Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De nieuwe CSL Elite (v1.1) lijkt mij voor dat budget de beste koop. Je krijgt voor dat bedrag bijna de CSW tegenwoordig. Wat mij toendertijd over de streep hielp was de beschikbaarheid van stuurtjes. Fanatec heeft een aardige range daar in, al zijn ze wel wat prijzig. De stuurtjes kun je later ook meenemen als je de CSL wil upgraden naar een CSW of de Podium-wheelbase.

Ik kwam van een T300 af (die defect ging).

Luckeh wijzigde deze reactie 26-08-2019 18:34 (13%)

CPU's en GPU's ontleed!

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 11-10 19:29

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Luckeh schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

De nieuwe CSL Elite (v1.1) lijkt mij voor dat budget de beste koop. Je krijgt voor dat bedrag bijna de CSW tegenwoordig. Wat mij toendertijd over de streep hielp was de beschikbaarheid van stuurtjes. Fanatec heeft een aardige range daar in, al zijn ze wel wat prijzig. De stuurtjes kun je later ook meenemen als je de CSL wil upgraden naar een CSW of de Podium-wheelbase.

Ik kwam van een T300 af (die defect ging).
De stuurtjes kan je idd meenemen naar de andere wheelbases, maar aangezien er in een aantal van de rims erg veel plastic zit, kan ik je niet aanraden om maar alles op de DD1/DD2 te gooien. Tenzij je natuurlijk twee halve plastic stuurtjes wil :)

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:50

Melkaz

Melkazar

EnzoF schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:47:
[...]

De stuurtjes kan je idd meenemen naar de andere wheelbases, maar aangezien er in een aantal van de rims erg veel plastic zit, kan ik je niet aanraden om maar alles op de DD1/DD2 te gooien. Tenzij je natuurlijk twee halve plastic stuurtjes wil :)
Dat is eigenlijk wel een goed punt..Momenteel heb ik zelf ook de CSL Elite 1.1 en slechts twee stuurtjes, namelijk de Formula V2 en de CSL Elite Steering Wheel P1. Zelf overweeg ik ook de overstap naar een DD1 (en heusinkveld Sprints wanneer ze weer te koop zijn :9 ).

De Formula V2 zal wel goed komen, die bundelen ze zelf ook bij de Podium PS4 combo maar de P1 met zn semi quick release in combinatie met een schroefje..hmm...

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Melkaz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
(en heusinkveld Sprints wanneer ze weer te koop zijn :9 ).
Dit weekend weer ;)
Maar ik ben bang dat je wel snel moet zijn aangezien mensen ze dit weekend ook op de Expo kunnen proberen (en vervolgens willen kopen).

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

EnzoF schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:08:
[...]

Dit weekend weer ;)
Maar ik ben bang dat je wel snel moet zijn aangezien mensen ze dit weekend ook op de Expo kunnen proberen (en vervolgens willen kopen).
Thanks voor de scoop _/-\o_ Ik ga alvast een 2e toetsenbord bestellen i.v.m. versleten F5 toets.

Volgens mij raadde je overigens aan om de base-plate erbij te bestellen bij installatie op Sim Labs GT1-Evo toch? Dit ivm flex.

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:11
Melkaz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:02:
[...]

Dat is eigenlijk wel een goed punt..Momenteel heb ik zelf ook de CSL Elite 1.1 en slechts twee stuurtjes, namelijk de Formula V2 en de CSL Elite Steering Wheel P1. Zelf overweeg ik ook de overstap naar een DD1 (en heusinkveld Sprints wanneer ze weer te koop zijn :9 ).

De Formula V2 zal wel goed komen, die bundelen ze zelf ook bij de Podium PS4 combo maar de P1 met zn semi quick release in combinatie met een schroefje..hmm...
Voor de DD's adviseert Fanatec om bij gebruik van de semi-quickrelease als op de P1 de kracht te beperken (dus geen torque key in de base). Mijn ervaring is dat ik de P1 (de karige eerste versie) al heb gesloopt op de CSL. De Clubsport en Podium quickreleases zijn geen enkel probleem op de DD's.

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Melkaz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Thanks voor de scoop _/-\o_ Ik ga alvast een 2e toetsenbord bestellen i.v.m. versleten F5 toets.

Volgens mij raadde je overigens aan om de base-plate erbij te bestellen bij installatie op Sim Labs GT1-Evo toch? Dit ivm flex.
Yep, ook omdat de GT1-Evo voor zover ik weet geen pre-drilled holes heeft voor de Sprint pedalen. (Die van mij iig niet).

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-10 11:11
EnzoF schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Yep, ook omdat de GT1-Evo voor zover ik weet geen pre-drilled holes heeft voor de Sprint pedalen. (Die van mij iig niet).
Mijn GT1 heeft wel de juiste gaten voor de Sprint pedals. Ik ben er erg tevreden over (zowel de pedalen als de rig). Zit minimale flex in de pedaltray, maar kan middels een extra profiel prima opgelost worden (stond ergens op tweakers)

iRacing Profiel

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22:41
Er zijn, voor zover ik weet, 3 pedalplates van de GT1-Evo in omloop.

v1 Heeft geen gaten voor de Sprints
v2 Passen de Sprints net boven het midden, waarbij je ze kunt verschuiven
v3 Hier passen de Sprints helemaal aan de bovenkant op, zonder dat je ze nog kan verschuiven (dus je kunt de rem niet naar voor/achter plaatsen voor betere heel-toe of iets).

Pedalplate flex is inderdaad makkelijk op te lossen met een strip aan de onderkant.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
ik heb, @Jimmy J. zijn lijstje in acht nemend, pedalplate v2. ik heb wel de baseplate van heusinkveld gemonteerd, maar moest wel 2 gaten boren voor de voorste 2 bevestigingen van de baseplate. maar dat was in 2 minuten gedaan, nu zit het muurvast, geen flex.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Jimmy J. schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:16:
Er zijn, voor zover ik weet, 3 pedalplates van de GT1-Evo in omloop.

v1 Heeft geen gaten voor de Sprints
v2 Passen de Sprints net boven het midden, waarbij je ze kunt verschuiven
v3 Hier passen de Sprints helemaal aan de bovenkant op, zonder dat je ze nog kan verschuiven (dus je kunt de rem niet naar voor/achter plaatsen voor betere heel-toe of iets).

Pedalplate flex is inderdaad makkelijk op te lossen met een strip aan de onderkant.
Volgens mij heb ik v2 of v3, er zitten een paar sleuven aan de bovenkant, setjes van 2 geloof ik. Ik ben nu niet thusi dus ik ben niet zeker hoe ik verschil tussen v2 of v3 kan zien, maar vanaf welke versie past de Heusinkveld baseplate dan zonder problemen?

• Jimmy J.
Versie 1
Versie 2
Versie 3

Op v2 en v3 kunnen de Sprints rechtstreeks bevestigd worden.
De Baseplate past op geen van allen.

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:33

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vraag:

Ik heb een Thrustmaster T300 RS set met F1 stuurtje en wil gaan upgraden naar een Fanatec CSL Elite F1 set (ik speel op de PS4 dus dat zou mijn enige Fanatec optie zijn).

Nu vraag ik bij af hoe de standaard loadcell is op deze set? Ik kan de loadcell kit er wel bij kopen maar dat vind ik voor nu even te duur. Ik zag op foto’s dat er wel een rubber blokje achter het rempedaal zit maar ik vraag mij af of die iets doet.

Ik hoop dat jullie mij van antwoord kunnen voorzien.

“Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• FightingAce
Madhouse1979 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:33:
Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vraag:

Ik heb een Thrustmaster T300 RS set met F1 stuurtje en wil gaan upgraden naar een Fanatec CSL Elite F1 set (ik speel op de PS4 dus dat zou mijn enige Fanatec optie zijn).

Nu vraag ik bij af hoe de standaard loadcell is op deze set? Ik kan de loadcell kit er wel bij kopen maar dat vind ik voor nu even te duur. Ik zag op foto’s dat er wel een rubber blokje achter het rempedaal zit maar ik vraag mij af of die iets doet.

Ik hoop dat jullie mij van antwoord kunnen voorzien.
De 2-pedal set heeft geen load cell, maar gewoon een potmeter. Die heb je alleen met de aparte load cell kit. Het 'oude' rempedaal wordt dan de koppeling.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

FightingAce schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

De 2-pedal set heeft geen load cell, maar gewoon een potmeter. Die heb je alleen met de aparte load cell kit. Het 'oude' rempedaal wordt dan de koppeling.
Dat snap ik. Ik was misschien niet duidelijk genoeg. Doet die potmeter iets? Of is die loadcell kit een must?

• FightingAce
Madhouse1979 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Dat snap ik. Ik was misschien niet duidelijk genoeg. Doet die potmeter iets? Of is die loadcell kit een must?
Dat is persoonlijk en grotendeels budget afhankelijk. Mijn inziens wel, maar uiteindelijk ben ik na mijn CSL weer geupgrade naar Sprints, omdat ik de CSL met load cell uiteindelijk ook niet goed genoeg vond.

Voor de prijs is de CSL een goede set met een steviger constructie dan je bij Thrustmaster en Logitech vindt. Echter, de delen waar de potmeter en tandwielen zitten is nog steeds in plastic uitgevoerd.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Qua budget zou een hele kit incl. loadcell wel kunnen. Maar het blijft natuurlijk een flinke uitgave.

Op de filmpjes die ik zie op youtube monteren ze de loadcell als 3e pedaal en dan 2 pinnen door de 3 pedalen. Moet dit of kun je het 3e pedaal ook gewoon weg laten en enkel de loadcell en het gaspedaal er op?

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
je kan bij de fanatec ook enkel de gas en rem monteren. Dat heb ik thuis nu ook aangezien ik toch nooit de koppeling gebruik en schakel met flippers.

Je kan ze van positie schuiven naar wens.

Paulus07 wijzigde deze reactie 29-08-2019 15:28 (19%)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Bedankt voor het antwoord! Ik denk dat ik deze set dit weekend ga bestellen 😁

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 29-08-2019 15:25 (12%)

• FightingAce
Die pinnen zijn optioneel wanneer je de pedalen niet aan de achterkant aan je rig bevestigd.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ze komen op een Playseat F1. Geen idee of die pinnen er dan doorheen moeten. Neem aan dat ze ook gewoon door 2 pedalen passen als ik het 3e pedaal weg laat?

Sorry voor al mijn vragen...

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 29-08-2019 15:29 (9%)

• FightingAce
Madhouse1979 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:28:
Ze komen op een Playseat F1. Geen idee of die pinnen er dan doorheen moeten. Neem aan dat ze ook gewoon door 2 pedalen passen als ik het 3e pedaal weg laat?

Sorry voor al mijn vragen...
Sowieso, zijn lang genoeg om door 3 pedalen te kunnen ;) .

De pedalen zitten met 2 bouten vast aan de heelplate. Er zijn nog twee montageopening op de pedalen zelf om ze aan je frame te monteren. Geen idee of de F1 daar ruimte voor bied. Gewoon proberen en als je merkt dat de boel wat flext kan je altijd nog die pinnen gebruiken.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

We gaan het zien dan 😁

Andere opties voor de PS4 zijn er niet en ik denk dat dit een hele mooie upgrade gaat worden.

• FightingAce
Dat sowieso, de loadcell maakt je een heel stuk constanter bij het remmen.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Bedankt voor de hulp en antwoorden 👍🏼

• Ivysaur
  • Niet online
Kwam dit tegen. https://www.kinetikmsyste...-n10-pp/tpe-schwarz?c=391

Wil het jullie niet onthouden. Ga ik ook bestellen dezer weken. Geen stof meer en oogt nice.

Denk dat een buttonbox volgende wordt op mijn lijstje. _/-\o_

Ivysaur wijzigde deze reactie 29-08-2019 20:09 (22%)

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik heb mijn SHH Newt shifter binnen en redelijk kunnen testen met Assetto Corsa en rFactor 2 hoewel de sim verder niet zoveel uitmaakt voor een shifter natuurlijk. :)
De SHH Newt shifter is het nieuweste model van SHH en is recent door Barry van SRG besproken ( zie YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review )

Ik kan geen reviews maken zoals Barry dat doet dus dat ga ik niet eens proberen, wat ik wel kan is kort mijn ervaring over deze shifter delen.
Het kost je 112 euro euro om de shifter met L bracket bij je thuis te krijgen. Het geheel komt net verpakt in een kleine doos, na verzenden vanuit noord Spanje duurde het voor mij 4 dagen voordat ik hem in huis had.
De installatie is eenvoudig, je krijgt er een USB controller met tig knoppen bij waarbij elke knop een versnelling is.

Doordat Barry meteen alles op maximale weerstand had gezet verwachte ik een zeer lage weerstand tijdens het schakelen, ik heb de shifter op dit moment nog op de standaard lage weerstand staan en ik moet zeggen dat dit mij helemaal niet tegenvalt komende van de G25 shifter.

Komende van de G25 shifter (en volgens mij is de H-pattern mode van de G27 identiek) kan ik zeggen dat dit echt een leuke upgrade is. De extra weerstand van de shifter geeft je het gevoel van vertrouwen. Je hebt meer travel zonder dat het traag aanvoelt. Ik heb uren gereden en 1x een fout van mezelf te pakken wilde naar 5 maar kwam in 7 terecht. Ik denk dat dit meteen de meest gemaakt fout zal zijn aangezien je niet centraal zit (2 en 3) waar de veer je naartoe brengt en ook niet tegen een stop zit (zoals links van 1 en 2, en rechts van 7 en R).
Ik dacht dat ik vrij snel een andere shifter knob zou gaan bestellen maar dit werkt prima, ik rij met handschoenen en dan voel je niet dat je een 3d geprint iets in je handen hebt.

Je voelt, als je oplet, dat hij in de versnelling valt maar dit voel je niet tijdens het rijden, dan duw je hem tegen het einde van de faceplate en is het gevoel niet heel helder, het in de versnelling vallen is dus wat vaag.
Wanneer je uit de versnelling gaat voel je hem heel duidelijk uit eruit komen en redelijk krachtig centreren tussen 2 en 3.

Het geheel voelt behoorlijk solide en hoewel het minder degelijk zal zijn dan de bijna 3x zoveel kostende Fanatec shifter met USB adapter geeft het mij het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt met deze shifter.
Wellicht zal ik over een paar jaar upgraden naar een Heusinkveld H-pattern als ze met iets moois komen maar tot die tijd denk ik dat ik met deze shifter de beste bang voor de buck in huis heb gehaald, ik ben er erg over te spreken.

Als je naar sequential mode gaat (wat ongelofelijk makkelijk en snel is) heb je voor mijn gevoel op de standaard lage weerstand een prima sequentiële bak te pakken, ook hier niets om over te klagen en de weerstand is in het begin stevig maar als je die breekt schiet hij makkelijk door, precies zoals je met zo'n bak graag ziet.

Hier een video waarbij ik de standaard (lage) weerstand probeer te laten zien, echt goed gaat dat niet maar ik vind het zichtbaar dat deze veer in de laagste weerstand stand al aardig wat doet.

YouTube: SHH newt shifter default stiffness

Het leuke van de video is dat het voor mijn gevoel de kracht van de veer aardig weergeeft maar dat komt mogelijk omdat ik de video heb gemaakt en de veer ken, het zou zomaar kunnen dat het jullie helemaal niets zegt. ;)

• TecTo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12-10 19:33
Twee kleine update's. De Podium Advanced Paddle Module en Podium wheel rim r300.

http://zwiebertje.nl/simrace/avp.jpg

De APM in eerste instantie op het ClubSport Steering Wheel Formula V2 gemonteerd. Het 300mm wheel gekocht voor de universal hub, waar het 330mm Forza stuur op zat.

De overstap van het 270mm formula - Forza 330mm vond ik een te grote stap.

Uiteindelijk de Podium Advanced Paddle Module op de Universal Hub gemonteerd omdat de grote shifters die op de Hub zaten niet in verhouding zijn met het 300mm stuur. Niet alleen visueel maar ook schakelt de APM top. Zeker een aanrader!

Leuke bijkomstigheid is dat in de laatste race (met 300mm wheel) de gemiddelde rondetijd met een kleine 3 sec werd verbeterd en voor het eerst in de top 3 :)

http://zwiebertje.nl/simrace/podium300.jpg

http://zwiebertje.nl/simrace/podium300_2.jpg

Ga zeker nog een Podium Advanced Paddle Module bestellen voor het formula stuurtje, want dit is echt een hele verbetering t.o.v. de standaard shifters.

TecTo wijzigde deze reactie 30-08-2019 17:51 (10%)

Hifi HT | Fotografie | Koffie

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Barry heeft de SimworX Pro GT V3 LC Pedals gereviewed. Deze set kost ca. 930 euro inclusief verzenden, maar exclusief import kosten. Dus reken daar nog maar 21% bovenop.

CPU's en GPU's ontleed!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Arfman

Drome!

Top reviews maar dat kapsel :X :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik wou dat ik nog zoveel haar zou hebben op die leeftijd :D
Barry is al met pensioen, dat heeft ie fraai gedaan.

CPU's en GPU's ontleed!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:14
R3m3d7 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:43:
Ik heb mijn SHH Newt shifter binnen en redelijk kunnen testen met Assetto Corsa en rFactor 2 hoewel de sim verder niet zoveel uitmaakt voor een shifter natuurlijk. :)
De SHH Newt shifter is het nieuweste model van SHH en is recent door Barry van SRG besproken ( zie YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review )

Ik kan geen reviews maken zoals Barry dat doet dus dat ga ik niet eens proberen, wat ik wel kan is kort mijn ervaring over deze shifter delen.
Het kost je 112 euro euro om de shifter met L bracket bij je thuis te krijgen. Het geheel komt net verpakt in een kleine doos, na verzenden vanuit noord Spanje duurde het voor mij 4 dagen voordat ik hem in huis had.
De installatie is eenvoudig, je krijgt er een USB controller met tig knoppen bij waarbij elke knop een versnelling is.

Doordat Barry meteen alles op maximale weerstand had gezet verwachte ik een zeer lage weerstand tijdens het schakelen, ik heb de shifter op dit moment nog op de standaard lage weerstand staan en ik moet zeggen dat dit mij helemaal niet tegenvalt komende van de G25 shifter.

Komende van de G25 shifter (en volgens mij is de H-pattern mode van de G27 identiek) kan ik zeggen dat dit echt een leuke upgrade is. De extra weerstand van de shifter geeft je het gevoel van vertrouwen. Je hebt meer travel zonder dat het traag aanvoelt. Ik heb uren gereden en 1x een fout van mezelf te pakken wilde naar 5 maar kwam in 7 terecht. Ik denk dat dit meteen de meest gemaakt fout zal zijn aangezien je niet centraal zit (2 en 3) waar de veer je naartoe brengt en ook niet tegen een stop zit (zoals links van 1 en 2, en rechts van 7 en R).
Ik dacht dat ik vrij snel een andere shifter knob zou gaan bestellen maar dit werkt prima, ik rij met handschoenen en dan voel je niet dat je een 3d geprint iets in je handen hebt.

Je voelt, als je oplet, dat hij in de versnelling valt maar dit voel je niet tijdens het rijden, dan duw je hem tegen het einde van de faceplate en is het gevoel niet heel helder, het in de versnelling vallen is dus wat vaag.
Wanneer je uit de versnelling gaat voel je hem heel duidelijk uit eruit komen en redelijk krachtig centreren tussen 2 en 3.

Het geheel voelt behoorlijk solide en hoewel het minder degelijk zal zijn dan de bijna 3x zoveel kostende Fanatec shifter met USB adapter geeft het mij het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt met deze shifter.
Wellicht zal ik over een paar jaar upgraden naar een Heusinkveld H-pattern als ze met iets moois komen maar tot die tijd denk ik dat ik met deze shifter de beste bang voor de buck in huis heb gehaald, ik ben er erg over te spreken.

Als je naar sequential mode gaat (wat ongelofelijk makkelijk en snel is) heb je voor mijn gevoel op de standaard lage weerstand een prima sequentiële bak te pakken, ook hier niets om over te klagen en de weerstand is in het begin stevig maar als je die breekt schiet hij makkelijk door, precies zoals je met zo'n bak graag ziet.

Hier een video waarbij ik de standaard (lage) weerstand probeer te laten zien, echt goed gaat dat niet maar ik vind het zichtbaar dat deze veer in de laagste weerstand stand al aardig wat doet.

YouTube: SHH newt shifter default stiffness

Het leuke van de video is dat het voor mijn gevoel de kracht van de veer aardig weergeeft maar dat komt mogelijk omdat ik de video heb gemaakt en de veer ken, het zou zomaar kunnen dat het jullie helemaal niets zegt. ;)
Nice!

Ik twijfel tussen de Th8a en deze. Heb je toevallig ervaring met beide? Is deze ook compatibel met de Thrustmaster T300 GT?

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Arfman

Drome!

Volgens mij sluit je hem aan op een USB poort op je computer dus je kunt hem met alle sturen en pedalen gebruiken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• R3m3d7
Arfman schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:21:
Volgens mij sluit je hem aan op een USB poort op je computer dus je kunt hem met alle sturen en pedalen gebruiken.
Klopt, werkt los van je stuur, direct en alleen onder Windows inderdaad als een aparte controller. Ik heb geen thrustmaster shifter maar lees van andere dat deze met mods ook wel goed is maar ik heb het idee (ik weet dit niet zeker) dat hij zonder mods minder weerstand heeft. Ik vergelijk hem met de g25 shifter omdat dit de enige shifter is waar ik ervaring mee heb.

R3m3d7 wijzigde deze reactie 31-08-2019 12:00 (3%)

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik sta op het punt een Fanatec CSL Elite F1 set met Load Cell te bestellen maar ik kan niet zo goed vinden vanaf waar het verstuurd wordt. Weet iemand dit? Ik heb geen zin dat ik ook nog invoer rechten en btw moet betalen.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:15:
Ik sta op het punt een Fanatec CSL Elite F1 set met Load Cell te bestellen maar ik kan niet zo goed vinden vanaf waar het verstuurd wordt. Weet iemand dit? Ik heb geen zin dat ik ook nog invoer rechten en btw moet betalen.
Wordt vanuit Duitsland verstuurd. Wat je dus betaald bij het afrekenen is ook wat je werkelijk betaald. Omdat je het in Duitsland besteld betaal je maar 19% BTW, maar dat doe je al bij de kassa. De prijs die ze adverteren is inclusief btw.

CPU's en GPU's ontleed!

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Bedankt voor de info! Dan ga ik bestellen (happy face) :D

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-10 13:28
Sorry als ik een vraag stel wat hier al vaker genoemd is...

Ik ben afgelopen zaterdag weer eens op Spa geweest, en deze keer met mijn zoon plaats genomen in de racesims ter plekke met Fanatec stuurtjes. Thuis racen zowel mijn zoontje als ik al op de PS4 met de Playseat incl een Logitech G29.

Probleem is dat ik na het spelen op Spa, mijn G29 niks meer vind :P. Dus ben mij aan het verdiepen om de sim te gaan upgraden met een Fanatec CSL Elite.

Ik kom echter bij Fanatec 2 varianten tegen. Een "normale" en een versie 1.1. Wat is het verschil hierbij?

Tevens zag ik dat veel losse stuurtjes alleen de Xbox knoppen bevatten. Kun je deze ook krijgen in PS4 knoppen? Of omstickeren? En zijn die knoppen dan te programmeren?

En welke opties zijn het beste erbij te pakken als ik ga voor de volgende zaken:
- CSL Elite Wheel Base
- CSL Elite Pedals
- CSL Elite Racing Wheel
- ClubSport Steering Wheel Formula V2 EU

Ik las iets van evt verbetering aan de pedalen? En betere shifters?

Zoals gezegd, sorry als dit soort vragen eerder voorbij zijn gekomen. Wil het wel meteen goed doen, vooral nu mijn zoon van 9 steeds serieuze begint te racen, ook langzaam online, en hem wel wil voorzien van goed spul.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Raikkonen_WC schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:31:
Sorry als ik een vraag stel wat hier al vaker genoemd is...

Ik ben afgelopen zaterdag weer eens op Spa geweest, en deze keer met mijn zoon plaats genomen in de racesims ter plekke met Fanatec stuurtjes. Thuis racen zowel mijn zoontje als ik al op de PS4 met de Playseat incl een Logitech G29.

Probleem is dat ik na het spelen op Spa, mijn G29 niks meer vind :P. Dus ben mij aan het verdiepen om de sim te gaan upgraden met een Fanatec CSL Elite.

Ik kom echter bij Fanatec 2 varianten tegen. Een "normale" en een versie 1.1. Wat is het verschil hierbij?

Tevens zag ik dat veel losse stuurtjes alleen de Xbox knoppen bevatten. Kun je deze ook krijgen in PS4 knoppen? Of omstickeren? En zijn die knoppen dan te programmeren?

En welke opties zijn het beste erbij te pakken als ik ga voor de volgende zaken:
- CSL Elite Wheel Base
- CSL Elite Pedals
- CSL Elite Racing Wheel
- ClubSport Steering Wheel Formula V2 EU

Ik las iets van evt verbetering aan de pedalen? En betere shifters?

Zoals gezegd, sorry als dit soort vragen eerder voorbij zijn gekomen. Wil het wel meteen goed doen, vooral nu mijn zoon van 9 steeds serieuze begint te racen, ook langzaam online, en hem wel wil voorzien van goed spul.
De CSL Elite 1.1 is in principe hetzelfde als de CSL Elite officially licensed for PS4 editie. Deze lijken intern meer op de CSW 2.5 maar dan met 1 belt ipv 2. Het is dus zeker wel een evolutie van de 1.0 versie.

Jij moet echter de CSL Elite for PS4 hebben, de CSL elite 1.1 werkt niet samen met de PS4. Maar dit zijn dus letterlijk dezelfde wheel bases, de PS4 versie heeft alleen een extra chip ingebakken voor PS4 support.

Deze versie komt gelijk met een P1 stuurtje met Ps4 knopjes, die zou je dan op de Formula V2 kunnen plaatsen :+

• Raikkonen_WC
Melkaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:39:
[...]

De CSL Elite 1.1 is in principe hetzelfde als de CSL Elite officially licensed for PS4 editie. Deze lijken intern meer op de CSW 2.5 maar dan met 1 belt ipv 2. Het is dus zeker wel een evolutie van de 1.0 versie.

Jij moet echter de CSL Elite for PS4 hebben, de CSL elite 1.1 werkt niet samen met de PS4. Maar dit zijn dus letterlijk dezelfde wheel bases, de PS4 versie heeft alleen een extra chip ingebakken voor PS4 support.

Deze versie komt gelijk met een P1 stuurtje met Ps4 knopjes, die zou je dan op de Formula V2 kunnen plaatsen :+
Kijk dit zijn al fijne details. Dus die knoppen zijn verwisselbaar? Maar 1 belt is dus beter dan 2? En wat bedoel je met het P1 stuurtje?

Ik voel mij echt weer een leek nu, terwijl ik echt vele jaren in de simwereld heb doorgebracht.... maar nu ik weer terug deze wereld in wil, of in ieder geval sowieso mijn zoontje er meer mee supporten, blijkt er toch heeeeeel veel veranderd te zijn :D

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Raikkonen_WC schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:45:
[...]

Kijk dit zijn al fijne details. Dus die knoppen zijn verwisselbaar? Maar 1 belt is dus beter dan 2? En wat bedoel je met het P1 stuurtje?

Ik voel mij echt weer een leek nu, terwijl ik echt vele jaren in de simwereld heb doorgebracht.... maar nu ik weer terug deze wereld in wil, of in ieder geval sowieso mijn zoontje er meer mee supporten, blijkt er toch heeeeeel veel veranderd te zijn :D
2 belts is beter in dit geval. De CSW is daarom ook een stukje duurder. De PS4/1.1 CSL Elite heeft echter een hoop interne overeenkomsten met de CSW die de 1.0 CSL Elite niet had. Waardoor de twee ietsje dichter bij elkaar komen.

De P1 stuur is het ronde stuurtje dat bij de PS4 bundel zit, deze lijkt heel veel op de Xbox P1 die je los kan kopen maar hij is volgens mij ietsje beter ivm betere shifters en er zitten meer button caps bij.

Elk Fanatec stuurtje bevat een hoop extra buttons die je zelf kan vervangen. Zo kan je bijv een saai wit knopje vervangen met een lampen aan of pit knopje.

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
Hier een mooie vergelijking tussen de clubsport v2.5 en de csl elite
Kort gezegd is de csl 70 procent van de v2.5.
Verschil zit hoofdzakelijk in
1 afwerking (veel meer plastic bij csl)
2 aantal belts 2 vs 1
3 v2.5 heeft 2 hall sensoren die de positie van het stuur bepalen de csl heeft er 1

YouTube: REVIEW - FANATEC ClubSport Wheel Base 2.5 vs. CSL Elite 1.1 - WHICH ...

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik speel ook op de PS4 en heb gisteren de CSL Elite F1 kit besteld met load cell kit er bij. Ik zou in de toekomst ook nog wel een keer een F1 v2 stuurtje willen hebben. Deze is PS4 ready en de knoppen kun je zelf toewijzen in het controller menu van de game.

• Raikkonen_WC
Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:02:
Ik speel ook op de PS4 en heb gisteren de CSL Elite F1 kit besteld met load cell kit er bij. Ik zou in de toekomst ook nog wel een keer een F1 v2 stuurtje willen hebben. Deze is PS4 ready en de knoppen kun je zelf toewijzen in het controller menu van de game.
Benieuwd naar je ervaring. neem aan dat je hem gewoon bij Fanatec rechtstreeks hebt besteld? Of zijn er betere (qua prijs) adressen?

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Rechtstreeks bij Fanatec besteld. Je kunt na mijn weten alleen bij Fanatec rechtstreeks bestellen. Hoop de boel deze week binnen te krijgen.

• Angelsgarden
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 11-10 22:19
Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:02:
In hoeverre kan je de knoppen aanpassen? Kan je (ik neem aan dat je het voor f1 2019 gebruikt) ook fuel en rembalans aanpassen op de draaiknoppen?

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik speel nu op een Thrustmaster set, hier kan je ook elke knop apart configureren in F1 2019 (je maakt daar een profiel voor aan). Ik neem aan dat dat bij Fanatec niet anders is. Ik heb net de tracking van UPS gekregen en de spullen komen morgen binnen, dan kan ik het met zekerheid zeggen.

Maar er zijn er hier vast meer die het al weten.

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:42
Het aanpassen van de knoppen op een Fanatec stuurtje kan vrij beperkt zijn op de xbox in ieder geval. PS4 heb ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, kan me voorstellen dat google wel een antwoord weet.
Ik heb zowel een Formula V2 als een Mclaren GT3 en je kan maar vrij beperkt de knoppen wijzigen. Ik geloof dat op de xbox je de scroll wielen en draaiknoppen niet vrij kunt instellen zelfs.

• Qdos
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08-10 21:19
Wat betreft het aanpassen van de knoppen op het Fanatec stuur:

Op PC moet alles aan te passen zijn (evt. afhankelijk van de game) wat ik heb gelezen, ik heb nl. zelf geen game-pc.

Op PS4 & Xbox kan je maar beperkt de knoppen toewijzen. De draaiknoppen werken daar niet op.
Ik weet ook niet in hoeverre dit ligt aan: de ontwikkelaar van de game / Fanatec / Sony of Microsoft.

Fanatec heeft net wel op de Simracing Expo aangekondigd dat er nieuwe software aan zit te komen.
Waarmee je meer dingen kan aanpassen. Maar dat lijkt me het meest gericht op de PC markt, aangezien daar ook de meeste sim-titles op zijn.

Ik ben zelf in het bezit van o.a. het limited F1 stuur & McLaren GT3 stuur van Fanatec.
Had zelf ook erg gehoopt dat je met die encoder draaiknoppen van het limited F1 stuur, de fuel-mix en ERS in F1 2019 kon aanpassen op PS4. Helaas wil dit op PS4 niet maar op PC wel. Ook omdat Fanatec overal in de game F1 2019 op de reclame borden te zien is en volgens mij parter is van het esport gedeelte.

Qdos wijzigde deze reactie 02-09-2019 14:19 (17%)

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Lijkt me toch dat de CSL Elite F1 set (speciaal voor PS4) wel die mogelijkheden heeft om het e.e.a. aan te passen?

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
De csl elite heeft geen encoders. De multifunction knop zal je niet kunnen gebruiken, want die is voor de settings van de csl, de rest wel lijkt me.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Qdos schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:11:
Ik ben zelf in het bezit van o.a. het limited F1 stuur & McLaren GT3 stuur van Fanatec.
Had zelf ook erg gehoopt dat je met die encoder draaiknoppen van het limited F1 stuur, de fuel-mix en ERS in F1 2019 kon aanpassen op PS4. Helaas wil dit op PS4 niet maar op PC wel. Ook omdat Fanatec overal in de game F1 2019 op de reclame borden te zien is en volgens mij parter is van het esport gedeelte.
Dan heeft het voor de PS4 bezitters ook geen zin om een ander stuur te kopen. Anders dan de looks (en die zijn goed) heeft het geen meerwaarde t.o.v. het CSL stuurtje.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:41:
[...]

Dan heeft het voor de PS4 bezitters ook geen zin om een ander stuur te kopen. Anders dan de looks (en die zijn goed) heeft het geen meerwaarde t.o.v. het CSL stuurtje.
Zelf gebruik ik de thumb encoders om op de pc in F1 2019 om fuel en ERS te managen, maar dat is de voordeel van op de PC spelen zo gebruik ik m'n H-shifter om de MFD te wisselen :D .

Echter kan ik mij een recente Youtube upload herinneren van Super GT dat zijn Podium DD PS4 editie de thumb encoder switches niks deden in GT Sport..Denk dat dat men hierboven helaas gelijk hebben.

• Qdos
Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:41:
[...]

Klopt, alleen ik had het stuur gekocht voordat F1 2019 uit was gebracht.
En had stilletjes gehoopt dat het in de 2019 versie van de game was toegevoegd om de draaiknoppen te gebruiken.
Aangezien Codemasters en Fanatec wel enige samenwerking of sponsoring hebben. Anders zou het ook niet zoveel in-game te zien op de reclame borden e.d.

Ben nu persoonlijk aan het sparen om een game-pc aan te schaffen.
Zodat ik ook eens iRacing, ACC e.d. kan gaan uitproberen.

Ik vraag me trouwens ook af, als straks met de komst van de PS5 alle stuurtjes van de verschillende fabrikanten nog te gebruiken zijn. Xbox heeft backwords compatibility, maar als dat ook voor Sony geld zou ik niet weten.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik heb zelf wel een (redelijke) game PC maar die staat in een andere ruimte, en om die steeds los te halen schiet ook niet op. Misschien maar eens een NUC als PC gaan aanschaffen en mijn game PC naast de Playseat neer zetten.

Het Limited Edition stuurtje en ook de F1 v2 zijn echt gave stuurtjes om te zien. Jammer dat ze in F1 2019 op de PS4 niet volledig te gebruiken zijn.

• Qdos
@Madhouse1979 Welke playseat heb je als ik vragen mag?
Ik zag nl. dat je naast de CSL F1 kit ook de loadcell kit heb besteld.
Met het loadcell rempedaal moet je nogal wat kracht gebruiken om het pedaal indrukken.
En de playseat is niet echt gebouwd op die mate van krachten.

Ik heb het zelf nl. ondervonden met een playseat evolution, die kon de kracht niet aan.
De bevestiging van de steuntjes breken gewoon af door die krachten.
En heb toen eerst maar het koppelingspedaal weer als rempedaal gebruikt.
Daarom heb ik een Sim-lab P1-X chassis besteld, als vervanger voor de playseat.
Nu alleen nog even wachten totdat die geleverd is.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

@Qdos Daar heb ik nog niet eens over nagedacht :(

Ik heb een Playseat F1, je zou toch zeggen dat dat goed moet werken, bij Ziggo gebruiken ze die combi ook. Al weet ik niet of ze daar een loadcell kit bij gebruiken. Volgens mij is de constructie bij zowel de Playseat F1 als de Evolution redelijk gelijk. Zou dat dan op 1 of andere manier niet te verstevigen zijn?

Maar ik ben voornemens nog een keer een andere sim aan te schaffen, ik zou dan graag een combi Toerwagen en F1 willen.

• Qdos
Ik heb zelf nooit in een F1 Playseat gezeten.
En weet ook niet hoe sterk de steun is waarop de pedalen worden gemonteerd.
Het evolution model kon het in ieder geval niet aan.

Wellicht dat er hier andere leden zijn die meer over die combinatie weten te vertellen.
Het was meer even als tip, dat je niet je playseat sloopt tijdens het racen ;)

Qdos wijzigde deze reactie 02-09-2019 15:47 (8%)

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Goede tip! Ik heb de Evolution gehad (die staat bij mijn zoontje nu) en ik vind de steun bij de Evolution als de F1 wel iets doorbuigen.

• Paulus07
  • Niet online

Mooie hardware. Enkel die prijs haak ik nog op af :P

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wow, ik moest wel even slikken bij de flex in het quick release system. Op mijn CSW heb ik dit ook.

CPU's en GPU's ontleed!

• Raikkonen_WC
Thnx voor de info mbt het doorbuigen van de Playseat. Ga eens nadenken een complete vaste sim te gaan bouwen....

Raikkonen_WC wijzigde deze reactie 02-09-2019 19:32 (83%)
Reden: Verkeerde topic voor mijn vraag

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07-10 21:12

Raimond613

Simracer

vind jij die flex in het QR acceptabel dan??
Ik zou me daar kapot aan ergeren, zelfs op een stuurtje van € 250,=

Raimond613 wijzigde deze reactie 02-09-2019 20:03 (10%)

iracing profile

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Raikkonen_WC schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:28:
Thnx voor de info mbt het doorbuigen van de Playseat. Ga eens nadenken een complete vaste sim te gaan bouwen....
Ik zit inmiddels ook voor iets anders te kijken. Playseat F1 naar mijn zoontje en papa iets nieuws....maar wat??

• Paulus07
  • Niet online
Raimond613 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:02:
[...]

Neuh die flex viel me ook tegen in de review. Zeker voor dat budget. Mijn t300 heeft nog minder flex. :P

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Raimond613 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:02:
[...]

Niet alleen ergeren, het 'absorbeert' ook een deel van je FFB, erg jammer als je veel geld uit geeft aan iets direct drive.
Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:09:
[...]

Ik zit inmiddels ook voor iets anders te kijken. Playseat F1 naar mijn zoontje en papa iets nieuws....maar wat??
Ik zou iets van een 80/20 alu rig doen. Het is eventjes een keer diep in de portemonnee graven maar daarna hoef je nooit meer je rig te upgraden.

• Raikkonen_WC
Welke rig is dan aan te raden? Ik kwam de RSeat N1 bijvoorbeeld net tegen. Die lijkt mij erg stevig?

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

@EnzoF ik zit al een beetje te zoeken maar ik vind het lastig. Ik zoek eigenlijk een eenvoudige rig zonder al te veel poespas en een goede stoel (iets als de Sparco R100 of vergelijkbaar). Heb ik daarnaast nog meer nodig? Hij moet tevens goed te verstellen zijn.

Ik heb een ikea TV meubel (denk 40cm hoog) waar een 50 inch TV op staat, hier zou ik hem voor willen zetten zodat ik hem af en toe ook aan de kant kan schuiven.

Wat suggesties (anders dan sim lab) zijn van harte welkom.

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 02-09-2019 21:16 (11%)

• TecTo
Na het bekijken van de review van de DD2 van Sim Garage even naar boven om te controleren of er ook flex op de Quick Release zit. Was me tijdens gebruik niet opgevallen.

De DD2 gemonteerd op sim-lab p1 en alleen als je zeer stevig met 1 hand duwt en de ander trekt aan het stuur kan je er inderdaad minimale beweging in krijgen. Deel dit in onder abnormaal gebruik.
Niet duidelijk of dit nu in het stuurtje zit of in de DD2. De flex zoals te zien in de video heb ik zeker niet op beide stuurtjes.

Ook de ring gecontroleerd, die volgens Barry vanaf fabriek los zat. Muurvast dus ook hier betreft het .....

Edit;. Nog even wat commentaren gelezen in de review van Sim racing garage en daar zijn meerdere gebruikers die geen flex hebben op de Podium DD.

TecTo wijzigde deze reactie 03-09-2019 00:03 (13%)

• Ivysaur
  • Niet online
@Raikkonen_WC Met die GT1 evo wheeldeck moet je een beetje opppassen. Die kan ontzettend kraken. Bij voorkeur meteen washers gebruiken in de twee bovenste bouten, anders bout je zo door dat aluminium heen. Echt zonde. Als ik dat had geweten...

• TecTo
EnzoF schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:05:
[...]

Niet alleen ergeren, het 'absorbeert' ook een deel van je FFB, erg jammer als je veel geld uit geeft aan iets direct drive.
Zo zou ik me ergeren aan dure pedalen waar je de baseplate met verstevigen met strippen om de flex eruit te freubelen. Dat absorbeert een deel van je ;)

TecTo wijzigde deze reactie 03-09-2019 00:10 (5%)

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-10 11:11
Alleen gaat dat punt niet over de pedalen, maar over de plaat van het rig waar ze de pedalen op hebben staan, gt1 rig volgens mij.
Dan kunnen je pedalen nog zo stevig zijn, maar het probleem blijft tot je de pedalplate van je rig aanpakt.

• Raikkonen_WC
Ivysaur schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:33:
@Raikkonen_WC Met die GT1 evo wheeldeck moet je een beetje opppassen. Die kan ontzettend kraken. Bij voorkeur meteen washers gebruiken in de twee bovenste bouten, anders bout je zo door dat aluminium heen. Echt zonde. Als ik dat had geweten...
Die GT1 Evo heb ik nog niet bekeken. Ik was meer voor deze aan het kijken:

RSeat N1

Raikkonen_WC wijzigde deze reactie 03-09-2019 07:13 (11%)
Reden: foto laad niet

• Ivysaur
  • Niet online
rSeat is leuk, maar je gaat een aantal onderdelen erg missen o.a een keyboard + muis-tray, buttonbox tray enzo. Ik moet nu elke keer potverdomme opstaan voor mijn toetsenbord. Ga van de week kijken voor draadloos spul :P

Maar het oog wil ook wat en als je dat liever wil zou ik voor een rSeat gaan. Past bij designhuizen.

• Raikkonen_WC
Ivysaur schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:17:
rSeat is leuk, maar je gaat een aantal onderdelen erg missen o.a een keyboard + muis-tray, buttonbox tray enzo. Ik moet nu elke keer potverdomme opstaan voor mijn toetsenbord. Ga van de week kijken voor draadloos spul :P

Maar het oog wil ook wat en als je dat liever wil zou ik voor een rSeat gaan. Past bij designhuizen.
Ga hem vooral voor de PS4 gebruiken. Heb een grote game kelder, dus ik ga meer voor de setvigheid en comfort dan uiterlijk. En zover ik gelezen heb zou dit ding minimale speling hebben.

• breminem
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-10 13:23
Ik heb een RaceRoom rig met een vergelijkbare pedalplate als die van de rSeat hierboven, en die buigt i.c.m. CSL pedals met loadcell door als een dolle. Die heb ik echt moeten verstevigen.
De constructie waar het stuur op komt te staan ziet er wel steviger uit dan die van mijn RaceRoom rig (want die flext ook licht bij mij).

breminem wijzigde deze reactie 03-09-2019 07:46 (5%)

PSN: breminem

• FightingAce
TecTo schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:29:
Na het bekijken van de review van de DD2 van Sim Garage even naar boven om te controleren of er ook flex op de Quick Release zit. Was me tijdens gebruik niet opgevallen.

De DD2 gemonteerd op sim-lab p1 en alleen als je zeer stevig met 1 hand duwt en de ander trekt aan het stuur kan je er inderdaad minimale beweging in krijgen. Deel dit in onder abnormaal gebruik.
Niet duidelijk of dit nu in het stuurtje zit of in de DD2. De flex zoals te zien in de video heb ik zeker niet op beide stuurtjes.

Ook de ring gecontroleerd, die volgens Barry vanaf fabriek los zat. Muurvast dus ook hier betreft het .....

Edit;. Nog even wat commentaren gelezen in de review van Sim racing garage en daar zijn meerdere gebruikers die geen flex hebben op de Podium DD.
Ik merk op mijn DD1 ook niks van flex :? .

• TecTo
nick_haak schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:59:
Alleen gaat dat punt niet over de pedalen, maar over de plaat van het rig waar ze de pedalen op hebben staan, gt1 rig volgens mij.
Dan kunnen je pedalen nog zo stevig zijn, maar het probleem blijft tot je de pedalplate van je rig aanpakt.
Je zou toch mogen verwachten dat als je pedalen koopt van rond de 700 euro en nog eens 90 euro af moet tikken voor wat gestanst plaatmateriaal dat dit voldoet en zonder gedoe kan installeren.

Als je de review bekijkt van Sim race garage zie je hoe knullig deze basplate is samengesteld. Om de setting van je pedalen te veranderen moet je de alles weer loshalen. Bevestigen op je rig gaat moeizaam en een bijgeleverd inbussleutel past niet tussen het profiel. Zo zijn er nog een paar zaken.

Het zou beter zijn dat een engineer zich eerst over het eigen product zou buigen, alvorens een mening te geven op basis van 1 review.

• Raikkonen_WC
Vraagje. Ik ga ruimte maken in mijn kelder om eindelijk een vaste sim neer te zetten ipv de losse playseat die ik nu steeds voor de TV schuif. Ik ben een PS4 gamer. PC gaat misschien naderhand nog eens komen, maar de set word gemaakt voor een PS4 Pro

Qua Sim wil ik gaan voor de RSeat N1

Daarnaast de TV Stand van RSeat erbij:

Nu ben ik alleen aan het kijken voor een leuk scherm. Welk formaat is realistisch met deze sim? Ik dacht zelf ergens rond de 40 inch? En wat is qua scherm aan te raden? Zoals gezegd, er komt een PS4 Pro aan te hangen, dus ik wil sowieso een fatsoenlijk 4K HDR+ scherm. En maakt mij niet uit of het een TV of een Beeldscherm is, als het maar ideaal is voor race games!

Wie kan mij hiermee helpen?

Verplaatst vanuit show je race rig. De twee reacties hieronder ook.

exactor it wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:43 (3%)

• Jimmy J.
TecTo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:48:
[...]

Je zou toch mogen verwachten dat als je pedalen koopt van rond de 700 euro en nog eens 90 euro af moet tikken voor wat gestanst plaatmateriaal dat dit voldoet en zonder gedoe kan installeren.

Als je de review bekijkt van Sim race garage zie je hoe knullig deze basplate is samengesteld. Om de setting van je pedalen te veranderen moet je de alles weer loshalen. Bevestigen op je rig gaat moeizaam en een bijgeleverd inbussleutel past niet tussen het profiel. Zo zijn er nog een paar zaken.

Het zou beter zijn dat een engineer zich eerst over het eigen product zou buigen, alvorens een mening te geven op basis van 1 review.
Je slaat in je rant de plank een beetje mis.
Ik was degene die zijn baseplate heeft verstevigd, maar dat is niet de baseplate van Heusinkveld maar de baseplate van de GT1 Evo. En JUIST omdat de Sprints zo degelijk zijn, buig je die plaat van de rig een beetje door.

• Djie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:29
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:19:
Vraagje. Ik ga ruimte maken in mijn kelder om eindelijk een vaste sim neer te zetten ipv de losse playseat die ik nu steeds voor de TV schuif. Ik ben een PS4 gamer. PC gaat misschien naderhand nog eens komen, maar de set word gemaakt voor een PS4 Pro

...
Heb bij de RacingHub in Utrecht deze Rseat uitgeprobeerd en zijn zeer degelijke stevige stoelen. Beetje prijzig maar daar krijg je wel goed spul voor terug. Mocht je ook nog een buttkicker erbij willen dan 1 keer in het half jaar even de schroefjes weer aandraaien :)

Voor TV zou ik gaan voor iets met een lage input lag, veel TV's hebben een gamemodus maar zijn niet altijd geschikt voor gamen. Zit zelf te kijken naar zoiets als dit: pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart Geeft wel extra waarde bij vele racegames. Dan is trouwens wellicht de Rseat tv stand te zwaar en kan je wat goedkopers ook uit de voeten.

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:47
Djie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:42:
[...]Voor TV zou ik gaan voor iets met een lage input lag, veel TV's hebben een gamemodus maar zijn niet altijd geschikt voor gamen. Zit zelf te kijken naar zoiets als dit: pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart Geeft wel extra waarde bij vele racegames. Dan is trouwens wellicht de Rseat tv stand te zwaar en kan je wat goedkopers ook uit de voeten.
Denk niet dat zijn PS4 Pro daar goed mee uit de voeten kan ;)

PSN: eric-010 (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• TecTo
Jimmy J. schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:29:
[...]
Je slaat in je rant de plank een beetje mis.
Ik was degene die zijn baseplate heeft verstevigd, maar dat is niet de baseplate van Heusinkveld maar de baseplate van de GT1 Evo. En JUIST omdat de Sprints zo degelijk zijn, buig je die plaat van de rig een beetje door.
Kennelijk haalde ik twee zaken door elkaar.

Pleit niet voor Sim Lab dat ze een dergelijke baseplate leveren. Heeft kennelijk ook te maken met de prijs van de gt1. Tis het net niet.

Wat blijft is mijn mening over de krakkemikkige baseplate en dat een engineer zich beter kan concentreren op de tekortkomingen van zijn eigenproducten.

Beter ook de commentaren bij de review van Sim rage garage en de inmiddels gestarte pol op de Fanatec site te lezen alvorens je mening te geven. Daar is te lezen dat er legio DD gebruikers zijn die geen last hebben van de flex zoals getoond door de Sim race garage.

Iedereen natuurlijk veel plezier met zijn simmetje en gemaakte keuzes.

• R3m3d7
TecTo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:47:
[...]

Beter ook de commentaren bij de review van Sim rage garage en de inmiddels gestarte pol op de Fanatec site te lezen alvorens je mening te geven.
Oh wow....mogen we jou in het vervolg ook aan deze nieuwe standaard gaan houden?
Iedereen mag hier op een nette respectvolle manier z'n mening uiten, jij gaat hier niemand de mond snoeren.

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:20
TecTo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:47:
[...]

Wat blijft is mijn mening over de krakkemikkige baseplate
Die pedalplate helemaal niet krakkemikkig. Hij voldoet prima. Je kunt hem verstevigen als je absoluut geen doorbuiging wil, maar erg nodig is het niet. Zoals ik al eerder zei: pedalen zijn gemaakt om te bewegen, maar een millimeter extra buiging vanuit de baseplate bij extreme krachten is opeens een probleem. Ik snap er niets van.

Ik vind je een enorme zeur als het om Heusinkveld en nu ook Sim-Lab producten aankomt. Jouw historie met Heusinkveld ken ik, maar waarom je nu Sim Lab weer op de korrel moet nemen, en ze daarbij ook nog eens door elkaar haalt, is mij een raadsel.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@Henkus Mooi artikel in de T.Net magazine! Heb je ook custom software gemaakt voor de stuurtjes? Wat gebruik je als electronica meestal?

CPU's en GPU's ontleed!

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-10 13:31
Luckeh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:21:
@Henkus Mooi artikel in de T.Net magazine! Heb je ook custom software gemaakt voor de stuurtjes? Wat gebruik je als electronica meestal?
Bedankt :)

Ik gebruik meestal of the BU0836A van Leo Bodnar of een Arduino Micro met aangepaste sketch.

Zo kan ik ook bijv een stuur een eigen naam geven, zodat het op iedere PC ook zo herkent word en alleen maar als "joystick"

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• TecTo
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:07:
[...]

Oh wow....mogen we jou in het vervolg ook aan deze nieuwe standaard gaan houden?
Iedereen mag hier op een nette respectvolle manier z'n mening uiten, jij gaat hier niemand de mond snoeren.
Lol, wil niemand de mond snoeren alleen duiden dat je mag verwachten dat een deskundige niet op basis van 1 filmpje... en zeker als het iemand betreft die geen zakelijke relatie heeft met. Nergens op de site's van Fanatec lees je over de software perikelen in de begin fase van Heusinkveld. Netjes toch van een conculega.

En als ik schrijf dat Sim Lab op de GT1 een zwakke baseplate levert, die je moet aanpassen als er een paar stevige pedalen op komen, zeg ik niets te veel. Schrijf enkel wat ik hier heb gelezen.

Helaas teveel fanboys waar je geen mening mag geven over made in Holland producten. Dan is Leiden in last ;)

@SlaadjeBla je haalt zelf zaken door elkaar want heb het hier over de krakkemikkige baseplate van HV. Bekijk anders even de review op Sim rage garage.

Om de gemoedsrust wat te sussen. Ben uiterst tevreden over de Sim Lab P1 8)

TecTo wijzigde deze reactie 03-09-2019 16:44 (12%)

• R3m3d7
TecTo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:33:
[...]

Lol, wil niemand de mond snoeren alleen duiden dat je mag verwachten dat een deskundige dat die niet op basis van 1 filmpje... en zeker als het iemand betreft die geen zakelijke relatie heeft met. Nergens op de site's van Fanatec lees je over de software perikelen in de begin fase van Heusinkveld. Netjes toch van een conculega.

En als ik schrijf dat Sim Lab op de GT1 een zwakke baseplate levert, die je moet aanpassen als er een paar stevige pedalen op komen, zeg ik niets te veel.

Helaas teveel fanboys waar je geen mening mag geven over made in Holland producten. Dan is Leiden in last ;)
Je geef aan dat jij je mening niet mag geven waarmee je jezelf onterecht in een slachtoffer rol plaatst want dat mag wel, je krijgt alleen weerwoord op je argumenten wat jou niet aanstaat en dan ga je in profielen woonplaatsen opzoeken en zielige PB's versturen over bezoekjes aan Leiden.

• TecTo
Knip. Deze discussie is totaal off-topic. De inhoud van deze post is leeggehaald ivm het dubieuze karakter ervan. Het vervolg van de discussie zit in de trashcan.

exactor it wijzigde deze reactie 03-09-2019 19:14 (109%)

• Jimmy J.
TecTo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:33:
[...]En als ik schrijf dat Sim Lab op de GT1 een zwakke baseplate levert, die je moet aanpassen als er een paar stevige pedalen op komen, zeg ik niets te veel. Schrijf enkel wat ik hier heb gelezen.
Je moet helemaal niks. Die plaat is sterk genoeg en heeft echt minimale flex. 't Is alleen dat ik zelf tekenaar ben en zoiets gratis op m'n werk kan fixen. Dan is het leuk om de plaat 100% flex vrij te maken. Maar het hoeft zeker niet.

Jimmy J. wijzigde deze reactie 03-09-2019 17:06 (9%)

• TecTo
Jimmy J. schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:05:
[...]
Je moet helemaal niks. Die plaat is sterk genoeg en heeft echt minimale flex. 't Is alleen dat ik zelf tekenaar ben en zoiets gratis op m'n werk kan fixen. Dan is het leuk om de plaat 100% flex vrij te maken. Maar het hoeft zeker niet.
Dan is daarmee het probleem uit de wereld en conform de ministers ga ik even diep door het stof O-)

TecTo wijzigde deze reactie 03-09-2019 17:11 (6%)

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Kunnen we aub on-topic verder?

Vraagje: Weet iemand wat de hoogte van de Sprint pedals zijn? Vanaf de base naar de top van de pedalen in de hoogste stand, langs de pedaal arm.

CPU's en GPU's ontleed!

• R3m3d7
FightingAce schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:20:
[...]

Ik merk op mijn DD1 ook niks van flex :? .
Ik kan mij herrineren dat Fanatec iets heeft aangepast in de tolleraties, mogelijk dat dit alleen plaatsvind bij de oudere QR’s? Ook moet je niet onderschatten hoeveel kracht Barry erop zet. Hij is niet bang om er echt vol aan te trekken, ik denk dat er maar weinig hier zoveel kracht op hun stuurtje willen zetten.

• R3m3d7
Luckeh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:44:
Kunnen we aub on-topic verder?

Vraagje: Weet iemand wat de hoogte van de Sprint pedals zijn? Vanaf de base naar de top van de pedalen in de hoogste stand, langs de pedaal arm.
26/27cm

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Thnx. Ter vergelijking:
Ik kom op 24cm met de ClubSport V3s op hun hoogste stand. Vanuit de fabriek is het circa 22cm.
Mijn oude Revzalot P35R zit op 30cm.

Met schoenmaat 49/50 zijn de V3s (eigenlijk) te klein. Ze werken verder prima, maar ik zit constant m'n hiel te verstellen.

CPU's en GPU's ontleed!

• R3m3d7
@Luckeh ik heb maatje 47, dat is dus een flink stukje kleiner maar ook daarmee merk je dat de sprints nog wel iets groter hadden mogen zijn, moet ik eerlijk over zijn, het zijn geen enorme pedalen voor mensen met grote voeten.

• WeirCo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-10 13:12
Mocht er nog iemand een verstoft setje Fanatec Clubsport V3 hebben liggen dan houd ik me aanbevolen, de T3PA's van Thrustmaster wil ik graag aan m'n vader schenken :9

PVoutput

• Ivysaur
  • Niet online
WeirCo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:37:
Mocht er nog iemand een verstoft setje Fanatec Clubsport V3 hebben liggen dan houd ik me aanbevolen, de T3PA's van Thrustmaster wil ik graag aan m'n vader schenken :9
Ik zou pedalen altijd nieuw kopen. Die dingen gaan altijd het eerste kapot. Je zou zo maar een dag kunnen racen en volgende dag breekt de potionometer of de springveer. Een base en een stuurtje zijn wat degelijker. Tenminste bij de BMW stuurtje zijn de veertjes van de springveren erg fragiel.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb van Heusinkveld ook terugkoppeling gehad, en ze hebben ook een schema op hun site staan bij de base plate. De hoogte is grofweg 25, en de pedaal lengte 27.7 cm. Image klikbaar hieronder:

In vegelijking; Als je de pedal faces op de CSP op hun hoogste stand zet (met de smalle pedal faces):
Dat maakt het Heusinkveld rem-pedaal zo'n 3cm langer dan de CSP. Het gaspedaal is ca. 3cm korter dan het rempedaal en is dan net zo lang als de CSP gaspedaal.

Voor de grote voeters onder ons: Heusinkveld biedt verder als optie dat je de baseplate niet ophoogt; en de pedals wel. Het schema staat niet op hun website, maar daarmee voeg je als het ware 3.5cm extra hoogte aan de pedalen toe. Ze scharnieren dan niet op de baseplate level, maar 3.5cm hoger.

CPU's en GPU's ontleed!

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True