Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
Dit is de calibratie, standaard procedure. Maar als je zo zachtjes moet doen, hoe verwacht je dat het klinkt als je aan het rijden bent dan met een G27? Deze noem ik niet voor niets ratelapparaat over teamspeak af en toe? :P

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
PC en stuur aanzetten voordat vrouw en kind naar bed zijn? ;)

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:17
Bloedvat schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:52:
Hoi mannen (en vrouwen?)

Ik heb sinds gisteren een 2e hands G27.
Werkt allemaal prima en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ik had alleen een vraagje.

Bij opstarten van de pc, draait het stuur automatisch helemaal naar links en naar rechts (en dat 2x). Is dat echt nodig? Niet dat het echt een probleem is, maar het is wel irritant. Kan ik dit ook uitschakelen, of is het echt nodig voor de werking van het stuurtje?

Kleine toelichting van de situatie bij mij thuis: Een of twee keer per week, zodra m'n vrouw en dochtertje naar bed zijn, heb ik de kans om naar boven te sluipen naar mijn man-cave, om plaats te nemen in mijn zelfbouw playseat met VR. Alles heel zachtjes natuurlijk om niemand wakker te maken. Power knopje van pc aan en dan.... knal! knal! knal! knal!... daar gaat mijn G27 :P
Praat met je vrouw, overtuig haar van de noodzaak van een nieuwe fanatec set ( die Kalibreert heel zachtjes) “ schat ik doe dit voor jullie” :+

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:13
Of tijdens de kalibratie het stuur door je handen laten glijden. Dat dempt de knal ook.
Ik heb de g29 en hiervoor de driving force gt. Beiden doen hetzelfde, al is de g29 iets stiller.

Direct drive stuur is de oplossing. Die heeft geen harde rotatiestop dus kalibreert stil.
Die probeer ik er bij de vrouw door te krijgen, haha

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
hehe
Dank voor alle goede adviezen _O-

(ik begrijp dat dit niet eenvoudig is uit te schakelen ;) )

• FightingAce
  • Nu online
Bloedvat schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:45:
hehe
Dank voor alle goede adviezen _O-

(ik begrijp dat dit niet eenvoudig is uit te schakelen ;) )
Nope, hoort erbij. Voor zover ik weet doet elk stuur dit. Alleen zijn de Logitech sturen door gebruik van tandwielen het meest luidruchtig. Trustmaster en meeste Fanatecs zijn belt-driven. Dat scheelt in het geluid.

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:49
Voor degene die geïnteresseerd zijn, de 2 pedal versie van de Heusinkveld Sprint pedalen zijn momenteel op voorraad...

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Spunky25
Zijn die sprints ook met een rj12 stekker te gebruiken?
Als ik een een fanatec podium f1 ps4 zou kopen moeten voor mn ps4 de pedalen via de base.
Ik vind deze toch echt aantrekkelijker dan de clubsport v3's.

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Spunky25 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:27:
Als ik een een fanatec podium f1 ps4 zou kopen moeten voor mn ps4 de pedalen via de base.
ik vermoed van niet, voor zover ik weet zijn heusinkveld's pc only via usb.

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:47
dawg schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:49:
[...]

ik vermoed van niet, voor zover ik weet zijn heusinkveld's pc only via usb.
Klopt.

• Spunky25
Bedankt voor de reacties.
Dan toch misschien maar kiezen om alleen nog op de pc te racen. Dat is toch beter met ultrawide en mn rift s

• dawg
  • Niet online
Spunky25 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:49:
Bedankt voor de reacties.
Dan toch misschien maar kiezen om alleen nog op de pc te racen. Dat is toch beter met ultrawide en mn rift s
ik ben vorig jaar overgestapt van ps4 naar pc. ik zou niet meer terug willen naar ps4, met pc ben je v.w.b. simracing veel flexibeler, zowel in beschikbare sims als in hardware opties. :)

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12:27
Spunky25 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:27:
Ik heb de Sprints besteld en ga ze eerst gebruiken op de Xbox, met behulp van een Cronusmax Drivehub.

Dat zou moeten werken. Heb de Drivehub wel al binnen, maar de Sprints nog niet.

• FastForwardNL
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 07:27
Jimmy J. schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:42:
[...]
Ik heb de Sprints besteld en ga ze eerst gebruiken op de Xbox, met behulp van een Cronusmax Drivehub.

Dat zou moeten werken. Heb de Drivehub wel al binnen, maar de Sprints nog niet.
Zou je willen terugkoppelen of de sprints inderdaad goed werken?

• Jimmy J.
FastForwardNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:54:
[...]

Uiteraard :) Volgens mij worden ze over 6 of 7 dagen verstuurd. Ik ga ze natuurlijk direct uitproberen.

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-09 20:50

garriej

Ik las ondertieten.

MauriceQ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:47:
Voor degene die geïnteresseerd zijn, de 2 pedal versie van de Heusinkveld Sprint pedalen zijn momenteel op voorraad...
Ik zit zo erg te twijfelen tussen de 2 pedal HE en de Fanatec CSP v3.. Ik gebruik de clutch eigenlijk nooit. De HE zijn sowieso de betere pedalen.. Maar ik weet niet of m'n 'rig' t wel goed houd (next level racing wheel stand). Al is die prima te verstevigen natuurlijk.

En de prijs bij vriendinlief erdoorheen krijgen :9

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:51

Arfman

Drome!

Zo'n wheelstand ziet er uit alsof hij na 1 keer remmen met de HE pedalen plat is. Heb er verder geen ervaring mee maar zie ik goed dat je met een losse stoel achter de wheelstand zit? Zo ja, dan kun je het sowieso vergeten, de druk die je moet zetten om te remmen doen je achteruit schuiven/rollen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• R3m3d7
Arfman schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:54:
Zo'n wheelstand ziet er uit alsof hij na 1 keer remmen met de HE pedalen plat is. Heb er verder geen ervaring mee maar zie ik goed dat je met een losse stoel achter de wheelstand zit? Zo ja, dan kun je het sowieso vergeten, de druk die je moet zetten om te remmen doen je achteruit schuiven/rollen.
Ik denk ook dat een losse stoel lastig te bevestigen is op een manier dat je er met 30-60 kilo remdruk niet jezelf in de stoel van je pedalen zal wegdrukken.
De krachten zijn niet te vergelijken met niet-loadcel pedalen, alleen de poten van een bureaustoel in een paar schoenen zetten (veel gebruikte truck) gaat niet werken als je met loadcel krachten gaat duwen tegen die pedalen, dan schuiven gewoon je schoenen met stoel en al naar achter, al is het maar een centimer per rempunt.
Je zal dus echt iets moeten hebben dat je stoel niet naar achter kan en ook niet kan wegdraaien want als je met die krachten remt en je zit op een stoel die kan draaien maar niet naar achter kan krijg je het verschijnsel dat je met de kleinste verschuiving van je gewicht jezelf rond duwt.
Naar mijn mening vragen loadcell remmen eerder om een vast rig dan een DD base.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Arfman schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:54:
Mwah.. Als ik nu alle kracht die ik in m'n been heb op t rempedaal zet(dat is vast meer als 65 kg :+ ) dat ik nu heb zit er inderdaad flink wat flex in de plaat waar de pedalen zitten. Maar die plaat is eventueel te vervangen voor dikker metaal, of twee balken en daar de pedalen op. Wel staat hij tegen de muur aan want anders glijd heel de stand weg.

Ik zit momenteel op een ikea bureaustoel, met van die poten eronder i.p.v wielen. Dat schuift ook niet naar achter als ik diezelfde kracht zet.(helpt natuurlijk ook dat ik niet de kleinste ben :D ) Het grotere probleem is denk dat er inderdaad meer kracht nodig is dat de stoel ook nog in de ronde kan.

Een full rig zit er helaas niet in omdat m'n opstelling in de woonkamer staat. Een stand kan dan nog wel, maar een full rig niet. Boven heb ik nog wel kamers overs, maar dan zit ik in die kamer heel de avond, dat vind ik niet leuk en m'n hond ook niet.

en ik ben bang dat ik spijt krijg van de V3's, al zijn dat voor die prijsklasse natuurlijk ook gewoon goede pedalen.

garriej wijzigde deze reactie 15-08-2019 12:52 (14%)

• FightingAce
  • Nu online
garriej schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:47:
[...]

Mwah.. Als ik nu alle kracht die ik in m'n been heb op t rempedaal zet(dat is vast meer als 65 kg :+ ) dat ik nu heb zit er inderdaad flink wat flex in de plaat waar de pedalen zitten. Maar die plaat is eventueel te vervangen voor dikker metaal, of twee balken en daar de pedalen op. Wel staat hij tegen de muur aan want anders glijd heel de stand weg.

Ik zit momenteel op een ikea bureaustoel, met van die poten eronder i.p.v wielen. Dat schuift ook niet naar achter als ik diezelfde kracht zet.(helpt natuurlijk ook dat ik niet de kleinste ben :D ) Het grotere probleem is denk als er inderdaad meer kracht nodig is dat de stoel ook nog in de ronde kan.
Uiteindelijk is de benodigde remkracht ook in te stellen bij de HE pedalen. Je hoeft niet met 60kg te douwen als je dat niet wilt. :)

• R3m3d7
FightingAce schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Uiteindelijk is de benodigde remkracht ook in te stellen bij de HE pedalen. Je hoeft niet met 60kg te douwen als je dat niet wilt. :)
Dat klopt maar als je dat op b.v. 10 kilo zet is het voordeel van loadcell remmen wel meteen helemaal weg, dan kan je beter met een potmeter gaan remmen. Naar mijn mening begint loadcell remmen een beetje te werken in je voordeel vanaf een kilo of 25-30, daaronder heeft geen zin omdat je meer controle hebt over een paar centimeter travel op je potmeter rem dan tussen de 10 en 8 kilo remdruk uitoefenen.

• FightingAce
  • Nu online
R3m3d7 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Dat klopt maar als je dat op b.v. 10 kilo zet is het voordeel van loadcell remmen wel meteen helemaal weg, dan kan je beter met een potmeter gaan remmen. Naar mijn mening begint loadcell remmen een beetje te werken in je voordeel vanaf een kilo of 25-30, daaronder heeft geen zin omdat je meer controle hebt over een paar centimeter travel op je potmeter rem dan tussen de 10 en 8 kilo remdruk uitoefenen.
Eens, maar 25 of 60 kg is wel een heel verschil. Zelf gebruik ik 40kg en vindt dat voldoende controle geven. Eventueel valt ook nog een custom profiel te gebruiken voor het rempedaal.

• R3m3d7
FightingAce schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Eens, maar 25 of 60 kg is wel een heel verschil. Zelf gebruik ik 40kg en vindt dat voldoende controle geven. Eventueel valt ook nog een custom profiel te gebruiken voor het rempedaal.
We zijn het met elkaar eens, ik rij ook op 40kg en dat is voor mij goed.
Als ik hem op 60 zet en vol rem is het net of ik op een piratenschip zit en hoor ik mijn houten rig helemaal kraken. :D

Nog even een toevoeging, als je wilt weten of je stoel blijft staan op 40 of desnoods 60 kilo voordat je een loadcell setup koopt, gebruik een weegschaal en zet die overeind tegen de muur en ga daarna met 1 voet tot dat gewicht trappen, los en weer in en dat 20x als alles dan helemaal stil blijft staan qua stoel gaat het ook goed met een loadcell.

R3m3d7 wijzigde deze reactie 15-08-2019 18:21 (25%)

• Waterpower
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:21
Ik heb gisteren deze https://www.simracingsolu...d-cell-brake-mod-t3pa-pro mod (20kg) geplaatst voor mijn t3pa Pro pedalen. Ik had al doppen onder mijn bureaustoel geplaatst, maar dit bleek onvoldoende grip te geven op een laminaat vloer. Vanmiddag bij de Praxis een rubber geribbeld plakbaar anti slib pad gehaald en deze onder de doppen geplakt. Werkt perfect!

• Ivysaur
  • Niet online
Jongens. Krijgen jullie ook een melding dat de website van Fanatec een Trojan bevat? Wilde het even gebruiken om wat prijzen te bekijken, maar Kaspersky wil me er niet in laten komen.

'Reason: the object is infected by HEUR:Trojan-PSW.Script.Generic'

Ivysaur wijzigde deze reactie 15-08-2019 21:30 (16%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Bedankt voor alle adviesen/reacties/opmerkingen. Ga ik meenemen in mn overweging.
Ivysaur schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:29:
Jongens. Krijgen jullie ook een melding dat de website van Fanatec een Trojan bevat? Wilde het even gebruiken om wat prijzen te bekijken, maar Kaspersky wil me er niet in laten komen.

Safari op ios zegt niks.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

Ik ga direct even proberen, mochten er geen problemen zijn meld ik me direct terug!

CPU's en GPU's ontleed!

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:20

In Chrome met Norton:

iRacing Profiel

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:37
Goeden middag allemaal,

Ik speel graag race spellen en deed dat altijd met een PS3 /PS4 controller .
Nu heb ik een t300rs gt gekocht en speel dus voor het eerst met ffb,

Hoe hoort dat eigenlijk aan te voelen ?
Ik heb thrustmaster strengt op 75 procent staan wat volgens mij standaard is en draaicirkel 360 .
Ik speel voornamelijk F1 2019 nu en vind het zelf fijn als ik de de bochten veel weerstand krijg op het moment dat ik mijn stuur te ver doordraai in de bocht dan ben ik de weerstand meteen kwijt en stuurt de auto niet meer (onderstuur/overstuur) .

Ik heb in F1 de ffb op 140 staan ,
On Road effects op 30
Kurbs 25 en damping 50 .

Nu mag het van mij nog wel iets zwaarder want heb door het werken met mijn armen veel kracht in mijn armen .
Wat kan ik dan het beste instellen en ingame of de thrustmaster software .

Als ik de ffb op 80 set in de game dan voel ik niets en is de auto net een dweil .

Groet Michael

• dawg
  • Niet online
zo. heusinkveld sprint pedals besteld. nu wachten tot deze en de simucube 2 binnen zijn, dan kan ik alles in één keer op mijn rig installeren.

ik ben blij! :)

dan daarna mijn csl elite verkopen.

dawg wijzigde deze reactie 16-08-2019 15:50 (10%)

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:06

Raimond613

Simracer

dawg schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:47:
zo. heusinkveld sprint pedals besteld. nu wachten tot deze en de simucube 2 binnen zijn, dan kan ik alles in één keer op mijn rig installeren.

ik ben blij! :)

dan daarna mijn csl elite verkopen.
Goeie keuze, ik rijd inmiddels ook al een tijdje met deze combi en het is echt een enorme beleving 8)

iracing profile

• dawg
  • Niet online
welk rubber gebruiken jullie sprinteigenaren eigenlijk voor het rempedaal? :)

dawg wijzigde deze reactie 16-08-2019 17:12 (11%)

• FightingAce
  • Nu online
dawg schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:12:
Default, doet het prima en heb geen zin het pedaal uit elkaar te halen :P

• JoepW
  • Laatst online: 12:08

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
FightingAce schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:53:
[...]

Default, doet het prima en heb geen zin het pedaal uit elkaar te halen :P
Idem

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:06

Raimond613

Simracer

Ik gebruik de hardste, vanuit de gedachte dat daarmee alle kracht die ik zet direct in de loadcell gaat en niet voor de compressie van het rubber wordt gebruikt.
Maar.. Niels Heusinkveld heeft op t iracing forum gezegd dat dat onzin is (hoewel ik t nog steeds niet begrijp ;)). Ik ga dus binnenkort weer ff testen met zachtere rubbers omdat dit voor mij niet heel realistisch voelt tov wat ik gewend ben irl.

iracing profile

• R3m3d7
Raimond613 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:21:
Ik gebruik de hardste, vanuit de gedachte dat daarmee alle kracht die ik zet direct in de loadcell gaat en niet voor de compressie van het rubber wordt gebruikt.
Maar.. Niels Heusinkveld heeft op t iracing forum gezegd dat dat onzin is (hoewel ik t nog steeds niet begrijp ;)). Ik ga dus binnenkort weer ff testen met zachtere rubbers omdat dit voor mij niet heel realistisch voelt tov wat ik gewend ben irl.
Pak een weegschaal, een kussen en een plak lood.
Leg het lood op de weegschaal, 20KG.
Leg het kussen op de weegschaal en leg het plak lood er dan op, zou het dan ineens minder wegen en dus minder druk op de loadcell in de weegschaal zetten?
Ik denk dat je alleen meer travel krijgt, 20KG is 20KG.

Maar wellicht klopt dit niet. :)

• gerard27
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:42
dawg schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:12:
heb de veer verwijderd en er een rubber tussen gezet vind dat pads to disc niet fijn

iRacing Profiel

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Ik sta op het punt om ook de Heusinkveld Sprints te halen (2 set, gebruik clutch nooit). In het show je sim rig topic zie ik veel mensen die de sprints direct mounten op de Sim Labs GT1 Evo base plate. Levert dit geen kans op flex op? Echter zie ik geen rigs waarbij de baseplate gemonteerd is op de GT1 Evo. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig.

2e vraag, hebben de sprints veel travel bij de throttle pedal? Momenteel gebruik ik Fanatec CSL Elite LC maar daarvan vind ik de gas pedal veel te abrupt eindigen.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• FightingAce
  • Nu online
Melkaz schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:12:
Ik sta op het punt om ook de Heusinkveld Sprints te halen (2 set, gebruik clutch nooit). In het show je sim rig topic zie ik veel mensen die de sprints direct mounten op de Sim Labs GT1 Evo base plate. Levert dit geen kans op flex op? Echter zie ik geen rigs waarbij de baseplate gemonteerd is op de GT1 Evo. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig.

2e vraag, hebben de sprints veel travel bij de throttle pedal? Momenteel gebruik ik Fanatec CSL Elite LC maar daarvan vind ik de gas pedal veel te abrupt eindigen.
Ik heb geen GT1 Evo, maar de baseplate van Heusinkveld is gewoon te monteren op 80/20 profielen.

Gaspedaal heeft default redelijk wat travel, maar dit is vrij eenvoudig aan te passen. Er zijn een aantal standen beschikbaar.

• Dummbber
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11:27
Dag,

Net voor het weekend lanceerde NLR haar motion track plus:

https://www.nextlevelracing.com/traction-plus-platform/

Ik heb zelf de motion platform V3 en zou dit graag een keer uitproberen. Zijn er simracers hier die overwegen dit traction plus platform aan te schaffen of al aangeschaft hebben?

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:26
Echter zie ik geen rigs waarbij de baseplate gemonteerd is op de GT1 Evo. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig.
Ik heb geen Sprints maar Pros en heb ze direct op de GT1-Evo gemonteerd. Ik heb het net nog even voor je getest, maar de flex is minimaal en bij gewoon gebruik niet merkbaar. Als je goed kijkt, zie je bij het stevig intrappen het pedaal misschien een half millimetertje flexen. Hij is natuurlijk ook in het midden gemonteerd, het meest flexibele deel van de staalplaat. Daarnaast heb ik ze "inverted" hangen, waarbij ik verwacht dat je meer flex zult hebben dan als je ze rechtop gemonteerd hebt. Ik ben er overigens niet eens zeker van dat het de montageplaat is die beweegt, het zou ook nog iets uit het pedaal zelf kunnen komen.

Ik heb de baseplate er wel bij, maar ik kies toch voor de flexibiliteit (haha :')) van het rechtstreeks monteren op de GT1, zodat ik de exacte positie van de pedalen zelf kan bepalen.

SlaadjeBla wijzigde deze reactie 18-08-2019 13:36 (6%)

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

SlaadjeBla schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Ik heb geen Sprints maar Pros en heb ze direct op de GT1-Evo gemonteerd. Ik heb het net nog even voor je getest, maar de flex is minimaal en bij gewoon gebruik niet merkbaar. Als je goed kijkt, zie je bij het stevig intrappen het pedaal misschien een half millimetertje flexen. Hij is natuurlijk ook in het midden gemonteerd, het meest flexibele deel van de staalplaat. Daarnaast heb ik ze "inverted" hangen, waarbij ik verwacht dat je meer flex zult hebben dan als je ze rechtop gemonteerd hebt. Ik ben er overigens niet eens zeker van dat het de montageplaat is die beweegt, het zou ook nog iets uit het pedaal zelf kunnen komen.

Ik heb de baseplate er wel bij, maar ik kies toch voor de flexibiliteit (haha :')) van het rechtstreeks monteren op de GT1, zodat ik de exacte positie van de pedalen zelf kan bepalen.
Dank je! Dan denk ik dat die 94 euro extra dan maar even ga besparen. Persoonlijk vind ik de looks van Heusinkvelds rechtstreeks gemonteerd ook nog eens mooier dan met zo'n plate. Als ik dan uiteindelijk toch spijt krijg is het alleen jammer van die twee keer verzendkosten.

Overigens heb ik online ook een aantal setups gezien waar men een extra stalen plaat gebruiken om het nog sterker te maken. Dat is natuurlijk ook altijd een goedkope optie.

Net nog even je foto's bekeken, dat heb je handig voor elkaar gekregen die inverted pedals met de GT1-Evo _/-\o_

Melkaz wijzigde deze reactie 18-08-2019 15:17 (6%)

• dawg
  • Niet online

ik heb ook de gt1 evo en was van plan heusinkveld sprints te bestellen (inmiddels ook een 2 pedal set besteld), en had dezelfde vraag. mezelf kwijt gezocht op internet, en zag dat @EnzoF op racedepartment het volgende heeft gepost, naar aanleiding van deze vraag.
I have a GT1 Evo myself and there's definitely too much flex for the Sprint pedals. I recommend using the Sprint Baseplate.
daarna wel enkele foto's gezien hier op tweakers van mensen die ze direct op de pedalplate van de sim-lab hebben geschroefd, dus twijfel twijfel. :+ uiteindelijk toch maar enzo zijn advies opgevolgd en de baseplate erbij besteld.

