• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:40

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand nog ervaringen met eventuele nieuwe soundbars zoals die Klipsch cinema 1200, de Denon Home 550, de nieuwe Canton 10 soundbar? Of eventuele andere goede soundbars incl. een wireless streaming systeem erachter?

Ik zit nog steeds in twijfel om eventueel over te stappen op een soundbar... Ik heb nu een Marantz 5012 icm Q-Accoustics 3020 als front, en 3010 als surround incl. de bijbehorende center speaker en een losse subwoofer...
Ik zou voor het gemak en de mindere kabels over gaan op een soundbar, ben alleen bang dat ik teveel aan geluidskwaliteit in ga leveren. Maar aan de andere kant het wordt veel gebruikt voor films en series, en voor de PS4 (straks PS5) en heel veel voor Spotify, maar dan gewoon algemeen muziek luisteren, niet er perse echt een middag/avond voor gaan zitten om serieus muziek te luisteren.

Tips/ervaringen altijd welkom.

Fly or Die

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:11
Allewijn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:20:
[...]

En nog een laatste vraag waar ik zelf niet uit kom: Ik zie ook andere nummeringen, nog te koop, voorbij komen, bijv. de SL8Y. Is dat de 'jaar 2020' DSN8YG of iets dergelijks?

Uiteraard is de vraag niet alleen gericht aan @rCk , maar aan alle tweakers die meningen/ervaringen hebben met de LG soundbars.
Klopt, de letter na de S geeft het jaartal aan. Dus je hebt:
SL8 is de 2019
SN8 is de 2020
de SP8 wordt de 2021 versie

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de DSN9 inclusief de rearspeakers. Het is wel iets boven jouw budget van 600 EUR. In het begin na heel lang in dubio gezeten te hebben besloten de speakers te houden. de Logitech Z906 was natuurlijk een bak geluid, maar waarin de DSN9 zich wel naar voren laat komen ten opzichte van die oude set (beknopt):
-aansluitmogelijkheden en gebruiksgemak (niet alleen met HDMI etc, maar ook streamen via Google Cast)
-Weergave van het geluid, het is veel beter gebalanceerd en surround is in mijn ogen ook zeker een hele grote stap vooruit. Ik denk dat een audiofiel hier misschien anders over denkt, maar ik ben er zeker tevreden over.

Zo te zien ga jij hem voor dezelfde doeleinden gebruiken, bij mij is het precies zo!
Mag ik vragen wat voor geluidssysteem je nu hebt, of gewoon tv-speakers?

Maar het kostte wel even wat tijd en wat instellingen aanpassen voor ik overtuigd was. Ook wanneer ik de muziek op een hoger volume aanzet viaspotify is het écht wel zuiver en mooi in balans.

Wel scheelt het heel erg welke soundmode je aan hebt. Netflix (Geen atmos) zet ik "movie" aan, maar voor muziek is dat niet alles, dus zet ik hem altijd over op music, dan klinkt echt echt netjes!

In eerste instantie had ik de DSN11 op het oog, maar die is zoals hierboven al aangegeven een stuk breder, dat was voor mij een dealbreaker (overigens is de DSN10 ook te breed)

Een vriend van me heeft de DSN8 inclusief de SPK8 achterspeakers, welke ook echt wel goed klinkt. Al kan ik geen goede vergelijking doen tussen het geluid. Hun woonkamer is een stuk groter en anders ingedeeld, de wand waar het geluid heen gaat is bij hen glas, bij mij muur.

Hopelijk kun je wat met mijn reactie, mocht je meer willen vragen, stuur me maar een dm, deel mijn ervaringen graag.
-Jelmer87- schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:03:
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds black friday de LG DSN9YG soundbar in mijn bezit, deze is met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn LG 55CX OLED TV (eARC)
Soms valt opeens het geluid weg, de soundbar blijft wel gewoon aan staan. Als ik de source knop indruk tot hij weer op eARC staat is het geluid weer terug. Het gebeurd bij verschillende bronnen die allemaal via HDMI 2.1 kabels aan mijn TV zijn verbonden (Apple TV 4K/PS4) ook bij TV kijken via interne tuner of tv apps komt dit voor, al wordt dit minder vaak gebruikt. Ook gaat het om verschillende audio formaten.

Sinds vorige week heb ik de soundbar uitgebreid met een SPK8 achterspeaker set, wat mij opvalt is dat als ik dicht in de buurt van de speakers kom ik een zeer duidelijke ruis hoor. Ik heb de speakerkabels al vervangen en de ontvanger al op een andere plek geplaats, beide zonder succes.

Is er misschien iemand die mij hier verder mee kan helpen ?
Alvast bedankt!
Jouw eerste klacht, heb ik geen ervaring mee, kan ik je helaas niet mee helpen. Ik zou wel proberen een nieuwe HDMI kabel proberen, wellicht dat dit scheelt?
Wat betreft die statische ruis, die merk ik ook, dat hebben alle SPK8 speakers, want ik heb ook bij die vriend geluisterd, daarbij was het ook. Gelukkig zit ik niet vaak zó dichtbij de speakers waardoor het storend is. Hoor jij het dan wel op de plek waar je zit, of is dat alleen wanneer je met je hoofd bij de speaker zit?

• LAPJENL70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06:46
rCk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Klopt, de letter na de S geeft het jaartal aan. Dus je hebt:
SL8 is de 2019
SN8 is de 2020
de SP8 wordt de 2021 versie

Een vriend van me heeft de DSN8 inclusief de SPK8 achterspeakers, welke ook echt wel goed klinkt. Al kan ik geen goede vergelijking doen tussen het geluid. Hun woonkamer is een stuk groter en anders ingedeeld, de wand waar het geluid heen gaat is bij hen glas, bij mij muur.

Ik heb ook de DSN8 met SPK8 en ben er zeer over te spreken. Zeker geluid bij films (5.1 en Atmos) is zeer goed. Muziek is ok (op standje 'Music') maar is bekend dat een Soundbar niet op kan tegen de 'normale' luidsprekers.
[...]
Jouw eerste klacht, heb ik geen ervaring mee, kan ik je helaas niet mee helpen. Ik zou wel proberen een nieuwe HDMI kabel proberen, wellicht dat dit scheelt?
Wat betreft die statische ruis, die merk ik ook, dat hebben alle SPK8 speakers, want ik heb ook bij die vriend geluisterd, daarbij was het ook. Gelukkig zit ik niet vaak zó dichtbij de speakers waardoor het storend is. Hoor jij het dan wel op de plek waar je zit, of is dat alleen wanneer je met je hoofd bij de speaker zit?

Ik heb totaal geen last van ruis.

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
@rCk dankjewel voor je uitgebreide reactie!
Reagerende op jouw antwoorden:
Waarom ben je voor de DSN9YG gegaan ipv de DSN8YG als je óók voor de SPK8 rear speakers kiest?
Is de DSN9YG(5.1) eigenlijk niet stiekem een DSN8YG(3.1) maar dan mét twee eigen interne extra speakers aan de zijkanten om surround effect te creëren?
En als je dus de fysieke achterspeakers koppelt, wat doen die twee extra zijspeakers in de DSN9YG dan nog?

Je vroeg wat ik momenteel voor geluidssysteem heb.
Ik heb momenteel actieve stereo speakers op mijn LG C9 Oled aangesloten. Dit zijn twee Bang&Olufsen Beolab 8000's. Staan bij mijn zelf ontworpen/gebouwde tv meubel gewoon waanzinnig mooi en die wil ik eigenlijk alleen al vanwege de looks gewoon niet weg halen...

Dus misschien wel de soundbar voor TV/Film en voor stereo audio luisteren de Beolabs gewoon blijven gebruiken (sluit ik daar bijv. een losse Chromecast Audio op aan, dat heb ik ook al in andere ruimtes op andere beolab speakers).

Zie hier:
(je ziet dus dat er misschien wel perfect nog een soundbar hangend onder de TV kan)

Om in B&O gebied te blijven heb ik uiteraard ook gekeken naar de Stage, maar die is me net een tikkie duur (1500+). Ik wil hem zodra dit weer in winkels kan, ergens wel gaan beluisteren want als hij echt véééél beter is dan de DSN soundbars van LG, dan moe mijn knip misschien toch maar wat verder open...

De rede dat ik een soundbar wil is omdat ik met TV/film via de Beolab 8000's (stereo) gewoon net niet genoeg in de film gezogen wordt. Ik wil dialogen beter horen en meer aanwijsbaar uit de TV komende, ik wil meer bass-impact uit een echt lfe kanaal, ik wil de ervaring van surround, etc.

Uiteraard heb ik ook overwogen om een AV-receiver te kopen, daar de Beolab 8000's op aan te sluiten en bijv. een Beolab 7.1 (die ik nog heb liggen) als dedicated center speaker en in toekomst nog twee actieve (beolab) achterspeakers, maar zoals je op de foto ziet kan ik nooit mooi een av-receiver kwijt en wil ik ergens ook niet het ongemak van kabels, verloopjes voor beolab speakers, extra apparaat, extra afstandsbediening, etc. etc.

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:11
Allewijn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:40:
Waarom ben je voor de DSN9YG gegaan ipv de DSN8YG als je óók voor de SPK8 rear speakers kiest?
Is de DSN9YG(5.1) eigenlijk niet stiekem een DSN8YG(3.1) maar dan mét twee eigen interne extra speakers aan de zijkanten om surround effect te creëren?
En als je dus de fysieke achterspeakers koppelt, wat doen die twee extra zijspeakers in de DSN9YG dan nog?

Ik heb momenteel actieve stereo speakers op mijn LG C9 Oled aangesloten. Dit zijn twee Bang&Olufsen Beolab 8000's. Staan bij mijn zelf ontworpen/gebouwde tv meubel gewoon waanzinnig mooi en die wil ik eigenlijk alleen al vanwege de looks gewoon niet weg halen...

Dus misschien wel de soundbar voor TV/Film en voor stereo audio luisteren de Beolabs gewoon blijven gebruiken (sluit ik daar bijv. een losse Chromecast Audio op aan, dat heb ik ook al in andere ruimtes op andere beolab speakers).

Zie hier:
(je ziet dus dat er misschien wel perfect nog een soundbar hangend onder de TV kan)

[Afbeelding]

Om in B&O gebied te blijven heb ik uiteraard ook gekeken naar de Stage, maar die is me net een tikkie duur (1500+). Ik wil hem zodra dit weer in winkels kan, ergens wel gaan beluisteren want als hij echt véééél beter is dan de DSN soundbars van LG, dan moe mijn knip misschien toch maar wat verder open...

De rede dat ik een soundbar wil is omdat ik met TV/film via de Beolab 8000's (stereo) gewoon net niet genoeg in de film gezogen wordt. Ik wil dialogen beter horen en meer aanwijsbaar uit de TV komende, ik wil meer bass-impact uit een echt lfe kanaal, ik wil de ervaring van surround, etc.

Uiteraard heb ik ook overwogen om een AV-receiver te kopen, daar de Beolab 8000's op aan te sluiten en bijv. een Beolab 7.1 (die ik nog heb liggen) als dedicated center speaker en in toekomst nog twee actieve (beolab) achterspeakers, maar zoals je op de foto ziet kan ik nooit mooi een av-receiver kwijt en wil ik ergens ook niet het ongemak van kabels, verloopjes voor beolab speakers, extra apparaat, extra afstandsbediening, etc. etc.
Is dat jouw set-up zo?! Dat is wel heel gaaf!

Mijn keuze voor de DSN9 is eigenlijk niet zo zeer op basis van de specs geweest, maar meer omdat het in mijn hoofd een heel stuk beter klopt wanneer de soundbar op 8mm na even breed is als de tv :+ (is wel heel satisfying om te zien!)
Die interne speakers aan de zijkant, maken het geluid wat breder, dus ze zorgen dat het geluid ook wat meer om je heen gaat. Op sommige momenten merk je het, ik geniet daar nog steeds van met diverse series of films, die subtiele momenten dat je merkt dat het wel echt een mooi systeem is.

Het verschil tussen de 8 en de 9 was volgens mij zo'n 150-200 euro op dat moment, of het dat verschil waard is.. weet ik niet, maar ik weet wel dat ik anders spijt krijg wanneer ik het niet doe.

Ik begrijp tevens heel goed dat je ze liever niet weg doet, want het staat zéker heel mooi! AV-receiver met alle gemakken van dien (zoals bijv AirPlay en/of Google Cast) heb ik ook naar zitten kijken, bij mijn woonkamer past dit helaas ook niet, daardoor toch de keuze gemaakt voor de soundbar.

Ik kan niet inschatten wat voor geluid er uit je staande speakers komt, maar het belangrijkste is wel probeer het. Het lijkt erop dat het bij jou wel wat ruimer is dan bij mij thuis, waardoor het ook weer anders klinkt. En niks is zo persoonlijk als geluid.
De stap tussen DSN8/DSN9 en bijv B&O is wel heel groot. Ik weet niet of deze online ook beschikbaar is?

Anders beide bestellen en even met de instellingen rommelen om je keuze te maken. Dat heb ik ook gedaan, binnen 3 dagen besloten dat de set mooi bleef staan. Bovendien scheelt het zo veel qua rommel met al die kabels, van een 5.1 set naar dit. Dat is wel heel fijn hoor!

Wellicht is een combinatie voor jou ook een optie, zal nog best goed staan gok ik zo.

• Allewijn
  • Niet online
@rCk yep, die foto is idd mijn setup/gemaakte tv meubel. Er blij mee, maar wel daardoor redelijk gebonden aan bepaalde maten/soorten speakers etc.
Kan bijv nooit een 65" meer kwijt, want de 55" is precies uitgelijnd (matched met hoogte beolab speakers, hoogte van vak haardvuur, totale breedte zwevende plank waar alle apparatuur waaronder oa Ps4, domotica, etc onzichtbaar onder gebouwd zit, etc.
Maar een soundbar kan er wel mooi bij.

Goed idee om online te bestellen en gewoon te testen en als het niet bevalt terug sturen (zoiets is nog nieuw voor mij).

Eigenlijk zou ik gewoon héél gek moeten doen en bijv de dsn8 en de dsn9 bestellen en vergelijken. En/of bijv ook de B&O Stage. Enige echte manier om er achter te komen...

Over de SPK surround speakers: merk je het echt als een overduidelijke aanvulling ivm als jeze uit zet?

En over dialogen bij gewone stereo uitzendingen zoals een serie op tv of bijv. het nieuws: hoe presteert de center speaker van de soundbar dan?

• LAPJENL70
Over de SPK surround speakers: merk je het echt als een overduidelijke aanvulling ivm als jeze uit zet?
Ja, dat verschil is er zeker met films (5.1 en Atmos).

• -Jelmer87-
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:45
rCk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:23:
[...]

[...]

Ok, dan is het denk ik normaal. Ik hoor het inderdaad alleen als ik vrij dichtbij kom.

Bedankt voor je reactie!

• Allewijn
  • Niet online
Is die statische ruis uit de SPK8 surround speakers ook hoorbaar als de soundbar uit staat? Dat zou wel een erg vervelend iets zijn (daar zou ik me aan gaan storen)...

• darth-vader81
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-11 14:32
Fjeze schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:17:
Iemand nog ervaringen met eventuele nieuwe soundbars zoals die Klipsch cinema 1200, de Denon Home 550, de nieuwe Canton 10 soundbar? Of eventuele andere goede soundbars incl. een wireless streaming systeem erachter?

Ik zit nog steeds in twijfel om eventueel over te stappen op een soundbar... Ik heb nu een Marantz 5012 icm Q-Accoustics 3020 als front, en 3010 als surround incl. de bijbehorende center speaker en een losse subwoofer...
Ik zou voor het gemak en de mindere kabels over gaan op een soundbar, ben alleen bang dat ik teveel aan geluidskwaliteit in ga leveren. Maar aan de andere kant het wordt veel gebruikt voor films en series, en voor de PS4 (straks PS5) en heel veel voor Spotify, maar dan gewoon algemeen muziek luisteren, niet er perse echt een middag/avond voor gaan zitten om serieus muziek te luisteren.

Tips/ervaringen altijd welkom.
Nouja, het 1 en ander hangt natuurlijk ook van je budget af. Wij hebben zelf een Denon DHT-716H soundbar icm met de Subwoofer DSW-1H. Dit was al een goede set voor films en muziek, maar nu ook aangevuld met de Home 150 en ik wil niks anders meer... Ok, de Denon app is niet heel logisch, maar als je eenmaal weet waar je moet zijn, werkt alles prima. Het kost wat, maar ik heb er geen spijt van.

• ralphkeb
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:25
Allewijn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:40:

Zie hier:

[Afbeelding]

In 1 woord; smaakvol!

Ik heb hier wel een Stage staan en kan je zeggen dat die uitermate goed bevalt, mis mijn receiver met speakers en subwoofer geen minuut.

Ok eerlijk is eerlijk je gaat hier geen full blown Atmos ervaring mee krijgen, maar het geluid is echt goed!

• -Jelmer87-
Allewijn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:34:
Is die statische ruis uit de SPK8 surround speakers ook hoorbaar als de soundbar uit staat? Dat zou wel een erg vervelend iets zijn (daar zou ik me aan gaan storen)...
Nee alleen als de SB ingeschakeld is.

• Allewijn
  • Niet online
-Jelmer87- schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Nee alleen als de SB ingeschakeld is.
En is het hoorbaar op meer dan een metertje afstand?

• Duvel_33
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 27-11 21:22
Ik heb hier ook een Beosound Stage staan. Heb daar echter wel een klein issue mee. Ik krijg er geen Atmos signaal uit.

Ik heb een LG C8 staan waarbij de de Beosound is aangesloten op de ARC aansluiting. In het extra HDMI slot van de Stage heb ik mijn Shield Pro aangesloten.

Technisch gezien zou er dan toch 'Atmos geluid' uit de Stage moeten komen als ik bijvoorbeeld iets via Netflix op de Shield afspeel (uiteraard iets met Atmos).

Als ik echter kijk in de app naar het signaal wat wordt doorgegeven dan is dit DD+ terwijl het Atmos zou moeten zijn. Dit ging in het begin wel goed, twijfel alleen of de Shield toen rechtstreeks op de TV was aangesloten. Dit laatste heb ik overigens ook geprobeerd maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Iemand een idee?

Kwa instellingen heb ik gewoon 'volg signaal' aanstaan.

Bastard

• LAPJENL70
Duvel_33 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:17:
Technisch gezien zou er dan toch 'Atmos geluid' uit de Stage moeten komen als ik bijvoorbeeld iets via Netflix op de Shield afspeel (uiteraard iets met Atmos).
Je hebt nog wel het duurste Netflix abonnement? Dat heb je nl. nodig om Atmos te kunnen afspelen.

Edit: Oh... ik zie dat je wel Atmos in beeld hebt staan. Dat is dus niet het probleem.

[Voor 10% gewijzigd door LAPJENL70 op 17-03-2021 16:56]

• Duvel_33
LAPJENL70 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Je hebt nog wel het duurste Netflix abonnement? Dat heb je nl. nodig om Atmos te kunnen afspelen.

Edit: Oh... ik zie dat je wel Atmos in beeld hebt staan. Dat is dus niet het probleem.
Jup Ultra HD

Bastard

• -Jelmer87-
Allewijn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:10:
[...]

En is het hoorbaar op meer dan een metertje afstand?
Nee bij ‘normaal’ niveau van de speakers zeker niet.

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb hier ook een Beosound Stage staan. Heb daar echter wel een klein issue mee. Ik krijg er geen Atmos signaal uit.

Ik heb een LG C8 staan waarbij de de Beosound is aangesloten op de ARC aansluiting. In het extra HDMI slot van de Stage heb ik mijn Shield Pro aangesloten.

Technisch gezien zou er dan toch 'Atmos geluid' uit de Stage moeten komen als ik bijvoorbeeld iets via N
Ik kwam dit in een forum tegen: I had to turn off processing under advanced audio options on the Shield so it would pass the signal directly to the receiver, and now Atmos works with Netflix.

Misschien dat je dat nog niet hebt geprobeerd?

Over de B&O Stage: Kan je nog wat meer pro's/con's vertellen over het geluid bij muziek & films?

• Allewijn
  • Niet online
ralphkeb schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:59:
[...]

In 1 woord; smaakvol!

Ik heb hier wel een Stage staan en kan je zeggen dat die uitermate goed bevalt, mis mijn receiver met speakers en subwoofer geen minuut.

Ok eerlijk is eerlijk je gaat hier geen full blown Atmos ervaring mee krijgen, maar het geluid is echt goed!
Goed om te horen! Ik denk dat ik toch eens moet gaan kijken of ik in deze corona tijd een luistersessie bij ene B&O dealer mag doen.

Misschien dat ik voor de 'looks' gewoon mijn beolab 8000's dan hou (want zie op mijn foto hoe die qua ontwerp/hoogte/uitlijning matchen met alles rondom het gemaakte meubel), en heel misschien ook nog wel ga gebruiken voor muziek/stereo geluid, maar voor de rest de Stage.
Of wie weet is de Stage wel zo goed, dat de 8000's helemaal overbodig worden...

Wat voor receiver/speakers/subwoofer had jij die je nu met de Stage geen moment mist?

• kwondoo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-11 10:03
Vandaag de JBL bar 9.1 aangesloten. Tot nu toe positief behalve 1 dingetje nu: geluid van pratende mensen op TV (NOS) klinkt vrij dof/laag.
LG 55GX6LA. Audio staat op eARC, en de soundbar is aangesloten op de eARC poort.
KPN (nieuw kastje, weet exacte variant ff niet meer), aangesloten op de tv.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of wat er aan te doen is?
Dolby atmos klonk wel goed!

Edit: Smart mode stond aan. Uitgezet en op standard gezet.
"Smart mode: EQ settings and JBL Surround Sound are applied
for rich sound effects.
Standard mode: The preset EQ settings are applied for standard
sound effects.
"

[Voor 22% gewijzigd door kwondoo op 17-03-2021 20:55]

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 27-11 15:18
Stefke zet je dolby atmos is uit op je tv en kijk dan of het werkt

• Ben er
Dus bij geluid op je tv het vinkje uit zetten

• jroz2001
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-06 22:49
Allewijn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:45:

Opvolgers lijken de DSP8YA en DSP8YA te zijn/worden, maar huhhhhhh; die hebben geen Google Assistent én geen Chromecast ingebouwd, wat de huidige DSN modellen wel hebben (en ik ook wil)?! 8)7
In de handleiding staat het er wel gewoon in: https://www.google.com/ur...Vaw29iAZNu9pl_Mnlin7kH7zy
-Jelmer87- schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:03:
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds black friday de LG DSN9YG soundbar in mijn bezit, deze is met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn LG 55CX OLED TV (eARC)
Soms valt opeens het geluid weg, de soundbar blijft wel gewoon aan staan. Als ik de source knop indruk tot hij weer op eARC staat is het geluid weer terug. Het gebeurd bij verschillende bronnen die allemaal via HDMI 2.1 kabels aan mijn TV zijn verbonden (Apple TV 4K/PS4) ook bij TV kijken via interne tuner of tv apps komt dit voor, al wordt dit minder vaak gebruikt. Ook gaat het om verschillende audio formaten.

Sinds vorige week heb ik de soundbar uitgebreid met een SPK8 achterspeaker set, wat mij opvalt is dat als ik dicht in de buurt van de speakers kom ik een zeer duidelijke ruis hoor. Ik heb de speakerkabels al vervangen en de ontvanger al op een andere plek geplaats, beide zonder succes.

Is er misschien iemand die mij hier verder mee kan helpen ?
Alvast bedankt!
Niet dat je hier wat aan hebt, maar ik had met mijn DSN8YG hetzelfde, icm een Sony KD55XH9005. Meest recente update van de TV heeft dit opgelost...

[Voor 21% gewijzigd door jroz2001 op 18-03-2021 14:30]

• Duvel_33
Allewijn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Ik kwam dit in een forum tegen: I had to turn off processing under advanced audio options on the Shield so it would pass the signal directly to the receiver, and now Atmos works with Netflix.

Misschien dat je dat nog niet hebt geprobeerd?

Over de B&O Stage: Kan je nog wat meer pro's/con's vertellen over het geluid bij muziek & films?
Dat stond al uit, dus helaas niet de oplossing.

Voor wat betreft pro’s en con’s. Het geluid wat uit de soundbar komt is top. Goeie bass, muziek klinkt top.

Voornamelijke reden dat ik voor dit apparaat heb gekozen is omdat ik van de receiver af wilde en van de kabeltjes van de speakers. Ik had staan een Onkyo receiver met een Canton speakerset. Ergens 10 jaar geleden gekocht. Het geluid van de soundbar is echt 100 keer beter. Alleen echt surroundgeluid moet je niet verwachten. Wel lekker vol geluid met heldere stemmen bij bijvoorbeeld films en series. Het maakt zeker indruk bij bombastische scènes.. 😉

Ik wilde eerst voor de Sonos Ark gaan, maar dacht later ik doe toch een upgrade.. Vond de Ark in de winkel nl niet zo lekker klinken. Tot op heden geen spijt. Behalve dan dat ik niet snap waarom ik Atmos niet (meer) aan de praat krijg..
Ben er schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:41:
Stefke zet je dolby atmos is uit op je tv en kijk dan of het werkt
Dit is helaas ook de oplossing niet. De geluidsuitgang van de LG staat op HDMI Arc, dan kun je helemaal het vinkje van Atmos niet aan en uit vinken.

Toevallig nog iemand meer een idee? Of moet ik ff verder vragen in het Shield topic?

Bastard

• Sietse13
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-11 17:33
Duvel_33 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Dat stond al uit, dus helaas niet de oplossing.

Voor wat betreft pro’s en con’s. Het geluid wat uit de soundbar komt is top. Goeie bass, muziek klinkt top.

Voornamelijke reden dat ik voor dit apparaat heb gekozen is omdat ik van de receiver af wilde en van de kabeltjes van de speakers. Ik had staan een Onkyo receiver met een Canton speakerset. Ergens 10 jaar geleden gekocht. Het geluid van de soundbar is echt 100 keer beter. Alleen echt surroundgeluid moet je niet verwachten. Wel lekker vol geluid met heldere stemmen bij bijvoorbeeld films en series. Het maakt zeker indruk bij bombastische scènes.. 😉

Ik wilde eerst voor de Sonos Ark gaan, maar dacht later ik doe toch een upgrade.. Vond de Ark in de winkel nl niet zo lekker klinken. Tot op heden geen spijt. Behalve dan dat ik niet snap waarom ik Atmos niet (meer) aan de praat krijg..

[...]

Dit is helaas ook de oplossing niet. De geluidsuitgang van de LG staat op HDMI Arc, dan kun je helemaal het vinkje van Atmos niet aan en uit vinken.

Toevallig nog iemand meer een idee? Of moet ik ff verder vragen in het Shield topic?
Hoi als je op de tv bij geluid instellingen eerst je boxen van de tv weer inschakeld kun je daarna wel het vinkje van atmos veranderen, daarna weer arc functie selecteren.
Bij mij stond daar dolby atmos uit, toen had ik ook geen atmos, daarna daar atmos aangezet en hdmi arc weer geselecteerd en toen werkte het wel.

• Shocked
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:37

Als ik echter kijk in de app naar het signaal wat wordt doorgegeven dan is dit DD+ terwijl het Atmos zou moeten zijn. Dit ging in het begin wel goed, twijfel alleen of de Shield toen rechtstreeks op de TV was aangesloten. Dit laatste heb ik overigens ook geprobeerd maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Iemand een idee?

Kwa instellingen heb ik gewoon 'volg signaal' aanstaan.
Ehm, hou me ten goede maar na diep nadenken was het volgens mij iets met een instelling in de soundmode van de Stage die aan moet staan om Atmos weer te geven. Heb je zitten spelen met de verschilllende soundmodi / instellingen?

Ik meen “ virtualiseren”, die je eigenlijk uitzet bij bijvoorbeeld Soundmode None.

In het 2e plaatje in mijn settings overzicht, staan de mogelijkheden: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65052802

Ah, ik schrijf het er zelfs bij dat die waarschijnlijk aan moet staan.. 8) onder het kopje Virtualiseren.

Verder is het inderdaad een zeeeer fijne soundbar. Ik heb al maanden geen setting meer veranderd en alles werkt probleemloos.

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• Freakystyle
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 25-11 21:39
Ook zeer tevreden met de B&O soundstage. Kom van een Yamaha Ysp 2200 die ook prima geluid gaf, maar niet mooi uitkwam op mijn Italiaanse design meubel.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

• Duvel_33
Shocked schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Heb je zitten spelen met de verschilllende soundmodi / instellingen?

Ik meen “ virtualiseren”, die je eigenlijk uitzet bij bijvoorbeeld Soundmode None.

In het 2e plaatje in mijn settings overzicht, staan de mogelijkheden: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65052802

Ah, ik schrijf het er zelfs bij dat die waarschijnlijk aan moet staan.. 8) onder het kopje Virtualiseren.
Held! Dit was ‘m!

De rest ook erg bedankt voor het meedenken.

[Voor 4% gewijzigd door Duvel_33 op 20-03-2021 12:30]

Bastard

• LAPJENL70
Ik ben erg tevreden met mijn LG DSN8YG. Een ding wat ik jammer vind is dat je niet per sound effect (movie, music etc.) apart de bass, treble sub woofer waarden kunt instellen. Misschien dat dit ooit met een firmware update nog mogelijk wordt.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:57
Ik ben mij aan het oriënteren op een ultra short throw projector, enkelen hebben een vrij degelijke soundbar ingebouwd.

Echter ontbreekt Atmos. Nu ben ik benieuwd wat in jullie ervaring de meerwaarde van Atmos op een goede soundbar is.

Daarbij tevens de vraag of Atmos nog effect zou hebben bij een hoog plafond (3m70).

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18:22
@Hertog_Martin
Ik heb Atmos in een "klassieke" 5.1 opstelling, dus zonder hoogtespeakers, en dat klinkt gewoon goed, maar Atmos heeft geen toegevoegde waarde tov andere HD audio formaten. De manier van verwerken is vooral anders, welk geluid uit welke speaker komt is (als het goed is) afhankelijk van de akoestiek van je kamer, maar dat zal niet veel afwijken van gewoon surround met 6 discrete kanalen.

Een vriend van mij heeft een Atmos soundbar met hoogtekanalen voor (Samsung Q90R), ik heb daar al veel actiefilms gekeken, en ik kan me niet heugen dat de hoogtekanalen indruk hebben gemaakt. Wel kan ik bevestigen dat het surround geluid bij films gewoon erg goed klinkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Voor de LG soundbar gebruikers, er is een vernieuwde soundbar app online gezet door LG

• rambocus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:27
Krijgen binnenkort OLED65CX6LA en hebben thuis al een soundbar Yamaha YSP-5600 en nvidia shield pro.

De Shield gebruiken we om films af te spelen en en netflix , youtube etc te kijken.

Hebben op de NAS veel films met dts of dts-hd staan die de tv niet zal afspelen ( = bekend).

Deze yamaha soundbar heeft echter ook geen HDR Passtrough, anders had ik de nvidia shield pro aan de soundbar gezet en vanaf de soundbar weer naar de tv.

Dus even een dilemma.

Wat ik evt. zie als oplossing is deze soundbar te verkopen en een andere soundbar te kopen die wel HDR Passtrough heeft en ik dus wel dts etc kan afspelen en toch het beste beeld heeft/geeft op de tv. ( of is er stiekem wel een andere oplossing die ik niet weet).

Maar welke soundbar raden jullie mij aan voor deze setting in de prijsklasse van ca €800,--

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• effect10
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:29
Ben zelf zeer tevreden met de JBL 9.1 icm NVIDIA shield
rambocus schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:13:
Krijgen binnenkort OLED65CX6LA en hebben thuis al een soundbar Yamaha YSP-5600 en nvidia shield pro.

De Shield gebruiken we om films af te spelen en en netflix , youtube etc te kijken.

Hebben op de NAS veel films met dts of dts-hd staan die de tv niet zal afspelen ( = bekend).

Deze yamaha soundbar heeft echter ook geen HDR Passtrough, anders had ik de nvidia shield pro aan de soundbar gezet en vanaf de soundbar weer naar de tv.

Dus even een dilemma.

Wat ik evt. zie als oplossing is deze soundbar te verkopen en een andere soundbar te kopen die wel HDR Passtrough heeft en ik dus wel dts etc kan afspelen en toch het beste beeld heeft/geeft op de tv. ( of is er stiekem wel een andere oplossing die ik niet weet).

Maar welke soundbar raden jullie mij aan voor deze setting in de prijsklasse van ca €800,--

• rambocus
effect10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:22:

[...]
die geeft alles door volgens de door mij voorgestelde setting? Dan moet ik weer eens ing punten in de gaten houden

• crepsly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 25-11 10:01
Ik zie veel mensen in dit topic kiezen voor een LG DSN8YG, is er nou zo'n groot verschil met de DSN7Y om het prijsverschil te rechtvaardigen? Zit zelf te denken aan een DSN7Y met achterspeakers of een HW-Q70T met achterspeakers...

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

DON PAPA schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:23:
Voor de LG soundbar gebruikers, er is een vernieuwde soundbar app online gezet door LG

[Afbeelding]
Mooi , geïnstalleerd en gelijk een update voor de soundbar binnen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Allewijn
  • Niet online
crepsly schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:48:
Ik zie veel mensen in dit topic kiezen voor een LG DSN8YG, is er nou zo'n groot verschil met de DSN7Y om het prijsverschil te rechtvaardigen? Zit zelf te denken aan een DSN7Y met achterspeakers of een HW-Q70T met achterspeakers...
Als ik ze op de LG website vergelijk, zie ik, los van de breedte/formaten, inhoudelijk er het meest uit springen dat de 8 wel google cast en google assistent ingebouwd heeft en de 7 niet.
Dus daar kan je bijv. geen spotify heen streamen denk ik zo.
Dat is wel een doorslaggevend verschil...
https://www.lg.com/nl/compare?bizType=B2C

Ik zelf overweeg ook nog steeds de DSN8YG met SPK8 surround speakers.
Alleen de prijs is momenteel niet aantrekkelijk. Overal 699,-.
Eind februari was die 399,- zie ik. Ik weet niet hoe dat komt?!, maar ik denk dat het wijs is om nog even te wachten...
pricewatch: LG DSN8YG

• Allewijn
  • Niet online
Ondertussen is de 2021 lineup er, dus prijzen van 2020 serie gaat nu zeker weer dalen.
SP8YA is bijv de 2021 '8'serie:

https://9to5mac.com/2021/...g-soundbar-lineup-launch/

• rambocus
effect10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:22:

[...]
Mag ik vraag stellen wat is de totale lengte van de soundbar met daaraan vastgeklikt de rears . Ik zie op verschillende sites verschillende lengtes .

• Ben er
Ik heb sinds maart een denon home 550 en later 2x de denon home 150 om als surround te laten fungeren.
Nu wist ik dat er nog een update kwam om het als surround te laten pairen.
En dat zou ergens rond 21 april zijn.
Had van de week even contact met denon Nederland of dat nog klopt,dan word er gezegd dat ze niet weten wanneer maar dat het ineens geen april word.
Nu had ik best geduld van maart tot april maar heb toch weer het gevoel dat ik belazerd ben,waarrom als je een nieuw product op de markt brengt zorg dat het is een keer goed werkt.
De denon home producten kunnen wel als surround op denon DHT-S716H soundbar maar niet op de home 550,dan lijkt me dat het niet zo moeilijk moet zijn om dit gelijk bij het uitbrengen ervan gereed te hebben.
Ik had denon best hoog zitten maar voelt weer als een domper.
Ben geneigd om het boeltje weer te verkopen.

• effect10
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:29
Totale lengte met aangesloten rears is 123 cm. Mijn OLED 903 55 is 125 cm, dus past mooi.
rambocus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:08:
[...]

Mag ik vraag stellen wat is de totale lengte van de soundbar met daaraan vastgeklikt de rears . Ik zie op verschillende sites verschillende lengtes .

• rambocus
effect10 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
Totale lengte met aangesloten rears is 123 cm. Mijn OLED 903 55 is 125 cm, dus past mooi.

[...]
dank je dat is idd de goede maat.

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:27
Ben er schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:13:
Ik heb sinds maart een denon home 550 en later 2x de denon home 150 om als surround te laten fungeren.
Nu wist ik dat er nog een update kwam om het als surround te laten pairen.
En dat zou ergens rond 21 april zijn.
Had van de week even contact met denon Nederland of dat nog klopt,dan word er gezegd dat ze niet weten wanneer maar dat het ineens geen april word.
Nu had ik best geduld van maart tot april maar heb toch weer het gevoel dat ik belazerd ben,waarrom als je een nieuw product op de markt brengt zorg dat het is een keer goed werkt.
De denon home producten kunnen wel als surround op denon DHT-S716H soundbar maar niet op de home 550,dan lijkt me dat het niet zo moeilijk moet zijn om dit gelijk bij het uitbrengen ervan gereed te hebben.
Ik had denon best hoog zitten maar voelt weer als een domper.
Ben geneigd om het boeltje weer te verkopen.
B&O Sound Stage weg gedaan?

• Ben er
Nee die heb ik nog bij mijn zoon op zijn kamer dus ik kan nog is switchen

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:27
Ben er schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:27:
Nee die heb ik nog bij mijn zoon op zijn kamer dus ik kan nog is switchen
Ik kan me goed voorstellen dat een Denon Home 550 niet in de buurt komt van de Sound Stage. In ieder geval niet met muziek luisteren en als Soundbar alleen ook niet met alle andere zaken. Met achterspeakers en sub zal het op het gebied van surroundgeluid wel beter zijn natuurlijk.

• Ben er
De soundbar vald echt niet tegen zeker niet maar ik ben meer een film fan dan is de sound stage zonder surround achter niet wat het moet zijn vond ik wel jammer.
Maar uit die denon home 550 komt wel een aardig geluid

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:33
Niet crossposten, verder in thewizard2006 in "Advies Geluidsinstallatie"

[Voor 91% gewijzigd door FeaR op 12-04-2021 10:51]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• fuqua
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-11 08:47
ik zit de LG DSN10YG en de LG DSN9YG met elkaar te vergelijken en ik vraag me dan 2 dingen af.

1. waarom is de LG DSN10YG goedkoper terwijl het een nieuwer model is dan de LG DSN9YG ?

2. volgens pricewatch heeft de LG DSN10YG geen eARC, maar andere sites zeggen weer van wel ?! wat is het nu ?

• crepsly
Voor degene die wat meer ingevoerd zijn in de samsung soundbars, ik sta voor de keuze om een HW-Q800T of HW-Q70R te kopen. HW-Q70R kost net 2 tientjes meer, wat zouden jullie kiezen? Graag antwoorden in het topic dat ik ervoor heb gestart: Hulleman in "Soundbar - Samsung Q800T vs Samsung Q70R"

• jessi1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-04 13:28
kort geleden een Clic audiomeubel via MP aangeschaft. De deurtjes zijn met stof bekleed.
In de kast staat een PS5,Xbox,shield en Ziggo Next. De soundbar is een Sennheiser Ambeo en SVS SB-1000 Pro subwoofer op de grond.

• TranceDJ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:20
Theo27 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:41:
Heeft iemand ervaring met een noise suppressor?
Op mijn JBL 9.1 soundbar hoor ik heel af toe een harde tik die door de speakers komt. Dit gebeurd meestal bij het veranderen van input. Ik had gelezen dat meer mensen hier last van hadden. Zou zo'n magnetich boxje dit probleem verhelpen?
eARC in de TV-instellingen al eens uitgezet? Vanaf dat moment geen luide tik meer bij mij.

• Ramnia
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-11 08:34
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van soundbars. Ik heb nu een oud 5.1 setje in mijn woonkamer maar die wil ik vervangen. Ik zoek dan eigenlijk naar een soundbar die gewoon mooi zuiver geluid geeft bij films. Ik weet bijvoorbeeld ook niet goed hoe goed het surround sound klinkt uit zo'n bar. Ik vind in ieder geval een goede bass belangrijk omdat ik er ook veel muziek mee luister.

Kan ik iemand mij helpen hoe ik nou het best een soundbar kan kiezen? Ik raak een beetje verloren in keuze..

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Wildfire

Joy to the world!

fuqua schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:58:
ik zit de LG DSN10YG en de LG DSN9YG met elkaar te vergelijken en ik vraag me dan 2 dingen af.

1. waarom is de LG DSN10YG goedkoper terwijl het een nieuwer model is dan de LG DSN9YG ?
Dat vraag ik me ook af. Nergens iets gezien wat het verklaart.
2. volgens pricewatch heeft de LG DSN10YG geen eARC, maar andere sites zeggen weer van wel ?! wat is het nu ?
Is een fout in de pricewatch welke ik al heb laten corrigeren. Mijn vader heeft deze soundbar sinds kort en ik kan bevestigen dat deze toch echt gewoon eARC heeft. Staat ook in de officiële specs van LG zelf trouwens.

Ik heb de soundbar ook maar besteld trouwens. :)

[Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 15-04-2021 19:28]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Rox92
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:23
Wildfire schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:28:
[...]

[...]

Is een fout in de pricewatch welke ik al heb laten corrigeren. Mijn vader heeft deze soundbar sinds kort en ik kan bevestigen dat deze toch echt gewoon eARC heeft. Staat ook in de officiële specs van LG zelf trouwens.

Toevallig ben ik zelf ook in de markt voor een soundbar en waarom heb je voor die gekozen als ik vragen mag ?
Bijvoorbeeld de Samsung hw-q900t is even duur maar heeft 7.1.2 speakers. En meer is altijd beter. Toch ?!?!

• Wildfire
  • Laatst online: 14:41

Wildfire

Joy to the world!

Rox92 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:19:
[...]

Toevallig ben ik zelf ook in de markt voor een soundbar en waarom heb je voor die gekozen als ik vragen mag ?
Bijvoorbeeld de Samsung hw-q900t is even duur maar heeft 7.1.2 speakers. En meer is altijd beter. Toch ?!?!
De LG heeft nog de mogelijkheid achteraf achterluidsprekers toe te voegen. Plus ik ben gewoon tevreden over LG als merk, mijn twee TV's zijn ook LG.

Daarnaast kon ik de LG DSN10YG bij een officiële LG dealer voor €579 kopen dus de prijs is ook fijn. :)

[Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 15-04-2021 23:32]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• fuqua
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-11 08:47
Wildfire schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:28:
[...]

[...]

ik heb em ook inmiddels in huis, werkt helemaal perfect !

• red1
  • Laatst online: 15:55
Heeft er al iemand ervaring met de Samsung HW-Q800A (2021) soundbar? Vooral in vergelijking met de Q900T van 2020?

• crepsly
Ik ben overgegaan tot de aanschaf van de HW-Q800T. Ik heb tot nu toe echter zeer wisselende ervaringen met de geluidskwaliteit. Via Netflix of Youtube is het geluid perfect. Als ik echter TV kijk via de CI+ tuner en Ziggo is het geluid echter van erg slechte kwaliteit, het klinkt heel blikkerig.

Het blikkerige geluid bij TV kijken kon ik oplossen door een andere audiostream te pakken, de MPEG stream i.p.v. de Dolby Audio. Volgens mij moet de Dolby Audio juist van een hogere kwaliteit zijn en soms zelfs in 5.1 uitgezonden worden. De soundbar is aangesloten via eARC met mijn LG C9 OLED. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• red1
  • Laatst online: 15:55
crepsly schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:59:
Ik ben overgegaan tot de aanschaf van de HW-Q800T. Ik heb tot nu toe echter zeer wisselende ervaringen met de geluidskwaliteit. Via Netflix of Youtube is het geluid perfect. Als ik echter TV kijk via de CI+ tuner en Ziggo is het geluid echter van erg slechte kwaliteit, het klinkt heel blikkerig.

Het blikkerige geluid bij TV kijken kon ik oplossen door een andere audiostream te pakken, de MPEG stream i.p.v. de Dolby Audio. Volgens mij moet de Dolby Audio juist van een hogere kwaliteit zijn en soms zelfs in 5.1 uitgezonden worden. De soundbar is aangesloten via eARC met mijn LG C9 OLED. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kan niet oordelen over de Q800T, maar ik heb sinds gisteren de Q900T staan. Dat blikkerige herken ik bij een wat hoger volume, maar het stoort mij niet heel erg. Ik moet zeggen dat hij het best aardig doet, bij films wel te verstaan. Muziek is echt een no go. Maar bij alles merk ik dat ik het gevoel heb alsof de soundbar echt bij de grote jongens wilt horen, maar dat het net niet lukt. Hij valt voor mij door de mand, het is het net niet ofzo.

Bij het volume op 20 komt er al een geweld los van jewelste. Ik had liever een wat rustigere opbouw gehad. De subwoofer begint al te borrelen en te pruttelen op een laag geluidsniveau. Dat voel wat onrustig aan.

Maar dan vergelijk ik deze set met de Monitor Audio Gold set icm met een Marantz 7 serie receiver, die ik hier jaren heb gehad. Die vergelijking is niet eerlijk. Maar dat ik niet meer met die hele kabelbende zit, is ook wel fijn. Plus de kamer oogt wat rustiger zo.

• Rotinomm
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 27-11 23:06
Hi,

Geen idee of ik hier op de juiste plek ben.

Maar gister na lang denken een LG CX 55" besteld

Momenteel heb ik aan mijn TV een paar computerspeakers + subwoofer van Harman Kardon.
Alleen nu er een nieuwe TV komt wil ik graag qua geluid ook een upgrade maken.

Echter werd ik in de mediamarkt aangenaam verrast door de Sony HT-ZF9 Soundbar.

Nu heb ik alleen geen enkel idee wat compatibel met elkaar is.. en wat slim is om te kopen.

Zal het gaan gebruiken voor gamen (ps5), muziek en films/series

De soundbar zal voor de TV komen te liggen. (op het meubel)
Een losse subwoofer er bij zou fijn zijn.
Budget is rond de 350-500 euro.

Wellicht dat iemand een mooi advies heeft?

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Ik heb een BlueSound soundbar met sub , als ik via bluetooth van af mn IMAc naar de soundbar muziek afspeel (youtube) lopen beeld en geluid niet synchroon , het geluid loopt ongeveer 1 seconde achter.

Is hier wat aan te doen eventueel en zo ja wat ?

• Ben er
Hoe klinkt de bluesound kwa films en muziek

Ik heb wel interesse in de bluesound pulsen +

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:50
Soundbars kunnen nooit tippen aan echte speakers. Alleen voor de slaapkamer tv zou ik het kunnen begrijpen. Ik zou echt nooit series/films kunnen kijken via een soundbar. Is gewoon zonde van de kwaliteit, voor het echte bioscoop/filmgenot.

[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 30-04-2021 18:59]

• ramrodwillem
  • Nu online
Ben er schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:44:
Hoe klinkt de bluesound kwa films en muziek

Ik heb wel interesse in de bluesound pulsen +
Ik ben er zeer tevreden oven , heb oa Samsung , LG, Sonos goed met de BS kunnen vergelijken en stak er met kop en schouders boven uit, ook zonder de losse sub , met de sub klinkt het allemaal net weer wat lekkerder . De nieuwe B&O schijnt ook erg goed te zijn maar die was toen nog niet te koop. Gewoon zelf gaan luisteren , wat ik goed/mooi vind hoef jij natuurlijk niet te vinden .

• ramrodwillem
  • Nu online
CyberMania schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:52:
Soundbars kunnen nooit tippen aan echte speakers. Alleen voor de slaapkamer tv zou ik het kunnen begrijpen. Ik zou echt nooit series/films kunnen kijken via een soundbar. Is gewoon zonde van de kwaliteit, voor het echte bioscoop/filmgenot.
Dat hoeft ook niet hé voor sommige is het een prima oplossing en de huidige soundbar van B&O schijnt erg goed te zijn . Ligt er ook maar net aan wat voor films je kijkt, ik hoef geen 5.1 onzin voor de films die ik kijk. Een goed uitgebalanceerd geluid met een vol laag is voor mij prima. En dat is wat ik nu heb :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 09:35
Iemand wellicht een idee wanneer de Klipsch Cinema 1200 eindelijk uitgebracht zal worden? Online nergens iets concreets over te vinden, en Klipsch zelf reageert helaas ook niet vlotjes op m’n verzonden e-mail..

https://www.facebook.com/hbbsebas2022

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeanLeBlanc17
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 20-11 11:21
Ik heb de DSN9YG maar krijg hem online en castend niet aan de praat? Loopt altijd iets fout via Google home.

Iemand ook al voorgehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004

Fjeze

AllesPerfect!

crazylegs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 01:32:
Iemand wellicht een idee wanneer de Klipsch Cinema 1200 eindelijk uitgebracht zal worden? Online nergens iets concreets over te vinden, en Klipsch zelf reageert helaas ook niet vlotjes op m’n verzonden e-mail..
Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar, helaas blijft het erg stil rondom deze soundbar.

Niemand die nieuwsgierig is naar deze soundbar? Op papier zou deze toch veeel interessanter moeten zijn dan al die Samsung en LG soundbars die hier zoveel voorbij komen...

Fly or Die

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Down Under
  • Laatst online: 17:52
Fjeze schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar, helaas blijft het erg stil rondom deze soundbar.

Niemand die nieuwsgierig is naar deze soundbar? Op papier zou deze toch veeel interessanter moeten zijn dan al die Samsung en LG soundbars die hier zoveel voorbij komen...
Levertijd: 15 juni 2021??
https://www.mediaelectronics.be/product/klipsch-cinema-1200/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
Dat zou wederom een delay zijn.. laatste wat ik hoorde was mei 2021..

*Edit: Zojuist (10-5) contact gehad met plattetv.nl zij verwachten een eerste levering pas op 30-6. :X

[Voor 15% gewijzigd door crazylegs op 10-05-2021 10:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CBX1047
  • Laatst online: 27-05 12:22
Sennheiser Ambeo eARC probleem

Hallo, heb 3 dagen geleden een update voor mijn Sennheiser Ambeo soundbar gekregen en sindsdien werkt eARC niet meer.
Kan alleen geluid krijgen via Optical !

Zijn er meer Ambeo gebruikers met het zelfde probleem na de update naar versie 1.0.147 ?

EDIT

ARC probleem opgelost:
TV en Soundbar van stroom (dus stekker uit het stop contact !!),
TV weer aan,
dan Soundbar aan,
als het goed is word de ARC communicatie weer op de correcte manier gedeeld.

[Voor 35% gewijzigd door CBX1047 op 20-05-2021 20:27]

• ChiFan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 18-11 20:11
Op dit moment wordt onze tv ingebouwd in een kast. Dat komt er ongeveer als dit uit te zien.

We zouden ook graag het geluid willen werken. Nu zat ik te denken aan een soundbar, maar heb daar een paar vragen over.

1. Wat als we de soundbar onder de kast zetten? Dit zal zonder obstructie zijn. Wat doet dit met het geluid?

2. Het liefst gaan we voor een draadloze soundbar, maar ik heb zelf het idee dat als ik deze via BT aan mijn televisie koppel dat er altijd audio lag is. Zijn hier andere oplossingen voor met een goede lip sync? Via HDMI kan ook indien hij onder het kastje kan.

Ik zou de soundbar ook onder de tv kunnen hangen aan de tv lift, maar dan kan ik hem niet gebruiken als speaker van een andere bron als de tv niet aan staat. Dan zit hij immers in de kast.

Overigens ben ik sowieso van plan om een soundbar met een draadloze subwoofer te nemen. Die kan prima achter een kastje of onder een bank staan.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
Nu de Klipsch Cinema 1200 nog erg lang op zich laat wachten (mail gehad van Klipsch met de tekst we hope to release this year) ben ik van plan om te gaan voor een 2021 model van LG, de https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsp11ra . Meer mensen die hier naar kijken, of ‘m wellicht al hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dantius
  • Laatst online: 09-11 15:42
Een paar dagen geleden nieuwe tv ingehangen LG G1, en een soundbar set gekocht van LG DSP11RA. Waarom deze soundbar? Esthetiek en samenwerking met tv (sound share), en ik vind LG een tof merk, vorige tv was van LG, de nieuwe nu ook.

Maar..... Soundbars maken is blijkbaar een vak apart, apps maken voor soundbars een nog aparter vak, getuige het feit dat LG voor bijna alle apps 2 of minder sterren scoort in de appstore. Ik loop nu tegen een 2-tal problemen aan:

1. Ik krijg de soundbar met geen mogelijkheid aan de wifi gekoppeld. Ik volg de stappen, maar krijg bij het koppelen een foutmelding. Ook de alternatieve methode om het als airplay device via mijn iphone de wifi credentials te geven loopt vast.

allereerst de lg wifi geluid app geinstalleerd, volgens gebruiksaanwijzing van de soundbar. Bij opstarten van de app de melding gekregen dat de app is discontinued, en ik de lg soundbar app moest installeren. Dus dat gedaan

na installeren de soundbar aangezet en in de app naar soundbar gezocht. Dat werkt. de stappen om met wifi te verbinden gevolgd tot het moment dat er een timer van 120 seconden in beeld komt die aftelt en de soundbar daadwerkelijk verbinding probeert te maken. Dan klinkt er een pling uit de soundbar maar ergens tijdens de timer krijg ik een foutmelding dat verbinden niet gelukt is, met een alternatieve methode om wifi aan te sluiten. Die alternatieve methode werkt evenmin. Zelfs een 3e methode, als ik in wifi de soundbar aanklik en hij zegt: dit is een airplay apparaat, zal ik hem verbinden met je wifi, loopt uiteindelijk vast

meerdere malen geprobeerd, wifi gereset, soundbar gereset, stroom er af geweest, resultaat is steeds hetzelfde.

wifi is prima waar de soundbar staat, en ik heb een nieuwe ipad op exact die locatie met wifi verbonden zonder problemen (om te testen)

probleem 2:
Gisteren zat ik op netflix The Irregulars te kijken. Tv en soundbar zijn via e-arc aangesloten en soundshare stond aan. Onder alle stemmen zat een soort irritante brom. Als een soort subwoofer echo (maar het kwam uit de bar, niet de subwoofer) steeds als iemand iets zei. Verschillende sound modi geprobeerd en AI mode aan en uitgezet maar dit probleem bleef. Uiteindelijk verder gekeken met de soundbar uit en alleen geluid van de televisie, en toen was het probleem opgelost.

Of ik dit probleem zou kunnen oplossen in de soundbar app weet ik niet, want die krijg ik dus niet aangesloten. Verder is er bar weinig te troubleshooten aan de soundbar

Dinsdag een mail gestuurd naar LG over de wifi connectivity issues, maar daar tot nog toe geen reactie op gehad. Dus gisteravond maar in whatsapp geklommen om op die manier contact op te nemen met LG. Daar vanmorgen reactie op gehad dus alle details doorgestuurd en ben benieuwd wat daar uitkomt.

zijn er mensen die hier ook mee te maken hebben gehad en een oplossing hebben gevonden? Uiteraard update ik dit topic even als ik van LG info heb ontvangen.

Nog wat aanvullende info:

LG Soundbar app: versie 1.0.8
iOS versie:14.5.1
telefoon: Iphone X

Tv: LG G1 77
Soundbar: LG DSP11RA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dantius
crazylegs schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:00:
Nu de Klipsch Cinema 1200 nog erg lang op zich laat wachten (mail gehad van Klipsch met de tekst we hope to release this year) ben ik van plan om te gaan voor een 2021 model van LG, de https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsp11ra . Meer mensen die hier naar kijken, of ‘m wellicht al hebben?
Ik heb hem dus, zie mijn post hierboven. Lastig aan te komen set die tot nu toe nog niet doet wat ik er van verwacht had, maar dat ligt meer aan de wifi van de bar, dan aan de bar zelf tot nu toe. Ik update mijn post zodra ik een stap verder ben :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
Dantius schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Ik heb hem dus, zie mijn post hierboven. Lastig aan te komen set die tot nu toe nog niet doet wat ik er van verwacht had, maar dat ligt meer aan de wifi van de bar, dan aan de bar zelf tot nu toe. Ik update mijn post zodra ik een stap verder ben :).
Top, ik lees mee, is ie ook via LAN aan te sluiten trouwens? Dat is mijn idee wat ik dr mee wil gaan doen namelijk. Is de soundbar ook geschikt om aan de muur te bevestigen, of moet ie staan op je meubel? Heb je er wellicht wat foto’s van? Ben wel benieuwd eigenlijk, zie ‘m nog niet “in het wild” namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dantius
Voor zover ik weet is hij niet via LAN aan te sluiten. Die vraag heb ik wel gesteld aan LG, want er lijkt een afgedekte aansluiting op te zitten grofweg in de vorm van ethernet, dus of dat een verborgen aansluiting is of niet durf ik niet te zeggen. (tijdens het typen van de reply antwoord van LG: er is GEEN kabelaansluiting LAN mogelijk)

LG raadt aan de oude wifi speaker app te gebruiken om daarmee te proberen te koppelen, dat probeer ik vanavond wanneer ik weer thuis ben. Mocht dat werken dan hoop ik daarmee de afstelling te kunnen doen en daarmee probleem 2 op te lossen. Ze hebben al aangegeven dat ze graag een geluidsfragment ontvangen als dat niet lukt om het te analyseren, dus ook die maak ik vanavond even.

ik kon er inderdaad in het wild ook weinig van vinden, zelfs geen reviews, maar toch voor het 2021 model gekozen door de airplay ondersteuning ten opzichte van alleen google voor de 2020 versie.

De soundbar kan ook aan de muur, daarvoor zitten zelfs 2 muurbeugels bijgeleverd (ook voor de achterspeakers trouwens), dus het pakketje is wel super netjes compleet geleverd.

Foto's zal ik vanavond wat maken als ik er aan denk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crepsly
Dantius schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:34:
Een paar dagen geleden nieuwe tv ingehangen LG G1, en een soundbar set gekocht van LG DSP11RA. Waarom deze soundbar? Esthetiek en samenwerking met tv (sound share), en ik vind LG een tof merk, vorige tv was van LG, de nieuwe nu ook.

Maar..... Soundbars maken is blijkbaar een vak apart, apps maken voor soundbars een nog aparter vak, getuige het feit dat LG voor bijna alle apps 2 of minder sterren scoort in de appstore. Ik loop nu tegen een 2-tal problemen aan:

1. Ik krijg de soundbar met geen mogelijkheid aan de wifi gekoppeld. Ik volg de stappen, maar krijg bij het koppelen een foutmelding. Ook de alternatieve methode om het als airplay device via mijn iphone de wifi credentials te geven loopt vast.

allereerst de lg wifi geluid app geinstalleerd, volgens gebruiksaanwijzing van de soundbar. Bij opstarten van de app de melding gekregen dat de app is discontinued, en ik de lg soundbar app moest installeren. Dus dat gedaan

na installeren de soundbar aangezet en in de app naar soundbar gezocht. Dat werkt. de stappen om met wifi te verbinden gevolgd tot het moment dat er een timer van 120 seconden in beeld komt die aftelt en de soundbar daadwerkelijk verbinding probeert te maken. Dan klinkt er een pling uit de soundbar maar ergens tijdens de timer krijg ik een foutmelding dat verbinden niet gelukt is, met een alternatieve methode om wifi aan te sluiten. Die alternatieve methode werkt evenmin. Zelfs een 3e methode, als ik in wifi de soundbar aanklik en hij zegt: dit is een airplay apparaat, zal ik hem verbinden met je wifi, loopt uiteindelijk vast

meerdere malen geprobeerd, wifi gereset, soundbar gereset, stroom er af geweest, resultaat is steeds hetzelfde.

wifi is prima waar de soundbar staat, en ik heb een nieuwe ipad op exact die locatie met wifi verbonden zonder problemen (om te testen)

probleem 2:
Gisteren zat ik op netflix The Irregulars te kijken. Tv en soundbar zijn via e-arc aangesloten en soundshare stond aan. Onder alle stemmen zat een soort irritante brom. Als een soort subwoofer echo (maar het kwam uit de bar, niet de subwoofer) steeds als iemand iets zei. Verschillende sound modi geprobeerd en AI mode aan en uitgezet maar dit probleem bleef. Uiteindelijk verder gekeken met de soundbar uit en alleen geluid van de televisie, en toen was het probleem opgelost.

Of ik dit probleem zou kunnen oplossen in de soundbar app weet ik niet, want die krijg ik dus niet aangesloten. Verder is er bar weinig te troubleshooten aan de soundbar

Dinsdag een mail gestuurd naar LG over de wifi connectivity issues, maar daar tot nog toe geen reactie op gehad. Dus gisteravond maar in whatsapp geklommen om op die manier contact op te nemen met LG. Daar vanmorgen reactie op gehad dus alle details doorgestuurd en ben benieuwd wat daar uitkomt.

zijn er mensen die hier ook mee te maken hebben gehad en een oplossing hebben gevonden? Uiteraard update ik dit topic even als ik van LG info heb ontvangen.

Nog wat aanvullende info:

LG Soundbar app: versie 1.0.8
iOS versie:14.5.1
telefoon: Iphone X

Tv: LG G1 77
Soundbar: LG DSP11RA
Voor de wifi verbinding wordt volgens mij alleen 2.4 GHz ondersteund. Als je probeert te verbinden met een 5 GHz lukt het niet. Het kan nodig zijn om je 2.4 GHz wifi een andere naam te geven, dan weet je zeker dat de soundbar de juiste pakt. De brom is een vreemd issue, misschien helpt een firmware update als je de wifi hebt verbonden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LAPJENL70
crepsly schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Voor de wifi verbinding wordt volgens mij alleen 2.4 GHz ondersteund. Als je probeert te verbinden met een 5 GHz lukt het niet. Het kan nodig zijn om je 2.4 GHz wifi een andere naam te geven, dan weet je zeker dat de soundbar de juiste pakt. De brom is een vreemd issue, misschien helpt een firmware update als je de wifi hebt verbonden...
Lijkt me sterk dat je alleen via 2.4 GHz kunt verbinden. ik heb het model LG DSN8YG die ouder is en die is verbonden via de 5 GHz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dantius
@crepsly thanks voor de tip! dat had ik nog niet geprobeerd. Ik zit op een mesh netwerk, dus 2.4ghz en 5ghz gecombineerd. Voor mijn gastennetwerk even de SSID's gescheiden zodat ik zeker wist dat ik op 2.4 Ghz zat, maar ook dat mocht niet baten helaas.

@crazylegs foto's gaat niet meer werken sorry, het is al te donker hier

conclusie van het gesprek met LG: probeer de oude app. Gedaan: effect hetzelfde als met de nieuwe app, foutmelding bij verbinden. Ook via deze app de alternatieve route (airplay apparaat toegang geven via wifi settings) geprobeerd, ook zonder succes. Enige andere inbreng die LG nog had: Soundbars zijn een carry in apparaat, dus neem contact op met de winkel waar je het gekocht hebt, of meld hem aan bij CE repair.

Dus, morgen maar eens bellen met de winkel waar hij vandaan komt, kijken of die nog iets zinnigs te melden heeft, want ik kom hier geen steek verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
Dantius schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:10:
@crepsly thanks voor de tip! dat had ik nog niet geprobeerd. Ik zit op een mesh netwerk, dus 2.4ghz en 5ghz gecombineerd. Voor mijn gastennetwerk even de SSID's gescheiden zodat ik zeker wist dat ik op 2.4 Ghz zat, maar ook dat mocht niet baten helaas.

@crazylegs foto's gaat niet meer werken sorry, het is al te donker hier

conclusie van het gesprek met LG: probeer de oude app. Gedaan: effect hetzelfde als met de nieuwe app, foutmelding bij verbinden. Ook via deze app de alternatieve route (airplay apparaat toegang geven via wifi settings) geprobeerd, ook zonder succes. Enige andere inbreng die LG nog had: Soundbars zijn een carry in apparaat, dus neem contact op met de winkel waar je het gekocht hebt, of meld hem aan bij CE repair.

Dus, morgen maar eens bellen met de winkel waar hij vandaan komt, kijken of die nog iets zinnigs te melden heeft, want ik kom hier geen steek verder.
Balen zeg van je troubles.. :-( hoop dat het snel is opgelost, foto's heeft geen haast, wanneer het licht goed is houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dantius
Voor wie het wil weten, even een update met betrekking tot mijn LG Soundbar issues:

Afgelopen weekend het volgende geprobeerd:
- Soundbar nogmaals stroomloos gemaakt en wifi gereset
- Enkele malen geprobeerd te verbinden met zowel de Wifi Speaker app, als de Soundbar app (geen succes)
- Iemand met een Android telefoon gevraagd om langs te komen, ook dat geen succes helaas

het is tussendoor 1x gelukt de app te laten doorstarten en contact te krijgen met de soundbar. Door het hele wifi verhaal buiten beschouwing te laten en in de wifi settings direct contact te maken met de soundbar, kon ik de gevorderde settings zien. Bij restarten van de app was de soundbar meteen weer onzichtbaar.

Vandaag dus op aanraden van de aankoopwinkel, contact gehad met LG repairs. De dame aan de telefoon heeft me rustig laten vertellen wat ik allemaal al geprobeerd had en daarna overlegd met de technische dienst. Die concludeerden dat er weinig extra te proberen was en dat er een grote kans is dat de bar gewoon defect is. Zij raadden aan contact met de winkel te leggen voor omruilen voor een nieuwe set (zij geven dan dus ook de winkel een OK voor het omruilen). Dus daar ben ik nu.

Algemeen tot nu toe: super kut dat het spul niet meteen naar behoren werkt, maar een defect kan natuurlijk altijd. Tot nu toe absoluut serieus genomen door zowel de winkel als LG repairs, waar beiden gewoon meedenken aan een oplossing. Dus weinig aan te merken op klantenservice, gewoon netjes zoals het hoort. Ga nu contacten met de winkel om de omruiling in gang te zetten en hopen dat het issue dan de wereld uit is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:36
Net een half jaar na de garantietermijn houd de subwoofer van mijn Sony HT-Z9F ermee op :F

Volgens mij is de voeding kapot want er brand geen lampje meer helaas.

Samen met de surround speakers is het een heerlijke set maar die sub mis ik wel gigantisch, als ik zo reacties lees op internationale fora dan is de service van Sony niet om over naar huis te schrijven. Heeft er iemand een idee welke sub hier als vervanger voor kan dienen? Weinig zin om heel lang zonder te zitten namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diedjes
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 26-05 19:57
Ik hoor hier veel mensen over de Lg tv in combinatie met een soundbar.
Maar je hebt toch enorm last van audio delay bij het afspelen van dolby content(atmos)?
Dan is het toch al niet de moeite waard om bijvoorbeeld een sonos arc te kopen, aangezien atmos en dolby digital gewoon niet om aan te horen is op een LG tv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben er
Ik heb een lg oled65cx en de sonos arc en heb er totaal geen last van wat diedjes hier verkondigd.
Want is het een aanname of heb je een paar mensen er over gehoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crepsly
diedjes schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:28:
Ik hoor hier veel mensen over de Lg tv in combinatie met een soundbar.
Maar je hebt toch enorm last van audio delay bij het afspelen van dolby content(atmos)?
Dan is het toch al niet de moeite waard om bijvoorbeeld een sonos arc te kopen, aangezien atmos en dolby digital gewoon niet om aan te horen is op een LG tv.
Waar heb je het over? Dolby Atmos is super op mijn LG C9 i.c.m. HW-Q800T

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diedjes
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 26-05 19:57
Ben er schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:57:
Ik heb een lg oled65cx en de sonos arc en heb er totaal geen last van wat diedjes hier verkondigd.
Want is het een aanname of heb je een paar mensen er over gehoord.
Op internet lees ik heel veel over dit probleem. Zie hier op tweakers ook iemand die de cx retour doet precies om deze reden. Maar blijkbaar geldt dit niet voor iedereen. Ik wou de cx kopen, maar toen las ik dat veel mensen last hadden van audio delay bij Dolby content.

[Voor 3% gewijzigd door diedjes op 25-05-2021 20:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadget Freak
D-Ed schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:56:
Net een half jaar na de garantietermijn houd de subwoofer van mijn Sony HT-Z9F ermee op :F
Geef je 'm nu al op? Neem contact op met de winkel waar je 'm hebt gekocht, dit is onacceptabel. Ze moeten uit coulance iets bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
Gadget Freak schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Geef je 'm nu al op? Neem contact op met de winkel waar je 'm hebt gekocht, dit is onacceptabel. Ze moeten uit coulance iets bieden.
Niet direct maar heb even wat bekeken op andere fora en dan zakt de moed mij snel in de schoenen. Als ik voor niet teveel geld een nieuwe sub kan vinden die ik hier aan kan sluiten dan geniet dat de voorkeur op dit moment.

Sowieso morgen even contact opnemen idd en hopen dat ik de factuur nog kan vinden

Edit: @Gadget Freak Hij werkt weer! vannacht de stroom eraf gehaald en een uurtje geleden weer aangezet.. Gisteren een uur de stroom eraf deed niets O-)

Weer erg blij met de Sony HT-Z9F mét sub en achterspeakertjes _/-\o_

[Voor 17% gewijzigd door D-Ed op 26-05-2021 13:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben er
Ik denk dat het wel meevalt diedjes
De meeste źullen geen probleem hebben en je leest alleen hier die het wel hebben dat zijn er maar enkele.
Gewoon kopen die cx

• Gadget Freak
@D-Ed
Goed nieuws!

• D-Ed
We werken hier vandaag met tweeën thuis en zitten weer te swingen met Studio Brussel op de achtergrond ipv hard te irriteren aan dat veel te slechte geluid zonder sub _O-

Komende jaar toch maar weer eens gaan oriënteren op een fatsoenlijke basis set met goede front (bookshelf) speakers zodat het niet zo opvalt als de sub niet meedoet. Maar goed, daar hebben we andere threads voor ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gadget Freak
Ik ben dan ook niet geïnteresseerd in soundbars om hun fantastische geluidskwaliteit, ik ben geïnteresseerd omdat ik graag goed geluid heb zonder dat m'n vrouw zit te zeiken over overal speakers en draden! 8)

Ik luister het liefst naar een set met grote speakers, eventueel boekenplankspeakers of kleine speakers en een goede sub. Een soundbar komt daarna pas...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:18
CyberMania schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:52:
Nee klopt in een soundbar zitten geen echte speakers. Kleine kaboutertjes die een speaker proberen na te bootsen.

Even zonder gekheid, de huidige soundbars bieden zeker wel goede geluidskwaliteit. Menig soundbars zetten een dynamischer beeld neer voor filmgeluid dan een samen gestelde set.

Je levert altijd in op bepaalde vlakken bij een soundbar, zeker mee eens. Maar het is niet zo dramatisch als het beeld wat jij hierboven schetst.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• D-Ed
Gadget Freak schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:00:
Ik ben dan ook niet geïnteresseerd in soundbars om hun fantastische geluidskwaliteit, ik ben geïnteresseerd omdat ik graag goed geluid heb zonder dat m'n vrouw zit te zeiken over overal speakers en draden! 8)

Ik luister het liefst naar een set met grote speakers, eventueel boekenplankspeakers of kleine speakers en een goede sub. Een soundbar komt daarna pas...
Idem.. Paar jaar geleden m’n KEF vloerstaanders en Denon receiver verkocht precies om die reden.. Maar begint af en toe toch weer te kriebelen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: augustus 2016
Mijn Kef R 700, zijn gekoppeld aan een Bluesound powernode 2.
Klinkt echt geweldig.
Nu de nieuwe powernode N 330 besteld, met twee pulse flex speakers voor surroundgeluid.

• Dantius
diedjes schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:32:
[...]

Op internet lees ik heel veel over dit probleem. Zie hier op tweakers ook iemand die de cx retour doet precies om deze reden. Maar blijkbaar geldt dit niet voor iedereen. Ik wou de cx kopen, maar toen las ik dat veel mensen last hadden van audio delay bij Dolby content.
Nu ben ik nog niet de beste benchmark, want mijn LG Soundbar werkt nog niet naar behoren (maar wordt opgelost), maar ik heb gewoon een audio delay instelling om dat eventueel aan te passen indien benodigd, tot nu toe echter nog niets van audio delay gemerkt, dus volgens mijn benchmark n=1 is het probleem er niet :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 18-11 20:11
In een zoektocht naar goede prijs kwaliteit verhouding ben ik gekomen op een Philips TAB8405/505. Ik kan hier echter vrijwel geen reviews van vinden. Hebben mensen in dit topic ervaring met deze (of andere Philips soundbars). De reden dat de soundbar mij aantrekt -> Goede prijs, Google assistent, losse draadloze subwoofer.

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13:42
Ik heb gisteren een LG OLED CX 65 binnen gekregen, fantastisch beeld maar de geluidskwaliteit van de interne speakers vind ik bedroevend. Alles klinkt heel erg dof en mensen zijn slecht te verstaan. Dit probleem had ik niet met mijn vorige TV (Samsung UE48JU7000L). Daar klonk het geluid naar mijn mening gewoon prima via de interne speakers.

Maar goed ben dus nu op zoek naar een soundbar, wil er maximaal €400 aan uitgeven. Ik ben op zoek naar iets wat voldoende geluid kan maken en waarmee het geluid dus niet meer zo dof/blikkerig klinkt en mensen dus goed te verstaan zijn in series.

Iemand aanraders? Weet niet of ik het beste voor een LG soundbar kan gaan ivm de integratie met de LG CX.
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee