Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rich_Art
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-05 13:12
Ik heb een vraag betreft mijn nieuwe Dali sub E 12-F.
Ik wil deze gaan aansluiten op een Denon x2600H. Nu geeft de manual van de Sub aan dat ik de crossover van de Denon op max moet zetten om de Phase in te stellen Dat is in mijn geval 250Hz. Echter ik lees overal dat je die LPF for LFE op max 120Hz moet zetten .
Kan iemand mij hier meer uitleg over geven hoe ik ik die Sub moet aansluiten/instellen.
Ik heb echt nul verstand van deze materie.
Ik heb dus een Denon x2600H 2x Dali Oberon 7. 1x Dali Oberon Vokal.

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:48
13art schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:45:
[...]

Dat was ik er vergeten bij te zetten, maar die update draai ik al. Ik krijg eerder de indruk dat het na die update mis is gegaan. Ik zou de soundbar kunnen resetten, maar daar wacht ik nog even mee tot ik antwoord van Yamaha heb. Dat de ysp-2700 namelijk niet genoemd wordt als ondersteund door Spotify baart me wat zorgen.
Ik zou niet al te veel waarde hechten aan de support page van Spotify.
Geen van mijn apparaten staat er tussen en Spotify Connect werkt hier gewoon prima.

Ik raad je aan om de boel even te resetten.

• DJT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:07
Rich_Art schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:49:
Ik heb een vraag betreft mijn nieuwe Dali sub E 12-F.
Ik wil deze gaan aansluiten op een Denon x2600H. Nu geeft de manual van de Sub aan dat ik de crossover van de Denon op max moet zetten om de Phase in te stellen Dat is in mijn geval 250Hz. Echter ik lees overal dat je die LPF for LFE op max 120Hz moet zetten .
Kan iemand mij hier meer uitleg over geven hoe ik ik die Sub moet aansluiten/instellen.
Ik heb echt nul verstand van deze materie.
Ik heb dus een Denon x2600H 2x Dali Oberon 7. 1x Dali Oberon Vokal.

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.
Dit gaat volgens mij niet over een soundbar maar goed:

Je moet de crossover alleen op 250Hz instellen voor het instellen van de fase, daarna zet je hem weer terug op de normale stand. Optimaal is 80Hz of lager en zo te zien kunnen jouw speakers dat prima hebben, ik zou 'm dan op 70 of 80 zetten.

Voor het instellen van de fase; als de luidspreker van je subwoofer dezelfde richting op staat als je hoofdspeakers dan laat je 'm gewoon op 0 staan.

[Voor 11% gewijzigd door DJT op 21-12-2020 12:23]

• Rich_Art
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-05 13:12
DJT schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:19:
[...]

Dit gaat volgens mij niet over een soundbar maar goed:

Je moet de crossover alleen op 250Hz instellen voor het instellen van de fase, daarna zet je hem weer terug op de normale stand. Optimaal is 80Hz of lager en zo te zien kunnen jouw speakers dat prima hebben, ik zou 'm dan op 70 of 80 zetten.

Voor het instellen van de fase; als de luidspreker van je subwoofer dezelfde richting op staat als je hoofdspeakers dan laat je 'm gewoon op 0 staan.
Huh. Indd. Hoe kom ik nu in dit topic terecht. Dit is mijn fout natuurlijk sorry daarvoor. Ik dacht toch echt in het grote subwoofer topic te zitten.
Des al wel te plus, bedankt voor je uitleg ondanks het verkeerde topic.

(Back on topic weer)

• MrN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-06 16:07
MrN schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:34:
Ok bijgevoegd in het filmpje het geluid wat ik ervaar op regelmatige basis met het inschakelen of wisselen van bronnen.

Gaat om mijn Samsung HWQ950 T soundbar.

https://files.fm/u/xa2xgdwb8
Niemand?

• Giovanni76
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-05 02:46
Ik heb geen ervaring mee met mijn HW-Q950T. Weet helaas niet hoe ik kan helpen.

Had je al met een andere hdmi kabel geprobeerd?

• MrN
Nee nog niet. Gezien mijn Philips TV van 45 kg strak tegen de muur hangt en ik hier niet zonder hulp bij kan komen. Is dus wel even werk om alleen een simpele kabel te vervangen.

Al het overige heb ik al wel geprobeerd:

HDMI ingangen wisselen op de soundbar dus de TV op HDMI 1 en HDMI 2 ipv Arc.
De TV en soundbar opnieuw gereset en tevens heb ik alles van de stroom gehaald voor een uur.

Samsung geeft aan dat dit mogelijk bij de tv zelf ligt. Het netflix met Atmos wat direct op de tv niet werkt schijnt te komen doordat de tv Philips 75PUS8303 uit 2018 geen Atmos ondersteunt.

[Voor 22% gewijzigd door MrN op 21-12-2020 16:26]

• brtkpr
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-06 14:58
X2X2X schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:06:
[...]

Ik zou niet al te veel waarde hechten aan de support page van Spotify.
Geen van mijn apparaten staat er tussen en Spotify Connect werkt hier gewoon prima.

Ik raad je aan om de boel even te resetten.
Hoe klinkt de ysp-2700 eigenlijk met films en muziek?
Ik merk dat mijn HW-Q90R voor muziek niet al te best klinkt.

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-06 19:53
Is de soundbar Samsung Hw-Q800T of de Hw-Q70T een betere keuze??

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07-06 00:30
[quote]038Robijno schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:29:
[/quote
Subwooffer van de Q800T heeft meer gewicht.. 9.8 kg i.p.v. 6.2 kg van de Q70T. In de Q800T zit een extra zware steen of een stuk ijzer. Hangt van de prijs van steen of ijzer af welke extra bijgeplaatst is ;)

• burnoutpc
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:08
038Robijno schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:29:
De HW-Q800T heeft de accoustic beams aan de voorkant zitten, terwijl de HW-Q70T deze aan de achterkant van de soundbar hebben zitten./ Blijkbaar heeft de Q70T dat dus ook.

Daarnaast is de Subwoofer van de HW-Q800T een upgrade tov van de HW-Q70T.
Verder als je een Samsung tv hebt kan je Q-Symphony gebruiken, waarbij de speakers van de tv ook functie hebben.

Beiden prijzen zijn hetzelfde, beiden zien er hetzelfde uit.
Ik ben voor de HW-Q800T gegaan met rear surrounds (must).

[Voor 13% gewijzigd door burnoutpc op 22-12-2020 09:40]

• 038Robijno
  • Laatst online: 22-06 19:53
burnoutpc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:33:
[...]

De HW-Q800T heeft de accoustic beams aan de voorkant zitten, terwijl de HW-Q70T deze aan de achterkant van de soundbar hebben zitten./ Blijkbaar heeft de Q70T dat dus ook.

Verder als je een Samsung tv hebt kan je Q-Symphony gebruiken, waarbij de speakers van de tv ook functie hebben.

Is de subwoofer merkbaar beter dan, dan de Q70T?

• lamers1
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-06 11:34

Is alleen als je een samsung qled tv hebt van 2020.

• Rtoo
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 06:42

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

burnoutpc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:33:
[...]

Welke rear speakers heb je?

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-06 23:11
Even een vraagje aan mijn mede soundbar eigenaren, afgelopen week heb ik een TrueHD 5.1 versie van de Dark Knight bekeken en nu viel mij op dat het geluid met explosies helemaal vervormde.
Dit gebeurde al op een laag volume dus mijn vermoedens zijn dat het TrueHD audiospoor niet goed is.
Is er iemand die dit kan testen voor mij met een TrueHD capable soundbar of receiver?

Voor de geinteresseerde, ik heb in een Sonos Arc met een 2015 Nvidia Shield (icm MrMC/Kodi en Plex server)

[Voor 11% gewijzigd door Earzz op 22-12-2020 14:39]

XboxLive: Dave 130R

• burnoutpc
038Robijno schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:29:
[...]

Is de subwoofer merkbaar beter dan, dan de Q70T?
Dat weet ik niet. De HW-Q800T scoort wel beter volgens de testen van Rtings

https://www.rtings.com/so...?usage=8767&threshold=0.1

De sub van de HW-Q800T (die volgens mij precies hetzelfde is als die van de Q80R) is indrukwekkend te noemen.

