Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoals ik in een eerdere post (nog bedankt voor de reacties :')) aangaf overweeg ik een Samsung HW-T550. Dit is dus een simpele soundbar met 2 hdmi-poorten, wat voor mijn doel denk ik voldoet. Nu zou het me ook handig lijken om er muziek naar te casten met een chromecast zonder dat de tv aan hoeft te staan. Mijn idee is dan om een chromecast op de hdmi-poort van de soundbar aan te sluiten en dan muziek te casten zonder dat de tv aan hoeft.

Is dit idd een scenario dat zal werken? Of moet de tv toch aldoor aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Jimiw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:19:
All, ik heb nu een maandje de DSN11RG en eigenlijk heel erg tevreden waren het niet dat het regelmatig lijkt of het geluidsprofiel veranderd. Lijkt alsog de bas ineens even wegvalt.

Natuurlijk geen AI sound pro, maar gewoon op Standard (movie ook btw).

Iemand dit ook ervaren en opgelost?
Vooral bij KPN iTv app op LG. In films minder last van.
Gebruik een HDMI2.1 kabel en earc staat aan en alles op passthrough.
Even een update. Heb de Cable Matters HDMI 2.1 vervangen voor een Audioquest Pearl HDMI 2.1 kabel en het lijkt erop dat ik geen "wisselend audioprofiel" meer heb.

Als het zo blijft ben ik wederom zeeeer happy met de DSN11RG, anders ga ik vragen om een swap naar een Samsung 950T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
Jimiw schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:19:
[...]

Even een update. Heb de Cable Matters HDMI 2.1 vervangen voor een Audioquest Pearl HDMI 2.1 kabel en het lijkt erop dat ik geen "wisselend audioprofiel" meer heb.

Als het zo blijft ben ik wederom zeeeer happy met de DSN11RG, anders ga ik vragen om een swap naar een Samsung 950T
Ik ben ook op zoek naar een goede hdmi 2.1 kabel. Heb er niet zo heel veel verstand van maar de pearl is een aanrader begrijp ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 20:34
maze1975 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:24:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een goede hdmi 2.1 kabel. Heb er niet zo heel veel verstand van maar de pearl is een aanrader begrijp ik ?
https://www.amazon.nl/UGR...-Gelegeerde/dp/B07Y825VFH deze zijn top. Stevig en voordelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
[...]

Ik gebruik deze met mijn Ps5, Samsung HW-Q950T soundbar en LG CX en alles werkt 👍

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07V2P62CK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
Dank jullie wel !!
Volgens mij zijn beide kabels prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
[...]

Ik heb er weinig verstand van maar die van Cable Matters iig niet.
De Pearl is heel goed, maar veel te duur. Voor de helft ( wat andere zeggen) heb je een prima kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Maar ga je echt wat merken als je een 2.1 HDMI kabel gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyhaan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 14:04
Ben er schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:52:
Maar ga je echt wat merken als je een 2.1 HDMI kabel gebruikt
Nee..gewoon een paar kabels bij de Action halen.. als er een het niet doet pak je de tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Erikp77 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:45:
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar de beste tip voor een soundbar die vooral voor ondersteuning/verbetering van TV geluid en vooral voor muziek gebruikt gaat worden. Ben geen film/serieliefhebber dus niet op zoek naar sets met een aparte subwoofer of rear speakers. Gewoon een mooi balkje onder de tv, maar dan wel een met goed geluid, vooral voor muziek dus.
Dankzij een gulle gift van schoonpap en schoonmam is budget niet direct het probleem, maar ik wil het wel beperken tot max 600 à 700 euro.

Ik heb zelf al zitten kijken naar:
Harman Kardon Citation Multibeam 700 of Enchant 1300
Bose soundbar 700
Sonos Beam (Arc wordt me te duur)

Ik ben van plan om deze te gaan beluisteren, maar als iemand anders nog alternatieven weet, hoor ik ze graag!
Even terugkomend op deze post: inmiddels een goede week trotse eigenaar van de Multibeam 700. Ik moet zeggen dat het me perfect bevalt. Goed geluid voor een relatief kleine soundbar en installatie was een fluitje van een cent. Daarnaast is het ook nog eens echt een mooi ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giovanni76
Ik wil even een Samsung HW-Q950T soundbar setting delen wat ik via AVforums had gezien en zelf heb toegepast.

Ben je tevreden met je huidige instellingen, dan zou ik het zo laten.

Maar anders zou je onderstaande kunnen proberen. Bij mij kwamen mijn "Atmos" geluid beter tot zijn recht.

Je kan ook altijd je eigen settings vooraf noteren en is onderstaande niks, dan zet je het terug.

Soundbar settings:

- Treble = 0
- Bass = -3 (geen effect op je rear bass)
- Center Level = +1
- Side Level = 0 (90 graden)
- Wide Level = +1 (45 graden)
- Front Top Level = +1
- Rear Level = +6
- Rear Top Level = +6
- Subwoofer = eigen keuze.

EQ settings (dit krijg je door 5 seconden je settings knop ingedrukt te houden op je soundbar afstandbediening of je doet het via je Smart Things app)

150 Hz = +5
300 Hz = +5
600 Hz = +3
1.2 kHz = +2
2.5 kHz = +3
5 kHz = +5
10 kHz = +5

Bovenstaande werkt gelijk op alle modes.

Bron: https://www.avforums.com/...nts.2307940/post-28681327

[ Voor 9% gewijzigd door Giovanni76 op 07-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 15:42
Sinds kort heb ik ook last van weg vallende achter speakers.
Het is echt een halve seconde, maar toch vrij vervelend.

Ik heb het vermoeden dat het meer voorkomt bij Atmos & Dolby Vision films dan reguliere films of series.

Uiteraard zit ik op de laatste firmware, heb ik de bar al een gereset, wifi kanalen veranderd, router uit de kamer verhuist, helaas ... Allemaal geen oplossing.

Het leek een paar weken geleden minder voor te komen, maar nu is wel vervelend.
Zo vervelend dat ik twijfel om naar een andere Atmos soundbar om te gaan kijken, misschien zelfs zonder achter speakers.

Iemand dit zelfde euvel al eens gehad?

// EDIT // Heb gelezen dat mogelijk zonder tussenkomst van een Hue Sync, dus rechstreeks aan de soundbar gehangen, het issue niet voor mag komen.

[ Voor 10% gewijzigd door brtkpr op 08-12-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-10 22:05
@Giovanni76 ik zie dat je een cx hebt en de q950t en een next gen game console. Dan heb ik een vraag :)
Hoe heb jij dat aangesloten? En krijg je en alle grafische dingetjes optimaal EN dolby atmos?
Ik zit namelijk met het probleem dat mijn Xbox de dolby atmos functie niet herkend. Xbox gaat via HDMI 2.1 de tv in en vanuit tv via earc op hdmi2 naar de soundbar. Grafisch werkt alles. Qua audio geraak ik er niet dolby atmos werkend te krijgen. Hoewel de tv apps wel gewoon atmos naar de soundbar sturen.
Eerder had ik het overigens eerst naar de soundbar en dan naar de tv. Toen werkte het ook niet maar niet veel tijd aan besteed omdat ik de soundbar eigenlijk niet als avr wil gebruiken.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 22:51
Ik heb een probleem met mijn nieuwe soundbar, de lg dsn10yg. Volgens de specificaties heeft deze soundbar 2 hdmi 2.1 ingangen en een hdmi 2.1 earc aansluiting.

Als ik mijn series x aansluit op de soundbar en de soundbar via de earc poort op de tv, dan krijg ik het niet voor elkaar om 4k/120hz weer te geven. Als ik de series x direct op de tv aansluit lukt dat wel. Ik gebruik verder hdmi 2.1 kabels, dus ik snap niet waarom dit mis gaat.

De soundbar heeft toch gewoon 2.1 aansluitingen? Waarom werkt het dan niet?

Nevermind, ik weet het antwoord al.

[ Voor 4% gewijzigd door Caduceus81 op 08-12-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
DomiGijzen schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:36:
@Giovanni76 ik zie dat je een cx hebt en de q950t en een next gen game console. Dan heb ik een vraag :)
Hoe heb jij dat aangesloten? En krijg je en alle grafische dingetjes optimaal EN dolby atmos?
Ik zit namelijk met het probleem dat mijn Xbox de dolby atmos functie niet herkend. Xbox gaat via HDMI 2.1 de tv in en vanuit tv via earc op hdmi2 naar de soundbar. Grafisch werkt alles. Qua audio geraak ik er niet dolby atmos werkend te krijgen. Hoewel de tv apps wel gewoon atmos naar de soundbar sturen.
Eerder had ik het overigens eerst naar de soundbar en dan naar de tv. Toen werkte het ook niet maar niet veel tijd aan besteed omdat ik de soundbar eigenlijk niet als avr wil gebruiken.
Ik lees online op forums dat veel mensen issue hebben met Atmos op Xbox. Ik lees ook iets van een Dolby app of zo. Mogelijk kan je hier wat teruglezen:

https://www.avforums.com/...r-review-comments.2307940

Ik heb mijn Ps5 naar mijn Tv toe en vanuit mijn tv (eArc poort) heb ik weer een Hdmi kabel naar mijn soundbar toe (eARC poort).

