Een T300 of G29 is dan een optie, alhoewel ik dan zelf eerder richting een CSL Elite zou gaan kijken. Biedt toch iets meer dan een T300 of vergelijkbaar en je zit dan direct ook in het fanatec Eco-systeem waardoor eventuele latere upgrades naar bijvoorbeeld een DD1 of DD2 mogelijk wat aantrekkelijker worden omdat de rommel onderling uitwisselbaar is. Is wel weer een stukje duurder... Alleen de base en het stuur is nog wel vergelijkbaar qua prijs, maar de pedalen komen er dan nog wel bij. De pedalen die bij een T300 zitten, zijn niet heel erg veel soeps en je gaat al snel richting een upgrade met loadcel kijken (meestal kom je dan wel bij CSL's uit of clubsport v3's) waardoor de T300 met CSL-pedalen vs een volledige CSL Elite kit qua prijs elkaar weinig ontloopt weer.Tchite schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:11:
[...]
Wel na het aanschaffen van de Rift merk ik dat het moeilijk racen is zonder een stuur :-). Het is casual hoor, heb ondertussen het topic al gevonden. 2de hands had ik een G27 gevonden maar uit reacties in dat topic ga ik beter voor een iets recentere vermoed ik.
Ik ga die t300 eens bekijken.kroegtijger schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:53:
[...]
Een T300 of G29 is dan een optie, alhoewel ik dan zelf eerder richting een CSL Elite zou gaan kijken. Biedt toch iets meer dan een T300 of vergelijkbaar en je zit dan direct ook in het fanatec Eco-systeem waardoor eventuele latere upgrades naar bijvoorbeeld een DD1 of DD2 mogelijk wat aantrekkelijker worden omdat de rommel onderling uitwisselbaar is. Is wel weer een stukje duurder... Alleen de base en het stuur is nog wel vergelijkbaar qua prijs, maar de pedalen komen er dan nog wel bij. De pedalen die bij een T300 zitten, zijn niet heel erg veel soeps en je gaat al snel richting een upgrade met loadcel kijken (meestal kom je dan wel bij CSL's uit of clubsport v3's) waardoor de T300 met CSL-pedalen vs een volledige CSL Elite kit qua prijs elkaar weinig ontloopt weer.
Moet je telkens je Rift unpluggen? Want als ik andere games speel komt mijn geluid telkens lang de Rift, een aan en uit knop heb ik nog niet gevonden.
Als je de rommel goed hebt ingericht, schakelt audio over naar output via de rift als de je de HMD op zet, en schakelt het weer terug naar de default als de HMD weer wordt af gezet. Ompluggen hoeft dus niet.Tchite schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:30:
[...]
Ik ga die t300 eens bekijken.
Moet je telkens je Rift unpluggen? Want als ik andere games speel komt mijn geluid telkens lang de Rift, een aan en uit knop heb ik nog niet gevonden.
Helaas dat dit systeem neit altijd even vlekkeloos verloopt, en is (mede) afhankelijk van de implementatie van VR in de (over het algemeen) games. In dat geval zal je handmatig even het output-device moeten aanpassen dus.
Dit gaat redelijk offtopic, maar ik rij nog dagelijks met de G27 met AC en sporadisch ACC .. dat kan primaTchite schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:11:
Wel na het aanschaffen van de Rift merk ik dat het moeilijk racen is zonder een stuur :-). Het is casual hoor, heb ondertussen het topic al gevonden. 2de hands had ik een G27 gevonden maar uit reacties in dat topic ga ik beter voor een iets recentere vermoed ik.
De vraag is meer, heb je budget om voor duurder/Direct Drive te gaan, of wil je pedalen met Loadcell of volstaat een potmeter zoals G27/G29 voor jouw doeleinde.
maar dit heeft niks meer met de Oculus te maken dus anders open je een eigen draadje of vraag je het gewoon in het Sim-rig topic
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
[rant]
Ik moet binnenkort toch maar ff kijken hoe ik de Quest wat comfortabeler kan maken.... had wel gerekend op minder comfortabel dan de andere headsets, maar dit is wel echt oncomfortabel na een half uurtje al.
en om na de 450 euro van de headset, dan nog een 100+ euro uit te geven aan een Vive-headstrap vind ik dan ook wel weer wat belachelijk. En dan heb ik nog niet eens een comfortabel kussentje ipv het ruwe ding wat je nu op je gezicht plaatst.....
[/rant]
Games zijn wel top trouwens. Al wel wat weinig keuze. Maar dat was bekend bij aanschaf en met ALVR/kabel is dat nog op te lossen. Gisteren het verhaal gedaan van Bonfire. Was erg leuk, ook leuk als demo voor mensen die nooit VR hebben gedaan.
Ik moet binnenkort toch maar ff kijken hoe ik de Quest wat comfortabeler kan maken.... had wel gerekend op minder comfortabel dan de andere headsets, maar dit is wel echt oncomfortabel na een half uurtje al.
en om na de 450 euro van de headset, dan nog een 100+ euro uit te geven aan een Vive-headstrap vind ik dan ook wel weer wat belachelijk. En dan heb ik nog niet eens een comfortabel kussentje ipv het ruwe ding wat je nu op je gezicht plaatst.....
[/rant]
Games zijn wel top trouwens. Al wel wat weinig keuze. Maar dat was bekend bij aanschaf en met ALVR/kabel is dat nog op te lossen. Gisteren het verhaal gedaan van Bonfire. Was erg leuk, ook leuk als demo voor mensen die nooit VR hebben gedaan.
raar dat de Quest een heel ander systeem hanteert dan de Rift S
Niet dat die optimaal is .. vond de Rift altijd prima, maar nee dat moest weer anders, maar heb nu wel een goede instelling gevonden.
@Waah misschien is dit wat? Voor $19 hoef je het niet te laten ..
https://vrcover.com/produ...uest-head-strap-foam-pad/
Niet dat die optimaal is .. vond de Rift altijd prima, maar nee dat moest weer anders, maar heb nu wel een goede instelling gevonden.
@Waah misschien is dit wat? Voor $19 hoef je het niet te laten ..
https://vrcover.com/produ...uest-head-strap-foam-pad/

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@Alfa90_Buttje Ook naar gekeken. Maar dan moet facemask er ook nog bij. En de hoofdband moet ook goed werken.... En wat voor de één goed werkt, werkt voor de ander minder ;-)
Maar facemask (de hygienische, niet de nepleren covers) + die is ook al 45 dollar met verzendkosten....
Maarja, er moet wel iets veranderen. Dus misschien toch maar gewoon doen
Ga vanavond eerst eens met gewichtjes prutsen achterop ;-) zien we daarna wel verder. Misschien is dat al voldoende om het gewicht wat te verdelen. En dan plak ik er een powerbank aan ;-)
Als iemand nog tips heeft voor leuke VR ervaringen (zoals Richie's plank en Bonfire) houd ik me aanbevolen
Maar facemask (de hygienische, niet de nepleren covers) + die is ook al 45 dollar met verzendkosten....
Maarja, er moet wel iets veranderen. Dus misschien toch maar gewoon doen
Ga vanavond eerst eens met gewichtjes prutsen achterop ;-) zien we daarna wel verder. Misschien is dat al voldoende om het gewicht wat te verdelen. En dan plak ik er een powerbank aan ;-)
Als iemand nog tips heeft voor leuke VR ervaringen (zoals Richie's plank en Bonfire) houd ik me aanbevolen
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 06-12-2019 12:39 ]
Ik heb zelf de TX Leather (ook de T300 ooit gehad voor de PS4), die heeft betere pedalen en het stuur is van leer, is ook nog een optie. Ik ben er tevreden mee iig.Tchite schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:30:
[...]
T300 heb je ook met andere stuur opties (leer en alcantara) en betere pedalen. De base is bijna hetzelfde behalve dat de T300 naast de PC ook op de PS4 kan en de TX op de Xbox.En volgens mij is de TX 900 tegen de T300 met 1080Romius schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:21:
[...]
Ik heb zelf de TX Leather (ook de T300 ooit gehad voor de PS4), die heeft betere pedalen en het stuur is van leer, is ook nog een optie. Ik ben er tevreden mee iig.
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 07-12-2019 15:31 ]
Kun je de Rift S ook gebruiken zonder eerst steeds die waarschuwing te moeten accepteren? Nu moet ik apart daarvoor een controller paraat hebben terwijl ik die voor Assetto Corsa niet hoef..
Je kan rechtsonder in de windows balk met de linkermuisknop 1 keer klikken op het speakertje en dan nogmaals met linkermuisknop je geluidsapparaat selecteren.Tchite schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:30:
[...]

? Welke waarschuwing bedoel je precies? Ik kan me ergens nog wel herinneren dat je in de opties wat van die meldingen uit kan zetten; misschien dat daar zit wat je zoekt?Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:46:
Kun je de Rift S ook gebruiken zonder eerst steeds die waarschuwing te moeten accepteren? Nu moet ik apart daarvoor een controller paraat hebben terwijl ik die voor Assetto Corsa niet hoef..
@kroegtijger de health warning
Nou... Virtual Desktop geprobeerd... en ik voeg mij bij de believers! 
In eerste instantie na installatie gewoon even een reguliere game proberen te spelen, Borderlands 3. Dat ging redelijk, maar ik merkte wel duidelijk de inputlag. Richten was lastig, maar, ik was het dan ook met muis en keyboard aan het doen (niet via de Quest, ik zat gewoon achter mijn PC om het even te proberen). Ik denk dat met een controller prima gaat, als het geen heel kritische timing game is.
Vervolgens via SideQuest de alternatieve APK geïnstalleerd waar de SteamVR streaming optie in zit (die de dev er van Facebook uit moest halen...) In eerste instantie met standaard settings geprobeerd, heb in Valve's The Lab de pijl en boog game gespeeld, en een paar levels Serious Sam FE VR. Dat ging op zich prima, maar hij hakkelde af en toe wel een beetje.
Vervolgens mijn wifi wat gaan optimaliseren, heb handmatig een vrij kanaal gezocht (met zo'n wifi scan app) en hem daarop gezet, en de kanaalbreedte vast op 40 MHz gezet (geen idee of mijn router bij auto naar 80 ging maar de Quest schijnt daar niet helemaal goed mee overweg te kunnen). Zoeken naar een vrij kanaal zal voor veel mensen niet nodig zijn maar ik woon in een appartement en zie toch een paar 5GHz netwerken van buren. Op de PC vervolgens wat functies van Nvidia (die ik toch niet gebruikte) uitgezet zoals shadowplay en automatisch video opnemen en zo (wist niet eens dat het standaard aan stond). In de Quest vervolgens de streaming kwaliteit op max gezet. Net zowel The Lab als Serious Sam nog een tijdje gespeeld en het is nu rocksolid, geen stotter meer in te bekennen. Grafisch ziet het er ook top uit en ik kon tijdens het spelen eigenlijk geen verschil meer zien met toen ik nog bekabeld met de Rift speelde (maar zoals vaker gezegd, ik ben grafisch niet heel kritisch dus kan best dat anderen wel duidelijk verschil zien).
Ik had ook Fallout VR geprobeerd, maar die game wil echt niet... om een of andere reden slaat die game op hol zodra het iets drukker wordt. Na mijn tweaks kon ik prima door de institute rondwandelen (waar ik toevallig gebleven was toen ik de laatste keer met de Rift speelde), maar zodra ik ze kwaad maakte zodat ze allemaal op me af kwamen rennen, of toen ik naar de surface terug ging en er toevallig een vertibird met Brotherhood ruzie aan het zoeken was met wat raiders, en de game hangt om de haverklap. Door via de neus naar mijn monitor te spieken kon ik zien dat op dat moment de CPU load spiket (3 threads 100% en 1 bijna). Heb op het steam forum waar de dev van VD veel reageert gevraagd om tips... maar ik denk dat het gewoon ook brakke Bethesda software is (die game loopt nooit écht lekker).
Vervolgens ook maar Revive geïnstalleerd want dat is dus de enige manier om draadloos via VD vanuit SteamVR je Oculus games te kunnen spelen
Min of meer voor de grap Beat Saber eens gestart (met weinig hoop want overal staat dat dat nou net de ene game is die niet te doen is via streaming). In eerste instantie wel enigszins te doen, maar duidelijk last van de extra latency. Maar na in het menu vervolgens de audio latency een beetje aan te passen ging het eigenlijk verrassend goed! Ik zal er mijn highscores niet mee gaan verbeteren want het is toch niet zo goed als zonder die latency, maar ik kom toch enigszins in de buurt. Voor nu goed genoeg om mijn 'fix' te krijgen en niet direct weer €30 neer te tellen voor de Quest versie.
Ook Robo Recall even geprobeerd, ondanks dat ik daar natuurlijk wel de Quest versie van heb (maar nog niet geprobeerd) en dat werkte ook perfect
Tijdens VR geeft de software aan dat hij met 77 Mbps streamt (alleen desktop is 32 Mbps). Mijn wifi ap is een Linksys WRT1900ACS met high gain antennes en hij staat ongeveer op ooghoogte op een kast direct naast waar ik sta met de Quest, dus dat is ook wel zo ongeveer de ideale situatie denk ik. Maar ik ben errug onder de indruk! Op het feit dat Fallout zo moeilijk doet na heb ik eigenlijk het idee dat ik nu gewoon voor 95% hetzelfde heb als met de oude Rift, maar dan draadloos
Overigens vreet het wel echt batterij, al heb ik nog niet echt bijgehouden hoe lang je ongeveer zou kunnen doen. Maar om eerlijk te zijn, VR is vermoeiend, en ik hou het over het algemeen toch geen uren en uren vol. Alleen dus wel er aan denken om na elk gebruik de Quest gelijk weer aan zijn infuus te leggen, en dan is het absoluut top wat mij betreft
In eerste instantie na installatie gewoon even een reguliere game proberen te spelen, Borderlands 3. Dat ging redelijk, maar ik merkte wel duidelijk de inputlag. Richten was lastig, maar, ik was het dan ook met muis en keyboard aan het doen (niet via de Quest, ik zat gewoon achter mijn PC om het even te proberen). Ik denk dat met een controller prima gaat, als het geen heel kritische timing game is.
Vervolgens via SideQuest de alternatieve APK geïnstalleerd waar de SteamVR streaming optie in zit (die de dev er van Facebook uit moest halen...) In eerste instantie met standaard settings geprobeerd, heb in Valve's The Lab de pijl en boog game gespeeld, en een paar levels Serious Sam FE VR. Dat ging op zich prima, maar hij hakkelde af en toe wel een beetje.
Vervolgens mijn wifi wat gaan optimaliseren, heb handmatig een vrij kanaal gezocht (met zo'n wifi scan app) en hem daarop gezet, en de kanaalbreedte vast op 40 MHz gezet (geen idee of mijn router bij auto naar 80 ging maar de Quest schijnt daar niet helemaal goed mee overweg te kunnen). Zoeken naar een vrij kanaal zal voor veel mensen niet nodig zijn maar ik woon in een appartement en zie toch een paar 5GHz netwerken van buren. Op de PC vervolgens wat functies van Nvidia (die ik toch niet gebruikte) uitgezet zoals shadowplay en automatisch video opnemen en zo (wist niet eens dat het standaard aan stond). In de Quest vervolgens de streaming kwaliteit op max gezet. Net zowel The Lab als Serious Sam nog een tijdje gespeeld en het is nu rocksolid, geen stotter meer in te bekennen. Grafisch ziet het er ook top uit en ik kon tijdens het spelen eigenlijk geen verschil meer zien met toen ik nog bekabeld met de Rift speelde (maar zoals vaker gezegd, ik ben grafisch niet heel kritisch dus kan best dat anderen wel duidelijk verschil zien).
Ik had ook Fallout VR geprobeerd, maar die game wil echt niet... om een of andere reden slaat die game op hol zodra het iets drukker wordt. Na mijn tweaks kon ik prima door de institute rondwandelen (waar ik toevallig gebleven was toen ik de laatste keer met de Rift speelde), maar zodra ik ze kwaad maakte zodat ze allemaal op me af kwamen rennen, of toen ik naar de surface terug ging en er toevallig een vertibird met Brotherhood ruzie aan het zoeken was met wat raiders, en de game hangt om de haverklap. Door via de neus naar mijn monitor te spieken kon ik zien dat op dat moment de CPU load spiket (3 threads 100% en 1 bijna). Heb op het steam forum waar de dev van VD veel reageert gevraagd om tips... maar ik denk dat het gewoon ook brakke Bethesda software is (die game loopt nooit écht lekker).
Vervolgens ook maar Revive geïnstalleerd want dat is dus de enige manier om draadloos via VD vanuit SteamVR je Oculus games te kunnen spelen

Min of meer voor de grap Beat Saber eens gestart (met weinig hoop want overal staat dat dat nou net de ene game is die niet te doen is via streaming). In eerste instantie wel enigszins te doen, maar duidelijk last van de extra latency. Maar na in het menu vervolgens de audio latency een beetje aan te passen ging het eigenlijk verrassend goed! Ik zal er mijn highscores niet mee gaan verbeteren want het is toch niet zo goed als zonder die latency, maar ik kom toch enigszins in de buurt. Voor nu goed genoeg om mijn 'fix' te krijgen en niet direct weer €30 neer te tellen voor de Quest versie.
Ook Robo Recall even geprobeerd, ondanks dat ik daar natuurlijk wel de Quest versie van heb (maar nog niet geprobeerd) en dat werkte ook perfect
Tijdens VR geeft de software aan dat hij met 77 Mbps streamt (alleen desktop is 32 Mbps). Mijn wifi ap is een Linksys WRT1900ACS met high gain antennes en hij staat ongeveer op ooghoogte op een kast direct naast waar ik sta met de Quest, dus dat is ook wel zo ongeveer de ideale situatie denk ik. Maar ik ben errug onder de indruk! Op het feit dat Fallout zo moeilijk doet na heb ik eigenlijk het idee dat ik nu gewoon voor 95% hetzelfde heb als met de oude Rift, maar dan draadloos
Overigens vreet het wel echt batterij, al heb ik nog niet echt bijgehouden hoe lang je ongeveer zou kunnen doen. Maar om eerlijk te zijn, VR is vermoeiend, en ik hou het over het algemeen toch geen uren en uren vol. Alleen dus wel er aan denken om na elk gebruik de Quest gelijk weer aan zijn infuus te leggen, en dan is het absoluut top wat mij betreft
Gamertag: FinrazielNL
@kroegtijger Gewoon in de opties dan? Geen hack?
Moet inderdaad ergens in de opties zitten. Waar weet ik niet zo precies meer maar ik heb geen hack of iets dergelijks gebruikt. Wel zit ik op beta, maar ik dacht dat ik het voordat ik naar beta over ging m al uit had gezet (was knap irritant inderdaad)Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:50:
@kroegtijger Gewoon in de opties dan? Geen hack?
@Alfa90_Buttje Instellingen -> Algemeen, even naarbeneden scrollen, en daar staat iets van veiligheidswaarschuwing laten zien bij aan zetten. Volgens mij is die ook default off, maar waarschijnlijk staat die bij jou aan.
gelukt !!
Hebben er hier mensen ervaring met systemen om lenzen op sterkte in de Rift S te monteren? Bij voorkeur iets dat makkelijk eruit te halen is zodat mijn vriendin er ook nog mee kan spelen. Mijn bril heeft de lenzen van de Rift S bekrast (niets dat ik er niet uitgepolijst ga krijgen gelukkig
). Met de eye relief helemaal naar voren verwacht ik dat dat niet meer gaat gebeuren, maar een setje lenzen op sterkte in de headset zelf klinkt toch handiger. Ik vind allerlei opties, maar ben het spoor een beetje bijster.
En maak ik hier mensen boos als ik zeg dat ik een refund heb aangevraagd voor Pistol Whip? Ik vind de schiet-actie minder gaaf dan in Superhot VR, en qua muziek-/rhythm game vind ik Beat Saber leuker. Dus voor mij heeft het niet echt een plek, was er na een kwartiertje wel klaar mee.
En maak ik hier mensen boos als ik zeg dat ik een refund heb aangevraagd voor Pistol Whip? Ik vind de schiet-actie minder gaaf dan in Superhot VR, en qua muziek-/rhythm game vind ik Beat Saber leuker. Dus voor mij heeft het niet echt een plek, was er na een kwartiertje wel klaar mee.
Ticking away, the moments that make up a dull day
toch maar voor de Koss optie gegaan, gemakkelijk te bestellen op Amazon, samen met neplederen hoesjes. Vind het nog steeds niet echt mooi, maar het werkt als een trein! 40 minuutjes werk ongeveer.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:22:
Ik hoor goede dingen over de Rift S en ondanks dat het geen Rift 2 is, lijkt het betere scherm "met nauwelijks nog screendooreffect" mij een stap in de goede richting. Alleen dat geluid ... en ik wil geen gehannes met een losse koptelefoon ..
Ik vind dan nog 2 opties ..
de Bionic Mantis mod ca. € 60 in huis
de Koss KSC75 mod ca. € 30 in huis
De Koss vind ik eigenlijk lelijk, de Bionic eigenlijk wat duur en moet uit de VS komen dus lang onderweg.

Mijn hoesjes waren overigens wat te ruim, dus ik heb ze over de originele schuimoortjes heen getrokken en zitten nu beter als op de foto, en het klinkt prima. Door bevestiging aan de Rift heb ik ook meer bas.
Beugeltjes lieten zich gemakkelijk ombuigen en klemmen voldoende en vliegen er niet af. Je pakt hem nu net zo gemakkelijk als de Rift CV1 ... en 1 kabel.
Er is nog wel ruimte voor verbetering, draden inkorten of wegwerken onder het voorhoofd kussen en even zwart maken, maar het zit prima. Aanrader als je niet teveel gedoe wil en eenvoudig terug te draaien!
Vanmiddag na werk mijn Quest ophalen! Ben erg benieuwd, vorige week wel even BeatSaber op de Rift S gespeeld en dat was wel het laatste stukje overtuiging wat ik nog nodig had. Vanavond eerst maar eens een lading demo's spelen voor ik een game koop.
Ok, als iemand die al jaaaaren niet meer gamed, maar wel wil beginnen met Beat Saber, wat heb ik nodig?
De PC heb ik al, maar dan?
Een VR-set, een hand-set, liefst een set met ingebouwde scanning (zodat je geen dingen in de ruimte hoeft te zetten). Dus welke?
Extra straps kopen.
Programma kopen en installeren via Steam.
En dan? Mods? Ik weet dat je songs kan downloaden, maar hoe? Ik heb wel gegoogled, maar nauwelijks handleidingen gevonden, zeg maar gerust: geen. Is het allemaal zo makkelijk dat het zich vanzelf wijst?
Een VR-set, een hand-set, liefst een set met ingebouwde scanning (zodat je geen dingen in de ruimte hoeft te zetten). Dus welke?
Extra straps kopen.
En dan? Mods? Ik weet dat je songs kan downloaden, maar hoe? Ik heb wel gegoogled, maar nauwelijks handleidingen gevonden, zeg maar gerust: geen. Is het allemaal zo makkelijk dat het zich vanzelf wijst?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Weet iemand waar je in NL lens protectors kan kopen? Beetje bang om door mijn bril krassen op de lenzen te krijgen.
Je hebt effectief de keuze tussen Quest en Rift S. Quest is stand alone + mogelijk aan de PC, Rift S is enkel aan de PC (en daarvoor superieur, maar goed, geen stand alone). Helaas schijnt Rift S geluid wel beetje slecht te zijn vergelijken met originele Rift geluid, al zijn daar opties voor om dat te fixen.Ardana schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:10:
Ok, als iemand die al jaaaaren niet meer gamed, maar wel wil beginnen met Beat Saber, wat heb ik nodig?
Extra straps kopen.
Voor echt puur Beat Saber zou ik de Quest aanraden, omdat die dat zelf zonder draadje kan draaien, maar goed als uiteindelijk toch het meeste via de PC gaat ben je met de Rift S beter af. Eén ding wat je al kan doen om te helpen bij je keuze is de afstand tussen je ogen meten. Als je een bril hebt staat het op het bonnetje daarvan wel, anders kan je het wel ruwweg zelf opmeten. Een Rift S doet het goed tussen de 60mm en 68mm ruwweg, daarbuiten kom je toch uit op de Quest.
Ik heb alleen ervaring met custom songs op de PC, draai je native op een Quest dan is het anders. Ik heb het al een tijdje niet gedaan, en het lijkt nu wel wat anders te zijn, maar vroeger was het kwestie van BeatSaver downloaden, installeren, je was klaar. Het zal niet heel veel moeilijker zijn tegenwoordig. Dan heb je gewoon in-game een interface erbij waarbij je zo nieuwe nummers kan toevoegen.
Ik zou ook een van de Oculussen doen, die bieden wel veel voor hun geld en ze zijn allebei makkelijk te installeren vanwege inside-out tracking. Ik heb geen ervaring met de Quest, mod support is niet zo stabiel als op de PC lijkt het. Ik gebruik ModAssistant voor de mods en de custom songs. Je kunt veel songs vinden op bsaber.com, en de subreddit van BS is ook wel een bron van informatie.Ardana schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:10:
Extra straps kopen.
Saved by the buoyancy of citrus
Ik mis trouwens wel de lighthouses* met de nieuwe Rift S .. of any non-lighthouses bril wat dat betreft.
De tracking is met lighthouses subliem en vanaf schemer tot complete duisternis te gebruiken!
Ik zat dinsdagavond in VR in de kwalificatie van Assetto Corsa Competizione en ineens veranderde mijn zitpositie t.o.v. de auto
.. en 5 tellen later kwam er een melding over de Guardian _fullscreen_ in beeld (de auto lag ondertussen ergens in de vangrail *$@#@*$#
).. of ik wel even de vloer wilde definiëren (&^#%$*@& ik zit op een stoel eikel!
) .. en of ik een speelgebied wilde definiëren (ik zit op een stoel !!! *#^%)*#^
)
Het was dus ondertussen te duister geworden voor de tracking .. en dat terwijl er 2 monitoren licht staan te geven .. niet genoeg!
Needless to say dat de kwalificatie beter had gekund .. toch enige vorm van paniek als je dit overkomt en de tijd tikt stiekem weg. En een outlap op Spa is bijna 3 minuten...
*camera's
@GekkePrutser klopt, je hebt gelijk
De tracking is met lighthouses subliem en vanaf schemer tot complete duisternis te gebruiken!
Ik zat dinsdagavond in VR in de kwalificatie van Assetto Corsa Competizione en ineens veranderde mijn zitpositie t.o.v. de auto
Het was dus ondertussen te duister geworden voor de tracking .. en dat terwijl er 2 monitoren licht staan te geven .. niet genoeg!
Needless to say dat de kwalificatie beter had gekund .. toch enige vorm van paniek als je dit overkomt en de tijd tikt stiekem weg. En een outlap op Spa is bijna 3 minuten...
*camera's
@GekkePrutser klopt, je hebt gelijk
De Vive heeft lighthouses, de Rift CV1 had sensoren 
Het werkt ook echt anders: De Rift CV1 bril heeft IR leds die door de sensoren (eigenlijk gewoon camera's) opgepikt worden, de lighthouses van de Vive projecteren laserstralen die door de bril opgevangen worden.
Wel rot dat het in het donker niet goed werkt. Ik speel met de CV1 ook vaak in het redelijk donker omdat je dan minder last hebt van het licht rond de neus. Hangt ook erg van het spel af trouwens. Ik doe dat met name bij roomscale.
Maar de Rift S ga ik sowieso niet kopen. Als ik een volgende headset neem dan wordt het of een Quest (met name voor offline gebruik) of een HP Reverb (dan met name voor Elite Dangerous zittend). Daarbij gebruik ik wel altijd licht omdat ik anders het toetsenbord niet kan zien dus dan is de inside-out tracking geen probleem.
Niettemin ben ik nog steeds tevreden met mijn CV1. Al zou ik wel heel graag een grotere resolutie hebben.
Het werkt ook echt anders: De Rift CV1 bril heeft IR leds die door de sensoren (eigenlijk gewoon camera's) opgepikt worden, de lighthouses van de Vive projecteren laserstralen die door de bril opgevangen worden.
Wel rot dat het in het donker niet goed werkt. Ik speel met de CV1 ook vaak in het redelijk donker omdat je dan minder last hebt van het licht rond de neus. Hangt ook erg van het spel af trouwens. Ik doe dat met name bij roomscale.
Maar de Rift S ga ik sowieso niet kopen. Als ik een volgende headset neem dan wordt het of een Quest (met name voor offline gebruik) of een HP Reverb (dan met name voor Elite Dangerous zittend). Daarbij gebruik ik wel altijd licht omdat ik anders het toetsenbord niet kan zien dus dan is de inside-out tracking geen probleem.
Niettemin ben ik nog steeds tevreden met mijn CV1. Al zou ik wel heel graag een grotere resolutie hebben.
Ik ga ervan uit dat je op de hoogte bent van het nieuws en nog steeds een Facebook headset willen?Ardana schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:10:
Extra straps kopen.
nieuws: Facebook gebruikt na toestemming data van Oculus-headsets voor ads
@Alfa90_Buttje koop een goedkope IR lamp.... Geven heel weinig zichtbaar licht, maar een enorme klap IR licht. Dat moet helpen ;-)
@Leeo enkel bij gebruik van een Facebook account (ik heb niet eens Facebook) en na toestemming. Nog geen man overboord.
@Leeo enkel bij gebruik van een Facebook account (ik heb niet eens Facebook) en na toestemming. Nog geen man overboord.
Ik vind het licht via de neus juist fijn eigenlijk, wel zo handig om altijd even te kunnen spieken waar ik in het echt ben en als ik er niet bewust naar kijk valt het me totaal niet op.
Wat de tracking van de Quest betreft ten opzichte van de cv1 ben ik eigenlijk meer tevreden met de Quest. Ondanks allerlei pogingen bleef ik in beat saber namelijk met de cv1 met enige regelmaat de tracking even verliezen. Met de Quest gebeurt dat nog steeds af en toe, maar daar lijkt het gerelateerd aan als ik een controller met een grote beweging buiten beeld van de Quest breng. Bovendien is hij ook direct terug als hij weer in beeld komt terwijl de tracking problemen bij de cv1 altijd een paar tellen aanhielden waardoor ik eigenlijk altijd meerdere blokken miste, in de Quest is het maar één blok en kan ik gelijk verder.
Lamp aan moet je inderdaad even aan denken als het bijna donker wordt, maar ik speel in mijn huiskamer waar veel mensen op een meter van het raam langslopen, dus ik doe eigenlijk meestal al de gordijnen dicht om geen pottenkijkers te hebben en dan gaat de lamp sowieso al aan.
Ik vermoed dat de tracking met Lighthouses van een index uiteindelijk het stabielste zou zijn, maar dat ding is nogal aan de prijs. En het draadloze van de Quest, samen met het gemak van installatie (welke installatie?) maakt veel goed.
Wat de tracking van de Quest betreft ten opzichte van de cv1 ben ik eigenlijk meer tevreden met de Quest. Ondanks allerlei pogingen bleef ik in beat saber namelijk met de cv1 met enige regelmaat de tracking even verliezen. Met de Quest gebeurt dat nog steeds af en toe, maar daar lijkt het gerelateerd aan als ik een controller met een grote beweging buiten beeld van de Quest breng. Bovendien is hij ook direct terug als hij weer in beeld komt terwijl de tracking problemen bij de cv1 altijd een paar tellen aanhielden waardoor ik eigenlijk altijd meerdere blokken miste, in de Quest is het maar één blok en kan ik gelijk verder.
Lamp aan moet je inderdaad even aan denken als het bijna donker wordt, maar ik speel in mijn huiskamer waar veel mensen op een meter van het raam langslopen, dus ik doe eigenlijk meestal al de gordijnen dicht om geen pottenkijkers te hebben en dan gaat de lamp sowieso al aan.
Ik vermoed dat de tracking met Lighthouses van een index uiteindelijk het stabielste zou zijn, maar dat ding is nogal aan de prijs. En het draadloze van de Quest, samen met het gemak van installatie (welke installatie?) maakt veel goed.
Met waah. Ik heb geen Facebook, nooit gehad ook.Leeo schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:41:
[...]
Ik ga ervan uit dat je op de hoogte bent van het nieuws en nog steeds een Facebook headset willen?
nieuws: Facebook gebruikt na toestemming data van Oculus-headsets voor ads
Ik heb ook geen FB-account. Ik moet zeggen dat Oculus eigenlijk nergens FB pusht. Je kunt met FB inloggen maar daar heb je het ook wel mee gehad. Ik zou het om die reden niet laten.Ardana schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:27:
[...]
Met waah. Ik heb geen Facebook, nooit gehad ook.
Dat dus inderdaad. Ik vind bijvoorbeeld een fabrikant als Nvidia (en met hen nog vele anderen) dan al vele malen meer opdringerig daarin dan Oculus opvallend genoeg.Cyphax schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
[...]
Ik heb ook geen FB-account. Ik moet zeggen dat Oculus eigenlijk nergens FB pusht. Je kunt met FB inloggen maar daar heb je het ook wel mee gehad. Ik zou het om die reden niet laten.
Waah schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:44:
Ardana schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:27:
[...]
Met waah. Ik heb geen Facebook, nooit gehad ook.
Zonder Facebook account kun je de sociale aspecten niet gebruiken; geen vrienden kunnen toevoegen, chatten met vrienden, games joinen met vrienden.. daarvoor moet je ingelogd zijn met Facebook, wat voorheen niet nodig was. En geloof maar dat het alleen maar erger gaat worden met tijd.Cyphax schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
[...]
Ik heb ook geen FB-account. Ik moet zeggen dat Oculus eigenlijk nergens FB pusht. Je kunt met FB inloggen maar daar heb je het ook wel mee gehad. Ik zou het om die reden niet laten.
Facebook opdringerig dan Nvidia? kaykroegtijger schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:49:
[...]
Dat dus inderdaad. Ik vind bijvoorbeeld een fabrikant als Nvidia (en met hen nog vele anderen) dan al vele malen meer opdringerig daarin dan Oculus opvallend genoeg.

Op mijn Nvidia videokaart zijn er geen 5 cameras of microfoons aanwezig.
Eén moet gek zijn om Facebook nog te steunen op dit moment tenzij je er zelf finaniceel baat bij hebt.
Ik koop hem voor Beat Saber, verwacht niet dat ik iets anders ga spelenLeeo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:53:
[...]
[...]
[...]
Zonder Facebook account kun je de sociale aspecten niet gebruiken; geen vrienden kunnen toevoegen, chatten met vrienden, games joinen met vrienden.. daarvoor moet je ingelogd zijn met Facebook, wat voorheen niet nodig was. En geloof maar dat het alleen maar erger gaat worden met tijd.
Ik heb wel een FB account, maar ik ben ingelogd op mijn Quest met mijn Oculus account... En ik kan volgens mij alles gewoon, dus nee je hoeft niet per se met een FB account ingelogd te zijn.
Anoniem: 1307068
Wat vinden jullie van de weergave van het beeld. Ik zie. Amelijk nogal veel pixels... Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ? En hoe ik het kan verbeteren.
Laten we eens beginnen met wat voor Oculus je hebt. Quest, Rift CV1, Rift S? Altijd handig om te vermeldenAnoniem: 1307068 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:33:
Wat vinden jullie van de weergave van het beeld. Ik zie. Amelijk nogal veel pixels... Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ? En hoe ik het kan verbeteren.
Nou hebben alle VR headsets van dit moment nog het probleem dat je pixels ziet. Zeker die van Oculus. Sommige andere merken hebben modellen met een veel hogere resolutie (Pimax 8K, HP Reverb) maar lopen op andere punten weer achter: Mindere tracking en een enorm zware PC nodig om al die pixels aan te sturen. En ook in die headsets met hogere resolutie ga je nog pixels zien. Je ogen zijn behoorlijk goed en een resolutie waarbij je echt geen pixels meer ziet op zo'n groot blikveld is gewoon nog niet te behappen voor de huidige computers.
Oculus mikt met name op mainstream adoptie. Ze willen VR bereikbaar maken voor de gemiddelde consument. Daarom hebben al hun headsets een gemiddelde resolutie waardoor ze de mininum specs laag kunnen houden. Dat betekent dat je de pixels duidelijk blijft zien. De nieuwe Oculus headsets zoals de Quest en Rift S hebben dit wat minder omdat ze een hogere resolutie hebben dan de oude Rift CV1, maar het blijft voorlopig nog wel een dingetje.
Meer mensen die Oculus Link niet werkend krijgen? Heb een kabel die door verschillende Youtubers is aangeraden, een Ryzen 5 2500 en RTX2060 maar krijg alleen een zwart beeld en dan gaat hij terug naar het instellingen menu.
@Homeland wat bedoel je precies met ‘Link’? De kabel van bril naar pc?
Heb per abuis op de kabel gestaan en toen deed de mijne het niet, bleek dat het stekkertje in de bril net niet goed te zitten. Wellicht is het een soortgelijk probleem? Pc zag hem soms wel, kreeg ‘sync errors’ en zwart beeld. Stekkertje goed erin en alles werkt weer.
Heb per abuis op de kabel gestaan en toen deed de mijne het niet, bleek dat het stekkertje in de bril net niet goed te zitten. Wellicht is het een soortgelijk probleem? Pc zag hem soms wel, kreeg ‘sync errors’ en zwart beeld. Stekkertje goed erin en alles werkt weer.
Bij mij wil link voor geen meter. Paar kabels geprobeerd maar de Oculus software vindt ze allemaal niet goed genoeg. Ik moet toegeven, geen super kabels, maar eigenlijk loopt het draadloos nu zo goed via virtual desktop dat ik niet weet of ik nog echt veel geld en moeite wil steken in het vinden van een goede kabel. Eigenlijk doet alleen fallout moeilijk.
Het aansluiten van de Quest op een pc via USB 3 kabel. Krijg het maar niet werkend, Oculus app herkent de headset, SteamVR ook maar als ik op de Oculus Link klik in Settings op de Quest dan volgt er even een zwart scherm en verschijnen daarna de settings weer.NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:51:
@Homeland wat bedoel je precies met ‘Link’? De kabel van bril naar pc?
Ah, heel ander apparaat en heel andere reden. Dat heeft weinig met mijn opgeloste issue te maken inderdaad.Homeland schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:48:
[...]
Het aansluiten van de Quest op een pc via USB 3 kabel. Krijg het maar niet werkend, Oculus app herkent de headset, SteamVR ook maar als ik op de Oculus Link klik in Settings op de Quest dan volgt er even een zwart scherm en verschijnen daarna de settings weer.
Ahh, ik vroeg me al af of dit normaal was. Ik heb zelf een Oculus Quest gekocht, ongeveer twee weken geleden. Prachtig product, speelt echt heerlijk. Ook makkelijk opstarten, geen gezeik met kabels etc. De pixels vielen me inderdaad wel op, maar ik wist niet zeker of dit een kwestie van scherpstellen was, of 'lage' pixeldichtheid. Gelukkig is het het laatsteGekkePrutser schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:48:
[...]
Laten we eens beginnen met wat voor Oculus je hebt. Quest, Rift CV1, Rift S? Altijd handig om te vermelden
Nou hebben alle VR headsets van dit moment nog het probleem dat je pixels ziet. Zeker die van Oculus. Sommige andere merken hebben modellen met een veel hogere resolutie (Pimax 8K, HP Reverb) maar lopen op andere punten weer achter: Mindere tracking en een enorm zware PC nodig om al die pixels aan te sturen. En ook in die headsets met hogere resolutie ga je nog pixels zien. Je ogen zijn behoorlijk goed en een resolutie waarbij je echt geen pixels meer ziet op zo'n groot blikveld is gewoon nog niet te behappen voor de huidige computers.
Oculus mikt met name op mainstream adoptie. Ze willen VR bereikbaar maken voor de gemiddelde consument. Daarom hebben al hun headsets een gemiddelde resolutie waardoor ze de mininum specs laag kunnen houden. Dat betekent dat je de pixels duidelijk blijft zien. De nieuwe Oculus headsets zoals de Quest en Rift S hebben dit wat minder omdat ze een hogere resolutie hebben dan de oude Rift CV1, maar het blijft voorlopig nog wel een dingetje.
Naast de resolutie maakt ook het type scherm wat uit; de Rift S heeft niet een veel hogere resolutie maar wel een andere subpixelindeling oid, wat het screendooreffect ook reduceert.mat.hi.as schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:50:
[...]
Ahh, ik vroeg me al af of dit normaal was. Ik heb zelf een Oculus Quest gekocht, ongeveer twee weken geleden. Prachtig product, speelt echt heerlijk. Ook makkelijk opstarten, geen gezeik met kabels etc. De pixels vielen me inderdaad wel op, maar ik wist niet zeker of dit een kwestie van scherpstellen was, of 'lage' pixeldichtheid. Gelukkig is het het laatste
Zijn de meningen over welke store te gebruiken (Oculus of Steam) veranderd nu Link beschikbaar is?
Na de positieve verhalen hier over Virtual Desktop wil ik dat gaan proberen zodra mijn Quest binnen is, maar aangezien Oculus het gebruik van SteamVR met VD heeft laten blokkeren (waardoor sideloaden vereist is) maak ik me enigszins zorgen dat deze optie in de toekomst misschien helemaal verdwijnt.
Na de positieve verhalen hier over Virtual Desktop wil ik dat gaan proberen zodra mijn Quest binnen is, maar aangezien Oculus het gebruik van SteamVR met VD heeft laten blokkeren (waardoor sideloaden vereist is) maak ik me enigszins zorgen dat deze optie in de toekomst misschien helemaal verdwijnt.
Die mening zal nogal afwijken per persoon. Heb je een Quest dan heb je hoe dan ook geen keuze en als je een Quest + Rift hebt kan het intressant zijn om in de Oculus store te shoppen als je een spel voor beide headsets krijgt.Budha schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:03:
Zijn de meningen over welke store te gebruiken (Oculus of Steam) veranderd nu Link beschikbaar is?
Voor ieder ander is de Steam store de betere keuze, want als je ooit voor een andere merk headset gaat dan heb je niks meer aan je Oculus game (iig niet zonder een externe app).
Als prijs gelijk is koop ik gewoon in Oculus Store. Want dan werkt het gegarandeerd fatsoenlijk. Of nou ja, grotere kans dat het fatsoenlijk werkt
. En daar kan ik uitzondering op maken voor iets wat ik misschien nog op een andere headset wil spelen (andere PC headset -> Steam, ooit een standalone headset -> Oculus). Maar onder de streep ga ik minstens 90% van mijn VR spellen toch nooit meer spelen.
Kan een quest via Link niet met Steam VR gebruikt worden dan? Lijkt me wel, toch? Ik heb geen geschikte kabel dus kan het niet proberen...Beakzz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:23:
[...]
Die mening zal nogal afwijken per persoon. Heb je een Quest dan heb je hoe dan ook geen keuze en als je een Quest + Rift hebt kan het intressant zijn om in de Oculus store te shoppen als je een spel voor beide headsets krijgt.
Voor ieder ander is de Steam store de betere keuze, want als je ooit voor een andere merk headset gaat dan heb je niks meer aan je Oculus game (iig niet zonder een externe app).
Via de gesideloade virtual desktop is SteamVR juist makkelijker te gebruiken. Om draadloos je Oculus games te spelen (vanaf de PC, niet een quest versie uiteraard) moet je weer ReVive gebruiken. Niet dat dat lastig is, kwestie van installeren en je Oculus games verschijnen in SteamVR, maar toch.
Wat betreft het definitief blokkeren van de functionaliteit via sideloaden... ik maak me daar nog niet heel erg druk om. Ik geloof Facebook eigenlijk wel in hun redenering waarom ze de dev van Virtual Desktop gevraagd hebben om de VR streaming functionaliteit er uit te halen. Het is makkelijk om het te gooien op dat ze mensen willen dwingen om geld uit te geven in de Oculus store, maar ik denk dat de reden meer is dat ze willen garanderen dat mensen een positieve ervaring hebben met wat ze op de Quest in de Oculus store gekocht hebben. VR streamen werkt bij mij echt verbazingwekkend goed, maar ik heb stevige VR benen en een goede AP die ik ook goed afgesteld heb. Klopt het ergens niet, you're gonna have a bad time. En ik kan me dus wel voorstellen dat Facebook wil voorkomen dat iedereen de Quest gaat kopen vooral om te streamen en er dan allemaal slechte ervaringen online komen te staan. Het is toch een beetje een tweaker dingetje terwijl de Quest juist gericht wordt op de casual consument (hoewel de prijs dat toch misschien nog een beetje dwars zit).
Het is alleen te hopen dat je niet op een gegeven moment met sideloaden allemaal illegale games makkelijk er op kan zetten. Als mensen massaal gaan piraten dan is het snel gedaan met het open karakter van de Quest denk ik.
Kwam deze video vanmiddag tegen, is volgens mij een goede samenvatting van de verschillen tussen de Quest (met Link) en Rift S voor PC VR gaming. Vooral het IPD punt blijft een goede, als ik mijn Quest in het midden instel dan is het beeld erg blurry dus vermoedelijk zou dat voor mij op een S ook zo geweest. Ik weet niet wat officieel mijn ipd zou zijn, maar ik moet de IPD slider ongeveer op zijn grootst zetten voor scherp beeld in de quest (en was het zelfde in de rift CV1).
Of je het nu via Steam of via Oculus koopt, dat maakt qua werking niets uit. Spreken alle twee dezelfde services ervoor aan dus daarvoor hoef je niet naar de Oculus store. Wel als je ook op de Quest wil spelen natuurlijk, maar uiteraard is dat met games die je ook nog wel eens niet in VR wil spelen dan (voor zover ik weet althans; nog nooit getest, maar van horen zeggen...) niet mogelijk met titels uit de Oculus store, en met Steam dan weer wel.Sissors schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:18:
Als prijs gelijk is koop ik gewoon in Oculus Store. Want dan werkt het gegarandeerd fatsoenlijk. Of nou ja, grotere kans dat het fatsoenlijk werkt. En daar kan ik uitzondering op maken voor iets wat ik misschien nog op een andere headset wil spelen (andere PC headset -> Steam, ooit een standalone headset -> Oculus). Maar onder de streep ga ik minstens 90% van mijn VR spellen toch nooit meer spelen.
Merk dat met multiplayer games op de Rift S de spelers via Oculus geen voice/audio hebben met andere spelers, terwijl ik met andere steamspelers wel gewoon kan praten. Koop dus alles via Steam en kan het dan in Steam en in de Oculus library starten/spelen. Beetje apart dat het zo werkt.kroegtijger schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:52:
[...]
Of je het nu via Steam of via Oculus koopt, dat maakt qua werking niets uit. Spreken alle twee dezelfde services ervoor aan dus daarvoor hoef je niet naar de Oculus store. Wel als je ook op de Quest wil spelen natuurlijk, maar uiteraard is dat met games die je ook nog wel eens niet in VR wil spelen dan (voor zover ik weet althans; nog nooit getest, maar van horen zeggen...) niet mogelijk met titels uit de Oculus store, en met Steam dan weer wel.
Momenteel is er Winter Sale op Steam waarbij veel VR games zijn afgeprijsd.
Ik weet ook dat de versie van Dirt Rally via Oculus prima draaide, maar via Steam (waar ik hem gekocht had), een niet-speelbaar lage fps had. Een latere update van Dirt gebruikte de Oculus SDK ook voor steam waardoor het ineens wel prima was. Het maakt dus wel degelijk uit welke SDK (Steam/Oculus/...) er gebruikt is voor het VR deel van een game.....NiGeLaToR schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:27:
[...]
Merk dat met multiplayer games op de Rift S de spelers via Oculus geen voice/audio hebben met andere spelers, terwijl ik met andere steamspelers wel gewoon kan praten. Koop dus alles via Steam en kan het dan in Steam en in de Oculus library starten/spelen. Beetje apart dat het zo werkt.
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ah oke, dat verklaart wellicht ook de (missende) integratie van audio. Vooralsnog speel ik vrijwel alles via Steam VR en bevalt me dat goed, maar heb met 1 game wel soms een rare bug. Zal die is starten vanuit Oculus (want de meeste Steam aankopen staan ook in m'n Oculus library) en kijken of die dan Oculus gebruikt ipv Steam VR.Dev0o schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:39:
[...]
Ik weet ook dat de versie van Dirt Rally via Oculus prima draaide, maar via Steam (waar ik hem gekocht had), een niet-speelbaar lage fps had. Een latere update van Dirt gebruikte de Oculus SDK ook voor steam waardoor het ineens wel prima was. Het maakt dus wel degelijk uit welke SDK (Steam/Oculus/...) er gebruikt is voor het VR deel van een game.....
Op het Tested kanaal op Youtube hebben ze een uitgebreide hands-on met Half-Life: Alyx en 8 headsets. Zeker het bekijken waard! Zitten ook wat exclusieve beelden in van de nieuwe HL.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
In elke winkel is de Quest nu uitverkocht (op één vage site na). Zou er dan toch al een nieuwe versie komen? Of misschien een bundel icm de link kabel?
In de US ook overal uitverkocht, hij is gewoon erg populair en ze zouden hem nooit express uit laten verkopen zo vlak voor kerst, hier missen ze gewoon erg veel verkopen door.SwitchingtoAMD schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:41:
In elke winkel is de Quest nu uitverkocht (op één vage site na). Zou er dan toch al een nieuwe versie komen? Of misschien een bundel icm de link kabel?
Op oculus.com lijkt hij wel nog gewoon leverbaar.
Maar inderdaad, denk ook dat het gewoon vraag en aanbod is. Dat is ook precies waarom ik hem gelijk besteld heb toen de actie met Vader Immortal live ging, had wel verwacht dat hij moeilijker te krijgen zou worden. En verklaart ook gelijk waarom er geen dikkere korting op kwam, ze kunnen de vraag bij de standaard prijs al nauwelijks bijhouden.
Edit: Oculus is trouwens voorzichtig wat kortingen aan het geven voor Quest games, lijkt dagelijks een andere deal te zijn. Vandaag Thrill of the Fight van 10 voor 7 euro.
Maar inderdaad, denk ook dat het gewoon vraag en aanbod is. Dat is ook precies waarom ik hem gelijk besteld heb toen de actie met Vader Immortal live ging, had wel verwacht dat hij moeilijker te krijgen zou worden. En verklaart ook gelijk waarom er geen dikkere korting op kwam, ze kunnen de vraag bij de standaard prijs al nauwelijks bijhouden.
Edit: Oculus is trouwens voorzichtig wat kortingen aan het geven voor Quest games, lijkt dagelijks een andere deal te zijn. Vandaag Thrill of the Fight van 10 voor 7 euro.
[ Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 23-12-2019 13:51 ]
Bij Oculus zelf hier in Spanje is hij er nog gewoon.SwitchingtoAMD schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:41:
Ik had mezelf net beloofd er eentje te bestellen als ik apps ervoor leer bouwen met Unity
Ik denk ook niet dat er nu al een nieuwe versie komt, anders wacht ik inderdaad ook wel. Denk wel dat hij volgend jaar komt, misschien bij Oculus Connect.
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 23-12-2019 14:28 ]
Die was voor 10 euro al de moeite, voor 7 euro helemaal een aanrader. Echt een goede workout als je paar ronden gaatFinraziel schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:07:
Heb je wel opt-out van beta programma op de oculus app? probeer dat eens.Homeland schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:48:
[...]
Het aansluiten van de Quest op een pc via USB 3 kabel. Krijg het maar niet werkend, Oculus app herkent de headset, SteamVR ook maar als ik op de Oculus Link klik in Settings op de Quest dan volgt er even een zwart scherm en verschijnen daarna de settings weer.
Net de Oculus Rift S binnengekregen, vanavond eens aansluiten en testen. Ik heb vorig jaar een tijdje een Vive gehad maar bleef het teveel gedoe vinden met de trackers in onze woonkamer. Ben dus zeer benieuwd hoe dit werkt i.t.t. de oude situatie. De VR wereld was namelijk erg gaaf maar de verhuizing elke keer wat minder.
En ik kan mijn game investeringen van destijds weer zinvol maken nu
En ik kan mijn game investeringen van destijds weer zinvol maken nu
[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 27-12-2019 15:52 ]
Default blanke hetero
Aangezien het geluid van de Rift S me nu echt te slecht aan het worden is, ben ik op zoek naar een on-ear koptelefoon die goed over de Oculus Rift S past. Ik keek in eerste instantie naar de pricewatch: House of Marley Positive Vibration 2 Wireless (Zwart) maar ik lees veel berichten over on-ears die niet met de Rift S samen fatsoenlijk passen. Iemand hier ervaring mee? Mag uiteraard ook ander merk/model zijn als het maar een beetje in dezelfde prijsklasse blijft zitten.
Verder moet het ding bedraad en draadloos te gebruiken zijn (draadloos voor luisteren naar muziek, bedraad op de Rift). De pricewatch: Skullcandy Crusher Wireless (Zwart) schijnt wel goed te passen, maar kost bijna het dubbele en dat is het me niet helemaal waard.
Verder moet het ding bedraad en draadloos te gebruiken zijn (draadloos voor luisteren naar muziek, bedraad op de Rift). De pricewatch: Skullcandy Crusher Wireless (Zwart) schijnt wel goed te passen, maar kost bijna het dubbele en dat is het me niet helemaal waard.
Ik heb mijn Pioneer in-ear oordopjes aan de Rift S aangesloten en dat bevalt me eigenlijk heel erg goed. Ik heb geen noodzaak meer voor extra on-ear koptelefoontjes. Het uitproberen waard...
in-ear is inderdaad ook m'n alternatieve keuze. Voordeel is dat het gegarandeerd gaat passen en werken. Ik zoek nog even verder maar hou m als alternatief zeker achter de hand.
Ik heb uiteindelijk de pricewatch: House of Marley Buffalo Soldier BT (Bruin, Zwart) besteld. Had ik qua pasvorm iets meer vertrouwen in. Ik zal wel laten weten hier of het qua combinatie met de Rift S een beetje te doen is.
Ik ga vandaag ook even mijn over ear opties proberen. Was de in ear al behoorlijk zat gisteren of ik moet gewoon anderen kopen welke wat beter zitten.kroegtijger schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 01:10:
Ik heb uiteindelijk de pricewatch: House of Marley Buffalo Soldier BT (Bruin, Zwart) besteld. Had ik qua pasvorm iets meer vertrouwen in. Ik zal wel laten weten hier of het qua combinatie met de Rift S een beetje te doen is.
Eerste ervaring was iedergeval wel prima. Voor mijn gevoel toch wat scherper dan de Vive. Al had ik met objecten dichtbij wat problemen met schepte (tekst lezen). Of is het echt tijd voor een bril?
De vrijheid van het gebrek aan de sensor torens was echt heerlijk. Nu kon ik toch op een beperkte plek bij mijn bureau aan de slag waar ik met de Vive de halve woonkamer moest verbouwen.
Default blanke hetero
Objecten dichtbij is bij alle huidige generatie brillen een probleem. VR brillen zijn allemaal gemaakt dat ze beelden projecteren op effectief een paar meter afstand. Haal je ze dichtbij krijg je convergence-accommodation problemen: Je ogen draaien naar elkaar toe omdat het dichtbij is, maar ze moeten nog steeds op een paar meter afstand scherpstellen.
Zo meteen men Rift S halen, heb vandaag al wat games terug geinstalleerd (heb vorig jaar een Rift gehad)
Zijn er nog aanraders qua games/apps/.. om zeker eens te proberen ?
Zijn er nog aanraders qua games/apps/.. om zeker eens te proberen ?
https://www.twitch.tv/fragdanvers
Wat heb je nu en wat vind je leuk? Robo Recall en Lone Echo zijn wel mijn favorieten. Beat Saber en Boneworks staan hoog op mn lijstje, maar eerst maar eens wat tijd in mn huidge games stoppen!
Visual Pinball (veel oude/bekende), arcade pinball kasten zeer realistisch in VR & gratis!:
Het Visual Pinball in Virtual Reality topic
Pavlov VR, soort van counter strike in VR met leuke wapens (net echt qua handeling).
VTOL VR, leuke fighter jet simulator (maar niet te realistisch (dus toegankelijk), je pakt de stick en throttle met je controllers en je kan elk knopje in de cockpit ook met je controllers bedienen (wel tof!).
IL-2 (VR) ook leuk (2e WO vliegtuig sim) maar dan heb je wel een joystick nodig en je moet er wat tijd in steken.
L.A. Noire: the VR case files leuke detective game.
VTOL VR en L.A. Noire: the VR case file nu goedkoop op steam btw. Il-2 ook momenteel op hun eigen site:
https://il2sturmovik.com/store/battle-of-stalingrad/
Het Visual Pinball in Virtual Reality topic
Pavlov VR, soort van counter strike in VR met leuke wapens (net echt qua handeling).
VTOL VR, leuke fighter jet simulator (maar niet te realistisch (dus toegankelijk), je pakt de stick en throttle met je controllers en je kan elk knopje in de cockpit ook met je controllers bedienen (wel tof!).
IL-2 (VR) ook leuk (2e WO vliegtuig sim) maar dan heb je wel een joystick nodig en je moet er wat tijd in steken.
L.A. Noire: the VR case files leuke detective game.
VTOL VR en L.A. Noire: the VR case file nu goedkoop op steam btw. Il-2 ook momenteel op hun eigen site:
https://il2sturmovik.com/store/battle-of-stalingrad/
[ Voor 17% gewijzigd door Plugin op 31-12-2019 01:10 ]
Lone Echo en Robo Recall zijn inderdaad gaaf. Al moet ik toegeven dat ik gisteravond weer chill op een stoel heb zitten pokeren in Pokerstars VR. Heerlijk!
Default blanke hetero
Inmiddels heb ik de pricewatch: House of Marley Buffalo Soldier BT (Bruin, Zwart) ontvangen en de pasvorm in combinatie met de Rift S is perfect. Comfort is ook dik in orde net zoals dat de bouwkwaliteit van de koptelefoon prima te noemen is. Qua geluid is het een beetje lastiger. De lage tonen zijn echt super maar in het hoog is het geluid wat schel te noemen. Voor mijn doeleinden, voornamelijk met racen gebruiken, is het geluid prima maar met andere games kan ik me voorstellen dat het gaat irriteren. Voornaamste nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat de bekabelde aansluiting rechts zit, maar op de Rift S is dat links. Kabeltje loopt dus precies net niet handig op die manier, maar echt storend is het verder niet.
Ik overweeg Lone Echo aan te schaffen voor mijn Rift S maar krijg de melding
Deze is op dit moment helaas niet beschikbaar in je land{voor de duidelijkheid: staat op Nederland)
?
Deze is op dit moment helaas niet beschikbaar in je land{voor de duidelijkheid: staat op Nederland)
?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
heej kerelkroegtijger schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:17:
Aangezien het geluid van de Rift S me nu echt te slecht aan het worden is, ben ik op zoek naar een on-ear koptelefoon die goed over de Oculus Rift S past.

Had je mijn fix bekeken? werkt in praktijk echt top!
Alfa90_Buttje in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"
kabel met een tie-wrap over de beugel naar links brengen?!kroegtijger schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:08:
Inmiddels heb ik de pricewatch: House of Marley Buffalo Soldier BT (Bruin, Zwart) ontvangen en de pasvorm in combinatie met de Rift S is perfect.
Voornaamste nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat de bekabelde aansluiting rechts zit, maar op de Rift S is dat links. Kabeltje loopt dus precies net niet handig op die manier, maar echt storend is het verder niet.
maar het is echt een geflikker zo .. echt onbegrijpelijk waarom ze van hun oortjes van de Rift CV1 zijn afgestapt .. echt niet te geloven..

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-01-2020 10:31 ]
Ik heb een topic geopend over 'Boneworks' een nieuwe VR titel (op de markt sinds decenber 2019). Ik heb deze game gespeeld op een Oculus Rift en dat ging uitstekend.
[VR] Boneworks ervaringen en discussie
[VR] Boneworks ervaringen en discussie
[ Voor 98% gewijzigd door Q op 06-01-2020 01:23 ]
Voor de mensen met een Quest:
De officiële link kabel is nu verkrijgbaar via de Oculus store in NL. Staat beschikbaarheid vanaf 20 Jan maar die van mij komt vandaag aan (gisteren besteld). Geen idee of ie beter werkt dan de kabels die ik nu gebruik....
De officiële link kabel is nu verkrijgbaar via de Oculus store in NL. Staat beschikbaarheid vanaf 20 Jan maar die van mij komt vandaag aan (gisteren besteld). Geen idee of ie beter werkt dan de kabels die ik nu gebruik....
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden bij updates van de drivers bij een Oculus Rift S (beta channel)? Firmware-updates gaan meestal probleemloos, maar bij update van de drivers lukt dat alleen als ik de USB3 los haal van het systeem, update laat uitvoeren, en weer inpluggen. Ook een reboot volstaat niet hierin. Als de USB aangesloten blijft zitten herstart de applicatie zonder de update te hebben verwerkt. Mijn vermoeden is dat de drivers in gebruik bljiven zolang USB-verbinding tot stand blijft, maar ik kan dat voor alsnog nergens bevestigd zien helaas.
What is je ervaring tot nu toe?tyfoon_2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:04:
Gaat bij mij probleemloos.kroegtijger schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:01:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden bij updates van de drivers bij een Oculus Rift S (beta channel)? Firmware-updates gaan meestal probleemloos, maar bij update van de drivers lukt dat alleen als ik de USB3 los haal van het systeem, update laat uitvoeren, en weer inpluggen. Ook een reboot volstaat niet hierin. Als de USB aangesloten blijft zitten herstart de applicatie zonder de update te hebben verwerkt. Mijn vermoeden is dat de drivers in gebruik bljiven zolang USB-verbinding tot stand blijft, maar ik kan dat voor alsnog nergens bevestigd zien helaas.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Poink! 89 Euro.. ik wacht wel even af wat jouw ervaringen er mee zijn en gebruik mijn Anker-kabel wel tot die tijd..tyfoon_2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:04:
https://www.oculus.com/quest/accessories/
[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 16-01-2020 12:52 ]
Tja, 89 euries is niet niks. Qua beeld zie ik weinig (geen) verschil. Wel twee voordelen:
- Lekker lange (5m) en lekker flex kabel. Goede kwaliteit ook de stekkers.
- In mijn vorige setup klapte hij nogal eens uit de 'link modus' dat heb ik nu nog niet gehad.
Welke kabel had je eerst? En met of zonder verlengstuktyfoon_2 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:44:
[...]
Tja, 89 euries is niet niks. Qua beeld zie ik weinig (geen) verschil. Wel twee voordelen:
- Lekker lange (5m) en lekker flex kabel. Goede kwaliteit ook de stekkers.
- In mijn vorige setup klapte hij nogal eens uit de 'link modus' dat heb ik nu nog niet gehad.
Je kan gewoon eigen films vanaf je pc afspelen in die mode? Heb het kort getest met wat films etc. Werkte prima
Beiden. Zo'm 3m met actief versterking en 1.8 meter Anker (de recommended). De Anker had ook het probleem nu en dan als ie rechtsreeks erop zat, dus zonder verlengstuk.SwitchingtoAMD schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:01:
[...]
Welke kabel had je eerst? En met of zonder verlengstuk
Raar, ik heb ook de 1,8m Anker en de link is er nog nooit uitgevlogen bij mij.tyfoon_2 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:06:
Beiden. Zo'm 3m met actief versterking en 1.8 meter Anker (de recommended). De Anker had ook het probleem nu en dan als ie rechtsreeks erop zat, dus zonder verlengstuk.
Video over de officiële kabel en een paar anderen...
Als ik nog eens een kabel wil zou ik misschien best de officiële overwegen, gewoon om enigszins zeker te weten dat het gaat werken. Alleen heb ik momenteel ook geen USB-C op mijn PC, dus dan zou ik ook weer met een adaptertje moeten werken of zo...
Maar voor nu werkt draadloos toch goed genoeg voor mij
Als ik nog eens een kabel wil zou ik misschien best de officiële overwegen, gewoon om enigszins zeker te weten dat het gaat werken. Alleen heb ik momenteel ook geen USB-C op mijn PC, dus dan zou ik ook weer met een adaptertje moeten werken of zo...
Heb je misschien een linkje naar degene die jij besteld hebt? Ondertussen staan er tig versies op amazon.detyfoon_2 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:06:
[...]
Beiden. Zo'm 3m met actief versterking en 1.8 meter Anker (de recommended). De Anker had ook het probleem nu en dan als ie rechtsreeks erop zat, dus zonder verlengstuk.
Heeft je PC wel USB 3.0 ondersteuning, want als het max 2.0 is, dan heb je aan een adaptertje ook niks.Finraziel schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:31:
Video over de officiële kabel en een paar anderen...
[YouTube: Oculus Quest - Is The OFFICIAL Oculus Link Cable The Best?]
Ja dat welBudha schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:43:
[...]
Heeft je PC wel USB 3.0 ondersteuning, want als het max 2.0 is, dan heb je aan een adaptertje ook niks.
https://www.amazon.de/gp/product/B01E9W8KYC/ ( Daar linkt Oculus zelf ook naartoe vanaf https://support.oculus.com/444256562873335/ )SwitchingtoAMD schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:22:
Heb je misschien een linkje naar degene die jij besteld hebt? Ondertussen staan er tig versies op amazon.de
[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 19-01-2020 09:26 ]
En deze werkt als verlenging.BamSlam_ schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:25:
[...]
https://www.amazon.de/gp/product/B01E9W8KYC/ ( Daar linkt Oculus zelf ook naartoe vanaf https://support.oculus.com/444256562873335/ )
Om mijn Oculus Quest handig mee te kunnen nemen heb ik deze flight case gekocht. De inlay van de oorspronkelijke verpakking heb ik voorzichtig losgetrokken en die past precies in de koffer.
Goed idee! Ik heb al zitten kijken naar de officiele case maar ik hoor daar slechte verhalen over. Duur, eigenlijk te krap en slechte afwerking. Dit ziet er veel beter uit. Bedankt voor de tip!Budha schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:33:
Om mijn Oculus Quest handig mee te kunnen nemen heb ik deze flight case gekocht. De inlay van de oorspronkelijke verpakking heb ik voorzichtig losgetrokken en die past precies in de koffer.
PS De officiele Oculus Link kabel is nu weer uit de europese stores gehaald
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2020 17:06 ]
Ik heb voor 12euro een case van AliExpress, erg goede kwaliteit en past perfect.GekkePrutser schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:05:
[...]
Goed idee! Ik heb al zitten kijken naar de officiele case maar ik hoor daar slechte verhalen over. Duur, eigenlijk te krap en slechte afwerking. Dit ziet er veel beter uit. Bedankt voor de tip!
PS De officiele Oculus Link kabel is nu weer uit de europese stores gehaaldEerst stond hij op 'out of stock' maar nu is hij helemaal 'not available in your country'.
Heb je misschien een link voor ons?Homeland schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:57:
[...]
Ik heb voor 12euro een case van AliExpress, erg goede kwaliteit en past perfect.
Zelf heb ik deze voor mijn vriendin d'r Quest besteld. Pas prima en ziet er goed uit. Ze heeft hem verder nog niet meegenomen, dus over de duurzaamheid kan ik niets anders zeggen dan dat't OK aanvoelt.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.