• burnoutpc
Rtoo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:44:
[...]

Welke rear speakers heb je?
Ik heb de SWA-9000s speakers. Helaas geen upfiring en tijdens film playback zijn ze iets wat zacht, maar tijdens gamen zijn ze weer helemaal prima. De nadruk ligt meer op detail en toevoeging denk ik dan aanwezigheid. Alom bekende issues met deze achterspeakers bij alle Samsung soundbars.

• NoThankYou
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23-06 18:55
Iemand enig idee of de Samsung HW-S40T een degelijke soundbar is? Kan ik ervan uitgaan dat het even goed of beter klinkt als bijvoorbeeld de tv-speakers van een Samsung Q90T?

Ik ben geen audiofiel en zoek een simpele all-round soundbar van 150 euro of minder. Andere suggesties zijn ook welkom.

[Voor 3% gewijzigd door NoThankYou op 23-12-2020 02:10]

• Down Under
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 05:11
NoThankYou schreef op woensdag 23 december 2020 @ 02:07:
Iemand enig idee of de Samsung HW-S40T een degelijke soundbar is? Kan ik ervan uitgaan dat het even goed of beter klinkt als bijvoorbeeld de tv-speakers van een Samsung Q90T?

Ik ben geen audiofiel en zoek een simpele all-round soundbar van 150 euro of minder. Andere suggesties zijn ook welkom.
Ik zou altijd gaan voor een exemplaar met een (draadloze) subwoofer. Het aanwezig zijn van (subtiel) laag is toch erg fijn, tevens het manco van de standaard tv luidsprekers. In dit prijssegment ben ik ook een beetje huiverig voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Misschien even in V&A snuffelen.

• coazter
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:38
Down Under schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:32:[...]Ik zou altijd gaan voor een exemplaar met een (draadloze) subwoofer. Het aanwezig zijn van (subtiel) laag is toch erg fijn, tevens het manco van de standaard tv luidsprekers. In dit prijssegment ben ik ook een beetje huiverig voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Misschien even in V&A snuffelen.
Eens. Ik heb de HWK335. Ik weet niet hoe deze zich verhoudt tot genoemde soundbar, maar had hem voor € 129 en gebruik hem bij een 65Q95T. Daar zit op zich al prima geluid in, maar juist voor de bas doe ik hem vaak aan.

• jostefa
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-06 07:37
Ik wil de Samsung q950t kopen en deze gebruiken met de nieuwste xbox, echter ondersteund mijn televisie geen e-arc. Is het mogelijk om de xbox direct aan te sluiten op de soundbar en dat deze dan het beeld doorvoerd naar mijn tv? Of kan ik enkel met e-arc gebruik maken van het beste geluid?

• MrN
Dit kan perfect zitten speciaal hiervoor 2 hdmi aansluitingen op de soundbar.

• jantjezoepenman
  • Laatst online: 24-05 15:58
Ik ben op zoek naar een soundbar die ook goed met muziek overweg kan. Ik heb de laatste tijd allerlei reviews en testen gelezen. Had zelf wel oren naar een Sonos Arc, maar heeft iemand andere goede suggesties? Want de HW-Q950T schijnt daar niet echt goed in te zijn.

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 17:43
@jantjezoepenman
Ik vind een soundbar een klasse minder dan een receiver met goede speakers, vooral als het om muziek gaat, maar hetzelfde geldt voor de producten van Sonos: dat haalt het ook niet bij m'n receiver met speakers.

Persoonlijk plaats ik de Sonos niet boven de Samsung, of het moet de app zijn, qua muzikale kwaliteiten vind ik ze gelijkwaardig, met films is de Samsung wat beter / overtuigender.

Maar geloof mij niet op mijn woord, dit is mijn ervaring van een luistersessie in een winkel. Ga vooral zelf luisteren.

• jantjezoepenman
ikweethetbeter schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:23:
@jantjezoepenman
Ik vind een soundbar een klasse minder dan een receiver met goede speakers, vooral als het om muziek gaat, maar hetzelfde geldt voor de producten van Sonos: dat haalt het ook niet bij m'n receiver met speakers.

Persoonlijk plaats ik de Sonos niet boven de Samsung, of het moet de app zijn, qua muzikale kwaliteiten vind ik ze gelijkwaardig, met films is de Samsung wat beter / overtuigender.

Maar geloof mij niet op mijn woord, dit is mijn ervaring van een luistersessie in een winkel. Ga vooral zelf luisteren.
Bedankt, ik weet ook dat een receiver beter is, maar zoveel tijd besteed ik er ook niet aan. Vandaar de keuze voor een soundbar. Maar een luistersessie is helaas wat lastig in deze tijden. Misschien dat ik eerst wat ga bestellen, testen en als het niet bevalt toch terug sturen voor wat anders.

• ralphkeb
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-06 19:54
jantjezoepenman schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:14:
Ik ben op zoek naar een soundbar die ook goed met muziek overweg kan. Ik heb de laatste tijd allerlei reviews en testen gelezen. Had zelf wel oren naar een Sonos Arc, maar heeft iemand andere goede suggesties? Want de HW-Q950T schijnt daar niet echt goed in te zijn.
BeoSound Stage (B&O)

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 17:43
Het is lastig. Een soundbar heeft een hogere WAF, vandaar dat ik er ook naar kijk (en luister). Maar tot nu toe is het me nog gelukt m'n receiver te houden!

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23-06 19:34
Zeker voor een beosound stage gaan heb je echt geen subwoofer bij nodig

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 10:02
Ik heb ook een Beosound Stage en qua geluid ook erg tevreden. Met muziek echt top en denk niet dat er 1 van de commerciële merken(Sonos, Samsung, LG, Sony) dit beter kan. Voor film klinkt hij ook top, mar als je meer voor geweld wilt gaan dan zou ik 1 van eerder genoemde merken nemen. Voor mij is het meer dan genoeg voor film.

Ik heb momenteel wel een probleem met de Beosound Stage. Hij verliest vaak de verbinding waardoor hij niet meer reageert. Ik zie hem dan ook niet meer in de app en Google Home. Als ik de stekker er dan uit haal en opnieuw plaats dan doet hij het weer, maar vaak niet langdurig. Ik weet nog niet wat te doen. Ik heb op zich een sterk WiFi signaal in de woonkamer.

• Ben er
Dat heb ik ook sinds kort met de beosound stage dan zegt hij dat de LAN niet is verbonden,is maar heel kort.
Dat merk ik omdat ik hem ook verbonden heb met mijn lg oled65cx.
Denk dat we hier wel een melding moeten maken bij b&o.
Het is niet jou internet want ik ervaar hetzelfde.

• MrN
MrN schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:20:
Nee nog niet. Gezien mijn Philips TV van 45 kg strak tegen de muur hangt en ik hier niet zonder hulp bij kan komen. Is dus wel even werk om alleen een simpele kabel te vervangen.

Al het overige heb ik al wel geprobeerd:

HDMI ingangen wisselen op de soundbar dus de TV op HDMI 1 en HDMI 2 ipv Arc.
De TV en soundbar opnieuw gereset en tevens heb ik alles van de stroom gehaald voor een uur.

Samsung geeft aan dat dit mogelijk bij de tv zelf ligt. Het netflix met Atmos wat direct op de tv niet werkt schijnt te komen doordat de tv Philips 75PUS8303 uit 2018 geen Atmos ondersteunt.
Ter info HDMI kabels vanaf de soundbar naar het KPN 4k Kastje vervangen voor een Hdmi 2.1 kabel.

Tevens een Shield en amazon firestick aangeschaft ivm Kodi en Dolby Atmos.
Het lijkt erop dat het gekke geluid uit het filmpje en het wegvallen alleen voorkomt bij de KPN 4k ontvanger dus dat hier een probleem zit. Bij mijn vorige sony HTZF9 soundbar had ik dit echter nooit.

Iemand anders die hier mee te maken heeft gehad?

Heb de KPN ontvanger al gereset en een frisse start gegeven.