Ik krijg wel Atmos als ik een USB met dolby atmos bestanden gaat afspelen. En met Netflix ook, bij Atmos films, zoals Roma.

Ps5 spellen hebben geen Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Laatst online: 24-10 22:05
Giovanni76 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:58:
[...]

Ik lees online op forums dat veel mensen issue hebben met Atmos op Xbox. Ik lees ook iets van een Dolby app of zo. Mogelijk kan je hier wat teruglezen:

https://www.avforums.com/...r-review-comments.2307940

Ik heb mijn Ps5 naar mijn Tv toe en vanuit mijn tv (eArc poort) heb ik weer een Hdmi kabel naar mijn soundbar toe (eARC poort).

Ik krijg wel Atmos als ik een USB met dolby atmos bestanden gaat afspelen. En met Netflix ook, bij Atmos films, zoals Roma.

Ps5 spellen hebben geen Dolby Atmos.
Tnx. Lijkt erop dat het een bekend issue is. Dan kan ik in ieder geval stoppen met zoeken.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Laatst online: 12-09 22:45
Giovanni76 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:16:
Ik wil even een Samsung HW-Q950T soundbar setting delen wat ik via AVforums had gezien en zelf heb toegepast.

Maar anders zou je onderstaande kunnen proberen. Bij mij kwamen mijn "Atmos" geluid beter tot zijn recht.

Je kan ook altijd je eigen settings vooraf noteren en is onderstaande niks, dan zet je het terug.

Soundbar settings:

- Treble = 0
- Center Level = +1
- Front Top Level = +1
- Rear Level = +6
- Rear Top Level = +6

EQ settings (dit krijg je door 5 seconden je settings knop ingedrukt te houden op je soundbar afstandbediening of je doet het via je Smart Things app)

150 Hz = +5
300 Hz = +5
600 Hz = +3
1.2 kHz = +2
2.5 kHz = +3
5 kHz = +5
10 kHz = +5

Wil je echt even oprecht bedanken voor je post! _/-\o_

Een vraagje... ik heb de rear-speakers eigenlijk vlak achter de bank staan waar wij op zitten. Regelmatig hebben de rear-speakers de overhand t.o.v. de soundbar. Is storend want dan hoor je bijv. meer muziek en niet meer de stemmen. Zie dat jij de rear-speakers op +6 hebt gezet.

Staan bij jou de speakers ook zo dicht op de bank/zitplaats? Jij nu geen last van het feit dat de rear-speakers veel te veel aanwezig zijn?

Heb een recht toe-recht aan huiskamer maar blijf zoekende naar juiste settings voor Atmos. Dus alle tips zijn echt van harte welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
Keukenboer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:54:
[...]

Wil je echt even oprecht bedanken voor je post! _/-\o_

Een vraagje... ik heb de rear-speakers eigenlijk vlak achter de bank staan waar wij op zitten. Regelmatig hebben de rear-speakers de overhand t.o.v. de soundbar. Is storend want dan hoor je bijv. meer muziek en niet meer de stemmen. Zie dat jij de rear-speakers op +6 hebt gezet.

Staan bij jou de speakers ook zo dicht op de bank/zitplaats? Jij nu geen last van het feit dat de rear-speakers veel te veel aanwezig zijn?

Heb een recht toe-recht aan huiskamer maar blijf zoekende naar juiste settings voor Atmos. Dus alle tips zijn echt van harte welkom.
Ja ik snap het. Mijn bank staat tegen een muur aan en daar heb ik gelijk mijn speakers hangen. Dus je hoort je rears wel duidelijker. Maar met standaard out of the box waren ze minder aanwezig vond ik en nu hoor ik ook geluid boven mij zegt maar.

Maar, je zou kunnen testen met een goeie Atmos test bestand en dan iedere x die rears verlagen naar bijv +5, +4 etc, om te kijken of het wat beter in balans is voor je.

Maar wat een soundbar hey, mooi geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
Giovanni76 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:59:
[...]

Ja ik snap het. Mijn bank staat tegen een muur aan en daar heb ik gelijk mijn speakers hangen. Dus je hoort je rears wel duidelijker. Maar met standaard out of the box waren ze minder aanwezig vond ik en nu hoor ik ook geluid boven mij zegt maar.

Maar, je zou kunnen testen met een goeie Atmos test bestand en dan iedere x die rears verlagen naar bijv +5, +4 etc, om te kijken of het wat beter in balans is voor je.

Maar wat een soundbar hey, mooi geluid!
Bizar goed hè!

Jij je rear-speakers beetje hetzelfde als bij mij? (Zie foto)

Tips voor goed atmos bestand?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ihO-AdSqVTWUstlqK4rDTBuVAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5QDzRvPKKYqVEH2X5YHboEM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giovanni76
Keukenboer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:06:
[...]

Bizar goed hè!

Jij je rear-speakers beetje hetzelfde als bij mij? (Zie foto)

Tips voor goed atmos bestand?
[Afbeelding]
Ja precies zo, alleen aan de muur hangend

Je zou via onderstaande link deze 2 kunnen downloaden en op een Usb stick via je Tv afspelen: Nature's Fury (Lossless - ATMOS)" en/of "Dolby Cinema - Universe (Nature's Fury)"

1 van die 2 is een wat langere versie en die moet je hebben! Test ze beide.

http://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Laat me weten of het gelukt is en wat je uiteindelijk rear afstelling is geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenboer
Giovanni76 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:15:
[...]

Ja precies zo, alleen aan de muur hangend

Je zou via onderstaande link deze 2 kunnen downloaden en op een Usb stick via je Tv afspelen: Nature's Fury (Lossless - ATMOS)" or the "Dolby Cinema - Universe (Nature's Fury)"

1 van die 2 is wat langere versie en die moet je hebben! Test ze beide.

http://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Laat me weten of het gelukt is en wat je uiteindelijke rear afstelling is geworden :)
Ik ga er mee aan de slag! Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Zijn er intussen al mensen die andere staanders gevonden hebben dan de Vebos voor de achterluidsprekers van de HW-Q950T?

Op het eerste zicht zien die Vebos er ok uit, maar €150 voor 2 staandertjes vind ik veel geld. Of is er een goede reden om toch voor de Vebos te gaan?

Kan je overigens alles zo bevestigen of is de kabel van de surround speakers niet lang?

[ Voor 8% gewijzigd door stevenleemans op 09-12-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-10 13:08

Soundbar settings:

- Treble = 0
- Center Level = +1
- Front Top Level = +1
- Rear Level = +6
- Rear Top Level = +6

150 Hz = +5
300 Hz = +5
600 Hz = +3
1.2 kHz = +2
2.5 kHz = +3
5 kHz = +5
10 kHz = +5

is dit ook toepasbaar op de Q90R?
Volgens mij kun je dit alleen toepassen op de standaard mode. Adaptive en surround hebben hun eigen instellingen.
Als ik hier alles heb staan, ga ik ook de atmos bestanden uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
stevenleemans schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:21:
Zijn er intussen al mensen die andere staanders gevonden hebben dan de Vebos voor de achterluidsprekers van de HW-Q950T?

Op het eerste zicht zien die Vebos er ok uit, maar €150 voor 2 staandertjes vind ik veel geld. Of is er een goede reden om toch voor de Vebos te gaan?

Kan je overigens alles zo bevestigen of is de kabel van de surround speakers niet lang?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Volgens mij is de speakerkabel 1,5 m. De hoogte van de standaard 80cm.
Als het stopcontact vrij laag hangt, mag het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Toml83 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:04:
[...]

is dit ook toepasbaar op de Q90R?
Volgens mij kun je dit alleen toepassen op de standaard mode. Adaptive en surround hebben hun eigen instellingen.
Als ik hier alles heb staan, ga ik ook de atmos bestanden uit proberen.
Durf ik niet te zeggen of het ook op de Q90R kan, maar je zou het kunnen proberen en laten weten, ook voor andere Q90R bezitters.

Ik begreep dat je EQ instelling via je "standaard mode" aanpast, maar dat het dan ook op alle modes werkt. Ik gebruik zelf alleen "standaard mode" op mijn HW-Q950T.

https://www.avforums.com/...nts.2307940/post-28713960

[ Voor 9% gewijzigd door Giovanni76 op 09-12-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Giovanni76 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:12:
[...]

Durf ik niet te zeggen of het ook op de Q90R kan, maar je zou het kunnen proberen en laten weten, ook voor andere Q90R bezitters.

