Verstappen krijgt een nieuw sim stuur.
Making-of is hier te volgen:
Making-of is hier te volgen:
[ Voor 16% gewijzigd door Melkaz op 05-09-2019 16:37 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
https://www.simracingmach...lacement-gear-shifter-setMadhouse1979 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:19:
Gisteren de Fanatec CSL Elite F1 kit + Loadcell binnen gekregen en zojuist uitgepakt, alles in elkaar gezet en voorzien van de laatste firmware. Mijn rig is nog niet binnen en mijn Playseat is al verkocht dus ik kan ze niet uit proberen. Maar wow wat is dit een gave set zeg en wat zit het allemaal goed in elkaar en voelt het stevig aan. Ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden.
Wat ik nog wel zou willen is magnetic shifters en carbon shift paddles op het stuurtje. Hebben jullie hier ervaring mee?
Als je toch al zoveel geld uit gaat geven kan je net zo goed de originele van fanatec halen.Madhouse1979 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:49:
Thanks @johnnyverhoeff
En dan krijg je er ook een clutch bij en 2 extra knoppen. Ik zit met dezelfde gedachten gang eigelijk. Jammer dat dit soort artikelen nooit mee gaan doen met black Friday.Denniz0229 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:15:
[...]
Als je toch al zoveel geld uit gaat geven kan je net zo goed de originele van fanatec halen.
Die werken alleen niet op het F1 stuurtje wat in de F1 CSL kit zit. Dit stuurtje is gebaseerd op het oude V1 stuurtje en die heeft niet de connectors om de Fanatec Podium magnetic pedals aan te sluiten.Denniz0229 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:15:
[...]
Als je toch al zoveel geld uit gaat geven kan je net zo goed de originele van fanatec halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Psqld op 06-09-2019 08:34 ]
Mooi spul! Ik weet precies hoe je je voelt, ik had toen ook eerder m'n Fanatec stuurtje binnen en de rest moest ik een week op wachten, het was pijnlijk maar zeker de moeite waard. Wat een heerlijk gevoel als je iedere dag je eigen rig in kan stappen.Madhouse1979 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:19:
Gisteren de Fanatec CSL Elite F1 kit + Loadcell binnen gekregen en zojuist uitgepakt, alles in elkaar gezet en voorzien van de laatste firmware. Mijn rig is nog niet binnen en mijn Playseat is al verkocht dus ik kan ze niet uit proberen. Maar wow wat is dit een gave set zeg en wat zit het allemaal goed in elkaar en voelt het stevig aan. Ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden.
Wat ik nog wel zou willen is magnetic shifters en carbon shift paddles op het stuurtje. Hebben jullie hier ervaring mee?
Denniz0229 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:15:
[...]
Melkaz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:19:
[...]
En dan krijg je er ook een clutch bij en 2 extra knoppen. Ik zit met dezelfde gedachten gang eigelijk. Jammer dat dit soort artikelen nooit mee gaan doen met black Friday.
Zoveel geld was ik eigenlijk ook niet van plan uit te geven. En deze werkt idd niet op het CSL stuurtje. De V1 en V2 zijn mooie stuurtjes maar mij ook te veel geld, en als daar nog de podium magnetic paddles bij komen ben je al gauw 500+ euro kwijt.Psqld schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:32:
[...]
Die werken alleen niet op het F1 stuurtje wat in de F1 CSL kit zit. Dit stuurtje is gebaseerd op het oude V1 stuurtje en die heeft niet de connectors om de Fanatec Podium magnetic pedals aan te sluiten.
Je zult de Formula V2 of 1 van de Limited edition (V2) stuurtjes moeten hebben voor die magnetic pedals.
Ik heb geen idee wat de levertijd van Sim-Lab is, ik hoop dat ik mijn rig snel krijg zodat ik kan gaan beginnen met installeren en dan lekker rijden.Pyr0_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:25:
[...]
Mooi spul! Ik weet precies hoe je je voelt, ik had toen ook eerder m'n Fanatec stuurtje binnen en de rest moest ik een week op wachten, het was pijnlijk maar zeker de moeite waard. Wat een heerlijk gevoel als je iedere dag je eigen rig in kan stappen.![]()
V.w.b. de shifters. Ik weet niet of het ook op jouw stuurtje past maar ik heb het volgende setje besteld voor op mijn Formula V2 en dat was een gigantische vooruitgang tegenover standaard. En dat voor maar 2 tientjes en wat geduld
ik snap dat je ze magnetisch wilt, maar waarom ook perse carbon?Madhouse1979 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:38:
[...]
