Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:14:
Hallo iedereen ,
Ben nieuw hier !
Mijn neef heeft een play seat Challenge en hij wilt hem gerust aan mij doorverkopen voor een lage prijs maar is dit de moeite die Challenge ?
Ik denk vooral aan gebrek aan plaats want ik heb maar een klein bureaukamertje.. Die challenge zou ik eventueel kunne opvouwen.
Kunnen jullie mij ook een nieuwe wheel en pedalen aanraden?? ik dacht aan die fanatec wheels ?
thanks
Welkom!
Als die challenge voor een mooie prijs kan overnemen is dat een goede.
Ik heb de mijne net ingewisseld voor een 8020.
Hou rekening met dat er wat speling kan zitten in het stuurdeck ivm instap constructie. Hierdoor kan de force feedback iets minder direct voelen. Daar staat het gemak van opvouwen tegenover. Ik heb over de andere playseats gehoord dat de stang in het midde in de weg kan zitten en dat bij gebruik van betere pedalen er flex in zit, maar ik heb er nooit een gehad, dus ik weet het niet uit ervaring.
Die dfgt heb ik ook nog, mooi ding. Ik gebruik m niet meer, omdat deze niet werkt met mn ps4. Ik gebruik een logitech g29 en die is prima, al zit ik ook naar fanatec te kijken. Puur, omdat ik een betere ffb wil en meer detail in pedalen met een loadcel rem.
Ik vind echter een csl elite set met f1 stuur en lc rem best duur (en dan wil je ook meteen de h shifter en handrem) en kan niet inchatten of de csl het geld waard is als je van een g29 komt.
Anders ga ik liever voor een direct drive. De podium f1 is ps4 en pc. Maar ja, 1600 euro exclusief pedalen...
Kort gezegd. De challenge raad ik aan zolang je niet heel fanatiek wordt. Voor een stuur kan ik je weinig aanraden, maar de g29 is geen upgrade voor de dfgt voor pc.