Ik begreep dat je EQ instelling via je "standaard mode" aanpast, maar dat het dan ook op alle modes werkt. Ik gebruik zelf alleen "standaard mode" op mijn HW-Q950T.

https://www.avforums.com/...nts.2307940/post-28713960
Ga eens testen. Laat weten wat er uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:30
Toml83 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:22:
[...]

Zo is het precies, ik heb de Vebos standaards gekocht en het werkt allemaal prima en ik kreeg ook - in tegenstelling wat er in de HW-Q950T review op deze website staat - wel vrij gemakkelijk de stekker er doorheen. Niet super gladjes inderdaad, maar het is prima te doen met 2 minuten prutsen. Ik heb hier voor aanschaf speciaal nog over gebeld met de leverancier.

Helaas hebben onze vrienden van Samsung 0,0000003 cent bespaard en de snoeren van de surround speakers wel erg kort gehouden. Ik heb gewoon bij Amazon voor een paar euro zwarte verlengsnoertjes aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 15:23

MrN

Soundbar settings:

- Treble = 0
- Center Level = +1
- Front Top Level = +1
- Rear Level = +6
- Rear Top Level = +6

150 Hz = +5
300 Hz = +5
600 Hz = +3
1.2 kHz = +2
2.5 kHz = +3
5 kHz = +5
10 kHz = +5

Is er ook een instelling om het volume van de achterspeakers afzonderlijk in te stellen?
Mijn ene achterspeaker staat namelijk vlak naast mij terwijl de andere een stuk verder weg staat.

Officieel is dit er niet.

[ Voor 13% gewijzigd door MrN op 09-12-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
MrN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:01:
[...]

Is er ook een instelling om het volume van de achterspeakers afzonderlijk in te stellen?
Mijn ene achterspeaker staat namelijk vlak naast mij terwijl de andere een stuk verder weg staat.

Officieel is dit er niet.
Nee helaas. Hopelijk komt die optie met een Firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja dat zou wel handig zijn ik ben bezig met jouw instellingen maar hoe sla ik ze op?

Hiermee bedoel ik de instellingen op de soundbar zelf.

De andere instellingen in Smart things staan goed.

Iets gaat er niet goed.

[ Voor 33% gewijzigd door MrN op 09-12-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

..

[ Voor 98% gewijzigd door MrN op 09-12-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
MrN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:14:
Ja dat zou wel handig zijn ik ben bezig met jouw instellingen maar hoe sla ik ze op?

Hiermee bedoel ik de instellingen op de soundbar zelf.

De andere instellingen in Smart things staan goed.

Iets gaat er niet goed.
Heb je de HW-Q950T?

Ik heb alles via de soundbar aangepast en je hoeft het niet nog apart op te slaan. Het is aanpassen en je soundbar/app is gelijk aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja die set heb ik, ik was aan het klungelen en gebruikte de woofer knop ipv de juiste knop.

raakte in verwarring omdat jij +6 overal had staan.
Bij mij is het of -1 of 1 dus niet +1 vandaar dat ik verward raakte.

Ik mis 2 instellingen namelijk sync en virtual.

Wat doe ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
MrN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:24:
Ja die set heb ik, ik was aan het klungelen en gebruikte de woofer knop ipv de juiste knop.

raakte in verwarring omdat jij +6 overal had staan.
Bij mij is het of -1 of 1 dus niet +1 vandaar dat ik verward raakte.

Ik mis 2 instellingen namelijk sync en virtual.

Wat doe ik hiermee?
Daar heb ik niks mee gedaan. Overslaan. Is het niks of merk je geen verschil, dan kan je het terugzetten naar hoe het was. Hoor het wel

[ Voor 9% gewijzigd door Giovanni76 op 09-12-2020 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Q90R soundbar changelog FW 1012.6

Improvements / Changes]

- Please refer to the attachments of SW release note for detail information

1) Bluetooth disconnection of iphone11 fixed(BT module FW improved)

2) Display loading delay on Smarthings app when using eARC source improved.

3) Stremming services disabled(grayed) in the SmartThings App when using eARC source are now available.

4) The issue "The Volume of the Soundbar(Y19) is not comparable to the previous setting in the Mobile phone" fixed.

5) Low level of rear speakers are improved.

- The adjustment range of rears has been widened from "-3dB~ +1.5dB" to " -12dB ~ +6dB"

- hidden function is applied( to copy front sound to rear speakers in Adaptive mode and Surround mode)

. Power off --> Press and hold the Source key on the unit for 5seconds

the Soundbar will turn on if the function applied successfully.

6) No(lower) sound from the Side speakers when playing ATMOS contents from PC fixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrN

MrN

Giovanni76 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:32:
[...]

Daar heb ik niks mee gedaan. Overslaan. Is het niks of merk je geen verschil, dan kan je het terugzetten naar hoe het was. Hoor het wel
Ik heb virtual aangedaan heeft alleen een aan en uit dus aan.

Overige instellingen ook aangepast en het klinkt allemaal erg goed!

Alleen jammer dat ik het volume van de achterspeakers nog niet afzonderlijk kan regelen maar het is niet anders.

• GeorgeMichael
  • Niet online
brtkpr schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:43:
Sinds kort heb ik ook last van weg vallende achter speakers.
Het is echt een halve seconde, maar toch vrij vervelend.

Ik heb het vermoeden dat het meer voorkomt bij Atmos & Dolby Vision films dan reguliere films of series.

Uiteraard zit ik op de laatste firmware, heb ik de bar al een gereset, wifi kanalen veranderd, router uit de kamer verhuist, helaas ... Allemaal geen oplossing.

Het leek een paar weken geleden minder voor te komen, maar nu is wel vervelend.
Zo vervelend dat ik twijfel om naar een andere Atmos soundbar om te gaan kijken, misschien zelfs zonder achter speakers.

Iemand dit zelfde euvel al eens gehad?

// EDIT // Heb gelezen dat mogelijk zonder tussenkomst van een Hue Sync, dus rechstreeks aan de soundbar gehangen, het issue niet voor mag komen.
Heb jij dit probleem ook nog zonder de Hue Sync ertussen? Ik overweeg de Q90R ook maar zulke verhalen maken mij wel huiverig.

• brtkpr
GeorgeMichael schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:43:
[...]

Heb jij dit probleem ook nog zonder de Hue Sync ertussen? Ik overweeg de Q90R ook maar zulke verhalen maken mij wel huiverig.
Helaas wel :( Zodra de Hue Sync er tussen zit werkt het goed, alleen is soms het beeld ineens uit het niets grainy noise (zo'n ruis beeld van vroeger zeg maar), een herstart lost dit op.

Wanneer de Hue Sync er niet tussen zit, is dat euvel weg, maar dan heb ik weer last van kort wegvallende achter speakers. Het zal minder dan een halve seconde zijn, maar je hoort t wel.

Gisteren keek ik via mijn Xbox Series X naar de film Extraction, geen Hue Sync er tussen en het geluid viel maar liefst 5x weg.

Ik heb echt van alles geprobeerd van Wifi kanalen, apparaten in de buurt tot laatste firmware tot opnieuw sync.
Voor nu weet ik echt even niet meer wat ik kan doen.

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:20
brtkpr schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:47:
[...]

Helaas wel :( Zodra de Hue Sync er tussen zit werkt het goed, alleen is soms het beeld ineens uit het niets grainy noise (zo'n ruis beeld van vroeger zeg maar), een herstart lost dit op.

Wanneer de Hue Sync er niet tussen zit, is dat euvel weg, maar dan heb ik weer last van kort wegvallende achter speakers. Het zal minder dan een halve seconde zijn, maar je hoort t wel.

Gisteren keek ik via mijn Xbox Series X naar de film Extraction, geen Hue Sync er tussen en het geluid viel maar liefst 5x weg.

Ik heb echt van alles geprobeerd van Wifi kanalen, apparaten in de buurt tot laatste firmware tot opnieuw sync.
Voor nu weet ik echt even niet meer wat ik kan doen.
Heb je een Ziggo next er tussen en die aanstaan tijdens het afspelen?
Heb ook altijd geluids drop-outs als deze aanstaat en ik kijk via een andere bron.

• brtkpr
OkeOkeOke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:44:
[...]

Heb je een Ziggo next er tussen en die aanstaan tijdens het afspelen?
Heb ook altijd geluids drop-outs als deze aanstaat en ik kijk via een andere bron.
Nee, ik heb als volgt aangesloten:

Xbox Series X / TV Ontvanger -> Hue Sync Box (poort 2 / 4 vanwege hoge bandbreedte) -> Soundbar -> TV

Wanneer ik geen DV / Atmos kijk, maar gewoon HDR met 5.1 is er vrijwel niets aan de hand. Wanneer de betere exotische formaten komen ga ik dropouts krijgen.

• GeorgeMichael
  • Niet online
brtkpr schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:53:
[...]

Nee, ik heb als volgt aangesloten:

Xbox Series X / TV Ontvanger -> Hue Sync Box (poort 2 / 4 vanwege hoge bandbreedte) -> Soundbar -> TV

Wanneer ik geen DV / Atmos kijk, maar gewoon HDR met 5.1 is er vrijwel niets aan de hand. Wanneer de betere exotische formaten komen ga ik dropouts krijgen.
Erg vervelend zeg. Is daar niks aan te doen via de winkel, bijvoorbeeld omruilen voor een ander exemplaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
GeorgeMichael schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:58:
[...]

Erg vervelend zeg. Is daar niks aan te doen via de winkel, bijvoorbeeld omruilen voor een ander exemplaar?
Ik zit nu met Samsung support, maar lees veel van dit soort perikelen op het internet...

Edit: had even het gevoel dat Samsung support mij goed zou helpen, maar, ze komen met oplossingen die ik allang heb doorgevoerd, ze lezen de chat amper, heb niet het gevoel dat ik daar verder mee ga komen.

[ Voor 24% gewijzigd door brtkpr op 10-12-2020 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 11:56
Gisteren een HW-Q80R binnengekregen en eigenlijk direct had ik al zoiets van waar ben ik aan begonnen 8)7. Vrouwlief vond het een doodskist op ons mooie, ondiepe, ikea kastje. Eventjes de atmos demos aangeslingerd en we zaten gelijk 2 plekken verder op de bank :D.

Heel de avond nog even gespeeld met de instellingen en geprobeerd om het enthusiasme te behouden die door de soundbar gegeven wordt wanneer deze op iets hogere volumes staat, maar op ten duur toch besloten dat hij weer retour winkel gaat.

Dit is eigenlijk too much, maar ik wil niet onder doen met een alternatief, maar deze zal wel kleiner moeten zijn en iets toegankelijker in functionaliteit, zoals nacht modus en het hebben van een tweede hdmi poort.

Nog voor de Q80R bestelt was, kwamen de ZF9 en de G700 voorbij van Sony. En ook nu blijft de ZF9 in mijn hoofd spoken vanwege de mogelijkheid om 2 rear speakers erbij te gooien.

Het liefst heb ik alles, een kleine behuizing (smal en liefst wit), upfiring atmos, surround 5.1. Oorspronkelijk was hierin de concessie dat er geen achterspeakers zouden komen. Maar ik merk dat die 2 rears toch wel waarde toevoegen. Deze passen mooi tussen de muur en de hoofdsteun van onze bank, dus die kunnen we wegwerken.

Is het niet dat het al een model uit 2018 is en vorig jaar waren de rear speakers gratis.

Ik heb die extra HDMI wel nodig want de PS5 staat direct aangesloten op de soundbar en deze ondersteund natuurlijk weer geen atmos :|. Ik heb een beamer en dus geen tv waar alles vanaf komt.

In dubio, what to do...

Q80R is een beest van een soundbar. De subwoofer is geweldig. Maar het is allemaal net wat teveel van het goede. Voornamelijk ook te groot voor onze kleine woonkamer.

Lastig... Wat denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door burnoutpc op 10-12-2020 14:26 ]

• stevenleemans
burnoutpc schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:24:
Gisteren een HW-Q80R binnengekregen en eigenlijk direct had ik al zoiets van waar ben ik aan begonnen 8)7. Vrouwlief vond het een doodskist op ons mooie, ondiepe, ikea kastje. Eventjes de atmos demos aangeslingerd en we zaten gelijk 2 plekken verder op de bank :D.

Heel de avond nog even gespeeld met de instellingen en geprobeerd om het enthusiasme te behouden die door de soundbar gegeven wordt wanneer deze op iets hogere volumes staat, maar op ten duur toch besloten dat hij weer retour winkel gaat.

Dit is eigenlijk too much, maar ik wil niet onder doen met een alternatief, maar deze zal wel kleiner moeten zijn en iets toegankelijker in functionaliteit, zoals nacht modus en het hebben van een tweede hdmi poort.

Nog voor de Q80R bestelt was, kwamen de ZF9 en de G700 voorbij van Sony. En ook nu blijft de ZF9 in mijn hoofd spoken vanwege de mogelijkheid om 2 rear speakers erbij te gooien.

Het liefst heb ik alles, een kleine behuizing (smal en liefst wit), upfiring atmos, surround 5.1. Oorspronkelijk was hierin de concessie dat er geen achterspeakers zouden komen. Maar ik merk dat die 2 rears toch wel waarde toevoegen. Deze passen mooi tussen de muur en de hoofdsteun van onze bank, dus die kunnen we wegwerken.

Is het niet dat het al een model uit 2018 is en vorig jaar waren de rear speakers gratis.

Ik heb die extra HDMI wel nodig want de PS5 staat direct aangesloten op de soundbar en deze ondersteund natuurlijk weer geen atmos :|. Ik heb een beamer en dus geen tv waar alles vanaf komt.

In dubio, what to do...

Q80R is een beest van een soundbar. De subwoofer is geweldig. Maar het is allemaal net wat teveel van het goede. Voornamelijk ook te groot voor onze kleine woonkamer.

Eerst functie, dan vorm. Ik vind het geluid zo veel belangrijker dan het uitzicht. Maar jij dus andersom🤷🏻‍♂️.
Succes!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 22:46

In dubio, what to do...

Dit probleem heb ik dus ook. Vorige week de Q90r besteld. Deze aangesloten, en geweldig geluid. Maar tot de vrouw deze zag. Deze vond hem meer dan lelijk en veels te groot. Geluid vond ik subliem. Dus is deze toch terug gestuurd. Zit nu ook te kijken voor een kleinere soundbar met 2 losse surround boxen. Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:36

Pierre

Van nature lui!

Bij mij was het de Onkyo inclusief alle bekabeling eruit en de Q90R kopen. Graag zei mijn vriendin probleem opgelost.
Ze werd gek van de kabels door de woonkamer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• brtkpr
Pierre schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:58:
Bij mij was het de Onkyo inclusief alle bekabeling eruit en de Q90R kopen. Graag zei mijn vriendin probleem opgelost.
Ze werd gek van de kabels door de woonkamer.
Dat was hier precies zelfde, geen kabels en toch goed geluid. Alleen jammer dat er nu een soms een hick-up is van halve seconde ...

Maar als het geluid werkt, is ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:36

Pierre

Van nature lui!

brtkpr schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:35:
[...]
Alleen jammer dat er nu een soms een hick-up is van halve seconde ...
Daar heb ik geen last van.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Toml83 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:22:
[...]

vebos heeft ook langere stroomkabels
https://vebos.nl/stroomkabel-samsung/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29

In dubio, what to do...

Is de samsung HW-Q800T niet wat dan.. Deze is 98 cm breed (i.p.v. 123cm) en 6 cm hoog (i.p.v. 8.3 cm) en 11.5 cm diep (i.p.v. 13.6cm).. En deze 800t heeft een voorkant met een geleidende hoek omhoog. Begint met 4 cm en dan naar 6cm.. Is dus aerodynamischer.
https://www.samsung.com/n...-atmos-black-hw-q800t-xn/

Als je deze aanschaft,.. stuur me dan even een review.. t.o.v....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde

In dubio, what to do...

Andere vraag van mij is.. Ik zoek ook een andere oplossing. Ik heb net een philips oled 855 (55 inch).. Hier zit geluid genoeg in.. Mijn probleem is dat doordat de luidsprekers onderuit gericht zijn,. gewone gesprekken iets te disconnect geven.. Het is zeker niet slecht maar ik kom van een oude crt tv die luidsprekers (soundbars) link en rechts van het beeld hadden.. waardoor geluid direct uit het scherm in je gezicht komen.. Ik wilde daarom ook eigenlijk de sony A8 kopen maar heb nu de philips..

Ik dacht ook aan iets van staande luidsprekers maar dan beland je in andere categorie dan soundbars.. en wordt het ook al ingewikkeld/uitgebreider.
En ik ben ook geen overdreven geluid en opzet nodig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
belmonde schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:15:
[...]

Is de samsung HW-Q800T niet wat dan.. Deze is 98 cm breed (i.p.v. 123cm) en 6 cm hoog (i.p.v. 8.3 cm) en 11.5 cm diep (i.p.v. 13.6cm).. En deze 800t heeft een voorkant met een geleidende hoek omhoog. Begint met 4 cm en dan naar 6cm.. Is dus aerodynamischer.
https://www.samsung.com/n...-atmos-black-hw-q800t-xn/

Toevallig vandaag deze bestelt. Even wezen kijken in de media markt.

Ik had de q70r , q70t en de q800t op de shortlist. Uiteindelijk ging mijn voorkeur kwa uiterlijk naar de 70r maar die zou hetzelfde gevoel opwekken als de grotere broer. 98cm zal het beter doen op het kleinere kastje. Ondanks dat die nog best diep is.

