Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Q90r nieuwste firmware zou de achterspeakers gefikst hebben.
https://www.samsung.com/u...bar-w-dolby-atmos-hw-q90r

Zal woensdag zelf eens testen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:01
Soussi. schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:53:

Niet via de SmartThings app zie ik? Dus downloaden naar USB en dan handmatig?

Welke verbeteringen zijn er doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Soussi. schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:53:

Er is toch vorig jaar ook een update geweest die hetzelfde probleem verhielp of heb ik het mis.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Pierre schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:00:
[...]

Er is toch vorig jaar ook een update geweest die hetzelfde probleem verhielp of heb ik het mis.
Dat dacht ik dus ook, daarom is raar dat er geen changelog van de firmware beschikbaar is.

Uit het forum van Samsung begrijp ik dat de laatste FW zorgt voor meer geluid uit de achterspeakers

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 19-09 15:15
stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:24:
[...]

Heb heel lang getwijfeld hierover. Veel reviews die spreken over een iets te holle klank bij stemmen en de sub iets te gecompresseerd.

Wou dit toch zelf even horen want voor de rest top specs en nu een top prijs van 790€.

Maar gisteren zelf kunnen luisteren, helaas waar. Ik heb mogen spelen met het geluid, er stond ook een Q90R. Helaas geen Q950T kunnen testen. Maar het geluid bij stemmen bij de lg is echt minder goed. Afgevallen dus.
Daar schrik ik wel van. Stond op het punt om de kleinere DSN9YG aan te schaffen. Ik baal enorm van het (spraak) geluid van mijn nieuwe LG 55CX. Echt schandalig slecht. Ik verdenk fabrikanten er sterk van dat er bewust gekozen wordt voor slechte speakertjes zodat je wel gedwongen bent om een soundbar aan te schaffen. Het liefst van hetzelfde merk natuurlijk.
Het blijkt op de CX onmogelijk om via de optical out of via de line out het beeld en geluid echt gelijk te krijgen. Automatisch lipsync is verplicht in het eARC protocol dus dat is mijn enige hoop op verbetering. Ruimte voor een AV receiver (bv. Marantz NR1711) heb ik helaas niet. Dit lijkt me ook een schitterende oplossing: https://www.hifiklubben.nl/oberon-1c--sound-hub-compact_1 maar is veel te duur.
Het moet dus een eARC soundbar worden. De soundbar (soundbrrr) hype heb ik nooit begrepen maar nu helaas dus wel. De soundbar marketing richt zich helemaal op zaken als Dolby Atmos. Voor echt filmgeluid ga ik het liefst naar een bioscoop, dat hoef ik niet in mijn woonkamer.
Het enige wat ik wil is verstaanbaar het journaal kunnen volgen, of studio sport, of een willekeurig ander tv programma met stemmen. Is er überhaupt een soundbar die klinkt zoals een tv van 10 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

brtkpr schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:39:
[...]

Dat dacht ik dus ook, daarom is raar dat er geen changelog van de firmware beschikbaar is.

Uit het forum van Samsung begrijp ik dat de laatste FW zorgt voor meer geluid uit de achterspeakers

LINK
Kan het fout gaan tijdens het updaten, met andere woorden kan hem bricken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 22:45
DomiGijzen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:27:
[...]

[...]

Zie de manual, ongeveer pagina 13. Instellingen/Tandwiel knopje en dan door de settings heen: https://www.manualslib.co...Q950t.html?page=13#manual
Grote dank voor de info. Heb de rear-speakers iets harder gezet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Blurk62 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:44:
[...]

Daar schrik ik wel van. Stond op het punt om de kleinere DSN9YG aan te schaffen. Ik baal enorm van het (spraak) geluid van mijn nieuwe LG 55CX. Echt schandalig slecht. Ik verdenk fabrikanten er sterk van dat er bewust gekozen wordt voor slechte speakertjes zodat je wel gedwongen bent om een soundbar aan te schaffen. Het liefst van hetzelfde merk natuurlijk.
Het blijkt op de CX onmogelijk om via de optical out of via de line out het beeld en geluid echt gelijk te krijgen. Automatisch lipsync is verplicht in het eARC protocol dus dat is mijn enige hoop op verbetering. Ruimte voor een AV receiver (bv. Marantz NR1711) heb ik helaas niet. Dit lijkt me ook een schitterende oplossing: https://www.hifiklubben.nl/oberon-1c--sound-hub-compact_1 maar is veel te duur.
Het moet dus een eARC soundbar worden. De soundbar (soundbrrr) hype heb ik nooit begrepen maar nu helaas dus wel. De soundbar marketing richt zich helemaal op zaken als Dolby Atmos. Voor echt filmgeluid ga ik het liefst naar een bioscoop, dat hoef ik niet in mijn woonkamer.
Het enige wat ik wil is verstaanbaar het journaal kunnen volgen, of studio sport, of een willekeurig ander tv programma met stemmen. Is er überhaupt een soundbar die klinkt zoals een tv van 10 jaar geleden?
Het is nu ook niet zo dat de DSN11RG verschrikkelijk slecht te verstaan is he. Maar ik had er meer van verwacht als topmodel, en de Samsung deed op dat vlak overduidelijk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerryJuju
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-02-2021
nickyhaan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:15:
[...]

De lg heeft 2 HDMI ingangen dus je kan ook daar aansluiten...doe je het op de tv moet je wel 2x je ingang wisselen (op tv voor beeld en soundbar voor geluid)
Dan kan ik toch beter beide apparaten (ziggo box en de playstation) via de soundbar aansluiten? Dan loopt het geluid altijd gelijk en blijft de TV op dezelfde HDMI-kanaal staan.

[ Voor 3% gewijzigd door BerryJuju op 30-11-2020 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:14

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]Daar schrik ik wel van. Stond op het punt om de kleinere DSN9YG aan te schaffen. Ik baal enorm van het (spraak) geluid van mijn nieuwe LG 55CX.
Ik heb zelf de DSN11RG en wij zijn juist zeer te spreken over het stem geluid bij praat programma's op tv. Ik heb eerst de Sonos playbar met one speakers en sub gehad en daarna de complete Bose 700 set, maar geen van beide sets gaf zulk goed en natuurlijk stem geluid als de LG set. Je moet alleen wel even naar de juiste instellingen zoeken en de AI sound pro stand even de tijd geven om in te leren. Ook belanrijk is om de AI room calibration niet vergeten uit te voeren. Ik heb de DSN11RG ook een keer in een grote winkel MM beluisterd en toen vond in hem ook niet geweldig klinken (zeker niet zoals hij in mijn huiskamer klinkt). Daarom is mijn advies, bestel gewoon je nieuwe soundbar online en test hem in je eigen omgeving, mocht hij je niet bevallen dan heb je altijd de optie om hen gewoon terug te sturen...

Vergeet trouwens niet dat de DSN9YG geen achter speakers heeft, dat zal ook weer maken dat stem geluid anders is dan met achterspeakers zoals bij de DSN11RG. Als ik mijn achterspeakers handmatig uitzet dan is het stem geluid ook meteen een heel stuk minder goed, dan als je er middenin zit door rondom speakers te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 30-11-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Pierre schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:04:
[...]

Kan het fout gaan tijdens het updaten, met andere woorden kan hem bricken.
Fout gaan kan altijd, maar Samsung heeft er netjes een handleiding bij gedaan dus zal wel goed zitten.
Kan me niet voorstellen dat er niet een of andere check ingebouwd zit voor een correcte upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@brtkpr Dat denk ik ook hoor, vroeg het me gewoon af vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Pierre schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:19:
@brtkpr Dat denk ik ook hoor, vroeg het me gewoon af vandaar mijn vraag.
Oh begrijpelijk, is ook best duur spul. Vind zelf beetje vreemd dat de update niet aangeboden wordt via de SmartThings app omdat bij "eerdere" updates het juist niet goed was als je eerst via USB had gedaan.

Ook is er geen changelog beschikbaar, dus we moeten afgaan wat mensen op fora's roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
  • Laatst online: 01-03-2021
DON PAPA schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:29:
[...]

Ik heb zelf de DSN11RG en wij zijn juist zeer te spreken over het stem geluid bij praat programma's op tv. Ik heb eerst de Sonos playbar met one speakers en sub gehad en daarna de complete Bose 700 set, maar geen van beide sets gaf zulk goed en natuurlijk stem geluid als de LG set. Je moet alleen wel even naar de juiste instellingen zoeken en de AI sound pro stand even de tijd geven om in te leren. Ook belanrijk is om de AI room calibration niet vergeten uit te voeren. Ik heb de DSN11RG ook een keer in een grote winkel MM beluisterd en toen vond in hem ook niet geweldig klinken (zeker niet zoals hij in mijn huiskamer klinkt). Daarom is mijn advies, bestel gewoon je nieuwe soundbar online en test hem in je eigen omgeving, mocht hij je niet bevallen dan heb je altijd de optie om hen gewoon terug te sturen...

Vergeet trouwens niet dat de DSN9YG geen achter speakers heeft, dat zal ook weer maken dat stem geluid anders is dan met achterspeakers zoals bij de DSN11RG. Als ik mijn achterspeakers handmatig uitzet dan is het stem geluid ook meteen een heel stuk minder goed, dan als je er middenin zit door rondom speakers te hebben.
Ik heb die van mij nu op het "standard profiel" staan voor reguliere tv uitzendingen. Dat bevalt mij het beste, meest natuurgetrouwe geluid (met meridian tuning) ook voor spraak met de center instellingen op +6. Bij films schakel ik over naar de movie stand. De AI sound pro instelling heb ik ook geprobeerd maar zat er bij mij regelmatig naast. Vooral bij combinatie muziek en spraak. Heel onrustig en druk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
brtkpr schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:39:
[...]

LINK
Ja idd geen changelog maar wel wat info via het forum wat er verbeterd is. Heb nu maar pas kunnen reageren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Soussi. schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:17:
[...]

Ja idd geen changelog maar wel wat info via het forum wat er verbeterd is. Heb nu maar pas kunnen reageren :)
Hier net de update gedaan via USB (zowel de bar als achter speaker) ging razendsnel! Had echt gedacht dat paar minuten zou duren.

Volgens de app nu idd 1012.6

Maar idd wat een verschil! De achterspeakers brengen nu zoveel meer geluid, dat had ik niet verwacht. Hopelijk zijn ze ook stabieler.

Andere changes weet ik niet, want weet niet wat er aangepast is 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
Heb het gisteren ook geüpdate en idd razendsnel. Spijtig genoeg moet ik de achter speakers nog testen, dus kan ook niet waarnemen of ze verbeterd zijn :p Blij dat je het een verbetering vind is echt top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
brtkpr schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:38:
[...]

Hier net de update gedaan via USB (zowel de bar als achter speaker) ging razendsnel! Had echt gedacht dat paar minuten zou duren.

Volgens de app nu idd 1012.6

Maar idd wat een verschil! De achterspeakers brengen nu zoveel meer geluid, dat had ik niet verwacht. Hopelijk zijn ze ook stabieler.

Andere changes weet ik niet, want weet niet wat er aangepast is 😂
Ik heb zojuist de q90R binnen. Ook de update gedaan, via app geeft hij aan 1012.6. Hoe weet ik of de achterspeakers zijn geupdated, want hij leek niet volledig door te gaan. Als ik nu usb invoer doet hij verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BerryJuju schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:06:
[...]

Ik heb zojuist de q90R binnen. Ook de update gedaan, via app geeft hij aan 1012.6. Hoe weet ik of de achterspeakers zijn geupdated, want hij leek niet volledig door te gaan. Als ik nu usb invoer doet hij verder niks.
Geen idee hoe je dat checkt. Ging wel enorm snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
DON PAPA schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:29:
[...]

Ik heb toevallig gisteren de DSN8 gekocht en ben ook dik tevreden met het stemgeluid. Heb nog geen achter speakers die ga ik van de week halen maar gewoon goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kbj_CfaVEiNGRSzr0DgHORdiFKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eNH2FxaLq2YIVfjpcKTQAwB.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk kijken zo Dolby Atmos. Zou iedereen de Sennheiser Ambeo aanraden 😚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
BerryJuju schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:06:
[...]

Zie je door firmware van elk onderdeel te checken:

M 0133.0
B 1012.6
H 0051.0
FD 0040.0
W 0240.0 -> maakt niet uit
S 0136.0
RR 0136.0
RL 0136.0

Zet de soundbar uit en druk op het wieltje 'settingsknop' een 10 tal seconden dan gaat die alles doorlopen. Best even met je phone opnemen want het gaat vrij snel (voor mij) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
BTW iemand die de Q90r rear speakers aan de muur bevestigd heeft?,Zoja welke mount gebruikt aub? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Soussi. schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:20:
[...]

M 0133.0
B 1012.6
H 0051.0
FD 0040.0
S 0136.0
RR 0136.0
RL 0136.0

Zet de soundbar uit en druk op het wieltje 'settingsknop' een 10 tal seconden dan gaat die alles doorlopen. Best even met je phone opnemen want het gaat vrij snel (voor mij) :p
Mooi hier is t goed gelukt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
[...]

M 0133.0
B 1012.6
H 0051.0
FD 0040.0
S 0136.0
RR 0136.0
RL 0136.0

Nice, wist niet dat er een update was voor de Q90R, na mijn vakantie maar meteen updaten.

Ik gebruik deze beugels:
https://www.allekabels.nl...1o2q-DtHZRfhoC8UgQAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gzv_GN0hbXBfokhQNcUPXm2st5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcDnNbyjx8An84kQLuhp8eQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
DM89 schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:37:
[...]

Nice, wist niet dat er een update was voor de Q90R, na mijn vakantie maar meteen updaten.

Ik gebruik deze beugels:
https://www.allekabels.nl...1o2q-DtHZRfhoC8UgQAvD_BwE

[Afbeelding]
Dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
[...]

M 0133.0
B 1012.6
H 0051.0
FD 0040.0
S 0136.0
RR 0136.0
RL 0136.0

Thanks dan heb ik de goede. Mijn eerste indruk is niet heel positief. Ik vind dolby atmos content erg tegenvallen, heel weinig laag. Als ik via spotify luister heb ik toch wel de indruk veel meer laag te hebben en klinkt het ook vol. Atmos films via netflix vind ik nu nog erg tegenvallen, klinkt erg dun. Lijkt mij toch iets niet te kloppen, soundbar geeft wel atmos aan; hdmi-arc moet dus goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 08:38
BerryJuju schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:07:
[...]

Thanks dan heb ik de goede. Mijn eerste indruk is niet heel positief. Ik vind dolby atmos content erg tegenvallen, heel weinig laag. Als ik via spotify luister heb ik toch wel de indruk veel meer laag te hebben en klinkt het ook vol. Atmos films via netflix vind ik nu nog erg tegenvallen, klinkt erg dun. Lijkt mij toch iets niet te kloppen, soundbar geeft wel atmos aan; hdmi-arc moet dus goed werken.
Hm, dat klinkt niet normaal nee. Heb je de uitvoer van je tv wel goed staan? Je hebt een LG Oled toch? Staat het geluid op passeren? Ik heb m'n sub juist omlaag bij moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
klmtrf schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:28:
[...]

Hm, dat klinkt niet normaal nee. Heb je de uitvoer van je tv wel goed staan? Je hebt een LG Oled toch? Staat het geluid op passeren? Ik heb m'n sub juist omlaag bij moeten stellen.
Ja inderdaad, lijkt mij echt niet te kloppen. Volgens mij staat alles goed; HDMI 2 uitgang op de soundbar, goeie HDMI kabel. Ik heb een LG 55c7; geluidsintellingen staat op audiouitgang; optisch/hdmi arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
BerryJuju schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:40:
[...]

Ja inderdaad, lijkt mij echt niet te kloppen. Volgens mij staat alles goed; HDMI 2 uitgang op de soundbar, goeie HDMI kabel. Ik heb een LG 55c7; geluidsintellingen staat op audiouitgang; optisch/hdmi arc.
Heb je bij geluidsinstellingen digitaal geluid op 'passeren' gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
klmtrf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:48:
[...]

Heb je bij geluidsinstellingen digitaal geluid op 'passeren' gezet?
Ik zie die instelling niet staan.
Bij audio-out (optisch/HDMI) staat digitaal geluid op: automatisch en SIMPLIMK HDMI op AAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
BerryJuju schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:24:
[...]

Ik zie die instelling niet staan.
Bij audio-out (optisch/HDMI) staat digitaal geluid op: automatisch en SIMPLIMK HDMI op AAN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUM4Z4EfiLykDhWmwFYBBoFA2f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWydJ01t7iUI4f1tRfJ8T7Kk.jpg?f=fotoalbum_large

Deze optie heb ik op m'n LG C9 (foto heb ik van internet) verder zou ik niet durven zeggen waar het vandaan kan komen. eArc wel aanzetten uiteraard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
klmtrf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:36:
[...]

[Afbeelding]

Deze optie heb ik op m'n LG C9 (foto heb ik van internet) verder zou ik niet durven zeggen waar het vandaan kan komen. eArc wel aanzetten uiteraard:)
Thanks. Ik heb iets andere instellingen, ik heb een OLED uit 2017, mogelijk heeft het daar mee te maken. Deze heeft ook alleen ARC en geen EARC.
Soundbar geeft Dolby Atmos aan bij de juiste content, dan werkt de passtrough dus goed zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
BerryJuju schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:42:
[...]

Thanks. Ik heb iets andere instellingen, ik heb een OLED uit 2017, mogelijk heeft het daar mee te maken. Deze heeft ook alleen ARC en geen EARC.
Soundbar geeft Dolby Atmos aan bij de juiste content, dan werkt de passtrough dus goed zou je zeggen.
Ja dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Volgens mij wordt Atmos binnen Netflix ook aangeboden via de DD+ stream over ARC en niet EARC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 18-09 15:10
Heeft iemand die de TV op zijn voet heeft staan weleens bij de aanschaf van de soundbar gehad dat de soundbar net te hoog was. De onderkant van mijn tv is 6-7 cm tot de meubel dus kan zijn dat de soundbar misschien net te hoog is. Mijn gedachte is dan iets om de tv met voet en al te verhogen dus iets tussen meubel en voet leggen. Ik wil hem niet aan de muur gaan hangen. De muren zijn niet echt goed voor zware zaken. Heeft iemand dit probleem weleens moeten oplossen en zo ja hoe is het opgelost? Ik dacht zelf iets van een metalen plaat die ertussen geschoven kan worden waardoor de voet hoger komt te staan. Edit: Of wellicht iets wat ik bij mijn computer heb. De monitor met voet staat op een houten gekromde standaard. Zo en zo ga ik zaterdag bij Correct kijken. Wellicht hebben ze daar een idee (mits nodig).

[ Voor 14% gewijzigd door martwoutnl op 01-12-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
ik heb de soundbar volledig gereset, nu werkt het wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
martwoutnl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:51:
Heeft iemand die de TV op zijn voet heeft staan weleens bij de aanschaf van de soundbar gehad dat de soundbar net te hoog was. De onderkant van mijn tv is 6-7 cm tot de meubel dus kan zijn dat de soundbar misschien net te hoog is. Mijn gedachte is dan iets om de tv met voet en al te verhogen dus iets tussen meubel en voet leggen. Ik wil hem niet aan de muur gaan hangen. De muren zijn niet echt goed voor zware zaken. Heeft iemand dit probleem weleens moeten oplossen en zo ja hoe is het opgelost? Ik dacht zelf iets van een metalen plaat die ertussen geschoven kan worden waardoor de voet hoger komt te staan. Edit: Of wellicht iets wat ik bij mijn computer heb. De monitor met voet staat op een houten gekromde standaard. Zo en zo ga ik zaterdag bij Correct kijken. Wellicht hebben ze daar een idee (mits nodig).
Ik zag ergens een foto van iemand die zijn tv verhoogd had met een losse plank van de Ikea. Kost bijna niks en ziet er best aardig uit.
https://www.ikea.com/nl/n...urd-eikeneffect-60383519/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 14:04
[...]

ik heb de LG DSN11RG en met eARC heb ik ook de delay en ik vind de stemmen ook niet echt fijn dus ben zwaar in dubio om hem terug te sturen.. (ik had hiervoor een onkyo reciever met teufel speakers)

Met stem geluid niet fijn bedoel ik dat ik het erg plat/hol vind klinken (ook met equilizer settings) .. stemmen zijn wel heel goed te verstaan en de rest van het geluid vind ik "fris" ... dus het kan ook gewoon een smaak dingetje zijn

[ Voor 7% gewijzigd door nickyhaan op 01-12-2020 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

nickyhaan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:48:
[...]
ik heb de LG DSN11RG en met eARC heb ik ook de delay en ik vind de stemmen ook niet echt fijn dus ben zwaar in dubio om hem terug te sturen..
Als ik het goed heb, heb je de Ziggo Nextbox toch ? Deze heeft nog steeds problemen met Dolby waardoor vaak lip-sync/delay ontstaat. Zet op de Nextbox eens Dolby uit en in de LG speaker app "rear speaker output" op surround. Vind je dan de stemmen nog steeds heel hol/vlak klinken bij TV kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Bedenk je wel dat je meestal (wel afhankelijk van de hoogte van je TV-meubel) naar beneden kijkt als je naar de onderkant van het scherm kijkt. Ik heb eergisteren de Samsung HW-Q80R binnengekregen en die is qua hoogte hoger dan de onderkant van de TV, en zit op ongeveer dezelfde hoogte als de onderkant van het paneel. Wanneer ik op de bank hang kan ik de onderkant van de TV zelfs nog prima onderscheiden omdat je dus onder een bepaalde hoek aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
DON PAPA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:17:
[...]

Als ik het goed heb, heb je de Ziggo Nextbox toch ? Deze heeft nog steeds problemen met Dolby waardoor vaak lip-sync/delay ontstaat. Zet op de Nextbox eens Dolby uit en in de LG speaker app "rear speaker output" op surround. Vind je dan de stemmen nog steeds heel hol/vlak klinken bij TV kijken ?
Ik had dat lip synch probleem eerst ook met de ziggo next. Daarna rechtstreeks aangesloten op hdmi 1 van de soundbar en de hdmi out verbonden met de tv en het lip synch probleem is over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyhaan
[...]

ga ik straks even proberen..thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
maze1975 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:32:
[...]

Ik had dat lip synch probleem eerst ook met de ziggo next. Daarna rechtstreeks aangesloten op hdmi 1 van de soundbar en de hdmi out verbonden met de tv en het lip synch probleem is over.
dat heb ik ook gedaan (tegen de lipsync) maar ga ook even proberen via de tv en zonder dolby digital proberen daar ik liever eARC gebruik .. en misschien ook het geuild beter/mooier wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
nickyhaan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:38:
[...]

dat heb ik ook gedaan (tegen de lipsync) maar ga ook even proberen via de tv en zonder dolby digital proberen daar ik liever eARC gebruik .. en misschien ook het geuild beter/mooier wordt
Ik heb dat ook geprobeerd, het geluid wordt bij mij dan juist holler en er is gaast geen bass meer in het geluid. Wel hoor je nu de rear speakers veel beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

maze1975 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:54:
[...]
Ik heb dat ook geprobeerd, het geluid wordt bij mij dan juist holler en er is gaast geen bass meer in het geluid. Wel hoor je nu de rear speakers veel beter !
En als je de bass aanpast in de LG speaker app ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKDpWPksF8XL_fi9KQo-EcQHFlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7TCVMb3JiifTz7sz66lTgs9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 01-12-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
maze1975 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:54:
[...]

wat ik wel merkte (nog voordat ik het dolby digital getest heb) is dat van AI->Normal zetten de achter speakers en de bass beter hoorbaar is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
DON PAPA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:59:
[...]

En als je de bass aanpast in de LG speaker app ?

[Afbeelding]
Heb ik op maximaal staan.
Het is net of de woofer dan uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

maze1975 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:04:
[...]
Heb ik op maximaal staan.
Het is net of de woofer dan uit staat.
Vreemd, bij mij blijft de woofer gewoon goed hoorbaar en het geluid is zeker niet hol/zonder-bass zo als jij het omschrijft met de instellingen die ik gaf.

Ik heb wel de Ziggo Nextbox op HDMI 1 en de soundbar op HDMI 2 (eARC) van de TV zitten, en dus niet de Nextbox rechtstreeks op de soundbar zoals jij dat hebt, misschien dat dit het verschil maakt ?

[ Voor 33% gewijzigd door DON PAPA op 01-12-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
DON PAPA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:35:
[...]

Vreemd, bij mij blijft de woofer gewoon goed hoorbaar en het geluid is zeker niet hol/zonder-bass zo als jij het omschrijft met de instellingen die ik gaf.

Ik heb wel de Ziggo Nextbox op HDMI 1 en de soundbar op HDMI 2 (eARC) van de TV zitten, en dus niet de Nextbox rechtstreeks op de soundbar zoals jij dat hebt, misschien dat dit het verschil maakt ?
Ik heb nog een oude oled tv van 2015 zonder e-arc dat is vermoed ik het probleem. Binnenkort krijg in de 65gx versie van lg. Dan zal het vast beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Dat heb ik gedaan. Mijn 65 inch CX is veelste laag om een soundbar ervoor te zetten. Ik heb bij Praxis 2 meubel planken gekocht (laten zagen) en onder mijn tv voet gezet. Perfect nu zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twI0PweNq9EV0PJJBOKC0yJIVNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUbmP5ZA11QbdfIpPhbftlpq.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.praxis.nl/bou...t-18mm-250-x-50cm/6034673

[ Voor 23% gewijzigd door Giovanni76 op 02-12-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
DomiGijzen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:27:
[...]

[...]

Zie de manual, ongeveer pagina 13. Instellingen/Tandwiel knopje en dan door de settings heen: https://www.manualslib.co...Q950t.html?page=13#manual
Weet je heel toevallig ook antwoord op de volgende vraag? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben in het bezit van de Samsung HQ Q950T soundbar. Met behulp van de Smart Things app kun je (beperkt) instellingen wijzigen / bekijken. Onder geluidsmodus staan 4 opties:

1. Standaard
2. Surround
3. Spelcomputer
4. Aanpasbaar geluid

Mijn vraag is: wat is de functie van optie 4. Aanpasbaar geluid? Ik kan bij deze functie exact hetzelfde aanpassen / bekijken als bij bijv. opties 1 en 2.

Dus wat kan ik hier (extra) mee doen? Waar is het voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 18-09 15:10
Blurk62 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:31:
[...]

Ik zag ergens een foto van iemand die zijn tv verhoogd had met een losse plank van de Ikea. Kost bijna niks en ziet er best aardig uit.
https://www.ikea.com/nl/n...urd-eikeneffect-60383519/
Bedankt voor de tip. Even uitgeprint.

@Giel1 Klopt inderdaad. Ik zal ook eerst even kijken als het een hogere wordt hoe dat kijkt vanuit de luie stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Er zijn bijna geen soundbars die een goed center geluid weergegeven
De soundbars worden gemaakt voor films en muziek,maar er word niet gekeken naar tv uitzendingen waar het meeste word naar gekeken.
Als de bekende merken nou is goed zouden luisteren naar de consument en uiteindelijk zijn wij die dat gaan kopen.
Ze zeggen dus dat het allemaal een top geluid produceert.
Ik heb verschillende soundbars gehad en geluisterd maar er kunnen er maar weinig mij overtuigen .
Soms snap ik ook sommige reviews ook niet krijgen veel soundbars en 8 of een 9 dan koop je het dan vald het thuis weer tegen.

Dus toch aan de bekende merken fabrikanten luister wat de consument wil en wil horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Laatst online: 22:52
Keukenboer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:51:
[...]

Weet je heel toevallig ook antwoord op de volgende vraag? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben in het bezit van de Samsung HQ Q950T soundbar. Met behulp van de Smart Things app kun je (beperkt) instellingen wijzigen / bekijken. Onder geluidsmodus staan 4 opties:

1. Standaard
2. Surround
3. Spelcomputer
4. Aanpasbaar geluid

Mijn vraag is: wat is de functie van optie 4. Aanpasbaar geluid? Ik kan bij deze functie exact hetzelfde aanpassen / bekijken als bij bijv. opties 1 en 2.

Dus wat kan ik hier (extra) mee doen? Waar is het voor bedoeld?
Weten is een groot woord. Maar zoals ik het lees is dat een adaptieve mode die zelf inschat wat ie met het geluid moet doen. Denk dat deze optie noodzakelijk is om buzzwords zoals AI te mogen gebruiken in de marketing praat. Voor mij reden genoeg om het niet te gebruiken...
Standaard is naar mijn idee het beste. Surround klinkt als een koekblik. Gaming heb ik (nog) geen usecase voor.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 17:44
Ben er schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:
De soundbars worden gemaakt voor films en muziek,maar er word niet gekeken naar tv uitzendingen waar het meeste word naar gekeken.
Als de bekende merken nou is goed zouden luisteren naar de consument en uiteindelijk zijn wij die dat gaan kopen.
Ik heb verschillende soundbars gehad en geluisterd maar er kunnen er maar weinig mij overtuigen .
Soms snap ik ook sommige reviews ook niet krijgen veel soundbars en 8 of een 9 dan koop je het dan vald het thuis weer tegen.

Dus toch aan de bekende merken fabrikanten luister wat de consument wil en wil horen.
Via de Heos app van de Denon S716H soundbar kan je dialoog in verschillende niveaus instellen; uit, laag, gemiddeld, hoog. Dit werkt verrassend goed en zo kan je toch op een relatief laag geluidsniveau de dialoog naar voren halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Ik heb sinds kort een Sonos Arc en die heeft een uitstekend middenkanaal, klinkt zelfs beter dan de dedicated centerspeaker die ik hiervoor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
[quote]DomiGijzen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:16:
[...]

Weten is een groot woord. Maar zoals ik het lees is dat een adaptieve mode die zelf inschat wat ie met het geluid moet doen. Denk dat deze optie noodzakelijk is om buzzwords zoals AI te mogen gebruiken in de marketing praat. Voor mij reden genoeg om het niet te gebruiken...
Standaard is naar mijn idee het beste. Surround klinkt als een koekblik. Gaming heb ik (nog) geen usecase

[ Voor 19% gewijzigd door Keukenboer op 01-12-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
De denon dht 716 heb ik ook gehad was zeker niet slecht maar die mist weer dolby atmos en dts x
Dat was wel jammer,had zeker een topper geweest.
En sonos arc heb ik alleen in de winkel gehoord maar nooit kunnen luisteren met achterspeakers.
Ik heb nu zelf de beosound stage is heel goed maar ook hier mis ik de achter surround voor dolby atmos.

Heb vanmiddag even naar de Samsung q950 geluisterd maar die viel me echt tegen.

Heb wel de perfecte soundbar maar dan word het van alles wat
Dan de beosound stage als bar,de sonos subwoofer,en surround speakers,bevision m5.

Zou de beste soundbar van nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
DJT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:04:
[...]
Ik heb sinds kort een Sonos Arc en die heeft een uitstekend middenkanaal, klinkt zelfs beter dan de dedicated centerspeaker die ik hiervoor gebruikte.
Dat lijkt me inderdaad wel een mooi ding. Helaas is deze net 1 à 2 cm te hoog, anders had ik hem zeker overwogen. Mijn tv hangt aan een beugel boven mijn tv meubel en moet naar voren gehaald kunnen worden en kunnen draaien. Ik had er geen rekening mee gehouden dat een soundbar nodig zou zijn :-(
Toch maar de LG DSN9YG besteld, die past. Ik kon gisteravond nog net de BF prijs meepakken. Is het niks dan gaat ie meteen terug en de tv er achteraan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Heb je bij de sonos arc echt de subwoofer nodig of is het genoeg met de sonos one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:03
Klopt. Maar de Beosound Stage geeft een meer dan goed centergeluid. Ook voor normaal tv kijken.

Hij is duur maar je krijgt dan ook wat je verwacht, gewoon goed geluid in alle gevallen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:20
Is de beosound stage te gebruiken met multiroom maar dan met speakers van andere fabrikanten? Ik had interesse in de beoplay m5 maar lees verhalen over het trillen van deze speaker. Kan je de stage dus gebruiken met bijvoorbeeld een citation 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Ben er schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:19:
Heb je bij de sonos arc echt de subwoofer nodig of is het genoeg met de sonos one
Ik heb nu een set met de ARC en de Sonos ONE SL als achterspeakers, de sub is besteld maar moet nog komen.

Ik ben al heel blij met de huidige set; de integratie van de surrounds (met Trueplay) is uitstekend en daarmee is er een echt goed surround-bubbel. Verder vind ik de tonale balans zelf erg fijn, het geluid is helder en spraakverstaanbaarheid is uitstekend. Voor muziek is het niet je-van-het maar prima voor radio en achtergrondmuziek.

Met een sub verwacht ik nog een stukje verbetering omdat de ARC en de ONE's niet zo hard meer te hoeven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Blurk62 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:07:
[...]

Dat lijkt me inderdaad wel een mooi ding. Helaas is deze net 1 à 2 cm te hoog, anders had ik hem zeker overwogen. Mijn tv hangt aan een beugel boven mijn tv meubel en moet naar voren gehaald kunnen worden en kunnen draaien. Ik had er geen rekening mee gehouden dat een soundbar nodig zou zijn :-(
Toch maar de LG DSN9YG besteld, die past. Ik kon gisteravond nog net de BF prijs meepakken. Is het niks dan gaat ie meteen terug en de tv er achteraan. ;w
Een beugel iets hoger monteren is toch een fluitje van een cent? Zou ik echt niet als reden zien om af te zien van een bepaalde soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Shocked hoe staan bij jou de instellingen van de beosound stage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giovanni76
Vandaag dan eindelijk de Samsung HW-Q950T soundbar binnen gekregen na 2 weken wachten.

Ik gebruik het in combinatie met een 65 inch LG CX en een Ps5.

Eerste indruk; wat een zware soundbar zeg!! Update 1017.5 geinstalleerd en vervolgens een Ps5 spel getest met Dolby 5.1 (bitstream) en een Dolby Atmos film op Netflix. Wat een geluid!! Subwoofer doet zijn werk op niveau 3.

Alles werkt goed samen zolang het Dolby geluid is (geen DTS ondersteuning op LG CX)

Ik heb mijn Ps5 rechtstreeks op mijn Tv aangesloten en vervolgens 1 Hdmi kabel naar mijn soundbar toe (eARC).

Komende dagen verder testen, finetunen en hdmi kabel wegwerken, maar mocht iemand nog vragen hebben over bovenstaande combinatie, laat me maar weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPSq56R15P_mSVjQqzsE3HgJNEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a71aSIemygGPg5AKeOpknJ4S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Giovanni76 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 01:19:
Vandaag dan eindelijk de Samsung HW-Q950T soundbar binnen gekregen na 2 weken wachten.

Eerste indruk; wat een zware soundbar zeg!! Update 1017.5 geinstalleerd en vervolgens een Ps5 spel getest met Dolby 5.1 (bitstream) en een Dolby Atmos film op Netflix. Wat een geluid!! Subwoofer doet zijn werk op niveau 3.

Alles werkt goed samen zolang het Dolby geluid is (geen DTS ondersteuning op LG CX)

Ik heb mijn Ps5 rechtstreeks op mijn Tv aangesloten en vervolgens 1 Hdmi kabel naar mijn soundbar toe (eARC).

Komende dagen verder testen, finetunen en hdmi kabel wegwerken, maar mocht iemand nog vragen hebben over bovenstaande combinatie, laat me maar weten.

[Afbeelding]
Ziet er ook strak uit😁.

Ik heb de 950T ook besteld ter vervanging van een Philips home cinema van 8j oud. Wel 1000watt dus hopelijk valt de Samsung mee☺️. Welk soort kabel (HDMI) wordt er bijgeleverd? Ik vind daar niks van terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
stevenleemans schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:20:
[...]

Ziet er ook strak uit😁.

Ik heb de 950T ook besteld ter vervanging van een Philips home cinema van 8j oud. Wel 1000watt dus hopelijk valt de Samsung mee☺️. Welk soort kabel (HDMI) wordt er bijgeleverd? Ik vind daar niks van terug.
Ik kwam van een Jbl 5.1 af. Ben zeer tevreden over het geluid zo op mijn eerste testdag :) Die JBL sub (10 inch) was al een beest, maar die van Samsung doet niet voor onder met "maar" een 8 inch Sub.

Er zit een high speed HDMI kabel bij (terug te lezen op kabel zelf). Ik wil het voor zekerheid wel vervangen voor een andere hdmi kabel ivm zo een ronde blokje aan ieder uiteinde, waardoor ik het lastig kan buigen en wegwerken. Vandaar dat mijn kabel nog zichtbaar is op mijn foto

[ Voor 14% gewijzigd door Giovanni76 op 02-12-2020 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Laatst online: 22:52

[Afbeelding]
Je hebt de subwoofer op plus 3 daar in het hoekje? Ik heb actief moeten zoeken naar een minder boom plaatsje en staat op -3 :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Robsta86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:10:
[...]
Een beugel iets hoger monteren is toch een fluitje van een cent? Zou ik echt niet als reden zien om af te zien van een bepaalde soundbar.
Met mijn twee linker handen is het fluitje iets duurder maar je hebt gelijk, in principe zou dat kunnen. Maar om nou weer 4 enorme gaten te boren vlak boven de gaten die ik amper een week geleden geboord heb gaat me te ver. De vraag voor een klusforum is dan nog, wat is de minimale afstand tussen twee gaten van 10 mm doorsnede.
Die Samsung HW-Q950T zou overigens wel passen maar die heeft weer een negatieve WAF vanwege het stofje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
Giovanni76 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:35:
[...]

Ik kwam van een Jbl 5.1 af. Ben zeer tevreden over het geluid zo op mijn eerste testdag :) Die JBL sub (10 inch) was al een beest, maar die van Samsung doet niet voor onder met "maar" een 8 inch Sub.

Er zit een high speed HDMI kabel bij (terug te lezen op kabel zelf). Ik wil het voor zekerheid wel vervangen voor een andere hdmi kabel ivm zo een ronde blokje aan ieder uiteinde, waardoor ik het lastig kan buigen en wegwerken. Vandaar dat mijn kabel nog zichtbaar is op mijn foto
Dan zal het tegenover mijn oude Philips zeker meevallen😁. Ben benieuwd. Off topic maar je hebt overigens een heel mooie muur achter de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
DomiGijzen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:58:
[...]

Je hebt de subwoofer op plus 3 daar in het hoekje? Ik heb actief moeten zoeken naar een minder boom plaatsje en staat op -3 :)
Ja, maar mogelijk met finetunen dat ik het ga aanpassen, maar hoger dan +3 hoeft zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
[...]

Gisteren de setting op de ziggo box aangepast maar de delay is er nog steeds (en de update van de soundbar nog steeds niet) het geluid is nu wel "anders" maar nog steeds niet helemaal mijn smaak .. de achter speakers zijn iets meer aanwezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju

[Afbeelding]
Nice! Ik heb een oudere oled LG (2017) en de q9r icm met playstation 4. Haha alles dus wat verouderd, maar inderdaad een erg prettige combinatie, ook voor het oog.
Trilt de lamp niet van de sub af?
Hoe kijk jij TV? Via een externe box?
Ik heb nu playstation en een ziggobox op de soundbar zitten, op mijn tv zit niks externs aangesloten (alleen soundbar dus via ARC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
Heb je de bal rechtstreeks in de speaker gemonteerd of eerst het metalen tussenstukje er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 22:13
Ben er schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:21:
De denon dht 716 heb ik ook gehad was zeker niet slecht maar die mist weer dolby atmos en dts x
Dat was wel jammer,had zeker een topper geweest.
En sonos arc heb ik alleen in de winkel gehoord maar nooit kunnen luisteren met achterspeakers.
Ik heb nu zelf de beosound stage is heel goed maar ook hier mis ik de achter surround voor dolby atmos.

Heb vanmiddag even naar de Samsung q950 geluisterd maar die viel me echt tegen.

Heb wel de perfecte soundbar maar dan word het van alles wat
Dan de beosound stage als bar,de sonos subwoofer,en surround speakers,bevision m5.

Zou de beste soundbar van nu zijn.
Ga het weekend aan de gang met mijn nieuwe Beosound Stage. Ik ga hem monteren aan een TV standaard van Cavus onder mijn TV. Die mounting voor de Stage aan de Cavus standaard is echt duur,pfff. Hoop dat de Stage aan een TV standaard ook goed gaat klinken?

Als je nou eens bij die andere setjes de achterspeakers zou weg halen. Wat klinkt dan volgens jou het beste bij films, TV en muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dan is de beosound wel een van de beste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenboer
stevenleemans schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:20:
[...]

Ziet er ook strak uit😁.

HDMI 2.1 + ethernet. 1.5 meter. Zwart .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Soussi. schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:11:
[...]

Heb je de bal rechtstreeks in de speaker gemonteerd of eerst het metalen tussenstukje er op?
Rechtstreeks, heb het schroefdraad wel wat ingekort omdat de speaker anders te ver van de muur komt. (persoonlijke mening😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
DM89 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:19:
[...]

Rechtstreeks, heb het schroefdraad wel wat ingekort omdat de speaker anders te ver van de muur komt. (persoonlijke mening😅)
oh ok thanks :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
BerryJuju schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:42:
[...]

Nice! Ik heb een oudere oled LG (2017) en de q9r icm met playstation 4. Haha alles dus wat verouderd, maar inderdaad een erg prettige combinatie, ook voor het oog.
Trilt de lamp niet van de sub af?
Hoe kijk jij TV? Via een externe box?
Ik heb nu playstation en een ziggobox op de soundbar zitten, op mijn tv zit niks externs aangesloten (alleen soundbar dus via ARC).
Ik heb inmiddels mijn Sub wat bij kunnen stellen en het staat nu op +1. Ik vind het bij films goed dreunen, maar bij muziek via Spotify (2 1) klinkt het iets minder hard dan tijdens film kijken.

Lamp trilt er niet af hoor. Het is zwaar genoeg om op zijn plaats te blijven.

Tv kijken doe ik via Ziggo Next box. Die is samen met mijn Ps5 rechtreeks aangesloten op mijn Tv. Ik was een beetje bang voor Lip Sync issues, maar tot nu toe geen last van gelukkig. Ben daar best gevoelig voor 8)7

Inmiddels ook speakerbeugels kunnen bestellen voor mijn achterspeakers (@DM89 thanks voor je tip!) d:)b

https://www.allekabels.nl...zEML7gqRJiEIaAq6bEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 22:59
Heeft iemand nog een goede tip voor een draaibare ophangbeugel om de rear speakers van een LG SN 11 mee op te hangen. Ze staan nu op twee krukjes maar we krijgen een hoekbank waardoor dit helaas niet meer kan. Of een andere goede oplossing?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:03
Ben er schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:45:
Shocked hoe staan bij jou de instellingen van de beosound stage
Woord vooraf: zoals alle soundbars, is een soundbar vooral geschikt voor om het geluid te verbeteren en voor het gemak. Wil je echt hifi-geluid, dan ontkom je niet aan aan gewone losse luidsprekers van een goed merk met een losse versterker. Maar ook onder de soundbars zitten slechte en goede bars. Ik heb in huis zowel dus de Beousound Stage als ook andere speakers (Dali, Dynaudio), dus ik kan goed vergelijken.
De Beosound Stage is een 3.1 soundbar die standalone functioneert. Je kan dus geen achterspeakers installeren of nog een extra subwoofer aansluiten. Overigens vindt ik een extra subwoofer niet nodig, er zit genoeg bas in, althans voor mijn gebruik. Het gemak van de Stage is enorm (voor mijn familie dan he 8) ): tv aanzetten en klaar.

Ik heb destijds mijn 1e indrukken hier opgeschreven: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63281412
Grootste pluspunt voor mij nog steeds geldend: de centerspeaker is echt heel goed. Stemmen zijn altijd luid en duidelijk.

De instellingen zijn wat verwarrend in de app en soms zie je wat over het hoofd. B&O heeft een aantal Soundmodi "voorgeprogrammeerd" zoals Music, Movie, None etc. Het kleurbeeld verschuift wat.

Ik heb de instelling NONE gekozen en speel daarin wat met de instellingen. NONE wil zeggen dat het geluid niet gekleurd is (pure). Maar daarin kan je wel zelf weer wat aanpassen als je bijvoorbeeld standaard wat meer bass wil.
NONE :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4JVJN0QwfzCh5oSwzqPIv4ZCbo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tAeZG339fbiFDzRiEVvme0JD.png?f=user_large

Interessant is als op NONE (of andere modi) drukt, er een geluidskleurmenu tevoorschijn komt. Je kan het rondje verschuiven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVEm_hBfo42shGzYrfcK5BgTasM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EVRpJcCTfpYjxFWXpZMUcb1v.png?f=user_large

Ook kan je kiezen voor
UPMIXEN
VIRTUALISEREN
INHOUDSVERWERKING

UPMIX : bij stereo input van bijv. tv, gaat de Stage de centerspeaker erbij mixen. Het geluid komt ook (extra) uit het midden wat je voornamelijk merkt bij stemmen die duidelijker worden. Wel vind ik bij muziek gewoon stereo veel mooier. Ik heb de functie gewoon uit staan.
Opmerking: sommige Nederlandse tv zenders bieden geen gewoon stereo aan maar DD3.1 , die verkloten zelf al het stereo signaal. Je kan dat omzeilen door het tv pcm output te laten weergeven, maar dat is omslachtig en waarschijnlijk wordt op andere zenders het (wel) echte DD5.1 geluid als PCM stereo weergegeven.

Deze 3.1 upmix van de zenders is ook de reden dat dit geluid wat zachter klinkt dan het originele 2.0 stereo geluid via PCM. Dit is dus geen fout van de Beosound Stage, maar een keuze van de zender! De Stage verwerkt alleen gewoon wat er aangeboden wordt.

VIRTUALISEREN : Stuurt extra geluid via links-rechts speakers de "hoogte in" . Dit zou je het Dolby Atmos effect kunnen noemen. Bij normaal geluid (stereo, DD 3.1 of DD 5.1) hoor ik niet veel verschil en ik heb het uit staan,
Maar: er wordt beweert dat het toch aan moet staan voor Dolby Atmos verwerking. Ik zal dat van het weekend - als ik er aan toe kom- , eens gaan testen met een Netflix film.

INHOUDSVERWERKING : dat is de nacht-stand waarbij de pieken afgevlakt worden.

Dit en meer kan je hier nalezen in het lekker verstopt uitlegje van B&O : https://support.bang-oluf...des-of-my-Beosound-Stage-

Onder hoofdstukje geluidsinstellingen kun je ook nog kiezen tussen positie tafel of plank Dat maakt iets uit hoe ze het geluid via de buitenspeakers sturen. Je kan de Stage dus zowel plat liggend als tegen de muur positioneren. Het verschil is soms wat moeilijk te duiden en maakt in mijn opstelling niks uit.
Wel zie je dat ik loudness heb aangezet :P , voor mijn eigen fun: bij wat lagere volumes heb je wat extra bass etc.
Loudness:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubAgIubME6-GvR10M7Ed6crDjVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F2ynvOdia26zy4rqsK0BkBnT.png?f=user_large

Een ander interessant puntje is de optie lipsynchronisatie.
Dat zit onder bronnen dat je via productinstellingen moet vinden :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcZsJFr-0Ja4hupB-e2rmCzob30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8gAvhHgUsfJHuvKhFIwn82Em.png?f=user_large

Klik hierna op bronnen en dan kom je in het volgende menu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw1E4qVachawdBbvP_qqESCzwts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7eNHVk2hm1aVwyikJe2HftAd.png?f=user_large

In mijn geval kies je dan Sony TV en onder dit submenu kan je eventueel de lipsynchronisatie aanpassen door de slider te bewegen (ja dat vlakje is een slider..):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yW2ev6z7uyPazVZM6IqQBbqvamM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CXdzMs6rA3KRQse43xWAkTKF.png?f=user_large
Dit kan je instellen voor elke aparte bron.

Verder moet je gewoon spelen met het geluid wat je het beste bevalt. Ik zou wel aanraden om een goede bron te pakken (MTV muziekzender en Netflix) en niet een vage tv zender of Nederland 1. Je merkt met deze soundbar wel dat onderling tussen de zenders en/of uitzendingen de geluidskwaliteit verschilt. Niet alles zal perfect klinken maar dat is dan puur de bron die zo aangeboden wordt.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Hallo shocked

Dankje wel voor je uitgebreide uitleg
Hier kan ik wel wat mee top gedaan
Ik laat je weten wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
De beosound stage lijkt mij kwalitatief erg goed zoals alles van b&o. Alleen past het niet goed onder een 65 inch LG GX oled tv. Ik blijf dan maar bij de dsn11rg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Wellicht een ongebruikelijke vraag:
Is het mogelijk om de laatste update voor de HW-Q90R d.m.v. een SSD verbonden aan de soundbar via een USB dongle te doen i.p.v. met een USB stick? Ik heb zo 123 even geen USB stick bij de hand namelijk maar nog wel een oude SSD + usb dongle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
All, ik heb nu een maandje de DSN11RG en eigenlijk heel erg tevreden waren het niet dat het regelmatig lijkt of het geluidsprofiel veranderd. Lijkt alsog de bas ineens even wegvalt.

Natuurlijk geen AI sound pro, maar gewoon op Standard (movie ook btw).

Iemand dit ook ervaren en opgelost?
Vooral bij KPN iTv app op LG. In films minder last van.
Gebruik een HDMI2.1 kabel en earc staat aan en alles op passthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Hallo ma ze

De beosound stage hangt bij mij onder de lg oled65cx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maze1975
Jimiw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:19:
All, ik heb nu een maandje de DSN11RG en eigenlijk heel erg tevreden waren het niet dat het regelmatig lijkt of het geluidsprofiel veranderd. Lijkt alsog de bas ineens even wegvalt.

Natuurlijk geen AI sound pro, maar gewoon op Standard (movie ook btw).

Iemand dit ook ervaren en opgelost?
Vooral bij KPN iTv app op LG. In films minder last van.
Gebruik een HDMI2.1 kabel en earc staat aan en alles op passthrough.
Standaard heeft ook mijn voorkeur. Welke settings gebruik je ? Ik moet de woofer dan wel max op minimaal +4 zetten omdat het geluid vrij vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
maze1975 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:59:
[...]

Standaard heeft ook mijn voorkeur. Welke settings gebruik je ? Ik moet de woofer dan wel minimaal +4 zetten omdat het geluid vrij vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
maze1975 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:59:
[...]

Standaard heeft ook mijn voorkeur. Welke settings gebruik je ? Ik moet de woofer dan wel max op minimaal +4 zetten omdat het geluid vrij vlak is.
Standaard
Center +3
Rear +6
Rear Overhead +6
Sub -8

Als de sub hoger dan -6 staat trilt heel het huis, maar als de bass weg valt is het ineens zo hol en leeg

[ Voor 14% gewijzigd door Jimiw op 04-12-2020 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyhaan
Jimiw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:31:
[...]

Standaard
Center +3
Rear +6
Rear Overhead +6
Sub -8

Als de sub hoger dan -6 staat trilt heel het huis, maar als de bass weg valt is het ineens zo hol en leeg
ik heb de rears ook op +6 staan voo beide (hoop dat dat gefixed wordt in de nieuwe firmware) en de sub eigenlijk op max (zowel in de equilizer als ook sub zelf) maar hoor hem nauwelijks .. daar ben ik, op het nogal vlakke geluid na, nog het minste blij mee... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Hier nu ook de laatste firmware update op de Q90R gezet, komt inderdaad meer geluid uit de rears.

Alleen jammer dat de rears zo "onder water" klinken maar goed toch een hele verbetering zo..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blurk62
DM89 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:18:
Alleen jammer dat de rears zo "onder water" klinken maar goed toch een hele verbetering zo..
Wat zijn er toch mooie omschrijvingen voor soundbars, "onder water" had ik nog niet gezien. Wel "blikkerig", "plat", "schel", "dof" enz.
Ik heb gisteren een LG DSN9 soundbar afgeleverd gekregen. Ziet er fraai uit, aansluiten was simpel, eARC werkt perfect. Leuk gespeeld met demo's, een film gekeken en wat muziek geluisterd. Best goed allemaal, subwoofer deed het buurvriendelijk goed en geen lipsync problemen gezien.
Ik had hem alleen niet gekocht voor demo's, films en muziek maar voor het 8 uur journaal, sport en talkshows. Ik kan niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd was maar helaas blijkt nou juist dat wat mij betreft allemaal niet om aan te horen. Behalve het stemmen raar "nasaal" klinken (was die al langs gekomen?) komt het geluid ook heel erg duidelijk onder de tv vandaan. Ik probeer er dit weekend nog aan te wennen en anders heb ik nog wel een soundbar omschrijving: "teruggestuurd" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Blurk62 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:06:
[...]

Wat zijn er toch mooie omschrijvingen voor soundbars, "onder water" had ik nog niet gezien. Wel "blikkerig", "plat", "schel", "dof" enz.
Ik heb gisteren een LG DSN9 soundbar afgeleverd gekregen. Ziet er fraai uit, aansluiten was simpel, eARC werkt perfect. Leuk gespeeld met demo's, een film gekeken en wat muziek geluisterd. Best goed allemaal, subwoofer deed het buurvriendelijk goed en geen lipsync problemen gezien.
Ik had hem alleen niet gekocht voor demo's, films en muziek maar voor het 8 uur journaal, sport en talkshows. Ik kan niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd was maar helaas blijkt nou juist dat wat mij betreft allemaal niet om aan te horen. Behalve het stemmen raar "nasaal" klinken (was die al langs gekomen?) komt het geluid ook heel erg duidelijk onder de tv vandaan. Ik probeer er dit weekend nog aan te wennen en anders heb ik nog wel een soundbar omschrijving: "teruggestuurd" :+
Ben verder zeer tevreden met de Q90R hoor, stemmen komen er juist heel goed uit bij deze soundbar. Alleen de rest speakers klinken apart als je van heel dichtbij luisterd maar dat zal met het surround effect te maken hebben 😅 verder top soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Blurk62 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:06:
[...]

Het komt toch best wel vaak terug dat de LG soundbars juist wat minder zijn voor ``normale`` tv praatprogramma`s. Dat doen de samsungs over het algemeen wat beter. De LG`s zijn juist weer wat beter met atmos.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg om een soundbar te kopen. Puur om wat beter geluid te krijgen op de tv voor niet teveel geld. Het budget is ongeveer 250 euro. Een paar wensen:
- Bij voorkeur met subwoofer, voor een lekkere bas in films/series
- Niet breder dan mijn tv (40", dus ong. 90cm)
- Voorkeur voor Samsung, omdat mijn tv ook Samsung is (al gebruik ik de Ziggo Mediabox Next met die afstandsbediening)
- HDMI-poort is wellicht handig om te hebben
- 250 euro

Niet heel spannend dus. Ik kom zelf uit op de Samsung HW-T550. Nu zie ik dat de HW-T650 niet veel duurder is. Deze heeft als verschil een center speaker, echter is deze eigenlijk wel te breed. Mijn vraag is dan ook hoeveel waarde ik moet hechten aan die center speaker? Ga ik er spijt van krijgen als ik een 2 ipv. 3 kanaals soundbar neem? (ook rekening houdend met de prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy.
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
DM89 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:18:
Hier nu ook de laatste firmware update op de Q90R gezet, komt inderdaad meer geluid uit de rears.

Ik had precies hetzelfde probleem met de Q950T.
Via een reactie op mijn receptie op Samsung.nl heeft Samsung aangeboden om te helpen maar het set is al lang teruggestuurd.

Het volgende poging wordt met Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Andy. schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 06:21:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem met de Q950T.
Via een reactie op mijn receptie op Samsung.nl heeft Samsung aangeboden om te helpen maar het set is al lang teruggestuurd.

Het volgende poging wordt met Sonos.
Ik denk niet dat het een probleem is maar dat het zo hoort 😅 om een surround effect te creëren.

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 05-12-2020 08:49 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste