeggen een hele verbetering tegen over de g25.
Meer knoppen. Alleen vindt de rem pedaal te ver uit mekaar staan. En de rem mag van mij minder.
Die rem went wel, ik kwam van de driving force gt. Ik mis wel wat nauwkeurigheid door de lage 8bit resolutie. Vooral in f1 2019 is consistent remmen en gas geven erg lastig.
Het meest vervelend vind ik de clipping die snel optreedt en het geluid van de tandwielen.
Ivm de clipping zet ik de ffb zo laag dat er weinig gevoel over blijft. Hierdoor rij je meer op motor/wiel geluid en visueel, dan ffb signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
De Fanatec podium DD2 is op voorraad en twijfel nog steeds om te kopen.

Er zijn reviews maar die bestaan deels uit copy/paste, die niet echt een helder beeld geven hoe het er anno nu voor staat.

Op het Forum van Fanatec worden er toch de nodige mankementen vermeld. Nu weet ik dat de gebruikers die geen problemen hebben vaak in de minderheid zijn.

Opvallend dat er nog steeds geen specifieke software is voor de DD van Fanatec. Ventilatoren die gewoon blijven doordraaien, display's die uitvallen, helemaal geen leven meer in de wheelbase, in Iracing oncontroleerbare FFB en nog een aantal zaken waarvan je zou verwachten dat ze een jaar na de introductie verholpen zijn.

Zijn er op dit forum Fanatec Podium gebruikers die al een tijdje tevreden zijn en met name in de sim Iracing racen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
al die problemen die jij noem heeft mij laten besluiten om voor de simucube 2 pro te gaan weet niet of die probleemvrij blijft maar daar heb ik meer vertrouwen in ook al moet ik nog een poosje wachten ( heb hem 1 juli besteld zou begin september moeten komen )

[ Voor 13% gewijzigd door gerard27 op 09-08-2019 17:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
gerard27 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:33:
al die problemen die jij noem heeft mij laten besluiten om voor de simucube 2 pro te gaan weet niet of die probleemvrij blijft maar daar heb ik meer vertrouwen in ook al moet ik nog een poosje wachten ( heb hem 1 juli besteld zou begin september moeten komen )
Mijn vraag is.
Zijn er op dit forum Fanatec Podium gebruikers die al een tijdje tevreden zijn en met name in de sim Iracing racen zonder problemen?

Stop eens met constant zo asociaal te zijn tegen anderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 10-08-2019 17:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
was ff vergeten wie je ook al weer was anders had ik überhaupt niet op je gereageerd maar s6

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:42
[quote]Techno Overlord schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

iRacing maar ook met Assetto Corsa of andere racers heb ik het probleem.

[...]

Heb sinds een week dezelfde loadcell mod en ben er vanavond achter gekomen dat in Assetto Corsa bij geavanceerde instellingen de brake gamma terug gezet moet worden naar 1. Speelt een stuk fijner voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dummbber
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2023
TecTo schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:33:
De Fanatec podium DD2 is op voorraad en twijfel nog steeds om te kopen.

Er zijn reviews maar die bestaan deels uit copy/paste, die niet echt een helder beeld geven hoe het er anno nu voor staat.

Op het Forum van Fanatec worden er toch de nodige mankementen vermeld. Nu weet ik dat de gebruikers die geen problemen hebben vaak in de minderheid zijn.

Opvallend dat er nog steeds geen specifieke software is voor de DD van Fanatec. Ventilatoren die gewoon blijven doordraaien, display's die uitvallen, helemaal geen leven meer in de wheelbase, in Iracing oncontroleerbare FFB en nog een aantal zaken waarvan je zou verwachten dat ze een jaar na de introductie verholpen zijn.

Ik heb de DD 2 sinds de eerste batch in combinatie met de BMW wheel van Fanatec. Ik ben nog geen problemen tegengekomen. Ik heb hierbij me tot nu toe nog alleen gefocused op AC en ACC en Dirt Rallly 2.0: Dus nog geen Iracing. Dat zal ik vanaf vandaag ook eens gaan doen in Iracing. De DD2 heeft nog geen problemen gegeven na ongeveer 100 uur gebruik. Ik heb inmiddels de instelling zodanig kunnen afstellen dat de DD2 voor mij super aanvoelt in voornoemde 3 spellen. Al met al erg tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dummbber
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2023
Spunky25 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie. G29 en zowel ps4 als pc.
Die csl pedalen met lc rem worden erg goed aangeschreven, maar wel nog potentiometers op de koppeling en het gas.
Ik twijfel enorm tussen de csl elite f1 set met lc rem en de podium f1.
De podium met pedalen is wel erg duur (en erg mooi) en niet leverbaar tot eind augustus, maar de csl kost ook 875 euro om thuis te krijgen en dan weet ik niet of dat het waard is vs de g29.

Kan iemand met een fanatec dd1, dd2 de afmetingen van de base doorgeven? Ik zie op de fanatec site alleen de afm van de verpakking en ik de handleiding zie ik ook niets. Wil meten hoe het uit komt met mn scherm, omdat je 10cm vrij moet houden aan de achterkant.
Ik wil mn scherm niet veel verder weg zetten en de field of view heel nauw zetten.
De DD2 is 24 cm diep, 17,5 cm breed en 15 cm hoog. Er is echter tussen de base en wheel ook voldoende ruimte om een scherm te plaatsten. Dan zie je het scherm van de DD2 echter niet meer. Maar deze gebruik ik toch niet tijdens het racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Dummbber schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:56:
Ik heb de DD 2 sinds de eerste batch in combinatie met de BMW wheel van Fanatec. Ik ben nog geen problemen tegengekomen. Ik heb hierbij me tot nu toe nog alleen gefocused op AC en ACC en Dirt Rallly 2.0: Dus nog geen Iracing. Dat zal ik vanaf vandaag ook eens gaan doen in Iracing. De DD2 heeft nog geen problemen gegeven na ongeveer 100 uur gebruik. Ik heb inmiddels de instelling zodanig kunnen afstellen dat de DD2 voor mij super aanvoelt in voornoemde 3 spellen. Al met al erg tevreden met mijn aankoop.
Bedankt voor je reactie.

Nog het nodige op internet gelezen, filmpjes bekeken en zojuist de Podium DD2 besteld. Doorslaggevend onderstaande YT review van de DD1 waarin de verschillen duidelijk worden en een redelijke objectieve weergave van..

Voor mij belangrijk de 5 jaar garantie, geen bungelend snoertje tussen de benen en de reeds in bezit zijnde stuurtjes plug en play zijn. En het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:00:
[...]
Ivm vakantie nog niet echt tijd gehad, hopelijk vh weekend ff checken. Wil dit wel zeker weet voordat ik hem openschroef voor magnetic shifter mod (ook bij T300 stuur gedaan, fijne verbetering)
Heb de schroeven van de TM Wheel Add On wat aangedraaid, de flex en kraak is al iets minder.
Het zit op het randje, is wel vervelend, maar zeker niet irritant genoeg om terug te sturen.
Als ik het hoor moet ik blijkbaar geluid harder zetten (met koptelefoon hoor ik het sowieso niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 18:07
Hoi mannen (en vrouwen?)

Ik heb sinds gisteren een 2e hands G27.
Werkt allemaal prima en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ik had alleen een vraagje.

Bij opstarten van de pc, draait het stuur automatisch helemaal naar links en naar rechts (en dat 2x). Is dat echt nodig? Niet dat het echt een probleem is, maar het is wel irritant. Kan ik dit ook uitschakelen, of is het echt nodig voor de werking van het stuurtje?

Kleine toelichting van de situatie bij mij thuis: Een of twee keer per week, zodra m'n vrouw en dochtertje naar bed zijn, heb ik de kans om naar boven te sluipen naar mijn man-cave, om plaats te nemen in mijn zelfbouw playseat met VR. Alles heel zachtjes natuurlijk om niemand wakker te maken. Power knopje van pc aan en dan.... knal! knal! knal! knal!... daar gaat mijn G27 :P
Pagina: 1 ... 13 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.