• SlaadjeBla
Ik weet niet wat teveel is. Ik merk er niets van. Enzo is toch wel een autoriteit op dit vlak. Misschien stelt hij hogere eisen? Hij heeft natuurlijk ook een commercieel belang, al weet ik niet of dat voor hem meespeelt.

Hier kun je zien dat er toch echt nagenoeg geen beweging in te krijgen is. (voor zover dat zonder beeldstabilisatie te zien is)
[Video: https://i.imgur.com/xJFjg4m.mp4]

Het is niet full-force, dat ging niet echt handig met een telefoon in de andere hand, maar een kilo of 30-35 trap ik hier wel. Op hogere krachten zie ik de plaat heel ietsjes flexen, in het midden een milimeter ongeveer, amper zichtbaar, niet voelbaar.

Overigens, ik zie het probleem ook niet zo met een beetje flex. Alle rubbers in het pedaal zijn gemaakt om te door te buigen en een milimeter extra vanuit de montageplaat is dan opeens een probleem? Als het echt een instabiele constructie zou zijn of de tegendruk niet constant is, kan ik het nog begrijpen. Dit kan ik niet als probleem zien.

Hier is nog iemand die de flex in zijn GT-1 teveel vond. Misschien zijn de Pro's breder en dus minder gevoelig voor flex, maar ik herken dit niet.

En hier nog twee verschillende meningen.

Overigens ziet de andere kant van de pedal plate er bij mij zo uit, de washers maken misschien ook nog wat uit.

Ja, ik moet nodig afstoffen :P

SlaadjeBla wijzigde deze reactie 18-08-2019 17:41 (72%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb mijn Sprints ook rechtstreeks op mijn rig gemonteerd. Geen probleem met flex.

• SlaadjeBla
Jij hebt geen GT1 evo, Joep. De P1 is, voor wat betreft pedalenbevestiging, toch een heel ander beest?

Bij de GT1 evo bevestig je de pedalen op een 5 mm dikke aluminium plaat. Bij de P1 toch rechtstreeks op de alu profielen?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:58:
Jij hebt geen GT1 evo, Joep. De P1 is, voor wat betreft pedalenbevestiging, toch een heel ander beest?

Bij de GT1 evo bevestig je de pedalen op een 5 mm dikke aluminium plaat. Bij de P1 toch rechtstreeks op de alu profielen?
Oeps.
Je hebt gelijk.
My bad.

• Jimmy J.
En goedkopere (en misschien elegantere) manier om doorbuiging van de GT1 Evo plaat te voorkomen, is om een 80/20 profiel aan de onderkant van de pedalplate te bevestigen. Dus alle 3 de pedalen in de gleuf van een profiel, in plaats alles met afzonderlijke moertjes vast te maken.

Ik krijg vandaag mijn Sprint Pedals binnen en ga ze eerst direct op de plaat monteren. Ik zie vanzelf wel of er doorbuiging optreed of dat ik wat versteviging moet aanbrengen :)

Jimmy J. wijzigde deze reactie 19-08-2019 07:49 (24%)

• R3m3d7
@SlaadjeBla briljante manier op de spints inverted te monteren, rusten je voeten gewoon op de grond?
Heb je hier nog aparte hardware voor nodig of kan dit standaard met de gt1?
Tevens mijn complimenten voor het delen van andere meningen.

R3m3d7 wijzigde deze reactie 19-08-2019 09:43 (14%)

• SlaadjeBla
R3m3d7 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:42:
@SlaadjeBla briljante manier op de spints inverted te monteren, rusten je voeten gewoon op de grond?
Heb je hier nog aparte hardware voor nodig of kan dit standaard met de gt1?
Mijn voeten rusten op de grond. Mijn positie voelt aardig overeenkomstig met een normale auto. Ik heb simpelweg de pedaalplaat 45 graden omhoog gezet en de pedalen eronder gemonteerd. Ik geloof niet dat ze dit bij Sim Lab zo bedacht hebben, maar het werkt uitstekend.

• R3m3d7
SlaadjeBla schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Mijn voeten rusten op de grond. Mijn positie voelt aardig overeenkomstig met een normale auto. Ik heb simpelweg de pedaalplaat 45 graden omhoog gezet en de pedalen eronder gemonteerd. Ik geloof niet dat ze dit bij Sim Lab zo bedacht hebben, maar het werkt uitstekend.
Dat is ook wat ik nu heb gebouwd met mijn houten rig qua zitpositie, niet qua pedalen-positie, die staan nu gewoon rechtop en ik merk dat dit het meest onnatuurlijke is aan mijn hele rig. Ik kijk al even naar de GT1 voor in de toekomst en dit maakt de kans dat ik hiervoor ga kiezen groter. Een milimeter of wat flex kan mij verder niet interesseren, ik kom uit een wereld waar ik meet in centimeters. ;)

Het lastige bij het overstappen van een 100% op maat gemaakt houten bouwsel wat door 3-4 iteraties is gegaan om "perfect" te worden naar iets als een simlabs oplossing gaan is dat je niet helemaal kan inzien of je dezelfde positie daarop kan terug krijgen, zeker als je 2 meter bent en niet aan normale afmetingen doet.
Ik weet dat je losse onderdelen kan bestellen maar je wilt natuurlijk niet zoveel geld uitgeven en er dan achterkomen dat je allemaal aluminium moet gaan nabestellen tegen extra kosten.

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Jimmy J. schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:49:
En goedkopere (en misschien elegantere) manier om doorbuiging van de GT1 Evo plaat te voorkomen, is om een 80/20 profiel aan de onderkant van de pedalplate te bevestigen. Dus alle 3 de pedalen in de gleuf van een profiel, in plaats alles met afzonderlijke moertjes vast te maken.

Ik krijg vandaag mijn Sprint Pedals binnen en ga ze eerst direct op de plaat monteren. Ik zie vanzelf wel of er doorbuiging optreed of dat ik wat versteviging moet aanbrengen :)
Dat eerste heb ik al eens eerder gezien bij iemand op reddit. Toevallig heb ik ook wat spare 80/20 profiel liggen (Thanks Sim labs!). Kan je me laten weten hoe het gaat direct op de pedal plate en zo niet, hoe het gaat met profiel eronder?

Helaas zijn de Sprints weer uitgekocht. Tijd om een reminder in te richten :D

• MauriceQ
Ik heb vrijdag de sprints binnen gekregen.

Had de GT1 cockpit in elkaar gezet en toen ik het geheel wilde proberen bleek mijn Fanatec gaspedaal de geest te hebben gegeven...

Dus even wachten en toen maar gelijk voor de real deal gegaan. Gelukkig kwamen ze ook nog eens vrij snel op voorraad dus snel besteld.

Pedalen zijn echt wel super mooi, alleen het doosje al waarin ze ingepakt zitten laat zien dat het een product betreft waar zorg en aandacht aan gegeven is.

Het op de pedal plate van Simlab gemonteerd, en toen begonnen met zithouding etc af te stellen.

Heb er nu 2 avonden rijden opzitten en merk geen flex. Zal hier vanavond eens extra op letten, rij VR dus zie het niet, maar voel het vooralsnog ook niet...

Heb de remkracht nu op 25kg staan, en dat vind ik al serieus zwaar... Maar rijdt wel echt geweldig!

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 12:54

EnzoF

Heusinkveld Engineering

dawg schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:28:
[...]

ik heb ook de gt1 evo en was van plan heusinkveld sprints te bestellen (inmiddels ook een 2 pedal set besteld), en had dezelfde vraag. mezelf kwijt gezocht op internet, en zag dat @EnzoF op racedepartment het volgende heeft gepost, naar aanleiding van deze vraag.

[...]

daarna wel enkele foto's gezien hier op tweakers van mensen die ze direct op de pedalplate van de sim-lab hebben geschroefd, dus twijfel twijfel. :+ uiteindelijk toch maar enzo zijn advies opgevolgd en de baseplate erbij besteld.
Ik moet zeggen dat het echt pas vanaf 50KG en met het hardste rubber een probleem wordt. Het is toch wel merkbaar, voor mij in ieder geval. Daarnaast is er een probleem als je de brake angle op de laagste slot heb (bracket met die gaatjes achteraan). Wat er dan namelijk kan gebeuren is dat het printplaatje de pedalplate raakt en kortsluiting maakt. Met de Sprint baseplate heb je dit probleem sowieso niet.

RE het "conflict of interests". Een baseplate meer of minder verkopen maakt ons niet zo veel uit. :)
We willen er vooral gewoon voor zorgen dat iedereen zo veel mogelijk plezier uit zijn/haar hobby haalt.

• R3m3d7
YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review

SRG review van de SHH Newt shifter.
Ik ontvang hem later deze week thuis.

• Jimmy J.
FastForwardNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:54:
[...]

De Sprints werken NIET met de Drivehub, heb ik zojuist helaas ondervonden.

Beetje lullig... ik zit nu met een vers setje Heusinkveld pedalen, maar ik kan ze dus niet gebruiken (want ik heb verder geen game-PC).

De support van Drivehub zou doorgaans vrij goed moeten zijn, dus ik heb ze uiteraard gelijk gemaild.

Voor nu: even huilen in een hoekje :'(

• Spunky25
Dat is zonde, maar indien drivehub de oplossinf niet biedt ben je ze volgens mij zo kwijt. Zoals Melkaz zegt zijn ze alweer uitverkocht. Wel erg jammer, want ik zou de sprints ook gekocht hebben als je op pc en ps4 werkte.

• FastForwardNL
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 07:27
Jimmy J. schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

Beetje lullig... ik zit nu met een vers setje Heusinkveld pedalen, maar ik kan ze dus niet gebruiken (want ik heb verder geen game-PC).

De support van Drivehub zou doorgaans vrij goed moeten zijn, dus ik heb ze uiteraard gelijk gemaild.

Jammer..

Als je ze de usb traces stuurt kunnen ze de sprints compatibel maken.

• Jimmy J.
Spunky25 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:01:
Dat is zonde, maar indien drivehub de oplossinf niet biedt ben je ze volgens mij zo kwijt. Zoals Melkaz zegt zijn ze alweer uitverkocht. Wel erg jammer, want ik zou de sprints ook gekocht hebben als je op pc en ps4 werkte.
Ik ben van plan deze winter een PC te bouwen en maar eens te beginnen met iRacing. Ik ga ze dus sowieso niet verkopen, maar wil ze wel graag werkend hebben op de Xbox, omdat ik daar momenteel een erg leuk race-clubje op heb. Elke keer je rig ombouwen is ook zo wat ;)

@FastForwardNL Ja daar hoop ik op!

• Rb88
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:36
Jimmy J. schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

Dat is bijzonder. Ik ben ook naar de Heusinkvelds aan het kijken icm met mijn drivehub. De Heusinkveld Sim pedals staan wel in de lijst met supported pedals of zijn dat oudere pedalen?

• Jimmy J.
Rb88 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Dat is bijzonder. Ik ben ook naar de Heusinkvelds aan het kijken icm met mijn drivehub. De Heusinkveld Sim pedals staan wel in de lijst met supported pedals of zijn dat oudere pedalen?
Volgens mij bedoelen ze daar de oudere Pro models mee.
Maar de mannen van DriveHub reageren erg snel op hun mail! Heb een nieuwe driver toegewezen gekregen en de Sprints werken nu wel op de Xbox, zij het met een latency van 1,5 tot 3 seconden (!!). Niet mee te racen dus, maar ze zijn voor me aan het kijken :) I'll keep you guys posted.

Gisteren toch maar de T3PA's van de SimLab afgegooid en de Heusinkveld's gemonteerd. Het zijn wel erg mooie pedalen hoor! Ben nog het meest onder de indruk van de koppeling. Die lijkt bijna 1 op 1 te zijn met mijn eigen auto. Echt prachtig hoe ze het bite-point / drukvinger gevoel hebben weten te creëren. De rem heeft wat weinig travel en daar zal ik als doorgewintere-potentiometer-gamer echt even goed aan moeten wennen.

Wat betreft doorbuiging op de GT1 Evo @Melkaz: De pedalplate buigt hier omhoog.

Al zie ik dat er meerdere (zeker 3) verschillende pedalplates in omloop zijn. Ik lijk revisie 3 te hebben, waar mijn Sprints alleen maar aan het uiteinde van de pedalplate bevestigd kunnen worden. Maar bij het hard indrukken van de rem buigt de plate in het midden ietsjes omhoog dus (niet Playseat-like flex, maar wel zichtbaar). Ik ga kijken of ik met de vrije bevestigingsgaten, aan de onderkant nog wat schoren/hoekprofielen kan plaatsen om de flex er in z'n geheel uit te krijgen.

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:07

CoronelHimself

Division Brabant

Jimmy J. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:42:
[...]
Volgens mij bedoelen ze daar de oudere Pro models mee.
Maar de mannen van DriveHub reageren erg snel op hun mail! Heb een nieuwe driver toegewezen gekregen en de Sprints werken nu wel op de Xbox, zij het met een latency van 1,5 tot 3 seconden (!!). Niet mee te racen dus, maar ze zijn voor me aan het kijken :) I'll keep you guys posted.

Gisteren toch maar de T3PA's van de SimLab afgegooid en de Heusinkveld's gemonteerd. Het zijn wel erg mooie pedalen hoor! Ben nog het meest onder de indruk van de koppeling. Die lijkt bijna 1 op 1 te zijn met mijn eigen auto. Echt prachtig hoe ze het bite-point / drukvinger gevoel hebben weten te creëren. De rem heeft wat weinig travel en daar zal ik als doorgewintere-potentiometer-gamer echt even goed aan moeten wennen.

Wat betreft doorbuiging op de GT1 Evo @Melkaz: De pedalplate buigt hier omhoog.

[Afbeelding]

Al zie ik dat er meerdere (zeker 3) verschillende pedalplates in omloop zijn. Ik lijk revisie 3 te hebben, waar mijn Sprints alleen maar aan het uiteinde van de pedalplate bevestigd kunnen worden. Maar bij het hard indrukken van de rem buigt de plate in het midden ietsjes omhoog dus (niet Playseat-like flex, maar wel zichtbaar). Ik ga kijken of ik met de vrije bevestigingsgaten, aan de onderkant nog wat schoren/hoekprofielen kan plaatsen om de flex er in z'n geheel uit te krijgen.

[Afbeelding]
Kun je aan de onderkant niet een stuk staal/ aluminium bevestigen. Dus een stuk metaal over de gehele lengte en ze dan alleen aan die 3 sluiven bevestigen? Als je dan trapt, dan drukt het nieuw stuk metaal over een veel groter oppervlak tegen de baseplate.

Steam - PTR83

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:04
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is.
Maar zoals zoveel mensen ben ik aan het kijken naar een goede / goedkope stoel om te starten met simracen. Ik rij nu regelmatig met mijn bureaustoel en een g920.
Uit alle topics heb ik wel gelezen dat de playseat challange een goede stoel voor weinig is om het uit te proberen.
Nu zag ik op het grote internet ook de volgende stoel:

Kan er alleen nergens ervaringen van vinden. Iemand hier die er wat meer van weet?

• RKD
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:30
Tito129 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:05:
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is.
Maar zoals zoveel mensen ben ik aan het kijken naar een goede / goedkope stoel om te starten met simracen. Ik rij nu regelmatig met mijn bureaustoel en een g920.
Uit alle topics heb ik wel gelezen dat de playseat challange een goede stoel voor weinig is om het uit te proberen.
Nu zag ik op het grote internet ook de volgende stoel:
[Afbeelding]

Kan er alleen nergens ervaringen van vinden. Iemand hier die er wat meer van weet?
Ziet er uit als een oude versie van de Playseat, het lijkt mij dat je heel veel beweging hebt bij het sturen. Beetje FFB en je stuur zal al bewegen. Die verticale pilaar kan dat nooit opvangen.

Als je de mogelijkheid hebt om iets vast neer te zetten zou ik eerder een FoFoFuOne maken en via marktplaats een stoel kopen.

Edit: ik zie dat de link in het filmpje dood is:Dropbox linkje

RKD wijzigde deze reactie 20-08-2019 10:42 (12%)

iRacing Profiel

• Jimmy J.
CoronelHimself schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Kun je aan de onderkant niet een stuk staal/ aluminium bevestigen. Dus een stuk metaal over de gehele lengte en ze dan alleen aan die 3 sluiven bevestigen? Als je dan trapt, dan drukt het nieuw stuk metaal over een veel groter oppervlak tegen de baseplate.
Precies dit ben ik nu aan het maken :) Twee hoekprofielen die in de lengterichting onderlangs lopen.

@Tito129 Dat zit eruit als een verkapte Playseat Evolution en zal ongetwijfeld net zo veel flex hebben. Prima voor als simracen een kleine hobby is (of wanneer je niet zeker weet dat je dit lang zal blijven doen), maar als je ietwat serieuzer bent zal ik verder kijken.

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Jimmy J. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
Precies dit ben ik nu aan het maken :) Twee hoekprofielen die in de lengterichting onderlangs lopen.

@Tito129 Dat zit eruit als een verkapte Playseat Evolution en zal ongetwijfeld net zo veel flex hebben. Prima voor als simracen een kleine hobby is (of wanneer je niet zeker weet dat je dit lang zal blijven doen), maar als je ietwat serieuzer bent zal ik verder kijken.
Zou je het resultaat en indien mogelijk de foto's kunnen posten als je klaar bent? O+

• MauriceQ
Jimmy J. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:42:
[...]
...
De rem heeft wat weinig travel en daar zal ik als doorgewintere-potentiometer-gamer echt even goed aan moeten wennen.
...
Hi Jimmy, dat vond ik ook. Heb er een rubber bijgeplaatst om de rem iets zachter te laten voelen (een na zachtste setup) en dat vond ik een enorme verbetering

• dawg
  • Niet online
@Jimmy J. dank voor de foto's en toelichting. ik ga toch maar de baseplate erop monteren, aangezien ik dezelfde pedalplate van sim-lab op de gt1 evo heb als jij. :)

• Jimmy J.
dawg schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:16:
@Jimmy J. dank voor de foto's en toelichting. ik ga toch maar de baseplate erop monteren, aangezien ik dezelfde pedalplate van sim-lap op de gt1 evo heb als jij. :)
Ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten hoe de HE Pedalplate hierop bevestigd moet worden. Het gatenpatroon van 2x 3 gaat in ieder geval niet passen...

Ik ga vanmiddag deze twee strips eronder plaatsen:

• dawg
  • Niet online
ik kijk wel, en anders boor ik wat extra gaten. zou niet de eerste keer zijn want in mijn ervaring is het bijna altijd passen en meten en wat klooien alvorens e.e.a. goed en stevig gemonteerd zit. ;)

edit: het was even wat friemelen, maar hij zit erop.
pic

dawg wijzigde deze reactie 20-08-2019 16:20 (54%)

• Jimmy J.
And the flex is gone :)

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:51

Arfman

Drome!

Leverden ze ook al geen stuur of is dat vaporware gebleken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Sinds kort het simracevirus te pakken en op zoek naar een instapmodel racestuurtje. Na wat onderzoek kwam ik uit bij de Thrustmaster T300RS. (Ook al zijn de pedalen matig, voor nu een prima optie om mee te beginnen denk ik. Ik weet dat de GT versie wel de 3 pedalen heeft, maar dat is weer 50 euro (of meer)extra). Maar 300 euro hield me nog een beetje tegen...

Tot ik gisteren deze deal tegen kwam:

https://www.amazon.de/dp/...language=nl_NL&th=1&psc=1

220 euro voor dit stuur, inclusief verzenden lijkt me echt een fijne deal. Wilde hem even delen met jullie. Mits dit het juiste topic daarvoor is natuurlijk :).

Loondijke wijzigde deze reactie 21-08-2019 08:10 (13%)

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Loondijke schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:59:
Sinds kort het simracevirus te pakken en op zoek naar een instapmodel racestuurtje. Na wat onderzoek kwam ik uit bij de Thrustmaster T300RS. (Ook al zijn de pedalen matig, voor nu een prima optie om mee te beginnen denk ik. Ik weet dat de GT versie wel de 3 pedalen heeft, maar dat is weer 50 euro (of meer)extra). Maar 300 euro hield me nog een beetje tegen...

Tot ik gisteren deze deal tegen kwam:

https://www.amazon.de/dp/...language=nl_NL&th=1&psc=1

220 euro voor dit stuur, inclusief verzenden lijkt me echt een fijne deal. Wilde hem even delen met jullie. Mits dit het juiste topic daarvoor is natuurlijk :).
Ik zou eerder ietsje meer uitgeven en voor deze aanbieding gaan:

https://www.amazon.de/Thr...2Cvideogames%2C132&sr=1-1

Ook enorm afgeprijsd, 269 voor de GT versie is echt veel goedkoper dan ergens anders, deze set heeft betere pedals.

• Loondijke
  • Nu online
Melkaz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

Ik zou eerder ietsje meer uitgeven en voor deze aanbieding gaan:

https://www.amazon.de/Thr...2Cvideogames%2C132&sr=1-1

Ook enorm afgeprijsd, 269 voor de GT versie is echt veel goedkoper dan ergens anders, deze set heeft betere pedals.
Ja weet ik, maar zoiets komt bij mij op als poepen zeg maar. Kan ook zomaar zijn dat ik over een half jaar dat stuurtje maar 5x gebruikt heb.

En als ik er echt mee doorga, ga ik toch voor de profi pedalen.

• Rb88
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:36
Loondijke schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Ja weet ik, maar zoiets komt bij mij op als poepen zeg maar. Kan ook zomaar zijn dat ik over een half jaar dat stuurtje maar 5x gebruikt heb.

En als ik er echt mee doorga, ga ik toch voor de profi pedalen.
Ik zou dan juist voor de GT variant gaan.
Mocht je ooit de boel verkopen is de 3 pedalenset beter verkoopbaar.
Als jij gaat upgraden kan de 3 pedalenset voor iemand anders ook een upgrade zijn... Dan verdien je nog wat aan je pedalen ipv dat je een 2 pedalenset stof laat happen...

Maarja ik kan niet in je portemonnee kijken en weet ook niet hoeveel moeite je wilt doen om dingen los te verkopen.

• Loondijke
  • Nu online
Daar heb je een punt inderdaad.....ok ok. Heb de GT variant besteld. Mocht ik me bedenken, kan ik hem altijd nog terugsturen :+.

Ik heb ook echt de ruggengraat van een naaktslak :X ..

Loondijke wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:09 (18%)

• Spunky25
Loondijke schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:09:
Daar heb je een punt inderdaad.....ok ok. Heb de GT variant besteld. Mocht ik me bedenken, kan ik hem altijd nog terugsturen :+.

Mag ik je ruggengraat lenen? Dan bestel ik snel een direct drive met pedalen >:)
Mijn ruggegraat protesteert bij het zien van het winkelmandje.

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Spunky25 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

Mag ik je ruggengraat lenen? Dan bestel ik snel een direct drive met pedalen >:)
Mijn ruggegraat protesteert bij het zien van het winkelmandje.
:D 2 maanden geleden na 6 maanden piekeren de CSL Elite 1.1 besteld, nu 2 maanden verder niet helemaal impressed in vergelijking met de T300 en wil ik upgraden naar DD1. Maar zelfs nu ze op voorraad zijn durf ik niet verder te klikken dan winkelmandje :D Zal je zien als ik eindelijk zover bent dan ze weer uitverkocht zijn met estimated shipdate November.

Maar ik wil ook Heusinkveld pedals als ze weer op voorraad komen... :'(

• R3m3d7
@Melkaz woont er niet iemand in de buurt waar je een keer langs kan gaan om de dd1 uit te proberen om teleurstelling in de toekomst uit te sluiten? Of gaat het om het geld en weet je al zeker dat direct drive het gaat zijn voor je?
Ik heb een direct drive en heusinkveld sprints op mijn “rig” zitten, als je eens in de buurt bent van Leiden mag je die wel eens komen uitproberen, als de accuforce het voor je doet op mijn houten rig zal de dd1 zeker positief uitpakken.

• Spunky25
Melkaz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

:D 2 maanden geleden na 6 maanden piekeren de CSL Elite 1.1 besteld, nu 2 maanden verder niet helemaal impressed in vergelijking met de T300 en wil ik upgraden naar DD1. Maar zelfs nu ze op voorraad zijn durf ik niet verder te klikken dan winkelmandje :D Zal je zien als ik eindelijk zover bent dan ze weer uitverkocht zijn met estimated shipdate November.

Maar ik wil ook Heusinkveld pedals als ze weer op voorraad komen... :'(
Dank je! Je bevestigt mijn vrees.
Ik twijfel al 2 maanden tussen de podium f1 en de csl elite. Die csl met loadcel komt minimaal op 840 euro en ik ben bang dat het onvoldoende verbetert ten opzichte van mijn logitech g29.
Jouw reactie is voor mij bevestiging dat ik de csl niet moet nemen (al is de t300 een stapje hoger, snap ik).
Dus of ik ga vol in voor de podium met csl pedalen en lc rem, of ik blijf bij de g29.
Of natuurlijk een andere dd en dan gewoon de ps4 afschaffen en alleen nog op mn pc racen.
Accuforce is betaalbaar en ik vind de augury ook interessant.

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

R3m3d7 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:21:
@Melkaz woont er niet iemand in de buurt waar je een keer langs kan gaan om de dd1 uit te proberen om teleurstelling in de toekomst uit te sluiten? Of gaat het om het geld en weet je al zeker dat direct drive het gaat zijn voor je?
Ik heb een direct drive en heusinkveld sprints op mijn “rig” zitten, als je eens in de buurt bent van Leiden mag je die wel eens komen uitproberen, als de accuforce het voor je doet op mijn houten rig zal de dd1 zeker positief uitpakken.
Dank je voor je aanbod! Helaas woon ik in Breda, net iets te ver helaas. Mocht er iemand zich in de buurt van Breda bevinden en het prima vinden om mij eens op zn dd wheel te laten rondrijden hor ik het graag.

Geld is eigenlijk niet het grootste probleem, het is eerder tijd. Aan de ene kant heb ik niet zoveel tijd meer als vroeger (2e kindje op komst volgende maand, eerste is bijna 2) waardoor ik niet meer uren kan gamen. Online racen doe ik daarom ook nooit (meer).

Dus aan de ene kant, voor die paar uurtjes in de week voldoet de CSL Elite het prima, maar aan de andere kant als ik dan eenmaal even tijd vrij heb waarom dan niet optimaal genieten? We werken immers niet voor niks :D

Verder vind ik het een beetje zonde om binnen 2 maanden een prima product gelijk weer te verkopen. Dan had ik maar gelijk de DD1 moeten aanschaffen denk ik dan.

Kortom, binnen nu en 6 maanden haal ik waarsch wel een Direct drive wheel in house tijdens een impuls :D

• R3m3d7
@Melkaz Ik ben er inmiddels wel achter dat mensen op verschillende niveaus gevoelig zijn voor de verschillen tussen belt/gear oplossingen en direct drive systemen,
Zo heb ik gelezen dat sommige hun direct drive stuur, als ze eerlijk zijn, niet veel meer vinden dan een sterkere CSL terwijl andere met veel detail de verschillen kunnen voelen en beschrijven. Niemand liegt hier, niet iedereen is even gevoelig ervoor en dus heeft niet iedereen dezelfde wow reactie bij een direct drive oplossing. Sommige doen een “bakkie” terwijl andere hun eigen boontjes branden en het volgens een uitvoerig proces zetten omdat het anders niet goed genoeg is. Ik zou, omdat je eerste upgrade niet de gewenste upgrade was, eerst ergens een direct drive proberen want wellicht behoor je meer tot de groep die “meh” zegt bij het rijden De meeste mensen die van een t300 naar een CSL upgraden zeggen namelijk dat de CSL een duidelijke upgrade is. Mocht je toch ooit langs Leiden komen, schiet een PB mijn kant op want je bent welkom om mijn setup te proberen.

• dawg
  • Niet online
tegenwoordig is er ook wat meer keuze in dd's dan enkele jaren geleden toen ik mijn csl elite kocht. toen had je eigenlijk alleen nog maar de accuforce, die toen ook nog een stuk duurder was, en de leo bodnar simsteering, die nóg duurder was. :+

sinds fanatec een dd heeft aangekondigd is er wat meer aandacht voor omdat zij toch een wat grotere naam zijn in de simracing wereld. en het helpt natuurlijk ook enorm dat max verstappen en lando norris meedoen in online simracing.

al met al is het simracen volgens mij nog nooit zo populair geweest, mede door deze twee zaken (vooral dus het feit dat er f1 coureurs serieus simracen). denk ik.

meer keuze is altijd goed. :)

• Ivysaur
  • Niet online
Heb een tweedehands CSW 2.5 op kop getikt. 400 euro, gloedjenieuw, amper gebruikt. Poephoe. Net op mijn rig gegooid. Heb alleen nog geen pedalen, dus even een rondje gas en rem op de knopjes.

Heb mijn oude CSW 2.5 toentertijd ook verkocht voor 400 ofzo, dus ik zit quitte. Die CSW 2.5 is een mooi tussenstap naar eventueel een DD mocht dat nog beter en goedkoper worden. Nu vind ik de 'dimishing returns'-geld ratio het nog niet echt waard.

Edit: Was vergeten hoe krachtig die CSW 2.5 eigenlijk is. Big smile . Morgen dan maar CSL elite LC pedalen bestellen.

Edit 2: Met deze instellingen is het een stuk beter. https://www.fanatec.com/f...atec-recommended-settings Even twee rondjes gereden met de knopjes. _/-\o_

Ivysaur wijzigde deze reactie 21-08-2019 22:08 (26%)

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:20
Loondijke schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:09:

Als ze nog niet verzonden hebben: Er staat ook een Warehouse Deal van €250 bij de "used" prijzen. Dan krijg je er eentje die retour is gekomen, heb ik zelf goede ervaringen mee (de keer dat er geen accu bij mijn Petzl hoofdlamp zat, ook gewoon gratis retour kunnen sturen).
Nieuw in de doos en zonder gebruikssporen gaat hij toch al heel snel niet meer zijn...

iRacing Profiel

• Loondijke
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:16:
[...]

Als ze nog niet verzonden hebben: Er staat ook een Warehouse Deal van €250 bij de "used" prijzen. Dan krijg je er eentje die retour is gekomen, heb ik zelf goede ervaringen mee (de keer dat er geen accu bij mijn Petzl hoofdlamp zat, ook gewoon gratis retour kunnen sturen).
Nieuw in de doos en zonder gebruikssporen gaat hij toch al heel snel niet meer zijn...
Voor 269 heb ik een gloednieuwe, dus dan ga ik voor die 19 euro geen risico nemen natuurlijk:).

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:11
Ik ben van een T300 naar CSL gegaan, en vond het duidelijk een flinke upgrade. Ik was er helemaal weg van. Nu ben ik van een CSL naar een DD1 gegaan, en heb het zelfde gevoel weer... Wow!

Blijkbaar verschilt het inderdaad per persoon... Maar ook het feit dat hij vrijwel geen geluid maakt en hoe stevig hij in elkaar zit is iets waar ik van kan genieten... Het straalt kwaliteit uit.

Ik was overigens verkocht toen ik op TGL een DD met HE ultimates kon proberen... Dus proberen is leuk, maar kan gevaarlijk zijn voor de bankrekening!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Op Facebook (en helaas niet op bv YouTube) heeft Niels Heusinkveld een uitleg geplaatst hoe een loadcel werkt en hoe de kracht die je bv op een rem of handrem kan/moet zetten afhangt van hoe eea is gemonteerd.
https://www.facebook.com/...s=1458990764&v=e&sfns=xmo

• Ivysaur
  • Niet online
Even snel een linkje ivm mijn reply eerder:

Kaspersky had dus gelijk wat betreft van de week:

https://old.reddit.com/r/...fanatec_user_data_breach/
Hoort hier niet thuis, maar goed.

• Spunky25
Ivysaur schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:57:
Even snel een linkje ivm mijn reply eerder:

Kaspersky had dus gelijk wat betreft van de week:

https://old.reddit.com/r/...fanatec_user_data_breach/
Hoort hier niet thuis, maar goed.
Fanatec: Important, please keep this e-mail confidential.
Ivysaur: zet de hele mail op reddit en tweakers.
8)7

• Ivysaur
  • Niet online
@Spunky25 Ik ben het niet ;) en het staat op reddit dus kan oko wel op tweakers. Is nu al online en door duizenden gelezen.

@Luckeh Ik heb trouwens nog niets binnen. Kan ok mijn ww niet veranderen, want krijg geen reset mail binnen.

Ivysaur wijzigde deze reactie 22-08-2019 18:08 (31%)

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

Ik heb de e-mail ook. Confidential is natuurlijk vragen om meer publiciteit tegenwoordig :P

CPU's en GPU's ontleed!

• johnnyverhoeff
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Is er iemand die een SC2 Ultimate heeft / geprobeerd heeft en ook een large MiGe OSW en eventueel een vergelijk kan posten ?

Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik aan t loeren ben naar een SC2 Ultimate...
Maar dan moet ik van mezelf eerst mijn 30 Nm large MiGe simucube verkopen (hint)

iRacing Profiel

• dawg
  • Niet online
johnnyverhoeff schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:21:
Is er iemand die een SC2 Ultimate heeft / geprobeerd heeft en ook een large MiGe OSW en eventueel een vergelijk kan posten ?

Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik aan t loeren ben naar een SC2 Ultimate...
Maar dan moet ik van mezelf eerst mijn 30 Nm large MiGe simucube verkopen (hint)
misschien dit?

maar zo te lezen heb je stiekem al beslist? :P

• johnnyverhoeff
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
dawg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:41:
[...]

misschien dit?
[YouTube: Simucube 2 ultimate vs 30nm MIGE]

maar zo te lezen heb je stiekem al beslist? :P
Bedoelde meer een vergelijk van het FFB gevoel ipv de formfactor :9

Na ja nog niet exht beslist, het prikkelt alleen, nog steeds onwijs blij met mijn large MiGe.
Maar het gras lijkt altijd groener aan de andere kant O-)

iRacing Profiel

• dawg
  • Niet online
johnnyverhoeff schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Bedoelde meer een vergelijk van het FFB gevoel ipv de formfactor :9

Na ja nog niet exht beslist, het prikkelt alleen, nog steeds onwijs blij met mijn large MiGe.
Maar het gras lijkt altijd groener aan de andere kant O-)
oh, ik moet bekennen dat ik de video niet bekeken heb, de ultimate is wat te hoog gegrepen voor mij en mezelf eraan verlekkeren doe ik dan maar niet. ;)

van wat ik op granite devices heb gelezen (vooral van beano, die heeft redelijk wat getest met de pro en ultimate) is dat omdat de encoder van de simucube 2 een 4x zo hoge resolutie heeft als ik me niet vergis, de ffb veel smoother en met (nog) wat meer detail is dan de osw's. maar pin me er niet op vast, ik heb zelf een simucube 2 sport in bestelling staan, kom van een csl elite en heb nog niet eens met een direct drive gereden. :+

misschien dat je hier wat meer info uit kunt halen?
https://community.granite...-2-discussion-thread/2664

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:59
keuze stress : heb zelf een G25, oud dingetje destijds gekocht als top of the bill (voor consumenten iig) zon 10 jaar geleden. Simracen uit het oog verloren door tijdgebrek etc.

Wil de draad nu wel weer oppakken (kwam het stuurtje tegen met opruimen), maar merk dat de G25 toch wel oud en gedateerd is. Wat is nu de goede keuze voor een aanschaf? budget rond de 400-500 euro.

Aan de ene kant zou ik wel voor iets als fanatec willen gaan maar de prijs houd me een beetje tegen. de clubsport is te duur gewoon. maar bijv de elite lijn lijkt meer binnen budget al lees en zie ik daar dan weer reviews van dat ik denk, het scheelt niet veel ten op zichte van een thrustmaster TS-PC. Waar veel reviews een beetje meer kiezen voor de thrustmaster TS-PC. Dus wat is nu de verstandige keuze....

Edit
Owhja ik ben van plan mijn logitech pedalen set uit te bruiden met een load cell (alles al besteld etc) dus die wil ik waarschijnlijk gebruiken in eerste instantie tot ik mn eigen pedalen heb gemaakt.

WeeDzi wijzigde deze reactie 26-08-2019 16:57 (11%)

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True