Gisteren een HW-Q80R binnengekregen en eigenlijk direct had ik al zoiets van waar ben ik aan begonnen

. Vrouwlief vond het een doodskist op ons mooie, ondiepe, ikea kastje. Eventjes de atmos demos aangeslingerd en we zaten gelijk 2 plekken verder op de bank

.
Heel de avond nog even gespeeld met de instellingen en geprobeerd om het enthusiasme te behouden die door de soundbar gegeven wordt wanneer deze op iets hogere volumes staat, maar op ten duur toch besloten dat hij weer retour winkel gaat.
Dit is eigenlijk too much, maar ik wil niet onder doen met een alternatief, maar deze zal wel kleiner moeten zijn en iets toegankelijker in functionaliteit, zoals nacht modus en het hebben van een tweede hdmi poort.
Nog voor de Q80R bestelt was, kwamen de ZF9 en de G700 voorbij van Sony. En ook nu blijft de ZF9 in mijn hoofd spoken vanwege de mogelijkheid om 2 rear speakers erbij te gooien.
Het liefst heb ik alles, een kleine behuizing (smal en liefst wit), upfiring atmos, surround 5.1. Oorspronkelijk was hierin de concessie dat er geen achterspeakers zouden komen. Maar ik merk dat die 2 rears toch wel waarde toevoegen. Deze passen mooi tussen de muur en de hoofdsteun van onze bank, dus die kunnen we wegwerken.
Is het niet dat het al een model uit 2018 is en vorig jaar waren de rear speakers gratis.
Ik heb die extra HDMI wel nodig want de PS5 staat direct aangesloten op de soundbar en deze ondersteund natuurlijk weer geen atmos

. Ik heb een beamer en dus geen tv waar alles vanaf komt.
In dubio, what to do...
Q80R is een beest van een soundbar. De subwoofer is geweldig. Maar het is allemaal net wat teveel van het goede. Voornamelijk ook te groot voor onze kleine woonkamer.
Lastig... Wat denken jullie?
[
Voor 10% gewijzigd door
burnoutpc op 10-12-2020 14:26
]