• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-06 14:01
Wat de tv betreft,
Je kunt toch in het menu van de tv, het geluid instellen?
Spraak e.d.?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Simone96 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:02:
Ik heb gisteren een LG OLED CX 65 binnen gekregen, fantastisch beeld maar de geluidskwaliteit van de interne speakers vind ik bedroevend. Alles klinkt heel erg dof en mensen zijn slecht te verstaan. Dit probleem had ik niet met mijn vorige TV (Samsung UE48JU7000L). Daar klonk het geluid naar mijn mening gewoon prima via de interne speakers.

Maar goed ben dus nu op zoek naar een soundbar, wil er maximaal €400 aan uitgeven. Ik ben op zoek naar iets wat voldoende geluid kan maken en waarmee het geluid dus niet meer zo dof/blikkerig klinkt en mensen dus goed te verstaan zijn in series.

Iemand aanraders? Weet niet of ik het beste voor een LG soundbar kan gaan ivm de integratie met de LG CX.
De LG GX soundbar heeft momenteel 200 cashback. Je zou die kunnen halen voor 555 - 200 = 355 euro: https://www.hofma.nl/LG-Sound-Bar-GX

Hofma staat op de lijst van deelnemers. https://promo.deskservices.nl/nl/21-0124/

[Voor 16% gewijzigd door stin00 op 02-06-2021 12:27]

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06 22:13
stin00 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:25:
[...]

De LG GX soundbar heeft momenteel 200 cashback. Je zou die kunnen halen voor 555 - 200 = 355 euro: https://www.hofma.nl/LG-Sound-Bar-GX

Hofma staat op de lijst van deelnemers. https://promo.deskservices.nl/nl/21-0124/
Lijkt erop dat de LG GX soundbar meer is voor als je hem aan de muur hebt hangen. In mijn huidige appartement heb ik helaas niet de mogelijkheid om mijn TV aan de muur te hangen.

Ik heb net even zelf onderzoek gedaan en ben zelf uitgekomen op deze twee modellen.
https://tweakers.net/pricewatch/1624712/lg-dsn10yg.html of https://tweakers.net/pricewatch/1624712/lg-dsn10yg.html
Mede omdat deze allebei earc hebben en ik begrijp dat dat belangrijk is als je goed geluid wilt krijgen op de PS5.
Nu is die LG wel iets boven mijn budget maar hij is zo te zien wel flink afgeprijsd dus als hij het waard is, en betere integratie heeft met mijn LG TV dan de Samsung dan zou ik het wel overwegen.

Iemand enig idee welke van de twee het beste is?

Vraag me daarnaast wel af of die subwoofer geen overlast gaat geven voor mijn onderburen. Ik ben niet iemand die het geluid mega hard zet maar neem aan dat je die trillingen van zo'n subwoofer al snel voelt.
Misschien is het dan toch beter om een soundbar zonder subwoofer te nemen.

[Voor 11% gewijzigd door Simone96 op 02-06-2021 13:49]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 11:54
Dantius schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Ik heb hem dus, zie mijn post hierboven. Lastig aan te komen set die tot nu toe nog niet doet wat ik er van verwacht had, maar dat ligt meer aan de wifi van de bar, dan aan de bar zelf tot nu toe. Ik update mijn post zodra ik een stap verder ben :).
Ik heb de soundbar vandaag mogen ontvangen, so far so good. Geen wifi issues enz.

Sound settings ben ik nog een beetje mee aan het spelen. Hoe heb jij deze momentee precies als ik vragen mag?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soundbar waarbij je ook echt ruimtelijk geluid kunt waarnemen. Of te wel een goede onderscheid tussen links en rechts. Die gene die ik nu heb heeft dit namelijk niet. Iemand die er één kan aanraden voor onder de €800 euro.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:11
Ik heb sindskort een probleempje met mijn Q90R soundbar.

De soundbar geregeld aan WIFI disconnected en daarna weer WIFI connected en dit herhaald zich heletijd.

Iemand dit al eens meegemaakt?

Ik heb de soundbar al gereset door de - en + knop in te houden maar probleem blijft.

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 16:37
DM89 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:28:

De soundbar geregeld aan WIFI disconnected en daarna weer WIFI connected en dit herhaald zich heletijd.

Ik heb de soundbar al gereset door de - en + knop in te houden maar probleem blijft.
Ik heb dit in mindere mate met mijn Q70T soundbar ook. Heb bij mij het idee dat ie switched tussen 2 wifi zenders welke op de plek van de soundbar ongeveer even sterk zijn.

• DM89
Mexflex1980 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Ik heb dit in mindere mate met mijn Q70T soundbar ook. Heb bij mij het idee dat ie switched tussen 2 wifi zenders welke op de plek van de soundbar ongeveer even sterk zijn.
Ik heb maar 1 modem en 1 wifi verbinding.

Heb dit sinds deze week, hiervoor nooit gehad. Misschien eens het modem resetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49
crazylegs schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb de soundbar vandaag mogen ontvangen, so far so good. Geen wifi issues enz.

Sound settings ben ik nog een beetje mee aan het spelen. Hoe heb jij deze momentee precies als ik vragen mag?
NICE! Wat betreft wifi, soundbar app opstarten, verbinden en werkte meteen?
Settings: geen idee, want ik kan dus niet fatsoenlijk in de app finetunen, ben nog steeds bezig met laten repareren of omruilen van de soundbar, dus nog niets opgeschoten helaas. Ik merk wel, dat ik veel aan het switchen ben tussen pre-sets wanneer ik verschillende mediavormen bekijk. Music preset voor muziek, daarna zet je netflix aan en zijn stemmen weer mwah, dus dan naar cinema. in games vind ik de game modus dan weer wat dikker klinken. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 11:54
Dantius schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:43:
[...]

NICE! Wat betreft wifi, soundbar app opstarten, verbinden en werkte meteen?
Settings: geen idee, want ik kan dus niet fatsoenlijk in de app finetunen, ben nog steeds bezig met laten repareren of omruilen van de soundbar, dus nog niets opgeschoten helaas. Ik merk wel, dat ik veel aan het switchen ben tussen pre-sets wanneer ik verschillende mediavormen bekijk. Music preset voor muziek, daarna zet je netflix aan en zijn stemmen weer mwah, dus dan naar cinema. in games vind ik de game modus dan weer wat dikker klinken. Dat soort dingen.
Yes, opstarten en alles liep direct. Het wisselen herken ik idd wel.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Beste allen,

Voor onze nieuwe woonkamer zoek ik een soundbar voor het kijken van TV (LG OLED 65GX), maar vooral ook voor het kunnen luisteren van muziek via de telefoon. Waarbij je ook elders in de woonkamer zal zijn dan op de bank voor de TV.

In mijn oude woning hadden mijn vriendin en ik een simpele Logitech 2.1 set, waar we qua muziek op zich redelijk tevreden mee waren. Maar nu moet alles natuurlijk draadloos en qua design er mooi uitzien. Bovendien wil ik via de telefoon kunnen streamen zonder dat de TV aanstaat.

Ik wilde eigenlijk voor de Sonos Arc gaan, en dan deze langzaam uitbreiden met 2 One's en later 1 Sub. Nu wordt dat totaal over de tijd wel heel prijzig.

Nu lees ik ook wel positieve verhalen over de Samsung HW-Q950T. Voordeel is dat ik dan voor het bedrag van de Sonos Arc, een geheel systeem heb en in één keer klaar ben. Maar hoe presteert deze set qua muziek? Ga je echt veel missen tov een Sonos systeem? En gaat een Sonos Arc het überhaupt wel aardig doen voor de time-being qua muziek.

Dank!

[Voor 13% gewijzigd door -Edwin- op 07-06-2021 10:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben overstag gegaan en heb een Bose 500 + bass module gekocht. Een van de redenen is de beperkte hoogte, ivm zeer geringe ruimte tussen TV meubel en TV aan de muur. Ik vroeg me daarna eigenlijk af, zou een soundbar ook op de vloer kunnen staan? Of zorgt dat voor matig geluid? Ik vermoed dat ATmos dan sowieso uit den boze is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 16:11
Vraagje aan iedere eigenaar van een Samsung HW-Q90R die dit leest:

Zou je eens, terwijl de soundbar uit staat, de sound mode-knop zo’n 10 seconden willen indrukken totdat de test tone-functie activeert? Elke speaker gaat dan in volgorde een ruis weergeven en het display op de soundbar laat daarbij zien welke speaker actief is.

Ik ben erg benieuwd of het volume van die ruis uit de speakers in het center-kanaal, nagenoeg even hoog is bij anderen. Bij mij is dat namelijk zeker niet het geval: de CT TW-speaker produceert een beduidend hoger volume dan TW, MID2 en CT.

Ik heb sterk het idee dat dit niet is zoals het hoort, want dialogen en ander geluid met een vergelijkbare frequentie is vaak slecht te horen. Het verhogen van het center-volume heeft weinig nut, omdat niet alleen het volume laag is maar de geluidskwaliteit ook niet naar behoren lijkt te zijn. Dialogen klinken wat gedempt en alsof je ze van onderwater hoort.

Zou daarom graag willen weten hoe dit bij andere Q90R-bezitters te horen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 20:16
Grobbelboy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:43:

Zou daarom graag willen weten hoe dit bij andere Q90R-bezitters te horen is.
Ga ik straks even voor je doen!
DM89 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:28:

Is de ARC verbinding wel actief? Ik heb laatst ook echt een uur lopen klooien omdat alle verbindingen weg bleven vallen. Bleek dat ons konijn op de remote was gaan staan waardoor ARC uitgeschakeld was. 8)7

[Voor 57% gewijzigd door xSmooth- op 13-06-2021 11:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DM89
xSmooth- schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Ga ik straks even voor je doen!

[...]

Is de ARC verbinding wel actief? Ik heb laatst ook echt een uur lopen klooien omdat alle verbindingen weg bleven vallen. Bleek dat ons konijn op de remote was gaan staan waardoor ARC uitgeschakeld was. 8)7
Het is inmiddels opgelost. Ik had voordat dit probleem kwam het modem van ziggo gereset ivm andere problemen. Hierdoor zat 2.4ghz en 5ghz weer in een verbinding. Ik heb deze verbinding weer uit elkaar gehaald dus ieder met een eigen naam en nu is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 18:21

ExTaxi

http://www.autopics.nl

Ik ga mijn Focal zuilen en center speaker verkopen en ook aan de soundbar.
Merk dat ik steeds minder echt muziek luister en ook niet heel veel films meer kijk,

Nu heb ik een LG OLED55C8pla en dacht altijd dat ik dan een Sonos zou moeten kopen, echter de dsn10yg komt ook erg goed uit de bus. Wel groter qua lengte dan de 55cm tv, maar dan kan de upgrade naar 65" ook eerder komen :-)

Nu heeft mijn OLED55C8pla volgens mij geen eARC, maar dat is toch geen probleem? Haal ik misschien niet alles uit mijn soundbar nu, maar zal toch wel mooi klinken?

Tevens lees ik net in een ander topic dat de dsn9yg drama is met gewoon spraak op tv. Hoe ervaren jullie dat met soundbars generiek? Is het alleen maar mooier met films en muziek? En voor spraak dus geen aanrader?

[Voor 16% gewijzigd door ExTaxi op 13-06-2021 23:40]

• xSmooth-
Grobbelboy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:43:
Vraagje aan iedere eigenaar van een Samsung HW-Q90R die dit leest:

Zou je eens, terwijl de soundbar uit staat, de sound mode-knop zo’n 10 seconden willen indrukken totdat de test tone-functie activeert? Elke speaker gaat dan in volgorde een ruis weergeven en het display op de soundbar laat daarbij zien welke speaker actief is.
Ik krijg alleen maar "testing tone" te zien maar hoor verder niks.
Je zou ook moeten kunnen zien welke speaker aan het testen is maar het enige wat ik zie is dus "testing tone".

• Grobbelboy
  • Laatst online: 24-05 16:11
xSmooth- schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:49:
[...]

Ik krijg alleen maar "testing tone" te zien maar hoor verder niks.
Je zou ook moeten kunnen zien welke speaker aan het testen is maar het enige wat ik zie is dus "testing tone".
Oh dat is vreemd! Hij zou inderdaad moeten laten zien uit welke speaker de ruis weergegeven wordt, standaard op een volume van 6. Je firmware is up-to-date? In elk geval bedankt voor moeite sowieso :)

[Voor 43% gewijzigd door Grobbelboy op 14-06-2021 09:27]

• Disaster-Master
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 16:52

Disaster-Master

ùit De Haag

Ik heb een Samsung 55Q90R tv, en sinds vandaag een Samsung HW-900T soundbar. En probleem wat ik nu vandaag voor het eerst mee maakte, maar wel al 2x deze avond, eerder voordat ik de soundbar had dus nooit, is dat als ik schakel tussen de HDMI inputs dat dat blauwige scherm wat je te zien krijgt als het gekozen device nog geen input levert blijft hangen.

Ik heb op poort 1 een humax 5200c recorder, op poort 2 een apple tv 4k, op poort 3 (ARC) de soundbar en op poort 4 een gedateerde DVD speler. De apple tv zou wellicht voor atmos rechtstreeks op de soundbar mogen maar ik heb geen atmos content en vind het wel prettig dat ik niet tussen inputs op de soundbar hoeft te schakelen.

Goed; ik heb bijv via de apple tv iets bekeken, dan schakel ik bijv naar live TV, ik zie dat blauwe scherm omdat de tuner gestart word gok ik, vervolgens hoor ik geluid, de zender informatiebox popt rechts even in beeld, maar het blauwe beeld met het rondje met “TV” erin blijft staan.

Uit en aan van de TV hielp de eerste keer, tweede keer niet, moest toen de spanning eraf halen.
Firmware TV/Soundbar zijn de laatste.

Iemand tips? Zelfde euvel ervaren?

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

binnenkort ook mijn eerste kennismaking met een soundbar. Heb namelijk de samsung hw-q950a gekocht. Ben erg benieuwd. Schijnt toch een aantal punten verbeterd te zijn tov de q950t van dit jaar.

:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
ExTaxi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:08:

Nu heeft mijn OLED55C8pla volgens mij geen eARC, maar dat is toch geen probleem? Haal ik misschien niet alles uit mijn soundbar nu, maar zal toch wel mooi klinken?
Nee hoor, dat is geen probleem. Ik heb mijn soundbar ook een tijd gebruikt met een Samsung tv die geen eARC heeft.
Dan kun je hem gewoon met de optische kabel verbinden. Het enige nadeel dat ik had is dat wanneer ik volume met de televisieafstandsbediening wilde regelen ik kort de tekst zag dat ik de afstandsbediening van de soundbar moet gebruiken. Vervolgens werd wel het volume aangepast.
Oh ja, ik moest ook eenmalig de synchronisatie tussen mondbewegingen en het geluid aanpassen door het geluid vertraagd door te laten geven. Maar ik denk dat elke televisie wel een optie daarvoor heeft?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Wildfire

Joy to the world!

ruftman schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Nee hoor, dat is geen probleem. Ik heb mijn soundbar ook een tijd gebruikt met een Samsung tv die geen eARC heeft. Dan kun je hem gewoon met de optische kabel verbinden.
Waarom met een optische kabel? Die TV heeft geen eARC maar wel gewoon ARC. Kan dus nog gewoon via HDMI. In beide gevallen mis je de high definition audioformaten (dus geen DTS-HD of Dolby TrueHD e.d.) dus dat maakt niet uit.

[Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2021 10:20]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
Wildfire schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Waarom met een optische kabel? Die TV heeft geen eARC maar wel gewoon ARC. Kan dus nog gewoon via HDMI. In beide gevallen mis je de high definition audioformaten (dus geen DTS-HD of Dolby TrueHD e.d.) dus dat maakt niet uit.
Dan heb ik mij inderdaad vergist, mijn excuses!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 18:21

ExTaxi

http://www.autopics.nl

Jeetje, ik ben me er een beetje in aan het verdiepen de laatste dagen maar wat een keus is er.
Heb de Sonos ARC geluisterd bij de Mediamarkt en die demo klinkt natuurlijk fantastsisch.
Maar goed, de demo van de Sony ZF9 klink ook geweldig.

Jammer dat ik tot nog toe niet een winkel heb gevonden waar je ze echt goed kan vergelijken.
Ik heb de LG9 DSN9 niet kunnen luisteren helaas.

Vond de Sony ZF9 erg mooi klinken maar die heeft wel een paar rare ontwerpkeuzes zoals die HDMI poort schuin. Ik heb de JBL 9.1 geluisterd en die klink best goed, geen onverheersende bass wat de goedkoper JBL's wel hebben.

Ik ben op dit moment niet iemand die veel films kijken en wil met name iets wat ook bij de gewonde televisie uitzendingen gewoon goed klinkt. Muziek vaker dan films.

Geen makkelijk product om te kopen!

• Disaster-Master

Disaster-Master

ùit De Haag

Inmiddels een stap verder. Maar geen oplossing.
De DVD speler is eraf; kan die geen problemen veroorzaken maar dat deed ie al niet gok ik want het evel is er nog steeds.

Ik had inmiddels de manier van aansluiten veranderd.
Op hdmi 1 de humax. Op hdmi 3 (arc) de soundbar, op de hdmi 1 poort van de soundbar de apple tv.
Ik kwam erachter dat ik geen inputs hoef te kiezen. Bij inschakelen van de apple tv of terug naar de tv zelf gaat de input automatisch mee. Dus dat was mooi.

Maar daarstraks weer feest; uurtje iets op de Apple Tv gekeken. Druk op de ab van de TV om een opname op de humax te gaan kijken; de tv zet de humax aan, krijg het beeld dat ik altijd zie als het signaal er nog niet is. En toen hoorde ik geluid van een tv zender. Beeld bleef weer hangen. Moest wederom de stekker van de tv eruit trekken om het spul werkend te krijgen.

Ondanks juiste manier van aansluiten wil het maar niet lekker werken. Gebruik Hdmi 2.0 met ethernet kabels. Vrij nieuwe. Nu alles even rechttreeks op de tv gestoken en de soundbar optisch aangesloten. Om uit te zoeken of het probleem in de ARC zit of niet.

Iemand tips?

Gaat om dit hangende scherm dus;

[Voor 9% gewijzigd door Disaster-Master op 19-06-2021 22:23]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 13:14
Hier nog steeds erg tevreden met de jbl 9.1. Mijn setup is nu compleet met de hue lampen erbij. De JBL geeft echt een top geluid. Zowel met gewoon tv kijken als met dolby atmos films. Kocht de bar bij ING voor € 539 en had nog mazzel dat ik € 449 terug kreeg gestort omdat ik een prijs had gewonnen bij de ING 😊

Psn - Scrooge-NL

• xSmooth-
Grobbelboy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Oh dat is vreemd! Hij zou inderdaad moeten laten zien uit welke speaker de ruis weergegeven wordt, standaard op een volume van 6. Je firmware is up-to-date? In elk geval bedankt voor moeite sowieso :)
Daar ga ik niet van uit. Ik las dat er wat subwoofer problemen waren dus heb hem zelf niet van een update voorzien. Hij is ook uit de Smartthings/GoogleHome app verdwenen zie ik. Ik ga het morgen even onderzoeken ;-)

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:17
Ik hoop dat ik in het goede topic zit, ik heb namelijk sinds pakweg een jaar een Sony 55XF9005 4K HDR LCD tv en sinds een half jaar een Xbox Series X, met daarnaast alleen nog een Apple TV 4K (de een na laatste) en Nintendo Switch. Op dit moment gebruik ik een Onkyo receiver die weliswaar 5x HDMI heeft, maar beperkt is tot 1080p throughput. Zodoende gebruik ik de eARC van mijn tv om geluid naar de receiver te krijgen.

Maar ik loop toch tegen 2 problemen aan: 1. mijn TV heeft maar 2 volwaardige HDMI aansluitingen die met 4K HDR 60 Hz overweg kunnen en 1 daarvan is tevens de eARC aansluiting. Niet op gelet met aanschaf van de TV, al wist ik wel dat ik mijn receiver zou moeten/willen vervangen door of een nieuwe receiver of een soundbar. 2e punt is dat de receiver geen Dolby Atmos aankan. Nu heb ik maar 2 vloerstaanden speakers en een center speaker, dus geen surround zelfs, maar de receiver kan niet eens overweg met Dolby Atmos geluid.

Kortom, mijn Apple TV staat aangesloten op 1 van de 2 volwaardige HDMI-aansluitingen van mijn TV, de receiver op de andere voor het geluid via eARC (ARC, gezien de oude receiver) en de Xbox Series X kan weliswaar 4K tonen, maar geen HDR content. En ik moet Dolby Atmos door de Apple TV of Xbox laten decoderen, wat op zich niet zo'n probleem is.

Nu overweeg ik al een tijdje een Dolby Atmos soundbar, waarbij ik de Sony HT-ST5000 op het oog had, maar die blijkt bijna niet meer te verkrijgen. Ook twijfel ik wel een beetje of een soundbar wel een goede vervanging kan zijn met het oog op 2 dingen:
1. geluidskwaliteit voor de mix van streaming video (Netflix, Disney+, etc), muziek (Apple Music, tegenwoordig met Dolby Atmos en Lossless) en gaming (Xbox Series X)
2. toekomstbestendigheid met al het HDMI 2.0/2.1 gedoe waar ik nu ook tegenaan loop. Als de receiver niet meer up-to-date is kan je volstaan met die vervangen, maar een soundbar is dus het gehele apparaat weer vervangen, waarbij je elke keer ook weer voor de speakers betaalt.

Dat gezegd, ik zou sowieso 3 volwaardige HDMI aansluitingen als eis hebben, Dolby Atmos ondersteuning, maar ook daadwerkelijk een (benadering van) Dolby Atmos beleving zoals de Sony HT-ST5000 dat doet. Als ik dat niet heb, zie ik geen reden om voor een soundbar te gaan.

Dus mijn vraag is tweeledig: enerzijds zoek ik wat ervaringen van mensen die ook van receiver naar soundbar zijn gestapt en hoe jullie dat bevallen is? En anderzijds: wat voor alternatieven zijn er voor de Sony HT-ST5000? De Sennheiser Ambeo spreekt mij ook aan, maar die lijkt vooralsnog niet in prijs te dalen en €2500 is best duur nog. Onder de 2k zou ik hem willen overwegen, want de geluidskwaliteit en Dolby Atmos beleving schijnen (voor een soundbar) echt subliem te zijn.
Als laatste: Samsung als merk ik niks mee, puur persoonlijke voorkeur, maar die hoeft dus niet aangeraden te worden. ;)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Theo27 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:39:
Hier nog steeds erg tevreden met de jbl 9.1. Mijn setup is nu compleet met de hue lampen erbij. De JBL geeft echt een top geluid. Zowel met gewoon tv kijken als met dolby atmos films. Kocht de bar bij ING voor € 539 en had nog mazzel dat ik € 449 terug kreeg gestort omdat ik een prijs had gewonnen bij de ING 😊[Afbeelding]
Even een gewetensvraag... Zou je net zo blij zijn met de soundbar als je het geld niet terug had gewonnen? Immers vind ik dat de betaalde prijs voor iets ook altijd wel meeweegt in het oordeel (persoonlijke mening).

Ik heb nl zelf de soundbar gekocht en hij zit nog in de doos, maar heel eerlijk twijfel ik een beetje wat ik moet doen (ik heb hem ook uit de ING aanbieding). Eigenlijk heeft hij meer gekost dan dat ik wilde spenderen aan een soundbar.

Zo heb ik bijvoorbeeld nog 0 vergelijkend warenonderzoek gedaan in een winkel om gewoon eens te luisteren (voor zover dat al redelijk gaat in bv een MediaMarkt). Daarnaast als ik de reviews bekijk op YouTube dan is het wisselend hoe ze er over oordelen, bouwkwaliteit hoor je vaker voorbij komen...

Daarbij, ik kan nu niet duidelijk krijgen of er Spotify Connect op zit. Kan je gewoon vanuit Spotify als afspeelapparaat kiezen voor de JBL of moet je per se via Bluetooth afspelen. In de handleiding van de JBL is dit niet terug te vinden.

Ik ben zelf om de een of andere reden meer een Sony-ofiel, dus nu bij de MediaMarkt de HT-ZF9 van Sony verkrijgbaar is voor ongeveer €360 twijfel ik een beetje.

Wat zijn jullie gedachten?

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Vandaag eens wezen luisteren naar een Bose 700 - HK Citation - Sonos Arc & Beam.
Blijft een hele persoonlijke smaak kwestie, de ene geeft een heel ‘helder’ geluid, de andere ‘overdrijft’ weer een beetje. Denk dat ik de Beam eigenlijk de beste waarde vond voor die prijs.
Binnenkort nog maar eens een paar keer gaan luisteren.

• Nickrsd
  • Nu online

Nickrsd

Ik heb de q950a half juni besteld. Alleen nu blijkt het dat er een behoorlijke levertijd op zit. Krijg hem pas eind juli.. dat is balen zeg!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 13:14
fredkroket schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Even een gewetensvraag... Zou je net zo blij zijn met de soundbar als je het geld niet terug had gewonnen? Immers vind ik dat de betaalde prijs voor iets ook altijd wel meeweegt in het oordeel (persoonlijke mening).

Ik heb nl zelf de soundbar gekocht en hij zit nog in de doos, maar heel eerlijk twijfel ik een beetje wat ik moet doen (ik heb hem ook uit de ING aanbieding). Eigenlijk heeft hij meer gekost dan dat ik wilde spenderen aan een soundbar.

Zo heb ik bijvoorbeeld nog 0 vergelijkend warenonderzoek gedaan in een winkel om gewoon eens te luisteren (voor zover dat al redelijk gaat in bv een MediaMarkt). Daarnaast als ik de reviews bekijk op YouTube dan is het wisselend hoe ze er over oordelen, bouwkwaliteit hoor je vaker voorbij komen...
Ja ik had er net zo tevreden mee geweest.

Dat van Spotify durf ik niet te zeggen. Ik speel zelf gewoon mijn muziek af via bluetooth en dat werkt prima.

Ik heb eerst de Samsung HW Q950T gehad en dat vond ik een drama.

Achterspeakers verloren vaak de verbinding.
Ding is huge en weegt ook aardig wat
Soundbar is van stof wat echt snel lelijk wordt
Geluid vond ik niet beter dan de JBL 9.1
Display zit aan de bovenkant wat echt @#$ is.

Nee ik ben echt blij met de JBL 9.1
Die afneembare speakers zijn fantastisch _/-\o_

Psn - Scrooge-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Disaster-Master

Disaster-Master

ùit De Haag

Disaster-Master schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:21:
[...]

Inmiddels een stap verder. Maar geen oplossing.
De DVD speler is eraf; kan die geen problemen veroorzaken maar dat deed ie al niet gok ik want het evel is er nog steeds.

Ik had inmiddels de manier van aansluiten veranderd.
Op hdmi 1 de humax. Op hdmi 3 (arc) de soundbar, op de hdmi 1 poort van de soundbar de apple tv.
Ik kwam erachter dat ik geen inputs hoef te kiezen. Bij inschakelen van de apple tv of terug naar de tv zelf gaat de input automatisch mee. Dus dat was mooi.

Maar daarstraks weer feest; uurtje iets op de Apple Tv gekeken. Druk op de ab van de TV om een opname op de humax te gaan kijken; de tv zet de humax aan, krijg het beeld dat ik altijd zie als het signaal er nog niet is. En toen hoorde ik geluid van een tv zender. Beeld bleef weer hangen. Moest wederom de stekker van de tv eruit trekken om het spul werkend te krijgen.

Ondanks juiste manier van aansluiten wil het maar niet lekker werken. Gebruik Hdmi 2.0 met ethernet kabels. Vrij nieuwe. Nu alles even rechttreeks op de tv gestoken en de soundbar optisch aangesloten. Om uit te zoeken of het probleem in de ARC zit of niet.

Iemand tips?

Gaat om dit hangende scherm dus;

[Afbeelding]
Sinds 21 juni is firmware versie 1381.2 uit voor de Q90R. Heb zaterdag avond bijgewerkt en sinds dien het probleem niet meer gehad.

Heb het nu tweemaal sinds de update geprobeerd het probleem te simuleren, doorgaans vrij eenvoudig; gewoon 2 uur Apple TV content draaien welke via de soundbar op de HDMI ARC poort van de TV zit aangesloten en dan na die 2 uur wisselen naar de TV tuner en dan was het tot noch toe altijd kassa. Maar nu dus niet meer het probleem gehad…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 08:14
Kheb kortgeleden een pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart aangeschaft, samen met daaronder hangend een pricewatch: Samsung Cinematic Q-series HW-Q950T .

Nu merk ik op dat ik twee kleine speakers heb die achter mn bank geplaatst zijn maar dat daar bijna geen geluid uitkomt, ook al kies ik een Dolby / Atmos 7.1 film (dvd Band of Brothers bijv). Zijn er presets die ik moet selecteren op de tv voordat ik dit soort geluid kan verwachten of is het al 7.1 qua geluid en merk ik het bijna niet?

[Voor 10% gewijzigd door .je op 05-07-2021 10:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

Pierre

Van nature lui!

Disaster-Master schreef op maandag 5 juli 2021 @ 01:04:
[...]

Sinds 21 juni is firmware versie 1381.2 uit voor de Q90R. Heb zaterdag avond bijgewerkt en sinds dien het probleem niet meer gehad.

Heb het nu tweemaal sinds de update geprobeerd het probleem te simuleren, doorgaans vrij eenvoudig; gewoon 2 uur Apple TV content draaien welke via de soundbar op de HDMI ARC poort van de TV zit aangesloten en dan na die 2 uur wisselen naar de TV tuner en dan was het tot noch toe altijd kassa. Maar nu dus niet meer het probleem gehad…
Mag ik vragen waar je deze gevonden hebt, ik zie bij Samsung alleen deze staan

https://www.samsung.com/n...del/HW-Q90R/XN/#downloads

Versie 1012.6 306.19 MB nov. 19. 2020 dus van vorig jaar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15
Disaster-Master schreef op maandag 5 juli 2021 @ 01:04:
[...]

Voor de goede orde, dit is een firmware voor de Q90R QLED TV, niet voor de soundbar
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q90RALXXN/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

Pierre

Van nature lui!

@hasseroderman lol dat had hij er wel even bij mogen vermelden :+

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Disaster-Master

Disaster-Master

ùit De Haag

Ow. Handig dat Samsung 2 vrijwel 2 dezelfde modelnummers gebruikt voor hun producten.
Maar idd; de 1381.2 firmware is voor de E55Q90R TV.

Wellicht had ik mijn problematiek beter in het TV topic kunnen zetten; maarrr: het was samsung die mij wijs heeft gemaakt dat het probleem in de soundbar zou moeten zitten.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:51
.je schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:38:
Kheb kortgeleden een pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart aangeschaft, samen met daaronder hangend een pricewatch: Samsung Cinematic Q-series HW-Q950T .

Nu merk ik op dat ik twee kleine speakers heb die achter mn bank geplaatst zijn maar dat daar bijna geen geluid uitkomt, ook al kies ik een Dolby / Atmos 7.1 film (dvd Band of Brothers bijv). Zijn er presets die ik moet selecteren op de tv voordat ik dit soort geluid kan verwachten of is het al 7.1 qua geluid en merk ik het bijna niet?
band of brothers is er niet in dolby atmos, dts 5.1 of dolby digital 2.0

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-06 09:51
Ik heb sinds 2 weken een Samsung QE55Q67T en een LG DSN10YG set
probleem waar ik tegen aanloop is dat via Netflix app op tv of youtube zodra het 5.1 of atmos audio is vooral bij Atmos audio geluid soms 1 seconden meerdere keren stil valt, hik up zeg maar. Beeld loopt wel goed door.

Tv is via netwerk kabel aangesloten
Tv naar Earc van soundbar via HDMI 2.1 kabel
Settings in TV staan op AUTO andere keurze is PCM maar dan werkt Atmos niet
Soundbar settings kan ik niks aan veranderen zelfde als firmwars, beide op de laatste

Iemand nog een idee?

Zojuist netflix via kpn Stb 5.1 getest, zelfde probleem. Als de soundbar uit staat, geluid via tv dan is er niks aan de hand

[Voor 10% gewijzigd door sniperxnl op 11-07-2021 10:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 20:27

Steelo

040 - Ole Ole Ole

https://www.klipsch.com/p...d-bar-and-surround-system

Het zit nu er echt aan te komen, verwachte levertijd van de 800 en 1200 in NL is augustus/september 2021.

Ltrz,....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 20:27

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Fjeze schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar, helaas blijft het erg stil rondom deze soundbar.

Niemand die nieuwsgierig is naar deze soundbar? Op papier zou deze toch veeel interessanter moeten zijn dan al die Samsung en LG soundbars die hier zoveel voorbij komen...
augustus/september 2021, Ik heb inmiddels een order voor de 1200 uitstaan.

Hier alvast een review en die is best wel positief;

https://www.audioadvice.com/klipsch-cinema-1200-sound-bar

En hier eentje van de 800;

https://www.hifireport.com/klipsch-cinema-800-review/

Ltrz,....

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik hoop dat jullie mij de gouden tip kunnen geven.
Ik zit te kijken naar een 5.1 set met dolby atmos, niet spannend zo ver.

Mijn issue is dat mijn hoekbank in de hoek staat en nergens anders past.
Kan ik de speakers aan het plafond monteren met beugels en dan naar beneden richten?

Betere oplossingen zijn natuurlijk welkom!

Body mods don't determine skill

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dantius
TLDR: wil je een LG DSP11RA, let op je wifinaam!

Sooooooow, voor de mensen die de berichten de vorige keer gevolgd hebben, of de mensen die op zoek zijn naar de LG DSP11RA surround set. Een kort overzicht van mijn lijdensweg:

Set gekocht halverwege Mei
Set geïnstalleerd thuis, WiFi wil niet connecten..... en dat is irritant, want alle gevorderde functies gaan via de app.
Contact met de winkel, maar die was helaas gesloten door corona (eenmanszaak), dus LG rechtstreeks gecontacteerd, die gaven 2 opties: omruilen bij de winkel, of opsturen naar CE Repair voor reparatie

Nogal een ding, zo'n enorme set opsturen naar CE Repair. owhja, en voordat dat kon moest ik nog een enorme serie tests uitvoeren:
router resetten, oude app proberen, android telefoon proberen met app, wifi kanalen scheiden in 2.4 en 5ghz en dan expliciet op 2.4 Ghz connecten. Allemaal geprobeerd, het mocht niet baten, hij bleef weigeren.

Teruggestuurd, Statuspagina gekregen, 2 weken moeten wachten op inname. Toen 2 weken moeten wachten op antwoord van LG (aan CE Repair) over reparatieonderdeel. Toen onderdeel niet beschikbaar, 2 weken moeten wachten op antwoord LG over levertijd. Levertijd te lang. Toen 2 weken moeten wachten op goedkeuring voor creditering..... uiteindelijk gecrediteerd.... Bericht van LG: we crediteren alleen aan de winkel... die moet je dus contacteren voor een nieuwe....

Na 8 weken dus precies waar ik begon, ik kon bij de winkel een nieuwe halen. Gelukkig was de eigenaar van de winkel inmiddels weer uit het ziekenhuis en hield hij netjes via de e-mail vinger aan de pols hoe het met mijn set was, dus geen klachten daar. Zodra LG zei de credit komt er aan (tegen mij) had hij nog geen bericht ontvangen maar bestelde wel direct een nieuwe set voor me, om thuis te laten leveren.

2 dagen geleden de set binnen..... ZELFDE PROBLEEM.

Nou dan ga je wel even aan jezelf twijfelen. Hoe groot is de kans dat je 2 defecte soundbars geleverd krijgt... Dus eerst weer vanalles geprobeerd, via airplay connecten, direct met de soundbar verbinding maken, router resetten, op advies van een medetweaker die de set ook heeft zelfs de sub even weggezet om interferentie uit te sluiten.... niks.

Top opeens, een helder moment! Toen we in dit huis kwamen wonen enkele maanden geleden, besloten dat ik mezelf & mijn vrouw wilde noemen in de wifi naam. Gezellig, samen, ik & zij....... dat & teken, het begon me ineens te dagen dat dat in programmeertaal weleens voor problemen zorgde.... en ik had alles al geprobeerd met de wifi, behalve de naam aanpassen.

Dat heb ik zojuist maar eens gedaan, alleen ik sta er nog in, mijn vrouw doet niet meer mee.... en de soundbar? Die maakte direct verbinding! Doet het als een zonnetje!

Geen idee of dit nou een programmeerfout is van LG, of iets dat vaker voor issues zorgt met wifi (ik heb het nog bij geen enkel ander apparaat gemerkt), maar als je dus een soundbarset hebt, zet dan geen &&&&& tekens in je wifinaam, dat slikt ie niet!

Verder? Fijne set hoor! lekker geluid, goed in te stellen via de app ;) en ik vind hem er nog mooi uitzien ook!

Dank aan alle medewerkers (in het bijzonder @crazylegs en @vex4vex die me hebben geholpen om dit probleem te troubleshooten! Wordt gewaardeerd! en uiteindelijk dachten we allemaal te moeilijk :)

• vex4vex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 09:39
Like :)
schijnt wel vaker een 'onzichtbaar' issue te zijn, het hebben van bepaalde vreemde characters in de SSID maar ook in het wachtwoord zelfs.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:13
Na een verhuizing past onze 7.0 huisbioscoop set niet meer (Onkyo TX-NR609 icm Jamo S608 HCS 3 + 2 extra satellieten), dus ben ik me aan het orienteren op wat compacters, maar willen liever niet teveel inleveren op geluidskwaliteit.
Daarnaast vertoont de Onkyo Receiver kuren, dus zo kwam ik uit bij Soundbars met Dobly Atmos.

Nu doet onze 50" plasma tv het nog prima (al is de hdmi poort aan de zijkant kapot) en hebben al een hoop kosten gemaakt, dus voorlopig gaat die niet vervangen worden (als dat wel zo is, is mijn vrouw wel gecharmeerd van de Samsung Frame-reeks).

Verder hebben we:
Sony BDP-S1700 bluray speler (die volgens mij True-HD kan bitstreamen en de soundbar dus kan opwaarderen naar dolby atmos)
Chromecast
oude consoles (Dreamcast, Xbox 360, Mini SNES)
laptop

wat ik zo zie ontkom ik niet echt aan een switch.

de shortlist:
pricewatch: Samsung Cinematic Q-series HW-Q950T
pricewatch: JBL Bar 9.1
pricewatch: Philips Fidelio B97 Soundbar 7.1.2 with wireless subwoofer
pricewatch: Samsung Cinematic Q-series HW-Q950A
pricewatch: LG DSN11RG Sound Bar AI ThinQ
en zag hierboven de Klipsch 1200 genoemd worden, maar wat ik zo snel zie gaat dat ver boven budget (ca 700-1000)

JBL en de Philips hebben wat mijn vrouw betreft een streepje voor ivm de draadloze satelliet speakers en dat ze niet in het zicht hangen als ze niet gebruikt worden.

Maar waar ik benieuwd naar ben, welke optie is het beste voor muziek, want daar word ik nog niet veel wijzer uit, want dat is misschien net wat meer doorslaggevender.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nickrsd
  • Nu online

Nickrsd

Ik heb de q 950a in bestelling staan.
Ben erg benieuwd! Hopelijk einde deze week binnen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:57
fredkroket schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Daarbij, ik kan nu niet duidelijk krijgen of er Spotify Connect op zit. Kan je gewoon vanuit Spotify als afspeelapparaat kiezen voor de JBL of moet je per se via Bluetooth afspelen. In de handleiding van de JBL is dit niet terug te vinden.
Er zit geen spotify connect op de JBL bar 9.1. Wel AirPlay wat ik zelf altijd naar volle tevredenheid gebruik maar die functie had je vast al wel gevonden.
Verder gewoon een prima ding voor de Prijs in de ING winkel.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:13
Purbo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:31:
[...]

Er zit geen spotify connect op de JBL bar 9.1. Wel AirPlay wat ik zelf altijd naar volle tevredenheid gebruik maar die functie had je vast al wel gevonden.
Verder gewoon een prima ding voor de Prijs in de ING winkel.
Toen ik gisteren keek zag ik alleen de 5.1 in de ING winkel

Star Citizen Referral Code

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-06 09:51
mijn probleem is opgelost, samsung 55 inch qled ondersteund geen passtrough alleen auto, waardoor de LG DSN10YG gaat stotteren af en toe.

Samsung ingeruild voor een LG nanaocell, die passtrough ondersteund nu klinkt dolby atmos zelfs beter en geen haperingen meer!

• KlaasjanM
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
ExTaxi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:08:
Ik ga mijn Focal zuilen en center speaker verkopen en ook aan de soundbar.
Merk dat ik steeds minder echt muziek luister en ook niet heel veel films meer kijk,

Nu heb ik een LG OLED55C8pla en dacht altijd dat ik dan een Sonos zou moeten kopen, echter de dsn10yg komt ook erg goed uit de bus. Wel groter qua lengte dan de 55cm tv, maar dan kan de upgrade naar 65" ook eerder komen :-)

Tevens lees ik net in een ander topic dat de dsn9yg drama is met gewoon spraak op tv. Hoe ervaren jullie dat met soundbars generiek? Is het alleen maar mooier met films en muziek? En voor spraak dus geen aanrader?
Ik heb de DSN9YG en geluid is perfect. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb hem in combinatie met de rear speakers. Ik ben blij met de keuze voor de DSN9YG.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:13
Begrijp ik goed dat je niets aan Atmos hebt als je tv (in mijn geval projector) geen eARC heeft?

Of zijn er wél soundbars met een ingebouwde Atmos decoder? En hoe onderscheid ik die van elkaar?

Ik had mijn oog op de Sonos Arc, maar die schijnt dus geen eigen decoder te hebben.

En optical geeft ook geen Atmos door denk ik?

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hertog_Martin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:35:
Begrijp ik goed dat je niets aan Atmos hebt als je tv (in mijn geval projector) geen eARC heeft?

Of zijn er wél soundbars met een ingebouwde Atmos decoder? En hoe onderscheid ik die van elkaar?

Ik had mijn oog op de Sonos Arc, maar die schijnt dus geen eigen decoder te hebben.

Jawel hoor even goed zoeken

Deze maand komt een gave soundbar uit die mijn interessen gewekt heeft
Klipsch cinema 1200

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Hertog_Martin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:35:
Dat ligt eraan waar je je bronnen op aansluit. Als je tv je bron is (bv als je de Netflix app op je tv gebruikt), dan moet je tv eARC ondersteunen (net als je soundbar). Sluit je je bron (BD speler, Apple TV, ...) aan op een soundbar (die moet dan wel meerdere HDMI aansluitingen hebben), dan hoeft je tv geen eARC te hebben.
Atmos gaat over geluid. De decoder daarvoor zit in receivers of soundbars, niet in je tv.
Geen idee, Google er eens op zou ik zeggen!
HD audio, wat Atmos ook is, mag alleen met encryptie (HDCP) worden verstuurd, en dat zit niet in de protocollen voor toslink. Dus het antwoord op jouw vraag is: klopt.

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:49
Is er hier toevallig iemand met ervaring met zowel de Sonos Beam als Sonos Arc qua spraak in films/series?
Onze ervaring is dat stemmen bij series/films soms wat lastig te verstaan zijn met de Sonos Beam (spraakversterker via de app staat al aan) terwijl het volume hard genoeg staat.

Bitcoin maxi

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Gezien de woonkamer gerestyled gaat worden ga ik maar alvast op zoek naar een goede soundbar, want ik vrees dat mijn 3.0 setje niet stand gaat houden (boston accoustics m25). Niet dat het heel erg is, want eigenlijk zijn de speakers vlak naast de tv ook geen gezicht. Maar nu was ik wel erg tevreden over de kwaliteit op redelijk vermogen. Dan is het echt genieten van zo’n speakers.

Maar ik zal me maar alvast erbij neerleggen dat de kwaliteit niet beter zal worden.

Mijn ogen zijn gevallen op de Sonos arc (ik heb een lg gx ivm earc) of een lg dsp11ra. Qua prijs liggen ze erg ver uit elkaar als je bij de Sonos nog de sub en rear speakers er bij moet kopen. Maar nu is Sonos ook wel erg overpriced (onderbuikgevoel). De lg set is te krijgen voor dezelfde prijs als de sonos arc, maar ik ben bang dat ik ze niet beide in dezelfde ruimte kan horen in de buurt. Is er iemand die hier deze beide wel al naast elkaar heeft gehoord?

Ik kijk overigens vooral films en series. Muziek dient als achtergrondgeluid. Dts is een pre maar geen must. Ik wil vooral een goede prijs kwaliteit hebben en als de complete sonos set echt beter is dan kan ik me ieder geval al gaan focussen om wat geld opzij te zetten de komende tijd.

Straks eerst maar eens de arc gaan beluisteren.

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:38
Fred_Perry schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:41:
Gezien de woonkamer gerestyled gaat worden ga ik maar alvast op zoek naar een goede soundbar, want ik vrees dat mijn 3.0 setje niet stand gaat houden (boston accoustics m25). Niet dat het heel erg is, want eigenlijk zijn de speakers vlak naast de tv ook geen gezicht. Maar nu was ik wel erg tevreden over de kwaliteit op redelijk vermogen. Dan is het echt genieten van zo’n speakers.

Maar ik zal me maar alvast erbij neerleggen dat de kwaliteit niet beter zal worden.

Mijn ogen zijn gevallen op de Sonos arc (ik heb een lg gx ivm earc) of een lg dsp11ra. Qua prijs liggen ze erg ver uit elkaar als je bij de Sonos nog de sub en rear speakers er bij moet kopen. Maar nu is Sonos ook wel erg overpriced (onderbuikgevoel). De lg set is te krijgen voor dezelfde prijs als de sonos arc, maar ik ben bang dat ik ze niet beide in dezelfde ruimte kan horen in de buurt. Is er iemand die hier deze beide wel al naast elkaar heeft gehoord?

Ik kijk overigens vooral films en series. Muziek dient als achtergrondgeluid. Dts is een pre maar geen must. Ik wil vooral een goede prijs kwaliteit hebben en als de complete sonos set echt beter is dan kan ik me ieder geval al gaan focussen om wat geld opzij te zetten de komende tijd.

Straks eerst maar eens de arc gaan beluisteren.
Kijk eens naar de Samsung hwq900t, iets goedkoper en dat is zelfs inclusief sub.

• Steven030
  • Laatst online: 12:15
Dantius schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:20:
TLDR: wil je een LG DSP11RA, let op je wifinaam!

Sooooooow, voor de mensen die de berichten de vorige keer gevolgd hebben, of de mensen die op zoek zijn naar de LG DSP11RA surround set. Een kort overzicht van mijn lijdensweg:

Set gekocht halverwege Mei
Set geïnstalleerd thuis, WiFi wil niet connecten..... en dat is irritant, want alle gevorderde functies gaan via de app.
Contact met de winkel, maar die was helaas gesloten door corona (eenmanszaak), dus LG rechtstreeks gecontacteerd, die gaven 2 opties: omruilen bij de winkel, of opsturen naar CE Repair voor reparatie

Nogal een ding, zo'n enorme set opsturen naar CE Repair. owhja, en voordat dat kon moest ik nog een enorme serie tests uitvoeren:
router resetten, oude app proberen, android telefoon proberen met app, wifi kanalen scheiden in 2.4 en 5ghz en dan expliciet op 2.4 Ghz connecten. Allemaal geprobeerd, het mocht niet baten, hij bleef weigeren.

Teruggestuurd, Statuspagina gekregen, 2 weken moeten wachten op inname. Toen 2 weken moeten wachten op antwoord van LG (aan CE Repair) over reparatieonderdeel. Toen onderdeel niet beschikbaar, 2 weken moeten wachten op antwoord LG over levertijd. Levertijd te lang. Toen 2 weken moeten wachten op goedkeuring voor creditering..... uiteindelijk gecrediteerd.... Bericht van LG: we crediteren alleen aan de winkel... die moet je dus contacteren voor een nieuwe....

Na 8 weken dus precies waar ik begon, ik kon bij de winkel een nieuwe halen. Gelukkig was de eigenaar van de winkel inmiddels weer uit het ziekenhuis en hield hij netjes via de e-mail vinger aan de pols hoe het met mijn set was, dus geen klachten daar. Zodra LG zei de credit komt er aan (tegen mij) had hij nog geen bericht ontvangen maar bestelde wel direct een nieuwe set voor me, om thuis te laten leveren.

2 dagen geleden de set binnen..... ZELFDE PROBLEEM.

Nou dan ga je wel even aan jezelf twijfelen. Hoe groot is de kans dat je 2 defecte soundbars geleverd krijgt... Dus eerst weer vanalles geprobeerd, via airplay connecten, direct met de soundbar verbinding maken, router resetten, op advies van een medetweaker die de set ook heeft zelfs de sub even weggezet om interferentie uit te sluiten.... niks.

Top opeens, een helder moment! Toen we in dit huis kwamen wonen enkele maanden geleden, besloten dat ik mezelf & mijn vrouw wilde noemen in de wifi naam. Gezellig, samen, ik & zij....... dat & teken, het begon me ineens te dagen dat dat in programmeertaal weleens voor problemen zorgde.... en ik had alles al geprobeerd met de wifi, behalve de naam aanpassen.

Dat heb ik zojuist maar eens gedaan, alleen ik sta er nog in, mijn vrouw doet niet meer mee.... en de soundbar? Die maakte direct verbinding! Doet het als een zonnetje!

Geen idee of dit nou een programmeerfout is van LG, of iets dat vaker voor issues zorgt met wifi (ik heb het nog bij geen enkel ander apparaat gemerkt), maar als je dus een soundbarset hebt, zet dan geen &&&&& tekens in je wifinaam, dat slikt ie niet!

Verder? Fijne set hoor! lekker geluid, goed in te stellen via de app ;) en ik vind hem er nog mooi uitzien ook!

Dank aan alle medewerkers (in het bijzonder @crazylegs en @vex4vex die me hebben geholpen om dit probleem te troubleshooten! Wordt gewaardeerd! en uiteindelijk dachten we allemaal te moeilijk :)
En werkt de DSP11RA inmiddels nog steeds helemaal naar behoren?

Ik heb dezelfde Soundbar icm een LG G1 OLED en ik heb het probleem dat het geluid op willekeurige momenten switched naar tv geluid en je die handmatig weer op eARC moet zetten, of de Soundbar moet restarten. Gezien het een nieuwe setup was heb ik de producten kunnen ruilen. Eerst de Soundbar, maar toen de problemen bleven ook de tv. Maar… helaas nog steeds dezelfde problemen. En ze blijken ook voor te komen als het geluid via Bluetooth gaat.
Je zet me wel aan het denken of dit ook door zoiets lulligs komt zoals het bij jou met de WiFi het geval was. Zoals bijvoorbeeld dat mijn tv met een netwerk kabel verbonden is en de Soundbar met een wifibooster met een andere netwerknaam. Hoe wijzig je eigenlijk de WiFi op de Soundbar?

• Dantius
Steven030 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:04:
[...]

Ik heb dezelfde Soundbar icm een LG G1 OLED en ik heb het probleem dat het geluid op willekeurige momenten switched naar tv geluid en je die handmatig weer op eARC moet zetten, of de Soundbar moet restarten. Gezien het een nieuwe setup was heb ik de producten kunnen ruilen. Eerst de Soundbar, maar toen de problemen bleven ook de tv. Maar… helaas nog steeds dezelfde problemen. En ze blijken ook voor te komen als het geluid via Bluetooth gaat.
Je zet me wel aan het denken of dit ook door zoiets lulligs komt zoals het bij jou met de WiFi het geval was. Zoals bijvoorbeeld dat mijn tv met een netwerk kabel verbonden is en de Soundbar met een wifibooster met een andere netwerknaam. Hoe wijzig je eigenlijk de WiFi op de Soundbar?
De DSP werkt als een zonnetje!

Merk dat ik nog wel wat dingen wil gaan tweaken, want ik vind het surround effect nog niet sterk genoeg aanwezig (dus zodra de nieuwe bank er is de achterspeakers maar eens even boosten).

Maar qua werkzaamheid: wifi still going strong, app pikt hem zonder issues op iedere keer als ik even wil kijken naar mijn settings, en verder eigenlijk geen noemenswaardige problemen.

Ik heb jouw probleem eigenlijk nog niet meegemaakt. Maar misschien even kijken of je set-up anders is dan de mijne:

ik heb aangesloten: LG G1 via eARC op soundbar
ps5 aangesloten op de G1, dus die zendt ook via eARC
vervolgens aangesloten op de soundbar: Ziggo onding en PS5 (secundaire hdmi voor psvr).

Nagenoeg al mijn bronnen die ik normaal gebruik, staan dus via eARC (smart tv en ps5), dus dat is ook de standaard instelling. Iets wat ik zou kunnen verzinnen wat een probleem kan zijn, is de auto switcher. Gebruik je een bron veel die je normaal op je soundbar hebt zitten? Die dus tussendoor bij aan/uit schakelen ofzo een signaal kan geven dat hij de baas weer wil spelen?

Anders: geen idee of de verschillende wifi kanalen een issue kunnen zijn waar je het over hebt, maar de DSP is bewezen kritisch met wifi, dus zeker de moeite waard om hem even op hetzelfde netwerk aan te sluiten als waar je tv bekabeld aan zit (is in mijn situatie ook het geval). Wifi resetten doe je door de wifi knop bovenop de bar 5-10 seconden in te houden, hij geeft dan Wifi reset op het scherm en start opnieuw op. Daarna kun je hem met de soundbar app opnieuw koppelen aan een wifi kanaal.

• Dantius
Steven030 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:04:
[...]

Aanvulling, je hebt het over problemen via bluetooth, maar dan gebruik je eARC niet toch? bluetooth verbind je direct met de soundbar, of verbind je bluetooth met je tv? (Ik gebruik eigenlijk nooit Bluetooth, dus als je me vertelt wat je doet kan ik het thuis ook wel even nabootsen om te testen, ik doe alles via airplay normaliter)

[Voor 6% gewijzigd door Dantius op 11-08-2021 14:24]

• Steven030
Dantius schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

De DSP werkt als een zonnetje!

Merk dat ik nog wel wat dingen wil gaan tweaken, want ik vind het surround effect nog niet sterk genoeg aanwezig (dus zodra de nieuwe bank er is de achterspeakers maar eens even boosten).

Maar qua werkzaamheid: wifi still going strong, app pikt hem zonder issues op iedere keer als ik even wil kijken naar mijn settings, en verder eigenlijk geen noemenswaardige problemen.

Ik heb jouw probleem eigenlijk nog niet meegemaakt. Maar misschien even kijken of je set-up anders is dan de mijne:

ik heb aangesloten: LG G1 via eARC op soundbar
ps5 aangesloten op de G1, dus die zendt ook via eARC
vervolgens aangesloten op de soundbar: Ziggo onding en PS5 (secundaire hdmi voor psvr).

Nagenoeg al mijn bronnen die ik normaal gebruik, staan dus via eARC (smart tv en ps5), dus dat is ook de standaard instelling. Iets wat ik zou kunnen verzinnen wat een probleem kan zijn, is de auto switcher. Gebruik je een bron veel die je normaal op je soundbar hebt zitten? Die dus tussendoor bij aan/uit schakelen ofzo een signaal kan geven dat hij de baas weer wil spelen?

Anders: geen idee of de verschillende wifi kanalen een issue kunnen zijn waar je het over hebt, maar de DSP is bewezen kritisch met wifi, dus zeker de moeite waard om hem even op hetzelfde netwerk aan te sluiten als waar je tv bekabeld aan zit (is in mijn situatie ook het geval). Wifi resetten doe je door de wifi knop bovenop de bar 5-10 seconden in te houden, hij geeft dan Wifi reset op het scherm en start opnieuw op. Daarna kun je hem met de soundbar app opnieuw koppelen aan een wifi kanaal.
Dankjewel voor je uitleg! Ik heb de WiFi omgezet. Nou heb jij de Mediabox Next dus direct op de soundbar aangesloten, dat zal ik ook eens gaan proberen. De PS5 heb je zeker ook direct aangesloten op de tv om 120fps/4K te kunnen gamen?
Dat met de autoswitcher is het niet, want het gebeurt op willekeurige momenten, ook als alle apparaten aan of uitstaan, en automatische apparaatdetectie uitschakelen helpt ook niet. Maar toch… ik vertrouw de bazige CEC van Ziggo voor geen meter en dat zou het zomaar eens kunnen zijn

In de handleiding heb ik ook nog gevonden dat er geen apparaten met een hoge elektromagnetische straling binnen een meter afstand mogen staan, maar die staan er niet (binnen een meter). En de soundbar plaatsen op een stalen meubel kan ook voor radiostoring zorgen. Daar heb ik nu een houten plank tussen gelegd.

Ik had geluid via bluetooth puur even aangezet om te testen, maar daar wil ik hem niet op houden omdat je dan o.a. geen Atmos af kan spelen. Het liefst wil ik gewoon eARC blijven gebruiken voor smart TV, PS5 en XSX. Maar Ziggo maakt volgens mij geen gebruik van extra functionaliteiten, dus ik ga dan eens proberen om die op de soundbar aan te sluiten. Ik laat het je weten of het werkt.

• Dantius
Steven030 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Dankjewel voor je uitleg! Ik heb de WiFi omgezet. Nou heb jij de Mediabox Next dus direct op de soundbar aangesloten, dat zal ik ook eens gaan proberen. De PS5 heb je zeker ook direct aangesloten op de tv om 120fps/4K te kunnen gamen?
Dat met de autoswitcher is het niet, want het gebeurt op willekeurige momenten, ook als alle apparaten aan of uitstaan, en automatische apparaatdetectie uitschakelen helpt ook niet. Maar toch… ik vertrouw de bazige CEC van Ziggo voor geen meter en dat zou het zomaar eens kunnen zijn

In de handleiding heb ik ook nog gevonden dat er geen apparaten met een hoge elektromagnetische straling binnen een meter afstand mogen staan, maar die staan er niet (binnen een meter). En de soundbar plaatsen op een stalen meubel kan ook voor radiostoring zorgen. Daar heb ik nu een houten plank tussen gelegd.

Ik had geluid via bluetooth puur even aangezet om te testen, maar daar wil ik hem niet op houden omdat je dan o.a. geen Atmos af kan spelen. Het liefst wil ik gewoon eARC blijven gebruiken voor smart TV, PS5 en XSX. Maar Ziggo maakt volgens mij geen gebruik van extra functionaliteiten, dus ik ga dan eens proberen om die op de soundbar aan te sluiten. Ik laat het je weten of het werkt.
Wat betreft de mediabox, was het maar zo'n feest :) de Next hebben ze uitgeschakeld toen ik terugging naar het simpelste tv abbo, en heb nu een mediabox XL (aan de andere kant, staat 1x per week aan voor F1, dus ach zo erg is het niet). Maar die staat bij mij wel in eco stand, dus volledig uitgeschakeld op andere tijden.

PS5 inderdaad direct op tv voor 120Hz ondersteuning (al zou de soundbar dat volgens mij ook moeten kunnen door HDMI 2.1)

elektromagnetische straling en metalen kast zou mijns inziens wel je draadloze problemen kunnen veroorzaken, maar niks te maken moeten hebben met je eArc problemen, want dat is bedraad.... afijn, laat maar weten of wifi reset iets oplost, anders laat het maar weten dan probeer ik thuis ook wat dingen voor je, ik weet hoe frustrerend het is als iets eenvoudigs niet werkt :)

• Steven030
Dantius schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Wat betreft de mediabox, was het maar zo'n feest :) de Next hebben ze uitgeschakeld toen ik terugging naar het simpelste tv abbo, en heb nu een mediabox XL (aan de andere kant, staat 1x per week aan voor F1, dus ach zo erg is het niet). Maar die staat bij mij wel in eco stand, dus volledig uitgeschakeld op andere tijden.

PS5 inderdaad direct op tv voor 120Hz ondersteuning (al zou de soundbar dat volgens mij ook moeten kunnen door HDMI 2.1)

elektromagnetische straling en metalen kast zou mijns inziens wel je draadloze problemen kunnen veroorzaken, maar niks te maken moeten hebben met je eArc problemen, want dat is bedraad.... afijn, laat maar weten of wifi reset iets oplost, anders laat het maar weten dan probeer ik thuis ook wat dingen voor je, ik weet hoe frustrerend het is als iets eenvoudigs niet werkt :)
Helaas lijkt de Soundbar geen volwaardige 2.1 te hebben. Ik heb naast de PS5 een XSX en daar krijg ik een hoop rode kruizen in plaats van groene vinkjes en werkt de helft niet als ik hem aansluit via de Soundbar. Ik had verwacht dat het voor de PS5 hetzelfde zou zijn, dus die heb ik niet eens geprobeerd.

Dankjewel voor het aanbod en ik zal je op de hoogte houden. Vanavond eens goed testen met de juiste WiFi en de Ziggo box rechtstreeks op de Soundbar

• Nickrsd
  • Nu online

Nickrsd

ik heb sinds enkele dagen de q950a van samsung. Deze is aangesloten op een iets andere f8000 samsung van 2013. Nu ervaar ik een probleem met het beeld.

Ik heb het geheel aangesloten met de hdmi kabel die erbij zat, deze op arc out en arc in van tv/soundbar. Daarnaast op hdmi1 (soundbar) mijn ziggobox,

als ik mijn tv en ziggo boc aanzet gaat automatisch mijn soundbar aan en spring op tv ARC, dan heb ik 5 sec beeld en geluid en daarna valt het beeld weg en zegt mijn tv dat hij op een verkeerde hdmi kanaal staat. Soundbar blijft op tv arc kanaal.

Ik moet elke keer dan even de source van mn soundbar op hdmi1 zetten om beeld en geluid te hebben.

Ik dacht dat de soundbar dit automatisch detect en op het juiste springt.

Hoe verhelp ik dit ongemak? of moet ik elke keer de soundbar terug op hdmi1 schakelen, terwijl ik zelf als hij aanspringt op tv arc springt

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:43
Als eerste stap mijn HT te scheiden van mijn stereo deel omdat ik een ' echte' pure analoge deel wil hebben voor mijn draaitafel en koptelefoon heb ik vandaag de samsung Q950A opgehaald en aangesloten op mijn sony 900H via Earc.
Hiervoor had ik een Marantz Sr5013 met klipsch center en rears.

Voor films en TV vind ik deze soundbaar echt top en, zo op het eerste gehoor, niet onderdoen voor mijn vorige setup (5.0) als ik eerlijk ben.
Heb nu ook modi die ik hiervoor niet had zoals atmos en een sub, dus het is niet echt een eerlijk vergelijk....

Voor casual/achtergrond muziek meer dan prima, en nu op zoek naar een mooie stereo versterker... denk dat het een primaLuna wordt een hele mooie buizen versterker van neerlands bodem.

@Nickrsd Tot nu toe geen problemen alles loopt echt als een zonnetje....

Beetje irritant vond ik wel dat je om alles goed in te stellen een samsung app en dus ook weer een online account nodig heb. Maar goed die ga ik, als het goed is niet meer echt vaak nodig hebben

[Voor 18% gewijzigd door oldsmelly op 15-08-2021 06:28]

MuziekLiefhebbert

• ion
  • Niet online
Klipsch cinema 1200 besteld :). Ben benieuwd naar het geluid straks, in US hebben veel mensen nog issues met de soundbar.

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 02-06 20:43
Ik heb momenteel een LG OLED 4k tv (b6, dus 2016 model). Geen e-arc dus ook geen atmos mogelijkheden.
Ik heb geen aparte blu ray speler maar wel een PS5. Ik heb ook een pc aan de tv verbonden waar ik soms kodi mee bekijk.

Maar ik zou dus graag een soundbar (minstens 5.1) maar ook met Atmos. Ik dacht ook een aparte Chromecast met Google TV aan te schaffen (ik ga geen kabel tv meer kijken maar alles streamen) omdat deze zeker Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteunt (mijn PS5 en tv kunnen dus geen atmos)

Welke zouden jullie aanraden? Het moet dus zeker een aparte HDMI in hebben voor de chromecast in te steken en dan een arc hdmi out zodat die verbonden is met de tv.

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Steven030
Dantius schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Nogmaals bedankt voor je hulp. Uiteindelijk lijkt het erop dat het allemaal veroorzaakt werd door de Mediabox Next, ongeacht of ik deze verbond met de tv of de Soundbar. Met een cec-killer ertussen werken dan wel niet alle functies, maar de problemen lijken eindelijk weg te zijn!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb een LG65CX en een Sony ST5000 als soundbar.
Tijdens het YouTube streamen of soms ook gewoon tijdens een film wil de speaker ineens gaan feedbacken, ik hoor dan een erg hoge toon en stopt pas als ik van audio spoor verander.
Nu dacht ik eerst dat dit komt doordat ik de geluid doorvoer op automatisch hebt staan, maar gebeurde het ook bij parseren.
Het gebeurt ook niet continu, soms dagen nergens last van.
Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

follow @ twitter.com/ronnymes

• Dantius
@vex4vex @Steven030 @crazylegs

Hey Mede DSP11RA eigenaren :). Ik heb weer een vraag/issue waarvan ik benieuwd ben of jullie er ook last van hebben.

Ik bemerk bij sommige films/games, dat er bij spraak, een brom onder sommige stemmen zit. Vooral wat lagere (mannelijke) stemmen, maar ook bij sommige dames. Hiervan maakte ik al even melding bij de eerste set die ik had, maar ook bij mijn nieuwe set heb ik er "last" van.

Ik heb mijn soundbar ingesteld op sound-share met mijn G1 televisie, en de televisie ingesteld op "bioscoop", "Heldere stem pro" of "standaard" geluid.

Ik heb gisteren even uitgebreid voor de soundbar en woofer gelegen, om zeker te weten dat ik het me niet inbeeldt, en inderdaad, zowel de linker speaker van de soundbar als de woofer, geven een heel zachte grom als ondersteuning voor sommige stemmen.

Ik vind dit mega storend, maar dat kan ook aan mij liggen :). Gisteren even wat met settings zitten spelen, en wat opvalt is dat wanneer ik de soundbar overschakel naar Night time modus, het probleem verdwijnt. Dit doet iets met het geluidsbeeld, om geluid minder "intens" te maken voor de buren en huisgenoten 's-nachts, en ik denk dus dat het effectief de bas verminderd (al kan ik niet precies weten wat er verandert).

Vraag: hoe ervaren jullie dit? weleens iets van gemerkt? of ben ik overdreven aan het mierenneuken nu?

• Steven030
Dantius schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:09:
@vex4vex @Steven030 @crazylegs

Hey Mede DSP11RA eigenaren :). Ik heb weer een vraag/issue waarvan ik benieuwd ben of jullie er ook last van hebben.

Ik bemerk bij sommige films/games, dat er bij spraak, een brom onder sommige stemmen zit. Vooral wat lagere (mannelijke) stemmen, maar ook bij sommige dames. Hiervan maakte ik al even melding bij de eerste set die ik had, maar ook bij mijn nieuwe set heb ik er "last" van.

Ik heb mijn soundbar ingesteld op sound-share met mijn G1 televisie, en de televisie ingesteld op "bioscoop", "Heldere stem pro" of "standaard" geluid.

Ik heb gisteren even uitgebreid voor de soundbar en woofer gelegen, om zeker te weten dat ik het me niet inbeeldt, en inderdaad, zowel de linker speaker van de soundbar als de woofer, geven een heel zachte grom als ondersteuning voor sommige stemmen.

Ik vind dit mega storend, maar dat kan ook aan mij liggen :). Gisteren even wat met settings zitten spelen, en wat opvalt is dat wanneer ik de soundbar overschakel naar Night time modus, het probleem verdwijnt. Dit doet iets met het geluidsbeeld, om geluid minder "intens" te maken voor de buren en huisgenoten 's-nachts, en ik denk dus dat het effectief de bas verminderd (al kan ik niet precies weten wat er verandert).

Vraag: hoe ervaren jullie dit? weleens iets van gemerkt? of ben ik overdreven aan het mierenneuken nu?
Ik heb dit eigenlijk niet gemerkt, maar ik vind het geluid sowieso veel minder met Sound-share en deze optie ik dan ook uitgeschakeld.

Ik heb wel een hoop andere software gerelateerde problemen met de Soundbar, zoals het switchen van geluid van Soundbar naar interne speakers (inclusief het switchen van HDMI switch naar sec Soundbar), dagelijkse harde crashes met enorm kabaal waarbij het hele huis in rep en roer is en de Soundbar nergens meer op reageert en de stekker uit het stopcontact moet, het uitvallen van de bas, plotseling veranderen van volume en niet altijd tegelijk met de tv aan of uitgaan. Allemaal in totale willekeur, soms werkt het en soms niet.
De klantenservice van LG gaf me aan dat er geen firmware update komt om problemen te verhelpen en ik heb de Soundbar al eens omgeruild en problemen hielden aan.

Ik kon het allemaal niet meer uitleggen aan mijn vrouw, en hierom heb ik gisteren besloten de Soundbar toch maar retour te sturen en in te ruilen voor een Sonos arc set, in de hoop dat alles daar wél gewoon werkt met goede ondersteuning en firmware updates. Erg jammer, want áls alles werkt vind ik het gewoon goede hardware met prachtig geluid

• Dantius
Steven030 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Ik heb dit eigenlijk niet gemerkt, maar ik vind het geluid sowieso veel minder met Sound-share en deze optie ik dan ook uitgeschakeld.

Ik heb wel een hoop andere software gerelateerde problemen met de Soundbar, zoals het switchen van geluid van Soundbar naar interne speakers (inclusief het switchen van HDMI switch naar sec Soundbar), dagelijkse harde crashes met enorm kabaal waarbij het hele huis in rep en roer is en de Soundbar nergens meer op reageert en de stekker uit het stopcontact moet, het uitvallen van de bas, plotseling veranderen van volume en niet altijd tegelijk met de tv aan of uitgaan. Allemaal in totale willekeur, soms werkt het en soms niet.
De klantenservice van LG gaf me aan dat er geen firmware update komt om problemen te verhelpen en ik heb de Soundbar al eens omgeruild en problemen hielden aan.

Ik kon het allemaal niet meer uitleggen aan mijn vrouw, en hierom heb ik gisteren besloten de Soundbar toch maar retour te sturen en in te ruilen voor een Sonos arc set, in de hoop dat alles daar wél gewoon werkt met goede ondersteuning en firmware updates. Erg jammer, want áls alles werkt vind ik het gewoon goede hardware met prachtig geluid
Whoa! dat is heftig! Ik denk dat ik sound-share ook maar uit moet zetten dan, maar ik vond het juist zo tof dat soundbar en tv speakers samenwerkten, en dat ik niet op de soundbar van setting hoefde wisselen als ik switchte tussen ps5, films en muziek, de tv snapt de input namelijk beter. Maar het soort problemen dat jij hebt gehad heb ik gelukkig! niet gehad.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58

Fjeze

AllesPerfect!

ion schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:25:
Klipsch cinema 1200 besteld :). Ben benieuwd naar het geluid straks, in US hebben veel mensen nog issues met de soundbar.
Heb je hem toevallig al binnen? Erg benieuwd naar de ervaringen...

Fly or Die

• ion
  • Niet online
Fjeze schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Heb je hem toevallig al binnen? Erg benieuwd naar de ervaringen...
Nog niet. Hij staat nog als back-order, maar ik zal zeker mijn ervaringen hier delen als die binnen is. Ben vooral benieuwd naar dolby atmos. Nog nooit in een thuis setting mogen ervaren :)

• jaihel
  • Laatst online: 02-06 17:52
Ik heb sinds een jaar of drie een Yamaha YSP 2700. Sinds vandaag blijft de melding VOL MUTE op het display staan. Als ik het geluid harder zet via de soundbar hoor je eventjes geluid en vervolgens telt het volume terug naar 0. Dit gebeurt op alle hdmi kanalen.

Ik ben toevallig deze week overgestapt van Ziggo naar glasvezel. Ik kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft, maar het is wel toevallig...

• Dantius
jaihel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:20:
Ik heb sinds een jaar of drie een Yamaha YSP 2700. Sinds vandaag blijft de melding VOL MUTE op het display staan. Als ik het geluid harder zet via de soundbar hoor je eventjes geluid en vervolgens telt het volume terug naar 0. Dit gebeurt op alle hdmi kanalen.

Ik ben toevallig deze week overgestapt van Ziggo naar glasvezel. Ik kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft, maar het is wel toevallig...
Heel dom idee wellicht: maar kun je hem harder zetten en dan de batterijen uit al je afstandsbedieningen trekken die verbinding zouden kunnen maken? wellicht zit er een knop vast

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:23
jaihel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:20:

Misschien de firmware updaten? https://nl.yamaha.com/nl/support/updates/ysp-2700.html

• FroZeN83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-05 21:00
Goedemiddag!

Vandaag was ik even bij de media markt voor een surround sound system / soundbar.

Ik had eerder al veel gelezen over de Samsung HW-Q 950T maar bij de media markt gaven ze aan zeker omdat het voor films is de Citation multibeam 700 + Sub en Surround box

De TV is 65 inch hangt aan de muur, we zitten er 5 meter vanaf met genoeg stop contacten om meerdere boxen te plaatsen achter naast de bank.

DE JBL 9.1 was er ook maar dat was me iets teveel bass.

Iemand een suggestie of hebben jullie 1 van bovenstaande?

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 13:23
Gek: op mijn iPhone is de SmartThings app geüpdatet, maar was er geen connectie meer met mijn Q90R. Deze eerst uit de app verwijderd en vervolgens weer geprobeerd toe te voegen. De app ziet wel mijn Q90R, als ik daar dan dan klik om toe te voegen, gebeurd er niets. Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?

PSN: TDBtje

• kristokin
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-06-2022
Beste Tweakers :),
Since enkele dagen de LG Dsp11RA soundbar in mijn bezit. Na lang wikken en wegen toch over gegaan tot aankoop. Nu heb toch zo mijn bedenkingen: Het geluid algemeen klinkt ok. Maar wanneer we over surround spreken... pff! Tot op heden heeft hij (soundbar) mij nog niet overtuigt. Ik heb al verschillende bronnen aan gesloten (4KBD speler enz... ) maar toch. Ook al enkele malen de stekker moeten uittrekken omdat hij gewoon geen enkel HDMI signaal kon door sturen naar de TV.
Mijn vraag: zijn er hier nog die dit ervaren??
mijn eerste post... zo be kind :)

• Steven030
kristokin schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:01:
Beste Tweakers :),
Since enkele dagen de LG Dsp11RA soundbar in mijn bezit. Na lang wikken en wegen toch over gegaan tot aankoop. Nu heb toch zo mijn bedenkingen: Het geluid algemeen klinkt ok. Maar wanneer we over surround spreken... pff! Tot op heden heeft hij (soundbar) mij nog niet overtuigt. Ik heb al verschillende bronnen aan gesloten (4KBD speler enz... ) maar toch. Ook al enkele malen de stekker moeten uittrekken omdat hij gewoon geen enkel HDMI signaal kon door sturen naar de TV.
Mijn vraag: zijn er hier nog die dit ervaren??
mijn eerste post... zo be kind :)
Ik heb tal van firmware-gerelateerde bugs waarvan LG aangeeft ze niet op te gaan lossen middels een firmware update en vandaar dat ik hem retour hem aangemeld. Echter de surround vind ik best goed, net als overall het geluid. De rears wijzen mijn kant op en ik heb de Rear overhead speaker volume op 3 staan.
Verder room calibration uitgevoerd en de tv op eARC en passthrough staan

• kristokin
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik had eerst de rears 1,5 meters achter mijn zitpositie geplaatst, daarna juist naast mij. Het volume van de rears en overhead staan nu op 6dB en de center op 0dB, zodat er een deftig verschil is... . maar neen .
Ben nu zelf ook aan het nadenken om hem retour testuren.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik wil een soundbar voor bij mijn 48inch LG C1. Gewoon een goed geluid voor TV kijken (algemeen + films) maar hoeft niet een bioscoopervaring met trillende bas en zo.
Mijn kijkruimte is ca 3,5x3 meter met 1 open zijde.
Een 5.1 opstelling wil ik niet maar HDMI ARC wil ik wel ivm. bediening vanuit 1 afstandsbediening (Delta/Amino STB).

Nav. reviews en veel lezen hang ik nu tussen duurst: Sonos ARC of goedkoopst: BEAM en ertussenin: Denon S726H of Heos Bar. Morgen ga ik naar Platte TV om daar eens te luisteren.

Sonos tov Denon:
- Gemak, het werkt gewoon en veel over te vinden
- Fijne app + Trueplay
- Airplay vind ik erg fijn en bij de andere merken zie ik dit niet staan.

ARC tov Beam:
- Atmos maar volgens mij werkt dat niet zo goed zonder achterspeakers
- Nog beter geluid
- Veel veel duurder

Denon tov Sonos:
- Ook goed geluid
- Fysieke aansluitingen + bluetooth
- Geen Airplay (pricewatch zegt van wel maar dat klopt mi. niet)
- Toch wat negatieve reviews in Pricewatch
De ARC is is 114cm vs de TV 107cm. Is dat wel verstandig?

Wat zouden jullie adviseren en mis ik misschien een goed alternatief?

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
Ik heb de Denon DHT-S716H en ben er heel tevreden over.
Zeker in vergelijking met een Sonos beam geeft hij veel mooier geluid. Het is natuurlijk persoonlijk, maar zowel voor muziek als films vind ik de kwaliteit heel goed. Zelfs verrassend goed voor een soundbar. In eerste instantie dacht ik ook een subwoofer nodig te hebben, maar de soundbar zelf geeft al een redelijk stevig laag.

De negatieve reviews gaan vooral over de app (die is inderdaad aan een verfrissing toe, maar de functionaliteit is er) en de stabiliteit over wifi. Nadat ik een vast ip-adres heb toegewezen aan de soundbar heb ik totaal geen problemen meer gehad met wifi.

• Boeryepes
  • Niet online
SonnyBBQ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:44:
Ik heb de Denon DHT-S716H en ben er heel tevreden over.
Zeker in vergelijking met een Sonos beam geeft hij veel mooier geluid. Het is natuurlijk persoonlijk, maar zowel voor muziek als films vind ik de kwaliteit heel goed. Zelfs verrassend goed voor een soundbar. In eerste instantie dacht ik ook een subwoofer nodig te hebben, maar de soundbar zelf geeft al een redelijk stevig laag.

De negatieve reviews gaan vooral over de app (die is inderdaad aan een verfrissing toe, maar de functionaliteit is er) en de stabiliteit over wifi. Nadat ik een vast ip-adres heb toegewezen aan de soundbar heb ik totaal geen problemen meer gehad met wifi.
Fijn te horen. Klopt het dat Airplay niet ondersteund wordt?

• Dantius
kristokin schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:18:
Ik had eerst de rears 1,5 meters achter mijn zitpositie geplaatst, daarna juist naast mij. Het volume van de rears en overhead staan nu op 6dB en de center op 0dB, zodat er een deftig verschil is... . maar neen .
Ben nu zelf ook aan het nadenken om hem retour testuren.
Ik ben ook nog niet heel erg overtuigd van het surround sound effect. Maar heb dit ook nog niet echt uitgebreid ingesteld omdat ik wacht op de definitieve bank en dan pas de speakers op de juiste plek kan monteren. Ik ben wel heel blij met het muzikale geluid en algemeen geluid.

• Dantius
Steven030 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Ik heb Soundshare nu een tijdje uitgeschakeld, en de soundbar bediening leading gemaakt. hij pikt nog steeds goed verschillende inputs op vanuit de tv (netflix gaat direct naar cinema, ps5 gaat direct naar gaming) maar het irritante bassbrommetje onder gesproken tekst is weg. Stuk prettiger film kijken zo! thanks voor de tip! Soundshare werkt dus gewoon niet goed.

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 02-06 20:43
Ik mag van review.nl (vroegere kieskeurig) testpanel een soundbar testen! 😁

Het gaat om de LG DSP9YA. :9

Weet iemand of je Kieskeurig testpanel toestellen af en toe toch mag houden?
Ik hoop het!

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
Sonos lijkt overal uitverkocht te zijn. Iemand een idee wanneer we kunnen verwachten dat er weer wat leverbaar wordt?

• Steven030
Sunri5e schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:08:
Sonos lijkt overal uitverkocht te zijn. Iemand een idee wanneer we kunnen verwachten dat er weer wat leverbaar wordt?
Als je op de Sonos website per product doorklikt naar bestellen krijg je een leverdatum te zien. De One SL lijkt het slechtst leverbaar

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik ben erg benieuwd naar de klipsch cinema 1200, als het goed is zou die deze maand tekoop moeten zijn. meerdere hier benieuwd? Kliosch is toch een gerenomeers audio merk op homecinema gebied.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:52
Ik had de sonos sl bij hifi klubben besteld .
Om mijn home cinema set kompleet te maken .
Ongeveer na 5 weken kreeg ik een telefoontje dat ze binnen waren .

• Boeryepes
  • Niet online
Plattetv geeft 4 weken levertijd voor de Arc.

• Steven030
Boeryepes schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:11:
Plattetv geeft 4 weken levertijd voor de Arc.
Wanneer had je dat gevraagd? Vorige week was het 2-3 weken

[Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 03-09-2021 08:36]

• Boeryepes
  • Niet online
Steven030 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:34:
[...]

Wanneer had je dat gevraagd? Vorige week was het 2-3 weken
Gisteren in Utrecht en ze hebben op mijn verzoek de andere winkels ook gecheckt

• Boeryepes
  • Niet online
ze hebben trouwens wel een 'geheime' voorraad die ze gebruiken voor garantieswaps en zo. Die mogen niet verkocht worden.

• Steven030
Boeryepes schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:36:
[...]

Gisteren in Utrecht en ze hebben op mijn verzoek de andere winkels ook gecheckt
Oké thanks. Ik ben benieuwd of ik dan nog bij een eerdere levering zit of dat het een langere levertijd heeft gekregen dan eerder aangegeven, óf dat ze eerlijk gezegd gewoon zelf ook geen flauw idee hebben wat en wanneer ze krijgen van Sonos. Ik denk het laatste

[Voor 6% gewijzigd door Steven030 op 03-09-2021 08:51]

• Boeryepes
  • Niet online
Steven030 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:50:
[...]

Oké thanks. Ik ben benieuwd of ik dan nog bij een eerdere levering zit of dat het een langere levertijd heeft gekregen dan eerder aangegeven, óf dat ze eerlijk gezegd gewoon zelf ook geen flauw idee hebben
dat laatste zal t wel zijn

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 14:36
Hi,

Ik heb recent de Samsung 75Q60 tv gekocht samen met de HW Q900t soundbar.
Prima setje voor in de mancave.
Daarbij een vogels thin 550 muurbeugel maar nu wil ik de soundbar graag onder de tv hebben hangen.

Welke soundbar beugel kan ik het beste gebruiken zodat de soundbar aan de tv(beugel) hangt.

De Vogel TV beugel zou het prima moeten kunnen houden qua gewicht.

Is dit een goede optie?
Ik de soundbar wordt geleverd met 2 L beugels om hem aan de muur te bevestigen, deze zou je kunnen gebruiken om hem ook aan een beugel te maken.

Is dit een goede optie :

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:06
Laatst een soundbar gekocht. Nu wil ik graag rekening houden met m'n buren. Ik ben namelijk erg bang dat de bass misschien doordreund. Ik heb een laminaat vloer in een nieuwbouw rijtjeshuis.

Nu kan ik de subwoofer aanpassen in een range van -16dB tot 6dB.

Bij alle andere settings is hoe hoger het aantal dB: hoe harder het geluid. Werkt dit bij de sub ook zo? Of zal ik bij een lage dB juist meer gedreun krijgen ivm de buren?

[Voor 3% gewijzigd door NoSugar op 11-09-2021 18:05]

Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee