Darth Malak schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:27:
[...]
Wil niet voor wolf spreken maar aangezien ik hem nogal eens aan t werk zie.. Hij heeft extreem hoge life regen..Lekkere LOH... Dus veel lopen. En kom je vast te zitten en er is genoeg te hitten dan zorgt dit er wel voor dat je even overleefd
Maar ja.. zorg dat je genoeg te meppen hebt als je hoge LOH hebt... Dan maakt het minder uit als je vast komt te staan ergens...
Wolf schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:25:
[...]
Min of meer wat Darth malak zegt.
In sommige situaties wil ik juist klem komen te staan omdat ik dan juist beter overleef.
Neem bijvoorbeeld een molten firechains pack met twee andere niet boeiende affixes. Als ik dan in een hoekje ga staan kan ik niet geraakt worden door de twee (nogal pijnlijke) vuren omdat ze als beunhazen om je heen rennen om je in de firechains te krijgen. Dit lukt niet omdat ik niet omsingeld kan worden. Mijn life regen en loh zijn genoeg om de basic attacks van bijna alle mobs te facetanken, zodat ik alleen maar stil hoef te staan en te meppen.
In andere situaties kan het problematisch zijn zoals bij horde jailer arcane enchanted. Een barrage aan lasers die ervoor zorgt dat je moet blijven lopen omdat die lasers de enige ability zijn die mij in extreem korte tijd neerkrijgen. Als je dan in een hoekje wordt gedreven ben je de zak omdat je door alle minions nergens langs kan. Mijn oplossing daarvoor is de pack naar een open vlak lokken waar je makkelijk rondjes kan lopen. Dan is het meppen met crippling wave totdat er lasers spawnen, dan weer lopen, meppen, lopen meppen enz.. En dat in rondjes. Als je dan toch even gejailed wordt en er komt een laser aan heb je altijd serenity nog omdat te overleven. Meestal zijn de paar sec genoeg om uit de jailer vrij te komen.
Los daarvan ga ik in dat soort situaties heus wel eens dood. Meestal komt dat door mijn eigen fout of doordat ik lag heb.
Duidelijke uitleg! En leerzaam om van je strategieën te horen. Het punt is dat je skillselectie op linker en rechtermuisknop me erg waardevol lijken, maar dat betekent dat ik tempest rush op mijn rechter moet herschikken, want die skill is m.i. zo waardevol in hc. Misschien dat ik dan toch BoH vaarwel zeg, ik gebruik nu namelijk zelden potions, dus dat is eigenlijk zonde.
Mijn monk is juist gestorven op 53 toen ik een andere build aan het testen was en in een onfortuinlijke waller / illusionists / harde klappen pack terecht kwam. Door eerst Sweeping wind activatie, vervolgens vast in een wall, dus een paniek serenity en BoH, uiteindelijk te weinig spirit om met TR weg te komen. Dus vast in pack en dood. Vandaar dat ik nu ook geen sweeping wind gebruik in mijn nieuwe build, of ik moet daar echt nog mee leren spelen, 75 spirit is gelijk een flinke drain. Of heeft het een effect wat ik echt nog niet zie / ervaar?
mijn toekomstige build:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#WaYcgh!TUX!bacaaZ
Huidige monk is nu op 42, dus ik mag nog even
Overigens is je life regenerate echt fantastisch, daar ga ik ook zeker items op selecteren.