• jantjezoepenman
Ben er schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:39:
Zeker voor een beosound stage gaan heb je echt geen subwoofer bij nodig
Ik zal mijn opties nog eens bekijken, vind hem wel erg duur voor een soundbar.

• Down Under
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 05:11
jantjezoepenman schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:29:
[...]

Ik zal mijn opties nog eens bekijken, vind hem wel erg duur voor een soundbar.
Dit is misschien ook nog een mooie voor je, Nubert schijnt het erg goed te doen bij muziek. https://www.nubert.de/nupro-as-3500/p4331/?category=254
Hij heeft ook nog een groter broertje, de 7500, die is net zo duur als de B&O.

• cassiekai
Down Under schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:02:
[...]

Dit is misschien ook nog een mooie voor je, Nubert schijnt het erg goed te doen bij muziek. https://www.nubert.de/nupro-as-3500/p4331/?category=254
Hij heeft ook nog een groter broertje, de 7500, die is net zo duur als de B&O.
De Nubert XS 7500 is een beest. Als je de ruimte hebt en het formaat kunt waarderen dan is dit met muziek sowieso de beste, ook beter dan de Ambeo. Je moet volgens mij wel wat geduld hebben want heb begrepen dat hij behoorlijk populair is en Nubert is geen massa merk.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:29

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Na wat zoekwerk denk ik dat de Yamaha Yas-209 voor ons de beste keus is. We hebben recent een Sony 4K te gekocht, maar het geluid van die TV is eigenlijk gewoon brak. Stemmen zijn slecht te verstaan, en ik denk dat zo'n soundbar dit wel zou moeten verbeteren.

We zoeken voor iets van rond de 300 euro waarmee we bij voorkeur ook gewoon Spotify oid kunnen afspelen zonder de TV aan te moeten zetten. Het lijkt erop dat dit wel mogelijk is met dit model van Yamaha.

Zijn er voor rond de 300 nog alternatieven die ik zou kunnen bekijken? Deze Yamaha komt met zijn oudere broertje de 207 op een aantal plekken redelijk goed uit de tests. De 207 heeft echter geen WiFi...

Volume boeit niet zo veel. We hebben een huis met houten tussen vloeren en zodra we het volume omhoog gooien wordt de dochter boven wakker :+

[Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 28-12-2020 14:48]

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:35
Voor de B&O gebruikers:

Ik heb mezelf getrakteerd op een Beosound Stage en die komt één dezer dagen. Nu heb ik een wat oudere tv met ARC in plaats van eARC (UE60KS7000). Ik neem dat ik dan niet het hoogst mogelijke haal uit Netflix e.d? Moet ik dan een Nvidia Shield ofzo aanschaffen en deze op de HDMI input stoppen van de Soundstage?

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• ralphkeb
OMD schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:48:
Voor de B&O gebruikers:

Ik heb mezelf getrakteerd op een Soundstage en die komt één dezer dagen. Nu heb ik een wat oudere tv met ARC in plaats van eARC (UE60KS7000). Ik neem dat ik dan niet het hoogst mogelijke haal uit Netflix e.d? Moet ik dan een Nvidia Shield ofzo aanschaffen en deze op de HDMI input stoppen van de Soundstage?
Ik had inderdaad een Shield of Apple TV op de HDMI input van de Stage en werkt perfect, mijn vorige tv HD ook alleen arc, sinds gisteren een tv met eARC, maar zie geen verschil met rechtstreeks op de Stage

• cassiekai
Voor de B&O gebruikers:

Ik heb mezelf getrakteerd op een Soundstage en die komt één dezer dagen. Nu heb ik een wat oudere tv met ARC in plaats van eARC (UE60KS7000). Ik neem dat ik dan niet het hoogst mogelijke haal uit Netflix e.d? Moet ik dan een Nvidia Shield ofzo aanschaffen en deze op de HDMI input stoppen van de Soundstage?
Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb een maand een Stage en hij klinkt echt heel goed voor een soundbar. Ik heb een vergelijkbare TV maar dan een 65 inch en dat werkt verder prima met normale arc. Ik heb alleen nog steeds issues mbt het verliezen van de verbinding met de Stage. Moet dan elke keer de stekker eruit halen en weer plaatsen. Hij start dan opnieuw op. Ga hem morgen bekabeld aansluiten en kijken wat hij dan doet. Mocht dit geen soelaas bieden dan krijg ik een nieuwe. De service is top, snelle reactie en geen gezeur.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.👍🏻

• Ben er
Ik had het ook dat ik de verbinding weg viel en dat terwijl hij was bekabeld
Ik vraag me toch af of dit iets softwarematig is op te lossen.
En ik weet niet wanneer er een laatste update was,maar zou wel fijn zijn dat je weet wat er is veranderd of toegevoegd als er een update word gedaan.
Het kan wel een B&o product zijn maar zou fijn zijn dat het wel gebruiksvriendelijk zou zijn.
Zeker als je iets vraagt aan de helpdesk en je krijg een vaag antwoord.
Dat vind ik wel een beetje jammer.
En anders gaat ik toch voor de sonos arc met de sonos one.

• Ben er
Waar heb jij de beosound gekocht cassiekal?

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 17:51
Mijn Ambeo is helaas binnen een jaar ermee opgehouden. Rood lampje aan de achterzijde. 1 van de digitale versterkers is kapot. Schijnt volgens sennheiser een 1ste revisie probleem te zijn.

Word komende week ergens opgehaald, sennheiser stuurt een doos voor transport en de soundbar word thuis opgehaald. Best netjes allemaal tot nu toe.

Helaas wel even zonder soundbar.😢

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• cassiekai
Ben er schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:08:
En ik weet niet wanneer er een laatste update was,maar zou wel fijn zijn dat je weet wat er is veranderd of toegevoegd als er een update word gedaan.
Het kan wel een B&o product zijn maar zou fijn zijn dat het wel gebruiksvriendelijk zou zijn.
Ik heb hem in Sneek gekocht. Ik vind hem juist wel gebruikersvriendelijk. Ik heb hiervoor de duurste modellen van Samsung en ook van LG gehad maar had vaak problemen. Speakers die niet wilde koppelen of de verbinding kwijt raakte, weinig geluid uit de achterspeakers, enz enz. Muziek klonk nergens naar. Met film was het vooral erg veel geweld. Voor mij wordt de Stage een blijvertje.

• cassiekai
Dark Master schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:27:
Mijn Ambeo is helaas binnen een jaar ermee opgehouden. Rood lampje aan de achterzijde. 1 van de digitale versterkers is kapot. Schijnt volgens sennheiser een 1ste revisie probleem te zijn.

Word komende week ergens opgehaald, sennheiser stuurt een doos voor transport en de soundbar word thuis opgehaald. Best netjes allemaal tot nu toe.

Helaas wel even zonder soundbar.😢
Balen en goede service zo te horen. Mag ook wel voor zo een bak met geld😉. Hopelijk weer snel terug om ga te geven😁.

• stevenleemans
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-06 23:22
Voor de B&O gebruikers:

Vermits de soundstage geen surroundspeakers heeft voegt het weinig toe om een shield of Apple TV aan te schaffen. Geld lekker houden maar wel ten volle genieten van je apparaat😁.

• Ben er
De beosound stage is ook zeker een zeer goede soundbar maar er zijn nog een paar bugs en dat ben ik niet alleen.
Gaat erom dat als je een dure soundbar koopt ook een goede service krijgt als er wel iets mocht zijn.
En ook ik heb verschillende dure soundbars aangeschaft maar thuis was het net niet.
En heb ook bij B&o juist gevraagd of er ook in de toekomst achterspeakers worden gemaakt voor de beosound dan is het echt de allerbeste soundbar die er is.
En geloof me dat er geen soundbar in de buurt komt kwa kwaliteit zonder subwoofer.
Moet zelfs de bas op 0 zetten,daar ligt het niet aan.

Als de verkoper mij beloofd dat B&o regelmatig de soundbar voorziet van nieuwe software updates dan Mag ik ervan uit gaan dat dit ook gebeurt maar heb deze vanaf augustus maar nog niks nieuws gezien,en zou fijn zijn als je ook weet wat er nieuw is bij een nieuwe update,word ook niet vermeld.
Dat mag ik best verwachten van een soundbar van 1500 euro toch.

• ralphkeb
Ben er schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:08:
Hier ook een Stage, maar nog nooit problemen gehad met met een wegvallende verbinding.
Installatie was een fluitje van een cent en na een paar weken inspelen 1 van de fijnst klinkende soundbars die ik gehoord heb (en dat zonder subwoofer)

Ok, eerlijk is eerlijk, je krijgt geen full blown Atmos of surround, maar de Stage zet een erg breed en hoog geluidsbeeld neer.

Nooit gedacht dat ik een B&O product aan zou schaffen.
Mijn Stage ligt op het tv meubel en sinds eergisteren hangt er ook een mooie LG 55GX boven en is een super combi.
Niet dat onze Panasonic FZ830 slecht was, want die is naar de slaapkamer gegaan hahaha.

Enige wat ik nog uit wil zoeken is of ik de LG GX net zoals de C9 van vorig jaar kan koppelen aan de Stage en of dat dan alleen zinvol is als je ook de Beoremote hebt.

• OMD
stevenleemans schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:07:
[...]

Vermits de soundstage geen surroundspeakers heeft voegt het weinig toe om een shield of Apple TV aan te schaffen. Geld lekker houden maar wel ten volle genieten van je apparaat😁.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Losless en lossy zijn makkelijk hoorbaar. Kwaliteit van geluid zegt niets over effecten natuurlijk.

Ik heb hem sinds gister binnen en hij hangt aan de muur. Erg mooi geluid alhoewel ik hem soms wat rommelig vind in het laag. Heb altijd een losse sub gehad en hij gaat wel laag, maar zeker niet laag als een (simpele) sub. Ik had hiervoor een Heos Cinema bar (de eerste) maar de sub is overleden helaas.
Qua muziek is het echt een duizend lichtjaren upgrade en moeten uiteraard nog een hoop films kijken.

Wat de sub betreft, ik had de intro getest van Transformers .Wanneer je de helikopter voor het eerst in beeld ziet dan trilde ik normaal weg uit de woonkamer, ik heb nu daar helemaal geen laag, als in, helemaal niets.

Installatie was fluitje van een cent. Google meuk overgeslagen en app werkt prima.

[Voor 3% gewijzigd door OMD op 31-12-2020 10:09]

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Ben er
Goedemiddag.

Dank voor je reactie.

Het aangaan is een bekende issue, wel hebben we daar meer info van nodig.

SUMMARY

Switches on by itself, often during the night

ISSUE DESCRIPTION

Often in the morning, Beosound Stage has switched on without any user interaction

Affected products
Beosound Stage connected to LG CX screen

RESOLUTION STATUS

3rd December 2020: Reported - We need log reports from Beosound Stage.
In setups where the LG remote is used (Beoremote One is not part of the installation), it is important to install the Bang & Olufsen app from the LG Content Store and connect a LAN cable between Beosound Stage and the LG TV. The log report will then contain more details.
Then register date and time of when the issue occurred and inform Product Support.

Jazeker komen er updates.
Bij mijn weten is deze nu inmiddels 2 keer voorzien van nieuwe software en is een volgende in aankomst.

Dit kreeg ik toegestuurd van de dealer er is dus zeker een bekend probleem.
Nu heeft.de beosound een paar keer mijn tv vanzelf aangezet daar word je niet blij van s nachts
Als dit niet op word gelost dan ga ik hem terug brengen.

• Koen6500
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 18-06 15:04
Hey allemaal,

Ik heb al een heel aantal topics doorgespit maar zit nog met wat vragen, dus hier ben ik:

We hebben sinds deze zomer onze oude Panasonic 32" TV vervangen door een Samsung QE49Q80T.
Zeer tevreden van, maar ik wil graag ook een update doen aan het geluid.

Een soundbar zal het dus worden, maar welke?

Ik loop al enkele weken te denken aan de aankoop van een Samsung HW-S60T soundbar, vanwege het mooiere, compacte design en de al bij al goede reviews. Het achteraf toevoegen van een (uiteraard Samsung Sub) is een positief iets.

Uiteraard moet er rekening gehouden worden met een belangrijke WAF...
De soundbar moet passen op een TV-meubel van 120cm breedte, en liefst niet breder zijn dan 100cm.

Toen ik de W van de WAF sprak over een SUB kwam er al direct verzet 8)7 waardoor ik deze liefst op een later tijdstip zou toevoegen.
Haar voorkeur gaat niet echt uit naar surround geluid, en eerlijk gezegd denk ik dat dit in onze ruimte (achter de TV is een halfhoge muur, met daarachter bureau, en naast de zithoek is er de eetplaats) met heel veel "open space" aan de linkerkant en achter de tv) ook moeilijk te bekomen is.

Daarom zou ik liever een GOEDE stereo sound bekomen dan een minder goede surround.

Budget is niet zo heel erg belangrijk, al zou ik de initiële aankoop liever onder de €500 houden, waar later dan nog wel een SUB bij kan...

Echter is er, door het vele opzoekwerk, uiteraard twijfel opgedoken en zijn er meer mogelijkheden naar boven gekomen:

Samsung HW-S60T
+ design
+ technologie
+ uitbreidbaar met sub
+ WAF ok
- side firing speakers en gericht op surround
Harman Kardon Citation MB 700
+ design
+ technologie
+ uitbreidbaar
+ WAF min of meer OK
- stereo geluid?
Samsung HW-Q70T
+ Q symphony mogelijk in combinatie met de tv
- design
- breedte
- WAF waarschijnlijk minder OK

choices choises choises....

Help? _/-\o_ much aprreciated !

• Ben er
Hallo koen

Ik zou dan niet voor een Samsung gaan kwa stereo.
Ik zou dan is naar de denon 716 gaan of een beosound stage bij allebei heb je geen sub nodig.
En je maak thuis ook vast iemand blij.

• Koen6500
Ben er schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:12:
Hallo koen

Ik zou dan niet voor een Samsung gaan kwa stereo.
Ik zou dan is naar de denon 716 gaan of een beosound stage bij allebei heb je geen sub nodig.
En je maak thuis ook vast iemand blij.
Heb de Denon uitvoerig bekeken en overwogen. Deze is echter veel te groot om onder de TV te passen.
Ook te breed voor W.

• Ben er
Of de Harman kardon enchant1300 deze klinkt ook goed

• MaFoDes
  • Laatst online: 05-01 23:02
Tijdje meegelezen in dit draadje. Helaas oude inlog kwijt, dus maar als goede voornemen voor 2021 opnieuw geregistreerd ;)

Na de verkoop vorige maand van de Denon receiver, satellieten en de HK-TS211 sub besloten om naar een soundbar te kijken.
Ik zie hier geregeld de Yamaha YPS2700 voorbij komen. Spreekt me wel aan. Maar het model is inmiddels 4 jaar. Enig idee of Yamaha binnenkort met iets nieuws komt? Heeft iemand ergens een vogeltje iets horen fluisteren? Ze zijn in ieder geval moeilijker leverbaar.

Ik vind het zelf nogal een dingetje dat de soundbar over een Lan aansluiting beschikt en dat de sub bedraad kan worden verbonden. Noem me oldskool, maar ik ben er niet zo'n fan van om alles over Wifi te laten lopen.
DTS-x of Dolby Atmos, leuk... Maar ik wil vooral dat muziek goed klinkt.

De Yamaha Bar40 met Ns-Nsw100 sub blijven ook een optie en met een schuin oog kijk ik naar de Teufel Cinebar trios Easy.

• burnoutpc
Koen6500 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:30:

Samsung HW-S60T
+ design
+ technologie
+ uitbreidbaar met sub
+ WAF ok
- side firing speakers en gericht op surround
Harman Kardon Citation MB 700
+ design
+ technologie
+ uitbreidbaar
+ WAF min of meer OK
- stereo geluid?
Samsung HW-Q70T
+ Q symphony mogelijk in combinatie met de tv
- design
- breedte
- WAF waarschijnlijk minder OK

choices choises choises....