Als die bevalt en akkoord is dan komen er ook de rearspeakers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:59
belmonde schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:20:
[...]

Andere vraag van mij is.. Ik zoek ook een andere oplossing. Ik heb net een philips oled 855 (55 inch).. Hier zit geluid genoeg in.. Mijn probleem is dat doordat de luidsprekers onderuit gericht zijn,. gewone gesprekken iets te disconnect geven.. Het is zeker niet slecht maar ik kom van een oude crt tv die luidsprekers (soundbars) link en rechts van het beeld hadden.. waardoor geluid direct uit het scherm in je gezicht komen.. Ik wilde daarom ook eigenlijk de sony A8 kopen maar heb nu de philips..

Ik dacht ook aan iets van staande luidsprekers maar dan beland je in andere categorie dan soundbars.. en wordt het ook al ingewikkeld/uitgebreider.
En ik ben ook geen overdreven geluid en opzet nodig..
Je zou de soundbar iets kunnen kantelen. Ik snap je wel en vind ik ook. Zeker als de soundbar relatief laag ligt, dan komt het geluid snel “ van onderen”. Duurdere soundbars zijn stralen wat beter af en hebben dat minder maar dan moet je denken aan de Beosound Stage of Ambeo.

Wil je luidsprekers en gemak naast de tv, dan is wellicht een goed compromis zoiets als de Dali Oberon 1c : https://www.hifiklubben.nl/oberon-1c--sound-hub-compact_1/
Dat zijn actieve luidsprekers met een hub. Echter heeft deze hub arc hdmi, zodat je je tv er direkt op kan aansluiten en kan je het geluid bedienen met de afstandsbediening van je tv. Als je gewoon eenvoudig goed geluid zoekt en tevreden bent met 2.0 opstelling, dan is dit een heel aardig alternatief zonder versterkers of andere zaken. En het geluid is zeker beter dan een soundbar.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Shocked schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:54:
[...]

Je zou de soundbar iets kunnen kantelen. Ik snap je wel en vind ik ook. Zeker als de soundbar relatief laag ligt, dan komt het geluid snel “ van onderen”. Duurdere soundbars zijn stralen wat beter af en hebben dat minder maar dan moet je denken aan de Beosound Stage of Ambeo.

Wil je luidsprekers en gemak naast de tv, dan is wellicht een goed compromis zoiets als de Dali Oberon 1c : https://www.hifiklubben.nl/oberon-1c--sound-hub-compact_1/
Dat zijn actieve luidsprekers met een hub. Echter heeft deze hub arc hdmi, zodat je je tv er direkt op kan aansluiten en kan je het geluid bedienen met de afstandsbediening van je tv. Als je gewoon eenvoudig goed geluid zoekt en tevreden bent met 2.0 opstelling, dan is dit een heel aardig alternatief zonder versterkers of andere zaken. En het geluid is zeker beter dan een soundbar.
Ja, heb ik ook aan gedacht. Maar deze die je linkt is dan weer uitgebreid met een hub.. Dat is dan weer nodig voor integratie met tv(bediening)..
Voor mijn PC heb een 2.1 via headphone-aansluiting..wavemaster. Je hebt ook wel andere actieve bookshelve-luidsprekers zonder hub.. Maar een soundbar is dan weer eenvoudiger omdat die ook gewoon aansluiten met tv-bediening.. en aan en uit..
Mijn philips 855 oled heeft gewoon voldoende geluid en met films is het zo mooi ruimtelijk en open en met muziek is het zwaar kwa bass genoeg. Ik MOET alleen voor directe gesprek van nieuws en interviews een meer direct geluid to the face hebben..
Een soundbar is dan zo simpel en direct maar vanwege de ONDER-plaatsing is het ook een halfweg oplossing.. Het geluid is dan weer niet onderuit gericht.. maar naar voren.. maar dan nog net onder het beeld.

Overigens #Shocked ik was gisteren net op het tweakers forum met oa. jouw reacties in schokkerig beeld bij lg 55EF950V gestuit.. Omdat ik komende van een 28"crt sony trinitron bij mijn Philips oled ook tegen abrupte verdubbelde beelden aanloop.. Ik ken dit niet.. van mijn kleine crt.. Ik zie vooral die tientallen vingers verdubbelen.. Wanneer handen onderaan groot vooraan in beeld zijn en dan snel door het beeld gebaren/bewegingen gaan maken. WTF.. is going on !! Heb vloeiend al onderuit gezet maar dan krijg je sidderingen in de gezichten.. EN ik wilde de 1e weken zo min mogelijk in de settingen gaan zitten.. En nog niet. LG 55EF950V OLED - af en toe schokkerig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
belmonde schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:12:
[...]

Mijn philips 855 oled heeft gewoon voldoende geluid en met films is het zo mooi ruimtelijk en open en met muziek is het zwaar kwa bass genoeg. Ik MOET alleen voor directe gesprek van nieuws en interviews een meer direct geluid to the face hebben..
Een soundbar is dan zo simpel en direct maar vanwege de ONDER-plaatsing is het ook een halfweg oplossing.. Het geluid is dan weer niet onderuit gericht.. maar naar voren.. maar dan nog net onder het beeld.

Overigens #Shocked ik was gisteren net op het tweakers forum met oa. jouw reacties in schokkerig beeld bij lg 55EF950V gestuit.. Omdat ik komende van een 28"crt sony trinitron bij mijn Philips oled ook tegen abrupte verdubbelde beelden aanloop.. Ik ken dit niet.. van mijn kleine crt.. Ik zie vooral die tientallen vingers verdubbelen.. Wanneer handen onderaan groot vooraan in beeld zijn en dan snel door het beeld gebaren/bewegingen gaan maken. WTF.. is going on !! Heb vloeiend al onderuit gezet maar dan krijg je sidderingen in de gezichten.. EN ik wilde de 1e weken zo min mogelijk in de settingen gaan zitten.. En nog niet. LG 55EF950V OLED - af en toe schokkerig beeld
Als je persé het geluid uit het beeld moet hebben, dan ontkom je niet aan een Sony Oled met de zogenaamde acoustic surface luidsprekers die als het ware in/achter het oled scherm zijn gemonteerd. Het oled scherm is dan de luidspreker. Dan komt het geluid echt uit het scherm wat inderdaad een vreemde gewaarwording is, als je dat nog nooit hebt meegemaakt: stemmen worden in het scherm geplaatst. Ik kan het weten, heb 2 Sony tv’s met dat systeem.
Dan zou ik je Philips oled verkopen en investeren in de Sony, probleem opgelost voordat je dure soundbars gaat aanschaffen.

Soundbars zijn overigens helemaal niet slecht, het is gewoon anders en je went er ook wel weer aan. Wellicht is een Sonos Beam een redelijke oplossing, straalt ook aardig af en niet zo duur.

Wat betreft je opmerking over de schokkerigheid van je tv: volgens mij hebben Philips oleds goede motion engines. Wellicht staat een instelling niet goed of is je bron van slechte kwaliteit. Je moet wel minimaal 1080i aanbieden. Mij Sony’s schokken niet, maar dat deed de eerste oled van LG EF950 wel, die had een slechte motion engine.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Shocked schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:45:
[...]

Als je persé het geluid uit het beeld moet hebben, dan ontkom je niet aan een Sony Oled met de zogenaamde acoustic surface luidsprekers die als het ware in/achter het oled scherm zijn gemonteerd. Het oled scherm is dan de luidspreker. Dan komt het geluid echt uit het scherm wat inderdaad een vreemde gewaarwording is, als je dat nog nooit hebt meegemaakt: stemmen worden in het scherm geplaatst. Ik kan het weten, heb 2 Sony tv’s met dat systeem.
Dan zou ik je Philips oled verkopen en investeren in de Sony, probleem opgelost voordat je dure soundbars gaat aanschaffen.

Soundbars zijn overigens helemaal niet slecht, het is gewoon anders en je went er ook wel weer aan. Wellicht is een Sonos Beam een redelijke oplossing, straalt ook aardig af en niet zo duur.

Wat betreft je opmerking over de schokkerigheid van je tv: volgens mij hebben Philips oleds goede motion engines. Wellicht staat een instelling niet goed of is je bron van slechte kwaliteit. Je moet wel minimaal 1080i aanbieden. Mij Sony’s schokken niet, maar dat deed de eerste oled van LG EF950 wel, die had een slechte motion engine.
Ja, ik was ook van plan om de sony A8 te kopen.. vanwege dit.. Maar uitiendelijk ging ik naar expert om de samsung q90t te kopen.. daar nog even tussen oled en de samsung gedubbed met de verkoper. Toch de samsung besloten, de verkoper had hem al in zijn computer geplaatst met factuur.. Nog twijfel, omdat ik altijd gedacht had oled te kiezen.. De verkoper was resoluut in zijn advies voor een oled.. Hij zou nooit zelf voor de qled kiezen.. Dus toch maar geswitched.. Hij had de sony a89 niet zelf direct op voorraad.. Dus daarom de philips 855.. De swivel stand stond me wel aan.. En ik lees toch altijd dat mensen ook bij een sony oled alsnog een soundbar of meer aanschaffen..
Dus ondanks mijn meer vertrouwen in kwaliteit/levensduur van sony t,o.v. philips.. Maar doorgeslagen om van mijn getwijfel verlost te zijn. Overigens had ik de philips oled deze zomer 2x in de winkel naast de sony oled gezien en was de philips steeds beter in weergave van kabel tv in de winkel. Maar winkel demonstratie is niet echt veel waar denk ik sowieso.
Dus ja,..
Eigenlijk kunnen ze beter duurdere tv's zonder geluid leveren.. Zonde van de kosten.. Zeker omdat de philips oled toch een heel stuk kwalitatief geluid geeft..(kosten verhogend)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
belmonde schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:55:
[...]

Ja, ik was ook van plan om de sony A8 te kopen.. vanwege dit.. Maar uitiendelijk ging ik naar expert om de samsung q90t te kopen.. daar nog even tussen oled en de samsung gedubbed met de verkoper. Toch de samsung besloten, de verkoper had hem al in zijn computer geplaatst met factuur.. Nog twijfel, omdat ik altijd gedacht had oled te kiezen.. De verkoper was resoluut in zijn advies voor een oled.. Hij zou nooit zelf voor de qled kiezen.. Dus toch maar geswitched.. Hij had de sony a89 niet zelf direct op voorraad.. Dus daarom de philips 855.. De swivel stand stond me wel aan.. En ik lees toch altijd dat mensen ook bij een sony oled alsnog een soundbar of meer aanschaffen..
Dus ondanks mijn meer vertrouwen in kwaliteit/levensduur van sony t,o.v. philips.. Maar doorgeslagen om van mijn getwijfel verlost te zijn. Overigens had ik de philips oled deze zomer 2x in de winkel naast de sony oled gezien en was de philips steeds beter in weergave van kabel tv in de winkel. Maar winkel demonstratie is niet echt veel waar denk ik sowieso.
Dus ja,..
Eigenlijk kunnen ze beter duurdere tv's zonder geluid leveren.. Zonde van de kosten.. Zeker omdat de philips oled toch een heel stuk kwalitatief geluid geeft..(kosten verhogend)..
De Philips tv is top wat weergave en stabiliteit betreft. Maar dat je het geluid goed vind, dan ben je allicht toch de enige 🤔. Slecht is het niet, maar een goede soundbar is gewoon een must. Een top oled tv moet je gewoon combineren met top geluid. Je koopt toch ook geen Ferrari met een 1.0 motor met 100pk erin😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
stevenleemans schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:48:
[...]

De Philips tv is top wat weergave en stabiliteit betreft. Maar dat je het geluid goed vind, dan ben je allicht toch de enige 🤔. Slecht is het niet, maar een goede soundbar is gewoon een must. Een top oled tv moet je gewoon combineren met top geluid. Je koopt toch ook geen Ferrari met een 1.0 motor met 100pk erin😁.
Daar ben ik het wel mee eens.
De Philips 855 geeft een topbeeld maar heeft een standaard (matig) geluid voor een tv. Zelfs mijn Sony’s zijn maar net ok, voor films enzo geeft een soundbar toch enorme meerwaarde door meer bass en voller middengebied. Het is ook maar hoeveel eisen je stelt.

Wel is de Philips 55oled935 met geïntergreerde B&W soundbar (+ een sub pre-out :P ) wel een goede oplossing voor veel mensen die een grote zwarte soundbar wat teveel van het goede vinden. Ik heb hem nog niet gehoord, maar schijnt erg goed te klinken en het is geen nepper maar een echte B&W soundbar met B&W onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Nog een vraag aangaande mijn samsung HWQ950T hoe zie ik welke bron deze ontvangt?

Ik neem bijvoorbeeld films op met KPN interactieve tv maar weet niet of dit wel echt als 5.1 wordt opgenomen vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
stevenleemans schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:48:
[...]

Nou ja, Ik snap wat je bedoelt. Maar voor mijn moeder had ik met BF een Sony 49XH8599 tv gekocht. En vergeleken met dat is de philips wel een paar klassen beter.. Maar wat je zegt,.. een soundbar is zoveel beter. Dat ik zoals ik het zei.. eigenlijk zonde is van tv-producenten om veel moeite te doen voor downfiring geluid uit zo'n tv te halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
belmonde schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:15:
[...]

Gisteren de hw-q800t binnengekregen, eerste indruk was goed. Ik denk dat zuiverheid hieron lijdend is. De sub is precies hetzelfde als die van de q80r. De atmos demos hadden met de fake surround speakers en de dedicated upfiring speakers van de q80r meer immersie. De q800t gebruikt de acoustic beams om ruimtelijk geluid te simuleren.

Maar de q800t geeft net als de q80r een bubbel van geluid. Die er voor zorgt dat je het geluid niet als plat ervaart. Afkomstig van 1 soundbar.

De 800t is natuurlijk 3.1.2 en de 80r is 5.1.2. Dat gaf iets meer gevoel van links rechts.

Wel merk je goed het verschil tussen bijvoorbeeld standard mode = plat en van voren, en adaptive of surround. Er komt meer een geluidsmuur op je af in hoogte. Dit wanneer je bv de playstation erop aansluit. Dedicated atmos of dts x content overruled die presets en geeft in beide situaties een ruimtelijk geluid. Maar t idee dat een helicopter boven je zit zal er niet van komen. Maar wel, nogmaals, die bubbel van geluid.

Ik heb meteen de 9000 achterspeakers bestelt. Ik denk dat de ervaring dan wel compleet is.

De q80r is de betere soundbar, maar ik ga niet heel de dag atmos demos beluisteren ten koste van zo’n gigantisch ding in een zithoek van 4 bij 4.... our planet geeft een leuk gevuld (niet plat van voren) geluid in atmos. Met de achterspeakers zal doe bubbel van geluid alleen maar beter worden.

Ik zal nog wel een reactie plaatsen wanneer de achterspeakers er zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door burnoutpc op 13-12-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
Ik kan plots geen volume meer aanpassen met de magic remote (lg cx 2020) op de soundbar Q90R. Gebruik Earc en vanalles terug ingesteld maar lukt niet. Weet niet hoe ik het de vorige keer gefixt heb :o
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Soussi. schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:18:
Ik kan plots geen volume meer aanpassen met de magic remote (lg cx 2020) op de soundbar Q90R. Gebruik Earc en vanalles terug ingesteld maar lukt niet. Weet niet hoe ik het de vorige keer gefixt heb :o
Iemand een idee?
Misschien de subwoofer knop eventjes 5 seconden ingedrukt houden? Er zit meerdere functionaliteiten achter de originele afstandsbediening.

[ Voor 55% gewijzigd door burnoutpc op 14-12-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Voor de mede tweakers met een beosound stage,ik heb B&O toch een mail gestuurd om voor de beoplay m3 en m5 een update te maken om als surround achterspeakers te fungeren.
De stage is echt een top soundbar maar mis toch het geluid van achteruit.
Zeker omdat het een dolby atmos soundbar is.
Dan mis je toch wat detail.
En denk toch als dat mocht gebeuren dan kan er geen soundbar met achterspeakers en subwoofer hier tegen op kan.
Zelfs sonos niet.
En misschien dat er meerdere beosound bezitters een bericht naar B&O zou willen sturen over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
burnoutpc schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:08:
[...]

Misschien de subwoofer knop eventjes 5 seconden ingedrukt houden? Er zit meerdere functionaliteiten achter de originele afstandsbediening.
Bedankt voor de tip, het enige dat hielp was de settings verwijderen van de universal remote controle en stroom onderbreken (tv ,soundbar en gekoppelde apparaten) voor een halve minuut . Werkte meteen bij het opzetten zonder iets in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-10 17:51
Ben er schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:18:
Voor de mede tweakers met een beosound stage,ik heb B&O toch een mail gestuurd om voor de beoplay m3 en m5 een update te maken om als surround achterspeakers te fungeren.
De stage is echt een top soundbar maar mis toch het geluid van achteruit.
Zeker omdat het een dolby atmos soundbar is.
Dan mis je toch wat detail.
En denk toch als dat mocht gebeuren dan kan er geen soundbar met achterspeakers en subwoofer hier tegen op kan.
Zelfs sonos niet.
En misschien dat er meerdere beosound bezitters een bericht naar B&O zou willen sturen over dit onderwerp.
Ga ik ook doen. Ik weet niet of het technisch m0gelijk is. Sonos komt sowieso niet in de buurt van de Beosound Stage met muziek. Ik denk dat de Sonos Soundbar met alleen de sub het ook niet gaat redden tegen de B&O. Misschien wel qua bas geweld, maar als je puur naar de kwaliteit van het geluid kijkt dan zeker niet. Sonos zit meer in het rijtje van de topmodellen van Samsung, Sony en LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik ben benieuwd wat jij voor antwoord krijgt van B&O
Maar ik heb dezelfde mail gestuurd naar de B&O leverancier waar ik hem gekocht heb.
Daar wacht ik nog op een antwoord.
Dit moet toch mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
En heb ook gevraagd als er een update komt wat de update notificatie inhoud,en dan wil ik ook weten wat er nieuw is of wat er is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

MrN schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:10:
Nog een vraag aangaande mijn samsung HWQ950T hoe zie ik welke bron deze ontvangt?

Ik neem bijvoorbeeld films op met KPN interactieve tv maar weet niet of dit wel echt als 5.1 wordt opgenomen vandaar de vraag.
Niemand?

Heb af en toe ook een rare plop / kraak met het overschakelen van geluidsformaten of na een korte pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
je reactie.
Er wordt hard aan gewerkt om meerdere speakers te laten combineren, maar dat zal op zijn vroegst pas eind 2021 zijn.
Neer kan ik er helaas niet over zeggen wel, nogmaals dat uw wens al op te tekentafel ligt, al geruime tijd.

Dit was het antwoord van Bang&olufsen over de beosound stage,dus is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
MrN schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:25:
[...]

Niemand?

Heb af en toe ook een rare plop / kraak met het overschakelen van geluidsformaten of na een korte pauze.
Heb ook KPN en HW Q950T. Durf je vraag niet met zekerheid te beantwoorden. Heb echter nooit last van plof/kraak bij schakelen tussen bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Pierre schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:55:
[...]

Daar heb ik geen last van.
Oh das echt wel fijn. Ik lees er ontzettend veel over op andere foras.
Voornamelijk Dolby Atmos en Vision samen zorgt voor veel minuscule uitval, maar toch hinderlijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Ik heb onlangs de LG65GX aangeschaft en daarbij de Bluesound PULSE SOUNDBAR 2i

Wanneer ik muziek afspeel is het geluid echt fantastisch, helaas krijg ik bij het kijken van een film geen Surround gevoel en daardoor niet echt het gevoel "in" de film te zitten. Soundchecks wel gedaan in de winkel, maar dat is toch lastig met veel omgevingsgeluid enz.

De hoofdreden om voor bluesound te gaan was omdat als we in de toekomst in andere kamer van het huis ook nog boxen plaatsen en dit dan allemaal van 1 systeem te doen (in dit geval bluesound) dat je gewoon 1 systeem hebt.

Ook al ondersteunt de pulsebar wel hdmi arc het is dus blijkbaar geen dolby atmos support in.

Kunnen jullie mij een andere soundbar aanraden waarbij ik wel meer in de film kom te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Koop een beosound stage dan merk je het verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
Vandaag de SWA-9000S speakers binnengekregen. De verhalen dat ze te zacht zijn, zijn deels te wijden aan film kijken. Zodra je de spelcomputer erop gooit dan zijn ze hard zat. Maar op 1 of andere manier zijn ze wat gedempt met netflix, prime etc kijken.

Dat gezegd te hebben. ze zijn meer als toevoeging, om accent te leggen en dat is onmisbaar voor de volledige ervaring met de HW-Q800T.

Ik ben zeker content met de soundbar. De atmos ervaring is discutabel en nogmaals, die blijft beter bij bv een Q80R of Q90R, of de Q950T (Heeft upfiring rears ook). Maar daar krijg je dus wel een gigantisch apparaat voor terug.

Al met al ben ik best content en is het gehele systeem goed in harmonie.

• belmonde
burnoutpc schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:46:
Vandaag de SWA-9000S speakers binnengekregen. De verhalen dat ze te zacht zijn, zijn deels te wijden aan film kijken. Zodra je de spelcomputer erop gooit dan zijn ze hard zat. Maar op 1 of andere manier zijn ze wat gedempt met netflix, prime etc kijken.

Dat gezegd te hebben. ze zijn meer als toevoeging, om accent te leggen en dat is onmisbaar voor de volledige ervaring met de HW-Q800T.

Ik ben zeker content met de soundbar. De atmos ervaring is discutabel en nogmaals, die blijft beter bij bv een Q80R of Q90R, of de Q950T (Heeft upfiring rears ook). Maar daar krijg je dus wel een gigantisch apparaat voor terug.

Al met al ben ik best content en is het gehele systeem goed in harmonie.
Ja, ik heb ook gekeken naar de reviews vandaag van die rearspeakers.. Van niks en/of fluisteren naar zeer tevreden mensen.. Vraag me af of de soundbar elk geluid daar heen kan sturen... Hoe dit zit.. Is wellicht niet de bedoeling dat het journaal bericht ook van achteren komt.. En muziek misschien wel.. ??

• MrN

MrN

Keukenboer schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:40:
[...]

Heb ook KPN en HW Q950T. Durf je vraag niet met zekerheid te beantwoorden. Heb echter nooit last van plof/kraak bij schakelen tussen bronnen.
Hmmm ik zal het eens proberen op te nemen.

• burnoutpc
belmonde schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:06:
[...]

Ja, ik heb ook gekeken naar de reviews vandaag van die rearspeakers.. Van niks en/of fluisteren naar zeer tevreden mensen.. Vraag me af of de soundbar elk geluid daar heen kan sturen... Hoe dit zit.. Is wellicht niet de bedoeling dat het journaal bericht ook van achteren komt.. En muziek misschien wel.. ??
Dat verschilt heel erg. Maar games op de playstation zijn goed hoorbaar. Soms best luid nog achter. Ik heb het idee dat met atmos content de rears soms wat zachter zijn.

Zodra je de rears linkt dan merk je ook dat de soundbar iets meer in balans is. Zonder dat het een systeem is wat veelal van voren komt. Logisch, want het is nu een 5.1 natuurlijk.

Ik heb de speakers achter de hoofdsteun van de bank. Recht omhoog staan. Ansich wel fijn dat ze ook weer niet te luid zijn.

Ik denk dat je het zelf moet ervaren, maar ze zijn wel een aanwinst voor het systeem.

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Ben er schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:18:
Koop een beosound stage dan merk je het verschil
Klopt , geen Atmos ondersteuning.
Je kunt in de app, de soundbar, in filmmodus zetten.
Daarna, klik je op de 3 puntjes er naast, dan kom je in het menu en kan je de soundbar op breder geluid zetten.
Voor echt surround, moet je er nog twee puls flex 2 I , aan koppelen.

• blessure
taurus0205 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:39:
Ik heb onlangs de LG65GX aangeschaft en daarbij de Bluesound PULSE SOUNDBAR 2i

Wanneer ik muziek afspeel is het geluid echt fantastisch, helaas krijg ik bij het kijken van een film geen Surround gevoel en daardoor niet echt het gevoel "in" de film te zitten. Soundchecks wel gedaan in de winkel, maar dat is toch lastig met veel omgevingsgeluid enz.

De hoofdreden om voor bluesound te gaan was omdat als we in de toekomst in andere kamer van het huis ook nog boxen plaatsen en dit dan allemaal van 1 systeem te doen (in dit geval bluesound) dat je gewoon 1 systeem hebt.

Ook al ondersteunt de pulsebar wel hdmi arc het is dus blijkbaar geen dolby atmos support in.

Kunnen jullie mij een andere soundbar aanraden waarbij ik wel meer in de film kom te zitten?
Zet in de app, de soundbar in de film modus.
Klik op de 3 puntjes er naast , dan je het geluid breder instellen.
Ook kun je diverse andere instellingen uitvoeren.
De soundbar heeft geen Atmos.
Voor echt surround, zul je twee Bluesound Pulse Flex 2 I er bij moeten nemen.

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 21:53
cassiekai schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:47:
[...]

Voor echt goed geluid bij muziek is de Nubert XS7500 een topper. Denk dat er op dit gebied geen betere is, zelfs de Sennheiser Ambeo niet, maar hij is enorm lomp.
Heeft iemand deze toevallig in bezit (of beluisterd). Vind het een beest van een apparaat. Heb nu de Edifier S2000PRO (IBOOD editie) voor muziek te luisteren als het een tikkie harder moet, en de Edifier B7 CineSound (pricewatch: Edifier B7 CineSound) voor het normale (TV) gebruik.
De S2000 mist in mijn ogen een beetje, laat ik het stellen de Rammstein punch.
De Nubert lijkt me dan ook een mooie all in one oplossing. Wel een klap geld maar.......

• MrN

MrN

Keukenboer schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:40:
[...]

Heb diverse fora in Nederland en buitenland nagekeken.

Mede hierom heb ik de set nu ingesteld op standaard ipv surround.
Bij de instelling surround schijnt surround te worden geforceerd en dit kan mogelijk problemen veroorzaken.

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
blessure schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:00:
[...]

Zet in de app, de soundbar in de film modus.
Klik op de 3 puntjes er naast , dan je het geluid breder instellen.
Ook kun je diverse andere instellingen uitvoeren.
De soundbar heeft geen Atmos.
Voor echt surround, zul je twee Bluesound Pulse Flex 2 I er bij moeten nemen.
De optie voor tv/muziek/film had ik al ontdekt ja :)
De andere instellingen om het movie geluid te optimaliseren nog niet ontdekt, ik zal daar nog eens naar zoeken dan.

Ik ben vandaag nog even bij de winkel geweest van aankoop daar even naar de harmen/kardonk geluisterd met subwoofer daar had ik wel meer immersion gevoel, maar die krengen zijn echt vreselijk lelijk dan weer.

Daarna nog eens de exact zelfde trailer beluisterd met subwoofer van de bluesound in combo met de soundbar en dat is wel echt anders. Dan zijn de diepe sounds veel beter merkbaar. Mja dan ben je ook weer 720 euro lichter :P

Uiteindelijk blijf ik dan toch maar bij bluesound met het oog op multimedia room in de toekomst en het gehele ontwerp spreekt me meer aan dan harmen/kardonk. Tja het blijft toch lastig zo een keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door taurus0205 op 17-12-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Voor alle duidelijkheid, de 3 puntjes staan naast de film modus.
Door op de puntjes te klikken, kom je in het menu.
Daar kun je ruimte, spraak , hoge tonen en bas, o.a instellen.
Vanaf fabriek, staat b.v de bas neutraal.
Dus als je die wat meer wil hebben, dan schuifje het knopje naar rechts.
Om het menu te verlaten, kik je links bovenaan in het menu.
Ik heb de Beosound niet beluistert, maar de sounbar van Bluesound, steekt er , wat muziek betreft, boven de andere merken uit.
Hoog en laag , is perfect in balans.
Bij andere soundbars, zijn , doorgaans, de bas extra aanwezig, wat ik persoonlijk, niet fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Voor de bezitters van de HW-Q950T:

Ik heb deze sinds vandaag in huis😁, maar heb een probleem.

Ik heb mijn Digibox van Telenet aangesloten op HDMI1. De Apple TV op HDMI2.

Als ik HDMI1 selecteer, springt de tv onmiddellijk op HDMI2. Andere kabels geprobeerd. Maar nu net tot de volgende vaststelling gekomen: als ik HDMI2 uittrek (Apple TV) lijkt het probleem opgelost. Het is volgens mij dus de Apple TV die een signaal blijft uitsturen naar de soundbar waardoor die steeds voorrang geeft aan HDMI2.

Iemand dit ook gehad, maar vooral weet hoe je dit kan oplossen?

Alvast eeuwige dank😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
stevenleemans schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:58:
Iemand dit ook gehad, maar vooral weet hoe je dit kan oplossen?
HDMI CEC uitschakelen. Let op, je verliest daardoor wel functies als het bedienen met één afstandsbediening.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
FeaR schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:00:
[...]

HDMI CEC uitschakelen. Let op, je verliest daardoor wel functies als het bedienen met één afstandsbediening.
Waar dan precies uitschakelen?😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 13:32
Ik ben op zoek naar een vervangende soundbar voor mijn Sony ht-ct770. Wat ik mis is wat duidelijkere dialoog zonder dat het volume daarmee ook omhoog moet. Zit wel clear audio op maar het is het net niet. Nu kan ik een 2e hands Sony ht+st5000 aanschaffen voor 450. Is dit een goede keuze als upgrade of kan ik beter voor bv een Sonos arc gaan? Deze schijnt erg goed te zijn in dialoog. Heeft iemand ook ervaring met de nieuwe Philips tv met de built in soundbar? Tv staat ook op de nominatie maar lijkt me dat de een losse Sony of Sonos bar beter presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
stevenleemans schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:02:
[...]
Waar dan precies uitschakelen?😊
Als de Apple TV voor de problemen zorgt daarop. HDMI CEC uitschakelen op de TV dan wel Soundbar lijkt me ook niet handig omdat het dan doorvloeit in alle apparaten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Er was hier een tijd terug iemand die verlengkabels heeft besteld voor de aansluiting van de surround speakers van zijn home cinema. Overal gezocht, maar ik kan de post niet direct vinden. Ik heb de HW-Q950T, maar de kabels zijn net te kort (1,5m). Iemand die me kan zeggen welke verlengkabels zeker passen en niet te duur zijn? Met een verlengkabel van 2m heb ik voldoende.

Ik zag bij Vebos vervangende kabels, maar ik heb ongeveer 3,3m nodig, dus dan moet ik voor 5m gaan en dat kost al 40€ voor 2 stuks (!).

[ Voor 5% gewijzigd door stevenleemans op 18-12-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Onderdelenhuis in de buurt eventueel met garantie?

Ik denk dat je niet veel goedkoper gaat uitkomen en chinese spullen zou ik bijvoorbeeld niet gebruiken.

Hier nog een ander probleem mijn Netflix via het KPN kastje dat direct is aangesloten op de tv werkt perfect en geeft Dolby Atmos aan. Nu wil ik direct via mijn tv Netflix kijken maar zie ik geen Dolby Atmos wel 5.1

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Philips tv staat ingesteld op meerkanaals bypass. Andere Bypass opties zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impulseBE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 12:31
Weet er iemand of er een verschil is tussen de LG DSN10YG en de SN10YG, maw. waar die "D" juist voor staat? Ik vind het nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
impulseBE schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:15:
Weet er iemand of er een verschil is tussen de LG DSN10YG en de SN10YG, maw. waar die "D" juist voor staat? Ik vind het nergens...
Kan te maken met in welke regio het apparaat verkocht wordt. De soundbars van Samsung hebben ook andere codes na het type nummer /XN /G etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05

13art

Moderator Mobile
impulseBE schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:15:
De DSN variant is voor de Benelux. Althans, hij komt naar voren op de LG Benelux pagina.
De SN variant lijkt meer voor regio Amerika oid te zijn.

Het verschil kan hem dan bijvoorbeeld alleen zitten in de stekker oid. Wat functionaliteit betreft maakt het waarschijnlijk niks uit.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 19-12-2020 15:40 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impulseBE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 12:31
Bedankt voor jullie antwoorden, ik had de non-D besteld via iBood. Hopelijk met Europese stekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ok bijgevoegd in het filmpje het geluid wat ik ervaar op regelmatige basis met het inschakelen of wisselen van bronnen.

Gaat om mijn Samsung HWQ950 T soundbar.

https://files.fm/u/xa2xgdwb8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm ik krijg de indruk dat de Yamaha ysp-2700 geen Spotify connect meer ondersteund... Kon vanochtend geen verbinding meer maken met de soundbar. Zowel via de telefoon niet en de laptop niet.
Even gekeken opde support pagina van Spotify welke apparaten Spotify connect ondersteunen, maar daar staat de ysp-2700 inderdaad niet (meer?) tussen. Ik heb meteen Yamaha maar een email gestuurd met de vraag of de ondersteuning er inderdaad niet meer is. Ik zou dat een zeer kwalijke zaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
13art schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:18:
Hmm ik krijg de indruk dat de Yamaha ysp-2700 geen Spotify connect meer ondersteund... Kon vanochtend geen verbinding meer maken met de soundbar. Zowel via de telefoon niet en de laptop niet.
Even gekeken opde support pagina van Spotify welke apparaten Spotify connect ondersteunen, maar daar staat de ysp-2700 inderdaad niet (meer?) tussen. Ik heb meteen Yamaha maar een email gestuurd met de vraag of de ondersteuning er inderdaad niet meer is. Ik zou dat een zeer kwalijke zaak vinden.
Ik zie wel op de support pagina dat er een week geleden een firmware update is uitgekomen, met daarin een spotify update:

https://europe.yamaha.com/en/support/updates/ysp-2700.html

Wellicht even updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
brtkpr schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:42:
[...]

Ik zie wel op de support pagina dat er een week geleden een firmware update is uitgekomen, met daarin een spotify update:

https://europe.yamaha.com/en/support/updates/ysp-2700.html

Wellicht even updaten?
Dat was ik er vergeten bij te zetten, maar die update draai ik al. Ik krijg eerder de indruk dat het na die update mis is gegaan. Ik zou de soundbar kunnen resetten, maar daar wacht ik nog even mee tot ik antwoord van Yamaha heb. Dat de ysp-2700 namelijk niet genoemd wordt als ondersteund door Spotify baart me wat zorgen.

Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste