Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Verstappen krijgt een nieuw sim stuur.
Making-of is hier te volgen:

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:50

Melkaz

Melkazar

PSA, de heusinveld Sim Pedals Sprints 3 pedal set zijn weer op voorraad!

@R3m3d7, dank je voor het maken van je script, m'n portemonnee is alleen iets minder tevreden :+

Edit: en weer weg, van 12:00 tot ongeveer 4u waren ze on stock.

Melkaz wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:37 (16%)

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:33

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Gisteren de Fanatec CSL Elite F1 kit + Loadcell binnen gekregen en zojuist uitgepakt, alles in elkaar gezet en voorzien van de laatste firmware. Mijn rig is nog niet binnen en mijn Playseat is al verkocht dus ik kan ze niet uit proberen. Maar wow wat is dit een gave set zeg en wat zit het allemaal goed in elkaar en voelt het stevig aan. Ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden.

Wat ik nog wel zou willen is magnetic shifters en carbon shift paddles op het stuurtje. Hebben jullie hier ervaring mee?

“Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• johnnyverhoeff
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:43
Madhouse1979 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:19:
Gisteren de Fanatec CSL Elite F1 kit + Loadcell binnen gekregen en zojuist uitgepakt, alles in elkaar gezet en voorzien van de laatste firmware. Mijn rig is nog niet binnen en mijn Playseat is al verkocht dus ik kan ze niet uit proberen. Maar wow wat is dit een gave set zeg en wat zit het allemaal goed in elkaar en voelt het stevig aan. Ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden.

Wat ik nog wel zou willen is magnetic shifters en carbon shift paddles op het stuurtje. Hebben jullie hier ervaring mee?
https://www.simracingmach...lacement-gear-shifter-set
https://www.ascher-racing.com/shop/paddle-shifter/

iRacing Profiel

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:08
Als je toch al zoveel geld uit gaat geven kan je net zo goed de originele van fanatec halen.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Denniz0229 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:15:
[...]

Als je toch al zoveel geld uit gaat geven kan je net zo goed de originele van fanatec halen.
En dan krijg je er ook een clutch bij en 2 extra knoppen. Ik zit met dezelfde gedachten gang eigelijk. Jammer dat dit soort artikelen nooit mee gaan doen met black Friday.

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 19:50
[...]

Die werken alleen niet op het F1 stuurtje wat in de F1 CSL kit zit. Dit stuurtje is gebaseerd op het oude V1 stuurtje en die heeft niet de connectors om de Fanatec Podium magnetic pedals aan te sluiten.

Je zult de Formula V2 of 1 van de Limited edition (V2) stuurtjes moeten hebben voor die magnetic pedals.

Psqld wijzigde deze reactie 06-09-2019 08:34 (6%)

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:42
Madhouse1979 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:19:

Mooi spul! Ik weet precies hoe je je voelt, ik had toen ook eerder m'n Fanatec stuurtje binnen en de rest moest ik een week op wachten, het was pijnlijk maar zeker de moeite waard. Wat een heerlijk gevoel als je iedere dag je eigen rig in kan stappen. 8)

V.w.b. de shifters. Ik weet niet of het ook op jouw stuurtje past maar ik heb het volgende setje besteld voor op mijn Formula V2 en dat was een gigantische vooruitgang tegenover standaard. En dat voor maar 2 tientjes en wat geduld ;)

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

[...]

Melkaz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:19:
[...]

En dan krijg je er ook een clutch bij en 2 extra knoppen. Ik zit met dezelfde gedachten gang eigelijk. Jammer dat dit soort artikelen nooit mee gaan doen met black Friday.
Psqld schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:32:
[...]

Die werken alleen niet op het F1 stuurtje wat in de F1 CSL kit zit. Dit stuurtje is gebaseerd op het oude V1 stuurtje en die heeft niet de connectors om de Fanatec Podium magnetic pedals aan te sluiten.

Je zult de Formula V2 of 1 van de Limited edition (V2) stuurtjes moeten hebben voor die magnetic pedals.
Zoveel geld was ik eigenlijk ook niet van plan uit te geven. En deze werkt idd niet op het CSL stuurtje. De V1 en V2 zijn mooie stuurtjes maar mij ook te veel geld, en als daar nog de podium magnetic paddles bij komen ben je al gauw 500+ euro kwijt.
Pyr0_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:25:
[...]

Mooi spul! Ik weet precies hoe je je voelt, ik had toen ook eerder m'n Fanatec stuurtje binnen en de rest moest ik een week op wachten, het was pijnlijk maar zeker de moeite waard. Wat een heerlijk gevoel als je iedere dag je eigen rig in kan stappen. 8)

V.w.b. de shifters. Ik weet niet of het ook op jouw stuurtje past maar ik heb het volgende setje besteld voor op mijn Formula V2 en dat was een gigantische vooruitgang tegenover standaard. En dat voor maar 2 tientjes en wat geduld ;)
Ik heb geen idee wat de levertijd van Sim-Lab is, ik hoop dat ik mijn rig snel krijg zodat ik kan gaan beginnen met installeren en dan lekker rijden.

Die kit had ik ook al gezien, weet ook niet of het past op het CSL F1 stuurtje. Wel een mooi setje, daar zouden ook carbon flippers op kunnen (die kan ik wel laten maken door een vriend).

Edit: deze set past niet, je hebt op het CSL F1 stuurtje niet de schroefgaatjes zitten voor het bovenste plaatje.

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:08
Madhouse1979 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:38:
[...]

[...]

[...]

Zoveel geld was ik eigenlijk ook niet van plan uit te geven. En deze werkt idd niet op het CSL stuurtje. De V1 en V2 zijn mooie stuurtjes maar mij ook te veel geld, en als daar nog de podium magnetic paddles bij komen ben je al gauw 500+ euro kwijt.

[...]

Ik heb geen idee wat de levertijd van Sim-Lab is, ik hoop dat ik mijn rig snel krijg zodat ik kan gaan beginnen met installeren en dan lekker rijden.

Die kit had ik ook al gezien, weet ook niet of het past op het CSL F1 stuurtje. Wel een mooi setje, daar zouden ook carbon flippers op kunnen (die kan ik wel laten maken door een vriend).

Edit: deze set past niet, je hebt op het CSL F1 stuurtje niet de schroefgaatjes zitten voor het bovenste plaatje.
ik snap dat je ze magnetisch wilt, maar waarom ook perse carbon?

• Pyr0_
Ik kom net dit filmpje tegen, en zo te zien gebruikt ie het hetzelfde setje op jouw stuurtje. Als jij diezelfde shifters op je stuurtje hebt zou het moeten passen. Het is een super simpel design maar het werkt prima. Andere flippers kun je altijd achteraf nog monteren.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Denniz0229 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:51:
[...]
ik snap dat je ze magnetisch wilt, maar waarom ook perse carbon?
Hoeft niet perse maar het staat zo mooi O+
Pyr0_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:52:
Ik kom net dit filmpje tegen, en zo te zien gebruikt ie het hetzelfde setje op jouw stuurtje. Als jij diezelfde shifters op je stuurtje hebt zou het moeten passen. Het is een super simpel design maar het werkt prima. Andere flippers kun je altijd achteraf nog monteren.

[YouTube: DIY MAGNETIC SHIFTER FOR FANATEC FORMULA RIM]
Je hebt gelijk. Voor het geld ga ik het gewoon proberen. Bedankt _/-\o_

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 06-09-2019 10:11 (55%)

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:12

CoronelHimself

Division Brabant

Barry is nog even teruggekomen voor de flex van de Quick Release van Fanatec, het lijkt er in ieder geval op dat niet bij iedereen de flex even groot is. In ieder geval hier een review van een mogelijke oplossing van de flex.

Steam - PTR83

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Om terug te komen op de Magnetic Shifters voor de Fanatec F1 stuurtjes, ik heb de 3D tekening van AM Studio (uit het Youtube filmje hier een paar posts boven) gekocht en de bijbehorende magneetjes en schroefjes. Ik ben samen met een vriend bezig om ze zelf te maken.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Arfman

Drome!

CoronelHimself schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:19:
Barry is nog even teruggekomen voor de flex van de Quick Release van Fanatec, het lijkt er in ieder geval op dat niet bij iedereen de flex even groot is. In ieder geval hier een review van een mogelijke oplossing van de flex.

[YouTube: Z-Ring Podium Wheelbase QR Flex Reducer Review]
Wel bijzonder dat het Barry weer overkomt. Er was ook een review van de destijds nieuwe/populaire DD stuurtjes (AF/OSW/Bodnar) waarin hij een absurde flex in de AF had en vervolgens geen enkele eigenaar van een AF zich hierin kon vinden. Andere reviews van de Fanatec DD1/2 stuurtjes melden hier eigenlijk ook niks over (SRG/GM/andere random YouTubers).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:12

CoronelHimself

Division Brabant

Arfman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:28:
[...]

Wel bijzonder dat het Barry weer overkomt. Er was ook een review van de destijds nieuwe/populaire DD stuurtjes (AF/OSW/Bodnar) waarin hij een absurde flex in de AF had en vervolgens geen enkele eigenaar van een AF zich hierin kon vinden. Andere reviews van de Fanatec DD1/2 stuurtjes melden hier eigenlijk ook niks over (SRG/GM/andere random YouTubers).
Ik heb zelf geen spullen van Fanatec, dus de situatie gaat me an zich niks aan. Behalve dat ik aan het rondkijken ben voor een DD. De totale lengte van de as tussen het stuur en de base vind ik sowieso al erg lang. En elke overgang is natuurlijk weer kans op extra speling. Maar misschien is Barry gewoon lomp, hij is in ieder geval erg gedetaileerd en heeft aardig wat kennis van zaken.

En reviews moet je altijd mee oppassen omdat je niet altijd weet wat de belangen en criteria zijn van de reviewer. Niet iedereen verteld door wie ze gesponsord worden.

Steam - PTR83

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:11
De FanaLab beta is eindelijk beschikbaar!

• Paulus07
  • Niet online

• Ivysaur
  • Niet online
FightingAce schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:52:
De FanaLab beta is eindelijk beschikbaar!
Vind het eigenlijk drie keer niks. EkSimracing is 100x beter. Vibration voor je stuur is leuk, en die damping shuzzle moet gebeuren vanuit het spel zelf. Niet vanuit een programma van Fanatec. Dus dat moeten ze even met developers communiceren om in hun spellen te gooien. Enige wat me goed aan staat is het opslaan van de settings. Bij een update van de drivers raak je alles kwijt en dit een goed manier om je tune-settings weer in 1 klik te laden.

Voor de rest: 'Schoenmaker blijf bij je leest.' Wat ik daarmee wil zeggen is dat Fanatec zich moet concentreren op het hardwaregedeelte en innovatie. En eventuele ontdekkingen qua software mogelijkheden door communiceren aan de studio's zelf.

• Arfman

Arfman

Drome!

Blijf dan maar ver weg van SimCommander/AccuForce :P

• Ivysaur
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:01:
Naja. Ga het nu nog een keer proberen. Maar dat dynamic ffb is tricky spul; speed threshold standaard op 100km. Wie gaat me zeggen dat de 'kracht' van een BMW M8 GTE veranderd op 100km met een effect range & strength van allebei 50. Dat moet dus vanuit het spel gedaan worden door de developers die de data daar van hebben.

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:31
Arfman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:01:
Hahaha, true!
Als je daar een week of drie niet mee hebt gewerkt is het echt weer alsof je het voor het eerst start voor mij.
Echt een gruwel van een interface maar ongeloofelijk veel mogelijkheden.
Ik heb trouwens met mijn accuforce dat iracing ervoor zorgt dat hij irritante geluidem maakt bij het rijden, heb jij dit ook gehad en weet je toevallig hoe je dit kan wegtunen?
Als ik met de radical op lime rock rij bijvoorbeeld op 70% ffb. Andere sims doen dat niet, het is net alsof hij constant allemaal zeer kleine hoeveelheden input naar het stuur stuurt en deze ze niet kan verwerken en alleen maar soort van piept. :)
De ffb zelf is gewoon top, het geluid is alleen irritant en alleen iRacing doet dit bij mij.

• FightingAce
Ivysaur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 06:57:
[...]

Vind het eigenlijk drie keer niks. EkSimracing is 100x beter. Vibration voor je stuur is leuk, en die damping shuzzle moet gebeuren vanuit het spel zelf. Niet vanuit een programma van Fanatec. Dus dat moeten ze even met developers communiceren om in hun spellen te gooien. Enige wat me goed aan staat is het opslaan van de settings. Bij een update van de drivers raak je alles kwijt en dit een goed manier om je tune-settings weer in 1 klik te laden.

Voor de rest: 'Schoenmaker blijf bij je leest.' Wat ik daarmee wil zeggen is dat Fanatec zich moet concentreren op het hardwaregedeelte en innovatie. En eventuele ontdekkingen qua software mogelijkheden door communiceren aan de studio's zelf.
Ik vind het zelf juist wel fijn er een centrale plek voor te hebben met eenduidige interface.

Je kan niet van gamedevs verwachten dat ze dit allemaal implementeren. AC is bijvoorbeeld al uitontwikkeld, daar komt geen update meer voor, maar deze software voegt functionaliteit toe voor bijvoorbeeld de flag leds.

• Ivysaur
  • Niet online
@FightingAce EkSimracing doet die leds stukken beter en veel meer in te stellen. :D Fanatec / Endor probeert iets uit te vinden dat al jaren bestaat. Maar ach. Ik net geprobeerd in rFactor 2 dit programma werkend te krijgen enzo, maar 1. Plugin installeert die in 32bit mapje, en in de 64bit mapje wordt het niet herkent in het spel. Beetje jammer. Morgen maar in AC uitproberen.

• R3m3d7
FightingAce schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:36:
[...]

Ik vind het zelf juist wel fijn er een centrale plek voor te hebben met eenduidige interface.

Je kan niet van gamedevs verwachten dat ze dit allemaal implementeren. AC is bijvoorbeeld al uitontwikkeld, daar komt geen update meer voor, maar deze software voegt functionaliteit toe voor bijvoorbeeld de flag leds.
Mee eens.
Wat ik wel graag zou zien is dat gamedevs uitlezen wat voor stuurtje je gebruikt en je dan de mogelijkheid geven om b.v. een - factor en een + factor op de realistische ffb te selecteren.

maw, je hebt een G27 en je kiest voor -/+ op 0 dan zal hij waarschijnlijk altijd op 100% ffb staan.
Heb je een 25NW DD oplossing en je kiest voor -/+ 0 dan zal hij bij de auto's met stuurbekrachtiging de FFB terugschroeven naar wat de auto echt heeft, kies je voor een wagen zonder ffb (zoals een oude indy car wagen) dan krijg je mogelijk 20NM+ voor je kiezen.

Waarom ik dit graag zou willen zien is omdat de gamedev zou kunnen achterhalen wat realistische force is op het stuur en ze weten wat voor stuur ik heb en wat die aankan.

Als je dan niet op 100% wil rijden maar op 60% van wat het echt zou zijn dan kan je hem terugschroeven of, als je een grotere workout wilt hebben, opschroeven.

Je zou met eenvoudige profielen later ook nieuwe stuurtjes kunnen toevoegen, zelfs op sims die niet meer worden ontwikkelt als de basis erin zou zitten.
Ik denk dat dit ontbreekt omdat vroeger alles onder het niveau van echte wagens zat en er gewoon niet op deze manier over is nagedacht, mede omdat DD stuurtjes met enorme kracht relatief nieuw zijn.

• Arfman

Arfman

Drome!

R3m3d7 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:27:
[...]

Hahaha, true!
Als je daar een week of drie niet mee hebt gewerkt is het echt weer alsof je het voor het eerst start voor mij.
Echt een gruwel van een interface maar ongeloofelijk veel mogelijkheden.
Ik heb trouwens met mijn accuforce dat iracing ervoor zorgt dat hij irritante geluidem maakt bij het rijden, heb jij dit ook gehad en weet je toevallig hoe je dit kan wegtunen?
Als ik met de radical op lime rock rij bijvoorbeeld op 70% ffb. Andere sims doen dat niet, het is net alsof hij constant allemaal zeer kleine hoeveelheden input naar het stuur stuurt en deze ze niet kan verwerken en alleen maar soort van piept. :)
De ffb zelf is gewoon top, het geluid is alleen irritant en alleen iRacing doet dit bij mij.
Klinkt alsof road effects/rumble en/of engine rpm aanstaat en/of te hoog staat.

Ik heb een zeer simpel profiel in SC. Ik ben ook van mening dat ffb uit het spel moet komen en niet gekunsteld door een aparte applicatie. Ik heb dus ook alleen game ffb en oscillation control aanstaan.

• R3m3d7
Arfman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:21:
[...]

Klinkt alsof road effects/rumble en/of engine rpm aanstaat en/of te hoog staat.

Ik heb een zeer simpel profiel in SC. Ik ben ook van mening dat ffb uit het spel moet komen en niet gekunsteld door een aparte applicatie. Ik heb dus ook alleen game ffb en oscillation control aanstaan.
Ik heb het met SC uit, ik gebruik alleen iRacing ffb, dat is het vreemde.
Ik dacht dat het misschien met min. force te maken zou hebben maar als ik die op 5% zet heb ik het nog steeds.

• FightingAce
Ivysaur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:39:
@FightingAce EkSimracing doet die leds stukken beter en veel meer in te stellen. :D Fanatec / Endor probeert iets uit te vinden dat al jaren bestaat. Maar ach. Ik net geprobeerd in rFactor 2 dit programma werkend te krijgen enzo, maar 1. Plugin installeert die in 32bit mapje, en in de 64bit mapje wordt het niet herkent in het spel. Beetje jammer. Morgen maar in AC uitproberen.
Het is dan ook nog beta software. AC werkte iig wel bij mij gisteren. rf2 en AMS niet getest, maar dan moet je blijkbaar ook een bepaald profiel selecteren. Dat volgde ik nog niet helemaal.

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:55

derx666

mecker ende blaet

Ivysaur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:39:
Ik heb die EKSimracing software ook eens geprobeerd voor m'n Fanatec stuur, maar werd helemaal gek van de brakke interface. Zelden zo'n onduidelijk stuk software gezien. In vergelijking daarmee is zelfs Simcommander makkelijk en duidelijk :)

My iRacing | My Simrig

• Ivysaur
  • Niet online
@derx666 Het is even weten wat je moet, maar daarna kan je alles instellen.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ivysaur schreef op maandag 9 september 2019 @ 00:02:
@derx666 Het is even weten wat je moet, maar daarna kan je alles instellen.
Je kunt inderdaad alles instellen, het is alleen niet duidelijk wat alles doet, en hoe je het moet instellen. Die interface is gewoonweg waardeloos.

My iRacing | My Simrig

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:42
Sinds ik een Sim-Lab p1 heb met sfx100 motion, heb ik het idee dat ik mijn Logitech G29 uit elkaar trek en ben nu dus aan het kijken voor een vervanger. Maar nu komen de bomen en het bos te voorschijn.

Het ene moment denk ik dat op zo'n systeem alleen een direct drive systeem tot z'n recht komt, terwijl op andere momenten denk ik dat een Fanatec CSW of zelfs de nieuwere CSL Elite (+ of 1.1 het verschil ben ik nog niet achter) genoeg is.

De gedachte voor een Fanatec is ook omdat (volgens mij) hier makkelijker stuurtjes voor te kopen en aan te sluiten zijn. Niet dat ik veel stuurtjes nodig heb (1 ronde en 1 F1 stijl).

Voor DirectDrive ben ik ook al de weg een beetje kwijt.
Zou ik dan nog kunnen kiezen voor een accuforce 2, deze is dan nog betaalbaar en incl een stuur.
Of ga ik dan voor wederom Fanatec wat dan ineens weer 50% duurder wordt.
Of Simplicity, waar ik helemaal geen sturen voor kan vinden?
Of Simucube 2?
Of...?

Is die Accuforce zoveel achterhaald? En hoe zit het met het bevestigen van de elektronica in het stuur, wat volgens mij met een kabel gaat, i.p.v. een connector in de naaf? Ben je dan niet je rotatie vrijheid kwijt?

Ik heb geen van beide systemen geprobeerd en ben ook geen simracer die perse de laatste 100e seconden van z'n tijd af wil hebben. Sterker nog, afgelopen maand heb ik mij kostelijk vermaakt met Forza Horizon 4.

Zoveel vragen en zoveel antwoorden, maar ik wil van die speelgoed G29 af, maar weet niet waar naar toe.
Is er iemand die op een paar vragen antwoorden heeft?

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
@jbbrans

een fanatec csw is een beltdrive, i.p.v. een geardrive zoals de logitech. belt is iets sterker, en ik vermoed ook wat sneller en wat meer detail.

een direct drive (dd) is in principe een industriële servo motor waarbij je het stuur direct op de motor hebt zitten. deze motoren zijn veel sneller en krachtiger dan een beltdrive/geardrive. ook duurder.

het voordeel van fanatec is dat er veel stuurtjes te krijgen zijn voor een niet al te hoge prijs. wel zie je dat fanatec wat meer richting de dd markt kijkt en erop inspeelt sinds ze zelf de dd1 & dd2 podiums hebben uitgebracht. ze moeten toch enigszins kunnen concurreren met een hoger segment stuurtjes (zoals magnetic shifters die ze voorheen nooit hadden/gebruikten in hun stuurtjes).

het voordeel van accuforce is de software. deze is enorm flexibel (zelf geen ervaring mee). echter hebben ook zij een eigen mount voor de stuurtjes. al kun je ongetwijfeld ergens wel een adapter krijgen, dit geldt ook wel voor fanatec. als je een externe box niet erg vindt en je top-of-the-bill wilt: http://www.leobodnar.com/...main_page=index&cPath=101 volgens mij is leo bodnar met een opvolger bezig.

het voordeel van simucube2 is dat de electronica intern zit (behalve bij de ultimate versie) dus je hebt geen box nodig waar e.e.a. mee aangestuurd wordt (geldt ook voor fanatec uiteraard). ook heeft de simucube2 een draadloze ontvanger aan boord waardoor je draadloze stuurtjes kunt gebruiken (anders moet je een stuur via usb aan je pc verbinden).

en er zijn heel veel stuurtjes verkrijgbaar, zie bijv https://www.ascher-racing.com, https://www.precisionsimengineering.com, https://www.simracingcoach.com/en/, https://cubecontrols.com/, https://ssrg.eu/store/. en er zijn er nog meer, beetje zoeken. :+ let wel dat dit soort stuurtjes vaak veel duurder zijn, al is dat ook terug te zien in de kwaliteit. simplicity kunnen dezelfde sturen gebruiken, met bijvoorbeeld deze quick release: http://www.beyondmonkey.com/pub/q1r/q1r.html
Bij simucube2 zit een eigen quick release.

en dan is het alleen nog een motor+stuur. je moet dan ook nog pedalen. dan zou ik https://heusinkveld.com/?v=796834e7a283 aanraden. er zijn veel tweakers die een setje hebben. :) ook kun je uiteraard voor fanatec pedalen gaan, de csl elite lc of de clubsport v3. dit betreft allen zogenaamde loadcell pedalen. de remkracht wordt gemeten i.p.v. hoever je het pedaal indrukt. dan bouw je spiergeheugen op en kun je veel accurater remmen.

succes! :)

dawg wijzigde deze reactie 10-09-2019 15:03 (27%)

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:42
@dawg Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nu weer wat sites om te bezoeken. De naam Leo Bodnar ben ik al een paar keer tegen gekomen, de prijs is wat hoger dan ik bereid ben om uit te geven. Dit geldt tevens voor veel van de stuurtjes op de aangegeven sites.

Ik had gehoopt een beetje onder de €1000 uit te komen, dit is ondertussen al wat opgerekt naar €2000 en hierin zouden ook een set Heusinkveld Sprints moeten. Dus ik houd ca €1250 over voor het stuurwiel gedeelte.

• dawg
  • Niet online
@jbbrans

misschien heb je wel van leo bodnar gehoord omdat hij ook controller boards verkoopt, waarmee je zelf (bijvoorbeeld) een stuurtje kunt maken naar eigen inzicht en met eigen materialen. er zijn ook enkele tweakers die inmiddels zeer bedreven zijn in het zelf ontwerpen en bouwen van kwalitief hoogstaande stuurtjes, die ze geloof ik ook verkopen en er sowieso veel meer over kunnen vertellen dan ik. even taggen, neem aan dat ze dat niet erg zullen vinden. ;)
@Henkus & @johnnyverhoeff

los hiervan.
de prijs, dat is zo inderdaad. dat is het grote nadeel van een dd servo motor. wellicht kun je dan eens kijken naar de eerste versie van de simucube, of een ioni (https://www.simracingbay....led-direct-drive-kit-new/ ), die zijn iets goedkoper. vergelijkbaar met simplicity. wel minder resolutie dan een simucube2, en een externe box. en wellicht dat je een dergelijke motor wel tweedehands kunt vinden momenteel, omdat de simucube2 erg in trek is en ook mensen overstappen.

bij de accuforce zit een stuur inbegrepen.

• R3m3d7
Complimenten voor je behulpzame en merk-neutrale posts @dawg!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb zelf net een mooie simucube set van marktplaats opgepikt voor 750,-. Was nog geen jaar oud, large mige met biss-c, de 480-720 psu en ook de Fanatec male QR, zodat je iig je Fanatec stuurtjes erop kunt zetten. Nu had ik die laatste zelf al omdat ik deze erbij kreeg toen ik 2e hands een Fanatec Porsche 918 stuur kocht. Hier kreeg ik een complete Fanatec QR gemod met de SRM Fanatec USB conversion kit bij. Heb die male Fanatec QR kant nu over, mja... Kan ik misschien altijd nog verkopen.

Dus goed marktplaats af blijven struinen, er staat 2-3x per maand wel een Simucube set op voor meestal schappelijke prijzen. Let wel goed op de encoder die erbij zit. Ik zou minimaal de SinCos of Biss-C encoders pakken. De standaard 10k ppr of 40k ppr zijn minder nauwkeurig, en hebben het wat lastiger met de filtering die vanuit de Simucube software gedaan wordt. Zijn nog steeds niet slecht ofzo, maar dan zou ik wel de Biss-C upgrade kit kopen bij bv. Simracingbay (kost iets van 100-150,-).

Heb doordat ik net geopereerd ben hem nog niet kunnen monteren, maar dat komt wel binnenkort :)

My iRacing | My Simrig

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Gisteren eindelijk m'n sprints kunnen aansluiten. Helemaal perfect was het nog niet, de pedals waren net iets te ver naar achteren, vanavond even de pedal plate naar boven halen op mn GT1-Evo rig.

Maar jeetje, vergeleken met mijn CSL elite LC is de gas pedal enorm veel zwaarder. Ik loop helaas rond met een kuitblessure. Gelukkig gaat dit nu stukken beter en kan ik weer korte rondjes hardlopen, maar bij de Sprints voelde ik hem toch al na een rondje of 5 Zandvoort :D

Vanavond maar de tension spring verlagen en de pedal plate dichterbij halen, dan zal het allemaal wel goed komen. Nu moest ik teveel strekken om goed te remmen, daardoor kan je bovenbeen spieren minder goed laten meewerken.

Overigens geen moeite met de brake, wellicht omdat ik al een LC had van de Fanatec set en m'n linker been heeft geen spierblessures.

Ohja, lessons learned, toch altijd maar de handleiding lezen. Ik wilde de rake aanpassen van de brake, maar had de safety/adjustment tool er niet ingedaan |:( Holy sh*t wat was dat een gedoe om alles weer recht te krijgen. Grappig genoeg zag ik daarna op Youtube dat Barry van SRG exact hetzelfde deed, maar dan expres. het verschil alleen,ik had een major panic attack en hij was super rustig.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hehehe... Lang leve Barry Rowland :) Blijft toch m'n goto voor simracing reviews. Hij kan wel wat langdradig zijn, maar je hebt dan ook echt alle info.

My iRacing | My Simrig

• Paulus07
  • Niet online
grootste nadeel van deze hobby blijf ik vinden: het is zo verslavend :P

Heb nu de fanatec LC pedalen welke een enorme vooruitgang waren vergeleken met de stock thrustmaster variant. En nu hoor/zie ik iedereen met die sprint pedalen...... dat ziet er ook wel erg tof uit.

Gaat nog flink sparen worden voor die upgrade en een DD wheel combi. :P

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Paulus07 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:41:
grootste nadeel van deze hobby blijf ik vinden: het is zo verslavend :P

Heb nu de fanatec LC pedalen welke een enorme vooruitgang waren vergeleken met de stock thrustmaster variant. En nu hoor/zie ik iedereen met die sprint pedalen...... dat ziet er ook wel erg tof uit.

Gaat nog flink sparen worden voor die upgrade en een DD wheel combi. :P
Jup! Ik ben nu bijna dagelijks op de Fanatec site de DD1 aan het bekijken :D Ik ga eerst goed wennen aan de Sprints, de CSL Elite 1.1 doet zn werk nog aardig maar het kan altijd beter. Gelukkig verkoopt Fanatec meestal ook wel rap.

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 11-10 19:29

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Melkaz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:48:
Gisteren eindelijk m'n sprints kunnen aansluiten. Helemaal perfect was het nog niet, de pedals waren net iets te ver naar achteren, vanavond even de pedal plate naar boven halen op mn GT1-Evo rig.

Maar jeetje, vergeleken met mijn CSL elite LC is de gas pedal enorm veel zwaarder. Ik loop helaas rond met een kuitblessure. Gelukkig gaat dit nu stukken beter en kan ik weer korte rondjes hardlopen, maar bij de Sprints voelde ik hem toch al na een rondje of 5 Zandvoort :D

Vanavond maar de tension spring verlagen en de pedal plate dichterbij halen, dan zal het allemaal wel goed komen. Nu moest ik teveel strekken om goed te remmen, daardoor kan je bovenbeen spieren minder goed laten meewerken.

Overigens geen moeite met de brake, wellicht omdat ik al een LC had van de Fanatec set en m'n linker been heeft geen spierblessures.

Ohja, lessons learned, toch altijd maar de handleiding lezen. Ik wilde de rake aanpassen van de brake, maar had de safety/adjustment tool er niet ingedaan |:( Holy sh*t wat was dat een gedoe om alles weer recht te krijgen. Grappig genoeg zag ik daarna op Youtube dat Barry van SRG exact hetzelfde deed, maar dan expres. het verschil alleen,ik had een major panic attack en hij was super rustig.
De preload/rubbers aanpassen heeft geen effect op hoe hard je moet drukken, dat kan je in SmartControl instellen!
PM/mail gerust een fototje als je niet zeker weet of je het pedaal weer goed inelkaar hebt gezet.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

EnzoF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:32:
[...]

De preload/rubbers aanpassen heeft geen effect op hoe hard je moet drukken, dat kan je in SmartControl instellen!
PM/mail gerust een fototje als je niet zeker weet of je het pedaal weer goed inelkaar hebt gezet.
Thanks @EnzoF ! Ik had de brake uit elkaar gehaald per ongeluk maar via Barry's video en de handleiding is het gelukt om alles weer in elkaar te zetten zoals het moet, inclusief spacers etc. De brake doet het ook prima!

Het is nu de gas pedaal die ik iets te stug vind om lange tijd op 100% te houden, dan begint de zere spier een beetje te trekken. Dit zou ik idd gemakkelijk kunnen oplossen door in de SmartControl de max deadzone op 15% of hoger te zetten, hij is nu 9% en in AC zag ik af en toe dat hij max gas dropte op de lange straights omdat mn been begon te trillen. Als ik gas gaf met de gezonde, linker voet, had ik hier geen last van.

Vanavond dus verder afstellen, maar in de manual staat het volgende, pagina 17
Throttle - pedal force curve
In the arm of the throttle pedal you’ll find an adjustment to (mainly) change the slope of the pedal force curve. In the highest position, you’ll need more force to reach the end of pedal travel compared to the lowest setting. It also slightly raises the overall amount of force required.
Dit zou toch wel effect moeten hebben toch als ik de bolt in de laagste stand zet? Aangezien het een hefboom betreft, hoe hoger hoe meer druk nodig.

Edit: Ter verduidelijking, het probleem is niet zo zeer de actie van gas in te drukken maar om de gas langere tijd ingedrukt te houden. Dan begint de geblesseerde spier, in de gerekte postie, tegen de stribbelen,

Melkaz wijzigde deze reactie 10-09-2019 14:58 (6%)

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22:41
Melkaz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:56:
[...]
Dit zou toch wel effect moeten hebben toch als ik de bolt in de laagste stand zet? Aangezien het een hefboom betreft, hoe hoger hoe meer druk nodig.
Klopt! Ik vond hem ook nét iets te zwaar en heb de bout een tikkeltje naar beneden gezet.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 11-10 19:29

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Melkaz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:56:
[...]

Thanks @EnzoF ! Ik had de brake uit elkaar gehaald per ongeluk maar via Barry's video en de handleiding is het gelukt om alles weer in elkaar te zetten zoals het moet, inclusief spacers etc. De brake doet het ook prima!

Het is nu de gas pedaal die ik iets te stug vind om lange tijd op 100% te houden, dan begint de zere spier een beetje te trekken. Dit zou ik idd gemakkelijk kunnen oplossen door in de SmartControl de max deadzone op 15% of hoger te zetten, hij is nu 9% en in AC zag ik af en toe dat hij max gas dropte op de lange straights omdat mn been begon te trillen. Als ik gas gaf met de gezonde, linker voet, had ik hier geen last van.

Vanavond dus verder afstellen, maar in de manual staat het volgende, pagina 17

[...]

Edit: Ter verduidelijking, het probleem is niet zo zeer de actie van gas in te drukken maar om de gas langere tijd ingedrukt te houden. Dan begint de geblesseerde spier, in de gerekte postie, tegen de stribbelen,
Ah, ik dacht dat je het over de rem had. Voor het gaspedaal is de kracht inderdaad wel mechanisch aan te passen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Die heb ik ook op z'n slapst gezet, ik ben blijkbaar een mietje of te veel gewend aan Fanatec pedalen :P

• dawg
  • Niet online
ik heb het gas niet aangepast, vind de instelling out-of-the-box perfect eigenlijk.

wel heb ik op de rem alle combinaties geprobeerd, maar uiteindelijk ook weer op de standaard rubber gezet. :+

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
Ik heb mijn portemonnee pijn gedaan.
Heb een bestelling geplaatst voor een Fanatec Podium F1 en clubsport v3's met brake performance kit.
Bestelde m tegelijk ook voor mn maat. Dat is toch even slikken als je de checkout doet.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ga je veel plezier van hebben ! :)

My iRacing | My Simrig

• Ivysaur
  • Niet online
@Spunky25 Bij die Brake performance kit.. Als je de rempedaal losmaakt. Heel goed oppassen met de kabel voor je rumble. Die heeft Fanatec heel raar geplaatst en als je niet oppast druk/schaaf je zo die kabel kapot.

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
Ivysaur schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:00:
@Spunky25 Bij die Brake performance kit.. Als je de rempedaal losmaakt. Heel goed oppassen met de kabel voor je rumble. Die heeft Fanatec heel raar geplaatst en als je niet oppast druk/schaaf je zo die kabel kapot.
Bedankt voor de tip!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:14
Knoop doorgehakt! Gisteren de TH8A shifter z.g.a.n. in de buurt op kunnen halen voor 75 euro. En zo te zien inderdaad echt maar een paar keer gebruikt. Prima deal!!

Vandaag de Playseat® GearShiftHolder PRO ophalen bij PlatteTV (helaas, want ik vind bijna 50 euro voor iets, wat imho standaard op de playseat had gemoeten best veel) en deze zaterdag eens aan de tand voelen!

Nu nog lekker veel oefenen >:) .

Loondijke wijzigde deze reactie 11-09-2019 08:47 (25%)

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• R3m3d7
Loondijke schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:43:
Knoop doorgehakt! Gisteren de TH8A shifter z.g.a.n. in de buurt op kunnen halen voor 75 euro. En zo te zien inderdaad echt maar een paar keer gebruikt. Prima deal!!
Ah, een lekkere roerbak! ;)
Hoewel je het bij weinig moderene wagens nog kan gebruiken is het voor mij peak simracen, drie pedalen gebruiken, hand van het stuur om te schakelen, poging tot heel and toe, af en toe een mis-shift..heerlijk man, geniet ervan.
Ik kan je, mocht je AC hebben, de BMW E30 aanraden, heerlijk glijden, snel maar niet te overdreven.

• naish123
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11-10 14:48
Ik wil bovenop mijn OSW een kleine display waarop ik de versnelling etc kan zien. Heb al een 7 inch schermpje met de Z1 software maar dit scherm is te groot.
Ik zie regelmatig van deze schermpjes in filmpjes voorbij komen maar waar bestel je zo'n schermpje?

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-10 13:28
Staan er trouwens nog nieuwe stuurtjes van Fanatec op de planning? Ik wil namelijk op korte termijn de ClubSport Steering Wheel Formula V2 EU (voor op de CSL Elite Wheel Base voor de PS4) bestellen. Maar vind de kleur rood niet geweldig. Echter is de blauwe versie exclusief voor het DD systeem van de PS4, en is de zilveren uitvoering reeds uitverkocht.....

Dus geen idee of er nog iets nieuws aankomt?

• FightingAce
Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:33:
Staan er trouwens nog nieuwe stuurtjes van Fanatec op de planning? Ik wil namelijk op korte termijn de ClubSport Steering Wheel Formula V2 EU (voor op de CSL Elite Wheel Base voor de PS4) bestellen. Maar vind de kleur rood niet geweldig. Echter is de blauwe versie exclusief voor het DD systeem van de PS4, en is de zilveren uitvoering reeds uitverkocht.....

Dus gene idee of er nog iets nieuws aankomt?
Ik verwacht wel een nieuwe limited F1 versie. Die hebben ze nu 2 keer gehad (eerste goud en tweede zilverkleurig), het zou me niet verbazen als Fanatec nog een keer zo'n actie doet.

Verder komt er een nieuw Porsche Cup stuur. Maar dat is natuurlijk geen formula rim,

Of natuurlijk een DD aanschaffen met de blauwe 8) .

FightingAce wijzigde deze reactie 11-09-2019 13:37 (5%)

• Raikkonen_WC
FightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:37:
[...]

Ik verwacht wel een nieuwe limited F1 versie. Die hebben ze nu 2 keer gehad (eerste goud en tweede zilverkleurig), het zou me niet verbazen als Fanatec nog een keer zo'n actie doet.

Verder komt er een nieuw Porsche Cup stuur. Maar dat is natuurlijk geen formula rim,

Heb net de RSeat N1 Sim besteld voor bijna € 1.600 euro, dat was al even een klap geld. Dus die 1.500 euro voor die DD is ook wel erg heftig dan. Moet ook nog een TV aanschaffen enzo :D :D :D

• FightingAce
Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:40:
[...]

Heb net de RSeat N1 Sim besteld voor bijna € 1.600 euro, dat was al even een klap geld. Dus die 1.500 euro voor die DD is ook wel erg heftig dan. Moet ook nog een TV aanschaffen enzo :D :D :D
Nog altijd goedkoper dan echt racen ;) . Je kan natuurlijk eventueel de tweedehands markt in de gaten houden voor de 2018 of 2019 limited editions. En anders is er nog de Formula Carbon, zelfde greep en afmetingen, alleen minder knopjes.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

EnzoF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:55:
[...]

Ah, ik dacht dat je het over de rem had. Voor het gaspedaal is de kracht inderdaad wel mechanisch aan te passen.
Nou gisteren het gaspedaal op de laagste weerstand gezet. Ben helemaal tevreden _/-\o_

Tot zo ver voelt het als een degelijke upgrade vergeleken met de CSL elite LC. Laten we het zo zeggen, het is nog even wennen maar dit voelt aan alsof het nog wel en paar jaar op mn rig blijf zitten, terwijl de CSL LC het een jaartje volgehouden heeft. Ook al waren die ook al best OK!
[...]

Ik zou hier niet op rekenen op de korte termijn, de limited editie versies komen meestal uit tegelijk met de F1 games. Wellicht dus pas weer tussen Maart en Juni 2020. Maar helemaal zeker weten doe je het nooit.
Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:33:

Dus geen idee of er nog iets nieuws aankomt?
P.S. niet mijn V&A maar deze staat wel online:
https://tweakers.net/aanb...eering-wheel-f1-2019.html

Melkaz wijzigde deze reactie 11-09-2019 13:49 (19%)

• FightingAce
Melkaz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:47:

[...]

Ik zou hier niet op rekenen, de limited editie versies komen meestal uit tegelijk met de F1 games. Wellicht dus pas weer tussen Maart en Juni 2020. Maar helemaal zeker weten doe je het nooit.
Dat bedoel ik ook, voor het volgende F1 seizoen. De limited editions verkochten volgens mij vrij snel uit. Niks is zeker, maar ik verwacht wel weer zo'n actie.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

FightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:48:
[...]

Dat bedoel ik ook, voor het volgende F1 seizoen. De limited editions verkochten volgens mij vrij snel uit. Niks is zeker, maar ik verwacht wel weer zo'n actie.
Excuses, heb mijn reactie aangepast met binnenkort/korte termijn als toevoeging :)

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 13:55

Tijn96

In speed we trust

[...]

is er al meer bekend over wanneer deze zou komen?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• FightingAce
Tijn96 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:15:
[...]

is er al meer bekend over wanneer deze zou komen?
Geen idee. Hij kwam even langs op The Sim Channel, net als het oval wheel met een Nascar merkje erop.

• Qdos
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08-10 21:19
Nog even een aanvulling betreft de Fanatec Formula V2 & Limited stuurtjes, naar aanleiding van wat ik eerder had geplaatst.
Ik dacht eerst dat de rotary knoppen van deze stuurtjes niet op PS4 gebruikt konden worden.
Maar in ieder geval met F1 2019 kan het wel (andere games heb ik nog niet uitgetest).
Ben 's wat verder aan het uitproberen geweest, en als je de middelste draaiknop in stand D zet.
Dan kan je ze functies toewijzen in het options menu (van de game).
Nu heb ik fuel mix, ERS, brake bias, diff bias ingesteld op de verschillende draaiknoppen.

• dawg
  • Niet online
@EnzoF ik vroeg me af of jullie al tijd voor hebben gevonden om te kijken naar "pling geluid" van de veer in het gaspedaal van de sprints, zoals hier beschreven? :)

sinds gister heb ik dit ook, ongeveer 75% van alle tijd.
alvast dank voor je reactie.

dawg wijzigde deze reactie 11-09-2019 14:32 (3%)

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 13:55

Tijn96

In speed we trust

FightingAce schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:21:
[...]

Geen idee. Hij kwam even langs op The Sim Channel, net als het oval wheel met een Nascar merkje erop.

[YouTube: New Fanatec Hardware at the SimRacing Expo 2019 + Software News!]
Pff... hoop dat die snel uit komt! Gelijk bestellen dan :9~

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Qdos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:23:
Nog even een aanvulling betreft de Fanatec Formula V2 & Limited stuurtjes, naar aanleiding van wat ik eerder had geplaatst.
Ik dacht eerst dat de rotary knoppen van deze stuurtjes niet op PS4 gebruikt konden worden.
Maar in ieder geval met F1 2019 kan het wel (andere games heb ik nog niet uitgetest).
Ben 's wat verder aan het uitproberen geweest, en als je de middelste draaiknop in stand D zet.
Dan kan je ze functies toewijzen in het options menu (van de game).
Nu heb ik fuel mix, ERS, brake bias, diff bias ingesteld op de verschillende draaiknoppen.
Dat maakt dit stuurtje wel interesseant!! Hmmmm misschien de CSL Wheel Formula 1 Esportsmaar te koop gaan zetten en ook een V2 kopen. Stuurtje is echt mooi.

Kun je de draaiknoppen bij je duimen ook gebruiken op de PS4?

• Raikkonen_WC
Madhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:15:
[...]

Dat maakt dit stuurtje wel interesseant!! Hmmmm misschien de CSL Wheel Formula 1 Esportsmaar te koop gaan zetten en ook een V2 kopen. Stuurtje is echt mooi.

Sinds patch 1.09 heeft codemasters op het forum nog aan mij bevestigd dat ook deze wieltjes zouden werken. Voor mij ook de reden naar dit stuur te gaan kijken zometeen….

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:20:
[...]

Sinds patch 1.09 heeft codemasters op het forum nog aan mij bevestigd dat ook deze wieltjes zouden werken. Voor mij ook de reden naar dit stuur te gaan kijken zometeen….
Ik zag het ja dat er extra ondersteuning was toegevoegd. Wist niet dat het zo uitgebreid was.

• Paulus07
  • Niet online
maar....... hoe dan.........

8)7 :o

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vind het jammer dat de nieuwe Fanatec stuurtjes encrypted communicatie richting de wheelbase gebruiken. Hierdoor kunnen deze niet omgebouwd worden tot standalone sturen, en dus niet bruikbaar op non Fanatec sturen.

My iRacing | My Simrig

• Qdos
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08-10 21:19
Madhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:15:
[...]
De knoppen die bij je duimen zitten zijn aan te passen. En van de 3 knoppen in het midden zijn de buitenste aan te passen. Met de middelste kan je de functie van de buitenste kiezien.
Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:20:
[...]

Ah, oke. In het begin, bij de release van de game werkte het nl. niet. En ik had er daarna met de update's er verder niet meer naar gekeken tot vandaag.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Qdos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:51:
[...]

De knoppen die bij je duimen zitten zijn aan te passen. En van de 3 knoppen in het midden zijn de buitenste aan te passen. Met de middelste kan je de functie van de buitenste kiezien.
Ok gaaf! Vind het echt een heel mooi stuurtje. Ik heb mijn Clubsport F1 op marktplaats gezet, eens kijken wat er op af komt. Als ik hem leuk kan verkopen dan ga ik de v2 kopen.

Edit: voor de v2 bezitters? Zitten de PS4 button caps er ook bij? Zo nee, zullen die ergens te krijgen zijn?

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 11-09-2019 18:30 (10%)

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Het verschil tussen de originele en magnetische shifters op mijn Fanatec Clubsport F1.

https://www.simrace-blog....rs-voor-fanatec-f1-stuur/

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:53 (38%)

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07-10 21:12

Raimond613

Simracer

dawg schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:29:
@EnzoF ik vroeg me af of jullie al tijd voor hebben gevonden om te kijken naar "pling geluid" van de veer in het gaspedaal van de sprints, zoals hier beschreven? :)

sinds gister heb ik dit ook, ongeveer 75% van alle tijd.
alvast dank voor je reactie.
Hey die ken ik ook :+
Ik was er al vrij snel achter dat het door dat kleine veertje veroorzaakt werd; ik heb m m.b.v. een pincet een beetje aangeduwd zodat ie wat beter gecentreerd zat en daarmee was t verholpen. Sindsdien alweer heel wat weken zonder ping-geluidjes gereden O-)

iracing profile

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik was deze reply begonnen voor @jbbrans, maar ik heb eea wat generieker gemaakt doordat ik meerdere races gereden heb.

1,5 jaar geleden begonnen met een Fanatec setup, voldeed prima naar mijn idee, maar het voelde tijdens langere races toch niet helemaal goed.
Via de samenwerking van JoepW en HE een set HE Sprints gekocht, wat echt wel een upgrade is na Fanatec CSL LC pedalen.
Remmen is remmen :)

Week of drie, vier geleden de beslissing genomen om een Simucube 2 te bestellen (Pro in mijn geval) en afgelopen week IMSA race gedaan op iRacing.
Mijn qualy is altijd wel oke, maar tijdens de races mis ik "scherpte" halverwege de race met de CSL.
Dat weet ik aan mijn eigen gevoel,rijstijl en slijtage van banden tijdens een race.
De eerste race gehad met de SC2 DD, waar ik normaal gesproken last krijg van slijtage en stuur "lag" bleef de auto tot en met de laatste rondje goed bestuurbaar.....
Geen last van slippen en glijden over de banden.

Mijn Fanatec base stond altijd redelijk te blazen na een uurtje racen, de SC2 voelt net niet meer koud aan.
Toleranties op de Fanatec zullen wel enorm opgerekt worden als de boel lekker warm word en de eerder genoemde lag introduceren. Dat heb je met een DD iig niet.

Accuforce leek mij ook de beste, maar klik op de site eens door, buiten de online prijs komt er ook BTW(/VAT) en verzendkosten bij, dat maakt de unit toch minder aantrekkelijk.
De Accuforce software is wel enorm goed, maar bevat misschien teveel opties en daarbij is de motor niet een model van de laatste generatie.
Simucube lijkt duur bij de eerste aanschaf, maar als je een base besteld en een stuurtje via @johnnyverhoeff weet je zeker dat het goed blijft tijdens heftig gebruik. (en @Henkus schijnt net zo goed te zijn)
Verder zijn er redelijk veel websites waar je een OMP stuur met zelfbouw HUB kunt bestellen voor +- 350,-

Fanatec bied een mooi eco systeem, maar het moet je wel liggen, gezien de SFX denk ik dat je wel enige kennis en ervaring heb. Dan is Fanatec al snel een limiet, tenzij je weer een extra hub neemt etc etc etc...
Fluffy cuffs is volgens mij het Amerikaanse woord ervoor ;)

Na het lezen van enorm veel reviews, bekijken van Youtube videos en proberen proberen proberen heb ik een redelijk inzicht gekregen in hoe de SC2 functioneert.
Alles is top, tot nu toe heb ik 3 punten, waarvan er zeker 2 aangepast gaan worden in nieuwe software.
- In bepaalde omstandigheden voelt de base wat korrelig (grainy)
- De E-stop word soms niet gevonden, knop indrukken lost dat op
- Continue enablen van de high-torq mode na restart van base of PC (rete irritant)

Komende week ga ik samen met een vriend zijn SC2 Pro en ARM stuur van Johnny opbouwen, hij komt van een TS-PC af, ik ben enorm nieuwsgierig hoe hij het gaat ervaren.
Mijn iRating is redelijk omhoog gegaan met de SC2, ik ben heeuul erg nieuwsgierig wat er met hem gebeurt als iRacing veteraan (in mijn ogen dan ;) )

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• johnnyverhoeff
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:43
raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:01:

Dat heb ik ook bij iRacing en dat is door hun 60Hz ffb signaal.
Je moet de recon filter minimaal op 6 hebben IMO (bij de ultimate iig).
Dan is dat gevoel bijna weg.
Recon 8 en t is zo goed als helemaal weg

iRacing Profiel

• raymondw
@johnnyverhoeff
Dat heb ik uiteraard gezien in de reviews.
Op 6 heb ik het op verschillende plekken nog steeds, op 8 is het inderdaad bijna weg.
Maar ik heb het idee dat ik op 8 vertraging heb tussen de stuurbeweging en ingame stuurbeweging.
Het is een minimale vertraging, maar ik heb een lichte afwijking op dat vlak :+

YouTube: iRacing SimuCUBE Direct Drive Wheel Settings Guide
YouTube: iRacing - Open Sim Wheel Force Feedback Wheel Testing

Het is zeker nog voelen en aftasten, met nieuwere software en firmware zal er nog wel eea veranderen.
WIP :*)

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:14
raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:01:
Ik was deze reply begonnen voor @jbbrans, maar ik heb eea wat generieker gemaakt doordat ik meerdere races gereden heb.

1,5 jaar geleden begonnen met een Fanatec setup, voldeed prima naar mijn idee, maar het voelde tijdens langere races toch niet helemaal goed.
Via de samenwerking van JoepW en HE een set HE Sprints gekocht, wat echt wel een upgrade is na Fanatec CSL LC pedalen.
Remmen is remmen :)

Week of drie, vier geleden de beslissing genomen om een Simucube 2 te bestellen (Pro in mijn geval) en afgelopen week IMSA race gedaan op iRacing.
Mijn qualy is altijd wel oke, maar tijdens de races mis ik "scherpte" halverwege de race met de CSL.
Dat weet ik aan mijn eigen gevoel,rijstijl en slijtage van banden tijdens een race.
De eerste race gehad met de SC2 DD, waar ik normaal gesproken last krijg van slijtage en stuur "lag" bleef de auto tot en met de laatste rondje goed bestuurbaar.....
Geen last van slippen en glijden over de banden.

Mijn Fanatec base stond altijd redelijk te blazen na een uurtje racen, de SC2 voelt net niet meer koud aan.
Toleranties op de Fanatec zullen wel enorm opgerekt worden als de boel lekker warm word en de eerder genoemde lag introduceren. Dat heb je met een DD iig niet.

Accuforce leek mij ook de beste, maar klik op de site eens door, buiten de online prijs komt er ook BTW(/VAT) en verzendkosten bij, dat maakt de unit toch minder aantrekkelijk.
De Accuforce software is wel enorm goed, maar bevat misschien teveel opties en daarbij is de motor niet een model van de laatste generatie.
Simucube lijkt duur bij de eerste aanschaf, maar als je een base besteld en een stuurtje via @johnnyverhoeff weet je zeker dat het goed blijft tijdens heftig gebruik. (en @Henkus schijnt net zo goed te zijn)
Verder zijn er redelijk veel websites waar je een OMP stuur met zelfbouw HUB kunt bestellen voor +- 350,-

Fanatec bied een mooi eco systeem, maar het moet je wel liggen, gezien de SFX denk ik dat je wel enige kennis en ervaring heb. Dan is Fanatec al snel een limiet, tenzij je weer een extra hub neemt etc etc etc...
Fluffy cuffs is volgens mij het Amerikaanse woord ervoor ;)

Na het lezen van enorm veel reviews, bekijken van Youtube videos en proberen proberen proberen heb ik een redelijk inzicht gekregen in hoe de SC2 functioneert.
Alles is top, tot nu toe heb ik 3 punten, waarvan er zeker 2 aangepast gaan worden in nieuwe software.
- De E-stop word soms niet gevonden, knop indrukken lost dat op
- Continue enablen van de high-torq mode na restart van base of PC (rete irritant)

Komende week ga ik samen met een vriend zijn SC2 Pro en ARM stuur van Johnny opbouwen, hij komt van een TS-PC af, ik ben enorm nieuwsgierig hoe hij het gaat ervaren.
Mijn iRating is redelijk omhoog gegaan met de SC2, ik ben heeuul erg nieuwsgierig wat er met hem gebeurt als iRacing veteraan (in mijn ogen dan ;) )
Schitterend om te lezen en bizar dat er nog zoveel meer "betere" apparatuur is om de ervaring nog realistischer te krijgen. Ik kom van een Sidewinder af (2003) en heb vorig jaar kennsi gemaakt met de G29 bij mijn broer. Dat was al een grote stap. Daarna zelf de T300 GT gekocht en ook dat was weer een grote stap voorwaarts door de verschillende technieken.

Dan na te gaan dat je binnen de Belt-techniek nog beter kunt krijgen, maar de DD de ultieme stap voorwaarts is. Natuurlijk hoort daar een prijskaartje aan, maar als je hier een aantal jaren gewoon geld voor opzij zet en het je hobby is, mag dat ook best wat geld kosten.

Ik denk dat mijn volgende upgrade eerst pedalen worden, daarna een nieuwe Rig, dan 3 schermen en dan een DD stuur. Maar dat is echt een meeeeerjaren plan :o

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• JoepW
  • Laatst online: 22:08

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:12:
@johnnyverhoeff
Dat heb ik uiteraard gezien in de reviews.
Op 6 heb ik het op verschillende plekken nog steeds, op 8 is het inderdaad bijna weg.
Maar ik heb het idee dat ik op 8 vertraging heb tussen de stuurbeweging en ingame stuurbeweging......
Idd is een vertraging door een hoger filter het bijeffect. Dit geldt voor de SC1 en 2.
Ik heb een OSW (dus SC1) en ik rij met bijna geen filter, maar heb toch weinig 'grinding' vind ik.
Misschien ook eens met de andere settings spelen bij de sc2.
Daarnaast heb ik de large mige 'maar' op ca. 15 nm staan en de Nm in iRacing op ca. 60. Dat zou volgens de kenners (die 60 in iRacing) zo ongeveer de juiste keuze zijn. Hoger of lager heeft al snel het afkappen van de FFB tot gevolg.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Filtering brengt inherent vertraging met zich mee heb ik me wel eens laten vertellen, dit geld dus niet enkel SC1 en SC2.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Madhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:41:
Het verschil tussen de originele en magnetische shifters op mijn Fanatec Clubsport F1.

https://www.simrace-blog....rs-voor-fanatec-f1-stuur/
Heb je het complete mechanisme vervangen, of net zoals de SRM set voor bv. het Porsche stuur er alleen een magneet op gezet ?

My iRacing | My Simrig

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

derx666 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:58:
[...]

Heb je het complete mechanisme vervangen, of net zoals de SRM set voor bv. het Porsche stuur er alleen een magneet op gezet ?
Alleen de magneet. Zoals in het filmpje van AM Studio in de post op mijn blog.

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 12-09-2019 13:34 (3%)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dan klinkt het vooral leuker, en voelt het zwaarder, maar verander je niks aan de daadwerkelijke schakelaar. De schakelaars zelf zijn een beetje het zwakke punt hier. Fanatec gebruikt geen echte goeie microswitches, maar gewoon cheap chinesium spul helaas. I know, ik heb 2 Fanatec sturen :)
Ik ben nu zelf aan het kijken voor m'n Porsche stuur te upgraden met een SRM shifter. Deze is eigenlijk alleen bedoeld voor de F1 sturen van Fanatec, maar passen met wat modificaties ook op het Porsche stuur. Het shifter mechanisme is nl. hetzelfde tussen beide sturen, alleen zit er op het Porsche stuur een plastic kap overheen die gemodifieerd moet worden. Zodra ik m'n Simucube gemount heb (en er weer geld is :P ) ga ik me zo'n setje halen, en misschien wel even een paar foto's of video van de installatie maken.

Ik had voor het Porsche stuur ook kunnen kiezen voor zo'n magneet setje, maar mijn inziens voegt dat weinig toe, behalve meer geluid en niet zo'n "mushy" gevoel. Ik vind het daadwerkelijk 100% correct triggeren van het schakelmoment echter een stuk belangrijker :)

My iRacing | My Simrig

• raymondw
derx666 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:16:
Fanatec gebruikt geen echte goeie microswitches, maar gewoon cheap chinesium spul helaas. I know, ik heb 2 Fanatec sturen :)
Sterker nog, ze gebruiken een metalen plaatje wat vastzit met plakband...
De naam schakelaar heeft al teveel letters voor de kwaliteit...
I know, ik heb 2 Fanatec sturen :)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

raymondw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:45:
[...]
Sterker nog, ze gebruiken een metalen plaatje wat vastzit met plakband...
De naam schakelaar heeft al teveel letters voor de kwaliteit...
I know, ik heb 2 Fanatec sturen :)
Ik heb ze nog niet open gehad, dus wist niet dat het zo erg was :)

BTW, nu we toch Fanatec stuurtjes aan het bekritiseren zijn... :P
Weet iemand welke drukknoppen er gebruikt worden op de Formula Black/Carbon sturen? En dan voornamelijk de plastic ring die om de knop zit. Er is er bij mij al 1 gesneuveld, en een paar zijn er op weg om te sneuvelen. Wil ze toch wel graag vervangen eigenlijk, want het stuur zelf is nog prima.

My iRacing | My Simrig

• JoepW
  • Laatst online: 22:08

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:11:
[...]

Ik heb ze nog niet open gehad, dus wist niet dat het zo erg was :)

BTW, nu we toch Fanatec stuurtjes aan het bekritiseren zijn... :P
Weet iemand welke drukknoppen er gebruikt worden op de Formula Black/Carbon sturen? En dan voornamelijk de plastic ring die om de knop zit. Er is er bij mij al 1 gesneuveld, en een paar zijn er op weg om te sneuvelen. Wil ze toch wel graag vervangen eigenlijk, want het stuur zelf is nog prima.
Ik heb dat toen ik nog Fanatec spullen had ook proberen uit te zoeken.
Eerst Fanatec benaderd die aangaven dat vervangende knoppen niet beschikbaar zijn.
Toen heel china (alibaba enzo) af lopen zoeken en niet kunnen vinden.
Uiteindelijk heb ik het stuur uit elkaar gehaald en zelf plastic onderdelen gemaakt en die gemonteerd met lijm en zo.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb het voor de zekerheid ook nog even op het iRacing forum gegooid. Misschien dat er iemand is die de knoppen al eens vervangen heeft.

Eigenlijk zou je ze even moeten 3d scannen en dan 3d printen, mja, dat spul heb ik niet :)

My iRacing | My Simrig

• Proxzor
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:21
Ik heb al een tijdje een fanatec HUB met daarop een stuur die voor mij toch iets te groot is qua diameter. Weet er toevallig iemand of er een nederlandse/benelux webshop is die puur alleen een rim verkopen? Ik had een stuur bij Turn Racing op het oog maar daar was er een vrij lange levertijd waardoor ik uiteindelijk de order gecanceld heb.

iRP

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Proxzor schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:37:
Ik heb al een tijdje een fanatec HUB met daarop een stuur die voor mij toch iets te groot is qua diameter. Weet er toevallig iemand of er een nederlandse/benelux webshop is die puur alleen een rim verkopen? Ik had een stuur bij Turn Racing op het oog maar daar was er een vrij lange levertijd waardoor ik uiteindelijk de order gecanceld heb.
Ja, elke willekeurige autosport shop.. heb je al gegoogle'd?

iracing profile

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm begin dit nu ook bij mijn gaspedaal te merken :(

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Lekker brak dan! I zou Fanatec support daar voor benaderen, ben benieuwd wat ze er aan doen.

• Paulus07
  • Niet online
Yup. Net een mail naar ze verzonden.
Zal ook wel weer dat plastic tandwieltje zijn dat begint te slijten (wat wel snel is). Waarom ook zoiets maken van plastic...

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Met al die lullige, onnodige issues die er telkens weer met fanatec spullen zijn blijf ik me afvragen waarom zoveel mensen fanatec blijven kopen...

iracing profile

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Zolang Fanatec commercieel goed bezig is valt dat wel op bij de consument. In eSports gebruiken ze alleen maar Fanatec, dus dat is wat de consument moet hebben want dat zal wel goed zijn.

Ik ben zelf overigens (nog) tevreden met Fanatec.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Door dat alles wat meer kost met redelijke marketing en pr geven ze mogelijk een vals gevoel van verhoogde kwaliteit. Tot je er wat beter naar gaat kijken.

• Pyr0_
Ach, noem mij 1 fabrikant op die zo'n uitgebreid assortiment heeft als Fanatec. Met de brede compatibility en ondersteuning voor verschillende platforms, en waarvan de afwerking en looks zo gelikt zijn. Én die ongeveer even 'betaalbaar' is.

• FightingAce
Raimond613 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:34:
Met al die lullige, onnodige issues die er telkens weer met fanatec spullen zijn blijf ik me afvragen waarom zoveel mensen fanatec blijven kopen...
Sprekend uit persoonlijke ervaring omdat de producten meer bieden dan de standaard Thrustmaster of Logitech producten zonder een zeer hoog prijskaartje. Mijn inziens bedienen ze als enige de markt tussen standaard consumer producten en de semi-pro producten. Daarmee hebben ze de go-to partij om te upgraden als je klaar bent met bijvoorbeeld een G29, maar (nog) niet bereid bent om het geld uit te geven aan een DD met custom stuurtje. Ook zijn ze de enige partij die met dergelijke hardware beschikbaar is op consoles.

Nadeel, zoals ik zelf ook heb ondervonden met de CSL pedalen en P1 stuur is dat er desondanks nog veel plastic aanwezig is. Mijn ervaring met support van Fanatec is echter overwegend positief om dit soort problemen snel opgelost te krijgen.

Edit: De plastic tandwieltjes in de CSL hebben mij er uiteindelijk ook toe aangezet om full in the gaan en HE Sprints aan te schaffen. Daar is geen plastic meer in terug te vinden. Maar heb me wel laten verleiden een DD1 aan te schaffen, voornamelijk om de stuurtje te kunnen blijven gebruiken.

FightingAce wijzigde deze reactie 13-09-2019 12:05 (12%)

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True