Help? _/-\o_ much aprreciated !
Ik zou eerlijk gezegd niet voor een soundbar gaan zonder sub. Ik heb zelf de HW-Q800T, wat de opvolger is van de HW-Q70T en identiek eruit ziet en ook identiek geprijsd is. (Sub is iets groter en kan daardoor wat lager zn tonen aan).

Kijk anders eens op rtings.com waar je heel handig de vergelijker kan gebruiken https://www.rtings.com/soundbar/tools/compare

Zodra het weer mag, zou ik even de mediamarkt in lopen samen met je wederhelft, zodat je ze allemaal op een rijtje kan zetten. Dat scheelt je een soundbar retourneren zoals bij ons de Q80R 8)7

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-06 14:29
Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een soundbar.
Gezien mn sonos playbar nu verkocht is , moet ik nu wel een andere hebben.
Helpen jullie even mee aub?

- Max budget is +- 1000 euro
- Moet chromecast hebben
- Moet surround ondersteunen, atmos is een absolute plus
- GA is een plus
- Geen additional rears wegens geen plaatsmogelijkheden
- Additional sub mag wel
- Geen voorstellen voor 2.1 of iets anders aub

Zelf 2 modellen die er bij mij zo direct uitkomen:
jbl 9.1 bar en de sony ht-st5000

Wat zouden jullie aanraden rekening houdend met bovenstaande puntjes?
Geen idee trouwens of mijn tv earc heeft: LG 4K Oled Tv 55C7V en of dat een issue gaat spelen met mn shieldtv en orange decoder.

[Voor 10% gewijzigd door skank op 08-01-2021 22:43]

• Giovanni76
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-05 02:46
Samsung komt dit jaar met een nieuwe Soundbar die 11.1.4 kan...de HW-Q950A.

https://global.techradar....-dolby-atmos-soundbar-aan

• skank
Op mn tv zit een shield aangesloten
De tv heeft blijkbaar HDMI ARC (geen earc)
Stel ik speel een atmos film af op de shield,
ik kan bijgevolg geen atmos krijgen op de jbl bar? (wegens de tv?)

• OMD
skank schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:31:
Op mn tv zit een shield aangesloten
De tv heeft blijkbaar HDMI ARC (geen earc)
Stel ik speel een atmos film af op de shield,
ik kan bijgevolg geen atmos krijgen op de jbl bar? (wegens de tv?)
Als je de Shield op HDMI in plaatst van de Soundbar zou je gewoon Atmos moeten krijgen. De tv is dan alleen via de output de beeldweergever, het geluid wordt uit de Shield gevist.

• skank
OMD schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Als je de Shield op HDMI in plaatst van de Soundbar zou je gewoon Atmos moeten krijgen. De tv is dan alleen via de output de beeldweergever, het geluid wordt uit de Shield gevist.
Dat werkt?
Ik was niet zeker dat ik dan beeld ging hebben
dus shield hdmi naar jbl bar, en van de jbl bar via hdmi naar de tv, (en dan heb ik atmos op soundbar en full 4K op de tv?)

Rest van mn apparaten zoals de digicorder zit rechtstreeks op tv, dan zal ik nog altijd geluid hebben van die digicorder op mn soundbar?

Ik hoef daar geen atmos...

Netflix op tv zelf (lg os) zal dan geen atmos hebben tenzij ik netflix via de shield doe

Kloppen mn veronderstellingen?

• Dalim
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-05 21:14
Yes, je veronderstellingen kloppen behalve dit deel
skank schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:21:
[...]
Netflix op tv zelf (lg os) zal dan geen atmos hebben tenzij ik netflix via de shield doe
Atmos via Netflix is DD+ ipv TrueHD (echte Atmos).
Door de veel lagere bitrate van DD+ is normale ARC afdoende. Dus je hoort zelfs Atmos te krijgen via de Netflix WebOS app.

• skank
Dalim schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:25:
Yes, je veronderstellingen kloppen behalve dit deel

[...]

Atmos via Netflix is DD+ ipv TrueHD (echte Atmos).
Door de veel lagere bitrate van DD+ is normale ARC afdoende. Dus je hoort zelfs Atmos te krijgen via de Netflix WebOS app.
ok duidelijk.
Nu, ik ga vermoedeiljk zoiezo netflix dan via de shield bekijken, zo heb ik toch "volwaardige atmos" langs daar indien netflix dit toch zou sturen.
Nu de volwaardige atmos zal natuurlijk van de shield full 4K movie komen

• maze1975
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 01-03 18:48
goedemiddag,
Het valt mij vandaag op dat de rear speakers van de lg dsn11rg harder klinken als normaal. Ook heb ik nu een optie erbij gekregen in de app "dialog control" Deze had ik volgens mij eerder niet. De firmware is nog wel hetzelfde..iemand een idee ?

[Voor 59% gewijzigd door maze1975 op 10-01-2021 15:33]

• Dark Master
Ondertussen is de Ambeo opgehaald, gezien ik zoiets had van ik wil niet zonder soundbar zitten.
Heb ik de B&O stage hier op dit moment proefdraaien.

Dat stelt echt absoluut niet teleur zeg. Muzikaal gezien zelfs beter dan de Ambeo!
Wat ook wel heel bijzonder is, zoals meerder mensen hier al hebben gezegd. Het produceert echt best wat laag!

Tuurlijk is het absoluut niet te vergelijken met een stand alone subwoofer. Maar voor een all in one solution is het echt een wow factor.

Het surround effect merk ik niet echt en daar heeft de Ambeo weer een voorsprong.
Maar de stage doet eigenlijk precies wat het zegt. Het zet een stage van geluid voor je!

Kijken of dit een blijvertje is, want dit had ik eerlijk gezegd absoluut niet verwacht.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• ralphkeb
Dark Master schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:05:
Ondertussen is de Ambeo opgehaald, gezien ik zoiets had van ik wil niet zonder soundbar zitten.
Heb ik de B&O stage hier op dit moment proefdraaien.

Dat stelt echt absoluut niet teleur zeg. Muzikaal gezien zelfs beter dan de Ambeo!
Wat ook wel heel bijzonder is, zoals meerder mensen hier al hebben gezegd. Het produceert echt best wat laag!

Tuurlijk is het absoluut niet te vergelijken met een stand alone subwoofer. Maar voor een all in one solution is het echt een wow factor.

Het surround effect merk ik niet echt en daar heeft de Ambeo weer een voorsprong.
Maar de stage doet eigenlijk precies wat het zegt. Het zet een stage van geluid voor je!

Kijken of dit een blijvertje is, want dit had ik eerlijk gezegd absoluut niet verwacht.
Ik had dat ook nooit gedacht van de Stage, was altijd heel huiverig voor het geluid uit een soundbar, maar de B&O overtreft al mijn verwachtingen en mits je woonkamer niet al te groot is voldoende laag.

• Ben er
De beosound is zeker een van de betere soundbars ik heb hem sinds september maar ik denk dat ik toch voor een receiver gaat.
Ik mis toch het dolby atmos rond om me heen.
Dus of ik verkoop hem of ruil hem in.

• Dark Master
Ben er schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:47:
De beosound is zeker een van de betere soundbars ik heb hem sinds september maar ik denk dat ik toch voor een receiver gaat.
Ik mis toch het dolby atmos rond om me heen.
Dus of ik verkoop hem of ruil hem in.
Ik denk dat je voor jezelf goed moet afvragen wat je ergens van verwacht. Een soundbar zal zonder dedicated achterspeakers nooit geluid achter je laten horen. Het is allemaal virtualisatie.

Ik ben sinds 2016 overgestapt op soundbars, komende vanaf een soundtouch 300 inclusief sub en achterspeakers wat echt geweldig was! Hierna sinds eind 2019 op de Ambeo en dat was nog beter ondanks het gemis aan achterspeakers. Gecombineerd met een SVS SB4000 echt monsterlijk vooral voor films.

En nu hier de B&O stage hier staat heb ik voor de eerste keer weer het gevoel dat muzikaal gezien dit in de buurt komt van mijn oude Marantz reciever en cm9 speakers. Dat is verrekte knap uit een soundbar.

Maar ik kan ook heel realistisch zien dat je altijd ergens op inlevert. Ik zal zelf zeker gezien het alleen maar beter blijft worden nooit meer overstappen op een dedicated setup. Ja misschien 2 actieve luidsprekers op zijn hoogst. Ik ben nou eenmaal een sucker geworden voor eenvoud en het oog wil ook wat.

Dus vraag voor jezelf af wat je echt wilt. Anders blijf je wisselen. ;)

(Ik ben er btw zeker nog niet uit wat ik met de stage of Ambeo doe. Sennheiser heeft me best teleurgesteld met een product dat binnen een jaar kapot is gegaan. Op internet valt er ook genoeg te vinden over soortgelijke problemen met de Ambeo helaas.)

[Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 11-01-2021 23:46]

• Ben er
Ik denk dat je voor jezelf goed moet afvragen wat je ergens van verwacht. Een soundbar zal zonder dedicated achterspeakers nooit geluid achter je laten horen. Het is allemaal virtualisatie.

Ik ben sinds 2016 overgestapt op soundbars, komende vanaf een soundtouch 300 inclusief sub en achterspeakers wat echt geweldig was! Hierna sinds eind 2019 op de Ambeo en dat was nog beter ondanks het gemis aan achterspeakers. Gecombineerd met een SVS SB4000 echt monsterlijk vooral voor films.

En nu hier de B&O stage hier staat heb ik voor de eerste keer weer het gevoel dat muzikaal gezien dit in de buurt komt van mijn oude Marantz reciever en cm9 speakers. Dat is verrekte knap uit een soundbar.

Maar ik kan ook heel realistisch zien dat je altijd ergens op inlevert. Ik zal zelf zeker gezien het alleen maar beter blijft worden nooit meer overstappen op een dedicated setup. Ja misschien 2 actieve luidsprekers op zijn hoogst. Ik ben nou eenmaal een sucker geworden voor eenvoud en het oog wil ook wat.

Dus vraag voor jezelf af wat je echt wilt. Anders blijf je wisselen. 

(Ik ben er btw zeker nog niet uit wat ik met de stage of Ambeo doe. Sennheiser heeft me best teleurgesteld met een product dat binnen een jaar kapot is gegaan. Op internet valt er ook genoeg te vinden over soortgelijke problemen met de Ambeo helaas.)

[

Ik ben ook zeker niet ontevreden over het geluid van de beosound stage,maar ik ben meer iemand voor films en niet voor muziek.
En heb al een paar soundbars gehad en niet de minste,maar denk toch dat voor mij het beste is een receiver met aparte speakers en ik heb ook altijd een denon of marantz receiver gehad.
Dus even geen soundbar meer voor mij.

• Dark Master
Ben er schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:45:

Ik ben ook zeker niet ontevreden over het geluid van de beosound stage,maar ik ben meer iemand voor films en niet voor muziek.
En heb al een paar soundbars gehad en niet de minste,maar denk toch dat voor mij het beste is een receiver met aparte speakers en ik heb ook altijd een denon of marantz receiver gehad.
Dus even geen soundbar meer voor mij.
In dat geval klinkt het als een goed weloverwogen beslissing, succes en jammer dat je het soundbar kamp verlaat. ;)

• Sietse13
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 11-06 09:19
maze1975 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:33:
goedemiddag,
Het valt mij vandaag op dat de rear speakers van de lg dsn11rg harder klinken als normaal. Ook heb ik nu een optie erbij gekregen in de app "dialog control" Deze had ik volgens mij eerder niet. De firmware is nog wel hetzelfde..iemand een idee ?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi bij mij stond deze optie al meteen in de app, ik heb de soundbar nu 4 weken.
Ook de firmware is hetzelfde

• Anavrin
  • Laatst online: 16-06 21:47
Hoi,

ik ben op zoek naar een soundbar. De soundbar zal gebruikt worden voor tv en films te bekijken en muziek af te spelen via de smartphone.

Helaas heb ik niet zoveel plaats voor de soundbar. Deze mag maximaal 70 cm breed zijn. Ik wil er liefst ook niet te veel aan uitgeven waardoor de keuze beperkt is.

Ik had de Samsung HW-S40T aangeschaft en had er meer van verwacht. Ik vind het geluid nauwelijks beter dan de speakers van de tv en ook voor het beluisteren van muziek is het geen hoogvlieger.

Kunnen jullie me een soundbar aanbevelen die het beter doet?

Zelf heb ik nog een aantal opties gevonden:

- Sonos Beam (vrij prijzig en geen BT)
- Bose TV speaker
- Bose Smart Soundbar 300 (ook vrij prijzig)
- Yamaha SR-C20A
- Philips TAB6305
- Sony HT-SF200
...

Heb ik de verkeerde keuze gemaakt en kan een andere soundbar meer voldoen aan mijn wensen? Of is de HW-S40T op zich geen slechte soundbar en zal ik toegevingen moeten doen voor beter geluid? Ik denk dan aan een hoger budget, aanwezigheid van aparte subwoofer, 5.1 systeem, oplossing zoeken voor een bredere soundbar...

Graag jullie advies.

• Koen6500
Anavrin schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:32:
Hoi,

ik ben op zoek naar een soundbar. De soundbar zal gebruikt worden voor tv en films te bekijken en muziek af te spelen via de smartphone.

Helaas heb ik niet zoveel plaats voor de soundbar. Deze mag maximaal 70 cm breed zijn. Ik wil er liefst ook niet te veel aan uitgeven waardoor de keuze beperkt is.

...

Heb ik de verkeerde keuze gemaakt en kan een andere soundbar meer voldoen aan mijn wensen? Of is de HW-S40T op zich geen slechte soundbar en zal ik toegevingen moeten doen voor beter geluid? Ik denk dan aan een hoger budget, aanwezigheid van aparte subwoofer, 5.1 systeem, oplossing zoeken voor een bredere soundbar...

Graag jullie advies.
Hey,
Ik ben ook op zoek naar een "kleine" soundbar.

Staan bij mij op het lijstje:
- Samsung HW-S60T
- Harman Kardon Citation Multibeam 700

Mocht ik niet al zoveel reviews met problemen hebben gelezen over de HK MB 700 stond er hier al één op de kast...

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Nu online
OMD schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:09:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Losless en lossy zijn makkelijk hoorbaar. Kwaliteit van geluid zegt niets over effecten natuurlijk.
Beetje laat, maar ik wil toch even reageren om mensen niet nodeloos op kosten te jagen.

Lossless (FLAC, ALAC, ...) is beter dan lossy (MP3, M4A, ...). Of, als het over films gaat: de True HD / Master Audio / LPCM varianten zijn beter dan de "gewone" Dolby Digital en DTS tracks.

Echter, het hangt van veel zaken af of je het verschil hoort. FLAC klinkt bijna gegarandeerd beter dan 128 kbps MP3, maar om het verschil te horen met 320 kbps M4A heb je een betere installatie en goede oren nodig. En dan reken ik de akoestiek van de ruimte nog niet eens mee.

Hetzelfde geldt voor film. DTS is beter dan DD, want deze is minder gecomprimeerd, maar een goed gemixte DD track heeft mijn voorkeur boven een matige DTS track, ook al is-ie technisch superieur. En met dezelfde soundtrack is TrueHD beter dan lossy, maar of je het verschil hoort? Zelf testen voordat je geld gaat uitgeven!

• OMD
Gadget Freak schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Beetje laat, maar ik wil toch even reageren om mensen niet nodeloos op kosten te jagen.

Lossless (FLAC, ALAC, ...) is beter dan lossy (MP3, M4A, ...). Of, als het over films gaat: de True HD / Master Audio / LPCM varianten zijn beter dan de "gewone" Dolby Digital en DTS tracks.

Echter, het hangt van veel zaken af of je het verschil hoort. FLAC klinkt bijna gegarandeerd beter dan 128 kbps MP3, maar om het verschil te horen met 320 kbps M4A heb je een betere installatie en goede oren nodig. En dan reken ik de akoestiek van de ruimte nog niet eens mee.

Hetzelfde geldt voor film. DTS is beter dan DD, want deze is minder gecomprimeerd, maar een goed gemixte DD track heeft mijn voorkeur boven een matige DTS track, ook al is-ie technisch superieur. En met dezelfde soundtrack is TrueHD beter dan lossy, maar of je het verschil hoort? Zelf testen voordat je geld gaat uitgeven!
Beter laat dan nooit ;)
En ik snap je hoor. Ik hoor echter wel het verschil bij een muziekstuk met beeld in lossy en lossless maar dat ben ik inderdaad.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:03
Anavrin schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:32:
Hoi,

Ik had de Samsung HW-S40T aangeschaft en had er meer van verwacht. Ik vind het geluid nauwelijks beter dan de speakers van de tv en ook voor het beluisteren van muziek is het geen hoogvlieger.

Kunnen jullie me een soundbar aanbevelen die het beter doet?

Zelf heb ik nog een aantal opties gevonden:

- Sonos Beam (vrij prijzig en geen BT)
- Bose TV speaker
- Bose Smart Soundbar 300 (ook vrij prijzig)
- Yamaha SR-C20A
- Philips TAB6305
- Sony HT-SF200
...

Graag jullie advies.
De Teufel Cinebar One+ (met subwoofer) stelde mij niet teleur. Geluidskwaliteit is prima en wist bij mij nog best wat virtueel surround te maken. Ik vind deze in ieder geval beter klinken dan alle budget opties van de grote merken. De draadloze subwoofer is behoorlijk krachtig, maar vind hem té overheersend. Met een opgerolde doek in de reflexpoort (zodat je dus een gesloten systeem krijgt), was het prima!

Enige nadeel vond ik de CEC implementatie. Deze werkte bij mijn Philips TV niet zo denderend. Hij draait nu bij mijn ouders op een Samsung en daar doet hij het perfect.

• Wackmack
  • Laatst online: 23:20
https://nl.kef.com/products/kube12b-subwoofer net deze subwoofer besteld i.c.m. Sennheiser Ambeo.

De soundbar is nog steeds geweldig maar voor het echte laag is wel een subwoofer nodig. Enig minpunt is het de slechte verbinding naar de ingebouwe chromecast, nog niet langer dan 15 min achter elkaar kunnen luisteren. Lopen hier meer mensen tegenaan? Opgelost door er een Chromecast aan te hangen.

Voor de rest blijft het geluid geweldig voor een soundbar. Hoor geen geluid achter mij maar dat lijkt mij ook een utopie met 1 soundbar. Hoor zeker wel geluid boven en naast mij.

• Theo27
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-06 22:53
Zijn de mensen met de JBL 9.1 bar nog steeds tevreden met hun aankoop? Zijn er dropouts of tikjes hoorbaar en werken de achter speakers goed?

Psn - Scrooge-NL

• Brabo
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 06-05 19:24
Ik heb nu zo'n 3,5 jaar gebruik gemaakt van de onder jullie waarschijnlijk wel bekende Samsung HW-MS650 soundbar. Ik wil overstappen op een soundbar met ingebouwde google assistant, boven aan mijn lijstje staat de harman kardon multibeam 700.

Zou dat een upgrade zijn tov mijn huidige soundbar? Graag jullie meningen :)

• JBnl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-04 16:14
Er komt een nieuwe Denon soundbar.
Eens kijken wat dat is.
https://hifi.nl/artikel/2...et-Home-Soundbar-550.html

• SLice88
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:05
Dat ziet er in eerst instantie goed uit. Benieuwd naar de reviews!

• skank
Theo27 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:52:
Zijn de mensen met de JBL 9.1 bar nog steeds tevreden met hun aankoop? Zijn er dropouts of tikjes hoorbaar en werken de achter speakers goed?
Pas besteld hier, erg benieuwd

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:09
Hulpvraag, zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Wordt tureluurs van alle opties, typenummers, etc.

Ik ga een Oled55cx kopen, en ben daarbij op zoek naar een bijpassende soundbar met een max budget van 500 euro.
- Soundbar wordt gebruikt voor Netflix, Disney+ en gaming (PS4, in de nabije toekomst PS5)
- muziek is optioneel (heb een Sonos in de woonkamer staan en verwacht dat die gebruikt blijft worden)
- Sonos Soundbar is geen must tenzij het toegevoegde waarde heeft
- Er mag hooguit een SUB bijkomen, geen additionele boxjes

Iemand aanraders hiervoor?

• daan-rutten
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-06 11:47
Hallo,

Ik ben op zoek naar een soundbar welke ook gebruikt kan worden als multiroom dus net zoals Sonos en HEOS.

Nu kwam ik de JBL 9.1 tegen, is deze ook te gebruiken met de speakers uit de JBL link serie? Zodat ik deze in andere kamers/buiten kan gebruiken. Kan er online weinig over vinden.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 16:12
Ik gebruik op dit moment de sonos beam als soundbar.
Voor het formaat vind ik dat er prima geluid uit komt.

Het enige wat ik echt mis is een led-schermpje zodat opdrachten vanuit de afstandsbediening ook terug te zien zijn. Volgens mij heeft de grote broer (de Sonos Arc) dit ook niet?

• Koen6500
daan-rutten schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:24:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een soundbar welke ook gebruikt kan worden als multiroom dus net zoals Sonos en HEOS.

Nu kwam ik de JBL 9.1 tegen, is deze ook te gebruiken met de speakers uit de JBL link serie? Zodat ik deze in andere kamers/buiten kan gebruiken. Kan er online weinig over vinden.
Ik vrees van niet. Ik denk dat enkel de JBL LINK BAR ook als smart speaker kan ingesteld worden.

Merken met multiroom oplossingen die ik ken:
Sonos
Yamaha (MusicCast)
Harman Kardon (Citation serie)
Denon (HEOS)
Bluesound
Bower & Wilkins
Bose Soundtouch
Teufel

• skank
Koen6500 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Ik vrees van niet. Ik denk dat enkel de JBL LINK BAR ook als smart speaker kan ingesteld worden.

Merken met multiroom oplossingen die ik ken:
Sonos
Yamaha (MusicCast)
Harman Kardon (Citation serie)
Denon (HEOS)
Bluesound
Bower & Wilkins
Bose Soundtouch
Teufel
HA gebruiken om te zorgen dat allle speakers in groep kunnen?

• daan-rutten
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-06 11:47
skank schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:07:
[...]

HA gebruiken om te zorgen dat allle speakers in groep kunnen?
Je bedoeld de Google Home App? Heb even op internet gezocht en het lijkt mij dat het kan, zelfs met verschillende merken speakers. Kan iemand dit bevestigen?

• skank
daan-rutten schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:36:
[...]

Je bedoeld de Google Home App? Heb even op internet gezocht en het lijkt mij dat het kan, zelfs met verschillende merken speakers. Kan iemand dit bevestigen?
Dat kan idd

• Bartjan40
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 27-05 10:46
Ik heb 2 weken geleden de samsung 65Q95T gekocht en nou ben ik dus op zoek na een mooie soundbar.
Ik heb nog helemaal nul evaring met een soundbar.
Ik kom nu niet verder met zoeken dan samsung soundbar omdat me dat gewoon het makkelijkst koppelen lijkt.
Maar is dat wel zo?
Zijn er niet betere voor dat geld
Soundbar mag ongeveer 350, kosten.
Dat is ook echt mijn max want tv is al duurder geworden dan ik eigenlijk had begroot.
Ik ga hem gebruiken voor games(ps5)series en films
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen

• stevenleemans
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-06 23:22
Bartjan40 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:38:
Ik heb 2 weken geleden de samsung 65Q95T gekocht en nou ben ik dus op zoek na een mooie soundbar.
Ik heb nog helemaal nul evaring met een soundbar.
Ik kom nu niet verder met zoeken dan samsung soundbar omdat me dat gewoon het makkelijkst koppelen lijkt.
Maar is dat wel zo?
Zijn er niet betere voor dat geld
Soundbar mag ongeveer 350, kosten.
Dat is ook echt mijn max want tv is al duurder geworden dan ik eigenlijk had begroot.
Ik ga hem gebruiken voor games(ps5)series en films
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen
Ik zal niet antwoorden wat je horen wil, maar met zo een top tv slechts €350 uitgeven voor een soundbar. Dat lijkt me geen top plan. Indien het voor jou lukt om nog even te wachten zou ik nog iets meer bijeen sparen. De nieuwe Samsung soundbars worden momenteel voorgesteld, dus de prijzen van de huidige zullen allicht in de komende weken/maanden zakken. Het lijkt me in jouw geval een must om voor een Samsung soundbar te gaan met Q-Symphony. Dan heb je het geluid uit de soundbar én de tv, beter kan het niet worden... Succes!

Ik zie intussen dat de HW-Q800T Q-Symphony heeft en niet zoveel boven je budget zit😁

[Voor 10% gewijzigd door stevenleemans op 17-01-2021 23:55]

• Bartjan40
stevenleemans schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:00:
[...]

Ik zal niet antwoorden wat je horen wil, maar met zo een top tv slechts €350 uitgeven voor een soundbar. Dat lijkt me geen top plan. Indien het voor jou lukt om nog even te wachten zou ik nog iets meer bijeen sparen. De nieuwe Samsung soundbars worden momenteel voorgesteld, dus de prijzen van de huidige zullen allicht in de komende weken/maanden zakken. Het lijkt me in jouw geval een must om voor een Samsung soundbar te gaan met Q-Symphony. Dan heb je het geluid uit de soundbar én de tv, beter kan het niet worden... Succes!

Ik zie intussen dat de HW-Q800T Q-Symphony heeft en niet zoveel boven je budget zit😁
Ik heb even gekeken naar de q serie soundbars en denk dat je wel gelijk heb.
Volgens mij zie ik dat de SAMSUNG HW-Q60T het ook heeft en die komt nog dichter bij mijn budget in de buurt.
Ik ga me er even inverdiepen en denk dat het er wel 1 uit de qserie word
Bedankt voor de info :)

• Bartjan40
Ik ga denk nog even wachten en dan toch voor de HW-Q800T

• joecks
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Inmiddels al aardig wat soundbars hier op mijn tv meubel gehad. 2x een Denon DHT-716H , beide in combinatie met Denon Home 150, qua geluid bevielen ze heel goed alleen op 1 of andere manier kreeg ik elke keer een statische tik bij het schakelen tussen Dolby Digital kanalen. Bij stereo geen enkel probleem. Dit was erg vervelend en navraag bij Denon gedaan en zij erkende het probleem. Dit zou met een update die vermoedelijk in maart uit moet komen worden opgelost. Ik wilde hier niet op wachten dus ben voor een andere soundbar gegaan , zonder surround boxen.

De Yamaha YSP-2700 heb ik hier uitgeprobeerd maar hier was ik in vergelijking met de Denon niet echt kapot van , geluid vond ik heel erg direct uit de soundbar komen , niet het idee dat het uit mijn TV scherm kwam dus ook maar weer retour gestuurd. (Kan ook door de kamer opstelling komen)

Het is was corona betreft ook een lastige tijd om iets als audio apparatuur te kopen..

Ik overweeg nu nog 2 systemen en weet nog niet goed welke het moet worden. Misschien dat iemand mij advies kan geven.

Ik overweeg de Beosound Stage en de Bluesound Soundbar met sub of Surround speakers. (sub + surround gaat me boven het budget)

Wij luisteren voornamelijk overdag naar muziek , meestal achtergrond radio en af en toe ga ik er voor zitten en stream dan via Tidal.
TV en Films kijken doen we ook best veel maar voornamelijk met film (Netflix, iTunes , Amazon Prime enz enz) kijken wil ik gewoon een goed geluid, surround is geen pre mits het maar goed en duidelijk klinkt.. Niet zoals de ervaring die ik met de Yamaha had dat het geluid echt uit de soundbar leek te komen.

Mijn budget : +/- 1750 euro..

• Dark Master
Ik kan je in ieder geval de Stage echt zeer aanraden. Wel echt 1 van de betere all in one systemen, vooral voor muziek.

Als je echt vooral voor films wil gaan, zou ik kijken naar een oplossing met surround speakers en / of een sub.

• Dark Master
Na wat leveringsproblemen, staat de nieuwe Ambeo weer hier op zijn plek.

Ik heb de stage ook een weekje op proef gehad. Gisteren even goed vergeleken. Als ik het heel kort kon opsommen. Zijn beide echt top soundbars! De Stage zet op een lager prijsniveau echt een hele goede bar neer die zich op veel punten kan meten met de Ambeo!

Het verschil zit vooral in de soundstage. De Ambeo zet echt een gigantische muur van geluid neer. De stage kan hier niet aan tippen, komt er wel bij in de buurt maar centreert het geluid meer, alsof het uit de tv komt en iets wijder word verspreid.

Muzikaal gezien beide erg goed, de stage heeft hier een voorsprong door de betere stereo verspreiding. Links en rechts zijn echt heel overtuigend. Bij de Ambeo is het weer een muur van geluid. Ook erg mooi maar voor kritisch luisteren, is de stage wel echt een goede optie.

Dan films, tja hier heeft de Ambeo echt een mega voorsprong, vooral i.c.m. een goede Sub. Maar de stage zet ook zeker een dynamisch beeld neer.

Ik denk als je twijfelt tussen beide.

- stage een goede allrounder met de nadruk op muziek luisteren.
- Ambeo een goede allrounder met de nadruk op films + meer opties om uit te breiden en te tweaken.

Voor de meeste mensen is de stage denk ik meer dan genoeg, als je de extra Mile zou willen gaan dan zou ik de Ambeo zeggen. Maar daar betaal je dan ook direct heel wat extra voor.

• joecks
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Ik heb zojuist de Beosound Stage besteld, hopelijk krijg ik geen spijt :) ... Morgen komt deze binnen , besteld bij Ter Horst Utrecht.

• Bartjan40
stevenleemans schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:00:
[...]

Bij platte tv proberen ze mij richting de Q900T te duwen maar is die nou echt zoveel beter dan deQ800T
is het ook verstandig om ook de SAMSUNG SWA-9000S erbij te nemen?

• Ben er
Je zal er geen spijt van krijgen joecks ik heb hem nu 4 maanden en heb al aantal soundbars aangeschaft.
En deze is echt de moeite waard.
Hopelijk komen ze dit jaar met achterspeakers dan is het helemaal top.
Vast veel plezier ermee.

• SNSD
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-03 07:49
Hopelijk komen ze dit jaar met achterspeakers dan is het
Ik denk dat je daar lang op kan wachten. Één van de hoofdredenen waarom ik toch maar niet voor beosound stage ben gegaan.

https://support.bang-oluf...%20room%20with%20speakers

• Ben er
Denk het niet want ze komen dit jaar al uit wel alleen een half jaartje wachten
Heb hier contact over gehad met bang&olufsen.

En de dealer heeft het ook bevestigd.

• burnoutpc
Bartjan40 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Bij platte tv proberen ze mij richting de Q900T te duwen maar is die nou echt zoveel beter dan deQ800T
is het ook verstandig om ook de SAMSUNG SWA-9000S erbij te nemen?
De Q800t is 3.1.2 met acoustic beams 2.0. Terwijl de Q900t 7.1.2 met echte upfiring speakers is.

Ik heb zelf de Q80R kort gehad (voorloper van de Q900t) (geweldig geluid, alleen veelste lomp groot apparaat) en nu heb ik de Q800t met SWA9000.

De Q900t zal sowieso immersiever klinken dan de q800t. Alleen de vraag rijst; wanneer is het goed genoeg. De Q950t is nog veel beter omdat die ook upfiring rears heeft.

Ik ben tevreden met de Q800t met rears. De sub is geweldig. Een film klinkt fantastisch. Alleen, zover het effect mogelijk is, zijn de hoogte effecten minder aanwezig dan toen ik de Q80r probeerde. Maar de acoustic beams doen wel iets voor wat ik omschrijf als een geluidservaring met een bubbel van geluid waar je in zit. Dat doet de Q800t met rears goed.
Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True