[...]
[...]
Zoveel geld was ik eigenlijk ook niet van plan uit te geven. En deze werkt idd niet op het CSL stuurtje. De V1 en V2 zijn mooie stuurtjes maar mij ook te veel geld, en als daar nog de podium magnetic paddles bij komen ben je al gauw 500+ euro kwijt.
[...]
Ik heb geen idee wat de levertijd van Sim-Lab is, ik hoop dat ik mijn rig snel krijg zodat ik kan gaan beginnen met installeren en dan lekker rijden.
Die kit had ik ook al gezien, weet ook niet of het past op het CSL F1 stuurtje. Wel een mooi setje, daar zouden ook carbon flippers op kunnen (die kan ik wel laten maken door een vriend).
Edit: deze set past niet, je hebt op het CSL F1 stuurtje niet de schroefgaatjes zitten voor het bovenste plaatje.
Hoeft niet perse maar het staat zo mooiDenniz0229 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:51:
[...]
ik snap dat je ze magnetisch wilt, maar waarom ook perse carbon?
Je hebt gelijk. Voor het geld ga ik het gewoon proberen. BedanktPyr0_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:52:
Ik kom net dit filmpje tegen, en zo te zien gebruikt ie het hetzelfde setje op jouw stuurtje. Als jij diezelfde shifters op je stuurtje hebt zou het moeten passen. Het is een super simpel design maar het werkt prima. Andere flippers kun je altijd achteraf nog monteren.
[YouTube: DIY MAGNETIC SHIFTER FOR FANATEC FORMULA RIM]
[ Voor 55% gewijzigd door Madhouse1979 op 06-09-2019 10:11 ]
Steam - PTR83
Wel bijzonder dat het Barry weer overkomt. Er was ook een review van de destijds nieuwe/populaire DD stuurtjes (AF/OSW/Bodnar) waarin hij een absurde flex in de AF had en vervolgens geen enkele eigenaar van een AF zich hierin kon vinden. Andere reviews van de Fanatec DD1/2 stuurtjes melden hier eigenlijk ook niks over (SRG/GM/andere random YouTubers).CoronelHimself schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:19:
Barry is nog even teruggekomen voor de flex van de Quick Release van Fanatec, het lijkt er in ieder geval op dat niet bij iedereen de flex even groot is. In ieder geval hier een review van een mogelijke oplossing van de flex.
[YouTube: Z-Ring Podium Wheelbase QR Flex Reducer Review]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb zelf geen spullen van Fanatec, dus de situatie gaat me an zich niks aan. Behalve dat ik aan het rondkijken ben voor een DD. De totale lengte van de as tussen het stuur en de base vind ik sowieso al erg lang. En elke overgang is natuurlijk weer kans op extra speling. Maar misschien is Barry gewoon lomp, hij is in ieder geval erg gedetaileerd en heeft aardig wat kennis van zaken.Arfman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:28:
[...]
Wel bijzonder dat het Barry weer overkomt. Er was ook een review van de destijds nieuwe/populaire DD stuurtjes (AF/OSW/Bodnar) waarin hij een absurde flex in de AF had en vervolgens geen enkele eigenaar van een AF zich hierin kon vinden. Andere reviews van de Fanatec DD1/2 stuurtjes melden hier eigenlijk ook niks over (SRG/GM/andere random YouTubers).
Steam - PTR83
Vind het eigenlijk drie keer niks. EkSimracing is 100x beter. Vibration voor je stuur is leuk, en die damping shuzzle moet gebeuren vanuit het spel zelf. Niet vanuit een programma van Fanatec. Dus dat moeten ze even met developers communiceren om in hun spellen te gooien. Enige wat me goed aan staat is het opslaan van de settings. Bij een update van de drivers raak je alles kwijt en dit een goed manier om je tune-settings weer in 1 klik te laden.FightingAce schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:52:
De FanaLab beta is eindelijk beschikbaar!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Naja. Ga het nu nog een keer proberen. Maar dat dynamic ffb is tricky spul; speed threshold standaard op 100km. Wie gaat me zeggen dat de 'kracht' van een BMW M8 GTE veranderd op 100km met een effect range & strength van allebei 50. Dat moet dus vanuit het spel gedaan worden door de developers die de data daar van hebben.Arfman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:01:
Blijf dan maar ver weg van SimCommander/AccuForce
Hahaha, true!Arfman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:01:
Blijf dan maar ver weg van SimCommander/AccuForce
Ik vind het zelf juist wel fijn er een centrale plek voor te hebben met eenduidige interface.Ivysaur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 06:57:
[...]
Vind het eigenlijk drie keer niks. EkSimracing is 100x beter. Vibration voor je stuur is leuk, en die damping shuzzle moet gebeuren vanuit het spel zelf. Niet vanuit een programma van Fanatec. Dus dat moeten ze even met developers communiceren om in hun spellen te gooien. Enige wat me goed aan staat is het opslaan van de settings. Bij een update van de drivers raak je alles kwijt en dit een goed manier om je tune-settings weer in 1 klik te laden.
Voor de rest: 'Schoenmaker blijf bij je leest.' Wat ik daarmee wil zeggen is dat Fanatec zich moet concentreren op het hardwaregedeelte en innovatie. En eventuele ontdekkingen qua software mogelijkheden door communiceren aan de studio's zelf.
Mee eens.FightingAce schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:36:
[...]
Ik vind het zelf juist wel fijn er een centrale plek voor te hebben met eenduidige interface.
Je kan niet van gamedevs verwachten dat ze dit allemaal implementeren. AC is bijvoorbeeld al uitontwikkeld, daar komt geen update meer voor, maar deze software voegt functionaliteit toe voor bijvoorbeeld de flag leds.
Klinkt alsof road effects/rumble en/of engine rpm aanstaat en/of te hoog staat.R3m3d7 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:27:
[...]
Hahaha, true!
Als je daar een week of drie niet mee hebt gewerkt is het echt weer alsof je het voor het eerst start voor mij.
Echt een gruwel van een interface maar ongeloofelijk veel mogelijkheden.
Ik heb trouwens met mijn accuforce dat iracing ervoor zorgt dat hij irritante geluidem maakt bij het rijden, heb jij dit ook gehad en weet je toevallig hoe je dit kan wegtunen?
Als ik met de radical op lime rock rij bijvoorbeeld op 70% ffb. Andere sims doen dat niet, het is net alsof hij constant allemaal zeer kleine hoeveelheden input naar het stuur stuurt en deze ze niet kan verwerken en alleen maar soort van piept.
De ffb zelf is gewoon top, het geluid is alleen irritant en alleen iRacing doet dit bij mij.
Ik heb het met SC uit, ik gebruik alleen iRacing ffb, dat is het vreemde.Arfman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:21:
[...]
Klinkt alsof road effects/rumble en/of engine rpm aanstaat en/of te hoog staat.
Ik heb een zeer simpel profiel in SC. Ik ben ook van mening dat ffb uit het spel moet komen en niet gekunsteld door een aparte applicatie. Ik heb dus ook alleen game ffb en oscillation control aanstaan.
Het is dan ook nog beta software. AC werkte iig wel bij mij gisteren. rf2 en AMS niet getest, maar dan moet je blijkbaar ook een bepaald profiel selecteren. Dat volgde ik nog niet helemaal.Ivysaur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:39:
@FightingAce EkSimracing doet die leds stukken beter en veel meer in te stellen.Fanatec / Endor probeert iets uit te vinden dat al jaren bestaat. Maar ach. Ik net geprobeerd in rFactor 2 dit programma werkend te krijgen enzo, maar 1. Plugin installeert die in 32bit mapje, en in de 64bit mapje wordt het niet herkent in het spel. Beetje jammer. Morgen maar in AC uitproberen.
Ik heb die EKSimracing software ook eens geprobeerd voor m'n Fanatec stuur, maar werd helemaal gek van de brakke interface. Zelden zo'n onduidelijk stuk software gezien. In vergelijking daarmee is zelfs Simcommander makkelijk en duidelijkIvysaur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:39:
@FightingAce EkSimracing doet die leds stukken beter en veel meer in te stellen.Fanatec / Endor probeert iets uit te vinden dat al jaren bestaat. Maar ach. Ik net geprobeerd in rFactor 2 dit programma werkend te krijgen enzo, maar 1. Plugin installeert die in 32bit mapje, en in de 64bit mapje wordt het niet herkent in het spel. Beetje jammer. Morgen maar in AC uitproberen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Je kunt inderdaad alles instellen, het is alleen niet duidelijk wat alles doet, en hoe je het moet instellen. Die interface is gewoonweg waardeloos.Ivysaur schreef op maandag 9 september 2019 @ 00:02:
@derx666 Het is even weten wat je moet, maar daarna kan je alles instellen.
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 27% gewijzigd door dawg op 10-09-2019 15:03 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
Jup! Ik ben nu bijna dagelijks op de Fanatec site de DD1 aan het bekijkenPaulus07 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:41:
grootste nadeel van deze hobby blijf ik vinden: het is zo verslavend
Heb nu de fanatec LC pedalen welke een enorme vooruitgang waren vergeleken met de stock thrustmaster variant. En nu hoor/zie ik iedereen met die sprint pedalen...... dat ziet er ook wel erg tof uit.
Gaat nog flink sparen worden voor die upgrade en een DD wheel combi.
De preload/rubbers aanpassen heeft geen effect op hoe hard je moet drukken, dat kan je in SmartControl instellen!Melkaz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:48:
Gisteren eindelijk m'n sprints kunnen aansluiten. Helemaal perfect was het nog niet, de pedals waren net iets te ver naar achteren, vanavond even de pedal plate naar boven halen op mn GT1-Evo rig.
Maar jeetje, vergeleken met mijn CSL elite LC is de gas pedal enorm veel zwaarder. Ik loop helaas rond met een kuitblessure. Gelukkig gaat dit nu stukken beter en kan ik weer korte rondjes hardlopen, maar bij de Sprints voelde ik hem toch al na een rondje of 5 Zandvoort![]()
Vanavond maar de tension spring verlagen en de pedal plate dichterbij halen, dan zal het allemaal wel goed komen. Nu moest ik teveel strekken om goed te remmen, daardoor kan je bovenbeen spieren minder goed laten meewerken.
Overigens geen moeite met de brake, wellicht omdat ik al een LC had van de Fanatec set en m'n linker been heeft geen spierblessures.
Ohja, lessons learned, toch altijd maar de handleiding lezen. Ik wilde de rake aanpassen van de brake, maar had de safety/adjustment tool er niet ingedaanHoly sh*t wat was dat een gedoe om alles weer recht te krijgen. Grappig genoeg zag ik daarna op Youtube dat Barry van SRG exact hetzelfde deed, maar dan expres. het verschil alleen,ik had een major panic attack en hij was super rustig.
Thanks @EnzoF ! Ik had de brake uit elkaar gehaald per ongeluk maar via Barry's video en de handleiding is het gelukt om alles weer in elkaar te zetten zoals het moet, inclusief spacers etc. De brake doet het ook prima!EnzoF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:32:
[...]
De preload/rubbers aanpassen heeft geen effect op hoe hard je moet drukken, dat kan je in SmartControl instellen!
PM/mail gerust een fototje als je niet zeker weet of je het pedaal weer goed inelkaar hebt gezet.
Dit zou toch wel effect moeten hebben toch als ik de bolt in de laagste stand zet? Aangezien het een hefboom betreft, hoe hoger hoe meer druk nodig.Throttle - pedal force curve
In the arm of the throttle pedal you’ll find an adjustment to (mainly) change the slope of the pedal force curve. In the highest position, you’ll need more force to reach the end of pedal travel compared to the lowest setting. It also slightly raises the overall amount of force required.
[ Voor 6% gewijzigd door Melkaz op 10-09-2019 14:58 ]
Klopt! Ik vond hem ook nét iets te zwaar en heb de bout een tikkeltje naar beneden gezet.Melkaz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:56:
[...]
Dit zou toch wel effect moeten hebben toch als ik de bolt in de laagste stand zet? Aangezien het een hefboom betreft, hoe hoger hoe meer druk nodig.
Ah, ik dacht dat je het over de rem had. Voor het gaspedaal is de kracht inderdaad wel mechanisch aan te passen.Melkaz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:56:
[...]
Thanks @EnzoF ! Ik had de brake uit elkaar gehaald per ongeluk maar via Barry's video en de handleiding is het gelukt om alles weer in elkaar te zetten zoals het moet, inclusief spacers etc. De brake doet het ook prima!
Het is nu de gas pedaal die ik iets te stug vind om lange tijd op 100% te houden, dan begint de zere spier een beetje te trekken. Dit zou ik idd gemakkelijk kunnen oplossen door in de SmartControl de max deadzone op 15% of hoger te zetten, hij is nu 9% en in AC zag ik af en toe dat hij max gas dropte op de lange straights omdat mn been begon te trillen. Als ik gas gaf met de gezonde, linker voet, had ik hier geen last van.
Vanavond dus verder afstellen, maar in de manual staat het volgende, pagina 17
[...]
Dit zou toch wel effect moeten hebben toch als ik de bolt in de laagste stand zet? Aangezien het een hefboom betreft, hoe hoger hoe meer druk nodig.
Edit: Ter verduidelijking, het probleem is niet zo zeer de actie van gas in te drukken maar om de gas langere tijd ingedrukt te houden. Dan begint de geblesseerde spier, in de gerekte postie, tegen de stribbelen,
Cube Nuroad Race (2022)
Bedankt voor de tip!Ivysaur schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:00:
@Spunky25 Bij die Brake performance kit.. Als je de rempedaal losmaakt. Heel goed oppassen met de kabel voor je rumble. Die heeft Fanatec heel raar geplaatst en als je niet oppast druk/schaaf je zo die kabel kapot.
[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-09-2019 08:47 ]
Ah, een lekkere roerbak!StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:43:
Knoop doorgehakt! Gisteren de TH8A shifter z.g.a.n. in de buurt op kunnen halen voor 75 euro. En zo te zien inderdaad echt maar een paar keer gebruikt. Prima deal!!
Ik verwacht wel een nieuwe limited F1 versie. Die hebben ze nu 2 keer gehad (eerste goud en tweede zilverkleurig), het zou me niet verbazen als Fanatec nog een keer zo'n actie doet.Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:33:
Staan er trouwens nog nieuwe stuurtjes van Fanatec op de planning? Ik wil namelijk op korte termijn de ClubSport Steering Wheel Formula V2 EU (voor op de CSL Elite Wheel Base voor de PS4) bestellen. Maar vind de kleur rood niet geweldig. Echter is de blauwe versie exclusief voor het DD systeem van de PS4, en is de zilveren uitvoering reeds uitverkocht.....
Dus gene idee of er nog iets nieuws aankomt?
[ Voor 5% gewijzigd door FightingAce op 11-09-2019 13:37 ]
Heb net de RSeat N1 Sim besteld voor bijna € 1.600 euro, dat was al even een klap geld. Dus die 1.500 euro voor die DD is ook wel erg heftig dan. Moet ook nog een TV aanschaffen enzoFightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:37:
[...]
Ik verwacht wel een nieuwe limited F1 versie. Die hebben ze nu 2 keer gehad (eerste goud en tweede zilverkleurig), het zou me niet verbazen als Fanatec nog een keer zo'n actie doet.
Verder komt er een nieuw Porsche Cup stuur. Maar dat is natuurlijk geen formula rim,
Of natuurlijk een DD aanschaffen met de blauwe.
Nog altijd goedkoper dan echt racenRaikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:40:
[...]
Heb net de RSeat N1 Sim besteld voor bijna € 1.600 euro, dat was al even een klap geld. Dus die 1.500 euro voor die DD is ook wel erg heftig dan. Moet ook nog een TV aanschaffen enzo![]()
![]()
Nou gisteren het gaspedaal op de laagste weerstand gezet. Ben helemaal tevredenEnzoF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:55:
[...]
Ah, ik dacht dat je het over de rem had. Voor het gaspedaal is de kracht inderdaad wel mechanisch aan te passen.
Ik zou hier niet op rekenen op de korte termijn, de limited editie versies komen meestal uit tegelijk met de F1 games. Wellicht dus pas weer tussen Maart en Juni 2020. Maar helemaal zeker weten doe je het nooit.FightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:37:
[...]
Ik verwacht wel een nieuwe limited F1 versie. Die hebben ze nu 2 keer gehad (eerste goud en tweede zilverkleurig), het zou me niet verbazen als Fanatec nog een keer zo'n actie doet.
Verder komt er een nieuw Porsche Cup stuur. Maar dat is natuurlijk geen formula rim,
Of natuurlijk een DD aanschaffen met de blauwe.
P.S. niet mijn V&A maar deze staat wel online:Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:33:
Staan er trouwens nog nieuwe stuurtjes van Fanatec op de planning? Ik wil namelijk op korte termijn de ClubSport Steering Wheel Formula V2 EU (voor op de CSL Elite Wheel Base voor de PS4) bestellen. Maar vind de kleur rood niet geweldig. Echter is de blauwe versie exclusief voor het DD systeem van de PS4, en is de zilveren uitvoering reeds uitverkocht.....
Dus geen idee of er nog iets nieuws aankomt?
[ Voor 19% gewijzigd door Melkaz op 11-09-2019 13:49 ]
Dat bedoel ik ook, voor het volgende F1 seizoen. De limited editions verkochten volgens mij vrij snel uit. Niks is zeker, maar ik verwacht wel weer zo'n actie.Melkaz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:47:
[...]
Ik zou hier niet op rekenen, de limited editie versies komen meestal uit tegelijk met de F1 games. Wellicht dus pas weer tussen Maart en Juni 2020. Maar helemaal zeker weten doe je het nooit.
Excuses, heb mijn reactie aangepast met binnenkort/korte termijn als toevoegingFightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:48:
[...]
Dat bedoel ik ook, voor het volgende F1 seizoen. De limited editions verkochten volgens mij vrij snel uit. Niks is zeker, maar ik verwacht wel weer zo'n actie.
is er al meer bekend over wanneer deze zou komen?FightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:37:
[...]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Geen idee. Hij kwam even langs op The Sim Channel, net als het oval wheel met een Nascar merkje erop.Tijn96 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:15:
[...]
is er al meer bekend over wanneer deze zou komen?
[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 11-09-2019 14:32 ]
Pff... hoop dat die snel uit komt! Gelijk bestellen danFightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:21:
[...]
Geen idee. Hij kwam even langs op The Sim Channel, net als het oval wheel met een Nascar merkje erop.
[YouTube: New Fanatec Hardware at the SimRacing Expo 2019 + Software News!]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Dat maakt dit stuurtje wel interesseant!! Hmmmm misschien de CSL Wheel Formula 1 Esportsmaar te koop gaan zetten en ook een V2 kopen. Stuurtje is echt mooi.Qdos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:23:
Nog even een aanvulling betreft de Fanatec Formula V2 & Limited stuurtjes, naar aanleiding van wat ik eerder had geplaatst.
Ik dacht eerst dat de rotary knoppen van deze stuurtjes niet op PS4 gebruikt konden worden.
Maar in ieder geval met F1 2019 kan het wel (andere games heb ik nog niet uitgetest).
Ben 's wat verder aan het uitproberen geweest, en als je de middelste draaiknop in stand D zet.
Dan kan je ze functies toewijzen in het options menu (van de game).
Nu heb ik fuel mix, ERS, brake bias, diff bias ingesteld op de verschillende draaiknoppen.
Sinds patch 1.09 heeft codemasters op het forum nog aan mij bevestigd dat ook deze wieltjes zouden werken. Voor mij ook de reden naar dit stuur te gaan kijken zometeen….Madhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:15:
[...]
Dat maakt dit stuurtje wel interesseant!! Hmmmm misschien de CSL Wheel Formula 1 Esportsmaar te koop gaan zetten en ook een V2 kopen. Stuurtje is echt mooi.
Kun je de draaiknoppen bij je duimen ook gebruiken op de PS4?
Ik zag het ja dat er extra ondersteuning was toegevoegd. Wist niet dat het zo uitgebreid was.Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:20:
[...]
Sinds patch 1.09 heeft codemasters op het forum nog aan mij bevestigd dat ook deze wieltjes zouden werken. Voor mij ook de reden naar dit stuur te gaan kijken zometeen….
Cube Nuroad Race (2022)
De knoppen die bij je duimen zitten zijn aan te passen. En van de 3 knoppen in het midden zijn de buitenste aan te passen. Met de middelste kan je de functie van de buitenste kiezien.Madhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:15:
[...]
Kun je de draaiknoppen bij je duimen ook gebruiken op de PS4?
Ah, oke. In het begin, bij de release van de game werkte het nl. niet. En ik had er daarna met de update's er verder niet meer naar gekeken tot vandaag.Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:20:
[...]
Sinds patch 1.09 heeft codemasters op het forum nog aan mij bevestigd dat ook deze wieltjes zouden werken. Voor mij ook de reden naar dit stuur te gaan kijken zometeen….
Ok gaaf! Vind het echt een heel mooi stuurtje. Ik heb mijn Clubsport F1 op marktplaats gezet, eens kijken wat er op af komt. Als ik hem leuk kan verkopen dan ga ik de v2 kopen.Qdos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:51:
[...]
De knoppen die bij je duimen zitten zijn aan te passen. En van de 3 knoppen in het midden zijn de buitenste aan te passen. Met de middelste kan je de functie van de buitenste kiezien.
[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 11-09-2019 18:30 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Madhouse1979 op 11-09-2019 19:53 ]
Hey die ken ik ookdawg schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:29:
@EnzoF ik vroeg me af of jullie al tijd voor hebben gevonden om te kijken naar "pling geluid" van de veer in het gaspedaal van de sprints, zoals hier beschreven?
sinds gister heb ik dit ook, ongeveer 75% van alle tijd.
alvast dank voor je reactie.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Dat heb ik ook bij iRacing en dat is door hun 60Hz ffb signaal.raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:01:
- In bepaalde omstandigheden voelt de base wat korrelig (grainy)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Schitterend om te lezen en bizar dat er nog zoveel meer "betere" apparatuur is om de ervaring nog realistischer te krijgen. Ik kom van een Sidewinder af (2003) en heb vorig jaar kennsi gemaakt met de G29 bij mijn broer. Dat was al een grote stap. Daarna zelf de T300 GT gekocht en ook dat was weer een grote stap voorwaarts door de verschillende technieken.raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:01:
Ik was deze reply begonnen voor @jbbrans, maar ik heb eea wat generieker gemaakt doordat ik meerdere races gereden heb.
1,5 jaar geleden begonnen met een Fanatec setup, voldeed prima naar mijn idee, maar het voelde tijdens langere races toch niet helemaal goed.
Via de samenwerking van JoepW en HE een set HE Sprints gekocht, wat echt wel een upgrade is na Fanatec CSL LC pedalen.
Remmen is remmen
Week of drie, vier geleden de beslissing genomen om een Simucube 2 te bestellen (Pro in mijn geval) en afgelopen week IMSA race gedaan op iRacing.
Mijn qualy is altijd wel oke, maar tijdens de races mis ik "scherpte" halverwege de race met de CSL.
Dat weet ik aan mijn eigen gevoel,rijstijl en slijtage van banden tijdens een race.
De eerste race gehad met de SC2 DD, waar ik normaal gesproken last krijg van slijtage en stuur "lag" bleef de auto tot en met de laatste rondje goed bestuurbaar.....
Geen last van slippen en glijden over de banden.
Mijn Fanatec base stond altijd redelijk te blazen na een uurtje racen, de SC2 voelt net niet meer koud aan.
Toleranties op de Fanatec zullen wel enorm opgerekt worden als de boel lekker warm word en de eerder genoemde lag introduceren. Dat heb je met een DD iig niet.
Accuforce leek mij ook de beste, maar klik op de site eens door, buiten de online prijs komt er ook BTW(/VAT) en verzendkosten bij, dat maakt de unit toch minder aantrekkelijk.
De Accuforce software is wel enorm goed, maar bevat misschien teveel opties en daarbij is de motor niet een model van de laatste generatie.
Simucube lijkt duur bij de eerste aanschaf, maar als je een base besteld en een stuurtje via @johnnyverhoeff weet je zeker dat het goed blijft tijdens heftig gebruik. (en @Henkus schijnt net zo goed te zijn)
Verder zijn er redelijk veel websites waar je een OMP stuur met zelfbouw HUB kunt bestellen voor +- 350,-
Fanatec bied een mooi eco systeem, maar het moet je wel liggen, gezien de SFX denk ik dat je wel enige kennis en ervaring heb. Dan is Fanatec al snel een limiet, tenzij je weer een extra hub neemt etc etc etc...
Fluffy cuffs is volgens mij het Amerikaanse woord ervoor
Na het lezen van enorm veel reviews, bekijken van Youtube videos en proberen proberen proberen heb ik een redelijk inzicht gekregen in hoe de SC2 functioneert.
Alles is top, tot nu toe heb ik 3 punten, waarvan er zeker 2 aangepast gaan worden in nieuwe software.
- In bepaalde omstandigheden voelt de base wat korrelig (grainy)
- De E-stop word soms niet gevonden, knop indrukken lost dat op
- Continue enablen van de high-torq mode na restart van base of PC (rete irritant)
Komende week ga ik samen met een vriend zijn SC2 Pro en ARM stuur van Johnny opbouwen, hij komt van een TS-PC af, ik ben enorm nieuwsgierig hoe hij het gaat ervaren.
Mijn iRating is redelijk omhoog gegaan met de SC2, ik ben heeuul erg nieuwsgierig wat er met hem gebeurt als iRacing veteraan (in mijn ogen dan)
Idd is een vertraging door een hoger filter het bijeffect. Dit geldt voor de SC1 en 2.raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:12:
@johnnyverhoeff
Dat heb ik uiteraard gezien in de reviews.
Op 6 heb ik het op verschillende plekken nog steeds, op 8 is het inderdaad bijna weg.
Maar ik heb het idee dat ik op 8 vertraging heb tussen de stuurbeweging en ingame stuurbeweging......
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb je het complete mechanisme vervangen, of net zoals de SRM set voor bv. het Porsche stuur er alleen een magneet op gezet ?Madhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:41:
Het verschil tussen de originele en magnetische shifters op mijn Fanatec Clubsport F1.
https://www.simrace-blog....rs-voor-fanatec-f1-stuur/
Cube Nuroad Race (2022)
Alleen de magneet. Zoals in het filmpje van AM Studio in de post op mijn blog.derx666 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:58:
[...]
Heb je het complete mechanisme vervangen, of net zoals de SRM set voor bv. het Porsche stuur er alleen een magneet op gezet ?
[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-09-2019 13:34 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Sterker nog, ze gebruiken een metalen plaatje wat vastzit met plakband...derx666 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:16:
Fanatec gebruikt geen echte goeie microswitches, maar gewoon cheap chinesium spul helaas. I know, ik heb 2 Fanatec sturen
Ik heb ze nog niet open gehad, dus wist niet dat het zo erg wasraymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:45:
[...]
Sterker nog, ze gebruiken een metalen plaatje wat vastzit met plakband...
De naam schakelaar heeft al teveel letters voor de kwaliteit...
I know, ik heb 2 Fanatec sturen
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb dat toen ik nog Fanatec spullen had ook proberen uit te zoeken.derx666 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:11:
[...]
Ik heb ze nog niet open gehad, dus wist niet dat het zo erg was
BTW, nu we toch Fanatec stuurtjes aan het bekritiseren zijn...
Weet iemand welke drukknoppen er gebruikt worden op de Formula Black/Carbon sturen? En dan voornamelijk de plastic ring die om de knop zit. Er is er bij mij al 1 gesneuveld, en een paar zijn er op weg om te sneuvelen. Wil ze toch wel graag vervangen eigenlijk, want het stuur zelf is nog prima.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Cube Nuroad Race (2022)
Ja, elke willekeurige autosport shop.. heb je al gegoogle'd?Proxzor schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:37:
Ik heb al een tijdje een fanatec HUB met daarop een stuur die voor mij toch iets te groot is qua diameter. Weet er toevallig iemand of er een nederlandse/benelux webshop is die puur alleen een rim verkopen? Ik had een stuur bij Turn Racing op het oog maar daar was er een vrij lange levertijd waardoor ik uiteindelijk de order gecanceld heb.
Lekker brak dan! I zou Fanatec support daar voor benaderen, ben benieuwd wat ze er aan doen.Paulus07 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:41:
Hmmm begin dit nu ook bij mijn gaspedaal te merken
[YouTube: Fanatec Csl elite throttle problem]
Sprekend uit persoonlijke ervaring omdat de producten meer bieden dan de standaard Thrustmaster of Logitech producten zonder een zeer hoog prijskaartje. Mijn inziens bedienen ze als enige de markt tussen standaard consumer producten en de semi-pro producten. Daarmee hebben ze de go-to partij om te upgraden als je klaar bent met bijvoorbeeld een G29, maar (nog) niet bereid bent om het geld uit te geven aan een DD met custom stuurtje. Ook zijn ze de enige partij die met dergelijke hardware beschikbaar is op consoles.Raimond613 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:34:
Met al die lullige, onnodige issues die er telkens weer met fanatec spullen zijn blijf ik me afvragen waarom zoveel mensen fanatec blijven kopen...
[ Voor 12% gewijzigd door FightingAce op 13-09-2019 12:05 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq