Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Theo27
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-06 22:53
De JBL 9.1 soundbar is weer te bestellen voor
€ 539. Bij de ING 😊

Psn - Scrooge-NL

• Waterpolo
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-06 08:30
Theo27 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:25:
€ 539. Bij de ING 😊
En weer uitverkocht 🤓

• Theo27
Wow zo snel ;(

Ik zag op MP een advertentie langskomen van iemand die de JBL 9.1 bar aanbood voor € 750 vanaf de 23e januari. Dit is dus een scalper die al die bars opkoopt :(

[Voor 32% gewijzigd door Theo27 op 21-01-2021 16:08]

Psn - Scrooge-NL

• Bartjan40
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 27-05 10:46
burnoutpc schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:14:
[...]

De Q800t is 3.1.2 met acoustic beams 2.0. Terwijl de Q900t 7.1.2 met echte upfiring speakers is.

Ik heb zelf de Q80R kort gehad (voorloper van de Q900t) (geweldig geluid, alleen veelste lomp groot apparaat) en nu heb ik de Q800t met SWA9000.

De Q900t zal sowieso immersiever klinken dan de q800t. Alleen de vraag rijst; wanneer is het goed genoeg. De Q950t is nog veel beter omdat die ook upfiring rears heeft.

Ik ben tevreden met de Q800t met rears. De sub is geweldig. Een film klinkt fantastisch. Alleen, zover het effect mogelijk is, zijn de hoogte effecten minder aanwezig dan toen ik de Q80r probeerde. Maar de acoustic beams doen wel iets voor wat ik omschrijf als een geluidservaring met een bubbel van geluid waar je in zit. Dat doet de Q800t met rears goed.
Ik heb de Q800T besteld
Vooral omdat de Q900T een stuk groter en lomper is
De rears koop ik er later nog een keer bij
Bedankt voor alle info

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:52

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Theo27 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:25:
€ 539. Bij de ING 😊
Ik zie hem er niet meer tussen staan zelfs

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Bartjan40
Ik heb dus de Q800T besteld en nou vraag ik me af of daar ook de SAMSUNG SWA-8500S op kunnen of alleen de samsung SWA-9000S
Kan namelijk de 8500S voor weinig van iemand overnemen

• Theo27
Triest om zo je geld te moeten verdienen :/

Psn - Scrooge-NL

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-06 14:29
Theo27 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:45:
Triest om zo je geld te moeten verdienen :/ [Afbeelding]
Had ik dat geweten !
Hier in BE betaal je de volle pot !

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:49

Famous

R 400+

Theo27 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:45:
Triest om zo je geld te moeten verdienen :/ [Afbeelding]
Moet je eens checken wat de Xbox Series X deed of de PS5 nog steeds..
We blijven een handelsland :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 265pk, 440nm

• Theo27
Geen enkele verkoper heeft m al gekregen van de ING maar verkopen m al wel. Andere verkopers liegen weer. Per ongeluk 2 gekocht....jaja je koopt er ook echt per ongeluk 2 |:(

Psn - Scrooge-NL

• burnoutpc
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:08
Bartjan40 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:11:
Ik heb dus de Q800T besteld en nou vraag ik me af of daar ook de SAMSUNG SWA-8500S op kunnen of alleen de samsung SWA-9000S
Kan namelijk de 8500S voor weinig van iemand overnemen
Dat zou in theorie moeten kunnen, maar ik dacht dat de driver van de SWA9000 wel iets groter was dan de 8500. De SWA9000 worden soms al als zacht omschreven. Ik heb de gok niet genomen en ik ben voor de SWA9000 gegaan.

• Toppertje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-06 13:22
Na redelijk wat reviews te hebben gekeken en wachten op voorraad gister de JBL bar 9.1 weten te bemachtigen via de ING, vandaag kwam hij binnen, enthousiast alles neergezet, vervolgens veel gepruts met wifi en Chromecast, nu heb ik al bijna de neiging hem weer te verkopen/terug te sturen...

Via bluetooth muziek afspelen gaat prima, maar zodra ik de tv aanzet komt er af en toe een paarse gloed over het beeld.
Zo zit de bar aangesloten: tv kastje KPN > jbl > tv. Verbindingen met HDMI kabels.
Als ik eerst de soundbar aanzet en daarna de tv en het kastje lijkt het overigens wel goed te gaan.

Ik krijg de Chromecast in de jbl niet dusdanig geïnstalleerd dat ik vanaf Netflix of Amazon prime of desnoods YouTube er ook maar iets uit krijg |:(
Heeft iemand een goede handleiding hoe de Chromecast in de jbl in juist te stellen?

• Koen6500
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 18-06 15:04
Toppertje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:35:
Na redelijk wat reviews te hebben gekeken en wachten op voorraad gister de JBL bar 9.1 weten te bemachtigen via de ING, vandaag kwam hij binnen, enthousiast alles neergezet, vervolgens veel gepruts met wifi en Chromecast, nu heb ik al bijna de neiging hem weer te verkopen/terug te sturen...

Via bluetooth muziek afspelen gaat prima, maar zodra ik de tv aanzet komt er af en toe een paarse gloed over het beeld.
Zo zit de bar aangesloten: tv kastje KPN > jbl > tv. Verbindingen met HDMI kabels.
Als ik eerst de soundbar aanzet en daarna de tv en het kastje lijkt het overigens wel goed te gaan.

Ik krijg de Chromecast in de jbl niet dusdanig geïnstalleerd dat ik vanaf Netflix of Amazon prime of desnoods YouTube er ook maar iets uit krijg |:(
Heeft iemand een goede handleiding hoe de Chromecast in de jbl in juist te stellen?
De Chromecast in de soundbar is waarschijnlijk sound only...

• Theo27
Ook vandaag de JBL 9.1 soundbar binnen gekregen. Mooie set maar ik krijg met geen mogelijkheid Dolby atmos geactiveerd. Op het display staat alleen PCM. Ik heb alle passthroughs op de Samsung 65Q90T en op de Nvidia Shield pro aangezet maar nog steeds geen Atmos.

De soundbar heb ik nog niet geupdate omdat ik las dat het center kanaal dan minder goed klinkt. Heb ik geen Atmos omdat ik de soundbar moet update of heb ik ergens een instelling verkeerd staan?

Psn - Scrooge-NL

• Purbo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-06 09:03
Ook ik heb eergisteren na lang rond te kijken de JBL 9.1 via de ING gekocht en deze werd gisteren geleverd. Komend van een 3.0 met vloerstaanders is het muzikaal wel flink inleveren (of wennen hoop ik). Geluid klinkt een beetje kaal en bassen zijn een beetje lomp en rommelig. Voor films en televisie is het wel absoluut een vooruitgang. Helder kamervullend volume en duidelijke dialogen en goed surroundgeluid. Voor nu gematigd tevreden. Hij zal wel blijven want ik ben blij dat ik van die grote vloerstaanders af ben. En voor deze prijs zal ik vast niet iets beters vinden.

[Voor 7% gewijzigd door Purbo op 24-01-2021 10:52]

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 10:02
joecks schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:47:
Ik heb zojuist de Beosound Stage besteld, hopelijk krijg ik geen spijt :) ... Morgen komt deze binnen , besteld bij Ter Horst Utrecht.
En wat zijn je ervaringen tot nu toe?

• joecks
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:13
cassiekai schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:01:
[...]

En wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Nog niet ik heb de soundbar geannuleerd , is dus weer retour naar de winkel. Ik heb besloten om voorlopig nog even mijn eigen luidsprekers en versterker aangesloten te laten.

Om de verkoper in de gelegenheid te stellen om het product als nieuw te kunnen verkopen heb ik het dus niet uitgepakt en geprobeerd. Als alles straks weer normaal is ga ik wel in een winkel luisteren naar de verschillende soundbars.

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19:34
Als je geen spijt al hebben n koop dan geen jbl
Wat een verschrikkelijke geluid.
Paar keer beluisterd bij me mediamarkt en deed even de subwoofer uit nou dan is het net een groot blik waar schel geluid uit komt.

• colorsone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02:18
Voor de mensen die een Samsung soundbar willen zou ik nog even wachten, in Maart/April komt de nieuwe lijn uit die toch een hoop verbeteringen heeft. Voornamelijk room correction is wel een erg fijne upgrade.

• Theo27
Ben er schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:50:
Paar keer beluisterd bij me mediamarkt en deed even de subwoofer uit nou dan is het net een groot blik waar schel geluid uit komt.
Ja dat is met meerdere soundbars dat het schel klinkt als je de subwoofer uitzet. Net even een atmos film gekeken op de JBL 9.1 en ben echt verrast door de mooie kwaliteit van het geluid.

Psn - Scrooge-NL

• Bartjan40
burnoutpc schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Dat zou in theorie moeten kunnen, maar ik dacht dat de driver van de SWA9000 wel iets groter was dan de 8500. De SWA9000 worden soms al als zacht omschreven. Ik heb de gok niet genomen en ik ben voor de SWA9000 gegaan.
Dan ga ik toch maar voor de SWA9000 of zouden er ook nog andere speakers op kunnen?

• Dalim
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-05 21:14
Ben er schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:50:
Dus... jij bent verbaasd dat een soundbar die niet zonder subwoofer verkocht wordt, zonder genoemde subwoofer niet optimaal klinkt? Er is geen usecase voor de jbl 9.1 zonder subwoofer... anders was het wel de JBL 9.0+1 geweest. Die soundbar is afgesteld met subwoofer. En wordt verkocht met subwoofer. Als je een soundbar wilt zonder subwoofer dan moet je een andere soundbar kopen.

• Theo27
Probleem met kodi op de JBL opgelost. Ik kreeg geen Atmos omdat "sync playback to display" aanstond :?

Atmos effect is echt heel goed voor deze prijs.

Psn - Scrooge-NL

• burnoutpc
Bartjan40 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Dan ga ik toch maar voor de SWA9000 of zouden er ook nog andere speakers op kunnen?
Momenteel zijn er alleen deze twee typen speakers. Samsung heeft wel een nieuwe reeks aangekondigd met upfiring rears. Maar ik weet niet of die ook backwards compatible zijn met de huidige Q800T series.

https://www.techhive.com/...2021-soundbar-lineup.html

• Fjeze
  • Laatst online: 00:11

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand al wat meer informatie of en wanneer de Klipsch Cinema 1200 naar NL komt?

Dit lijkt mij toch een vrij interessante soundbar.

[Voor 3% gewijzigd door Fjeze op 25-01-2021 21:16]

Fly or Die

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Vraagje aan de mensen met de Sennheiser Ambeo.

Hoe hebben jullie de subwoofer gesteld? Crossover op max en volume op half?

Sinds een paar dagen de Kef kube 12b. Klinkt lekker maar merk dat de Ambeo redelijk hard moet, wil ik de subwoofer goed horen.

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:21
Wackmack schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:18:

Sinds een paar dagen de Kef kube 12b. Klinkt lekker maar merk dat de Ambeo redelijk hard moet, wil ik de subwoofer goed horen.
Kan je het geluidsniveau van de subwoofer niet apart regelen dan?

• Wackmack
k1978 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Kan je het geluidsniveau van de subwoofer niet apart regelen dan?
Via de subwoofer kan je het inderdaad nog instellen maar was benieuwd hoe de mensen, het hebben ingesteld. Via de app kan je wel met de EQ spelen, zal dat eens doen.

• Dark Master
  • Laatst online: 23-06 17:51
Wackmack schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:18:

Crossover op 80hz en de gain / volume op de sub op de helft, precies op 12 uur dus.
Als je daarna de Ambeo opnieuw laat inregelen en je mist toch nog sub volume. (In mijn geval niet.)
Via de app van Sennheiser kun je dan onder het tabje "Subwoofer" het aantal db nog aanpassen.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Wackmack
Dark Master schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Crossover op 80hz en de gain / volume op de sub op de helft, precies op 12 uur dus.
Als je daarna de Ambeo opnieuw laat inregelen en je mist toch nog sub volume. (In mijn geval niet.)
Via de app van Sennheiser kun je dan onder het tabje "Subwoofer" het aantal db nog aanpassen.
Dank! Kan nog iets meer voor mijn gevoel. Hoorde subwoofer al goed bij het afstellen, hoorde al een vaas trillen :o

• Wackmack
Dark Master schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Net even de app geopend, subwoofer stond op on echter toen ik op de subwoofer drukte, zag ik dit scherm. Vervolgens natuurlijk aan geklikt, nu moet het vast beter gaan 😋, lekker vaag!

• scsirob
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-06 07:58
Vraagje van een soundbar noob... Ik heb een Samsung Frame van een jaar of drie oud. Tot nu toe met een standaard 5.1 audio set aangesloten, en dat werkt, maar ik ben de dradenbende wel zat.

Ik luister wat muziek, kijk wat Netflix, niets echt bijzonders. TV/radio komt uit een Arris STB met HDMI naar de One Connect. Netflix draait op de Samsung zelf. Alles komt samen in de Samsung One Connect, met HDMI in/uitgangen en ook een optische audio aansluiting.

Ik ben niet van plan om home assistants te gebruiken. Als ik hier nu een HEOS bar op zou willen aansluiten, heb ik dan meer nodig dan een optisch kabeltje van de One Connect naar de HEOS?

To terminate or not to terminate, that's the question...

• ssstefke
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-06 12:36
Ola,

Een vraagje aan de experts. Ik heb onlangs een Beosound stage gekocht. Mooi ding, tot op heden blij mee!

Maar ik zit wel een een klein dingetje en dat is de koppeling met mijn Ziggo Next en Shield Pro. Deze zijn beide aangesloten op mijn LG C8 en de Beosound is aangesloten op het eARC slot.

Werkt allemaal prima, kan geluid ook regelen enz. Alleen wordt het geluid nu geregeld via de TV (wel over de Beosound uiteraard). Ik zou echter graag het geluid direct via de Beosound regelen, om de reden dat ik dan de ‘volumewaarde’ in beeld zie. Nu zie ik alleen een volumebalkje zonder de cijfertjes erbij.

Ik krijg het echter zowel op de Next als op de Shield niet voorelkaar om de remotes van beide apparaten te koppelen aan de Beosound. Lijkt alsof beide apparaten de Beosound niet herkennen.

Iemand die mij de truc kan verklappen omdat wel voor elkaar te krijgen?

Bastard

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-06 14:33
Beste Tweakers,

Ik ben een klein beetje lekker gemaakt door mijn omgeving, ik ben al besmet met het LG OLED virus, ik heb sinds oktober 2020 een 55" CX tv. Nu wil ik mijn huiskamer uitbreiden met een mooie soundbar opstelling, voorkeur LG ivm de samenwerking tussen de tv en soundbar en het design.

Momenteel heb ik een Logitech Z906 5.1 set staan, komt echt prima geluid uit, echter heb ik het idee dat het surroundgeluid echt wel flinke stappen gemaakt heeft waardoor de overstap waardig kan zijn. Qua pure geluidskwaliteit en vermogen denk ik dat deze set dikke prima is. Maar qua gebruiksgemak en verdere software trucjes denk ik dat ik een upgrade niet verkeerd is om de set-up klaar te maken.
*de tv en PS4 zitten beide met toslink kabel aan deze Z906 set.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met die Z906 set ten opzichte van een soundbar van LG ? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben momenteel redelijk aan mijn keuze uit. Ik wil sowieso niet meer dan 800 EUR uitgeven (voorkeur ook wat minder) en kom dan uit op: LG DSN9CY + LG SPK8

De DSN11RG zou een optie geweest zijn, als deze niet 144cm breed is, vind dat niet mooi ogen met de 55" tv.
De DSN8CY + SPK8 heeft een vriend van mij, klinkt prima. Echter: is de DSN9CY de 200 EUR extra waard ten opzichte van die DSN8CY? Qua specs heb je een iets hogere bitrate en 80W meer vermogen.

Op het moment durf ik de stap nog niet helemaal aan (ondanks dat er gemakkelijk retourbeleid is bij bijv Coolblue).
Hoor graag wat jullie mening is!

• DON PAPA
  • Laatst online: 01:48

DON PAPA

Tweaker-fan

rCk schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:39:
Ik snap je dilemma, maar mijn advies is toch om zelf je keuze te maken. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van het retourbeleid bij Coolblue (zoals je zelf al aangaf in je posting). Het is namelijk zo, wat de ene mooi vind aan audio/geluid vind de andere totaal niet mooi. Ik heb zelf de DSN11RG set, ik ben helemaal weg van deze set, maar ik lees hier ook postings van andere die deze set helemaal niet zo goed vinden. Ik ben het wel meteen met je eens dat de DSN11RG set niet echt mooi staat bij een 55" tv door de lengte van de soundbar (maar ook dat is een persoonlijke smaak, waar andere misschien weer heel anders over zullen denken). Verder zeg je "voorkeur gaat uit naar LG ivm de samenwerking tussen de tv en soundbar en het design." dit zie ik toch iets anders, ik heb hiervoor ook een Sonos en Bose 700 set op mijn LG OLED65C9 TV gehad en die werkte net zogoed op de TV als de LG set nu doet. Ow en stel je van de software niet al te veel voor bij LG, want dat valt mij persoonlijk best wel een beetje tegen. Maar dat kun je misschien het beste eens bij je vriend die de DSN11RG set heeft gaan testen. Dus nogmaals maak de keuze geheel op je eigen ervaring, want jij moet er ten slotte naar luisteren en naar kijken in de toekomst ;)

[Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 27-01-2021 16:24]

• rCk
DON PAPA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik snap je dilemma, maar mijn advies is toch om zelf je keuze te maken.
Bedankt voor je reactie, heb je ook helemaal gelijk in!
Ik denk qua budget, opties en mogelijkheden dat de LG op dit moment voor mij de beste oplossing is. Ik wil sowieso achterspeakers erbij en LG is sterk met de mogelijkheden tot verbinden tot/via de soundbar en dat is ook wat ik wil.

Ik luister graag muziek, maar ik hecht vooral ook waarde aan goed (surround) geluid bij het kijken van series, films en spelen van games. Dus mijn beleving moet ook goed zijn.

Ik ga morgen nog eens even aandachtig luisteren bij die vriend met die DSN8 + SPK8 speakers. Even goed aan de tand voelen of het het geluid brengt wat ik wil, mogelijk wil ik dan wel de uitstap maken om iets meer uit te geven aan de DSN9 + SPK8, om het verschil te ervaren. Mocht het het voor mij niet waard zijn, kan ik hem altijd retourneren en de goedkopere kiezen.

De DSN11 lijkt me natuurlijk het beste, maar helaas icm een 55" tv vind ik dat gewoon net iets te gortig.
De DSN9 lijkt me dan de mooiste oplossing met een breedte van 120cm, nagenoeg even breed als een 55" tv.

Lastige periode met de winkels gesloten, anderzijds is een winkel over het algemeen niet de plek om te luisteren naar een soundbar. Fijn dat we in 2021 leven, waarbij 30 dagen retour eerder de standaard is dan uitzondering O-)

Hopelijk kan nog wel iemand mij een wat beter beeld scheppen wat betreft de mogelijkheden qua surround en geluidsoverbrenging tussen bijv een Z906 en een van de bovengenoemde soundbars. Mocht niemand ooit de ervaring, of overstap gewaagd hebben.. Dan zal ik het alleen zelf maar kunnen uitvinden (En jullie uiteraard de ervaringen delen)

• Shocked
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:10
ssstefke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:30:
Ola,

Een vraagje aan de experts. Ik heb onlangs een Beosound stage gekocht. Mooi ding, tot op heden blij mee!

Maar ik zit wel een een klein dingetje en dat is de koppeling met mijn Ziggo Next en Shield Pro. Deze zijn beide aangesloten op mijn LG C8 en de Beosound is aangesloten op het eARC slot.

Werkt allemaal prima, kan geluid ook regelen enz. Alleen wordt het geluid nu geregeld via de TV (wel over de Beosound uiteraard). Ik zou echter graag het geluid direct via de Beosound regelen, om de reden dat ik dan de ‘volumewaarde’ in beeld zie. Nu zie ik alleen een volumebalkje zonder de cijfertjes erbij.

Nee, wat jij wil kan volgens mij niet. Maar ik begrijp je wel.

Je ziet met arc gewoon de volumebalk van je tv. De tv is de baas en praat met de Beosound. Het is even geleden dat ik de LGE7 heb gehad, maar dat was idd alleen een balk zonder cijfers zover ik me herinner. Een beetje onhandig ja. Mijn huidige Sony heeft een balk en cijfers bij volume (zowel met als zonder soundbar): het is een menu-item van de tv zelf dus.

Sony 55AF9 & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• ralphkeb
  • Laatst online: 19:54
ssstefke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:30:
Ola,

Ik krijg het echter zowel op de Next als op de Shield niet voorelkaar om de remotes van beide apparaten te koppelen aan de Beosound. Lijkt alsof beide apparaten de Beosound niet herkennen.

Klopt, je kan geen andere remote aan de stage koppelen, behalve degene van B&O zelf, zelfs met een Logitech Harmony lukt het niet, omdat B&O de broncode niet wil vrijgeven.

Dus het is of via de app of via (e)ARC van je tv, ik heb zelf een Panasonic OLED en die heeft zowel een balk als cijfers.

• Ben er
Ik heb ook de beosound stage en ik gebruik de afstandbediening van mijn decoder en daar gaat mijn lgoled65cx en tv decoder en de beosound mee aan en uit en ook regel ik de volume ermee.
Had ook even problemen er mee maar werkt top nu.

• ralphkeb
  • Laatst online: 19:54
Ben er schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:37:
Ik heb ook de beosound stage en ik gebruik de afstandbediening van mijn decoder en daar gaat mijn lgoled65cx en tv decoder en de beosound mee aan en uit en ook regel ik de volume ermee.
Had ook even problemen er mee maar werkt top nu.
Ja dat kan kloppen, je hebt je decoder remote ingesteld dat die de tv kan bedienen, omdat je eARC gebruikt pakt bedien je het volume van de tv die de Stage aanstuurt. Dat de Stage dan ook mee uitgaat heeft met CEC te maken.

• jroz2001
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-06 22:49
Ik heb de LG DSN8YG. Reviews op internet zijn wisselvallig over dit product. Of het een vooruitgang is ten opzichte van de set die je nu hebt staan kan je alleen zelf achterkomen.

Over de soundbar zelf ben ik positief. Geluid van films/ series is erg mooi op de automatische gekalibreerde instellingen. Voor muziek is deze stand wel minder goed, dan heb ik hem op 'Bass Boost' staan en is het prima. Ik wissel dus wel regelmatig handmatig van stand. Het zou fijner zijn als die op kanaal Wifi bv automatisch Bass Boost kies, en op kanaal eARC de gekalibreerde stand.

• ssstefke
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-06 12:36
ralphkeb schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 06:55:
[...]

Ja dat kan kloppen, je hebt je decoder remote ingesteld dat die de tv kan bedienen, omdat je eARC gebruikt pakt bedien je het volume van de tv die de Stage aanstuurt. Dat de Stage dan ook mee uitgaat heeft met CEC te maken.
Dat werkt bij mij inderdaad ook allemaal, het ging me enkel om de cijfertjes. Maar zoals ik begrijp gaat dat niet lukken..

Bedankt voor de reacties! Ik ga er maar gewoon aan wennen.. 😉

Bastard

• rCk
jroz2001 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb de LG DSN8YG. Reviews op internet zijn wisselvallig over dit product. Of het een vooruitgang is ten opzichte van de set die je nu hebt staan kan je alleen zelf achterkomen.

Over de soundbar zelf ben ik positief. Geluid van films/ series is erg mooi op de automatische gekalibreerde instellingen. Voor muziek is deze stand wel minder goed, dan heb ik hem op 'Bass Boost' staan en is het prima. Ik wissel dus wel regelmatig handmatig van stand. Het zou fijner zijn als die op kanaal Wifi bv automatisch Bass Boost kies, en op kanaal eARC de gekalibreerde stand.
Ik ben vandaag toevallig even wezen thuiswerken bij een vriend die dus de DSN8YG + rear speakers heeft.
Ik ben daardoor ook meer gaan twijfelen hoor.

Pro's voor de Soundbar:
-Atmos surround met een goede film is echt een mooi resultaat
-Diverse tonen en toonhoogtes worden wat beter verdeeld en weergegeven, ik heb het idee dat het wel wat beter verdeeld wordt met een soundbar.
-Grote pro is natuurlijk de mogelijkheden met oog op aansluiten en streamen via telefoon en andere media.

Cons Soundbar
-Muziek, leek in die opstelling wel wat minder te klinken, wellicht zoals jij aangeeft even wisselen van modus.
-pure tonen en volume is van de Logitech 5.1 set wel aanzienlijk beter.

Lastig. Ik denk toch echt dat ik de soundbar moet bestellen en voor mijn Logitech speakers moet zetten en het moet gaan testen. Ik houd van goed geluid, goede kwaliteit, maar ook van gebruiksgemak. Dus ik moet er maar eens voor gaan zitten om te kijken of het dan ook de kosten waard zijn. Dus de tweede sets om de beurt aan te zetten en te vergelijken in mijn woonkamer.

Bedankt voor je reactie!

[Voor 16% gewijzigd door rCk op 28-01-2021 14:53]

• Bartjan40
burnoutpc schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Momenteel zijn er alleen deze twee typen speakers. Samsung heeft wel een nieuwe reeks aangekondigd met upfiring rears. Maar ik weet niet of die ook backwards compatible zijn met de huidige Q800T series.

https://www.techhive.com/...2021-soundbar-lineup.html
Ik heb ze binnen,vooral bij een dolby atmos film hoor je de boxen goed
Gewoon tv kijken vind ik ze ook wel heel zacht.
Maar sinds ik het aan gesloten heb herkent mijn tv e-arc niet meer.
De soundbar staat nu op hdmi

• burnoutpc
Bartjan40 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Ik heb ze binnen,vooral bij een dolby atmos film hoor je de boxen goed
Gewoon tv kijken vind ik ze ook wel heel zacht.
[Afbeelding]
Atmos is helemaal top, 5.1 ook, gamen ook. Alleen regulier TV is gewoon moeilijk te verstaan, waarschijnlijk omdat alles over 2.1 kanaal gegooid wordt. Dat is een kwaal die bij veel speakers, soundbars aanwezig is.

Heeft de soundbar al de nieuwste firmware? Eventjes de samsung smartthings app downloaden.

[Voor 5% gewijzigd door burnoutpc op 29-01-2021 19:36]

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 00:40
Bartjan40 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:42:
Wat denk je over welke aansluiting eARC gaat?

• Bartjan40
Gadget Freak schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Wat denk je over welke aansluiting eARC gaat?
Ja over hdmi maar eerst stond er eArc en nu hdmi

• robertko
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12-02 12:43
Ik ben in de markt voor iets nieuws, een soundbar of een meubel met ingebouwde speakers. Heeft iemand ervaring met zoiets als de Lemus Home Classic ?

• Basje Klodder
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 22-06 22:08
skank schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Had ik dat geweten !
Hier in BE betaal je de volle pot !
Dan is Amazon wellicht een optie.

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-06 14:29
Vijgen na pasen, ik heb hem gekocht bij vdborre, incl waardebons

• JerHaa
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 06-04 18:29
een vraag waarop ik het antwoord niet zo 1 2 3 kon vinden.
Ben me aan het oriënteren op een goede atmos soundbar (Sony Ht-st5000/Samsung HW-Q90R/HW-Q950T/etc.) moet wifi hebben, ARC etc

Indien ik een set koop die wel wifi heeft maar geen ingebouwde google home kan ik deze dan toch toevoegen via de wifi aan mijn google home app om multiroom te maken?

Alvast hartelijk voor de tips en weetjes.

• Toml83
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 13:29
Ook even een vraag van mijn kant inzake de ervaringen van het geluid van de soundbar.

Ik heb nu enkele maanden de Samsung HW-Q90R.
Werkt prima met de samsung Q95T.
Hier heb ik plex (samsung Appstore) op geinstalleerd voor de films en series.
Nadeel van dit is, dat alle vormen van DTS niet werken. Voor Atmos heb je dan alleen EAC3.

Zijn hier mensen die een externe mediaspeler (bijv. Nvidia Shield) op deze soundbar hebben en dolby truehd met atmos afspelen, waar ook de soundbar de optie "dolby atmos" weergeeft? Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar ervaringen het afspelen van DTS.

Ben gewoon benieuwd of een externe mediaspeler een meerwaarde heeft tegenover de (gratis) speler op de samsung TV.

alvast dank voor reacties.

[Voor 3% gewijzigd door Toml83 op 01-02-2021 10:21]

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:11

Pierre

Van nature lui!

Toml83 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:20:
Ook even een vraag van mijn kant inzake de ervaringen van het geluid van de soundbar.

Ik heb nu enkele maanden de Samsung HW-Q90R.
Werkt prima met de samsung Q95T.
Hier heb ik plex (samsung Appstore) op geinstalleerd voor de films en series.
Nadeel van dit is, dat alle vormen van DTS niet werken. Voor Atmos heb je dan alleen EAC3.

Zijn hier mensen die een externe mediaspeler (bijv. Nvidia Shield) op deze soundbar hebben en dolby truehd met atmos afspelen, waar ook de soundbar de optie "dolby atmos" weergeeft? Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar ervaringen het afspelen van DTS.

Ben gewoon benieuwd of een externe mediaspeler een meerwaarde heeft tegenover de (gratis) speler op de samsung TV.

alvast dank voor reacties.
Op je 2 laatste vragen kan ik alleen maar JA zeggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Toml83
Pierre schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Op je 2 laatste vragen kan ik alleen maar JA zeggen.
Dank je wel.
Ik ben nog in twijfel, omdat het beeldmateriaal prima is en ik alles via Wifi stream wat prima functioneert zelfs 30 á 40GB 4K bestanden.
Het nadeel is dat ik alle gedownloade content met DTS sporen om moet zetten naar AC3.

Hoe is de Nvidia Shield (neem even aan dat jij over deze mediaspeler beschikt) op de WiFi?
En werk je met kodi of plex?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:11

Pierre

Van nature lui!

Toml83 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Dank je wel.
Ik ben nog in twijfel, omdat het beeldmateriaal prima is en ik alles via Wifi stream wat prima functioneert zelfs 30 á 40GB 4K bestanden.
Het nadeel is dat ik alle gedownloade content met DTS sporen om moet zetten naar AC3.

Hoe is de Nvidia Shield (neem even aan dat jij over deze mediaspeler beschikt) op de WiFi?
En werk je met kodi of plex?
Mijn NAS staat op mijn werkkamer en de Shield (in de woonkamer) zijn beide verbonden via UTP en ik maak gebruik van Kodi.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• nickyhaan
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-06 14:06

Ik heb een lg 55” (wel de b9) en de lg11 ervoor liggen en vind het eigenlijk nog wel meevallen qua breedte...ik kan je wel een foto sturen?

• Sietse13
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 11-06 09:19
Ook ik heb een 55 inch lg (c8) in combinatie met de LG dsn11rg en vind de breedte ook erg meevallen, misstaat absoluut niet.

• Theo27

Ik heb nu een half jaar de Nvidia Shield aan mijn 65Q90T hangen en sinds 2 weken heb ik de JBL 9.1 soundbar. De tv geeft alleen pcm of dolby surround weer maar de Shield Pro geeft alles door. Dolby Atmos en Dolby True HD klinkt super op deze soundbar en ik ga ervan uit dat ie dat ook op de HW Q90R klink

En trouwens de Shield met kodi ziet er veel gelikter uit dan de standaard speler van de tv.

[Voor 25% gewijzigd door Theo27 op 02-02-2021 16:30]

Psn - Scrooge-NL

• Ben er
Ik ben best benieuwd naar de denon home 550 en ook hoe het klinkt kwa geluid.
Zeker omdat deze 65 cm breed is maar wel met dolby atmos en dts x.

• Theo27
Tevreden met mijn opstelling zo.
Afneembare rear speakers van de JBL 9.1 volledig draadloos achter me zetten op de standaards en de PS5 aan. Daarna standaardjes achter de gordijnen en de speakers weer aan de soundbar bevestigen en je ziet er niks meer van.

[Voor 16% gewijzigd door Theo27 op 02-02-2021 20:18]

Psn - Scrooge-NL

• rCk
nickyhaan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Ik heb een lg 55” (wel de b9) en de lg11 ervoor liggen en vind het eigenlijk nog wel meevallen qua breedte...ik kan je wel een foto sturen?
Zou je hem kunnen posten of sturen? Ik ben wel benieuwd!

• Toml83
Theo27 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Ik heb nu een half jaar de Nvidia Shield aan mijn 65Q90T hangen en sinds 2 weken heb ik de JBL 9.1 soundbar. De tv geeft alleen pcm of dolby surround weer maar de Shield Pro geeft alles door. Dolby Atmos en Dolby True HD klinkt super op deze soundbar en ik ga ervan uit dat ie dat ook op de HW Q90R klink

En trouwens de Shield met kodi ziet er veel gelikter uit dan de standaard speler van de tv.

[Afbeelding]
Dank Theo, ziet er netjes uit.
Op zich heeft Plex ook een prima interface.
Al zou de Shield net wat mooier en meer up to date zijn.

Het grootste verschil zit 'm in alles afspelen vs € 230,00
Plus dat ik niet weet of het wifi bereik van de Shield net zo goed als mijn huidige TV (Q95T).
Ik kan namelijk nergens een internetkabel trekken.

• Marc1510
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:35
Ben zelf ook aan het kijken voor een soundbar. Had de JBL Link Bar besteld maar die valt toch wat tegen qua systeem, het geluid is goed maar het Android TV systeem werkt niet helemaal zoals de bedoeling is.

Ik heb eigenlijk maar een eis, dat is dat hij moet aansluiten op m'n Google Home speaker groep. Oftewel, er moet Chromecast built-in zitten.

Nu kom ik uit op de LG DSN8YG of de JBL Bar 5.1 Surround. Weet zelf alleen nu niet goed welk de betere van de twee zal zijn. De LG heeft Dolby Atmos en DTS maar wel een speaker setup van 3.1.2. De JBL heeft dan geen Dolby Atmos maar wel een 5.1 setup qua surround (dan wel uit de soundbar zelf).

Stel je speel muziek af is 5.1 denk ik mooier aangezien het anders op 3.1 wordt afgespeeld bij de LG. Hebben jullie tips?

• Hilbrandbuntjer
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-06 10:08
Hallo Mark.

de Sennheiser Ambeo heeft chromecast aan boord en heeft alle input HDMI die je voor kan stellen en speelt waanzinnig goed 2 kanaals stereo.

• Wackmack
Hilbrandbuntjer schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:36:
Hallo Mark.

de Sennheiser Ambeo heeft chromecast aan boord en heeft alle input HDMI die je voor kan stellen en speelt waanzinnig goed 2 kanaals stereo.
Helaas is de interne Chromecast dramatisch! Kan zelden langer dan 15min luisteren voordat het signaal of de muziek weg valt.

Begon mij er zo aan te irriteren dat ik zelf maar een Chromecast heb gekocht en aangesloten. Dat werkt gelukkig 100%

De soundbar zelf is geweldig, helemaal met een aangesloten subwoofer erbij, maximaal genieten 👌😚

• Marc1510
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:35
Hilbrandbuntjer schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:36:
Hallo Mark.

Dat is wel een extreem andere prijsklasse, zou willen dat ik dat ervoor over had! De twee die ik had uitgezocht zitten beide tegen de 500 aan.

• Boutersewalter
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-06 09:56
Ben de afgelopen dagen ook aan het kijken. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een lg 55b8pla en kijken daar graag Netflix en gewone tv op. Tv kan dus admos doorsturen (geen true HD, eARC). Daarnaast luistert de WAF graag muziek via Spotify. Om nu wat extra dimensie er aan te geven en verlost te zijn van alle draden ben ik dus opzoek naar een soundbar. Budget ben ik nog niet helemaal over uit. Ik wil wel wat kwaliteit maar aan de andere kant zijn we ook weer geen audiofilen die alles willen hebben. Dus een Sonos arc en BenO lijkt me wel mooi maar vind dat weer een tikkeltje te duur voor de hoeveelheid dat we luisteren. Zat dus zelf te denken aan een budget van rond de 600 euro. LG en Samsung lijkt me wel wat maar hoor daar weer van dat de stemmen (2.1) minder goed te horen zijn en dat muziek weer minder is. LG vind ik weer aantrekkelijker voor Spotify maar Samsung lijkt me kwalitatief weer iets beter. Please help.

Of is wel de beste optie om eerst de Sonos arc te halen en dan langzaam uit te breiden?

[Voor 4% gewijzigd door Boutersewalter op 13-02-2021 11:48]

Hele huis geïsoleerd met rd 6. Decentrale WTW. 12x310wp tilt 8° en 9x335 tilt 15°(Zuid) op Goodwe 6k omvormer. Pana J 5kW warmtepomp. AE v4 270l. Gasloos sinds 14-11-2020.

• DJT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:07
Hier de Sonos Arc en heb die een paar weken later uitgebreid met twee One SL's. Was daarmee al super tevreden.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik er ook een sub bij. In eerste instantie was ik niet echt onder de indruk, het klonk een beetje 'bonkerig' vond ik (ook na drie keer Trueplay tuning). Daarnaast kon ik hem op gehoor ook goed plaatsen in de ruimte, iets wat normaal gesproken duidt op een te hoge scheidingsfrequentie. Naarmate het weekend vorderde leek het echter alsof de sub steeds dieper ging en ik kan hem nu ook niet meer op gehoor plaatsen. Dat kan drie oorzaken hebben; (1) De mechanische delen van de sub hebben wat inspeeltijd nodig, (2) Mijn gehoor raakt meer gewend aan de nieuwe situatie, (3) Trueplay past zich nog aan op het inputsignaal.

Wat het ook is, ik ben tevreden met de sub en daarmee de totale setup. Kan niet wachten tot Sonos ook losse speakers met hoogtekanalen gaat aanbieden.

[Voor 6% gewijzigd door DJT op 22-02-2021 13:14]

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:09
DJT schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:13:
Hier de Sonos Arc en heb die een paar weken later uitgebreid met twee One SL's. Was daarmee al super tevreden.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik er ook een sub bij. In eerste instantie was ik niet echt onder de indruk, het klonk een beetje 'bonkerig' vond ik (ook na drie keer Trueplay tuning). Daarnaast kon ik hem op gehoor ook goed plaatsen in de ruimte, iets wat normaal gesproken duidt op een te hoge scheidingsfrequentie. Naarmate het weekend vorderde leek het echter alsof de sub steeds dieper ging en ik kan hem nu ook niet meer op gehoor plaatsen. Dat kan drie oorzaken hebben; (1) De mechanische delen van de sub hebben wat inspeeltijd nodig, (2) Mijn gehoor raakt meer gewend aan de nieuwe situatie, (3) Trueplay past zich nog aan op het inputsignaal.

Wat het ook is, ik ben tevreden met de sub en daarmee de totale setup. Kan niet wachten tot Sonos ook losse speakers met hoogtekanalen gaat aanbieden.
Precies de set die ik voor ogen heb, en dan gaat de Samsung HWK950 t huis uit. Toch te vaak of sync problemen of missende arc connectie.

Hoe ervaar je t gebruiksgemak? Ook met afspelen van bijvoorbeeld radio of Spotify..

• DJT
Rino schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:58:
[...]
Hoe ervaar je t gebruiksgemak? Ook met afspelen van bijvoorbeeld radio of Spotify..
Radio en Spotify werkt uitstekend, ook via Google Home.

Het enige waar ik nog mee worstel is het volgende: Als de TV aan staat en ik schakel naar een andere bron (Spotify of Radio) dan kan ik niet meer terugschakelen naar de TV. Enige oplossing is dan de TV uitzetten en weer aanzetten. Niet echt een groot issue maar soms wel irritant.

• Rino
DJT schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Radio en Spotify werkt uitstekend, ook via Google Home.

Het enige waar ik nog mee worstel is het volgende: Als de TV aan staat en ik schakel naar een andere bron (Spotify of Radio) dan kan ik niet meer terugschakelen naar de TV. Enige oplossing is dan de TV uitzetten en weer aanzetten. Niet echt een groot issue maar soms wel irritant.
ook niet via de app? Dat schakelen van source kan wel via de (overigens veel te trage) Samsung App 'multiroom'.

• DJT
Nee, ook niet via de app.

• jvbragt
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-06 12:51
Hoi,

Mijn tv heeft 4 HDMI aansluitingen, alleen geen ARC. Ik heb nu een versterker van Sony STR-DH520. Mijn PS4, Ziggo next en Chrome Cast TV gaan nu via de versterker. Ik wil alleen een soundbar hebben waarop ik alle apparatuur kan aansluiten. Dit gaat volgens mij niet via de TV omdat deze geen Arc heeft. Welke soundbar zou dit wel kunnen? 3x hdmi input Arc output naar tv?

Thanks

• Josw33
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 06-03 10:59
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke soundbar (Evt + subwoofer) om films / sport / netflix te kijken.
Na veel leeswerk op dit forum en elders online twijfel ik tussen de onderstaande modellen:

Samsung Cinematic Q-series HW-Q950T - ca. 1000 euro
Bose Soundbar 700 - ca. 750 euro
Samsung HW-Q90R - ca. 900 euro (ouder model..)

Ik ben fan van Bose maar ben bang dat zonder subwoofer het verschil te groot wordt, met subwoofer ga je al richting de 1500 euro, is dat het geld waard?
Eventueel nog alternatieven voor bovenstaande modellen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:32

13art

Moderator Mobile
Josw33 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:44:

Alvast bedankt.
Kijk ook eens naar de Yamaha ysp-2700 soundbar. Wellicht ook een goede kandidaat om mee te nemen in je vergelijkingen.

...

• frtmlk
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-06 20:09
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke soundbar (Evt + subwoofer) om films / sport / netflix te kijken.
Na veel leeswerk op dit forum en elders online twijfel ik tussen de onderstaande modellen:

Ik ben fan van Bose maar ben bang dat zonder subwoofer het verschil te groot wordt, met subwoofer ga je al richting de 1500 euro, is dat het geld waard?

Alvast bedankt.
Ik heb de q90r voor 600 gekocht, demo-model bij platte tv. Moeite waard om dat nog even te checken. Keuze heb ik gebaseerd op goede reviews en ben erg blij met de keuze. Komt met films een bak met goed geluid uit.
Kan me niet voorstellen dat de meerprijs voor de Bose set in verhouding staat tot de eventuele extra kwaliteit van het geluid dat daar uit komt.

• Rino
frtmlk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Ik heb de q90r voor 600 gekocht, demo-model bij platte tv. Moeite waard om dat nog even te checken. Keuze heb ik gebaseerd op goede reviews en ben erg blij met de keuze. Komt met films een bak met goed geluid uit.
Kan me niet voorstellen dat de meerprijs voor de Bose set in verhouding staat tot de eventuele extra kwaliteit van het geluid dat daar uit komt.
ik denk ook dat qua geluid de Samsungs 't erg goed doen. Ik heb zelf een van de voorlopers, namelijk de HW K950., met name (Dolby TrueHD) Atmos content wordt je weggeblazen.
Echter, wat ik merk (n=1 en op internet her en der) is het gebruiksgemak van de Samsungs onder de/mijn maat, zowel voor de app (die is traag) en met name qua connectie met de rears/sub. Ik heb met pieken en dalen last van ontbrekende connectie (dan weer de sub/ dan 1 of 2 rears).

Kortom; ik ben klaar met de Samsung (ook al iets het geluid top) en ga voor Sonos Arc -zodra deze beschikbaar is-.
Ik heb ook een poosje naar de Bose gekeken (en geluisterd toen dat nog kon).
Ook al is Atmos een gimmick volgens sommigen, ik zou dat toch gaan missen in de toekomst bij de Bose.

• Dimi1974
  • Laatst online: 19-06 11:05
Iemand hier al een goede review gevonden van de Denon home 550 soundbar.?

• SLice88
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:05
Dimi1974 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:59:
Iemand hier al een goede review gevonden van de Denon home 550 soundbar.?
https://www.gadgetgear.nl...550-dolby-atmos-soundbar/

Misschien even hier kijken/vragen: https://gathering.tweaker...ist_messages/1434408/last

• Bisshoq
  • Laatst online: 16-05 17:17
Hallo, een vraag over de LG soundbar SL8YG. Sinds kort heb ik deze uitgebreid met de speakerset van LG SPK8. Ik vind het geluid een hele verbetering maar het is geen 5.1 geluid. Ik hoor het geluid hetzelfde als bij de soundbar. Is het mogelijk om hier een 5.1 surround van te maken?
Thanks.

• Mexflex1980
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:42
Bisshoq schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:49:
Hallo, een vraag over de LG soundbar SL8YG. Sinds kort heb ik deze uitgebreid met de speakerset van LG SPK8. Ik vind het geluid een hele verbetering maar het is geen 5.1 geluid. Ik hoor het geluid hetzelfde als bij de soundbar. Is het mogelijk om hier een 5.1 surround van te maken?
Thanks.
Ik weet uit mijn hoofd niet welke optie het precies is maar in de LG app moet je iets aanpassen om te schakelen tussen stereo en 5.1.
Als je hem op 5.1 zet dan doen de achter speakers alleen wat als er ook 5.1 content is anders staan ze dus uit.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Bisshoq schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:49:
Thanks.
Dit kun je inderdaad instellen in de LG WiFi speaker app
Tandwieltje > Rear speaker output > En die op Original sound zetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bisshoq
  • Laatst online: 16-05 17:17
@Mexflex1980 en @DON PAPA bedankt voor jullie snelle reactie en info!
Ga het vanavond meteen uitproberen.

• LAPJENL70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-06 15:01
DON PAPA schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Dit kun je inderdaad instellen in de LG WiFi speaker app
Tandwieltje > Rear speaker output > En die op Original sound zetten
Zou het niet juist 'Surround' moeten zijn om 5.1 effect te krijgen? Er zijn nl. 2 opties. 'Original' en 'Surround'.

Ik heb dezelfde soundbar en krijg morgen de achterspeakers geleverd.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

LAPJENL70 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:22:
[...]
Zou het niet juist 'Surround' moeten zijn om 5.1 effect te krijgen? Er zijn nl. 2 opties. 'Original' en 'Surround'.
Nee bij surround probeert de soundbar zelf van elke content, een surroundsound te maken. Heb je dus een stereo content, dan krijg je uit de achter-speakers hetzelfde geluid als uit de voor-speakers, wat een surroundsound moet lijken, maar eigenlijk een stereo sound is, net als de voor-speakers (deze optie ervaar ik zelf wel als zeer positief bij praat programma's, omdat dan het stem geluid van alle kanten komt in de kamer en niet alleen uit de soundbar, maar dat is een persoonlijke smaak).

Bij Original laat hij de content horen zoals het origineel is, dus bij stereo 2.1 content zal er alleen geluid komen uit de voor speakers en bij surround 5.1 content doen de achter-speakers ook mee zoals ze bedoeld zijn (surroundsound).

[Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 10-03-2021 21:42]

• LAPJENL70
DON PAPA schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Nee bij surround probeert de soundbar zelf van elke content, een surroundsound te maken. Heb je dus een stereo content, dan krijg je uit de achter-speakers hetzelfde geluid als uit de voor-speakers, wat een surroundsound moet lijken, maar eigenlijk een stereo sound is, net als de voor-speakers (deze optie ervaar ik zelf wel als zeer positief bij praat programma's, omdat dan het stem geluid van alle kanten komt in de kamer en niet alleen uit de soundbar, maar dat is een persoonlijke smaak).

Bij Original laat hij de content horen zoals het origineel is, dus bij stereo 2.1 content zal er alleen geluid komen uit de voor speakers en bij surround 5.1 content doen de achter-speakers ook mee zoals ze bedoeld zijn (surroundsound).
Dank voor je antwoord. Dan heb ik nog een vraag. De Soundbar (LG soundbar SL8YG) heeft 2 HDMI poorten: HDMI ARC out en HDMI IN. Verder heb ik een vrij oude Samsung tv (https://www.samsung.com/nl/support/model/UE46ES6710SXXN/) met 3 HDMI poorten. 1 ervan is een HDMI ARC poort. Als ik nu bijvoorbeeld de Xbox rechtstreeks aansluit op de Soundbar op de HDMI IN poort dan lukt het mij om Dolby Atmos geluid af te spelen. Is het ook mogelijk om Dolby Atmos af te spelen als ik mijn Xbox op een HDMI poort aansluit op de TV? Dat lukt mij namelijk niet. Ik heb ook een HDMI kabel aangesloten vanuit de HDMI OUT (ARC) op de Soundbar naar de HDMI ARC op de tv.

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 00:40
@LAPJENL70
Voor Atmos heb je eARC nodig. Dat heeft jouw oude tv niet.

• LAPJENL70
Gadget Freak schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:01:
@LAPJENL70
Voor Atmos heb je eARC nodig. Dat heeft jouw oude tv niet.
OK. Duidelijk. Thanks. Gelukkig kan mijn Arris vip5202 ontvanger wel Dolby Atmos aan. De ontvanger heb ik nu rechtstreeks op de Soundbar (HDMI IN) aangesloten en kan ik Netflix met Dolby Atmos afspelen.

[Voor 29% gewijzigd door LAPJENL70 op 11-03-2021 16:03]

• Roman1985
  • Laatst online: 20-04 11:49
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, ik heb sinds een tijdje de LG C9 55 inch en wil mij de LG DSN11RG kopen voor 799 euro via Bol.com. Ik heb al veel informatie ingewonnen maar wil toch graag wat informatie of het verstandig is om het nu nog te kopen, omdat over een paar maanden (mei?) de opvolger de LG SP11R uitkomt. Verwachten jullie dat deze nog verder of veel in prijs zal dalen?

• LAPJENL70
Roman1985 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:30:
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, ik heb sinds een tijdje de LG C9 55 inch en wil mij de LG DSN11RG kopen voor 799 euro via Bol.com. Ik heb al veel informatie ingewonnen maar wil toch graag wat informatie of het verstandig is om het nu nog te kopen, omdat over een paar maanden (mei?) de opvolger de LG SP11R uitkomt. Verwachten jullie dat deze nog verder of veel in prijs zal dalen?
Tsja.... zal ongetwijfeld in prijs dalen of nog een keer in de aanbieding komen. Dat is met alle electronica zo. Daarnaast is het aanbod ook enorm en dat maakt de keuze ook altijd lastig. Mijn probleem is dat wanneer ik iets wil het er dan ook zo snel mogelijk moet komen :) . Ik zou het dus wel doen.

• Fjeze
  • Laatst online: 00:11

Fjeze

AllesPerfect!

Wat vinden we hier van de nieuwe soundbar, en het systeem eromheen van Canton? Volgens mij een aardige stap omhoog ten opzichte van de meeste soundbars.

Fly or Die

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:00

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Is het ook mogelijk om een soundbar boven je tv te hangen?

Ben een nieuw meubel aan het maken met tv lift, kan dan de soundbar op de klep zetten zodat ie mee omhoog lift..

PVoutput

• niels2322
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23-06 07:02
Goedemorgen,

Alvast bedankt.
Mocht je interesse hebben in de HW Q90R, deze heb ik toevallig vandaag aangeboden via vraag en aanbod d:)b

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben een klein beetje lekker gemaakt door mijn omgeving, ik ben al besmet met het LG OLED virus, ik heb sinds oktober 2020 een 55" CX tv. Nu wil ik mijn huiskamer uitbreiden met een mooie soundbar opstelling, voorkeur LG ivm de samenwerking tussen de tv en soundbar en het design.

Momenteel heb ik een Logitech Z906 5.1 set staan, komt echt prima geluid uit, echter heb ik het idee dat het surroundgeluid echt wel flinke stappen gemaakt heeft waardoor de overstap waardig kan zijn. Qua pure geluidskwaliteit en vermogen denk ik dat deze set dikke prima is. Maar qua gebruiksgemak en verdere software trucjes denk ik dat ik een upgrade niet verkeerd is om de set-up klaar te maken.
*de tv en PS4 zitten beide met toslink kabel aan deze Z906 set.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met die Z906 set ten opzichte van een soundbar van LG ? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben momenteel redelijk aan mijn keuze uit. Ik wil sowieso niet meer dan 800 EUR uitgeven (voorkeur ook wat minder) en kom dan uit op: LG DSN9CY + LG SPK8

De DSN11RG zou een optie geweest zijn, als deze niet 144cm breed is, vind dat niet mooi ogen met de 55" tv.
De DSN8CY + SPK8 heeft een vriend van mij, klinkt prima. Echter: is de DSN9CY de 200 EUR extra waard ten opzichte van die DSN8CY? Qua specs heb je een iets hogere bitrate en 80W meer vermogen.

Op het moment durf ik de stap nog niet helemaal aan (ondanks dat er gemakkelijk retourbeleid is bij bijv Coolblue).
@rCk Een kleine twee maanden geleden zat jij voor hetzelfde 'dilemma' als waar ik nu voor zit.
Ook ik heb een 55" LG C9 Oled en zoek een matchende (Atmos) soundbar die niet breder is dan de tv, waar (semi-draadloze) achterspeakers bij kunnen en waar een draadloze subwoofer bij zit.
80% zal ik hem gebruiken voor films/series en 20% voor audio (Spotify en TuneIn radio).

Ik zie alleen door de LG-bomen-het-Soundbar-bos-niet-meer:
Courante modellen lijken de DSN7Y (349,- euro), DSN8YG (500,-), DSN9Y (599,-), DSN10YG (599,-) ,DSN11RG(879,-).
DSN11YG valt af, want te breed. Anderen zouden kunnen.

Ik wil ergens max 600,- uitgeven.
Daar lijken ze allemaal in te zitten: Welke geeft het beste resultaat? Noemenswaardig hoorbare verschillen?
Wat heb jij uiteindelijk gekozen?

En nog een laatste vraag waar ik zelf niet uit kom: Ik zie ook andere nummeringen, nog te koop, voorbij komen, bijv. de SL8Y. Is dat de 'jaar 2020' DSN8YG of iets dergelijks?

Uiteraard is de vraag niet alleen gericht aan @rCk , maar aan alle tweakers die meningen/ervaringen hebben met de LG soundbars.

[Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 14-03-2021 16:23]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Allewijn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:20:
[...]
Courante modellen lijken de DSN7Y (349,- euro), DSN8YG (500,-), DSN9Y (599,-), DSN10YG (599,-) ,DSN11RG(879,-).
DSN11YG valt af, want te breed. Anderen zouden kunnen.
De DSN11RG valt ook af voor je, want die is 144,3 cm breed ;)

[Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 14-03-2021 16:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
DON PAPA schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:41:
[...]

De DSN11RG valt ook af voor je, want die is 144,3 cm breed ;)
11YG... Bedoelde 11RG... Je ziet 't al, al die nummers. Ik zie door de bomen het bos niet en snap de verschillen / bouwjaren etc niet meer.

• Theo27
Heeft iemand ervaring met een noise suppressor?
Op mijn JBL 9.1 soundbar hoor ik heel af toe een harde tik die door de speakers komt. Dit gebeurd meestal bij het veranderen van input. Ik had gelezen dat meer mensen hier last van hadden. Zou zo'n magnetich boxje dit probleem verhelpen?

Psn - Scrooge-NL

• Allewijn
  • Niet online
Als, aanvulling op mijn vraag. Ik zie nu dat ook de DSN10YG te breed is voor mijn 55" C9 Oled, dus blijven de DSN8YG én de DSN8YG over. En dan voor mij met SPK8 extra surround speakers.

Wat is nou echt het wezenlijke praktijk verschil tussen die twee qua performance?

Voor de totaal circa 600 euro, is dit 'wijs' of zijn er voor dit geld betere keuzes?

En ik begrijp dat dit 2020 modellen zijn. Komen binnenkort al 2021 modellen? Iemand die wat kan zeggen over de huidige prijzen? Zouden die nog dalen daardoor?
Zelf dit laaste deel gevonden:
https://fwd.nl/audio/lg-2...-up-met-dsp11ra-topmodel/

Opvolgers lijken de DSP8YA en DSP8YA te zijn/worden, maar huhhhhhh; die hebben geen Google Assistent én geen Chromecast ingebouwd, wat de huidige DSN modellen wel hebben (en ik ook wil)?! 8)7

[Voor 22% gewijzigd door Allewijn op 14-03-2021 20:04]

• -Jelmer87-
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:08
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds black friday de LG DSN9YG soundbar in mijn bezit, deze is met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn LG 55CX OLED TV (eARC)
Soms valt opeens het geluid weg, de soundbar blijft wel gewoon aan staan. Als ik de source knop indruk tot hij weer op eARC staat is het geluid weer terug. Het gebeurd bij verschillende bronnen die allemaal via HDMI 2.1 kabels aan mijn TV zijn verbonden (Apple TV 4K/PS4) ook bij TV kijken via interne tuner of tv apps komt dit voor, al wordt dit minder vaak gebruikt. Ook gaat het om verschillende audio formaten.

Sinds vorige week heb ik de soundbar uitgebreid met een SPK8 achterspeaker set, wat mij opvalt is dat als ik dicht in de buurt van de speakers kom ik een zeer duidelijke ruis hoor. Ik heb de speakerkabels al vervangen en de ontvanger al op een andere plek geplaats, beide zonder succes.

Is er misschien iemand die mij hier verder mee kan helpen ?
Alvast bedankt!

• prakka
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
-Jelmer87- schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:03:
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds black friday de LG DSN9YG soundbar in mijn bezit, deze is met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn LG 55CX OLED TV (eARC)
Soms valt opeens het geluid weg, de soundbar blijft wel gewoon aan staan. Als ik de source knop indruk tot hij weer op eARC staat is het geluid weer terug. Het gebeurd bij verschillende bronnen die allemaal via HDMI 2.1 kabels aan mijn TV zijn verbonden (Apple TV 4K/PS4) ook bij TV kijken via interne tuner of tv apps komt dit voor, al wordt dit minder vaak gebruikt. Ook gaat het om verschillende audio formaten.

Sinds vorige week heb ik de soundbar uitgebreid met een SPK8 achterspeaker set, wat mij opvalt is dat als ik dicht in de buurt van de speakers kom ik een zeer duidelijke ruis hoor. Ik heb de speakerkabels al vervangen en de ontvanger al op een andere plek geplaats, beide zonder succes.

Is er misschien iemand die mij hier verder mee kan helpen ?
Alvast bedankt!
Hoi, ik had hetzelfde probleem met een Samsung q90(nog wat) en had een kabel van een half jaar oud welke 8k en HDMI 2.1 geschikt zou zijn, het vervangen van deze kabel was voor mij de oplossing.
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True